Lund: Engagerad Områdeschef i Skåne Mitt (Lund och Österlen)

Hitta ansökningsinfo om jobbet Engagerad Områdeschef i Skåne Mitt (Lund och Österlen) i Lund. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Lund inom den kategorin.

Publicerad: 2023-11-20 // Varaktighet: Heltid

EnRival AB bildades 2005, och har sedan starten varit ett av Almega auktoriserat bemannings- och omställningsföretag. Vi har mångårig erfarenhet av rekrytering, bemanning och jobbmatchning. Vi skapar jobbmöjligheter!

EnRival AB har idag ca 140 kontor över stora delar av Sverige, från Ystad i söder till Boden i norr. Våra verksamhetsområden är Rekrytering, Bemanning, Omställning och Utbildning. Inom Arbetsmarknadsprojekt är vi bl.a. kompletterande aktör till Arbetsförmedlingen, och en av Sveriges ledande leverantörer av Jobbmatchning genom tjänsten Rusta och Matcha.

EnRival är en av Sveriges största leverantörer av Arbetsförmedlingens tjänst Kundval Rusta och Matcha. Vi har stort fokus på resultat och kvalitet och att arbeta tillsammans. Vi vill nu förstärka vårt fantastiska team i i Skåne Mitt (Lund och Österlen) med en trygg och entusiasmerande ledare i rollen som:

Engagerad Områdeschef i Skåne Mitt (Lund och Österlen)

Vi på EnRival brinner för att hjälpa människor att växa, finna sysselsättning i form av arbete eller studier som leder till arbete. Kärnverksamheten är utan tvekan matchning av arbetssökande, men vi jobbar också med flera andra projekt inom rekrytering och omställning.

EnRival fortsätter växa i hög fart och vi behöver nu förstärka med en driven ledare som skall ansvara för i Skåne Mitt (Lund och Österlen).

I rollen som Områdeschef kommer du ansvara fullt ut för såväl ekonomi, etablering, kvalitet, resultat, personal och övrig operativ verksamhet i ditt område. Du har budgetansvar för hela området och leder den operativa verksamheten tillsammans med dina handledare. Du har ett tätt samarbete med övriga Områdeschefer och våra operativa ledare.

För att lyckas i denna spännande befattning bör du vara trygg i rollen som ledare och van att driva verksamhet tillsammans med dina kollegor och du rapporterar direkt till vår operativa chef.

Vi ser positivt på sökande som har eller är:

• Erfarenheter och förståelse av ekonomiskt arbete och ekonomisk uppföljning.
• Utåtriktad och nätverkande i syfte att skapa möjligheter för att ditt område ska växa.
• Lätt för teamwork, är strukturerad, initiativtagande och har en säljande personlighet.
• Erfarenhet av praktiskt ledarskap
• En väl utvecklad förmåga att kommunicera rakt och tydligt, tycker om att utmana och se möjligheter, samt älskar att ge service och glädjas åt att hjälpa andra.
• Ett naturligt driv men är ödmjuk med en förmåga att skapa glädje och entusiasm runt omkring dig.
• God digital kompetens avseende videomöten samt hanterar Excel bra.
• Erfarenhet av arbete med Arbetsmarknadspolitiska projekt är meriterande men ej krav.

Vi söker dig som har en stark vilja och drivkraft att göra ditt team framgångsrikt, samtidigt som ni bidrar till företagets totala mål.

Du behöver även vara beredd på att kavla upp ärmarna och ta i när det väl gäller, då denna roll innebär ett stort ansvar och ibland innebär mycket arbete och långa dagar.

Tjänsten är på heltid och lön enligt kollektivavtal. Dessutom finns rörliga ersättningsdelar kopplat till områdets budget.

Intresserad?

Du söker genom att gå in på www.enrival.se och klicka på ”Lediga Jobb”.
Vi emotser din ansökan snarast, då vi tillämpar löpande urval, dock senast 2023-12-10.

Tillträde enligt överenskommelse, intervjuer kommer ske löpande.

Mer information och ansökan
Vid frågor om tjänsten, vänligen kontakta operativ chef Menaida Hasanovic via epost: menaida@enrival.se

Alla platsannonser →

Andra jobb i Lund som Affärsområdeschef

Nedan visas andra jobb i Lund som Affärsområdeschef.

Verksamhetschef förebyggande djurhälsovård till Sveland Djurförsäkringar

Läs mer Maj 29
Sveland är det kundägda djurförsäkringsbolaget med anor från 1911, med idén att ta väl hand om sina djur för att kunna ge dem ett långt och hållbart liv och att dela på riskerna för skador och sjukdomar i ett samägt bolag. Vårt huvudkontor är placerat i ljusa och moderna lokaler i centrala Lund. Här är hundar välkomna och vi har idag ett 30-tal hundar på kontoret som utgör ett väldigt trevligt och uppskattat inslag i vår vardag.

Verksamhetschef förebyggande djurhälsovård
Somverksamhetschef påSveland Djurförsäkringar kommer du attha ettövergripande uppdrag att bygga upp och driva Svelands arbete med förebyggande djurhälsovård samtattledadet dagliga arbetet med vår vårdguide. Vår rådgivning är bemannad 12 timmar om dagen, alla dagar i veckan.Du har ett personalansvar över ett team påfyra till fem medarbetare ochär ytterst ansvarig för kundnöjdhet och kvalitet på den rådgivning kring djurhälsovårdvåra kunder får.
För att lyckas i din roll tror vi att du har erfarenhet av att leda andra människor i dagligt arbete. Kanske har du en bakgrund som klinikchef eller sköterskechef på djursjukhus eller klinik. Du har en stor personlig mognad, mycket god samarbetsförmåga och är kommunikativ. Du är relationsskapande och leder med gott exempel.

Följande områden kan ingå i din roll:
Leda ett team med djurvårdare och djursjukskötare som rådger djurägare per telefon.
Utveckla Svelands arbete gällande förebyggande djurhälsovård och skadeförebyggande verksamhet.
Kvalitetssäkra innehåll ochtexter om förebyggande hälsovård samt vara vår talesperson kring förebyggande djurhälsovård.
Vidareutbildning av vår personal samt ansvara för att rådgivningenkring djurhälsovård håller högsta kvalitet.
Arbeta för att hjälpa djurägare till att göra bättre val när deras djur är sjuka.


Möjlighet till hybridarbete finns.Denna roll är en rekrytering med anställning direkt hosSveland Djurförsäkringar. Vi intervjuar löpande så skicka in din ansökan redan idag.Tillträde efter överenskommelse under hösten 2024.



Varför Sveland?

Vi ägs av våra kunder vilka är några av Sveriges nöjdaste. Kunderna, det vill säga våra ägare, och deras djur, är vår högsta prioritet. Därför går vår eventuella vinst alltid tillbaka till verksamheten för att hålla våra gemensamma kostnader nere. Allt görs för kundernas gemensamma bästa. Våra medarbetare är experter på djurförsäkringar, vi hjälper kunderna snabbt och kompetent när de behöver det som bäst.I vår strävan att hjälpa våra kunder i sitt djurägande har vi som mål att förmedla expertkunskap, förebygga skador och hjälpa våra kunder undvika sjukdomar hos sina djur. Våra kunder ska känna sig trygga med att ha valt Sveland som sitt försäkringsbolag. Vi är också stolta över Svelands Stiftelse som stödjer forskning som har betydelse för djurs hälsa. Vi är ett sjuttiotal medarbetare på bolaget och ungefär lika många personer som arbetar ”ute på fältet” för att ge våra kunder den bästa servicen och tillgängligheten.

Ansök nu

Director Process Performance & Repro Hub

Läs mer Aug 20
At Tetra Pak we touch millions of lives every day, ensuring better nutrition and healthier lifestyles through safe packaging and food processing solutions. Guided by our global brand promise, PROTECTS WHAT´S GOOD, we strive to make a difference by protecting food, people and our futures. To do this we need more than smart technology. We need smart people too. People like you, who wants to work with people like us.
We empower you to reach your potential with opportunities to make an impact to be proud of – for food, people and the planet.
Job Summary
As a Director Process Performance within PS Integrated Supply Chain, you will drive OFPM process performance through effective process KPI’s, drive modernization of our process platform and tools and contribute to the supply chain strategy on a global level. Our business processes help us ensure that we work effectively together across functions and departments to deliver value to our customers.
The mission of Director Process Performance within PS ISC is to modernize the Supply Chain Process Platform, increase usage of automation and Artificial Intelligence tools, Continuous Improvements and effective Competence Development.
The position is based in Lund, Sweden and reports to Vice President Integrated Supply Chain.
What you will do
Define PS ERP / system strategy and actively contribute in building the Process Platform for future needs, including NCSP
Manage multiple teams and ensure the right competences are in place to deliver key objectives
Drive PS Process Continuous Improvement together with the Process Team and other stakeholders
Ensure the OFPM process is properly executed and controlled, including regions
Align and collaborate with Global IM and Business Transformation Office

We believe you have
To be successful in this role you must have experience from leading people and demonstrated the ability to motivate and build effective teams. You have a university degree in Engineering and/or Business Administration. You have a deep knowledge of business process management and supply chain management, in particular with OFPM, supported by good understanding of enterprise IT systems and digitalisation trends and opportunities. Demonstrated ability in working with change management is essential for this role. It’s required to be fluent in English.
We Offer You
A variety of exciting challenges with ample opportunities for development and training in a truly global landscape
A culture that pioneers a spirit of innovation where our industry experts drive visible results
An equal opportunity employment experience that values diversity and inclusion
Market competitive compensation and benefits with flexible working arrangements

Apply Now
If you are inspired to be part of our promise to protect what’s good; for food, people, and the planet, apply through our careers page at https://jobs.tetrapak.com/.
This job posting expires on 2024-09-03.
To know more about the position contact Tahir Hafeez at +41 79 247 0937
Questions about your application contact Hanna Edström at +46 46 36 3289
For trade union information contact Sveriges Ingenjörer Lars Haraldsson at +46 46 36 2533 and Unionen Lisbeth Larsson at +46 46 36 2320
Diversity, equity, and inclusion is an everyday part of how we work. We give people a place to belong and support to thrive, an environment where everyone can be comfortable being themselves and has equal opportunities to grow and succeed. We embrace difference, celebrate people for who they are, and for the diversity they bring that helps us better understand and connect with our customers and communities worldwide.

Ansök nu

Affärsområdeschef till välkänd skånsk livsmedelskoncern – Skåne

Läs mer Maj 31
Med över 30 år i branschen är vi en av Skånes mest erfarna aktörer inom rekrytering och uthyrning. Vi är en etablerad kvalitetsleverantör med gedigen kunskap om regionens arbetsmarknad och näringsliv och vi utmanar de stora med vår erfarenhet och vårt engagemang. Vi arbetar med chefer och specialister på alla nivåer inom Teknik, Logistik, Sälj, Ekonomi och Office. Vi är verksamma i Skåne och Köpenhamnsområdet och har kontor på Gustav Adolfs torg i Malmö.


Affärsområdeschef till välkänd skånsk livsmedelskoncern – Skåne

Är du en innovativ affärsstrateg som är vass på utveckling och försäljning? Är du redo att axla ansvaret för ett nytt Affärsområde på ett anrikt skånskt varumärke? Då ska du fortsätta läsa! Du kommer ansvara för och bygga upp exportmarknaden för några av företagets större produktsegment. Här ges du en unik möjlighet att ta dig an en tung och spännande roll på ett framgångsrikt skånskt livsmedelsföretag. Du blir dessutom en del av ledningsgruppen och rapporterar direkt till VD.

Arbetsuppgifter:
Som Affärsområdeschef kommer du bygga upp och utveckla ett nytt Affärsområde fokuserat kring exportmarknaden för några större produktkategorier. Du kommer bygga upp organisation, strategier och rutiner samt ansvara för att utveckla marknad och lönsamhet inom Affärsområdet. Resor inom Europa förekommer. Du kommer ha personalansvar samt driva försäljning och kundbearbetning inom ditt affärsområde.

Din bakgrund:
Du har relevant utbildning och gedigen erfarenhet med minst 5 års erfarenhet av eget ansvarsområde inom producerande företag med komplexa modeller inom B2B. Du har flerårig erfarenhet av FMCG och försäljning/kundbearbetning. Du har även tidigare arbetat med Export och Industri (med råvara/ingrediens som insatsvara till andra produkter). Du besitter god ledarskapsförmåga med minst 5 års erfarenhet av personalansvar samt dokumenterad erfarenhet av förändringsledning.
Du är drivande med ett starkt affärssinne. Du är kreativ och orädd och duktig på att skapa relationer. Du har en helhetssyn och god förståelse för hela kedjan.

Om tjänsten:
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Med start efter överenskommelse. Då du till viss utsträckning är på resande fot kommer du delvis kunna utgå hemifrån.
Vi tillämpar löpande urval och intervjuer och ber dig därför att skicka in din ansökan snarast via länken nedan. För mer information om tjänsten kontakta gärna Karin Dahlin på 0733 763 988.


Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Filiachef till Staffare i Ängelholm

Läs mer Maj 22
Om oss
Staffare söker en Filialchef till sin anläggning i Ängelholm – ett familjeägt, framgångsrikt och expansivt företag!
Vi ser att du är en engagerad person med starkt driv och har erfarenhet av att leda, gärna inom verkstadsområden som involverar entreprenadmaskiner eller andra tunga fordon.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som Filialchef kommer du att vara ledande i att utveckla och stärka vår serviceverksamhet i och runt Ängelholm.
Du kommer att ansvara för filialens personal-, arbetsmiljö-, budget-, fastighets- och resultatansvar. I nära samarbete med ditt team kommer du att driva kontinuerliga förbättringar på arbetsplatsen och aktivt arbeta med att bygga och vårda kundrelationer.


Din profil
I rollen är det av yttersta vikt att du besitter en positiv inställning, stark samarbetsvilja och ett högt ansvarstagande. Tydlig kommunikation och god ledarskapsförmåga är avgörande, och du förväntas bygga upp starka förtroendefulla relationer med kollegor. Som person är du stresstålig, strukturerad och välorganiserad i ditt arbete, du tar dig an uppgifter med metodisk precision och håller deadlines. Du är analytisk i din approach och löser problem utan att tappa sikte på långsiktiga strategier.

Ansökan
Övrigt
Vi ser att du har B-körkort. En miniminivå av tre års gymnasieutbildning efterfrågas. Det är viktigt att du har goda kunskaper i både svenska och engelska, både i tal och skrift.

Staffare prioriterar personalens välmående genom att erbjuda regelbundna hälsoundersökningar. Varje morgon tillhandahålls en gemensam frukost för att främja en hälsosam arbetsmiljö. Dessutom ges möjlighet till friskvårdsbidrag för att stödja de anställdas hälsa och välbefinnande. Företaget har även ett bonussystem där prestation och resultat belönas med ekonomiska förmåner. Du kommer ingå i ett nätverk med förnärvarande sex andra filialchefer i Sverige som rapporterar direkt till Eftermarknadschefen.

Ansökan
För mer information är du varmt välkommen att kontakta Chefsrekryterare Petra Forsberg Kyller: 0733-51 27 09. Ansök via www.clockworkpersonal.se senast den 12 juni, 2024.

Ansök nu

Interim Avdelningschef 40%, Lund

Läs mer Apr 22
Dina arbetsuppgifter

Vi söker nu en interim avdelningschef för en av våra kunders räkning. Denna position kräver hög generalistkunskap eller mycket hög specialkunskap inom ett specifikt område. Kandidaten bör ha deltagit i stora projekt och ha genomfört dessa med mycket hög kvalitet, och ha minst 9-12 års erfarenhet som konsult inom relevant område. Du ska även kunna ta huvudansvar för ledningen av en större grupp med stor självständighet.

Om Uppdraget:
Söker du en ledande position inom offentlig fastighetsförvaltning? Är du en erfaren ledare som är van vid att coacha och leda andra chefer? Vi behöver en person som kan identifiera och justera arbetsprocesser för att balansera ansvarsfördelning och arbetsbelastning inom en avdelning. Om detta låter som en utmaning du är redo för, kommer du att trivas utmärkt i denna roll.

Rollbeskrivning:
Vår kund, en kommunal verksamhet, genomgår en period av snabb tillväxt och strukturell förändring. Med en ny organisation som trädde i kraft den 1 januari detta år, söker vi en interim avdelningschef som kan stödja och övergångsleda avdelningen tills en permanent chef är på plats.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Stödja och vara sparringpartner till enhetschefer inom avdelningen.
Övervaka och dokumentera implementeringen av den nya organisationsstrukturen.
Genomföra analyser av nuvarande arbetsbelastning och ansvarsfördelning, och föreslå nödvändiga justeringar.
Sköta individuellt anpassade coachnings- och uppföljningsmöten med enhetschefer.
Hantera kontinuerlig rapportering och hålla dialogmöten med fastighetschefen.
Facilitera bilaterala möten för att hantera utmaningar som rör ansvarsområden och gränsdragningar.
Introducera och överlämna ansvar till den nya avdelningschefen när denne är rekryterad.

Personliga egenskaper:
Strukturerad med god förmåga att arbeta självständigt.
Utmärkta kommunikationsfärdigheter och förmåga att engagera och motivera andra.
Initiativrik och positiv med en förmåga att se lösningar på varje utmaning.
Erfarenhet och kvalifikationer:
Omfattande erfarenhet av ledarskap, inklusive erfarenhet av att leda andra chefer.
Bakgrund inom fastighetsförvaltning och erfarenhet från arbete i stora organisationer eller koncerner.
Flytande svenska i tal och skrift.

Uppdragets detaljer:
Startdatum: 2024-05-06
Slutdatum: 2024-09-30 (Möjlighet till förlängning: 3+3 månader under befintliga villkor.)
Plats: Lund, Sverige, med viss möjlighet till distansarbete (15%).
Omfattning: 16 timmar per vecka.

Om du är den vi söker, ansök för att bli en del av detta dynamiska team och spela en nyckelroll i att forma framtiden för vår kunds organisation.

Om oss
Sway Sourcing är ett modernt företag som rekryterar inom flera branscher på den svenska arbetsmarknaden. Vi matchar kandidaters kompetens och kunskap med företagets behov. Sway Sourcing har en företagsledning och personal med lång erfarenhet i rekryteringsbranschen, både som ägare och anställda. Vi har ett stort nätverk inom de branscher vi specialiserat oss inom och kan därför hitta de kandidater som snabbt blir en tillgång för företagen.

Ansök nu

Andra jobb i Lund från Enrival AB

Nedan visas andra jobb i Lund från Enrival AB .

Rekryteringsträff på Kiliansgatan 13 Lund

Kontorsreceptionist
Läs mer Jun 13
EnRival AB bildades 2005, och har sedan starten varit ett av Almega auktoriserat bemannings- och omställningsföretag. Vi har mångårig erfarenhet av rekrytering, bemanning och jobbmatchning. Vi skapar jobbmöjligheter!

EnRival AB har idag ca 140 kontor över stora delar av Sverige, från Ystad i söder till Boden i norr. Våra verksamhetsområden är Rekrytering, Bemanning, Omställning och Utbildning. Inom Arbetsmarknadsprojekt är vi bl.a. kompletterande aktör till Arbetsförmedlingen, och en av Sveriges ledande leverantörer av Jobbmatchning genom tjänsten Rusta och Matcha.

I samarbete med MK Manning anordnar vi en Rekryteringsträff på Kiliansgatan 13 i Lund

Vi söker personal till nedan branscher:

Lagerarbetare med truckkort och erfarenhet av att ha kört truck i arbete.
Maskinoperatörer/ produktionspersonal.
Chaufförer, B/C/CE.
Mekaniker, alt tekniskt lagda personer med förståelse för mek
Redovisningsekonom/ Ekonomiassistent

Du får möjlighet till intervju direkt på plats, samt riktigt gott kaffe.

När? 26 juni, kl. 13:00-15:00

Var ? EnRival, Kiliansgatan, 13 Lund

Kontakt? Martin Andersson, 0739600338 eller martin.andersson@enrival.se

Välkomna!

Ansök nu

Rekryteringsträff på Kiliansgatan 13 Lund

Maskinoperatör, sockerindustri
Läs mer Jun 13
EnRival AB bildades 2005, och har sedan starten varit ett av Almega auktoriserat bemannings- och omställningsföretag. Vi har mångårig erfarenhet av rekrytering, bemanning och jobbmatchning. Vi skapar jobbmöjligheter!

EnRival AB har idag ca 140 kontor över stora delar av Sverige, från Ystad i söder till Boden i norr. Våra verksamhetsområden är Rekrytering, Bemanning, Omställning och Utbildning. Inom Arbetsmarknadsprojekt är vi bl.a. kompletterande aktör till Arbetsförmedlingen, och en av Sveriges ledande leverantörer av Jobbmatchning genom tjänsten Rusta och Matcha.

I samarbete med MK Manning anordnar vi en Rekryteringsträff på Kiliansgatan 13 i Lund

Vi söker personal till nedan branscher:

Lagerarbetare med truckkort och erfarenhet av att ha kört truck i arbete.
Maskinoperatörer/ produktionspersonal.
Chaufförer, B/C/CE.
Mekaniker, alt tekniskt lagda personer med förståelse för mek
Redovisningsekonom/ Ekonomiassistent

Du får möjlighet till intervju direkt på plats, samt riktigt gott kaffe.

När? 26 juni, kl. 13:00-15:00

Var ? EnRival, Kiliansgatan, 13 Lund

Kontakt? Martin Andersson, 0739600338 eller martin.andersson@enrival.se

Välkomna!

Ansök nu

Rekryteringsträff på Kiliansgatan 13 Lund

Ekonomiassistent
Läs mer Jun 12
EnRival AB bildades 2005, och har sedan starten varit ett av Almega auktoriserat bemannings- och omställningsföretag. Vi har mångårig erfarenhet av rekrytering, bemanning och jobbmatchning. Vi skapar jobbmöjligheter!

EnRival AB har idag ca 140 kontor över stora delar av Sverige, från Ystad i söder till Boden i norr. Våra verksamhetsområden är Rekrytering, Bemanning, Omställning och Utbildning. Inom Arbetsmarknadsprojekt är vi bl.a. kompletterande aktör till Arbetsförmedlingen, och en av Sveriges ledande leverantörer av Jobbmatchning genom tjänsten Rusta och Matcha.

I samarbete med MK Manning anordnar vi en Rekryteringsträff på Kiliansgatan 13 i Lund

Vi söker personal till nedan branscher:

Lagerarbetare med truckkort och erfarenhet av att ha kört truck i arbete.
Maskinoperatörer/ produktionspersonal.
Chaufförer, B/C/CE.
Mekaniker, alt tekniskt lagda personer med förståelse för mek
Redovisningsekonom/ Ekonomiassistent

Du får möjlighet till intervju direkt på plats, samt riktigt gott kaffe.

När? 26 juni, kl. 13:00-15:00

Var ? EnRival, Kiliansgatan, 13 Lund

Kontakt? Martin Andersson, 0739600338 eller martin.andersson@enrival.se

Välkomna!

Ansök nu

För kunds räkning söker vi Livsmedelsoperatörer!

Maskinoperatör, juice, frukt, grönt o veg. olja
Läs mer Maj 16
EnRival AB bildades 2005, och har sedan starten varit ett av Almega auktoriserat bemannings- och omställningsföretag. Vi har mångårig erfarenhet av rekrytering, bemanning och jobbmatchning. Vi skapar jobbmöjligheter!

EnRival AB har idag ca 140 kontor över stora delar av Sverige, från Ystad i söder till Boden i norr. Våra verksamhetsområden är Rekrytering, Bemanning, Omställning och Utbildning. Inom Arbetsmarknadsprojekt är vi bl.a. kompletterande aktör till Arbetsförmedlingen, och en av Sveriges ledande leverantörer av Jobbmatchning genom tjänsten Rusta och Matcha.

Som Livsmedelsoperatör är du en viktig del i hela tillverkningsprocessen. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av övervakning och ansvar för processen och tillverkning av produkter. Du arbetar dagligen med mottagning av råvaror, uppvägning och blandning av produkter enligt recept samt kokning och blandning av råvaror. Under pågående produktion, kontrollera förekommande märkning. Hantering av kem- och rengöringsutrustning, städ av maskiner samt utrymmen i produktionslokalen.

Detta arbete passar dig som trivs med omväxlande arbetsmiljö och arbetsuppgifter inom produktion. Det förekommer högt arbetstempo i ett fartfyllt arbete, så god fysik är av vikt.

Välkommen till Öppen rekryteringsträff den 24 maj kl 14:00-16:00 (speedintervjuer med våra rekryteringskonsulter)

Var: EnRival AB Kiliansgatan 13, 223 50 Lund

För mer information kontakta:
Mikael Hultman 0790981200 eller mikael.hultman@enrival.se

Ta med dig ditt CV!

VÄLKOMNA!

Ansök nu

Ekonomichef

Ekonomichef
Läs mer Maj 10
EnRival AB bildades 2005, och har sedan starten varit ett av Almega auktoriserat bemannings- och omställningsföretag. Vi har mångårig erfarenhet av rekrytering, bemanning och jobbmatchning. Vi skapar jobbmöjligheter!

EnRival AB har idag ca 140 kontor över stora delar av Sverige, från Ystad i söder till Boden i norr. Våra verksamhetsområden är Rekrytering, Bemanning, Omställning och Utbildning. Inom Arbetsmarknadsprojekt är vi bl.a. kompletterande aktör till Arbetsförmedlingen, och en av Sveriges ledande leverantörer av Jobbmatchning genom tjänsten Rusta och Matcha.

Är du en bred, teamorienterad Ekonomichef med erfarenhet av personalintensiv verksamhet som längtar efter ekonomiskt helhetsansvar i ett spännande och framåt företag?

EnRival AB inklusive dotterbolaget (Karriärkonsulten) är en ledande leverantör av matchningstjänster på den svenska arbetsmarknaden. EnRival har kontor i hela Sverige från Trelleborg i söder till Kiruna i norr, totalt 135 kontor och sysselsätter i dagsläget cirka 250 medarbetare. Karriärkonsulten med cirka 70 anställda, bedriver samma verksamhet, men enbart med fokus på Stockholmsregionen. Båda bolagen är i sin tur dotterbolag till Storskogen.

Som privat arbetsförmedling och extern leverantör till arbetsförmedlingen hjälper vi dagligen människor att komma i sysselsättning. Uppdraget är resultatbaserat.

Här trivs du som vill vara med och vidareutveckla en hållbar ekonomifunktion i ett spännande bolag i stark tillväxt.

Här erbjuds du en mycket operativ roll med helhetsansvar för redovisning, rapportering, fakturering och ekonomi för hela bolaget. Du leder och fördelar det vardagliga arbetet i ekonomigruppen som förutom dig, består av två ekonomiassistenter. Du erbjuds plats i ledningsgruppen och deltar aktivt för att bidra till att utveckla EnRivals verksamhet.

Tjänsten som ekonomichef är placerad på vårt kontor i centrala Lund och du rapporterar direkt till vår VD.

Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden

• Övergripande ansvar för löpande redovisning, månads- och årsbokslut inklusive årsredovisningar, skatt, moms
• Analys och månadsuppföljning för de olika regionerna
• Budget/prognos, nyckeltal och resultatuppföljning
• Personalansvar för två ekonomiassistenter
• HR administration i samråd med HR chef
• Driva förbättringar och utveckling av digitala lösningar inom eget ansvarsområde

• Ansvar för att månadsbokslut rapporteras månatligen efter ett ganska ”tight” tidsschema till moderbolaget i ett koncernrapporteringsprogram som heter Aaro
• Övergripande ansvar för löneprocessen och därtill andra tillhörande uppgifter som skatte & avgiftsredovisning med mera
• På olika sätt delaktig i våra styrelsemöten med Storskogen Group

Kvalifikationer och erfarenhet:
Vi söker dig som är civilekonom eller motsvarande och som har något eller några års erfarenhet av kvalificerat, brett ekonomiarbete. För att bli framgångsrik i rollen ser vi att du är genuint intresserad av redovisning, systemstark och drivs av att arbeta operativt. Har du erfarenhet från vår bransch är det meriterande, men inget krav. Goda kunskaper i affärssystem är ett krav och erfarenhet från Visma, Fortnox och Aaro är mycket meriterande. Erfarenhet av praktiskt ledarskap är också meriterande.

Dina personliga egenskaper:
Du är driven, proaktiv och självgående och du besitter bred kunskap som du gärna delar med dig av. Du axlar det övergripande perspektivet kopplat till ekonomi och trivs i en teamorienterad miljö. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Vad EnRival kan erbjuda dig:

• Helhetsansvar för bolagets ekonomi
• Ett ansvarsfullt uppdrag i ett positivt och framåt företag
• Spännande utmaningar kopplat till vår fortsatta utveckling

Om företaget:
EnRival AB startade sin verksamhet 2005 och då med fokus på rekrytering och bemanning. Från 2009 har EnRival samarbetat med arbetsförmedlingen i flera olika projekt med inriktning att bekämpa landets arbetslöshet. Vårt huvudkontor ligger i Lund, varifrån vår stab och delar av ledningen arbetar. EnRival är i dagsläget en av landets största leverantörer av matchningstjänster och sätter varje dag ett tjugotal arbetssökande i egen försörjning. Våra värdeord är TILLSAMMANS, ENGAGEMANG, KVALITET och HÅLLBARHET.

Ansökan

Vi arbetar med löpande urval, varför vi välkomnar din ansökan snarast, dock senast 2023-05-29.

Eposta din ansökan med CV och personligt brev till vår VD, Peter Wolff, peter@enrival.se.

Eventuella frågor besvaras av Peter på 0733–866328

Tänk på detta innan du skickar in din ansökan (i enlighet med nya GDPR-lagstiftningen)

• Undvik känsliga personuppgifter som civil status, familjesituation/barn, etniskt ursprung, ålder, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning i din ansökan.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu