Lund: Koordinator till vår kund i Lund

Hitta ansökningsinfo om jobbet Koordinator till vår kund i Lund i Lund. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Lund inom den kategorin.

Publicerad: 2025-05-08 // Varaktighet: Heltid

Uppdragsbeskrivning

Ett stort digitaliseringsprojekt inom offentlig sektor söker en koordinator med ansvar för att säkerställa harmonisering mellan övningspatienter, träningsmiljö och det utbildningsmaterial som används för slutanvändare.

Uppdraget kräver god insyn i hur utbildningsmaterialet är uppbyggt på detaljnivå, inklusive hur enskilda övningsuppgifter konstrueras, för att kunna analysera och föreslå lösningar vid eventuella brister eller förbättringsbehov i utbildningskonceptet. Ett särskilt fokus ligger på förståelsen för kopplingen mellan övningsuppgifter och övningspatienter.

Rollen innebär nära samverkan med team med klinisk kompetens som är ansvariga för att utveckla och uppdatera utbildningsinnehåll. En viktig del av uppdraget är också att säkerställa tillgången till rätt antal övningspatienter i träningsmiljön. Detta sker genom ledning, koordinering och uppföljning av ett mindre team som arbetar med konfiguration av testpatienter.

Organisationen står inför ett av sina mest omfattande digitala förändringsarbeten, där ett nytt vårdsystem implementeras för att ersätta flera äldre applikationer. Totalt ska över 38 000 medarbetare utbildas i det nya systemet. Utbildningen sker enligt ett digitalt koncept som bygger på en träningsmiljö med övningsuppgifter och representativa övningspatienter. För att detta ska fungera krävs god samverkan mellan dessa delar.

Obligatoriska kvalifikationer

Erfarenhet av att arbeta i stora projekt och koordinera mellan flera intressenter
Erfarenhet av att planera och leda ett mindre team
Kommunikativ och serviceinriktad
God pedagogisk förmåga
Goda kunskaper i Excel samt vana att arbeta med stora datamängder och databaser


Meriterande

Erfarenhet av arbete med digitalt utbildningsmaterial
Erfarenhet av att leda ett mindre team
Systemteknisk förståelse av hur en träningsmiljö med övningspatienter konstrueras
Utbildningsbakgrund inom lärande och pedagogik
Erfarenhet av arbete inom offentlig sektor och vårdrelaterad verksamhet


Din ansökan

Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning.

Om oss

Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Lund som Projektledare, IT

Nedan visas andra jobb i Lund som Projektledare, IT.

Senior Project Manager

Läs mer Maj 2
JOIN US IN PIONEERING URBAN TRAFFIC SAFETY
At Terranet AB, we are looking for a Senior Project Manager to join our team.
Location: Lund
Job Type: Full-Time
About the role
At Terranet, we are developing next-generation technology to make urban traffic safer. We are now looking for an experienced and passionate Senior Project Manager to join our team. In this role, you will be responsible for planning, executing, and delivering projects tailored to customer needs while ensuring customer satisfaction and alignment with the company's goals. Bridging the gap between the customer and the internal teams to ensure clear communication, expectations, managing resources, and driving the project to successful completion within agreed timelines.
In this role, you will work closely with our engineering team, which includes both software and hardware specialists. You’ll be part of a collaborative and open-minded team where we tackle challenges together, and every idea and contribution counts.
Role and responsibilities
Define project scope, objectives, and deliverables.
Act as the scrum Master for the daily activities.
Develop detailed project plans, timelines in collaboration with stakeholders and the team.
Act as the main point of contact for customers throughout the project lifecycle. Understand customer requirements and ensure alignment with project goals. Address customer concerns, provide updates, and maintain clear communication.
Coordinate internal teams to deliver on project objectives.
Identify potential risks and develop mitigation strategies.
Oversee day-to-day project activities, ensuring milestones are met.
Monitor project performance and report progress to both customers and internal stakeholders.

About you
Strong project management skills with more than 5 years' experience.
Experience in risk management, and resource allocation.
Technical knowledge related to the automotive industry (ADAS, AD).
Strong problem-solving and decision-making abilities.
Experience as Scrum Master to lead the product development team.
Ability to travel from time to time to meet with the customers.
Ability to write and create reports for both internal and external.

What we offer We believe in creating a workplace where you can grow, succeed, and enjoy your work. At Terranet, our culture is built on our core values: Pioneering, Trustworthy, and Collaborative. These values shape how we work together, develop technology, and drive innovation.
Here’s what you can expect when joining us:
A modern workspace – We’ve recently moved into a new office at IDEON, Lund.
Flexible working hours – Balance your professional and personal life in a way that works for you.
A strong team culture – We believe in openness, teamwork, and supporting each other. Feedback is encouraged, and every idea is valued.
Wellness benefits – We encourage an active lifestyle and offer a yearly healthcare allowance for health-related activities.
Pension & health insurance – To ensure your well-being.
Weekly breakfast – Every Wednesday, we start the day together with breakfast.
Growth opportunities – Attend industry events, conferences, and workshops to develop your skills.
We’d love to hear from you If you are a skilled Senior Project Manager, we’d love to hear from you. Be part of developing next-generation technology for safer and smarter driver assistance systems. Please send your resume and a cover letter detailing your qualifications and how you can contribute to our team.
Questions? – Contact career@terranet.se 
About the application process This is a continuous recruitment process, and we will contact relevant candidates directly. Please submit your application as soon as possible.
Terranet is an equal opportunity employer. We celebrate diversity and are committed to creating an inclusive environment for all employees.
About the company Terranet develops technology that goes beyond traditional anti-collision systems. Instead of analyzing entire image frames, our solution detects changes at the pixel level—making it faster, smarter, and more efficient. AI enhances object classification, improving precision when identifying and responding to potential obstacles. The result? Faster reactions and a safer traffic environment for everyone.
We are a Nasdaq First North Premier Growth Market-listed company with offices in Lund and Gothenburg. Today, we are a team of around 23 employees—primarily engineers—who are passionate about technology and pioneering the future of urban mobility.
https://terranet.se/ Mobilvägen 10, 223 62 Lund Theres Svenssons gata 13, 417 55 Göteborg

Ansök nu

Experienced Project Manager - Analytics & Software Development

Läs mer Maj 6
Do you want to be part of a team of amazing colleagues, working together to create a smarter and safer world? Are you passionate about new technology and ready to lead projects that will take us to the next level in Artificial Intelligence?

Join Our Team!
You'll be part of our Core Technologies Server Analytics team-responsible for shaping the future of Axis's long-term capabilities in image and video analysis. We are a diverse group of individuals with different backgrounds and experiences, working closely in a warm, collaborative environment.

Together, we deliver cutting-edge technology and features that power Axis's future applications and solutions.

What Will You Do as a Project Manager?
As a Project Manager, you'll join a technically strong team that values personal development and teamwork. We work with the latest technologies in video analytics algorithms, software development, AI, and computer vision.

In this role, you'll play a key part in planning and driving our innovative algorithm development at the forefront of research-helping us deliver production-ready, high-quality systems.

Who Are We Looking For?
You're someone who genuinely cares about your team, always finding ways to foster collaboration and knowledge-sharing. As a project leader, you thrive on guiding and motivating others, and you embrace the agile methodologies we use in our projects. You're structured, communicative, and driven by supporting, challenging, and growing your team.

We're looking for someone with experience in:

* Planning, organizing, and ensuring that projects stay on schedule, within budget, and in scope.
* Managing resources, documentation, and project follow-up.
* Actively sharing knowledge across projects and teams to drive continuous improvement.
* Collaborating with engineers, fellow project managers, line managers, steering groups, and product owners to ensure project success.
* Working closely with teams developing video analytics algorithms and software-spanning both deep learning and traditional computer vision.
* Most likely, you have an MSc in Computer Science, Engineering Physics, or a related field, along with relevant professional experience.

What Axis Offers
At Axis, you'll work with experienced colleagues in a global environment filled with exciting opportunities. Your career growth and personal development matter here. Our company culture is at the heart of everything we do-with team spirit and having fun together as top priorities!

We want you to thrive, so we offer flexible working hours, morning coffee breaks, Friday Fika, bonus program, wellness allowances, health insurance, an in-house gym-and your very own Axis bike!

Ready to Take the Next Step?
Don't wait to submit your application, we review candidates continuously.
If you have questions, feel free to reach out to the hiring manager Magnus Svensson at +46 70 6845770.

Ansök nu

Project Manager - Multichannel Products

Läs mer Maj 2
WHAT IS AXIS?
At Axis our employees are innovative, dedicated and energetic and that's just the beginning. Our employees are the driving force of the company and seek to move it forward towards the goal of being number one in our industry. As the global market leader in network video, Axis is driving the industry by continually launching innovative network products based on an open platform - delivering high value to its customers.

We are now looking for a Project Manager to join our Multichannel Products department with focus on development of new network video products.

JOB DESCRIPTION
Our product development team within the Multichannel Products department is fully committed to development of new state of the art network video products. As a Project Manager in one of our teams you will be leading product development projects ranging all the way from idea, through conceptual design, execution phase, industrialization and finally handover to volume production.

The projects include software, electronics and mechanical engineering teams as well as a range of competence areas such as quality assurance, industrial design, production tests, industrialization and regulatory approvals.

Your main tasks and responsibilities will be to:

* Work with the Product owner to refine product ideas and requirements
* Handle day-to-day project management activities like planning, risk mitigation, and to follow up project progress
* Lead and motivate the project team towards successful goal completion
* Actively look for solutions, including technical, and drive decision making
* Look for synergies and manage dependencies on other projects
* Dare to set tough, but yet realistic schedules and inspire the team to succeed
* Fight for your project's success and strive to meet tollgate deadlines
* Contribute with ideas on how we can improve our way of working

In our fast-paced, innovative, team-oriented culture characterized by openness you will have plenty of opportunities to grow professionally and as an individual.

YOUR QUALIFICATIONS
We are looking for a driven, honest, and open-minded candidate with a strong interest in product development. You have leadership experience from product development projects, and it is considered an extra plus if it involves a mix of software, electronics and mechanics. Having an interest for all steps of the product development cycle is important: from refining ideas into requirements specifications to getting all the details in place for mass production of the final product.

We believe you have an educational background in engineering; preferably with a master's degree in in relevant subjects, e.g. Computer Science, Mechanical Engineering or Electrical Engineering.

The role as project manager is collaborative and requires the ability to interact with many persons inside and outside the organization. Apart from the above, we believe the position requires a creative, flexible, driven and goal-oriented individual with excellent social skills enabling a good team spirit and performance in the projects. You communicate easily in English, verbally and written.

THE PRODUCT DEVELOPMENT TEAMS
The Multichannel Products department is part of the Extended Video Products organization within R&D. The department is focusing on development of new video products from idea to mass production. The typical team member has a master's degree in engineering and works in roles such as software engineer, electronics engineer, mechanical engineer, technical lead, imaging engineer, project manager or line manager. Other crucial members in our product development projects are industrial lead, production test engineer, sourcing engineer and quality engineer.

Our goal is to run highly efficient product development projects and to deliver high quality products to the market to strengthen Axis' market leading position.

WHAT AXIS CAN DO FOR YOU
This is a great opportunity to use and develop your skills in project management as part of an exciting, successful organization that is already the world leader in network video. As a Project Manager you will have a great chance for development in an organization that values creativity and promotes individual growth. We welcome your application and look forward to the possibility of you joining us!

READY TO ACT?
Axis is a company realizing the benefits of a diverse workforce. We know that diversity in groups creates a better working environment and promotes creativity, something that is fundamental for our success. Would you like to grow with us?

Find out more from Engineering Director Marcus Göransson at phone +46 46 272 1800.

Ansök nu

Digitaliseringsansvarig till Förvaltningsstaben, Medicinsk service i Lund

Läs mer Apr 17
Gör skillnad. Varje dag.

Har du erfarenhet av att leda digitaliseringsprojekt, stora som små? Är du dessutom en skicklig strateg som brinner för IT frågor? Här ges en unik möjlighet som en del av Förvaltningsledningens Stab, att påverka och forma Medicinsk Service digitala strategi. Låter detta intressant? Då ska du söka tjänsten hos oss som Digitaliseringsansvarig!

Medicinsk service bedriver hälso- och sjukvård samt forskning och utbildning inom områdena laboratoriemedicin, prehospital sjukvård, och bild- och laboratorieteknik. I Medicinsk service ingår verksamheterna Laboratoriemedicin Bas med området bild- och laboratorieteknik, Klinisk kemi och farmakologi, Klinisk immunologi och transfusionsmedicin, Klinisk genetik och patologi, Klinisk mikrobiologi, Arbets- och miljömedicin Syd och Biobank, smittskydd och vårdhygien och Ambulans med larmcentral. Vi har också ett utbildningsuppdrag genom Practicum för medarbetare och studenter. Vi är cirka 2100 medarbetare i förvaltningen.

Förvaltningsstaben stödjer ledning och linje och tillsammans täcker staben förvaltningens samlade behov av spetskompetens. Förvaltningsstaben arbetar med frågor inom bl. a digitalisering, informationssäkerhet, miljö, verksamhets- och kvalitetsutveckling, övergripande fastighets- och FM-frågor samt säkerhet och brandskydd.

Välkommen till oss!

ARBETSUPPGIFTER
Här kommer du att bli en del av en dynamisk och innovativ arbetsmiljö. Uppdraget som Digitaliseringsansvarig är en ny tjänst på förvaltningen och stora möjligheter finns att påverka och vara med och bygga upp rollen. Region Skåne är mitt uppe i en förändringsresa som vi måste göra till en mer modern och digital region. Vi söker dig som vill vara med och bidra till detta samhällsviktiga arbete.

Du kommer att arbeta både strategiskt och operativt för att stödja förvaltningens arbete för att driva digitalisering och utveckling framåt. Arbetet innebär att leda, driva och stötta i förändringsprocesser inom digitalisering, såväl förvaltningsövergripande som i verksamhetsspecifika digitaliseringsprojekt.

En viktig uppgift för dig blir att omvandla verksamheternas mål och behov till tydliga krav på IT och digitalisering. Du ska identifiera, analysera, utveckla och implementera nya eller förbättrade processer. Du tar fram beslutsunderlag om vilka satsningar inom digitalisering som ska genomföras och presenterar dessa för styrgrupp och organisationen.
Det är viktigt att du har bred kunskap om hur digitalisering kan bidra till utveckling i verksamheten och att du kan inspirera dina kollegor att vara en del av den utvecklingen. Du kommer också att ansvara för att samordna utbildningssatsningar i syfte att höja den digitala kompetensen.

Du säkerställer att gemensamma arbetsrutiner tas fram och efterföljs gällande projekthantering samt ansvarar över helheten och att samordna och säkra kapacitet och resurser inom förvaltningens projektportfölj.

Vidare arbetar du i tätt samarbete med våra strateger och verksamhetschefer. Tillsammans med dina kollegor stöttar du verksamheterna utifrån deras kort och långsiktiga behov samt deltar aktivt för att kanalisera verksamheternas behov för realisering.

Du rapporterar till förvaltningsstabschefen och är en del av förvaltningsstaben på Medicinsk service. Din huvudsakliga placeringsort är Lund, men resor till de olika verksamheterna inom Skåne förekommer.

KVALIFIKATIONER
För att vara rätt person för rollen behöver du ha följande:

• Relevant högskoleutbildning inom IT, teknik eller annan relevant utbildning.
• Flera års erfarenhet av att leda och driva digitaliseringsprojekt.
• God förståelse för digitala verktyg och plattformar.
• Goda kunskaper i svenska och engelska

Vidare ser vi det som meriterande om du har:

• Kunskap om regulatoriska processer inom exempel MDR.
• Erfarenhet av digitalisering inom hälso- och sjukvård, både från strategisk och operativ nivå.
• Grundläggande kunskap kring PDL, GDPR, MDR och informationssäkerhet.
• Erfarenheter från att arbeta i en politiskt styrd organisation

För att bli framgångsrik i rollen behöver du vara strukturerad och kunna förmedla samt förstå komplexa strukturer och samband på ett pedagogiskt sätt. Du har en god samarbetsförmåga och kommunicerar på ett lyhört och konstruktivt sätt. Vidare har du en stark analytisk och problemlösningsförmåga. Du är även goda kunskaper i att analysera och identifiera områden för digital förbättring och effektivisering.

Den här annonsen är publicerad under flera yrkeskategorier och du kommer därför att bli slussad vidare när du ansöker.

Vi ser fram emot din ansökan redan idag!

ÖVRIGT
Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt.

Medicinsk service är en av Region Skånes tolv hälso- och sjukvårdsförvaltningar, med cirka 2 000 medarbetare. Vi möter vårdens behov av ambulanssjukvård, bild- och laboratorieteknik, klinisk träning och laboratoriemedicin. Den laboratoriemedicinska verksamheten omfattar områdena arbets- och miljömedicin, biobank, genetik, immunologi och transfusionsmedicin, kemi, farmakologi, mikrobiologi samt patologi. Även smittskydd och vårdhygien tillhör förvaltningen. Inom förvaltningen bedriver vi även forskning.

På https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Ansök nu

Andra jobb i Lund från Quest Consulting Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Lund från Quest Consulting Sverige AB .

Projektadministratör till vår kund i Lund

Administratör
Läs mer Maj 8
Uppdragsbeskrivning

Vår kund söker en projektadministratör för en koordinerande roll mellan ett utbildningsrelaterat delprojekt och specialister kopplade till ett Learning Management System (LMS) inom HR-funktionen. Specialisterna ansvarar för att skapa läraktiviteter i LMS baserat på material som tas fram i delprojektet.

Organisationen implementerar ett omfattande digitalt vårdsystem för att ersätta ett flertal befintliga applikationer som stödjer vårdverksamheten. Det är ett av de största förändringsprojekten i organisationens historia.

Rollen kräver att du är strukturerad, proaktiv och lösningsorienterad med förmåga att hantera komplexa situationer. Du har lätt för att skapa ordning även i miljöer med låg grad av struktur. Då du kommer att samarbeta med många olika interna och externa intressenter, är det viktigt att du är lyhörd, kommunikativ och samarbetsinriktad. Du bör trivas i en föränderlig miljö med högt tempo.

Arbetsuppgifter

Koordinera innehåll i obligatorisk utbildning
Fånga upp behov och information till läraktiviteter
Säkerställa att all nödvändig information finns tillgänglig för utbildningsdeltagare
Kommunicera med nyckelroller inom programmet och LMS-specialister
Sammanställa och vidareförmedla information till LMS-ansvariga


Du kommer att vara en del av ett samarbetsorienterat team där det också krävs förmåga att arbeta självständigt med input från flera olika områden.

Kvalifikationer

Goda kunskaper i Excel
Erfarenhet av att arbeta i stora projekt och koordinera mellan olika intressenter
Kommunikativ och serviceinriktad
Mycket god svenska i tal och skrift
Meriterande: Erfarenhet av Learning Management System och arbete inom offentlig verksamhet


Din ansökan

Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning.

Om oss

Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.

Ansök nu

Ekonomiassistent

Ekonomiassistent
Läs mer Apr 11
Till vår kund söker vi en Ekonomiassistent

Arbetsbeskrivning:

Du kommer att arbeta med leverantörsreskontra och tillhörande arbetsuppgifter för hela vår kunds fem bolag inom deras koncern.

Hantera leverantörsfakturor via Unit4 och säkerställa att de som inte blir attesterade följs upp och blir hanterade..
Arbeta med att stämma av leverantörsfakturor mot inköpsordrar
Hantera moms på leverantörsfakturor.
Kommunicera både internt med beställare och externt med leverantörer för att lösa eventuella frågetecken gällande fakturor.
Säkerställa att leverantörsreskontra är korrekt och uppdaterad i systemet.
Delta i arbetet med månadsbokslut inkl. avstämningar av balans- och resultatkonton.
Stödja vid ekonomiska analyser och rapportering.


Obligatoriska krav

Vana att i arbeta i Unit4 / Agresso
Tidigare arbetserfarenhet inom leverantörsreskontra
Erfarenhet från organisationer + 200 medarbeteare med fakturaflöde + 30.000 leverantörsfakturor st/
Vana vid hantering och utveckling avautomatiserade flöden. Hög IT/digialiserings -mognad.


Meriterande krav

Erfarenhet av att utveckla administrativa processer och olika.
Erfarenhet från organisationer som arbetar med inköpsorder / ordermatchning.


Din ansökan

Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning.

Om oss

Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.

Ansök nu

Projektadministratör till vår kund i Örtofta

Administratör
Läs mer Mar 28
Uppdragsbeskrivning

Vi söker en strukturerad och noggrann projektadministratör på deltid (minst 50 %) för att stödja ett pågående projekt inom energisektorn. Rollen innebär administrativt stöd till projektgruppen, där du säkerställer ordning och struktur i projektytan samt koordinerar möten och dokumentation.

Projektet befinner sig i förberedelsefasen för en större investering och planeras gå in i genomförandefasen under 2025. Som projektadministratör blir du en viktig del av teamet och bidrar till en effektiv projektstyrning.

Arbetstiden är minst 50 %, men under vissa perioder kan omfattningen öka till 100 % efter överenskommelse beroende på projektets behov.

Arbetsuppgifter

Administrera projektytan, inklusive hantering av åtkomst, mappstruktur och dokumentation.
Samordna och boka möten, främst med externa parter.
Koordinera seminarier, workshops och kick-off-möten.
Administrera avtal och inköpsorder för projektets resurser samt sammanställa månatliga tidrapporter.
Stödja arkivering och hantering av projekt- och slutdokumentation.
Skriva protokoll vid interna och externa möten.
Uppdatera projekttidplanen i samarbete med tidplanerare.
Granska och uppdatera tekniska flödesscheman (PID) samt instrument- och ventillistor enligt instruktioner.


Obligatoriska krav

Goda kunskaper i svenska och engelska.
Erfarenhet av Microsoft Office-paketet, inklusive Teams och SharePoint.


Mervärdeskrav

Tidigare erfarenhet av projektgenomförande inom fjärrvärmesektorn.
Erfarenhet av att arbeta med PID-schema i AutoCAD eller motsvarande verktyg.
Erfarenhet av att hantera tidplaner i MS Project.


Din ansökan

Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning.

Om oss

Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsä

Ansök nu

Senior systemutvecklare till vår kund i Lund

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Feb 4
Uppdragsbeskrivning

För kunds räkning söker vi en senior systemutvecklare för att bidra till automatiseringen av den maskinella migreringen av data inom ett omfattande digitaliseringsprogram. Systemutvecklaren kommer att arbeta med automatisering, systemutveckling, infrastruktur och Microsoft . Rollen är avgörande för att säkerställa en smidig dataövergång och minimera behovet av parallell användning av gamla och nya system. Utvecklingsteamet har genomfört flera provmigreringsfaser och fortsätter med kvalitetshöjande initiativ under 2025. Du rapporterar till en Technical Lead inom migrering, arkivering och avveckling. ?Vi söker en tekniskt erfaren utvecklare med goda kunskaper inom automatisering och hantering av stora datamängder. För att lyckas i rollen behöver du vara proaktiv, självständig och strukturerad. Du bör ha förmågan att identifiera och hantera tekniska problem samt bidra till effektiva och säkra lösningar.

Arbetsuppgifter:

Automatisera dataflöden utifrån befintligt regelverk och ETL-lösning.
Backend-utveckling med fokus på systemstöd för migrering.
Support, förvaltning och felsökning av lösningar.
Arbeta enligt kanban-metodiken.
Utveckla enhetstester och CI/CD pipelines.
Kvalitetssäkring genom kodgranskning.
Ge tekniskt stöd och bidra i arkitekturfrågor.


Obligatoriska krav:

Gedigen erfarenhet av backend-utveckling i .NET och C#.
Erfarenhet av systemadministration i Red Hat Enterprise Linux.
God förståelse för meddelandebaserad mikrotjänstarkitektur (Kafka, RabbitMQ).
Stark kompetens inom - och relationsdatabaser (Microsoft , Postgres, My).
Erfarenhet av containerbaserade applikationer (Docker, Podman, Azure Container Registry).
Erfarenhet av Infrastructure as Code (Ansible).
Kunskap om CI/CD-flöden och versionshantering (Azure DevOps, Git).
Erfarenhet av att hantera skyddsvärd data, såsom patientdata eller säkerhetsklassad information.


Mervärdeskrav:

Relevanta certifieringar inom systemutveckling eller infrastruktur.
Erfarenhet av ETL i Microsoft .
Kunskap om testdriven utveckling och agilt arbetssätt.
Tidigare erfarenhet av versionshantering i Azure DevOps.
Erfarenhet av arbete inom offentlig sektor eller komplexa organisationer.


Din ansökan

Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning.

Om oss

Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.

Ansök nu

Global Service Desk

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Jan 10
Åt vår kund söker vi en Global Service Desk-specialist (svenska/engelska/italienska)

Uppdragsbeskrivning

Som Global Service Desk-specialist kommer att tillhandahålla IT-support för användarnas IT-miljö på distans via telefon/webbchatt och/eller med hjälp av fjärrhjälpsverktyg.

Huvudsakliga ansvarsområden

Följa och främja kundens rekommenderade processer och standarder.
Sträva efter att lösa ärenden enligt SLA, KPI:er och dokument för ärendehantering.
Identifiera incidenter som kan vara potentiella problem enligt processen för problemhantering.
Ta emot, prioritera och eskalera ärenden enligt lämpliga eskaleringsprocedurer.
Samarbeta med globala och lokala supportteam.
Träna och informera användare för att främja självständighet.
Uppdatera dokumentation och delad information på servicedeskens webportal.


Tekniska färdigheter

Tillhandahållit support via webbchatt och fjärrstyrning.
Arbetat i en global och multikulturell miljö.
Omfattande praktisk erfarenhet av de senaste Microsoft-produkterna, inklusive Windows 10/11, Office 2016/O365, Microsoft Teams och OneDrive.
Praktisk erfarenhet av datorhårdvara.
Förmåga att läsa, förstå och följa teknisk dokumentation, rutiner och processer.
Utmärkt talad och skriftlig svenska, engelska och italienska.


Personliga egenskaper

God analytisk förmåga samt utrednings- och felsökningskunskaper.
Förmåga att hantera intressenter.
Multitasking, med kapacitet att hantera flera uppgifter samtidigt.


Din ansökan

Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning.

Om oss

Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.

Ansök nu