Lund: Projektassistent inom samhällsundersökningar

Hitta ansökningsinfo om jobbet Projektassistent inom samhällsundersökningar i Lund. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Lund inom den kategorin.

Publicerad: 2023-11-20 // Varaktighet:

Om Enkätfabriken
Vi på Enkätfabriken arbetar med undersökningar som leder till samhällsutveckling. Vi arbetar främst mot offentlig men även privat och ideell sektor. Bland våra större kunder finns Stockholms stad och Göteborgs stad, Svensk Kollektivtrafik, Myndigheten för tillgängliga medier, Hyresgästföreningen och många andra.
De undersökningar vi genomför är varierande, ofta komplexa och framförallt viktiga. Många beslut fattas av kommuner, myndigheter, företagsledningar och andra aktörer baserat på resultatet i mätningar som vi genomfört.
Vi är ett växande företag med för närvarande ca 30 anställda. Därför är varje anställds insatser viktiga för att företaget som helhet skall fungera på bästa sätt.
Är du en effektiv och strukturerad person som har sinne för både textskrivning och siffror men också för planering och administration? Känner du dig bekväm med att lära dig nya saker snabbt och är van vid att hantera olika IT-verktyg? ställer upp för dina kollegor när de behöver hjälp? Då kan du läsa vidare!
Vi på Enkätfabriken behöver utöka vårt underbara team med timanställda projektassistenter. Dina arbetsuppgifter kommer att vara varierande och utvecklande. Eftersom detta är en timanställning med olika mycket att göra vid olika perioder så tror vi att detta jobbet skulle passa dig som studerar på högskola/universitet extra mycket eftersom du kan kombinera dina studier med relevant antal timmar beroende på vår efterfrågan men också anpassat efter dina studier!
På Enkätfabriken arbetar vi med flera olika IT-verktyg. Att ha viss IT-vana och framförallt ett driv att lära sig nytt snabbt är en förutsättning för att trivas i rollen. Vi arbetar även mycket med rapporter, textkorrektur, siffror och data sammanställning av olika slag. Därför ser vi gärna att din studiebakgrund är kopplad till samhällsvetenskap, ekonomi, kommunikation, statistik eller annan relevant bakgrund. Det är också därför som många av våra timanställda stannar hos oss efter avklarade studier eftersom de arbetsuppgifter som vi erbjuder är i många fall relevanta till studierna inom ovannämnda ämnen/inriktningar.
Därför kan detta vara en unik chans för dig som studerar att få bygga på din erfarenhet med relevanta och utvecklande arbetsuppgifter och vem vet kanske är detta en början på din karriär hos oss?!
Arbetsuppgifter:
Du kommer att stötta upp i olika projekt där hjälp behövs. Det kan vara allt från rapport sammanställning och korrektur till olika administrativa uppgifter. Exempelvis
Korrektur av olika rapporter, texter, siffror, data korrektur samt enkät korrektur
Sammanställa och skriva olika rapporter och texter.
Skapa webbenkäter och webbformulär i Enkätfabrikens verktyg
Olika administrativa uppgifter, support, skanning



Kvalifikationer:
Noggrannhet är centralt
Passion för att skriva och hantera texter
Effektivitet och förmåga att hantera olika typer av uppgifter
Mycket god förmåga att kommunicera i skrift och tal
God IT-vana och förmåga att snabbt lära sig nya digitala verktyg
Hjälpsam och kan ställa upp med kort varsel
Gärna pågående högskole/universitetsstudier inom samhällsvetenskap, ekonomi, kommunikation, statistik eller annan relevant utbildning.



OBS: Vi arbetar löpande med rekryteringsarbetet och kan komma att tillsätta tjänsten innan ansökningstiden gått ut. Sök därför så snart som möjligt.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Lund som Administrativ assistent

Nedan visas andra jobb i Lund som Administrativ assistent.

Studentmedarbetare till PwC!

Läs mer Okt 8
Studentmedarbetare till PwC!

Är du en handlingskraftig person som drivs av att arbeta i en snabbrörlig miljö och i ett högt tempo? Är du ivrig på att lära dig mer om revision och vill få värdefull erfarenhet vid sidan av dina studier? Då kan detta vara en möjlighet för dig att bli en del av PwC under högsäsongen 2025!

Om tjänsten
Adecco söker nu studenter som vill arbeta extra som revisionsadministratör hos PwC Delivery Center under revisionens intensiva högsäsong.

Tjänsten innebär att du tillsammans med engagerade kollegor kommer att utföra administrativa tjänster av ekonomisk karaktär inom revisionsverksamheten. Som studentmedarbetare kan du vid behov även komma att kvalitetssäkra vilket innebär att du ansvarar för att säkerställa att kvalitetsmålen inom ditt tjänsteområde på Delivery Center efterföljs. Du förväntas arbeta självständigt med dina egna ärenden och ger vid kvalitetssäkring återkoppling på dessa till kollegor inom deadline. I ditt dagliga arbete är noggrannhet, kvalitet och effektivitet ledorden.

Du kommer tillhöra ett sammansvetsat team som samarbetar för att uppnå era gemensamma mål. Ditt arbete kommer att ha stor betydelse för kollegorna på Delivery Center och revisionsteamen inom PwC.
Som revisionsadministratör är dina huvudsakliga arbetsuppgifter:

• Att utföra beställda tjänster från revisionsteam
• Att ge snabb och kvalitativ service till beställande revisorer
• Samarbete och kommunikation med interna och externa team.
• Kvalitetsgranskning av DC:s tjänster med hjälp av manualer och checklistor

Tjänsten som revisionsadministratör är ett konsultuppdrag på deltid. Uppdraget förväntas löpa under perioden februari-april 2025 då högsäsongen är som mest intensiv. Rollen innebär minst 15 arbetstimmar per vecka och du kommer få möjlighet att påverka din egen arbetstid. Arbetet sker huvudsakligen dagtid på vardagar men även kvällsarbete kan förekomma. Uppdraget inleds med en upplärning i tjänsten tillsammans med dina nya kollegor. Upplärningen kommer ske under utvalda tillfällen i december och januari. Kontoret som ligger i Lund har ett modernt och öppet kontorslandskap med flexibla arbetsplatser.

Om dig
Tjänsten passar dig som söker ett meriterande arbete inom revision och som vill bli en del av PwC Sverige. Vi söker dig som idag studerar på högskola/universitet, gärna med inriktning mot ekonomi. Du har insikt i revisionsbranschen och är exempelvis inte främmande för bearbetning av finansiella rapporter. Du har med fördel tidigare arbetslivserfarenhet inom administration eller ekonomi och vet vad som krävs för att framgångsrikt kombinera studier med arbete.

Du som person trivs bäst i ett högt tempo och i en händelserik kontext där du balanserar effektivitet och kvalitet. Du är därtill handlingskraftig och räds inte för att ta egna initiativ. Eftersom arbetet sker under revisionens högsäsong är det viktigt att du är självgående och snabbt kan sätta dig in i nya arbetsuppgifter. Ett välfungerande samarbete är av högsta prioritet och det är därför viktigt att du är en kommunikativ lagspelare som gärna stöttar dina kollegor när det behövs.

Viktigt för tjänsten är:

• Studerande på högskola/universitet, med förväntad examen tidigast juni 2025
• Tillgänglighet för att arbeta minst 15 timmar per vecka
• Insikt i revisionsbranschen och ev förståelse för finansiella rapporter
• Att du är snabblärd, initiativtagande och effektiv i ditt arbetssätt
• Att du är van PC användare och behärskar Officepaketet
• Flytande svenska och behärskar engelska, i tal och skrift

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om PwC
PwC Sverige är marknadsledande inom revision och rådgivning, med 2 800 medarbetare runt om i landet.

Vårt syfte är att skapa förtroende i samhället och lösa viktiga problem. Våra 24 000 kunder är såväl globala som svenska företag och organisationer i alla storlekar samt verksamheter inom den offentliga sektorn. Vi vägleder våra kunder och hjälper dem att uppnå sina mål, oavsett vilken fas deras verksamhet befinner sig i.

PwC Sverige drivs som en självständig och oberoende juridisk enhet. Vi ingår i det globala nätverket PwC, som har 328 000 medarbetare i 152 länder. Det ger oss möjlighet att dela kunskaper och erfarenheter globalt och tillsammans utveckla hållbara lösningar för våra kunder.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Maja Ekelund på maja.ekelund@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Vi hanterar ansökningar och håller intervjuer löpande.

Välkommen med din ansökan!
 

Sökord
Adecco, Skåne, Malmö, Lund, Administratör, Administration, Service, Ekonomi, Student, Deltid, PwC, Kvalitetsgranskning

Ansök nu

SUPPLY CHAIN COORDINATOR

Läs mer Jun 12
Job DescriptionWe are searching for a Supply Chain Coordinatoor!You will work in close collaboration with business stakeholders and with different supplier management functions. The role will have both a supplier responsibility within the area of machining and castings of stainless steel, but also support the development projects for our clients Processing business in Lund.

You will focus on:
Define, implement, and manage the agendas for your Suppliers
Sourcing, contracting and management of the supplier base
Stakeholder management (e.g. PSE Business Streams, Services and Development & Technology)
Define and manage performance for your Suppliers
Early involvement on stakeholder projects



Qualifications We believe you have 2-3 years experience of Supplier Management or Supply Chain Management, preferably within the area of manufacturing or equivalent.
You have greatcommunication skills in English, both written and verbal.
Personal Qualities
To succeed in the assignment as Supply Chain Coordinator, we would like you tobedriven, target oriented and flexible with passion for business and teamwork. Further more we want you to have acommercial mindset, strong communication, and stakeholder management skills.

Company Descripiton

Our client is a multinational packaging industry company originally founded in Sweden. Here, people work actively to develop solutions and techniques in order to constantly be at the forefront of their industry.

About JobBustersJobBusters is an authorized staffing and recruitment company targeting white-collar workers and was started in 2011. We at JobBusters care about our consultants and our goal is always to build long-term relationships with both consultants and clients. Our goal is always to match our clients' dream candidates with our candidates' dream jobs!
When you join JobBustersAs a consultant at JobBusters, you can feel secure with a collective agreement, available consultant managers and committed recruiters. As a consultant, you also get access to our network of exciting companies and clients! For us, it is important that you as a consultant feel comfortable, feel a sense of security and community with us as an employer. We offer an occupational pension, salary change and the option of flexpension. You also get access to our benefits portal, where in addition to wellness allowance you have access to lots of discounts and offers in wellnes, home and leisure, transport, healthcare and much more! Your well-being is of the highest priority for us, and we therefore offer you as an employee Corporate Health Care to deal with all the challenges of everyday life, both at work and in private life
SalaryAs agreed.
Admission and ApplicationFull time, office hours with the possibility to work remote 25%. Our client wishes to start 2024-08-12 and the assignment is expected to run until 2024-12-31 with possibility of extension. You will be employed by JobBusters as a consultant with our exciting client in Lund. Send in your application in English (preferably in Word format) as soon as possible, as interviews take place continuously.

Ansök nu

Kundmottagare vid TKM Revinge garnison

Läs mer Okt 8
Är du teknikintresserad och tycker om att jobba varierat?
Vill du vara med och påverka Sveriges försvarsförmåga?
Då kan du vara den kundmottagare som vi söker till Revinge garnison när vi åter expanderar.

Om verksamheten
Vid varje garnisonsort finns en Logistikenhet organiserad och vid denna en Teknisk avdelning
med en Teknisk Kundmottagning (TKM).
TKM är navet för samordning, beställning och uppföljning av underhållsåtgärder på
materielen som används av förbanden på garnisonsorten.
I Revinge garnison har vi huvudsakligen mekaniserade förband med både bandgående- och
hjulgående stridsfordon. Härutöver finns en flotta av diverse fordonstyper, ledningssystem
och annan materiel. Detta innebär att vi har en stor spännvidd på vilka typer av materiel som
skall underhållas.


Den tekniska kundmottagningen hanterar alla beställningar av underhåll både mot
Försvarsmaktens interna underhållsleverantörer och externa som t.ex. SAAB och MECA. Det
innebär att allt förebyggande och avhjälpande underhåll passerar, om inte fysiskt så virtuellt,
TKM. Det innefattar också planering och styrning av besiktning av fordon och grundtillsyner
på all materiel.


Du ingår i ett arbetslag om två handläggare, fem kundmottagare, en civil tekniker och en
drifttekniker under sektionschefen (C TKM).


Vad kan vi erbjuda dig?
Hos oss får du möjlighet att arbeta med spännande arbetsuppgifter för att bidra till att göra
Sverige och världen lite säkrare. Vi värdesätter ömsesidigt förtroende och hos oss får du både
eget ansvar och goda möjligheter att kompetensutvecklas. Du får, beroende på ålder, upp till
35 semesterdagar. Du får (skall) träna 2-3 timmar per vecka på arbetstid.


Huvudsakliga arbetsuppgifter


• Administrativt arbete främst med Försvarsmaktens stödsystem PRIO (SAP)
• Bokning och återrapportering av underhållsproduktion
• Planering av objekt efter de prioriteringar och styrningar som finns
• Löpande kontakter med kunder och brukare av materiel
• Länk mellan kunder och underhållsleverantörer
• Vara beredd att stödja brukare som genomför vård i vårdanläggningarna samt
vara behjälplig med att låna ut verktyg och annan utrustning som tillhandahålls via TKM.

Kvalifikationer


• Gymnasieutbildning med teknisk inriktning eller motsvarande som av arbetsgivaren bedöms
som likvärdig
• Goda kunskaper och vana vid MS Office eller motsvarande
• Körkort lägst klass B
• Goda kunskaper i tal och skrift på svenska

Personliga egenskaper
Hos oss är det viktigt att du har en positiv attityd till arbetet och verksamheten. Vi söker dig
som arbetar bra självständigt likväl som i grupp. Som person är du strukturerad och gör
korrekta avvägningar och prioriteringar. Vi söker dig som är noggrann och väl medveten om
mål och kvalitetsstandard. Arbetet kräver även att du är stresstålig och kan jobba med flera
arbetsuppgifter samtidigt. Du skall utöver huvudtjänsten, vara beredd att genomföra fysiskt
krävande uppgifter.
Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet.


Meriterande


• Erfarenhet av arbete som kundmottagare inom fordonsbranschen eller annan erfarenhet som
av arbetsgivaren kan bedömas som likvärdig
• Erfarenhet av och kunskap i verkstadsdrift och materielunderhåll i Försvarsmakten
• Erfarenhet av arbete i SAP
• Erfarenhet av Försvarsmaktens system för materielunderhåll PRIO och LIFT
• Goda kunskaper i engelska

Anställningen
Civil tjänsteman, anställs tillsvidare med 6 månaders provanställning.
Normal arbetstid är 07:30-16:30 med flextidsavtal.
Arbete vid andra tider kommer att krävas liksom i viss mån resor i tjänsten.
Individuell lönesättning tillämpas. Tillträde snarast eller efter överenskommelse.
Tjänstgöringsort Revingehed, Södra Skånska Regementet, ca 20 km utanför Lund.


Förfrågningar gällande tjänsten kan göras till Sektionschef Lars Claesson 046-368000.


Fackliga företrädare
OFR/O of-p7@mil.se
OFR/S senadin.sela@mil.se
SACO saco-revinge-p7@mil.se
SEKO seko-revinge-p7@mil.se

Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats.
--------------------------------------------------------
Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet:

Södra skånska regementet kallas också för P 7. P står för pansar eftersom regementet främst använder sig av pansarfordon. Vi genomför en militär grundutbildning för värnpliktiga i markstrid, mekaniserad och motoriserad strid med stöd av våra huvudfordon som är: stridsvagn 122, stridsfordon 9040C och pansarterrängbil 360.

P 7 har heltid- och deltidsanställd personal som tjänstgör i sina olika befattningar nationellt och internationellt.

I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv.

En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap.
Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning.

Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas.

Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

Ansök nu

Operations Manager (Distans)

Läs mer Okt 6
Baserade i USA med våra rötter i Sverige är Dosetest i framkant när det gäller att bekämpa överdoseringskrisen i USA, en kris som tragiskt nog tog över 100 000 amerikanska liv förra året. Vi är dedikerade till att förse organisationer som sjukhus och statliga/lokala myndigheter med avancerade och kostnadseffektiva testmetoder.
Vi har nått en betydande framgång genom att lansera den första patenterade produkten som nått marknadsframgång, vilket har lett till branschens största statliga kontrakt för att distribuera nästan 10 miljoner tester.
När vi fortsätter att växa och göra skillnad söker vi nu en dedikerad individ som vill bli en del av oss som Operations Manager. I denna roll kommer du att vara en central figur i att övervaka våra dagliga operationer, hantera samordningen mellan våra tillverkningspartners och vårt logistikteam, och samtidigt säkerställa att våra kunder får bästa möjliga support och service.
Vad du kommer att göra:
Fungera som en nyckelkontakt mellan tillverkningspartners och logistikteamet för att säkerställa en effektiv drift och problemfri produktions- och leveranskedja.
Analysera lagernivåer och optimera produktionsscheman för att möta affärsbehov och förhindra brist eller överskott.
Assistera i kundsupport vid behov, lösa frågor och identifiera möjligheter att förbättra kundnöjdheten, samt implementera effektiva lösningar.
Koordinera och stödja säljteamet med administrativa och operationella uppgifter för att säkerställa en hög servicenivå och en smidig säljprocess.
Samordna och förbättra interna processer, samt bistå VDi att driva strategiska verksamhetsinsatser för att stötta företagets tillväxt.

Kärnansvar:
Säkerställa effektiv kommunikation och samordning mellan tillverkningspartners, logistik och andra operativa team.
Övervaka lagerhantering och produktion för att möta affärsmål och optimera effektiviteten.
Assistera i kundsupport för att lösa problem snabbt och bygga långsiktiga kundrelationer.
Stödja säljteamet och bidra till effektiva administrativa rutiner som förbättrar hela organisationens prestation.

Vad vi värderar:
En detaljorienterad inställning och en stark förmåga att driva operationell effektivitet.
En proaktiv och lösningsorienterad approach, med en vilja att anpassa sig och arbeta i en snabb och dynamisk miljö.
En förmåga att kombinera strategiskt tänkande med ett fokus på att uppnå konkreta resultat, både för våra interna team och för våra kunder.

Ansök nu

Administratör

Läs mer Sep 27
Om tjänsten
Vi söker just nu administratörer till heltidstjänst på företag i Malmö/Lund området. Du kommer att arbeta med enklare administrativa uppgifter och fungera som stödfunktion för organisationen i stort. Du kommer arbeta med bearbetning och dokumentation av kundmaterial. Utöver det administrativa arbetet kommer tjänsten även innefatta mycket telefonkontakt med kunder där din känsla för service kommer väl till pass. Vissa ekonomirelaterade uppgifter kan också komma att ingå.

Tjänsten är ett konsultuppdrag med som fortlöper under minst 6 månader. Det kan finnas möjlighet till förlängning när uppdraget löper ut och på sikt en anställning hos företaget. Arbetstiderna är måndag till fredag 8.00-17.00.

Om dig
Vi söker dig som minst har en avklarad gymnasieutbildning. I rollen som administratör kommer du ha en betydande roll för verksamheten där noggrannhet och struktur är av största vikt. Vi söker dig som trivs med administrativa arbetsuppgifter samtidigt som du drivs av att arbeta serviceinriktat. 

Arbetet kräver att du som person är stresstålig samt har en förmåga att kunna prioritera och hantera olika arbetsmoment utan att tumma på noggrannhet och kvalitet. Du är även en lagspelare som gärna bistår och stöttar dina kollegor när det behövs.

Kontaktuppgifter

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare via accsverige@adecco.se. 

Har du frågor angående registrering eller tekniska problem, var god kontakta supporten via info@adecco.se. 

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Lund från Enkätfabriken AB

Nedan visas andra jobb i Lund från Enkätfabriken AB .

Junior Analytiker

Statistiker
Läs mer Sep 25
Gillar du siffror, IT och samhällsfrågor och vill arbeta som analytiker i undersökningar som leder till samhällsutveckling? Vi behöver nu utöka vårt team med en ny kollega till vårt kontor i Lund. I denna roll arbetar du främst med databearbetning ("data wrangling") och redovisning av resultat i olika format som t.ex. PowerPoint/Excel eller webbaserade dashboards. Du kommer även, tillsammans med våra övriga analytiker, jobba med att ta fram nya analysmetoder och produkter.
På Enkätfabriken tror vi på att de anställda skall kunna växa inom organisationen, därför innebär tjänsten stor möjlighet att utvecklas och på sikt ta mer eget ansvar för automatiserings- och utvecklingsprojekt.


Vem är du?
Vi söker dig som har ett samhällsintresse, gillar undersökningar och vill lära dig mer om de metoder och verktyg som används i undersökningsbranschen.
Du har god IT-vana med erfarenhet av Excel, SPSS eller annan statistikprogramvara.
Du trivs?med att ha många olika uppgifter samtidigt och?att arbeta i ett högt tempo.?Det är av stor vikt att ha kapaciteten att jobba mot deadlines, prioritera, vara noggrann och självgående.
Du bör ha en akademisk examen inom IT, matematik, statistik eller annat område som vi bedömer likvärdigt. Viss statistikutbildning på universitetsnivå är ett krav.
Det är till fördel om du har intresse av att visuellt presentera statistik.
Du kan arbeta i Lund.



Kvalifikationer:
Hög IT-vana
God vana av att arbeta med Excel och PowerPoint
Allmänt intresse för siffror och data science
Effektiv och självgående
Social förmåga och trygghet i möten med nya människor



Meriterande:
Akademiska meriter inom IT, matematik, statistik eller liknande områden
Intresse för programmering, erfarenhet av Python/Pandas eller R
Vana av att arbeta i SPSS eller annan statistikprogramvara
Känsla för datavisualisering



Om Enkätfabriken
Vi på Enkätfabriken arbetar med undersökningar som leder till samhällsutveckling. Vi arbetar främst mot offentlig men även privat och ideell sektor. Bland våra större kunder finns Stockholms stad och Göteborgs stad, Myndigheten för Samhällsskydd och Beredskap, Skolverket, Hyresgästföreningen, Mathem, bland många andra. De undersökningar vi genomför är varierande, ofta komplexa och framförallt viktiga. Många beslut fattas av kommuner, myndigheter, företagsledningar och andra aktörer baserat på resultatet i mätningar som vi genomfört. Vi uppmuntrar egna initiativ och att forma sin egen roll på Enkätfabriken.
Vi är ett växande företag som vunnit flera Gasellpriser. För nuvarande är vi 30?anställda (+ flertal intervjuare). Självklart erbjuder vi friskvårdsbidrag och tjänstepension för våra anställda, dessutom kan vi med visst självförtroende hävda att vi har Sveriges godaste kaffe. Hos oss får du arbeta i en roll där du kan växa och utvecklas.
Sök tjänsten med ditt CV och ett personligt brev!

Ansök nu

Dansktalande telefonintervjuare

Telefonintervjuare
Läs mer Aug 23
Om jobbet
Tycker du om att samtala med människor, talar du danska och vill du jobba med något som leder till utveckling? Letar du dessutom efter ett flexibelt extrajobb med möjlighet att arbeta upp till 20 timmar i veckan under v.38-v.39? Då kan tjänsten som intervjuare vara något för dig!
Kort om oss
Vi på Enkätfabriken arbetar med olika typer av undersökningar på uppdrag av offentliga organisationer, akademisk sektor, företag och föreningar. Vi är ett företag som sätter kvaliteten på våra undersökningar och vårt analysarbete i första rummet. Vi har kontor i Göteborg, Lund och Stockholm.
Kort om tjänsten
Som intervjuare samlar du in svar om viktiga frågor som leder till samhällsutveckling. Arbetstiderna är till stor del flexibla och jobbet passar därför perfekt för dig som exempelvis studerar på halvfart. Vi ser helst att du kan arbeta upp till 20 timmar i veckan under v.38-v.39.
Om dig
– Du talar danska (flytande)
– Du är flexibel, snabblärd, noggrann och tar gärna kontakt med andra människor
– Du är bekväm med att arbeta med datorn som främsta verktyg
– Du har gärna läst minst en termin på universitet eller högskola, gärna inom samhällsvetenskap, ekonomi eller humaniora
Vi erbjuder:
– En timanställning där du kan påverka dina arbetstider och hur mycket du arbetar
– Ett givande extrajobb med möjligheter att arbeta hemifrån
– Ett arbetsklimat där tempot är högt, men noggrannhet är viktigast
– En liten arbetsplats där varje anställds insats är viktig för helheten
– En helt fast timlön
Observera att ansökningar endast tas emot via arbetsgivarens webbplats, inte via mejl.
Läs mer om oss på vår hemsida!

Ansök nu

Telefonintervjuare, sommarjobb

Telefonintervjuare
Läs mer Jun 17
Om jobbet
Tycker du om att samtala med människor och vill du jobba med något som leder till utveckling? Letar du dessutom efter ett flexibelt sommarjobb som genomförs hemifrån och vill arbeta mellan 20-40 timmar i veckan under juli månad? Då kan tjänsten som telefonintervjuare vara något för dig!
Kort om oss
Vi på Enkätfabriken arbetar med olika typer av undersökningar på uppdrag av offentliga organisationer, akademisk sektor, företag och föreningar. Vi är ett företag som sätter kvaliteten på våra undersökningar och vårt analysarbete i första rummet. Vi har kontor i Göteborg, Lund och Stockholm.
Kort om tjänsten
Som intervjuare samlar du in svar om viktiga frågor som leder till samhällsutveckling. Arbetstiderna är förlagda eftermiddagstid och kvällstid på vardagar samt under helger. Du har möjlighet att påverka vilka dagar och tider du vill arbeta. Arbetstiderna är alltså flexibla och jobbet passar därför perfekt för dig som exempelvis studerar på halvfart. Det finns även goda möjligheter till förlängd anställning efter sommaren.
Om dig
– Du är flexibel, snabblärd, noggrann och tar gärna kontakt med andra människor
– Du är bekväm med att arbeta med datorn som främsta verktyg
– Du har gärna läst minst en termin på universitet eller högskola, gärna inom samhällsvetenskap, ekonomi eller humaniora
– Du vill arbeta mellan 20-40 timmar i veckan under juli månad
Vi erbjuder:
– En timanställning där du kan påverka dina arbetstider i stor utsträckning
– Ett arbetsklimat där tempot är högt, men noggrannhet är viktigast
– En liten arbetsplats där varje anställds insats är viktig för helheten
– En helt fast timlön
Observera att ansökningar endast tas emot via arbetsgivarens webbplats, inte via mejl. Rekrytering sker löpande.
Läs mer om oss på vår hemsida!

Ansök nu

Norskspråkig junior projektledare inom samhällsundersökningar

Marknadsundersökare
Läs mer Maj 16
Om Enkätfabriken
Vi på Enkätfabriken arbetar med undersökningar som leder till samhällsutveckling. Vi arbetar främst mot offentlig men även privat och ideell sektor. Bland våra kunder finns de flesta kommuner i landet och flera regioner och myndigheter.
De undersökningar vi genomför är varierande, ofta komplexa och framförallt viktiga. Många beslut fattas av kommuner, myndigheter, företagsledningar och andra aktörer baserat på resultatet i mätningar som vi genomfört.
Vi är ett ägarlett företag med ungefär ett trettiotal anställda. Därför är varje anställds insatser viktiga för att företaget som helhet skall fungera på bästa sätt.
Om tjänsten
Vi rekryterar nu en norskspråkig junior projektledare som arbetar tillsammans med mer seniora projektledare i att genomföra kundprojekt från start till mål. Arbetet innebär att du sköter planering, utformning av enkäter och även har kundkontakt i olika undersökningsprojekt. Du kan även göra enklare analyser och sammanställningar av resultaten, därför behöver du ha en god grundförståelse för statistik. Du kommer att arbeta åtminstone till del med norska kunder och måste därför behärska norska på en mycket god nivå.
För att trivas i rollen är det viktigt att du är självgående och gillar att hitta lösningar. Det är också viktigt att du kan hantera en bredd av arbetsuppgifter samt uppskattar att arbeta med flera olika kunder och projekt parallellt.
Du kommer även, precis som alla andra anställda i företaget, att vara delaktig i att på olika sätt arbeta med att utveckla företaget och våra arbetssätt. Det är viktigt att du är noggrann, strukturerad och effektiv men du har också god uppbackning i erfarna kollegor, tillgängliga chefer och väl utvecklade arbetssätt och rutiner.
Arbetet kommer inledningsvis att vara på deltid eller heltid men kommer med tiden att kunna övergå i en heltidstjänst.
Kvalifikationer:
- Akademisk examen inom statistik, samhällsvetenskap, beteendevetenskap, ekonomi eller annan relevant inriktning
- Mycket god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på norska.
- Effektiv och självgående
- Noggrann och strukturerad
- God IT-vana
- Kunskap och vana i Excel och/eller statistikprogram är meriterande
OBS: Vi arbetar löpande med rekryteringsarbetet och kan komma att tillsätta tjänsten innan ansökningstiden gått ut. Sök därför så snart som möjligt.

Ansök nu

Junior projektledare inom samhällsundersökningar

Marknadsundersökare
Läs mer Maj 10
Om Enkätfabriken
Vi på Enkätfabriken arbetar med undersökningar som leder till samhällsutveckling. Vi arbetar främst mot offentlig men även privat och ideell sektor. Bland våra kunder finns de flesta kommuner i landet och flera regioner och myndigheter.
De undersökningar vi genomför är varierande, ofta komplexa och framförallt viktiga. Många beslut fattas av kommuner, myndigheter, företagsledningar och andra aktörer baserat på resultatet i mätningar som vi genomfört.
Vi är ett ägarlett företag med ungefär ett trettiotal anställda. Därför är varje anställds insatser viktiga för att företaget som helhet skall fungera på bästa sätt.
Om tjänsten
Vi rekryterar nu en junior projektledare som arbetar tillsammans med mer seniora projektledare i att genomföra kundprojekt från start till mål. Arbetet innebär att du sköter planering, utformning av enkäter och även har kundkontakt i olika undersökningsprojekt. Du kan även göra enklare analyser och sammanställningar av resultaten, därför behöver du ha en god grundförståelse för statistik.
För att trivas i rollen är det viktigt att du är självgående och gillar att hitta lösningar. Det är också viktigt att du kan hantera en bredd av arbetsuppgifter samt uppskattar att arbeta med flera olika kunder och projekt parallellt.
Du kommer även, precis som alla andra anställda i företaget, att vara delaktig i att på olika sätt arbeta med att utveckla företaget och våra arbetssätt. Det är viktigt att du är noggrann, strukturerad och effektiv men du har också god uppbackning i erfarna kollegor, tillgängliga chefer och väl utvecklade arbetssätt och rutiner.
Kvalifikationer:
- Akademisk examen inom statistik, samhällsvetenskap, beteendevetenskap, ekonomi eller annan relevant inriktning
- Mycket god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift
- Effektiv och självgående
- Noggrann och strukturerad
- God IT-vana
- Kunskap och vana i Excel och/eller statistikprogram är meriterande
OBS: Vi arbetar löpande med rekryteringsarbetet och kan komma att tillsätta tjänsten innan ansökningstiden gått ut. Sök därför så snart som möjligt.

Ansök nu

Projektledare inom samhällsundersökningar

Marknadsundersökare
Läs mer Maj 10
Om Enkätfabriken
Vi på
Enkätfabriken arbetar med undersökningar som leder till samhällsutveckling. Vi arbetar främst mot offentlig men även privat och ideell sektor. Bland våra kunder finns de flesta kommuner i landet och flera regioner och myndigheter.
De undersökningar vi genomför är varierande, ofta komplexa och framförallt viktiga. Många beslut fattas av kommuner, myndigheter, företagsledningar och andra aktörer baserat på resultatet i mätningar som vi genomfört.
Vi är ett ägarlett företag med ungefär ett trettiotal anställda. Därför är varje anställds insatser viktiga för att företaget som helhet skall fungera på bästa sätt.
Om tjänsten
Vi rekryterar nu en projektledare som arbetar med att genomföra kundprojekt från start till mål. Arbetet innebär att du sköter kundkontakt, utformning och planering av projekt samt att du tar fram enkäter och ansvarar för alla steg till en färdig produkt. Du gör även en del av analysarbetet och drar slutsatser av resultaten som är till nytta för kunderna, därför behöver du ha en god grundförståelse för statistik.
För att trivas i rollen är det viktigt att du är självgående och gillar att hitta lösningar. Det är också viktigt att du kan hantera en bredd av arbetsuppgifter samt uppskattar att arbeta med flera olika kunder och projekt parallellt.
Du kommer även, precis som alla andra anställda i företaget, att vara delaktig i att på olika sätt arbeta med att utveckla företaget och våra arbetssätt. Det är viktigt att du är noggrann, strukturerad och effektiv men du har också god uppbackning i duktiga kollegor och väl utvecklade arbetssätt och rutiner.
Kvalifikationer:
- Akademisk examen inom statistik, samhällsvetenskap, beteendevetenskap, ekonomi eller annan relevant inriktning
- Viss arbetslivserfarenhet inom området eller liknande områden
- Mycket god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift
- Effektiv och självgående
- Noggrann och strukturerad
- God IT-vana
- Kunskap och vana i Excel och/eller statistikprogram är meriterande
OBS: Vi arbetar löpande med rekryteringsarbetet och kan komma att tillsätta tjänsten innan ansökningstiden gått ut. Sök därför så snart som möjligt.

Ansök nu