Lund: Solution Marketing Manager till Axis Communications

Hitta ansökningsinfo om jobbet Solution Marketing Manager till Axis Communications i Lund. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Lund inom den kategorin.

Publicerad: 2025-05-10 // Varaktighet: Heltid

Är du passionerad för marknadsföring och trivs på ett företag där du får arbeta i tvärfunktionella samarbeten i en internationell kontext? Vi söker nu en erfaren Solution Marketing Manager, med intresse för mjukvarulösningar, till Axis Solution Marketing-team i Lund. Välkommen med din ansökan, vi arbetar med löpande urval!

OM TJÄNSTEN
Då Axis Communications fortsätter att växa och intresset ökar från kunder och partners samt att en i teamet går på föräldraledighet, söker vi nu en Global Solution Marketing Manager. Du kommer att arbeta i en roll där du samarbetar med andra kollegor i teamet i att introducera nya erbjudanden till marknaden parallellt som du driver dina egna projekt med hjälp av tvärfunktionella samarbeten i organisationen.

Vilka är ditt framtida team?

Du kommer att vara en del av Solution Marketing, ett team inom Global Sales and Marketing med uppdraget att skapa efterfrågan genom att uttrycka värdet av produkter, lösningar och tjänster från Axis och våra strategiska partners. Vi levererar på detta löfte genom tvärfunktionellt samarbete och genom att utveckla marknadsföringsmaterial som stödjer försäljningen och stärker Axis varumärke.

Vad kommer du att göra som Solution Marketing Manager på Axis?

Du kommer att arbeta i ett tvärfunktionellt team med andra Solution Marketing Managers, som ansvarar för marknadsföring och kommunikation i sina respektive områden. I denna roll kommer du säkerställa en framgångsrik lansering av olika erbjudanden på marknaden samt bistå i frågor såsom marknadspositionering och utveckling av kommunikation och budskap - baserat på olika målgruppers behov. Vi ser att du i rollen kommer agera supporterande gentemot dina kollegor, bland annat genom att stödja i koordineringen och beställningen av marknadsmaterial. I rollen kommer du att bistå i flera marknadsprojekt med ansvar för att säkerställa att alla nödvändiga marknadsföringsleveranser sker i tid.

Du erbjuds
- Ett konsultuppdrag via Academic Work på ett år med potentiell möjlighet till förlängning
- Axis erbjuder en mångkulturell arbetsplats med en öppen företagskultur. Redan från dag ett får du möjlighet att bidra med din kompetens i ett företag som tror på innovation och den enskilda individen. På Axis får du möjligheten att bygga ditt nätverk för framtiden. Axis samlar duktiga och kreativa människor som alla arbetar mot samma mål – att vara nummer ett

VI SÖKER DIG SOM
- Har god erfarenhet av produktmarknadsföring inom B2B
- Har erfarenhet av projektbaserat arbete
- En examen i marknadsföring eller motsvarande
- Obehindrad i engelska, i både tal och skrift

Det är meriterande om du har
- Erfarenhet från ett internationellt företag inom teknikbranschen
- Erfarenhet av att arbeta med tvärfunktionella projekt

Stor vikt i denna process kommer att läggas på din motivation för tjänsten och dina personliga egenskaper. Du är driven, självgående och strukturerad . Du har ett prestigelöst arbetssätt och mycket god samarbetsförmåga samt är skicklig på att navigera i en större organisation och nå resultat genom tvärfunktionellt samarbete. Du har förmåga att arbeta strategiskt med ett helhetsperspektiv, samt operativt och uppskattar både etablerade arbetssätt och flexibilitet. Du har utmärkta projektledningskunskaper och levererar kvalitetsresultat under tidspress.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Axis ett snabbt växande IT-företag med globalt avtryck, ett företag där innovation är ett ledord. Deras framgång beror i stor utsträckning på högkvalificerad personal och deras starka, öppna och tillåtande företagskultur – en företagskultur som bäddar för framgång och medför möjligheter att ständigt bryta ny mark. På Axis finner du innovativa, dedikerade och engagerade medarbetare som är kärnan i verksamheten och den framgång som Axis taktar mot. Som världsledande företag inom nätverksvideo erbjuder Axis olika övervakningssystem och andra pålitliga säkerhetslösningar. Samtliga är produkter som baseras på en öppen plattform av att ständigt leverera kvalité och högt värde till sina kunder.
Läs mer om Axis här!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Lund som Marknadskonsult

Nedan visas andra jobb i Lund som Marknadskonsult.

CONTENT STRATEGIST

Läs mer Okt 9
Job Description
We are now looking for a Content Strategist on the behalf of our client in Lund.
In this role, you will deliver an outstanding coherent user experience on their developer portal.

You will be responsible for setting the dev-portal direction and UX to achieve the desired business outcomes, including securing the website complies with our client’s brand policies and legal requirements. You will lead their team of technical writers and marketers to create content and collaborate closely with their web infrastructure team. Depending on the need and occasion, you will also scope and manage specific assignments with external agencies.

As an individual contributor, you will create content for their developer programmes, at times working as the content designer for a specific programme. This is a strategic role; therefore, you will engage with the management and drive the dev-portal and outreach strategy that is aligned with the overall group’s objectives.

This role reports directly to the Director of Technology Promotion department and requires you to work onsite at the Lund office location at least 3 days/week.

Technology Promotion department helps the company’s business units to engage with external software developers through APIs/SDKs in the company’s products and solutions. Their team is diverse and performs a wide variety of exciting work to inspire and support API users to build game-changing applications that leverages on superior technologies.

Company Description
Our client is a creative entertainment company with a solid foundation in technology. For over 70 years, imagination has been the fuel of everything they do. It’s been the springboard for their ideas, the inspiration behind their products and the reason why so much of what they have done has changed things. From how people listen to music, to how they play games.

About JobBusters
JobBusters is an authorized staffing and recruitment company targeting white-collar workers and was started in 2011. We at JobBusters care about our consultants and our goal is always to build long-term relationships with both consultants and clients. Our goal is always to match our clients' dream candidates with our candidates' dream jobs!


Qualifications
- You understand the developer audience, device SDKs, REST APIs and how these tools enable business.
- You have a demonstrated ability to build & execute a marketing and content strategy with clear goals & objectives for product websites targeting developer audience.
- You have knowledge of Content Management Systems (CMS), keyword research tools, social media platforms, Search Engine Optimization (SEO), and Search Engine Marketing (SEM).
- You have proven work experience creating and editing technical content for target audiences across all platforms.
- You are fluent in English, both oral and written.
- You have experience working in a multicultural and large corporate environment, and experience with Japanese stakeholders is a big plus.
- Meritorious: The ability to create mockups of your content using Figma or similar.

When you join JobBusters
As a consultant at JobBusters, you can feel secure with a collective agreement, available consultant managers and committed recruiters. As a consultant, you also get access to our network of exciting companies and clients! For us, it is important that you as a consultant feel comfortable, feel a sense of security and community with us as an employer. We offer an occupational pension, salary change and the option of flexpension. You also get access to our benefits portal, where in addition to wellness allowance you have access to lots of discounts and offers in wellnes, home and leisure, transport, healthcare and much more! Your well-being is of the highest priority for us and we offer, among other things, a digital solution that helps our employees find tools to deal with all the challenges of everyday life, both at work and in private life.

Personal qualities
We are looking for a person who is a strong performer as an individual contributor and when working in teams. You are effective in planning and sharp in executing to deliver desired results. You can create, lead and manage teams to solve any-sized problems at any time, and you are hungry to push the boundaries of your own and your team's performance. You are a naturally curious person and a quick learner.

Admission and Application
Full time position, 40h/week. The position will start as soon as possible, and the assignment is expected to run until 2024-03-31 with possibility of extension. For this assignment you will be employed by JobBusters and work as a consultant for our client in Lund. Submit your application in English today, as interviews are ongoing.

Ansök nu

Performance Marketing Specialist

Läs mer Okt 10
Performance Marketing Specialist (f/m/x)
At Alfa Laval, we always go the extra mile to overcome the toughest challenges. Our driving force is to accelerate success for our customers, people, and planet. You can only achieve that by having dedicated people with a curious mind. Curiosity is the spark behind great ideas. And great ideas drive progress. We create better everyday conditions for people. We do this by contributing to a more sustainable future through engineering innovation. We love what we do and we’re good at it. But now we want to be even better!
We have an exciting opportunity in the Energy Division for a?Performance Marketing Specialist to join the marketing team in Lund, Sweden. We are focused on driving energy efficiency in numerous areas, industries ranging from data centers to green hydrogen production. This is a key role in our marketing transformation reporting to the Business Unit Gasketed Plate Heat Exchangers (BU GPHE) Head of Marketing.
About the job
In your role as Performance Marketing Specialist, you will plan, coordinate, and execute Alfa Laval's paid marketing activities across channels to reach business goals and improve the customer experience in both our owned channels and paid channels. You will be responsible for developing and executing marketing strategies to increase lead generation, conversion, marketing ROI, and profitability. By developing, executing, and optimizing paid media campaigns, channel performance and focusing on improving the customer experience supported by marketing tech. You will also support us in updating our?websites to synch with marketing activations.
Responsibilities
Performance marketing:
Own, manage, and optimize performance marketing campaigns to maximize learnings and reach business goals on channels such as Facebook, Google (Search, YouTube, Display), LinkedIn & TikTok. Strong plus if you understand local platforms such as WeChat, Baidu, Line
Own and execute media strategies against Alfa Laval’s advertising goals and objectives. Act as our in-house paid media strategic partner
Act as a partner to sales companies and help to drive successful performance marketing campaigns


Ensure Alfa Laval stays at the forefront of growth marketing by staying up to date with new trends and independently learning new tools and tactics
Participate in sales processes and identify opportunities to continuously add business value


Collaborate within the marketing community to experiment and learn from data-driven creatives


Collaborate with our analytics team to deliver meaningful insights


Report on campaign performance, opportunities to scale up marketing efforts, increase ROI, and general actionable insights to business owners


Customer experience:
Website management where you will create and?adapt available content to enrich our customer experience. Benefiting the customer experience across digital channels
Securing an always-on approach?for website updates to secure the latest?information and continuous performance
Act as a partner to sales companies and help to drive through website localization


Manage the process of creating and analyzing Adobe Analytics and SEO content/keywords to?drive traffic.
Analyze user behavior and platform performance to identify trending or engaging topics to increase visibility and engagement further



Who you are
You have 3 years of experience from a digital agency or in-house marketing department along with a Bachelors Degree in Marketing/Communications or related degree
Additional relevant work experience may be substituted in lieu of degree
You have a proven track record of driving measurable ROI through strategic planning, optimization, and analysis
You are adept at utilizing various digital channels, tools, and technologies to maximize conversions and revenue. Strong analytical mindset, creative problem-solving skills, and a passion for staying updated on industry trends
A Customer-Centric Mindset is always top of mind for you, and you understand the importance of customer satisfaction
English language fluency both written and orally. Excellent communication and collaboration abilities



What you know
Digital Advertising Platforms: Proficient in using platforms such as Google Ads, Facebook Ads, LinkedIn Ads, and others for campaign setup, optimization, and management
Data Analysis: Skilled in analyzing large datasets, extracting actionable insights, and making data-driven decisions to optimize marketing strategies
A/B Testing: Experienced in designing and executing A/B and multivariate tests to improve ad creatives, landing pages, and user experiences
SEO and SEM: Knowledgeable in search engine optimization (SEO) and search engine marketing (SEM) to enhance organic and paid search visibility
Marketing Analytics Tools: Familiar with tools like Adobe Analytics, Google Analytics, or similar platforms for tracking, reporting, and performance measurement
Conversion Rate Optimization (CRO): Proficient in CRO techniques to improve website and landing page performance, increase conversion rates, and reduce bounce rates
Content Strategy: Understanding of content marketing principles and its role in performance marketing campaigns
Budget Management: Skilled in managing advertising budgets effectively to achieve maximum ROI


Marketing Automation: Experience with marketing automation platforms (e.g., Marketo) to streamline lead nurturing and customer engagement
Familiarity with CRM software: Customer feedback tools, and analytics platforms


Copywriting and Ad Creative (strong plus): Ability to create compelling ad copy and visuals that resonate with target audiences



What’s in it for you
Alfa Laval is at the forefront of developing innovative solutions to address environmental challenges. Working in the business unit marketing department will allow you to market solutions that directly contribute to a more sustainable future, making a positive impact on the environment. We offer you an entrepreneurial environment with the opportunity to shape how to drive performance marketing in Alfa Laval.

Ansök nu

Project Lead with Content Editing Expertise

Läs mer Okt 6
The assignment:

This is a consultant assignment trough KiMM/Wise Professionals. The assignment will initially go on for six months with a possibility to prolong the contract. The assignment starts as soon as possible.

The Role:

As a Project Lead with Content Editing Expertise within the Technology Promotion Department, you will be a key driver in facilitating the growth of our client's business units through APIs and hardware development kits. In addition, you will contribute to envisioning and bringing future technologies to life. We are seeking individuals with strong technical acumen, self-driven leadership skills, and an external perspective on problem-solving. This role demands strategic thinking, flexibility to adapt to evolving requirements, and a profound focus on external customers, market dynamics, and business trends.

Responsibilities:

Lead and manage complex, cross-functional projects for our client, guiding teams of engineers, writers, and marketing professionals.
Collaborate with internal teams from project conception to execution, including requirement gathering, planning, scheduling, risk assessment, and stakeholder communication.
Provide strategic direction, conducting analyses to align project activities with our client's tech and business goals.
Manage web-portal operations, ensuring compliance with brand and legal requirements, conducting audits, and liaising with the software team.
Demonstrate strong individual and team performance, effective problem-solving, and reporting to the Technology Promotion Department director.


Qualifications:

Deep technical expertise to make meaningful contributions to projects.
Stakeholder collaboration to define project vision and requirements.
Prioritization in a dynamic, fast-paced environment.
Alignment of project activities with our client's tech and business objectives.
Cross-functional collaboration for integrated solutions.
Experience with software and content editing.
Website management, compliance, and stakeholder communication.
Influencing top management to prioritize developer engagement.
Continuous monitoring, analytics, and strategy refinement.


Interested?

Does this sound like the perfect next step for you? Great! Don’t hesitate to apply for the role by clicking the “Apply”-button below! In connection with this you will have to answer a few short questions.

If you want more information or have questions about the role, contact Talent Acquisition Specialist Sofie Garpered – sg@kimm.se. 

Selection takes place on an ongoing basis and the position may be filled before the last application date.

Welcome with your application! We look forward to hear from you!

Are you curious to know more about what it is like to work as a consultant with us, read more here. We want our employees at KiMM & Wise Professionals to have the most fun time in their careers and this of course also applies to you as a hired consultant. We care that you feel part of the gang and we are happy to tell you more about that during the process

Ansök nu

Veterankraft söker pensionärer till ett prestigefullt uppdrag - LUND

Läs mer Maj 17
Om företaget
Veterankraft är en jobbplattform för ålders- eller avtalspensionärer som vill fortsätta att arbeta efter pensionen. Våra veteraner är vår styrka och vi hyr ut veteraner till privatpersoner, företag, föreningar och offentlig sektor. Med vår stora bank av veteraner med livserfarenhet och olika kompetenser täcker vi i stort sett allt inom tjänstesektorn, oavsett omfattning och innehåll.

Om oss
En Veteran inom Veterankraft AB har en viktig uppgift och egenskap: att vara centrum för positiv energi. Den positiva energin återspeglas i ett stort engagemang och ett professionellt uppträdande med en underliggande glädje och kamratskap. Det skall vara roligt att jobba för oss och det skall vara roligt att vara kund hos oss.

Om tjänsten
Veterankraft har vunnit ett prestigefullt nationellt uppdrag från TRAFIKIA om att utföra viktiga statistikmätningar under hösten. Nu söker vi pensionärer som vill göra en meningsfull insats i orterna Eslöv, Hörby, Höör, Kävlinge, Lomma, Lund, Staffanstorp.

Dina arbetsuppgifter
Rollen som trafikmätare innebär att du kommer att utföra viktiga statistikmätningar såsom att räkna cykelhjälmar, mopedhjälmar och bilbältesanvändning i närheten av cykelstråk, vid grundskolor och centrala adresser i Eslöv, Hörby, Höör, Kävlinge, Lomma, Lund, Staffanstorp. Syftet är att få in underlag för framtida trafik- och säkerhetsplanering. Ett jobb som utförs utomhus oavsett rådande väder under veckorna 34–39, en eller flera dagar.

Arbetet kommer behöva utföras under rusningstrafik, morgon och eftermiddag där respektive arbetspass är på minst 2 timmar per gång. Du är naturligtvis avtalsförsäkrad under den tid som du utför uppdragen.

Vem är du?
Vi söker dig som är ålders- eller avtalspensionär. Du är ordningsam och tålmodig med en hög grad av noggrannhet då resultatet av din insats blir en viktig del av slutkundens framtida beslutsunderlag. Då arbetet ska utföras oavsett väder och vind, behöver du tycka om att arbeta utomhus. När sista passet är slutfört, sammanställs dagens statistikmätning.

Ansökan
Välkommen med din ansökan.

Ansök nu

Andra jobb i Lund från Academic Work Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Lund från Academic Work Sweden AB .

MAX IV is looking for an experienced, dynamic and organised coordinator!

Systemadministratör
Läs mer Apr 21
Would you like to work at one of the brightest lightsources in the world? Do you want to become the central hub of the User Office team? This is your chance to become the heart of MAX IV's organization. Apply today!

OM TJÄNSTEN
As the first line of support for the team, the User Coordinator collaborates with the Team Lead and colleagues from different parts of the MAX IV organisation to ensure a seamless, transparent, and efficient access process for MAX IV users. This role carries a significant responsibility for identifying trends in reported issues, common questions, and other user-related matters. Your contributions will be critical in enhancing our processes and tools and in disseminating relevant knowledge to both MAX IV staff and users. This position is a parental leave cover lasting until August 2026, starting as soon as possible.

You are offered
- A dynamic work environment where you’ll engage with leading researchers from around the world
- Becoming a part of a world of front edge science, making the invisible visible by supporting scientists from all over the world.
- A chance to support the production of scientific knowledge for the good of society
- A multicultural environment with great opportunitiens for personal development
- An organization that values a work-life balance
- A dedicated consultant manager supporting you every step of the way

ARBETSUPPGIFTER

Work tasks


* Coordination of External Access Programmes:?Oversee and manage user access through external programmes, ensuring compliance with relevant guidelines and the efficient allocation of resources.
* Strategic Planning and Coordination of the MAX IV Biannual Call for Proposals:?Lead the planning and execution of the biannual call for proposals at MAX IV. Serve as the primary point of contact for internal stakeholders, providing guidance and support throughout the process to ensure its successful implementation.
* System Maintenance and Quality Assurance:?Manage the maintenance of the MAX IV User Access system (DUO), including the execution of basic system testing and quality assurance activities to ensure optimal functionality, reliability, and user experience.
* Provision of User Data and Analytics:?Compile and deliver user statistics and related data to internal and external stakeholders, supporting informed decision-making, reporting, and strategic development.
* User Support Throughout the Experiment Lifecycle:?Provide comprehensive support to users during all stages of the experiment lifecycle—from planning and preparation to execution—ensuring a smooth, efficient, and user-focused experience.


VI SÖKER DIG SOM
- Strong verbal and written communication skills in english
- An experience collaborating with diverse stakeholders
- Someone who can create and maintain strong professional relationships
- Communicate fluently in English with highly educated scientists, demonstrating a high level of proficiency
- The ability to organize, maintain, and improve comprehensive documentation, guides, and schedules
- Experience in managing complex IT systems or solutions (e.g., acting as a system owner, conducting basic troubleshooting, testing, and quality assurance)
- Someone who can adapt to changing priorities and work effectively in a dynamic environment

It is meritorious if you have
- Experience from administration in an academic environment
- A higher education diploma from a relevant field
- Oral and written proficiency in Swedish
- Basic knowledge of database management (i.e. - Oracle)
- Experience and proficiency working with Excel

Knowledge can be gained through education, experience or self-taught.

To succeed in the role, your personal skills are:
- Goal oriented
- Orderly
- Assertive
- Intellectually curious

As a person you are pedagogical, structured, and can work effectively both independently and as part of a team. We are seeking a self-motivated individual with leadership skills and the ability to collaborate with colleagues from diverse disciplines and backgrounds. You are able to handle situations not covered by documentation and have a keen interest in contributing to continuous improvement. Balancing the big picture with attention to detail is essential. You are thorough, systematic and aim to avoid mistakes even in repetitive tasks.

Our recruitment process

This recruitment process is handled by Academic Work and it is our client’s wish that all questions regarding the position is directed to Academic Work.

Our selection process is continuous and the advert may close before the recruitment process is completed if we have moved forward to the next phase. The process includes two tests: one personality test and one cognitive test. The tests are tools to find the right talent for the right position, to enable equality, diversity, and a fair process.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Lund University was founded in 1666 and is repeatedly ranked among the world’s top universities. The
University has around 47 000 students and more than 8 800 staff based in Lund, Helsingborg and
Malmö. We are united in our efforts to understand, explain and improve our world and the human
condition. MAX IV is a Swedish national large-scale research laboratory hosted by Lund University. It provides scientists from Sweden as well as internationally, with state-of-the-art instrumentation for research in areas such as engineering, physics, structural biology, chemistry and nanotechnology. It will receive up to 2 000 scientists annually, conducting ground-breaking experiments in materials and life sciences using the brilliant X-ray light.

Ansök nu

Studentinformatör till Vision i Lund

Informatör/Kommunikatör
Läs mer Apr 16
Studerar du och är på jakt efter ett roligt och utvecklande extrajobb med stor möjlighet att påverka dina arbetstider och ditt eget arbete? Då är arbetet som studentinformatör hos Vision något för dig!

OM TJÄNSTEN
Som studentinformatör arbetar du tillsammans med ditt team och hjälper Vision att växa som fackförbund genom att rekrytera nya studentmedlemmar på ditt lärosäte. Arbetsuppgifterna består främst av att ha informationsbord, hålla i klassrumspresentationer samt delta på mässor och arbetsmarknadsdagar. Du arbetar även med marknadsföring och har koll på vad som händer på just ditt lärosäte. I din roll ingår även att ge information och stöd åt våra befintliga studentmedlemmar. Du och ditt team driver den lokala verksamheten och medlemstillväxten samt får stöd och coachning av verksamhetsledare eller sektionsledare.

Du erbjuds:
- Ett utmanande, flexibelt och roligt extrajobb.
- Frihet att till stor del själv lägga upp din arbetstid och utveckla tjänsten inom ramarna för uppdraget.
- Fast timlön och möjlighet till löneökning terminsvis.
- Erfarenhet och utbildning i kommunikation, försäljning och marknadsföring.
- Friskvårdsbidrag, ob-tillägg, restidsersättning, kick-offs.
- Introduktion i och kunskap om den fackliga världen.
- En merit för ditt framtida arbetsliv!

VI SÖKER DIG SOM
- Är student på Lunds universitet.

Det är meriterande om du:
- Har erfarenhet av service och/eller försäljning.
- Har minst 1 år kvar av din studietid.
- Har varit eller är engagerad i studentlivet på ditt lärosäte.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetar bra i team.
- Social, utåtriktad och kreativ.
- Resultatdriven och gillar att arbeta mot mål.
- Ansvarsfull, initiativtagande och lösningsorienterad.

Övrigt: Tjänsten är en visstidsanställning terminsvis om cirka 30 timmar/månad. Ingångslönen är 140 kr/timme exklusive semesterersättning med möjlighet till löneökning terminsvis. Vi utgår från att du delar fackföreningsrörelsens värderingar men du behöver inte ha några förkunskaper om Vision eller facket - det får du av dem. Starten inleds med en tvådagarsutbildning den 13-14 augusti på Visions kansli i Stockholm, Vision står för eventuella reseomkostnader.

Vår rekryteringsprocess

Vi går igenom urvalet löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Detta är en direktrekrytering till Vision där en första ansökan kommer att hanteras av Academic Work. Därefter kommer all kommunikation och intervjuer ske via Vision. Specifika frågor gällande tjänsten hänvisas till Vera Freyschuss på melj: vera.freyschuss@vision.se

INFORMATION OM FÖRETAGET
Vision är ett av Sveriges ledande fackförbund med cirka 200 000 medlemmar, både studenter och de i arbetslivet. De är ett av de hundra karriärföretag som anses ha de främsta karriär- och utvecklingsmöjligheterna i Sverige.

Ansök nu

Embedded Software Engineer till Axis Communications!

Mjukvaruutvecklare
Läs mer Apr 25
Vill du vara med och forma framtidens intelligenta teknologi? Hos Axis Communications får du utmana tekniska gränser och förverkliga innovationer som få andra kan. Vi söker dig som älskar komplexa utmaningar, brinner för teknik och vill göra verklig skillnad. Axis Communications söker nu en Embedded Software Engineer med inriktning på AI, deep learning och lågnivåprogrammering. Varmt välkommen med din ansökan!

OM TJÄNSTEN
Axis Communications är branschledande inom nätverksvideo och har samarbeten med partners över hela världen för att leverera kundanpassade lösningar. Med över 4 000 engagerade medarbetare i mer än 50 länder, strävar de efter att utveckla innovativa och högkvalitativa lösningar som uppfyller kundernas krav.
Deras huvudkontor ligger i Lund med en miljö som genomsyras av prestigelöshet där alla medarbetare, oavsett roll, värdesätts högt och behandlas lika.



En viktig del av Axis Communications framgång är deras dedikerade R&D-avdelning, där avancerad teknik och kreativitet möts för att skapa banbrytande lösningar.
Du kommer att vara en del av Deep learning plattforms-teamet,-teamet, som ansvarar för att utveckla mjukvaruplattformar som integrerar AI-teknologi i Axis Communications produkter. Teamets uppdrag är att skapa en länk mellan hårdvara och mjukvara för att möjliggöra avancerade prediktioner och beslutstagande.

I rollen kommer du arbeta med att utveckla och optimera programvara för avancerade inbyggda system och implementera lösningar som kombinerar maskininlärning med den senaste hårdvarutekniken. Detta gör det möjligt för produkterna att utföra komplexa analyser, som t.ex. att identifiera objekt med hög precision och effektivitet.
Teamet kännetecknas av en stark sammanhållning, där innovation, samarbete och problemlösning är centrala delar av vardagen. Axis satsar på sina medarbetares utveckling och erbjuder en inspirerande miljö med goda möjligheter att växa.

Du erbjuds


* En dynamisk roll där du både deltar i spännande projekt och aktivt bidrar till att utveckla företagets tekniska verksamhet.
* En prestigelös miljö där idéer, kreativitet och innovativt tänkande uppmuntras och implementeras
* En trygg anställning med bra anställningsförmåner så som flexibla arbetstider, företagsbonus, försäkringar, daglig frukost, flyttstöd vid behov, egen Axis-cykel med mera.


ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter

I rollen som Embedded Software Engineer blir du en viktig del av Axis Communications tekniska resa. Dina arbetsuppgifter kan omfatta allt från att felsöka och optimera prestandan i befintliga system, till att implementera nya funktioner och drivrutiner för att stödja AI-modeller. Dina främsta arbetsuppgifter kommer innefatta:


* Strategisk utveckling av mjukvaruplattformar från initialt chipuppstart till robusta, produktionsklara mjukvarulösningar
* Teknisk problemlösning genom avancerad felsökning, prestandaoptimering och kritisk analys av systemutmaningar med hög teknisk komplexitet
* Tvärfunktionellt samarbete med interna utvecklingsteam och externa partners för att säkerställa krav
* Skriva effektiv och skalbar kod i C och C++ på Linuxbaserade system


VI SÖKER DIG SOM


* Har en masterutbildning inom relevant område, så som datavetenskap, fysik, matematik, elektroteknik eller liknande
* Har arbetslivserfarenhet och känner dig bekväm med att programmera i C och C++
* Har kännedom av att arbeta i Linux
* Har erfarenhet av att arbeta i en hårdvarunära miljö
* Talar och skriver obehindrat på engelska


Det är meriterande om du har


* Grundläggande svenska, både i tal och skrift
* Erfarenhet av lågnivåprogrammering med fokus på AI och deep learning


För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:


* Ansvarstagande
* Ordningsam
* Målmedveten
* Problemlösande


Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Axis Communications här!

Ansök nu

Contract Manager - Operations to Axis Communications

Inköpare
Läs mer Apr 25
Do you thrive in a workplace where collaboration is key? Do you have strong self-leadership skills and enjoys working with a broad range of stakeholders? If yes, then this could be something for you! We are now looking for a Contract Manager-Operations to join our team in Lund.

OM TJÄNSTEN
Your future team

You will be part of Operations Development, a team with diverse expertise spanning digitalization, analytics, and innovation. However, your network will extend far beyond this team, collaborating closely with Sourcing, Manufacturing, Legal, and IT.

Your role as a Contract Manager

As Contract Manager in Operations, you will take on a dynamic and multifaceted role. At times, you will be hands-on, reviewing contracts and assessing risks. In other instances, you will act as an advisor to the organization, providing guidance on contractual matters. In some cases, you will manage the entire process from drafting new agreements to overseeing their execution. You will work closely with the line organization and collaborate frequently with our Legal Department and IT Governance.

ARBETSUPPGIFTER

Work tasks


* Provide support in contract analysis, take on a project-leading role for strategic contracts, negotiating commercial parts and communicating contract changes.
* Maintain and manage our standard framework agreements and policies, such as General Purchase Agreements and Code of Conduct.
* Lead workshops and training sessions to enhance contract knowledge and ensure compliance.
* Manage the Operations' agreement repository, including administrative tasks.


VI SÖKER DIG SOM
A proactive, detail-oriented and collaborative individual who enjoys working with a broad range of stakeholders while driving the contract process forward. You have strong self-leadership skills and the ability to work independently, as you will be the sole Contract Manager within Operations. You are structured and take a pragmatic, risk-based approach. You quickly learn to distinguish between "good enough" and what requires further refinement.

Axis is on an exciting growth journey, and this role is relatively new, meaning you will have the opportunity to shape and develop our contract management processes together with the internal stakeholders.

We love for you to have
- Strong experience within procurement of software, systems, and IT-related contracts, including data protection, licensing structures, and risk assessment.
- At least 5 years documented experience in commercial contract management.
- Likely background as an experienced purchaser or legal counsel, holding a relevant university degree.
- Excellent proficiency in English and good proficiency in Swedish, both spoken and written.

Our recruitment process

This recruitment process is handled by Academic Work and it is our client’s wish that all questions regarding the position is directed to Academic Work.

INFORMATION OM FÖRETAGET
By joining Axis, you will embark on an exciting journey of personal and professional growth. We will offer you a great introduction to Axis with training. Our team will support you but also listen to your experiences and give you freedom to explore and realize your ideas. We are a fast-growing company that can offer you great career opportunities and a competitive package of benefits.

Read more about Axis here!

Ansök nu

Nattuggla med IT-koll i Lund? Se hit!

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Apr 24
Vi söker dig som vill arbeta som 2nd line supporttekniker och trivs med att jobba nattetid och på helger till ett uppdrag i Lund med start i höst. Den här rollen passar perfekt för dig som är serviceinriktad, tekniskt kunnig och gillar att ta ansvar när andra sover.

OM TJÄNSTEN
Som 2nd line IT-supporttekniker kan du göra samhällsnytta genom att ansvara för att ge kvalificerat användarstöd under kvällar, nätter och helger. Du hanterar ärenden, löser tekniska problem och ser till att användarna får snabb och trygg hjälp – dygnet runt.

Du kommer att arbeta skift mellan kl. 16.00–08.00 på vardagar samt dagtid på helger. Tjänsten innebär alltså främst arbete nattetid på vardagar, vilket är viktigt att du känner dig bekväm med.

För att lyckas i denna roll krävs det att du är ansvarstagande, strukturerad och självgående. Du ser till att ge hög service och kommunicerar väl. Det är även viktigt att du är bra på att beskriva komplexa lösningar på ett enkelt och tydligt sätt.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Ta emot och hantera ärenden via telefon och ärendehanteringssystem
* Avhjälpa incidenter och stötta användare i system
* Eskalera ärenden vidare till leverantör vid behov
* Ansvara för smidig överlämning vid skiftbyte, både när du går på och av pass
* Dokumentera alla åtgärder noggrant i vårt ärendehanteringssystem


VI SÖKER DIG SOM
- har kunskap, förståelse och intresse för att arbeta med användarsupport
- har avslutad gymnasieutbildning
- har goda kunskaper i både svenska och engelska, i såväl tal som skrift
- är bekväm med att använda telefon som arbetsverktyg

Det är meriterande om du har
- eftergymnasial utbildning inom IT, vårdadministration eller annat relevant område

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Hjälpsam
- Ordningsam
- Stabil
- Ansvarstagande

Sök redan idag då vi går igenom urval löpande!

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Mer information om vår kund ges vid ett första samtal.

Ansök nu