Lund: Utesäljare till LOHILO i Skåne

Hitta ansökningsinfo om jobbet Utesäljare till LOHILO i Skåne i Lund. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Lund inom den kategorin.

Publicerad: 2021-09-27 // Varaktighet: Heltid

Nu söker vi dig som vill representera det starka varumärket LOHILO i rollen som utesäljare inom deras koloniala produktportfölj i Västra Skåne.
Om kunden
"Allt började en dag efter gymmet. Vi hade insett att skopa upp glass direkt efter ett träningspass kanske inte var det smartaste att göra. Sen dess har vi arbetat med att förändra den verkligheten på alla tänkbara möjliga sätt. En stark vilja som gjorde oss till en av dem första i världen att producera glass med hög proteinhalt. Som ni kan föreställa er så skulle aldrig glass- och dryckesälskare som oss nöja sig med något som bara är näringsrikt. För oss är det lika viktigt att skapa produkter som smakar riktigt gott. Det är vårt DNA".
LOHILO fokuserar idag på funktionella drycker och livsmedel där produkterna innehåller en eller flera funktioner som vitaminer, mineraler eller liknande.
Med det sagt så är varumärket LOHILO alltid i utveckling: de ändrar verkligheten genom deras produkter och gör det möjligt att njuta av livet fullt ut - utan att kompromissa på deras hälsosamma och aktiva livsstilsmål.
Välkommen ombord! Det finns alltid plats för fler i LOHILO's stora familj av gymfreaks, världsmästare, medieprofiler, kontorsrockare, säljmaskiner, personliga tränare, studenter, fabriks-guruer, näringsspecialister och mer!
Om rollen
LOHILO söker nu en utesäljare i distriktet Västra Skåne vilket omfattar Helsingborg, Halmstad, Hässleholm och Malmö.
I rollen som utesäljare genomför du kundbesök inom dagligvaruhandeln i ditt distrikt där du säljer LOHILO's sortiment inom energidryck samt produkter från Superfruit. Du ansvarar för orderhantering, plock i butiker, försäljning av kampanjer samt överlag hålla en hög servicenivå gentemot kund.
Att vara utesäljare hos LOHILO innebär att ditt jobb är att säkerställa LOHILO's tillgänglighet och synlighet i butikerna, samt att hjälpa kunderna att maximera deras försäljning av LOHILO's produkter ut genom kassan och bygga långsiktiga kundrelationer.
Din profil
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som älskar försäljning och som har rätt driv för att vara med i LOHILO's tillväxtresa framåt. Du har en aktiv livsstil och är en utåtriktad person som kommer in i kundmötet med rätt attityd och massor av energi. Tjänsten innebär att du besöker kunder inom dagligvaruhandeln så det är viktigt att du trivs med att arbeta självgående och därmed ta eget ansvar för dina dagar.
Har du arbetat inom dagligvaruhandeln, kanske som avdelningsansvarig, väger det tungt. Det är en stor fördel om du har förståelse för hur det fungerar i butik med försäljning, plock, beställningar och hur man placerar varorna i butiken. Har du arbetat med försäljning inom relevant område tidigare är det också ett plus.
Krav för tjänsten
Tidigare arbetslivserfarenhet inom dagligvaruhandeln eller erfarenhet av försäljning inom relevant område för tjänsten
Du har en aktiv livsstil och ett genuint intresse av LOHILO's varumärke och produkter
Du är en strukturerad och ansvarsfull person fylld av energi som älskar försäljning
Körkort B

Övrigt
Startdatum: Så snart som möjligt
Omfattning: Heltid
Lön: Fast del samt provision där du har stora möjligheter att påverka din lön
Du söker tjänsten genom att besvara några frågor och bifoga ditt CV eller din Linkedin-profil. De kandidater som uppfyller grundkraven kommer att få en länk till ett personlighetstest och ett logiskt tänkande test. De som går vidare därefter bjuder vi in till digital intervju. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela rekryteringsprocessen.
Vi går igenom urvalet löpande vilket innebär att rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Johanna Holmquist via 076-029 90 39 eller johanna@stegra.nu.
Stegra Rekrytering AB hanterar hela rekryteringsprocessen och alla frågor om tjänsten besvaras av Stegra

Alla platsannonser →

Andra jobb i Lund som Utesäljare

Nedan visas andra jobb i Lund som Utesäljare.

Utesäljare till befintliga och nya kunder. Heltid, Fastlön+provision.

Läs mer Apr 3
Vi på Beredskaps specialisten söker nu nya medarbetare till vårat södra kontor!
Vi expanderar just nu och behöver flera personer som besöker våra befintliga kunder och nya kunder.


Vill du:
Åka ut på förbokade besök i ditt närområde?
Arbeta efter ett schema du kan påverka?
Ha möjlighet att påverka din lön?


Passar någon av punkterna in på dig? Fortsätt läs!


Personen vi söker :
Driven & professionell eftersom man kommer vara företagets ansikte utåt.
Tycker att det är roligt med kundkontakt.
Det är ett plus om man har erfarenhet inom försäljning men det är inget krav då vi utbildar från grunden.


Vad du kommer att göra:
Åka ut både på förbokade kunder men även ha möjlighet att ha egna kunder, där man ska presentera nöd och kris paket till privat personer samt företag.
Man kommer ha hand om beställningar i sitt närområde.
Samt att man kommer ha kund & service kontakt med befintliga kunder och ha hand om merförsäljning.


Lönen:
Man kommer att arbeta 39h per vecka.
Grundlön 24950kr och även 10% på all försäljning som man gör.


Vi har begränsade platser! Sök idag!

Ansök nu

Ingenjör till Lindinvent

Läs mer Dec 21
Ingenjör till Lindinvent
Lindinvent söker nu en ingenjör där fokus ligger på att lyssna och förstå våra kunders tekniska behov, för att sedan guida dem genom våra avancerade tekniska lösningar. Vi erbjuder en trygg arbetsplats hos en växande arbetsgivare. Vi drivs av att ligga i absolut framkant vad gäller energieffektiva lösningar för innemiljö med minsta möjliga miljöpåverkan, då hållbarhet är av strategisk vikt för vårt företag. Vi sätter en ära i att vara hållbara och verkar för ett bättre klimat - både inomhus och globalt.

Vad rollen innebär
Som ingenjör hos oss presenterar du tekniska lösningar, vilket innebär att effektivt kommunicera och illustrera våra innovativa koncept för att möta kunders behov och öka förståelsen för hur dessa kan tillgodose deras unika behov, i syfta att skapa det bästa inneklimatet på det mest energieffektiva sättet till en låg klimatpåverkan.

Du arbetar nära våra kunder för att skapa långsiktiga värdefulla relationer baserade på teknisk förståelse och innovation. Du ska vara ingenjören med djupgående branschkunskap som är engagerad i att bygga broar mellan vår teknik och våra kunders nuvarande och framtida utmaningar, så att de är rustade för framtiden.

Arbetsuppgifter
Tekniska presentationer:
Genomför presentationer för kunder via fysiska möten, teamsmöten samt telefon. Anpassa presentationerna för olika tekniska nivåer och krav.
Tekniska lösningsförslag:
Identifiera och diskutera avancerade lösningar utifrån kundens specifika behov. Arbeta nära kunder för att utforma skräddarsydda koncept.
Teknisk information:
Förklara komplex information för kunden på ett tydligt och begripligt sätt. Översätt tekniska detaljer till fördelar för kunden.
Relationsbyggande:
Skapa och bevara långsiktiga relationer med nuvarande och potentiella kunder genom att fungera som en teknisk rådgivare och expert.
Affärsutveckling:
Proaktivt söka upp potentiella nybyggnadsprojekt samt återbruksprojekt hos befintliga och nya kunder. Utveckla och presentera affärsmöjligheter.
Specialistroll:
Vara specialisten på våra tjänster och produkter. Håll dig uppdaterad om de senaste tekniska funktionerna och kommande utveckling.
Mötesbokning:
Ansvara för att boka upp och genomföra kundmöten.
Tekniskt stöd:
Fungera som ett stöd och ett bollplank åt konsulter under uppstartsskedet för projekt. Tillhandahålla teknisk expertis och vägledning.
Evenemangsdeltagande:
Delta aktivt i mässor och andra företags- och branschevenemang enligt anvisningar. Representera företaget som en teknisk auktoritet.
Resor:
Utföra resor inom Sverige för att delta i kundmöten och evenemang.

Vi söker dig som har

- En ingenjörsutbildning från universitet eller högskola inom relevant område, alternativt en yrkesinriktad ingenjörsutbildning inom VVS eller annan motsvarande utbildning.

- Stark kommunikationsförmåga för att artikulera tekniska koncept på olika nivåer.

- Erfarenhet av teknisk rådgivning eller teknisk försäljning.

- Förmåga att vara en respekterad teknisk rådgivare och expert för kunder.

- 3 år eller mer arbetslivserfarenhet från roller som projektingenjör, projektledare, VVS-konstruktör, VVS-konsult, försäljningsingenjör eller någon annan ingenjörsroll.

Hos Lindinvent kommer du att arbeta på ett familjeägt tekniskt innovativt företag där du får:

Möjlighet att vara en del av framtidens lösningar:

Lindinvent strävar alltid efter att lösa komplexa problem och förbättra befintliga lösningar. Att vara en del av detta ger möjlighet att bidra till och vara en del av framtidens banbrytande teknologier inom fastighetsautomation, energieffektivisering och hållbarhet, allt för att skapa det bästa inneklimatet.
Ständig inlärning och professionell utveckling:
Teknisk innovation går hand i hand med ständig utveckling. Att arbeta på Lindinvent innebär att du ständigt kommer att utmanas och uppmuntras att förbättra dina färdigheter och expandera din kunskap.
Möjlighet att påverka och forma framtidens teknik:
Genom att vara en del av Lindinvent har du möjlighet att påverka och bidra till utformningen av framtidens teknik. Detta ger en känsla av att vara delaktig i något större och mer meningsfullt.
Dynamisk och stimulerande arbetsmiljö:
Lindinvent kännetecknas ofta av en dynamisk och kreativ arbetsmiljö. Det finns en öppenhet för nya idéer, samarbete och ett starkt fokus på att lösa utmaningar på innovativa sätt.
Positiv inverkan på samhället:
Lindinvent fokuserar på att lösa samhällsproblem och förbättra människors liv genom teknik. Att vara en del av sådana initiativ ger anställda möjlighet att se den direkta positiva påverkan av sitt arbete.
Attraktiva förmåner och arbetsmiljö:
Lindinvent är en modern arbetsplats med det bästa inneklimatet som finns att erbjuda och med fantastiska arbetskamrater. Vi erbjuder också flexibla arbetstider, möjligheter till fjärrarbete, friskvårdsersättning, arbetstidsförkortning och hälsoundersökningar. Hos oss ser vi vår personal som den absolut viktigaste resursen och därför erbjuder vi vinstdelning till alla anställda. Vi tror starkt på att det är samarbetet som driver resultatet.
Din arbetsplats:
Du samarbetar tätt med hela organisationen. Du blir en del av en entreprenörsdriven arbetsplats som präglas av korta beslutsvägar och en platt organisationsstruktur. Vi tror på att innovation sker bäst i en öppen och samarbetsinriktad miljö, där varje medarbetares bidrag har stor betydelse.

Sammanfattningsvis ger Lindinvent möjlighet till personlig och professionell tillväxt, samtidigt som vi ger en plattform för att påverka och bidra till en bättre framtid.

Så här rekryterar vi:
Du söker med CV, och svarar på några enkla frågor direkt i vårt verktyg. Vi går igenom samtliga ansökningar efterhand som de kommer in och bedömer löpande vilka ansökningar som går vidare till telefonintervju. Efter första urvalet fortsätter vi med en teknisk och kompetensbaserad intervju som vi baserar vårt nästa urval på. Därefter får du göra två olika tester och en andra intervju. Slutligen genomför vi referenstagning och slutgiltig intervju. Varmt välkommen med din ansökan.

Lär känna Lindinvent AB - Din framtida arbetsgivare
Lindinvent AB, grundat 1995, utvecklar och marknadsför lösningar för behovsstyrda fastigheter som sänker energiförbrukningen med bibehållet bra inneklimat. Med ett holistiskt tänk strävar vi efter bästa totalupplevelsen för våra kunder med alltifrån lägsta livscykelkostnad till intuitiva användargränssnitt i form av webb och appar. Vi har vårt huvudkontor i Lund och har ä...

Ansök nu

Driven säljare inom solcellsbranschen sökes - Lund kommun

Läs mer Apr 6
Allt fler vill leva mer klimatvänligt och intresset för att investera i solenergi växer i Sverige. Det gör att vi på Solsystem Sverige nu söker fler säljare (som egen-företagare) till vårt team!
Driver du, eller är du redo att starta, ett eget bolag inom försäljning? Brinner du för försäljning, är du intresserad av ny teknik och föredrar att arbeta självständigt mot högt uppsatta mål? Då ska du läsa vidare!
Denna annons avser 1 st säljare för följande distrikt: Lund kommun.
Lönen är 100% provisionsbaserad.
”Du gör det du är bäst på – försäljning.”
Solsystem finns i dag i stora delar av södra Sverige och hjälper både privatpersoner och företag att investera i solenergi. Oavsett om det handlar om villor, gårdar, sommarstugor eller större projekt jobbar vi efter samma modell: att erbjuda kundanpassade lösningar där vi tar ansvar för allt från uppstart till målgång.
Du gör det du är bäst på – försäljning! För att skapa en så sanningsenlig offert som möjligt sköter du även en enklare uppmätning av kundens tak som sker vid första kundbesöket. Det är denna uppmätning som ligger som grund för din offertpresentation. Vid en order laddar du upp ordern i vårt projektsystem inkl. alla väsentliga data. Monteringen och installationen av solcellsanläggningen sköter Solsystem centralt men du som säljare förväntas finnas vid kundens sida genom hela processen.
Som säljare hos oss är du egen företagare samtidigt som du representerar Solsystem, med stöd och support från Solsystems ledning. Försäljning kräver förberedelse och din uppgift är att attrahera nya kunder och bearbeta inkommande förfrågningar. Du arbetar mot en provisionsbaserad lön och representerar ett eget distrikt där du finner kunder, utför hembesök, skapar intresse för att sedan leda affären i mål. Du har också möjlighet att tillsammans med våra andra säljare från omkringliggande distrikt delta på mässor och hålla informationsmöten om solenergi.
Vem är du?
Vi söker dig som driver, eller är redo att starta, ett eget bolag inom försäljning, som är mål- och resultatinriktad och som alltid strävar efter att utvecklas i din roll som säljare. Du trivs med att arbeta självständigt mot högt uppsatta mål och har ett intresse för miljö och ny teknik. Tidigare erfarenhet som utesäljare är meriterande. Har du drivit, eller driver, ett eget företag är detta också meriterande.
Krav:
· Obehindrad svenska i tal och skrift
· Innehar B-körkort
· God datorvana
Det finns en enorm nyfikenhet på klimatsmarta alternativ och solenergi har en oerhört stark utvecklingskurva. Vill du bli en del av vår framgångsresa? Skicka ditt CV och personliga brev (gärna med ett foto på dig själv!) till oss så hör vi av oss!

Ansök nu

Driven fält säljare sökes, fast lön + provision!

Läs mer Apr 24
Söker du efter en ny utmaning?
Vill du jobba efter ett flexibelt schema?
Ha en möjlighet att på verka lönen men ändå ha en trygghet?
Ha en produkt man kan presentera med stolthet?


Om du passar in på dessa punkter så kan detta jobbet vara för dig!


Vi expanderar just nu på vårat södra kontor och söker nya medarbetare.


Vad du kommer att göra är :
Åka ut både på förbokade kunder men även ha möjlighet att ha egna kunder, där man ska presentera nöd och kris paket till privat personer.
Man kommer ha hand om beställningar i sitt närområde.
Samt att man kommer ha kund & service kontakt med befintliga kunder och ha hand om merförsäljning.


Lönen:
Man kommer att arbeta 39h per vecka.
Grundlön 24950kr och även 10% på all försäljning som man gör.


Personen vi söker:
Självständig & ordningsam efter som man kommer att presentera företaget för för nya och befintliga kunder.
Tycka att det är roligt med kundkontakt.
Gärna ha erfarenhet inom försäljning men det är inget krav.


Passar annonsen dig? Sök idag!

Ansök nu

Säljare med tekniskt intresse till trevliga Solectro - Lomma

Läs mer Apr 25
Solectro AB är ett stabilt och innovativt företag och säljer produkter som främjar utvecklingsmöjligheterna inom elektronik, mekanik och automation i Norden. Solectro representerar flera tyska företag inom dessa verksamhetsområden och omsätter runt 20 miljoner. Idag är man 10 personer anställda på Solectro och atmosfären präglas av ett stort kunnande, nytänkande och engagemang och kontoret är beläget i Lomma, ca. 10 minuter från Malmö och Lund. Läs gärna mer på solectro.se


Social Servicetekniker till trevliga Solectro - Lomma


Är du i början av din karriär och tycker det vore kul med ett arbete där den ena dagen inte är den andra lik? Är du utåtriktad och har ett stort tekniskt intresse? Vill du jobba på ett litet familjärt företag med säte i Lomma där du blir en viktig kugge i teamet? Här ges du möjligheten att utvecklas och lära dig mycket i en bred roll. Du kommer få axla ansvaret för kontakter, samt göra besök till nya och befintliga kunder. Företaget växer och vi söker efter dig som vill ha ett roligt och kreativt arbete.


I din roll som säljande Servicetekniker för bland annat LPKF Elektroniksystem, Isel CNC System och ULT Luftrenings system ansvarar du för kontakter samt besök av nya och befintliga kunder. Du ska även kunna informera, demonstrera och utbilda kunderna i hantering av produkter.



Dina arbetsuppgifter:
· Besök av nya och befintliga kunder
· Guida kunder i att välja rätt produkt för ett visst projekt eller reservdel till en maskin
· Informera, demonstrera och utbilda kunder i hantering av produkter.
· Delta på mässor, seminarium, utställningar mm. och marknadsföra produkter med din expertis


Din bakgrund
Vi söker dig som är tekniskt kunnig och med erfarenhet inom sälj/service. Du ska kunna läsa El och Elektronik scheman samt ha viljan att utveckla dina kunskaper i CAD. Du har ett stort tekniskt intresse inom elektronik, mekanik och automation. Du ska kunna skapa och reparera enklare projekt. Du har även en god datorvana och behärskar Operativsystem i DOS och Windows. Du har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. Du har B-körkort och är beredd att resa i viss utsträckning.


Som person är du självgående och uppskattar frihet under ansvar. Du kan prioritera din tid så att både försäljning till nya kunder och uppföljning av tidigare kunder blir utförda. Du tycker att det är kul att jobba med teknik och maskiner och visar ditt engagemang genom din tekniska kreativitet och idéer. Du gillar att jobba med många olika uppgifter, både högt och lågt, och är handlingskraftig med positiv attityd. Du är villig och tycker det är spännande att lära dig nya saker.


Om tjänsten:
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde så snart som möjligt eller efter överenskommelse. Placering i Lomma.


I denna rekrytering samarbetar Solectro med Standby Workteam. Vi arbetar med löpande urval och du är välkommen att sända in din ansökan snarast via länken. För mer information om tjänsten kontakta gärna Kristian Berglund, Standby Workteam, tel. 0709-605372.


Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Lund från Stegra Rekrytering AB

Nedan visas andra jobb i Lund från Stegra Rekrytering AB .

Utesäljare till Skåne Stål

Utesäljare
Läs mer Maj 22
Nu har du möjligheten att komma in från start och bygga upp Skåne stål! Har du arbetat med försäljning inom stålbranschen? Är du relationsskapande och en lagspelare? Då kan det vara dig vi söker!
Ansök idag! Vi arbetar med löpande urval så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Om Skåne Stål
Skåne stål är en del av Handelsstålsgruppen som ägs av Tibnor. I gruppen ingår 14 bolag i några av Sveriges mer industritäta områden. Med ett komplett sortiment av stål och metaller samt bearbetningstjänster som kapning, blästring och målning verkar dotterbolagen lokalt och nära kunderna för att erbjuda trygga och snabba leveranser.
Skåne stål har lokalt lager och säljkontor i Anderslöv. Bolaget är nystartat och står inför en expansiv fas och kommer inom kort bestå av VD, utesäljare, innesäljare och lagerpersonal.
Om rollen
I rollen som utesäljare jobbar du med långsiktiga affärer mot kunder inom stålindustrin i Skåne län. Då Skåne Stål är ett nystartat bolag inom Handelsstålsgruppen blir ditt initiala fokus att proaktivt bearbeta potentiella nya kunder genom att boka möten och vara ute på såväl spontana som planerade besök några dagar i veckan. I arbetsuppgifterna ingår även att administrera de affärer du drar in, hantera order och offerter samt skriva avtal.
Du och en kollega arbetar som utesäljare med ansvar för era respektive kunder och i nära samarbete med innesäljaren på kontoret i Anderslöv har ni gemensamma mål för bolaget.
Här får du chansen att vara med och bygga upp bolaget från grunden, ta mycket ansvar och tillsammans sätta bolagets prägel med strategier och satsningar. För Skåne Stål är planen att personalstyrkan successivt ska växa på sikt, med lageranställda och fler säljare.
Din profil
Vi söker dig som har goda kunskaper inom handelsstål och att du tidigare har arbetat inom branschen på något sätt. Du kanske har arbetat inom produktion och har fått goda kunskaper inom handelsstål eller så har du arbetat som innesäljare eller utesäljare med handelsstål. Har du erfarenhet av en roll med kundkontakt och vana vana av att driva affärer och arbeta självständigt i försäljningsprocessen från första kontakt till färdig affär är det meriterande, men inget krav.
Som person är du en relationsbyggare. Du har lätt för att ta kontakt med människor och stor vana av att bearbeta kunder och bygga långsiktiga kundrelationer. Du arbetar självgående med stort ansvar och du tar en aktiv roll där du varje dag bidrar till Skåne Ståls gemensamma försäljningsmål.
Krav för tjänsten
Goda kunskaper inom handelsstål
Tidigare arbetslivserfarenhet inom stålbranschen
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift
Goda datorkunskaper och tidigare erfarenhet av att arbeta i ett affärssystem
Körkort B

Meriterande för tjänsten
Tidigare arbetslivserfarenhet av försäljning
Tidigare erfarenhet av uppsökande försäljning och nykundsbearbetning
Tidigare erfarenhet av affärssystemet SAP

Övrigt
Startdatum: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Ort: Skåne stål har kontor i Anderslöv. Det geografiska distriktet för utesäljaren är Skåne län
Du söker tjänsten genom att besvara några frågor och bifoga ditt CV eller länka din Linkedin-profil. De kandidater som uppfyller grundkraven kommer att få en länk till ett personlighetstest och ett logiskt tänkande test. De som går vidare därefter bjuder vi in till digital intervju. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela rekryteringsprocessen.
Bakgrundskontroll kan komma att genomföras som en del i rekryteringsprocessen.
Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Johanna Holmquist via 076-029 90 39 och johanna@stegra.nu.
Stegra Rekrytering AB hanterar hela rekryteringsprocessen och alla frågor om tjänsten besvaras av Stegra.

Ansök nu

Utesäljare till Skåne Stål

Utesäljare
Läs mer Maj 17
Nu har du möjligheten att komma in från start och bygga upp Skåne stål! Har du arbetat med försäljning inom stålbranschen? Är du relationsskapande och en lagspelare? Då kan det vara dig vi söker!
Ansök idag! Vi arbetar med löpande urval så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Om Skåne Stål
Skåne stål är en del av Handelsstålsgruppen som ägs av Tibnor. I gruppen ingår 14 bolag i några av Sveriges mer industritäta områden. Med ett komplett sortiment av stål och metaller samt bearbetningstjänster som kapning, blästring och målning verkar dotterbolagen lokalt och nära kunderna för att erbjuda trygga och snabba leveranser.
Skåne stål har lokalt lager och säljkontor i Anderslöv. Bolaget är nystartat och står inför en expansiv fas och kommer inom kort bestå av VD, utesäljare, innesäljare och lagerpersonal.
Om rollen
I rollen som utesäljare jobbar du med långsiktiga affärer mot kunder inom stålindustrin i Skåne län. Då Skåne Stål är ett nystartat bolag inom Handelsstålsgruppen blir ditt initiala fokus att proaktivt bearbeta potentiella nya kunder genom att boka möten och vara ute på såväl spontana som planerade besök några dagar i veckan. I arbetsuppgifterna ingår även att administrera de affärer du drar in, hantera order och offerter samt skriva avtal.
Du och en kollega arbetar som utesäljare med ansvar för era respektive kunder och i nära samarbete med innesäljaren på kontoret i Anderslöv har ni gemensamma mål för bolaget.
Här får du chansen att vara med och bygga upp bolaget från grunden, ta mycket ansvar och tillsammans sätta bolagets prägel med strategier och satsningar. För Skåne Stål är planen att personalstyrkan successivt ska växa på sikt, med lageranställda och fler säljare.
Din profil
Vi söker dig som har goda kunskaper inom handelsstål och att du tidigare har arbetat inom branschen på något sätt. Du kanske har arbetat inom produktion och har fått goda kunskaper inom handelsstål eller så har du arbetat som innesäljare eller utesäljare med handelsstål. Har du erfarenhet av en roll med kundkontakt och vana vana av att driva affärer och arbeta självständigt i försäljningsprocessen från första kontakt till färdig affär är det meriterande, men inget krav.
Som person är du en relationsbyggare. Du har lätt för att ta kontakt med människor och stor vana av att bearbeta kunder och bygga långsiktiga kundrelationer. Du arbetar självgående med stort ansvar och du tar en aktiv roll där du varje dag bidrar till Skåne Ståls gemensamma försäljningsmål.
Krav för tjänsten
Goda kunskaper inom handelsstål
Tidigare arbetslivserfarenhet inom stålbranschen
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift
Goda datorkunskaper och tidigare erfarenhet av att arbeta i ett affärssystem
Körkort B

Meriterande för tjänsten
Tidigare arbetslivserfarenhet av försäljning
Tidigare erfarenhet av uppsökande försäljning och nykundsbearbetning
Tidigare erfarenhet av affärssystemet SAP

Övrigt
Startdatum: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Ort: Skåne stål har kontor i Anderslöv. Det geografiska distriktet för utesäljaren är Skåne län
Du söker tjänsten genom att besvara några frågor och bifoga ditt CV eller länka din Linkedin-profil. De kandidater som uppfyller grundkraven kommer att få en länk till ett personlighetstest och ett logiskt tänkande test. De som går vidare därefter bjuder vi in till digital intervju. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela rekryteringsprocessen.
Bakgrundskontroll kan komma att genomföras som en del i rekryteringsprocessen.
Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Johanna Holmquist via 076-029 90 39 och johanna@stegra.nu.
Stegra Rekrytering AB hanterar hela rekryteringsprocessen och alla frågor om tjänsten besvaras av Stegra.

Ansök nu

Utesäljare till Skåne Stål

Utesäljare
Läs mer Maj 10
Nu har du möjligheten att komma in från start och bygga upp Skåne stål! Har du arbetat med försäljning inom stålbranschen? Är du relationsskapande och en lagspelare? Då kan det vara dig vi söker!
Ansök idag! Vi arbetar med löpande urval så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Om Skåne Stål
Skåne stål är en del av Handelsstålsgruppen som ägs av Tibnor. I gruppen ingår 14 bolag i några av Sveriges mer industritäta områden. Med ett komplett sortiment av stål och metaller samt bearbetningstjänster som kapning, blästring och målning verkar dotterbolagen lokalt och nära kunderna för att erbjuda trygga och snabba leveranser.
Skåne stål har lokalt lager och säljkontor i Anderslöv. Bolaget är nystartat och står inför en expansiv fas och kommer inom kort bestå av VD, utesäljare, innesäljare och lagerpersonal.
Om rollen
I rollen som utesäljare jobbar du med långsiktiga affärer mot kunder inom stålindustrin i Skåne län. Då Skåne Stål är ett nystartat bolag inom Handelsstålsgruppen blir ditt initiala fokus att proaktivt bearbeta potentiella nya kunder genom att boka möten och vara ute på såväl spontana som planerade besök några dagar i veckan. I arbetsuppgifterna ingår även att administrera de affärer du drar in, hantera order och offerter samt skriva avtal.
Du och en kollega arbetar som utesäljare med ansvar för era respektive kunder och i nära samarbete med innesäljaren på kontoret i Anderslöv har ni gemensamma mål för bolaget.
Här får du chansen att vara med och bygga upp bolaget från grunden, ta mycket ansvar och tillsammans sätta bolagets prägel med strategier och satsningar. För Skåne Stål är planen att personalstyrkan successivt ska växa på sikt, med lageranställda och fler säljare.
Din profil
Vi söker dig som har goda kunskaper inom handelsstål och att du tidigare har arbetat inom branschen på något sätt. Du kanske har arbetat inom produktion och har fått goda kunskaper inom handelsstål eller så har du arbetat som innesäljare eller utesäljare med handelsstål. Har du erfarenhet av en roll med kundkontakt och vana vana av att driva affärer och arbeta självständigt i försäljningsprocessen från första kontakt till färdig affär är det meriterande, men inget krav.
Som person är du en relationsbyggare. Du har lätt för att ta kontakt med människor och stor vana av att bearbeta kunder och bygga långsiktiga kundrelationer. Du arbetar självgående med stort ansvar och du tar en aktiv roll där du varje dag bidrar till Skåne Ståls gemensamma försäljningsmål.
Krav för tjänsten
Goda kunskaper inom handelsstål
Tidigare arbetslivserfarenhet inom stålbranschen
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift
Goda datorkunskaper och tidigare erfarenhet av att arbeta i ett affärssystem
Körkort B

Meriterande för tjänsten
Tidigare arbetslivserfarenhet av försäljning
Tidigare erfarenhet av uppsökande försäljning och nykundsbearbetning
Tidigare erfarenhet av affärssystemet SAP

Övrigt
Startdatum: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Ort: Skåne stål har kontor i Anderslöv. Det geografiska distriktet för utesäljaren är Skåne län
Du söker tjänsten genom att besvara några frågor och bifoga ditt CV eller länka din Linkedin-profil. De kandidater som uppfyller grundkraven kommer att få en länk till ett personlighetstest och ett logiskt tänkande test. De som går vidare därefter bjuder vi in till digital intervju. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela rekryteringsprocessen.
Bakgrundskontroll kan komma att genomföras som en del i rekryteringsprocessen.
Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Johanna Holmquist via 076-029 90 39 och johanna@stegra.nu.
Stegra Rekrytering AB hanterar hela rekryteringsprocessen och alla frågor om tjänsten besvaras av Stegra.

Ansök nu

Administratör inom ekonomi i Malmö

Ekonomiassistent
Läs mer Feb 3
Vi söker dig som har erfarenhet av kundtjänst och/eller administration och med gymnasieutbildning inom ekonomi. Är du tillgänglig för ett konsultuppdrag under cirka 3 månader med start så fort som möjligt? Ansök i så fall direkt!
Om uppdraget
Vår kund är inne i en hektisk period där de tillfälligt behöver förstärka sin verksamhet. I rollen kommer du hantera enklare kundärenden via telefon och mail, samt arbeta med enklare administrativa uppgifter. Du kommer självklart få en introduktion i de moment du kommer hantera.
Du kommer att tillhöra en grupp med andra kollegor som sitter tillsammans. Uppdraget innebär viss kundkontakt vilket innebär att en social och kommunikativ förmåga är viktigt. Det är även viktigt att du har god datorvana.
Din profil
För att passa för detta uppdrag har du studerat ekonomi på gymnasiet eller motsvarande ekonomiutbildning, och i bästa fall även arbetat några år med administrativa uppgifter och/eller kundtjänst.
Du behöver vara tillgänglig från början av mars och minst 3 månade framåt då uppdraget ska påbörjas så snart som möjligt.
Krav för tjänsten
Ekonomiutbildning på gymnasienivå
Du behöver vara kommunikativ, noggrann och ha ett stort kundfokus
God svenska i tal och skrift

Meriterande
Erfarenhet av liknande roller inom kundtjänst eller administration

Övrigt
Startdatum: Så snart som möjligt
Ort: Malmö
Omfattning: Heltid upp till 3 månader
Lön: Månadslön
Du söker tjänsten genom att besvara några frågor och bifoga ditt CV eller din Linkedin-profil. Du kommer därefter få genomgå våra urvalstester (personlighets- och logiktest)
De som går vidare bjuder vi in till digital intervju. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela rekryteringsprocessen.
Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Jenny Engholm, jenny@stegra.nu
Stegra Rekrytering AB hanterar hela rekryteringsprocessen och alla frågor om tjänsten besvaras av Stegra.

Ansök nu

Teknisk innesäljare till Malmö

Innesäljare
Läs mer Apr 12
Har du lätt för att bygga relationer och trivs i en säljarroll? Är du tekniskt intresserad och vill arbeta inom automationsbranschen? Läs mer nedan!
Detta är ett konsultuppdrag med start omgående som kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, ansök därför redan idag!
Om uppdraget
För kunds räkning söker vi nu en innesäljare till kontoret i Malmö. Här får du jobba i ett väletablerat teknikföretag med försäljning av automationsprodukter. Du blir en del av säljorganisationen och din huvudsakliga uppgift blir att stötta utesäljarna som i sin tur fokuserar på att träffa de externa kunderna och skapa affärsmöjligheter. Du ingår i ett team av erfarna kollegor där du kan få hjälp och stöttning i tekniska frågor.
Vanligt förekommande arbetsuppgifter:
Ta in offertunderlag från externa kunder / säljare
Sätta samman offerter
Hålla dialog med interna leverantörer

Din profil
Vi söker dig som aktivt tar initiativ i sociala sammanhang, kliver fram och har lätt för att skapa nya relationer. Vi tror att du har erfarenhet av försäljning alternativt teknisk bakgrund och vill gå mer mot försäljning. Du har ett intresse för teknik och det är en fördel om du har erfarenhet från automationsmarknaden och jobbat med styrsystem eller liknande. Som person är du social och lyhörd och trivs i en roll där du får möta nya människor.
Krav för tjänsten
Något års erfarenhet av försäljning alternativt teknisk bakgrund
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
Relevant YH eller högskoleutbildning

Meriterande
Kunskap om automationsmarknaden, DCS eller PLC

Övrigt
Startdatum: Omgående
Period: Omgående – 28/10 2022
Uppdragstyp: Konsultuppdrag / Bemanning
Omfattning: Heltid
Ort: Malmö
Du söker tjänsten genom att besvara några frågor och bifoga ditt CV eller din Linkedin-profil. De kandidater som uppfyller grundkraven bjuder vi in till digital intervju. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela rekryteringsprocessen.
Vi går igenom urvalet löpande vilket innebär att rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Lina Södergren via 076-020 25 14 eller lina@stegra.nu.
Stegra Rekrytering AB hanterar hela rekryteringsprocessen och alla frågor om tjänsten besvaras av Stegra.

Ansök nu