Lund: Produktägare

Hitta ansökningsinfo om jobbet Produktägare i Lund. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Lund inom den kategorin.

Publicerad: 2023-12-21 // Varaktighet: Heltid

Vill du vara en nyckelperson i vårt arbete att skapa tjänsteleveranser av hög kvalité? Då är det här din chans att göra verklig skillnad.

Hos oss får du en utvecklande tjänst med många kontaktytor i en verksamhet med höga ambitioner och ett gott arbetsklimat.

Om rollen och dina arbetsuppgifter
I rollen som produktägare har du ena foten i kultur och fritid och andra i IT & digitalisering med ständigt fokus på det viktigaste vi har - användarna. Att möjliggöra och skapa effektivitet och utveckling av verksamhetens bokning- och bidragsstöd samt biblioteksstöd blir din huvudfokus. Du får ett helhetsansvar för kommunövergripande bokning- och bidragsstöd (Rbok) samt bibliotekslösningar (Book-it och Arena) och tar en aktiv roll i såväl förvaltningen som vidareutvecklingen med fokus på verksamhetsprocesserna och användarna.

Vi har precis upphandlat vårt nuvarande bokning- och bidragssystem vilket innebär att du kommer ha en nyckelroll i vidareutvecklingen av tjänstestödet som vänder sig till föreningar, men det förekommer även privatpersoner, företag och interna kunder.

Tjänsten innefattar förvaltningsstyrning och ett sammanhållande ansvar för leverans av tjänster både ur ett dagligt operativt perspektiv såväl som ur ett mer långsiktigt strategiskt perspektiv.

I Lunds kommun arbetar vi processorienterat för att säkerställa god kvalitet i våra leveranser. Du kommer i din roll att medverka i arbetet med att ta nya idéer från ritbord till färdiga tjänster. I rollen som produktägare kommer du ingå i enheten Tjänsteutveckling verksamhet och arbeta tillsammans med teamet som ansvarar för tjänsteområde Kultur och fritid.

Ansvaret i rollen är brett och innefattar:

- Förvaltningsansvar för tjänster inom tjänsteområdet kultur och fritid
- Samordna aktiviteter och resurser
- Fånga och formulera krav ur ett verksamhetsperspektiv
- Driva projekt och förändringsaktiviteter kopplade till tjänsteområdet
- Samverkan med externa leverantörer
- Hantera leverantörsavtal, licenser och leverantörskontakter
- Omvärldsbevakning
- Kontinuerligt arbeta med användbarheten och andra förbättringar i systemet
- Utveckling och framtagning av policys, riktlinjer och dokumentation kopplat till tjänsteområdet
- Säkerställa att de lösningar som tas fram uppfyller kraven på säkerhet och integritet.

Vi befinner oss i en förändringsfas och omfattande initiativ har tagits kring att etablera en strukturerad förvaltningsorganisation. Här spelar produktägaren en central roll både när det gäller förvaltning och utveckling av sitt tjänsteområde.

Vi söker dig
Det är tjänsten för dig som är genuint intresserad av att utveckla arbetssätt och processer med stöd av moderna system och ny teknik. Du har erfarenhet av systemförvaltning och tjänsteleveranser i en större organisation och kan ha haft roller såsom systemförvaltare, leveransvarig eller produktägare. Har du erfarenhet inom ansvarsområdet bokning och bidrag (Rbok) samt bibliotekstjänster (Book-it och Arena) är det ett plus.

Du är trygg i din roll och har förmåga att se till hela verksamhetens bästa i både agerande och beslut. För att trivas i rollen behöver du kunna arbeta självständigt och driva dina egna processer. Då du kommer att ha många olika kontaktytor, såväl inom avdelningen som med andra verksamheter, måste du trivas med att samarbeta med andra och du har lätt för att skapa goda relationer. Du har förmågan att se möjligheter i förändringar och har en positiv inställning till utmaningar. Tillsammans gör vi varandra bättre och du är alltid beredd att dela med dig av din kunskap och att lära av andra.

Vi vill att du som söker har universitets- eller högskoleutbildning inom exempelvis systemvetenskap, alternativt har du annan eftergymnasial utbildning i kombination med relevant arbetslivserfarenhet. Du har goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift och du förstår information och facklitteratur inom området på engelska.

Vi erbjuder dig
Vi är stolta över vårt goda arbetsklimat, vi månar om att det ska finnas balans mellan arbetsliv och privatliv och tillsammans har vi dessutom roligt på jobbet. Vi är dedikerade till att skapa en arbetsmiljö där kreativitet och initiativ välkomnas, och där varje medarbetare spelar en viktig roll i vår gemensamma framgång. Vi sitter i moderna lokaler nära Lunds centralstation och när arbetet tillåter det arbetar vi hemifrån. Du som medarbetare formar din arbetsdag på bästa sätt.

Som medarbetare hos oss i Lunds kommun erbjuds du en rad förmåner med fokus på balans, trygghet och hälsa. Lunds kommun är en stor organisation med många spännande verksamheter och möjligheter för medarbetare till utveckling. Som medarbetare får du även tillgång till vår förmånsportal där du enkelt kan se dina förmåner och administrera dessa.
https://lund.se/arbete-och-lediga-jobb/sa-ar-det-att-arbeta-med-oss/det-har-ger-vi-dig-som-medarbetare

Om rekryteringen
Vi planerar att göra löpande urval och kan bjuda in till första urvalsintervjuer, via Teams, under annonseringsperioden. Vi ber dig därför redan nu planera din tillgänglighet de närmsta veckorna.

Om arbetsplatsen
Vi på IT- och digitaliseringsavdelningen är drygt 60 medarbetare som bedriver strategiskt utvecklingsarbete, ansvarar för IT-infrastrukturen, kommungemensamma tjänster och systemutveckling. Våra viktigaste kunder är kommunens elva förvaltningar som med sina vitt skilda verksamheter ställer olika krav på IT-miljön. Hos oss pågår kontinuerlig drift och utveckling av samhällskritiska system. För att leva upp till verksamhetens och kommuninvånarnas förväntningar arbetar vi med modern teknik och några av marknadens bästa produkter. Hos oss får du möjligheter till utmaningar och utveckling. Du får vara en del av att ta idéer från ritbord till färdiga tjänster. Vi arbetar processorienterat enligt ITIL för att säkerställa en god kvalitet i vår leverans.

På kommunkontoret arbetar cirka 350 medarbetare inom strategiska funktioner. Tillsammans säkerställer vi att kommunen är en effektiv och modern organisation. Just nu befinner vi oss på en spännande utvecklingsresa med målet att fungera som en motor i utvecklingen av hela organisationen. Där vi tar ansvar för helheten, och sätter medborgarnas bästa i fokus.

Här får du plats att växa. Inom Lunds kommun sätter vi kunskapen i centrum och skapar möjligheter att utvecklas i arbetslivet. Vi erbjuder en inkluderande arbetsmiljö, och chans att påverka och göra skillnad. Vill du bli en av oss?

Alla platsannonser →

Andra jobb i Lund som Projektledare, IT

Nedan visas andra jobb i Lund som Projektledare, IT.

Product Owner - International Marine Service

Läs mer Maj 10
Product Owner - International Marine Service
At Alfa Laval, we always go that extra mile to overcome the toughest challenges. Our driving force is to accelerate success for our customers, people, and planet. You can only achieve that by having dedicated people with a curious mind. Curiosity is the spark behind great ideas. And great ideas drive progress.
In Sales & Service Value Stream (VS), we work in accordance with the SAFe methodology because we believe it adds extra value to our stakeholders and to the receivers of our efforts. We strive to keep the end users and their daily work in mind. We are looking for someone who can smoothly move between the big business picture and the details of developing.
And this why we are looking for YOU, our next Product Owner - International Marine Service to bring value and support in shaping VS Sales & Service success.
About the job
As a Product Owner, you will be bridging the gap between the product manager, business stakeholders, and the development team.
Key Responsibilities:?
Drive refinement of work items to meet customer requirements.


Maintain and prioritize development backlog and ensure deliveries according to commitments for development, rollouts, or support.


Stakeholder management and collaboration across value streams and Marine business.


PI planning participation: define stories, provide clarification, set team PI objectives together with the team and prepare for system demo.


Responsible on securing training and adoption of solution (together with product manager)


Optimize the team(s) performance, together with Scrum master and Line manager, by sharing best practices. Provide input to line manager on supplier performance/KPIs.

What you know.
You have a solid understanding of complex IT solutions and product management. You bring 2-4 years of experience from a Product Owner role and are aware of Agile development methodologies. Knowledge in MS D365 field service customization and configuration are appreciated but not a requirement. As part of a global organization, speaking and writing English is a prerequisite.
Who you are.
We believe you are a person who enjoy work in the border between IT and business where you can “translate” business language to IT language and vice versa. You stand out with your ability to lead self and others in a challenging environment while maintaining a positive attitude. You possess a strong business acumen, analytical skills and customer centric mindset which provides you with the right skillset to solve complex challenges. We trust you are a true networker that can easily build and maintain fruitful relationships. In addition, you are a team player always ready to support when needed.
What’s in it for you?
We offer a challenging position in global, open, and friendly environment. Your work will have a true impact on Alfa Laval’s future success. The nature of the job also means that you will cooperate closely with many different parts of our organization, building both a broad business knowledge as well as a global network of colleagues. You can expect around 10-20 days of travel annually.

Ansök nu

Director, Deployment Lead

Läs mer Apr 24
As a Director, Deployment Lead, you will play a lead role within the Sweden Consulting programs’ Engagement Management team, collaborating closely with project owners, Oracle Health and Client leadership, and other stakeholders to achieve successful delivery of Millennium applications. You will own and manage the planning and execution of all tasks associated with product deployment, including coordinating all project owners’ planning and preparation deliverables, time plans, and change readiness management. Examples of teams you will work across include Millennium Consulting workstreams, Clinical Consulting, hardware and integrated technologies, learning, managed service, and others. As a leader and member of the Consulting leadership team, the ability to build and maintain relationships at multiple levels, inspiring confidence in the team’s delivery, is critical.

The work requires significant collaboration and facilitation skills, as deployment activities span across all teams and require the involvement and engagement of multiple subject matter experts across both technical and clinical spectrums, internal and external. It is also highly rewarding in this regard, as there are clear measures of success, client satisfaction, and cross-team cooperation.

Examples of these activities include, but are not limited to, project plan management, deliverable and financial status reporting with the client and internal teams, coordinating activities and ownership with client counterparts, advising the client on expectations in a consultative role, establishing and managing to success metrics (KPIs) with various SMEs, and managing communication.
Basic Qualifications:
Bachelor's degree in business management or related field, or equivalent relevant work experience
At least 6 years of experience in project or program management and consulting-type roles
Demonstrated ability to manage relationships, work in matrix-type organizations, and collaborate across lines and levels to deliver against contract requirements and commitments

Preferred Qualifications:
Experience managing projects involving Cerner’s implementation methodologies and policies
Experience managing IT projects in complex environments, such as public sector (government) contracts
Experience working with healthcare delivery organizations
Swedish language skills are a plus

Expectations:
Familiar with the use of Microsoft Project product
Ability to travel 50%, and to work in a hybrid home and office environment as needed
Ability to work overtime and irregular hours as needed
Excellent communication skills verbally and written

Ansök nu

Director, Engagement Executive

Läs mer Apr 24
We are looking for a Director, Engagement Executive to join an exciting project across Region Skåne for an integrated digital healthcare environment, replacing many existing IT systems in hospitals and primary care facilities.
At Oracle Health we are working at the intersection of health and technology. We create software solutions to support clinicians and healthcare professionals in hospitals and healthcare organisations worldwide, and we are looking for a Director, Engagement Executive to join an exciting project across Region Skåne for an integrated digital healthcare environment, replacing many existing IT systems in hospitals and primary care facilities. The new system includes a service to manage the health of their 1.3 million citizens and a modern digital care system that allows for increased patient participation, safer patient experience, and improved work environment for healthcare professionals. As Director, Engagement Executive, you will be accountable for the delivery of Oracle Health client projects and external client relationships. You will be responsible for the development and delivery pillar of the Region Skåne SDV program and its associated integrated solutions, including staffing and contractor management. You will also take part in client roadmapping and project plan development, in collaboration with project managers and other subject matter experts. This will also involve monitoring the key performance indicators as the deployment progresses and intervening as necessary to mitigate risks and ensure on-time delivery of Oracle Health’s commitments.

You will also create and drive action plans for the knowledge leader community, ensure adherence to Oracle’s unified method of implementation, and drive vision, innovation and strategy for internal organisational and team imperatives.This leadership role within the overall program requires directing teams of cross-functional associates to execute on the client’s vision, objectives and strategy as defined and driven by executive leadership. This position reports to Oracle Health regional Consulting leadership and collaborates with regional Program leadership.
Basic Qualifications:

· Bachelor’s degree in General Studies or related field, or equivalent relevant work experience
· At least 7 years of project management work experience
· At least 5 years of health care information technology (HCIT) work experience
· Completed 2 projects within the last 4 years using Cerner Consulting Methodology, and enthusiasm to learn and transition this to Oracle’s unified implementation method and standards

Preferred Qualifications:

· Experience of Oracle Health's Region Skåne SDV program
· C-suite stakeholder management experience
· Managing complexity across a multi work stream program
· Large scale program management experience, involving multiple coordinated projects

Expectations:

· Familiar with the use of Microsoft Project product
· Ability to travel 50%, and to work in a hybrid home and office environment as needed
· Ability to work overtime and irregular hours as needed
· Excellent communication skills verbally and written

Ansök nu

Global Black Belt

Läs mer Apr 26
Global Black Belt
Vi driver våra större projekt med Lean 6S som grund och använder Black belt-certifiering för kvalitetssäkring. Som del av vårt team ingår du i en mångsidig och inkluderande arbetsplats. Du är här för att göra skillnad. Att ständigt bygga broar till framtiden med hållbara lösningar som påverkar vår planets mest akuta problem. Att göra världen till en bättre plats. Varje dag.
Vem är du
Du är en nyfiken, strukturerad och självmotiverad högpresterande med ett agilt mindset och en passion för att möjliggöra och skapa affärsvärde i ett globalt sammanhang. Du motiveras av prestationsförbättringar och nätverkar lätt över affärsfunktioner i en internationell och tvärkulturell miljö. Du är bekväm i att hantera oklarheter och tycker om att ta ledningen och säkerställa goda resultat och värdefullt samarbete.
Om jobbet
Som Black Belt kommer du att arbeta som projektledare och driva strategiska BB-projekt inom en organisation eller över Alfa Laval. Några av de primära uppgifterna du kommer att utföra är:
- Projektledning: Säkerställ projektleverans i rätt tid, enligt specifikation och inom budget.
- Hantering av intressenter: Kommunicera och engagera intressenter på ett effektivt sätt.
- Styrgruppsrapportering: Lämna rapporter till styrgruppen vid behov.
- Leverantörsutveckling: Hjälpa till med utveckling av leverantörer inom olika områden, inklusive 5S, Lean Six Sigma och projektledning.
När du driver BB-projekt kommer du samtidigt att vara en möjliggörare och ambassadör för ständig förbättringskultur genom LSS-tänkesätt och metodik. Detta är en möjlighet att växa och bli utmanad att utvecklas och lära sig nya färdigheter. Som projektledare får du ett brett nätverk och omfattande kunskap om Alfa Lavals verksamhet, med hjälp av LSS-metodik och problemlösningsförmåga för att förbättra prestanda och kundnöjdhet.
Tjänsten är placerade i Lund. Projekten drivs på våra olika siter i världen varför resor ingår och beräknas till 50-70 dagar per år.
Din bakgrund
Du har en akademisk examen i kombination minst 10 års arbetslivserfarenhet och har Black Belt-utbildning. Övrig projektledningskompetens är meriterande.
För mer information, vänligen kontakta
Arianna Garcia, Talent Acquisition Partner, arianna.garcia@alfalaval.com
Om du är intresserad, vänligen ansök genom att skicka in ditt CV och motivationsbrev.

Ansök nu

Produktägare infrastruktur

Läs mer Mar 20
Nu söker vi dig som vill skapa tjänsteleveranser av hög kvalité! Här är din chans att göra verklig skillnad i stort och smått.

Hos oss får du en utvecklande tjänst med många kontaktytor i en verksamhet med höga ambitioner och ett gott arbetsklimat. 

Om rollen och dina arbetsuppgifter
Som produktägare inom Infrastruktur får du en spännande roll. Inom förvaltningsobjektet Infrastruktur ingår identitet- och åtkomsthantering (IAM), serverdrift, serverplattform, IT-säkerhet och datacenter. Vi levererar de grundläggande förutsättningarna för digitalisering i Lunds kommun.

En viktig del i ditt uppdrag är att säkerställa förvaltning och utveckling av tjänster, system och digitala lösningar inom förvaltningsobjektet. I din roll ingår att planera och driva uppsatta leveranser, aktiviteter och projekt. Du medverkar även till att samordna aktiviteter och resurser med interna och externa parter.? 

Du kommer även att ha det samordnande ansvaret för systemlösningar inom en eller flera delområden. Här kommer du, utifrån din bakgrund och kompetens, att kunna påverka vilka områden som du ansvarar för.

Ansvaret i rollen är brett och innefattar:

- Säkerställa att verksamhetens och användarnas behov fångas och omsätts till krav och utvecklingsaktiviteter
- Samordna aktiviteter och resurser
- Delta i koordineringsaktiviteter med arkitekter, systemspecialister och representanter för andra förvaltningsområden
- Löpande dialog med beställare och representanter för verksamheten
- Kommunicera förändring av tjänster, system och digitala lösningar
- Utveckla beställningsprocesser
- Samverkan med externa leverantörer  
- Bidrar till budget- och resursplanering samt uppföljning inom objektet

Du förväntas också omvärldsbevaka och ta till dig nyheter och trender inom relevanta områden och du delar med dig till kollegorna när det kan driva utvecklingen framåt.

Vi söker dig
Det är tjänsten för dig som är genuint intresserad av att utveckla arbetssätt och processer med stöd av ny teknik. Du har erfarenhet av projektledning, systemförvaltning och tjänsteleveranser i en större organisation och kan ha haft roller såsom produktägare, projektledare, systemförvaltare eller leveransansvarig. Har du erfarenhet inom någon av de leveransområden som ingår i Infrastruktur är det ett plus.

Du är trygg i din roll och har förmåga att se till hela verksamhetens bästa i både agerande och beslut. För att trivas i rollen behöver du kunna arbeta självständigt och driva dina egna processer. Då du kommer att ha många olika kontaktytor, såväl inom avdelningen som med andra verksamheter, måste du trivas med att samarbeta med andra och du har lätt för att skapa goda relationer.  Du har förmågan att se möjligheter i förändringar och har en positiv inställning till utmaningar. Tillsammans gör vi varandra bättre och du är alltid beredd att dela med dig av din kunskap och att lära av andra. 

Vi vill att du som söker har universitets- eller högskoleutbildning inom exempelvis systemvetenskap, alternativt har du annan eftergymnasial utbildning i kombination med relevant arbetslivserfarenhet. Du har goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift och du förstår information och facklitteratur inom området på engelska.

Vi erbjuder dig
Vi är stolta över vårt goda arbetsklimat, vi månar om att det ska finnas balans mellan arbetsliv och privatliv och tillsammans har vi dessutom roligt på jobbet. Vi är dedikerade till att skapa en arbetsmiljö där kreativitet och initiativ välkomnas, och där varje medarbetare spelar en viktig roll i vår gemensamma framgång. Vi sitter i moderna lokaler nära Lunds centralstation och när arbetet tillåter det arbetar vi hemifrån. Du som medarbetare formar din arbetsdag på bästa sätt.

Som medarbetare hos oss i Lunds kommun erbjuds du en rad förmåner med fokus på balans, trygghet och hälsa. Lunds kommun är en stor organisation med många spännande verksamheter och möjligheter för medarbetare till utveckling. Som medarbetare får du även tillgång till vår förmånsportal där du enkelt kan se dina förmåner och administrera dessa.
https://lund.se/arbete-och-lediga-jobb/sa-ar-det-att-arbeta-med-oss/det-har-ger-vi-dig-som-medarbetare

Om rekryteringen
Vi planerar att göra löpande urval och kan bjuda in till första urvalsintervjuer, via Teams, under annonseringsperioden. Vi ber dig därför redan nu planera din tillgänglighet de närmsta veckorna.

Om arbetsplatsen
Vi på IT- och digitaliseringsavdelningen är drygt 60 medarbetare som bedriver strategiskt utvecklingsarbete, ansvarar för IT-infrastrukturen, kommungemensamma tjänster och systemutveckling. Våra viktigaste kunder är kommunens elva förvaltningar som med sina vitt skilda verksamheter ställer olika krav på IT-miljön. Hos oss pågår kontinuerlig drift och utveckling av samhällskritiska system. För att leva upp till verksamhetens och kommuninvånarnas förväntningar arbetar vi med modern teknik och några av marknadens bästa produkter. Vi arbetar processorienterat enligt ITIL för att säkerställa en god kvalitet i vår leverans. Hos oss får du möjligheter till både utmaningar och utveckling. Du får vara en del av att ta idéer från ritbord till färdiga tjänster. 

På kommunkontoret arbetar cirka 350 medarbetare inom strategiska funktioner. Tillsammans säkerställer vi att kommunen är en effektiv och modern organisation. Just nu befinner vi oss på en spännande utvecklingsresa med målet att fungera som en motor i utvecklingen av hela organisationen. Där vi tar ansvar för helheten, och sätter medborgarnas bästa i fokus.

Här får du plats att växa. Inom Lunds kommun sätter vi kunskapen i centrum och skapar möjligheter att utvecklas i arbetslivet. Vi erbjuder en inkluderande arbetsmiljö, och chans att påverka och göra skillnad. Vill du bli en av oss?

Ansök nu

Andra jobb i Lund från Lunds kommun

Nedan visas andra jobb i Lund från Lunds kommun .

Vill du jobba extra inom LSS som ledsagare, avlösare eller kontaktperson?

Ledsagare
Läs mer Maj 7
OBS! Våra uppdrag är lämpliga för dig som söker en mindre timanställning bredvid studier, deltidsarbete eller annan sysselsättning.

Vi erbjuder inte halv- eller heltidstjänster.

Arbetsuppgifter:
Ledsagning (timanställning) Som ledsagare möjliggör du att den enskilde deltar i samhällslivet samt bryter den isolering som kan bli följden av ett funktionshinder. Detta minskar genom att den enskilde exempelvis kan få hjälp av ledsagare för att ta sig till och från vänner eller för att delta i kultur och föreningsliv.

Avlösning (timanställning) Som avlösare kommer hem till familjen och tar tillfälligt hand om den enskilde för att på så sätt avlasta de anhöriga. Insatsen utförs framförallt i brukarens hem eller i dess närhet.

Kontaktperson (arvoderat uppdrag) Uppdraget som kontaktperson innebär att du ska vara en medmänniska som kan underlätta och ge stöd till den enskilde att leva ett självständigt liv. Detta genom att minska social isoleringen, att stimulera till en aktiv fritid samt ge råd i vardagssituationer. https://play.mediaflowpro.com/ovp/16/70GEZK4S9U för att se en kort film om uppdraget som kontaktperson.

Våra verksamheter kännetecknas bland annat av delaktighet och du arbetar utifrån den enskildes behov. Vi söker därför dig som är lyhörd och uppmärksam i kontakten med andra människor samtidigt som du har förmågan att förhålla dig professionellt utifrån ditt uppdrag. I uppdraget arbetar du ensam med brukaren, därför är det viktigt att du är trygg i din roll.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Ingen erfarenhet krävs. Du måste ha fyllt 18 år.

För att vara aktuell behöver du uppvisa följande två utdrag (i oöppnade kuvert) från belastningsregistret:

1. Arbete med barn med funktionsnedsättning
2. Kontroll av egna uppgifter i belastningsregistret


Du kan begära utdrag från belastningsregistret här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/

OBS! Då det är flera brukare som är i behov av ledsagare, avlösare och kontaktpersoner, sker rekrytering löpande.

Inför anställning till tjänster där vård- och omsorgsarbete ingår behöver du kunna uppvisa ett godtagbart utdrag ur belastningsregistret https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/



Inom vård- och omsorgsförvaltningen arbetar ungefär 3 100 medarbetare för att äldre människor och personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett aktivt, socialt och meningsfullt liv på sina villkor. Vi ansvarar bland annat för kommunens äldreboenden, hemtjänst, stöd till personer med funktionsnedsättning, hemsjukvård och träffpunkter för seniorer. Hos oss står varje individs behov i centrum, och våra verksamheter kännetecknas av delaktighet, valfrihet, flexibilitet och kvalitet med respekt för den enskildes integritet och självbestämmande.

Här får du plats att växa. Inom Lunds kommun sätter vi kunskapen i centrum och skapar möjligheter att utvecklas i arbetslivet. Vi erbjuder en inkluderande arbetsmiljö, och chans att påverka och göra skillnad. Vill du bli en av oss?

Ansök nu

Grundlärare i fritidshem till Idalaskolan

Grundlärare, fritidshem
Läs mer Maj 8
Om rollen och dina arbetsuppgifter
Som grundlärare i fritidshem arbetar du pedagogiskt och socialt utifrån verksamhetens mål och riktlinjer.

Du planerar, genomför och följer upp undervisningen i enlighet med gällande styrdokument och arbetar aktivt med att utveckla fritidshemsverksamheten. Tillsammans med arbetslaget ansvarar du för att skapa en trygg miljö för eleverna, under skoltid såväl som på fritidshemmet. Här på Idalaskolan prioriteras utveckling, nära samarbete med vårdnadshavare och att arbeta individanpassat högt.

Vi söker dig 
Vi söker dig som är legitimerad grundlärare i fritidshem, alternativt har fritidspedagogsexamen eller lärarexamen för fritidspedagogisk verksamhet. Tidigare erfarenhet av yrket är meriterande. Du är flexibel, samarbetsinriktad och engagerad i ditt arbete och vågar pröva nya vägar för att ständigt sträva efter att förbättra din undervisning. Du har ett helhetsperspektiv på elevens utveckling och planerar undervisningen för att få med dig alla elever. 

Vi erbjuder dig
Som medarbetare hos oss erbjuds du en rad förmåner med fokus på balans, trygghet och hälsa. Lunds kommun är en stor organisation med många spännande verksamheter och möjligheter för medarbetare till utveckling. Som medarbetare får du även tillgång till vår förmånsportal där du enkelt kan se dina förmåner och administrera dessa.

https://lund.se/arbete-och-lediga-jobb/sa-ar-det-att-arbeta-med-oss/det-har-ger-vi-dig-som-medarbetare

Om arbetsplatsen
Idalaskolan är en nybyggd F-3 skola belägen i östra delen av Veberöd med naturen alldeles inpå knuten. På skolan går ca 160 elever. Lokalerna är väl tilltagna och har flexibla lärmiljöer med flera rum till varje årskurs. Skolgården erbjuder en utmanande, spännande och varierande miljö med allt från hinderbana, multiarenor och klätterställningar till torräng, öppna gräsytor, utekök, grillplats och skog. I samma hus finns en förskola som vi delar personalrum, bibliotek, matsal och utemiljö med. Det finns en fullstor idrottshall i direkt anslutning till skolan där eleverna har sin idrottsundervisning. Bredvid skolan finns en 4H-gård där det finns möjlighet att besöka djur.

Veberöd ligger cirka 2 mil öster om Lund med goda bussförbindelser från Malmö och Lund.

Intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Tjänsten ledigförklaras under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk för placering av redan anställd i kommunen.

Tveka inte, skicka in din ansökan redan nu!

 

På barn- och skolförvaltningen arbetar vi för att skapa likvärdighet och goda förutsättningar för att alla barn och elever inom våra förskolor, grundskolor och anpassade grundskolor ska nå sina mål. Tillsammans arbetar vi för en enhetlig och tydlig styrning av förskola och skola i en modern och effektiv organisation, med målet att möjliggöra en utbildning i världsklass. Våra ambitioner är höga och vi strävar alltid efter att skapa goda förutsättningar för utveckling och värnar om en hög kvalitet i verksamheten.

För att få arbeta med barn eller elever inom förskola och skola behöver du kunna uppvisa ett godtagbart utdrag ur belastningsregistret https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/

Här får du plats att växa. Inom Lunds kommun sätter vi kunskapen i centrum och skapar möjligheter att utvecklas i arbetslivet. Vi erbjuder en inkluderande arbetsmiljö, och chans att påverka och göra skillnad. Vill du bli en av oss?

Ansök nu

Grundskollärare i Hem och Konsumentkunskap åk 6-9 Lerbäckskolan 40%

Ämneslärare, 7-9
Läs mer Maj 13
Nytt
Om rollen och dina arbetsuppgifter
Som grundskollärare i Hem och Konsumentkunskap arbetar du pedagogiskt och socialt utifrån verksamhetens mål och riktlinjer samt gällande styrdokument.

Du är väl förtrogen med aktuell läroplan och ansvarar för det pedagogiska innehållet i undervisningen samt arbetar främjande för elevernas lärande och utveckling. 

På Lerbäckskolan lägger vi mycket fokus på det relationella förhållningssättet gentemot eleverna.

Vi söker dig
Vi söker dig som är legitimerad grundskollärare i Hem och Konsumentkunskap i årskurserna 6-9 Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av att undervisa. Du har en god insikt och kunskap i skolans styrdokument och kan på ett pedagogiskt sätt tillämpa dessa i ditt dagliga arbete. 

För att lyckas med ditt uppdrag på Lerbäckskolan är det viktigt att du är en trygg och stabil person som har lätt att samarbeta med främst din närmaste ämneskollega.

Vi kommer arbeta med löpande intervjuer så ansök så snart som möjligt. 

Vi erbjuder dig
Som medarbetare hos oss erbjuds du en rad förmåner med fokus på balans, trygghet och hälsa. Lunds kommun är en stor organisation med många spännande verksamheter och möjligheter för medarbetare till utveckling. Som medarbetare får du även tillgång till vår förmånsportal där du enkelt kan se dina förmåner och administrera dessa.

https://lund.se/arbete-och-lediga-jobb/sa-ar-det-att-arbeta-med-oss/det-har-ger-vi-dig-som-medarbetare

Om arbetsplatsen
Lerbäckskolan ligger i centrala Lund några minuters gångväg från Lunds station. Totalt har vi cirka 900 elever och cirka 100 personal. Lerbäckskolan är en välfungerande f-9 skola med många skickliga pedagoger, goda förutsättningar och bra resultat. Vi skapar goda förutsättningar för pedagogiskt utveckling inom både skola och på fritids. Vårt EHT arbetar nära verksamheten för att skapa goda förutsättningar för det främjande och förebyggande arbetet tillsammans med våra pedagoger i både skola och på fritids.

Lerbäckskolan är en lugn och trygg skola. Våra elever får möjlighet att utvecklas så långt som möjligt utifrån sina erfarenheter och förmågor. All utbildning utgår från styrdokumenten och bygger på forskning och beprövad erfarenhet. Genom kollegialt lärande utvecklar vi professionen på både fritids och skola. 

På barn- och skolförvaltningen arbetar vi för att skapa likvärdighet och goda förutsättningar för att alla barn och elever inom våra förskolor, grundskolor och anpassade grundskolor ska nå sina mål. Tillsammans arbetar vi för en enhetlig och tydlig styrning av förskola och skola i en modern och effektiv organisation, med målet att möjliggöra en utbildning i världsklass. Våra ambitioner är höga och vi strävar alltid efter att skapa goda förutsättningar för utveckling och värnar om en hög kvalitet i verksamheten.

För att få arbeta med barn eller elever inom förskola och skola behöver du kunna uppvisa ett godtagbart utdrag ur belastningsregistret https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/

Här får du plats att växa. Inom Lunds kommun sätter vi kunskapen i centrum och skapar möjligheter att utvecklas i arbetslivet. Vi erbjuder en inkluderande arbetsmiljö, och chans att påverka och göra skillnad. Vill du bli en av oss?

Ansök nu

Flexibla undersköterskor till Linehuset i Lund

Undersköterska, hemtjänst, äldreboende och habilitering
Läs mer Maj 6
Är du en lösningsfokuserad och flexibel undersköterska som idag är fulldelegerad - då behöver vi dig i Linehuset.

Vi söker utbildade undersköterskor som uppskattar ett flexibelt arbetssätt. Du kommer att ingå i ett nystartat team som arbetar på alla avdelningar i Linehuset. Du ska vid behov vara ett stöd till dina kollegor i omvårdnadsarbetet. 

Du behöver ha kompetens för att snabbt kunna bli fulldelegerad gällande grunddelegering, insulin och sond.  

Vi vill att du har god erfarenhet av arbete med personer med demenssjukdom och har erfarenhet av BPSD.

Vi vill att du ska vara trygg i din roll som undersköterska och har en positiv inställning till utveckling och förändringar. Du ska kunna arbeta med alla och acceptera våra olikheter och bemöta alla med respekt.

Du ska dela Lunds kommuns vision och är redo att arbeta utifrån vår värdegrund och våra förhållningssätt Lyssna, Lära och Leda.

Om rollen och arbetsuppgifter
Den nyinrättade rollen innebär omvårdnadsarbete utifrån brukarens önskemål och behov samt delegerade uppgifter enligt HSL. I rollen ingår också att utforma genomförandeplaner, dokumentera i Lifecare, utvärdera och medverka till att verksamheten håller god kvalitet. Vi följer upp kvalitén i nationella register som BPSD-registret och Senior Alert.

Du ska vid behov vara ett stöd till dina kollegor i omvårdnadsarbetet. 

Din strävan är alltid att göra vardagen meningsfull för brukarna.

Genom nära samarbete med chefer, sjuksköterskor, fysioterapeut och arbetsterapeut samt övriga i teamet medverkar du till att ge brukarna livsinnehåll där individens behov står i centrum. Vi arbetar utifrån den nationella värdegrunden inom äldreomsorgen där nyckelorden är självbestämmande, delaktighet och individanpassning.

Vi erbjuder dig
Som medarbetare hos oss erbjuds du en rad förmåner med fokus på balans, trygghet och hälsa. Lunds kommun är en stor organisation med många spännande verksamheter och möjligheter för medarbetare till utveckling. Som medarbetare får du även tillgång till vår förmånsportal där du enkelt kan se dina förmåner och administrera dessa.
https://lund.se/arbete-och-lediga-jobb/sa-ar-det-att-arbeta-med-oss/det-har-ger-vi-dig-som-medarbetare

Om arbetsplatsen
Linehuset ligger på Linero i östra Lund och består av 96 lägenheter, fördelat på 12 avdelningar. 

Trädgården är i en parkliknande miljö och innehåller ett lusthus och en anpassad sinnenas trädgård.

Vi jobbar tillsammans för en god arbetsmiljö till exempel med regelbundna mikropauser och möjlighet att använda våra återhämtningsstolar.

Övrigt
Vi söker undersköterskor för tillsvidaretjänster 100%. Arbetstiden är schemalagd dag/kväll och tjänstgöring varannan helg. För schemalagd tjänstgöring har vi ett fördelaktigt heltidsmått på 36,33 timmar per vecka.

Tillträde i augusti eller enligt överenskommelse.

Har du fått - Bevis om rätt att använda yrkestiteln undersköterska - kan du bifoga den till din ansökan.

Vi tillämpar löpande urval och intervjuer.

Välkommen med din ansökan - vi ser fram emot att veta mer om dig.

Inför anställning till tjänster där vård- och omsorgsarbete ingår behöver du kunna uppvisa ett godtagbart utdrag ur belastningsregistret https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/



Inom vård- och omsorgsförvaltningen arbetar ungefär 3 100 medarbetare för att äldre människor och personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett aktivt, socialt och meningsfullt liv på sina villkor. Vi ansvarar bland annat för kommunens äldreboenden, hemtjänst, stöd till personer med funktionsnedsättning, hemsjukvård och träffpunkter för seniorer. Hos oss står varje individs behov i centrum, och våra verksamheter kännetecknas av delaktighet, valfrihet, flexibilitet och kvalitet med respekt för den enskildes integritet och självbestämmande.

Här får du plats att växa. Inom Lunds kommun sätter vi kunskapen i centrum och skapar möjligheter att utvecklas i arbetslivet. Vi erbjuder en inkluderande arbetsmiljö, och chans att påverka och göra skillnad. Vill du bli en av oss?

Ansök nu

Intresseanmälan för boende LSS, heltidstjänst

Stödassistent
Läs mer Jan 12
Intresseanmälan för tjänster inom boende LSS
Kanske har du planer på att flytta närmare Lund och vill vara ute i god tid med jobbsökandet? Kanske går du en utbildning och vill få in en fot på en framtida arbetsplats? Eller har du tittat på annonser som ligger ute och inte hittat något som matchar din erfarenhet och kunskap? Oavsett anledning är du varmt välkommen att skicka en intresseanmälan.

Tillsvidaretjänst och månadsvikariat på heltid
Intresseanmälan gäller för tillsvidaretjänst och månadsvikariat på heltid inom boende LSS.
Om du är intresserad av timvikariat är det en annan ansökan som gäller, för mer information https://lund.se/arbete-och-lediga-jobb/timvikarie/timvikarie-inom-vard-och-omsorg.

Processen för intresseanmälan
Intresseanmälan ligger ute under en längre tid där urval ser löpande. Håll även utkik på våra annonser, ser du en tjänst som intresserar dig är det bra att även ansöka i den annonsen.

Kvalifikationer
- Stödbiträde krävs minst två års arbete på heltid inom LSS-området, för tillsvidaretjänst.
- Stödassistent krävs examen i vård- och omsorg eller barn- och fritid.
- Stödpedagog krävs eftergymnasial utbildning som minst omfattar en examen från yrkeshögskoleutbildningen Stödpedagog 200 YH-poäng eller 60 högskolepoäng med en tydlig inriktning mot funktionshinderområdet. 

Observera att vi i denna rekrytering tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete. 

Välkommen med din intresseanmälan!
Inför anställning till tjänster där vård- och omsorgsarbete ingår behöver du kunna uppvisa ett godtagbart utdrag ur belastningsregistret https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/



Inom vård- och omsorgsförvaltningen arbetar ungefär 3 100 medarbetare för att äldre människor och personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett aktivt, socialt och meningsfullt liv på sina villkor. Vi ansvarar bland annat för kommunens äldreboenden, hemtjänst, stöd till personer med funktionsnedsättning, hemsjukvård och träffpunkter för seniorer. Hos oss står varje individs behov i centrum, och våra verksamheter kännetecknas av delaktighet, valfrihet, flexibilitet och kvalitet med respekt för den enskildes integritet och självbestämmande.

Här får du plats att växa. Inom Lunds kommun sätter vi kunskapen i centrum och skapar möjligheter att utvecklas i arbetslivet. Vi erbjuder en inkluderande arbetsmiljö, och chans att påverka och göra skillnad. Vill du bli en av oss?

Ansök nu

Vikarierande socionom till Maria Skåne Mellersta

Socionom
Läs mer Maj 2
Arbetsmarknads- och socialförvaltningen i Lund
Är du socionom med erfarenhet av behandlingsarbete med unga avseende skadligt bruk och beroende och gillar att samverka med olika aktörer och huvudmän, då är du kanske den vi söker.

Om rollen och Dina arbetsuppgifter oss
Då en av våra kommunanställda kollegor inom teamet på Maria Skåne Mellersta testar på att  arbetar som kurator för BUP är vi i behov av en härlig vikarierande kollega hos oss under 10 månader. 

Maria Skåne Mellersta är en samverkansmottagning mellan Region Skåne och mellersta Skånes kommuner (Burlöv, Eslöv, Hörby, Höör, Kävlinge, Lomma och Lund). Vi erbjuder ett varierat, utvecklande och viktigt uppdrag där du får arbeta med unga och unga vuxna som har problem med skadligt bruk eller beroende utifrån olika ingångar. Vi arbetar utifrån ett systemiskt perspektiv och ser familj och anhöriga som en viktig del i förändringsarbetet. Maria Skåne Mellersta är en integrerad öppenvårdsmottagning som erbjuder unga och deras närstående möjlighet till förändring utifrån evidensbaserade metoder och tvärprofessionell kompetens. Vi erbjuder en bra tydlig introduktion i arbetet, hög kompetens bland kollegor, nära erfarenhetsutbyte med olika professioner både internt och externt, extern handledning, deltagande i utvecklingsarbete och såklart härliga kollegor. 

I din roll ingår att kartlägga den unges situation och tillsammans med den unge samt oftast nätverket utforma behandlingsplanen. Teamet finns alltid att tillgå för konsultation, inspiration och stöd. Nätverksarbete har en betydande roll i uppdraget och kan ske utan att den unge är aktuell på mottagningen. Samverkan sker brett och på olika nivåer både internt och externt, exempelvis med socialsekreterare, kuratorer, sjuksköterskor, läkare, skola, HVB- och/eller familjehem samt andra viktiga aktörer kring den unge och inom området skadligt bruk och beroende. Alla Maria Skåne mottagningar samverkar och utgår från en gemensam Viljeinriktning vilken ligger till grund för utvecklingsarbetet som sker både på lokal och regional nivå. 

Hos oss arbetar du måndag till fredag, mestadels på mottagningen i Lund. En halvdag i veckan utförs uppdraget på någon av våra satellitmottagningar i samverkanskommunerna. 

Vi söker dig som
Vi söker dig som har socionomexamen eller annan utbildning som av arbetsgivaren bedöms som likvärdig. Du ska ha erfarenhet av att arbetat med målgruppen på något sätt, gärna från arbete inom socialtjänst eller hälso- och sjukvården. Är arbetslivserfarenhet dessutom från området skadligt bruk/beroende och/eller inom området psykiatrisk problematik är det extra bra.

Meriterande är om du har någon eller några av följande utbildningar; Steg 1 inom Familjeterapi alternativt KBT (Kognitivbeteende terapi), fortbildning inom FFT (Funktionell familjeterapi), ÅP (Återfallsprevention), ACRA/CRA(Community Reinforcement Approach), CRAFT (Community Reinforcement Approach and Family Training). Ytterligare meriterande kompetenser är kunskaper inom SoL (Socialtjänstlagen) och/eller HSL (Hälso och sjukvårdslagen). 

Vi vill att du är trygg i din profession samt prestigelös. Du arbetar strukturerat men har ett flexibelt förhållningssätt utifrån de problemområden som kan uppstå. Utifrån mottagningens integrerade arbetssätt krävs det att du är smidig i ditt kontaktskapande både gentemot målgruppen och andra professionella. Goda språkkunskaper i svenska och engelska krävs samt meriterande om du har goda språkkunskaper i andra språk som är till nytta för verksamheten. 

B-körkort är ett krav för tjänsten. 

Är detta du, då vill vi gärna att du söker tjänsten hos oss på Maria Skåne Mellersta.

Välkommen med din ansökan.

Urval och intervjuer bland ansökningarna kommer göras löpande under ansökningstiden. 

Vi erbjuder dig
Som medarbetare hos oss erbjuds du en rad förmåner med fokus på balans, trygghet och hälsa. Lunds kommun är en stor organisation med många spännande verksamheter och möjligheter för medarbetare till utveckling. Som medarbetare får du även tillgång till vår förmånsportal där du enkelt kan se dina förmåner och administrera dessa.
https://lund.se/arbete-och-lediga-jobb/sa-ar-det-att-arbeta-med-oss/det-har-ger-vi-dig-som-medarbetare

Om arbetsplatsen
Maria Skåne Mellersta är en samverkansmottagning som just nu är belägen i Spartahuset i Lund. Mottagningen vänder sig till unga under 25 år som har problem med alkohol eller andra droger. Mottagningen vänder sig även till den unges föräldrar och närstående. Maria Skåne Mellersta är en samverkansmottagning mellan två huvudmän, Skånes mellersta kommuner (Burlöv, Eslöv, Hörby, Höör, Kävlinge, Lomma och Lund) samt Region Skåne (Barn- och Ungdomspsykiatrin och Vuxenpsykiatrin).  Teamet består av samordnare, kuratorer, socionomer, sjuksköterskor, specialistläkare och medicinsk sekreterare samt tre enhetschefer från de olika huvudmännen. Mottagningen finns i Lund men arbete sker även i satellitverksamheter i samverkans kommunerna. 

Vi kliver just nu in i en rolig utvecklande fas där vi ska flytta till nya lokaler vilket kommer möjliggöra nya utvecklingsområden och kanske arbetssätt för att gynna målgruppen på bästa sätt. Vi är även en del av Lunds kommuns satsning på Första linjens socialtjänst där fokus ligger på utvecklingsarbete utifrån den nya socialtjänstlagen.  

Vi är en del av arbetsmarknads- och socialförvaltningen där cirka 600 medarbetare ger stöd till de lundabor som behöver socialtjänstens insatser. Tillsammans ser vi till att barn och unga får en så bra uppväxt som möjligt. Vi utgår från hela familjens situation och att ingen ska fara illa. Det handlar om att ge stöd till vuxna med skadligt bruk och beroende eller psykiska funktionsnedsättningar, till dem som behöver ekonomiskt bistånd, god man, förvaltare eller stöd för att kunna studera eller arbeta, samt till flyktingar.

Här får du plats att växa. Inom Lunds kommun sätter vi kunskapen i centrum och skapar möjligheter att utvecklas i arbetslivet. Vi erbjuder en inkluderande arbetsmiljö, och chans att påverka och göra skillnad. Vill du bli en av oss?

Ansök nu