Lund: Projektadministratör till vår kund i Lund

Hitta ansökningsinfo om jobbet Projektadministratör till vår kund i Lund i Lund. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Lund inom den kategorin.

Publicerad: 2025-05-08 // Varaktighet: Heltid

Uppdragsbeskrivning

Vår kund söker en projektadministratör för en koordinerande roll mellan ett utbildningsrelaterat delprojekt och specialister kopplade till ett Learning Management System (LMS) inom HR-funktionen. Specialisterna ansvarar för att skapa läraktiviteter i LMS baserat på material som tas fram i delprojektet.

Organisationen implementerar ett omfattande digitalt vårdsystem för att ersätta ett flertal befintliga applikationer som stödjer vårdverksamheten. Det är ett av de största förändringsprojekten i organisationens historia.

Rollen kräver att du är strukturerad, proaktiv och lösningsorienterad med förmåga att hantera komplexa situationer. Du har lätt för att skapa ordning även i miljöer med låg grad av struktur. Då du kommer att samarbeta med många olika interna och externa intressenter, är det viktigt att du är lyhörd, kommunikativ och samarbetsinriktad. Du bör trivas i en föränderlig miljö med högt tempo.

Arbetsuppgifter

Koordinera innehåll i obligatorisk utbildning
Fånga upp behov och information till läraktiviteter
Säkerställa att all nödvändig information finns tillgänglig för utbildningsdeltagare
Kommunicera med nyckelroller inom programmet och LMS-specialister
Sammanställa och vidareförmedla information till LMS-ansvariga


Du kommer att vara en del av ett samarbetsorienterat team där det också krävs förmåga att arbeta självständigt med input från flera olika områden.

Kvalifikationer

Goda kunskaper i Excel
Erfarenhet av att arbeta i stora projekt och koordinera mellan olika intressenter
Kommunikativ och serviceinriktad
Mycket god svenska i tal och skrift
Meriterande: Erfarenhet av Learning Management System och arbete inom offentlig verksamhet


Din ansökan

Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning.

Om oss

Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Lund som Administrativ assistent

Nedan visas andra jobb i Lund som Administrativ assistent.

Projektadministratör till energiprojekt i Örtofta (50%)

Läs mer Mar 28
Har du ett skarpt öga för struktur, erfarenhet av teknisk administration och vill vara med i ett samhällskritiskt projekt som bidrar till en hållbar framtid? Vi söker nu en Projektadministratör med placering i Örtofta, som vill bli en nyckelperson i ett av regionens mest betydelsefulla energisatsningar.
Om uppdragetDu kommer att ha en central roll som administrativt stöd i ett omfattande investeringsprojekt kopplat till etableringen av ett nytt kraftvärmeverk. Projektet befinner sig i sin förberedelsefas och väntas gå in i genomförande under andra halvan av 2025.
Som Projektadministratör kommer du att:

Administrera projektytan: Hantera åtkomst, mappstruktur och dokumentordning.


Samordna möten och arrangemang: Bokningar, planering av seminarier, workshops och kickoffs – med både interna och externa parter.


Stötta med dokumentation: Skriva protokoll, arkivera projekt- och slutdokument, följa upp avtal och tidrapporter.


Bidra i det tekniska flödet: Uppdatera tekniska dokument såsom PID-scheman och ventillistor enligt instruktion.


Stötta tidplanering: Uppdatera projektets tidsplan i samverkan med projektets tidplanerare.

Vi söker dig som:
Har mycket goda kunskaper i Office-paketet, framför allt Teams och SharePoint.


Kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska, i tal och skrift.


Är noggrann, strukturerad och har lätt för att samarbeta i tekniskt inriktade projektmiljöer.

Meriterande erfarenheter:
Tidigare arbete i projekt inom fjärrvärmesektorn.


Erfarenhet av att arbeta med PID-scheman i AutoCAD eller motsvarande.


Praktisk vana av projektplanering i MS Project.



Praktisk information
Uppdragsperiod: 30 jun 2025 - 30 jun 2028
Projektets omfattning: Deltid är initialt 50 %, men kan utökas till heltid enligt överenskommelse.
Placeringsort: Örtofta (onsite)
Avtalet inkluderar option på förlängning (6 månader)
Sista ansöknindag: 6 april 2025

Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher.
Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.

Ansök nu

Orderadministratör och Administrativ Assistent – Lund

Läs mer Jan 15
Vi söker en Orderadministratör och Administrativ Assistent till ett ledande svenskt företag inom livsmedelsindustrin. Uppdraget innebär att stötta ett team som ansvarar för att leda tekniska projekt och order. Du kommer att ha en central roll i att säkerställa att projektadministrationen fungerar smidigt och effektivt.
Om rollen
I rollen som Orderadministratör och Administrativ Assistent kommer du att:
Följa upp kostnader och budget för projektorder.
Utfärda och följa upp inköpsordrar.
Förbereda budgetar och kostnadsuppföljningar tillsammans med projektledare.
Fungera som länk mellan företaget och externa leverantörer.
Hantera leveransinstruktioner och koordinera aktiviteter inom projekten.
Utföra andra administrativa uppgifter vid behov.
Vi söker dig som Har erfarenhet av att hantera flera parallella arbetsuppgifter i olika faser.
Är beslutsam och har en god problemlösningsförmåga.
Har goda kunskaper i kostnadsanalys och uppföljning.
Är flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift.
Är en skicklig användare av MS Outlook och MS Excel.
Är systematisk, initiativtagande och har ett starkt servicetänk.

Meriterande kompetenser:
Erfarenhet av SAP eller liknande affärssystem.
Erfarenhet av inköp och orderhantering.
Övrig information Start: Så snart som möjligt
Slut: 31 december 2025 (med möjlighet till förlängning)
Plats: Lund
Distansarbete: Ej möjligt (på plats 100%)
Onboarding: Drogtest krävs innan uppdragets start.

Uppdragsperiod: 27 januari 2025 – 31 december 2025 (med möjlighet till förlängning)Arbetstid: 100%Plats: Lund, Sverige
Vi arbetar med löpande urval och rekommenderar därför att du skickar in din ansökan så snart som möjligt.
Sista ansökningsdag: 22 januari 2025 kl. 23:59
Välkommen med din ansökan!

Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher.
Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.

Ansök nu

Orderadministratör och Avdelningsassistent

Läs mer Jan 15
ArbetsuppgifterTill vår kundsöker vi en Orderadministratör och Avdelningsassistent. Du kommer att stödja Order Project Leader-teamet som ansvarar för att leda ingenjörsbeställningar. Du kommer att arbeta nära tillsammans med Order Project Leaders och stötta på ett proaktivt sätt.Dina huvudsakliga ansvarsområden:
Stöd med kostnadsuppföljning av projektordrar
Utfärda och följa upp inköpsorder
Ge support till Order Projektledare med förberedelse för budget och kostnadsuppföljning
Definiera, planera och hantera kvalitetsaktiviteter för att möta projektkrav genom att använda nödvändiga processer, metoder och verktyg
Fungerar som ett gränssnitt mellan affärsenheten och tankleverantörerna
Koordinera de aseptiska tankarna med beställningsteamet
Utfärda fraktinstruktioner
Övriga administrativa uppgifter
Kvalifikationer Du har tidigare erfarenhet från en roll som Orderadministratör.
Du har goda kunskaper i kostnadsanalys och kostnadskontroll.
Du är flytande i svenska, i såväl tal som skrift.
Du är flytande i engelska, i såväl tal som skrift.
Du är en van användare av MS Office och Outlook.
Meriterande om du har erfarenhet av SAP.
Meriterande om du har erfarenhet av inköp.
Personliga egenskaper
För att lyckas i uppdraget som Orderadministratör så ser vi gärna att du skakunna hantera många olika beställningar och uppgifter samtidigt men i olika skeden. Du har ett systematiskt förhållningssätt samt förmåga att ta initiativ, driva egna aktiviteter och är serviceminded.
Företagspresentation Vår kund är ett mutlinationellt förpackningsindustribolag som från början är grundat i Sverige. Här arbetar man aktivt med att utveckla lösningar och tekniker för att hela tiden ligga i framkant i sin bransch.
När du blir en av oss Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder därför dig som anställd Företagshälsovård för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet.
Lön Enligt överenskommelse.
Tillträde och ansökan Heltid, kontorstider. Vår kund önskar start omgående/enligt överenskommelse och uppdraget förväntas löpa t.o.m. 2025-12-31 med möjlighet till förlängning då kunden ser detta som ett långsiktigt behov. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår spännande kund i Lund. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan (gärna i Word-format).

Ansök nu

Projektadministratör

Läs mer Maj 8
Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens främsta lärosäten. Här finns omkring 47 000 studenter och mer än 8 800 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor.


Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Jämställdhet, lika villkor och mångfald är grundläggande principer för alla delar av vår verksamhet.




Beskrivning av arbetsplatsen
HT-fakulteternas kansli är en utvecklande och allsidig arbetsplats med olika yrkeskompetenser som stöttar verksamheten inom flera olika områden.

Här finns cirka trettio medarbetare som arbetar med bland annat ekonomi, kommunikation, HR-frågor, kvalitets- och utvecklingsfrågor samt internationellt utbyte.

Dessutom ges stöd till fakultetsstyrelsen, arbetsutskottet och verksamhetsnämnderna med ansvar för grundutbildning, forskarutbildning och forskning. Kontakten med fakulteternas institutioner och enheter är tät.

På kansliet arbetar vi kontinuerligt för att skapa förutsättningar för arbetsglädje, utveckling och delaktighet för alla medarbetare.

Vi erbjuder
Lunds universitet är en statlig myndighet vilket innebär att du får särskilda förmåner, generös semester och en förmånlig tjänstepension. Vi har även ett flextidsavtal som skapar goda förutsättningar för balans mellan arbete och fritid.

Läs mer på universitetets webbplats om att vara https://www.lu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss

Arbetsuppgifter och ansvarsområden
Du kommer att arbeta med att stödja kollegor, lärare och deltagare i utförandet av uppdragsutbildningar för yrkesverksamma, med nationella liksom internationella deltagare.

Detta innebär kommunikation, deltagarhantering och diverse administrativa uppgifter kopplat till de uppdragsutbildningar som ges vid HT-fakulteterna. Utbildningarna ges på distans och/eller vid fysiska träffar. Genom digitala system sker administrativt stöd och stöd i distansutbildningshantering.

Det administrativa arbetet för uppdragsutbildningar med fysiska träffar innefattar informationsutskick och uppföljning med deltagare, samordning av beställningar, närvaro vid kurstillfällen för att stödja det praktiska arbetet och mycket annat.

Exempel på arbetsuppgifter som ligger i tjänsten är att administrera rekrytering av deltagare, antagningsprocesser för deltagare, närvara vid utbildningar, hantera anmälningssystem, bokningar, beställningar, utskick och utvärderingsenkäter.

Som projektadministratör arbetar du i ett mindre team och är ofta den första kontakten mot deltagarna. 

Kvalifikationer
Krav för anställningen är:
- för anställningen relevant utbildning eller relevant universitetsexamen
- dokumenterad erfarenhet av projektadministration
- erfarenhet av att ge verksamhetsstöd och service
- kunskaper i och erfarenhet av att använda administrativa system och verktyg som lärplattformar, anmälningssystem, enkäter, distansverktyg t ex Zoom och Teams
- mycket god förmåga att använda svenska och engelska i tal och skrift
- mycket god datorvana samt att behärska Officepaketet

Meriterande för anställningen är:
- erfarenhet av att stödja och vägleda i direkt kontakt med individer (deltagare)
- erfarenhet av koordinering inom projekt
- kunskap om och tidigare erfarenhet av arbete kopplat till uppdragsutbildning inom universitet eller högskola
- kunskap om och erfarenhet av att använda Lunds universitets administrativa system som t ex Mira, Sunet Survey, Canvas och Luvit.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Du ska ha god samarbetsförmåga, och intresse av att arbeta i team. Att vara kommunikativ och kunna skapa förtroendefulla relationer med medarbetare internt och kontakter externt är centralt. Du ska vara strukturerad, ansvarsfull och noggrann, kunna arbeta självständigt och hantera flera olika projekt parallellt.

Övrigt
Anställningen är en tillsvidareanställning med omfattning 80 procent av heltid med tillträde den 23 juni 2025 (eller enligt överenskommelse).

Så här söker du
Anställningen söks via universitetets rekryteringssystem. Ansökan ska innehålla ett personligt brev med motivering till varför du är intresserad av anställningen och på vilket sätt anställningen matchar dina meriter. Ansökan ska även innehålla CV, examensbevis eller motsvarande samt övrigt som du önskar åberopa (kopior av betyg, uppgifter till referenser, rekommendationsbrev etc)






 

Om Humanistiska och teologiska fakulteterna

Humanistiska och teologiska fakulteterna har åtta institutioner och bedriver en stor och varierad verksamhet inom forskning och utbildning. Vi har ca 700 anställda och ca 4 000 helårsstudenter.

Om Kansliet för humaniora och teologi

Kansliet ger service till HT-fakulteternas gemensamma ledningsorgan och universitetets centrala ledning. En viktig uppgift är vidare att stödja och samordna fakulteternas institutioner i den decentraliserade administrationsstruktur som finns vid Lunds universitet. Kansliet fungerar också som en kunskapsbank och en rådgivande konsultinstans ifråga om relevanta lagar, förordningar och regelsystem.

Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler.

Ansök nu

Backoffice-medarbetare till OfficeCloud

Läs mer Maj 2
Backoffice-medarbetare till OfficeCloud


Är du en noggrann och strukturerad person med erfarenhet av backoffice-arbete? Trivs du i en roll där administration och kundkontakt står i fokus? Då kan du vara den vi söker!
Om tjänsten
Vi på OfficeCloud söker en Backoffice-medarbetare till vårt team. I denna roll kommer du att arbeta med:
Registrering av ordrar
Beställning av produkter
Hantering av Excel-filer
Övriga kundärenden och administrativa uppgifter
Tjänsten är heltid, måndag–fredag 08:00–17:00.
Vem är du?
Vi söker dig som:
Har tidigare erfarenhet av backoffice-arbete
Är strukturerad och har ett öga för detaljer
Har goda kunskaper i Excel
Trivs med kundkontakt och administrativa uppgifter
Har arbetat med abonnemang och/eller telekom (meriterande men ej ett krav)

Varför OfficeCloud?
Hos oss får du arbeta i ett engagerat team med utvecklingsmöjligheter. Vi erbjuder en stabil och trivsam arbetsmiljö där du får chansen att växa.
Låter detta som något för dig? Skicka in din ansökan redan idag!

Ansök nu

Andra jobb i Lund från Quest Consulting Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Lund från Quest Consulting Sverige AB .

Koordinator till vår kund i Lund

Projektledare, IT
Läs mer Maj 8
Uppdragsbeskrivning

Ett stort digitaliseringsprojekt inom offentlig sektor söker en koordinator med ansvar för att säkerställa harmonisering mellan övningspatienter, träningsmiljö och det utbildningsmaterial som används för slutanvändare.

Uppdraget kräver god insyn i hur utbildningsmaterialet är uppbyggt på detaljnivå, inklusive hur enskilda övningsuppgifter konstrueras, för att kunna analysera och föreslå lösningar vid eventuella brister eller förbättringsbehov i utbildningskonceptet. Ett särskilt fokus ligger på förståelsen för kopplingen mellan övningsuppgifter och övningspatienter.

Rollen innebär nära samverkan med team med klinisk kompetens som är ansvariga för att utveckla och uppdatera utbildningsinnehåll. En viktig del av uppdraget är också att säkerställa tillgången till rätt antal övningspatienter i träningsmiljön. Detta sker genom ledning, koordinering och uppföljning av ett mindre team som arbetar med konfiguration av testpatienter.

Organisationen står inför ett av sina mest omfattande digitala förändringsarbeten, där ett nytt vårdsystem implementeras för att ersätta flera äldre applikationer. Totalt ska över 38 000 medarbetare utbildas i det nya systemet. Utbildningen sker enligt ett digitalt koncept som bygger på en träningsmiljö med övningsuppgifter och representativa övningspatienter. För att detta ska fungera krävs god samverkan mellan dessa delar.

Obligatoriska kvalifikationer

Erfarenhet av att arbeta i stora projekt och koordinera mellan flera intressenter
Erfarenhet av att planera och leda ett mindre team
Kommunikativ och serviceinriktad
God pedagogisk förmåga
Goda kunskaper i Excel samt vana att arbeta med stora datamängder och databaser


Meriterande

Erfarenhet av arbete med digitalt utbildningsmaterial
Erfarenhet av att leda ett mindre team
Systemteknisk förståelse av hur en träningsmiljö med övningspatienter konstrueras
Utbildningsbakgrund inom lärande och pedagogik
Erfarenhet av arbete inom offentlig sektor och vårdrelaterad verksamhet


Din ansökan

Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning.

Om oss

Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.

Ansök nu

Ekonomiassistent

Ekonomiassistent
Läs mer Apr 11
Till vår kund söker vi en Ekonomiassistent

Arbetsbeskrivning:

Du kommer att arbeta med leverantörsreskontra och tillhörande arbetsuppgifter för hela vår kunds fem bolag inom deras koncern.

Hantera leverantörsfakturor via Unit4 och säkerställa att de som inte blir attesterade följs upp och blir hanterade..
Arbeta med att stämma av leverantörsfakturor mot inköpsordrar
Hantera moms på leverantörsfakturor.
Kommunicera både internt med beställare och externt med leverantörer för att lösa eventuella frågetecken gällande fakturor.
Säkerställa att leverantörsreskontra är korrekt och uppdaterad i systemet.
Delta i arbetet med månadsbokslut inkl. avstämningar av balans- och resultatkonton.
Stödja vid ekonomiska analyser och rapportering.


Obligatoriska krav

Vana att i arbeta i Unit4 / Agresso
Tidigare arbetserfarenhet inom leverantörsreskontra
Erfarenhet från organisationer + 200 medarbeteare med fakturaflöde + 30.000 leverantörsfakturor st/
Vana vid hantering och utveckling avautomatiserade flöden. Hög IT/digialiserings -mognad.


Meriterande krav

Erfarenhet av att utveckla administrativa processer och olika.
Erfarenhet från organisationer som arbetar med inköpsorder / ordermatchning.


Din ansökan

Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning.

Om oss

Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.

Ansök nu

Projektadministratör till vår kund i Örtofta

Administratör
Läs mer Mar 28
Uppdragsbeskrivning

Vi söker en strukturerad och noggrann projektadministratör på deltid (minst 50 %) för att stödja ett pågående projekt inom energisektorn. Rollen innebär administrativt stöd till projektgruppen, där du säkerställer ordning och struktur i projektytan samt koordinerar möten och dokumentation.

Projektet befinner sig i förberedelsefasen för en större investering och planeras gå in i genomförandefasen under 2025. Som projektadministratör blir du en viktig del av teamet och bidrar till en effektiv projektstyrning.

Arbetstiden är minst 50 %, men under vissa perioder kan omfattningen öka till 100 % efter överenskommelse beroende på projektets behov.

Arbetsuppgifter

Administrera projektytan, inklusive hantering av åtkomst, mappstruktur och dokumentation.
Samordna och boka möten, främst med externa parter.
Koordinera seminarier, workshops och kick-off-möten.
Administrera avtal och inköpsorder för projektets resurser samt sammanställa månatliga tidrapporter.
Stödja arkivering och hantering av projekt- och slutdokumentation.
Skriva protokoll vid interna och externa möten.
Uppdatera projekttidplanen i samarbete med tidplanerare.
Granska och uppdatera tekniska flödesscheman (PID) samt instrument- och ventillistor enligt instruktioner.


Obligatoriska krav

Goda kunskaper i svenska och engelska.
Erfarenhet av Microsoft Office-paketet, inklusive Teams och SharePoint.


Mervärdeskrav

Tidigare erfarenhet av projektgenomförande inom fjärrvärmesektorn.
Erfarenhet av att arbeta med PID-schema i AutoCAD eller motsvarande verktyg.
Erfarenhet av att hantera tidplaner i MS Project.


Din ansökan

Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning.

Om oss

Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsä

Ansök nu

Senior systemutvecklare till vår kund i Lund

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Feb 4
Uppdragsbeskrivning

För kunds räkning söker vi en senior systemutvecklare för att bidra till automatiseringen av den maskinella migreringen av data inom ett omfattande digitaliseringsprogram. Systemutvecklaren kommer att arbeta med automatisering, systemutveckling, infrastruktur och Microsoft . Rollen är avgörande för att säkerställa en smidig dataövergång och minimera behovet av parallell användning av gamla och nya system. Utvecklingsteamet har genomfört flera provmigreringsfaser och fortsätter med kvalitetshöjande initiativ under 2025. Du rapporterar till en Technical Lead inom migrering, arkivering och avveckling. ?Vi söker en tekniskt erfaren utvecklare med goda kunskaper inom automatisering och hantering av stora datamängder. För att lyckas i rollen behöver du vara proaktiv, självständig och strukturerad. Du bör ha förmågan att identifiera och hantera tekniska problem samt bidra till effektiva och säkra lösningar.

Arbetsuppgifter:

Automatisera dataflöden utifrån befintligt regelverk och ETL-lösning.
Backend-utveckling med fokus på systemstöd för migrering.
Support, förvaltning och felsökning av lösningar.
Arbeta enligt kanban-metodiken.
Utveckla enhetstester och CI/CD pipelines.
Kvalitetssäkring genom kodgranskning.
Ge tekniskt stöd och bidra i arkitekturfrågor.


Obligatoriska krav:

Gedigen erfarenhet av backend-utveckling i .NET och C#.
Erfarenhet av systemadministration i Red Hat Enterprise Linux.
God förståelse för meddelandebaserad mikrotjänstarkitektur (Kafka, RabbitMQ).
Stark kompetens inom - och relationsdatabaser (Microsoft , Postgres, My).
Erfarenhet av containerbaserade applikationer (Docker, Podman, Azure Container Registry).
Erfarenhet av Infrastructure as Code (Ansible).
Kunskap om CI/CD-flöden och versionshantering (Azure DevOps, Git).
Erfarenhet av att hantera skyddsvärd data, såsom patientdata eller säkerhetsklassad information.


Mervärdeskrav:

Relevanta certifieringar inom systemutveckling eller infrastruktur.
Erfarenhet av ETL i Microsoft .
Kunskap om testdriven utveckling och agilt arbetssätt.
Tidigare erfarenhet av versionshantering i Azure DevOps.
Erfarenhet av arbete inom offentlig sektor eller komplexa organisationer.


Din ansökan

Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning.

Om oss

Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.

Ansök nu

Global Service Desk

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Jan 10
Åt vår kund söker vi en Global Service Desk-specialist (svenska/engelska/italienska)

Uppdragsbeskrivning

Som Global Service Desk-specialist kommer att tillhandahålla IT-support för användarnas IT-miljö på distans via telefon/webbchatt och/eller med hjälp av fjärrhjälpsverktyg.

Huvudsakliga ansvarsområden

Följa och främja kundens rekommenderade processer och standarder.
Sträva efter att lösa ärenden enligt SLA, KPI:er och dokument för ärendehantering.
Identifiera incidenter som kan vara potentiella problem enligt processen för problemhantering.
Ta emot, prioritera och eskalera ärenden enligt lämpliga eskaleringsprocedurer.
Samarbeta med globala och lokala supportteam.
Träna och informera användare för att främja självständighet.
Uppdatera dokumentation och delad information på servicedeskens webportal.


Tekniska färdigheter

Tillhandahållit support via webbchatt och fjärrstyrning.
Arbetat i en global och multikulturell miljö.
Omfattande praktisk erfarenhet av de senaste Microsoft-produkterna, inklusive Windows 10/11, Office 2016/O365, Microsoft Teams och OneDrive.
Praktisk erfarenhet av datorhårdvara.
Förmåga att läsa, förstå och följa teknisk dokumentation, rutiner och processer.
Utmärkt talad och skriftlig svenska, engelska och italienska.


Personliga egenskaper

God analytisk förmåga samt utrednings- och felsökningskunskaper.
Förmåga att hantera intressenter.
Multitasking, med kapacitet att hantera flera uppgifter samtidigt.


Din ansökan

Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning.

Om oss

Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.

Ansök nu