Lund: Solution Marketing Manager till Axis Communications

Hitta ansökningsinfo om jobbet Solution Marketing Manager till Axis Communications i Lund. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Lund inom den kategorin.

Publicerad: 2025-05-10 // Varaktighet: Heltid

Är du passionerad för marknadsföring och trivs på ett företag där du får arbeta i tvärfunktionella samarbeten i en internationell kontext? Vi söker nu en erfaren Solution Marketing Manager, med intresse för mjukvarulösningar, till Axis Solution Marketing-team i Lund. Välkommen med din ansökan, vi arbetar med löpande urval!

OM TJÄNSTEN
Då Axis Communications fortsätter att växa och intresset ökar från kunder och partners samt att en i teamet går på föräldraledighet, söker vi nu en Global Solution Marketing Manager. Du kommer att arbeta i en roll där du samarbetar med andra kollegor i teamet i att introducera nya erbjudanden till marknaden parallellt som du driver dina egna projekt med hjälp av tvärfunktionella samarbeten i organisationen.

Vilka är ditt framtida team?

Du kommer att vara en del av Solution Marketing, ett team inom Global Sales and Marketing med uppdraget att skapa efterfrågan genom att uttrycka värdet av produkter, lösningar och tjänster från Axis och våra strategiska partners. Vi levererar på detta löfte genom tvärfunktionellt samarbete och genom att utveckla marknadsföringsmaterial som stödjer försäljningen och stärker Axis varumärke.

Vad kommer du att göra som Solution Marketing Manager på Axis?

Du kommer att arbeta i ett tvärfunktionellt team med andra Solution Marketing Managers, som ansvarar för marknadsföring och kommunikation i sina respektive områden. I denna roll kommer du säkerställa en framgångsrik lansering av olika erbjudanden på marknaden samt bistå i frågor såsom marknadspositionering och utveckling av kommunikation och budskap - baserat på olika målgruppers behov. Vi ser att du i rollen kommer agera supporterande gentemot dina kollegor, bland annat genom att stödja i koordineringen och beställningen av marknadsmaterial. I rollen kommer du att bistå i flera marknadsprojekt med ansvar för att säkerställa att alla nödvändiga marknadsföringsleveranser sker i tid.

Du erbjuds
- Ett konsultuppdrag via Academic Work på ett år med potentiell möjlighet till förlängning
- Axis erbjuder en mångkulturell arbetsplats med en öppen företagskultur. Redan från dag ett får du möjlighet att bidra med din kompetens i ett företag som tror på innovation och den enskilda individen. På Axis får du möjligheten att bygga ditt nätverk för framtiden. Axis samlar duktiga och kreativa människor som alla arbetar mot samma mål – att vara nummer ett

VI SÖKER DIG SOM
- Har god erfarenhet av produktmarknadsföring inom B2B
- Har erfarenhet av projektbaserat arbete
- En examen i marknadsföring eller motsvarande
- Obehindrad i engelska, i både tal och skrift

Det är meriterande om du har
- Erfarenhet från ett internationellt företag inom teknikbranschen
- Erfarenhet av att arbeta med tvärfunktionella projekt

Stor vikt i denna process kommer att läggas på din motivation för tjänsten och dina personliga egenskaper. Du är driven, självgående och strukturerad . Du har ett prestigelöst arbetssätt och mycket god samarbetsförmåga samt är skicklig på att navigera i en större organisation och nå resultat genom tvärfunktionellt samarbete. Du har förmåga att arbeta strategiskt med ett helhetsperspektiv, samt operativt och uppskattar både etablerade arbetssätt och flexibilitet. Du har utmärkta projektledningskunskaper och levererar kvalitetsresultat under tidspress.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Axis ett snabbt växande IT-företag med globalt avtryck, ett företag där innovation är ett ledord. Deras framgång beror i stor utsträckning på högkvalificerad personal och deras starka, öppna och tillåtande företagskultur – en företagskultur som bäddar för framgång och medför möjligheter att ständigt bryta ny mark. På Axis finner du innovativa, dedikerade och engagerade medarbetare som är kärnan i verksamheten och den framgång som Axis taktar mot. Som världsledande företag inom nätverksvideo erbjuder Axis olika övervakningssystem och andra pålitliga säkerhetslösningar. Samtliga är produkter som baseras på en öppen plattform av att ständigt leverera kvalité och högt värde till sina kunder.
Läs mer om Axis här!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Lund som Marknadskonsult

Nedan visas andra jobb i Lund som Marknadskonsult.

???? UI/UX Designer – Turn Complexity into Simplicity!

Läs mer Okt 10
Are you passionate about creating intuitive and user-friendly digital experiences? We’re now looking for a UI/UX Designer who thrives in a dynamic, cross-functional environment — where design, technology, and user needs meet.
Location: Lund Start: December 1, 2025 End date: June 30, 2026 Workload: 100% (on-site)
About the RoleIn this assignment, you’ll join a team working on a technically advanced product where your creativity and analytical mindset will shine. You’ll explore user needs, turn insights into prototypes, and collaborate closely with developers and product owners to create seamless, human-centered designs.
This role suits someone early in their design career, eager to grow, learn, and be part of something meaningful.
What You’ll Do
Contribute throughout the full design process – from research to final UI.


Understand user behaviors and translate insights into intuitive flows and prototypes.


Collaborate across disciplines to iterate and refine solutions.


Help maintain and evolve the design system for consistency and scalability.

What We’re Looking For
A curious and analytical designer with a growth mindset.


A team player who enjoys learning from others.


Experience working in Figma and with design systems.


Knowledge of user research, accessibility, and inclusive design.


Strong communication and documentation skills.

Qualifications
Education in UX, Digital Design, Product Design, or equivalent.


Experience with Figma, usability testing, and iterative design.


Interest in inclusive design and accessibility principles.


Ability to work both independently and collaboratively.

Practical Details
Drug test: Required before start (covered by consultant/supplier).


Language requirement: English – Expert level


We’re reviewing candidates continuously — don’t wait to apply!
Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher.
Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.

Ansök nu

Performance Marketing Specialist

Läs mer Okt 10
Performance Marketing Specialist (f/m/x)
At Alfa Laval, we always go the extra mile to overcome the toughest challenges. Our driving force is to accelerate success for our customers, people, and planet. You can only achieve that by having dedicated people with a curious mind. Curiosity is the spark behind great ideas. And great ideas drive progress. We create better everyday conditions for people. We do this by contributing to a more sustainable future through engineering innovation. We love what we do and we’re good at it. But now we want to be even better!
We have an exciting opportunity in the Energy Division for a?Performance Marketing Specialist to join the marketing team in Lund, Sweden. We are focused on driving energy efficiency in numerous areas, industries ranging from data centers to green hydrogen production. This is a key role in our marketing transformation reporting to the Business Unit Gasketed Plate Heat Exchangers (BU GPHE) Head of Marketing.
About the job
In your role as Performance Marketing Specialist, you will plan, coordinate, and execute Alfa Laval's paid marketing activities across channels to reach business goals and improve the customer experience in both our owned channels and paid channels. You will be responsible for developing and executing marketing strategies to increase lead generation, conversion, marketing ROI, and profitability. By developing, executing, and optimizing paid media campaigns, channel performance and focusing on improving the customer experience supported by marketing tech. You will also support us in updating our?websites to synch with marketing activations.
Responsibilities
Performance marketing:
Own, manage, and optimize performance marketing campaigns to maximize learnings and reach business goals on channels such as Facebook, Google (Search, YouTube, Display), LinkedIn & TikTok. Strong plus if you understand local platforms such as WeChat, Baidu, Line
Own and execute media strategies against Alfa Laval’s advertising goals and objectives. Act as our in-house paid media strategic partner
Act as a partner to sales companies and help to drive successful performance marketing campaigns


Ensure Alfa Laval stays at the forefront of growth marketing by staying up to date with new trends and independently learning new tools and tactics
Participate in sales processes and identify opportunities to continuously add business value


Collaborate within the marketing community to experiment and learn from data-driven creatives


Collaborate with our analytics team to deliver meaningful insights


Report on campaign performance, opportunities to scale up marketing efforts, increase ROI, and general actionable insights to business owners


Customer experience:
Website management where you will create and?adapt available content to enrich our customer experience. Benefiting the customer experience across digital channels
Securing an always-on approach?for website updates to secure the latest?information and continuous performance
Act as a partner to sales companies and help to drive through website localization


Manage the process of creating and analyzing Adobe Analytics and SEO content/keywords to?drive traffic.
Analyze user behavior and platform performance to identify trending or engaging topics to increase visibility and engagement further



Who you are
You have 3 years of experience from a digital agency or in-house marketing department along with a Bachelors Degree in Marketing/Communications or related degree
Additional relevant work experience may be substituted in lieu of degree
You have a proven track record of driving measurable ROI through strategic planning, optimization, and analysis
You are adept at utilizing various digital channels, tools, and technologies to maximize conversions and revenue. Strong analytical mindset, creative problem-solving skills, and a passion for staying updated on industry trends
A Customer-Centric Mindset is always top of mind for you, and you understand the importance of customer satisfaction
English language fluency both written and orally. Excellent communication and collaboration abilities



What you know
Digital Advertising Platforms: Proficient in using platforms such as Google Ads, Facebook Ads, LinkedIn Ads, and others for campaign setup, optimization, and management
Data Analysis: Skilled in analyzing large datasets, extracting actionable insights, and making data-driven decisions to optimize marketing strategies
A/B Testing: Experienced in designing and executing A/B and multivariate tests to improve ad creatives, landing pages, and user experiences
SEO and SEM: Knowledgeable in search engine optimization (SEO) and search engine marketing (SEM) to enhance organic and paid search visibility
Marketing Analytics Tools: Familiar with tools like Adobe Analytics, Google Analytics, or similar platforms for tracking, reporting, and performance measurement
Conversion Rate Optimization (CRO): Proficient in CRO techniques to improve website and landing page performance, increase conversion rates, and reduce bounce rates
Content Strategy: Understanding of content marketing principles and its role in performance marketing campaigns
Budget Management: Skilled in managing advertising budgets effectively to achieve maximum ROI


Marketing Automation: Experience with marketing automation platforms (e.g., Marketo) to streamline lead nurturing and customer engagement
Familiarity with CRM software: Customer feedback tools, and analytics platforms


Copywriting and Ad Creative (strong plus): Ability to create compelling ad copy and visuals that resonate with target audiences



What’s in it for you
Alfa Laval is at the forefront of developing innovative solutions to address environmental challenges. Working in the business unit marketing department will allow you to market solutions that directly contribute to a more sustainable future, making a positive impact on the environment. We offer you an entrepreneurial environment with the opportunity to shape how to drive performance marketing in Alfa Laval.

Ansök nu

CONTENT STRATEGIST

Läs mer Okt 9
Job Description
We are now looking for a Content Strategist on the behalf of our client in Lund.
In this role, you will deliver an outstanding coherent user experience on their developer portal.

You will be responsible for setting the dev-portal direction and UX to achieve the desired business outcomes, including securing the website complies with our client’s brand policies and legal requirements. You will lead their team of technical writers and marketers to create content and collaborate closely with their web infrastructure team. Depending on the need and occasion, you will also scope and manage specific assignments with external agencies.

As an individual contributor, you will create content for their developer programmes, at times working as the content designer for a specific programme. This is a strategic role; therefore, you will engage with the management and drive the dev-portal and outreach strategy that is aligned with the overall group’s objectives.

This role reports directly to the Director of Technology Promotion department and requires you to work onsite at the Lund office location at least 3 days/week.

Technology Promotion department helps the company’s business units to engage with external software developers through APIs/SDKs in the company’s products and solutions. Their team is diverse and performs a wide variety of exciting work to inspire and support API users to build game-changing applications that leverages on superior technologies.

Company Description
Our client is a creative entertainment company with a solid foundation in technology. For over 70 years, imagination has been the fuel of everything they do. It’s been the springboard for their ideas, the inspiration behind their products and the reason why so much of what they have done has changed things. From how people listen to music, to how they play games.

About JobBusters
JobBusters is an authorized staffing and recruitment company targeting white-collar workers and was started in 2011. We at JobBusters care about our consultants and our goal is always to build long-term relationships with both consultants and clients. Our goal is always to match our clients' dream candidates with our candidates' dream jobs!


Qualifications
- You understand the developer audience, device SDKs, REST APIs and how these tools enable business.
- You have a demonstrated ability to build & execute a marketing and content strategy with clear goals & objectives for product websites targeting developer audience.
- You have knowledge of Content Management Systems (CMS), keyword research tools, social media platforms, Search Engine Optimization (SEO), and Search Engine Marketing (SEM).
- You have proven work experience creating and editing technical content for target audiences across all platforms.
- You are fluent in English, both oral and written.
- You have experience working in a multicultural and large corporate environment, and experience with Japanese stakeholders is a big plus.
- Meritorious: The ability to create mockups of your content using Figma or similar.

When you join JobBusters
As a consultant at JobBusters, you can feel secure with a collective agreement, available consultant managers and committed recruiters. As a consultant, you also get access to our network of exciting companies and clients! For us, it is important that you as a consultant feel comfortable, feel a sense of security and community with us as an employer. We offer an occupational pension, salary change and the option of flexpension. You also get access to our benefits portal, where in addition to wellness allowance you have access to lots of discounts and offers in wellnes, home and leisure, transport, healthcare and much more! Your well-being is of the highest priority for us and we offer, among other things, a digital solution that helps our employees find tools to deal with all the challenges of everyday life, both at work and in private life.

Personal qualities
We are looking for a person who is a strong performer as an individual contributor and when working in teams. You are effective in planning and sharp in executing to deliver desired results. You can create, lead and manage teams to solve any-sized problems at any time, and you are hungry to push the boundaries of your own and your team's performance. You are a naturally curious person and a quick learner.

Admission and Application
Full time position, 40h/week. The position will start as soon as possible, and the assignment is expected to run until 2024-03-31 with possibility of extension. For this assignment you will be employed by JobBusters and work as a consultant for our client in Lund. Submit your application in English today, as interviews are ongoing.

Ansök nu

Project Lead with Content Editing Expertise

Läs mer Okt 6
The assignment:

This is a consultant assignment trough KiMM/Wise Professionals. The assignment will initially go on for six months with a possibility to prolong the contract. The assignment starts as soon as possible.

The Role:

As a Project Lead with Content Editing Expertise within the Technology Promotion Department, you will be a key driver in facilitating the growth of our client's business units through APIs and hardware development kits. In addition, you will contribute to envisioning and bringing future technologies to life. We are seeking individuals with strong technical acumen, self-driven leadership skills, and an external perspective on problem-solving. This role demands strategic thinking, flexibility to adapt to evolving requirements, and a profound focus on external customers, market dynamics, and business trends.

Responsibilities:

Lead and manage complex, cross-functional projects for our client, guiding teams of engineers, writers, and marketing professionals.
Collaborate with internal teams from project conception to execution, including requirement gathering, planning, scheduling, risk assessment, and stakeholder communication.
Provide strategic direction, conducting analyses to align project activities with our client's tech and business goals.
Manage web-portal operations, ensuring compliance with brand and legal requirements, conducting audits, and liaising with the software team.
Demonstrate strong individual and team performance, effective problem-solving, and reporting to the Technology Promotion Department director.


Qualifications:

Deep technical expertise to make meaningful contributions to projects.
Stakeholder collaboration to define project vision and requirements.
Prioritization in a dynamic, fast-paced environment.
Alignment of project activities with our client's tech and business objectives.
Cross-functional collaboration for integrated solutions.
Experience with software and content editing.
Website management, compliance, and stakeholder communication.
Influencing top management to prioritize developer engagement.
Continuous monitoring, analytics, and strategy refinement.


Interested?

Does this sound like the perfect next step for you? Great! Don’t hesitate to apply for the role by clicking the “Apply”-button below! In connection with this you will have to answer a few short questions.

If you want more information or have questions about the role, contact Talent Acquisition Specialist Sofie Garpered – sg@kimm.se. 

Selection takes place on an ongoing basis and the position may be filled before the last application date.

Welcome with your application! We look forward to hear from you!

Are you curious to know more about what it is like to work as a consultant with us, read more here. We want our employees at KiMM & Wise Professionals to have the most fun time in their careers and this of course also applies to you as a hired consultant. We care that you feel part of the gang and we are happy to tell you more about that during the process

Ansök nu

Andra jobb i Lund från Academic Work Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Lund från Academic Work Sweden AB .

Mekanikkonstruktör

Konstruktör, tillverkningsindustri
Läs mer Nov 8
Nytt
Vår klient, en framstående aktör inom försvarsindustrin, söker en driven mekanikkonstruktör till ett spännande uppdrag i Lund. Här får du chansen att bidra till banbrytande projekt och utveckla framtidens farkoststeknik i en utmanande miljö.

OM TJÄNSTEN
Som mekanikkonstruktör kommer du att spela en nyckelroll i att designa och utveckla avancerade mekaniska system för farkoster. Du blir en del av ett kompetent team där noggrannhet och innovation är avgörande för att leverera högkvalitativa lösningar till försvarssektorn. Detta är ett konsultuppdrag som sträcker sig till 2026-03-31 med eventuellt möjlighet till förlängning.

Du erbjuds
Vår klient erbjuder en utvecklande roll i en dynamisk och innovativ miljö. Du får möjligheten att arbeta med avancerad teknik och bidra till samhällsviktiga projekt, med goda möjligheter till professionell utveckling.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter

I denna roll kommer du att ansvara för mekanisk design och konstruktion av komponenter och system för avancerade farkoster inom försvarsindustrin. Arbetet innebär att omvandla tekniska krav till funktionella och tillförlitliga lösningar, med fokus på precision och innovation.


* Design och utveckling av mekaniska komponenter.
* Utföra konstruktionsberäkningar och analyser.
* Skapa tekniska ritningar och dokumentation.
* Samarbeta med tvärfunktionella team för att säkerställa systemintegration.
* Bidra till att lösa komplexa tekniska utmaningar inom farkostskonstruktion.
* Säkerställa att konstruktioner uppfyller gällande säkerhets- och kvalitetsstandarder.


VI SÖKER DIG SOM
- Relevant utbildning inom maskinteknik eller liknande område.
- God kunskap om farkostskonstruktion.
- Erfarenhet av arbete inom försvarsindustrin.
- Avancerad förmåga att arbeta självständigt och ta egna initiativ.
- Mycket god samarbetsförmåga.
- Flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Målmedveten
- Ordningsam
- Ansvarstagande

Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar med krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
N/A

Ansök nu

C Developer (Embedded)

Backend-utvecklare
Läs mer Nov 7
Join our client's team in Lund, where you'll tackle complex problems within embedded systems. Contribute to cutting-edge security solutions, focusing on authentication, encryption, and certificate handling in a dynamic Linux User Space environment.

OM TJÄNSTEN
As an experienced engineer, you will contribute to developing and maintaining secure embedded systems. This role involves tackling intricate challenges in a Linux User Space environment. You will focus on security aspects such as certificate and user management, and secure communication protocols.

ARBETSUPPGIFTER

Work tasks

This role involves developing and maintaining secure embedded systems, focusing on C programming within a Linux User Space. Key responsibilities include managing certificate handling, user authentication, and secure connections using cryptographic algorithms.


* Solve complex problems in embedded systems development.
* Work extensively in Linux User Space, leveraging components like SystemD and D-Bus.
* Manage certificate handling, user management, and secure connections.
* Implement and utilize OpenSSL for cryptographic algorithms.
* Develop and maintain secure embedded systems with a focus on PKI, authentication, and encryption.


VI SÖKER DIG SOM


* Relevant academic degree (e.g., Computer Science, Electrical Engineering, or similar)
* Experience in embedded software development (6-7 years)
* Experience with PKI (Public Key Infrastructure)
* Strong hands-on experience in C programming
* Solid understanding of Linux User Space development, including SystemD and D-Bus
* Strong analytical and problem-solving skills
* Fluent in English, both spoken and written


It is meritorious if you have
- Proficiency in Swedish

To succeed in the role, your personal skills are:
- Orderly
- Responsible

Our recruitment process

This recruitment process is handled by Academic Work and it is our client’s wish that all questions regarding the position is directed to Academic Work.

Our selection process is continuous and the advert may close before the recruitment process is completed if we have moved forward to the next phase. The process includes two tests: one personality test and one cognitive test. The tests are tools to find the right talent for the right position, to enable equality, diversity, and a fair process.

INFORMATION OM FÖRETAGET
N/A

Ansök nu

Global Marketing Coordinator till Axis Communications

Marknadskoordinator
Läs mer Nov 3
Är du en strukturerad och nyfiken marknadsförare med passion för digital utveckling och samarbete i en global miljö? Vi söker nu en Global Marketing Coordinator till Axis Communications i Lund. Välkommen med din ansökan – vi tillämpar löpande urval!

OM TJÄNSTEN
Vi söker vi nu en Global Marketing Coordinator till Solution Marketing teamet inom Global Sales & Marketing då en i teamet provar annan tjänst. I rollen blir du en viktig del i att säkerställa smidiga marknadsprocesser, koordinera leveranser och utveckla hur Axis arbetar med digitala verktyg och material. Du kommer att arbeta brett – både administrativt, kreativt och operativt – i nära samarbete med kollegor globalt och externa leverantörer.

Vem är ditt framtida team?

Du kommer att vara en del av Solution Marketing, ett team inom Global Sales and Marketing med uppdraget att skapa efterfrågan genom att uttrycka värdet av produkter, lösningar och tjänster från Axis och våra strategiska partners. Vi levererar på detta löfte genom tvärfunktionellt samarbete och genom att utveckla marknadsföringsmaterial som stödjer försäljningen och stärker Axis varumärke.

Vad kommer du att göra som Global Marketing Coordinator på Axis?

Som Global Marketing Coordinator är du en nyckelperson och ansvarar du för att stödja organisationen med processer, verktyg och koordinering av olika sälj och marknadsaktiviteter. Ditt fokus ligger på att skapa struktur och effektivitet i arbetet, samtidigt som du bidrar med digitalt nytänk och idéer kring hur marknadsföringen kan utvecklas.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Ansvara för och vidareutveckla och digitalisera processer och verktyg
* Driva och skapa och uppdatera egna marknadsleverabler ”portfolio deliverables” som presenterar Axis produkt- och lösningserbjudanden
* Koordinera leverantörskontakter, inklusive hantering av avtal, inköp och fakturor
* Bidra till utvecklingen av digitala arbetssätt inom marknadsföring, t.ex. innehållshantering, automatisering eller digitalt material
* Samarbeta tvärfunktionellt inom organisationen för att säkerställa enhetlig kommunikation och effektiva processer
* Driva och koordinera egna marknadsleverabler– från planering till färdigt resultat
* Arbeta nära våra Global Solution Marketing Managers och ge stöd i att skapa och uppdatera digitalt innehåll
* Agera som länk mellan teamet och våra dataexperter för ökade insikter och stärka beslutsunderlag och förbättra våra marknadsinsatser
* Vara ett stöd för våra Global Solution Marketing Managers inom SEO och GEO


VI SÖKER DIG SOM
- Är driven, nyfiken och med ett framåtlut
- Är strukturerad och ett föredöme att möta deadlines
- Har en god balans mellan att vara självständig och supporterande
- Är analytisk och uppskattar att omvandla data till insikter
- Har god digital förståelse och intresse för hur teknik kan effektivisera marknadsarbete
- Har erfarenhet av koordinering eller projektstöd inom marknadsföring eller kommunikation
- Är obehindrad i engelska, i både tal och skrift

Det är meriterande om du har
- Erfarenhet från ett internationellt företag inom teknikbranschen
- Erfarenhet av att analysera data såsom Google analytics
- Erfarenhet av SEO/GEO
- Erfarenhet av Indesign

Stor vikt i denna process kommer att läggas vid din motivation för tjänsten och dina personliga egenskaper. Du är en strukturerad och lösningsorienterad person som trivs i en koordinerande roll med många kontaktytor. Du är nyfiken, har ett digitalt tankesätt och vågar ifrågasätta invanda arbetssätt för att hitta nya, smartare lösningar. Du är noggrann och ansvarstagande, men samtidigt flexibel och anpassningsbar när prioriteringar förändras. Du har en god samarbetsförmåga och trivs i en internationell miljö där du samarbetar med kollegor från olika delar av organisationen. Du är självgående, kommunikativ och har lätt för att skapa struktur i komplexa processer.

Övrig information


* Start: 2 januari
* Omfattning: Heltid
* Placering: Gränden 1, Lund
* Om uppdraget: Du blir anställd av Academic Work på ett konsultuppdrag på ett år, varpå det finns möjlighet till förlängning/överrekrytering


Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Axis ett snabbt växande IT-företag med globalt avtryck, ett företag där innovation är ett ledord. Deras framgång beror i stor utsträckning på högkvalificerad personal och deras starka, öppna och tillåtande företagskultur – en företagskultur som bäddar för framgång och medför möjligheter att ständigt bryta ny mark. På Axis finner du innovativa, dedikerade och engagerade medarbetare som är kärnan i verksamheten och den framgång som Axis taktar mot. Som världsledande företag inom nätverksvideo erbjuder Axis olika övervakningssystem och andra pålitliga säkerhetslösningar. Samtliga är produkter som baseras på en öppen plattform av att ständigt leverera kvalité och högt värde till sina kunder.

Läs mer om Axis här!

Ansök nu

Platssamordnare med juridisk kompetens till myndighet i Lund!

Kontorist
Läs mer Nov 1
Vill du arbeta i en prestigelös och tillåtande offentlig organisation inom forskning som uppmuntrar till att ta egna initiativ? Vi söker dig som vill kombinera praktisk kontorssamordning med avtalsstöd i en självständig roll. Inkom med din ansökan redan idag, vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen!

OM TJÄNSTEN
I denna dynamiska roll kommer du att vara navet för kontorets dagliga funktion i Lund, samtidigt som du bidrar med och utvecklar din juridiska kunskap. Du kommer att arbeta nära kontorets medarbetare och myndighetens jurister, med frihet att fatta egna beslut och att bidra till att utveckla rutiner.

I rollen som platssamordnare erbjuds du en flexibel och prestigelös arbetsmiljö där du uppmuntras att vara självgående och initiativtagande. Du får stor frihet under ansvar och flexibla arbetstider. Du kommer tillhöra ett mindre team av platssamordnare placerade runt om i sverige på myndighetens olika kontor.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter

Rollen kombinerar praktisk platssamordning med en juridisk stödroll som bland annat innefattar avtalsstöd till myndighetens kärnverksamhet. Du fungerar som daglig kontaktperson för kontoret och samordnar praktiska frågor, säkerställer kontorsservice, hanterar beställningar och vissa inköp, samt har löpande kontakt med leverantörer. Du ger administrativt stöd till forskare och medarbetare i frågor kopplade till kontorsdriften, samtidigt som du med stöd av myndighetens jurister granskar och kvalitetssäkrar avtal såsom forskningssamarbeten och leverantörsavtal. Med stöd av jurister arbetar du också med att ta fram rutiner och instruktioner inom det juridiska området.

VI SÖKER DIG SOM
- Erfarenhet av arbete med avtalshantering och avtalsgranskning.
- God kunskap inom avtalsrätt.
- Vana att arbeta självständigt och strukturerat.
- God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska och engelska.
- Grundläggande kunskaper i Microsoft Office, särskilt Word.
- Gymnasieexamen.

Det är meriterande om du har
- Juridisk eller annan relevant eftergymnasial utbildning.
- Erfarenhet av liknande kombinerade roller.
- Erfarenhet från offentlig sektor eller upphandlingsrelaterade frågor.
För att lyckas i rollen ser vi att du är optimistisk, ordningsam och ansvarstagande

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
N/A

Ansök nu

Electronics Design Engineer

Civilingenjör, kvalitet, elektronik
Läs mer Okt 30
Join our client, a leader in the technology sector, as an Electronics Design Engineer. Take overall responsibility for the design, testing, and certification of electronic systems in complex product development projects, contributing to cutting-edge solutions.

OM TJÄNSTEN
You will be involved in all stages of the electronics development process—from system design and schematic creation to testing, verification, and certification. You will collaborate with cross-functional teams, including mechanics, firmware, and production, to ensure reliable and high-performing electronic solutions. We are seeking a practical, experienced engineer with a strong foundation in electronics design who enjoys working closely with both hardware and production. You are analytical, organized, and thrive in a setting that emphasizes quality and technical excellence.

Start date: 2026-01-05

End date: 2026-06-30

ARBETSUPPGIFTER

Work tasks

This role encompasses the complete lifecycle of electronics development, from initial system architecture and schematic design to rigorous testing, verification, and supporting product certification, ensuring robust and integrated electronic solutions.


* System-level design and architecture of electronic solutions
* Schematic design and component selection
* Reviewing CAD and mechanical design to ensure integration with electronics design
* Performing electronic testing using tools such as multimeters, oscilloscopes, and frequency counters
* Conducting environmental testing related to temperature, humidity, and other conditions
* Performing soldering and modifications on PCB level
* Supporting certification and testing related to EMC, ESD, and safety standards


VI SÖKER DIG SOM
- Proven experience in power supply design, including linear, buck, and boost regulators
- Strong skills in system design, including power tree and memory configuration
- Experience with production and manufacturing processes
- Good component knowledge and understanding of electronic circuit behavior
- Experience with certification processes, EMC testing, and product compliance

To succeed in the role, your personal skills are:


* Goal oriented
* Orderly
* Responsible


Our recruitment process

This recruitment process is handled by Academic Work and it is our client’s wish that all questions regarding the position is directed to Academic Work.

Our selection process is continuous and the advert may close before the recruitment process is completed if we have moved forward to the next phase. The process includes two tests: one personality test and one cognitive test. The tests are tools to find the right talent for the right position, to enable equality, diversity, and a fair process.

INFORMATION OM FÖRETAGET
N/A

Ansök nu

Global Order Specialist till Axis Communications i Lund

Orderadministratör
Läs mer Okt 28
Vill du vara med och skapa en smartare och säkrare värld? Nu söker vi en noggrann, initiativtagande och serviceminded Customer Order Specialist till huvudkontoret i Lund. Låter detta som nästa steg för dig? Välkommen med din ansökan, vi arbetar med löpande urval.

OM TJÄNSTEN
Axis är ett snabbväxande och innovativt IT-företag med ett globalt fotavtryck. Vår framgång beror till stor del på vår högt kvalificerade personal och vår starka kultur av att våga lyckas och tillåta oss att ständigt bryta ny mark. På Axis är våra anställda innovativa, engagerade och energiska och det är bara början. De är företagets drivkraft och strävar efter att föra det framåt mot målet att bli nummer ett i vår bransch. Som den globala marknadsledaren inom nätverksvideo driver Axis branschen genom att kontinuerligt lansera innovativa nätverksprodukter baserade på en öppen plattform - vilket levererar högt värde till sina kunder.

Vad kommer du att göra?

Som Global Order Specialist kommer du att hantera frågor kring ordrar från våra ?säljregioner och interna intressenter från Axis och våra dotterbolag. Du kommer att behöva arbeta tvärfunktionellt för att följa processer och utforska förbättringar. Du kommer att vara huvudkontaktpunkt gällande dina leveranser och relaterade frågor.

Dina huvudsakliga ansvarsområden är


* Ansvarig för alla frågor kring ordrar och leveransplaner samt som en backup för resten av teamet vid behov.
* Att medla och koordinera med säljregionen och olika avdelningar inom Axis.
* Etablera och vårda en stark relation med våra säljregioner. För detta behöver du högsta fokus på kundnöjdhet och utmärkt förståelse för behov i olika kulturer.
* Arbeta med förbättringar och koordinera dessa med alla berörda parter i returerna
* Kunskapsdelning - dokumentera och upprätthålla instruktioner och rutiner enligt organisatoriska riktlinjer.


Denna position kan innebära några dagar av resande under uppdraget.

Globala orderteamet

Du kommer att vara en del av det globala orderteamet inom Axis. Det globala orderteamet i Lund består av cirka 12 personer och tillsammans med de lokala orderteamen baserade i EMEA, Amerika och Asien utgör vi Axis orderfunktion. Bli en del av ett dynamiskt team där din förmåga att hantera frågor och kundsupport är avgörande för vår framgång. Vi värdesätter noggrannhet, service och en proaktiv inställning i en miljö som präglas av samarbete och innovation.

Vad kan Axis erbjuda dig?

I utbyte mot ditt engagemang kan Axis erbjuda dig ett jobb i en innovativ och global organisation som är mycket stolt över att leverera produkter och tjänster av högsta kvalitet till våra kunder. Att arbeta med oss ger dig en utmärkt möjlighet att utvecklas i en organisation som främjar professionell och individuell tillväxt. Kom och gå med oss!

VI SÖKER DIG SOM
- Har tidigare erfarenhet av en liknande roll
- Har erfarenhet av att arbeta i ett ERP-system och god kunskap i Microsoft Office (Outlook, Word, Excel och PowerPoint)
- Du behöver vara en erfaren kommunikatör med utmärkt skriftlig och muntlig engelska och svenska för att hantera internationella kontakter i en mångkulturell miljö

Det är meriterande


* Om du haft ett arbete som krävt sifferförståelse i B2B
* Om du tidigare arbetat inom logistik, supply chain eller ekonomi


För att lyckas och trivas i rollen har du följande egenskaper

Vi ser att du har en stark affärsförståelse och alltid sätter kunden först. Du har förmågan att ta initiativ och har ett stort intresse för att driva förbättringar och effektivisera interna processer relaterade till ditt område på ett strukturerat sätt, alltid med högsta uppmärksamhet på detaljer. Du har förmågan att bearbeta stora volymer av transaktioner i hög takt med skicklighet samtidigt som du upprätthåller högsta standard för fullständighet, noggrannhet och integritet. Du prioriterar ditt eget arbete effektivt för att möta deadlines och KPI:er samt är en självständig/flexibel problemlösare med förmågan att hantera kontinuerliga förändringar. Eftersom teamwork är avgörande för Axis, tror vi att det är viktigt att du också har förmågan att samarbeta i en tvärfunktionell miljö, bidra till en god laganda och stimulerande arbetsmiljö, och skratta mycket.

Övrig information


* Start: December
* Omfattning: Heltid
* Placering: Lund
* Arbetstider: 08.00-16.30
* Om uppdraget: Du blir anställd av Academic Work på ett konsultuppdrag på ett år, därefter finns möjlighet till förlängning/överrekrytering


Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET



Du kan läsa mer om Axis här!

Ansök nu