Lund: Engagerad Områdeschef i Skåne Mitt (Lund och Österlen)

Hitta ansökningsinfo om jobbet Engagerad Områdeschef i Skåne Mitt (Lund och Österlen) i Lund. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Lund inom den kategorin.

Publicerad: 2023-11-20 // Varaktighet: Heltid

EnRival AB bildades 2005, och har sedan starten varit ett av Almega auktoriserat bemannings- och omställningsföretag. Vi har mångårig erfarenhet av rekrytering, bemanning och jobbmatchning. Vi skapar jobbmöjligheter!

EnRival AB har idag ca 140 kontor över stora delar av Sverige, från Ystad i söder till Boden i norr. Våra verksamhetsområden är Rekrytering, Bemanning, Omställning och Utbildning. Inom Arbetsmarknadsprojekt är vi bl.a. kompletterande aktör till Arbetsförmedlingen, och en av Sveriges ledande leverantörer av Jobbmatchning genom tjänsten Rusta och Matcha.

EnRival är en av Sveriges största leverantörer av Arbetsförmedlingens tjänst Kundval Rusta och Matcha. Vi har stort fokus på resultat och kvalitet och att arbeta tillsammans. Vi vill nu förstärka vårt fantastiska team i i Skåne Mitt (Lund och Österlen) med en trygg och entusiasmerande ledare i rollen som:

Engagerad Områdeschef i Skåne Mitt (Lund och Österlen)

Vi på EnRival brinner för att hjälpa människor att växa, finna sysselsättning i form av arbete eller studier som leder till arbete. Kärnverksamheten är utan tvekan matchning av arbetssökande, men vi jobbar också med flera andra projekt inom rekrytering och omställning.

EnRival fortsätter växa i hög fart och vi behöver nu förstärka med en driven ledare som skall ansvara för i Skåne Mitt (Lund och Österlen).

I rollen som Områdeschef kommer du ansvara fullt ut för såväl ekonomi, etablering, kvalitet, resultat, personal och övrig operativ verksamhet i ditt område. Du har budgetansvar för hela området och leder den operativa verksamheten tillsammans med dina handledare. Du har ett tätt samarbete med övriga Områdeschefer och våra operativa ledare.

För att lyckas i denna spännande befattning bör du vara trygg i rollen som ledare och van att driva verksamhet tillsammans med dina kollegor och du rapporterar direkt till vår operativa chef.

Vi ser positivt på sökande som har eller är:

• Erfarenheter och förståelse av ekonomiskt arbete och ekonomisk uppföljning.
• Utåtriktad och nätverkande i syfte att skapa möjligheter för att ditt område ska växa.
• Lätt för teamwork, är strukturerad, initiativtagande och har en säljande personlighet.
• Erfarenhet av praktiskt ledarskap
• En väl utvecklad förmåga att kommunicera rakt och tydligt, tycker om att utmana och se möjligheter, samt älskar att ge service och glädjas åt att hjälpa andra.
• Ett naturligt driv men är ödmjuk med en förmåga att skapa glädje och entusiasm runt omkring dig.
• God digital kompetens avseende videomöten samt hanterar Excel bra.
• Erfarenhet av arbete med Arbetsmarknadspolitiska projekt är meriterande men ej krav.

Vi söker dig som har en stark vilja och drivkraft att göra ditt team framgångsrikt, samtidigt som ni bidrar till företagets totala mål.

Du behöver även vara beredd på att kavla upp ärmarna och ta i när det väl gäller, då denna roll innebär ett stort ansvar och ibland innebär mycket arbete och långa dagar.

Tjänsten är på heltid och lön enligt kollektivavtal. Dessutom finns rörliga ersättningsdelar kopplat till områdets budget.

Intresserad?

Du söker genom att gå in på www.enrival.se och klicka på ”Lediga Jobb”.
Vi emotser din ansökan snarast, då vi tillämpar löpande urval, dock senast 2023-12-10.

Tillträde enligt överenskommelse, intervjuer kommer ske löpande.

Mer information och ansökan
Vid frågor om tjänsten, vänligen kontakta operativ chef Menaida Hasanovic via epost: menaida@enrival.se

Alla platsannonser →

Andra jobb i Lund som Affärsområdeschef

Nedan visas andra jobb i Lund som Affärsområdeschef.

TRANSFORMATION MANAGER

Läs mer Sep 13
At Tetra Pak we commit to making food safe and available, everywhere; and we protect what's good – protecting food, protecting people, and protecting the planet. By doing so we touch millions of people's lives every day. And we need people like you to make it happen.
Job Summary
We are looking for a senior transformation manager, who will take a pivotal role to transform Tetra Pak Services and build our future service management model and field workforce structure. This person will drive business transformation projects and activities related to implementing new tools, new work processes, and new ways of working. The position offers a wide internal and external network in a global organization.
The position is permanent and will be based in Lund, Sweden.
What you will do
Lead and drive the global strategy, projects, and direction of transformation of service management and workforce transformation, including coordination throughout the cross-regional network of service operation.
Lead and drive Assessments, opportunity brainstorming, and continuous improvement related to service management projects of People, Processes & Technology related to service management transformation projects.
Drive productivity initiatives, strategic goals, and transformation initiatives for service management operations globally and across regional organizations.
Drive and coordinate the deployment and maintenance of the framework, processes, tools, systems, and standards to secure high-quality delivery through outsourcing service partnerships and service management operations

We believe you have
At least 5+years of experience with business transformation projects.
Leading big transformation projects on a global scale
Strong business acumen and experience building strong business cases to support strategic decisions.
Procurement and supply management transformation experience is a plus.
Project management skills and experience are a plus.
Proven experience on effective transformational change through effective communication and user training and organizational support
A university degree in Engineering or administration.
Fluent in English, both written and spoken.

As a person, you have a strong personal drive for results and the ability to lead and motivate others. You have an excellent ability to build networks and relationships with other people and cross borders. You are analytical, structured, and agile in your approach, with great communication skills.
We believe you are an outgoing team player with solid stakeholder management skills to drive and influence the future way of working. You are structured while showing flexibility and have great collaboration skills with the ability to build trust on different levels, listening, and influencing. You can see the full picture and have a holistic view rather than focusing on the details.
We Offer You
A variety of exciting challenges with ample opportunities for development and training in a truly global landscape
A culture that pioneers a spirit of innovation where our industry experts drive visible results
An equal opportunity employment experience that values diversity and inclusion
Market competitive compensation and benefits with flexible working arrangements


Apply Now
If you are inspired to be part of our promise to protect what’s good; for food, people, and the planet, apply through our careers page at https://jobs.tetrapak.com/.
This job posting expires on 2023-09-27
To know more about the position contact Jorge Meija at +19405658930
Questions about your application contact Valentina Harabagiu at +46 46 36 2369
For trade union information contact Unionen Lisbeth Larsson at +46 46 36 2320 and Akademikerklubben Lars Haraldsson at +46 46 36 2533

Ansök nu

Director Tetra Recart & Tetra Rex

Läs mer Mar 22
At Tetra Pak we commit to making food safe and available, everywhere; and we protect what's good – protecting food, protecting people, and protecting the planet. By doing so we touch millions of people's lives every day. And we need people like you to make it happen.
Job Summary
Packaging Solutions Supply Chain is continuously optimising our packaging base, strengthening the capability and global footprint and develops and deploys solutions to lift quality, reliability, flexibility and productivity to new levels.
We are looking for a skilled professional being able to take on the end-to-end business ownership of the converting equipment and processes for Tetra Recart and Tetra Rex.
As Director Tetra Recart and Tetra Rex your overall objective is to create, manage and implement converting line strategies for the converting factories in order for them to produce and deliver competitive packaging materials.
This position will be reporting to the VP Packaging Solutions Integrated Supply Chain and will be based in Lund, Sweden.
What you will do
As Director Tetra Recart & Tetra Rex you will:
Contribute to the profitable growth of Tetra Recart and Tetra Rex business with supply chain as a competitive edge
Develop converting strategy for Tetra Recart and Tetra Rex to meet packaging solutions business objectives
Establish long term investment plans and related business cases for Tetra Rex & Tetra Recart converting
Identify and prioritize needs for implementing and maintaining the industrial base for Tetra Recart & Tetra Rex
Participate in Strategic Planning Forum and Implementation Project steering groups
Participate in investment assessment
Lead prioritization of continuous improvement in converting and supply chain
Participate in supplier strategy and performance in collaboration with SuM for Base Material and all equipment out of scope of IBE
Participate development of Industrial policy for Safety within Tetra Recart & Tetra Rex
Coordinate within PS matters related to prioritization of Tetra Recart and Tetra Rex converting solutions and participate to relevant governance within D&T PM & D&T IBE

We believe you have
We believe that you have the ability to work and collaborate across borders, and also to understand and improve our customers’ as well as our own business. Having an interest in continuous improvements and a vast understanding of the need for change is therefore important.
The critical competencies we are looking for are proven leadership skills, business acumen, excellent communication and ability to drive and implement change. You need to be strong in collaborating across borders as well as driving change. You have experience from WCM, cost optimization and have a keen interest in technology and development.
As a person you are used to challenging the status quo and you have an agile way of working. You have strong leadership and influencing skills and are able to drive actions and people in an agile environment. You are able to set clear priorities, you are active in your outreach to your stakeholders and are able to drive alignment and agreement to action. You put a strong focus on the development of your team, ensuring that all team members are performing and developing well.
You have a University degree in Engineering or Business Administration and at least 10 – 15 years of proven experience in Supply Chain Operations and/or a business role.
You must be fluent both in written and spoken English.
We Offer You
A variety of exciting challenges with ample opportunities for development and training in a truly global landscape
A culture that pioneers a spirit of innovation where our industry experts drive visible results
An equal opportunity employment experience that values diversity and inclusion
Market competitive compensation and benefits with flexible working arrangements


Apply Now
If you are inspired to be part of our promise to protect what’s good; for food, people, and the planet, apply through our careers page at https://jobs.tetrapak.com/.
This job posting expires on 2023-04-05
To know more about the position contact Tahir Hafeez at +41 21 729 2629
Questions about your application contact Valentina Harabagiu at +46 46 36 2369
For trade union information contact Unionen Lisbeth Larsson at +46 46 36 2320 and Sveriges Ingenjörer Lars Haraldsson at +46 46 36 2533

Ansök nu

Vice President Processing Channel Management & Key Components

Läs mer Jan 31
At Tetra Pak we commit to making food safe and available, everywhere; and we protect what's good – protecting food, protecting people, and protecting the planet. By doing so we touch millions of people's lives every day. And we need people like you to make it happen.
Job Summary
We are looking for a VP Processing Channel Management & Key Components within our Processing Solutions & Equipment organization who will support the growth of the company through channel management and key components.
The objective of the organization is to deliver integrated industrial food solutions. The business sector Channel Management & Key Components has as mission to design the strategy for our products and support the growth through multiple sales channels.
In this role you will report to EVP Processing Solutions & Equipment and will drive an organization that has around 250 people located globally. The preferred location is Sweden/Denmark, but we consider other locations in Europe as well.
What you will do
As VP Processing Channel Management & Key Components you will:
Develop and execute Processing Strategy for the Key Components, Channels and Filtration Solutions in line with Global Strategy
Develop strategy for channels that will deliver growth of key components and identified other Tetra Pak solutions including services
Expanding the channel management business strategy through 3rd party channels
Define annual and 3yr financial targets
Deal/Opportunity Management CE Processing (decision to quote/accept price, margin, risk and resourcing) using different business models based on solution and market
Implement commercial practices and ensure compliance
Receive demands from markets and from business streams and deliver competitiveness with products / key components
Drive profitability through lower cost of goods sold in capital equipment design and production
Support service sales growth and profitability for the subcategories.
Drive productivity in the way of working by leveraging the world class engineering and management systems in Tetra Pak
Develop and drive the engineering and competence standards for the subcategories / portfolio
Drive Pricing through the chosen business model

We believe you have
You are strategic and expansive in your thinking and used to drive change on a global level. We believe that you operated internationally, and you are experienced to work on executive level.
You have a good ability at managing multiple sales channels as well as handling all the implied challenges.
If you have been involved in acquisitions or market consolidations that would be a plus.
You possess a high-level business understanding, autonomy with strong drive for results and outstanding stakeholder management, influencing skills and the ability to deal with ambiguity & continuous change in terms of work scope and challenges identified. In addition, you have a high customer focused mindset and possess the ability to listen and respond to customer’s needs.
As a person, you have demonstrated excellent communication skills and have a proven ability to manage internal and external relationships in a cooperative, diplomatic, and successful manner. You have a proven ability to develop effective relationships and gain credibility on all levels in an organization.
You possess a university background within business management, engineering or similar and you have a very good understanding of the machinery business.
We Offer You
A variety of exciting challenges with ample opportunities for development and training in a truly global landscape
A culture that pioneers a spirit of innovation where our industry experts drive visible results
An equal opportunity employment experience that values diversity and inclusion
Market competitive compensation and benefits with flexible working arrangements

Apply Now
If you are inspired to be part of our promise to protect what’s good; for food, people, and the planet, apply through our careers page at https://jobs.tetrapak.com/.
This job posting expires on 2023-02-15
To know more about the position contact Els de Cremer at elsdecremer@borderless.net

Ansök nu

Department Manager Engineering Solutions

Läs mer Jan 9
VEM söker dig som brinner för kundorienterat arbete och ledarskap och som vill vara med på Etteplans framåtriktade utvecklingsresa. Som Department Manager kommer du att vara en nyckelperson i att möjliggöra tillväxtplanen inom Engineering Services South.
Department Manager Engineering Services
I rollen som Department Manager är du ansvarig för en affärskritisk avdelning som arbetar med varierande uppdrag gentemot kunder inom ett brett spektrum av branscher. Avdelningen har en god långsiktig tillväxtpotential, som du blir katalysatorn bakom att förverkliga. Till din hjälp har du ett team på ca. 15 personer med bred kompetens inom främst mekanik, men även elektronik och inbyggd mjukvara. Initialt förväntas stort fokus fästas vid att vidareutveckla prioriterade kundrelationer. I takt med att du rekryterar och belägger fler medarbetare så kommer efterhand allt större fokus i rollen att fästas vid att vidareutveckla den strategiska projektaffären. Rollen innefattar då även att expandera i Köpenhamn/Danmark.
Ditt arbete sker i nära samspel med andra chefskollegor såväl inom som utanför affärsområdet på andra orter i Sverige samt internationellt. Etteplan ingår i en global organisation, vilket gör det möjligt att erbjuda kunderna tvärfunktionella tjänster och helhetslösningar för olika komplexa utmaningar.
Om dig
Vi söker dig som brinner för att skapa och utveckla långsiktiga kundrelationer, samt för att skapa stort engagemang hos dina medarbetare. Din goda sociala kompetens och entusiasmerande framåtanda gör dig till en person som medarbetare gärna söker sig till och vill samarbeta med. Som person är du resultatinriktad, dynamisk och känner dig manad att anta en utmanande roll i ett av Nordens ledande ingenjörsföretag!
Erfarenhet av ledarskap är meriterande men vi fäster framför allt stor vikt vid dina personliga egenskaper och drivkrafter att utvecklas med tjänsten. I grunden har du med all sannolikhet en högskole- eller universitetsutbildning. Utöver svenska kommunicerar du obehindrat på engelska i tal och skrift.
Etteplan har ordet!
Med rätt inställning är möjligheterna till spännande och utvecklande arbetsuppgifter snudd på oändliga ur såväl ett nationellt som internationellt perspektiv. Medarbetare som visar framfötterna erbjuds löpande relevanta kompetens- och karriärsutvecklingsmöjligheter. Du får jobba på ett företag med ett inspirerande och coachande ledarskap som utmanar traditionella arbetssätt i konsultbranschen. Vi har ett starkt kontaktnät och stor erfarenhet från olika företag och branscher, vilket ger dig en unik möjlighet att utvecklas. Hos oss får du stor möjlighet att planera dina dagar och här arbetar vi medvetet med att skapa en företagskultur som främjar bra balans mellan arbete och privatliv.
Etteplan är ett globalt ingenjörsbolag med över 4000 specialister som arbetar efter devisen 'Engineering with a difference'. Vi är övertygade om att morgondagens tekniska utmaningar kräver nya angreppssätt, och att varje medarbetare är viktiga för att uppnå detta. Läs mer på www.etteplan.com/sv
Bra att veta
Tjänsten är placerad på kontoret i Lund och du rapporterar till Regional Manager Engineering Services South, Mårten Jansson. Vi hanterar ansökningar löpande men önskar din ansökan senast 31 januari.
https://www.vem.se/jobb/department-manager-engineering-services?rmpage=job&rmjob=1940
VEM är VEM
VEM är ett utvecklingsorienterat konsultföretag som erbjuder högkvalitativa tjänster inom rekrytering och interimslösningar av ledande befattningar.

Ansök nu

Andra jobb i Lund från Enrival AB

Nedan visas andra jobb i Lund från Enrival AB .

Rekryteringsträff på Kiliansgatan 13 Lund

Kontorsreceptionist
Läs mer Jun 13
EnRival AB bildades 2005, och har sedan starten varit ett av Almega auktoriserat bemannings- och omställningsföretag. Vi har mångårig erfarenhet av rekrytering, bemanning och jobbmatchning. Vi skapar jobbmöjligheter!

EnRival AB har idag ca 140 kontor över stora delar av Sverige, från Ystad i söder till Boden i norr. Våra verksamhetsområden är Rekrytering, Bemanning, Omställning och Utbildning. Inom Arbetsmarknadsprojekt är vi bl.a. kompletterande aktör till Arbetsförmedlingen, och en av Sveriges ledande leverantörer av Jobbmatchning genom tjänsten Rusta och Matcha.

I samarbete med MK Manning anordnar vi en Rekryteringsträff på Kiliansgatan 13 i Lund

Vi söker personal till nedan branscher:

Lagerarbetare med truckkort och erfarenhet av att ha kört truck i arbete.
Maskinoperatörer/ produktionspersonal.
Chaufförer, B/C/CE.
Mekaniker, alt tekniskt lagda personer med förståelse för mek
Redovisningsekonom/ Ekonomiassistent

Du får möjlighet till intervju direkt på plats, samt riktigt gott kaffe.

När? 26 juni, kl. 13:00-15:00

Var ? EnRival, Kiliansgatan, 13 Lund

Kontakt? Martin Andersson, 0739600338 eller martin.andersson@enrival.se

Välkomna!

Ansök nu

Rekryteringsträff på Kiliansgatan 13 Lund

Maskinoperatör, sockerindustri
Läs mer Jun 13
EnRival AB bildades 2005, och har sedan starten varit ett av Almega auktoriserat bemannings- och omställningsföretag. Vi har mångårig erfarenhet av rekrytering, bemanning och jobbmatchning. Vi skapar jobbmöjligheter!

EnRival AB har idag ca 140 kontor över stora delar av Sverige, från Ystad i söder till Boden i norr. Våra verksamhetsområden är Rekrytering, Bemanning, Omställning och Utbildning. Inom Arbetsmarknadsprojekt är vi bl.a. kompletterande aktör till Arbetsförmedlingen, och en av Sveriges ledande leverantörer av Jobbmatchning genom tjänsten Rusta och Matcha.

I samarbete med MK Manning anordnar vi en Rekryteringsträff på Kiliansgatan 13 i Lund

Vi söker personal till nedan branscher:

Lagerarbetare med truckkort och erfarenhet av att ha kört truck i arbete.
Maskinoperatörer/ produktionspersonal.
Chaufförer, B/C/CE.
Mekaniker, alt tekniskt lagda personer med förståelse för mek
Redovisningsekonom/ Ekonomiassistent

Du får möjlighet till intervju direkt på plats, samt riktigt gott kaffe.

När? 26 juni, kl. 13:00-15:00

Var ? EnRival, Kiliansgatan, 13 Lund

Kontakt? Martin Andersson, 0739600338 eller martin.andersson@enrival.se

Välkomna!

Ansök nu

Rekryteringsträff på Kiliansgatan 13 Lund

Ekonomiassistent
Läs mer Jun 12
EnRival AB bildades 2005, och har sedan starten varit ett av Almega auktoriserat bemannings- och omställningsföretag. Vi har mångårig erfarenhet av rekrytering, bemanning och jobbmatchning. Vi skapar jobbmöjligheter!

EnRival AB har idag ca 140 kontor över stora delar av Sverige, från Ystad i söder till Boden i norr. Våra verksamhetsområden är Rekrytering, Bemanning, Omställning och Utbildning. Inom Arbetsmarknadsprojekt är vi bl.a. kompletterande aktör till Arbetsförmedlingen, och en av Sveriges ledande leverantörer av Jobbmatchning genom tjänsten Rusta och Matcha.

I samarbete med MK Manning anordnar vi en Rekryteringsträff på Kiliansgatan 13 i Lund

Vi söker personal till nedan branscher:

Lagerarbetare med truckkort och erfarenhet av att ha kört truck i arbete.
Maskinoperatörer/ produktionspersonal.
Chaufförer, B/C/CE.
Mekaniker, alt tekniskt lagda personer med förståelse för mek
Redovisningsekonom/ Ekonomiassistent

Du får möjlighet till intervju direkt på plats, samt riktigt gott kaffe.

När? 26 juni, kl. 13:00-15:00

Var ? EnRival, Kiliansgatan, 13 Lund

Kontakt? Martin Andersson, 0739600338 eller martin.andersson@enrival.se

Välkomna!

Ansök nu

För kunds räkning söker vi Livsmedelsoperatörer!

Maskinoperatör, juice, frukt, grönt o veg. olja
Läs mer Maj 16
EnRival AB bildades 2005, och har sedan starten varit ett av Almega auktoriserat bemannings- och omställningsföretag. Vi har mångårig erfarenhet av rekrytering, bemanning och jobbmatchning. Vi skapar jobbmöjligheter!

EnRival AB har idag ca 140 kontor över stora delar av Sverige, från Ystad i söder till Boden i norr. Våra verksamhetsområden är Rekrytering, Bemanning, Omställning och Utbildning. Inom Arbetsmarknadsprojekt är vi bl.a. kompletterande aktör till Arbetsförmedlingen, och en av Sveriges ledande leverantörer av Jobbmatchning genom tjänsten Rusta och Matcha.

Som Livsmedelsoperatör är du en viktig del i hela tillverkningsprocessen. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av övervakning och ansvar för processen och tillverkning av produkter. Du arbetar dagligen med mottagning av råvaror, uppvägning och blandning av produkter enligt recept samt kokning och blandning av råvaror. Under pågående produktion, kontrollera förekommande märkning. Hantering av kem- och rengöringsutrustning, städ av maskiner samt utrymmen i produktionslokalen.

Detta arbete passar dig som trivs med omväxlande arbetsmiljö och arbetsuppgifter inom produktion. Det förekommer högt arbetstempo i ett fartfyllt arbete, så god fysik är av vikt.

Välkommen till Öppen rekryteringsträff den 24 maj kl 14:00-16:00 (speedintervjuer med våra rekryteringskonsulter)

Var: EnRival AB Kiliansgatan 13, 223 50 Lund

För mer information kontakta:
Mikael Hultman 0790981200 eller mikael.hultman@enrival.se

Ta med dig ditt CV!

VÄLKOMNA!

Ansök nu

Ekonomichef

Ekonomichef
Läs mer Maj 10
EnRival AB bildades 2005, och har sedan starten varit ett av Almega auktoriserat bemannings- och omställningsföretag. Vi har mångårig erfarenhet av rekrytering, bemanning och jobbmatchning. Vi skapar jobbmöjligheter!

EnRival AB har idag ca 140 kontor över stora delar av Sverige, från Ystad i söder till Boden i norr. Våra verksamhetsområden är Rekrytering, Bemanning, Omställning och Utbildning. Inom Arbetsmarknadsprojekt är vi bl.a. kompletterande aktör till Arbetsförmedlingen, och en av Sveriges ledande leverantörer av Jobbmatchning genom tjänsten Rusta och Matcha.

Är du en bred, teamorienterad Ekonomichef med erfarenhet av personalintensiv verksamhet som längtar efter ekonomiskt helhetsansvar i ett spännande och framåt företag?

EnRival AB inklusive dotterbolaget (Karriärkonsulten) är en ledande leverantör av matchningstjänster på den svenska arbetsmarknaden. EnRival har kontor i hela Sverige från Trelleborg i söder till Kiruna i norr, totalt 135 kontor och sysselsätter i dagsläget cirka 250 medarbetare. Karriärkonsulten med cirka 70 anställda, bedriver samma verksamhet, men enbart med fokus på Stockholmsregionen. Båda bolagen är i sin tur dotterbolag till Storskogen.

Som privat arbetsförmedling och extern leverantör till arbetsförmedlingen hjälper vi dagligen människor att komma i sysselsättning. Uppdraget är resultatbaserat.

Här trivs du som vill vara med och vidareutveckla en hållbar ekonomifunktion i ett spännande bolag i stark tillväxt.

Här erbjuds du en mycket operativ roll med helhetsansvar för redovisning, rapportering, fakturering och ekonomi för hela bolaget. Du leder och fördelar det vardagliga arbetet i ekonomigruppen som förutom dig, består av två ekonomiassistenter. Du erbjuds plats i ledningsgruppen och deltar aktivt för att bidra till att utveckla EnRivals verksamhet.

Tjänsten som ekonomichef är placerad på vårt kontor i centrala Lund och du rapporterar direkt till vår VD.

Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden

• Övergripande ansvar för löpande redovisning, månads- och årsbokslut inklusive årsredovisningar, skatt, moms
• Analys och månadsuppföljning för de olika regionerna
• Budget/prognos, nyckeltal och resultatuppföljning
• Personalansvar för två ekonomiassistenter
• HR administration i samråd med HR chef
• Driva förbättringar och utveckling av digitala lösningar inom eget ansvarsområde

• Ansvar för att månadsbokslut rapporteras månatligen efter ett ganska ”tight” tidsschema till moderbolaget i ett koncernrapporteringsprogram som heter Aaro
• Övergripande ansvar för löneprocessen och därtill andra tillhörande uppgifter som skatte & avgiftsredovisning med mera
• På olika sätt delaktig i våra styrelsemöten med Storskogen Group

Kvalifikationer och erfarenhet:
Vi söker dig som är civilekonom eller motsvarande och som har något eller några års erfarenhet av kvalificerat, brett ekonomiarbete. För att bli framgångsrik i rollen ser vi att du är genuint intresserad av redovisning, systemstark och drivs av att arbeta operativt. Har du erfarenhet från vår bransch är det meriterande, men inget krav. Goda kunskaper i affärssystem är ett krav och erfarenhet från Visma, Fortnox och Aaro är mycket meriterande. Erfarenhet av praktiskt ledarskap är också meriterande.

Dina personliga egenskaper:
Du är driven, proaktiv och självgående och du besitter bred kunskap som du gärna delar med dig av. Du axlar det övergripande perspektivet kopplat till ekonomi och trivs i en teamorienterad miljö. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Vad EnRival kan erbjuda dig:

• Helhetsansvar för bolagets ekonomi
• Ett ansvarsfullt uppdrag i ett positivt och framåt företag
• Spännande utmaningar kopplat till vår fortsatta utveckling

Om företaget:
EnRival AB startade sin verksamhet 2005 och då med fokus på rekrytering och bemanning. Från 2009 har EnRival samarbetat med arbetsförmedlingen i flera olika projekt med inriktning att bekämpa landets arbetslöshet. Vårt huvudkontor ligger i Lund, varifrån vår stab och delar av ledningen arbetar. EnRival är i dagsläget en av landets största leverantörer av matchningstjänster och sätter varje dag ett tjugotal arbetssökande i egen försörjning. Våra värdeord är TILLSAMMANS, ENGAGEMANG, KVALITET och HÅLLBARHET.

Ansökan

Vi arbetar med löpande urval, varför vi välkomnar din ansökan snarast, dock senast 2023-05-29.

Eposta din ansökan med CV och personligt brev till vår VD, Peter Wolff, peter@enrival.se.

Eventuella frågor besvaras av Peter på 0733–866328

Tänk på detta innan du skickar in din ansökan (i enlighet med nya GDPR-lagstiftningen)

• Undvik känsliga personuppgifter som civil status, familjesituation/barn, etniskt ursprung, ålder, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning i din ansökan.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu