Lund: Redovisningskonsult till expansiva Revizion i Lund

Hitta ansökningsinfo om jobbet Redovisningskonsult till expansiva Revizion i Lund i Lund. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Lund inom den kategorin.

Publicerad: 2025-05-09 // Varaktighet: Heltid

Är du en engagerad Redovisningkonsult som trivs i en dynamisk miljö där ditt arbete gör verklig skillnad? Vill du vara en viktig del av Revizions fortsatta tillväxtresa? Hos Revizion får du möjligheten att ta dig an spännande uppdrag och bygga starka kundrelationer med ett engagerat team.

Om Revizion
Revizion är en helhetspartner inom redovisning, lön och företagstjänster. De erbjuder skräddarsydda lösningar för små och medelstora företag med målet att optimera kundernas ekonomi. Revizion består idag av 11 engagerade medarbetare och har nyligen expanderat med ett nyöppnat kontor i Höör.

Här möts du av en prestigelös kultur med goda utvecklingsmöjligheter, generösa förmåner som pensionsavsättning, friskvårdsbidrag och sociala aktiviteter såsom AW och årliga kickoff-resor.

Dina arbetsuppgifter
Som Redovisningskonsult kommer du att ha ett helhetsansvar för dina egna kunduppdrag, där du arbetar med allt från löpande bokföring till bokslut, årsredovisningar och löneadministration. Arbetet innebär att du bygger förtroendefulla relationer med dina kunder och fungerar som deras ekonomiska rådgivare. Du anpassar arbetet efter varje kunds behov och säkerställer att deras redovisning är korrekt, aktuell och följer gällande regelverk.

I din roll ingår även att hantera moms- och skattedeklarationer, genomföra avstämningar samt kvalitetssäkra rapporteringen inför årsavslut. Du samarbetar nära kollegor i ett prestigelöst och hjälpsamt team, men har samtidigt stor frihet att själv planera och driva ditt arbete framåt. Här får du en vardag med omväxling, ansvar och möjlighet att påverka – både kundernas utveckling och din egen.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:
•Årsredovisningar – Planera, upprätta och kvalitetssäkra årsredovisningar enligt aktuella regelverk.
•Bokföring och bokslut – Sköta löpande redovisning och upprätta månads- och årsbokslut.
•Kundkontakt och rådgivning – Bygga långsiktiga relationer, erbjuda vägledning och anpassade lösningar.
•Löneadministration – Hantera löner för kundföretag, inklusive rapportering, utbetalningar och kontroll av underlag.

Din profil
För att lyckas och trivas i rollen som Redovisningskonsult är du flexibel och lösningsorienterad. Du är en relationsbyggare som trivs lika bra med självständigt arbete som att samarbeta med andra. Du har ett strukturerat arbetssätt och drivs av att leverera kvalitet och skapa mervärde för dina kunder.

Skallkrav:
•Redovisningskonsult – Erfarenhet som redovisningskonsult och av årsredovisning
•Språk – Flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift
•Körkort B
Om oss
Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.

För denna tjänst kommer du att bli direktanställd hos Revizion.

Villkor
Startdatum: Omgående eller enligt överenskommelse
Placeringsort: Lund
Arbetstider: 08:00 - 17.00
Omfattning: Heltid

Alla platsannonser →

Andra jobb i Lund som Redovisningskonsult

Nedan visas andra jobb i Lund som Redovisningskonsult.

Affärsrådgivare/Innovationsledare - Lund (deltid)

Läs mer Mar 31
Vi söker en Affärsrådgivare/Innovationsledare till vår kund i Lund. Ett internationellt samverkansprojekt med EU-finansiering söker nu en resurs som ska fungera som länk mellan svenska företag och europeiska testmiljöer inom området hemvård och välfärdsteknik.
Syftet med projektet är att främja utveckling och implementering av innovativa lösningar för framtidens hemvård. Projektet bedrivs i samarbete mellan flera europeiska länder, däribland Sverige, Danmark, Belgien, Nederländerna, Frankrike och Tyskland.
Uppdragets innehåll:
• Kartlägga svenska företag som har intresse av att testa sina innovationer i internationella testmiljöer inom projektets ramar. • Bedöma innovationshöjd och teknisk mognad hos företagens lösningar, där lägstanivån motsvarar TRL 7. • Identifiera och föreslå relevanta testmiljöer och samarbetspartners i de aktuella europeiska länderna utifrån företagens behov och lösningarnas karaktär. • Ge stöd till företagen i att initiera samarbeten och genomföra pilottester i enlighet med projektets mål. • Bygga och vidmakthålla kontakter med viktiga aktörer inom området, såsom företag, forskare och vårdorganisationer. • Följa utvecklingen på marknaden och hålla sig informerad om nya teknologier och innovationer kopplade till hemvård. • Samverka löpande med ansvarig för pilotverksamheten i Sverige (baserad i Höganäs). • Genomföra analyser och jämförelser av relevanta lösningar, både de som är aktuella för urval och de som redan identifierats av projektets partners. Primär målgrupp för uppdraget: Små och medelstora företag (SME) Förväntat leveransmål: Ge konkret stöd till projektets arbete med de SME-företag som medverkar.
Uppdraget erbjuder en särskilt intressant möjlighet att vara med och driva fram nya vårdlösningar samt att främja svenska företags etablering och synlighet i ett internationellt innovationssammanhang.
Skallkrav:
• Gedigen insikt i de utmaningar som unga eller växande företag ställs inför, särskilt inom hälsoteknik och vårdsektorn. • Erfarenhet av att bedöma både teknisk och kommersiell mognad hos företag. • Ett välutvecklat kontaktnät inom relevanta sektorer, både i Sverige och internationellt. • God överblick över befintliga lösningar och framtida trender inom hemvård och närliggande områden. • Självständigt arbetssätt med förmåga att driva initiativ och projekt i en internationell miljö. • Vana att arbeta i Microsoft 365-miljö samt matchningsplattformar kopplade till projektet. • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt. Meriterande:
• Det är en fördel om du behärskar något av de språk som talas av projektets samarbetspartners, såsom danska, nederländska, franska eller tyska. • Tidigare erfarenhet från arbete inom EU-finansierade projekt ses som meriterande. Skicka in din ansökan med:
• 2 relevanta referenser. • Kort genomförandeplan.
Tillträde och ansökan:
Startdatum: ASAP/05 maj 2025 Slutdatum: 31 dec 2025. Möjlighet till 12 månaders förlängning Sista ansökningsdagen: 04 apr 2025 Distansarbete: 75% Omfattning: Uppdraget beräknas omfatta totalt 100 timmar fram till årets slut, med ett genomsnitt på cirka 4 timmar per vecka. Arbetsbelastningen förväntas variera över tid – med mer intensiv insats under inledningen av perioden och successivt minskande omfattning mot hösten. Ort: Lund Kontaktperson: 0790 062 711 Urval och intervjuer sker löpande!
Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher.
Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.

Ansök nu

Redovisningskonsult som älskar löpande bokföring

Läs mer Apr 23
Om företaget
Vi har en kund som just nu söker en redovisningsekonom då en kär kollega lämnar för annan tjänst.
Byrån tillhandahåller ett brett utbud av tjänster inom bland annat bokföring, löner, deklarationer, skatterådgivning och årsredovisningar. De sitter i moderna och rymliga lokaler med närhet till restauranger och shopping.
Placeringen är på kontoret med möjlighet till arbete på distans ibland.

Start: Enligt överenskommelse
Placering: Löddeköpinge
Välkommen med din ansökan idag då intervjuer sker löpande!

Dina arbetsuppgifter
Som redovisningskonsult hos vår kund kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter antingen vara löpande bokföring, upprätta årsredovisningar eller stötta i deklarations- och skatterådgivning. Detta beroende på dina kunskaper, intresse och dina ambitioner att utvecklas.
Dina kunder är allt från enskilda firmor till större bolag.

På firman arbetar man självständigt med sina uppdrag men är tillsammans i team för att stötta varandra och kunna granska och förbättra varandras arbete.

Din bakgrund/Dina egenskaper
Vi söker dig som trivs i en självgående roll och som värdesätter hög service till våra kunder. Du har erfarenhet av att arbeta med kvalificerat redovisningsarbete och uppskattar variationen i att ha flera kunder samtidigt. Du är en relationsbyggare med mycket god kommunikativ förmåga i både tal och skrift.
Du bör också vara bekväm med att arbeta i affärssystem och trivas med ett digitalt arbetssätt. Meriterande är om du arbetat i Fortnox och Wolters Kluver.

Vi söker dig som bidrar till arbetsglädjen på kontoret och som samverkar flexibelt mot gemensamma mål. Vi värdesätter att du är noggrann, strukturerad och väl medveten om mål och kvalitetsstandard. Du tar stort eget ansvar för dina arbetsuppgifter och trivs med att arbeta konsultativt gentemot kund.

Information och kontakt
Omfattning: Heltid
Start: Enligt överenskommelse
Placering: Löddeköpinge

I denna rekrytering samarbetar vi med Wikan Personal AB.
Information om tjänsten lämnas av Lisbeth Ahlkvist, Wikan Personal 046 - 540 85 92

Välkommen med din ansökan!

Om Wikan Personal
Wikan Personals verksamhet är grundad på närhet och engagemang för att alltid kunna tillgodose bra service till våra kunder och anställda. Vi är djupt övertygade om att lokal förankring, långsiktiga kundrelationer och kompetenta medarbetare är nyckeln till framgångsrika samarbeten inom rekryterings- och bemanningsbranschen. Med närvaro på 14 orter i Sverige, en omsättning på cirka 400 miljoner kronor och omkring 800 engagerade anställda, strävar vi efter att vara en pålitlig samarbetspartner. Läs mer på www.wikan.se

Flytta till ditt nya arbete
Är du intresserad av denna tjänst men bor på annan ort?
Att söka arbete på en annan ort kan öppna upp en värld av nya möjligheter och erfarenheter men är samtidigt för många ett stort steg. Wikan Personal vill underlätta för dig som går i tankar att kanske söka arbete på annan ort. Vårt breda kontaktnät och goda kännedom om den lokala arbetsmarknaden kan öppna många dörrar för dig i jakten på nästa jobb.
Då vi verkar i många städer runt om i Sverige så kan vi med stor sannolikhet erbjuda en första intervju på en ort närmare dig. Vi arbetar även aktivt med att hjälpa medflyttande att hitta ett arbete.
Kontakta oss gärna om du vill veta mer om hur vi kan hjälpa just dig!

Ansök nu

Redovisningskonsult

Läs mer Apr 8
Om företaget
Vi har en kund som just nu söker en redovisningsekonom för att främst täcka upp en sjukskrivning, där det även finns möjlighet för en tillsvidaretjänst längre fram. Byrån tillhandahåller ett brett utbud av tjänster inom bland annat bokföring, löner, deklarationer, skatterådgivning och årsredovisningar. De sitter i moderna och rymliga lokaler med närhet till restauranger och shopping.
Placeringen är på kontoret men med möjlighet till arbete på distans.

Har du erfarenhet av att arbeta med personalfrågor är du av extra vikt för oss!

Start: Enligt överenskommelse
Placering: Utanför Lund
Välkommen med din ansökan idag då intervjuer sker löpande!

Dina arbetsuppgifter
Som redovisningskonsult hos vår kund kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter antingen vara löpande bokföring, upprätta årsredovisningar eller stötta i deklarations- och skatterådgivning. Detta beroende på dina kunskaper, intresse och dina ambitioner att utvecklas.
Dina kunder är allt från enskilda firmor till större bolag.

På firman arbetar man självständigt med sina uppdrag men är tillsammans i team för att stötta varandra och kunna granska och förbättra varandras arbete.

Din bakgrund/Dina egenskaper
Vi söker dig som trivs i en självgående roll och som värdesätter hög service till våra kunder. Du har erfarenhet av att arbeta med kvalificerat redovisningsarbete och uppskattar variationen i att ha flera kunder samtidigt. Du är en relationsbyggare med mycket god kommunikativ förmåga i både tal och skrift.
Du bör också vara bekväm med att arbeta i affärssystem och trivas med ett digitalt arbetssätt. Meriterande är om du arbetat i Fortknox och BL-program.

Vi söker dig som bidrar till arbetsglädjen på kontoret och som samverkar flexibelt mot gemensamma mål. Vi värdesätter att du är noggrann, strukturerad och väl medveten om mål och kvalitetsstandard. Du tar stort eget ansvar för dina arbetsuppgifter och trivs med att arbeta konsultativt gentemot kund.

Tjänsten är på heltid men vi välkomnar även dig som kan ta dig an ett uppdrag på deltid att söka, samt dig som driver eget bolag.

Information och kontakt
Omfattning: Heltid/Deltid
Start: Enligt överenskommelse
Placering: Mellersta Skåne

I denna rekrytering samarbetar vi med Wikan Personal AB.
Information om tjänsten lämnas av Anjé Galbe, Wikan Personal 046 - 540 85 94

Välkommen med din ansökan!

Om Wikan Personal
Wikan Personals verksamhet är grundad på närhet och engagemang för att alltid kunna tillgodose bra service till våra kunder och anställda. Vi är djupt övertygade om att lokal förankring, långsiktiga kundrelationer och kompetenta medarbetare är nyckeln till framgångsrika samarbeten inom rekryterings- och bemanningsbranschen. Med närvaro på 14 orter i Sverige, en omsättning på cirka 400 miljoner kronor och omkring 800 engagerade anställda, strävar vi efter att vara en pålitlig samarbetspartner. Läs mer på www.wikan.se

Flytta till ditt nya arbete
Är du intresserad av denna tjänst men bor på annan ort?
Att söka arbete på en annan ort kan öppna upp en värld av nya möjligheter och erfarenheter men är samtidigt för många ett stort steg. Wikan Personal vill underlätta för dig som går i tankar att kanske söka arbete på annan ort. Vårt breda kontaktnät och goda kännedom om den lokala arbetsmarknaden kan öppna många dörrar för dig i jakten på nästa jobb.
Då vi verkar i många städer runt om i Sverige så kan vi med stor sannolikhet erbjuda en första intervju på en ort närmare dig. Vi arbetar även aktivt med att hjälpa medflyttande att hitta ett arbete.
Kontakta oss gärna om du vill veta mer om hur vi kan hjälpa just dig!

Ansök nu

Andra jobb i Lund från Framtiden i Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Lund från Framtiden i Sverige AB .

Embedded utvecklare med 2 års erfarenhet

Mjukvaruutvecklare
Läs mer Mar 17
Brinner du för embedded utveckling? Vill du jobba med de coolaste prylarna? Vill du ha ett varierat arbete där du tjänar pengar på att ha roligt? Då är det dags att söka tjänsten som junior embedded utvecklare till Lundinova!

Arbetsuppgifter
Som embeddedutvecklare hos Sigma Lundinova kommer du att arbeta med utveckling i olika typer av projekt där du får följa projektet från början till slut. Här jobbar du i team med att ta fram den absolut senaste tekniken. Dina kollegor är extremt duktiga ingenjörer, perfekt för dig som älskar teknik och vill lära dig mer!

Projekten rör främst nyutveckling eller vidareutveckling och varierar stort. Fokus ligger på produktutveckling inom IoT. Du jobbar nära dina kollegor och kunder för att ta fram marknadens smartaste produkter! Tekniker du använder dig av är främst C. Du kommer att sitta inhouse i vår kunds mysiga lokaler i centrala Lund med en väldigt hemtrevlig atmosfär.

Vi söker dig som har
Ett brinnande intresse för embeddedprogrammering. Det räcker inte med erfarenhet av Arduino utan du behöver ha programmerat på riktigt låg nivå. Du älskar att lösa problem och tycker du dessutom att bluetooth är intressant och vill lära dig mer så har du hittat rätt! För att lyckas i rollen som utvecklare hos vår kund ser vi gärna att du är engagerad, lösningsorienterad och flexibel. Då arbetet sker i projektgrupper är det viktigt att du är en lagspelare med god kommunikativ förmåga. Du trivs med stort eget ansvar och är ödmjuk inför såväl din uppgift som dina kollegor.

Krav:

- Relevant Högskole-/ Civilingenjörsutbildning som elektro eller data
- 2 års arbetslivserfarenhet inom embedded utveckling i C
- Goda kunskaper i C och realtidssystem
- Engelska och svenska

Ett stort plus är relevanta hobbyprojekt.

Du erbjuds
Ett konsultbolag inom IoT. Här får du möjlighet att tillsammans med specialister inom hård- och mjukvaruutveckling leverera förstklassiga lösningar till era kunder, från idé till färdig produkt. Du kommer vara delaktig i att utveckla framtidens coolaste teknik tillsammans med vassa ingenjörer.

Önskar du:

-Rolig variation i projekten
-Jobba i familjärt företag med stora muskler
-Fokus på balans privat/arbete och frihet under ansvar
-Utveckla väldigt roliga och speciella produkter

Då är detta ett jobb för dig.

Om företaget
Sigma Lundinova Ab skapades 2001 med idén att försörja sig på att ha roligt. Man växte snabbt och har nu breddat verksamheten och arbetar idag inom t.ex. medicin, miljöteknik, industri, fordon och konsument. Projekten varierar från att kunden har en lös idé till att de har en färdig specifikation på hur produkten ska se ut och fungera. Lundinova har egna labbmöjligheter i huset där de sköter det mesta, annars har Sigma Connectivity några minuter bort norra Europas största labb.

Om Framtiden AB
Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.

Detta är en direktrekrytering till Lundinova.

Rekryteringsprocess
Intervju med Framtiden, 3 intervjuer med Lundinova

Villkor
Startdatum: Enligt överenskommelse
Placeringsort: Lund
Arbetstider: 40 h/ vecka, flexibla arbetstider
Omfattning: Heltid

Ansök nu

Junior inköpare till internationellt bolag!

Inköpare
Läs mer Maj 7
Är du i början av din karriär inom inköp eller logistik? Vill du arbeta i en varierande roll där du får ta del av hela flödeskedjan? Missa då inte den här möjligheten att bredda dina kunskaper inom inköp, logistik och Supply Chain.


OM ROLLEN
Här kommer du att bli en del av ett inköpsteam som ansvarar för företagets eftermarknad med hantering av produkter som ska repareras hos servicepartners eller återförsäljare. Avdelningen säkerställer att returhanteringen fungerar smidigt och effektivt för alla parter, från kund till reparation och sedan tillbaka till kund.

Här har du möjlighet att växa in i din nya roll. Du kommer från start att få en mentor att gå bredvid och i takt med att du blir varm i kläderna kommer ditt ansvar att utökas stegvis. På sikt kommer du att få eget ansvar för en av företagets partners där du hanterar löpande påfyllning av reservdelar samt specialbeställningar.

Exempel på arbetsuppgifter:
•Uppdatera systemet med data
•Avlasta erfarna inköpare vid inköp av reservdelar
•Hantera returordrar till EMS

OM DIG
Vi ser att du är en nyfiken person med stor vilja att lära dig och utvecklas. Du är driven, tar tag i uppgifter och ser till att saker händer. Du behöver också trivas med att arbeta i team, för här kommer du till ett öppet gäng som tycker om att ha roligt på jobbet!

Krav:
•Eftergymnasial utbildning inom inköp, supply chain eller logistik
•Kunskaper i Excel
•Engelska i tal och skrift

Meriterande:
•Högskoleutbildning inom inköp, supply chain eller logistik
•Svenska i tal och skrift
•Arbetserfarenhet inom området
•Arbetat i ERP-system

OM FÖRETAGET
Kundföretaget är en global och marknadsledande innovatör med huvudkontor i Lund. Huvudfokus ligger på företagets nätverksbaserade videoövervakningssystem och ökad säkerhet för miljoner människor runt om i världen. Företagets innovativa lösningar ökar säkerheten bland annat på flygplatser, fängelser, i detaljhandeln, på universitet och banker. Kulturen hos medarbetarna präglas av hjälpsamhet och ödmjukhet samtidigt som alla vill utvecklas och bli bäst på vad de gör. På huvudkontoret i Lund jobbar drygt 2000 personer och globalt totalt 3000.


OM FRAMTIDEN
Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering. Vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan ha god möjlighet att gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.

Rekryteringsprocessen för det här jobbet består för dig som kandidat av följande steg: telefonintervju, intervju med rekryterare, referenstagning, en intervju med avdelningschefen hos kund.

För att söka tjänsten skickar du in CV via länken. Då vi arbetar kompetensbaserat baserar vi ej urvalet på personligt brev, därav inget vi efterfrågar. Vid frågor är du välkommen att kontakta rekryterare Emma Dicksson via e-post: emma.d@framtiden.com.

Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!

VILLKOR
Startdatum: Augusti med hänsyn till eventuell uppsägning
Placeringsort: Lund
Arbetstider: 8-17, flextid med möjlighet till hemarbete 2 dagar/vecka
Omfattning: Heltid

Ansök nu

C#/.NET Developer to Axis Communications in Lund

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Maj 2
Are you ready to make a real impact as a software developer? Join Axis Communications ss a Software Developer and work on cutting-edge video management systems that not only protect – but transform how the world approaches security and efficiency.

Axis Communications is a global leader in network video solutions, driving innovation and setting the standard for video surveillance and security. Headquartered in Lund, Axis is a pioneer in smart technology that empowers businesses and organizations to enhance security, optimize operations, and improve customer experiences.

About the Team

As a software developer at Axis, you will join the VMS team, the backbone of the product offering. This team develops Axis Camera Station and Pro solutions that integrate cameras, video recorders, and software for both desktop and mobile platforms. The team is also responsible for the CORE system, which serves as the foundation for both on-premise and cloud-based solutions.

Key Responsibilities:
•Develop codebase and create new features to improve the customer experience
•Handle tickets, resolve issues, and plan for seamless deliveries
•Join daily stand-ups, share insights in internal demos, and collaborate on code reviews to push boundaries as a team
•Engage in pair programming and threat modeling to ensure that solutions are secure, efficient, and innovative

Who are we looking for?

You are driven by curiosity and see every challenge as a learning opportunity and are not afraid to ask questions or step into unfamiliar territory to grow. Collaboration is second nature to you. You excel at working across teams, building relationships, and starting meaningful conversations. You are not just comfortable reaching out to others—you thrive on it, knowing the best answers often lie beyond your immediate circle.

Qualifications:
•Bachelor’s or master’s degree in in system development, game development or equivalent
•At least 2 years of experience in C#/.NET development
•You are fluent in Swedish and English, both spoken and written

Bonus skills:
•Understanding or knowledge within other programming languages is a plus
•Experience in writing testable code
•Experience in using Github as a tool
•Experience with video surveillance or security solutions is a bonus, but your curiosity and ambition matter most

About us

At Framtiden, we’re dedicated to making a real difference in people’s lives by connecting them with the right opportunities and colleagues. As specialists in recruitment, we excel in matching top talent with the perfect roles, helping you find a workplace where you can truly thrive. With locations in seven Swedish cities and in Oslo, we have a strong local presence and extensive network.

For this role, you’ll start your journey as an employee with Framtiden, providing you with full support and resources from our team. Join us at Framtiden, where your career growth is our priority!

Terms and Conditions

Start Date: September 2025
Location: Lund
Working Hours: 08:00 - 17:00 with flexible hours
Scope: Full-time

Ansök nu

Erfaren elektronikingenjör

Hårdvarukonstruktör
Läs mer Apr 21
Älskar du att bygga roliga prylar? Är du en elektronik-ingenjör som vill jobba med kollegor som genuint brinner för sitt arbete? Vill du vara med i skapandet från början till slutprodukt?

Sök då denna tjänst genast!

Arbetsuppgifter
Som elektronik-ingenjör hos Sigma Lundinova arbetar du med produktutveckling och innovation, alltid med den senaste tekniken. Ditt fokus kommer att vara på hårdvaruutveckling inom elektronik. Du får även arbeta med att ta fram prototyper, stötta produktionen i uppstart, kvalitetssäkring och test. Det finns möjlighet att ha kundkontakt samt ta ett enklare projektledaransvar.
Här får du chansen att vara delaktig i hela processen, med allt från kravspecifikation till verifikation av färdig produkt. En spännande roll på ett företag som det går väldigt bra för. De satsar långsiktigt på dig och vill hela tiden att du ska utvecklas.

Du kommer bland annat att arbeta med:

-Produktutveckling från början till slut

-Konstruktion, testning och utveckling

-Rita kopplingsschema och tillverka kretskort

-Möjlighet till mjukvaruutveckling i C

Vi söker dig som
Brinner för teknik och har förmodligen ett och annat hobbyprojekt på gång. Självklart är du engagerad och ser hellre lösningar än problem. Eftersom du tidigt kommer tilldelas ansvar är det viktigt med god självinsikt, bra självförtroende och ser det som en självklarhet att be om hjälp när det behövs. Vi hoppas att du är ödmjuk inför såväl din uppgift som dina kollegor. Då arbetet ofta sker i projektgrupper är det viktigt att du är en lagspelare med god kommunikativ förmåga.

Skallkrav:

• Civilingenjörsexamen inom data- eller elektroteknik, eller motsvarande erfarenhet

• 3–5 års erfarenhet inom kretskortskonstruktion

• God förståelse för EMC, signalintegritet och analog konstruktion

• Van vid arbete i labbmiljö samt instrumentvana

• Svenska och engelska i tal och skrift

Du erbjuds
Ett konsultbolag inom IoT. Här får du möjlighet att tillsammans med specialister inom hård- och mjukvaruutveckling leverera förstklassiga lösningar till era kunder, från idé till färdig produkt. Du kommer vara delaktig i att utveckla framtidens coolaste teknik tillsammans med vassa ingenjörer.

Önskar du:

-Rolig variation i projekten

-Jobba i familjärt företag med stora muskler

-Fokus på balans privat/arbete och frihet under ansvar

-Utveckla väldigt roliga och speciella produkter

Då är detta jobb för dig.

Om företaget
Sigma Lundinova Ab skapades 2001 med idén att försörja sig på att ha roligt. Man växte snabbt och har nu breddat verksamheten och arbetar idag inom t.ex. medicin, miljöteknik, industri, fordon och konsument. Projekten varierar från att kunden har en lös idé till att de har en färdig specifikation på hur produkten ska se ut och fungera. Lundinova har egna labbmöjligheter i huset där de sköter det mesta, annars har Sigma Connectivity några minuter bort norra Europas största labb.

Om Framtiden AB
Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.

Detta är en direktrekrytering till Lundinova.

Rekryteringsprocess
Intervju med Framtiden, tre intervjuer med Lundinova.

Villkor
Startdatum: Enligt överenskommelse
Placeringsort: Lund
Arbetstider: 40 h/ vecka, flexibla arbetstider
Omfattning: Heltid

Ansök nu

Junior Controller till globalt industriföretag i Lund

Business controller
Läs mer Maj 11
Nytt
Vi söker en Junior Controller som vill utvecklas i en dynamisk roll där du får arbeta nära verksamheten och bidra till att skapa värde genom analys och uppföljning. Tjänsten är perfekt för dig som har ett intresse för siffror, är självgående och vill ta nästa steg i din ekonomikarriär!

OM ROLLEN

Som Junior Controller kommer du bland annat att arbeta med:
•Medverkan i månadsbokslut
•Kalkyler och uppföljning
•Arbete i Excel, SAP och Power BI
•Plocka ut och analysera KPI:er från SAP för att stödja chefer inom produktionen
•Använda Power BI för att tolka analyser och skapa rapporter
Du kommer i rollen få nära stöd av erfarna kollegor. Det är viktigt att du känner dig trygg med att ta ansvar, visar nyfikenhet och vågar ställa frågor för att lära mer. Första delen av månaden är vanligen mer intensiv med fokus på månadsbokslut, lagerinventering och rapportering. Resterande månad arbetar du tätt med produktionscheferna för att ta fram rapporter, analysera data och bistå med förståelse för ekonomiska underlag.

OM DIG

För att trivas i rollen ser vi gärna att du är:
•Nyfiken, med förmåga att vilja förstå helheten – men samtidigt kunna hålla fokus på detaljer
•Strukturerad, då arbetet ofta har tighta deadlines och kräver god planering
•Initiativtagande – du vågar ställa frågor, be om förtydliganden och säkerställer att du förstår uppgiften korrekt

Skallkrav:
•Master- eller kandidatexamen inom ekonomi
•Minst 1 års arbetslivserfarenhet inom ekonomi eller controlling
•Bekant med SAP (gärna ECC)
•Goda kunskaper i Excel – du behöver inte vara expert men kunna arbeta med t.ex. pivot-tabeller och grundläggande formler
•Flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift

Meriterande:
•Kunskap inom produktion eller produktionsnära ekonomi
•Erfarenhet av eller förståelse för Lean-produktion
•Kunskaper i italienska

OM FÖRETAGET

Företaget är ett internationellt förpackningsindustribolag med lång historia i Lund. Mer info om kundföretaget fås vid intervjutillfälle!

Detta är ett konsultuppdrag med start omgående. Uppdraget pågår som minst till december 2025, därefter finns god möjlighet till förlängning.

OM FRAMTIDEN

Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.

För denna tjänst kommer du vara anställd som konsult genom oss på Framtiden.

För att söka tjänsten skickar du in CV via länken. Då vi arbetar kompetensbaserat baserar vi ej urvalet på personligt brev, därav inget vi efterfrågar. Vi arbetar med löpande urval. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!

VILLKOR
?
Startdatum: Omgående
Placeringsort: Lund
Arbetstider: Kontorstid, flextid
Omfattning: Heltid, konsultuppdrag omgående – december 2025, därefter möjlighet till förlängning.

Ansök nu