Lund: Kraftringen söker Projektör inom elnät , Lund

Hitta ansökningsinfo om jobbet Kraftringen söker Projektör inom elnät , Lund i Lund. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Lund inom den kategorin.

Publicerad: 2018-07-10 // Varaktighet: Heltid

Vill du arbeta i en framtidsbransch? Vill du vara delaktig i den hållbarhetsresa som vårt samhälle står inför? Har du dessutom en utbildning eller arbetslivserfarenhet inom el-kraft? Trivs du i en roll en utåtriktad roll? Då är det dig vi söker! Vi behöver stärka vår organisation med en Projektör!

Kraftringen är ett energibolag med ambitionen att leda utvecklingen av framtidens energi. Vi tar ansvar för att använda naturresurser så effektivt som möjligt genom att fokusera på lokala energilösningar som både skapar stora miljövinster och bidrar till en hållbar tillväxt i regionen. Kraftringen ägs av kommunerna Lund, Eslöv, Hörby och Lomma. VI har cirka 300 000 energikunder och runt 500 medarbetare. Vi erbjuder lösningar inom el, värme, kyla, gas, fiber, entreprenad och andra energirelaterade tjänster. Du hittar oss alltid närheten eller på www.kraftringen.se.

Om oss:

Kraftringen Distribution är nätägare och distribuerar huvudsakligen energi, men hanterar också ett fibernät för kommunikation, tankstationer för fordonsgas och uppgraderingsanläggning av biogas. Våra kunder erbjuds anslutningar till elnät, gasnät respektive fibernät samt serviceavtal för gaskunder. Organisationen utvecklar, driver och underhåller infrastrukturen av näten för att möta en hållbar framtid och kundernas behov!

Just nu på Kraftringen:

Vår omvärld präglas av allt snabbare förändringar och vi står inför stora utmaningar i att anpassa både vår verksamhet och vårt distributionsnät till de nya förutsättningarna. Vi söker därför förstärkning till vårt team på huvudkontoret!

Om ditt nya jobb:

Som Projektör inom elnät på Kraftringen kommer du att arbeta med planering och projektering av investeringar och större anslutningar i distributionsnätet. Du kommer att ansvara för den ekonomiska samt tekniska utformningen av projekten och att ta fram underlag till investeringsbeslut. Rollen som Projektör är mycket kontaktintensiv, såväl internt men också externt med kunder, markägare, kommuner, entreprenörer och andra intressenter.

Placering i Lund och du kommer att rapportera till Projektchef. Tjänsteresor förekommer. Det finns möjlighet att låna poolbilar vid behov.

För att passa i rollen som Projektör inom elnät på Kraftringen:

• Du har en högskoleutbildning inom Elkraft eller på annat sätt skaffat dig motsvarande kunskaper/erfarenhet inom elkraft.
• Du har kännedom om material och arbetsmetoder inom eldistribution
• Goda anläggningskunskaper
• Du är förtrogen med EBR samt kalkylering enligt EBR:s kostnadskatalog.
• Du har B körkort
• Goda kunskaper i Svenska och engelska, såväl i tal och skrift

+ i kanten

• Har du erfarenhet från elnätsprojektering och nätplanering är detta mycket meriterande.

Beskriver du dig själv som?

• Kommunikativ
• Samarbetsorienterad
• Strukturerad

Kom och jobba hos oss!

Som vår nye medarbetare kommer du att spela en betydelsefull roll, både för dagens kunder och för kommande generationer.
Här på Kraftringen kommer du att få många möjligheter till professionell och personlig utveckling. Stämningen är avslappnad och vänlig med gott om plats för både skratt och arbete. Väljer du att bli en del av oss kan vi utlova många nya, trevliga kollegor att dela såväl arbetsplats som fikabord med.
Vill du också vara med och bidra till ett mer hållbart samhälle? Hör av dig, vi ser fram emot att lära känna dig.

Ansökan och upplysningar

Du ansöker direkt på www.kraftringen.se/karriar. Vi tillämpar löpande urval, skicka in din ansökan redan idag!

Vill du veta mer om tjänsten? Kontakta Projektchef Charlotta Dahlström på charlotta.dahlstrom@kraftringen.se.

Har du frågor kring rekryteringsprocessen så kontakta rekryteringskonsult Linda Billstrand på 073 00 57 56 eller rekryteringskonsult Emilia Westberg på 072 254 62 39.

Kraftringen gör bakgrundskontroller samt alkohol- & drogtest på slutkandidat inför anställning. Tjänsten är placerad i säkerhetsklass och det krävs godkänd register- och säkerhetsprövning, enligt säkerhetsskyddslagen (1996:627)
Notera att vi inte tar emot ansökan via brev eller e-post, samt att vi vänligt men bestämt avsäger oss samtal från rekryteringsföretag.

Välkommen att utvecklas med oss!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Lund som Projekteringsingenjör, elkraft

Nedan visas andra jobb i Lund som Projekteringsingenjör, elkraft.

Projektingenjör

Läs mer Apr 9
Företagsbeskrivning
AFRY erbjuder tjänster inom teknik, design, digitalisering och rådgivning. Vi är hängivna experter inom industri, energi- och infrastruktur, som skapar värde för kommande generationer. AFRY har en global räckvidd med djupa rötter i Norden. Tillsammans accelererar vi omställningen till ett mer hållbart samhälle.
Jobbeskrivning
Vi söker en ny kollega till sektionen Cost Management inom vårt marknadsområde Building & Project Solutions.
Marknadsområdet Building & Project Solutions fokus är att finnas vid våra kunders sida och hjälpa dem med deras största utmaningar i byggprocessens olika skeden. Det gör vi inom våra specialistområden Information-Excellence, Projects Solutions, Project Management, Construction Management och Cost Management.
AFRY Cost Management är marknadsledande i Sverige inom kostnadsberäkningar och kostnadseffektivisering av projekt. Vi utför årligen ca 500 uppdrag bestående av rådgivning, kostnadsbedömningar, kalkyler, kostnadsstyrning och kostnadseffektivisering. Vårt arbete möjliggör kostnadsoptimering samt skapar förutsägbarhet för våra kunder och deras ekonomi.
Vill du vara med på vår resa framåt?
Nu söker vi en Projektingenjör till sektionen Cost Management med placering på något av våra kontor i Skåne.
Du kommer tillsammans med oss att vara med och utveckla organisationen och möjliggöra nya positioneringar på marknaden. Inom vårt marknadsområde är vi alla passionerade inom våra områden och delar med oss av vår kunskap för att växa och lära oss mer.
I rollen som Projektingenjör kommer du att driva uppdrag inom ditt kompetensområde. Genom analyser och beräkningar är du en trygg rådgivare för våra kunder, såsom byggherrar, investerare och entreprenörer så att välgrundade beslut kan fattas. I din roll arbetar du med allt från kostnadsbedömningar i tidiga skeden, kostnadsstyrning i designskede, ekonomisk uppföljning i projekt, projektinköp till att identifiera och hantera risker och möjligheter.
Kravspecifikation
Vi söker dig som vill ta nästa steg i din personliga utveckling och har erfarenhet från byggbranschen. Du kommer sannolikt från beställar-, konsult- eller entreprenadsidan och har arbetat som projektledare, platschef, entreprenadingenjör eller kalkylingenjör. Du har tidigare erfarenhet från något kalkylverktyg samt mängdavtagningsprogram, till exmepel BidCon och Bluebeam. Du har också kunskap och ett stor intresse för hållbarhet då vi med våra verktyg arbetar med styrning och reducering av klimatpåverkan som en självklar del i de projekt vi arbetar med.
Som person har du god social förmåga och stimuleras av att ha ett stort kontaktnät där du skapar långvariga och hållbara relationer. Vidare ser vi att du är noggrann och har förmågan att se såväl detaljer som helhet. Du trivs med att arbeta i team men har även förmågan att arbeta självständigt. Du har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och i skrift, då det efterfrågas av våra beställare samt B-körkort.
Ytterligare information
Brinner du för teknisk utveckling? Gillar du att samarbeta för att hitta den bästa lösningen? Då kan vi erbjuda dig karriärmöjligheter på en modern arbetsplats med utmanande arbetsuppgifter och spännande projekt världen över.
AFRY är rankat som en av Sveriges mest populära arbetsgivare bland ingenjörer. Hos oss är du med och utvecklar innovativa och hållbara lösningar inom infrastruktur, energi och industri. Just nu söker vi marknadens vassaste kompetens som tillsammans med oss vill skapa framtidens samhälle. Vi hoppas också att du kommer lära dig lika mycket av oss som vi kommer göra av dig.
Urvalsprocessen kommer ske löpande och tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag 2024-05-31.


Kontaktperson för frågor:
Emil Johansson, Rekryterande chef
emil.johansson@afry.com
Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser.


På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen

Ansök nu

Projektingenjör

Läs mer Dec 6
Företagsbeskrivning
AFRY erbjuder tjänster inom teknik, design, digitalisering och rådgivning. Vi är hängivna experter inom industri, energi- och infrastruktur, som skapar värde för kommande generationer. AFRY har en global räckvidd med djupa rötter i Norden. Tillsammans accelererar vi omställningen till ett mer hållbart samhälle.


Jobbeskrivning
Vi söker en ny kollega till sektionen Cost Management inom vårt marknadsområde Building & Project Solutions.
Marknadsområdet Building & Project Solutions fokus är att finnas vid våra kunders sida och hjälpa dem med deras största utmaningar i byggprocessens olika skeden. Det gör vi inom våra specialistområden Information-Excellence, Projects Solutions, Project Management, Construction Management och Cost Management.
AFRY Cost Management är marknadsledande i Sverige inom kostnadsberäkningar och kostnadseffektivisering av projekt. Vi utför årligen ca 500 uppdrag bestående av rådgivning, kostnadsbedömningar, kalkyler, kostnadsstyrning och kostnadseffektivisering. Vårt arbete möjliggör kostnadsoptimering samt skapar förutsägbarhet för våra kunder och deras ekonomi.
Vill du vara med på vår resa framåt?
Nu söker vi en Projektingenjör till sektionen Cost Management med placering på något av våra kontor i södra Skåne.
Du kommer tillsammans med oss att vara med och utveckla organisationen och möjliggöra nya positioneringar på marknaden. Inom vårt marknadsområde är vi alla passionerade inom våra områden och delar med oss av vår kunskap för att växa och lära oss mer.
I rollen som Projektingenjör kommer du att driva uppdrag inom ditt kompetensområde. Genom analyser och beräkningar är du en trygg rådgivare för våra kunder, såsom byggherrar, investerare och entreprenörer så att välgrundade beslut kan fattas. I din roll arbetar du med allt från kostnadsbedömningar i tidiga skeden, kostnadsstyrning i designskede, ekonomisk uppföljning i projekt, projektinköp till att identifiera och hantera risker och möjligheter.


Kravspecifikation
Vi söker dig som vill ta nästa steg i din personliga utveckling och har erfarenhet från byggbranschen. Du kommer sannolikt från beställar-, konsult- eller entreprenadsidan och har arbetat som projektledare, platschef, entreprenadingenjör eller kalkylingenjör. Du har tidigare erfarenhet från något kalkylverktyg samt mängdavtagningsprogram, till exmepel BidCon och Bluebeam. Du har också kunskap och ett stor intresse för hållbarhet då vi med våra verktyg arbetar med styrning och reducering av klimatpåverkan som en självklar del i de projekt vi arbetar med.
Som person har du god social förmåga och stimuleras av att ha ett stort kontaktnät där du skapar långvariga och hållbara relationer. Vidare ser vi att du är noggrann och har förmågan att se såväl detaljer som helhet. Du trivs med att arbeta i team men har även förmågan att arbeta självständigt. Du har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och i skrift, då det efterfrågas av våra beställare samt B-körkort.


Ytterligare information
Brinner du för teknisk utveckling? Gillar du att samarbeta för att hitta den bästa lösningen? Då kan vi erbjuda dig karriärmöjligheter på en modern arbetsplats med utmanande arbetsuppgifter och spännande projekt världen över.
AFRY är rankat som en av Sveriges mest populära arbetsgivare bland ingenjörer. Hos oss är du med och utvecklar innovativa och hållbara lösningar inom infrastruktur, energi och industri. Just nu söker vi marknadens vassaste kompetens som tillsammans med oss vill skapa framtidens samhälle. Vi hoppas också att du kommer lära dig lika mycket av oss som vi kommer göra av dig.
Urvalsprocessen kommer ske löpande och tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag 2024-01-14.


Kontaktperson för frågor:
Emil Johansson, Rekryterande chef
emil.johansson@afry.com


På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen

Ansök nu

Kraftringen söker Projektingenjör för lokalnät 0,4-20kV

Läs mer Okt 25
Kraftringen söker en driven och engagerad projektingenjör som vill vara med och utveckla framtidens elnät. Du ska ha ett stort intresse för teknisk planering och projektering samt vill utvecklas och vara en del av vårt team av högpresterande medarbetare inom energibranschen.

Om jobbet
Som vår nya projektingenjör på Kraftringen är du en del av ett team projektöringenjörer som arbetar med spännande och utmanande elnätsprojekt. Här kommer du ansvara för att planera, projektera, ta fram kostnadskalkyler, utföra platsbesök, projektsamordningar, beställningar av mindre projekt samt vara en del av vår gemensamma utveckling. Du kommer att arbeta med flera projekt parallellt där storlek och komplexitet varierar. Du tar helhetsansvar för dina projekt och arbetar nära och tvärfunktionellt tillsammans med våra kollegor inom de övriga avdelningarna, Teknik och Planering, Anslutning, Drift och Underhåll samt Nätmarknad.

Du kommer tillhöra ett erfaret team med olika bakgrunder och kompetenser som är dedikerade till att förbättra och utveckla både sig själva och teamet. Hos oss kommer du att ha möjlighet att utvecklas och ta dina kunskaper till nästa nivå.

Tjänsten är tillsvidareanställning med placering på huvudkontoret i Lund. Du rapporterar direkt till vår Teamchef Alden.

Vem är du
Som person kan du identifiera dig med vår värdegrund: Mod, Ansvar och Engagemang. Du är självständig, självgående och ansvarstagande men också en engagerad lagspelare som trivs med att arbeta i team. Du är tydlig och kommunikativ och har förmågan att bygga relationer med olika intressenter. Du är också strukturerad och metodisk i ditt arbetssätt men inte rädd för att prova nya arbetssätt.

Vi värdesätter de personliga egenskaperna högt och uppmanar alla som tycker tjänsten är intressant till att söka trots att du kanske saknar några av kraven.

Vi söker dig som har:

- en högskoleexamen alternativt en yrkeshögskoleexamen inom elnät eller motsvarande arbetslivserfarenhet

- några års relevant arbetslivserfarenhet inom energibranschen eller liknande infrastrukturprojekt

- viss kännedom om material, arbetsmetoder, lagar, regelverk och föreskrifter inom eldistribution

- B körkort

- goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift

Meriterande är om du:

- har arbetet i dp-Power

- är erfaren med EBR samt kalkylering enligt EBR´s kostnadskatalog

- har erfarenhet av projektledning och ekonomiuppföljning

- har erfarenhet från elnätsprojektering och nätplanering

Vi erbjuder:

- ett varierande jobb med härliga kollegor där vi sätter säkerheten främst, i alla lägen.

- en spännande och utmanande roll inom ett drivet företag inom energibranschen

- en dynamisk arbetsmiljö med högpresterande medarbetare

- kontinuerlig utbildning och utveckling av dina färdigheter

- stora möjligheter i att vara med i olika utvecklingsprojekt

- Benify som förmånsportal med ett stort utbud av stort som smått. Friskvårdsbidrag och arbetstidsförkortning är självklara förmåner hos Kraftringen.

- personalrabatt på bland annat el- och gasavtal, solceller samt laddlösningar.

Din ansökan
Vi tillämpar löpande urval, skicka därför in din ansökan redan idag.
Sista ansökningsdag är den 24 november.

Du ansöker med CV och urvalsfrågor. Eftersom urvalsfrågorna ersätter det personliga brevet ber vi dig besvara dem med omsorg. Din ansökan är anonymiserad på så sätt att systemet maskar dina personliga uppgifter, vilket ger oss allra bästa förutsättningar att göra en kompetensbaserad screening och första urval. Anonymiserad ansökning är en del av vårt ständigt pågående arbete i fråga om jämställdhet, mångfald och inkludering.

Har du frågor gällande din ansökan och vår rekryteringsprocess, kontakta Alden Beckovic, teamchef, Alden.Beckovic@kraftringen.se

Kraftringen gör bakgrundskontroller på slutkandidat inför anställning. Drog- och alkoholtest kan också bli aktuellt.?

Välkommen till en plats att växa på!

Ansök nu

Elkraftsingenjör

Läs mer Jun 30
Företagsbeskrivning
AFRY är ett internationellt företag inom teknik, design och rådgivning. Vi hjälper våra kunder att utvecklas inom hållbarhet och digitalisering.
Vi erbjuder dig en flexibel arbetsmiljö och stor frihet under ansvar då vi förstår att allas liv ser olika ut och vikten av att ha en god balans mellan jobb och fritid. På AFRY delar vi en stark kultur som präglas av att dela kunskap och kompetensutveckling i form av interna och externa utbildningar samt individuella utvecklingsplaner.


Jobbeskrivning
Är du elkraftsingenjör med några års erfarenhet? Vill du hitta ett nytt roligt jobb att trivas med?
Då ser vi fram emot din ansökan!
Vår sektion erbjuder dig spännande arbetsuppgifter i ett mycket trevligt och kunnigt gäng som gärna välkomnar fler elkraftskollegor. Tillsammans har vi en bred och djup kompetens inom elkraft som ger oss möjlighet att hjälpa både våra kunder och varandra att lyckas och att utvecklas. Vi upplever ett stort behov av våra tjänster och har många intressanta projekt igång. Hos oss kommer du bland annat få möjlighet att arbeta med:
Utredning
Projektering
Konstruktion

Det finns också goda möjligheter att få arbeta inom andra elkraftsrelaterade områden som exempelvis selektivplaner, åskskydd, nätberäkningar samt besiktning. Vi är en relativt stor grupp elkraftskonsulter så det finns goda möjligheter att arbeta med det som är intressantast för just dig!
Vi söker flera nya medarbetare då vi utökar sektionen.


Kravspecifikation
För att lyckas i rollen tror vi att du har några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Vi söker dig med ett positivt förhållningssätt till teamwork och som delar med dig av dina kunskaper. Det är av vikt att du som person är affärsorienterad då vi arbetar i en kundorienterad verksamhet. Som person är du självgående, strukturerad och noggrann.
Vi söker dig som:
har erfarenhet av att arbeta inom elkraftsområdet, bland annat med ställverk/reläskydd
har relevant utbildning inom området, exempelvis som gymnasieingenjör, YHf-ingenjör, högskoleingenjör eller civilingenjör
B-körkort
har mycket goda kunskaper vad gäller svenska, i såväl tal som skrift
har erfarenhet av att arbeta inom industri, entreprenad eller i en bransch med liknande förutsättningar
behärskar engelska i tal och skrift



Ytterligare information
För denna tjänst är vi flexibla vad gäller anställningsstart, även andra stationeringsorter kan vara möjliga, önskar du en annan stationeringsort så ange det i ansökan. Längesedan du sökte jobb? Inget CV? Helt ok, skicka bara ett enkelt mail så pratar vi vidare!
Vi söker dig som vill vara en del av AFRYs framgångssaga. Brinner du för teknisk utveckling? Gillar du att samarbeta för att hitta den bästa lösningen? Då kan vi erbjuda dig karriärmöjligheter på en modern arbetsplats med utmanande arbetsuppgifter och spännande projekt världen över.
Vill du veta mer om AFRY och vårt erbjudande får du gärna kontakta rekryterande chef. Har du frågor gällande rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Emma Karlsson. Du hittar kontaktuppgifter nedan.
Denna annons kommer att vara utannonserad under sommar- och semestertider och din ansökan kommer hanteras först vecka 33. Om du har någon fråga om tjänsten kan det vara svårt att nå oss just under semestertider. Men skicka gärna ett mail om du har någon specifik fråga så försöker vi återkomma så snart vi kan.

Lisa Ljungberg
Market Area Manager South
Lisa.Ljungberg@afry.com
+46 70 610 74 68

Henrik Sjögren


Section Manager Lund


henrik.sjogren@afry.com


+46 72 146 67 16

Emma Karlsson
Talent Acquisition Partner
emma.m.karlsson@afry.com
+4672-200 83 53

Sista ansökningsdag: 2023 – 08 – 20
AFRY is committed to creating an inclusive & diverse environment and we are actively looking for qualified candidates irrespective of gender, gender identity, sexual orientation, ethnicity, religion, disability, or age. You will be part of a global and diverse company where our differences are our strengths. Join us to accelerate the transition towards a sustainable society.

Ansök nu

Global Project Order HUB Manager - Operations GPHE

Läs mer Maj 25
Operations Gasketed Plate Heat Exchangers is looking for a
Global Project Order HUB Manager - Operations GPHE
At Alfa Laval, we always go the extra mile to overcome the toughest challenges. Our driving force is to accelerate success for our customers, people, and planet. You can only achieve that by having dedicated people with curious minds. Curiosity is the spark behind great ideas. And great ideas drive progress.
As a member of our team, you thrive in a truly diverse and inclusive workplace based on care and empowerment. You are here to make a difference. Constantly building bridges to the future with sustainable solutions that have an impact on our planet’s most urgent problems. Making the world a better place. Every day.
Who you are
You are a motivated and innovative manager with a proactive, inquisitive, and organized approach to your work. You are inclusive, open-minded, and eager to support your team members.
About the job
As the Global Project Order HUB Manager - GPHE, you will be a member of the Operations management team. Alongside your team, your responsibilities include enhancing the competitiveness of our engineered solutions, collaborating with Sales to secure orders, and executing high-specification orders with professionalism to meet customer expectations and internal targets. Your main objective is to develop and manage global processes and team competence to fulfil customer and industry requirements based on agreed specifications and regulations. Key areas of expertise required for this role include end-to-end project management, order-specific design engineering, and order engineering. With the evolving energy landscape, it is crucial to ensure Alfa Laval's overall competitiveness, while also addressing the demand for energy efficiency in established markets, making this team a competitive advantage for Alfa Laval.
Key tasks
• Develop and ensure innovation, execution, and profitable growth in our project order business in collaboration with our Business Unit and Sales Companies.
• Develop and lead the GPO GPHE Team, ensuring competence and repeatable processes.
• Review and ensure performance, including order follow-up reviews compared to bid estimates for the entire supply chain.
• Ensure ALPS implementation and process visualization move toward full digital platforms.
• Oversee certified sites and their development according to plans.
• Participate in joint management team meetings (combined with eODMM).
• Sites include Sweden, USA, India, and China.
What you know
You hold a bachelor’s or master’s degree in engineering. To succeed in this position, you need a minimum of 5 years of experience in the supply of highly engineered products, with a focus on specific industries such as Nuclear, Oil and Gas, and Clean Technology. Prior managerial experience is also key to thriving in this position. Project Management is a must, along with extensive experience working with customers and meeting third-party requirements. A background in continuous improvement/Six Sigma and innovating concepts/processes in manufacturing supply chains is required. Effective stakeholder alignment and team leadership are also crucial for making an impact on our business.
What's in it for you
This is a global position offering numerous challenges and opportunities in a rapidly changing environment. You will have the chance to build and develop a new team in Operations GPHE and become part of an amazing and enthusiastic team.

Ansök nu

Andra jobb i Lund från Lernia

Nedan visas andra jobb i Lund från Lernia .

Kundservicemedarbetare inom service och systemsupport till Folktandvården S

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Aug 14
Om företaget

JOBBA FÖR LEENDEN!

Folktandvården Skåne älskar att sprida leenden. Vi arbetar för att alla skåningar ska vara stolta över sina tänder. Med 1 400 medarbetare vid 68 kliniker i Skåne är vi en stor kraft. Som också har kraft att satsa på dig. Vi erbjuder dig stora utvecklingsmöjligheter, trygghet, variation i vardagen och stora leenden.

Anställningen inleds med sex månaders provanställning, med möjlighet till tillsvidareanställning. Inledningsvis kommer du att vara anställd av Lernia Bemanning AB.

Arbetsuppgifter

Folktandvården Skåne ABs kundserviceverksamhet i Lund söker en engagerad kundservicemedarbetare med fokus på service och systemsupport!

Som kundservicemedarbetare inom service och systemsupport kommer ditt huvudsakliga fokus ligga på att hantera Folktandvårdens Skånes interna systemsupport. Du kommer att ha en betydande funktion gällande att stötta Folktandvården Skånes kliniker med service, vilket innefattar att hantera ärenden i Folktandvården Skånes journalsystem samt tillhörande ärendehanteringssystem. I tjänsten ingår bl. a:

• Ta emot förfrågningar från klinikerna
• Felsökningar och systemadministration i journal- och ärendehanteringssystemen
• Utreda kundernas/patienternas reskontra samt ge rådgivning och information till klinikerna gällande rådande regelverk
• Varsamt hantera kunders personuppgifter och administrera användare i journalsystemet

I tjänsten ingår även att vara lyhörd inför eventuella frågor som lyfts av klinikerna och verka för att ständigt förbättra och utveckla det interna systemet och servicen. Utöver rollen inom systemsupport kommer en del av tjänsten ägnas åt frågor inom ekonomi så som:

• Fakturahantering
• Kassaavstämning
• Inkassoärende
• Utbetalningar
• Statistik

Rollen förutsätter att du har en utpräglad servicekänsla, en förmåga att prioritera samt är en duktig relationsbyggare! Tjänsten är placerad på Folktandvårdens Skånes nybyggda och moderna kontor i centrala Lund och du kommer att arbeta tillsammans med ett dedikerat team på kundserviceavdelningen – som har mål att bli Sveriges bästa kundservice!

Din bakgrund

Du har erfarenhet av kundservice sedan tidigare och gärna från en roll som kundtjänstmedarbetare. Du har god datorvana och navigerar vant inom olika typer av system. Det är meriterande om du har erfarenhet från systemsupport och har arbetat i ekonomisystemen Visma och Raindance. Tjänsten ställer krav på mycket goda kunskaper i svenska och engelska samt en avslutad gymnasieutbildning, gärna med inriktning ekonomi eller motsvarande. Det är mycket meriterande om du har ytterligare språkkunskaper.

Personliga egenskaper

Du beskriver dig själv som serviceinriktad, kommunikativ och noggrann! Du är en lagspelare och trivs med att arbeta i team samt motiveras av att arbeta problemlösande. Du är mån om att ha ett professionellt förhållningssätt, tålamod och självklart brinner du för att ge god service – såväl internt som externt!

Folktandvården Skåne AB värdesätter medarbetare som arbetar utifrån deras nyckelord; nytänkande, öppna och tillsammans! Stämmer detta in på din profil? Tveka inte och skicka in din ansökan redan idag!

Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort

Tillsvidare/heltid//Lund

Tillträdesdag

Omgående med hänsyn till uppsägningstid

Information

Urval och intervjuer sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag har löpt ut och vi ser därför att du ansöker så fort som möjligt. Du söker tjänsten på www.lernia.se. Inga ansökningar tas emot via e-mail.

Välkommen med din ansökan!

Vid frågor kontakta rekryteringskonsult Susanne Moe på 0722 54 11 54.

Lernia är vägen framåt

Lernia är en av Sveriges ledande kompetenspartners inom utbildning, bemanning och omställning. Vi utvecklar människor, företag och organisationer med rätt kompetenslösningar i arbetslivets och arbetsmarknadens alla skeden. Vi bidrar till en bättre matchning på arbetsmarknaden och ser till att fler människor kommer i egenförsörjning och att fler företag och organisationer kan stärka sin konkurrenskraft.

Ansök nu

Ekonomiassistent

Ekonomiassistent
Läs mer Jul 29
LKF utvecklar attraktiva hyresbostäder i Lund där service och personligt inflytande för hyresgästen innebär ett bekymmersfritt och hållbart boende. Vi äger och förvaltar drygt 9 700 hyreslägenheter i hela Lunds kommun och 20 000 lundabor har sitt hem hos oss. Våra fyra värdeord Mänsklig, Pålitlig, Långsiktig och Utvecklande ligger till grund för vårt dagliga arbete och i mötet med vår omvärld.

LKF söker nu en ekonomiassistent/administratör till enheten inom Teknisk Service. Rollen är en spännande nyinrättad tjänst där du har goda möjligheter att i samråd med kollegor och chef påverka och utveckla innehållet i tjänsten!

Arbetsuppgifter

I rollen som ekonomiassistent/ administratör på LKF – Teknisk service ingår sedvanliga arbetsuppgifter inom ekonomi och administration. Exempel på arbetsuppgifter är:

• Fakturahantering, kontering – kontoavstämning/uppföljning- vidarefakturering
• Interndebitering, kontroller – vidarefakturering
• Administration kring avtalshantering
• Uppdatering i vårt fastighetssystem
• Kontaktperson för vissa leveranser till Teknisk Service
• Uppdatera och revidera underhållsplaner
• Administration i samband med myndighetsbesiktningar

I samarbete med kollegor bidra till att utveckla digitaliseringsprocessen för Teknisk Service.

Din bakgrund

För att lyckas i rollen ser vi gärna att du har en gymnasieutbildning eller liknande – gärna med inriktning ekonomi samt några års erfarenhet av ekonomi- och administrationsarbete.

Du har god datorvana och är van vid att arbeta i olika IT system.

Personliga egenskaper

Som person är du noggrann och har ett bra siffersinne. Du är flexibel och har lätt för att snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter. Du är samarbetsvillig, har lätt för att prioritera och ser kundservice och gott bemötande som en självklarhet. Det är viktigt att du trivs med varierande arbetsuppgifter, en hel del rutinarbete men också arbetsuppgifter som kräver lärande och nytänkande.

Anställningsform/ omfattning/ tjänstgöringsort

Provanställning/Heltid/ Lund

Information och tillträde

Arbetet utförs under sedvanliga kontorstider, måndag till fredag med möjlighet till flextid. Tjänsten är på heltid med start i september. Inledningsvis blir du anställd av Lernia Bemanning och för rätt person finns det mycket goda möjligheter till anställning hos LKF framöver.

Vi tillämpar löpande urval så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag!

Vid frågor kontakta konsultchef Susanne Moe på 0722 54 11 54.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Kundservicemedarbetare till Folktandvården Skåne AB

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Jul 9
Om bolaget

JOBBA FÖR LEENDEN Vi på Folktandvården Skåne älskar att sprida leenden. Vi arbetar för att alla skåningar ska vara stolta över sina tänder. Med 1 400 medarbetare vid 68 kliniker i Skåne är vi en stor kraft. Som också har kraft att satsa på dig. Vi erbjuder dig stora utvecklingsmöjligheter, trygghet, variation i vardagen och stora leenden.

Arbetsuppgifter

I samband med utvecklingen av Folktandvården Skåne ABs kundserviceverksamhet, söker bolaget kundservicemedarbetare. Som kundservicemedarbetare kommer du tillsammans med dina kollegor, utveckla och förbättra organisationens serviceverksamhet. Mål är att skapa Sveriges bästa kundservice!

Som kundservicemedarbetare är du företagets ansikte utåt. Du kommer att informera samt ge råd till kunder via telefon, mejl, chatt och sociala medier. Tjänsten innefattar framförallt hantering av akutärenden vilket förutsätter att du har en utpräglad servicekänsla, en förmåga att prioritera samt är en duktig relationsbyggare. I samband med hantering av kundärenden tillkommer även administration; så som att registrera tidsbokningar, hantera statistik och fakturor samt ta emot reklamationer. Tjänsten innefattar även viss merförsäljning med fokus på friskvårdsavtalen.

Din bakgrund

Du har erfarenhet av kundservice sedan tidigare och gärna från en roll som kundtjänstmedarbetare. Det är mycket meriterande med tandvårdsbakgrund. Du har god datorvana med erfarenhet av MS Office och professionell hantering av sociala medier. Tjänsten ställer även krav på mycket goda kunskaper i svenska och engelska samt en avslutad gymnasieutbildning eller motsvarande. Det är meriterande om du, förutom erfarenhet som kundtjänstmedarbetare, även kan arabiska.

Personliga egenskaper

Du beskriver sig själv som kundorienterad, engagerad och strukturerad! Du trivs med att arbeta i team och är van vid att bemöta kunder med olika bakgrund. Du är mån om att ha ett professionellt förhållningssätt och brinner för att ge god service och att göra skillnad! Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet!

Anställningsform

Anställningen inleds med sex månaders visstidsanställning med möjlighet till tillsvidareanställning. Du kommer att vara anställd av Lernia Bemanning AB.

Omfattning/tjänstgöringsort

Dagtid/heltid/Lund

Tillträdesdag

Omgående med hänsyn till uppsägningstid

Information

Urval och intervjuer sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag har löpt ut och vi ser därför att du ansöker så fort som möjligt. Du söker tjänsten på www.lernia.se. Inga ansökningar tas emot via e-mail. Välkommen med din ansökan!

Vid frågor kontakta rekryteringskonsult Susanne Moe på 0722 54 11 54

Lernia är vägen framåt

Lernia är en av Sveriges ledande kompetenspartners inom utbildning, bemanning och omställning. Vi utvecklar människor, företag och organisationer med rätt kompetenslösningar i arbetslivets och arbetsmarknadens alla skeden. Vi bidrar till en bättre matchning på arbetsmarknaden och ser till att fler människor kommer i egenförsörjning och att fler företag och organisationer kan stärka sin konkurrenskraft.

Ansök nu

Ekonomiassistent

Ekonomiassistent
Läs mer Jun 28
LKF utvecklar attraktiva hyresbostäder i Lund där service och personligt inflytande för hyresgästen innebär ett bekymmersfritt och hållbart boende. Vi äger och förvaltar drygt 9 700 hyreslägenheter i hela Lunds kommun och 20 000 lundabor har sitt hem hos oss. Våra fyra värdeord Mänsklig, Pålitlig, Långsiktig och Utvecklande ligger till grund för vårt dagliga arbete och i mötet med vår omvärld.

LKF söker nu en ekonomiassistent/administratör till enheten inom Teknisk Service. Rollen är en spännande nyinrättad tjänst där du har goda möjligheter att i samråd med kollegor och chef påverka och utveckla innehållet i tjänsten!

Arbetsuppgifter

I rollen som ekonomiassistent/ administratör på LKF – Teknisk service ingår sedvanliga arbetsuppgifter inom ekonomi och administration. Exempel på arbetsuppgifter är:

• Fakturahantering, kontering – kontoavstämning/uppföljning- vidarefakturering
• Interndebitering, kontroller – vidarefakturering
• Administration kring avtalshantering
• Uppdatering i vårt fastighetssystem
• Kontaktperson för vissa leveranser till Teknisk Service
• Uppdatera och revidera underhållsplaner
• Administration i samband med myndighetsbesiktningar

I samarbete med kollegor bidra till att utveckla digitaliseringsprocessen för Teknisk Service.

Din bakgrund

För att lyckas i rollen ser vi gärna att du har en gymnasieutbildning eller liknande – gärna med inriktning ekonomi samt några års erfarenhet av ekonomi- och administrationsarbete.

Du har god datorvana och är van vid att arbeta i olika IT system.

Personliga egenskaper

Som person är du noggrann och har ett bra siffersinne. Du är flexibel och har lätt för att snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter. Du är samarbetsvillig, har lätt för att prioritera och ser kundservice och gott bemötande som en självklarhet. Det är viktigt att du trivs med varierande arbetsuppgifter, en hel del rutinarbete men också arbetsuppgifter som kräver lärande och nytänkande.

Anställningsform/ omfattning/ tjänstgöringsort

Provanställning/Heltid/ Lund

Information och tillträde

Arbetet utförs under sedvanliga kontorstider, måndag till fredag med möjlighet till flextid. Tjänsten är på heltid med start i september. Inledningsvis blir du anställd av Lernia Bemanning och för rätt person finns det mycket goda möjligheter till anställning hos LKF framöver.

Vi tillämpar löpande urval så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag!

Vid frågor kontakta konsultchef Susanne Moe på 0722 54 11 54.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Underhållstekniker El – Alfa Laval , Lund

Industrielektriker
Läs mer Jun 14
Vill du vara med och skapa bättre levnadsvillkor för människor och bidra till en mer hållbar framtid?

Alfa Laval med sina 134 års företagshistoria, 17 000 anställda och försäljning i över 100 länder är idag världsledande inom sina 3 nyckelteknologier - värmeöverföring, separering och flödeshantering.

På vår produktionsanläggning i Lund utvecklar vi och producerar lösningar för värmeöverföring.

Till vårt team av tekniker söker vi nu dig som är redo för nya utmaningar. Teamet består av 23 personer och vi är produktionens first linesupport med uppdrag att säkerställa maximal tillgänglighet på vår produktionsutrustning. Teamet har specialister inom el, mekanik och automation. Produktionslinjerna vi servar omfattar allt från traditionella stans- och pressmaskiner till högautomatiserade laser- och vattenskärmaskiner och hanteringsrobotar. Allt samlat i en ren och trivsam miljö. Du kan läsa mer om oss på www.alfalaval.se

Ditt uppdrag

Du får en bred roll och blir en viktig kugge i detta team där du kommer vara delaktig i förebyggande- och avhjälpande underhållsarbete som främsta arbetsuppgift. Du kommer även ingå som resurs i investeringsprojekt.

I rollen ingår också att löpande avrapportera till gruppens teammanager, aktivt jobba med förbättringsförslag och delta i dagliga möten.

Dina kunskaper och förmågor

Du är utbildad på området för el inom industriellt underhåll. Antingen från gymnasiet eller vuxenutbildningen. Du kanske har jobbat i liknande tjänst några år och söker nya utmaningar eller så kanske du är nyutbildad och gör ditt inträde i rollen. Goda allmänna datorkunskaper. Bra kunskaper i engelska då manualer och instruktioner för arbetet förekommer på engelska. Meriterande med automationskunskaper. Fokus kommer till stora delar ligga på dina personliga förmågor där du:

- Agerar strukturerat med tydligt fokus på ordning & kvalitet.

- Är driven av utveckling och att utvecklas.

- Har ett handlingsmönster som visar på framåtanda och agerande.

- Tillit och respekt mot din omgivning.

Vi erbjuder

Vi erbjuder en utmanande tjänst i ett väl fungerande team. Alfa Lavals kultur präglas av ett öppet och vänligt klimat där vi hjälper varandra att utvecklas i enlighet med våra drivkrafter Action, Interaction och Satisfaction. Vi erbjuder en rad förmåner som fritidsstugor, fritidsklubbar, konstförening, restaurang på siten samt förmåner via vår förmånsportal Benify.

Arbetstider/tillträde

Arbetstiderna är 4 veckors rullande skift. 2 veckor dagtid, 1 vecka kväll och 1 vecka förmiddag. Beredskap var 8:e vecka.

Planerat tillträde i september.

Information om tjänsten

Önskar du ytterligare information om tjänsten är du välkommen att kontakta Peter Sandqvist, Lernia Bemanning, 072-254 11 25 eller jimmi.lindvall@alfalaval.com

Facklig information

Jeanette Stojic 0709-787349

Ansökan

I denna rekrytering samarbetar Alfa Laval med Lernia Bemanning. Du gör din ansökan på www.lernia.se

Vi tar inte mot ansökningar via e-post. Vi tillämpar oss av en personlighetstest i urvalsprocessen. En länk till testet skickas ut per e-mail.

Vi arbetar kontinuerligt med urval och intervjuer. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen, så välkommen med din ansökan redan idag!

Forma framtiden med oss!
Lernia är ett av Sveriges ledande företag inom kompetensutveckling och kompetensförsörjning. Vi finns över hela landet och har tjänster inom vuxenutbildning, bemanning, rekrytering och omställning. Varje år får 9 000 bemanningskonsulter jobb på Lernia. Som konsult kan du prova på olika roller, dra nynna nytta av din befintliga kompetens eller kanske ta nästa steg i karriären, samtidigt som du har samma trygghet som hos andra företag. Välkommen till Lernia – tillsammans formar vi din framtid!
Läs mer på lernia.se.

Ansök nu

Erfarna montörer sökes!

Montör, metallprodukter
Läs mer Maj 7
Om företaget

Nu söker vi på Lernia montörer till ett spännande kundföretag i Lund. Har du tidigare erfarenhet inom montörsbranschen, är du kunnig inom ritningsläsning samt har hög arbetsmoral och en god vilja att prestera, då är du den vi söker! Vår kund i Lund är ett av de ledande företagen inom värmeöverföring, separation och flödeshantering.

Välkommen med din ansökan redan idag!

Arbetsuppgifter

Som montör hos vår kund erbjuds du en utmanande tjänst i ett internationellt, öppet och vänligt klimat där de anställda hjälper varandra att utvecklas och att skapa värde för alla parter. Du ansvarar för att monteringen görs på ett kvalitetsmässigt bra sätt och enligt föreskrivna anvisningar. Du kommer arbeta både med packningsmontage och slutmontage, du arbetar regelbundet med ritningsläsning och arbetet kräver tidigare erfarenhet av detta moment. Det förekommer också en del truck- och traverskörning under en arbetsdag.

Formell kompetens

Du som söker behöver ha tidigare erfarenhet inom monteringsbranschen, du behöver också kunna hantera ritningsläsning. Det är ett krav med B-körkort, det är även ett krav att kunna förstå och använda det svenska språket. Vi på Lernia värderar alltid de personliga egenskaperna mycket högt. Det är mycket meriterande om du som söker har truck och/eller traverskort.

Personliga egenskaper

Som person är du en utåtriktad och social lagspelare som gärna arbetar i grupp med andra då teamkänslan är viktig inom kundföretaget. Du har en hög arbetsmoral med ett gediget teknikintresse. Vidare är du även ansvarstagande och kvalitetsmedveten. Du är van vid att ta egna initiativ och kan arbeta självständigt mot uppsatta mål och deadlines.

Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort

Anställningen är på heltid och olika former av skift kan förekomma.
Anställningen är en visstidsanställning på 6 månader med mycket goda möjligheter till en tillsvidareanställning.

Tillträdesdag

Omgående

Information

Urval och intervjuer sker löpande, tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag har löpt ut. Du söker tjänsterna på www.lernia.se. Inga ansökningar tas emot via e-mail.

Välkommen med din ansökan!

Forma framtiden med oss!
Lernia är ett av Sveriges ledande företag inom kompetensutveckling och kompetensförsörjning. Vi finns över hela landet och har tjänster inom vuxenutbildning, bemanning, rekrytering och omställning. Varje år får 9 000 bemanningskonsulter jobb på Lernia. Som konsult kan du prova på olika roller, dra nynna nytta av din befintliga kompetens eller kanske ta nästa steg i karriären, samtidigt som du har samma trygghet som hos andra företag. Välkommen till Lernia – tillsammans formar vi din framtid!
Läs mer på lernia.se.

Ansök nu