Lund: Global project coordinator

Hitta ansökningsinfo om jobbet Global project coordinator i Lund. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Lund inom den kategorin.

Publicerad: 2024-02-05 // Varaktighet: Heltid

Är du en kommunikativ person som trivs med att driva dina egna ansvarsområden och projekt? Har du även ett öga för detaljer och gillar att förmedla information i text och bild? Då har vi en spännande roll för dig!

Vad rollen innebär

I Aleidos MedTech-team arbetar du med att driva och koordinera projekt i nära samarbete med kundens team. Du följer projekten genom hela processen, från planeringsfas till att projektet stängs. Du ingår i ett team av Aleido-kollegor där ni arbetar tätt ihop och alltid hjälps åt för att ge kunden en bra leverans.

Arbetet består bland annat i att:

- Kommunicera med kunden och genomföra delleveranser.

- Ansvara för Aleidos delar av projekten i samråd med kund.

- Driva projektet framåt enligt befintliga processer.

- Planera och följa upp projekten och kommunicera till alla som är inblandade i dessa.

- Skapa och bearbeta information och instruktioner för olika typer av mottagare i form av text och illustrationer.

Vem du är

Vi söker dig som:

- Har studerat Service Management, UX, Interaktionsdesigner eller har likvärdig erfarenhet inom projektkoordinering.

- Har kunskap och erfarenhet av Illustrator, InDesign, CMS och XML, detta är meriterande.

- Trivs med att arbeta i team.

- Talar och skriver på både svenska och engelska obehindrat.

- Har du även erfarenhet från MedTech eller Pharma är mer meriterande.

För att trivas i rollen ser vi att du är noggrann och strukturerad samt har en mycket god kommunikationsförmåga. Ofta hanterar du flera projekt med olika leveranstider och kontaktpersoner, vilket gör att du behöver kunna koordinera dina leveranser på ett professionellt sätt.

Vad vi erbjuder

På Aleido bidrar du till vårt syfte: att överbrygga klyftan mellan teknik och människorna som använder den. Att arbeta tillsammans med människor med olika bakgrunder och erfarenheter breddar vår förståelse för mänskligt beteende. Vi erbjuder en miljö där medarbetarna är i fokus. Där samarbete, framåtanda och dina unika perspektiv värdesätts. Som medarbetare på Aleido kan du vara trygg med att:


- Du är här av en anledning. Varje individ har mycket att bidra med, och vi vill att du ska lyckas.

- Du kommer få den stöttning du behöver för att lyckas, samtidigt som du kommer bli utmanad i att driva din utveckling framåt.

- Vår lärandekultur hjälper oss att bryta ny mark. Med vårt löfte för lärande lovar vi att generöst dela kunskap, skapa möjligheter för lärande och värdera initiativ att lära.

- Vi är öppensinnade och framtidsinriktade. Det innebär att hållbarhet är kärnan i vårt erbjudande, både direkt och indirekt.

- Vi tror på värdet av flexibilitet. På Aleido har vi en progressiv policy för distansarbete, och de flesta kan arbeta på distans regelbundet.

Vilka vi är

Aleido är ett internationellt företag med lång tradition av att driva utvecklingen av eftermarknadsinformation och utbildningslösningar. Våra kunder utvecklar komplexa produkter eller system, eller söker kunskap och beredskap för att skapa varaktig förändring, inom en mängd branscher såsom fordon, telekom, industri, järnväg och medicinteknik. Vi är närmare tusen kollegor i fem länder. Tillsammans överbryggar vi klyftan mellan teknik och människorna som är beroende av den - genom att göra det avancerade lätt att förstå.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Lund som Revisorer m.fl.

Nedan visas andra jobb i Lund som Revisorer m.fl..

Data Analyst

Läs mer Apr 10
Söker du efter nya utmaningar och vill arbeta i en nyckelroll för våra kunder? Tycker du att det är spännande med analyser av datakvalitet och visualisering och vill bygga dessa tillsammans med kompetenta kollegor? Hos oss kommer du göra det - så läs vidare!
Det här blir din rollI rollen som Business Analys kommer du att vara länken mellan verksamhet och utvecklingsteam, där ditt fokus ligger på dokumentation, kravprocessen samt att identifiera och analysera affärsbehov. Du kommer att jobba i ett nära samarbete med både kollegor och externa intressenter för att förstå kundens behov och driva projektet framåt. Med din förmåga att kunna identifiera problem i ett tidigt skede och omvandla användarnas behov till tydliga krav – bidrar du med en hög kvalitet och verifierar att leveransen blir optimal.
Rollen innebär bl.a.:
Säkerställa att nuvarande energimätning fungerar.
Inventering och analys av kommunikation och mätutrustning
Se över vilka system som används och hur dessa framåt ska användas.
Utifrån kundens kravspecifikation, kunna hjälpa kunden att komma i mål.

Så här kommer du att briljeraSom den kommunikativa problemlösare du är har du en förmåga att se helheten, ha kvalitetsfokus och arbeta med de små detaljerna. För att trivas i rollen tror vi att du är en målfokuserad person, som drivs av att ta dig an problem – både tekniska och relationella. Du är bra på att fånga upp behov och lyssna aktivt, samt van vid att fatta komplexa beslut som driver projektet framåt. Från dina tidigare roller har du erfarenhet från att analysera kundbehov, bedöma affärs- och verksamhetsnytta, modellering och kravhanteringsprocesser.
Vi tror även att du:
Har en högskoleingenjörsutbildning eller motsvarande.
Har arbetat i processindustri och/eller energiproduktion/distribution, minst 2 år. Längre tid är meriterande
Erfarenhet av arbete med datakvalitet; identifiera och adressera brister samt initiera förbättringsinitiativ
Tidigare erfarenhet av kundinsiktsarbete/prognosarbete och/eller insikt i energibranschen
Du ska kunna kommunicera på svenska, i både tal och skrift.
Har du kunskap om SEMS och processtyrning är det meriterande.

Att vara en del av Team PVVi är mycket stolta över att vara ett certifierat Great Place To Work-företag, vilket placerar oss bland de bästa arbetsgivarna i Sverige. Att vi även är med på topplistan för Sveriges Bästa Arbetsplatser är ett kvitto på den fantastiska arbetsplatskultur vi gemensamt skapar varje dag.
Det är våra medarbetare som är grunden till vår framgång och vi är väldigt stolta över att konsulten själv driver sin egen utveckling i vardagen parallellt med hur vi som företag arbetar med kompetensutveckling och att dela kunskap. Vi är engagerade, inte bara i arbetet vi utför utan även för medarbetarens vardag i sin helhet. Om vi mår bra och har roligt tillsammans så presterar vi bättre tillsammans. Därför lägger vi stor vikt på planering av arbete, ersättning vid föräldraledighet och olika friskvårdsaktiviteter för att nämna några exempel.
AnsökanOm du tror att vi är rätt arbetsplats för dig och att du är rätt för oss, skicka in din ansökan redan idag! Urval sker löpande. Tillträde sker enligt överenskommelse.
Om du har frågor om denna tjänst, välkommen att kontakta Micael Eliasson på 076 145 40 31 eller micael.eliasson@plantvision.se.
Vi har för denna rekrytering valt strategi och undanber oss därför samtal från rekryterings-, bemannings- och annonseringsföretag.

Ansök nu

Data Analyst

Läs mer Apr 22
Söker du efter nya utmaningar och vill arbeta i en nyckelroll för våra kunder? Tycker du att det är spännande med analyser av datakvalitet och visualisering och vill bygga dessa tillsammans med kompetenta kollegor? Hos oss kommer du göra det - så läs vidare!
Det här blir din rollI rollen som Business Analys kommer du att vara länken mellan verksamhet och utvecklingsteam, där ditt fokus ligger på dokumentation, kravprocessen samt att identifiera och analysera affärsbehov. Du kommer att jobba i ett nära samarbete med både kollegor och externa intressenter för att förstå kundens behov och driva projektet framåt. Med din förmåga att kunna identifiera problem i ett tidigt skede och omvandla användarnas behov till tydliga krav – bidrar du med en hög kvalitet och verifierar att leveransen blir optimal.
Rollen innebär bl.a.:
Säkerställa att nuvarande energimätning fungerar.
Inventering och analys av kommunikation och mätutrustning
Se över vilka system som används och hur dessa framåt ska användas.
Utifrån kundens kravspecifikation, kunna hjälpa kunden att komma i mål.

Så här kommer du att briljeraSom den kommunikativa problemlösare du är har du en förmåga att se helheten, ha kvalitetsfokus och arbeta med de små detaljerna. För att trivas i rollen tror vi att du är en målfokuserad person, som drivs av att ta dig an problem – både tekniska och relationella. Du är bra på att fånga upp behov och lyssna aktivt, samt van vid att fatta komplexa beslut som driver projektet framåt. Från dina tidigare roller har du erfarenhet från att analysera kundbehov, bedöma affärs- och verksamhetsnytta, modellering och kravhanteringsprocesser.
Vi tror även att du:
Har en högskoleingenjörsutbildning eller motsvarande.
Har arbetat i processindustri och/eller energiproduktion/distribution, minst 2 år. Längre tid är meriterande
Erfarenhet av arbete med datakvalitet; identifiera och adressera brister samt initiera förbättringsinitiativ
Tidigare erfarenhet av kundinsiktsarbete/prognosarbete och/eller insikt i energibranschen
Du ska kunna kommunicera på svenska, i både tal och skrift.
Har du kunskap om SEMS och processtyrning är det meriterande.

Att vara en del av Team PVVi är mycket stolta över att vara ett certifierat Great Place To Work-företag, vilket placerar oss bland de bästa arbetsgivarna i Sverige. Att vi även är med på topplistan för Sveriges Bästa Arbetsplatser är ett kvitto på den fantastiska arbetsplatskultur vi gemensamt skapar varje dag.
Det är våra medarbetare som är grunden till vår framgång och vi är väldigt stolta över att konsulten själv driver sin egen utveckling i vardagen parallellt med hur vi som företag arbetar med kompetensutveckling och att dela kunskap. Vi är engagerade, inte bara i arbetet vi utför utan även för medarbetarens vardag i sin helhet. Om vi mår bra och har roligt tillsammans så presterar vi bättre tillsammans. Därför lägger vi stor vikt på planering av arbete, ersättning vid föräldraledighet och olika friskvårdsaktiviteter för att nämna några exempel.
AnsökanOm du tror att vi är rätt arbetsplats för dig och att du är rätt för oss, skicka in din ansökan redan idag! Urval sker löpande. Tillträde sker enligt överenskommelse.
Om du har frågor om denna tjänst, välkommen att kontakta Micael Eliasson på 076 145 40 31 eller micael.eliasson@plantvision.se.
Vi har för denna rekrytering valt strategi och undanber oss därför samtal från rekryterings-, bemannings- och annonseringsföretag.

Ansök nu

Systemspecialist till Medicintekniska applikationer i Lund

Läs mer Apr 26
Gör skillnad. Varje dag.

Trivs du i förändringsarbeten och vill vara med och bygga upp något nytt? Har du därtill en känsla för service och vill arbeta i ett engagerat team där du får möjlighet att bidra till en bättre vård för Region Skånes patienter? Då är detta en tjänst för dig! Nu söker vi en systemspecialist till enheten Medicintekniska applikationer i Lund

Organisatoriskt tillhör vi verksamhetsområde (VO) applikation som i sin tur ingår i förvaltningen Digitalisering IT och MT. VO applikation har ett regionalt ansvar för förvaltning och livscykelhantering av system och applikationer. Vi befinner oss nu i en spännande förändringsresa där vi utvecklar våra arbetssätt och rutiner inom flera områden. Regionalisering, förebyggande underhåll samt informationstekniken är fokusområden för vår utveckling och har en väsentlig påverkan på vårt dagliga arbete.

Digitalisering IT och MT bildades i januari 2020 och ger stöd och service till den skånska hälso- och sjukvården samt alla andra verksamheter inom Region Skåne. Vårt uppdrag är att införa en modern och sammanhållen digital vårdmiljö parallellt med drift och effektiv konsolidering av dagens befintliga IT-miljö. I uppdraget ingår förvaltning och support av befintliga och kommande system för alla regionens verksamheter samt att ansvara för att, genom hela produktlivscykeln, upprätthålla driftsäkerheten av Region Skånes medicintekniska produkter (MTP) och bistå Region Skånes olika verksamheter och samarbetspartners med teknisk kompetens och support i medicintekniskt relaterade ärenden.

Förvaltningen ansvarar även för de grundläggande vårdinformationssystemen, driver utvecklingen av framtidens vårdinformation samt möjliggör arbetet med digitalisering och införande av nya arbetssätt i Region Skånes verksamheter.

ARBETSUPPGIFTER
Som systemspecialist arbetar du i tätt samarbete med en av våra systemansvariga och ni båda är kopplade till samma system och applikationer. Du tillhör enhet Medicintekniska applikationer och har ett regionalt arbetsområde. Tillsammans med systemansvariga driver du utvecklingsarbete för beslutade aktiviteter från förvaltningsgruppen och stöttar i systemärenden samt livscykelhantering. I dina arbetsuppgifter ingår även att ta fram förutsättningar för att koppla in samt integrera utrustningar och vara delaktig i utvecklingsfrågor inom Skånes digitala vårdsystem (SDV).

Tillsammans med andra systemansvariga och systemspecialister inom enheten bildar ni ett team med tydliga prioriteringar och arbetar proaktivt. Som team säkerställer ni att gemensamma arbetsrutiner tas fram och efterföljs.

Då tjänsterna är regionövergripande förekommer resor i tjänsten till arbetsplatser och lokaler inom hela Region Skåne. Vi har kontor på flera orter i Skåne och din placeringsort kan därför avtalas utifrån dina önskemål.

Tjänsten avser ett vikariat på 12 månader.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har godkänd högskoleutbildning inom systemvetenskap eller som medicinteknisk ingenjör. Alternativt har du annan utbildning som bedöms likvärdig av arbetsgivaren och/eller arbetslivserfarenhet inom systemvetenskap eller medicinsk teknik. Du har även har goda språkkunskaper i svenska i så väl tal som skrift.

Det är meriterande för tjänsten om du har god systemförståelse och är tekniskt sakkunnig. Därtill är det en fördel om du har förståelse för mjukvaruuppbyggnad avseende client server, databas, lagring, och backup. Har du grundläggande kunskap kring relevanta lagar och regler som exempelvis patientdatalag (PDL), GDPR, MDR, infosäkerhet och/eller ITIL är även det ett plus.

För att lyckas i rollen som systemspecialist är det viktigt att du är noggrann, ansvarstagande, serviceinriktad och flexibel. Du har god förmåga att strukturera samt prioritera dina arbetsuppgifter och anpassa dina arbetssätt. Vi ser även att du trivs med att arbeta i team, har lätt för att skapa kontakter och har god förmåga att skapa engagemang i förbättringsarbete. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval så varmt välkommen med din ansökan redan idag. Vi ser fram emot att lära känna dig!

ÖVRIGT
Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt.

Förvaltningen Digitalisering IT och MT ger stöd och service till den skånska hälso- och sjukvården. Förvaltningens uppdrag är att införa en modern och sammanhållen digital vårdmiljö parallellt med drift och effektiv konsolidering av dagens befintliga IT-miljö. I uppdraget ingår förvaltning och support av befintliga och kommande system. Medicinsk teknik (MT) arbetar även med service, underhåll, inköp och egentillverkning av medicinteknisk utrustning.
Förvaltningen ansvarar också för de grundläggande vårdinformationssystemen och driver utvecklingen av framtidens vårdinformation. Vi är cirka 350 medarbetare i förvaltningen och finns vid samtliga sjukhusområden i Skåne med huvudsäte i Lund.

På https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser

Ansök nu

Systemanalytiker till Enhet support SDV i Lund

Läs mer Feb 13
Gör skillnad. Varje dag.

Har du ett intresse för att utveckla digitaliseringens möjligheter inom vården och är en nyfiken initiativtagare som gillar utmaningar? Då ska du söka tjänsten som systemanalytiker hos oss på Enhet support SDV (Skånes digitala vårdsystem) i Lund!

Förvaltningen Digitalisering IT och MT bildades i januari 2020 och ger stöd och service till den skånska hälso- och sjukvården. Förvaltningens uppdrag är att införa en modern och sammanhållen digital vårdmiljö parallellt med drift och effektiv konsolidering av dagens befintliga IT-miljö. I uppdraget ingår förvaltning och support av befintliga och kommande system samt att ansvara för att, genom hela produktlivscykeln, upprätthålla driftsäkerheten av Region Skånes medicintekniska produkter (MTP) och bistå Region Skånes olika verksamheter och samarbetspartners med teknisk kompetens och support i medicintekniskt relaterade ärenden.

Förvaltningen ansvarar också för de grundläggande vårdinformationssystemen, och driver utvecklingen av framtidens vårdinformation samt möjliggör arbetet med digitalisering och införande av nya arbetssätt i Region Skånes verksamheter.

Enhet support SDV ingår i verksamhetsområdet (VO) service och support. Vi ansvarar för första och andra linjens support och för att ge service till förvaltningens tjänsteutbud. Servicedesk registrerar inkommande ärenden gällande incidenter och serviceförfrågningar. Ärenden som inte kan eller ska lösas av Servicedesk eskaleras till berörd enhet inom verksamhetsområdet för hantering, detta benämns som andralinjen. På detta sätt bistår Service och Support verksamheten och samarbetspartners med teknisk kompetens och stöd inom IT och MT.

Du ansluter till ett engagerat, härligt och kommunikativt team, alla med olika bakgrunder och erfarenheter från branschen. Nu söker vi dig med vilja och lust att vara med och bidra som en viktig del av vårt verksamhetsområde!

ARBETSUPPGIFTER
Vi välkomnar nu dig som vill vara med och skapa något nytt och samtidigt bidra i ett samhällsviktigt uppdrag.

Som systemanalytiker hos oss arbetar du med systemkonfiguration av regler, parametersättning, bygg, tester av genomförd konfiguration och underhåll kopplat till systemet. Du bygger du en kunskap inom SDV projektet som du sedan tar med dig in i förvaltning för att arbeta i andra linjens support vid utfasning av projektet.

I andra linjens support arbetar du med ärendehantering via telefon, chatt och vårt ärendehanteringssystem. Här identifierar och eskalerar vi även risker, problem och brister samt delegerar dessa till tredje linjen. I rollen ansvarar du för att utföra konfigurationsförändringar, rutinförändringar och beslutade förändringar i test- och produktionsmiljö. Därutöver ägnar du dig åt att felsöka och validera konfigurationer för att kvalitetssäkra implementering i produktionsmiljön. Du utför även informationssökning och gör eventuella uppdatering av artiklar i ärendehanteringssystemet vid lösning av ärende.

En central del av ditt ansvar i rollen är att vara SDV:s applikationsspecialist vad gäller funktionalitet och arbetsflöden. Hos oss får du goda möjligheter till kompetenshöjande insatser och du blir insatt i flera intressanta kommande utvecklingsprojekt.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med kunskap, förståelse och intresse för både vård och IT. Du ska kunna förklara och beskriva komplexa lösningar enkelt och tydligt och kommunicera både internt och externt. Därtill har du goda språkkunskaper i både svenska och engelska i såväl tal som skrift. Det är meriterande om du har en bakgrund inom hälso- och sjukvården.

Det är viktigt att du är ansvarstagande och positiv som person samt att du med driv och initiativförmåga löser dina arbetsuppgifter på ett prestigelöst och effektivt sätt. Vidare leder och hjälper du användare på ett pedagogiskt och serviceinriktat sätt samt ser helheten och är lösningsinriktad. Du arbetar noggrant och strukturerat, likaså är du en god kommunikatör med förmåga att skapa och utveckla långsiktiga förtroendefulla relationer. Givetvis arbetar du efter Region Skånes värderingar. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

I denna rekrytering tillämpas löpande urval. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Vi ser fram emot att lära känna dig!

ÖVRIGT
Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt.

Förvaltningen Digitalisering IT och MT ger stöd och service till den skånska hälso- och sjukvården. Förvaltningens uppdrag är att införa en modern och sammanhållen digital vårdmiljö parallellt med drift och effektiv konsolidering av dagens befintliga IT-miljö. I uppdraget ingår förvaltning och support av befintliga och kommande system. Medicinsk teknik (MT) arbetar även med service, underhåll, inköp och egentillverkning av medicinteknisk utrustning.
Förvaltningen ansvarar också för de grundläggande vårdinformationssystemen och driver utvecklingen av framtidens vårdinformation. Vi är cirka 350 medarbetare i förvaltningen och finns vid samtliga sjukhusområden i Skåne med huvudsäte i Lund.

På http://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.

Tillbemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser

Ansök nu

Global projektkoordinator med tekniskt intresse

Läs mer Jan 26
Är du en kommunikativ person som trivs med att driva dina egna ansvarsområden och projekt? Har du även ett öga för detaljer och gillar att förmedla information i text och bild? Då har vi en spännande roll för dig!

Vad rollen innebär

I Aleidos MedTech-team arbetar du med att driva och koordinera projekt i nära samarbete med kundens team. Du följer projekten genom hela processen, från planeringsfas till att projektet stängs. Du ingår i ett team av Aleido-kollegor där ni arbetar tätt ihop och alltid hjälps åt för att ge kunden en bra leverans.

Arbetet består bland annat i att:

- Kommunicera med kunden och genomföra delleveranser.

- Ansvara för Aleidos delar av projekten i samråd med kund.

- Driva projektet framåt enligt befintliga processer.

- Planera och följa upp projekten och kommunicera till alla som är inblandade i dessa.

- Skapa och bearbeta information och instruktioner för olika typer av mottagare i form av text och illustrationer.

Vem du är

Vi söker dig som:

- Har studerat Service Management, UX, Interaktionsdesigner eller har likvärdig erfarenhet inom projektkoordinering.

- Har kunskap och erfarenhet av Illustrator, InDesign, CMS och XML, detta är meriterande.

- Trivs med att arbeta i team.

- Talar och skriver på både svenska och engelska obehindrat.

- Har du även erfarenhet från MedTech eller Pharma är mer meriterande.

För att trivas i rollen ser vi att du är noggrann och strukturerad samt har en mycket god kommunikationsförmåga. Ofta hanterar du flera projekt med olika leveranstider och kontaktpersoner, vilket gör att du behöver kunna koordinera dina leveranser på ett professionellt sätt.

Vad vi erbjuder

På Aleido bidrar du till vårt syfte: att överbrygga klyftan mellan teknik och människorna som använder den. Att arbeta tillsammans med människor med olika bakgrunder och erfarenheter breddar vår förståelse för mänskligt beteende. Vi erbjuder en miljö där medarbetarna är i fokus. Där samarbete, framåtanda och dina unika perspektiv värdesätts. Som medarbetare på Aleido kan du vara trygg med att:


- Du är här av en anledning. Varje individ har mycket att bidra med, och vi vill att du ska lyckas.

- Du kommer få den stöttning du behöver för att lyckas, samtidigt som du kommer bli utmanad i att driva din utveckling framåt.

- Vår lärandekultur hjälper oss att bryta ny mark. Med vårt löfte för lärande lovar vi att generöst dela kunskap, skapa möjligheter för lärande och värdera initiativ att lära.

- Vi är öppensinnade och framtidsinriktade. Det innebär att hållbarhet är kärnan i vårt erbjudande, både direkt och indirekt.

- Vi tror på värdet av flexibilitet. På Aleido har vi en progressiv policy för distansarbete, och de flesta kan arbeta på distans regelbundet.

Vilka vi är

Aleido är ett internationellt företag med lång tradition av att driva utvecklingen av eftermarknadsinformation och utbildningslösningar. Våra kunder utvecklar komplexa produkter eller system, eller söker kunskap och beredskap för att skapa varaktig förändring, inom en mängd branscher såsom fordon, telekom, industri, järnväg och medicinteknik. Vi är närmare tusen kollegor i fem länder. Tillsammans överbryggar vi klyftan mellan teknik och människorna som är beroende av den - genom att göra det avancerade lätt att förstå.

Ansök nu

Andra jobb i Lund från Aleido Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Lund från Aleido Sweden AB .

Vi växer och söker erfarna teknikinformatörer till vårt kontor i Lund

Teknikinformatör
Läs mer Apr 22
Som teknikinformatör hos oss är du med i en spännande fas där våra kunder behöver anpassa sin eftermarknadsinformation efter nya beteendemönster hos sina användare. Med större krav på relevant och lättillgänglig information har allt större del av våra kunders information gått från omfattande manualer till digitala lösningar med fokus på användarvänlighet. Vi söker dig som vill hjälpa våra kunder att ta nästa steg i den här utvecklingen, oavsett hur långt de har kommit på sin digitaliseringsresa.
Vi vill alltid komma i kontakt med fler som vill hjälpa oss att utveckla effektiv information för våra kunders produkter och tjänster, kanske är det du?
Vad rollen innebär
Du kommer bland annat få möjlighet att arbeta med att:
Hantera, strukturera, utveckla och paketera teknisk information om någon av våra kunders produkter.
Beskriva produktens tekniska funktioner och möjliggöra för läsaren att ta till sig den på ett effektivt sätt.
Säkerställa att kundens eftermarknadsinformation bidrar till en bättre och säkrare upplevelse hos slutanvändaren men också till en ökad eftermarknadsaffär.
Förbättra såväl arbetssätt som informationen som sådan.

I den här rollen får du verkligen möjlighet att visa vad du kan – men också chans att utvecklas tillsammans med eftermarknadsinformationen du producerar!
Vem du är
Vi söker dig som:
Har minst tre års erfarenhet som teknikinformatör eller liknande och vill vara delaktig i utvecklingen av nästa generations eftermarknadsinformation.
Har kunskap i XML, gärna DITA, samt kunskap i de vanligaste teknikinformatörsverktygen, exempelvis Illustrator.
Är kommunikativ med ett stort intresse för slutanvändarens behov och motiveras av att skapa lösningar som är effektiva, enkla att förstå och utformade på det sätt som dagens användare vill ta emot information på.
Tycker om att vara en del av ett team men också kan driva och hantera projekt på egen hand.
Har god förmåga att uttrycka dig på engelska och svenska i både tal och skrift.

Som person har du ett naturligt driv och en nyfikenhet. Du kommer att ha en drivande roll i att samla, paketera och distribuera eftermarknadsinformation inom dina projekt.
Vad vi erbjuder
På Aleido bidrar du till vårt syfte: att överbrygga klyftan mellan teknik och människorna som använder den. Att arbeta tillsammans med människor med olika bakgrunder och erfarenheter breddar vår förståelse för mänskligt beteende. Vi erbjuder en miljö där medarbetarna är i fokus. Där samarbete, framåtanda och dina unika perspektiv värdesätts. Som medarbetare på Aleido kan du vara trygg med att:
Du är här av en anledning. Varje individ har mycket att bidra med, och vi vill att du ska lyckas.
Du kommer få den stöttning du behöver för att lyckas, samtidigt som du kommer bli utmanad i att driva din utveckling framåt.
Vår lärandekultur hjälper oss att bryta ny mark. Med vårt löfte för lärande lovar vi att generöst dela kunskap, skapa möjligheter för lärande och värdera initiativ att lära.
Vi är öppensinnade och framtidsinriktade. Det innebär att hållbarhet är kärnan i vårt erbjudande, både direkt och indirekt.
Vi tror på värdet av flexibilitet. På Aleido har vi en progressiv policy för distansarbete, och de flesta kan arbeta delvis på distans regelbundet.

Vilka vi är
Aleido är ett internationellt företag med lång tradition av att driva utvecklingen av eftermarknadsinformation och utbildningslösningar. Våra kunder utvecklar komplexa produkter eller system, eller söker kunskap och beredskap för att skapa varaktig förändring, inom en mängd branscher såsom fordon, telekom, industri, järnväg och medicinteknik. Vi är närmare tusen kollegor i fem länder. Tillsammans överbryggar vi klyftan mellan teknik och människorna som är beroende av den – genom att göra det avancerade lätt att förstå.

Ansök nu

Global projektkoordinator med tekniskt intresse

Systemanalytiker/Systemutredare
Läs mer Jan 26
Är du en kommunikativ person som trivs med att driva dina egna ansvarsområden och projekt? Har du även ett öga för detaljer och gillar att förmedla information i text och bild? Då har vi en spännande roll för dig!

Vad rollen innebär

I Aleidos MedTech-team arbetar du med att driva och koordinera projekt i nära samarbete med kundens team. Du följer projekten genom hela processen, från planeringsfas till att projektet stängs. Du ingår i ett team av Aleido-kollegor där ni arbetar tätt ihop och alltid hjälps åt för att ge kunden en bra leverans.

Arbetet består bland annat i att:

- Kommunicera med kunden och genomföra delleveranser.

- Ansvara för Aleidos delar av projekten i samråd med kund.

- Driva projektet framåt enligt befintliga processer.

- Planera och följa upp projekten och kommunicera till alla som är inblandade i dessa.

- Skapa och bearbeta information och instruktioner för olika typer av mottagare i form av text och illustrationer.

Vem du är

Vi söker dig som:

- Har studerat Service Management, UX, Interaktionsdesigner eller har likvärdig erfarenhet inom projektkoordinering.

- Har kunskap och erfarenhet av Illustrator, InDesign, CMS och XML, detta är meriterande.

- Trivs med att arbeta i team.

- Talar och skriver på både svenska och engelska obehindrat.

- Har du även erfarenhet från MedTech eller Pharma är mer meriterande.

För att trivas i rollen ser vi att du är noggrann och strukturerad samt har en mycket god kommunikationsförmåga. Ofta hanterar du flera projekt med olika leveranstider och kontaktpersoner, vilket gör att du behöver kunna koordinera dina leveranser på ett professionellt sätt.

Vad vi erbjuder

På Aleido bidrar du till vårt syfte: att överbrygga klyftan mellan teknik och människorna som använder den. Att arbeta tillsammans med människor med olika bakgrunder och erfarenheter breddar vår förståelse för mänskligt beteende. Vi erbjuder en miljö där medarbetarna är i fokus. Där samarbete, framåtanda och dina unika perspektiv värdesätts. Som medarbetare på Aleido kan du vara trygg med att:


- Du är här av en anledning. Varje individ har mycket att bidra med, och vi vill att du ska lyckas.

- Du kommer få den stöttning du behöver för att lyckas, samtidigt som du kommer bli utmanad i att driva din utveckling framåt.

- Vår lärandekultur hjälper oss att bryta ny mark. Med vårt löfte för lärande lovar vi att generöst dela kunskap, skapa möjligheter för lärande och värdera initiativ att lära.

- Vi är öppensinnade och framtidsinriktade. Det innebär att hållbarhet är kärnan i vårt erbjudande, både direkt och indirekt.

- Vi tror på värdet av flexibilitet. På Aleido har vi en progressiv policy för distansarbete, och de flesta kan arbeta på distans regelbundet.

Vilka vi är

Aleido är ett internationellt företag med lång tradition av att driva utvecklingen av eftermarknadsinformation och utbildningslösningar. Våra kunder utvecklar komplexa produkter eller system, eller söker kunskap och beredskap för att skapa varaktig förändring, inom en mängd branscher såsom fordon, telekom, industri, järnväg och medicinteknik. Vi är närmare tusen kollegor i fem länder. Tillsammans överbryggar vi klyftan mellan teknik och människorna som är beroende av den - genom att göra det avancerade lätt att förstå.

Ansök nu