Lund: Kundservicemedarbetare till Folktandvården Skåne AB

Hitta ansökningsinfo om jobbet Kundservicemedarbetare till Folktandvården Skåne AB i Lund. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Lund inom den kategorin.

Publicerad: 2019-07-09 // Varaktighet: Heltid

Om bolaget

JOBBA FÖR LEENDEN Vi på Folktandvården Skåne älskar att sprida leenden. Vi arbetar för att alla skåningar ska vara stolta över sina tänder. Med 1 400 medarbetare vid 68 kliniker i Skåne är vi en stor kraft. Som också har kraft att satsa på dig. Vi erbjuder dig stora utvecklingsmöjligheter, trygghet, variation i vardagen och stora leenden.

Arbetsuppgifter

I samband med utvecklingen av Folktandvården Skåne ABs kundserviceverksamhet, söker bolaget kundservicemedarbetare. Som kundservicemedarbetare kommer du tillsammans med dina kollegor, utveckla och förbättra organisationens serviceverksamhet. Mål är att skapa Sveriges bästa kundservice!

Som kundservicemedarbetare är du företagets ansikte utåt. Du kommer att informera samt ge råd till kunder via telefon, mejl, chatt och sociala medier. Tjänsten innefattar framförallt hantering av akutärenden vilket förutsätter att du har en utpräglad servicekänsla, en förmåga att prioritera samt är en duktig relationsbyggare. I samband med hantering av kundärenden tillkommer även administration; så som att registrera tidsbokningar, hantera statistik och fakturor samt ta emot reklamationer. Tjänsten innefattar även viss merförsäljning med fokus på friskvårdsavtalen.

Din bakgrund

Du har erfarenhet av kundservice sedan tidigare och gärna från en roll som kundtjänstmedarbetare. Det är mycket meriterande med tandvårdsbakgrund. Du har god datorvana med erfarenhet av MS Office och professionell hantering av sociala medier. Tjänsten ställer även krav på mycket goda kunskaper i svenska och engelska samt en avslutad gymnasieutbildning eller motsvarande. Det är meriterande om du, förutom erfarenhet som kundtjänstmedarbetare, även kan arabiska.

Personliga egenskaper

Du beskriver sig själv som kundorienterad, engagerad och strukturerad! Du trivs med att arbeta i team och är van vid att bemöta kunder med olika bakgrund. Du är mån om att ha ett professionellt förhållningssätt och brinner för att ge god service och att göra skillnad! Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet!

Anställningsform

Anställningen inleds med sex månaders visstidsanställning med möjlighet till tillsvidareanställning. Du kommer att vara anställd av Lernia Bemanning AB.

Omfattning/tjänstgöringsort

Dagtid/heltid/Lund

Tillträdesdag

Omgående med hänsyn till uppsägningstid

Information

Urval och intervjuer sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag har löpt ut och vi ser därför att du ansöker så fort som möjligt. Du söker tjänsten på www.lernia.se. Inga ansökningar tas emot via e-mail. Välkommen med din ansökan!

Vid frågor kontakta rekryteringskonsult Susanne Moe på 0722 54 11 54

Lernia är vägen framåt

Lernia är en av Sveriges ledande kompetenspartners inom utbildning, bemanning och omställning. Vi utvecklar människor, företag och organisationer med rätt kompetenslösningar i arbetslivets och arbetsmarknadens alla skeden. Vi bidrar till en bättre matchning på arbetsmarknaden och ser till att fler människor kommer i egenförsörjning och att fler företag och organisationer kan stärka sin konkurrenskraft.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Lund som Kundtjänstmedarbetare

Nedan visas andra jobb i Lund som Kundtjänstmedarbetare.

Kundserviceteamet Parkster växer

Läs mer Mar 27
Vill du arbeta i en rolig och inkluderande miljö med service för bl.a.vår uppdragsgivare Parkster via inkommande samtal, mail och chatt? - Då kommer du vilja följa med oss på resan!
Vi skapar relationer mellan människor och företag och vi gör det väldigt bra. I över 30 år har vi arbetat med det vi är bäst på och vi är idag en stark arbetsgivare som arbetar med många stora och välkända varumärken.
Om tjänstenSom kundserviceagent hos oss arbetar du i stora ljusa lokaler i Lund med goda kommunikationsmöjligheter för dig som åker kollektivt. Färdas du med bil har vi en stor kostnadsfri parkering i anslutning till byggnaden.
Du kommer att arbeta i team där ni tillsammans är ansiktet utåt för varumärket/varumärken, genom att vara första kontakt mot kunderna via samtal, mailhantering och chat. Teamkänsla, arbetsglädje, god service och utveckling är det som genomsyrar en arbetsdag hos oss. Detta uppnår vi tillsammans genom våra drivna medarbetare, en stark gemensam värdegrund och en öppen dialog.
Vi anställer på deltid och heltid (20-40 timmar per vecka).
Våra öppettider är 07-22 på vardagar och 07-18 på helg och storhelg. Härerbjuds ett flexibelt schema utifrån behovet på de uppdrag vi bemannar ochser gärna att du är flexibel genom att även kunna jobba kväll och helg.
Vi arbetar med rörlig lön då vi vill att det arbete du lägger ner också ska synas i lönekuvertet. Med det sagt är det viktigt för oss att våra medarbetare ska känna sig trygga, så du har även en garanterad månadslön.
Anställningsform och omfattning.Provanställning följt av tillsvidareanställning.
Om ParksterParksters vision är en smidig, automatbefriad parkering i hela landet – ja, egentligen hela Europa. Det ska vara lätt att göra rätt. Våra parkeringstjänster finns som app, sms och talsvar. Både för privata användare, företag och parkeringsbolag. Idag finns Parkster i Sverige, Tyskland och Österrike.
Vem söker vi?
För tjänsten krävs att du
* har goda svenska språkkunskaper i tal och skrift
* har gymnasieutbildning, eller annan likvärdig erfarenhet
* har tidigare arbetslivserfarenhet och referenser

Vidare ser vi att du tycker om människor, är bra på att samarbeta och hjälper till att driva vår inkluderande arbetsplats framåt. Vi jobbar som bäst när vi gör det tillsammans där alla idéer är värdefulla samtidigt som du är mottaglig för feedback och alltid ser på utmaningar utifrån ett lösningsperspektiv. Du förstår också vikten av god kommunikation oavsett kontakt med kunder eller kollegor. Att du har erfarenhet av liknande arbete är ett plus, men framförallt lägger vi stor vikt vid vem du är som person och din förmåga att utvecklas med oss.
TillträdeBehandling av sökanden sker löpande. Tillträde efter överenskommelse.
Om OnlineOnline är byggt av människor med entreprenörskap och personligt driv. Sedan 1993 har vi hjälpt företag att skapa och bibehålla värdefulla kundrelationer. Vi insåg tidigt att hållbara kundrelationer skapas genom att ta ansvar för de förväntningar som kunden har och vi hjälper våra uppdragsgivare att uppnå dem. Vi har kontor i Lund, Umeå och London.Vi tycker det är spännande att vår nästa medarbetare finns där ute och snart som en ny del av vår verksamhet. Skicka din ansökan och CV här idag, Hoppas vi ses!

Ansök nu

Kundserviceteamet Parkster växer

Läs mer Apr 12
Vill du arbeta i en rolig och inkluderande miljö med service för bl.a.vår uppdragsgivare Parkster via inkommande samtal, mail och chatt? - Då kommer du vilja följa med oss på resan!
Vi skapar relationer mellan människor och företag och vi gör det väldigt bra. I över 30 år har vi arbetat med det vi är bäst på och vi är idag en stark arbetsgivare som arbetar med många stora och välkända varumärken.
Om tjänstenSom kundserviceagent hos oss arbetar du i stora ljusa lokaler i Lund med goda kommunikationsmöjligheter för dig som åker kollektivt. Färdas du med bil har vi en stor kostnadsfri parkering i anslutning till byggnaden.
Du kommer att arbeta i team där ni tillsammans är ansiktet utåt för varumärket/varumärken, genom att vara första kontakt mot kunderna via samtal, mailhantering och chat. Teamkänsla, arbetsglädje, god service och utveckling är det som genomsyrar en arbetsdag hos oss. Detta uppnår vi tillsammans genom våra drivna medarbetare, en stark gemensam värdegrund och en öppen dialog.
Vi anställer på deltid och heltid (20-40 timmar per vecka).
Våra öppettider är 07-22 på vardagar och 07-18 på helg och storhelg. Härerbjuds ett flexibelt schema utifrån behovet på de uppdrag vi bemannar ochser gärna att du är flexibel genom att även kunna jobba kväll och helg.
Vi arbetar med rörlig lön då vi vill att det arbete du lägger ner också ska synas i lönekuvertet. Med det sagt är det viktigt för oss att våra medarbetare ska känna sig trygga, så du har även en garanterad månadslön.
Anställningsform och omfattning.Provanställning följt av tillsvidareanställning.
Om ParksterParksters vision är en smidig, automatbefriad parkering i hela landet – ja, egentligen hela Europa. Det ska vara lätt att göra rätt. Våra parkeringstjänster finns som app, sms och talsvar. Både för privata användare, företag och parkeringsbolag. Idag finns Parkster i Sverige, Tyskland och Österrike.
Vem söker vi?
För tjänsten krävs att du
* har goda svenska språkkunskaper i tal och skrift
* har gymnasieutbildning, eller annan likvärdig erfarenhet
* har tidigare arbetslivserfarenhet och referenser

Vidare ser vi att du tycker om människor, är bra på att samarbeta och hjälper till att driva vår inkluderande arbetsplats framåt. Vi jobbar som bäst när vi gör det tillsammans där alla idéer är värdefulla samtidigt som du är mottaglig för feedback och alltid ser på utmaningar utifrån ett lösningsperspektiv. Du förstår också vikten av god kommunikation oavsett kontakt med kunder eller kollegor. Att du har erfarenhet av liknande arbete är ett plus, men framförallt lägger vi stor vikt vid vem du är som person och din förmåga att utvecklas med oss.
TillträdeBehandling av sökanden sker löpande. Tillträde efter överenskommelse.
Om OnlineOnline är byggt av människor med entreprenörskap och personligt driv. Sedan 1993 har vi hjälpt företag att skapa och bibehålla värdefulla kundrelationer. Vi insåg tidigt att hållbara kundrelationer skapas genom att ta ansvar för de förväntningar som kunden har och vi hjälper våra uppdragsgivare att uppnå dem. Vi har kontor i Lund, Umeå och London.Vi tycker det är spännande att vår nästa medarbetare finns där ute och snart som en ny del av vår verksamhet. Skicka din ansökan och CV här idag, Hoppas vi ses!

Ansök nu

Kundservicespecialist till SMP Svensk Maskinprovning i Lund

Läs mer Apr 26
Det här är ett uppdrag för dig som är en strukturerad servicestjärna och vill arbeta inom en bred kundserviceroll. I rollen som kundservicespecialist till SMP i Lund kommer du att ge stöd till kunder och kollegor inom SMP, hantera fakturor, stötta upp med marknadsutskick samt arbete i SMPs affärssystem. Har du god erfarenhet av service och önskar att ta en spännande riktning i arbetslivet? Då kan detta vara uppdraget för dig!

OM TJÄNSTEN
Vi söker nu för kunds räkning dig som vill arbeta i en roll där du blir en nyckelspelare samt SMP:s ansikte utåt i relationen med kunderna. Du kommer att ingå i ett självgående team bestående av fyra personer.

Placering för detta uppdrag är i Lund. Detta är ett uppdrag på initialt sex månader med chans till överrekrytering.

Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och din potential i rollen, därför kommer första steget i den här processen personlighets- och logiktester som vi skickar ut till dig.

Du erbjuds
- En dedikerad konsultchef och karriärspartner
- Chansen att kliva in en långsiktig roll på ett spännande bolag

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Löpande kontakt med kunder samt besiktningsingenjörer och övriga kollegor i SMP och Bilprovningen avseende support och administrativa frågor
* Orderhantering
* Hantering och granskning av dokument både internt och externt
* Löpande fakturahantering
* Månatliga marknadsutskick (digitalt & postalt) till SMP:s kunder


VI SÖKER DIG SOM
- Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska då du kommer kommunicera med kunder och kollegor på båda språk dagligen
- Avslutad gymnasieexamen
- Har en vana av att arbeta i affärssystem och CRM-system
- Har tidigare erfarenhet av en liknande roll inom kundtjänst/ administration
- Då du kommer att arbeta med att dagligen upprätta och underhålla goda kundrelationer är det avgörande att du har ett genuint servicetänk och en vana av att hantera kunder via både telefon och mejl

Det är meriterande om du har
- Ett intresse för entreprenadmaskiner och besiktningsfrågor
- Har tidigare erfarenhet av fordonsbraschen
- Har en vana av att arbeta operativt för att driva och utveckla en verksamhet framåt

Vi ser att du är en person som har lätt för att ta dig an information via både manualer och i dialog med kunder. Du gillar förändring och trivs i en miljö där du förväntas ta egna initiativ för att lösa problem som uppstår.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Serviceinriktad
- Strukturerad
- Lagspelare
- Noggrann

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
SMP Svensk Maskinprovning AB erbjuder ackrediterade besiktnings-, certifierings- och provningstjänster, med huvudinriktning mot maskin- och miljösäkerhet. Vi är totalt cirka 90 medarbetare som arbetar inom vår rikstäckande fältorganisation för besiktning eller vid våra provlaboratorier/kontor i Lund, Uppsala och Umeå. SMP Svensk Maskinprovning AB är dotterbolag till AB Svensk Bilprovning som ägs av svenska staten.

Ansök nu

Kundinformatör till Support 1 på Kundcenter i Lund

Läs mer Apr 26
Gör skillnad. Varje dag.

Vi på Kundcenter finns till för att kunna ge våra kunder en enkel och tydlig väg in, så att kunden får möjlighet att vända sig till oss dygnet runt alla dagar om året, för att få hjälp med sina ärenden. Våra kunder är Region Skånes samtliga verksamheter såväl som våra medborgare i regionen. Detta gör att det är en enorm bredd av ärenden som vi tar emot och våra kundinformatörer har en god kunskap om vår stora organisation. Vårt mål är att säkerställa kvalitet, enhetlighet och effektivitet i kundmötet.

Kundcenter hanterar cirka 60 uppdrag av olika karaktär så som generella och återkommande frågor, specialistuppdrag och felanmälningar. Vi hanterar även beställningar, bokningar, reklamationer och andra administrativa uppdrag. Majoriteten av våra ärenden kommer via telefon och vi hanterar cirka 2 500 000 inkommande samtal per år. Vi tar även emot ärenden via funktionsbrevlådor och chatt.

Vi på Support 1 är cirka 30 kollegor som sitter i fräscha lokaler på Medicon Village i Lund. Vi sköter telefonisupport och ärendehantering dygnet runt, årets alla dagar, på uppdrag från en mängd av Region Skånes verksamheter. Bland annat tar vi emot fastighetsärenden, lokalvårdsbeställningar och samtal för Regionalt larm. Utöver detta guidar vi kollegor i Serviceportalen och vägleder medborgare i patientupplysningen. På jourtid bemannar vi även telefonisupporten och under nattetid även Region Skånes växel. Vårt arbete genomsyras av Region Skånes värderingar Välkomnande, Drivande, Omtanke och Respekt, både i mötet med kund och i samarbetet med varandra. Därför är det väldigt viktigt för oss att du som blivande kollega står bakom och kan identifiera dig med dessa värderingar.

ARBETSUPPGIFTER
Vi ser nu fram emot att välkomna tre nya kundinformatörer, två tidsbegränsade anställningar på sex månader och en tillsvidareanställning, till Support 1 på Kundcenter i Lund.

På vår enhet arbetar vi mot ett 20-tal olika uppdrag, vilket innebär en variation i ditt arbete och vilken typ av ärenden du får hantera under en arbetsdag. Ditt arbete innebär framför allt kundmöten via telefon men även ärendehantering via digitala kanaler och skriftlig ärendesupport för kollegor, patienter, medborgare, underleverantörer, myndigheter och politiker. En stor del av vårt dagliga arbete sker i olika system för de olika servicefunktionerna. Därför är det viktigt att du har lätt för att sätta dig in i dessa och trivs i en arbetsmiljö där du sitter med olika skärmar, i flertalet system som du skiftar och prioriterar mellan.

För att ge dig som kundinformatör en bra start och verktyg för att lyckas i ditt arbete, får du en introduktions- och vidareutbildning inom kundkommunikation, IT- och telefonisystem samt verksamhetskunskap.

Arbetstiderna är varierande och förläggs mellan 06:40 - 21:15. Tjänsten innebär även helgtjänstgöring cirka var tredje helg.

KVALIFIKATIONER
Vi välkomnar dig med godkänd gymnasial utbildning samt goda kunskaper i både svenska och engelska, i såväl tal som skrift. Därtill har du tidigare erfarenhet från arbete inom kundservice, reception, callcenter, administration eller annat serviceyrke. Då vårt arbete till stor del sker digitalt, är det också av stor vikt att du har lätt för att sätta dig in i och arbeta i olika system. Det är meriterande om du har erfarenhet av kundtjänstarbete i flera olika stödsystem. Har du tidigare arbetslivserfarenhet inom hälso- och sjukvården ser vi även det som fördelaktigt.

Att sätta kunden i centrum och att i alla lägen leverera en mycket god service är något som faller sig naturligt för dig. Du har även en god kommunikationsförmåga, drivs av att nå resultat och att i samarbete med kollegor skapa hög kundnöjdhet. För att lyckas i rollen krävs att du tar stort eget ansvar, är självgående samt kan prioritera och behålla lugnet när inflödet är högt. Därtill är du effektiv i ditt arbete, stimuleras av förändring och har en hög nivå av flexibilitet för att hantera de omväxlande kundfrågorna. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Som kundinformatör är du ansiktet utåt för vår förvaltning, Regionservice, och länken mellan våra kunder och serviceenheterna. Då flertalet av våra ärenden tas emot via telefon är det viktigt att du trivs med denna typ av kundkontakt. I vårt arbete möter vi både stressade och frustrerade kunder i olika utmanande situationer. Detta ställer krav på en kreativ lösningsförmåga, vilket vi ser som både spännande och utvecklande - vilket vi hoppas att du också gör!

I denna rekrytering tillämpas löpande urval. Välkommen med din ansökan redan idag!

ÖVRIGT
Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt.

Regionservice är Region Skånes serviceförvaltning med ansvar för måltider, lokalvård, inrednings- och textiltjänster samt administrativa tjänster inom ekonomi- och HR. Vi utför även patienttransporter inom sjukhusområdet samt transporterar av olika sorters gods i hela Skåne.
Att arbeta med servicelösningar för sjukvården i Region Skåne är ett stort och utmanande uppdrag. Vi är 2 200 engagerade, kompetenta och stolta kollegor vars verksamheter tillsammans omsätter cirka två miljarder kronor årligen. Vårt viktigaste uppdrag är att ge den skånska hälso- och sjukvården de bästa förutsättningarna för att patienterna ska få en god och säker vård.

På http://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Ansök nu

Kundservicespecialist till SMP Svensk Maskinprovning i Lund

Läs mer Apr 10
Det här är ett uppdrag för dig som är en strukturerad servicestjärna och vill arbeta inom en bred kundserviceroll. I rollen som kundservicespecialist till SMP i Lund kommer du att ge stöd till kunder och kollegor inom SMP, hantera fakturor, stötta upp med marknadsutskick samt arbete i SMPs affärssystem. Har du god erfarenhet av service och önskar att ta en spännande riktning i arbetslivet? Då kan detta vara uppdraget för dig!

OM TJÄNSTEN
Vi söker nu för kunds räkning dig som vill arbeta i en roll där du blir en nyckelspelare samt SMP:s ansikte utåt i relationen med kunderna. Du kommer att ingå i ett självgående team bestående av fyra personer.

Placering för detta uppdrag är i Lund. Detta är ett uppdrag på initialt sex månader med chans till överrekrytering.

Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och din potential i rollen, därför kommer första steget i den här processen personlighets- och logiktester som vi skickar ut till dig.

Du erbjuds
- En dedikerad konsultchef och karriärspartner
- Chansen att kliva in en långsiktig roll på ett spännande bolag

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Löpande kontakt med kunder samt besiktningsingenjörer och övriga kollegor i SMP och Bilprovningen avseende support och administrativa frågor
* Orderhantering
* Hantering och granskning av dokument både internt och externt
* Löpande fakturahantering
* Månatliga marknadsutskick (digitalt & postalt) till SMP:s kunder


VI SÖKER DIG SOM
- Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska då du kommer kommunicera med kunder och kollegor på båda språk dagligen
- Avslutad gymnasieexamen
- Har en vana av att arbeta i affärssystem och CRM-system
- Har tidigare erfarenhet av en liknande roll inom kundtjänst/ administration
- Då du kommer att arbeta med att dagligen upprätta och underhålla goda kundrelationer är det avgörande att du har ett genuint servicetänk och en vana av att hantera kunder via både telefon och mejl

Det är meriterande om du har
- Ett intresse för entreprenadmaskiner och besiktningsfrågor
- Har tidigare erfarenhet av fordonsbraschen
- Har en vana av att arbeta operativt för att driva och utveckla en verksamhet framåt

Vi ser att du är en person som har lätt för att ta dig an information via både manualer och i dialog med kunder. Du gillar förändring och trivs i en miljö där du förväntas ta egna initiativ för att lösa problem som uppstår.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Serviceinriktad
- Strukturerad
- Lagspelare
- Noggrann

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
SMP Svensk Maskinprovning AB erbjuder ackrediterade besiktnings-, certifierings- och provningstjänster, med huvudinriktning mot maskin- och miljösäkerhet. Vi är totalt cirka 90 medarbetare som arbetar inom vår rikstäckande fältorganisation för besiktning eller vid våra provlaboratorier/kontor i Lund, Uppsala och Umeå. SMP Svensk Maskinprovning AB är dotterbolag till AB Svensk Bilprovning som ägs av svenska staten.

Ansök nu

Andra jobb i Lund från Lernia

Nedan visas andra jobb i Lund från Lernia .

Kundservicemedarbetare inom service och systemsupport till Folktandvården S

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Aug 14
Om företaget

JOBBA FÖR LEENDEN!

Folktandvården Skåne älskar att sprida leenden. Vi arbetar för att alla skåningar ska vara stolta över sina tänder. Med 1 400 medarbetare vid 68 kliniker i Skåne är vi en stor kraft. Som också har kraft att satsa på dig. Vi erbjuder dig stora utvecklingsmöjligheter, trygghet, variation i vardagen och stora leenden.

Anställningen inleds med sex månaders provanställning, med möjlighet till tillsvidareanställning. Inledningsvis kommer du att vara anställd av Lernia Bemanning AB.

Arbetsuppgifter

Folktandvården Skåne ABs kundserviceverksamhet i Lund söker en engagerad kundservicemedarbetare med fokus på service och systemsupport!

Som kundservicemedarbetare inom service och systemsupport kommer ditt huvudsakliga fokus ligga på att hantera Folktandvårdens Skånes interna systemsupport. Du kommer att ha en betydande funktion gällande att stötta Folktandvården Skånes kliniker med service, vilket innefattar att hantera ärenden i Folktandvården Skånes journalsystem samt tillhörande ärendehanteringssystem. I tjänsten ingår bl. a:

• Ta emot förfrågningar från klinikerna
• Felsökningar och systemadministration i journal- och ärendehanteringssystemen
• Utreda kundernas/patienternas reskontra samt ge rådgivning och information till klinikerna gällande rådande regelverk
• Varsamt hantera kunders personuppgifter och administrera användare i journalsystemet

I tjänsten ingår även att vara lyhörd inför eventuella frågor som lyfts av klinikerna och verka för att ständigt förbättra och utveckla det interna systemet och servicen. Utöver rollen inom systemsupport kommer en del av tjänsten ägnas åt frågor inom ekonomi så som:

• Fakturahantering
• Kassaavstämning
• Inkassoärende
• Utbetalningar
• Statistik

Rollen förutsätter att du har en utpräglad servicekänsla, en förmåga att prioritera samt är en duktig relationsbyggare! Tjänsten är placerad på Folktandvårdens Skånes nybyggda och moderna kontor i centrala Lund och du kommer att arbeta tillsammans med ett dedikerat team på kundserviceavdelningen – som har mål att bli Sveriges bästa kundservice!

Din bakgrund

Du har erfarenhet av kundservice sedan tidigare och gärna från en roll som kundtjänstmedarbetare. Du har god datorvana och navigerar vant inom olika typer av system. Det är meriterande om du har erfarenhet från systemsupport och har arbetat i ekonomisystemen Visma och Raindance. Tjänsten ställer krav på mycket goda kunskaper i svenska och engelska samt en avslutad gymnasieutbildning, gärna med inriktning ekonomi eller motsvarande. Det är mycket meriterande om du har ytterligare språkkunskaper.

Personliga egenskaper

Du beskriver dig själv som serviceinriktad, kommunikativ och noggrann! Du är en lagspelare och trivs med att arbeta i team samt motiveras av att arbeta problemlösande. Du är mån om att ha ett professionellt förhållningssätt, tålamod och självklart brinner du för att ge god service – såväl internt som externt!

Folktandvården Skåne AB värdesätter medarbetare som arbetar utifrån deras nyckelord; nytänkande, öppna och tillsammans! Stämmer detta in på din profil? Tveka inte och skicka in din ansökan redan idag!

Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort

Tillsvidare/heltid//Lund

Tillträdesdag

Omgående med hänsyn till uppsägningstid

Information

Urval och intervjuer sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag har löpt ut och vi ser därför att du ansöker så fort som möjligt. Du söker tjänsten på www.lernia.se. Inga ansökningar tas emot via e-mail.

Välkommen med din ansökan!

Vid frågor kontakta rekryteringskonsult Susanne Moe på 0722 54 11 54.

Lernia är vägen framåt

Lernia är en av Sveriges ledande kompetenspartners inom utbildning, bemanning och omställning. Vi utvecklar människor, företag och organisationer med rätt kompetenslösningar i arbetslivets och arbetsmarknadens alla skeden. Vi bidrar till en bättre matchning på arbetsmarknaden och ser till att fler människor kommer i egenförsörjning och att fler företag och organisationer kan stärka sin konkurrenskraft.

Ansök nu

Ekonomiassistent

Ekonomiassistent
Läs mer Jul 29
LKF utvecklar attraktiva hyresbostäder i Lund där service och personligt inflytande för hyresgästen innebär ett bekymmersfritt och hållbart boende. Vi äger och förvaltar drygt 9 700 hyreslägenheter i hela Lunds kommun och 20 000 lundabor har sitt hem hos oss. Våra fyra värdeord Mänsklig, Pålitlig, Långsiktig och Utvecklande ligger till grund för vårt dagliga arbete och i mötet med vår omvärld.

LKF söker nu en ekonomiassistent/administratör till enheten inom Teknisk Service. Rollen är en spännande nyinrättad tjänst där du har goda möjligheter att i samråd med kollegor och chef påverka och utveckla innehållet i tjänsten!

Arbetsuppgifter

I rollen som ekonomiassistent/ administratör på LKF – Teknisk service ingår sedvanliga arbetsuppgifter inom ekonomi och administration. Exempel på arbetsuppgifter är:

• Fakturahantering, kontering – kontoavstämning/uppföljning- vidarefakturering
• Interndebitering, kontroller – vidarefakturering
• Administration kring avtalshantering
• Uppdatering i vårt fastighetssystem
• Kontaktperson för vissa leveranser till Teknisk Service
• Uppdatera och revidera underhållsplaner
• Administration i samband med myndighetsbesiktningar

I samarbete med kollegor bidra till att utveckla digitaliseringsprocessen för Teknisk Service.

Din bakgrund

För att lyckas i rollen ser vi gärna att du har en gymnasieutbildning eller liknande – gärna med inriktning ekonomi samt några års erfarenhet av ekonomi- och administrationsarbete.

Du har god datorvana och är van vid att arbeta i olika IT system.

Personliga egenskaper

Som person är du noggrann och har ett bra siffersinne. Du är flexibel och har lätt för att snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter. Du är samarbetsvillig, har lätt för att prioritera och ser kundservice och gott bemötande som en självklarhet. Det är viktigt att du trivs med varierande arbetsuppgifter, en hel del rutinarbete men också arbetsuppgifter som kräver lärande och nytänkande.

Anställningsform/ omfattning/ tjänstgöringsort

Provanställning/Heltid/ Lund

Information och tillträde

Arbetet utförs under sedvanliga kontorstider, måndag till fredag med möjlighet till flextid. Tjänsten är på heltid med start i september. Inledningsvis blir du anställd av Lernia Bemanning och för rätt person finns det mycket goda möjligheter till anställning hos LKF framöver.

Vi tillämpar löpande urval så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag!

Vid frågor kontakta konsultchef Susanne Moe på 0722 54 11 54.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Ekonomiassistent

Ekonomiassistent
Läs mer Jun 28
LKF utvecklar attraktiva hyresbostäder i Lund där service och personligt inflytande för hyresgästen innebär ett bekymmersfritt och hållbart boende. Vi äger och förvaltar drygt 9 700 hyreslägenheter i hela Lunds kommun och 20 000 lundabor har sitt hem hos oss. Våra fyra värdeord Mänsklig, Pålitlig, Långsiktig och Utvecklande ligger till grund för vårt dagliga arbete och i mötet med vår omvärld.

LKF söker nu en ekonomiassistent/administratör till enheten inom Teknisk Service. Rollen är en spännande nyinrättad tjänst där du har goda möjligheter att i samråd med kollegor och chef påverka och utveckla innehållet i tjänsten!

Arbetsuppgifter

I rollen som ekonomiassistent/ administratör på LKF – Teknisk service ingår sedvanliga arbetsuppgifter inom ekonomi och administration. Exempel på arbetsuppgifter är:

• Fakturahantering, kontering – kontoavstämning/uppföljning- vidarefakturering
• Interndebitering, kontroller – vidarefakturering
• Administration kring avtalshantering
• Uppdatering i vårt fastighetssystem
• Kontaktperson för vissa leveranser till Teknisk Service
• Uppdatera och revidera underhållsplaner
• Administration i samband med myndighetsbesiktningar

I samarbete med kollegor bidra till att utveckla digitaliseringsprocessen för Teknisk Service.

Din bakgrund

För att lyckas i rollen ser vi gärna att du har en gymnasieutbildning eller liknande – gärna med inriktning ekonomi samt några års erfarenhet av ekonomi- och administrationsarbete.

Du har god datorvana och är van vid att arbeta i olika IT system.

Personliga egenskaper

Som person är du noggrann och har ett bra siffersinne. Du är flexibel och har lätt för att snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter. Du är samarbetsvillig, har lätt för att prioritera och ser kundservice och gott bemötande som en självklarhet. Det är viktigt att du trivs med varierande arbetsuppgifter, en hel del rutinarbete men också arbetsuppgifter som kräver lärande och nytänkande.

Anställningsform/ omfattning/ tjänstgöringsort

Provanställning/Heltid/ Lund

Information och tillträde

Arbetet utförs under sedvanliga kontorstider, måndag till fredag med möjlighet till flextid. Tjänsten är på heltid med start i september. Inledningsvis blir du anställd av Lernia Bemanning och för rätt person finns det mycket goda möjligheter till anställning hos LKF framöver.

Vi tillämpar löpande urval så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag!

Vid frågor kontakta konsultchef Susanne Moe på 0722 54 11 54.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Underhållstekniker El – Alfa Laval , Lund

Industrielektriker
Läs mer Jun 14
Vill du vara med och skapa bättre levnadsvillkor för människor och bidra till en mer hållbar framtid?

Alfa Laval med sina 134 års företagshistoria, 17 000 anställda och försäljning i över 100 länder är idag världsledande inom sina 3 nyckelteknologier - värmeöverföring, separering och flödeshantering.

På vår produktionsanläggning i Lund utvecklar vi och producerar lösningar för värmeöverföring.

Till vårt team av tekniker söker vi nu dig som är redo för nya utmaningar. Teamet består av 23 personer och vi är produktionens first linesupport med uppdrag att säkerställa maximal tillgänglighet på vår produktionsutrustning. Teamet har specialister inom el, mekanik och automation. Produktionslinjerna vi servar omfattar allt från traditionella stans- och pressmaskiner till högautomatiserade laser- och vattenskärmaskiner och hanteringsrobotar. Allt samlat i en ren och trivsam miljö. Du kan läsa mer om oss på www.alfalaval.se

Ditt uppdrag

Du får en bred roll och blir en viktig kugge i detta team där du kommer vara delaktig i förebyggande- och avhjälpande underhållsarbete som främsta arbetsuppgift. Du kommer även ingå som resurs i investeringsprojekt.

I rollen ingår också att löpande avrapportera till gruppens teammanager, aktivt jobba med förbättringsförslag och delta i dagliga möten.

Dina kunskaper och förmågor

Du är utbildad på området för el inom industriellt underhåll. Antingen från gymnasiet eller vuxenutbildningen. Du kanske har jobbat i liknande tjänst några år och söker nya utmaningar eller så kanske du är nyutbildad och gör ditt inträde i rollen. Goda allmänna datorkunskaper. Bra kunskaper i engelska då manualer och instruktioner för arbetet förekommer på engelska. Meriterande med automationskunskaper. Fokus kommer till stora delar ligga på dina personliga förmågor där du:

- Agerar strukturerat med tydligt fokus på ordning & kvalitet.

- Är driven av utveckling och att utvecklas.

- Har ett handlingsmönster som visar på framåtanda och agerande.

- Tillit och respekt mot din omgivning.

Vi erbjuder

Vi erbjuder en utmanande tjänst i ett väl fungerande team. Alfa Lavals kultur präglas av ett öppet och vänligt klimat där vi hjälper varandra att utvecklas i enlighet med våra drivkrafter Action, Interaction och Satisfaction. Vi erbjuder en rad förmåner som fritidsstugor, fritidsklubbar, konstförening, restaurang på siten samt förmåner via vår förmånsportal Benify.

Arbetstider/tillträde

Arbetstiderna är 4 veckors rullande skift. 2 veckor dagtid, 1 vecka kväll och 1 vecka förmiddag. Beredskap var 8:e vecka.

Planerat tillträde i september.

Information om tjänsten

Önskar du ytterligare information om tjänsten är du välkommen att kontakta Peter Sandqvist, Lernia Bemanning, 072-254 11 25 eller jimmi.lindvall@alfalaval.com

Facklig information

Jeanette Stojic 0709-787349

Ansökan

I denna rekrytering samarbetar Alfa Laval med Lernia Bemanning. Du gör din ansökan på www.lernia.se

Vi tar inte mot ansökningar via e-post. Vi tillämpar oss av en personlighetstest i urvalsprocessen. En länk till testet skickas ut per e-mail.

Vi arbetar kontinuerligt med urval och intervjuer. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen, så välkommen med din ansökan redan idag!

Forma framtiden med oss!
Lernia är ett av Sveriges ledande företag inom kompetensutveckling och kompetensförsörjning. Vi finns över hela landet och har tjänster inom vuxenutbildning, bemanning, rekrytering och omställning. Varje år får 9 000 bemanningskonsulter jobb på Lernia. Som konsult kan du prova på olika roller, dra nynna nytta av din befintliga kompetens eller kanske ta nästa steg i karriären, samtidigt som du har samma trygghet som hos andra företag. Välkommen till Lernia – tillsammans formar vi din framtid!
Läs mer på lernia.se.

Ansök nu

Erfarna montörer sökes!

Montör, metallprodukter
Läs mer Maj 7
Om företaget

Nu söker vi på Lernia montörer till ett spännande kundföretag i Lund. Har du tidigare erfarenhet inom montörsbranschen, är du kunnig inom ritningsläsning samt har hög arbetsmoral och en god vilja att prestera, då är du den vi söker! Vår kund i Lund är ett av de ledande företagen inom värmeöverföring, separation och flödeshantering.

Välkommen med din ansökan redan idag!

Arbetsuppgifter

Som montör hos vår kund erbjuds du en utmanande tjänst i ett internationellt, öppet och vänligt klimat där de anställda hjälper varandra att utvecklas och att skapa värde för alla parter. Du ansvarar för att monteringen görs på ett kvalitetsmässigt bra sätt och enligt föreskrivna anvisningar. Du kommer arbeta både med packningsmontage och slutmontage, du arbetar regelbundet med ritningsläsning och arbetet kräver tidigare erfarenhet av detta moment. Det förekommer också en del truck- och traverskörning under en arbetsdag.

Formell kompetens

Du som söker behöver ha tidigare erfarenhet inom monteringsbranschen, du behöver också kunna hantera ritningsläsning. Det är ett krav med B-körkort, det är även ett krav att kunna förstå och använda det svenska språket. Vi på Lernia värderar alltid de personliga egenskaperna mycket högt. Det är mycket meriterande om du som söker har truck och/eller traverskort.

Personliga egenskaper

Som person är du en utåtriktad och social lagspelare som gärna arbetar i grupp med andra då teamkänslan är viktig inom kundföretaget. Du har en hög arbetsmoral med ett gediget teknikintresse. Vidare är du även ansvarstagande och kvalitetsmedveten. Du är van vid att ta egna initiativ och kan arbeta självständigt mot uppsatta mål och deadlines.

Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort

Anställningen är på heltid och olika former av skift kan förekomma.
Anställningen är en visstidsanställning på 6 månader med mycket goda möjligheter till en tillsvidareanställning.

Tillträdesdag

Omgående

Information

Urval och intervjuer sker löpande, tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag har löpt ut. Du söker tjänsterna på www.lernia.se. Inga ansökningar tas emot via e-mail.

Välkommen med din ansökan!

Forma framtiden med oss!
Lernia är ett av Sveriges ledande företag inom kompetensutveckling och kompetensförsörjning. Vi finns över hela landet och har tjänster inom vuxenutbildning, bemanning, rekrytering och omställning. Varje år får 9 000 bemanningskonsulter jobb på Lernia. Som konsult kan du prova på olika roller, dra nynna nytta av din befintliga kompetens eller kanske ta nästa steg i karriären, samtidigt som du har samma trygghet som hos andra företag. Välkommen till Lernia – tillsammans formar vi din framtid!
Läs mer på lernia.se.

Ansök nu