Lund: Student sökes till sommarjobb som teknisk support i Lund

Hitta ansökningsinfo om jobbet Student sökes till sommarjobb som teknisk support i Lund i Lund. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Lund inom den kategorin.

Publicerad: 2025-05-07 // Varaktighet: Deltid

Är du student med intresse för teknik och hållbarhet? Söker du ett meriterande sommarjobb där du får jobba på ett växande företag med kunden i fokus? Då har vi något för dig!

Iternio är ett techbolag i framkant inom grön mobilitet. De är en del av Rivian och med sin app, A Better Routeplanner (ABRP), hjälper de elbilsförare att planera sina resor, med bland annat karta för laddstationer, tidkalkylering och reseoptimering. Appen används globalt av över två miljoner användare, och teamet i Lund söker nu en student som kan stötta upp som teknisk support mot dessa användare under sommarperioden.

Som supportmedarbetare på Iternio kommer du att bli en nyckelperson i att hjälpa användare förstå och navigera appens funktioner. All kundkontakt sker via mejl och i deras publika forum. Du kommer även att felsöka och guida användare genom problem, samt samla in och vidarebefordra feedback till utvecklingsteamet.

Du kommer vara anställd av StudentConsulting men arbeta på plats på Iternios kontor i Lund. Arbetstiderna är förlagda under flexibla kontorstider måndag – fredag. Du förväntas kunna påbörja upplärning på deltid under maj/juni, samt jobba uppemot heltid under juli och augusti.

DETTA SÖKER VI

• Du är student på minst 50% med ett intresse för teknik och miljö
• Du har servicevana och trivs med att kommunicera i text
• Du är strukturerad, engagerad och vill bidra i ett team
• Du är flytande i skrift i såväl svenska som engelska

Låter det som något för dig? Sök tjänsten redan idag! Urval och intervjuer sker löpande.

OM FÖRETAGET

Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

Alla platsannonser →

Andra jobb i Lund som Helpdesktekniker/Supporttekniker

Nedan visas andra jobb i Lund som Helpdesktekniker/Supporttekniker.

IT-supporttekniker med erfarenhet av serverhantering och nätverk

Läs mer Nov 4
Om rollen
Vi söker nu en erfaren IT-supporttekniker som vill bli en del av ett engagerat team till en av våra kunder. Här kommer du kommer att arbeta med att ge support till användare, felsöka problem och säkerställa att IT-miljön fungerar optimalt. Rollen innebär både daglig användarsupport och arbete med mer avancerade tekniska lösningar.
Dina arbetsuppgifter inkluderar:
Ge support till användare via telefon, mail och ärendehanteringssystem.
Felsöka och åtgärda problem i hårdvara, mjukvara och nätverk.
Hantera och underhålla servrar och nätverksmiljöer.
Delta i förbättringsprojekt och bidra till utvecklingen av IT-infrastrukturen.

Vi söker dig som:
Har minst 3 års erfarenhet av IT-support eller liknande roll.
Har arbetat med serverhantering och nätverk i tidigare uppdrag.
Har goda kunskaper i felsökning och problemlösning.
Är kommunikativ och trivs med att hjälpa användare.

Meriterande:
Erfarenhet av Active Directory, Microsoft 365 och virtualiseringslösningar.
Kunskap om IT-säkerhet och backup-lösningar.

Det här är ett konsultuppdrag via oss på Gigstep. Du kommer inledningsvis bli anställd av oss för att på sikt gå över och bli anställd av företaget direkt. 
Om det låter som att det är dig vi söker, bra! Vi jobbar med löpande urval, så skicka in ditt CV med engång.

Ansök nu

Onsite Tekniker Lund

Läs mer Okt 29
Gillar du att jobba självständigt, drivs av att ge god service samt att ställas inför tekniska utmaningar?

Som onsite-tekniker kommer du att arbeta med IT-support på plats ute hos kund. Du hjälper kunderna med olika IT-relaterade problem och utmaningar/uppdrag. Det kan handla om allt ifrån att installera nya datorer, hantera upplåsning av konton, /koppling av skrivare, uppgradering av programvaror till hantering av nätverksproblem eller att felsöka befintliga datorer och skrivares hård- och mjukvara. Rollen ställer krav på flexibilitet och servicemedvetenhet. Det är en omväxlande och utvecklande roll dig som brinner för teknik och som vill leverera förstklassig service.

Vem är du?

Du har ett brinnande intresse för IT och teknik, god kommunikativ förmåga och en vilja att ge förstklassig service. För att vara framgångsrik i rollen tror vi att du är nyfiken och orädd inför utmaningar.

Har du tidigare arbetat som tekniker eller inom nätverk/drift samt behärskar svenska och engelska flytande så tror vi att du har rätt förutsättningar för att matcha rollen.

Körkort för manuell bil är ett måste då man kan behöva köra mellan olika avdelningar i arbetet.

Varför Onitio?

Våra kunder väljer Onitio som en långsiktig affärspartner och vi har flera nya spännande affärer framför oss. Alla ledare inom Onitio arbetar aktivt med frågor som medarbetarengagemang, hälsa och tillväxt. Vi hoppas att du vill vara med på vår fortsatta resa mot tillväxt.

Vad ger vi dig för förutsättningar att lyckas?

För att du och vi tillsammans ska lyckas erbjuder vi dig en introduktion till Onitio som arbetsgivare och till kund/uppdraget. Medarbetarsamtal håller vi löpande under året och där kommer vi överens om en gemensam plan för din kompetensutveckling. Självklart erbjuder vi också en rad förmåner som ingår i en anställning hos oss. Vi är kollektivavtalsanslutna genom Almega TechSverige.

Känner du att du matchar rollen och blir nyfiken på att veta mer om oss och vad vi erbjuder dig? Skicka då in din ansökan redan idag då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi ser fram emot att höra av dig!

Ansök nu

IT-supporttekniker till Axis!

Läs mer Okt 28
Bli en del av ett prestigelöst och samarbetsorienterat team på Axis, där du bidrar till att Axis interna system fungerar optimalt för anställda globalt. Axis erbjuder en dynamisk miljö där din expertis inom systemsupport gör verklig skillnad!

OM TJÄNSTEN
Team System & IAM Support består av tio skickliga tekniker som ansvarar för att underhålla och ge first line support för flera av Axis centrala system, bland annat Salesforce, CRM, intranätet, Microsoft 365 samt behörighetsadministration. I denna roll säkerställer du att Axis interna system fungerar optimalt och bidrar till att utveckla bolagets organisatoriska strukturer. Du kommer att vara en nyckelperson i IT Helpdesk-teamet, som ger global support till alla anställda på Axis.

Du erbjuds
- Ett konsultuppdrag via Academic Work med möjlighet att arbeta i en global och dynamisk miljö
- Ett prestigelöst team där samarbete och kunskapsdelning är en självklarhet
- Möjlighet att utveckla din kompetens inom systemsupport och IT-administration

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Ge support via ärendehanteringssystem, telefon och personliga besök.
* Hantera användare och grupper i Active Directory samt säkerställa datakvalitet.
* Administrera behörigheter för system och tjänster.
* Supportera affärskritiska system som CRM, marknadssystem och intranät.
* Utföra felsökning och problemlösning för komplexa systemfrågor.
* Skapa och underhålla teknisk dokumentation och processbeskrivningar.
* Samarbeta aktivt med andra team vid systemkopplingar, t.ex. HR.


VI SÖKER DIG SOM
- Har slutfört eftergymnasial utbildning inom IT-support, IT-tekniker eller annan liknande utbildning
- Erfarenhet av användar- och grupphantering i Active Directory (AD)
- Har grundläggande erfarenhet av systemsupport för CRM-system och ett starkt intresse för att lära sig mer
- Erfarenhet av felsökning och dokumentation från studier eller arbete
- Flytande i tal och skrift på svenska och engelska

Det är meriterande om du har
- Erfarenhet av ärendehanteringssystemet ServiceNow
- Erfarenhet av att supportera specifikt Salesforce, Microsoft 365 eller liknande system
- Erfarenhet av att effektivisera arbetsflöden och system

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Hjälpsam
- Ordningsam
- Ansvarstagande
- Intellektuellt nyfiken

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Här kan du läsa mer om Axis Communications!

Ansök nu

IT Support Technician

Läs mer Okt 16
The European Spallation Source (ESS) is a partnership organization of 13 European member countries located in the city of Lund, Sweden. The ESS is hiring motivated and inspiring people from across the globe to design, construct and operate the world’s most powerful neutron source. We seek collaborative, talented people in a range of fields who are excited about playing a part in the future of science in Europe.

About the role:

As a valued member of our Helpdesk team consisting currently of 6 colleagues, you will play a central role in ensuring smooth and effective IT Support at ESS. Your primary responsibilities will include resolving incidents and service requests, either registered in our ticket system or reported directly by users visiting the IT Helpdesk. Collaborating closely with your colleagues you will tackle a variety of tasks such as installations, maintenance of laptops and workstations, support for equipment, systems and applications.

To thrive as an IT Support technician at ESS, you bring a natural flair for service and enjoy delivering quality and long-term solutions. You are equally comfortable working independently or as part of a team, and you appreciate and understand the importance of structured processes and thorough documentation. Your responsiveness to user inquiries and enthusiasm for interacting with people will be key to your success in this role.

Day-to-day, you will:


• Man the IT Helpdesk
• Configure and deploy client computers and phones
• Troubleshoot computer hardware - and software issues
• Troubleshoot issues with conference rooms equipment
• Troubleshoot issues with printers
• Handle purchases of IT related equipment and software
• Handle repair cases
• Handle hardware life cycle
• Read technical manuals, confer with users
• Write or uppdate Supporter guides and knowledgebase articles
• Maintain computer- and screen inventory
• Collaborate with other groups to solve issues

Duration & Location


• This is a permanent, full-time position with a 6 months’ probationary period based at the ESS campus in Lund, Sweden.

About you:


• At least 3 years of relevant work experience either as a support technician working in an IT Helpdesk, helping people both in person, remote and by phone, in other similar type of position or equivalent education.
• Strong knowledge in Windows 10 and 11, Mac OS, IOS and Linux (essentially Ubuntu) distributions as an administrator or power user is a necessity.
• Strong knowledge in Microsoft Office365
• Experience with meeting room support (Crestron- and Poly control systems)
• Experience in advanced hardware troubleshooting of laptops and workstations
• Experience working in the Identity & Access management platform OneIdentity
• Experience in Microsoft Active Directory
• Experience in client backup software
• Basic understanding of networks
• Effective English communication skills, both spoken and written, knowledge of other European languages would be considered as a big plus
• Experience of working in an international environment is beneficial
• Relevant Certifications. e.g. as an MCDST (Microsoft Certified Desktop Support Technician) would be a significant advantage.

To apply:

A career at ESS gives you the opportunity to contribute to the future discoveries within neutron science at a stunning, brand-new workplace filled with innovative minds and brilliant people from across the globe. We offer market competitive, individualised compensation which is differentiated according to role, responsibilities, individual skills, abilities and achievements as well as monthly pension contributions on top of your salary.

If you see yourself in what we’re looking for, please provide your CV and motivation letter in English by clicking on “apply” and following the instructions. Please be aware that we can only accept direct applications made via the ESS website. Submit your application as soon as you can and quote the job reference number ESD-56928 in your application.

Certain roles require additional background screening processes and health and safety checks, which will be performed during the recruitment process.
For more information regarding the ESS recruitment process, please follow this link: Careers | ESS

For further information regarding the position, please contact Anette Smedberg-Haukka, Group Leader IT Helpdesk & Support, at anette.smedberghaukka@ess.eu.

For further information regarding the recruitment process, please contact Sara Tenggren, HR-Generalist, at sara.tenggren@ess.eu.

For trade union information, please contact Unionen representative Mikael Johansson on Mikael.Johansson@ess.eu or SACO/Swedish Association of Graduate Engineers representative Marc Kickulies at marc.kickulies@ess.eu

We look forward to receiving your application!

Ansök nu

Supporttekniker

Läs mer Okt 16
Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens främsta lärosäten. Här finns omkring 47 000 studenter och mer än 8 800 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor.


Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Jämställdhet, lika villkor och mångfald är grundläggande principer för alla delar av vår verksamhet.




Vi erbjuder

Lunds universitet är en statlig myndighet vilket innebär att du får särskilda förmåner, generös semester och en förmånlig tjänstepension.

Vi har även ett flextidsavtal som skapar goda förutsättningar för balans mellan arbete och fritid.

Läs mer på universitetets webbplats, https://www.lu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss.

Arbetsuppgifter

Vill du vara med och göra skillnad i en av Sveriges största och mest välrenommerade kunskapsmiljöer? Lunds universitet söker nu en erfaren och engagerad supporttekniker till vår Servicedesk!

Hos oss blir du en viktig del av ett dedikerat team på nio personer som tillsammans säkerställer att universitetets IT-support fungerar smidigt för våra medarbetare. Du kommer att arbeta med förstklassig IT-support inom applikationer, mjukvara, hårdvara och system på både Windows- och Mac-plattformar samt i viss mån även mobila enheter.

Om rollen:

Du kommer främst att ge support via telefon, mejl och fjärrstyrning. Arbetet innebär att ta emot och hantera inkommande ärenden från universitetets medarbetare, lösa problem, ge vägledning och bidra till att förbättra användarupplevelsen.

Vi söker dig som:

- Har några års erfarenhet av teknisk support och servicedeskarbete
- Trivs i en varierad vardag där du hanterar flera ärenden samtidigt
- Har lätt för att sätta dig in i nya system och applikationer
- Har ett lösningsorienterat arbetssätt och brinner för att hjälpa andra
- Är kommunikativ, strukturerad och kvalitetsmedveten

Låter det här som din nästa utmaning? Välkommen till en arbetsplats som präglas av samarbete, utveckling och ett meningsfullt uppdrag!

Formella krav

- Några års erfarenhet av arbete i Servicedesk inom IT-support
- Goda tekniska kunskaper om Windows- och Mac-datorer
- Erfarenhet av managerade arbetsplatsdatorer och skrivare
- Förmåga att självständigt felsöka och åtgärda hård- och mjukvarurelaterade problem via telefon och fjärrverktyg, bl a Teamviewer.
- Kunskaper inom IP-baserade nätverk, trådlös nätverksteknik och skrivarhantering
- Erfarenheter av olika e-postklienter på både Windows, Mac och mobila enheter
- Erfarenhet av verktyg för utbildning och möte på distans, t ex Teams och Zoom
- Lätt för att lära nya IT-miljöer, system och applikationer
- Känna till och vara bekväm med att arbeta i ärendehanteringssystem
- Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
- Känna dig bekväm med att prata med användare i telefon
- Ordningsam, strukturerad och initiativtagande
- Flexibel och anpassningsbar efter arbetsbelastning

Meriterande

- God kännedom om Lunds universitet
- Erfarenhet av vanligt förekommande studentsystem
- Kunskaper av managering av Mac via t ex JAMF
- Kunskaper av managering av PC via SCCM

Övrigt

Anställningen är tills vidare med start 1 januari 2026 eller enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas.

Universitetet tillämpar individuell lönesättning. Ange gärna löneanspråk i din ansökan.

Sektionen IT är Lunds universitets gemensamma IT-funktion och ska bidra till en hög kvalitet och effektivitet i universitetets digitalisering, genom att leverera tjänster inom drift och utveckling av applikationer och infrastruktur. Lunds universitet har en gemensam IT-organisation, Sektionen IT, och IT-organisationer på fakultets- och institutionsnivå som hanterar de mer verksamhetsnära IT-miljöerna. Vid sektionen finns fyra operativa avdelningar och en stabsavdelning.

Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler.

Ansök nu

Andra jobb i Lund från Studentconsulting Sweden AB (Publ)

Nedan visas andra jobb i Lund från Studentconsulting Sweden AB (Publ) .

UX-designer till Axis – skapa användarupplevelser i världsklass!

Systemdesigner
Läs mer Okt 10
Vill du arbeta i ett globalt teknikbolag med ett starkt fokus på innovation, användarupplevelse och samarbete? Nu söker vi en UX-designer till Axis, en roll där du får kombinera kreativitet, problemlösning och användarfokus i en internationell miljö.

Som UX-designer hos Axis blir du en del av ett engagerat team på åtta personer som arbetar med sälj- och marknadsföringsverktyg – både interna och externa. Teamet arbetar med digitala plattformar som partnerportal, intranät, webb, säljsystem och supportsystem, med fokus på att skapa en smidig och värdeskapande användarupplevelse.

Du kommer att designa lösningar genom hela UX-processen, från research och behovsanalys till prototypframtagning, testning och implementering. Du arbetar nära intressenter, utvecklingsteam och andra UX-designers för att ta fram webbaserade lösningar som driver affären framåt och förenklar användarnas vardag.

Som en viktig del av teamet bidrar du också till att utveckla arbetssätt och metoder inom UX – genom att leda workshops, brainstorming-sessioner och andra samskapande designaktiviteter som omsätter strategi till konkret upplevelse.

Dina arbetsuppgifter:
• Driva och delta i designprocesser – från behovsanalys till färdig lösning
• Leda och delta i workshops, brainstorming och co-creative designaktiviteter
• Arbeta i Figma och andra relevanta designverktyg
• Skapa wireframes, flöden och prototyper
• Samverka med utvecklare, projektledare och affärsrepresentanter
• Bidra till att utveckla användarupplevelsen i verktyg och system som används av Axis interna team, partners och kunder

DETTA SÖKER VI

• Har ca 3–4 års erfarenhet som UX-designer
• Är bekväm med hela UX-processen och trivs med att arbeta både strategiskt och operativt
• Har erfarenhet av digitala plattformar, webb eller sälj- och marknadsverktyg
• Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, i tal och skrift
• Har goda kunskaper i Figma (SharePoint-erfarenhet är meriterande)
• Är prestigelös, samarbetsinriktad och initiativtagande

Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i en internationell miljö eller med systemstöd för sälj och marknad.

Om dig som person:
Vi söker dig som är nyfiken, lösningsorienterad och trygg i din yrkesroll. Du trivs i en miljö där idéer uppmuntras och där du får bidra både kreativt och praktiskt – tillsammans med kollegor som brinner för innovation och användarupplevelse.
Du vågar utmana gamla sanningar, ställa de viktiga frågorna och skapa samsyn mellan olika perspektiv. Med din kommunikativa förmåga och ditt engagemang bygger du förtroende och får med dig både användare, utvecklare och beslutsfattare i designprocessen.

Praktisk information
Plats: Axis Communications, Lund
Start: Slutet av oktober
Uppdragstid: Fram till september 2026 (föräldravikariat)
Omfattning: Heltid, med möjlighet till hybridarbete (3–4 dagar/vecka på plats)
Anställningsform: Konsult via StudentConsulting


Vill du vara med och skapa användarupplevelser i världsklass tillsammans med ett globalt och innovativt bolag?

Skicka in din ansökan redan idag – urval och intervjuer sker löpande!

OM FÖRETAGET

Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

Ansök nu

Kundservicemedarbetare på heltid till Sveland Djurförsäkringar

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Okt 9
Har du ett intresse för kundservice och en passion för att hjälpa andra? Vill du arbeta i en roll där djurens välmående står i fokus? Då har vi tjänsten för dig!

För Sveland Djurförsäkringars räkning söker vi nu kundservicemedarbetare som vill bli en del av deras engagerade team. Sveland Djurförsäkringar är ett kundägt försäkringsbolag med en lång historia av att erbjuda trygghet för djurägare. Deras kontor ligger i moderna lokaler i centrala Lund, där hundar är en naturlig del av arbetsmiljön. Det är ett glatt och härligt gäng som brinner för sitt arbete och sina kunder.

Som kundservicemedarbetare är du den första kontakten för deras kunder och ansvarar för att hantera inkommande ärenden via telefon, chatt och mejl. Du hjälper kunderna med försäkringsrelaterade frågor samt utför administrativa uppgifter kopplade till kundservice. Genom ditt arbete bidrar du till en positiv kundupplevelse och säkerställer att varje kund får den hjälp och vägledning de behöver.

Detta är en direktrekrytering vilket innebär att StudentConsulting sköter rekryteringsprocessen, men du blir direktanställd av Sveland Djurförsäkringar. Arbetstiderna är förlagda under kontorstider måndag - fredag. Detta är en visstidsanställning med start omgående, t.o.m. september 2026.

DETTA SÖKER VI

Vi söker dig som:
• Har relevant erfarenhet av kundbemötande över telefon, chatt och mail.
• Har ett stort intresse för kundservice och djur.
• Är noggrann, serviceinriktad och kommunikativ.
• Har god datorvana och kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska.

Det är mycket meriterande om du har tidigare branscherfarenhet.

Låter detta som en spännande möjlighet för dig? Skicka in din ansökan redan idag! Vi rekryterar löpande.

OM FÖRETAGET

Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

Ansök nu

Timanställd kundservicemedarbetare till Sveland Djurförsäkringar

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Okt 9
Har du ett intresse för kundservice och en passion för att hjälpa andra? Vill du arbeta i en roll där djurens välmående står i fokus? Då kan detta vara jobbet för dig!

För Sveland Djurförsäkringars räkning söker vi nu kundservicemedarbetare som vill arbeta extra med kundtjänst under terminerna och heltid under sommaren och andra ledigheter. Sveland Djurförsäkringar är ett kundägt försäkringsbolag med en lång historia av att erbjuda trygghet för djurägare. Deras kontor ligger i moderna lokaler i centrala Lund, där hundar är en naturlig del av arbetsmiljön. Det är ett glatt och härligt gäng som brinner för sitt arbete och sina kunder.

Som kundservicemedarbetare är du den första kontakten för deras kunder och ansvarar för att hantera inkommande ärenden via telefon, chatt och mejl. Du hjälper kunderna med försäkringsrelaterade frågor samt utför administrativa uppgifter kopplade till kundservice. Genom ditt arbete bidrar du till en positiv kundupplevelse och säkerställer att varje kund får den hjälp och vägledning de behöver.

Detta är en direktrekrytering vilket innebär att StudentConsulting sköter rekryteringsprocessen, men du blir direktanställd av Sveland Djurförsäkringar. Arbetstiderna är förlagda under kontorstider måndag - fredag. Arbetet omfattar cirka 10 timmar per vecka under terminerna samt möjlighet till heltidsarbete under sommaren och andra ledigheter. Schemaläggningen är flexibel och baseras på verksamhetens behov och din tillgänglighet

DETTA SÖKER VI

Vi söker dig som:
• Studerar och vill arbeta extra under terminerna och heltid under sommaren.
• Har en avslutad gymnasieutbildning.
• Har ett stort intresse för kundservice och djur.
• Är noggrann, serviceinriktad och kommunikativ.
• Har god datorvana och kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska.

Låter detta som en spännande möjlighet för dig? Skicka in din ansökan redan idag! Vi rekryterar löpande.

OM FÖRETAGET

Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

Ansök nu

Student sökes till arbete inom internservice till Axis kontor i Lund!

Kontorsreceptionist
Läs mer Sep 23
Söker du ett långsiktigt varierande arbete att kunna kombinera med dina studier? Trivs du med ett fysiskt arbete och vill leverera service i världsklass? Då har vi jobbet för dig!

Vi söker nu en engagerad medarbetare till en varierad roll där man kommer arbeta inom internservice i Axis lokaler i Lund. Rollen innebär att man kommer arbeta i två olika avdelningar med många olika funktioner; Reception samt post-avdelningen. Den ena dagen kan du hantera post och gods som kommer till arbetsplatsen. En annan dag kan du vara i deras reception och ta emot kunder från hela världen. Ingen dag är den andra lik och det är viktigt att du trivs med att ha olika arbetsuppgifter.

Arbetspassen kan vara olika långa men vanligast är att man arbetar 6–8 timmar mellan 7:00-18:00. Det finns också möjlighet att arbeta uppemot heltid vissa veckor under sommaren. Axis har sina lokaler i norra Lund.

• Post och gods
• Växel
• Reception
• Underhåll/städ av utemiljöer

DETTA SÖKER VI

Du som söker tjänsten ska kunna arbeta minst 2 heldagar i veckan (mellan måndag-fredag) och söker ett långsiktigt extraarbete att kombinera med dina studier. Vi ser därför att du har minst två år kvar av dina studier.

Vi söker dig som är serviceinriktad, praktiskt lagd, lösningsorienterad och har ett leende på läpparna. I arbetet är det viktigt att man kan arbeta både i team och självständigt då det förekommer båda delar.

Det kan förekomma en del fysiskt arbete så det är viktigt att du är bekväm med det.

• Serviceinriktad
• Praktiskt lagd
• Kan arbeta både i team och självständigt
• God svenska i tal och skift
• God engelska i tal
• B-körkort är meriterande
• Nuvarande utbildning inom service management eller hotell och restaurang är meriterande.

Tycker du att tjänsten låter intressant? Sök redan idag, vi arbetar löpande med urval och intervjuer.

OM FÖRETAGET

Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

Ansök nu

Embedded Software Engineer till spännande teknikbolag i Lund

Frontend-utvecklare
Läs mer Sep 15
Har du erfarenhet av embedded-utveckling? Vi söker nu en Embedded Software Engineer till ett globalt teknikbolag i Lund. Du blir en del av ett engagerat team som driver produktutveckling från idé till färdig lösning.

I rollen som Embedded Software Engineer kommer du att ha en nyckelroll i utvecklingen av avancerade tekniska produkter. Du arbetar tätt med ingenjörer inom olika discipliner – såsom mekanik, elektronik, industriell design och produktionsteknik – för att skapa framtidens lösningar.

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innefatta:
- Design, utveckling och testning av programvara för embedded-system
- Bidra till utvecklingen av nya produkter och funktioner
- Felsökning och förbättring av mjukvaruarkitektur, från operativsystem till applikation
- Dela kunskap och bidra till kompetensutbyte inom teamet

Om tjänsten:
Tjänsten är på heltid med start enligt överenskommelse. Arbetet sker på plats i Lund under kontorstid, måndag till fredag. Du blir initialt anställd av StudentConsulting med ambitionen att övergå i en anställning direkt hos företaget efter en inledande period.

DETTA SÖKER VI

Vi söker dig som har:
- En högskole- eller civilingenjörsexamen inom exempelvis datavetenskap, elektronik, fysik eller matematik
- God erfarenhet av C-programmering och arbete i Linux-miljö
- En samarbetsinriktad inställning och trivs med agila arbetssätt
- Goda kunskaper i svenska och engelska

Det är meriterande om du även har erfarenhet av:
- Analys och design av mjukvarulösningar
- Programmering i Linux (både användarnivå och kernel)
- Verktyg och språk som Git, JavaScript, Rust, C++ och Python
- Lågnivåprogrammering och arbete med mikrokontroller
- AI och maskininlärning

Vår kund värdesätter samarbete, kunskapsdelning och en god arbetsmiljö. Här får du chansen att vara med och påverka – både produkter, arbetsmetoder och verktyg.

Låter detta som en möjlighet för dig? Skicka in din ansökan redan idag – urval sker löpande!

OM FÖRETAGET

Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

Ansök nu

Dansktalande supporttekniker till globalt Servicedesk-team!

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Sep 8
Vill du bli en del av ett IT-supportteam som hjälper användare i norden? Vi söker nu drivna medarbetare till vår kunds 1st line supportteam med fokus på Danmark, Sverige och Norge.

Som IT-supportspecialist ger du effektiv och trevlig support på danska, svenska och norska via telefon, e-post, chatt och portal. Du hanterar ärenden och serviceförfrågningar gällande hårdvara, mjukvara, M365, utskriftslösningar och nätverksåtkomst. Du supporterar även användarhantering i Active Directory och Microsoft 365, såsom konto upplåsning, lösenordsåterställning och grupphantering.

Dina arbetsuppgifter inkluderar:
- Att logga och lösa ärenden inom givna SLA, med verktyg som ServiceNow
- Första linjens problemlösning eller eskalering till 2nd/3rd line vid behov
- Upprätthålla hög kundnöjdhet med professionell kommunikation och tydliga statusuppdateringar
- Följa kunskapsartiklar och rutiner; rapportera förbättringsförslag i Knowledgedatabasen

Du kommer utgå från kunds kontor i Malmö, och arbetstiderna är förlagda under sedvanliga kontorstider måndag-fredag. Start för rollen är måndagen den 8 september.

DETTA SÖKER VI

Vi söker dig som har:
- Flytande kunskaper i danska och svenska
- Tidigare erfarenhet av servicedesk, teknisk support och ärendehantering
- Kännedom om verktyg som ServiceNow, fjärrstyrningsverktyg, Active Directory och M365

Bli en nyckelperson i vår kunds engagerade supportteam och utvecklas tillsammans med oss! Skicka in din ansökan idag och gör skillnad för våra globala slutanvändare.

OM FÖRETAGET

Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

Ansök nu