Lund: Ekonom

Hitta ansökningsinfo om jobbet Ekonom i Lund. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Lund inom den kategorin.

Publicerad: 2018-03-07 // Varaktighet: Heltid

Riksbyggen är ett kooperativt företag som utvecklar hållbara boendemiljöer med bostadsrätt. Vi är samtidigt en av Sveriges största fastighetsförvaltare med såväl bostadsrättsföreningar och företag som offentliga fastighetsägare som kunder. Vår verksamhet finns över hela landet och i dag är vi cirka 2 300 medarbetare. Riksbyggen är en attraktiv arbetsgivare som erbjuder medarbetarna möjlighet till utveckling, delaktighet och inflytande. Välkommen!

Riksbyggen har höga ambitioner vad gäller både kundnöjdhet, goda affärer och en effektiv verksamhet. Nu söker vi en ekonom till Mellersta Skåne, som vill vara med och bygga framtidens Riksbyggen.

Vad ska du göra?
Som ekonom har du en central roll i vår kundorienterade organisation och huvudansvaret för den löpande dialogen med våra kunder som i första hand är bostadsrättsföreningar belägna i Södra och Mellersta Skåne. Du får full tillgång till all den breda fastighetskompetens som finns inom Riksbyggen och utifrån den säkerställer du att kundernas behov kombineras med rätt resurser från Riksbyggen. Detta innebär att du har ett nära samarbete med bland andra förvaltare, ekonomer, tekniker och fastighetsskötare. Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Lund.

Som ekonom har du det övergripande ansvaret för den ekonomiska förvaltningen gällande bland annat långtidsplanering, lånestrategier och investeringskalkyler samt budget och årsbokslut hos ett antal kunder som är bostadsrättsföreningar.

Som ekonom arbetar du även som styrelseledamot i ett antal bostadsrättföreningar där du företräder Riksbyggen. I rollen som ledamot fångar du upp kundbehov, utvecklar kundrelationen och verkar för ett långsiktigt hållbart arbete i bostadsrättsföreningen tillsammans med styrelsen. Vi tillämpar oreglerad arbetstid, och arbetet innebär möten på kvällar.

Vem är du?
Vi söker dig som är trygg i din ekonomikompetens och trivs med att utveckla affären tillsammans med kunden utifrån deras behov. Några av dina mer framträdande egenskaper är att du tycker om att ta initiativ, du gillar utmaningar och att kunna påverka din omgivning, du har ett optimistiskt förhållningssätt, du är affärsorienterad samt uthållig och analytisk. Förmåga att samverka med och genom andra är en annan mycket viktig egenskap.

Du har akademisk examen på högskola/universitet med inriktning på företags-/ fastighetsekonomi eller motsvarande erfarenhet. Du har erfarenhet från att arbeta med kundvård, gärna i fastighetsbranschen och det är meriterande med viss kunskap om eller erfarenhet från fastighetsjuridik och avtalskunskap.

Har du arbetat inom fastighetsbranschen och med något av systemen Microsoft Dynamics CRM, Business World (Agresso) samt Property Management (PAL) är det ett plus.

Du har körkort och tillgång till bil.

Riksbyggen strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka.

Tycker du att detta låter intressant? Din ansökan skickar du till oss via www.riksbyggen.se under Jobb & Karriär senast den 31 mars 2018. Urvalet kommer dock ske löpande så skicka din ansökan redan idag!

Har du frågor om tjänsten kontakta Thomas Brcic, Leveranschef Ekonomisk Förvaltning, på telefon: 046-16 57 27 eller mail: thomas.brcic@riksbyggen.se


Till rekryteringskonsulter, annonssäljare etc. Vi har redan beslutat vilka vi samarbetar med vid rekryteringar samt var vi vill synas. Vi undanber oss därför kontakt från försäljare i dessa frågor.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Lund som Redovisningsekonom

Nedan visas andra jobb i Lund som Redovisningsekonom.

Redovisningsekonom på deltid till förpackningsföretag i framkant - Malmö

Läs mer Apr 25
Med över 30 år i branschen är vi en av Skånes mest erfarna aktörer inom rekrytering och uthyrning. Vi är en etablerad kvalitetsleverantör med gedigen kunskap om regionens arbetsmarknad och näringsliv och vi utmanar de stora med vår erfarenhet och vårt engagemang. Vi arbetar med chefer och specialister på alla nivåer inom Teknik, Logistik, Sälj, Ekonomi och Office. Vi är verksamma i Skåne och Köpenhamnsområdet och har kontor på Gustav Adolfs torg i Malmö.


Redovisningsekonom på deltid till förpackningsföretag i framkant - Malmö

Är du en vass Redovisningsekonom med ett analytiskt sinne? Skulle du vilja arbeta brett med varierande arbetsuppgifter där du tillsammans med Redovisningschefen ansvarar för den löpande redovisningen från ax till limpa? Här ges du möjlighet att arbeta på ett spännande Malmöbolag som ligger i framkant inom förpackningsindustrin.

I din roll som redovisningsekonom så arbetar du med hela den ekonomiska processen för bolaget. Detta innefattar bland annat löpande bokföring, fakturahantering, kund-& leverantörsreskontra, avstämningar samt bokslut.

Arbetsuppgifter:
· Löpande redovisning och avstämningar
· Avstämning av balanskonton
· Månadsbokslut
· Kund- och leverantörsreskontra
· Budget och prognos
· Delaktig i arbetet med årsredovisning
· Ansvara för moms- och skattedeklarationer
· Löneadministration


Din bakgrund:
Vi söker dig med relevant utbildning inom ekonomi och redovisning samt några års erfarenhet av liknande arbete. Du har goda kunskaper i MS Office, framför allt i Excel där du enkelt kan sammanställa och analysera information.
Du är strukturerad och noggrann med en analytisk ådra. Du löser problem snabbt och kreativt med hög kvalitet.



Om tjänsten:
Tjänsten är ett vikariat på ca. 1 år. Deltid (flexibelt) med start så snart som möjligt. Placering på huvudkontoret utanför Malmö.

Vi tillämpar löpande urval och intervjuer och ber dig därför att skicka in din ansökan snarast via länken nedan. För mer information om tjänsten kontakta gärna Karin Dahlin på 0733 763 988.


Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Ekonom vid LTH:s kansli

Läs mer Apr 8
Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens främsta lärosäten. Här finns omkring 47 000 studenter och mer än 8 800 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor.


Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Jämställdhet, lika villkor och mångfald är grundläggande principer för alla delar av vår verksamhet.




Beskrivning av arbetsplatsen
LTH:s ekonomiavdelning är en del av fakultetens kansli och ger - genom uppföljning, budget och analyser av verksamheterna forskning, utbildning och stöd - relevant beslutsunderlag åt LTH:s ledning.

Avdelningen ger också stöd till institutionernas arbete med ekonomistyrning. Som ekonom kommer du att vara en del av avdelningen som idag består av sex medarbetare varav tre ekonomer, två ekonomiadministratörer och en ekonomichef. På LTH:s kansli har vi bland annat en aktiv trivselgrupp, som arrangerar olika aktiviteter och vi har en öppen och välkomnande arbetsmiljö där vi alla tillsammans bidrar till verksamhetens bästa. Vi söker nu en ekonom för att förstärka vårt team. 

Vi erbjuder
Lunds universitet är en statlig myndighet vilket innebär att du får särskilda förmåner, generös semester och en förmånlig tjänstepension. 
Vi har även ett flextidsavtal som skapar goda förutsättningar för balans mellan arbete och fritid samt tillämpar Lunds universitets avtal om distansarbete, vilket ger möjlighet att till viss del arbeta hemifrån.
Läs mer på universitetets webbplats om att vara anställd hos oss https://www.lu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss

Arbetsuppgifter och ansvarsområden
I din roll som ekonom vid LTH:s kansli är dina huvudsakliga arbetsuppgifter analyser av verksamheten, budget, uppföljnings- och bokslutsarbete samt säkerhetsställande av att redovisning och rapportering följer uppsatta riktlinjer och regelverk. Du stödjer, informerar och samverkar med LTH:s chefer och ekonomer i ekonomifrågor och stödjer både kansliet, LTH:s ledning och institutionerna, vilket gör att du får ett brett nätverk med många duktiga kollegor inom olika delar av LTH. Du har din placering på kansliet, men kommer också att ha kortare eller längre uppdrag på våra institutioner, där du kommer närmare vår forsknings- och utbildningsverksamhet. I anställningen ingår även löpande ekonomiarbete såsom fakturering, avstämning och bokföring samt att skriva beslut för fördelning av statsanslag. 

Kvalifikationer
Krav för anställningen är:
- Ekonomie kandidatexamen eller annan akademisk utbildning med ett innehåll som uppfyller examensfordringarna för en ekonomie kandidatexamen
- Flerårig yrkeserfarenhet som controller
- Goda kunskaper i MS Office, särskilt i Excel
- God systemvana från ekonomistyrningssystem
- God kommunikativ förmåga, när du förklarar ekonomiska resultat både i rapportform och i muntliga presentationer
- Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift
- Goda kunskaper i engelska i tal och skrift

Vi söker dig som har erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete och har förmåga att arbeta strukturerat samt självgående och ta egna initiativ. Du har fallenhet för detaljerat analysarbete, men även förmågan att se helhetsbilden. Du trivs med att lära dig nya saker, strävar efter att utvecklas och har god förmåga att hantera arbetstoppar. Du är noggrann, och ansvarstagande. Vidare har du också en god samarbetsförmåga och tycker att det är en självklarhet att ge god service. Vi arbetar flexibelt inom avdelningen och anställningens innehåll kan förändras i takt med verksamhetens behov.

Meriterande för anställningen är:
- Erfarenhet av redovisning av externfinansierade projekt
- Erfarenhet av att arbeta inom offentlig sektor och/eller annan större organisation/företag

Hänsyn kommer att tas till hur den sökande genom sin kompetens och erfarenhet bedöms komplettera och stärka ekonomiarbetet inom avdelningen samt bidra till dess framtida utveckling.

Övrigt
Anställningen är tillsvidare med omfattningen 100 procent med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas. 

Så här söker du
Ansökan ska innehålla CV och personligt brev med motivering till varför du är intresserad av anställningen och på vilket sätt anställningen matchar dina meriter. Ansökan bör även innehålla examensbevis eller motsvarande samt övrigt som du önskar åberopa (kopior av betyg, uppgifter till referenser, rekommendationsbrev etc).

Välkommen med din ansökan!

LTH – Lunds Tekniska Högskola – är den tekniska fakulteten vid Lunds universitet. På LTH utbildar vi människor, bygger kunskap för framtiden och arbetar hårt för att utveckla samhället. Vi skapar utrymme för briljant forskning och inspirerar till kreativ utveckling av teknik, arkitektur och design. Här läser närmare 10 000 studenter. Varje år publicerar våra forskare – varav många verkar inom världsledande profilområden – omkring 100 avhandlingar och 2 000 vetenskapliga rön. En rad forskningsresultat och studentarbeten förädlas till innovationer. Tillsammans utforskar och skapar vi – till nytta för världen.

Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler.

Ansök nu

Redovisningsekonom på 60% till Lund

Läs mer Mar 20
Vill du vara en del av ett dynamiskt och sammansvetsat team? Vi söker efter dig som har erfarenhet av redovisning, utöver det är du ansvarstagande, strukturerad och en bra lagspelare. Stämmer detta in på dig? Varmt välkommen med din ansökan, vi arbetar med löpande urval.

OM TJÄNSTEN
Detta är initialt ett konsultuppdrag på 50-60% under perioden april-september. Du blir anställd av Academic Work och arbetar på uppdrag hos vår kund. Du har en dedikerad konsultchef som säkerställer din utveckling och trivsel under uppdragets gång.

I rollen som redovisningsekonom inom leverantörsreskontra har du ansvar för att hantera och övervaka företagets ekonomiska transaktioner och förbindelser med leverantörer. Du som redovisningsekonom behöver vara noggrann, ha god förståelse för ekonomiska processer och vara skicklig på att kommunicera både internt och externt.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Fakturahantering: Granska och verifiera inkommande fakturor från leverantörer. Kontrollera att fakturorna överensstämmer med avtal, inköpsordrar och leveransbevis. Registrera fakturor i företagets ekonomisystem.
* Momsrapportering: Ansvar för korrekt momsredovisning i samband med leverantörsreskontran. Följa gällande skattelagar och regelverk.


VI SÖKER DIG SOM
- Har tidigare erfarenhet av redovisning
- Behärskar svenska och engelska i tal och skrift

Det är meriterande om du har
- Erfarenhet av affärssystemet Agresso (Unit4)

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Noggrann
- Självständig
- Kommunikativ

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas.

Ansök nu

REDOVISNINGSEKONOM

Läs mer Mar 15
Arbetsuppgifter
Vi söker en Redovisningsekonom inom Order to Cash (OTC) till vår kunds Finance Operations Hub. Du kommer att ingå i ett team som består av ca 50 kollegor som arbetar i olika roller inom ekonomi för bolagets nordiska enheter. Rollen är att driva, koordinera och säkra hela kundreskontraprocessen.

Exempel på arbetsuppgifter:
- Besvara dagliga frågor relaterade till kundfakturor och kundfordringar.
- Ge stöd till intressenter i olika frågor inom Finans.
- Daglig kontakt med kundens outsourcingpartner.
- Kunduppföljning.
- Kontoavstämning.
- Manuella betalningar.
- Omfakturering och vidarefakturering.
- Skapa och uppdatera kundens masterdata.
- Delta i månadsbokslutsprocessen ur Order to Cash-perspektiv.
- Initiera, anta och driva kontinuerliga förbättringar genom implementering av moderna verktyg eller metoder: automatisering, analys, datamodellering, etc.,
- Andra vanliga arbetsuppgifter i samband med redovisning.
- Tillhandahålla service i världsklass till deras intressenter.

Om oss
JobBusters är ett auktoriserat personaluthyrnings- och rekryteringsföretag som är inriktade mot tjänstemän och har funnits sen 2011. Vi på JobBusters bryr oss om våra konsulter och vårt mål är alltid att bygga långsiktiga relationer med både konsult och kund. Vårt mål är alltid att matcha våra kunders drömkandidat med våra kandidaters drömjobb!

Företagspresentation
Vår kund är ett mutlinationellt förpackningsindustribolag som från början är grundat i Sverige. Här arbetar man aktivt med att utveckla lösningar och tekniker för att hela tiden ligga i framkant i sin bransch.

Kvalifikationer
- Du har erfarenhet från liknande roller och arbetsuppgifter.
- Du har erfarenhet inom kund och leverantörsreskontra.
- Du har kunskap om OTC (Order to Cash) processen.
- Du har mycket goda kunskaper i Excel.
- Du behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift.
- Meriterande: Erfarenhet av Power Automation verktyg och/eller SAP.

Personliga egenskaper
För att trivas i rollen som redovisningsekonom är du analytisk, nyfiken och får saker gjorda.

När du blir en av oss
Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder bland annat en digital lösning som hjälper våra medarbetare att hitta verktyg för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet.

Tillträde och ansökan
Heltid, 40h/v. Vår kund önskar start enligt överenskommelse och uppdraget förväntas pågå till 2024-08-31 med chans till förlängning. Ett drogtest måste genomföras innan du kan påbörja uppdraget. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår spännande kund i Lund. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan.

Ansök nu

Accountant for our client in Lund

Läs mer Mar 15
Dina arbetsuppgifter
We are seeking an OTC Accountant to join our client’s Finance Operations Hub. You will become part of a team of 50 experts who offer financial operational support to all Nordic entities within the company. Your responsibility will be to lead, organize, and ensure the complete Accounts Receivables process for the relevant legal entities.

Your daily responsibilities may involve:

- Handling daily customer invoice and accounts receivable matters
- Assisting stakeholders with finance-related issues
- Communicating regularly with the clients' outsourcing partner
- Following up with customers
- Account Reconciliation
- Processing manual payments
- Correcting and re-issuing invoices
- Establishing and maintaining customer information
- Contributing to monthly financial closing activities for Order to Cash operations
- Implement, embrace, and lead ongoing enhancements using contemporary tools and techniques such as automation, analytics, and data modeling, etc
- Perform typical tasks related to overall accounting functions
- Collaborate with the OtC team to deliver top-notch service to the stakeholders

Requirements

- Minimum of 3 years of relevant experience from a similar field (including summer or project assignments in case of recent graduates)
- Handling Accounts Payable and Receivable
- Proficient in OTC (Order To Cash) processes
- Conducting book closure activities
- Advanced Excel skills
- Fluent in English and Swedish, written and spoken

Meritorious

- Utilizing power automation tools like Power Automate, Visual Basic, and scripting
- Using SAP at a user level

Soft skills

- Analytical skills
- Curious and driven
- You constantly seek to improve

Tillträde och ansökan
Start of the assignment: ASAP/ 2024-03-31
End of the assignment: 2024-08-31
Application Deadline: 2024-03-21
Location: Lund
Onboarding info: A drug screening must be conducted prior to the start of the assignment
Contact person: +46 790 06 27 11
Selections and interviews are ongoing!

Om oss
Sway Sourcing is a modern company that recruits across multiple industries in the Swedish job market. We match candidates’ skills and knowledge with the needs of the company. Sway Sourcing has a management team and staff with extensive experience in the recruitment industry, both as owners and employees. We have a large network within the industries we specialize in and can therefore find candidates who quickly become an asset to the companies.

Ansök nu

Andra jobb i Lund från Riksbyggen

Nedan visas andra jobb i Lund från Riksbyggen .

Säsongsarbetare utemiljö

Parkarbetare/Utemiljöarbetare/Miljövärd
Läs mer Mar 15
Riksbyggen är ett kooperativt företag som utvecklar hållbara boendemiljöer. Vi är samtidigt en av Sveriges största fastighetsförvaltare med såväl bostadsrättsföreningar och företag som offentliga fastighetsägare som kunder. Vår verksamhet finns över hela landet och i dag är vi cirka 2 700 medarbetare. Riksbyggen är en attraktiv arbetsgivare som erbjuder medarbetarna möjlighet till utveckling, delaktighet och inflytande. Välkommen!

 

Nu söker vi medarbetare som kan förstärka vår verksamhet under sommarsäsongen 2019 med start 1 april.

Vi söker personer som arbetar i skötselgrupper samt förare till gräsklippning. Tjänsterna är placerade i Lund och Trelleborg.

Vad ska du göra?

För skötselgrupperna består arbetsuppgifterna huvudsakligen av ogräsrensning, beskärning och häckklippning. Även plantering av såväl utplanteringsväxter som perenner, träd och buskar förekommer. Kundkontakt är en viktig del i det dagliga arbetet då vi ständigt möter våra kunder ute på föreningarna.

De som klipper gräset har en runda som man ansvarar för att det skall vara utfört varje vecka. När det är tid över hjälper man till i någon av skötselgrupperna.

Att arbeta med trädgård är varierat och socialt. Du möter våra kunder och bidrar till en vacker och trivsam boendemiljö. Du arbetar i grupp, ni planerar tillsammans era dagar och tar egna initiativ – ni har stor frihet under ansvar. Oavsett väder arbetar du utomhus, och du får vara fysiskt aktiv hela dagarna.

Tidrapportering och övriga administrativa bitar utförs vid datorn och på mobilen.

Vem är du?

Vi söker dig med tidigare erfarenhet av trädgårdsarbete. Det är meriterande om du har utbildning inom trädgård och växtkunskap. Du är noggrann, ansvarstagande och engagerad. Gillar att möta människor och leverera service med ett värmande leende.

Eftersom ni arbetar i grupp är det mycket viktigt att du trivs med att samarbeta, är prestiglös och bidrar med god stämning i gruppen. Det är också viktigt att du har förmågan att skapa trivsel och förtroende i kontakten med de boende i bostadsrättsföreningarna. Du är praktiskt lagd och trivs med att vara aktiv.

Eftersom delar av ditt arbete sker vid datorn krävs datorvana.

Då vi arbetar med maskiner och motordrivna trädgårdsredskap är maskinvana ett krav. Liftkort, röjsåg och motorsågskort är meriterande.

Riksbyggen strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka.

B-körkort för manuell växellåda är ett krav.

Din ansökan med CV och personligt brev skickar du till oss via www.riksbyggen.se under Jobb & Karriär/Sök jobb senast den 2019-04-07

Vi arbetar med löpande urval så ansök redan idag!

Har du frågor kontakta Helene Klingberg via maildadress: helene.klingberg@riksbyggen.se   

 

 


Till rekryteringskonsulter, annonssäljare etc. Vi har redan beslutat vilka vi samarbetar med vid rekryteringar samt var vi vill synas. Vi undanber oss därför kontakt från försäljare i dessa frågor.

Ansök nu

Säsongsarbetare utemiljö

Parkarbetare/Utemiljöarbetare/Miljövärd
Läs mer Jan 8
Riksbyggen är ett kooperativt företag som utvecklar hållbara boendemiljöer. Vi är samtidigt en av Sveriges största fastighetsförvaltare med såväl bostadsrättsföreningar och företag som offentliga fastighetsägare som kunder. Vår verksamhet finns över hela landet och i dag är vi cirka 2 700 medarbetare. Riksbyggen är en attraktiv arbetsgivare som erbjuder medarbetarna möjlighet till utveckling, delaktighet och inflytande. Välkommen!

 

Nu söker vi medarbetare som kan förstärka vår verksamhet under sommarsäsongen 2019 med start 1 april.

Vi söker personer som arbetar i skötselgrupper samt förare till gräsklippning. Tjänsterna är placerade i Lund och Trelleborg.

Vad ska du göra?

För skötselgrupperna består arbetsuppgifterna huvudsakligen av ogräsrensning, beskärning och häckklippning. Även plantering av såväl utplanteringsväxter som perenner, träd och buskar förekommer. Kundkontakt är en viktig del i det dagliga arbetet då vi ständigt möter våra kunder ute på föreningarna.

De som klipper gräset har en runda som man ansvarar för att det skall vara utfört varje vecka. När det är tid över hjälper man till i någon av skötselgrupperna.

Att arbeta med trädgård är varierat och socialt. Du möter våra kunder och bidrar till en vacker och trivsam boendemiljö. Du arbetar i grupp, ni planerar tillsammans era dagar och tar egna initiativ – ni har stor frihet under ansvar. Oavsett väder arbetar du utomhus, och du får vara fysiskt aktiv hela dagarna.

Tidrapportering och övriga administrativa bitar utförs vid datorn och på mobilen.

Vem är du?

Vi söker dig med tidigare erfarenhet av trädgårdsarbete. Det är meriterande om du har utbildning inom trädgård och växtkunskap. Du är noggrann, ansvarstagande och engagerad. Gillar att möta människor och leverera service med ett värmande leende.

Eftersom ni arbetar i grupp är det mycket viktigt att du trivs med att samarbeta, är prestiglös och bidrar med god stämning i gruppen. Det är också viktigt att du har förmågan att skapa trivsel och förtroende i kontakten med de boende i bostadsrättsföreningarna. Du är praktiskt lagd och trivs med att vara aktiv.

Eftersom delar av ditt arbete sker vid datorn krävs datorvana.

Då vi arbetar med maskiner och motordrivna trädgårdsredskap är maskinvana ett krav. Liftkort, röjsåg och motorsågskort är meriterande.

Riksbyggen strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka.

B-körkort för manuell växellåda är ett krav.

Din ansökan med CV och personligt brev skickar du till oss via www.riksbyggen.se under Jobb & Karriär/Sök jobb senast den 2019-02-03.  

Vi arbetar med löpande urval så ansök redan idag!

Har du frågor kontakta Helene Klingberg via maildadress: helene.klingberg@riksbyggen.se   

 

 


Till rekryteringskonsulter, annonssäljare etc. Vi har redan beslutat vilka vi samarbetar med vid rekryteringar samt var vi vill synas. Vi undanber oss därför kontakt från försäljare i dessa frågor.

Ansök nu

Administratör

Uthyrare
Läs mer Dec 20
Riksbyggen är ett kooperativt företag som utvecklar hållbara boendemiljöer. Vi är samtidigt en av Sveriges största fastighetsförvaltare med såväl bostadsrättsföreningar och företag som offentliga fastighetsägare som kunder. Vår verksamhet finns över hela landet och i dag är vi cirka 2 700 medarbetare. Riksbyggen är en attraktiv arbetsgivare som erbjuder medarbetarna möjlighet till utveckling, delaktighet och inflytande. Välkommen!

Riksbyggen söker kundorienterad administratör till Lund

Som administratör kommer du att få en nyckelroll. Din förmåga att organisera, planera och strukturera kommer att vara väldigt viktig. Du kommer att ha goda möjligheter att utveckla både dina uppdrag och dig själv. Tjänsten kommer att vara placerad hos en av våra kunder i Lund.

Vad ska du göra?
Som administratör kommer du att ansvara för diverse administrativa uppgifter. I arbetsuppgifterna ingår bland annat kontraktskrivning, nyckelhantering, brev/meddelande skrivning, hyresgästkontakt, planering kring större omflyttningar ca två gånger per år samt bemanna expedition hos kunden. Arbetet är omväxlande och socialt. Du arbetar självständigt och får stor frihet att på egen hand lösa de utmaningar du ställs inför i ditt arbete.

Vem är du?
Vi söker dig som har förmåga att bemöta kunder och agera professionellt. Som person är du serviceinriktad, en god kommunikatör samt har lätt för att skapa goda relationer. Vidare värderar vi att du är flexibel, strukturerad och ordningsam, har god samarbetsförmåga och stark initiativförmåga. Viktigt att du är driven, självgående och trivs med att arbeta både själv och tillsammans med andra. Vi ser att du har lämplig utbildning på lägst gymnasienivå, gärna med inriktning mot kvalificerad administration. Har du erfarenhet om hyresrättslagen är det meriterande. Det är även viktigt att du har mycket goda datakunskaper och att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift.

Riksbyggen strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka.

Din ansökan skickar du till oss via www.riksbyggen.se under Jobb & Karriär/Sök jobb senast den 11 januari 2019. Vi behandlar ansökningarna löpande så sök redan idag!

Vid frågor kontakta Malin Ferm på antingen 046-16 57 08 eller malin.ferm@riksbyggen.se


Till rekryteringskonsulter, annonssäljare etc. Vi har redan beslutat vilka vi samarbetar med vid rekryteringar samt var vi vill synas. Vi undanber oss därför kontakt från försäljare i dessa frågor.

Ansök nu

Drifttekniker

Fastighetstekniker/Drifttekniker, fastighet
Läs mer Nov 30
Riksbyggen är ett kooperativt företag som utvecklar hållbara boendemiljöer. Vi är samtidigt en av Sveriges största fastighetsförvaltare med såväl bostadsrättsföreningar och företag som offentliga fastighetsägare som kunder. Vår verksamhet finns över hela landet och i dag är vi cirka 2 700 medarbetare. Riksbyggen är en attraktiv arbetsgivare som erbjuder medarbetarna möjlighet till utveckling, delaktighet och inflytande. Välkommen!

 Riksbyggen söker en drifttekniker till Marknadsområde Södra Skåne

Du kommer att ingå i en grupp medarbetare som utgår från Lund. Kunderna finns främst av kommersiella fastighetsägare inom marknadsområdet.

Vad ska du göra? 
Som drifttekniker arbetar du med att optimera fastigheternas tekniska system. Du är också ansvarig för mediestatistiken för våra kunder. Du kommer att arbeta både med bostäder och kommersiella fastigheter. I arbetsuppgifterna ingår sedvanliga reparationer och kontroller av fastigheternas värme-, ventilations- och elanläggningar.

Vidare ingår även:
- Tillsyn och skötsel på plats av fastighetens tekniska system
- Utföra service på värme-, kyl-, ventilations-, samt styr- och reglersystem
- Hantera periodiskt serviceschema.

Som Drifttekniker kommer du att ha mycket kontakter med kunder, entreprenörer och övriga kollegor som arbetar med kunden. Det ingår därmed i rollen att skapa goda kundrelationer i syfte att säkra affärsmässigheten.

Vem är du?
Vi söker dig med driftteknikerutbildning eller gymnasieutbildning med teknisk inriktning i kombination med relevant arbetslivserfarenhet. En bred fastighetsteknisk kompetens genom relevant arbetslivserfarenhet från värme- och ventilationssystem, styr- och reglerteknik är en förutsättning för arbetet. Då arbetet innebär mycket kundkontakter krävs att du har god social kompetens samt förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift, att du har en stark administrativ förmåga är mycket viktigt. Du har en god förmåga att se och möta kunders behov, interna såväl som externa. Att agera professionellt och kundorienterat är avgörande för denna tjänst. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Du är miljö- och kvalitetsmedveten samt har förmåga att lägga upp ditt arbete på ett effektivt sätt. Då datorn och smartphone är ett naturligt inslag i arbetet för alla Riksbygganställda, ser vi att du är van vid att hantera dator och telefon i jobbet.

Tjänsten kräver B-körkort.
Placeringsort: Lund.

Riksbyggen tillämpar provanställning. Riksbyggen strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka.

Din ansökan skickar du till oss via riksbyggen.se, under Jobb & Karriär, senast den 14 december 2018. Vi behandlar ansökningarna löpande, så sök redan idag!

Om du har frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta Patrik Hänsel, Gruppchef Energi och Drift, 040-32 30 19.


Till rekryteringskonsulter, annonssäljare etc. Vi har redan beslutat vilka vi samarbetar med vid rekryteringar samt var vi vill synas. Vi undanber oss därför kontakt från försäljare i dessa frågor.

Ansök nu

Bovärd

Bovärd/Fastighetsvärd/Husvärd
Läs mer Nov 5
Riksbyggen är ett kooperativt företag som utvecklar hållbara boendemiljöer. Vi är samtidigt en av Sveriges största fastighetsförvaltare med såväl bostadsrättsföreningar och företag som offentliga fastighetsägare som kunder. Vår verksamhet finns över hela landet och i dag är vi cirka 2 700 medarbetare. Riksbyggen är en attraktiv arbetsgivare som erbjuder medarbetarna möjlighet till utveckling, delaktighet och inflytande. Välkommen!


Som bovärd hos Riksbyggen är du en av dem som arbetar närmast kunden. Arbetet är omväxlande och socialt och du spelar en viktig roll när det gäller att utveckla och bibehålla goda kundrelationer. Du arbetar självständigt och får stor frihet att på egen hand lösa de utmaningar du ställs inför i ditt arbete. Du kommer tillhöra fastighetsserviceteamet i Lund.

Vad ska du göra?
Som bovärd hos oss kommer du att ingå i ett team med andra fastighetskötare. Du kommer arbeta mot hyresrättslägenheter, kommersiella kunder och bostadsrättsföreningar. Du har ett antal uppdrag som du är ansvarig för leveransen inom fastighetsskötsel men ska även finnas tillgänglig när de andra fastighetsskötarna i teamet behöver det.

Arbetsuppgifterna som bovärd innefattar fastighetsreparationer, arbetsorderhantering digitalt, kontakt med hyresgäster och boende, avflyttningsbesiktning, tillsyn/avläsningar i undercentraler, rondering, trädgårdsskötsel, inköp av materiel och kontakt med underentreprenörer. Du lägger själv upp ditt arbete och levererar professionellt enligt kundens förvaltningsavtal.

Vem är du?
Vi söker dig som har förmågan att se och bemöta våra kunders behov. Du vill vara med och skapa en bra boendemiljö. Det är viktigt att du tycker om kundservice och lagarbete och har ett positivt förhållningssätt till arbetet, kunder och dina arbetskamrater. Det är även viktigt att du är serviceinriktad, kvalitetsmedveten och har förmågan att lägga upp ditt arbete på ett effektivt sätt.

Vi tror att du har gymnasieutbildning och/eller KY-utbildning gärna med inriktning mot fastighetsskötsel, drift, förvaltning eller motsvarande relevant arbetslivserfarenhet. Meriterande om du har erfarenhet från bovärdsuppdrag eller arbetat mot hyresrättslägenheter tidigare.

Då datorn och smarttelefonen är ett naturligt inslag i arbetet för alla Riksbyggenanställda ser vi att du har kunskap och kan hantera dessa i ditt arbete. Du kommer att ges möjlighet att utveckla dina kunskaper genom interna utbildningar.

Körkort B ett krav.

Riksbyggen strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka.

 
Din ansökan skickar du till oss via www.riksbyggen.se under Jobb & Karriär senast den 2018-11-19.

Vid frågor kontakta Christopher Backlund, christopher.backlund@riksbyggen.se, 040-32 30 26.


Till rekryteringskonsulter, annonssäljare etc. Vi har redan beslutat vilka vi samarbetar med vid rekryteringar samt var vi vill synas. Vi undanber oss därför kontakt från försäljare i dessa frågor.

Ansök nu

Fastighetsskötare - Reparatör

Fastighetsskötare/Fastighetsarbetare
Läs mer Okt 15
Riksbyggen är ett kooperativt företag som utvecklar hållbara boendemiljöer med bostadsrätt. Vi är samtidigt en av Sveriges största fastighetsförvaltare med såväl bostadsrättsföreningar och företag som offentliga fastighetsägare som kunder. Vår verksamhet finns över hela landet och i dag är vi cirka 2 700 medarbetare. Riksbyggen är en attraktiv arbetsgivare som erbjuder medarbetarna möjlighet till utveckling, delaktighet och inflytande. Välkommen!

Som fastighetsskötare/reparatör hos Riksbyggen kommer du att vara en av dem som arbetar närmast kund. Arbetet är omväxlande och socialt. Du kommer mestadels att arbeta självständigt och får stor frihet att på egen hand lösa de utmaningar du ställs inför i ditt arbete. Du kommer utgå från Lund och ditt arbetsområde kommer att vara hela södra Skåne.

Vad ska du göra?

Som medarbetare hos oss kommer du att utföra reparationsuppdrag i bostäder, lokaler i både inomhus och utomhusmiljö på olika orter i vårt marknadsområde. Utöver reparationer kommer du även att ibland utföra veckotillsyn med arbetsuppgifter så som tillsyn, lampbyten, mätaravläsningar, skräp och pappersplockning samt kontroll av olika undercentraler.

Du kommer också att hantera den dagliga kontakten med kunderna, vilket innebär att det kommer att vara du som ansvarar för återkoppling och snabb hantering av eventuella önskemål och felanmälningar som inkommer genom vårt serviceorderssystem.

Datorn är ett naturligt inslag i arbetet för alla anställda hos Riksbyggen och alla orders hanteras via våra mobila eller fasta enheter. 

Vem är du?

Vi söker dig som har förmågan att se och möta våra kunders behov – Du är prestiglös i ditt arbetssätt och vill vara med och skapa en bra boendemiljö. Du har flerårig erfarenhet av fastighetsskötsel och reparationer alternativt har du yrkesutbildning med bygg-, el-, eller VVS- inriktning som grund. Du tycker om att lösa praktiska uppgifter, är kvalitetsmedveten och har förmågan att lägga upp ditt arbete på ett effektivt sätt. Vi ser att du har erfarenhet från liknande arbete. Att du kan hantera dator och mobila enheter är en förutsättning och utbildning kommer att ges på våra interna system.

Tjänsten kräver B-körkort för manuell växellåda.

Riksbyggen strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka!

Din ansökan skickar du till oss via www.riksbyggen.se under Jobb & Karriär/Sök. Vi arbetar med löpande urval, så sök redan idag! Sista ansökningsdag 2018-10-26

Vid frågor kontakta Fredrik Sandell, Arbetsledare Fastighetsservice, fredrik.sandell@riksbyggen.se alt. 046-165712 

 


Till rekryteringskonsulter, annonssäljare etc. Vi har redan beslutat vilka vi samarbetar med vid rekryteringar samt var vi vill synas. Vi undanber oss därför kontakt från försäljare i dessa frågor.

Ansök nu