Lund: Kundansvarig

Hitta ansökningsinfo om jobbet Kundansvarig i Lund. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Lund inom den kategorin.

Publicerad: 2018-05-21 // Varaktighet: Heltid

Riksbyggen är ett kooperativt företag som utvecklar hållbara boendemiljöer med bostadsrätt. Vi är samtidigt en av Sveriges största fastighetsförvaltare med såväl bostadsrättsföreningar och företag som offentliga fastighetsägare som kunder. Vår verksamhet finns över hela landet och i dag är vi cirka 2 300 medarbetare. Riksbyggen är en attraktiv arbetsgivare som erbjuder medarbetarna möjlighet till utveckling, delaktighet och inflytande. Välkommen!

I rollen som kundansvarig har du en central roll i vår kundorienterade organisation och huvudansvaret för den löpande dialogen med våra kunder som består av bostadsrättsföreningar och kommersiella kunder. Det är genom kundansvarig rollen som våra kunder får full tillgång till all den breda fastighetskompetens som finns inom Riksbyggen. Tjänsten är placerad i Malmö. Vi söker dessutom en kundansvarig med samma beskrivning för föräldravikariat i Lund från 1 september. Ange i din ansökan vilken av tjänsterna du är mest intresserad av!

Vad ska du göra?

Rollen som kundansvarig innebär att på ett affärsmässigt sätt stärka och utveckla befintliga kundrelationer. Kundansvarig säkerställer också en professionell uppstart av nya kunder. I nära samverkan med leveransorganisationen arbetar du målinriktat med att säkerställa kundnöjdhet och lönsamhet i uppdragen. Arbetet är omväxlande och socialt. Du kommer att arbeta självständigt, ha stort eget ansvar och få stor frihet att på egen hand lösa de utmaningar du ställs inför i ditt arbete.

Med kunskap om kundens behov och intressen erbjuder du kundanpassade lösningar utifrån Riksbyggens totala tjänsteutbud och upprättar offerter och avtal. Du arbetar mot uppsatta försäljnings- och budgetmål och är ytterst ansvarig för intäkter och lönsamhet för dina kunder. Kundgruppen består av flera kundansvariga som tillsammans arbetar för att utveckla och driva arbetet framåt och för att nå marknadsområdet gemensamma intäktsmål. Tillsammans med övriga kundansvariga deltar du även i kundteamsarbete, kundaktiviteter såsom temakvällar och mässor. I rollen som kundansvarig kan innebära arbete på kvällstid vilket kompenseras med en i övrigt flexibel arbetstid.

Vem är du?

Vi söker dig som känner en utmaning i att utveckla affären tillsammans med kunden utifrån deras behov. Några av dina mer framträdande egenskaper är att du tycker om att ta initiativ, du gillar utmaningar och att kunna påverka din omgivning. Som person drivs du av att skapa goda kundrelationer och göra lönsamma, långsiktigt hållbara affärer. Du är intresserad av människor och kommunicerar lätt med olika personer internt och externt på ett förtroendeingivande sätt. Du är välorganiserad i ditt arbete och har förmåga att koordinera många kontaktytor såväl internt som externt.

Vi tror att du har arbetat ett antal år som förvaltare eller ekonom och har erfarenhet av tidigare styrelsearbete. Extra meriterande är om du har erfarenhet av fastighetsteknik, försäljning, projektledning, av att skriva avtal och/eller av att driva avtalsförhandlingar.

Du är bekväm i olika datasystem och har god förmåga att uttrycka dig väl i såväl tal som skrift.

Tjänsten kräver B-körkort och tillgång till egen bil.

Din intresseanmälan skickar du till oss via riksbyggen.se under lediga jobb senast den 16 juni, men vi ser gärna att du skickar in din ansökan redan idag då urval sker löpande.

Frågor?

Kontakta Eva Strandberg, Kundgruppschef 0410-62774


Till rekryteringskonsulter, annonssäljare etc. Vi har redan beslutat vilka vi samarbetar med vid rekryteringar samt var vi vill synas. Vi undanber oss därför kontakt från försäljare i dessa frågor.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Lund som Fastighetsförvaltare

Nedan visas andra jobb i Lund som Fastighetsförvaltare.

Fastighetskoordinator till Fastighetsenheten Primärvården i Lund

Läs mer Dec 15
Gör skillnad. Varje dag.
Vill du medverka i förvaltningens behov av lokalförsörjning så att vi kan bedriva Primärvård i väl anpassade lokaler?
Vi söker en ny fastighetskoordinator och kollega.

Du kommer ingå i ett team med fastighetskoordinatorer och säkerhetssamordnare som leds av en enhetschef.
Fastighetsenheten ingår i den övergripande verksamheten för ekonomi och fastighet som är en del av förvaltningsledningen inom Primärvården Skåne.


ARBETSUPPGIFTER
Är du intresserad av fastighetsfrågor? Trivs du i en koordinerade roll som innebär många kontaktytor? Vi erbjuder dig ett spännande uppdrag där du har stort fokus på fastighetsfrågor och med stora möjligheter att vara med och påverka.

Som fastighetskoordinator arbetar du för att säkerställa att vården erhåller de tjänster som avropats och att vården kan bedrivas i lokaler som uppfyller de krav och standards som framställts. Du stödjer och vägleder verksamheterna i planerings- och byggprocessen i samband med förändrat lokalbehov. Vidare ansvarar du även för ärenden relaterade till fastighet och service samt stöttar verksamheterna i framtagande av behovsanalys inför en lokalförändring.
Du deltar i arbetsgrupper inom ombyggnads- och lokalförändringsprojekt och ansvarar för kontakten med andra regionala förvaltningar. Vid avrop av lokalförändringar samordnar du hanteringen med tillhörande fastighetsrelaterade utrustningsobjekt. Säkerhetsrelaterade frågor och investeringshantering är andra arbetsuppgifter som hanteras av fastighetskoordinatorn.

Verksamheterna som du arbetar med är geografiskt utspridda, det förekommer därmed resor inom Skåne.

Låter detta som en intressant tjänst för dig? Tveka då inte att söka dig till oss!


KVALIFIKATIONER
Vi välkomnar dig som har yrkesutbildning inom fastighetsförvaltning alternativt annan utbildning i kombination med erfarenhet vi efterfrågar. Du har ett par års erfarenhet av att arbeta med fastighetsfrågor och vi ser gärna att du har ett specifikt intresse för vårdverksamhet. I tidigare roller har du arbetat med olika byggprocesser och ritningstolkningar. Erfarenhet av ekonomiska beräkningar relaterat till byggprojekt är meriterande liksom investeringshantering samt erfarenhet från säkerhetsrelaterade fastighetsfrågor. Du har god datorvana, är van att arbeta i olika system och ser datorn som ett naturligt arbetsredskap i vardagen. Tillika har du mycket goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift.
Då det förekommer resor i tjänsten är även giltigt B-körkort en förutsättning.

Du är noggrann, jobbar effektivt samt trivs med många kontaktytor såväl internt inom den egna förvaltningen/verksamheten som med våra samarbetspartners. Du har ett mycket gott bemötande och det faller sig naturligt för dig att ta nya kontakter, bygga relationer och att skapa förtroende. Som fastighetskoordinator hanterar du en stor mängd parallella ärenden varför det även krävs struktur och ansvarstagande för att bli framgångsrik. Vidare är du en person som agerar med hög integritet. Du är lösningsorienterad och trivs med såväl självständigt arbete som teamarbete. Vi förväntar oss att du aktivt delar med dig av din kunskap och bidrar till ett gott arbetsklimat. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Varmt välkommen med din ansökan!


ÖVRIGT
Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt.

Primärvården Skånes syfte är att skapa god hälsa och bästa möjliga patientupplevelse för alla i Skåne. För hela människan. Genom hela livet. Vi erbjuder hälso- och sjukvård till alla som bor i eller besöker Skåne. Vi ansvarar för de offentligt drivna vårdcentralerna, barnmorskemottagningarna, barnavårdscentralerna samt kvälls- och helgmottagningarna i hela Skåne. I primärvården finns även dietistverksamhet, palliativ vård och avancerad sjukvård i hemmet (ASIH), familjecentraler, barnhälsovårdspsykologer, Palliativt utvecklingscentrum och Centrum för primärvårdsforskning (CPF). Vi är cirka 4 300 medarbetare i förvaltningen. Välkommen!

På http://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Ansök nu

Lokalförsörjningsplanerare till Lundafastigheter

Läs mer Sep 25
Här får du plats att växa. Inom Lunds kommun sätter vi kunskapen i centrum och skapar möjligheter att utvecklas i arbetslivet. Vi erbjuder en inkluderande arbetsmiljö, och chans att påverka och göra skillnad. Vill du bli en av oss?


Serviceförvaltningen tillgodoser övriga förvaltningar och kommunala bolags behov av service, exempelvis inom lokaler, skolmåltider, grönyteskötsel eller entreprenadjobb. Vi har drygt 600 anställda fördelade över affärsområdena Lundafastigheter, Markentreprenad och Måltidsservice samt vår stab. Hos oss är du med och gör skillnad för små och stora Lundabor!



Om oss
Lundafastigheter är ett affärsområde inom Serviceförvaltningen och vårt uppdrag är att förvalta och tillhandahålla ändamålsenliga lokaler och bostäder för kommunala behov.

Uppdraget innebär bland annat att Lundafastigheter planerar, bygger och förvaltar förskolor, skolor, idrottsanläggningar, badhus, gruppboenden, kulturlokaler, bostäder samt kommersiella- och kontorslokaler.

Som lokalförsörjningsplanerare ingår du i förvaltningsavdelningen på Lundafastigheter tillsammans med 17 kollegor. På avdelningen arbetar vi idag med fastighetsförvaltning av lokaler, hyresavtal och lokalförsörjning. Vi förvaltar cirka 550 fastighetsobjekt och 1100 byggnader som omfattar cirka 750.000 kvm bruksarea.





Arbetsuppgifter
Är du en driven person som vill samordna lokalplanering i nära dialog med ledning, kollegor, hyresgäster och fastighetsägare?

Vi erbjuder en självständig och bred roll. I rollen som lokalförsörjningsplanerare kommer du ha varierande arbetsuppgifter i samarbete med bland annat fastighetsstrateg, fastighetsförvaltare och hyresförvaltare samt med kommunens lokalstrateg och lokalplanerare, stadsbyggnadskontor, tekniska förvaltning med fler. Som lokalförsörjningsplanerare ska du verka som en HUB. Leda, koordinera och samarbeta för att förbättra lokalförsörjningsprocesser tillsammans med interna och externa kollegor i kommunen. Rollen innebär administrativt arbete.

Dina arbetsuppgifter kan bland annat innefatta att:

- Tillsammans med hyresförvaltare utreder du möjliga lösningar för olika verksamheters -och hyresgästers lokalbehov, i det långsiktiga perspektivet

- Du leder det operativa arbetet till den strategiska lokalförsörjningsplanen, d.v.s. analyserar och redogör för kommunens långsiktiga lokalförsörjningsbehov tillsammans med fastighetsstrateg

- Sammankalla och föra dialoger med kommunens förvaltningar om deras lokalbehov utifrån ett långsiktigt lokalförsörjningsperspektiv

- Ha dialoger med bl.a. tekniska förvaltningen, stadsbyggnadskontoret och externa fastighetsägare i olika typer av exploateringsprojekt

- Utreda och skriva detaljplansremisser och motioner kopplade till kommunens fastighetsbestånd

- Inhämta information från fastighetsförvaltare och lokalplanerare om underhållsplaner och hyresgästens behov av verksamhetsanpassningar för att presentera sammanställningen i strategiska lokalgrupper

- Vara delaktig i uppföljning och framtagande av rutiner, processer och policys för kommunens lokaler

- Representera Lundafastigheter i bl.a. kommunövergripande lokalgrupp, vid detaljplanutredningar tillsammans med andra förvaltningar, medverka i arbete med kommunens planprogram och vid framtagande av översiktsplan

- Sammankalla och medverka i förvaltningsspecifika lokalgrupper

- Inhämtar information från fastighetsförvaltare och hyresförvaltare till lokalgrupper samt återkoppla lokalgruppsärenden tillbaka till den interna organisationen

- Bevaka bygglovstider

- Sammanställa information om Serviceförvaltningens vakanta lokaler

- Lokalplanera för serviceförvaltningens egna behov av lokaler idag och för framtiden





Vi söker dig som
Du har gått en bygg- eller fastighetsrelaterad högskoleutbildning/KY-utbildning eller har motsvarande arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Meriterande är om du tidigare arbetat som lokalplanerare/lokalsamordnare eller likvärdigt.

Du förväntas vara trygg i dig själv, i din kompetens och har lätt för att skapa långsiktiga och förtroendefulla relationer. Du ska kunna arbeta både självständigt och i team. Du är strukturerad och har lätt för att prioritera. Du kan kommunicera förslag och lösningar på ett tydligt sätt, både muntligt och skriftligt. Du stimuleras av att hitta lösningar utifrån kommunens helhetsbehov. Du gillar administrativt arbete. Du kan behärska svenska språket i både tal och skrift och har god datakunskap. B-körkort krävs för tjänsten.

Lundafastigheter är en modern organisation som arbetar med högt tempo och stora ambitioner för kommuninvånarnas bästa. Låter det som ett spännande arbete? Välkommen med din ansökan!

Urval och intervjuer sker löpande under ansökningstiden.

Ansök nu

Teknisk förvaltare

Läs mer Sep 18
Det är på regeringens uppdrag som Statens fastighetsverk förvaltar vårt gemensamma natur- och kulturarv. Vi förvaltar en mångfald av statligt ägda fastigheter – däribland regeringsbyggnader, domstolar, slott och kungsgårdar, teatrar, museer, ambassader samt en sjundedel av landets yta bestående av skog och mark. 

Som medarbetare är vi stolta över att vara anställda på en myndighet, arbeta utifrån den statliga värdegrunden och få bidra till en positiv samhällsutveckling.

SFV Syd förvaltar besöksmål, statliga byggnadsminnen, donationsfastigheter, residens och många andra spännande byggnader i det statliga beståndet i Skåne, Kronoberg, Blekinge samt Öland.

Våra fastigheter erbjuder oss ett varierat arbete i spännande kulturhistoriska miljöer.

Fastighetsområdets regionkontor är placerat i Lund. Platskontor finns i Karlskrona, Huseby och Kalmar. Fastighetsområdet består i dagsläget av en fastighetschef, två fastighetsförvaltare, tre förvaltningsassistenter, en ekonom, åtta tekniska förvaltare samt två drifttekniker. Fastighetsområdet har idag både köpt och egen drift. Nu behöver ersättningsrekrytera vår grupp med en teknisk förvaltare med placering i Lund.


Din roll 

I rollen som teknisk förvaltare arbetar du med den dagliga driften tillsammans med FO:ts tekniker, du samordnar även den köpta driften i Skåne.

Du arbetar långsiktigt och affärsmässigt med förvaltning av mycket varierande art och kommer även själv att leda mindre underhållsprojekt. I ditt ansvar ligger att budgetera, planera, upphandla, samordna, byggleda och följa upp den dagliga driften, myndighetsbesiktningar och mindre underhållsprojekt. I din roll ingår också att avropa tjänster enligt lagen om offentlig upphandling. Naturligtvis samarbetar du även med förvaltningsområdets övriga personal och tycker om att jobba i teamen runt fastigheterna. En viktig del är också att vårda våra kundrelationer samt vara en länk mellan hyresgäst, brukare, extern driftorganisation, övriga förvaltningen och externa/interna projektledare.

Byggnaderna är till större del byggnader med stora kulturhistoriska värden, vilket kräver en noggrann och varsam hantering för att bevaras inför framtiden. Drift och underhållsåtgärder görs ofta i nära samarbete med antikvarisk kompetens. Modern funktionalitet, komfort och teknik är också en viktig del. Vi arbetar ständigt med energieffektivisering, långsiktig hållbarhet och tekniska förbättringar.

Vidare kommer du att delta i verksamhetsplanering och budgetarbete. Du ansvarar också för att arbeta i verksamheten med uppställda mål avseende t ex god miljö, kvalitet, kulturarvsfrågor och nöjd kund. Du rapporterar till fastighetschefen.

Då flertalet av våra fastigheter är geografiskt spridda är resor en betydande del av tjänsten.


Din profil 

Vi söker dig med högskoleutbildning eller KY-utbildning med inriktning mot drift alternativt har du förvärvat liknande kunskaper genom praktisk erfarenhet inom området. Det är meriterande om har erfarenhet av köpta driftentreprenader, energieffektiviseringsarbete, vattenverksamhet, myndighetsbesiktningar samt att driva och leda mindre projekt. Du har kunskaper inom upphandling, driftteknik, entreprenadjuridik, aff samt ekonomi. Erfarenhet att ha arbetat med kulturhistoriska byggnader är meriterande.
Goda datakunskaper är en förutsättning för tjänsten.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som person är du strukturerad, affärsmässig och har ett helhetsperspektiv och ett kundorienterat arbetssätt. Du har ett eget driv och är resultatorienterad och är också prestigelös och bra på att samarbeta.

B-körkort är ett krav då det blir en del resor i tjänsten.


Mer information 
SFV tillämpar 6 mån provanställning



Fackliga representanter för Saco, Seko och OFR/S nås via vår växel, 010-478 70 00. Mer information om SFV hittar du på?www.sfv.se

För ytterligare information kontakta Fastighetschef Maria Nordh 010-478 72 41

Sista ansökningsdag är 2023-10-09 och vi ser fram emot din ansökan och CV. Välkommen till oss!

Ansök nu

Ekonomisk fastighetsförvaltare till Regionfastigheter i Lund

Läs mer Aug 21
Gör skillnad. Varje dag.

Regionfastigheter utvecklar och förvaltar Region Skånes fastigheter. Just nu gör vi de största investeringarna någonsin på sjukhusområdena i Skåne. Regionfastigheter projektleder, bygger och utvecklar stora komplexa projekt i känslig sjukhusmiljö. Vi förvaltar fastigheter och avancerade tekniska system och måste kunna garantera hög driftsäkerhet årets alla dagar. Vårt arbete är en förutsättning för säker och trygg vård. Vi bygger också ut infrastrukturen för kollektivtrafiken i Skåne, med nya servicedepåer för buss, spårvagn och tåg.

Verksamhetsområde (VO) kund är kundens väg in till Regionfastigheter. Våra kunder är alla Region Skånes förvaltningar och verksamheter och vi hanterar deras lokalfrågor oavsett om det är i våra egna fastigheter eller lokaler vi hyr in av andra fastighetsägare. Vi ansvarar för förvaltning av Region Skånes fastighetsbestånd, inhyrning av externa lokaler och förvaltning av Region Skånes konstsamling. Vi är också Region Skånes beställare och kravställare med fastighetsägarperspektivet för att bibehålla eller förbättra fastigheternas värde och funktion. Inom VO kund är vi tre enheter med totalt cirka 40 medarbetare.

Se gärna vår film om Regionfastigheter här: https://bit.ly/3S2t482

ARBETSUPPGIFTER
Nu söker vi en ekonomisk fastighetsförvaltare till Regionfastigheter! Här på Enheten för förvaltning av egenägda fastigheter förvaltar vi Region Skånes ägda fastighetsbestånd, svarar för lokalförsörjning och uthyrning av lokaler samt är kundens ingång till Regionfastigheter.

I rollen förvaltar och utvecklar du vårt fastighetsbestånd för vilket du har ett ekonomiskt ansvar för och övergripande budgetansvar. Du är beställare av byggprojekt med värde upp till 100 miljoner kronor och ansvarar för upprättande av projektbeställningar till vår interna projektorganisation. Vidare är du våra kunders ingång till Regionfastigheter och håller i kundmöten. Som ekonomisk fastighetsförvaltare ansvarar du också för hyresavtalen. Du arbetar i team tillsammans med teknikförvaltare, projektledare, fastighetsdrift och administratörer.

Tjänsten har placering i Lund. Eftersom våra kunder är Region Skånes verksamheter som finns runt om i hela Skåne ingår resor i tjänsten inom Skåne. Vi erbjuder stor möjlighet till att arbeta på distans utifrån verksamhetens behov.

KVALIFIKATIONER
Vi välkomnar dig som har högskole-/universitetsutbildning inom exempelvis fastighetsföretagande eller lantmäteri, alternativt annan utbildning och/eller yrkeserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. För tjänsten krävs också goda språkkunskaper i svenska i såväl tal som skrift, god datorkunskap samt goda kunskaper i Microsoft Office-paketet och då särskilt i Excel. Eftersom resor ingår i tjänsten är giltigt B-körkort också ett krav. Därutöver har du erfarenhet av budgetansvar, beställaransvar för byggprojekt, fastighetsförvaltning och förvaltning av kommersiella lokaler.

Det är meriterande om du är väl förtrogen med hyreslagen och/eller lagen om offentlig upphandling (LOU). Har du erfarenhet av fastighetsdatasystem och/eller ekonomisystem är det också fördelaktigt.

Som person ser vi att du är flexibel, har lätt för att samarbeta och trivs med att ha många kontaktytor i ditt arbete. Du är positiv, har alltid kunden i fokus och hittar smarta lösningar för att komma framåt. Vidare är du en kommunikativ person som arbetar på ett strukturerat och ansvarstagande sätt. Därtill är du en lagspelare som gärna delar med dig av dina kunskaper samt bidrar till verksamhetens utveckling och till att skapa en god arbetsmiljö. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt.

Regionfastigheter utvecklar Region Skånes fastigheter. Vi förvaltar drygt 1 miljon m2 i egna fastigheter och ansvarar för fastighetsdrift och fastighetsunderhåll. Dessutom hyr vi cirka 500 000 m2 runt om i Skåne av andra fastighetsägare. Regionfastigheter ansvarar också för all om- och nybyggnation av Region Skånes lokaler. Just nu gör vi de största investeringarna någonsin på sjukhusområdena i Skåne, och bygger ut infrastrukturen med en servicedepå för Öresundstågen, spårvagnsdepå i Lund och planerar för flera nya bussdepåer. Vi är cirka 350 anställda med bred och stark kompetens inom byggprojektledning, teknik och fastighetsförvaltning. Vårt arbete bidrar till ständigt bättre förutsättningar för vård, trafik och utveckling i Region Skåne. skane.se/vibygger

På http://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Ansök nu

Fastighet- och Teknikchef till Grand Hotel

Läs mer Maj 19
Vi söker nästa viktiga nyckelspelare till Grand Hotel och Hotel Lundia.
Lunds ledande hotellföretag med bästa läge, en härlig miljö och fantastisk personal.

Är du deras framtida talang som blir en del av deras inkluderande, personliga, engagerade och kunniga team?

Arbetsbeskrivning
Som Fastighet- och Teknikchef är du navet i teamet med det yttersta ansvaret för att övervaka och koordinera fastighetens drift och underhåll, interiört som exteriört. Du ansvarar för att säkerhetsställa att fastigheten och alla dess tekniska system, såsom IT- drift och konferensteknik till el, vatten och värme, fungerar optimalt för att möta hotellets behov och gästernas förväntningar.

Du upprättar hotellets föreskrifter och riktlinjer kring både brand-och inbrottssäkerhet med kontinuerlig dokumentation och information, samt leder och utbildar dina medarbetare i detta. I dina arbetsuppgifter ingår att kvalitetssäkra reparationer, hålla tidsplaner och säkerställa att allt underhåll utförs på ett bra och effektivt sätt. För att genomföra företagets mål och ambitioner på ett framgångsrikt sätt behöver du aktivt delta vid drifts-, lednings- och projektmöten samt ha kontinuerlig kontakt med hotellets olika leverantörer.

Du är hotellets kontaktperson mot myndigheter och håller i det systematiska arbetsmiljöarbetet samtidigt som du bidra till att skapa en trygg miljö för gäster och anställda. Till din hjälp har du två erfarna och ambitiösa vaktmästare som rapporterar till dig. Du rapporterar i din tur direkt till Hotelldirektör.

Tillsammans med dina kollegor ligger ditt främsta fokus i att hålla hotellet i utmärkt skick för gästerna. Här blir du delaktig i en levande, inbjudande och anrik miljö med en stor portion nytänk och personlig kultur.

Matchar du profilen?

Grand Hotel och Hotel Lundia är det personliga familjära förtaget som genomsyras i hela verksamheten. Vi tror därför att du trivs bäst i en inkluderande miljö där du och dina kollegor värnar om att få alla att känna sig välkomna. Ditt personliga driv i kombination med ditt naturliga servicetänk gör att du passar rätt in i vårt team.

I ryggen har du en teknisk bakgrund med troligen tidigare erfarenhet av fastighetsförvaltning eller liknande område. Du är van att hantera brandsäkerhetsfrågor och behärskar områden som VVS, el och dokumentation kopplat till detta. Det är starkt meriterande om du tidigare arbetat med projektledning samt har ekonomi- och budgetkunskap.

I dina tidigare yrkesroller har du ofta fått höra att du är organiserad och strategisk. Att strukturera dina arbetsuppgifter är inget främmande och du är van vid att leverera kvalitet och tänka hållbarhet.

Du har en vilja att aktivt bidra till utveckling och förbättring och har en fallenhet för att sätta både din kollega som gäst i fokus. Din positiva grundinställning smittar av sig på andra och du är ödmjuk inför uppgifter där det kan förekomma hög som låg arbetsbelastning. Du har lätt för att skapa goda relationer och får ofta höra att du är en nyfiken öppen och engagerad ledare. Du som person tillför den varma, familjära känsla som genomsyrar hela verksamheten och där du tar emot och behandlar alla gäster och besökare med samma omsorg, respekt och intresse som ni visar varandra internt. Service ser du som en självklarhet och du ger gärna det där lilla extra.

Förutom ovan egenskaper önskar vi följande kompetens och kunskap:

- Minst 5 års arbetslivserfarenhet inom fastighetsförvaltning eller annan relevant bakgrund

- God datavana i Officepaketet.

- Uttrycker dig väl i svenska både i tal och text



Det här behöver du veta

- Heltid med 6 månaders provanställning

- Start enligt överenskommelse

- Arbetsplats Lund

- Verksamheten är öppen året runt, därav kan det förekomma arbete under kvällar och helger

- Vi vill ha din ansökan så fort som möjligt då ansökningar hanteras löpande

Kontaktuppgifter och ansöka
Ansöker gör du med CV och personligt brev. Om du har frågor kring ansökan kan du kontakta

Annika Zimmerman - annika@zimmermans.se

Linnea Sundquist- linnea@zimmermans.se

Tester kan förekomma i våra rekryteringsprocesser.
Observera att vi pga GDPR inte tar emot ansökningar via e-post utan endast via vårt kandidatsystem.

Vi ser fram emot att lära känna dig!

Om Företaget
Grand Hotel i Lund är den självklara mötesplatsen för gastronomi, boende och upplevelser. En elegant och sorlande oas präglad av kultur, tradition och förnyelse. Vi skapar med våra rum, konferenser, deli och gastronomi

oändliga möjligheter för inspirerande möten och upplevelser. Genom förstklassig service, personligt engagemang och gedigen kunskap, överträffar vi våra gästers förväntningar och skapar långsiktiga relationer. Företaget består av två hotell - Grand Hotel Lund som öppnades 1889 och Hotel Lundia som öppnades 1968.

Välkommen att ta kika in på våra hotell eller lär känna oss närmare här nedan:

www.grandilund.se (http://www.grandilund.se)
www.lundia.se (http://www.lundia.se)

Ansök nu

Andra jobb i Lund från Riksbyggen

Nedan visas andra jobb i Lund från Riksbyggen .

Säsongsarbetare utemiljö

Parkarbetare/Utemiljöarbetare/Miljövärd
Läs mer Mar 15
Riksbyggen är ett kooperativt företag som utvecklar hållbara boendemiljöer. Vi är samtidigt en av Sveriges största fastighetsförvaltare med såväl bostadsrättsföreningar och företag som offentliga fastighetsägare som kunder. Vår verksamhet finns över hela landet och i dag är vi cirka 2 700 medarbetare. Riksbyggen är en attraktiv arbetsgivare som erbjuder medarbetarna möjlighet till utveckling, delaktighet och inflytande. Välkommen!

 

Nu söker vi medarbetare som kan förstärka vår verksamhet under sommarsäsongen 2019 med start 1 april.

Vi söker personer som arbetar i skötselgrupper samt förare till gräsklippning. Tjänsterna är placerade i Lund och Trelleborg.

Vad ska du göra?

För skötselgrupperna består arbetsuppgifterna huvudsakligen av ogräsrensning, beskärning och häckklippning. Även plantering av såväl utplanteringsväxter som perenner, träd och buskar förekommer. Kundkontakt är en viktig del i det dagliga arbetet då vi ständigt möter våra kunder ute på föreningarna.

De som klipper gräset har en runda som man ansvarar för att det skall vara utfört varje vecka. När det är tid över hjälper man till i någon av skötselgrupperna.

Att arbeta med trädgård är varierat och socialt. Du möter våra kunder och bidrar till en vacker och trivsam boendemiljö. Du arbetar i grupp, ni planerar tillsammans era dagar och tar egna initiativ – ni har stor frihet under ansvar. Oavsett väder arbetar du utomhus, och du får vara fysiskt aktiv hela dagarna.

Tidrapportering och övriga administrativa bitar utförs vid datorn och på mobilen.

Vem är du?

Vi söker dig med tidigare erfarenhet av trädgårdsarbete. Det är meriterande om du har utbildning inom trädgård och växtkunskap. Du är noggrann, ansvarstagande och engagerad. Gillar att möta människor och leverera service med ett värmande leende.

Eftersom ni arbetar i grupp är det mycket viktigt att du trivs med att samarbeta, är prestiglös och bidrar med god stämning i gruppen. Det är också viktigt att du har förmågan att skapa trivsel och förtroende i kontakten med de boende i bostadsrättsföreningarna. Du är praktiskt lagd och trivs med att vara aktiv.

Eftersom delar av ditt arbete sker vid datorn krävs datorvana.

Då vi arbetar med maskiner och motordrivna trädgårdsredskap är maskinvana ett krav. Liftkort, röjsåg och motorsågskort är meriterande.

Riksbyggen strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka.

B-körkort för manuell växellåda är ett krav.

Din ansökan med CV och personligt brev skickar du till oss via www.riksbyggen.se under Jobb & Karriär/Sök jobb senast den 2019-04-07

Vi arbetar med löpande urval så ansök redan idag!

Har du frågor kontakta Helene Klingberg via maildadress: helene.klingberg@riksbyggen.se   

 

 


Till rekryteringskonsulter, annonssäljare etc. Vi har redan beslutat vilka vi samarbetar med vid rekryteringar samt var vi vill synas. Vi undanber oss därför kontakt från försäljare i dessa frågor.

Ansök nu

Säsongsarbetare utemiljö

Parkarbetare/Utemiljöarbetare/Miljövärd
Läs mer Jan 8
Riksbyggen är ett kooperativt företag som utvecklar hållbara boendemiljöer. Vi är samtidigt en av Sveriges största fastighetsförvaltare med såväl bostadsrättsföreningar och företag som offentliga fastighetsägare som kunder. Vår verksamhet finns över hela landet och i dag är vi cirka 2 700 medarbetare. Riksbyggen är en attraktiv arbetsgivare som erbjuder medarbetarna möjlighet till utveckling, delaktighet och inflytande. Välkommen!

 

Nu söker vi medarbetare som kan förstärka vår verksamhet under sommarsäsongen 2019 med start 1 april.

Vi söker personer som arbetar i skötselgrupper samt förare till gräsklippning. Tjänsterna är placerade i Lund och Trelleborg.

Vad ska du göra?

För skötselgrupperna består arbetsuppgifterna huvudsakligen av ogräsrensning, beskärning och häckklippning. Även plantering av såväl utplanteringsväxter som perenner, träd och buskar förekommer. Kundkontakt är en viktig del i det dagliga arbetet då vi ständigt möter våra kunder ute på föreningarna.

De som klipper gräset har en runda som man ansvarar för att det skall vara utfört varje vecka. När det är tid över hjälper man till i någon av skötselgrupperna.

Att arbeta med trädgård är varierat och socialt. Du möter våra kunder och bidrar till en vacker och trivsam boendemiljö. Du arbetar i grupp, ni planerar tillsammans era dagar och tar egna initiativ – ni har stor frihet under ansvar. Oavsett väder arbetar du utomhus, och du får vara fysiskt aktiv hela dagarna.

Tidrapportering och övriga administrativa bitar utförs vid datorn och på mobilen.

Vem är du?

Vi söker dig med tidigare erfarenhet av trädgårdsarbete. Det är meriterande om du har utbildning inom trädgård och växtkunskap. Du är noggrann, ansvarstagande och engagerad. Gillar att möta människor och leverera service med ett värmande leende.

Eftersom ni arbetar i grupp är det mycket viktigt att du trivs med att samarbeta, är prestiglös och bidrar med god stämning i gruppen. Det är också viktigt att du har förmågan att skapa trivsel och förtroende i kontakten med de boende i bostadsrättsföreningarna. Du är praktiskt lagd och trivs med att vara aktiv.

Eftersom delar av ditt arbete sker vid datorn krävs datorvana.

Då vi arbetar med maskiner och motordrivna trädgårdsredskap är maskinvana ett krav. Liftkort, röjsåg och motorsågskort är meriterande.

Riksbyggen strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka.

B-körkort för manuell växellåda är ett krav.

Din ansökan med CV och personligt brev skickar du till oss via www.riksbyggen.se under Jobb & Karriär/Sök jobb senast den 2019-02-03.  

Vi arbetar med löpande urval så ansök redan idag!

Har du frågor kontakta Helene Klingberg via maildadress: helene.klingberg@riksbyggen.se   

 

 


Till rekryteringskonsulter, annonssäljare etc. Vi har redan beslutat vilka vi samarbetar med vid rekryteringar samt var vi vill synas. Vi undanber oss därför kontakt från försäljare i dessa frågor.

Ansök nu

Administratör

Uthyrare
Läs mer Dec 20
Riksbyggen är ett kooperativt företag som utvecklar hållbara boendemiljöer. Vi är samtidigt en av Sveriges största fastighetsförvaltare med såväl bostadsrättsföreningar och företag som offentliga fastighetsägare som kunder. Vår verksamhet finns över hela landet och i dag är vi cirka 2 700 medarbetare. Riksbyggen är en attraktiv arbetsgivare som erbjuder medarbetarna möjlighet till utveckling, delaktighet och inflytande. Välkommen!

Riksbyggen söker kundorienterad administratör till Lund

Som administratör kommer du att få en nyckelroll. Din förmåga att organisera, planera och strukturera kommer att vara väldigt viktig. Du kommer att ha goda möjligheter att utveckla både dina uppdrag och dig själv. Tjänsten kommer att vara placerad hos en av våra kunder i Lund.

Vad ska du göra?
Som administratör kommer du att ansvara för diverse administrativa uppgifter. I arbetsuppgifterna ingår bland annat kontraktskrivning, nyckelhantering, brev/meddelande skrivning, hyresgästkontakt, planering kring större omflyttningar ca två gånger per år samt bemanna expedition hos kunden. Arbetet är omväxlande och socialt. Du arbetar självständigt och får stor frihet att på egen hand lösa de utmaningar du ställs inför i ditt arbete.

Vem är du?
Vi söker dig som har förmåga att bemöta kunder och agera professionellt. Som person är du serviceinriktad, en god kommunikatör samt har lätt för att skapa goda relationer. Vidare värderar vi att du är flexibel, strukturerad och ordningsam, har god samarbetsförmåga och stark initiativförmåga. Viktigt att du är driven, självgående och trivs med att arbeta både själv och tillsammans med andra. Vi ser att du har lämplig utbildning på lägst gymnasienivå, gärna med inriktning mot kvalificerad administration. Har du erfarenhet om hyresrättslagen är det meriterande. Det är även viktigt att du har mycket goda datakunskaper och att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift.

Riksbyggen strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka.

Din ansökan skickar du till oss via www.riksbyggen.se under Jobb & Karriär/Sök jobb senast den 11 januari 2019. Vi behandlar ansökningarna löpande så sök redan idag!

Vid frågor kontakta Malin Ferm på antingen 046-16 57 08 eller malin.ferm@riksbyggen.se


Till rekryteringskonsulter, annonssäljare etc. Vi har redan beslutat vilka vi samarbetar med vid rekryteringar samt var vi vill synas. Vi undanber oss därför kontakt från försäljare i dessa frågor.

Ansök nu

Drifttekniker

Fastighetstekniker/Drifttekniker, fastighet
Läs mer Nov 30
Riksbyggen är ett kooperativt företag som utvecklar hållbara boendemiljöer. Vi är samtidigt en av Sveriges största fastighetsförvaltare med såväl bostadsrättsföreningar och företag som offentliga fastighetsägare som kunder. Vår verksamhet finns över hela landet och i dag är vi cirka 2 700 medarbetare. Riksbyggen är en attraktiv arbetsgivare som erbjuder medarbetarna möjlighet till utveckling, delaktighet och inflytande. Välkommen!

 Riksbyggen söker en drifttekniker till Marknadsområde Södra Skåne

Du kommer att ingå i en grupp medarbetare som utgår från Lund. Kunderna finns främst av kommersiella fastighetsägare inom marknadsområdet.

Vad ska du göra? 
Som drifttekniker arbetar du med att optimera fastigheternas tekniska system. Du är också ansvarig för mediestatistiken för våra kunder. Du kommer att arbeta både med bostäder och kommersiella fastigheter. I arbetsuppgifterna ingår sedvanliga reparationer och kontroller av fastigheternas värme-, ventilations- och elanläggningar.

Vidare ingår även:
- Tillsyn och skötsel på plats av fastighetens tekniska system
- Utföra service på värme-, kyl-, ventilations-, samt styr- och reglersystem
- Hantera periodiskt serviceschema.

Som Drifttekniker kommer du att ha mycket kontakter med kunder, entreprenörer och övriga kollegor som arbetar med kunden. Det ingår därmed i rollen att skapa goda kundrelationer i syfte att säkra affärsmässigheten.

Vem är du?
Vi söker dig med driftteknikerutbildning eller gymnasieutbildning med teknisk inriktning i kombination med relevant arbetslivserfarenhet. En bred fastighetsteknisk kompetens genom relevant arbetslivserfarenhet från värme- och ventilationssystem, styr- och reglerteknik är en förutsättning för arbetet. Då arbetet innebär mycket kundkontakter krävs att du har god social kompetens samt förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift, att du har en stark administrativ förmåga är mycket viktigt. Du har en god förmåga att se och möta kunders behov, interna såväl som externa. Att agera professionellt och kundorienterat är avgörande för denna tjänst. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Du är miljö- och kvalitetsmedveten samt har förmåga att lägga upp ditt arbete på ett effektivt sätt. Då datorn och smartphone är ett naturligt inslag i arbetet för alla Riksbygganställda, ser vi att du är van vid att hantera dator och telefon i jobbet.

Tjänsten kräver B-körkort.
Placeringsort: Lund.

Riksbyggen tillämpar provanställning. Riksbyggen strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka.

Din ansökan skickar du till oss via riksbyggen.se, under Jobb & Karriär, senast den 14 december 2018. Vi behandlar ansökningarna löpande, så sök redan idag!

Om du har frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta Patrik Hänsel, Gruppchef Energi och Drift, 040-32 30 19.


Till rekryteringskonsulter, annonssäljare etc. Vi har redan beslutat vilka vi samarbetar med vid rekryteringar samt var vi vill synas. Vi undanber oss därför kontakt från försäljare i dessa frågor.

Ansök nu

Bovärd

Bovärd/Fastighetsvärd/Husvärd
Läs mer Nov 5
Riksbyggen är ett kooperativt företag som utvecklar hållbara boendemiljöer. Vi är samtidigt en av Sveriges största fastighetsförvaltare med såväl bostadsrättsföreningar och företag som offentliga fastighetsägare som kunder. Vår verksamhet finns över hela landet och i dag är vi cirka 2 700 medarbetare. Riksbyggen är en attraktiv arbetsgivare som erbjuder medarbetarna möjlighet till utveckling, delaktighet och inflytande. Välkommen!


Som bovärd hos Riksbyggen är du en av dem som arbetar närmast kunden. Arbetet är omväxlande och socialt och du spelar en viktig roll när det gäller att utveckla och bibehålla goda kundrelationer. Du arbetar självständigt och får stor frihet att på egen hand lösa de utmaningar du ställs inför i ditt arbete. Du kommer tillhöra fastighetsserviceteamet i Lund.

Vad ska du göra?
Som bovärd hos oss kommer du att ingå i ett team med andra fastighetskötare. Du kommer arbeta mot hyresrättslägenheter, kommersiella kunder och bostadsrättsföreningar. Du har ett antal uppdrag som du är ansvarig för leveransen inom fastighetsskötsel men ska även finnas tillgänglig när de andra fastighetsskötarna i teamet behöver det.

Arbetsuppgifterna som bovärd innefattar fastighetsreparationer, arbetsorderhantering digitalt, kontakt med hyresgäster och boende, avflyttningsbesiktning, tillsyn/avläsningar i undercentraler, rondering, trädgårdsskötsel, inköp av materiel och kontakt med underentreprenörer. Du lägger själv upp ditt arbete och levererar professionellt enligt kundens förvaltningsavtal.

Vem är du?
Vi söker dig som har förmågan att se och bemöta våra kunders behov. Du vill vara med och skapa en bra boendemiljö. Det är viktigt att du tycker om kundservice och lagarbete och har ett positivt förhållningssätt till arbetet, kunder och dina arbetskamrater. Det är även viktigt att du är serviceinriktad, kvalitetsmedveten och har förmågan att lägga upp ditt arbete på ett effektivt sätt.

Vi tror att du har gymnasieutbildning och/eller KY-utbildning gärna med inriktning mot fastighetsskötsel, drift, förvaltning eller motsvarande relevant arbetslivserfarenhet. Meriterande om du har erfarenhet från bovärdsuppdrag eller arbetat mot hyresrättslägenheter tidigare.

Då datorn och smarttelefonen är ett naturligt inslag i arbetet för alla Riksbyggenanställda ser vi att du har kunskap och kan hantera dessa i ditt arbete. Du kommer att ges möjlighet att utveckla dina kunskaper genom interna utbildningar.

Körkort B ett krav.

Riksbyggen strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka.

 
Din ansökan skickar du till oss via www.riksbyggen.se under Jobb & Karriär senast den 2018-11-19.

Vid frågor kontakta Christopher Backlund, christopher.backlund@riksbyggen.se, 040-32 30 26.


Till rekryteringskonsulter, annonssäljare etc. Vi har redan beslutat vilka vi samarbetar med vid rekryteringar samt var vi vill synas. Vi undanber oss därför kontakt från försäljare i dessa frågor.

Ansök nu

Fastighetsskötare - Reparatör

Fastighetsskötare/Fastighetsarbetare
Läs mer Okt 15
Riksbyggen är ett kooperativt företag som utvecklar hållbara boendemiljöer med bostadsrätt. Vi är samtidigt en av Sveriges största fastighetsförvaltare med såväl bostadsrättsföreningar och företag som offentliga fastighetsägare som kunder. Vår verksamhet finns över hela landet och i dag är vi cirka 2 700 medarbetare. Riksbyggen är en attraktiv arbetsgivare som erbjuder medarbetarna möjlighet till utveckling, delaktighet och inflytande. Välkommen!

Som fastighetsskötare/reparatör hos Riksbyggen kommer du att vara en av dem som arbetar närmast kund. Arbetet är omväxlande och socialt. Du kommer mestadels att arbeta självständigt och får stor frihet att på egen hand lösa de utmaningar du ställs inför i ditt arbete. Du kommer utgå från Lund och ditt arbetsområde kommer att vara hela södra Skåne.

Vad ska du göra?

Som medarbetare hos oss kommer du att utföra reparationsuppdrag i bostäder, lokaler i både inomhus och utomhusmiljö på olika orter i vårt marknadsområde. Utöver reparationer kommer du även att ibland utföra veckotillsyn med arbetsuppgifter så som tillsyn, lampbyten, mätaravläsningar, skräp och pappersplockning samt kontroll av olika undercentraler.

Du kommer också att hantera den dagliga kontakten med kunderna, vilket innebär att det kommer att vara du som ansvarar för återkoppling och snabb hantering av eventuella önskemål och felanmälningar som inkommer genom vårt serviceorderssystem.

Datorn är ett naturligt inslag i arbetet för alla anställda hos Riksbyggen och alla orders hanteras via våra mobila eller fasta enheter. 

Vem är du?

Vi söker dig som har förmågan att se och möta våra kunders behov – Du är prestiglös i ditt arbetssätt och vill vara med och skapa en bra boendemiljö. Du har flerårig erfarenhet av fastighetsskötsel och reparationer alternativt har du yrkesutbildning med bygg-, el-, eller VVS- inriktning som grund. Du tycker om att lösa praktiska uppgifter, är kvalitetsmedveten och har förmågan att lägga upp ditt arbete på ett effektivt sätt. Vi ser att du har erfarenhet från liknande arbete. Att du kan hantera dator och mobila enheter är en förutsättning och utbildning kommer att ges på våra interna system.

Tjänsten kräver B-körkort för manuell växellåda.

Riksbyggen strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka!

Din ansökan skickar du till oss via www.riksbyggen.se under Jobb & Karriär/Sök. Vi arbetar med löpande urval, så sök redan idag! Sista ansökningsdag 2018-10-26

Vid frågor kontakta Fredrik Sandell, Arbetsledare Fastighetsservice, fredrik.sandell@riksbyggen.se alt. 046-165712 

 


Till rekryteringskonsulter, annonssäljare etc. Vi har redan beslutat vilka vi samarbetar med vid rekryteringar samt var vi vill synas. Vi undanber oss därför kontakt från försäljare i dessa frågor.

Ansök nu