Lund: Administratör till Journalservice på Region Skåne i Lund

Hitta ansökningsinfo om jobbet Administratör till Journalservice på Region Skåne i Lund i Lund. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Lund inom den kategorin.

Publicerad: 2022-08-18 // Varaktighet: Heltid

Dina arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna omfattar i huvudsak hantering av patientjournaler. Man sitter i telefonjour och man ska självständigt kunna göra sekretessprövningar,
Internutbildning sker i verksamheten

En viktigt del av arbetet är kvalitetskontroller som utförs regelbundet.
Mycket goda dokumenterade kunskaper i svenska språket både i tal och skrift
Mycket god datorvana är ett krav.

Din profil
Erfarenhet av administrativt arbete är önskvärt.

Personen kommer att arbeta i team dock är själva arbetsuppgiften individuell. Detta ställer krav att personen skall vara trygg, med hög integritet och ett flexibelt förhållningssätt, förstå innebörden av sekretess. Det fodras också att personen är mycket organiserad, strukturerad och ordningsam i sitt arbete.
Gymnasiekompetens önskvärd, gärna kring administration


Om oss
Söder & Co är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som har varit verksamt sedan 1999. Vi skapar karriärmöjligheter för människor och kostnadseffektivitet för företag. Vi tror på långsiktiga relationer och arbetar därför engagerat med en lokal och personlig närhet till våra kunder, konsulter och kandidater. Vår målsättning är att hitta den optimala matchningen och därmed få organisationer och människor att utvecklas.

Söder & Co ska bidra till ett inkluderande samhälle där människor utmanas, har framtidstro och känner sig delaktiga. Utifrån kompetensprövning ger vi alla människor möjligheter på arbetsmarknaden och i samhället i stort, oavsett etnicitet, religiös övertygelse eller sexuell läggning. Hos oss gör människor skillnad.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Lund som Administrativ assistent

Nedan visas andra jobb i Lund som Administrativ assistent.

ADMINISTRATIV ASSISTENT

Läs mer Apr 22
Arbetsuppgifter
Till vår kund söker vi nu en Administrativ Assistent för att supportera projekt!

Du kommer ha följande arbetsuppgifter:
- Stödja PMO-administratören med de administrativa uppgifterna för NCSP-programmet.
- Supporta vid onboarding.
- Hjälpa till med mötesarrangemang, bokning av luncher mm.

Om oss
JobBusters är ett auktoriserat personaluthyrnings- och rekryteringsföretag som är inriktade mot tjänstemän och har funnits sen 2011. Vi på JobBusters bryr oss om våra konsulter och vårt mål är alltid att bygga långsiktiga relationer med både konsult och kund. Vårt mål är alltid att matcha våra kunders drömkandidat med våra kandidaters drömjobb!

Företagspresentation
Vår kund är ett mutlinationellt förpackningsindustribolag som från början är grundat i Sverige. Här arbetar man aktivt med att utveckla lösningar och tekniker för att hela tiden ligga i framkant i sin bransch.

Kvalifikationer
- Du har erfarenhet av administrativt arbete.
- Du har mycket goda kunskaper i MS Excel och MS PowerPoint.
- Du är flytande i svenska och engelska i tal och skrift.

Personliga egenskaper
För att lyckas i rollen som Administrativ Assistent är du en teamplayer samt är strukturerad och ödmjuk.

När du blir en av oss
Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder därför dig som anställd Företagshälsovård för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet.

Lön
Lön enligt överenskommelse.

Tillträde och ansökan
Heltid, kontorstider. Vår kund önskar start så snart som möjligt och uppdraget förväntas löpa t.o.m. 2024-10-31 med möjlighet till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår spännande kund. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan (gärna i Word-format).

Ansök nu

Administrative Assistant

Läs mer Apr 19
We are looking for an Administrative Assistant to support projects in a global company in Lund. Start ASAP, 6 months contract to begin with.

What you will do:
Support the PMO administrator with the administrative tasks for NCSP programme
Consultant onboarding support
Assist in making meeting arrangements, booking lunches etc.


Requierd skills:
2-3 years experience in administrative work
Excellent skills in MS Excel and MS Powerpoint
Ability to work with a multicultural team
Good written and communication skills in English.


We believe you are:
Teamplayer
Structured and likes order and tidiness
Humble with an open mindset


This is a full-time consultant position through Incluso in Lund. Start is ASAP and the contract period is 6 months to begin with.

Please submit your CV and cover letter as soon as possible since we will review the applications on an on-going basis.

For more information about this role, please contact Marianne Nilsson, recruiter at Incluso.

Ansök nu

2 SI-ledare inom Asienstudier

Läs mer Apr 26
Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens främsta lärosäten. Här finns omkring 47 000 studenter och mer än 8 800 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor.


Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Jämställdhet, lika villkor och mångfald är grundläggande principer för alla delar av vår verksamhet.




Beskrivning av arbetsplatsen

Som SI-ledare i asienstudier är du anställd som amanuens på Historiska institutionen och får din SI-ledarutbildning från European Centre for SI-PASS.

Du kommer att arbeta i nära samarbete med såväl lärare som ansvariga för SI-programmet på centrum för öst- och sydöstasienstudier, samt med andra SI-ledare inom ämnet.



Vi erbjuder


Lunds universitet är en statlig myndighet och erbjuder goda anställningsvillkor. Vi har ett flextidsavtal som skapar goda förutsättningar för balans mellan arbete och fritid. Genom SI-ledarskapet får du fördjupade ämneskunskaper och pedagogisk erfarenhet, samt värdefulla professionella kontakter med såväl institutionen som andra SI-ledare och studentgruppen. Erfarenheten visar att före detta SI-ledare är mycket konkurrenskraftiga på arbetsmarknaden. 

Anställningen får inte påverka amanuensens studier negativt och får inte kombineras med andra anställningar. Bestämmelser gällande utbildningsanställning som amanuens finns i Högskoleförordningen (SFS 2017:284), 5 kap 8-12 §§.

Läs mer på universitets webbplats om att Jobba hos oss.



Arbetsuppgifter

Som amanuens kan dina arbetsuppgifter variera, men du måste studera vid den fakultet där arbetet ska bedrivas och arbetsuppgifterna ska ge en inblick i den akademiska världen.

Som SI-ledare kommer du att regelbundet (i genomsnitt 1 gång / varannan vecka) ordna möten där du leder studentgrupper i ditt ämne enligt gängse SI-metodik. Syftet med SI-passen är att studentgruppen ska diskutera ämnet och tillsammans komma fram till svar och lösningar. 

Arbetsuppgifterna för denna anställning innefattar:
i genomsnitt 1 gång / varannan vecka förbereda och leda ett SI-pass i ämnet asienstudier, efter genomgången SI-ledarutbildning,
registrera och rapportera närvaro efter varje SI-pass,
skriva en reflektiv rapport efter varje SI-pass,
schemalägga dina egna SI-pass och i övrigt bistå med SI-administration,
delta i SI-handledning när denna erbjuds.

Även andra arbetsuppgifter kan förekomma.

Kvalifikationer

Behörig att anställas som amanuens är den som aktivt bedriver studier på grund- eller avancerad nivå vid aktuell fakultet och som ännu inte tagit ut sin examen.

Krav för anställningen är att du:

läser en utbildning vid humanistisk fakultet
du ska ha deltagit i SI-pass som student,
du ska ligga i fas med dina studier,
du ska relativt nyligen ha läst och blivit godkänd på kurser på avancerad nivå vid Centrum för öst- och sydöstasienstudier,
du ska vara ansvarstagande, flexibel och beredd att anpassa dig till studentgruppens behov,
du ska ha goda kunskaper i engelska.

Krav för att vara SI-ledare är dessutom genomgången SI-ledarutbildning. Denna erbjuds för blivande SI-ledare i början på varje termin. Du kan alltså söka tjänsten utan att ha genomgått SI-ledarutbildning. Utöver detta läggs mycket stor vikt vid personlig lämplighet.

Meriterande för anställningen är att du:
du har goda resultat i relevant utbildning,
du har ledarskapserfarenhet
du har lätt för att samarbeta med andra,
du kan arbeta självständigt,
du blivit rekommenderad av en lärare eller av din SI-ledare,
du är intresserad av pedagogik, gruppdynamik och ledarskap.
Övrigt

Anställningen är tidsbegränsad under perioden 2024-08-26 – 2025-01-19 och avser 2 tjänster med vardera omfattning på 5% av heltid.

Så här söker du

Ansökan görs i Lunds universitets rekryteringssystem. Ansökan ska innehålla CV samt personligt brev med motivering till varför du är intresserad av anställningen och på vilket sätt anställningen matchar dina meriter. Du behöver även bifoga utdrag från LADOK som intygar din behörighet. Ansökan bör även innehålla övrigt som du önskar åberopa (kopior av betyg, uppgifter till referenser, rekommendationsbrev etc.).



Välkommen med din ansökan!
Om Humanistiska och teologiska fakulteterna

Humanistiska och teologiska fakulteterna har åtta institutioner och bedriver en stor och varierad verksamhet inom forskning och utbildning. Vi har ca 700 anställda och ca 4 000 helårsstudenter.

Om Historiska institutionen

Historiska institutionen utgör en av åtta institutioner vid Humanistiska och teologiska fakulteterna. Den är en stor institution med tre avdelningar: avdelningen för historia, avdelningen för mänskliga rättigheter och Centrum för Öst- och Sydöstasienstudier. Här finns runt 100 lärare och forskare. Inom institutionen bedrivs undervisning företrädesvis inom ramen för kandidatprogram i historia respektive mänskliga rättigheter, masterprogram i historia samt internationella masterprogram i mänskliga rättigheter respektive Asienstudier. Institutionen har också en stor forskarutbildning med doktorander i historia, mänskliga rättigheter och Öst- och Sydöstasienstudier bland annat genom en forskarskola i historiska studier.



Centrum för Öst- och Sydöstasienstudier grundades 1997 som ett resultat av ett regeringsinitiativ. Centrums uppgift är att utveckla kompetensen och förståelsen av den samtida samhälleliga, politiska och ekonomiska utvecklingen i Öst- och Sydöstasien. Centrum bedriver utbildning på grund och avancerad nivå samt forskarutbildning. Centrum koordinerar även en forskarskola i Asienstudier. Det har det största biblioteket i sitt slag i Norden och anordnar regelbundna gästföreläsningar, seminarier och konferenser.

Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler.

Ansök nu

4 SI-ledare inom historia

Läs mer Apr 26
Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens främsta lärosäten. Här finns omkring 47 000 studenter och mer än 8 800 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor.


Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Jämställdhet, lika villkor och mångfald är grundläggande principer för alla delar av vår verksamhet.




Beskrivning av arbetsplatsen
SI-PASS (Samverkans-Inlärning / Peer Assisted Study Sessions) är en mycket framgångsrik pedagogisk modell som utvecklades i USA under 1970-talet och har spridits till många lärosäten världen över, även till flera lärosäten i Sverige.

European Centre for SI-PASS på Lunds universitet är ett av fem centra i världen med ansvar för att informera om, utbilda i och utvärdera SI-PASS, och har helhetsansvar för SI-PASS i Europa. Som SI-ledare i historia är du anställd som amanuens på Historiska institutionen och får din SI-ledarutbildning från European Centre for SI-PASS. Du kommer att arbeta i nära samarbete med såväl lärare som ansvariga för SI-programmet på avdelningen för historia, samt med andra SI-ledare inom ämnet.



Vi erbjuder

Lunds universitet är en statlig myndighet och erbjuder goda anställningsvillkor. Vi har även ett flextidsavtal som skapar goda förutsättningar för balans mellan arbete och fritid.

Med en anställning som amanuens får du som student en möjlighet att förena studier med arbete för att komplettera dina teoretiska kunskaper med praktisk arbetslivserfarenhet inom akademin. Att vara anställd som SI-ledare ger dig ledarskapserfarenhet och en attraktiv ledarskapsutbildning.

Genom SI-ledarskapet får du fördjupade ämneskunskaper och pedagogisk erfarenhet, samt värdefulla professionella kontakter med såväl institutionen som andra SI-ledare och studentgruppen. Erfarenheten visar att före detta SI-ledare är mycket konkurrenskraftiga på arbetsmarknaden. Läs mer på universitets webbplats om att https://www.lu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss

Anställningen får inte påverka amanuensens studier negativt och får inte kombineras med andra anställningar. Bestämmelser gällande utbildningsanställning som amanuens finns i Högskoleförordningen (SFS 2017:284), 5 kap 8-12 §§.

Arbetsuppgifter
Som amanuens kan dina arbetsuppgifter variera, men du måste studera vid den fakultet där arbetet ska bedrivas och arbetsuppgifterna ska ge en inblick i den akademiska världen. Som SI-ledare kommer du att regelbundet (i genomsnitt 1 gång / vecka) ordna möten där du leder studentgrupper i ditt ämne enligt gängse SI-metodik. Syftet med SI-passen är att studentgruppen ska diskutera ämnet och tillsammans komma fram till svar och lösningar. Studenterna tränas i kollaborativt lärande. SI-ledaren har som uppgift att leda studenterna och strukturera SI-passen.

Arbetsuppgifterna för denna anställning innefattar:
- i genomsnitt 1 gång / vecka förbereda och leda ett SI-pass,
- registrera och rapportera närvaro efter varje SI-pass,
- skriva en reflektiv rapport efter varje SI-pass,
- schemalägga dina egna SI-pass och i övrigt bistå med SI-administration,
- delta i SI-handledning när denna erbjuds.

Även andra arbetsuppgifter kan förekomma.

Kvalifikationer
Behörig att anställas som amanuens är den som aktivt bedriver studier på grund- eller avancerad nivå vid aktuell fakultet och som ännu inte tagit ut sin examen. Krav för anställningen är att du:



- läser en utbildning vid humanistisk fakultet
- du ska ha deltagit i SI-pass som student,
- du ska ligga i fas med dina studier,
- du ska relativt nyligen ha läst och blivit godkänd på de aktuella kurserna, eller motsvarande,
- du ska vara ansvarstagande, flexibel och beredd att anpassa dig till studentgruppens behov,
- du ska ha goda kunskaper i svenska.

Krav för att vara SI-ledare är dessutom genomgången SI-ledarutbildning. Denna erbjuds för blivande SI-ledare i början på varje termin. Du kan alltså söka tjänsten utan att ha genomgått SI-ledarutbildning. Utöver detta läggs mycket stor vikt vid personlig lämplighet.

Meriterande för anställningen är att du:
- du har goda resultat i relevant utbildning,
- du har ledarskapserfarenhet (inom t.ex. idrott, scoutrörelsen osv.),
- du har lätt för att samarbeta med andra,
- du kan arbeta självständigt,
- du blivit rekommenderad av en lärare eller av din SI-ledare,
- du är intresserad av pedagogik, gruppdynamik och ledarskap.

Övrigt
Anställningen är tidsbegränsad under perioden 2024-08-26 – 2025-01-19 och avser 4 tjänster med vardera omfattning på 10% av heltid. 

Om Humanistiska och teologiska fakulteterna

Humanistiska och teologiska fakulteterna har åtta institutioner och bedriver en stor och varierad verksamhet inom forskning och utbildning. Vi har ca 700 anställda och ca 4 000 helårsstudenter.

Om Historiska institutionen

Historiska institutionen utgör en av åtta institutioner vid Humanistiska och teologiska fakulteterna. Den är en stor institution med tre avdelningar: avdelningen för historia, avdelningen för mänskliga rättigheter och Centrum för Öst- och Sydöstasienstudier. Här finns runt 100 lärare och forskare. Inom institutionen bedrivs undervisning företrädesvis inom ramen för kandidatprogram i historia respektive mänskliga rättigheter, masterprogram i historia samt internationella masterprogram i mänskliga rättigheter respektive Asienstudier. Institutionen har också en stor forskarutbildning med doktorander i historia, mänskliga rättigheter och Öst- och Sydöstasienstudier bland annat genom en forskarskola i historiska studier.



Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler.

Ansök nu

Summer worker - User Office Technical Writer

Läs mer Apr 10
The European Spallation Source (ESS) is a partnership of 13 European countries with the mission to design, construct and operate the world’s most powerful neutron source.

Working with us means being part of a challenging and exciting work environment, working at a stunning, brand-new workplace filled with innovative minds and brilliant people from across the globe.

We are now looking to appoint a summer worker in the Research Coordination Office of the Science Directorate. 

The Research Coordination Office is responsible for the administration functions required by the Science Directorate, including the User Office, which will take care of the logistical needs of visiting scientists when ESS is operational.

About the work

As summer worker as User Office Technical Writer your main areas of work will be to:


• Familiarise yourself with the user office software such that you are an expert user.
• Determine how to split up presentation of the software in a way that supports users with different levels of permission.
• Decide how to make a user guide that can be easily accessed and updated and conveniently teaches users how the software works.
• Prepare material that provides a user guide to support those working with the software to understand the features that are available.

About you

A suitable background for this work would be:


• Familiar with standard office software applications such as Word, PowerPoint and Excel.
• Enjoy working with computers and flexible to try investigate and learn about a new software tool with low supervision.
• Good attention to detail and ability to prepare text, figures and potentially video material to demonstrate a software tool. 
• Good written and oral communications skills in English.

We attach great importance to personality and attitude, so we're looking for a real team player: someone who is sociable, has excellent communication skills and who likes to collaborate with different people. This role will enable you to develop your ability to communicate technical ideas and will require a person who is motivated to achieve their goals in the workplace.

Duration & Location
The position is a summer work position, of 8 weeks. 

Your work place will be situated in Lund, Sweden. 

Start date
Planned start date is 01.07.2024

Planned end date is 23.08.2024

Application & Contact

Please provide your curriculum vitae in English by clicking on “apply” and follow the instructions. Please note that we only accept applications via the ESS website.

For some roles at ESS health check-ups and security clearance are required, and thus this might be applicable in the final parts of the recruitment process. The applicant is expected to be fit to perform the applicable tasks of this recruitment. 

The deadline for applications is 15 May, 2024.

For further information regarding the position, please contact the Recruiting Manager, Carina Lobley, Group Leader for the Research Coordination Office, carina.lobley[at]ess.eu.

We look forward to receiving your application soon!

Ansök nu

Andra jobb i Lund från AB Söder & Co Consulting

Nedan visas andra jobb i Lund från AB Söder & Co Consulting .

Journaladministratör till Region Skåne i Lund

Administratör/Administrativ assistent
Läs mer Dec 1
Dina arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna innefattar till stor del att sekretesspröva journalutlämningar. Du bemannar även Region Skånes telefonjour någon dag per vecka. Här har du mycket kontakt med medborgare, vårdgivare, försäkringsbolag, myndigheter samt interna kontakter. Det är därför viktigt att du som arbetar här känner dig bekväm i att prata med olika typer av människor.
Arbetstiden är förlagd på vardagar, dagtid.


Din profil
Vi söker dig som kan börja relativt omgående!
Här arbetar du i team, med individuella arbetsuppgifter. Detta ställer krav på att du skall vara trygg, ha en hög integritet, vara kundorienterad samt förstå innebörden av sekretess.
För att trivas som Journaladministratör tror vi att du som söker är en extrovert person, som gillar att hålla ett högt arbetstempo och ser samarbete som en självklarhet.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

- Mycket god datorvana.
- Minst gymnasial utbildning.
- Mycket goda kunskaper i svenska språket både i tal och skrift.

Vi ser gärna att du som söker ska kunna stanna på arbetsplatsen minst 1 år.

Intervjuer sker löpande, tjänsten kan därför komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.


Om oss
Söder & Co är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som har varit verksamt sedan 1999. Vi skapar karriärmöjligheter för människor och kostnadseffektivitet för företag. Vi tror på långsiktiga relationer och arbetar därför engagerat med en lokal och personlig närhet till våra kunder, konsulter och kandidater. Vår målsättning är att hitta den optimala matchningen och därmed få organisationer och människor att utvecklas.

Söder & Co ska bidra till ett inkluderande samhälle där människor utmanas, har framtidstro och känner sig delaktiga. Utifrån kompetensprövning ger vi alla människor möjligheter på arbetsmarknaden och i samhället i stort, oavsett etnicitet, religiös övertygelse eller sexuell läggning. Hos oss gör människor skillnad.

Ansök nu

Journaladministratör till Region Skåne i Lund

Administrativ assistent
Läs mer Okt 6
Dina arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna innefattar till stor del att sekretesspröva journalutlämningar. Du bemannar även Region Skånes telefonjour någon dag per vecka. Här har du mycket kontakt med medborgare, vårdgivare, försäkringsbolag, myndigheter samt interna kontakter. Det är därför viktigt att du som arbetar här känner dig bekväm i att prata med olika typer av människor.
Arbetstiden är förlagd på vardagar, dagtid.


Din profil
Vi söker dig som kan börja relativt omgående!
Här arbetar du i team, med individuella arbetsuppgifter. Detta ställer krav på att du skall vara trygg, ha en hög integritet, vara kundorienterad samt förstå innebörden av sekretess.
För att trivas som Journaladministratör tror vi att du som söker är en extrovert person, som gillar att hålla ett högt arbetstempo och ser samarbete som en självklarhet.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

- Mycket god datorvana.
- Minst gymnasial utbildning.
- Mycket goda kunskaper i svenska språket både i tal och skrift.

Vi ser gärna att du som söker ska kunna stanna på arbetsplatsen minst 1 år.

Intervjuer sker löpande, tjänsten kan därför komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.


Om oss
Söder & Co är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som har varit verksamt sedan 1999. Vi skapar karriärmöjligheter för människor och kostnadseffektivitet för företag. Vi tror på långsiktiga relationer och arbetar därför engagerat med en lokal och personlig närhet till våra kunder, konsulter och kandidater. Vår målsättning är att hitta den optimala matchningen och därmed få organisationer och människor att utvecklas.

Söder & Co ska bidra till ett inkluderande samhälle där människor utmanas, har framtidstro och känner sig delaktiga. Utifrån kompetensprövning ger vi alla människor möjligheter på arbetsmarknaden och i samhället i stort, oavsett etnicitet, religiös övertygelse eller sexuell läggning. Hos oss gör människor skillnad.

Ansök nu

Journaladministratör till Region Skåne i Lund

Administrativ assistent
Läs mer Aug 2
Dina arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna innefattar till stor del att bemanna Region Skånes telefonjour på Journalservice. Här har du mycket kontakt med medborgare, vårdgivare, försäkringsbolag, myndigheter samt interna kontakter. Det är därför viktigt att du som arbetar här känner dig bekväm i att prata med olika typer av människor. Man arbetar också med utdrag och utlämning ur journalsystem.
Arbetstiden är förlagd på vardagar, dagtid.


Din profil
Vi söker dig som kan börja relativt omgående!
Här arbetar du i team, med individuella arbetsuppgifter. Detta ställer krav på att du skall vara trygg, ha en hög integritet, vara kundorienterad samt förstå innebörden av sekretess.
För att trivas som Journaladministratör tror vi att du som söker är en extrovert person, som gillar att hålla ett högt arbetstempo och ser samarbete som en självklarhet.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

- Mycket god datorvana.
- Minst gymnasial utbildning.
- Mycket goda kunskaper i svenska språket både i tal och skrift.

Vi ser gärna att du som söker ska kunna stanna på arbetsplatsen minst 1 år.

Intervjuer sker löpande, tjänsten kan därför komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.


Om oss
Söder & Co är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som har varit verksamt sedan 1999. Vi skapar karriärmöjligheter för människor och kostnadseffektivitet för företag. Vi tror på långsiktiga relationer och arbetar därför engagerat med en lokal och personlig närhet till våra kunder, konsulter och kandidater. Vår målsättning är att hitta den optimala matchningen och därmed få organisationer och människor att utvecklas.

Söder & Co ska bidra till ett inkluderande samhälle där människor utmanas, har framtidstro och känner sig delaktiga. Utifrån kompetensprövning ger vi alla människor möjligheter på arbetsmarknaden och i samhället i stort, oavsett etnicitet, religiös övertygelse eller sexuell läggning. Hos oss gör människor skillnad.

Ansök nu

Journaladministratör till Region Skåne i Lund

Administrativ assistent
Läs mer Jun 19
Dina arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna innefattar till stor del att bemanna Region Skånes telefonjour på Journalservice. Här har du mycket kontakt med medborgare, vårdgivare, försäkringsbolag, myndigheter samt interna kontakter. Det är därför viktigt att du som arbetar här känner dig bekväm i att prata med olika typer av människor. Man arbetar också med utdrag och utlämning ur journalsystem.
Arbetstiden är förlagd på vardagar, dagtid.


Din profil
Vi söker dig som kan börja relativt omgående!
Här arbetar du i team, med individuella arbetsuppgifter. Detta ställer krav på att du skall vara trygg, ha en hög integritet, vara kundorienterad samt förstå innebörden av sekretess.
För att trivas som Journaladministratör tror vi att du som söker är en extrovert person, som gillar att hålla ett högt arbetstempo och ser samarbete som en självklarhet.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

- Mycket god datorvana.
- Minst gymnasial utbildning.
- Mycket goda kunskaper i svenska språket både i tal och skrift.

Vi ser gärna att du som söker ska kunna stanna på arbetsplatsen minst 1 år.

Intervjuer sker löpande, tjänsten kan därför komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.


Om oss
Söder & Co är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som har varit verksamt sedan 1999. Vi skapar karriärmöjligheter för människor och kostnadseffektivitet för företag. Vi tror på långsiktiga relationer och arbetar därför engagerat med en lokal och personlig närhet till våra kunder, konsulter och kandidater. Vår målsättning är att hitta den optimala matchningen och därmed få organisationer och människor att utvecklas.

Söder & Co ska bidra till ett inkluderande samhälle där människor utmanas, har framtidstro och känner sig delaktiga. Utifrån kompetensprövning ger vi alla människor möjligheter på arbetsmarknaden och i samhället i stort, oavsett etnicitet, religiös övertygelse eller sexuell läggning. Hos oss gör människor skillnad.

Ansök nu

Projektledare med högt kundfokus till AQ Elautomatik i Lund

Projektledare, IT
Läs mer Mar 14
Om företaget
AQ Elautomatik AB är ett dotterbolag inom koncernen AQ Group som bedriver verksamhet i Västerås, Lund och Örnsköldsvik med sammanlagt 84 anställda och en omsättning på 225 miljoner SEK. Bolaget konstruerar och producerar elektriska kraft- och styrutrustningar samt automationslösningar till industrikunder.

AQ är ett värderingsstyrt och spännande företag med korta beslutsvägar och prestigelös atmosfär. Hos oss får du möjligheten att utvecklas vidare i en dynamisk koncern där initiativrikedom och genomförandeförmåga uppmärksammas och belönas. Vi värdesätter korta beslutsvägar och tror på att arbeta tillsammans för att uppnå goda resultat.

AQ:s värdegrund: Kunden i Fokus, Enkelhet, Entreprenörsanda, Kostnadseffektivitet, Mod & Respekt.

Dina arbetsuppgifter
Till vår kund söker vi nu en projektledare med högt kundfokus till deras kund- och projektorganisation!

Som projektledare hos AQ leder du projekt från order till leverans och har det övergripande ansvaret för att leveranser sker i tid, med rätt kvalitet och kostnad. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat att granska specifikationer från kund och utifrån dessa ta fram en kostnads-och projektkalkyl, som offereras till kund. Du har kontakt med kunder och leverantörer löpande under projektets gång och prioriterar en god relation till alla dina kunder högt.
AQ nyttjar även sin globala produktionskapacitet varför du också kan få leda projekt som produceras hos något av deras systerföretag. Det innebär att du kommer samarbeta och kommunicera med många människor runt projektet!

Det förekommer resor, både inrikes och utrikes, i tjänsten.

Din profil
Som person ser vi att du är en fena på att både kommunicera och samarbeta! Att skapa förtroende både internt och externt är helt enkelt något som faller sig naturligt för dig. Vidare ser vi att du är kundfokuserad, initiativrik och trygg i dig själv.
Du har inga problem med att fatta beslut och tycker att det är givande att utveckla samarbetet med dina befintliga kunder, för att vinna nya marknader och produkter.

Erfarenhet
- Grundutbildning på minst gymnasienivå, gärna inom el-/automation. Högskoleutbildning är meriterande.
- Du har några års arbetslivserfarenhet av liknade arbetsuppgifter, har du dessutom jobbat inom branschen är det till fördel.
- Du har goda kunskaper inom Microsoft Office produkter.
- Du behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift.

Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper!

Om oss
Söder & Co är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag.
Vi har lång erfarenhet från branschen och vet hur viktigt det är med stark lokal förankring. Då vi är ett fullserviceföretag inom bemanningsbranschen hjälper vi våra kunder med kompetensförsörjning och flexibilitet i alla delar av bolaget. Våra samarbeten bygger på relationer grundade på långsiktighet, engagemang, enkelhet och förtroende.

Söder & Co ska bidra till ett inkluderande samhälle där människor utmanas, har framtidstro och känner sig delaktiga. Utifrån kompetensprövning ger vi alla människor möjligheter på arbetsmarknaden och i samhället i stort, oavsett etnicitet, religiös övertygelse eller sexuell läggning. Hos oss gör människor skillnad.

Blank rubrik
Vid frågor om tjänsten går det bra att kontakta ansvarig rekryterare Erika Douhan Madsen på erika.d.madsen@soderco.se.
Notera att vi inte hanterar ansökningar via mail eller post.

Ansök nu

Projektledare med högt kundfokus till AQ Elautomatik i Lund

Projektledare, IT
Läs mer Feb 21
Om företaget
AQ Elautomatik AB är ett dotterbolag inom koncernen AQ Group som bedriver verksamhet i Västerås, Lund och Örnsköldsvik med sammanlagt 84 anställda och en omsättning på 225 miljoner SEK. Bolaget konstruerar och producerar elektriska kraft- och styrutrustningar samt automationslösningar till industrikunder.

AQ är ett värderingsstyrt och spännande företag med korta beslutsvägar och prestigelös atmosfär. Hos oss får du möjligheten att utvecklas vidare i en dynamisk koncern där initiativrikedom och genomförandeförmåga uppmärksammas och belönas. Vi värdesätter korta beslutsvägar och tror på att arbeta tillsammans för att uppnå goda resultat.

AQ:s värdegrund: Kunden i Fokus, Enkelhet, Entreprenörsanda, Kostnadseffektivitet, Mod & Respekt.

Dina arbetsuppgifter
Till vår kund söker vi nu en projektledare med högt kundfokus till deras kund- och projektorganisation!

Som projektledare hos AQ leder du projekt från order till leverans och har det övergripande ansvaret för att leveranser sker i tid, med rätt kvalitet och kostnad. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat att granska specifikationer från kund och utifrån dessa ta fram en kostnads-och projektkalkyl, som offereras till kund. Du har kontakt med kunder och leverantörer löpande under projektets gång och prioriterar en god relation till alla dina kunder högt.
AQ nyttjar även sin globala produktionskapacitet varför du också kan få leda projekt som produceras hos något av deras systerföretag. Det innebär att du kommer samarbeta och kommunicera med många människor runt projektet!

Det förekommer resor, både inrikes och utrikes, i tjänsten.

Din profil
Som person ser vi att du är en fena på att både kommunicera och samarbeta! Att skapa förtroende både internt och externt är helt enkelt något som faller sig naturligt för dig. Vidare ser vi att du är kundfokuserad, initiativrik och trygg i dig själv.
Du har inga problem med att fatta beslut och tycker att det är givande att utveckla samarbetet med dina befintliga kunder, för att vinna nya marknader och produkter.

Erfarenhet
- Grundutbildning på minst gymnasienivå, gärna inom el-/automation. Högskoleutbildning är meriterande.
- Du har några års arbetslivserfarenhet av liknade arbetsuppgifter, har du dessutom jobbat inom branschen är det till fördel.
- Du har goda kunskaper inom Microsoft Office produkter.
- Du behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift.

Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper!

Om oss
Söder & Co är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag.
Vi har lång erfarenhet från branschen och vet hur viktigt det är med stark lokal förankring. Då vi är ett fullserviceföretag inom bemanningsbranschen hjälper vi våra kunder med kompetensförsörjning och flexibilitet i alla delar av bolaget. Våra samarbeten bygger på relationer grundade på långsiktighet, engagemang, enkelhet och förtroende.

Söder & Co ska bidra till ett inkluderande samhälle där människor utmanas, har framtidstro och känner sig delaktiga. Utifrån kompetensprövning ger vi alla människor möjligheter på arbetsmarknaden och i samhället i stort, oavsett etnicitet, religiös övertygelse eller sexuell läggning. Hos oss gör människor skillnad.

Blank rubrik
Vid frågor om tjänsten går det bra att kontakta ansvarig rekryterare Erika Douhan Madsen på erika.d.madsen@soderco.se.
Notera att vi inte hanterar ansökningar via mail eller post.

Ansök nu