Lund: Junior Embedded C-utvecklare till Axis Communications

Hitta ansökningsinfo om jobbet Junior Embedded C-utvecklare till Axis Communications i Lund. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Lund inom den kategorin.

Publicerad: 2023-11-08 // Varaktighet: Heltid

Du har säkert hört talats om Axis Communications och deras innovativa kameralösningar men har du koll på deras innovation gällande Audio? Audio tillhör New Business vilket är en avdelning som ständigt utvecklas och här kommer du som junior utvecklare ha möjlighet att få bredda dina kunskaper i C och Linux! Självklart kommer du även få arbeta med den senaste tekniken inom branschen.

OM TJÄNSTEN
Det är många som känner till Axis Communications och att de är världsledande inom kameralösningar och innovativa tekniker. Men deras Audio produkter är en lika imponerande del av deras verksamhet. Här arbetar man med innovativa lösningar för en ökad vy för deras kunder. Här kommer du jobba med ljudkvalité, konfiguration av mjukvara samt mjukvara för audio streams. Du kommer jobba nära hårdvaran främst genom C men även i Python och Rust. Du som är junior utvecklare kommer att introduceras till tjänsten genom att få uppgifter som är anpassade för vad som ligger i linje med din kompetens.
Dessutom får du möjligheten att fördjupa dig i ett valfritt område för att låta din kreativitet flöda. Två gånger per månad uppmuntras ditt innovativa tänkande starkt genom Innovation days där du får möjlighet att utvecklas och snöa in i dina tekniska färdigheter. Du vill verkligen inte missa denna chansen!

Du erbjuds
- En inkluderande miljö där såväl personlig- som yrkesmässig utvecklig är i fokus
- Vara del av en innovativ arbetsmiljö med varierande arbetsuppgifter.
- Vara en vital del i produktprojekten där det uppmuntras att komma med egna kreativa Idéer.



Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Arbeta nära hårdvaran främst genom C men även i Python och Rust.
* Arbeta i Linuxmiljö, framför allt i samband med programmering i C.
* Arbeta i en agil miljö med dagliga stand up meetings.
* Arbeta med buggrättning och patchning.


VI SÖKER DIG SOM
- har tagit examen från en relevant IT-utbildning på kandidat- eller mastersnivå.
- har ett brinnande intresse för programmering och har erfarenhet av C.
- har erfarenhet av att arbeta i linux-miljö.
- talar och skriver obehindrat i både svenska och engelska.

Det är meriterande om du har
- studerat en civilingenjörsutbildning.
- erfarenhet av Python och Rust.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsinriktad
- Självgående
- Problemlösande

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller programmeringstest i C.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Axis Communications… är inte bara ett företag, Axis är en kultur, ett sätt att leva. Axis erbjuder en mångkulturell arbetsplats med en öppen företagskultur. Vi tillåter och uppmuntrar våra anställda till självständigt tänkande – vi lever efter våra värderingar: Act as one, Always open och Think big! Läs mer om hur det är att arbeta på Axis här!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Lund som Backend-utvecklare

Nedan visas andra jobb i Lund som Backend-utvecklare.

BACKEND DEVELOPER TO CONSAFE LOGISTICS

Läs mer Apr 9
Come and join a growing software company with ambitions to deliver world class services. This is a great opportunity to be a vital part of our WCS team in the role as Senior Backend Developer and get the satisfaction of seeing your work come to life, as our software orchestrates the operation of all warehouse equipment.
WE OFFERProfessional growth: We are on an exciting growth journey, so your potential to have an impact and build your career within the organization is remarkable. We support your work-life balance and develop your competence according to your individual goals and needs.
Inspiring business environment: You will have the opportunity to work together with prominent international brands, travel, gain experience from various industries, and drive the evolution of state-of-the-art WMS solutions for the future.
A strong community: At Consafe Logistics, we live by our three core behaviors, Together We Get There, Be Accountable and Act and Strive for Greatness. We have an open and inclusive company culture, where we always find occasions to celebrate and have fun together.
YOU WILLIn this role, you will have an integral part of delivering innovative solutions for our clients, leveraging our advanced Warehouse Control System to streamline complex automation tasks. Together with your colleagues, you will bridge the gap between theoretical concepts and practical application, ensuring our solutions not only promise but deliver.
Your expertise will be crucial in the technical realization and architectural design of our offerings, ensuring they meet the highest standards of functionality, integration, stability, performance, and ease of implementation. The daily tasks involve:
Participating in various customer projects.
Tailoring functionalities to meet the unique needs of each client.
Crafting and introducing new features that keep our Warehouse Control System at the forefront of warehouse automation technology.
Engaging directly with clients to gather requirements, provide consultations, and ensure their visions are accurately translated into our solutions.
Offering occasional support to address and resolve any issues promptly, ensuring the continuous reliability and efficiency of our systems.

As you will work closely with customers and colleagues in Sweden and around the world, occasional business trips will be a natural part of the job.
YOU AREYou possess several years of experience with one or more programming languages such as C++, Ada, C or Pascal. Your experience working with databases such as MS, Oracle, or Postgre in environments where business operations are critical. Your familiarity with system integration for automation solutions and architectural system design is highly meritorious. Proficiency in English, both in writing and speaking, is required to effectively communicate and collaborate within our team and with our clients.
To complement these technical skills, possessing strong problem-solving abilities is key. You demonstrate the capacity to navigate through complex programming challenges, applying innovative solutions to unexpected issues. Your effective communication skills go beyond language proficiency; you excel at translating complex technical concepts into understandable, enhancing teamwork and client relations.
Your adaptability shines through your ability to quickly learn and integrate new technologies and methodologies, a critical asset in the rapidly evolving tech landscape. Your meticulous attention to detail ensures the reliability and efficiency of the solutions you deliver, reflecting the critical nature of our business operations. Furthermore, you understand the importance of working effectively within a team, sharing knowledge, and offering support to colleagues.
WANT TO KNOW MORE?As part of our collaboration with Nexer Recruit, we invite you to reach out directly to recruitment consultants Johanna Värmfors at johanna.varmfors@nexergroup.com / +46 730 821 230 or Artan Bitiqi at artan.bitiqi@nexergroup.com / +46 723 612 844 if you want to learn more about the position. We are looking forward to hearing from you!
ABOUT CONSAFE LOGISTICSConsafe Logistics is a software development company. Our products, Astro WMS and WCS make operations of logistics and supply chain companies smarter, more effective, and thus more sustainable. We’ve been in the business for more than 40 years, and we still love it! We also know that we would be nothing without our amazing co-workers, so we continuously strive to provide them with an attractive workplace with long-term development and career opportunities.

Ansök nu

Software Developer till Fitness24Seven

Läs mer Feb 5
Vill du utveckla Fitness24Sevens digitala plattform med webb och app, vilket används av våra hundratusentals medlemmar? Då är du kanske vår nästa kollega ????!

Dina framtida arbetsuppgifter:

I rollen som Software Developer jobbar du i ett team som idag består av ca 10 mycket seniora mjukvaruutvecklare och en teamleader. Vi har stora planer och satsar mycket på att ytterligare digitalisera våra kunders upplevelse.

I din roll kommer du att jobba med:

- Ny- och vidareutveckling av våra digitala tjänster, integrationer samt webb och app

- Delta i projekt

- Testa och granska din egen och kollegornas kod

- Delta i interna projekt

- Hålla en dialog med organisationen för att förstå önskemål och behov

Teamet:

Du kommer att vara en del av ett härligt team som består av cirka 10 utvecklare och en teamleader. Vårt arbetssätt är agilt och vi arbetar med modern teknologi.

Vem är du?

Vi tror att du har 2-3 + års erfarenhet av mjukvaruutveckling. I övrigt söker vi någon med erfarenhet av:

- C#/.NET

- Webbutveckling

-

Meriterande: Tidigare erfarenhet av att jobba agilt och intresse för fullstackutveckling (React, Javascript, Expo bla.)

God svenska och engelska i tal och skrift, är ett krav.

Du har ett genuint intresse för systemutveckling och naturlig nyfikenhet och intresse för att lära nytt.

Vad kan vi erbjuda dig?

- Möjligheten att vara del i ett snabbväxande bolag som vill fortsätta att förändra en hel bransch.

- Möjlighet att arbeta med teknik i framkant

- Arbeta med andra engagerade och kunniga kollegor.

- Riktigt kul på jobbet! Sammanhållningen i utvecklingsteamet är mycket god och arbetsmiljön präglas av hjälpsamhet och nära sammanhållning.

Om bolaget

Fitness24Seven är en av Europas absolut snabbast växande gymkedja och vi riktar oss till den vanliga motionären som tycker att kvalitativ träning inte skall kosta en förmögenhet. På drygt tio år har vi gått från att ha ett enda gym i Malmö till att cirka 270 anläggningar i 5 länder, Sverige, Norge, Finland, Colombia och Thailand. Vi har ett stort fokus kring CSR och arbetar bland annat mot organisationer som SOS-barnbyar.

Placering: Lund

I denna rekrytering samarbetar vi med Cabeza AB. För frågor om tjänsten, välkommen att kontakta rekryteringskonsult Malin Schultz: malin.schultz@cabeza.se. Vi hanterar ansökningar löpande och självklart konfidentiellt.

Vi ser fram emot att höra från dig ??

Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och genomför därför obligatoriskt drogtest och bakgrundskontroll vid nyanställning av personal.

Sökord: Web development, Software development, C#, .NET, Scrum, Database, React, Javascript, Expo

Ansök nu

Software Developer till Fitness24Seven

Läs mer Apr 8
Vill du utveckla Fitness24Sevens digitala plattform med webb och app, vilket används av våra hundratusentals medlemmar? Då är du kanske vår nästa kollega !
Dina framtida arbetsuppgifter:
I rollen som Software Developer jobbar du i ett team som idag består av ca 10 mycket seniora mjukvaruutvecklare och en teamleader. Vi har stora planer och satsar mycket på att ytterligare digitalisera våra kunders upplevelse.
I din roll kommer du att jobba med:
Ny- och vidareutveckling av våra digitala tjänster, integrationer samt webb och app
Delta i projekt
Testa och granska din egen och kollegornas kod
Delta i interna projekt
Hålla en dialog med organisationen för att förstå önskemål och behov

Teamet:
Du kommer att vara en del av ett härligt team som består av cirka 10 utvecklare och en teamleader. Vårt arbetssätt är agilt och vi arbetar med modern teknologi.
Vem är du?
Vi tror att du har 5 + års erfarenhet av mjukvaruutveckling. I övrigt söker vi någon med erfarenhet av:
C#/.NET
Webbutveckling


Om bolaget
Fitness24Seven är en av Europas absolut snabbast växande gymkedja och vi riktar oss till den vanliga motionären som tycker att kvalitativ träning inte skall kosta en för
Meriterande: Tidigare erfarenhet av att jobba agilt och intresse för fullstackutveckling (React, Javascript, Expo bla.)
God svenska och engelska i tal och skrift, är ett krav.
Du har ett genuint intresse för systemutveckling och naturlig nyfikenhet och intresse för att lära nytt.
Vad kan vi erbjuda dig?
Möjligheten att vara del i ett snabbväxande bolag som vill fortsätta att förändra en hel bransch.
Möjlighet att arbeta med teknik i framkant
Arbeta med andra engagerade och kunniga kollegor.
Riktigt kul på jobbet! Sammanhållningen i utvecklingsteamet är mycket god och arbetsmiljön präglas av hjälpsamhet och nära sammanhållning.


Om bolaget
Fitness24Seven är en av Europas absolut snabbast växande gymkedja och vi riktar oss till den vanliga motionären som tycker att kvalitativ träning inte skall kosta en förmögenhet. På drygt tio år har vi gått från att ha ett enda gym i Malmö till att cirka 270 anläggningar i 5 länder, Sverige, Norge, Finland, Colombia och Thailand. Vi har ett stort fokus kring CSR och arbetar bland annat mot organisationer som SOS-barnbyar.
Placering: Lund
I denna rekrytering samarbetar vi med Cabeza AB. För frågor om tjänsten, välkommen att kontakta rekryteringskonsult Malin Schultz: malin.schultz@cabeza.se. Vi hanterar ansökningar löpande och självklart konfidentiellt.
Vi ser fram emot att höra från dig
Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och genomför därför obligatoriskt drogtest och bakgrundskontroll vid nyanställning av personal.
Sökord: Web development, Software development, C#, .NET, Scrum, Database, React, Javascript, Expo

Ansök nu

Senior Backend Developer

Läs mer Apr 1
Telescope Services AB har sedan 1999 jobbat med att rekrytera de främsta mjukvaruspecialisterna från hela världen. Vårt huvudkontor ligger i Lund, med rekryteringsnoder i mer än tio länder, och vi är idag ca 100 medarbetare på plats här i Sverige.
Requirements:
Very strong in programming, system design and problem solving.
Professional experience from writing code in Scala, Java, C++ or similar.
Ability to take ownership, identify requirements, prioritise and make progress in an environment with limited given input.
Fluent communication in English. Experience in cross team collaboration and communication.

Good to have:
Data Engineering
Machine Learning
APIs and REST services
Akka, Play (Scala), Spring
GIS, Geographical Data and Toolkits such as JTS, ArcGIS, QGIS, OpenJump etc.

Ansök nu

Utvecklare inom .NET / C# till Lindinvent i Lund

Läs mer Apr 17
Som Systemutvecklare inom .NET / C# får du jobba med framtidens IoT-lösningar inom PropTech! Välkommen till Lindinvent i Lund.

Som vår nya systemutvecklare inom .NET får du chansen att arbeta med den senaste tekniken inom PropTech, där det kommer vara fokus på nyutveckling i de senaste versionerna av .NET och C#. Här får du stora möjligheter att påverka din roll och bidra med innovativa lösningar, där ditt jobb kommer påverka många människors arbetsmiljö över hela norra Europa! Vi drivs att ligga i absolut framkant vad gäller energieffektiva lösningar för innemiljö med minsta möjliga miljöpåverkan då hållbarhet är av strategisk vikt för vårt företag. Vi sätter en ära i att vara hållbara och verkar för ett bättre klimat - både inomhus och globalt.

Vi erbjuder dig

Hos oss på Lindinvent erbjuds du, förutom bra inneklimat så klart, bra förmåner i form av kollektivavtal, ATF och friskvårdsbidrag. Hos oss ser vi vår personal som den absolut viktigaste resursen och därför erbjuder vi vinstdelning till alla anställda. Vi tror starkt på att det är samarbetet som driver resultatet. Som om det inte vore nog så har vi också obegränsat med kaffe, te och frukt på kontoret!

Du erbjuds också:

• En trygg arbetsplats hos en växande arbetsgivare.
• En kreativ miljö där dina idéer efterfrågas och uppskattas.
• Möjligheten att påverka din roll och utvecklingen inom företaget.
• En framstående position inom PropTech-branschen, där du kommer få jobba med ny teknik.

Det här gör du hos oss

• Arbeta med arkitektur och systemdesign för ny funktionalitet.
• Tillsammans med teamet utveckla en ny plattform som gör det möjligt att konfigurera, inspektera, visualisera och exekvera en eller flera byggnaders styrning och monitorering av bland annat ventilation, belysning, solavskärmning och lokalnyttjande.
• Skapa funktionalitet som propagerar händelser och data i realtid från IOT-enheter till microservices, backend och frontend via webbapier och kommunikationsbussar.
• Skriva enhetstester och integrationstester.
• Göra sidor och vyer i frontend som tar del av data från egenutvecklade endpoints i APIer.

Ditt team och arbetsplats

Du blir en del av vårt utvecklingsteam i Lund som består av runt sju erfarna utvecklare, där du jobbar tätt med övriga organisationen. Du blir en del av en entreprenörsdriven arbetsplats som präglas av korta beslutsvägar och en platt organisationsstruktur. Vi tror på att innovation sker bäst i en öppen och samarbetsinriktad miljö där varje medarbetares bidrag har stor betydelse.

Vi sitter lättillgängligt i Lund, med goda parkeringsmöjligheter. Det finns möjlighet till hybridarbete.

Mer om dig

Du har lång erfarenhet inom .NET/C# och REST-APIer samt förstår dig på komplexa systemstrukturer. Meriterande är om du har kunskap eller intresse inom Blazor/React, Docker, enhetstestning och SignalR. Som person söker vi dig som är initiativtagande, självgående och kommunikativ, samt att du är flytande i svenska. Du kommer trivas bäst om du brinner för teknik och utveckling och vill vara en del av en spännande framtid inom PropTech och IoT.

Vi ser fram emot din ansökan!

Så här får vi kontakt
I den här rekryteringen har vi valt att samarbeta med Ada Digital som strävar efter en transparent, inkluderande och snabbrörlig rekryteringsupplevelse. Vi vill veta mer om dig och din potential! Du söker tjänsten enkelt och behöver inte bifoga några dokument. Det räcker med en motivering till varför du söker tjänsten och om du saknar CV kan du bifoga din LinkedIn-profil. Följ sedan din ansökan live via vår hemsida. Urvalet sker löpande och tjänsten kan bli tillsatt före sista ansökningsdatum. Är du nyfiken och vill veta mer innan du söker? Hör av dig till ansvarig rekryterare. Vi ser fram emot att få kontakt med dig!

Ansök nu

Andra jobb i Lund från Academic Work Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Lund från Academic Work Sweden AB .

Upphandlare till Institutet för mänskliga rättigheter

Upphandlare
Läs mer Apr 27
Har du tidigare erfarenhet av arbete som upphandlare och är sugen på nya utmaningar? Vill du få chansen att vara en del av en myndighet som arbetar med att främja mänskliga rättigheter? Urval sker löpande, så passa på att ansöka redan idag.

OM TJÄNSTEN
Vi på Academic Work söker nu en upphandlare som vill vara en del av en växande statlig myndighet, med placering i Lund. Detta är en unik möjlighet att lägga en grund för en myndighet under uppbyggnad och vara stöttande i processen. Som medarbetare på institutet får du möjlighet att arbeta för dessa viktiga värden i en organisation där dialog och engagemang är av högsta vikt.

Institutet för mänskliga rättigheter i Sverige har som uppdrag att bevaka och främja de mänskliga rättigheterna i Sverige. Instituet verkar i enlighet med de så kallade Parisprinciperna, vilka utgör en global standard för nationella institutioner för mänskilga rättigheter.

Du erbjuds
- En arbetsplats i nya och tillgängliga lokaler med goda kommunikationsmöjligheter
- Ett konsultuppdrag på ca fem månader

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Formulera underlag i upphandlingar av olika art
* Utvärderingar av inkomna anbud
* Gransking av avtal
* Rådgivning/info inom egna verksamheten
* Granskning och utvecklingsarbete samt framtagande av interna mallar och rutiner för inköp och upphandling


VI SÖKER DIG SOM


* Har en högskoleutbildning inom juridik, ekonomi eller liknande och har erfarenhet från liknande roll
* Har goda kunskaper inom LOU
* Har erfarenhet av att självständigt ha genomfört avrop, direktupphandlingar och upphandlingar av ramavtal
* Har erfarenhet av arbete inom offentlig sektor
* Har god datorvana och vana av Office-paketet
* God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på både svenska och engelska, då det krävs i det dagliga arbetet


Det är meriterande om du har
- Erfarenhet av olika typer av upphandlingar (med egna ramavtal)
- Erfarenhet från TendSign

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsinriktad
- Kvalitetsmedveten
- Självgående

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Institutet för mänskliga rättigheter här.

Ansök nu

Mechanical Engineer to innovative OptiCept Technologies AB!

Civilingenjör, konstruktion, maskin
Läs mer Apr 26
Do you have a strong interest in technology and want to work at a company with a clear focus on sustainability? At OptiCept Technologies AB, you also get the opportunity to grow and be part of an exciting journey in an international environment. Does this sound like something for you? Then keep reading!

OM TJÄNSTEN
OptiCept provide the food and plant industry with high-tech solutions that contribute to a more sustainable world and enable climate-smart economic growth through patented technology within Pulsed Electric Field and Vacuum Infusion.

In this role, you will be part of the mechanics department at OptiCept where your main focus will be on mechanical development of new and existing machines.

You are offered
- A varied role at a growing company where you are given a responsibilities right from the start and where you are encouraged to come up with suggestions for improvement.
- The opportunity to be part of a company that is at the forefront of its industry and work with the latest and our unique technology.

ARBETSUPPGIFTER

Work tasks


* As a mechanical engineer, you will have a focus on developing and improving existing machines for production and making sure that it is producible.


VI SÖKER DIG SOM
- Has a Bachelor’s Degree or higher in Mechanical Engineering. Experience of electrical engineering is preferred, but not required.
- Has experience with CAD design. Experience with Autodesk products is preferred, but not required.
- Isn't reluctant to take initiatives.

It is meritorious if you have previous experience of PLM processes, simulation or mechanical development. It is also advantageous if you have worked with technical documentation or with similar tasks from an industrial product development environment.

Knowledge can be gained through education, experience or self-taught.

To succeed in the role, your personal skills are:
- Structured
- Self-sufficient
- Results-oriented

Our recruitment process

This recruitment process is handled by Academic Work and it is our client’s wish that all questions regarding the position is directed to Academic Work.

Our selection process is continuous and the advert may close before the recruitment process is completed if we have moved forward to the next phase. The process includes two tests: one personality test and one cognitive test. The tests are tools to find the right talent for the right position, to enable equality, diversity, and a fair process.

INFORMATION OM FÖRETAGET
You can read more about OptiCept Technologies AB here.

Ansök nu

Kundservicespecialist till SMP Svensk Maskinprovning i Lund

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Apr 26
Det här är ett uppdrag för dig som är en strukturerad servicestjärna och vill arbeta inom en bred kundserviceroll. I rollen som kundservicespecialist till SMP i Lund kommer du att ge stöd till kunder och kollegor inom SMP, hantera fakturor, stötta upp med marknadsutskick samt arbete i SMPs affärssystem. Har du god erfarenhet av service och önskar att ta en spännande riktning i arbetslivet? Då kan detta vara uppdraget för dig!

OM TJÄNSTEN
Vi söker nu för kunds räkning dig som vill arbeta i en roll där du blir en nyckelspelare samt SMP:s ansikte utåt i relationen med kunderna. Du kommer att ingå i ett självgående team bestående av fyra personer.

Placering för detta uppdrag är i Lund. Detta är ett uppdrag på initialt sex månader med chans till överrekrytering.

Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och din potential i rollen, därför kommer första steget i den här processen personlighets- och logiktester som vi skickar ut till dig.

Du erbjuds
- En dedikerad konsultchef och karriärspartner
- Chansen att kliva in en långsiktig roll på ett spännande bolag

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Löpande kontakt med kunder samt besiktningsingenjörer och övriga kollegor i SMP och Bilprovningen avseende support och administrativa frågor
* Orderhantering
* Hantering och granskning av dokument både internt och externt
* Löpande fakturahantering
* Månatliga marknadsutskick (digitalt & postalt) till SMP:s kunder


VI SÖKER DIG SOM
- Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska då du kommer kommunicera med kunder och kollegor på båda språk dagligen
- Avslutad gymnasieexamen
- Har en vana av att arbeta i affärssystem och CRM-system
- Har tidigare erfarenhet av en liknande roll inom kundtjänst/ administration
- Då du kommer att arbeta med att dagligen upprätta och underhålla goda kundrelationer är det avgörande att du har ett genuint servicetänk och en vana av att hantera kunder via både telefon och mejl

Det är meriterande om du har
- Ett intresse för entreprenadmaskiner och besiktningsfrågor
- Har tidigare erfarenhet av fordonsbraschen
- Har en vana av att arbeta operativt för att driva och utveckla en verksamhet framåt

Vi ser att du är en person som har lätt för att ta dig an information via både manualer och i dialog med kunder. Du gillar förändring och trivs i en miljö där du förväntas ta egna initiativ för att lösa problem som uppstår.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Serviceinriktad
- Strukturerad
- Lagspelare
- Noggrann

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
SMP Svensk Maskinprovning AB erbjuder ackrediterade besiktnings-, certifierings- och provningstjänster, med huvudinriktning mot maskin- och miljösäkerhet. Vi är totalt cirka 90 medarbetare som arbetar inom vår rikstäckande fältorganisation för besiktning eller vid våra provlaboratorier/kontor i Lund, Uppsala och Umeå. SMP Svensk Maskinprovning AB är dotterbolag till AB Svensk Bilprovning som ägs av svenska staten.

Ansök nu

Technical Administrator to a research facility in Lund!

Teknikinformatör
Läs mer Apr 13
Are you looking for a new opportunity in an international environment and established organization who is leading within its field? This is a unique chance to work in a multi-disciplinary research centre, based on the world’s most powerful neutron source. They are now looking for an administrator with technical interest and strong communication skills in english. Does this sound interesting to you?

OM TJÄNSTEN
As a Technical Administrator you will work with coordinating and consolidating technical information and hosting and administering meetings. Furthermore, you will be responsible to organize technical documentation and support the remote handling systems within target division with structuring and creating information in PLM and EAM systems.

You are offered
- Unique opportunity to be involved in the development and building of a world leading facility for materials research
- As a consultant for Academic Work, we offer significant opportunities for you to grow professionally, build your network, and create valuable contacts for the future. Learn more about our consultant offer at our website.

VI SÖKER DIG SOM
- Experience from working in an administrative role before
- Experience of technical documentation
- Good knowledge in Microsoft office programs like Word and Excel
- Work proficiency in English, since it's the spoken language in the organization

It is meritorious if you have:
- Relevant engineering education or experience
- Experience with document management system
- Knowledge of other European languages

As a person you are serviceminded and not afraid to take initiative to seek the information you need. You have an eye for details and enjoys working in a structured way.

To succeed in the role, your personal skills are:
- Structured
- Self-sufficient
- Networker
- Communicative

Our recruitment process

This recruitment process is handled by Academic Work and it is our client’s wish that all questions regarding the position is directed to Academic Work.

Our selection process is continuous and the advert may close before the recruitment process is completed if we have moved forward to the next phase. The process includes two tests: one personality test and one cognitive test. The tests are tools to find the right talent for the right position, to enable equality, diversity, and a fair process.

Ansök nu

Marknadskoordinator med intresse för data och analys till Axis

Marknadskoordinator
Läs mer Apr 13
Är du intresserad av marknadsdriven data och är en analytisk person? Då ska du se hit! Vi söker nu en talangfull individ för rollen som Marknadskoordinator för ett vikariat på ca. 1 år. Sök rollen redan idag då den ska tillsättas omgående!

OM TJÄNSTEN
I denna dynamiska roll kommer du ingå i Axis End Customer Marketing team där du kommer att spela en central roll i analys av data inom marknadsföring. Tillsammans med ett team av passionerade och innovativa individer kommer du att vara delaktig i att driva deras marknadsinsatser framåt och skapa meningsfulla resultat.

I denna roll kommer du vara en nyckelfigur i att sammanställa och analysera data för att skapa vägledande kvartalsrapporter. Din förmåga att hitta mönster och identifiera trender kommer att vara avgörande när vi strävar efter att förstå våra kunders behov och optimera vår strategi.

Utöver ditt ansvar för rapportering och analys kommer du också att fungera som ett viktigt projekt- och koordineringsstöd, där du hjälper till att hålla trådarna samman och se till att våra initiativ drivs framåt med precision och effektivitet. Genom att använda avancerade verktyg och plattformar som Monday, QlikSense, Google Analytics, Trello, Youtube och Pardot kommer du att vara en drivande kraft bakom våra framgångsrika kampanjer och projekt.

Start för denna roll är omgående för att säkerställa en smidig övergång.

Du erbjuds
- Ett konsultuppdrag via oss på Academic Work på initialt 6 månader, med chans till förlängning inom ramen för föräldravikariatet på ca. 1 år.
- En fot in på ett globalt bolag som ligger i framkant i sin bransch med flera interna möjligheter framåt

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Sammanställ omfattande kvartalsrapporter för teamet
* nalysera data för att identifiera trender och möjligheter till förbättring.
* Samarbeta kring strategier för att förbättra prestanda.
* Stödja med koordinering inom olika projekt
* Samarbeta med regionteam för att utvärdera kampanjernas effektivitet.
* Uppdatering och underhåll av intranätet


VI SÖKER DIG SOM
- Har en eftergymnasial utbildning inom marknadsföring eller liknande
- Har erfarenhet av att arbeta i olika system och har god datavana
- Har ett stort intresse för analys och data
- Kan kommunicera obehindrat på engelska

Det är meriterande om du
- har erfarenhet av salesforce och pardot
Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Strukturerad
- Noggrann
- Serviceinriktad

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET

Ansök nu

Kundservicespecialist till SMP Svensk Maskinprovning i Lund

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Apr 10
Det här är ett uppdrag för dig som är en strukturerad servicestjärna och vill arbeta inom en bred kundserviceroll. I rollen som kundservicespecialist till SMP i Lund kommer du att ge stöd till kunder och kollegor inom SMP, hantera fakturor, stötta upp med marknadsutskick samt arbete i SMPs affärssystem. Har du god erfarenhet av service och önskar att ta en spännande riktning i arbetslivet? Då kan detta vara uppdraget för dig!

OM TJÄNSTEN
Vi söker nu för kunds räkning dig som vill arbeta i en roll där du blir en nyckelspelare samt SMP:s ansikte utåt i relationen med kunderna. Du kommer att ingå i ett självgående team bestående av fyra personer.

Placering för detta uppdrag är i Lund. Detta är ett uppdrag på initialt sex månader med chans till överrekrytering.

Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och din potential i rollen, därför kommer första steget i den här processen personlighets- och logiktester som vi skickar ut till dig.

Du erbjuds
- En dedikerad konsultchef och karriärspartner
- Chansen att kliva in en långsiktig roll på ett spännande bolag

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Löpande kontakt med kunder samt besiktningsingenjörer och övriga kollegor i SMP och Bilprovningen avseende support och administrativa frågor
* Orderhantering
* Hantering och granskning av dokument både internt och externt
* Löpande fakturahantering
* Månatliga marknadsutskick (digitalt & postalt) till SMP:s kunder


VI SÖKER DIG SOM
- Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska då du kommer kommunicera med kunder och kollegor på båda språk dagligen
- Avslutad gymnasieexamen
- Har en vana av att arbeta i affärssystem och CRM-system
- Har tidigare erfarenhet av en liknande roll inom kundtjänst/ administration
- Då du kommer att arbeta med att dagligen upprätta och underhålla goda kundrelationer är det avgörande att du har ett genuint servicetänk och en vana av att hantera kunder via både telefon och mejl

Det är meriterande om du har
- Ett intresse för entreprenadmaskiner och besiktningsfrågor
- Har tidigare erfarenhet av fordonsbraschen
- Har en vana av att arbeta operativt för att driva och utveckla en verksamhet framåt

Vi ser att du är en person som har lätt för att ta dig an information via både manualer och i dialog med kunder. Du gillar förändring och trivs i en miljö där du förväntas ta egna initiativ för att lösa problem som uppstår.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Serviceinriktad
- Strukturerad
- Lagspelare
- Noggrann

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
SMP Svensk Maskinprovning AB erbjuder ackrediterade besiktnings-, certifierings- och provningstjänster, med huvudinriktning mot maskin- och miljösäkerhet. Vi är totalt cirka 90 medarbetare som arbetar inom vår rikstäckande fältorganisation för besiktning eller vid våra provlaboratorier/kontor i Lund, Uppsala och Umeå. SMP Svensk Maskinprovning AB är dotterbolag till AB Svensk Bilprovning som ägs av svenska staten.

Ansök nu