Sway Sourcing Sweden AB jobb i Lund

Hitta lediga jobb hos Sway Sourcing Sweden AB i Lund. Välj att läsa mer om ett jobb eller gå vidare och ansök jobbet i Lund.

Administratör efterfrågas till kund i Lund

Administratör/Administrativ assistent
Läs mer Nov 20
Dina arbetsuppgifter
Vår kund inom energibranschen söker en konsult för administrativt stöd i ärendehantering - Mätning.

Arbetsordrar behandlas när kunder önskar få tillgång till sitt kundgränssnitt, ändra sin mätmetod för att teckna avtal med timdebitering och på så sätt minska sina elkostnader, installera solceller eller frisläppa ärenden för kontroll av mätpunkten.

Vår kund söker en person med erfarenhet inom datahantering och som är van vid att hantera kunddata på ett noggrant sätt. Det är viktigt att du kan hantera kunduppgifter konfidentiellt och säkerställa att all information behandlas på ett korrekt sätt.

En viktig del av rollen är att förstå processen mellan korrekt kunddata och fakturering. Du kommer att vara involverad i att säkerställa att rätt kunddata används vid fakturering och att eventuella felaktigheter eller avvikelser upptäcks och korrigeras i tid.
Som person bör du trivas med uppgifter som är repetitiva, eftersom en del av arbetsuppgifterna kommer att vara rutinartade.

Fördel att ha:
- Bra samarbetsförmåga
- Erfarenhet av Teams
- Mod att be om hjälp om man inte förstår
- Felhantering av kunder är viktigt

Om du är noggrann, van vid kunddatahantering, kan hantera kunduppgifter konfidentiellt, förstår processen mellan korrekt kunddata och faktura, samt trivs med repetitiva uppgifter, så kan detta vara den perfekta rollen för dig.



Tillträde och ansökan
Startdatum: 2024-01-01
Slutdatum: 2024-09-01
Sista ansökningsdagen: 2023-11-24
Ort: Lund
Kontaktperson: +46 795855599
Urval och intervjuer sker löpande

Om oss
Sway Sourcing är ett modernt företag som rekryterar inom flera branscher på den svenska arbetsmarknaden. Vi matchar kandidaters kompetens och kunskap med företagets behov. Sway Sourcing har en företagsledning och personal med lång erfarenhet i rekryteringsbranschen, både som ägare och anställda. Vi har ett stort nätverk inom de branscher vi specialiserat oss inom och kan därför hitta de kandidater som snabbt blir en tillgång för företagen.

Ansök nu

Lönechef sökes till uppdrag i Lund

Ekonomichef
Läs mer Nov 14
Dina arbetsuppgifter
Uppdraget som enhetschef för löneservice innebär att du kommer att leda och ansvara för en enhet bestående av 20 medarbetare. Enheten har verksamhets-, personal- och budgetansvar inom området löneservice. Rollen är chef inom HR med ansvar för verksamhet, budget och personal.

En viktig del av uppdraget är att genomföra en nulägesanalys och en nylägesanalys av enhetens uppdrag och resultat. Detta innebär att du kommer att undersöka och utvärdera enhetens service, effektivitet och leverans gentemot kommunens förvaltningar och verksamheter. Löneservice är den centrala lönefunktionen för kommunen och erbjuder support och service i lön- och avtalsfrågor till alla förvaltningar. Enheten har omkring 12 000 användare i lönesystemet.

Hela avdelningen är involverad i ett stort förändringsarbete, där ett gemensamt projekt, Intern kommunsupport, har stor påverkan på löneservice. Som enhetschef förväntas du vara engagerad och aktiv i detta förändringsarbete och säkerställa att löneservice anpassas och utvecklas i linje med projektets mål och riktlinjer.

Skallkrav:
- Ledarerfarenhet och helst inom administration, lön eller HR
- Kunskap om HR-system
- Erfarenhet och kunskap inom analys och utredningsarbete

Meriterande:
- Erfarenhet inom uppdraget och/eller erfarenhet från att leda i offentlig sektor
- Förändringsledning


Tillträde och ansökan
Startdatum: 2023-12-04
Slutdatum: 2024-05-31
Sista ansökningsdagen: 2023-11-22
Ort: Lund, 1-2 dagar hybrid
Kontaktperson: +46 795855599
Urval och intervjuer sker löpande!

Om oss
Sway Sourcing är ett modernt företag som rekryterar inom flera branscher på den svenska arbetsmarknaden. Vi matchar kandidaters kompetens och kunskap med företagets behov. Sway Sourcing har en företagsledning och personal med lång erfarenhet i rekryteringsbranschen, både som ägare och anställda. Vi har ett stort nätverk inom de branscher vi specialiserat oss inom och kan därför hitta de kandidater som snabbt blir en tillgång för företagen.

Ansök nu

Project Supply Coordinator for our client in Lund

Inköpsplanerare
Läs mer Okt 13
Dina arbetsuppgifter
Are you an experienced Project Supply Coordinator and are you looking for a new challenge? Then, this opportunity might be for you!

To be suitable for this assignment, we are looking for someone who is motivated and pays close attention to detail. You should have strong abilities in managing data, including advanced knowledge of power BI and Excel. Additionally, excellent communication skills and a passion for sustainability and supply chain are essential.

We expect you to be someone who is driven by achieving results, works well in a team, and has a mindset focused on processes. You should also be proactive and able to see the bigger picture. Furthermore, you should have the ability to collaborate effectively with suppliers and internal stakeholders.

Job Assignments

• Overseeing the purchasing process, making sure that materials and services are acquired in a timely and cost-effective manner, in coordination with the assigned team, business stakeholders, and in accordance with the client's procurement category strategies
• Taking charge of activities related to managing suppliers, following the strategy, process, and key performance indicators. This includes leading or supporting activities such as requesting quotations, negotiating contracts, and managing contracts. Additionally, it involves developing sourcing plans, conducting competitive bidding, and collaborating with stakeholders at various levels of seniority

Requirements

• Bachelor's degree in Economics, Supply Chain Management, or a related field
• Proficiency in English, both written and verbal
• Possessing strong analytical abilities is crucial, as it enables the interpretation of data and the ability to make well-informed decisions
• Exceptional organizational skills and a keen eye for detail
• The capacity to work independently and collaboratively in a fast-paced setting is necessary
• You are a business driver, you have the ability to work together with customers, suppliers, and stakeholders at your level or above to accomplish shared objectives and maintain strong working relationships. You have the capability to persuade others and make them understand and support your ideas. Additionally, you possess strong analytical, methodical, and efficient qualities
•Moreover, you possess a high level of commercial skills as well as the ability to build and maintain relationships, and negotiate effectively. You also have the capacity to coordinate activities with external organizations such as suppliers and customers, as well as different divisions within the company

Meritorious

• Having knowledge of SAP is advantageous
• Having relevant international experience
• Having experience in managing projects
• Having previous experience or internships in procurement, purchasing, or supply chain management
• Knowing other languages such as Italian and Swedish is a bonus

The consultant is expected to bring his/her own equipment. Regarding the onboarding process, a drug test needs to be performed before the assignment starts.

Tillträde och ansökan
Start: 2023-11-15
End: 2024-11-30, with possibility to extend
Deadline: ASAP
Location: Lund
Contact person: +46 790 062 711
Selections and interviews are ongoing!

Om oss
Sway Sourcing is a modern company that recruits in several industries on the Swedish labor market. We match candidates’ skills and knowledge with the company’s needs. Sway Sourcing has a company management and staff with extensive experience in the recruitment industry, both as owners and employees. We have a large network within the industries we specialize in and can therefore find the candidates who quickly become an asset for the companies.

Ansök nu

Compliance & Sustainability Project Manager for a client in Lund

Projektledare, reklam
Läs mer Nov 2
Dina arbetsuppgifter
Our supplier management team is currently seeking a Compliance & Sustainability Project Manager to join our team. In this role, you will be responsible for leading and managing project execution in relation to legal compliance and sustainability concerns.

As the supplier management Project Manager, you will work in a dynamic environment, ensuring compliance with legal legislations (EU, US FDA, China) related to material parts in food contact (mpfc) and PFAS. Your main responsibilities will include overseeing two major projects. The first project focuses on securing compliance with global and regional legislations for parts in food contact. The second project involves identifying parts containing PFAS and finding alternative compounds to replace them. In this role, you will collaborate with various functions within Supplier Management and work closely with decision-making stakeholders in the Business.

Your daily responsibilities include:
- Working closely with the supplier management team and business stakeholders to identify, plan, and implement activities that ensure legal compliance from suppliers.
- Creating an overall project plan, breaking down activities, and setting timelines and objectives for each activity.
- Coordinating with managers in supplier management and engineering to secure necessary resources for the project.
- Assisting assigned resources in their daily work and monitoring the progress and completion of activities.
- Leading risk assessments in the project and determining actions to mitigate those risks.
- Supporting the main project manager in representing supplier management in the mpfc and PFAS core project teams.
- Providing regular project reports to key stakeholders, including tracking the main deliverables in terms of time, cost, and quality.
- Participating in supplier discussions to execute activities alongside supplier managers and engineering.
- Monitoring project KPIs, such as project results and the compliance status of suppliers and materials.

Requirements:
- Technical education or relevant experience to comprehend discussions related to parts design and legal compliance
- Minimum 5 years of experience leading projects across different departments in multinational companies
- Ability and interest in understanding details to identify bottlenecks and critical activities
- Experience in risk management
- Proficient in structuring project planning and breaking down activities
- Strong communication skills to effectively engage with internal stakeholders and external suppliers.
- Fluent in English

Meritorious:
- Prior experience in working with legal compliance matters, procurement, or engineering

Tillträde och ansökan
Start date: As soon as possible
End Date: 2024-05-31 with possibility to extend
Deadline: 2023-11-09
Location: Lund
Contact person: +46 795855599
Selections and interviews are ongoing!

Om oss
Sway Sourcing is a modern company that recruits in several industries on the Swedish labor market. We match candidates’ skills and knowledge with the company’s needs. Sway Sourcing has a company management and staff with extensive experience in the recruitment industry, both as owners and employees. We have a large network within the industries we specialize in and can therefore find the candidates who quickly become an asset for the companies.

Ansök nu

Senior Internal Communications Consultant for our client in Lund (remote)

Informatör/Kommunikatör
Läs mer Okt 25
Dina arbetsuppgifter
Our client is currently looking for an Internal Communications Consultant to join their Communications team. In this position, you will be responsible for providing valuable assistance to the internal communications teams in the client's local markets by:

- Acting as a knowledgeable resource and editor for the 27 markets, offering support to internal communications teams worldwide in crafting their internal news stories in English. The content will be published on various internal channels, including the client's Intranet, Yammer, and internal newsletter.
- Assist with writing various forms of internal communication, including letters, leadership messages, and email marketing.
- Ensure that the client's internal narrative, including their purpose, strategy, and values, is consistently communicated through internal news stories.
- Coordinate and support the process of updating the intranet pages for the 27 markets, with the goal of standardizing and providing important information.
- Take charge of managing the intranet and other internal channels and tools for publishing news, as well as measuring and reporting on performance.

Requirements

- Proficient in English, both spoken and written, with exceptional communication skills and high editorial/writing standards.
- At least seven years of experience as a communicator or editor, ideally in an internal communication role.
- A bachelor's degree in journalism or communications, or equivalent experience.
- Possesses excellent interpersonal skills, networking abilities, and expertise in managing stakeholders.
- Experience in planning and multitasking.
- Able to thrive in a complex and dynamic work environment.

Tillträde och ansökan
Start: 2023-12-01/ASAP
End: 2024-11-30
Deadline: 2023-10-28
Remote work: 100%
Workload: Approx. 60-90 hours per month
Location: Lund
Contact person: +46 790 062 711
Selections and interviews are ongoing!

Om oss
Sway Sourcing is a modern company that recruits in several industries on the Swedish labor market. We match candidates’ skills and knowledge with the company’s needs. Sway Sourcing has a company management and staff with extensive experience in the recruitment industry, both as owners and employees. We have a large network within the industries we specialize in and can therefore find the candidates who quickly become an asset for the companies.

Ansök nu

Content Strategist for a client in Lund

Webbansvarig/Webbstrateg
Läs mer Okt 9
Dina arbetsuppgifter
Background:
The Technology Promotion department plays a crucial role in facilitating collaboration between the customers business units and external software developers. Through the use of APIs/SDKs, we enable developers to harness the power of the products and solutions. Our team consists of diverse individuals who are passionate about their work and are dedicated to inspiring and supporting API users in creating innovative applications that utilize the customers cutting-edge technologies.

We are seeking an experienced content strategist who can elevate us to new heights. Our goal is to deliver a remarkable and seamless user experience on our developer portal. To excel in this role, you must possess exceptional individual performance capabilities as well as effective team leadership and management skills.

Your primary responsibility will be to set the direction and improve the user experience of the devportal in order to achieve our desired business outcomes. This includes ensuring that the website complies with Sony brand policies and legal requirements. You will also be in charge of leading our team of technical writers and marketers to create content, as well as working closely with our web infrastructure team. Additionally, you may be required to manage specific assignments with external agencies as needed.

As an individual contributor, you will play a key role in creating content for our developer programmes, occasionally serving as the content designer for a specific programme. This is a strategic position that will involve collaborating with management to drive the devportal and outreach strategy in alignment with the overall objectives of the group.

Job assignments:
- Develop and implement the content strategy for the developer portal
- Ensure compliance with Sony website policies, including content, branding, user data privacy, and social media accounts
- Lead a team of API technical writers and marketers, collaborating closely with Developer Partner Engineers/Advocates and the devportal infrastructure team to maintain a consistent and cohesive developer experience
- Advocate for developer engagement with top managers and stakeholders, emphasizing its importance for their teams
- Plan and execute developer marketing campaigns to drive adoption and generate leads

- Collaborate with product teams to create various types of content, such as developer guides, blog posts, infographics, customer case studies, white papers, videos, code samples, and surveys, to increase awareness and establish thought leadership
- Create compelling content that effectively communicates technical information in a logical and understandable manner
- Ensure all content aligns with the brand's style, quality, and tone of voice, and optimize it for search engines and user experience across all channels, including online, social media, email, mobile, and video
- Develop style guides that define the desired writing style and tone for engaging content
- Continuously monitor the effectiveness of the content strategy, establish key analytics and success metrics, and make necessary refinements as needed


Qualifications:
- Strong understanding of the developer audience, device SDKs, REST APIs, and their role in enabling business
- Demonstrated ability to develop and execute marketing and content strategies for developer-focused websites or product portals, with clear goals and objectives
- Proficiency in Content Management Systems (CMS), keyword research tools, social media platforms, Search Engine Optimization (SEO), and Search Engine Marketing (SEM)
- Working knowledge of user data privacy policies, website accessibility standards, and company branding policies
- Proven experience creating and editing technical content for various platforms, such as API technical writing.
- Excellent communication skills to communicate content design work, information architecture, and the rationale behind proposals

Candidates are required to provide recent samples of their work that demonstrate their ability to analyze user, client, and project needs, as well as develop and execute relevant content strategies.

Meritorious:
- A strong understanding of the entire product development process, including problem solving, information architecture, and content design
- Proficiency in creating content mockups using tools like Figma or similar software
- Hands-on experience collaborating with a team to establish content design standards, frameworks, and a style guide to facilitate scalability
- Familiarity with the Docs-as-code philosophy, utilizing documentation formats such as AsciiDoc, Markdown, Git, and REST API
- Experience in implementing marketing and content strategies, as well as developing associated marketing programs and materials
- Ability to thrive in a multicultural and multi-site corporate environment, with bonus points for experience working with Japanese stakeholders
- Previous experience communicating at a senior manager or director level

Personality traits:
- Strong performer as an individual contributor and in teams
- Effective in planning and executing to achieve desired results
- Skilled in creating, leading, and managing teams to solve problems of any size
- Motivated to push the boundaries of personal and team performance
- Naturally curious and quick learner
- A growth mindset, with a willingness to take ownership of problems and drive projects to completion
- Comfortable with ambiguity and able to adapt in a rapidly changing environment

Tillträde och ansökan
Start date: As soon as possible
End date: 2024-03-31 with the possibility for extension
Deadline: 2023-10-16
Location: Lund/hybrid
Contact person: +46795855599
Selections and interviews are ongoing!

Om oss
Sway Sourcing is a modern company that recruits in several industries on the Swedish labor market. We match candidates’ skills and knowledge with the company’s needs. Sway Sourcing has a company management and staff with extensive experience in the recruitment industry, both as owners and employees. We have a large network within the industries we specialize in and can therefore find the candidates who quickly become an asset for the companies.

Ansök nu

Administratörer/assistenter efterfrågas till uppdrag i Lund

Administrativ assistent
Läs mer Okt 6
Dina arbetsuppgifter
Vår kund söker två administratörer/assistenter som kan hjälpa dem i deras digitaliseringsprocess. Uppgiften kommer att vara att skanna in konfidentiella dokument i ett verksamhetssystem. Detta är en viktig del av företagets strävan att modernisera och effektivisera sina arbetsflöden. Som administratör/assistent kommer du att spela en nyckelroll genom att säkerställa att dokumentationen blir korrekt inskannad och att den digitala informationen blir tillgänglig och sökbar för teamet. Det är viktigt att vara noggrann och uppmärksam på detaljer för att säkerställa att all information blir korrekt överförd.

Krav:
- Assistenterna behöver vara självgående och noggranna
- Det är fördelaktigt om de har personliga egenskaper som ordningsam och tålmodig
- Erfarenhet från tidigare liknande uppdrag är meriterande

Tillträde och ansökan
Start: 2024-01-02
Slutdatum: 2023-04-30
Sista ansökningsdagen: 2023-10-13
Ort: Lund
Kontaktperson: +46 795855599
Urval och intervjuer sker löpande!

Om oss
Sway Sourcing är ett modernt företag som rekryterar inom flera branscher på den svenska arbetsmarknaden. Vi matchar kandidaters kompetens och kunskap med företagets behov. Sway Sourcing har en företagsledning och personal med lång erfarenhet i rekryteringsbranschen, både som ägare och anställda. Vi har ett stort nätverk inom de branscher vi specialiserat oss inom och kan därför hitta de kandidater som snabbt blir en tillgång för företagen.

Ansök nu

Ekonomidirektör efterfrågas till uppdrag i Lund

Ekonomichef
Läs mer Sep 14
Dina arbetsuppgifter
Interimschefens huvudsakliga ansvar är att agera som ekonomidirektör och vara en förlängd arm åt kommundirektören när det gäller ekonomi- och budgetfrågor. Interimschefen kommer också att vara första linjens chef för budget- och finansenheten. Uppdraget inkluderar strategisk ekonomistyrning, planering och uppföljning, samt att vara en drivande kraft i kommunens utvecklings- och förändringsarbete. En viktig uppgift för interimschefen är att bidra till att skapa tydliga beslutsunderlag och en ekonomiprocess av hög kvalitet. Interimschefen förväntas också vara föredragande i kommunstyrelsen för ekonomifrågor under uppdragets gång.

Som interimschef är det viktigt att vara aktivt närvarande och delta i olika möten och grupper inom kommunen.
Här är några av de viktigaste platserna där interimschefen förväntas vara engagerad:
- Måndagsmöte med politiken och kommunstyrelsens arbetsutskott (KSAU): Varje vecka är det viktigt att delta i detta möte för att vara uppdaterad om politiska frågor och kommunens arbete.
- Kommunkontorets ledningsgrupp (KKLG): Detta är en grupp där olika chefer och beslutsfattare inom kommunen samlas för att diskutera och fatta beslut om viktiga frågor.
- Kommunledningsgruppen (KLG): Här samlas ledningsgruppen för att diskutera övergripande strategier och samordna kommunens verksamheter.
- Koncernledningsgruppen: Detta är en grupp som involverar chefer från olika kommunala bolag och verksamheter för att säkerställa samarbete och samordning.
- Samhällsbyggnadsprocessens ledningsgrupp: Interimschefen förväntas vara en del av denna grupp för att vara involverad i planering och beslut kring samhällsbyggnadsprojekt.
- Kommunstyrelsens sammanträde: Det är viktigt att delta i dessa möten för att vara delaktig i kommunens övergripande beslutsfattande och för att hålla sig uppdaterad om kommunens verksamhet.

Utöver dessa möten och grupper har ekonomidirektören också viktiga ansvar och förväntas leda olika ekonomigrupper inom kommunen. Det inkluderar ekonomiledningsgruppen (ELG), ekonomiavdelningens ledningsgrupp (EKLG) och fastighetsekonomiska gruppen (FEG). Interimschefen förväntas också delta i regelbundna möten med bolagsekonomer och vid behov närvara vid kommunfullmäktiges sammanträde, vilket är det högsta beslutande organet inom kommunen.

Lund kommun utför för närvarande en översyn och utvecklingsarbete inom flera områden, där ekonomidirektören/interimschefen spelar en viktig roll. Dessa områden inkluderar:
- Samhällsbyggnadsprocessen: Fokus ligger på att utvärdera finansieringsmodeller och genomföra ekonomiska analyser i tidiga stadier av projekt. Syftet är att förbättra processen och säkerställa att ekonomin är hållbar och välplanerad.
- Utveckling av styrmodeller: Målet är att ersätta köp/sälj-förfarandet med mer effektiva styrmodeller. Detta kan innebära att man tar fram förslag på alternativa metoder för att hantera och reglera ekonomiska transaktioner.
- Ansvar för och organisering av kommunens samlade fastighetsbestånd: Ekonomidirektören/interimschefen har en viktig roll i att ansvara för och organisera kommunens fastighetsbestånd. Detta innebär att man måste säkerställa att fastigheterna hanteras på ett effektivt och ekonomiskt hållbart sätt.
- Finansiering av tillkommande lokalkostnader: En viktig uppgift är att undersöka hur tillkommande lokalkostnader kan finansieras framöver. Målet är att skapa incitament för att minska kommunens totala lokalkostnader. Det kan innebära att man letar efter alternativa finansieringslösningar eller metoder för att effektivisera användningen av lokaler.
- Genom att fokusera på dessa områden och utnyttja ekonomidirektörens/interimschefens kompetens och erfarenhet, strävar Lund kommun efter att förbättra och optimera sina ekonomiska processer och resultat.

Krav som måste uppfyllas:
- Tidigare erfarenhet som ekonomidirektör/-chef inom kommunal verksamhet på central nivå.
- Mycket goda kunskaper inom budget- och redovisningsarbete på övergripande lednings-/koncernnivå.
- Kunskap eller erfarenhet av större investeringsprojekt är också önskvärt.

Övriga kompetenskrav:
- Förmåga att samordna omfattande och komplexa planerings- och beredningsprocesser med många intressenter inom en politiskt styrd verksamhet. Det krävs förmåga att hantera och koordinera olika parter för att uppnå gemensamma mål.
- Förmåga att arbeta mot mål och ha fokus på resultat.
- Det är viktigt att kunna prioritera och agera utifrån uppsatta mål, samt kunna anpassa sig om målen förändras.
- Förmåga att behålla fokus på rätt saker även i stressiga eller pressade situationer, och att ha en realistisk syn på de situationer som kan uppstå. Det kräver att man kan hantera stress och press på ett konstruktivt sätt.
- Visat gott omdöme och förmåga att göra korrekta avvägningar och prioriteringar. Det innebär att kunna väga samman komplex information och olika hänsynstaganden för att fatta välgrundade beslut och agera på ett klokt sätt. Även i svåra eller bristfälliga informationsförhållanden förväntas man kunna fatta snabba beslut och agera utifrån dem.

Meriterande krav:
- Bolagsstyrning inom kommunal verksamhet
- Styrelseuppdrag

Som person är du kommunikativ, har god pedagogisk förmåga och är trygg i uppdraget att tala såväl inför som med politiker, chefer, näringslivsrepresentanter samt medarbetare och anpassar sitt budskap till målgruppen.

Tillträde och ansökan
Startdatum: 2023-10-02
Slutdatum: 2024-03-31option på förlängning upp till 6 månader
Sista ansökningsdagen: 2023-09-24
Omfattning: Fram till 31/10 kan omfattning diskuteras, från 1/11 är uppdraget 100%
Ort: Lund, en dag på distans
Kontakt: +46795855599
Urval och intervjuer sker löpande!

Om oss
Sway Sourcing är ett modernt företag som rekryterar inom flera branscher på den svenska arbetsmarknaden. Vi matchar kandidaters kompetens och kunskap med företagets behov. Sway Sourcing har en företagsledning och personal med lång erfarenhet i rekryteringsbranschen, både som ägare och anställda. Vi har ett stort nätverk inom de branscher vi specialiserat oss inom och kan därför hitta de kandidater som snabbt blir en tillgång för företagen.

Ansök nu

HR Reward Specialist for a client in Lund

HR-specialist/HR-adviser
Läs mer Sep 11
Dina arbetsuppgifter
Our customer is looking for a HR Reward Specialist.

As the interim HR Reward Specialist, you will join a team of experienced specialists. Your role will involve working in a cooperative setting, servicing senior management and line managers both in Sweden and internationally. Operating in a global capacity, you will collaborate with various departments to consistently deliver excellent service. The consultant must possess a strong passion for both numbers and individuals. Your inquisitive nature allows you to view challenges as opportunities for personal growth. You have a genuine desire to acquire new knowledge and stay informed about the world around you, constantly seeking to understand emerging trends.

Establishing and nurturing positive relationships with senior stakeholders is second nature to you, you thrive in a collaborative team environment, working alongside others to achieve common objectives. Additionally, you have a business-oriented mindset and approach problem-solving with a focus on finding the most beneficial solutions for everyone involved.

Your jobassignments:
- Assisting in the implementation of global reward policies and initiatives, such as salary setting, incentive calculations, and market analysis
- Managing the local benefits portfolio through our Benefits Portal
- Collaborating with various departments within our HR Service Centre, including Mobility Specialists, Payroll, Recruitment, etc., to support customers mobile employees on reward-related matters
- Conducting yearly Equal Pay Analysis
- Participating in the Annual Compensation Review
- Driving and participating in Continuous Improvement initiatives within HR to enhance productivity and provide excellent service to the company's business

Requirements:
- A couple of years’ experience from HR or Finance.
- Experience from working in international environments
- Hands-on experience from Compensation & Benefits
- Great Excel skills (presentations, pivot tables, xlookups, etc.) and a data driven mindset.

Experience from similar roles in larger international organisations is considered a merit.


Tillträde och ansökan
Start of the assignment: 2023-09-25
End of the assignment: 2024-03-29
Deadline: 2023-09-15
Location: Lund, 25% hybrid
Contact: +46795855599
Selections and interviews are ongoing!

Om oss
Sway Sourcing is a modern company that recruits in several industries on the Swedish labor market. We match candidates’ skills and knowledge with the company’s needs. Sway Sourcing has a company management and staff with extensive experience in the recruitment industry, both as owners and employees. We have a large network within the industries we specialize in and can therefore find the candidates who quickly become an asset for the companies.

Ansök nu

Internal Communications Consultant for a remote assignment in Lund!

Informatör/Kommunikatör
Läs mer Sep 7
Dina arbetsuppgifter
Our client is looking for a Internal Communications Consultant to join their Communications team.

Your responsibilities will be:
- Serve as an expert and editor for 27 markets, assisting internal communications teams worldwide with crafting their internal news stories in English. These stories will be shared on the client's internal platforms, such as their Intranet, Yammer, and internal newsletter
- Provide support in writing various types of internal communications, including letters, leadership messages, email marketing, and other forms of communication
- Ensure the consistent delivery of the client's internal narrative, encompassing their purpose, strategy, and values, through the use of internal news stories
- Strategize, coordinate, and assist in updating the Intranet pages for all 27 markets, aiming to standardize and provide pertinent information
- Oversee the management of the Intranet and other internal channels and tools, ensuring the timely publication of news, as well as measuring and reporting on performance

Skills required for this position include:
- A bachelor's degree in journalism or communications, or equivalent experience
- At least seven years of experience as a communicator or editor, preferably in an internal communication role
- Good experience in planning and multitasking
- Ability to work in a complex and matrix environment
- Strong interpersonal, networking, and stakeholder management skills
- Excellent verbal and written English communication skills, with a high standard of editing and writing.

Tillträde och ansökan
Start of the assignment: 2023-10-02
End of the assignment: 2024-09-30
Deadline: 2023-09-14
Workload: 60-90 hours per month
Remote work: 100 % remote
Contact: +46795855599
Selections and interviews are ongoing!

Om oss
Sway Sourcing is a modern company that recruits in several industries on the Swedish labor market. We match candidates’ skills and knowledge with the company’s needs. Sway Sourcing has a company management and staff with extensive experience in the recruitment industry, both as owners and employees. We have a large network within the industries we specialize in and can therefore find the candidates who quickly become an asset for the companies.

Ansök nu

Junior redovisningsekonom sökes omgående till vår kund i Lund!

Redovisningsekonom
Läs mer Sep 1
Dina arbetsuppgifter
I det här spännande uppdraget kommer du bland annat att arbeta med avstämningar av konton vid månadsbokslut, redovisning (redovisningssystemet som kunden använder sig av är Agresso (Unit4/Business On), kontakt ut i organisationen för uppföljning samt påminnelser, hjälpa med leverantörsfakturor när det behövs, hantera reseräkningar och reimbursements. Andra administrativa arbetsuppgifter kan tillkomma.

Krav

Kunden vill gärna att du som söker rollen uppfyller följande krav:

-Du har goda kunskaper i bokföring, redovisning, skatter samt moms
-God kompetens om Officepaketet, särskilt Excel
-Du är gärna noggrann i ditt arbete
-Goda kunskaper om redovisnings- och skattelagarregelverk samt om hur avtal följs
-Du har erfarenhet av ekonomiadministrativt arbete och av arbete med viktiga administrativa system/IT-verktyg
-Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift
-Du har förmågan att arbeta både självständigt samt strukturerat
-På arbetsplatsen är du ansvarsfull och har en god servicekänsla
-God samarbetsförmåga

Vi ser fram emot din ansökan!


Tillträde och ansökan
Startdatum: snarast/2023-09-03
Slutdatum: 2024-03-03
Sista ansökningsdagen: 2023-09-07
Ort: Lund
Kontaktperson: +46 790 06 27 11
Urval och intervjuer sker löpande!


Om oss
Sway Sourcing är ett modernt företag som rekryterar inom flera branscher på den svenska arbetsmarknaden. Vi matchar kandidaters kompetens och kunskap med företagets behov. Sway Sourcing har en företagsledning och personal med lång erfarenhet i rekryteringsbranschen, både som ägare och anställda. Vi har ett stort nätverk inom de branscher vi specialiserat oss inom och kan därför hitta de kandidater som snabbt blir en tillgång för företagen.

Ansök nu

Redovisiningsekonom sökes omgående till vår kund i Lund!

Redovisningsekonom
Läs mer Aug 24
Dina arbetsuppgifter
I det här spännande uppdraget kommer du bland annat att arbeta med avstämningar av konton vid månadsbokslut, redovisning (redovisningssystemet som kunden använder sig av är Agresso (Unit4/Business On), kontakt ut i organisationen för uppföljning samt påminnelser, hjälpa med leverantörsfakturor när det behövs, hantera reseräkningar och reimbursements. Andra administrativa arbetsuppgifter kan tillkomma.

Krav

Kunden vill gärna att du som söker rollen uppfyller följande krav:

-Du har goda kunskaper i bokföring, redovisning, skatter samt moms
-God kompetens om Officepaketet, särskilt Excel
-Du är gärna noggrann i ditt arbete
-Goda kunskaper om redovisnings- och skattelagarregelverk samt om hur avtal följs
-Du har erfarenhet av ekonomiadministrativt arbete och av arbete med viktiga administrativa system/IT-verktyg
-Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift
-Du har förmågan att arbeta både självständigt samt strukturerat
-På arbetsplatsen är du ansvarsfull och har en god servicekänsla
-God samarbetsförmåga

Vi ser fram emot din ansökan!


Tillträde och ansökan
Startdatum: snarast/2023-09-03
Slutdatum: 2024-03-03
Sista ansökningsdagen: 2023-09-07
Ort: Lund
Urval och intervjuer sker löpande!


Om oss
Sway Sourcing är ett modernt företag som rekryterar inom flera branscher på den svenska arbetsmarknaden. Vi matchar kandidaters kompetens och kunskap med företagets behov. Sway Sourcing har en företagsledning och personal med lång erfarenhet i rekryteringsbranschen, både som ägare och anställda. Vi har ett stort nätverk inom de branscher vi specialiserat oss inom och kan därför hitta de kandidater som snabbt blir en tillgång för företagen.

Ansök nu

Junior redovisningsekonom sökes omgående till vår kund i Lund!

Redovisningsekonom
Läs mer Aug 28
Dina arbetsuppgifter
I det här spännande uppdraget kommer du bland annat att arbeta med avstämningar av konton vid månadsbokslut, redovisning (redovisningssystemet som kunden använder sig av är Agresso (Unit4/Business On), kontakt ut i organisationen för uppföljning samt påminnelser, hjälpa med leverantörsfakturor när det behövs, hantera reseräkningar och reimbursements. Andra administrativa arbetsuppgifter kan tillkomma.

Krav

Kunden vill gärna att du som söker rollen uppfyller följande krav:

-Du har goda kunskaper i bokföring, redovisning, skatter samt moms
-God kompetens om Officepaketet, särskilt Excel
-Du är gärna noggrann i ditt arbete
-Goda kunskaper om redovisnings- och skattelagarregelverk samt om hur avtal följs
-Du har erfarenhet av ekonomiadministrativt arbete och av arbete med viktiga administrativa system/IT-verktyg
-Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift
-Du har förmågan att arbeta både självständigt samt strukturerat
-På arbetsplatsen är du ansvarsfull och har en god servicekänsla
-God samarbetsförmåga

Vi ser fram emot din ansökan!


Tillträde och ansökan
Startdatum: snarast/2023-09-03
Slutdatum: 2024-03-03
Sista ansökningsdagen: 2023-09-07
Ort: Lund
Urval och intervjuer sker löpande!


Om oss
Sway Sourcing är ett modernt företag som rekryterar inom flera branscher på den svenska arbetsmarknaden. Vi matchar kandidaters kompetens och kunskap med företagets behov. Sway Sourcing har en företagsledning och personal med lång erfarenhet i rekryteringsbranschen, både som ägare och anställda. Vi har ett stort nätverk inom de branscher vi specialiserat oss inom och kan därför hitta de kandidater som snabbt blir en tillgång för företagen.

Ansök nu

Procurement Administrator for a client in Lund!

Administrativ assistent
Läs mer Sep 4
Dina arbetsuppgifter
Our customer is looking for a Procurement administrator.
In this role the consultant must have good exposure and understanding of administrative processes and systems, ideally in the area of public procurement. You also need experience in data management and monitoring, and previous experience of working in an international environment is essential. To be successful in this role, being a team player with strong communication skills is essential. You should also be reliable, well-organized, and able to deliver results while meeting customer expectations. You can easily adapt to changes within your work and have genuine interest in administration.

Job assignments:
- Creating and supervising purchase orders
- Handling inquiries related to procurement from both internal and external sources
- Assisting the Group Leader Procurement Administration and Procurement Officers with procurement tasks
- Managing and organizing procurement files
- Ensuring that data and price lists in the procurement module of the ERP system and EAM are accurate and up-to-date
- Generating reports on procurement activities
- Preparing Requests for Quotations
- Completing any additional tasks or assignments as directed by the supervisor

Requirements:
- University degree in a related field or have A-levels/high school diploma with relevant experience
- Minimum of 2 years of relevant work experience, ideally in procurement or administration within a commercial setting.
- Proficient in computer skills, specifically in MS Office
- Familiarity with ERP systems, particularly Agresso, is a plus

Tillträde och ansökan
Start of the assignment: 2023-10-01
End of the assignment: 2024-02-01, with possibility of extension of max. 2 months
Deadline: 2023-09-07
Location: Lund
Contact: +46795855599
Selections and interviews are ongoing!

Om oss
Sway Sourcing is a modern company that recruits in several industries on the Swedish labor market. We match candidates’ skills and knowledge with the company’s needs. Sway Sourcing has a company management and staff with extensive experience in the recruitment industry, both as owners and employees. We have a large network within the industries we specialize in and can therefore find the candidates who quickly become an asset for the companies.

Ansök nu

Redovisningsekonom sökes omgående till vår kund i Lund!

Redovisningsekonom
Läs mer Aug 24
Dina arbetsuppgifter
I det här spännande uppdraget kommer du bland annat att arbeta med avstämningar av konton vid månadsbokslut, redovisning (redovisningssystemet som kunden använder sig av är Agresso (Unit4/Business On), kontakt ut i organisationen för uppföljning samt påminnelser, hjälpa med leverantörsfakturor när det behövs, hantera reseräkningar och reimbursements. Andra administrativa arbetsuppgifter kan tillkomma.

Krav

Kunden vill gärna att du som söker rollen uppfyller följande krav:

-Du har goda kunskaper i bokföring, redovisning, skatter samt moms
-God kompetens om Officepaketet, särskilt Excel
-Du är gärna noggrann i ditt arbete
-Goda kunskaper om redovisnings- och skattelagarregelverk samt om hur avtal följs
-Du har erfarenhet av ekonomiadministrativt arbete och av arbete med viktiga administrativa system/IT-verktyg
-Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift
-Du har förmågan att arbeta både självständigt samt strukturerat
-På arbetsplatsen är du ansvarsfull och har en god servicekänsla
-God samarbetsförmåga

Vi ser fram emot din ansökan!


Tillträde och ansökan
Startdatum: snarast/2023-09-03
Slutdatum: 2024-03-03
Sista ansökningsdagen: 2023-09-07
Ort: Lund
Urval och intervjuer sker löpande!


Om oss
Sway Sourcing är ett modernt företag som rekryterar inom flera branscher på den svenska arbetsmarknaden. Vi matchar kandidaters kompetens och kunskap med företagets behov. Sway Sourcing har en företagsledning och personal med lång erfarenhet i rekryteringsbranschen, både som ägare och anställda. Vi har ett stort nätverk inom de branscher vi specialiserat oss inom och kan därför hitta de kandidater som snabbt blir en tillgång för företagen.

Ansök nu

HR-partner sökes omgående till uppdrag i Lund!

HR-konsult/PA-konsult
Läs mer Aug 30
Dina arbetsuppgifter
Vår kund söker en HR-partner som kan bidra till att utveckla HR-stödet för cheferna på deras renhållningsverk. Renhållningsverket ansvarar på uppdrag av kommunfullmäktige för avfallshantering i kommunen. Verksamheten fokuserar på att erbjuda miljövänliga helhetslösningar inom återvinning och avfallshantering till sina kunder. Renhållningsverket är indelat i tre avdelningar: miljö och utveckling, ekonomi och administration samt driftavdelningen. Förvaltningen leds av förvaltningsdirektören och inkluderar tre avdelningschefer och fyra enhetschefer.

Som HR-partner kommer du att vara en del av kommunkontorets HR-avdelning och rapportera till HR-chefen för serviceförvaltningen och renhållningsverket. Du kommer att samarbeta nära med cheferna på renhållningsverket. HR-enheten på serviceförvaltningen och renhållningsverket arbetar nära varandra och består av en HR-chef, fyra HR-partners och en HR-administratör. Tillsammans med övriga HR-medarbetare på andra förvaltningar arbetar de inom HR-funktionen hos beställaren för att förbättra och utveckla beställarens HR-processer. De erbjuder dig ett utvecklingsorienterat och kvalificerat arbete på en engagerad HR-enhet där de tar tillvara sina olika kompetenser och lär av varandra.

Arbetsuppgifter:
- HR-partner stöttar och utmanar chefer i arbetsrätt, arbetsmiljö, lön, rehabilitering, samverkan och kompetensförsörjning
- Ger professionellt och kvalificerat stöd i både operativa och strategiska frågor
- Arbetssätt präglas av samarbete och nätverkande för att leverera bästa möjliga stöd till verksamheten
- Stödjer och coachar chefer för att växa och utvecklas i sina roller

Krav:
- En relevant högskoleutbildning inom HR, personalvetenskap, beteendevetenskap eller en annan utbildning som arbetsgivaren anser vara relevant tillsammans med arbetslivserfarenhet
- Erfarenhet från arbete inom kommunal verksamhet är önskvärt
- Erfarenhet av att arbeta i stora organisationer med komplexa uppdrag, samt flera års erfarenhet av brett operativt HR-arbete som även innefattar strategiska frågor
- Du ska ha ingått i ledningsgrupp och därmed arbetat med kvalificerat HR-arbete utifrån ett strategiskt och utvecklande perspektiv
- Drivs av varierande arbetsuppgifter, trivs med frihet under ansvar och är bra på att prioritera - för att lyckas krävs det att du driver processer på ett strukturerat sätt

Meriterande:
- Kunskaper i olika HR-relaterade stödsystem såsom WinLAS, Stella, Adato och QlikView, då det hjälper dig att snabbare komma in i arbetet

Personliga egenskaper:
- God självinsikt och är trygg i dig själv och din yrkesroll
- Drivs av nyfikenhet, engagemang och en vilja att göra skillnad genom att uppnå resultat som bidrar till en bättre verksamhet.
- God analytisk förmåga, kan lätt se helheter och du kan enkelt sätta dig in i komplexa sammanhang
- Kommunikativ med pedagogisk förmåga och har lätt för att skapa engagemang och delaktighet
- Mål- och resultatorienterad med en strategisk förmåga och förstår frågors långsiktiga betydelse för verksamheten
- Kan lätt fånga upp behov i organisationen och omsätter dem i handling

Tillträde och ansökan
Startdatum: snarast möjligt
Slutdatum: 2023-12-10 option att förlänga avtalet finns på 2+2 månader
Sista ansökningsdagen: 2023-09-06
Omfattning: ca 40%
Ort: Lund, 25% hybrid arbete
Kontakt: +46795855599
Urval och intervjuer sker löpande!

Om oss
Sway Sourcing är ett modernt företag som rekryterar inom flera branscher på den svenska arbetsmarknaden. Vi matchar kandidaters kompetens och kunskap med företagets behov. Sway Sourcing har en företagsledning och personal med lång erfarenhet i rekryteringsbranschen, både som ägare och anställda. Vi har ett stort nätverk inom de branscher vi specialiserat oss inom och kan därför hitta de kandidater som snabbt blir en tillgång för företagen.

Ansök nu

Senior kommunikatör sökes omgående till vår kund i Lund!

Informatör/Kommunikatör
Läs mer Aug 29
Dina arbetsuppgifter
I den här spännande rollen som kommunikatör kommer du att vara självgående samtidigt som du arbetar tillsammans med kollegor för att planera, organisera och genomföra uppdrag inom kommunikation. Dessutom tar du initiativ till att utveckla kommunikationsarbetet.

Teamet arbetar med både operativ samt strategisk kommunikation och hjälper till med allt från idéutveckling och planering till produktion, införande och utvärdering. De skapar innehåll för olika plattformar som webbsidor, nyhetsartiklar och videor. Vårt ansvar omfattar både intern och extern kommunikation, inklusive ledningskommunikation, kriskommunikation, presstöd, och kommunikation i förändrings- och projektprocesser.

Du stödjer chefer samt handläggare med att planera och genomföra kommunikationsåtgärder för olika frågor. Du arbetar både självständigt och tillsammans med kommunikatörsteamet för att organisera, planera och utföra uppdrag. Dessutom har du ansvaret för att säkerställa att verksamhetens kommunikation upprätthåller en hög kvalitet genom att använda policys, riktlinjer och mallar.

Krav

Kunden vill gärna att du som söker rollen uppfyller följande krav:

• En passande högskoleexamen, som innehåller medie- och kommunikationsvetenskap, med en omfattning på minst 180 högskolepoäng, eller annan utbildning som är likvärdig
• Du har en gedigen erfarenhet av att arbeta som kommunikatör i minst 3 år, där du har hanterat både intern och extern kommunikation, ledningskommunikation, förändrings- och projektkommunikation, kriskommunikation och presstöd. Du har också arbetat strategiskt samt operativt med diverse kommunikationskanaler. Dessutom har du producerat och publicerat material för digitala kanaler och har fungerat som stöd för kommunikation inom olika verksamheter och funktioner
• Du har både strategiska och operativa färdigheter samt har intresset och förmågan att växla mellan dem. Du har en förmåga att snabbt förstå komplicerade situationer och kan kommunicera dem på ett enkelt sätt. Dessutom är du en god skribent som är skicklig på att anpassa din skrivstil efter publiken och kan framställa tydliga budskap i olika kanaler. För att kunna bidra till kontinuerliga förbättringar och utveckla verksamheten är det viktigt att du har en coachande attityd
• Du är en kreativ och innovativ person som ofta bidrar med nya idéer och infallsvinklar i olika frågor. Dina idéer har en tendens att bli förverkligade i praktiken. Du har en stark inriktning mot att uppnå mål och resultat, och detta genomsyrar dina prioriteringar, planering och agerande. Du har en naturlig förmåga att skapa relationer och värdesätter både samarbetet i ett positivt och kompetent team, samt att självständigt driva projekt på ett strukturerat sätt och slutföra dem
• Mycket god förmåga att kommunicera dig på svenska, både muntligt och skriftligt

Meriterande

Det är ett plus om du har erfarenhet från en offentlig verksamhet.


Tillträde och ansökan
Startdatum: snarast/2023-09-04
Slutdatum: 2023-12-31. Option till förlängning upp till 6 månader
Omfattning: upp till 30h/v
Sista ansökningsdagen: 2023-09-04
Ort: Lund, delvis remote (50%)
Telefonnummer till kontaktperson: 0790 06 27 11
Urval och intervjuer sker löpande!


Om oss
Sway Sourcing är ett modernt företag som rekryterar inom flera branscher på den svenska arbetsmarknaden. Vi matchar kandidaters kompetens och kunskap med företagets behov. Sway Sourcing har en företagsledning och personal med lång erfarenhet i rekryteringsbranschen, både som ägare och anställda. Vi har ett stort nätverk inom de branscher vi specialiserat oss inom och kan därför hitta de kandidater som snabbt blir en tillgång för företagen.

Ansök nu

Senior kommunikatör sökes omgående till vår kund i Lund!

Informatör/Kommunikatör
Läs mer Aug 28
Dina arbetsuppgifter
I den här spännande rollen som kommunikatör kommer du att vara självgående samtidigt som du arbetar tillsammans med kollegor för att planera, organisera och genomföra uppdrag inom kommunikation. Dessutom tar du initiativ till att utveckla kommunikationsarbetet.

Teamet arbetar med både operativ samt strategisk kommunikation och hjälper till med allt från idéutveckling och planering till produktion, införande och utvärdering. De skapar innehåll för olika plattformar som webbsidor, nyhetsartiklar och videor. Vårt ansvar omfattar både intern och extern kommunikation, inklusive ledningskommunikation, kriskommunikation, presstöd, och kommunikation i förändrings- och projektprocesser.

Du stödjer chefer samt handläggare med att planera och genomföra kommunikationsåtgärder för olika frågor. Du arbetar både självständigt och tillsammans med kommunikatörsteamet för att organisera, planera och utföra uppdrag. Dessutom har du ansvaret för att säkerställa att verksamhetens kommunikation upprätthåller en hög kvalitet genom att använda policys, riktlinjer och mallar.

Krav

Kunden vill gärna att du som söker rollen uppfyller följande krav:

• En passande högskoleexamen, som innehåller medie- och kommunikationsvetenskap, med en omfattning på minst 180 högskolepoäng, eller annan utbildning som är likvärdig
• Du har en gedigen erfarenhet av att arbeta som kommunikatör i minst 3 år, där du har hanterat både intern och extern kommunikation, ledningskommunikation, förändrings- och projektkommunikation, kriskommunikation och presstöd. Du har också arbetat strategiskt samt operativt med diverse kommunikationskanaler. Dessutom har du producerat och publicerat material för digitala kanaler och har fungerat som stöd för kommunikation inom olika verksamheter och funktioner
• Du har både strategiska och operativa färdigheter samt har intresset och förmågan att växla mellan dem. Du har en förmåga att snabbt förstå komplicerade situationer och kan kommunicera dem på ett enkelt sätt. Dessutom är du en god skribent som är skicklig på att anpassa din skrivstil efter publiken och kan framställa tydliga budskap i olika kanaler. För att kunna bidra till kontinuerliga förbättringar och utveckla verksamheten är det viktigt att du har en coachande attityd
• Du är en kreativ och innovativ person som ofta bidrar med nya idéer och infallsvinklar i olika frågor. Dina idéer har en tendens att bli förverkligade i praktiken. Du har en stark inriktning mot att uppnå mål och resultat, och detta genomsyrar dina prioriteringar, planering och agerande. Du har en naturlig förmåga att skapa relationer och värdesätter både samarbetet i ett positivt och kompetent team, samt att självständigt driva projekt på ett strukturerat sätt och slutföra dem
• Mycket god förmåga att kommunicera dig på svenska, både muntligt och skriftligt

Meriterande

Det är ett plus om du har erfarenhet från en offentlig verksamhet.


Tillträde och ansökan
Startdatum: snarast/2023-09-04
Slutdatum: 2023-12-31. Option till förlängning upp till 6 månader
Omfattning: upp till 30h/v
Sista ansökningsdagen: 2023-09-04
Ort: Lund, delvis remote (50%)
Urval och intervjuer sker löpande!


Om oss
Sway Sourcing är ett modernt företag som rekryterar inom flera branscher på den svenska arbetsmarknaden. Vi matchar kandidaters kompetens och kunskap med företagets behov. Sway Sourcing har en företagsledning och personal med lång erfarenhet i rekryteringsbranschen, både som ägare och anställda. Vi har ett stort nätverk inom de branscher vi specialiserat oss inom och kan därför hitta de kandidater som snabbt blir en tillgång för företagen.

Ansök nu

Senior kommunikatör sökes omgående till vår kund i Lund!

Informatör/Kommunikatör
Läs mer Aug 28
Dina arbetsuppgifter
I den här spännande rollen som kommunikatör kommer du att vara självgående samtidigt som du arbetar tillsammans med kollegor för att planera, organisera och genomföra uppdrag inom kommunikation. Dessutom tar du initiativ till att utveckla kommunikationsarbetet.

Teamet arbetar med både operativ samt strategisk kommunikation och hjälper till med allt från idéutveckling och planering till produktion, införande och utvärdering. De skapar innehåll för olika plattformar som webbsidor, nyhetsartiklar och videor. Vårt ansvar omfattar både intern och extern kommunikation, inklusive ledningskommunikation, kriskommunikation, presstöd, och kommunikation i förändrings- och projektprocesser.

Du stödjer chefer samt handläggare med att planera och genomföra kommunikationsåtgärder för olika frågor. Du arbetar både självständigt och tillsammans med kommunikatörsteamet för att organisera, planera och utföra uppdrag. Dessutom har du ansvaret för att säkerställa att verksamhetens kommunikation upprätthåller en hög kvalitet genom att använda policys, riktlinjer och mallar.

Krav

Kunden vill gärna att du som söker rollen uppfyller följande krav:

• En passande högskoleexamen, som innehåller medie- och kommunikationsvetenskap, med en omfattning på minst 180 högskolepoäng, eller annan utbildning som är likvärdig
• Du har en gedigen erfarenhet av att arbeta som kommunikatör i minst 3 år, där du har hanterat både intern och extern kommunikation, ledningskommunikation, förändrings- och projektkommunikation, kriskommunikation och presstöd. Du har också arbetat strategiskt samt operativt med diverse kommunikationskanaler. Dessutom har du producerat och publicerat material för digitala kanaler och har fungerat som stöd för kommunikation inom olika verksamheter och funktioner
• Du har både strategiska och operativa färdigheter samt har intresset och förmågan att växla mellan dem. Du har en förmåga att snabbt förstå komplicerade situationer och kan kommunicera dem på ett enkelt sätt. Dessutom är du en god skribent som är skicklig på att anpassa din skrivstil efter publiken och kan framställa tydliga budskap i olika kanaler. För att kunna bidra till kontinuerliga förbättringar och utveckla verksamheten är det viktigt att du har en coachande attityd
• Du är en kreativ och innovativ person som ofta bidrar med nya idéer och infallsvinklar i olika frågor. Dina idéer har en tendens att bli förverkligade i praktiken. Du har en stark inriktning mot att uppnå mål och resultat, och detta genomsyrar dina prioriteringar, planering och agerande. Du har en naturlig förmåga att skapa relationer och värdesätter både samarbetet i ett positivt och kompetent team, samt att självständigt driva projekt på ett strukturerat sätt och slutföra dem
• Mycket god förmåga att kommunicera dig på svenska, både muntligt och skriftligt

Meriterande

Det är ett plus om du har erfarenhet från en offentlig verksamhet.


Tillträde och ansökan
Startdatum: snarast/2023-09-04
Slutdatum: 2023-12-31. Option till förlängning upp till 6 månader
Ort: Lund, delvis remote (50%)
Omfattning: upp till 30h/v
Sista ansökningsdagen: 2023-09-04
Urval och intervjuer sker löpande!


Om oss
Sway Sourcing är ett modernt företag som rekryterar inom flera branscher på den svenska arbetsmarknaden. Vi matchar kandidaters kompetens och kunskap med företagets behov. Sway Sourcing har en företagsledning och personal med lång erfarenhet i rekryteringsbranschen, både som ägare och anställda. Vi har ett stort nätverk inom de branscher vi specialiserat oss inom och kan därför hitta de kandidater som snabbt blir en tillgång för företagen.

Ansök nu

HR-partner efterfrågas till spännande uppdrag i Lund!

HR-specialist/HR-adviser
Läs mer Jul 13
Dina arbetsuppgifter
Vår kund söker en HR-partner som kan hjälpa till att utveckla HR-stödet för cheferna på deras renhållningsverk. Renhållningsverket ansvarar för avfallshantering på uppdrag av kommunfullmäktige i kommunen. Verksamheten fokuserar på att erbjuda miljövänliga helhetslösningar inom återvinning och avfallshantering till sina kunder. Renhållningsverket är uppdelat i tre avdelningar: miljö och utveckling, ekonomi och administration samt driftavdelningen. Ditt arbetssätt präglas av samarbete och nätverkande för att leverera bästa möjliga stöd till verksamheten.

Förvaltningen leds av förvaltningsdirektören och består av tre avdelningschefer och fyra enhetschefer. HR-enheten på serviceförvaltningen och beställarens renhållningsverk är väl sammansatt, bestående av en HR-chef, fyra HR-partners och en HR-administratör.Som HR-partner är din organisatoriska anslutning till HR-avdelningen på kommunkontoret.

Dina ansvarsområden kommer vara:
- Rapportera till HR-chefen för serviceförvaltningen och beställarens renhållningsverk
- Samarbeta nära med cheferna på beställarens renhållningsverk och du är fysiskt placerad på Traktorvägen i Lund

Följande arbetsuppgifter är:
- Stötta och utmana chefer i frågor som arbetsrätt, arbetsmiljö, lön, rehabilitering, samverkan och kompetensförsörjning
- Bidra med professionellt och kvalificerat stöd både i operativa och strategiska frågor
- Stötta och coacha chefer för att utvecklas i sina roller är en naturlig del av ditt arbete
- Samarbete med övriga HR-medarbetare för att utveckla och förbättra HR-processer

Krav:
- Relevant högskoleutbildning inom HR, personalvetenskap, beteendevetenskap eller annan relevant utbildning i kombination med arbetslivserfarenhet
- Erfarenhet av arbete inom större organisationer och med komplexa uppdrag
- Flerårig erfarenhet av operativt HR-arbete som även inkluderat strategiska frågor
- Självinsikt och trygghet i yrkesrollen
- Erfarenhet av att vara en del av en ledningsgrupp och arbeta med kvalificerat HR-arbete utifrån ett strategiskt och utvecklande perspektiv
- Nyfikenhet, engagemang och vilja att göra skillnad genom att uppnå resultat som bidrar till en bättre verksamhet
-Förmåga att hantera varierande arbetsuppgifter, trivas med frihet under ansvar och prioritera på ett bra sätt. Strukturerat arbetssätt är viktigt för att lyckas
- God analytisk förmåga, förmåga att se helheter och förstå komplexa sammanhang

Kunden söker dig med följande egenskaper:
- Kommunikativ med pedagogisk förmåga
- Bra på att skapa engagemang och delaktighet
- Mål- och resultatorienterad
- Strategisk förmåga
- Förstår frågors långsiktiga betydelse för verksamheten
- Fångar upp behov i organisationen
- Omsätter behoven i handling

Meriterande:
- Kunskaper i HR-relaterade stödsystem som WinLAS, Stella, Adato och QlikView önskvärda

Tillträde och ansökan
Startdatum: 2023-08-28
Slutdatum: 2023-12-10, option att förlänga avtalet finns på 2+2 månader. Option som nyttjas i detta avtal sker alltid till redan gällande villkor
Sista ansökningsdagen: 2023-08-09
Omfattning: ca 40%
Ort: Lund, 25% hybrid
Urval och intervjuer sker löpande!

Om oss
Sway Sourcing är ett modernt företag som rekryterar inom flera branscher på den svenska arbetsmarknaden. Vi matchar kandidaters kompetens och kunskap med företagets behov. Sway Sourcing har en företagsledning och personal med lång erfarenhet i rekryteringsbranschen, både som ägare och anställda. Vi har ett stort nätverk inom de branscher vi specialiserat oss inom och kan därför hitta de kandidater som snabbt blir en tillgång för företagen.

Ansök nu

HR-partner efterfrågas till spännande uppdrag i Lund!

HR-specialist/HR-adviser
Läs mer Aug 1
Dina arbetsuppgifter
Vår kund söker en HR-partner som kan hjälpa till att utveckla HR-stödet för cheferna på deras renhållningsverk. Renhållningsverket ansvarar för avfallshantering på uppdrag av kommunfullmäktige i kommunen. Verksamheten fokuserar på att erbjuda miljövänliga helhetslösningar inom återvinning och avfallshantering till sina kunder. Renhållningsverket är uppdelat i tre avdelningar: miljö och utveckling, ekonomi och administration samt driftavdelningen. Ditt arbetssätt präglas av samarbete och nätverkande för att leverera bästa möjliga stöd till verksamheten.

Förvaltningen leds av förvaltningsdirektören och består av tre avdelningschefer och fyra enhetschefer. HR-enheten på serviceförvaltningen och beställarens renhållningsverk är väl sammansatt, bestående av en HR-chef, fyra HR-partners och en HR-administratör.Som HR-partner är din organisatoriska anslutning till HR-avdelningen på kommunkontoret.

Dina ansvarsområden kommer vara:
- Rapportera till HR-chefen för serviceförvaltningen och beställarens renhållningsverk
- Samarbeta nära med cheferna på beställarens renhållningsverk och du är fysiskt placerad på Traktorvägen i Lund

Följande arbetsuppgifter är:
- Stötta och utmana chefer i frågor som arbetsrätt, arbetsmiljö, lön, rehabilitering, samverkan och kompetensförsörjning
- Bidra med professionellt och kvalificerat stöd både i operativa och strategiska frågor
- Stötta och coacha chefer för att utvecklas i sina roller är en naturlig del av ditt arbete
- Samarbete med övriga HR-medarbetare för att utveckla och förbättra HR-processer

Krav:
- Relevant högskoleutbildning inom HR, personalvetenskap, beteendevetenskap eller annan relevant utbildning i kombination med arbetslivserfarenhet
- Erfarenhet av arbete inom större organisationer och med komplexa uppdrag
- Flerårig erfarenhet av operativt HR-arbete som även inkluderat strategiska frågor
- Självinsikt och trygghet i yrkesrollen
- Erfarenhet av att vara en del av en ledningsgrupp och arbeta med kvalificerat HR-arbete utifrån ett strategiskt och utvecklande perspektiv
- Nyfikenhet, engagemang och vilja att göra skillnad genom att uppnå resultat som bidrar till en bättre verksamhet
-Förmåga att hantera varierande arbetsuppgifter, trivas med frihet under ansvar och prioritera på ett bra sätt. Strukturerat arbetssätt är viktigt för att lyckas
- God analytisk förmåga, förmåga att se helheter och förstå komplexa sammanhang

Kunden söker dig med följande egenskaper:
- Kommunikativ med pedagogisk förmåga
- Bra på att skapa engagemang och delaktighet
- Mål- och resultatorienterad
- Strategisk förmåga
- Förstår frågors långsiktiga betydelse för verksamheten
- Fångar upp behov i organisationen
- Omsätter behoven i handling

Meriterande:
- Kunskaper i HR-relaterade stödsystem som WinLAS, Stella, Adato och QlikView

Tillträde och ansökan
Startdatum: 2023-08-28
Slutdatum: 2023-12-10, option att förlänga avtalet finns på 2+2 månader. Option som nyttjas i detta avtal sker alltid till redan gällande villkor
Sista ansökningsdagen: 2023-08-09
Omfattning: ca 40%
Ort: Lund, 25% hybrid
Urval och intervjuer sker löpande!

Om oss
Sway Sourcing är ett modernt företag som rekryterar inom flera branscher på den svenska arbetsmarknaden. Vi matchar kandidaters kompetens och kunskap med företagets behov. Sway Sourcing har en företagsledning och personal med lång erfarenhet i rekryteringsbranschen, både som ägare och anställda. Vi har ett stort nätverk inom de branscher vi specialiserat oss inom och kan därför hitta de kandidater som snabbt blir en tillgång för företagen.

Ansök nu

Koordinator sökes till elbolag i Lund

Kvalitetskoordinator
Läs mer Jun 13
Dina arbetsuppgifter
Vår kund söker en koordinator till sitt mät-team på elbolag.
I detta spännande uppdrag kommer du erbjuda service internt men också mot externa leverantörer, samt hantera administrativt arbete i olika system. Som person är du serviceinriktad och kan hantera flera arbetsuppgifter samtidigt.

Dina arbetsuppgifter kommer bestå av:
- Utföring av analyser
- Uppföljning, rättningar och bevakning
- Utredningar
- Komplexa anläggningar
- Skapande av arbetsorder
- Mikroproduktion samt avtal
- Priolista

Krav:
- Erfarenhet och förståelse av, avtalshantering
- Erfarenhet av att arbeta med energimätning och mätare och systemet BFUS
- Erfarenhet av arbete i CRM, samt vana att arbeta i flera system
- Avancerad nivå i excell (ex. Pivottabeller)
- Flytande i svenska, i både tal och skrift

Meriterande:
- Arbetat i systemet Business For Utilities Suitea


Tillträde och ansökan
Startdatum: 2023-06-22
Slutdatum: 2023-12-31
Sista ansökningsdag: 2023-06-22
Ort: Lund
Urval och intervjuer sker löpande!

Om oss
Sway Sourcing är ett modernt företag som rekryterar inom flera branscher på den svenska arbetsmarknaden. Vi matchar kandidaters kompetens och kunskap med företagets behov. Sway Sourcing har en företagsledning och personal med lång erfarenhet i rekryteringsbranschen, både som ägare och anställda. Vi har ett stort nätverk inom de branscher vi specialiserat oss inom och kan därför hitta de kandidater som snabbt blir en tillgång för företagen.

Ansök nu

Senior Koordinator sökes till kund i Lund

Marknadskoordinator
Läs mer Jun 9
Dina arbetsuppgifter
Vår kund söker en Senior Koordinator för ett uppdrag i Region Skåne.
I detta uppdrag i samarbete med Oracle implementerar Region Skåne ett digitalt vårdsystem, Skånes Digitala Vårdsystem (SDV), vilket skapats för att ersätta andra applikationer som stödjer regionens vårdaktiviteter. En koordinator sökes därför till området SDV Invånarupplevelse, som ska hjälpa att koordinera arbetet inom innehållsutveckling för invånarkommunikation.

Arbetsuppgifter:
- Vara delaktig och drivande i krav och designarbete
- Koordinera kommunikationsuppdraget inom SDV
- Driva frågor tillsammans med andra workstreams och deras leverantörer
- Skapa förutsättningar för att följa redan inarbetade processer inom SDV
- Leda demonstrationer och proof of concept-sessioner
- Assistera förstudier, projekt och andra aktiviteter i design och lösningsförslag av invånarkommunikation utifrån de krav och förutsättningar som är aktuella

Krav:
- Operativ erfarenhet av att driva design- och datainsamlingsarbete
- Goda ledaregenskaper och förmåga att samarbeta med människor med både teknisk och verksamhetsmässig bakgrund
- Erfarenhet från arbetet inom SDV programmet
- Arbetar självständigt, även i direktkontakt med verksamheten
- Har ett tydligt fokus på leverans och förmåga att hantera flera aktiviteter parallellt
- Van att arbeta agilt
- Flytande i både svenska och engelska i tal och språk

Meriterande:
- Insikt och förståelse för regionens verksamhet och arbetssätt.
- Stor förmåga att agera lösningsorienterat och flexibelt och kunna agera i olika miljöer med olika intressenter

Egenskaper:
- Strukturerad och anpassningsbar
- Förmåga att navigera i komplexa projekt
- Driven, och ser alltid till att slutföra en uppgift


Tillträde och ansökan
Startdatum: 2023-08-07
Slutdatum: 2023-12-31
Sista ansökningsdag: 2023-06-15
Ort: Lund
Urval och intervjuer sker löpande!

Om oss
Sway Sourcing är ett modernt företag som rekryterar inom flera branscher på den svenska arbetsmarknaden. Vi matchar kandidaters kompetens och kunskap med företagets behov. Sway Sourcing har en företagsledning och personal med lång erfarenhet i rekryteringsbranschen, både som ägare och anställda. Vi har ett stort nätverk inom de branscher vi specialiserat oss inom och kan därför hitta de kandidater som snabbt blir en tillgång för företagen.

Ansök nu

Senior HR Consultant

HR-konsult/PA-konsult
Läs mer Jun 8
Dina arbetsuppgifter
In this role you will be part of an international HR department. The objective is to examine and apply current local HR-policies internationally.

Job Assignments

In this role you will examine finished templates and the goal is to validate exactitude, or if needed, request modifications until the templates are faultlessness. You will also be in charge of certifying to different teams that the local procedure and the exceptions are completed and signed. Another job assignment is assessing and evaluating exceptions and escalating them to the relevant team or to coordinate them locally. You will also be managing analysis on different files of the employees in order for them to match with the given cars. As a HR Analyst you will work with HR Country Services.


Requirements

The client would like you to fulfill the following requirements:

• Relevant experience within HR
• You should have experience working with global scale projects or positions and expertise about how global requirements should be applied at a local level
• You have working experience with governance, and you have knowledge about exception management
• Expertise in GAP Analysis
• You are fluent in English, both written and spoken
• It is important that you are self-sufficient and structured
• You have great communication skills
• You have an analytical mindset and you are capable of challenging different things at work when needed




Tillträde och ansökan

Start of the assignment: ASAP
End of the assignment: 2024-06-05, with possibility of extension
Deadline: 2023-06-12
Equipment: The consultant is expected to bring their own equipments
Location: Lund. Remote work in Europe, up to 100%
Travels: Limited amount of travels
Selections and interviews are ongoing!


Om oss
Sway Sourcing is a modern company that recruits in several industries on the Swedish labor market. We match candidates’ skills and knowledge with the company’s needs. Sway Sourcing has a company management and staff with extensive experience in the recruitment industry, both as owners and employees. We have a large network within the industries we specialize in and can therefore find the candidates who quickly become an asset for the companies.

Ansök nu

Senior HR Consultant

HR-konsult/PA-konsult
Läs mer Jun 7
Dina arbetsuppgifter
In this role you will be part of an international HR department. The objective is to examine and apply current local HR-policies internationally.

Job Assignments

In this role you will examine finished templates and the goal is to validate exactitude, or if needed, request modifications until the templates are faultlessness. You will also be in charge of certifying to different teams that the local procedure and the exceptions are completed and signed. Another job assignment is assessing and evaluating exceptions and escalating them to the relevant team or to coordinate them locally. You will also be managing analysis on different files of the employees in order for them to match with the given cars. As a HR Analyst you will work with HR Country Services.


Requirements

The client would like you to fulfill the following requirements:

• Relevant experience within HR
• You should have experience working with global scale projects or positions and expertise about how global requirements should be applied at a local level
• You have working experience with governance, and you have knowledge about exception management
• Expertise in GAP Analysis
• You are fluent in English, both written and spoken
• It is important that you are self-sufficient and structured
• You have great communication skills
• You have an analytical mindset and you are capable of challenging different things at work when needed




Tillträde och ansökan

Start of the assignment: ASAP
End of the assignment: 2024-06-05, with possibility of extension
Equipment: The consultant is expected to bring their own equipments
Location: Lund. Remote work in Europe, up to 100%
Travels: Limited amount of travels
Selections and interviews are ongoing!


Om oss
Sway Sourcing is a modern company that recruits in several industries on the Swedish labor market. We match candidates’ skills and knowledge with the company’s needs. Sway Sourcing has a company management and staff with extensive experience in the recruitment industry, both as owners and employees. We have a large network within the industries we specialize in and can therefore find the candidates who quickly become an asset for the companies.

Ansök nu

Upphandlingskonsult sökes till ett uppdrag i Lund

Verksamhetskonsult
Läs mer Maj 31
Dina arbetsuppgifter
I denna roll söker kunden en upphandlingskonsult inom områdena bygg och anläggning. I detta uppdrag bidrar du som stöd för genomförandet av direktupphandlingar, avtalsuppföljning, tillhörande tjänster i form av upphandlingskonsult samt vid behov inom entreprenadupphandling. Alla upphandlingar görs enligt LOU och ska följa standardavtalen AB 04, ABT 06, (AFF) samt ABK 09. Uppdragsperioden är framför allt under sommaren och hösten 2023, men även inpå våren 2024.

Arbetstimmarna är varierande beroende på tidsplaner för respektive upphandling, en tidsplan skapas tillsammans med verksamheten. Det beräknas ca 8–16 timmar i veckan, men kan komma att öka under höst/vår då det sannolikt kommer finnas större behov från verksamheten.

Arbetsuppgifter inom uppdraget:
- Genomföra entreprenadupphandlingar inom bygg- och anläggning
- Stödja verksamheten gällande direktupphandlingar, avrop från ramavtal
- Avtalsfrågor i avtalsdatabasen, såsom, förlängningar, förnyande, uppsägande etc. inom bygg- och anläggning

Obligatoriska krav:
- Minst tre års erfarenhet av att självständigt leda och utföra upphandlingar i enlighet med LOU.
- Minst två års erfarenhet av offentlig verksamhet som anställd eller konsult
- Goda kunskaper om upphandlingslagstiftningen, dess användning och gällande praxis
- Erfarenhet av genomförande av ramavtalsupphandlingar och avtalsuppföljningar
- Kunskaper och erfarenhet inom AB 04, ABT 06, ABK 09
- God kännedom om AMA AF, dess tillämpning samt framtagande av AF-del
- Relevant utbildning samt motsvarande kunskap genom relevant erfarenhet
- Kunskap och erfarenhet av att arbeta med de vanligen på marknaden förekommande upphandlingsverktygen, Mercell TendSign

Meriterande är att vara insatt i Lunds kommuns och serviceförvaltningens arbete/uppdrag

Tillträde och ansökan
Startdatum: 2023-06-15
Slutdatum: 2024-05-31
Sista ansökningsdatum: 2023-06-05
Ort: Lund, hybrid 75%
Urval och intervjuer sker löpande!

Om oss
Sway Sourcing är ett modernt företag som rekryterar inom flera branscher på den svenska arbetsmarknaden. Vi matchar kandidaters kompetens och kunskap med företagets behov. Sway Sourcing har en företagsledning och personal med lång erfarenhet i rekryteringsbranschen, både som ägare och anställda. Vi har ett stort nätverk inom de branscher vi specialiserat oss inom och kan därför hitta de kandidater som snabbt blir en tillgång för företagen.

Ansök nu

Business Project Manager needed for a client in Lund

Projektledare, IT
Läs mer Maj 24
Dina arbetsuppgifter

Our client is need of a Business Project Manager for a future leased asset solution project. The project will run in Waterfall but with an agile component. In this role you will be part of a global environment with stakeholders located in different countries.

Requirements

• You should have experience from end-to-end (at least 2-3 cycles) business process projects, like for example, from initiation and analysis to implementation and possibly benefit realization follow up
• Expertise in IT project management
• Experience in business project management
• Fluent in Swedish and English, both written and spoken
• Experience working in a global environment
• Capacity to work with virtual teams across numerous time zones
• Knowledge of the Agile-Waterfall hybrid methodology

Meritorious

It is meritorious if you have experience from projects with statutory elements.


Tillträde och ansökan

Start of assignment: asap/2023-06-12
End of assigment: 2024-06-28, with the possibility of extension
Deadline 2023-05-26
Location: Lund. Hybrid work (Remote work 25%)
Selections and interview are ongoing!


Om oss
Sway Sourcing is a modern company that recruits in several industries on the Swedish labor market. We match candidates’ skills and knowledge with the company’s needs. Sway Sourcing has a company management and staff with extensive experience in the recruitment industry, both as owners and employees. We have a large network within the industries we specialize in and can therefore find the candidates who quickly become an asset for the companies.

Ansök nu

Business Project Manager needed for a client in Lund

Projektledare, IT
Läs mer Maj 19
Dina arbetsuppgifter

Our client is need of a Business Project Manager for a future leased asset solution project. The project will run in Waterfall but with an agile component. In this role you will be part of a global environment with stakeholders located in different countries.

• You should have experience from end-to-end (at least 2-3 cycles) business process projects, like for example, from initiation and analysis to implementation and possibly benefit realization follow up
• Expertise in IT project management
• Experience in business project management
• Fluent in Swedish and English, both written and spoken
• Experience working in a global environment
• Capacity to work with virtual teams across numerous time zones
• Knowledge of the Agile-Waterfall hybrid methodology

Meritorious

It is meritorious if you have experience from projects with statutory elements.


Tillträde och ansökan

Start of assignment: asap/2023-06-12
End of assigment: 2024-06-28, with the possibility of extension
Deadline 2023-05-26
Location: Lund. Hybrid work (Remote work 25%)
Selections and interview are ongoing!


Om oss
Sway Sourcing is a modern company that recruits in several industries on the Swedish labor market. We match candidates’ skills and knowledge with the company’s needs. Sway Sourcing has a company management and staff with extensive experience in the recruitment industry, both as owners and employees. We have a large network within the industries we specialize in and can therefore find the candidates who quickly become an asset for the companies.

Ansök nu

Administrator for a client in Lund

Orderadministratör
Läs mer Maj 2
Dina arbetsuppgifter
The client is looking for an order administrator. Your role will be supporting the order project leader team, who has the responsibility in leading engineering orders. You will work close with the team and support in a proactive way. This assignment is long-term, where you have the possibility to evolve and grow in your career.

Job assignments:
- Issue shipping instructions
- Assistance with cost follow up of project orders
- Help Order Project Leaders with planning for finances and cost follow up
- Issue and follow up purchase orders
- Administrative tasks

Required skills:
- SAP or similar business system.
- MS Office, Outlook and Excel
- Expertise in cost analysis and control
- Fluent both in written and spoken English

Personality traits:
- Service minded and adaptable
- Initiator with a systematic approach
- Self-propelled and structural
- Good teamplayer
- Has an eye for details



Tillträde och ansökan
Start date: As soon as possible
End date: 2023-04-30, with possibility to extend
Deadline: 2023-05-12
Location: Lund, possible 1-2 days remote work (100% on-site during the beginning of the assignment)
Equipment: The consultant is expected to bring his/her own equipment


Om oss
Sway Sourcing is a modern company that recruits in several industries on the Swedish labor market. We match candidates’ skills and knowledge with the company’s needs. Sway Sourcing has a company management and staff with extensive experience in the recruitment industry, both as owners and employees. We have a large network within the industries we specialize in and can therefore find the candidates who quickly become an asset for the companies.

Ansök nu

Projektkoordinator till en kund i Lund

Administrativ assistent
Läs mer Apr 4
Dina arbetsuppgifter
Vi söker en Senior Program/projektkoordinator som vill arbeta med att hjälpa programledaren/projektledarna inom IT-relaterade projekt inom programmen kunden använder sig av kopplade till uppföljning av projektets status, samordning samt rapportering av budget, fastställning och uppföljning av regelverk för all dokumentation i projektet.

Du kommer vara ansvarig för följande arbetsuppgifter i samråd:

• Redogöra avvikelser mot planen till Programledaren
• Samordna aktivitetsplanerna mellan projektens ansvars- och arbetsområden
• Koordinera projektens budgetering inom respektive program
• Ansvara för att cirkulation samt tillgänglighet av informationen fungerar
• Inrätta standarder samt nyckeltal för planering, budgetering och projektuppföljning
• Upprätta standard för dokumentstyrning och hantering samt säkerställa efterlevnad
• Koordinera, analysera samt löpande sammanställa projektplanering, projektuppföljning och projektrapportering
• Tillförsäkra att alla möten protokollförs enligt överenskommelse
• Säkerställa att all dokumentation förvaras enligt beslut
• Upprätta förteckning över vilka som arbetar i projektet samt var dessa kan nås (i vissa fall även kvällstid)
• Kräva in nödvändig planerings- och budgetinformation, tidrapporter samt löpande uppföljning

Krav

Du som söker uppdraget bör uppfylla följande krav:

• Hög datormognad samt erfarenhet av att använda applikationerna i MS Officepaketet och SharePoint på användarnivå
• Du trivs med att arbeta i en snabbrörlig miljö med högt tempo
• Serviceminded och trivs med det sociala mötet
• Briljant på administration, arbetar strukturerat och klarar att hålla igång flera ärenden samtidigt

Meriterande

Det är ett plus med erfarenhet av ett projekthanteringssystem, helst av Clarity PPM/ServiceNow.


Tillträde och ansökan
Startdatum: 2023-05-13
Slutdatum: 2023-12-31
Ansök senast: 2023-04-10
Ort: Lund
Urval och intervjuer sker löpande!

Om oss
Sway Sourcing är ett modernt företag som rekryterar inom flera branscher på den svenska arbetsmarknaden. Vi matchar kandidaters kompetens och kunskap med företagets behov. Sway Sourcing har en företagsledning och personal med lång erfarenhet i rekryteringsbranschen, både som ägare och anställda. Vi har ett stort nätverk inom de branscher vi specialiserat oss inom och kan därför hitta de kandidater som snabbt blir en tillgång för företagen.

Ansök nu

Technical Marketer/Web Editor for a client in Lund!

Webbredaktör
Läs mer Mar 24
Dina arbetsuppgifter
We are looking for a Technical marketer/Web Editor for an important client working in the technology sector.

Job Assignments

You will be responsible of developing and executing digital marketing campaigns across channels such as social media, search engines, email, and other online platforms. In this role you will also cooperate with cross-functional teams, including developers, designers, and content creators to execute projects and campaigns. Another important task is to create website content, such as blog posts, guidelines, news, technical tutorials targeting developers and technical decision makers. You are expected to arrange marketing materials and utilize web analytics tools to monitor website performance and user behavior, as well as to recommend strategies to improve conversion rates and user experience.

Requirements

• You have more than 3 years of experience in technical marketing
• You are a skilled writer, completely fluent in English (in both UK and US English). You have a deep interest in text creation in different formats
• Strong knowledge of web analytics tools such as Google Analytics and Adobe Analytics
• Knowledge of SEO, SEM, social media marketing, and email marketing best practices
• Experience web-editing with basic UX/UI understanding to re-arrange web content to fit the needs of the target audience
• Experience in building marketing flyers, posters and conference signages
• You have strong project management skills, with the ability to manage multiple projects simultaneously
• Excellent communication skills and ability to communicate complex technical information to non-technical stakeholders
• You should be a creative thinker with the ability to develop and execute innovative marketing campaigns
• Interest and knowledge about software and hardware programming, IoT, developer tools or similar
• At work you are both detail-oriented and highly organized
• Experience working in an international team




Tillträde och ansökan
Start: ASAP
Duration: 6 months, with possibility of extension
Assignment period: 2023-04-03 – 2023-10-03
Deadline: 2023-03-27
Location: Lund


Om oss
Sway Sourcing is a modern company that recruits in several industries on the Swedish labor market. We match candidates’ skills and knowledge with the company’s needs. Sway Sourcing has a company management and staff with extensive experience in the recruitment industry, both as owners and employees. We have a large network within the industries we specialize in and can therefore find the candidates who quickly become an asset for the companies.

Ansök nu

We are looking for a Business Insights Leader in Lund!

Marknadsanalytiker
Läs mer Feb 20
Dina arbetsuppgifter
Our customer in Lund is now looking for a Business Insights Leader!

In this assignment, you will identify information needs among internal stakeholders and conduct analyzes and research. Our client's marketing department is responsible for understanding customer needs, industry and consumer trends across packaging, processing and services.

You will work with the entire value chain in the form of research and the creation of integrated insights. You will have a specific focus on industry and B2B insights, to identify opportunities and market needs for development and marketing activities.

Assignment description
- In this assignment, you will work with internal stakeholders to identify critical consumer and business insight gaps. You will also gather and analyze key business trends to support stakeholders.
- In the case of identified focus areas and/or opportunities, you will create in-depth actionable analysis through desk research or primary research.
- You will also consolidate existing reports and information related to consumers, retailers, food manufacturers and all other relevant data needed for a market analysis.
- The assignment also includes planning, design and commissioning of a variety of international market research projects, inclusive briefing and evaluation of proposals from consultants.
- You will also be in charge of day-to-day management of research projects and supplier relationships.
- You will present research and/or analysis findings to internal and external stakeholders. You will also collaborate to translate market results into strategic or tactical actions. This includes ensuring that the final results are shared, archived and published correctly on the internal online platform.
- You will also support key stakeholders in terms of market research solutions, methodological aspects and global insights.

Personal characteristics
- To succeed in this role, it is required that you have strong analytical skills combined with an effective ability in story-telling.
- You can successfully synthesize information from different sources, create a story from them and build actionable insights.
- You are comfortable with data analysis and visualization and you are also a very good communicator.
- You find it easy to interact in different environments and situations and you are also comfortable being challenged.
- You are driven by collaborating together with others, driving and leading a project from start to finish. In addition to collaborating with other team members and internal/external stakeholders, you enjoy exchanging information and supporting colleagues to achieve personal and team goals.

Requirements and experience
- We are looking for you who have university education in marketing or business administration.
- You have experience in driving market analysis, including consumer, category, retailer, food manufacturer, sustainability insights. You stay up-to-date on important industry trends and factors that affect the business.

Language
- You have very good knowledge of English, written and spoken.

Other
- Our customer expects you to bring your own phone. Computer will be provided by our customer.
- A drug test needs to be performed before assignment starts.
- Hybrid work at 25%

Tillträde och ansökan
Assignment duration: ASAP – 29 Sep 2023
Application deadline: March 6 2023

Selection and interviews are ongoing, so submit your application today.

Om oss
Sway Sourcing is a modern company that recruits in several industries on the Swedish labor market. We match candidates' skills and knowledge with the company's needs. Sway Sourcing has a company management and staff with extensive experience in the recruitment industry, both as owners and employees. We have a large network within the industries we specialize in and can therefore find the candidates who quickly become an asset for the companies.

Ansök nu

Ekonomiassistent efterfrågas till en kund i Lund!

Ekonomiassistent
Läs mer Feb 22
Dina arbetsuppgifter
Vi söker en ekonomiassistent /ekonomiadministratör till vår kund som vill arbeta med ekonomiadministrativa processer och som utgör det verksamhetsnära stödet inom ekonomiadministration för chefer och controller på kundens kontor. Dina arbetsuppgifter kommer att bestå utav att vara att hantera utbetalningar, betalningspåminnelser, kundfakturering/interndebitering, fakturor, kontering, ansvara för och aktivt arbeta i fakturacentralen (ekonomisystemet), etablera rutiner, framta statistik, upplägg/borttagning/hantering av abonnemang samt andra ekonomiadministrativa arbetsuppgifter.

Egenskaper

• Du är trygg och erfaren i din roll som ekonomiassistent och har förmågan att se vad som behöver göras
• God social förmåga, proaktivt förhållningssätt samt god kommunikationsförmåga
• Du har en vilja att lära andra samt förmågan att snabbt sätta dig in i nya situationer
• Förmåga att arbeta på ett effektivt sätt, även vara noggrann samt hålla en hög kvalitét på det arbete som genomförs
• Du är van att arbeta utifrån en serviceanda, är förtroendeingivande samt är bra på att bygga goda relationer

Krav

• Du har en gymnasial utbildning med ekonomisk inriktning eller likvärdigt
• Du har erfarenhet av ekonomiadministration

Meriterande

Det är meriterande med kunskap av ekonomisystemet Raindance och beslutsstödsystemet Qlik Sense då kunden använder sig av dem.


Tillträde och ansökan
Startdatum: 06-03-2023
Slutdatum: 10-05-2023
Omfattning: 30 h/v
Ort: Lund, 25 % distans
Urval och intervjuer sker löpande!

Om oss
Sway Sourcing är ett modernt företag som rekryterar inom flera branscher på den svenska arbetsmarknaden. Vi matchar kandidaters kompetens och kunskap med företagets behov. Sway Sourcing har en företagsledning och personal med lång erfarenhet i rekryteringsbranschen, både som ägare och anställda. Vi har ett stort nätverk inom de branscher vi specialiserat oss inom och kan därför hitta de kandidater som snabbt blir en tillgång för företagen.

Ansök nu

Ekonomiassistent efterfrågas till en kund i Lund!

Ekonomiassistent
Läs mer Feb 27
Dina arbetsuppgifter
Vi söker en ekonomiassistent /ekonomiadministratör till vår kund som vill arbeta med ekonomiadministrativa processer och som utgör det verksamhetsnära stödet inom ekonomiadministration för chefer och controller på kundens kontor. Dina arbetsuppgifter kommer att bestå utav att vara att hantera utbetalningar, betalningspåminnelser, kundfakturering/interndebitering, fakturor, kontering, ansvara för och aktivt arbeta i fakturacentralen (ekonomisystemet), etablera rutiner, framta statistik, upplägg/borttagning/hantering av abonnemang samt andra ekonomiadministrativa arbetsuppgifter.

Egenskaper

• Du är trygg och erfaren i din roll som ekonomiassistent och har förmågan att se vad som behöver göras
• God social förmåga, proaktivt förhållningssätt samt god kommunikationsförmåga
• Du har en vilja att lära andra samt förmågan att snabbt sätta dig in i nya situationer
• Förmåga att arbeta på ett effektivt sätt, även vara noggrann samt hålla en hög kvalitét på det arbete som genomförs
• Du är van att arbeta utifrån en serviceanda, är förtroendeingivande samt är bra på att bygga goda relationer

Krav

• Du har en gymnasial utbildning med ekonomisk inriktning eller likvärdigt
• Du har erfarenhet av ekonomiadministration

Meriterande

Det är meriterande med kunskap av ekonomisystemet Raindance och beslutsstödsystemet Qlik Sense då kunden använder sig av dem.


Tillträde och ansökan
Startdatum: 06-03-2023
Slutdatum: 10-05-2023
Omfattning: 30 h/v
Sista ansökningsdag: 03-03-2023
Ort: Lund, 25 % distans
Urval och intervjuer sker löpande!

Om oss
Sway Sourcing är ett modernt företag som rekryterar inom flera branscher på den svenska arbetsmarknaden. Vi matchar kandidaters kompetens och kunskap med företagets behov. Sway Sourcing har en företagsledning och personal med lång erfarenhet i rekryteringsbranschen, både som ägare och anställda. Vi har ett stort nätverk inom de branscher vi specialiserat oss inom och kan därför hitta de kandidater som snabbt blir en tillgång för företagen.

Ansök nu

We are looking for a Master Data Responsible for our client in Lund!

Databasadministratör
Läs mer Feb 13
Dina arbetsuppgifter
Our client is now looking for a Master Data Responsible who will support the Global Master Data Team regarding processes for purchased components.

The team's mission is to choose the right UNSPC class and classify materials with data such as dimensions, capacity, voltage, frequency, weight and more. You will work in a global request tool where you receive requests to create material masters in SAP with given criteria.

This assignment requires a high degree of accuracy, a sense of detail and skills in searching for information related to the components. This work is mainly done via data sheets, websites and sometimes by telephone to the suppliers.

Do you have competence in the Master data management area? Then you could be the right person for this assignment!

Personal characteristics
- We are looking for you who are easy to collaborate with, you are a team player!
- You have administrative skills and an analytical mind.
- As a person, you want to continuously develop and learn new things.

Requirements and experience
- We are looking for someone who has a high level of technical understanding of food processing components.
- You have competence in the Master Data Management Area.
- We are also looking for you who have practical experience from global business IT systems.
- You have very good knowledge of the Microsoft Office package
- You have good knowledge of SAP.

Language requirements
- Good knowledge of Swedish and English, written and spoken.

Other
- Our clients wish is that the consultant brings his own equipment.
- Our customer prefers work on site, but there is the possibility of remote work.
- A drug test will be performed before the assignment starts.

Tillträde och ansökan
Assignment duration: 12 Feb 2023 – 31 Jan 2024, with good possibilities for extension.
Application deadline: 10 Feb 2023

Selection and interviews are ongoing, so submit your application today.

Om oss
Sway Sourcing is a modern company that recruits in several industries on the Swedish labor market. We match candidates' skills and knowledge with the company's needs. Sway Sourcing has a company management and staff with extensive experience in the recruitment industry, both as owners and employees. We have a large network within the industries we specialize in and can therefore find the candidates who quickly become an asset for the companies.

Ansök nu

We are looking for a Master Data Responsible for our client in Lund!

Databasadministratör
Läs mer Jan 30
Dina arbetsuppgifter
Our client is now looking for a Master Data Responsible who will support the Global Master Data Team regarding processes for purchased components.

The team's mission is to choose the right UNSPC class and classify materials with data such as dimensions, capacity, voltage, frequency, weight and more. You will work in a global request tool where you receive requests to create material masters in SAP with given criteria.

This assignment requires a high degree of accuracy, a sense of detail and skills in searching for information related to the components. This work is mainly done via data sheets, websites and sometimes by telephone to the suppliers.

Do you have competence in the Master data management area? Then you could be the right person for this assignment!

Personal characteristics
- We are looking for you who are easy to collaborate with, you are a team player!
- You have administrative skills and an analytical mind.
- As a person, you want to continuously develop and learn new things.

Requirements and experience
- We are looking for someone who has a high level of technical understanding of food processing components.
- You have competence in the Master Data Management Area.
- We are also looking for you who have practical experience from global business IT systems.
- You have very good knowledge of the Microsoft Office package
- You have good knowledge of SAP.

Language requirements
- Good knowledge of Swedish and English, written and spoken.

Other
- Our clients wish is that the consultant brings his own equipment.
- Our customer prefers work on site, but there is the possibility of remote work.
- A drug test will be performed before the assignment starts.

Tillträde och ansökan
Assignment duration: 12 Feb 2023 – 31 Jan 2024, with good possibilities for extension.
Application deadline: 10 Feb 2023

Selection and interviews are ongoing, so submit your application today.

Om oss
Sway Sourcing is a modern company that recruits in several industries on the Swedish labor market. We match candidates' skills and knowledge with the company's needs. Sway Sourcing has a company management and staff with extensive experience in the recruitment industry, both as owners and employees. We have a large network within the industries we specialize in and can therefore find the candidates who quickly become an asset for the companies.

Ansök nu

Vi söker en administrativ assistent!

Administrativ assistent
Läs mer Jan 25
Dina arbetsuppgifter
Vi söker en administrativ assistent!

Vår kund i Lund behöver extra förstärkning till sin verksamhet och söker nu en administrativ assistent! I detta uppdrag kommer du att vara en hjälpande hand i verksamheten, främst gällande administrativa arbetsuppgifter.

Har du erfarenhet av administrativt arbete? Är du ansvarstagande, noggrann och initiativtagande? Då kan du vara rätt person för detta uppdrag!

Vi söker dig som kan starta omgående då det är ett korttidsuppdrag.

Tillträde och ansökan
Uppdragslängd: 1 mån
Tillträde: ASAP

Urval och intevjuer sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag.

Om oss
Sway Sourcing är ett modernt företag som rekryterar inom flera branscher på den svenska arbetsmarknaden. Vi matchar kandidaters kompetens och kunskap med företagets behov. Sway Sourcing har en företagsledning och personal med lång erfarenhet i rekryteringsbranschen, både som ägare och anställda. Vi har ett stort nätverk inom de branscher vi specialiserat oss inom och kan därför hitta de kandidater som snabbt blir en tillgång för företagen.

Ansök nu

Scrum Master/ Agile Coach for a client in Lund!

Projektledare, IT
Läs mer Jan 23
Dina arbetsuppgifter
In this role you will help our client´s cross-functional team with their agile transformation journey.

Job Assignments

As a Scrum Master/ Agile Coach you will have the following tasks:

• You will be a attendant leader, and your role will involve to protect the team from interference as well as helping to remove impediments that could impede the team from reaching their Sprint Goals.
• Responsible of introducing, coaching and teaching the Product Owners and Development team on the organizations’ Agile values.
• You will be the bridge between the Scrum Teams and the Transformation team.
• Within this position you are expected to secure the motivation and well-being of the team members.
• Supporting teams to cooperate and perform at their best, by facilitating an open communication during Sprint Planning, Daily Scrum and Sprint Retrospective.
• Facilitating the use of Jira and metrics to improve the delivery performance.

Requirements

Our client wants you to fulfill the following requirements:

• Ability to adjust to LFS way of working agile.
• As a person you are people-oriented, and you have good listening skills.
• It is important that you are flexible, since the role will develop/change over time.
• You have the ability to see and propose improvements, as well as to feed/discuss proposals into the Transformation project.
• You can serve four new teams, three on Story Level, one at Feature level, and you have the ability to synch those four teams.
• Ability to Participate in some Transformation team events.
• You can master the event/cadence matrix.
• Support backlog owners in how to write Descriptions, Acceptance Criteria and Benefit Hypothesis.
• You have knowledge and experience in: Scrum Engineering, World Class Manufacturing Agile Transformations, Jira and Waterfall Methodology.
• You have a fluent level of Swedish and English.






Tillträde och ansökan
Start: ASAP/ 06-02-2023
End: 29-02-2024, with the possibility of extension
Deadline for the application: 25-01-2023
Equipment: You are expected to bring your own device
Location: Lund
Selections and interviews are ongoing!


Om oss
Sway Sourcing is a modern company that recruits in several industries on the Swedish labor market. We match candidates’ skills and knowledge with the company’s needs. Sway Sourcing has a company management and staff with extensive experience in the recruitment industry, both as owners and employees. We have a large network within the industries we specialize in and can therefore find the candidates who quickly become an asset for the companies.

Ansök nu

We are looking for 3 Financial Controllers or Accountants!

Financial controller
Läs mer Jan 20
Dina arbetsuppgifter
Our client in Lund is looking for 3 Financial Controllers or 3 accountants who have experience in reconciliation!

Assignment description
- In this role you will establish and maintain a coordinated cost reporting to external and internal stakeholders that is based on statutory accounting/general ledger.
- In support of the finance group, Business Controlling and Project Controlling, you will work with the development, implementation and maintenance of monthly cost reporting to both internal and external stakeholders.
- You will also reconcile the monthly cost reporting with the general ledger. Supporting documentation is added.
- Regarding the cost reporting, you will analyze, develop and maintain the standards based on requirements from both internal and external stakeholders.
- Your role also includes creating guidelines and documentation on cost reporting and reconciliation.
- You will also support the reconciliation of other transactions.
- Making recommendations on data quality is also part of your assignment.

Requirements and experience
- We are looking for you who have at least 5 years of experience in reconciliation.
- We are looking for someone who also has a good understanding of bookkeeping and annual reports!
- You are an accountant with exposure to financial control and have proven experience in reconciliation, or you are a financial controller with exposure to accounting and have proven experience with reconciliation
- You have very good knowledge of Excel, including Pivot tables.
- You are very attentive to details.
- You also have experience of working in an international environment.

Meritorious
- It is advantageous if you have experience of working with Unit4 Business World.

Education
- You have a bachelor's or master's degree in accounting or business administration.

Language
- Very good knowledge of English, oral and written.


Tillträde och ansökan
Assignment duration: 23 Jan 2023 – 30 April 2023
Application deadline: 24 Jan 2023

Selection and interviews are ongoing, so submit your application today.

Om oss
Sway Sourcing is a modern company that recruits in several industries on the Swedish labor market. We match candidates' skills and knowledge with the company's needs. Sway Sourcing has a company management and staff with extensive experience in the recruitment industry, both as owners and employees. We have a large network within the industries we specialize in and can therefore find the candidates who quickly become an asset for the companies.

Ansök nu

Projektledare/ Operativ inköpare sökes till en kund i Lund

Projektledare, IT
Läs mer Jan 3
Dina arbetsuppgifter
Vår kund arbetar i dagsläget bland annat med att implementera ett system (Unit 4 Agresso) för inköpsordrar. Tjänsteinköp är den största delen av kundens inköp. Implementeringen av det nya systemet med inköpsordrar medför en förändring för kundens beställare då förhandling samt attest till mestadels sker innan avrop. Eftersom arbetssättet förändras kommer det finnas ett behov av att introducera dem till både ett nytt system och arbetssätt. På sikt vill kunden att verksamheterna blir så självständiga som möjligt i att lägga och förvalta sina inköpsordrar.

Arbetsuppgifterna består utav följande:

• Du kommer jobba med att införa det nya systemet samt vara aktiv i förvaltningsfasen som är viktigt för ett lyckat införande.
• I det här konsultuppdraget kommer du vara ansvarig för konkreta verksamheter (affärs- och verksamhetsområden) angående införandet av arbetssätt, framtagningen av rapporter, bemästring av fel i flöden, stöd vid avrop, matcha fakturor och stänga avslutade ordrar.

Krav

• Det är viktigt att du har goda kunskaper i ekonomi (redovisning / inköp) .
• Kunden vill gärna att du har erfarenhet av följande områden:
-Operativt inköp (4-5 år).
-Arbete i ett större inköpssystem i en organisation med fler än 100 medarbetare och/eller utpräglad matrisorganisation.
-Tjänsteinköp i inköpssystem (1-2 år).
-Registervård och upplägg av t.ex. artiklar, inläsning av prislistor, etc.
• Du förväntas ha en stor IT mognad och även ha vana av Officepaket (Teams inkluderad).


Meriterande

Det är meriterande om du har erfarenhet av införandet av inköpsorderprojekt/ ERP-system och/ eller från taktiskt inköpsarbete (upphandling, avtal, konkurrensutsättning). Det är även meriterande om du har vana av att presentera, utbilda samt informera i olika sammanhang (helst mellan 10-20 personer). Det är ett plus om du har erfarenhet från en offentlig verksamhet (t.ex. kommun, landsting eller offentligt bolag).




Tillträde och ansökan

Startdatum: ASAP
Slutdatum: 31-12-2023. Det finns möjlighet till förlängning i 12 månader.
Omfattning: Deltid (50%)
Ort: Lund. Möjlighet till visst distansarbete finns (25%), i överenskommelse med kunden.
Urval och intervjuer sker löpande!


Om oss
Sway Sourcing är ett modernt företag som rekryterar inom flera branscher på den svenska arbetsmarknaden. Vi matchar kandidaters kompetens och kunskap med företagets behov. Sway Sourcing har en företagsledning och personal med lång erfarenhet i rekryteringsbranschen, både som ägare och anställda. Vi har ett stort nätverk inom de branscher vi specialiserat oss inom och kan därför hitta de kandidater som snabbt blir en tillgång för företagen.

Ansök nu

Erfaren ekonomiadministratör/Ekonom

Ekonomikonsult
Läs mer Sep 28
Dina arbetsuppgifter
Vår kund inom den offentliga sektorn söker nu en ekonomiadministratör eller ekonom för uppdrag med start i oktober. Uppdraget kräver att du har erfarenhet och mycket goda kunskaper i redovisning där du är van att hantera stora transaktionsvolymer.
Uppdraget innebär att du ansvarar för den löpande kassabokföringen inklusive avstämningar, hantering av bokföringsfiler och avräkningar. Andra administrativa arbetsuppgifter du kommer att göra är att hantera inkomna ärenden via telefon och mejl, hantera utbetalning av olika ersättningar och skickar påminnelser på kundfakturor. Du gör upplägg av e-faktura och autogiron på kunder.


Vi söker dig som:
• Har gymnasial utbildning i ekonomi med mycket goda kunskaper inom löpande bokföring/redovisning. Eftergymnasial påbyggnadsutbildning inom redovisning ses som meriterande.
• Har erfarenhet av ekonomiadministrativt arbete, gärna inom offentliga sektorn, i en större organisation där inriktningen varit kundreskontra och löpande redovisning.
• Är van att hantera stora transaktionsvolymer.
• Genom 4-8 års erfarenhet som konsult inom området både har hög kunskap samt kan vara en förebild för andra konsulter på lägre nivå.
• Kan ansvara för delområde och leda en mindre grupp
• Har förmåga att arbeta självständigt och att kunna prioritera vid hög arbetsbelastning.
• Har en god IT-vana. Erfarenhet av ekonomisystemet Raindance ses som meriterande.
• Har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift.


Tillträde och ansökan
Uppdragsperiod: 3 oktober 2022 – 31 mars 2023. Omfattning: 100% (25% distansarbete). Urval och intervjuer sker löpande.

Om oss
Sway Sourcing är ett modernt företag som rekryterar inom flera branscher på den svenska arbetsmarknaden. Vi matchar kandidaters kompetens och kunskap med företagets behov. Sway Sourcing har en företagsledning och personal med lång erfarenhet i rekryteringsbranschen, både som ägare och anställda. Vi har ett stort nätverk inom de branscher vi specialiserat oss inom och kan därför hitta de kandidater som snabbt blir en tillgång för företagen.

Ansök nu