Lund: Ekonomichef till Paulssons Fastigheter

Hitta ansökningsinfo om jobbet Ekonomichef till Paulssons Fastigheter i Lund. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Lund inom den kategorin.

Publicerad: 2022-09-06 // Varaktighet: Heltid

Lund är en fantastisk stad och som ekonomichef på Paulssons kommer du att vara delaktig i vår påverkan på Lunds stadsutveckling, - Paulssons äger b. la ett tjugotal fastigheter mitt i centrala Lund och en stor lantbruksegendom i Löddesborg som vi utvecklar.

Här hanterar du en familjeägd fastighetskoncern med ett stort antal bolag och varvar strategiskt ledningsarbete med daglig verksamhet tillsammans med ett engagerat gäng medarbetare. Som ekonomichef har du även en avgörande roll i ledningsgruppen. Ditt första fokus blir att ta ett helhetsgrepp och se över och utveckla ekonomiarbetet så det blir ett stöd för fortsatt utveckling av bolaget.

Din roll

Rollen är ny, du kommer att forma den tillsammans med VD som du rapporterar till, du är också föredragande för styrelsen. Du får det övergripande ansvaret för det ekonomiska arbetet och till din hjälp har du i dagsläget en redovisningsansvarig och en ekonom. Du blir VD:s högra hand och tar fram siffror som berättar hur bolaget går, och som kan användas för att styra bolaget i önskad riktning. Du kommer att arbeta med förvärvsdiskussioner, projektekonomi, finansiering, likviditetsplanering, intäktsanalyser, och uppföljning. I det dagliga arbetet ingår att leda, upprätta och sammanställa budget, tertial-rapporter och prognoser.

Du effektiviserar och utvecklar arbetet, tex genom att se över och utveckla redovisningsprocesser och rutiner. Du stöttar VD och styrelse med investeringskalkyler och föreslår KPI: er, genomför analyser och följer upp resultatet. Du blir Paulssons kontaktperson mot bank, revisor och myndigheter.

Din bakgrund

Vi tror att du har god erfarenhet av bokslutsprocesser och koncernredovisning, är van att göra investeringskalkyler och analyser, och har mycket kunskap om hur ekonomiarbetet kan göras effektivare. Du trivs med ett helhetsansvar, och är trygg med att förmedla din kunskap. Fastighetserfarenhet och tidigare formellt chefskap är meriterande. Du har högskoleexamen inom ekonomi, vana att arbeta i ekonomisystem och goda kunskaper i svenska i tal och i skrift.

Vi erbjuder

Vi ser alla mycket fram emot att få ta emot dig och dina kunskaper som vår nya ekonomichef. Här får du kompetenta och glada kollegor omkring dig och får arbeta mitt i Lunds vackra centrumkärna. Hos Paulssons finns det goda möjligheter att påverka och ledarskapskulturen präglas av förtroende. Vi utmärker oss genom att vi arbetar nära våra hyresgäster, är snabba, vågar, tänker nytt och annorlunda. Vårt övriga team består av förvaltare, kommersiell uthyrare, bostadsuthyrare, förvaltningsadministratör, hyresadministratör och byggprojektchef.

Vi har tre affärsområden: bostadsförvaltning, kommersiell förvaltning och fastighetsutveckling & projekt. Vi har både bostäder och kommersiella lokaler i första hand i Lund, men är också öppna för närliggande kommuner om fastigheten ligger i linje med det som vi vill skapa och bidra med.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Lund som Ekonomichef

Nedan visas andra jobb i Lund som Ekonomichef.

Ekonomichef

Läs mer Maj 18
Nytt
Är du en utvecklings- och processinriktad ekonom som trivs med att driva förändring? Söker du en roll där du får arbeta såväl operativt som strategiskt? Är du intresserad av välfärdsfrågor? Då finns det goda chanser att du skulle trivas hos oss! 

Om rollen
Det händer mycket hos oss på arbetsmarknads- och socialförvaltningen just nu.

Vi driver utveckling och förändring inom flera områden. Ekonomichefen är en viktig resurs i förändrings- och utvecklingsarbete och en möjliggörare för att fortsatt leverera en socialtjänst i framkant för våra medborgare.

Då vår nuvarande ekonomichef gått vidare till nya utmaningar söker vi hennes efterträdare. Vår ekonomifunktion finns i centrala Lund och består av ekonomichef, två administratörer och tre controllers. Enheten arbetar med att stödja chefer och verksamheter i att hantera ekonomiska resurser genom fakturahantering, bokföring och planering, uppföljning och prognostisering av det ekonomiska resultatet samt sammanställning av olika ekonomiska underlag. Som ekonomichef rapporterar du direkt till förvaltningsdirektören och är en del av förvaltningsledningen där du tillsammans med dina kollegor arbetar för helheten och med medborgarnas bästa i fokus. Förvaltningens nettoomslutning är cirka 750 miljoner kronor. Du blir även en del av kommunens Ekonomiledningsgrupp (ELG), som leds av ekonomidirektör och där alla förvaltningars ekonomichefer ingår.

Huvudsakliga ansvarsområden och arbetsuppgifter:

- Övergripande ansvara för förvaltningens ekonomiprocesser
- Leda och utveckla förvaltningens ekonomi- och verksamhetsstyrning
- Leda och utveckla ekonomiprocesserna såsom budget, bokslut och analys
- Säkerställa hög kvalitet i årsbokslut, delårsbokslut, momsredovisning etcetera
- Initiera och driva effektiviseringar i det ekonomiadministrativa arbetet
- Ge förvaltningens chefer konsultativt stöd inom ekonomi och verksamhetsstyrning
- Medverka i diverse projekt
- Leda arbetet kring intern kontroll gällande ekonomi
- Vara föredragande i nämnden gällande ekonomi tillsammans med förvaltningsdirektören
- Ta fram ekonomiska underlag för ekonomisk uppföljning till nämnden
- Leda och utveckla ekonomienhetens medarbetare

Vi söker dig
Vi söker dig som har:

- Civilekonomexamen eller motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
- Tidigare chefserfarenhet och erfarenhet av ledningsarbete
- Goda kunskaper inom redovisning
- Erfarenhet av processutveckling
- Tidigare erfarenhet från politiskt styrd verksamhet

Flytande svenska i tal och skrift är ett krav. Har du tidigare erfarenheter av socialtjänst och kommunal verksamhet är det meriterande.

Som person är du strukturerad, självgående och har lätt för att skapa relationer. Du har en analytisk förmåga som hjälper dig att se helheter och att navigera i en komplex miljö. Du är en trygg och tydlig ledare som leder med tillit och som har förmåga att entusiasmera, stötta och utveckla dina medarbetare.

För att bli framgångsrik i rollen krävs att du är kommunikativ och besitter en god förmåga att förklara komplexa ekonomiska sammanhang på ett begripligt sätt för icke-ekonomer.

Om oss
På arbetsmarknads- och socialförvaltningen arbetar cirka 600 medarbetare som ger stöd till de lundabor som behöver socialtjänstens insatser. Tillsammans ser vi till att barn och unga får en så bra uppväxt som möjligt. Vi utgår från hela familjens situation och att ingen ska fara illa. Det handlar om att ge stöd till vuxna med skadligt bruk och beroende eller psykiska funktionsnedsättningar, till dem som behöver ekonomiskt bistånd eller stöd för att kunna studera eller arbeta, samt till flyktingar.

Här får du plats att växa. Inom Lunds kommun sätter vi kunskapen i centrum och skapar möjligheter att utvecklas i arbetslivet. Vi erbjuder en inkluderande arbetsmiljö, och chans att påverka och göra skillnad. Vill du bli en av oss?

Vi erbjuder                          
Vi är en kommun i stark tillväxt och med starkt utvecklings- och innovationsfokus. Du blir en del av en förvaltning där vi alla brinner för välfärdsfrågor.  Vi har en öppen kultur och trivs tillsammans. Hos oss får du får möjlighet att både utveckla och utvecklas!

Som medarbetare hos oss erbjuds du en rad förmåner med fokus på balans, trygghet och hälsa. Lunds kommun är en stor organisation med många spännande verksamheter och möjligheter för medarbetare till utveckling. Som medarbetare får du även tillgång till vår förmånsportal där du enkelt kan se dina förmåner och administrera dessa. Det https://lund.se/arbete-och-lediga-jobb/sa-ar-det-att-arbeta-med-oss/det-har-ger-vi-dig-som-medarbetare ger vi dig som medarbetare.



Om rekryteringsprocessen
Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan. En första intervjuomgång via teams är planerad att äga rum 17 & 19:e juni. 

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

CFO

Läs mer Mar 25
Are you an analytical doer with a deep understanding of Swedish accounting rules and regulations? Are you a dedicated leader who supports the business without seeking personal prestige, all while thriving in an international organizational environment? We invite you to join our dynamic team at Veolia Water Technologies Sweden.

Veolia Water Technologies...
is a global leader in providing water and wastewater solutions to industries and municipalities, where sustainability, work environment, safety, and quality are highly prioritized. With our commitment to sustainable development and innovation, we are at the forefront of delivering clean water and preserving natural resources. Veolia Water Technologies Sweden consists of two business units, AnoxKaldnes (Lund) and Hydrotech (Vellinge), with a total of approximately 115 employees.
You will report to Veolia Water Technologies CFO, located in France and be a confident sparring partner to Jacob Bruus, CEO for Veolia Water Technologies Sweden. As part of the managment team you will also have a close collaboration with the managment teams for AnoxKaldnes and Hydrotech.
As CFO you have a key role...
with overall responsibility for the company's financial statements, annual reports, budgeting and forecasting.
As part of the role you will lead the finance team, based in Lund, which will also be your main location. You and the team support both AnoxKaldnes in Lund and Hydrotech in Vellinge, which involves spending some time at the Vellinge site as well.
Your mission is broad and includes many important tasks such as:

Oversee financial operations, including budgeting, forecasting, and financial reporting


Ensure compliance with Swedish accounting regulations and standards


Develop and implement financial strategies to support business growth and profitability


Analyze financial data, identify trends, and provide insights to support decision-making


Manage cash flow, risk management, and financial controls


Lead the finance team and provide guidance and mentorship to team members


Build strong relationships with external stakeholders, including auditors, banks, and regulatory authorities


You are an analytical doer...
with a keen interest in a company's financial health and development and with extensive and solid experience within management and finance. You are a curious and communicative team player who stays updated on the latest legislation and issues pertaining to your field.
Personally, you enjoy working in a dynamic environment and easily adapt to changes. As a person, you bring a solution-oriented attitude and a genuine interest in people and leadership, hence enabling the team members’ growth.
Additional requirements:

Bachelor's or Master's degree in Finance, Accounting, or a related field


Proven experience as a CFO or in a similar senior finance role


Strong knowledge of Swedish accounting regulations and standards


Excellent analytical and problem-solving skills


Proficient in financial planning, budgeting, and forecasting


Strong leadership and team management abilities


Excellent communication and interpersonal skills


Fluency in Swedish and English




Veolia Water Technologies offers a fantastic opportunity..
to join a Group whose goal is to become the benchmark company for ecological transformation! ????????
We are confident that the right person for this job will have an exciting future ahead! We pride ourselves with our friendly, open and collaborative atmosphere. We can offer you freedom in return for responsibility. We are convinced that the right person for this job will have an exciting future and be an important part of our success, but most importantly, together we will contribute to a more sustainable world.
As a Veolia employee, you are entitled to our Veolia Care Program, wellness benefits, ATF, and the opportunity to engage as a shareholder in Veolia.
Learn more about us at us here!
Welcome to submit your application!
Here at Veolia Water Technologies, we know that some applicants don't apply unless they think they tick all the boxes - but we are saying don't worry! We would much rather see your application than risk missing out on your potential!
Veolia Water Technologies is an equal opportunity employer. We value diversity and welcome applicants from all backgrounds.
Join us in making a difference in the world of water management. Apply now and be a part of our mission to create a sustainable future through innovative water solutions.
We conduct ongoing selection and the advertisement may be removed once we find the right candidate, so don't hesitate to submit your application.
Please note that we do not accept applications via email.
If you have any questions or concerns about the role or the recruitment process, feel free to contact Recruitment Consultant Lisa Alsterberg – lisa.alsterberg@roirekrytering.se

Ansök nu

Ekonomichef

Läs mer Dec 23
Är du en utvecklings- och processinriktad ekonom som trivs med att driva förändring? Söker du en roll där du får arbeta såväl operativt som strategiskt? Är du intresserad av välfärdsfrågor? Då finns det goda chanser att du skulle trivas hos oss! 

Om rollen
Det händer mycket hos oss på arbetsmarknads- och socialförvaltningen just nu.

Vi driver utveckling och förändring inom flera områden. Ekonomichefen är en viktig resurs i förändrings- och utvecklingsarbete och en möjliggörare för att fortsatt leverera en socialtjänst i framkant för våra medborgare.

Då vår nuvarande ekonomichef går vidare till nya utmaningar söker vi nu hennes efterträdare. Vår ekonomifunktion finns i centrala Lund och består av ekonomichef, två administratörer och tre controllers. Enheten arbetar med att stödja chefer och verksamheter i att hantera ekonomiska resurser genom fakturahantering, bokföring och planering, uppföljning och prognostisering av det ekonomiska resultatet samt sammanställning av olika ekonomiska underlag. Som ekonomichef rapporterar du direkt till förvaltningsdirektören och är en del av förvaltningsledningen där du tillsammans med dina kollegor arbetar för helheten och med medborgarnas bästa i fokus. Förvaltningens nettoomslutning är cirka 750 miljoner kronor. Du blir även en del av kommunens Ekonomiledningsgrupp (ELG), som leds av ekonomidirektör och där alla förvaltningars ekonomichefer ingår.

Huvudsakliga ansvarsområden och arbetsuppgifter:

- Övergripande ansvara för förvaltningens ekonomiprocesser
- Leda och utveckla förvaltningens ekonomi- och verksamhetsstyrning
- Leda och utveckla ekonomiprocesserna såsom budget, bokslut och analys
- Säkerställa hög kvalitet i årsbokslut, delårsbokslut, momsredovisning etcetera
- Initiera och driva effektiviseringar i det ekonomiadministrativa arbetet
- Ge förvaltningens chefer konsultativt stöd inom ekonomi och verksamhetsstyrning
- Medverka i diverse projekt
- Leda arbetet kring intern kontroll gällande ekonomi
- Vara föredragande i nämnden gällande ekonomi tillsammans med förvaltningsdirektören
- Ta fram ekonomiska underlag för ekonomisk uppföljning till nämnden
- Leda och utveckla ekonomienhetens medarbetare

Vi söker dig som
Vi söker dig som har:

- Civilekonomexamen eller motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
- Erfarenhet av ledningsarbete
- Goda kunskaper inom redovisning
- Erfarenhet av processutveckling
- Tidigare erfarenhet från politiskt styrd verksamhet

Flytande svenska i tal och skrift är ett krav. Har du tidigare erfarenheter av att vara chef är detta meriterande liksom erfarenhet av socialtjänst och kommunal verksamhet.

Som person är du strukturerad, självgående och har lätt för att skapa relationer. Du har en analytisk förmåga som hjälper dig att se helheter och att navigera i en komplex miljö. Du är en trygg och tydlig ledare som leder med tillit och som har förmåga att entusiasmera, stötta och utveckla dina medarbetare.

För att bli framgångsrik i rollen krävs att du är kommunikativ och besitter en god förmåga att förklara komplexa ekonomiska sammanhang på ett begripligt sätt för icke-ekonomer.

Om oss
På arbetsmarknads- och socialförvaltningen arbetar cirka 600 medarbetare som ger stöd till de lundabor som behöver socialtjänstens insatser. Tillsammans ser vi till att barn och unga får en så bra uppväxt som möjligt. Vi utgår från hela familjens situation och att ingen ska fara illa. Det handlar om att ge stöd till vuxna med skadligt bruk och beroende eller psykiska funktionsnedsättningar, till dem som behöver ekonomiskt bistånd eller stöd för att kunna studera eller arbeta, samt till flyktingar.

Här får du plats att växa. Inom Lunds kommun sätter vi kunskapen i centrum och skapar möjligheter att utvecklas i arbetslivet. Vi erbjuder en inkluderande arbetsmiljö, och chans att påverka och göra skillnad. Vill du bli en av oss?

Vi erbjuder                          
Vi är en kommun i stark tillväxt och med starkt utvecklings- och innovationsfokus. Du blir en del av en förvaltning där vi alla brinner för välfärdsfrågor.  Vi har en öppen kultur och trivs tillsammans. Hos oss får du får möjlighet att både utveckla och utvecklas!

Som medarbetare hos oss erbjuds du en rad förmåner med fokus på balans, trygghet och hälsa. Lunds kommun är en stor organisation med många spännande verksamheter och möjligheter för medarbetare till utveckling. Som medarbetare får du även tillgång till vår förmånsportal där du enkelt kan se dina förmåner och administrera dessa. Det https://lund.se/arbete-och-lediga-jobb/sa-ar-det-att-arbeta-med-oss/det-har-ger-vi-dig-som-medarbetare ger vi dig som medarbetare.



Om rekryteringsprocessen
Urvalsarbetet kommer att påbörjas vecka 3 och en första intervjuomgång via Teams, planeras äga rum 24 & 25:e januari. 

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Senior interim ekonomichef sökes till vår kund i Lund

Läs mer Dec 20
Dina arbetsuppgifter
I det här spännande uppdraget kommer du att vara ansvarig för ekonomienheten som består av sex medarbetare. Du kommer att ingå i förvaltningens ledningsgrupp och ha ett övergripande ansvar för ekonomiprocesserna inom förvaltningen. Som en stödfunktion jobbar man nära förvaltningsdirektören för att säkerställa att ekonomin fungerar smidigt och effektivt.

Krav

Vi vill gärna att du som söker rollen uppfyller följande krav:

- Utbildning inom ekonomi på universitets- eller högskolenivå.
- Flerårig erfarenhet som ekonomichef i en organisation som är politiskt styrd.
- Har erfarenhet av att utveckla processer och arbetssätt inom ekonomiområdet på en övergripande nivå inom en förvaltning.
- God kännedom om hur en kommun fungerar och förstår samspelet mellan olika delar.
- Har dokumenterad förmåga att samarbeta och har tidigare samarbetat framgångsrikt.
- Du har helst mellan 9-12 års erfarenhet av att arbeta med stora projekt inom olika områden och levererat resultat av enastående kvalitet.
- Förmåga att ta ansvar för att leda och styra en stor grupp.
- Utmärkt förmåga att arbeta och fatta beslut på egen hand.
- Flytande i svenska, i både tal och skrift.

Tillträde och ansökan
Startdatum: 2024-02-19
Slutdatum: 2024-05-31. Möjlighet till 3-6 månaders förlängning.
Sista ansökningsdagen: 2024-01-12
Ort: Lund
Kontaktperson: +46 79 58 55 599
Urval och intervjuer sker löpande!

Om oss
Sway Sourcing är ett modernt företag som rekryterar inom flera branscher på den svenska arbetsmarknaden. Vi matchar kandidaters kompetens och kunskap med företagets behov. Sway Sourcing har en företagsledning och personal med lång erfarenhet i rekryteringsbranschen, både som ägare och anställda. Vi har ett stort nätverk inom de branscher vi specialiserat oss inom och kan därför hitta de kandidater som snabbt blir en tillgång för företagen.

Ansök nu

Interim ekonomichef

Läs mer Dec 15
Om tjänsten
För vår kund söker vi en interim ekonomichef. Som interim ekonomichef kommer du att axla ansvaret för en ekonomienhet bestående av 6 medarbetare. Du blir en viktig del av förvaltningens ledningsgrupp och har övergripande ansvar för ekonomiprocesserna. Ditt arbete innebär också nära samarbete med förvaltningsdirektören.

Tjänsten som interim ekonomichef är ett konsultuppdrag på heltid via Adecco. Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kommer att tillsättas så fort vi hittat rätt person. Uppdraget pågår under perioden 2024-02-19 - 2024-05-31. Din placeringsort är i Lund.

Om dig
Vi söker dig som innehar en universitet- eller högskoleutbildning inom ekonomi och har gedigen arbetslivserfarenhet som ekonomichef, särskilt inom politiskt styrda organisationer. Du har dokumenterad erfarenhet av att utveckla processer och arbetssätt inom ekonomiområdet på förvaltningsövergripande nivå. Din kunskap om kommuners funktion och samspel mellan olika delar är djupgående, och du har dokumenterad vana och förmåga att samarbeta.

Du har omfattande erfarenhet och har deltagit i stora uppdrag inom olika områden, genomfört uppdrag med mycket hög kvalitet och har minst 9-12 års erfarenhet som konsult inom området. Du har ledarerfarenhet och kan ta huvudansvar för ledning av en större grupp. Din självständighet är mycket stor.

Ta chansen att utveckla din karriär och bidra till framgång i en ledande position inom ekonomiområdet. Ansök nu för att vara en nyckelperson i vår kunds framgångssaga!

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:

Liridona Brahimi via liridona.brahimi@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Ekonomi, ekonomichef

Ansök nu

Andra jobb i Lund från Insikta AB

Nedan visas andra jobb i Lund från Insikta AB .

Försäljningschef till BTJ

Försäljningschef
Läs mer Apr 23
Har du också passion för att hjälpa kunder till framgång?
På BTJ erbjuder du och ditt team effektiva, digitala informationstjänster och frigör tid och resurser för bibliotek, skolor och kommuner. BTJ är specialister på digitala informationstjänster och media för kunskapssektorn.
Din goda energi och ditt engagemang gör att du trivs i ett högt tempo med dagliga kundkontakter. Du är den som tar initiativ, sätter tydliga mål och älskar att ha många bollar i luften. Att vara ute på marknaden och möta kunder: kommunledningar, utbildningschefer för skolor och bibliotek ger dig lika mycket energi som att ta det strategiska ansvaret och bidra till affären på en helhetsnivå.
Du har:
•erfarenhet av att skapa tillväxt och egen erfarenhet av B2B-försäljning • erfarenhet av kampanjarbete inom content marketing i digitala marknadsföringskanaler• relevant högskoleutbildning• svenska och engelska flytande i tal och skrift• skicklighet i att navigera genom digitala verktyg och system

Som Försäljningschef har du utöver eget säljansvar även budget-, och resultatansvar för BTJ:s samtliga produkter, målgrupper och marknader. Här utvecklar du BTJ:s hela erbjudande, sätter KPI:er ochleder och utvecklar säljavdelningen som erbjuder SaaS-tjänster och partnerskap till ledningar för bibliotek, skolor och kommuner. För att lyckas i rollen behöver du ha med digerfarenhet av kampanjarbete inom content marketing i digitala marknadsföringskanaler.
Ett övergripande mål för dig som försäljningschef blir att skapa tillväxt för BTJ på nya marknader. Du utvecklar den digitala försäljningen och arbetet med marknad, prissättning, digital bearbetning, SoMe och kampanjer för hela BTJ:s produktportfölj.
Du rapporterar till VD och ingår i ledningsgruppen tillsammans med VD, CFO, marknads, - produkt och digitaliseringschef. Du jobbar från vårt fantastiska, nybyggda huvudkontor i Lund där samtliga ca 55 medarbetare utgår från.
Vi erbjuderett härligt team i ett företag som är marknadsledande inom sin nisch. Som försäljningschef blir du ansiktet utåt och en nyckelperson för bolagets framgång. Hos oss får du:
• ett värderingsstyrt bolag där innovation och entreprenörskap alltid uppmuntras•ett roligt och varierande arbete i ett växande företag• möjlighet att påverka hela bolagets utveckling• engagerade kollegor med gemensamt fokus• kompetensutveckling
Ansökvia länken, vi tillämpar löpande urval. Har du frågor, ring eller mejla vår samarbetspartner Insikta AB Charlotte Olsson 070–6021911, charlotte@insikta.se
Vi är BTJ – specialister på digitala informationstjänster och media för kunskapssektorn. Genom att göra kunskap och media tillgängligt för fler arbetar vi för ett klokare och mer inkluderande samhälle. I över 80 år har vi arbetat för Sveriges bibliotek. Det är vår viktigaste marknad, men inte den enda. Idag jobbar vi dessutom mot skola, myndigheter och företagsvärlden. Vi står aldrig still, utan rör oss alltid framåt med mod och handlingskraft. Digitalt, effektivt och kreativt. BTJ är ett privatägt företag med cirka 55 medarbetare som omsätter 100 MSEK. Adress Mobilvägen 4 Lund.

Ansök nu

Strategisk inköpare

Inköpsledare
Läs mer Apr 23
Vill du ta det breda helhetsansvaret och vara med och forma framtidens hållbara leverantörssamarbeten? Välkommen till Sveriges största vägmärkesproducent och branschledande leverantör av trafiksäkerhetslösningar,där vi tillsammans strävar mot att vara bäst och driva innovation inom vårt område framåt!
Blinkfyrar söker en kunnig strategisk Inköpare som brinner för utveckling av inköpsprocessen. I rollen kommer du att ansvara för att säkerställa effektiva och hållbara leverantörs-samarbeten, med fokus på hållbarhet och totalkostnader i leveranskedjan. Du arbetar nära operativa inköpare, planerareochsamarbetar med produkt-, sälj-, och produktionsavdelningarna.Tjänsten är en tillsvidaretjänst, du rapporterar till affärsområdeschefen och utgår från huvudkontoret i Lund, Staffanstorp tillsammans med ca 60 glada kollegor.
Arbetsuppgifter:
- Utvärdering och kvalitetssäkring av leverantörer och produkter- Riskbedömning av leverantörsbasen och omvärldsbevakning- Hantering av leveransproblem- Teckna avtal och genomföra upphandlingar- Uppdatera affärssystem med gällande prislistor och annan relevant information
Vem är du?
Vi söker dig som är nyfiken, energisk och har ett genuint intresse för teknik och innovation. Du är noggrann, analytisk och har förmågan att driva förändring. Prestigelös och med viljan att skapa en positiv arbetsmiljö är du en person som trivs med att ha kul på jobbet. Du har:
- Erfarenhet inom strategiskt inköp och upphandlingar, helst inom tillverkande industri- Teknisk eller ekonomisk utbildning- Goda kunskaper i Office-paketet, särskilt Excel- Erfarenhet av affärssystem som Navision eller Pyramid- Flytande svenska och engelska i tal och skrift
Vi erbjuder
På Blinkfyrar är vi ca 60 passionerade medarbetare som erbjuder moderna lösningar för effektiva och säkra trafikflöden, för dig som är på väg. Du kommer att få helhetsansvaret för den strategiska upphandlingen och att brett ansvar för att självständigt utveckla din roll. Du bli en del av en organisation där samarbete och utveckling står i fokus. Vi erbjuder en dynamisk arbetsmiljö där din potential och ambition kommer att tas tillvara på. Resor inom Sverige och delar av Europa kan förekomma några gånger om året.
Blinkfyrar
Sveriges största vägmärkesproducent och branschledande leverantör av trafiksäkerhetslösningar samt parkeringsvägledning och kommersiell LED. Blinkfyrar är den del av Söderbergföretagen. Läs gärna mer:
https://www.blinkfyrar.se/
https://www.soderbergforetagen.se/sv/affarsomraden/
https://www.facebook.com/blinkfyrar
https://www.linkedin.com/company/blinkfyrar/
Ansök
Ansök via länken senast den 20 maj 2024. Om du har frågor kontakta gärna vår samarbetspartner Insikta AB Charlotte Olsson 070–6021911 charlotte@insikta.se

Ansök nu

Byggprojektledare till AF Bostäder Lund

Projektledare, bygg och anläggning
Läs mer Nov 15
Byggprojektledare till AF Bostäder

Vill du jobba på Sveriges roligaste bostadsföretag? Martin har erbjudits rollen som fastighetsutvecklingschef och nu söker vi hans efterträdare; en kunnig och engagerad byggprojektledare. I rollen som byggprojektledare ansvarar du för planering och genomförande av byggprojekt i nära samarbete med övriga teamet inom AF Bostäder. Byggprojekten kan vara av varierande storlek och komplexitet, framförallt nyproduktion och fastighetsutveckling. Vi är starkt drivna av att vi bygger för egen förvaltning och avgörande för samtliga projekt är att de utformas efter våra kunders och den egna organisationens behov. I de flesta fall är du engagerad från första idé-/utredningsskede och ansvarig för hela projektet fram till överlämnande av färdig produkt till förvaltningsorganisationen.

Som byggprojektledare agerar du beställare för samtliga externa parter i projektet. Internt ansvarar du för att projektets omfattning och innehåll är förankrat hos berörda intressenter, samt att information om projektet når ut till kunder och egen personal.

Huvudsakliga arbetsuppgifter i rollen

- Leda, fördela och samordna byggherrens, entreprenörers och konsulters insatser
- Genomföra upphandling av entreprenörer och konsulter.
- Kvalitetssäkra projektets aktiviteter och slutresultat.
- Ansvara för de myndighetskontakter som krävs för projektet.
- Upprätta projektbudget och svara för ekonomisk uppföljning
- Bidra till att projektgenomförandet kontinuerligt förbättras


Vem är du?

Vi hoppas att du också är en positiv, lösningsorienterad person som gillar att uppnå mål tillsammans med andra. Du har utbildning inom bygg/entreprenad/fastighet, och är väl förtrogen med byggprocessen och projektledning av byggprojekt som konsult, entreprenör eller beställare. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift och har goda kunskaper i ekonomi och ekonomiuppföljning.

Vi erbjuder

AF Bostäder är Sveriges roligaste bostadsföretag! Våra kunder är studenter vid Lunds universitet - nyfikna, ambitiösa och optimistiska ungdomar på väg ut i livet. Vi finns till för studenterna, de är våra uppdragsgivare. För oss är det viktigt att vara en värdeskapande arbetsplats. Därför har vi har ett strategiskt och kvalitetsmedvetet förhållningssätt till vår roll som arbetsgivare. Vi har en klar vision och tydliga mål. Vi bygger verksamheten kring en platt organisation med bra ledarskap och stort kundfokus. Vi utgår från ett helhetsperspektiv och tar ansvar för alltifrån medarbetarnas arbetsmiljö och säkerhet, till kompetensutveckling, delaktighet, värderingar, attityder, hälsa, gemenskap och trivsel.

Här får du en självständig tjänst i ett stabilt bolag med långsiktig förvaltning och snabba beslutsvägar. Du får en nyckelfunktion på Fastighetsutveckling där du rapporterar till Martin Jacobsson som är fastighetsutvecklingschef. AF Bostäder har cirka 65 medarbetare och många olika yrkesroller, för mer informaton gå in på www.afbostader.se (http://www.afbostader.se)

Byggprojektledaren Martin - AF Bostäder (afbostader.se) (https://www.afbostader.se/om-oss/jobba-hos-oss/medarbetarna-berattar/byggprojektledaren-martin/)

Ansökan

Visa intresse via länken senast den 15 december. Om du har frågor kontakta gärna vår samarbetspartner Insikta AB Charlotte Olsson charlotte@insikta.se. Självklart behandlar vi dina handlingar konfidentiellt.

Ansök nu

Har du erfarenhet av försäljning och ledarskap,- och älskar du djur?

Säljledare
Läs mer Dec 28
Då kan rollen som vår nya Säljchef på Sveland Djurförsäkring vara ditt nästa steg - här får du jobba i ett djurälskande team vars kunder dessutom brinner för samma sak!

På Sveland får du det övergripande resultat- och personalansvaret för att leda och utveckla en innesäljavdelning som arbetar med B2C för våra två affärsområden, Häst och Sällskapsdjur. Vi vill att du tillsammans med medarbetarna ger våra kunder det bästa erbjudandet, inspirerar med effektiva arbetssätt och tillsammans med teamet arbetar fram idéer hur verksamheten kan digitaliseras för att ännu bättre möta upp våra kunders önskemål, krav och behov. Du ansvarar också för att avdelningens mål för kundnöjdhet, beståndsutveckling och skadeersättning uppfylls. I detta ligger också att göra rätt riskavvägningar och möta upp de lagkrav vi är underställda som finansiellt bolag. Du har personalansvar för och leder fem innesäljare som har försäkringsexpertis inom respektive djurområde.

Du kommer att jobba med allt från att arbetet på avdelningen utförs i enlighet med företagets affärsplan och målsättningar till samordning och coachning av personal i dagliga frågor. Du jobbar också löpande med att säljavdelningens administrativa delar digitaliseras, utvecklas och drivs strategiskt och framåtriktat. Du rapporterar till Affärsområdeschef Helena Rosén och ingår i ledningsgrupperna för affärsområde Häst och affärsområde Sällskapsdjur och medverkar i Utvecklingsrådet.

Vem är du

Vi söker en närvarande, inspirerande teamledare med starka värderingar som gärna får stämma med våra: vi vill ha Hållbarhet, Gemenskap, Expertis och Engagemang i fokus.

Vi tror att du har erfarenhet av djurbranschen, kanske är du ryttare med egen häst, eller har erfarenhet som djurvårdare eller hästskötare. För att lyckas i rollen har du jobbat med digital försäljning och coachande ledarskap och har i dina tidigare roller visat goda säljresultat och en förmåga att ta helhetsansvar. Du är van att coacha och inspirera andra kring olika utmaningar, och har dessutom förmågan att vara tydlig och ta beslut. Du gillar att lyssna in andras perspektiv och förstår vikten av att ha en plan och följa upp mot de uppsatta affärsmålen.

Varför Sveland och vad erbjuder vi?

Vårt huvudkontor är placerat i ljusa och moderna lokaler i centrala Lund. Här är hundar välkomna och vi har idag ett 30-tal hundar på kontoret som utgör ett väldigt trevligt och uppskattat inslag i vår vardag. Vi finns representerade i Stockholm, Göteborg och Skåne genom vår KAM-organisation. Hos oss får du en ny roll med stort, eget ansvar. Vi stöttar dig med de försäkringsutbildningar som behövs.

Mer om Sveland Djurförsäkring

Sveland är djurförsäkringsbolaget med anor från 1911, som ägs av våra kunder och därför stannar vinsten i bolaget. Det borgar för ett stort och gediget intresse samt engagemang för våra produkter och kunder, vi är mycket stolta över att vara ett ömsesidigt bolag. Svelands vision är att vara Sveriges bästa försäkringsbolag för hållbart djurägande. För att nå dit har vi bestämt att hållbarhet ska gå som en röd tråd genom hela företaget. För Sveland är hållbarhet och hållbart djurägande centralt. Vi vill att både människor och djur ska kunna leva på vår planet under en lång tid framöver. Därför arbetar vi med hållbarhet för att skapa värden och bidra till en hållbarare framtid. Vårt hållbarhetsarbete kan delas in i de fyra dimensioner; hållbart djurägande, samt miljömässig-, social- och ekonomisk hållbarhet.

Vi är stolta över Svelands Stiftelse som stödjer forskning som har betydelse för djurs hälsa. Nu strävar vi också efter att bli Sveriges bästa försäkringsbolag för hållbart djurägande.

Ansökan

Är du intresserad av denna nya roll och vill bli en del av Svelands härliga gäng ser vi fram emot din ansökan, gärna snarast. Vi läser ansökningarna löpande, hör gärna av dig om du har frågor till vår samarbetspartner Insikta AB Charlotte Olsson 070-6021911 charlotte@insikta.se. Ansökan kan endast ske via länken och gärna senast den 30 januari 2022.

Ansök nu

Säljchef till Sveland Djurförsäkring

Säljledare
Läs mer Dec 28
Då kan rollen som vår nya Säljchef på Sveland Djurförsäkring vara ditt nästa steg - här får du jobba i ett djurälskande team vars kunder dessutom brinner för samma sak!

På Sveland får du det övergripande resultat- och personalansvaret för att leda och utveckla en innesäljavdelning som arbetar med B2C för våra två affärsområden, Häst och Sällskapsdjur. Vi vill att du tillsammans med medarbetarna ger våra kunder det bästa erbjudandet, inspirerar med effektiva arbetssätt och tillsammans med teamet arbetar fram idéer hur verksamheten kan digitaliseras för att ännu bättre möta upp våra kunders önskemål, krav och behov. Du ansvarar också för att avdelningens mål för kundnöjdhet, beståndsutveckling och skadeersättning uppfylls. I detta ligger också att göra rätt riskavvägningar och möta upp de lagkrav vi är underställda som finansiellt bolag. Du har personalansvar för och leder fem innesäljare som har försäkringsexpertis inom respektive djurområde.

Du kommer att jobba med allt från att arbetet på avdelningen utförs i enlighet med företagets affärsplan och målsättningar till samordning och coachning av personal i dagliga frågor. Du jobbar också löpande med att säljavdelningens administrativa delar digitaliseras, utvecklas och drivs strategiskt och framåtriktat. Du rapporterar till Affärsområdeschef Helena Rosén och ingår i ledningsgrupperna för affärsområde Häst och affärsområde Sällskapsdjur och medverkar i Utvecklingsrådet.

Vem är du

Vi söker en närvarande, inspirerande teamledare med starka värderingar som gärna får stämma med våra: vi vill ha Hållbarhet, Gemenskap, Expertis och Engagemang i fokus.

Vi tror att du har erfarenhet av djurbranschen, kanske är du ryttare med egen häst, eller har erfarenhet som djurvårdare eller hästskötare. För att lyckas i rollen har du jobbat med digital försäljning och coachande ledarskap och har i dina tidigare roller visat goda säljresultat och en förmåga att ta helhetsansvar. Du är van att coacha och inspirera andra kring olika utmaningar, och har dessutom förmågan att vara tydlig och ta beslut. Du gillar att lyssna in andras perspektiv och förstår vikten av att ha en plan och följa upp mot de uppsatta affärsmålen.

Varför Sveland och vad erbjuder vi?

Vårt huvudkontor är placerat i ljusa och moderna lokaler i centrala Lund. Här är hundar välkomna och vi har idag ett 30-tal hundar på kontoret som utgör ett väldigt trevligt och uppskattat inslag i vår vardag. Vi finns representerade i Stockholm, Göteborg och Skåne genom vår KAM-organisation. Hos oss får du en ny roll med stort, eget ansvar. Vi stöttar dig med de försäkringsutbildningar som behövs.

Mer om Sveland Djurförsäkring

Sveland är djurförsäkringsbolaget med anor från 1911, som ägs av våra kunder och därför stannar vinsten i bolaget. Det borgar för ett stort och gediget intresse samt engagemang för våra produkter och kunder, vi är mycket stolta över att vara ett ömsesidigt bolag. Svelands vision är att vara Sveriges bästa försäkringsbolag för hållbart djurägande. För att nå dit har vi bestämt att hållbarhet ska gå som en röd tråd genom hela företaget. För Sveland är hållbarhet och hållbart djurägande centralt. Vi vill att både människor och djur ska kunna leva på vår planet under en lång tid framöver. Därför arbetar vi med hållbarhet för att skapa värden och bidra till en hållbarare framtid. Vårt hållbarhetsarbete kan delas in i de fyra dimensioner; hållbart djurägande, samt miljömässig-, social- och ekonomisk hållbarhet.

Vi är stolta över Svelands Stiftelse som stödjer forskning som har betydelse för djurs hälsa. Nu strävar vi också efter att bli Sveriges bästa försäkringsbolag för hållbart djurägande.

Ansökan

Är du intresserad av denna nya roll och vill bli en del av Svelands härliga gäng ser vi fram emot din ansökan, gärna snarast. Vi läser ansökningarna löpande, hör gärna av dig om du har frågor till vår samarbetspartner Insikta AB Charlotte Olsson 070-6021911 charlotte@insikta.se. Ansökan kan endast ske via länken och gärna senast den 30 januari 2022.

Ansök nu