Lund: Drifttekniker

Hitta ansökningsinfo om jobbet Drifttekniker i Lund. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Lund inom den kategorin.

Publicerad: 2022-01-04 // Varaktighet: Heltid

Sodexo levererar en mängd integrerade FM-tjänster i ett paketerat format, däribland drift och underhållstjänster inom fastighetsteknik, både invändig och utvändig miljö.

Som drifttekniker hos Sodexo får du möjlighet att utveckla och bredda dina kompetenser. För att lyckas i detta arbete är det av yttersta vikt att förstå helheten och verka för att hela uppdraget och teamet levererar rätt produkt med högsta kvalitet.

Du kommer att arbeta med drifttekniska arbetsuppgifter i ett större FM-uppdrag. Arbetet ställer krav på noggrannhet och god planering samt prioritering. Rollen handlar till stor del både om planering och problemlösning i en grupp med andra drifttekniker i samma FM-uppdrag.

Tjänsten som utgår från Lund är på heltid, i tjänsten ingår beredskapstjänstgöring med 1 timmes inställelsetid.
Din närmaste chef är Maintenance Manager.

Dina arbetsuppgifter kommer i huvudsak bestå av:


• Drift, underhåll & optimering av våra tekniska fastighetsinstallationer och försörjningsutrustningar som ventilations, trycklufts-, kyl-, ång- och värmeanläggningar
• Akut felavhjälpning
• Dokumentation, uppföljning och sammanställning av underlag efter utförda uppdrag
• Tillsyn och skötselarbete/rondering
• Beredskapstjänstgöring enligt rullande schema

Kvalifikationer/Krav:


• Utbildning med inriktning mot styr- och reglerteknik, drift-, energi- eller fastighetsteknik
• Datorvana, goda kunskaper Word och Excel
• Svenska och engelska i tal och skrift
• Körkort B 

Meriterande:


• Erfarenhet av panndrift
• Mekanisk kompetens

Dina erfarenheter/ personliga egenskaper
Du som söker skall ha dokumenterad erfarenhet av arbete med tekniska fastighetsinstallationer. Du skall ha god datorvana och lätt för att utrycka dig i tal och skrift.
Datorn är delvis ditt arbetsredskap då du ansvarar för rapportering av ditt arbete.

Förutom att kunna arbeta både i team och självständigt behöver du ha en stark social förmåga kombinerat med ansvarstagande, och kunna prioritera och fatta egna beslut samt planera verksamheten.
Viktigt att du är engagerad, serviceinriktad och tycker om kundkontakter samt har kundens behov i fokus.

För att arbeta som tekniker hos oss bör du vara en kreativ problemlösare, noggrann samt har en mycket god samarbetsförmåga. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Välkommen med din ansökan senast den 22 februari 2022.
Urvalsprocessen sker löpande varför vi gärna tar emot din ansökan så snart som möjligt.
Frågor kring tjänsten besvaras av rekryterande chef Christopher Raushill, 0765-02 30 69
Ansökan kan endast göra via vår hemsida.


Sodexokoncernen
Sodexo grundades av Pierre Bellon i Marseille 1966 och är världsledande inom servicetjänster som förbättrar livskvaliteten, en grundläggande faktor för individers och organisationers förmåga att prestera. Sodexo har verksamhet i 56 länder och servar 100 miljoner människor varje dag, genom vår unika kombination av On-site Services, Benefits and Rewards Services och Personal and Home Services. Vi erbjuder våra kunder integrerade servicelösningar som har utvecklats genom mer än 50 års erfarenhet inom reception, säkerhet, underhåll, städning, måltidstjänster, facilities management; allt ifrån tjänster och program som främjar medarbetarnas engagemang i lösningar som förenklar och optimerar deras rörlighet och hantering av kostnader till hushållsnära tjänster, daghem och conciergetjänster. Sodexos framgångar grundas på vår oberoende ställning, vår hållbara affärsmodell och vår förmåga att ständigt utveckla och engagera våra 412 000 medarbetare över hela världen.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Lund som Drifttekniker, värmeverk

Nedan visas andra jobb i Lund som Drifttekniker, värmeverk.

LKF söker 2 serviceinriktade drifttekniker med hyresgästen i fokus

Läs mer Nov 29
Alla behöver en bra och trivsam plats att bo på. Som medarbetare på LKF får du vara med och utveckla bostadsmarknaden i Lund, en uppgift som är både utmanande och mycket givande. Det är tack vare våra medarbetares engagemang, starka team och arbetsglädje som gör att vi kan förverkliga vår vision "Fler och bättre hem”.

Idag bor över 20 000 Lundabor hos oss – ca 40 % av alla hyresrätter i Lunds kommun. En siffra som ger oss stort ansvar, men också massa spännande möjligheter.

Drivs du av att få göra skillnad? Varje dag?  Vill du vara med och utveckla Lund till en ännu mer attraktiv plats att bo, arbeta och leva på? Då passar du troligtvis in hos oss.

 

LKF söker 2 serviceinriktade drifttekniker med hyresgästen i fokus

Är du en social, serviceinriktad och ansvarstagande drifttekniker?

Som drifttekniker hos oss, arbetar du nära kunden och hyresgästen. Det är din uppgift att vårda befintliga relationer samt etablera nya kontakter. Du har dagligen kontakt med hyresgäster och kunder för att ger dem den service de behöver. Dessutom har du ett stort intresse för fastighetsteknik. 

Din huvuduppgift är att se till att alla våra anläggningar och installationer fungerar optimalt. Du utför tillsyn, skötsel och planerat underhåll på LKF fastigheter samt deltar aktivt i olika projekt.

Som drifttekniker hos oss kommer du att arbeta med:


• Service och kontroll för att säkerställa funktionalitet av teknisk utrustning/system
• Utförare av underhåll och förebyggande åtgärder
• Hantera driftrelaterad felanmälan
• Bistå organisationen i driftrelaterade frågor
• Aktivt arbeta för drift- och energioptimering 


• Medverka till att göra ständiga förbättringar i verksamheten ur ett kund- och kostnadseffektivt perspektiv


• Bidra med aktiva förbättringsförslag/initiativ både internt och mot kund
• Arbete med mindre projekt

Vad söker vi hos dig?


• Fastighetsteknisk utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet och trivs inom en omväxlande yrkesroll
• Du har god systemkunskap inom något eller några av följande områden: ventilation, kyla, energi, VVS och el
• B-körkort är ett krav
• Goda kunskaper i Office-paketet
• Goda kunskaper i svenska

För att trivas som drifttekniker hos oss:


• Du har passion för tekniken och motiveras av att hitta lösningar
• Du strävar efter att ha kontroll över de tekniska systemen i fastigheten
• Du är engagerad och trivs med höga krav på servicetänk
• Du är självgående och kan ta egna initiativ samt gillar frihet under ansvar
• Du trivs i kontakt med både leverantörer, hyresgäster och kollegor
• Du har en mycket god samarbetsförmåga och gillar att jobba tillsammans
• Du prestigelös, framåt och en strukturerad person
• Du har ett stort miljöintresse och är kostnadsmedveten

Vi erbjuder:
Lunds Kommuns Fastigheter AB (LKF) är ett av Sveriges största allmännyttiga bostadsbolag med 270 anställda. Vi lägger stor vikt vid att skapa både affärsnytta och samhällsnytta. Vi äger och förvaltar drygt 12 000 hyreslägenheter. Utöver bostäder äger vi flertalet av kommunens äldreboenden, stadsdelscentrum samt attraktiva affärslokaler i Lunds centrum.

LKF strävar hela tiden efter att bli bättre, både som organisation och som arbetsplats och det blir vi när medarbetarna utvecklas. Hos LKF är det du som påverkar din utveckling. Med den rätta ambitionen och stark drivkraft är en anställning inom LKF en bra investering i din karriär. Organisationen präglas av värdeorden Mänsklig, Pålitlig, Långsiktig och Utvecklande. De ligger till grund för vårt dagliga arbete och mötet med vardagen. Beslutsvägarna är korta, vilket innebär att du ges goda möjligheter att påverka. Du får också stor frihet under ansvar i arbetet och LKF försöker alltid - så långt det är möjligt - att hjälpa dig att skapa balans i livet. Genom att bidra till organisationens framgång kommer dina insatser att värdesättas. Möjligheterna finns hos LKF.

LKF är en Great Place To Work certifierad arbetsplats – 9 av 10 av våra medarbetare tycker att LKF är en mycket bra arbetsplats. Det är vi mycket stolta över.

Vi arbetar enligt ett aktivitetsbaserat arbetssätt då vi är övertygade om att detta skapar värden i våra olika samarbeten både internt och externt. Vi vet att samverkan, tillit och tillgänglighet är viktiga framgångsfaktorer för LKF. Vi ser vikten av det personliga mötet, samarbete, förståelse för varandras uppdrag och att träffas regelbundet.

”Varje möte räknas” är något vi tror väldigt starkt på. Därför utgår vi från något av våra kontor runt om i Lunds kommun.

Ansökan
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Varmt välkommen med din ansökan via senast den 22 dec 2023.

Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Henrik Adamsson på henrik.adamsson@lkf.se

Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Datum för tillsättning av tjänsten sker efter överenskommelse.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Ansök nu

Driftsättare (Lund)

Läs mer Dec 20
Puracs lösningar inom vattenrening, avlopp och biogas designas med hjälp av de senaste metoderna och teknikerna samt möter en stor efterfrågan globalt. Ett reningsverk eller vattenverk är en viktig infrastruktursatsning som säkerställer vår viktigaste naturtillgång – rent vatten. Biogas är ett förnybart bränsle och en viktig pusselbit i den globala omställningen till en hållbar och klimatneutral energiförsörjning.
Nu söker vi en Driftsättare!
Möjlig placeringsort: Lund, Stockholm, Kalmar eller Kungsbacka
Din uppgift: Driftsätta VA- och biogasanläggningar
Som Driftsättare ansvarar du för driftsättning av våra kunders anläggningar för avlopps- och dricksvatten samt biogas. Du har huvudansvaret för såväl driftsättningsplaneringen som själva driftsättningsfasen - kortfattat och förenklat kan man säga att ditt arbete börjar kort innan anläggningen är mekaniskt färdigbyggd och avslutas när den är testad och klar och driften är redo att tas över av kunden.
I ditt arbete ingår också testning, provtagning, provdrift, analyser och intrimning/finjustering för att säkerställa att anläggningen och dess enskilda enheter möter krav på prestanda och säkerhet. Du kommer även att hålla praktisk och teoretisk utbildning av kundens personal inför uppstart/överlämning.
Som Driftsättare har du inget direkt personalansvar men under driftsättningsfasen leder och koordinerar du både interna och externa resurser i form av konstruktörer, processingenjörer, automationsingenjörer och leverantörer. Du har ett tätt samarbete med våra projektledare.
Du är en teknikintresserad projektledare...
och hos oss blir du en viktig del i att bygga framtida infrastruktur. I rollen som Driftsättare kombinerar du dina erfarenheter av driftsättning med din förmåga att projektleda samt att få saker att hända.
Purac har sitt huvudkontor i Lund samt regionkontor i Kungsbacka, Kalmar och Stockholm. I rollen som Driftsättare kan man utgå från något av våra kontor och som Driftsättare innebär att man, i perioder, tillbringar mycket tid ute hos våra kunder och på deras anläggningar som finns i Sverige och Norge. Beräknat antal resdagar är ca 100 - 120 per år.
Din bakgrund: driftsättning och projektledning
Vi söker dig som har minimum 3 års erfarenhet av drift av anläggningar inom VA-branschen, biogas, processindustrin eller energisektorn. Du har en teknisk bredd och ser dig själv som en teknisk generalist.
Du har:
erfarenhet av att felsöka mekanisk och elektrisk utrusning,
god utrustnings- och komponentkännedom samt erfarenhet av att arbeta med styrsystem.
erfarenhet av att läsa och tolka entreprenadkontrakt
och det är en fördel om du tidigare har arbetat i SCADA-system

Du är en lösningsfokuserad projektledare som får saker att hända. Du är en stark koordinator, en tydlig kommunikatör och du möter dina uppgifter självständigt och med fokus på kvalitet.
Purac är experter...
på att designa, utveckla och uppföra anläggningar och processer inom rent vatten, biogas och avlopp. Vi är ett ledande företag inom vårt område och etablerade i Skandinavien och Asien. Hittills har vi genomfört mer än 4000 entreprenader i 70 länder över hela världen.
Läs gärna mer om oss på www.purac.se
Välkommen med din ansökan
Skicka in ditt CV och personliga brev så snart du har möjlighet då urval sker löpande.
Sista ansökningsdag 2023-01-31
I den här rekryteringen samarbetar vi med Roi Rekrytering.
För frågor om tjänsten så kontaktar du Lisa Alsterberg, lisa.alsterberg@roirekrytering.se
Anställning hos: Purac
Omfattning: Heltid
Start: Enligt överenskommelse

Ansök nu

Erfaren drifttekniker

Läs mer Dec 19
Brinner du för att ge bästa service och har du dessutom ett stort intresse för fastighetsteknik? Vi söker nu drifttekniker med bred kunskap och erfarenhet som vill arbeta hos oss på LKF. Som drifttekniker är din huvuduppgift att se till att alla våra anläggningar och installationer fungerar optimalt. Du utför tillsyn, skötsel och planerat underhåll på LKF fastigheter samt deltar aktivt i olika projekt.

Vi erbjuder ett varierat arbete där du kommer att ingå i vårt engagerade team med fokus på drift-och energifrågor. Dina insatser kommer att vara en viktig del i vår verksamhet och vi söker dig med serviceanda och affärsmässighet då du kommer arbeta i nära kontakt med våra kunder. 

Som drifttekniker hos oss kommer du att arbeta med:


• Service och kontroll för att säkerställa funktionalitet av teknisk utrustning/system
• Utförare av underhåll och förebyggande åtgärder
• Hantera driftrelaterad felanmälan
• Bistå organisationen i driftrelaterade frågor
• Aktivt arbeta för drift- och energioptimering 


• Medverka till att göra ständiga förbättringar i verksamheten ur ett kund- och kostnadseffektivt perspektiv

 

Rollen som drifttekniker kräver gymnasiekompetens med installationsteknisk inriktning eller liknande och erfarenhet med systemperspektiv på installationsområdena värme, vent och kyla.

Meriterande är om du har tidigare erfarenheter från fastighetsbranschen inom exempelvis värmepumpsanläggningar och kyla-värme-vent system.

Du ska ha goda kunskaper i Office-paketet och en förmåga att arbeta både självständigt och i grupp. Som person är du social och serviceinriktad då du kommer att ha en daglig kontakt med våra kunder. Du ska även ha ett stort miljöintresse, vara kostnadsmedveten samt inneha B-körkort.

Ansökan 
Du är välkommen med din ansökan via www.lkf.se/jobb. Sista ansökningsdag är 2023-01-20. Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Henrik Adamsson på henrik.adamsson@lkf.se



Vi undanber oss att rekryteringsföretag tar kontakt med oss i denna rekrytering.

 

LKF ska erbjuda lundaborna bostäder med god kvalitet, i god miljö och till rimlig hyra. Vår vision är FLER OCH BÄTTRE HEM. Vi vet att hemmet är en viktig del av människans vardag och att människor som trivs med sitt boende brukar vara mer nöjda med sina liv. Våra fyra värdeord Mänsklig, Pålitlig, Långsiktig och Utvecklande ligger till grund för vårt dagliga arbete och i mötet med våra kunder. Vi på Lunds Kommuns Fastighets AB äger och förvaltar drygt 10 000 hyreslägenheter i hela Lunds kommun och ca 25 000 lundabor har sitt hem hos oss.

Ansök nu

Drifttekniker sökes till Teknisk kundmottagning

Läs mer Nov 17
Har du några års erfarenhet som tekniker inom fastighet/industri? Har du ett stort teknikintresse och tycker om att arbeta varierat? Då kan du vara den tekniker vi söker till P 7 Revingehed.

 

Befattningen erbjuder
Hos oss får du möjlighet att arbeta med spännande arbetsuppgifter för att bidra till att göra Sverige och världen lite säkrare. Vi värdesätter ömsesidigt förtroende och hos oss får du både ett eget ansvar och goda möjligheter att kompetensutvecklas. Våra medarbetare är viktiga för oss och du ha möjlighet att ha en bra balans mellan det professionella och det privata. Vi ger även möjlighet att träna på arbetstid, generösa arbetstidsavtal, föräldralön samt upp till sju veckor semester per år.

Om enheten
Sedan 2019-01-01 finns vid varje garnisonsort en Logistikenhet organiserad och inom denna, vid den Tekniska avdelningen, en Teknisk Kundmottagning (TKM). TKM är navet för samordning, beställning och uppföljning av underhållsåtgärder på materielen som används av förbanden på garnisonsorten. TKM har även ansvaret för de vårdanläggningar som finns vid garnisonen.


Huvudsakliga arbetsuppgifter
Vi söker en tekniker till våra vårdanläggningar samt utbildningshall. Din huvudsakliga arbetsuppgift är att sköta om drift och underhåll av våra vårdanläggningar där Försvarsmaktens fordon tvättas och vårdas. I arbetsuppgifterna ingår bl.a. daglig tillsyn av tvätthallen, reparationer och underhåll av anläggning, maskiner, utrustning och uppföljning av tvättkemikalier samt att ansvarar för den materiel och utrustning som finns. I arbetet ingår även administrativa arbetsuppgifter så som hantering av felanmälningar mot fastighetsägaren, kemikaliförteckningar och annan verksamhetsnära uppföljning.

Du kommer även stödja med teknisk utbildning på anläggningen.

Kvalifikationer


• Två- eller treårig gymnasieutbildning inom teknik eller annan utbildning/kompetens förvärvad genom yrkeserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
• Tidigare erfarenhet av arbete med mekaniskt underhållsarbete
• Datorvana med kunskaper i Word och Excel
• B-körkort

 

Meriterande


• Erfarenhet av arbete med Försvarsmaktens materiel och fordon
• Erfarenhet av Försvarsmaktens stödsystem såsom PRIO och MVIF
• Erfarenhet av verkstadsdrift och materielunderhåll
• Erfarenhet av underhåll på fordon
• Truckkort

 

Personliga egenskaper
Du är kvalitetsmedveten, arbetar bra självständigt likväl i grupp. Som drifttekniker är du strukturerad, beslutsam samt gör korrekta avvägningar och prioriteringar. Vidare är du flexibel och kan med lätthet ställa om ditt fokus och anpassa dig i en föränderlig miljö.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

 

Övrigt

Civil tjänsteman, anställs tillsvidare med 6 månaders provanställning.
Individuell lönesättning tillämpas.
Tillträde snarast eller efter överenskommelse.
Tjänstgöringsort Revingehed, Södra Skånska Regementet, ca 20 km utanför Lund.

 

Upplysningar om befattningen

Förfrågningar gällande tjänsten kan göras till Chef Teknisk Avdelning kn Lars Claesson 046-368266.

 

Fackliga företrädare

OF of-p7@mil.se

OFR/S senadin.sela@mil.se

SACO saco-revinge-p7@mil.se

SEKO sven-erik.borg@mil.se

 

 

Välkommen med din ansökan senast 2022-12-02. Din ansökan bör innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning.


Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats.
--------------------------------------------------------
Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet:

Södra skånska regementet kallas också för P 7. P står för pansar eftersom regementet främst använder sig av pansarfordon. Vi genomför en militär grundutbildning för värnpliktiga i markstrid, mekaniserad och motoriserad strid med stöd av våra huvudfordon som är: stridsvagn 122, stridsfordon 9040C och pansarterrängbil 360.

P 7 har heltid- och deltidsanställd personal som tjänstgör i sina olika befattningar nationellt och internationellt.

I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv.

En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap.
Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning.

Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas.

Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

Ansök nu

Andra jobb i Lund från Sodexo AB

Nedan visas andra jobb i Lund från Sodexo AB .

Finance Business Partner till Sodexo

Business controller
Läs mer Mar 25
Vill du vara en del av något större?
Om du vill jobba tillsammans med människor med olika bakgrunder, Om du har stora ambitioner, inte är rädd för utmaningar och vill växa samtidigt som du bidrar till vår utveckling och tillväxt. Då är du välkommen till Sodexo!

Jobba hos oss på Sodexo och bli en del av något större. Du kommer att tillhöra ett företag och ett team som värdesätter dig för dig, du kommer att kunna agera målmedvetet och påverka genom dina dagliga handlingar, och utvecklas i din egen takt.

Nu söker vi dig som vill arbeta som Finance Business Partner hos en Global kund hos oss på Sodexo. Vill du ha ett varierat arbete där Egna initiativ, flexibilitet och teamkänsla uppskattas? Har du dessutom erfarenhet av liknande roll? Då kan vi vara rätt för varandra!

Vad du kommer att jobba med:


• Stödja verksamheten i ekonomiska frågor
• Utmana och uppmuntra verksamheten för att förbättra det finansiella resultatet
• Möjliggöra prestanda genom ekonomiskt ledarskap, samarbetsledning och finansiell affärspartner
• Kvalitetssäkring av månadsrapporter
• Övergripande förbättring av förståelsen av den operativa prestandan
• Stödverksamhet under och mellan månadsavslutningen och supportansvariga under stängningsdagarna
• Utbilda chefer i att förstå deras P&L och utbilda dem i de lokala finansiella verktygen
• Löpande kundkontakt
• Stödja och assistera verksamheten i att skapa finansiell transparens
• Ansvarig för månadsuppföljning, prognos och budgetrapporter
• Utbilda chefer i månatlig uppföljning av rapportering, budgetering och prognoser
• Utveckla och optimera processer
• Planering och genomförande av verksamhetsgenomgångar
• Finansiella analyser
• Säkerställa processoptimeringar, kontinuerliga förbättringar och "Bästa praxis"
• Stödja och följa upp projekt
• Arbeta proaktivt och driva projekt framåt

Vad du bidrar med:


• Universitetsexamen motsvarande minst en kandidatexamen i finans eller liknande
• Erfarenhet av att arbeta i liknande befattning
• Utmärkta kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
• Förmåga att planera och prioritera
• Förändringshantering

Vad vi erbjuder: 


• Flexibel och dynamisk arbetsmiljö hos en Global kund.
• Tillgång till löpande utbildning och utvecklingsprogram 
• Möjligheter att växa inom företaget 
• Stort fokus på hälsa och säkerhet  
• Volontärarbete på betald arbetstid 

Om tjänsten 

Heltid. Dagtid må-fre.

Tillsvidare anställning, provanställning tillämpas.

Frågor om tjänsten och rekryteringsprocessen besvaras av christian.martensson@sodexo.com.

Urval sker löpande. Din ansökan vill vi ha senast 2024.03.31

Observera att vi endast tar emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. 

Mer om Sodexo och vilka vi är 


• Vårt syfte, hållbarhetsarbete och våra tjänster 
• Medarbetarsidorna Mitt Sodexo 

Redo att vara en del av något större? Ansök idag!


Sodexokoncernen
Sodexo grundades av Pierre Bellon i Marseille 1966 och är världsledande inom hållbar mat och erbjudanden inom lärande, arbete, hälsa och nöje. Sodexokoncernen är unik genom sitt oberoende och grundarfamiljens delägande, sin hållbara affärsmodell och serviceutbudet med måltidstjänster och FM-tjänster. Dessa erbjudanden möter alla utmaningar i vardagen med ett dubbelt mål: att förbättra livskvaliteten för våra medarbetare och dem vi erbjuder våra tjänster, och att bidra till ekonomiska, sociala och miljömässiga framsteg i de samhällen där vi är verksamma. För oss går tillväxt och socialt engagemang hand i hand. På Sodexo är vårt syfte att skapa en bättre vardag, för ett bättre liv för alla.

Ansök nu

Finance Manager till Sodexo North Europe

Accounting controller
Läs mer Mar 19
Vill du vara en del av något större?
Om du vill jobba tillsammans med människor med olika bakgrunder, Om du har stora ambitioner, inte är rädd för utmaningar och vill växa samtidigt som du bidrar till vår utveckling och tillväxt. Då är du välkommen till Sodexo!

Jobba hos oss på Sodexo och bli en del av något större. Du kommer att tillhöra ett företag och ett team som värdesätter dig för dig, du kommer att kunna agera målmedvetet och påverka genom dina dagliga handlingar, och utvecklas i din egen takt.

Nu söker vi dig som vill arbeta som Finance Manager hos oss på Sodexo. Vill du ha ett varierat arbete hos en stor Global kund i en dynamisk miljö? Har du dessutom erfarenhet av en liknande roll? Då kan vi vara rätt för varandra!

Vad du kommer att jobba med:


• Personalledning och ansvar för Finance Controlling & Supplier Management Team
• Sätta tydliga och ambitiösa mål
• Identifiera och driva produktivitets-processförbättringar och utveckling
• Göra det möjligt för varje anställd inom ditt team att utföra sina arbetsuppgifter på bästa sätt och främja teamets utveckling.
• Säkerställa en engagerande och hälsosam arbetsmiljö och föregå med gott exempel och förebild enligt Sodexos värderingar
• Ansvara för ekonomisk uppföljning, budget, savings och forecast
• Supportera chefer inom organisationen i finansiella system och verktyg.
• Säkerställ att fakturering sker löpande enl rutin.
• Driva klientens månadsrapportering, prognos och budgetprocess för norra Europa
• Utveckla och implementera bästa praxis finansiella rapportering för klienter över hela norra Europa inkluderad i lokala och regionala styrelsemöten
• Driva och följa upp besparingsinitiativ över hela norra Europa
• Driva klientens årsavstämningsprocess för norra Europa
• Stödja verksamheten vid hantering av ändringsförfrågningar
• Nära samarbete med Operations och Finance intressenter, internt och på kundsidan
• Genomföra analys av förlustgivna länder, platser och/eller serviceområden
• Se till att drift-/administratörsteam på plats tillhandahåller korrekta, fullständiga och rätt informationsnivåer (d.v.s. leverantörsfakturor och andra kostnader som uppstår på plats fördelade på rätt resultatcenter, tjänstelinje och tjänstekategori) i tid, vilket underlättar månadsavslutningen av konton av det transversella finansteamet
• Utmana Operations-teamen för att öka deras förståelse för den kommersiella modellen och utgiftskategorisering (Core/Variable/Projects) – regelbundna utbildningar kommer att tillhandahållas till alla analytiker och operationsteam på plats
• Validera den månatliga ekonomin som utarbetats av operativa/administrativa team på plats.

Vad du bidrar med:


• Utbildad till magisterexamen eller motsvarande standard med redovisningsexamen.
• Erfarenhet av en ekonomi-/redovisningsroll på minst 10 år.
• Ledning och ledarska, meriterande på internationell nivå.
• Förmåga att samarbeta, nätverka och arbeta på en strategisk och mycket professionell nivå med alla nyckelintressenter och upprätthålla ett rykte om att uppfylla förväntningar och leverera resultat
• Behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift.

Vad vi erbjuder: 


• Flexibel och dynamisk arbetsmiljö hos en stor Global kund.
• Tillgång till löpande utbildning och utvecklingsprogram 
• Möjligheter att växa inom företaget 
• Stort fokus på hälsa och säkerhet  
• Volontärarbete på betald arbetstid 

Om tjänsten 

Heltid, dagtid må-fre. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.

Tillsvidareanställning. Provanställning tillämpas.

Frågor om tjänsten och rekryteringsprocessen besvaras av christian.martensson@sodexo.com.

Observera att vi endast tar emot ansökningar via vårt rekryteringssystem.

Urval sker löpande.

Din ansökan vill vi ha senast 2024.03.31

Mer om Sodexo och vilka vi är 


• Vårt syfte, hållbarhetsarbete och våra tjänster 
• Medarbetarsidorna Mitt Sodexo 

Redo att vara en del av något större? Ansök idag!


Sodexokoncernen
Sodexo grundades av Pierre Bellon i Marseille 1966 och är världsledande inom hållbar mat och erbjudanden inom lärande, arbete, hälsa och nöje. Sodexokoncernen är unik genom sitt oberoende och grundarfamiljens delägande, sin hållbara affärsmodell och serviceutbudet med måltidstjänster och FM-tjänster. Dessa erbjudanden möter alla utmaningar i vardagen med ett dubbelt mål: att förbättra livskvaliteten för våra medarbetare och dem vi erbjuder våra tjänster, och att bidra till ekonomiska, sociala och miljömässiga framsteg i de samhällen där vi är verksamma. För oss går tillväxt och socialt engagemang hand i hand. På Sodexo är vårt syfte att skapa en bättre vardag, för ett bättre liv för alla.

Ansök nu

Restaurangbiträde till Sodexos restaurang i Lund

Köksbiträde
Läs mer Nov 20
När du vill att jobbet ska vara mer än bara ett jobb erbjuder vi variation på olika sätt. Hos oss får du vara dig själv! För vi vet att en inkluderande arbetsplats ger framgång och det blir roligare att gå till jobbet. Hos oss får du intressanta och utmanande arbetsuppgifter.


Som restaurangbiträde på Sodexo är du en lagspelare och matsvinnsbekämpare. I rollen ingår beredning av mat och att se till att alla arbetsområden hålls rena och snygga. Med din höga servicenivå påverkar du våra gästers vardag på ett positivt sätt. Jobba hos oss på Sodexo och bli en del av något större. Du kommer att tillhöra ett företag och ett team som värdesätter dig för dig, du kommer att kunna agera målmedvetet och påverka genom dina dagliga handlingar, och utvecklas i din egen takt.  

Vårt uppdrag hos vår kund i Lund består av… Service,försäljning,produktion,kassatjänst,disk 

Vad du kommer att jobba med: 


• Tillhandahålla högsta kvalitet för en positiv matupplevelse
• Beredning av mat
• Följa och tillaga grundläggande recept 

Vad du bidrar med: 


• Goda kunskaper om matlagning 
• Hög servicenivå  
• God samarbetsförmåga 

Vad vi erbjuder: 


• Flexibel och dynamisk arbetsmiljö 
• Tillgång till löpande utbildning och utvecklingsprogram 
• Möjligheter att växa inom företaget 
• Stort fokus på hälsa och säkerhet  
• Volontärarbete på betald arbetstid 

Om tjänsten 

Tillsvidare 100% Mån-Fre 6,30-15  8,00-16,30  8,30-17,00

Frågor om tjänsten och rekryteringsprocessen besvaras av Ulrika Johansson, ulrika.johansson@sodexo.com. Observera att vi endast tar emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Din ansökan vill vi ha senast 2023-12-10. 

Mer om Sodexo och vilka vi är 


• Vårt syfte, hållbarhetsarbete och våra tjänster 
• Medarbetarsidorna Mitt Sodexo
• Besök gärna vår Facebook-sida där vi som medarbetare bl.a. delar stories med varandra, Sodexo Sverige | Facebook.   

Redo att vara en del av något större? Ansök idag! 

 


Sodexokoncernen
Sodexo är världsledande inom hållbar mat och erbjudanden inom lärande, arbete, hälsa och nöje. Vi utmärker oss genom vår hållbara affärsmodell och serviceutbudet med måltidstjänster, FM-tjänster samt de medarbetarförmåner som erbjuds via Pluxee. Sodexokoncernen har offentliggjort att Pluxee, som idag är en del av koncernen, kommer att bli en separat koncern och börsnoteras i början av 2024. Vi bidrar till den ekonomiska, sociala och miljömässiga utvecklingen i de 45 länder där vi har verksamhet. Med omsorg servar våra 430 000 medarbetare miljontals människors dagliga behov och vi driver vår verksamhet på ett inkluderande, engagerande och ansvarstagande sätt. På Sodexo är vårt syfte att skapa en bättre vardag för ett bättre liv för alla.

Ansök nu

Elektriker

Installationselektriker
Läs mer Sep 26
När du vill att jobbet ska vara mer än bara ett jobb erbjuder vi variation på olika sätt. Hos oss får du vara dig själv! För vi vet att en inkluderande arbetsplats ger framgång och det blir roligare att gå till jobbet. Hos oss får du intressanta och utmanande arbetsuppgifter.


Om rollen
Du kommer att arbeta med elarbeten och drifttekniska arbetsuppgifter i teknikintensiva lokaler i Lund. Arbetet ställer krav på noggrannhet och god planering samt prioritering. Man ingår i en grupp av drifttekniker och elektriker som gör både löpande servicearbeten som kan vara planerade, periodiska eller utförande av arbetsorder.
Tjänsten som är i Lund på heltid och i tjänsten kan det ingå beredskapstjänstgöring med 1 timmes inställelsetid.


Dina arbetsuppgifter kommer i huvudsak bestå av:
• Felavhjälpande underhåll och elarbeten
• Fastighetsdrift och service inom merparten av de områden som finns inom en fastighet
• Akut felavhjälpning
• Dokumentation, uppföljning och sammanställning av underlag efter utförda uppdrag
• Tillsyn och skötselarbete/rondering
• Beredskapstjänstgöring enligt rullande schema
Kvalifikationer/Krav:
• El-teleteknisk utbildning eller motsvarande dokumenterat
• Bakgrund som industrielektriker eller serviceelektriker
• Kunna läsa och förstå elritningar
• Datorvana, goda kunskaper Word och Excel
• Flytande svenska i tal och skrift
• Goda kunskaper i engelska i tal och skrift
• Körkort B


Meriterande:
• Kännedom om lås och larm
• Mekanisk kompetens
• Liftutbildning
• Heta Arbeten


Vad du kommer bidra med:
För denna tjänst söker vi dig som har dokumenterad erfarenhet av arbete som elektriker. Datorn är ett av dina arbetsredskap då du ansvarar för rapportering och dokumentation av ditt arbete.
Förutom att kunna arbeta både i team och självständigt behöver du ha en stark social förmåga kombinerat med ansvarstagande, ansvara för driften och kunna fatta egna beslut samt planera ditt arbete. Det är viktigt att du är engagerad, serviceinriktad och tycker om att jobba i en grupp och att ha dagliga kundkontakter med kundens behov i fokus.


Om ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 2023-10-31.
Urvalsprocessen sker löpande varför vi gärna tar emot din ansökan så snart som möjligt.
Frågor kring tjänsten besvaras av rekryterande chef Emil Rydh, tel. 0725 46 38 87.
Ansökan kan endast göra via vår hemsida. Välkommen att söka!


Sodexokoncernen
Sodexo är världsledande inom tjänster som förbättrar livskvalitet för våra kunder och medarbetare. Vi utmärker oss genom vår hållbara affärsmodell och vårt serviceutbud med måltids- och FM-tjänster samt lösningar för medarbetarförmåner. Vi bidrar till den ekonomiska, sociala och miljömässiga utvecklingen i de 53 länder där vi har verksamhet. Med omsorg servar våra 422 000 medarbetare miljontals människors dagliga behov och vi driver vår verksamhet på ett inkluderande, engagerande och ansvarstagande sätt. På Sodexo är vårt syfte att skapa en bättre vardag för ett bättre liv för alla.

Ansök nu

Underhållsplanerare till Sodexo

Fastighetstekniker/Drifttekniker, fastighet
Läs mer Sep 26
När du vill att jobbet ska vara mer än bara ett jobb erbjuder vi variation på olika sätt. Hos oss får du vara dig själv! För vi vet att en inkluderande arbetsplats ger framgång och det blir roligare att gå till jobbet. Hos oss får du intressanta och utmanande arbetsuppgifter.


Vi söker en fastighetsförvaltare till teknikintensiva lokaler. Uppdraget innefattar ansvar för det löpande och periodiska underhållet av alla delar av fastigheten, t.ex:
• Byggnad
• Automation
• El och kraft
• Ventilation
• Värme
• Sanitet
• Mediaförsörjing som tryckluft
• etc.

Vem är du?

Du ska tycka om att leda och jobba tillsammans med andra människor gärna ha en teknisk utbildning eller erfarenhet av likvärdigt arbete som bedöms av arbetsgivaren.
Du är en systematisk problemlösare och har god erfarenhet av att planera.
Goda kunskaper i tal och skrift i svenska och engelska krävs då koncernspråk och diverse underhållssystem är på engelska.
Du ska på ett proaktivt sätt jobba tillsammans med kunden att koordinera, driva och utveckla samarbetet inom avdelningen samt berörda intressenter.
• Examen från gymnasieutbildning
• Arbetat med styrning av tekniker för fastighetsskötsel
• Kunskap inom några områden: El, Ventilation eller Styr
• God allmän datorkunskap samt goda kunskaper i Officepaketet

Som person är du kommunikativ, strukturerad, klarar av ett ibland högt arbetstempo, ansvarsfull, positiv och bra på att samarbeta.

Utdrag ur belastningsregistret kan komma att göras i samband med anställning.

Det förekommer även planeringsarbeten och uppföljningar i olika system vilket gör att Du måste ha relevant datorvana. Det är även viktigt att Du har en hög servicenivå vilket utgör grunden till fortsatt framgång för företagets kunder.

Har du frågor maila erik.hagman@sodexo.com

Intervjuer för rekryteringen sker löpande men vi vill ha din ansökan senast 2023-09-30

Om tjänsten
Lön enligt överenskommelse.
Tillträde snarast, intervjuer sker löpande så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Sista ansökningsdag 2023-09-30.

Välkommen med din ansökan!


Sodexokoncernen
Sodexo är världsledande inom tjänster som förbättrar livskvalitet för våra kunder och medarbetare. Vi utmärker oss genom vår hållbara affärsmodell och vårt serviceutbud med måltids- och FM-tjänster samt lösningar för medarbetarförmåner. Vi bidrar till den ekonomiska, sociala och miljömässiga utvecklingen i de 53 länder där vi har verksamhet. Med omsorg servar våra 422 000 medarbetare miljontals människors dagliga behov och vi driver vår verksamhet på ett inkluderande, engagerande och ansvarstagande sätt. På Sodexo är vårt syfte att skapa en bättre vardag för ett bättre liv för alla.

Ansök nu

Städare i produktion samt utemiljö hos stor kund i Lund

Städare/Lokalvårdare
Läs mer Aug 24
Vill du vara en del av något större?
Om du vill jobba tillsammans med människor med olika bakgrunder, Om du har stora ambitioner, inte är rädd för utmaningar och vill växa samtidigt som du bidrar till vår utveckling och tillväxt. Då är du välkommen till Sodexo!

Vill du vara en del av något större? Om du vill jobba tillsammans med människor med olika bakgrunder, Om du har stora ambitioner, inte är rädd för utmaningar och vill växa samtidigt som du bidrar till vår utveckling och tillväxt. Då är du välkommen till Sodexo!


Vi söker nu en anvarsfull person för ett vikariat med ansvar för produktionsstädning samt utemiljö till vårt uppdrag hos stor kund i Lund. Att arbeta hos oss är varierande, utmanande och kräver stort personligt engagemang.

Din arbetstid blir halvtid 06.00-10.00 men med goda chanser för utökning.

Dina arbetsuppgifter kommer att bestå i att utföra städning i produktion med bl.a. städmaskiner samt skötsel av utemiljö med bil på vår stora anläggning i Lund. 

Kvalifikationer/Krav:




• Du har gärna genomgått gymnasieskola eller motsvarande
• B-körkort är krav
• Gärna erfarenhet av yrkesmässig städning eller annat servicearbete
• Du har goda kunskaper i svenska i både tal och skrift
• SRY, PRYL eller motsvarande utbildning är meriterande

Personliga egenskaper:


• God servicekänsla och kunna hantera olika möten med människor
• Lyhörd för kundens behov
• God samarbetsförmåga
• Representativ och vara en god ambassadör för vårt företag
• Noggrann, strukturerad och systematisk
• Självständig och handlingskraftig
• Förmåga att lyssna och kunna kommunicera budskap
• Positiv attityd
• Du delar våra värderingar

Anställningsform och arbetstider:
Vikariat/vikarie dagtid 

Har du frågor kontakta robert.norekvist@sodexo.com

OBS! Inga ansökningar mottages per mail

Din ansökan vill vi ha senast den 2022-09-30
Ansökan kan endast göras via vår hemsida. 

Välkommen med din ansökan!


Sodexokoncernen
Sodexo är världsledande inom tjänster som förbättrar livskvalitet för våra kunder och medarbetare. Vi utmärker oss genom vår hållbara affärsmodell och vårt serviceutbud med måltids- och FM-tjänster samt lösningar för medarbetarförmåner. Vi bidrar till den ekonomiska, sociala och miljömässiga utvecklingen i de 53 länder där vi har verksamhet. Med omsorg servar våra 422 000 medarbetare miljontals människors dagliga behov och vi driver vår verksamhet på ett inkluderande, engagerande och ansvarstagande sätt. På Sodexo är vårt syfte att skapa en bättre vardag för ett bättre liv för alla.

Ansök nu