Lund: Har du erfarenhet av försäljning och ledarskap,- och älskar du djur

Hitta ansökningsinfo om jobbet Har du erfarenhet av försäljning och ledarskap,- och älskar du djur i Lund. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Lund inom den kategorin.

Publicerad: 2021-12-28 // Varaktighet: Heltid

Då kan rollen som vår nya Säljchef på Sveland Djurförsäkring vara ditt nästa steg - här får du jobba i ett djurälskande team vars kunder dessutom brinner för samma sak!

På Sveland får du det övergripande resultat- och personalansvaret för att leda och utveckla en innesäljavdelning som arbetar med B2C för våra två affärsområden, Häst och Sällskapsdjur. Vi vill att du tillsammans med medarbetarna ger våra kunder det bästa erbjudandet, inspirerar med effektiva arbetssätt och tillsammans med teamet arbetar fram idéer hur verksamheten kan digitaliseras för att ännu bättre möta upp våra kunders önskemål, krav och behov. Du ansvarar också för att avdelningens mål för kundnöjdhet, beståndsutveckling och skadeersättning uppfylls. I detta ligger också att göra rätt riskavvägningar och möta upp de lagkrav vi är underställda som finansiellt bolag. Du har personalansvar för och leder fem innesäljare som har försäkringsexpertis inom respektive djurområde.

Du kommer att jobba med allt från att arbetet på avdelningen utförs i enlighet med företagets affärsplan och målsättningar till samordning och coachning av personal i dagliga frågor. Du jobbar också löpande med att säljavdelningens administrativa delar digitaliseras, utvecklas och drivs strategiskt och framåtriktat. Du rapporterar till Affärsområdeschef Helena Rosén och ingår i ledningsgrupperna för affärsområde Häst och affärsområde Sällskapsdjur och medverkar i Utvecklingsrådet.

Vem är du

Vi söker en närvarande, inspirerande teamledare med starka värderingar som gärna får stämma med våra: vi vill ha Hållbarhet, Gemenskap, Expertis och Engagemang i fokus.

Vi tror att du har erfarenhet av djurbranschen, kanske är du ryttare med egen häst, eller har erfarenhet som djurvårdare eller hästskötare. För att lyckas i rollen har du jobbat med digital försäljning och coachande ledarskap och har i dina tidigare roller visat goda säljresultat och en förmåga att ta helhetsansvar. Du är van att coacha och inspirera andra kring olika utmaningar, och har dessutom förmågan att vara tydlig och ta beslut. Du gillar att lyssna in andras perspektiv och förstår vikten av att ha en plan och följa upp mot de uppsatta affärsmålen.

Varför Sveland och vad erbjuder vi?

Vårt huvudkontor är placerat i ljusa och moderna lokaler i centrala Lund. Här är hundar välkomna och vi har idag ett 30-tal hundar på kontoret som utgör ett väldigt trevligt och uppskattat inslag i vår vardag. Vi finns representerade i Stockholm, Göteborg och Skåne genom vår KAM-organisation. Hos oss får du en ny roll med stort, eget ansvar. Vi stöttar dig med de försäkringsutbildningar som behövs.

Mer om Sveland Djurförsäkring

Sveland är djurförsäkringsbolaget med anor från 1911, som ägs av våra kunder och därför stannar vinsten i bolaget. Det borgar för ett stort och gediget intresse samt engagemang för våra produkter och kunder, vi är mycket stolta över att vara ett ömsesidigt bolag. Svelands vision är att vara Sveriges bästa försäkringsbolag för hållbart djurägande. För att nå dit har vi bestämt att hållbarhet ska gå som en röd tråd genom hela företaget. För Sveland är hållbarhet och hållbart djurägande centralt. Vi vill att både människor och djur ska kunna leva på vår planet under en lång tid framöver. Därför arbetar vi med hållbarhet för att skapa värden och bidra till en hållbarare framtid. Vårt hållbarhetsarbete kan delas in i de fyra dimensioner; hållbart djurägande, samt miljömässig-, social- och ekonomisk hållbarhet.

Vi är stolta över Svelands Stiftelse som stödjer forskning som har betydelse för djurs hälsa. Nu strävar vi också efter att bli Sveriges bästa försäkringsbolag för hållbart djurägande.

Ansökan

Är du intresserad av denna nya roll och vill bli en del av Svelands härliga gäng ser vi fram emot din ansökan, gärna snarast. Vi läser ansökningarna löpande, hör gärna av dig om du har frågor till vår samarbetspartner Insikta AB Charlotte Olsson 070-6021911 charlotte@insikta.se. Ansökan kan endast ske via länken och gärna senast den 30 januari 2022.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Lund som Säljledare

Nedan visas andra jobb i Lund som Säljledare.

Säljcoach

Läs mer Mar 18
Älskar du försäljning och motiveras av att stänga affärer och se andra utvecklas? Då kan detta vara nästa steg i din säljkarriär då Pauser Media AB söker en säljcoach till deras nya kontor i Lund. 

Om oss

Pauser Media är ett mediaföretag med en tydlig målsättning – att göra skillnad. Vi fokuserar på strategisk kunskap för att stödja våra kunder i deras arbete. Genom våra tidningar, nyhetssajter, nyhetstjänster, och nyhetsbrev, samt våra konferenser och utbildningar, erbjuder vi hållbarhetschefer, VD:ar, kvalitetsansvariga och IT-chefer snabb och fördjupad omvärldsbevakning inom deras specifika ämnesområden

Vi publicerar fyra ledande facktidningar – Miljö & Utveckling, Telekom idag, Kvalitetsmagasinet och Vd-tidningen – samt tillhörande nyhetssajter och nyhetsbrev. Våra evenemang, inklusive ett tiotal konferenser och utbildningar, samlar över 3 000 deltagare från olika yrkesroller. Dessutom finns nyhetstjänsterna Kvalitetsvård och Hållbart samhällsbyggande.

Vi erbjuder

Här får du möjligheten att vara en del av ett välmående familjeföretag i stark tillväxt med cirka 40 medarbetare. Med huvudkontor i Stockholm och närvaro i Lund och Umeå är Pauser Media ett snabbt växande medieföretag med tydliga ambitioner och god lönsamhet. Du kommer att jobba med en omtyckt och väletablerad produkt samt högkvalitativa produkter som vi är mycket stolta över. Det här är ett inspirerande nästa steg för dig som älskar försäljning och vill se andra lyckas.

Vi har en stark gemenskap med härliga kollegor och tror på att tillsammans kan vi nå framgång. För att göra arbetsdagen rolig och inspirerande erbjuder vi bland annat kickoffer, friskvårdsbidrag, frukostar, tävlingar och luncher som du kan ta del av.

Om rollen

Som säljcoach leder du ett växande team på sju medarbetare, vilket snabbt kommer att expandera ytterligare. Här får du möjlighet att bygga upp ditt säljteam och vara med och se dem blomstra. Ditt team tillhör prenumerationsavdelningen och fokuserar på att sälja prenumerationer över telefon. Målgruppen inkluderar VD, hållbarhetschefer, IT-chefer och verksamhetsansvariga.

Ditt dagliga arbete innefattar ledarskap och coaching genom en tydlig säljmetodik. Det inkluderar uppstartsmöten, 1-2-1 möten, coachsamtal, medlyssning, uppföljning av mål och KPI:er samt möten med det operativa säljledningsgruppen. En del av din roll är också att delta i försäljning själv. Du ansvarar dessutom för att upprätthålla och stärka den starka säljkulturen genom tävlingar och andra inspirerande aktiviteter. Du kommer att vara baserad på vårt kontor i Lund, nära tågstationen och rapportera till den svenska försäljningschefen.

Om dig

För att trivas och lyckas i denna roll är du en inspirerande och kreativ person med energi att driva framgång. Du har givetvis tidigare erfarenhet av försäljning, antingen inom B2B eller B2C med goda resultat men önskar ett nästa steg i din säljkarriär. Du är bekant med att använda telefonen som ditt huvudsakliga verktyg och älskar känslan i att göra en ny försäljning.

Som individ är du resultatinriktad, energisk, kreativ och har en utmärkt förmåga att bygga förtroende. Du är en skicklig kommunikatör och njuter av att leda andra till framgång, samtidigt som du inte vill släppa försäljningen själv.

Ansökan

Är du redo för ditt nästa steg i din säljkarriär?

Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

I denna rekrytering samarbetar vi med SalesOnlys rekryteringskonsult Johanna Nygren. Önskas ytterligare information kring tjänsten är du välkommen att kontakta Johanna på johanna.nygren@salesonly.se. Vi jobbar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan - finns annonsen kvar så är den fortfarande sökbar! Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. SalesOnly får inte längre ta emot eller hantera ansökningar som inkommer via mail då detta strider mot direktiven i GDPR. För att din ansökan ska behandlas måste du skicka in din ansökan via Ansök här i annonsen.

För mer info om Pauser Media. Besök gärna https://www.pausermedia.se/

Ansök nu

Sales Manager Sustainability and Energy

Läs mer Dec 11
At Tetra Pak we commit to making food safe and available, everywhere; and we protect what's good – protecting food, protecting people, and protecting the planet. By doing so we touch millions of people's lives every day. And we need people like you to make it happen.
Job Summary
Do you want to be part of developing a brand-new business area with the support of an already established business? Here is your chance!
We are looking for a Sales Manager Sustainability & Energy to join the North Europe Processing Sales Team to help continue our path of sustainable and profitable growth.
In this role you will be responsible for representing Tetra Pak within North Europe for Key Component business with new as well as existing customers and opportunities in all food categories with a particular focus on opportunities in energy saving.
This position is based either in Lund, Sweden, High Wycombe, UK or Dublin, Irland. You can be home based if based in UK or Irland, with support from the High Wycombe or Dublin offices. Or you can also be based in our office in Lund. You will be travelling approximately 30 % of your time to our customer sites within UK, Ireland, and Scandinavia.
What you will do
As Sales Manager Sustainability & Energy, you will:
Map potential areas for focus on energy saving initiatives.
Develop value-based opportunities with selected customers or customer groups within the Food Industry.
Develop an energy-based sales strategy for selected customers and lead the execution of that strategy.
Interpret the customers’ needs and ensure the Tetra Pak offer meets those needs.
Ensure that benefits and values are clearly understood, calculated, and conveyed to the customer.
Prepare quotations where appropriate.
Present proposals, benefits, and value arguments to customers.
Accurately manage your pipeline of opportunities so that Tetra Pak has a clear picture of volume and timing of new business.
Negotiate orders to achieve the expected selling price and margin.
Work closely with Tetra Pak channel partners to drive business growth

We believe you have
Degree holder in the field of Engineering, Food Science or equivalent.
7+ years in working experience in sales management, preferably gained in Dairy, Food or Beverage Processing industries.
Experience of selling capital goods in a B2B environment.
Knowledge of dairy, beverage, cheese and prepared food technologies and industrial production.
Excellent interpersonal skills: You can easily build relationships, communicates with efficiency and are ready to transfer technical know-how.
Ability to prioritize and manage scarce resources appropriately.
Ability to challenge accepted habits and promote dynamic and positive behaviors.
Strong self-motivation, initiative-taker, flexible attitude.
Ability to develop and manage customer plans.
Good presentation skills.
Stamina and persistence.
Excellent skills in English, both written and oral.

We Offer You
A variety of exciting challenges with ample opportunities for development and training in a truly global landscape
A culture that pioneers a spirit of innovation where our industry experts drive visible results
An equal opportunity employment experience that values diversity and inclusion
Market competitive compensation and benefits with flexible working arrangements

Apply Now
If you are inspired to be part of our promise to protect what’s good; for food, people, and the planet, apply through our careers page at https://jobs.tetrapak.com/.
To find out more about how it is to work at Tetra Pak in Lund, take a look at following website https://publications.inpublix.com/we-are-tetra-pak/
This job posting expires on 2024-01-02
To know more about the position contact Kevin Lawler at kevin.lawler@tetrapak.com.
Questions about your application contact Erika Bjerning at erika.bjerning@tetrapak.com
For trade union information contact Sveriges Ingenjörer Lars Haraldsson at +46 46 36 2533 and Unionen Lisbeth Larsson at +46 46 36 2320

Ansök nu

CCO to Zaplox

Läs mer Okt 27
Today, we’re proud to say we're the leading provider. And our growth journey is more exciting than ever! That's why we need you. The dynamic and focused Chief Commercial Officer (CCO) that can develop and implement the company's commercial strategy to further drive revenue growth, profitability and maximize market opportunities!

About the role

This is an exciting opportunity to join a leading company in the digital solutions industry. The CCO will play a critical role in the company's continued growth and success.

The CCO will lead the sales, marketing, and customer success teams to achieve business objectives and deliver exceptional customer experience. This role requires both operational and strategic and operational sales with strong leadership skills and a deep understanding of B2B dynamics. The position is part of the Executive Leadership team and reports to the CEO.

Responsibilities

Develop and execute the company's commercial strategy, ensuring alignment with business objectives and goals.
Drive revenue growth by identifying new business opportunities, expanding the customer base, and maximizing sales potential.
Lead and manage the commercial team (sales, marketing, and customer success) to achieve targets and deliver exceptional customer experience.
Collaborate with cross-functional teams to develop pricing strategies, product positioning, and go-to-market plans.
Monitor market trends, competitor activities, and industry developments to identify opportunities for innovation and growth.
Build and maintain strong relationships with key customers, partners, and other stakeholders.
Provide strategic guidance and advice to the executive leadership team on commercial initiatives and market dynamics.
Manage all aspects of the customer lifecycle to acquire, onboard and retain customers.
Structure and manage customer data & CRM systems.
Foster a high-performance culture, promote teamwork, and develop talent within the commercial organization.
Follow up and report on team and overall company performance.
Manage all aspects of the departmental cost budget and revenue forecasts.


 Qualifications

Experience as a CCO or in a similar executive leadership role within a SaaS organization and/or other relevant industries.
Strong business acumen and strategic thinking abilities.
Excellent leadership and people management skills on an international level.
Track record of driving revenue growth and achieving commercial targets.
Deep understanding of sales, marketing, and customer success principles and practices.
Extensive experience with CRM software and sales analytics tools.
Ability to thrive in a fast-paced, dynamic environment.


About Zaplox

Zaplox is a rapidly growing company with a strong focus on innovation. We are committed to providing our customers with the best possible digital solutions that support their business success. We are a team of passionate and dedicated individuals always looking for new ways to improve our products and services. We develop what is needed today and demanded tomorrow. For an industry that we genuinely love.

Interested?

In this recruitment we cooperate with Wise Professionals/ KIMM. For further information about the role please contact Recruitment Consultant Maggie Klingenstierna at maggie.klingenstierna@kimm.se.

We look forward to receiving your application via www.kimm.se. You apply with your CV or LinkedIn profile and will be asked to kindly answer a few questions. If you go further in the process, you will within two days be invited to carry out two tests (aptitude and personality). We include these tests in all our recruitment processes in order to ensure an objective, open-minded and fair selection work.

All applications and contacts remain confidential. Selection is ongoing so do not wait to submit your application.

Ansök nu

Application Sales Manager - Beverage

Läs mer Aug 3
At Tetra Pak we commit to making food safe and available, everywhere; and we protect what's good – protecting food, protecting people, and protecting the planet. By doing so we touch millions of people's lives every day. And we need people like you to make it happen.
Job Summary
We are looking for an Application Sales Manager to drive sales in the beverage category providing sustainable and pro?table growth. This is a perfect chance to work with and make a difference for Tetra Pak’s customers within the beverage category!
The role sits within the Business Stream - PSE Liquid Food Solutions (BS LFS) in its business stream Beverage. In this position you, you will report to the Commercial Manager Beverage and be part of a global team with vast beverage knowledge within JNSD, CSD and other beverages.
This is a permanent position and is placed in Lund, Sweden and you should expect to travel approximately 25% yearly.
What you will do
As Application Sales Manager, you will drive mutual sustainable growth for new sales by driving a cross-functional, cross-border team to build strong customer relationships while identifying and capturing short-, medium- and long-term business opportunities.
Convince others within the organization to accept complete proposals and programs where all parties are willing participants, e.g., Key Account Manager (KAM) for Strategic Accounts (SA), Packaging KAM, Projects responsible, Service responsible, Finance responsible
Collaborate with BS LFS global sales team, Commercial Manager and coordinate cross functional activities
Drive improved understanding of the market operations overall business (marketplace, channel, competitive environment, strategy, productivity and pro?tability) in your region
Support and drive the execution of market plans together with the market operations in your region
Ensure that customer issues are resolved in a timely manner
Develop competences of the market operations sales teams in your region to secure that they match customer needs
Drive up-to-date beverage knowledge of Tetra Pak's new sales within market operations in your region and ensures that the relevant Tetra Pak portfolio is deployed in full, meets competitiveness requirements and delivers a strong value proposition
Convince external parties who are sceptical or unwilling to accept new concepts, practices, and approaches, e.g., IAs, local Accounts, KAs

We believe you have
Documented engineering experience (processing or automation) of JNSD (Juice Nectar Still Drinks), soft drinks (carbonated or non-carbonated), or dairy production lines.
At least 5 years of leadership role experience and at least 7 years of experience working in food processing.
Extensive knowledge of food processing / JNSD (Juice Nectar Still Drinks) / soft drinks business – specifically sales and customer management.
A degree in Engineering or equivalent, preferably in Automation, Mechanical or Food Science disciplines.

We believe the successful candidate has strong drive for result, an analytic as well as an open mindset, you need an ability to find appropriate solutions. In this position you will need to influence and informally lead others, we are therefore looking for a positive and inspiring person - motivating, and coaching is something you enjoy. Also, you have excellent communication skills and the ability to create and maintain relationships, as the work includes close contacts with customers, suppliers, and colleagues. Furthermore, you have highly developed decision-making and great organization and time management skills. Since Tetra Pak for sure is a global and diverse company, you have excellent skills in English, written as well as spoken.
We Offer You
A variety of exciting challenges with ample opportunities for development and training in a truly global landscape
A culture that pioneers a spirit of innovation where our industry experts drive visible results
An equal opportunity employment experience that values diversity and inclusion
Market competitive compensation and benefits with flexible working arrangements

Apply Now
If you are inspired to be part of our promise to protect what’s good; for food, people, and the planet, apply through our careers page at https://jobs.tetrapak.com/.
This job posting expires on 2023-08-24
To know more about the position contact Magnus Kimming at Magnus.Kimming@tetrapak.com
Questions about your application contact Erika Bjerning at +46 46 36 1788
For trade union information contact Sveriges Ingenjörer Lars Haraldsson at +46 46 36 2533 and Unionen Lisbeth Larsson at +46 46 36 2320

Ansök nu

Sales Manager Sustainability and Energy

Läs mer Jul 20
At Tetra Pak we commit to making food safe and available, everywhere; and we protect what's good – protecting food, protecting people, and protecting the planet. By doing so we touch millions of people's lives every day. And we need people like you to make it happen.
Job Summary
We are looking for a Sales Manager Sustainability & Energy to join the North Europe Processing Sales Team to help continue our path of sustainable and profitable growth.
In this role you will be responsible for representing Tetra Pak within North Europe for Key Component business with new as well as existing customers and opportunities in all food categories with a particular focus on opportunities in energy saving.
This position is based either in Lund, Sweden, High Wycombe, UK or Dublin, Irland. You can be home based if based in UK or Irland, with support from the High Wycombe or Dublin offices. Or you can also be based in our office in Lund. You will be travelling approximately 30 % of your time to our customer sites within UK, Ireland and Scandinavia.
What you will do
As Sales Manager Sustainability & Energy, you will:
Map potential areas for focus on energy saving initiatives.
Develop value-based opportunities with selected customers or customer groups within the Food Industry.
Develop an energy-based sales strategy for selected customers and lead the execution of that strategy.
Interpret the customers’ needs and ensure the Tetra Pak offer meets those needs.
Ensure that benefits and values are clearly understood, calculated, and conveyed to the customer.
Prepare quotations where appropriate.
Present proposals, benefits, and value arguments to customers.
Accurately manage your pipeline of opportunities so that Tetra Pak has a clear picture of volume and timing of new business.
Negotiate orders to achieve the expected selling price and margin.
Work closely with Tetra Pak channel partners to drive business growth.

We believe you have
Degree holder in the field of Engineering, Food Science or equivalent.
7+ years in working experience in sales management, preferably gained in Dairy, Food or Beverage Processing industries.
Experience of selling capital goods in a B2B environment.
Knowledge of dairy, beverage, cheese and prepared food technologies and industrial production.
Excellent interpersonal skills: You can easily build relationships, communicates with efficiency and are ready to transfer technical know-how.
Ability to prioritize and manage scarce resources appropriately.
Ability to challenge accepted habits and promote dynamic and positive behaviors.
Strong self-motivation, initiative-taker, flexible attitude.
Ability to develop and manage customer plans.
Good presentation skills.
Stamina and persistence.
Excellent skills in English, both written and oral.

We Offer You
A variety of exciting challenges with ample opportunities for development and training in a truly global landscape
A culture that pioneers a spirit of innovation where our industry experts drive visible results
An equal opportunity employment experience that values diversity and inclusion
Market competitive compensation and benefits with flexible working arrangements

Apply Now
If you are inspired to be part of our promise to protect what’s good; for food, people, and the planet, apply through our careers page at https://jobs.tetrapak.com/.
This job posting expires on 2023-08-06
To know more about the position contact Kevin Lawler at kevin.lawler@tetrapak.com.
Questions about your application contact Erika Bjerning at +46 46 36 1788
For trade union information contact Sveriges Ingenjörer Lars Haraldsson at +46 46 36 2533 and Unionen Lisbeth Larsson at +46 46 36 2320

Ansök nu

Andra jobb i Lund från Insikta AB

Nedan visas andra jobb i Lund från Insikta AB .

Försäljningschef till BTJ

Försäljningschef
Läs mer Apr 23
Har du också passion för att hjälpa kunder till framgång?
På BTJ erbjuder du och ditt team effektiva, digitala informationstjänster och frigör tid och resurser för bibliotek, skolor och kommuner. BTJ är specialister på digitala informationstjänster och media för kunskapssektorn.
Din goda energi och ditt engagemang gör att du trivs i ett högt tempo med dagliga kundkontakter. Du är den som tar initiativ, sätter tydliga mål och älskar att ha många bollar i luften. Att vara ute på marknaden och möta kunder: kommunledningar, utbildningschefer för skolor och bibliotek ger dig lika mycket energi som att ta det strategiska ansvaret och bidra till affären på en helhetsnivå.
Du har:
•erfarenhet av att skapa tillväxt och egen erfarenhet av B2B-försäljning • erfarenhet av kampanjarbete inom content marketing i digitala marknadsföringskanaler• relevant högskoleutbildning• svenska och engelska flytande i tal och skrift• skicklighet i att navigera genom digitala verktyg och system

Som Försäljningschef har du utöver eget säljansvar även budget-, och resultatansvar för BTJ:s samtliga produkter, målgrupper och marknader. Här utvecklar du BTJ:s hela erbjudande, sätter KPI:er ochleder och utvecklar säljavdelningen som erbjuder SaaS-tjänster och partnerskap till ledningar för bibliotek, skolor och kommuner. För att lyckas i rollen behöver du ha med digerfarenhet av kampanjarbete inom content marketing i digitala marknadsföringskanaler.
Ett övergripande mål för dig som försäljningschef blir att skapa tillväxt för BTJ på nya marknader. Du utvecklar den digitala försäljningen och arbetet med marknad, prissättning, digital bearbetning, SoMe och kampanjer för hela BTJ:s produktportfölj.
Du rapporterar till VD och ingår i ledningsgruppen tillsammans med VD, CFO, marknads, - produkt och digitaliseringschef. Du jobbar från vårt fantastiska, nybyggda huvudkontor i Lund där samtliga ca 55 medarbetare utgår från.
Vi erbjuderett härligt team i ett företag som är marknadsledande inom sin nisch. Som försäljningschef blir du ansiktet utåt och en nyckelperson för bolagets framgång. Hos oss får du:
• ett värderingsstyrt bolag där innovation och entreprenörskap alltid uppmuntras•ett roligt och varierande arbete i ett växande företag• möjlighet att påverka hela bolagets utveckling• engagerade kollegor med gemensamt fokus• kompetensutveckling
Ansökvia länken, vi tillämpar löpande urval. Har du frågor, ring eller mejla vår samarbetspartner Insikta AB Charlotte Olsson 070–6021911, charlotte@insikta.se
Vi är BTJ – specialister på digitala informationstjänster och media för kunskapssektorn. Genom att göra kunskap och media tillgängligt för fler arbetar vi för ett klokare och mer inkluderande samhälle. I över 80 år har vi arbetat för Sveriges bibliotek. Det är vår viktigaste marknad, men inte den enda. Idag jobbar vi dessutom mot skola, myndigheter och företagsvärlden. Vi står aldrig still, utan rör oss alltid framåt med mod och handlingskraft. Digitalt, effektivt och kreativt. BTJ är ett privatägt företag med cirka 55 medarbetare som omsätter 100 MSEK. Adress Mobilvägen 4 Lund.

Ansök nu

Strategisk inköpare

Inköpsledare
Läs mer Apr 23
Vill du ta det breda helhetsansvaret och vara med och forma framtidens hållbara leverantörssamarbeten? Välkommen till Sveriges största vägmärkesproducent och branschledande leverantör av trafiksäkerhetslösningar,där vi tillsammans strävar mot att vara bäst och driva innovation inom vårt område framåt!
Blinkfyrar söker en kunnig strategisk Inköpare som brinner för utveckling av inköpsprocessen. I rollen kommer du att ansvara för att säkerställa effektiva och hållbara leverantörs-samarbeten, med fokus på hållbarhet och totalkostnader i leveranskedjan. Du arbetar nära operativa inköpare, planerareochsamarbetar med produkt-, sälj-, och produktionsavdelningarna.Tjänsten är en tillsvidaretjänst, du rapporterar till affärsområdeschefen och utgår från huvudkontoret i Lund, Staffanstorp tillsammans med ca 60 glada kollegor.
Arbetsuppgifter:
- Utvärdering och kvalitetssäkring av leverantörer och produkter- Riskbedömning av leverantörsbasen och omvärldsbevakning- Hantering av leveransproblem- Teckna avtal och genomföra upphandlingar- Uppdatera affärssystem med gällande prislistor och annan relevant information
Vem är du?
Vi söker dig som är nyfiken, energisk och har ett genuint intresse för teknik och innovation. Du är noggrann, analytisk och har förmågan att driva förändring. Prestigelös och med viljan att skapa en positiv arbetsmiljö är du en person som trivs med att ha kul på jobbet. Du har:
- Erfarenhet inom strategiskt inköp och upphandlingar, helst inom tillverkande industri- Teknisk eller ekonomisk utbildning- Goda kunskaper i Office-paketet, särskilt Excel- Erfarenhet av affärssystem som Navision eller Pyramid- Flytande svenska och engelska i tal och skrift
Vi erbjuder
På Blinkfyrar är vi ca 60 passionerade medarbetare som erbjuder moderna lösningar för effektiva och säkra trafikflöden, för dig som är på väg. Du kommer att få helhetsansvaret för den strategiska upphandlingen och att brett ansvar för att självständigt utveckla din roll. Du bli en del av en organisation där samarbete och utveckling står i fokus. Vi erbjuder en dynamisk arbetsmiljö där din potential och ambition kommer att tas tillvara på. Resor inom Sverige och delar av Europa kan förekomma några gånger om året.
Blinkfyrar
Sveriges största vägmärkesproducent och branschledande leverantör av trafiksäkerhetslösningar samt parkeringsvägledning och kommersiell LED. Blinkfyrar är den del av Söderbergföretagen. Läs gärna mer:
https://www.blinkfyrar.se/
https://www.soderbergforetagen.se/sv/affarsomraden/
https://www.facebook.com/blinkfyrar
https://www.linkedin.com/company/blinkfyrar/
Ansök
Ansök via länken senast den 20 maj 2024. Om du har frågor kontakta gärna vår samarbetspartner Insikta AB Charlotte Olsson 070–6021911 charlotte@insikta.se

Ansök nu

Byggprojektledare till AF Bostäder Lund

Projektledare, bygg och anläggning
Läs mer Nov 15
Byggprojektledare till AF Bostäder

Vill du jobba på Sveriges roligaste bostadsföretag? Martin har erbjudits rollen som fastighetsutvecklingschef och nu söker vi hans efterträdare; en kunnig och engagerad byggprojektledare. I rollen som byggprojektledare ansvarar du för planering och genomförande av byggprojekt i nära samarbete med övriga teamet inom AF Bostäder. Byggprojekten kan vara av varierande storlek och komplexitet, framförallt nyproduktion och fastighetsutveckling. Vi är starkt drivna av att vi bygger för egen förvaltning och avgörande för samtliga projekt är att de utformas efter våra kunders och den egna organisationens behov. I de flesta fall är du engagerad från första idé-/utredningsskede och ansvarig för hela projektet fram till överlämnande av färdig produkt till förvaltningsorganisationen.

Som byggprojektledare agerar du beställare för samtliga externa parter i projektet. Internt ansvarar du för att projektets omfattning och innehåll är förankrat hos berörda intressenter, samt att information om projektet når ut till kunder och egen personal.

Huvudsakliga arbetsuppgifter i rollen

- Leda, fördela och samordna byggherrens, entreprenörers och konsulters insatser
- Genomföra upphandling av entreprenörer och konsulter.
- Kvalitetssäkra projektets aktiviteter och slutresultat.
- Ansvara för de myndighetskontakter som krävs för projektet.
- Upprätta projektbudget och svara för ekonomisk uppföljning
- Bidra till att projektgenomförandet kontinuerligt förbättras


Vem är du?

Vi hoppas att du också är en positiv, lösningsorienterad person som gillar att uppnå mål tillsammans med andra. Du har utbildning inom bygg/entreprenad/fastighet, och är väl förtrogen med byggprocessen och projektledning av byggprojekt som konsult, entreprenör eller beställare. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift och har goda kunskaper i ekonomi och ekonomiuppföljning.

Vi erbjuder

AF Bostäder är Sveriges roligaste bostadsföretag! Våra kunder är studenter vid Lunds universitet - nyfikna, ambitiösa och optimistiska ungdomar på väg ut i livet. Vi finns till för studenterna, de är våra uppdragsgivare. För oss är det viktigt att vara en värdeskapande arbetsplats. Därför har vi har ett strategiskt och kvalitetsmedvetet förhållningssätt till vår roll som arbetsgivare. Vi har en klar vision och tydliga mål. Vi bygger verksamheten kring en platt organisation med bra ledarskap och stort kundfokus. Vi utgår från ett helhetsperspektiv och tar ansvar för alltifrån medarbetarnas arbetsmiljö och säkerhet, till kompetensutveckling, delaktighet, värderingar, attityder, hälsa, gemenskap och trivsel.

Här får du en självständig tjänst i ett stabilt bolag med långsiktig förvaltning och snabba beslutsvägar. Du får en nyckelfunktion på Fastighetsutveckling där du rapporterar till Martin Jacobsson som är fastighetsutvecklingschef. AF Bostäder har cirka 65 medarbetare och många olika yrkesroller, för mer informaton gå in på www.afbostader.se (http://www.afbostader.se)

Byggprojektledaren Martin - AF Bostäder (afbostader.se) (https://www.afbostader.se/om-oss/jobba-hos-oss/medarbetarna-berattar/byggprojektledaren-martin/)

Ansökan

Visa intresse via länken senast den 15 december. Om du har frågor kontakta gärna vår samarbetspartner Insikta AB Charlotte Olsson charlotte@insikta.se. Självklart behandlar vi dina handlingar konfidentiellt.

Ansök nu

Ekonomichef till Paulssons Fastigheter

Ekonomichef
Läs mer Sep 6
Lund är en fantastisk stad och som ekonomichef på Paulssons kommer du att vara delaktig i vår påverkan på Lunds stadsutveckling, - Paulssons äger b. la ett tjugotal fastigheter mitt i centrala Lund och en stor lantbruksegendom i Löddesborg som vi utvecklar.

Här hanterar du en familjeägd fastighetskoncern med ett stort antal bolag och varvar strategiskt ledningsarbete med daglig verksamhet tillsammans med ett engagerat gäng medarbetare. Som ekonomichef har du även en avgörande roll i ledningsgruppen. Ditt första fokus blir att ta ett helhetsgrepp och se över och utveckla ekonomiarbetet så det blir ett stöd för fortsatt utveckling av bolaget.

Din roll

Rollen är ny, du kommer att forma den tillsammans med VD som du rapporterar till, du är också föredragande för styrelsen. Du får det övergripande ansvaret för det ekonomiska arbetet och till din hjälp har du i dagsläget en redovisningsansvarig och en ekonom. Du blir VD:s högra hand och tar fram siffror som berättar hur bolaget går, och som kan användas för att styra bolaget i önskad riktning. Du kommer att arbeta med förvärvsdiskussioner, projektekonomi, finansiering, likviditetsplanering, intäktsanalyser, och uppföljning. I det dagliga arbetet ingår att leda, upprätta och sammanställa budget, tertial-rapporter och prognoser.

Du effektiviserar och utvecklar arbetet, tex genom att se över och utveckla redovisningsprocesser och rutiner. Du stöttar VD och styrelse med investeringskalkyler och föreslår KPI: er, genomför analyser och följer upp resultatet. Du blir Paulssons kontaktperson mot bank, revisor och myndigheter.

Din bakgrund

Vi tror att du har god erfarenhet av bokslutsprocesser och koncernredovisning, är van att göra investeringskalkyler och analyser, och har mycket kunskap om hur ekonomiarbetet kan göras effektivare. Du trivs med ett helhetsansvar, och är trygg med att förmedla din kunskap. Fastighetserfarenhet och tidigare formellt chefskap är meriterande. Du har högskoleexamen inom ekonomi, vana att arbeta i ekonomisystem och goda kunskaper i svenska i tal och i skrift.

Vi erbjuder

Vi ser alla mycket fram emot att få ta emot dig och dina kunskaper som vår nya ekonomichef. Här får du kompetenta och glada kollegor omkring dig och får arbeta mitt i Lunds vackra centrumkärna. Hos Paulssons finns det goda möjligheter att påverka och ledarskapskulturen präglas av förtroende. Vi utmärker oss genom att vi arbetar nära våra hyresgäster, är snabba, vågar, tänker nytt och annorlunda. Vårt övriga team består av förvaltare, kommersiell uthyrare, bostadsuthyrare, förvaltningsadministratör, hyresadministratör och byggprojektchef.

Vi har tre affärsområden: bostadsförvaltning, kommersiell förvaltning och fastighetsutveckling & projekt. Vi har både bostäder och kommersiella lokaler i första hand i Lund, men är också öppna för närliggande kommuner om fastigheten ligger i linje med det som vi vill skapa och bidra med.

Ansök nu

Har du erfarenhet av försäljning och ledarskap,- och älskar du djur?

Säljledare
Läs mer Dec 28
Då kan rollen som vår nya Säljchef på Sveland Djurförsäkring vara ditt nästa steg - här får du jobba i ett djurälskande team vars kunder dessutom brinner för samma sak!

På Sveland får du det övergripande resultat- och personalansvaret för att leda och utveckla en innesäljavdelning som arbetar med B2C för våra två affärsområden, Häst och Sällskapsdjur. Vi vill att du tillsammans med medarbetarna ger våra kunder det bästa erbjudandet, inspirerar med effektiva arbetssätt och tillsammans med teamet arbetar fram idéer hur verksamheten kan digitaliseras för att ännu bättre möta upp våra kunders önskemål, krav och behov. Du ansvarar också för att avdelningens mål för kundnöjdhet, beståndsutveckling och skadeersättning uppfylls. I detta ligger också att göra rätt riskavvägningar och möta upp de lagkrav vi är underställda som finansiellt bolag. Du har personalansvar för och leder fem innesäljare som har försäkringsexpertis inom respektive djurområde.

Du kommer att jobba med allt från att arbetet på avdelningen utförs i enlighet med företagets affärsplan och målsättningar till samordning och coachning av personal i dagliga frågor. Du jobbar också löpande med att säljavdelningens administrativa delar digitaliseras, utvecklas och drivs strategiskt och framåtriktat. Du rapporterar till Affärsområdeschef Helena Rosén och ingår i ledningsgrupperna för affärsområde Häst och affärsområde Sällskapsdjur och medverkar i Utvecklingsrådet.

Vem är du

Vi söker en närvarande, inspirerande teamledare med starka värderingar som gärna får stämma med våra: vi vill ha Hållbarhet, Gemenskap, Expertis och Engagemang i fokus.

Vi tror att du har erfarenhet av djurbranschen, kanske är du ryttare med egen häst, eller har erfarenhet som djurvårdare eller hästskötare. För att lyckas i rollen har du jobbat med digital försäljning och coachande ledarskap och har i dina tidigare roller visat goda säljresultat och en förmåga att ta helhetsansvar. Du är van att coacha och inspirera andra kring olika utmaningar, och har dessutom förmågan att vara tydlig och ta beslut. Du gillar att lyssna in andras perspektiv och förstår vikten av att ha en plan och följa upp mot de uppsatta affärsmålen.

Varför Sveland och vad erbjuder vi?

Vårt huvudkontor är placerat i ljusa och moderna lokaler i centrala Lund. Här är hundar välkomna och vi har idag ett 30-tal hundar på kontoret som utgör ett väldigt trevligt och uppskattat inslag i vår vardag. Vi finns representerade i Stockholm, Göteborg och Skåne genom vår KAM-organisation. Hos oss får du en ny roll med stort, eget ansvar. Vi stöttar dig med de försäkringsutbildningar som behövs.

Mer om Sveland Djurförsäkring

Sveland är djurförsäkringsbolaget med anor från 1911, som ägs av våra kunder och därför stannar vinsten i bolaget. Det borgar för ett stort och gediget intresse samt engagemang för våra produkter och kunder, vi är mycket stolta över att vara ett ömsesidigt bolag. Svelands vision är att vara Sveriges bästa försäkringsbolag för hållbart djurägande. För att nå dit har vi bestämt att hållbarhet ska gå som en röd tråd genom hela företaget. För Sveland är hållbarhet och hållbart djurägande centralt. Vi vill att både människor och djur ska kunna leva på vår planet under en lång tid framöver. Därför arbetar vi med hållbarhet för att skapa värden och bidra till en hållbarare framtid. Vårt hållbarhetsarbete kan delas in i de fyra dimensioner; hållbart djurägande, samt miljömässig-, social- och ekonomisk hållbarhet.

Vi är stolta över Svelands Stiftelse som stödjer forskning som har betydelse för djurs hälsa. Nu strävar vi också efter att bli Sveriges bästa försäkringsbolag för hållbart djurägande.

Ansökan

Är du intresserad av denna nya roll och vill bli en del av Svelands härliga gäng ser vi fram emot din ansökan, gärna snarast. Vi läser ansökningarna löpande, hör gärna av dig om du har frågor till vår samarbetspartner Insikta AB Charlotte Olsson 070-6021911 charlotte@insikta.se. Ansökan kan endast ske via länken och gärna senast den 30 januari 2022.

Ansök nu

Säljchef till Sveland Djurförsäkring

Säljledare
Läs mer Dec 28
Då kan rollen som vår nya Säljchef på Sveland Djurförsäkring vara ditt nästa steg - här får du jobba i ett djurälskande team vars kunder dessutom brinner för samma sak!

På Sveland får du det övergripande resultat- och personalansvaret för att leda och utveckla en innesäljavdelning som arbetar med B2C för våra två affärsområden, Häst och Sällskapsdjur. Vi vill att du tillsammans med medarbetarna ger våra kunder det bästa erbjudandet, inspirerar med effektiva arbetssätt och tillsammans med teamet arbetar fram idéer hur verksamheten kan digitaliseras för att ännu bättre möta upp våra kunders önskemål, krav och behov. Du ansvarar också för att avdelningens mål för kundnöjdhet, beståndsutveckling och skadeersättning uppfylls. I detta ligger också att göra rätt riskavvägningar och möta upp de lagkrav vi är underställda som finansiellt bolag. Du har personalansvar för och leder fem innesäljare som har försäkringsexpertis inom respektive djurområde.

Du kommer att jobba med allt från att arbetet på avdelningen utförs i enlighet med företagets affärsplan och målsättningar till samordning och coachning av personal i dagliga frågor. Du jobbar också löpande med att säljavdelningens administrativa delar digitaliseras, utvecklas och drivs strategiskt och framåtriktat. Du rapporterar till Affärsområdeschef Helena Rosén och ingår i ledningsgrupperna för affärsområde Häst och affärsområde Sällskapsdjur och medverkar i Utvecklingsrådet.

Vem är du

Vi söker en närvarande, inspirerande teamledare med starka värderingar som gärna får stämma med våra: vi vill ha Hållbarhet, Gemenskap, Expertis och Engagemang i fokus.

Vi tror att du har erfarenhet av djurbranschen, kanske är du ryttare med egen häst, eller har erfarenhet som djurvårdare eller hästskötare. För att lyckas i rollen har du jobbat med digital försäljning och coachande ledarskap och har i dina tidigare roller visat goda säljresultat och en förmåga att ta helhetsansvar. Du är van att coacha och inspirera andra kring olika utmaningar, och har dessutom förmågan att vara tydlig och ta beslut. Du gillar att lyssna in andras perspektiv och förstår vikten av att ha en plan och följa upp mot de uppsatta affärsmålen.

Varför Sveland och vad erbjuder vi?

Vårt huvudkontor är placerat i ljusa och moderna lokaler i centrala Lund. Här är hundar välkomna och vi har idag ett 30-tal hundar på kontoret som utgör ett väldigt trevligt och uppskattat inslag i vår vardag. Vi finns representerade i Stockholm, Göteborg och Skåne genom vår KAM-organisation. Hos oss får du en ny roll med stort, eget ansvar. Vi stöttar dig med de försäkringsutbildningar som behövs.

Mer om Sveland Djurförsäkring

Sveland är djurförsäkringsbolaget med anor från 1911, som ägs av våra kunder och därför stannar vinsten i bolaget. Det borgar för ett stort och gediget intresse samt engagemang för våra produkter och kunder, vi är mycket stolta över att vara ett ömsesidigt bolag. Svelands vision är att vara Sveriges bästa försäkringsbolag för hållbart djurägande. För att nå dit har vi bestämt att hållbarhet ska gå som en röd tråd genom hela företaget. För Sveland är hållbarhet och hållbart djurägande centralt. Vi vill att både människor och djur ska kunna leva på vår planet under en lång tid framöver. Därför arbetar vi med hållbarhet för att skapa värden och bidra till en hållbarare framtid. Vårt hållbarhetsarbete kan delas in i de fyra dimensioner; hållbart djurägande, samt miljömässig-, social- och ekonomisk hållbarhet.

Vi är stolta över Svelands Stiftelse som stödjer forskning som har betydelse för djurs hälsa. Nu strävar vi också efter att bli Sveriges bästa försäkringsbolag för hållbart djurägande.

Ansökan

Är du intresserad av denna nya roll och vill bli en del av Svelands härliga gäng ser vi fram emot din ansökan, gärna snarast. Vi läser ansökningarna löpande, hör gärna av dig om du har frågor till vår samarbetspartner Insikta AB Charlotte Olsson 070-6021911 charlotte@insikta.se. Ansökan kan endast ske via länken och gärna senast den 30 januari 2022.

Ansök nu