Lund: Personlig assistent sökes

Hitta ansökningsinfo om jobbet Personlig assistent sökes i Lund. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Lund inom den kategorin.

Publicerad: 2023-11-20 // Varaktighet: Deltid

För vår kunds räkning söker vi nu personliga assistenter till en ung flicka i Staffanstorp. Du ska vara lyhörd för vår kunds behov och önskemål. Kunden är 5 år och söker en positiv, stabil och lugn person som ska hjälpa henne i sin vardag. Arbetstiden är förlagd till dagtid.

 

För oss är det viktigt att du klickar med kunden du arbetar tillsammans med och är lyhörd för hennes behov och önskemål.Du ska vara empatisk och respektera kundens integritet. Du ska kunna fatta egna beslut och ha nära till skratt. Du ska vara ansvarstagande och lätt för att samarbeta. Du måste också kunna ta ett steg tillbaka när det behövs.

 

Har du erfarenhet av teckenspråk och tracheostomi är det meriterande men inte ett krav. Körkort är önskvärt men inte ett krav.

 

Utdrag ur belastningsregistret kommer begäras.

 

Dina arbetsuppgifter:

För yrket förekommande uppgifter.

Assistansen bedrivs främst på kundens förskola men även andra platser där kunden befinner sig.

Du arbetar stödjande och motiverande.

Utbildning får du på plats och via Monument Assistans.

 

 

 

 




Monument Assistans är alternativet för personer med personlig assistans som söker skräddarsydda lösningar. Vi har hög kompetens och bred erfarenhet av personlig assistans. För att vi ska kunna hjälpa våra kunder på allra bästa sätt så arbetar vi med hög tillgänglighet och ett nära och personligt samarbete.

Vi vet att vår personal är nyckeln till att bedriva en bra personlig assistans. Därför är det centralt för oss att du som medarbetare är både känner stolthet och glädje över att arbeta hos oss. Vi på Monument Assistans vill därför ge dig möjligheten att utvecklas i din yrkesroll. Vi uppskattar nyfikna och engagerade medarbetare.

Vi erbjuder dig goda lönevillkor, ett nära ledarskap och friskvårdsersättning. Vi ger dig en arbetsmiljö där det är högt i tak och där du har goda möjligheter att påverka din egen arbetssituation. Vi tar gärna fram individuella fortbildningslösningar beroende på i vilken typ av uppdrag du arbetar i. Hos oss får du möjligheten att växa!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Lund som Personlig assistent

Nedan visas andra jobb i Lund som Personlig assistent.

Personlig assistent sökes till aktiv man i Lund

Läs mer Okt 9
Nytt
Nu söker vi på Nordström Assistans Dig som har hjärtat på rätt ställe och som vill tillgodose en människas liv med särskilda insatser.
Vad innebär tjänsten?
Vi söker nuen personlig assistent till en man i 47 års åldern medförsvagad vänster sida och syn bosatt i Lund. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat följande dagliga rutiner, personlig hygien, måltider, på- och avklädning samt hjälp med träning.Vår kund gillar att träna och det är viktigt att du somassistent delar detta intresse.
Vi söker dig som kan arbeta extra vid behov och arbetstiderna är fördelade på8-20:30 & 9:00-21:30.Omfattning:Extra vid behovAntal tjänster:2Tillträde: Enligt överenskommelse.
Om dig -
Som personlig assistent ser vi gärna att du ärsamarbetsvillig, lyhörd, ansvarstagande, flexibel och en bra lagspelare. Viktigaste är att det finns personkemi mellan dig som sökande och kunden. Vilket kan komma till att bli avgörande vid det slutgiltiga urvalet.
Krav för tjänsten ärkörkort.
Meriterande är att du har tidigareerfarenhet av arbete som personlig assistent eller inom vård och omsorg och intresse för träning.


RekryteringsprocessenDin ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare.Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia.Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag!
Vid eventuellanställningFöranställning hos oss på Nordström Assistansbehöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år.
Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/För dig med anställningsstödNordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju.
Nordström AssistansVi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team!
Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna.
Du hittar mer information påhttps://www.nordstromassistans.se

Ansök nu

Assistent till man i Lund

Läs mer Sep 27
Vi söker en personlig assistent till en kille på 40 år.
Vår kund har en intellektuell funktionsnedsättning med autistiska drag och har assistans dygnets alla timmar.

Som personlig assistent är du behjälplig med allt i kundens vardag, så som personlig hygien, matlagning, städning, eventuell bilkörning, bland mycket annat.

Dagtid vardagar tillbringas på daglig verksamhet. På helgerna uppskattas att hitta på olika aktiviteter, då man även är dubbelassistans.

Vi söker nu främst en person som kan arbeta som timvikarie, vid ordinarie personals frånvaro.
Det viktigaste är att personkemin stämmer, men det är meriterande med erfarenhet utav personlig assistans samt att inneha körkort.

Du bör ha en förmåga att vara lugn i alla situationer, ta egna initiativ när det behövs samt att kunna arbeta motiverande.

På Björka är vi alla ett team med ett och samma mål – att leverera den bästa assistansen för dig.

För oss är du som kund eller anställd aldrig en i mängden. Vi vet vem du är när du kontaktar oss.

Det viktigaste för oss är dialogen med kunder och anställda. Det är nyckeln till en välfungerande assistans.

Du kan alltid nå oss, och vi återkommer alltid om vi var upptagna.

Vi ligger i absoluta framkanten avseende de system som används för att göra arbetet så effektivt som möjligt för dig.

Ansök nu

Personlig assistent sökes i Lund

Läs mer Sep 20
Nu söker vi på Nordström Assistans Dig som har hjärtat på rätt ställe och som vill tillgodose en människas liv med särskilda insatser.Vad innebär tjänsten?
Vi söker nu en personlig assistent till en rullstolsburen man i 50 årsåldern som är bosatt i centrala Lund. Arbetsuppgifterna är många och varierande då kund behöver hjälp med det mesta i vardagen. Exempel på arbetsuppgifter är bland annat följande, dagliga rutiner, tunga lyft, personlig hygien, måltider och på- och avklädning. Permobil och lyft finns på arbetsplatsen. Att gå och fika, äta god mat, gå promenader, se på tv eller ha goda samtal är något som uppskattas och ser positivt på om du delar dessa intressen.
Tjänsten är på 100%och är fördelade på dagtid, kväll, natt och helger.Arbetstiderna ser ut följande med reservation att ändringar kan ske:ca 07.00-16.00, 15.00-22.00, 22.00-08.00 (ca 4h väntetid).Tillträde: Enligt överenskommelse.
Om dig -
Som personlig assistent ser vi gärna att du är samarbetsvillig, lyhörd, ansvarstagande, flexibel och en bra lagspelare. Viktigaste är att det finns personkemi mellan dig som sökande och kunden. Vilket kan komma till att bli avgörande vid det slutgiltiga urvalet.
Meriterande är om du har erfarenhet av arbete som personlig assistent eller inom vård och omsorg.


RekryteringsprocessenDin ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare.Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia.Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag!
Vid eventuellanställningFöranställning hos oss på Nordström Assistansbehöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år.
Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/För dig med anställningsstödNordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju.
Nordström AssistansVi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team!
Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna.
Du hittar mer information påhttps://www.nordstromassistans.se

Ansök nu

Personlig assistent sökes i Lund

Läs mer Sep 19
Nu söker vi på Nordström Assistans Dig som har hjärtat på rätt ställe och som vill tillgodose en människas liv med särskilda insatser.Vad innebär tjänsten?
Vi söker nu en personlig assistent till en man i som är bosatt i centrala Lund. Arbetsuppgifterna är många och varierande då kund behöver hjälp med det mesta i vardagen. Exempel på arbetsuppgifter är bland annat följande, dagliga rutiner, tunga lyft, personlig hygien, måltider och på- och avklädning. Permobil och lyft finns på arbetsplatsen. Att gå och fika, äta god mat, gå promenader, se på tv eller ha goda samtal är något som uppskattas och ser positivt på om du delar dessa intressen.
Tjänsten är på 100%och är fördelade på dagtid, kväll, natt och helger.Arbetstiderna ser ut följande med reservation att ändringar kan ske:ca 07.00-16.00, 15.00-22.00, 22.00-08.00 (ca 4h väntetid).Tillträde: Enligt överenskommelse.
Om dig -
Som personlig assistent ser vi gärna att du är samarbetsvillig, lyhörd, ansvarstagande, flexibel och en bra lagspelare. Viktigaste är att det finns personkemi mellan dig som sökande och kunden. Vilket kan komma till att bli avgörande vid det slutgiltiga urvalet.
Meriterande är om du har erfarenhet av arbete som personlig assistent eller inom vård och omsorg.


RekryteringsprocessenDin ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare.Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia.Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag!
Vid eventuellanställningFöranställning hos oss på Nordström Assistansbehöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år.
Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/För dig med anställningsstödNordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju.
Nordström AssistansVi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team!
Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna.
Du hittar mer information påhttps://www.nordstromassistans.se

Ansök nu

Personlig assistent sökes i Lund

Läs mer Sep 2
Nu söker vi på Nordström Assistans Dig som har hjärtat på rätt ställe och som vill tillgodose en människas liv med särskilda insatser.Vad innebär tjänsten?
Vi söker nu en personlig assistent till en man i som är bosatt i centrala Lund. Arbetsuppgifterna är många och varierande då kund behöver hjälp med det mesta i vardagen. Exempel på arbetsuppgifter är bland annat följande, dagliga rutiner, tunga lyft, personlig hygien, måltider och på- och avklädning. Permobil och lyft finns på arbetsplatsen. Att gå och fika, äta god mat, gå promenader, se på tv eller ha goda samtal är något som uppskattas och ser positivt på om du delar dessa intressen.
Tjänsten är på 100%och är fördelade på dagtid, kväll, natt och helger.Arbetstiderna ser ut följande med reservation att ändringar kan ske:ca 07.00-16.00, 15.00-22.00, 22.00-08.00 (ca 4h väntetid).Tillträde: Enligt överenskommelse.
Om dig -
Som personlig assistent ser vi gärna att du är samarbetsvillig, lyhörd, ansvarstagande, flexibel och en bra lagspelare. Viktigaste är att det finns personkemi mellan dig som sökande och kunden. Vilket kan komma till att bli avgörande vid det slutgiltiga urvalet.
Meriterande är om du har erfarenhet av arbete som personlig assistent eller inom vård och omsorg.


RekryteringsprocessenDin ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare.Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia.Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag!
Vid eventuellanställningFöranställning hos oss på Nordström Assistansbehöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år.
Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/För dig med anställningsstödNordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju.
Nordström AssistansVi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team!
Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna.
Du hittar mer information påhttps://www.nordstromassistans.se

Ansök nu

Andra jobb i Lund från Monument Assistans AB

Nedan visas andra jobb i Lund från Monument Assistans AB .

Löne- och ekonomiadministratör

Löneadministratör/Lönekonsult
Läs mer Sep 17
Nu söker vi en erfaren ekonomiadministratör till vårt växande assistansbolag. 
 
Huvudsakliga uppgifter
I rollen som Ekonomiadministratör på Monument Assistans AB är ditt huvudansvar löne- och sjuklönehantering. I dagsläget hanterar vi löner för cirka 500 anställda varje månad. Ditt uppdrag är att genomföra lönekörningen från början till slut. I detta ingår semesterberedning och uppföljning av semesterlöner. Vidare hanterar du lönetillägg/löneavdrag såsom milersättning, utlägg, reseräkningar, föräldraledighet och eventuella förmåner.
 
Sjuklönehantering innebär att du på månatlig basis genomför sjuklönersättningsansökningar gentemot kommun i enlighet med LSS-lagstiftningen. Du följer även upp ansökningarna genom kontakt med kommunerna samt bistår dem vid förfrågan om kompletterande underlag.    
 
Du kommer, utöver lönekörning och sjuklönehantering, vara behjälplig med övrig administration såsom att hantera personalrelaterade försäkringar (t.ex. arbetsskadeförsäkring och sjukförsäkring) samt ansvara för myndighetsrapportering.
 
Du kommer vara delaktig i att ge våra anställda och kunder support gällande lönefrågor och allmänna ekonomiska spörsmål. Du kommer också vara med och utveckla och förbättra administrativa processer och rutiner. 
 
Rollen passar dig som är 
Noggrann och arbetar effektivt och strukturerat. I tjänsten ingår samröre med anställda och kunder vilket innebär att du bör trivas med social kontakt och att ge god service. Du är ambitiös och får saker att hända. Du är ansvarstagande, du tar ansvar för dina uppgifter och säkerställer utförande av hög kvalitet. Du är flexibel. Det är viktigt att du kan acceptera och se möjligheter i förändringar samt att du kan stötta upp där behov finns och att du tycker om att arbete mot gemensamma mål. Du är resultatorienterad, lösningsorienterad och självständig. 
 
Med fördel har du kunskap i Office-paketet, särskilt Excel, samt god systemvana, gärna Crona Lön. Ett krav är att du har erfarenhet av löneadministration sedan tidigare inklusive kunskap kring semesterberedning, sjuklönehantering, kollektivavtal och för området relevant lagstiftning. Meriterande är vana av myndighetskontakt. Har du erfarenhet från LSS-branschen, specifikt från arbete med Personlig assistans, ser vi det som en betydande fördel.
 
Tjänsten kräver att du är flytande i svenska språket och att du uttrycker dig väl i tal och skrift.

 
Vi erbjuder 
En roll där du får utvecklas och ges möjlighet till karriär inom vår växande organisation med högt i tal och nära till skratt. Du erbjuds varierande (flexibla) arbetstider. Du kommer ha placering på vårt huvudkontor i Lund i en omväxlande och positiv miljö. Tjänsten är på heltid (100%). Monument Assistans AB har kollektivavtal.
 
Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Ansökan görs endast externt via länken nedan. Vi tillämpar löpande rekrytering så tycker du att det låter spännande så sök tjänsten redan idag.


Monument Assistans är alternativet för personer med personlig assistans som söker skräddarsydda lösningar - på riktigt. Vi har hög kompetens och bred erfarenhet av personlig assistans. För att vi ska kunna hjälpa våra kunder på allra bästa sätt så arbetar vi med hög tillgänglighet och ett nära och personligt samarbete.

Vi vet att vår personal är nyckeln till att bedriva en bra och kvalitativ assistans. Därför är det centralt för oss att du som medarbetare känner stolthet och glädje över att arbeta hos oss. Vi på Monument Assistans vill därför ge dig möjligheten att utvecklas i din yrkesroll. Vi uppskattar nyfikna och engagerade medarbetare.

Vi erbjuder dig goda lönevillkor, ett nära ledarskap och såklart en generös friskvårdsersättning. Vi ger dig en arbetsmiljö där det är högt i tak och där du har goda möjligheter att påverka din egen arbetssituation. Hos oss får du möjligheten att växa!

Ansök nu

Harmonisk och positiv morgonassistent till tjej i Trelleborg

Personlig assistent
Läs mer Sep 15
Vi söker nu en lugn och prestigelös assistent som vill arbeta korta morgonpass (07-08.45) måndag, tisdag, torsdag och fredag i schema. (Möjlighet till långa pass varannan söndag och under skollov finns.)
 
Vår kund är en snäll och lättsam tjej som bor med sin syster varierat hos vardera förälder. 
Hon har en förvärvad hjärnskada sedan barndom men är verbal och förflyttar sig med levande stöd. 
 
Du behöver vara kombinerat lugn och initiativtagande med en flexibel förmåga att arbeta motiverande genom att vara både tyst avvaktande och positivt drivande. 


Ditt uppdrag är att förbereda kunden för en skoldag på gymnasiet genom att gå in och i tysthet säga god morgon, koppla på sondmat och gå ut så att hon får morna sig i lugn och ro för att få bästa möjliga förutsättningar till en skoldag med hjärntrötthet. När maten är klar stödjer du henne med förflyttning, medicinering, påklädning och morgonhygien, harmoniskt och lugnt. När ni är klara följer du henne ner till skoltaxi och väntar med henne tills hon åkt. 


Utbildning och handledning ges via arbetsgivaren. 


Om du vill ge en fantastisk tjej den bästa starten på skoldagen, tveka inte att söka! 


Monument Assistans är alternativet för personer med personlig assistans som söker skräddarsydda lösningar. Vi har hög kompetens och bred erfarenhet av personlig assistans. För att vi ska kunna hjälpa våra kunder på allra bästa sätt så arbetar vi med hög tillgänglighet och ett nära och personligt samarbete.

Vi vet att vår personal är nyckeln till att bedriva en bra personlig assistans. Därför är det centralt för oss att du som medarbetare är både känner stolthet och glädje över att arbeta hos oss. Vi på Monument Assistans vill därför ge dig möjligheten att utvecklas i din yrkesroll. Vi uppskattar nyfikna och engagerade medarbetare.

Vi erbjuder dig goda lönevillkor, ett nära ledarskap och friskvårdsersättning. Vi ger dig en arbetsmiljö där det är högt i tak och där du har goda möjligheter att påverka din egen arbetssituation. Vi tar gärna fram individuella fortbildningslösningar beroende på i vilken typ av uppdrag du arbetar i. Hos oss får du möjligheten att växa!

Ansök nu

Personlig assistent till man i Malmö

Personlig assistent
Läs mer Aug 23
Vi söker en engagerad och omtänksam personlig assistent till en man bosatt i Malmö.
Detta är en fantastisk möjlighet för dig som vill göra en verklig skillnad i någon annans vardag genom att erbjuda stöd och hjälp i det dagliga livet.
 
Om tjänsten:
Som personlig assistent kommer du att arbeta nära vår kund och stödja honom i hans dagliga aktiviteter. Arbetstiden är heltid med arbetspass från kl. 14.00 till 00.00. Tjänsten kräver att du har grundläggande kunskaper i teckenspråk, då kommunikationen med kunden sker delvis på detta sätt.
 
Kvalifikationer:
Du måste vara rökfri
Grundläggande kunskaper i teckenspråk är ett krav
Erfarenhet av personlig assistans är meriterande men inte ett krav
Vi söker en ansvarsfull, flexibel och empatisk person som kan börja omgående
Om du är intresserad av att göra en positiv inverkan i någon annans liv, ser vi fram emot din ansökan!



Monument Assistans är alternativet för personer med personlig assistans som söker skräddarsydda lösningar. Vi har hög kompetens och bred erfarenhet av personlig assistans. För att vi ska kunna hjälpa våra kunder på allra bästa sätt så arbetar vi med hög tillgänglighet och ett nära och personligt samarbete.

Vi vet att vår personal är nyckeln till att bedriva en bra personlig assistans. Därför är det centralt för oss att du som medarbetare är både känner stolthet och glädje över att arbeta hos oss. Vi på Monument Assistans vill därför ge dig möjligheten att utvecklas i din yrkesroll. Vi uppskattar nyfikna och engagerade medarbetare.

Vi erbjuder dig goda lönevillkor, ett nära ledarskap och friskvårdsersättning. Vi ger dig en arbetsmiljö där det är högt i tak och där du har goda möjligheter att påverka din egen arbetssituation. Vi tar gärna fram individuella fortbildningslösningar beroende på i vilken typ av uppdrag du arbetar i. Hos oss får du möjligheten att växa!

Ansök nu

Personlig assistent till en ung tjej i Malmö kommun

Personlig assistent
Läs mer Sep 26
För vår kunds räkning i Malmö kommun (Tygelsjö)  söker vi  en erfaren personlig assistent som är lyhörd för vår kunds behov och önskemål. 
 Jag söker fler assistenter till min assistentgrupp, som är väldigt betydelsefull för mig. Jag, som söker nya stjärnor, är en tjej på 14 år som för fem år sedan drabbades av en hjärntumör. Efter mycket kämpande råkade jag ut för en olycka, som gjorde att jag fick ytterligare hjälpbehov. Jag behöver nu hjälp med det mesta i min vardag såsom personlig hygien, förflyttningar, träning, medicinering, sondmatning och min andningsmaskin, som jag har på natten eftersom jag ibland slutar andas.
Jag blir långsamt bättre och kan idag mycket mer än jag kunde för ett år sedan och det är tack vare mina assistenter, som hela tiden uppmuntrar mig att träna på allt. Jag badar mycket eftersom det är lättare för mig röra mig i vatten och det hjälper mig massor. Jag älskar musik, att dansa och rida. Att vara utomhus är viktigt för mig, så jag kan gå, gunga och få frisk luft. Jag är en glad, social och lite busig tjej, som skrattar mycket.
Jag behöver tjejer runt mig som är beredda att ta ett stort ansvar över mina medicinska behov, men som också har barnasinnet och energin till att hitta på många roliga saker med mig. Jag blir ledsen och apatisk när jag har tråkigt, så det är viktigt att du hjälper mig att hitta på saker och att du pratar mycket med mig, även om det kan vara lite svårt att förstå mina svar. Jag vill att du är lyhörd för vad jag vill då jag inte kommunicerar så mycket i tal utan med mest med kroppsspråk och känslor, men jag lär mig mer och mer varje dag.
Du behöver därför vara ödmjuk och inkännande med ett äkta intresse av att hjälpa mig bli bättre. Jag blir extra glad om du har stor förmåga att också kunna ta egna initiativ och tänka utanför boxen.För oss på Monument Assistans är det viktigt att du klickar med kunden som du ska jobba hos och att du är lyhörd för kundens behov och önskemål. Du ska vara empatisk och respektera kundens integritet.
Du har nära till skratt och är beredd att ta egna beslut. Du är ansvarstagande och har lätt för att samarbeta. Du har förmågan att ta ett steg tillbaka när det behövs. Du är duktig på att entusiasmera och tycker det är roligt med utmaningar i arbetet.  
 
Tjänsten:
Vi söker både dig som kan arbeta som timvikarie och som kan hoppa in vid ordinarie personals frånvaro.
 
 Kunden har ett stort omvårdnadsbehov, men framförallt ett stort behov av stimulans för att kunna utvecklas.
 Kunden har dubbelassistans dygnet runt, under skoltid har hon enkelassistans eftersom elevassistent finns behjälplig under denna tid.
 
Vi vill att du som söker ska:
-Ha tidigare erfarenhet av arbete som personlig assistent eller erfarenhet av att ha arbetat med barn. 
-Du som söker måste vara rökfri.
-Du ska vara simkunnig.
-Du ska ej vara allergisk mot hästar.
 
Du kan jobba dag som kväll, natt och helger.
Arbetstid: Dag 07-15. Kväll 14-21, Natt 21-07, Helg 08-20 och 20-08 (viss justering av tider kan förekomma).

Har du erfarenhet av personlig assistans är det bra men inte nödvändigt för att du ska bli aktuell för tjänsten. Du blir en del av ett team som jobbar tillsammans med och för kunden.


Utbildning får du på plats och via Monument Assistans.
 


Om företaget

Monument Assistans är alternativet för personer med personlig assistans som söker skräddarsydda lösningar. Vi har hög kompetens och bred erfarenhet av personlig assistans. För att vi ska kunna hjälpa våra kunder på allra bästa sätt så arbetar vi med hög tillgänglighet och ett nära och personligt samarbete.

Vi vet att vår personal är nyckeln till att bedriva en bra personlig assistans. Därför är det centralt för oss att du som medarbetare är både känner stolthet och glädje över att arbeta hos oss. Vi på Monument Assistans vill därför ge dig möjligheten att utvecklas i din yrkesroll. Vi uppskattar nyfikna och engagerade medarbetare.

Vi erbjuder dig goda lönevillkor, ett nära ledarskap och friskvårdsersättning. Vi ger dig en arbetsmiljö där det är högt i tak och där du har goda möjligheter att påverka din egen arbetssituation. Vi tar gärna fram individuella fortbildningslösningar beroende på i vilken typ av uppdrag du arbetar i. Hos oss får du möjligheten att växa!


Krav:

Körkort:
* B (Personbil)

Ansök nu

Personlig assistent sökes till fantastisk kvinna i Lund

Personlig assistent
Läs mer Sep 4
För vår kunds räkning i Lunds kommun, söker vi lugna och varma personliga assistenter som är lyhörda för vår kunds behov och önskemål. 
 
För oss är det viktigt att du klickar med kunden som du ska jobba hos och att du är lyhörd för kundens behov och önskemål. Du ska vara empatisk och respektera kundens integritet. Du har nära till skratt och är beredd att ta egna beslut. Du är ansvarstagande och har lätt för att samarbeta. Du har förmågan att ta ett steg tillbaka när det behövs. Du är duktig på att entusiasmera och tycker det är roligt med utmaningar i arbetet. För kunden är det fördelaktigt om du har ett intresse för musik och kultur, gröna fingrar och matlagning. Kunden har familj och det är viktigt att du har en förståelse för vad detta innebär och uppträder respektfullt även mot de anhöriga. Du är kommunikativ i ditt sätt, har tålamod och trivs att vara kreativ i ditt arbete.  
 
Har du erfarenhet av personlig assistans är det bra men inte nödvändigt för att du ska bli aktuell för en tjänst. Du blir en del av ett helt nybyggt team som jobbar tillsammans med och för kunden.
I tjänsten är det önskvärt att man innehar körkort för personbil med minst automatisk växellåda men det är inget krav.
 
För närvarande finns inget färdigt schema och räkna med att tjänst blir aktuell från oktober/november. 
 
Dina arbetsuppgifter
 
För yrket förekommande uppgifter.
Det kan vara allt från individanpassad omvårdnad till hushållssysslor.
Assistansen bedrivs främst i kundens hem men innebär också att följa med på aktiviteter utanför hemmet. 
Du arbetar stödjande och motiverande.
Utbildning får du på plats och via Monument Assistans.
 
Tjänsten: Vi söker både dig som kan arbeta på en fast schemarad samt vikarier som kan hoppa in vid behov.
 



Monument Assistans är alternativet för personer med personlig assistans som söker skräddarsydda lösningar. Vi har hög kompetens och bred erfarenhet av personlig assistans. För att vi ska kunna hjälpa våra kunder på allra bästa sätt så arbetar vi med hög tillgänglighet och ett nära och personligt samarbete.

Vi vet att vår personal är nyckeln till att bedriva en bra personlig assistans. Därför är det centralt för oss att du som medarbetare är både känner stolthet och glädje över att arbeta hos oss. Vi på Monument Assistans vill därför ge dig möjligheten att utvecklas i din yrkesroll. Vi uppskattar nyfikna och engagerade medarbetare.

Vi erbjuder dig goda lönevillkor, ett nära ledarskap och friskvårdsersättning. Vi ger dig en arbetsmiljö där det är högt i tak och där du har goda möjligheter att påverka din egen arbetssituation. Vi tar gärna fram individuella fortbildningslösningar beroende på i vilken typ av uppdrag du arbetar i. Hos oss får du möjligheten att växa!

Krav:

Körkort:
* B (Personbil)

Ansök nu

Personlig assistent som vill arbeta dygnspass till kvinna i Malmö kommun

Personlig assistent
Läs mer Sep 2
För vår kunds räkning i Malmö kommun, söker vi med start i Oktober en erfaren personlig assistent som är lyhörd för vår kunds behov och önskemål. 
 
För oss är det viktigt att du klickar med kunden som du ska jobba hos och att du är lyhörd för kundens behov och önskemål. Du ska vara empatisk och respektera kundens integritet.
Du har nära till skratt och är beredd att ta egna beslut. Du är ansvarstagande och har lätt för att samarbeta. Du har förmågan att ta ett steg tillbaka när det behövs. Du är duktig på att entusiasmera och tycker det är roligt med utmaningar i arbetet.  

 
 
Du kan jobba dygnspass. 
Har du erfarenhet av personlig assistans är det bra men inte nödvändigt för att du ska bli aktuell för tjänsten. Du blir en del av ett team som jobbar tillsammans med och för kunden.
I tjänsten krävs det att man innehar körkort för personbil.
Hund och katt finns i kunds hem.
 
Dina arbetsuppgifter
 
För yrket förekommande uppgifter.
Det kan vara allt från individanpassad omvårdnad till hushållssysslor.
Assistansen bedrivs främst i kundens hem men innebär också att följa med på aktiviteter utanför hemmet. 
Du arbetar stödjande och motiverande.
Utbildning får du på plats och via Monument Assistans.
 
Tjänsten: Vi söker både dig som kan arbeta heltid/deltid samt vikarier som kan hoppa in vid behov.


Om företaget

Monument Assistans är alternativet för personer med personlig assistans som söker skräddarsydda lösningar. Vi har hög kompetens och bred erfarenhet av personlig assistans. För att vi ska kunna hjälpa våra kunder på allra bästa sätt så arbetar vi med hög tillgänglighet och ett nära och personligt samarbete.

Vi vet att vår personal är nyckeln till att bedriva en bra personlig assistans. Därför är det centralt för oss att du som medarbetare är både känner stolthet och glädje över att arbeta hos oss. Vi på Monument Assistans vill därför ge dig möjligheten att utvecklas i din yrkesroll. Vi uppskattar nyfikna och engagerade medarbetare.

Vi erbjuder dig goda lönevillkor, ett nära ledarskap och friskvårdsersättning. Vi ger dig en arbetsmiljö där det är högt i tak och där du har goda möjligheter att påverka din egen arbetssituation. Vi tar gärna fram individuella fortbildningslösningar beroende på i vilken typ av uppdrag du arbetar i. Hos oss får du möjligheten att växa!


Krav:

Körkort:
* B (Personbil)

Ansök nu