Lund: Android Softwear Developer

Hitta ansökningsinfo om jobbet Android Softwear Developer i Lund. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Lund inom den kategorin.

Publicerad: 2023-11-20 // Varaktighet: Heltid

Roll: Android Softwear Developer
Senioritetsnivå: Senior
Plats: Lund (SE)
Distansarbete: nej
Uppdragsperiod: 6-12 mån

Uppdragsbeskrivning:
Vi söker nu, för uppdrag till kund en Android-utvecklare inom bilindustrin där man främst fokuserar på hållbarhet, säkerhet och bekvämlighet i sin strategi.



Syfte:
Vi söker nu en erfaren mjukvaruutvecklare som är passionerad för att utveckla nästa generations infotainmentsystem baserat på Googles Android Automotive OS. Baserat på detta kommer din roll innebära att utveckla och maximera en god kundupplevelse och användarvänlighet för produkterna.

Vem du är:
Du har en stor passion för att skapa de bästa lösningarna för att göra människors liv och vardag enklare. Du har en öppen inställning med fokus på samarbete och att hitta nya lösningar. Du använder din tekniska kunskap för att hitta lösningar som är genomförbara inom projektets omfattning.

Dina arbetsuppgifter:
Som Android Automotive Software Developer kommer du att utveckla mjukvara i applikations- och nativlagren av Android-stacken för infotainmentsystemet. Du kommer att samarbeta med UX-designers och andra intressenter för att definiera en sammanhängande helhetslösning. Du kommer att vara en del av ett team med helhetsansvar, inklusive design, arkitektur, dokumentation, utveckling, verifiering och validering.

Kunskap och erfarenhet:
Vi letar efter någon med en masterexamen i mjukvaruutveckling eller motsvarande, med några års arbetslivserfarenhet inom fältet. Du har flera års erfarenhet av Android-app- och nativutveckling (Java/Kotlin, C++) samt erfarenhet av AOSP och AOSP-byggsystemet.

Du är bekant med moderna app-arkitekturmönster (MVP, MVVM, clean architecture) samt har god kunskap om Android-testramar (Junit, Espresso, Mockito) och Python-scripting. Erfarenhet av versionshanteringsverktyg som Git är ett måste.

Det är också meriterande om du har tidigare erfarenhet av projekt inom fordonsinfotainment.

Start:
Snarast möjligt

Varaktighet:
6-12 månader

Plats:
Lund

Vi presenterar kandidater löpande för detta uppdrag, så tveka inte att ansöka redan idag!

Nödvändiga färdigheter:

Python-scripting
Junit
Android AOSP
Applikationsarkitektur
Git
Java
Espresso
C++
Android-app
Nativutveckling
Mockito
Android-testramar
Kotlin
Meriterande färdigheter:

Fordonsinfotainment
Språk: Engelska

Alla platsannonser →

Andra jobb i Lund som Civilingenjör, systemutveckling

Nedan visas andra jobb i Lund som Civilingenjör, systemutveckling.

Global Expert - System Engineering

Läs mer Sep 10
At Tetra Pak we commit to making food safe and available, everywhere; and we protect what's good – protecting food, protecting people, and protecting the planet. By doing so we touch millions of people's lives every day.
And we need people like you to make it happen.
We empower you to reach your potential with opportunities to make an impact to be proud of – for food, people and the planet.
Job Summary
Do you consider yourself to be a leader, and not a follower? Are you the next engaged Global Expert - System Engineering that will be part of driving systems development in Tetra Pak?
We are looking for one new colleague, an engaged System Engineer that can take exciting leading role when developing CAD & PLM system solutions at Tetra Pak.
In this role you will lead the technical development of integrated solutions within and between development teams. You will ensure that the technical maturity of a solution is evolving according to requirements. The focus will be on CAD & PLM Tools for Product and Plant Design and integration with all parts of the value chain.
The position is permanent and you will be based in Lund, Sweden, with stakeholders and team members spread around the globe.
What you will do
• Drive and deploy appointed capability area globally and ensure that Tetra Pak organisations have the right level of knowledge and competence by providing best practise through coaching and support.
• Develop and continuously improve processes, procedures, standards and tools together with associated training material and deliver training to our end users including certification. Lead requirements management including translating business needs into requirements
• Define the system under development and establish verification and validation strategies together with relevant stakeholders
• Lead interface management including securing the integration to other impacting or impacted systems
• Manage technical maturity progress of the solution by leading verification and validation planning and execution
• Present technical status at sprint reviews and in technical governance forums
To be successful in this senior position, you must demonstrate solid leadership skills – as the System Engineer will integrate across scrum teams and outside the development program and is expected to act as a role model for their colleagues.
We believe you have
As a person, you are confident in your expertise and enjoy taking a leading role in technical development activities. You can lead by facilitating technical decision making to achieve needed trade-offs in situations of high uncertainties and risks. You are driven and engaged in your work, and the ability to take initiative comes natural to you.
You communicate with structure and assertiveness in forums with international and cross-cultural participation. You have integrity and build trust by being objective and informed. You possess the ability to build and maintain a network within the organization.
To be successful in this position you have experience from complex systems and processes, CAD Mechanical Design (Creo, Inventor, AutoCAD), PLM (PTC Windchill) and product configuration, and you are curious about the interaction between technology and business development.
We believe you have a university degree within Engineering and at least 5 years’ experience working with and implementing CAD and PLM Solutions. You have documented experience in Systems Engineering methodologies and are fluent in speaking and writing in English. Swedish is also a plus.
We Offer You
A variety of exciting challenges with ample opportunities for development and training in a truly global landscape
A culture that pioneers a spirit of innovation where our industry experts drive visible results
An equal opportunity employment experience that values diversity and inclusion
Market competitive compensation and benefits with flexible working arrangements

Apply Now
If you are inspired to be part of our promise to protect what’s good; for food, people, and the planet, apply through our careers page at https://jobs.tetrapak.com/.
This job posting expires on 24/09/2024.
If you have any questions about your application, please contact Rita Necsei at +36202343253.
To know more about the position contact the hiring manager, Arvid Matheson at +447788915607.
For trade union information contact Akademikerklubben Lars Haraldsson at +46 46 36 2533 and Unionen Lisbeth Larsson at +46 46 36 2320.
Diversity, equity, and inclusion is an everyday part of how we work. We give people a place to belong and support to thrive, an environment where everyone can be comfortable being themselves and has equal opportunities to grow and succeed. We embrace difference, celebrate people for who they are, and for the diversity they bring that helps us better understand and connect with our customers and communities worldwide.

Ansök nu

Graduate System Analysis Engineer

Läs mer Sep 26
We are a dedicated engineering team working to ensure that Arm delivers performant and functional ML software and hardware solutions and enables our partners to build competitive products. Using detailed analysis and rigorous characterisation, we identify, distill and explain data to Arm engineering, marketing, and external partners.
The team covers a wide range of software and hardware levels, application domains, workloads and types of analysis to get a full and accurate picture of ML performance capabilities, limitations and improvement opportunities.

What you could be doing as a Graduate?
As an ML System Analysis engineer you will develop test infrastructure for our fully automated test flow, including functional and performance testing, as well as visualisation and report generation of the results. Through teamwork, you will explore, analyse and influence the direction of Machine Learning performance on future Arm IP and systems.
We collaborate closely with other specialists across Arm, including software, IP, and Systems teams to understand, explore and challenge the limits of performance capabilities.
We use advanced pre-silicon platforms of next-generation systems, to understand new use-cases and significant workloads to ensure Arm technology delivers excellent ML performance and quality.

We are looking for individuals who:
Hold (or are on track to hold) a degree by the programme start date. This can be a Bachelors or Masters in engineering or equivalent.
Documented programming courses. Good python knowledge is essential.
You have a passion for analysis and improvements.
A high level of pro-activity, initiative and problem solving skills. as well as willingness to take on varied technical challenges.
You have strong communication skills, inter-cultural awareness and you embrace diversity.


Qualities that will help your application stand out:
If you know your way around pre-silicon platforms, building test infrastructure, low level debugging, or some familiarity with data analysis that would be great too!

Additional Information
We encourage early applications as we review them on a first come/first served basis.

In Return:
In addition to a competitive salary and comprehensive rewards package, you'll also receive the support, autonomy and opportunity to excel in your career.
With a mid-year, and year-end review you'll have two windows each year to progress recognizing the pace at which you could grow. Attend our "Grad-teach-Grads" workshops, guest speaker series and various social events to expand your knowledge. Want to take this a step further? Join our Graduate Committee and home in on your planning, networking and co-ordination skills.
You'll also be invited to our exclusive Global Graduate Conference (GGC)! A yearly occurrence exclusive for Graduates allowing you to hear from executive members, inspiring speakers and make connections for life.
With many of our leaders and technical specialists having originally joined as a Graduate, will you be next?

Ansök nu

Graduate System Analysis Engineer

Läs mer Sep 13
We are a dedicated engineering team working to ensure that Arm delivers performant and functional ML software and hardware solutions and enables our partners to build competitive products. Using detailed analysis and rigorous characterisation, we identify, distill and explain data to Arm engineering, marketing, and external partners.
The team covers a wide range of software and hardware levels, application domains, workloads and types of analysis to get a full and accurate picture of ML performance capabilities, limitations and improvement opportunities.

What you could be doing as a Graduate?
As an ML System Analysis engineer you will develop test infrastructure for our fully automated test flow, including functional and performance testing, as well as visualisation and report generation of the results. Through teamwork, you will explore, analyse and influence the direction of Machine Learning performance on future Arm IP and systems.
We collaborate closely with other specialists across Arm, including software, IP, and Systems teams to understand, explore and challenge the limits of performance capabilities.
We use advanced pre-silicon platforms of next-generation systems, to understand new use-cases and significant workloads to ensure Arm technology delivers excellent ML performance and quality.

We are looking for individuals who:
Hold (or are on track to hold) a degree by the programme start date. This can be a Bachelors or Masters in engineering or equivalent.
Documented programming courses. Good python knowledge is essential.
You have a passion for analysis and improvements.
A high level of pro-activity, initiative and problem solving skills. as well as willingness to take on varied technical challenges.
You have strong communication skills, inter-cultural awareness and you embrace diversity.


Qualities that will help your application stand out:
If you know your way around pre-silicon platforms, building test infrastructure, low level debugging, or some familiarity with data analysis that would be great too!

Additional Information
We encourage early applications as we review them on a first come/first served basis.

In Return:
In addition to a competitive salary and comprehensive rewards package, you'll also receive the support, autonomy and opportunity to excel in your career.
With a mid-year, and year-end review you'll have two windows each year to progress recognizing the pace at which you could grow. Attend our "Grad-teach-Grads" workshops, guest speaker series and various social events to expand your knowledge. Want to take this a step further? Join our Graduate Committee and home in on your planning, networking and co-ordination skills.
You'll also be invited to our exclusive Global Graduate Conference (GGC)! A yearly occurrence exclusive for Graduates allowing you to hear from executive members, inspiring speakers and make connections for life.
With many of our leaders and technical specialists having originally joined as a Graduate, will you be next?

Ansök nu

Junior QA-testare som älskar att koda!

Läs mer Apr 4
Är du en person som helt kan grotta ner dig i tekniska utmaningar? Älskar du dessutom att koda och kan sitta och programmera i timmar? Då är det dig vi söker för den här rollen som QA-testare!
I rollensom testare innebär det att man arbetar mycket med problemlösning, så du kommer trivas i rollen om du gillar utmaningar och ser lösningar istället för problem.
Din uppgift blir att tillsammans med utvecklare säkerställa kvalitén på vad som levereras. Produkterna är nyutvecklade och kan befinna sig i olika stadier av utvecklingen, där du är med i hela utvecklingsprocessen. Som testare får du vara med och anpassa produkterna efter kundens behov genom att vara med och utveckla och driva testlösningar.
För att passa in i tjänsten tror vi att du precis har tagit examen, du bör minst ha en kandidat men om du har en civilingenjörsexamen hade det varit toppen!
Teamet du kommer tillhöra arbetar bland annat med test- och testverktygsutveckling. Arbetsuppgifterna i den aktuella positionen är kopplade till utveckling och underhåll av ett Test Management-verktyg, som innehåller både back-end och front-end. Därför tror vi att du är intresserad av att jobba med hela stacken.
När det kommer till tekniken har du en stor passion för:
Java
Spring (Java-framework)
Hibernate (Java-framework)
Databas-kunskaper (My)
Javascript
React
Angular (Javascript-framework)

Det är ett stort plus om du dessutom har kunskap av Git och docker.
Eftersom man jobbar tätt med sitt team så är det viktigt att du är en teamplayer. Du gillar samarbetet och lagandan och är kommunikativ. Du tvekar inte till att ta hjälp av dina kollegor eller att vara den som bidrar till att hjälpa.
Om Gigget
Detta är ett konsultuppdrag, eller gig som vi kallar det på Gigstep. Du blir inledningsvis anställd av Gigstep med ambitionen att det ska leda till en anställning hos företaget.
Urval sker löpande, vänta inte med din ansökan!

Ansök nu

Electronics engineer R&D, METS

Läs mer Aug 13
Do you want to make a change and be a part of creating a smarter and safer world for everyone? Are you looking for a stable employer with a long-term growth? We have delivered several groundbreaking products that have made an impact on perceived safety and look forward to pioneering many more. We offer you the opportunity to develop in your role at a world leading company using cutting edge technology.
At Axis we are now looking for Electronic Engineers to join us at our HQ in Lund, Sweden.

Who is your future team?
At Axis you will be a part of a fantastic R&D-team with colleagues who want to succeed with you. In our team, we work closely together, share our knowledge, and support each other in projects to develop and deliver world-class products!

Our electronics team consists of 11 engineers with broad and mixed competences and experience. You will develop electronics within four product areas (METS)

* Mechanical accessories
* Explosion protection cameras
* Thermal cameras
* Specialty Cameras

What you'll do here as an electronics engineer?
Together with project teammates you will work with camera electronics' hardware design & development; from concept development all the way to volume production. You will simulate and develop designs, and you will verify and validate the solution. You take part in cross functional project teams with other competence categories like software, mechanics, and product management.

The job involves requirements analysis, analog and digital circuit design, component selection, schematic capture (using Xpedition), PCB layout supervision, prototype verification and troubleshooting (including soldering and hands-on lab work), organizing certifications and production support.

Who are you?
Axis is characterized by being an unpretentious company based on strong core values and a unique team spirit. When joining Axis, you will notice the high level of ambition and how helpful and supportive everyone is towards each other. Therefore, we believe you are a team player with an open and generous attitude fueled by high personal ambitions.

You are passionate about electronics hardware design, and you possess a relevant university degree in the subject. Preferably, you have some years of experience in electronics engineering & design.

We believe you will be energized by seeing your concept materialize into a world class product, finally in the hands of the end customer.

What Axis have to offer
By joining Axis, you will embark on an exciting journey of personal and professional growth. We will offer you a great introduction to Axis with training and a personal mentor. Our team will support you, but also listen to your experiences and give you freedom to explore and realize your ideas. We are a fast-growing company that can offer you great career opportunities and a competitive package of benefits.

In exchange for your dedication, Axis offers you a job in an open, friendly, and professional environment. We work in an innovative and global organization that takes great pride in delivering world-class, high-quality products, services, and solutions to our customers. Working with us gives you an excellent opportunity to develop in an organization promoting professional and individual growth. You will have a role where your operational effort really will be of great impact to the overall success of Axis.

We want you to enjoy working with us, which is why we offer benefits such as flexible working hours, morning "fika" every day, Friday cake, company bonus, wellness allowance, health insurance and your very own Axis bicycle - to name a few.

Axis is an organization that values creativity, sustainability, equality and inclusion and promotes teamwork and openness. With us you will grow both personally and professionally. You will be part of a team of great colleagues that enjoy going to work in the morning. Welcome!

Curious to discover more?
We have a host of places where you can learn more about Axis, our products, solutions, company culture, and what working at Axis is really like.
Check out:

Life at Axis blog
Engineering at Axis blog
Innovation at Axis

Ready to Act?
Axis is a company realizing the benefits of a diverse workforce. We know that diversity in groups creates a better working environment and promotes creativity, something that is fundamental for our success. We welcome all applications.

We go through applications continuously so don't wait - send in your application today!
If you have any questions, please reach out to recruiting manager Johannes Svanbäck:

This recruitment is handled solely by Axis Communications AB, and we politely but firmly decline all calls from recruitment and consulting companies regarding this position.

Ansök nu

Andra jobb i Lund från Poolia Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Lund från Poolia Sverige AB .

Conmodo i Malmö söker nya medarbetare!

Servicetekniker, elektronik
Läs mer Sep 11
Om tjänsten
Conmodo växer & söker ständigt nya medarbetare till sina team i Malmö. Vi söker nu dig som precis tagit studenten eller arbetat några år men vill prova något nytt. På Conmodo arbetar du antigen som tekniker eller med logistik & administration. Du kommer till en början vara provanställd via oss på Poolia för att sedan bli anställd av Conmodo om allt faller rätt ut. Tjänsten är med start omgående och pågår löpande. Låter detta som något för dig? Sök redan idag, urval och intervjuer hålls löpande.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Conmodo är ett företag som reparerar elektronik, där det största inflödet är mobiltelefoner och PC. Bolagets kunder finns i de nordiska länderna, och största inflödet kommer från Sverige och Danmark. Du kommer att ingå i ett härligt team och tillsammans med dina kollegor ser du till att arbetets utförs med stor noggrannhet. Upplärning sker på plats och inga förkunskaper krävs.

Arbetsuppgifter som kan förekomma är följande:
· Hantera inkommande produkter, dagens inkommande flöden - både svenska och danska kunder
· Undersökning av enheten och konstatera felet
· Reparera mobiltelefoner, PC, el skotrar etc.
· Sluttesta produkten, - både manuellt och i ett program
· Lite admin - skriva arbetsrapport samt checka av mot leverantörenssystem såsom uppdateringar etc.

Tjänsten är på heltid och arbetet är förlagt måndag till fredag från 8:30 till 17:00. Tider som 10:30 till 19:00 kan förekomma vid enstaka tillfällen. Placering på Conmodos kontor på Industrigatan 33B i Malmö.



Vem är du?
Vi söker dig som precis tagit studenten eller arbetat några år men vill prova något nytt. För att vara Conmodos nästa stjärna ser vi att du har viljan att lära dig nya saker, är engagerad, vågar fråga och har lätt för att lära sig nytt. Självklart är du nyfiken och fingerfärdig då det är en hel del pillande med enheterna. Det är också viktigt att du har lätt för att följa instruktioner och rutiner, samt förstår värdet av att följa dessa. Du talar och skriver flytande svenska och engelska. Språk som förekommer hos oss är svenska, norska, danska och engelska. Vi har många konsulter som arbetar på Conmodo idag och de ser fram emot att få med dig in i gänget!

OBS! För att vara aktuell för tjänsten får du inte förekomma i belastningsregistret.

Varmt välkommen in med din ansökan!

Ansök nu

Conmodo i Malmö söker nya medarbetare!

Servicetekniker, elektronik
Läs mer Aug 27
Om tjänsten
Conmodo växer & söker ständigt nya medarbetare till sina team i Malmö. Vi söker nu dig som precis tagit studenten eller arbetat några år men vill prova något nytt. På Conmodo arbetar du antigen som tekniker eller med logistik & administration. Du kommer till en början vara provanställd via oss på Poolia för att sedan bli anställd av Conmodo om allt faller rätt ut. Tjänsten är med start omgående och pågår löpande. Låter detta som något för dig? Sök redan idag, urval och intervjuer hålls löpande.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Conmodo är ett företag som reparerar elektronik, där det största inflödet är mobiltelefoner och PC. Bolagets kunder finns i de nordiska länderna, och största inflödet kommer från Sverige och Danmark. Du kommer att ingå i ett härligt team och tillsammans med dina kollegor ser du till att arbetets utförs med stor noggrannhet. Upplärning sker på plats och inga förkunskaper krävs.

Arbetsuppgifter som kan förekomma är följande:
· Hantera inkommande produkter, dagens inkommande flöden - både svenska och danska kunder
· Undersökning av enheten och konstatera felet
· Reparera mobiltelefoner, PC, el skotrar etc.
· Sluttesta produkten, - både manuellt och i ett program
· Lite admin - skriva arbetsrapport samt checka av mot leverantörenssystem såsom uppdateringar etc.

Tjänsten är på heltid och arbetet är förlagt måndag till fredag från 8:30 till 17:00. Tider som 10:30 till 19:00 kan förekomma vid enstaka tillfällen. Placering på Conmodos kontor på Industrigatan 33B i Malmö.



Vem är du?
Vi söker dig som precis tagit studenten eller arbetat några år men vill prova något nytt. För att vara Conmodos nästa stjärna ser vi att du har viljan att lära dig nya saker, är engagerad, vågar fråga och har lätt för att lära sig nytt. Självklart är du nyfiken och fingerfärdig då det är en hel del pillande med enheterna. Det är också viktigt att du har lätt för att följa instruktioner och rutiner, samt förstår värdet av att följa dessa. Du talar och skriver flytande svenska och engelska. Språk som förekommer hos oss är svenska, norska, danska och engelska. Vi har många konsulter som arbetar på Conmodo idag och de ser fram emot att få med dig in i gänget!

OBS! För att vara aktuell för tjänsten får du inte förekomma i belastningsregistret.

Varmt välkommen in med din ansökan!

Ansök nu

IT On site-tekniker till vår kund i Lund

IT-tekniker/Datatekniker
Läs mer Aug 29
Om tjänsten
Är du en ansvarsfull och driven person med stor IT-kompetens? Har du dessutom en fingertoppkänsla när det kommer till att ge förstaklassig service med minst 2 års erfarenhet som On site-tekniker? Då kan rollen som on site-supporttekniker på plats hos vår kund passa dig perfekt.

Du kommer under uppdragsperioden som Onsite- tekniker att arbeta som konsult via oss på Poolia i en arbetsgrupp om sju personer som utför liknande arbete. Du är alltså anställd av Poolia för uppdrag hos kund på plats i Lund. Tjänsten är en heltidstjänst måndag till fredag mellan 8-17.00.

Känner du igen dig i nedan arbetsbeskrivning? Då tycker vi att du ska ansöka redan idag, då vi gör löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag!

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Arbetsuppgifterna är varierande och är olika från dag till dag, men kan innebära installation/felsökning/utbyten, uppsättning och installation av datorer, ren incidenthantering och användarhjälp eller hjälp med mobiltelefoner. Det ingår också att hålla ordning på siten med inkommande och utgående gods, samt se till att konferensrummen fungerar med all sin AV-utrustning.

Rollens huvudsakliga arbetsuppgifter är:
• Installation och felsökning av mjukvara
• Installation och felsökning av hårdvara
• Hantera mobiltelefoner
• Hantera AV-utrustning i konferensrummen
• Hantera Digitala skyltar
• Hantera enklare felsökning gällande skrivare
• Smarta händer

Vem är du?
Du behöver ha minst två års erfarenhet av liknande roll samt bakgrund inom IT. Du behöver också övergripande kunskaper inom Windows och MAC. Du bör också kunna axla konsultrollen och vara självständig, men även fungera bra i grupp då du kommer ingå i en arbetsgrupp om 7 personer på plats. Då företaget bär en internationell prägel är det viktigt att du talar och kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska. Det kan också förekomma situationer där du får hämta gods med bil vilket gör att det kräver körkort.

Personliga egenskaper:
• Självständig
• Ansvarstagande
• Social kompetens
• Administrativa kunskaper
• Orädd
• Flytande svenska & engelska i tal och skrift
• Körkort

Om verksamheten
Som konsult via Poolia får du en trygg anställning med kollektivavtal, pension och försäkringar. Vi värnar om din hälsa och erbjuder bland annat friskvårdsbidrag och andra förmåner. Hos oss får du möjligheten att arbeta i en dynamisk miljö på ett ledande företag, där din expertis och insats värderas högt.

Ansök nu

Utvecklingsorienterad Production Manager till Boxon Tech i Dalby

Produktionschef, tillverkning
Läs mer Jun 18
Tillväxten och expansionen för Boxon Tech i Dalby fortsätter varför man söker nu en utvecklingsorienterad Production Manager. Är du en inspirerande och trygg chef/ledare med en gedigen teknisk förståelse som brinner för att utveckla dina medarbetare och skapa nöjda kunder? Vill du arbeta i ett framgångsrikt och långsiktigt bolag som expanderar sin verksamhet?

Tjänsten är tillsvidareanställning på heltid och tillträdesdatum kan anpassas till din nuvarande uppsägningstid.

Välkommen med din ansökan så snart som möjligt då vi löpande gör ett urval för intervjuer.

Om tjänsten
Du erbjuds en kvalificerad och utvecklande tjänst. Boxon Tech kännetecknas av en närhet till sina kunder, korta beslutsvägar, en hög ambitionsnivå och professionalism.

Som Production Manager ansvarar du för tillverkningsverksamheten med ägarskap för kvalitet, leverans och ekonomi. Du leder och utvecklar ett 45-tal medarbetare inom produktion, planering/beredning, inköp och lager/logistik. Till din hjälp har du en Produktionsledare, två Planerare/Beredare, tre Teamledare för produktion och en Teamledare för lager/logistik.

Som Production Manager i Dalby kommer du att ansvara för:

• Produktion, planering/beredning, inköp och lager/logistik
• Ledning, coachning och utveckling av dina medarbetare så att uppsatta mål gällande kvalitet, leveranstider och ekonomi uppnås
• Optimering och effektivisering av fabriken via ständiga förbättringar och utveckling av processer och flöden samt användande av best practise
• Erfarenhetsutbyte med övriga fabriker
• Utökning av produktionskapaciteten
• Investeringar inom produktion
• Kvalitet, miljö och arbetsmiljö
• Stödja Production Director vid projekt inom produktion, omkostnader, effektivitet och lönsamhet

Du medverkar även utveckling av samarbetet med leverantörer och samarbetspartners.

Tjänsten innebär ett budget- och personalansvar.

Boxon Tech har 3-skift och som Production Manager jobbar du dagtid.

Vissa resor ingår i tjänsten (främst inom Europa).

Du rapporterar till Production Director för Boxon Tech.

Vem är du?
Vi söker dig med minst 5 års relevant erfarenhet som Production Manager, Platschef, Verkstadschef eller liknande tjänst. Vi vill att du tidigare har haft ett personal- och budget-ansvar.

Du har en bred och gedigen teknisk kompetens. Tidigare erfarenhet från processindustri eller närliggande bransch är meriterande.

Om du är högskole-/civilingenjör eller om du har annan eftergymnasial utbildning inom produktion och/eller produktionsteknik är det värdefullt.

Vi ser det som en fördel om du har tidigare erfarenhet av projektledning, LEAN, Kaizen, 5S eller andra metodiker för optimering och effektivisering. Då vi är certifierade enligt ISO 9001 och ISO 14001 ser vi det som en fördel om du tidigare har jobbat enligt de två standarderna.

Tjänsten kräver flytande svenska i tal och skrift. Du har också goda kunskaper i engelska och i tal och skrift.

Du har minst normalgoda kunskaper i Office-paketet. För tjänsten krävs erfarenhet av affärssystem. Vi jobbar med Monitor G5.

Som person är du utvecklingsorienterad, inspirerande, analytisk och resultatinriktad. Som chef/ledare har du förmågan att se helheten, motivera och utveckla dina medarbetare. Vidare är du som chef/ledare lyhörd och duktig på att skapa och underhålla goda relationer. Du är också förtroendeingivande, tydlig och kommunikativ.

Du har förmågan och intresset att arbeta både strategiskt och operativt samt att tänka utanför boxen. Du ser möjligheter hos kunderna och dina medarbetare. Du har en tydlig entreprenörs-anda och trivs med utmaningar.

Det är en fördel om du har erfarenhet av förändringsprocesser och viljan att leda, stödja samt utveckla människor i förändring.

Du har också en god planerings- och struktureringsförmåga samt är intresserad av att driva utvecklingsprojekt.

Tjänsten kräver körkort B.

Vid den aktuella rekryteringen använder vi oss av arbetspsykologisk testning för kandidater utvalda till intervju och bakgrundskontroll för slutkandidat.

Om verksamheten
Boxon Tech AB omsatte 2023 ca 255 Mkr och har ca 75 anställda varav ca 45 st finns i Dalby.

Bolaget grundades år 2004 och vi har konsekvent varit i framkant när det gäller innovation inom fordonsförpackningsindustrin. Vi är specialiserade på lösningar som förbättrar effektiviteten i leveranskedjan och betydligt minskar transport-, hanterings- och förpackningskostnader.

Med produktionsanläggningar i Sverige och Slovakien samt återvinningscentraler över hela världen har vi den unika fördelen att vara en verkligt global partner, kapabel att samarbeta effektivt med kunder var de än befinner sig. Vår omfattande internationella närvaro underlättar inte bara lokala interaktioner utan tillför också en rik mångfald av globala insikter och expertis till varje projekt. Läs mer om Boxon Tech på https://www.boxontech.com/sv/

Boxon är en förpackningspartner som tillför värde till våra kunder genom innovativa och hållbara lösningar. Vårt erbjudande är baserat på fyra individuella erbjudanden; Förpackningslösningar, Etiketter & Spårbarhet, Maskiner & Utrustning samt Tjänster. Ni kan välja att använda våra erbjudanden separat eller koppla samman dem till ett totalkoncept.

Med erfarenhet och kompetens sedan 1932 hjälper vi er att öka upplevelsen av ert varumärke, minska klimatavtrycket och stärka era kundrelationer. Vi erbjuder alltifrån lagerförda standardförpackningar till helautomatiska förpackningslinjer. Med hjälp av interna konstruktörer och designers kan vi anpassa förpackningar och utforma etiketter efter era önskemål.

Boxon finns i Norden, Europa och Asien. Huvudkontoret är i Helsingborg, Sverige. Vi är ca 270 anställda och har en omsättning på ca 1,8 miljarder SEK. Läs mer på om Boxon på https://www.boxon.se/

Ansök nu

Exciting Opportunity for Danish Speaking Key Account Manager

Key account manager
Läs mer Jun 25
SBM Life Science is recruiting a proactive and collaborative Danish speaking Key Account Manager for Denmark. Would you like to work both with a strategic and operational focus? Are you looking for a position with several external and internal stakeholders? Then this full-time position could be of great interest to you.

Please apply as soon as possible.

About the position
You are offered a challenging and developing position in an international environment within a successful group. You will work with professional and dedicated teams in Nordics and the rest of Europe.

SBM Life Science gives you the opportunity to join a company with strong corporate values: passion, creativity, and collaborative spirit. It is also a growing business that opens good career perspectives.

In the Nordics, SBM Life Science is a leading company with strong local brands like Trim, Stroller Kvitt and Myrr. Please visit www.seezon.dk for more information.

The overall mission for the position in the Danish market is to develop and implement annual customer groups sales strategy and plans to achieve sales targets (turnover and margin) that are in line with the short and long-term objectives utilizing approved trade and marketing plans and investment. You will also develop business by gaining new customers.

Your main accountabilities will be:

(I) Sales Strategy and Planning
===================
Ensure annual sales and profit targets are reached by analyzing opportunities in both existing customers as well as potential in existing or new channels.
• Setting up short and long terms sales strategies to achieve profitable growth and implementing optimal distribution network.
• Defining commercial policy via terms and conditions and rebate scheme.
• Developing key account strategy (including investment) needed to achieve targets.
• Integrate marketing and trade marketing campaigns in cooperation with Marketing.
• Developing pricing strategy in cooperation with marketing.
• Developing relevant sales strategy to enter new channels, customers and chains.

(II) Sales Execution
============
Ensure annual sales and profit targets are reached by:
• Managing excellent and professional relationship with key accounts
• In cooperation with customer, set the joint executing plan for growth
• Negotiate the elements of listings, promotions, pricing and visibility
• Follow up common objectives and ROI with customers using KPIs.
• Operational Excellence
• Manage Operational budget and customer satisfaction
• Providing accurate forecasts into the S&OP; process
• Providing priorities to supply chain in case of shortage
• Maintain Opex and Sales deduction budgets so that there is flex in terms of volume drop

The position requires traveling in Zealand, Funen and Jutland, i.e. in all regions of Denmark.

You will report to the Nordic Sales Manager.

Your profile
You probably have a Bachelor's or Master's degree but is not a prerequisite for the position.

You have at least 5 years of experience from key account management regarding Do It Yourself (DIY), retail, food chain or other relevant industry. You have a proven track record of achieving profitable growth.

You are fluent in Danish and English.

The position requires that you are an experienced user of Excel, PowerPoint and Word,

To be successful in this role, you need to possess skills in sales excellence management, as well as strong knowledge and attitude towards gaining new customers. Your ability to new business development is critical. Strong sales DNA, entrepreneurial spirit, flexibility, agility will be needed to succeed.

You should have a “can-do-attitude” working in different cross-functional teams and projects. You will work closely with teams across several European countries. It is vital that you have good communication skills and feel comfortable with communicating in different ways.

We also value the ability to work under own initiative and to be innovative. It is important that you have a proven ability to deliver results in a challenging business environment.

The position requires a valid driver’s license for cars.

In the recruitment, we use work psychology testing for candidates selected for interview and background check for the final candidate.

About the organisation
SBM Life Science is a French family-owned company (250 million euros turnover) specialized in garden products for amateurs. Pioneer of organic gardening products with SOLABIOL, leading brand in France, SBM Life Science now operates in Europe and North America with a wide range of products distributed in DIY stores, garden centers and food chains.

In 2016 SBM acquired former consumer part of Bayer Garden, thus incorporated well-known local brands. Thanks to our partnerships on a global scale and our R&D dynamic, we offer our clients a full range of products and services for the care of plants and home protection. Our innovations include natural and synthetic solutions combining advanced technology and traditional know-how acquired through the years.

More info: http://sbm-company.com/


Additional information
=============
We are open to both Danish and Swedish applicants. Depending on where you live, you could have a home office or be based at SBM Life Science’s Swedish office in Lund (25 km from Malmoe). Your employment will be based on a Swedish labor contract. A company car is included in the position.

Ansök nu

Servicespecialist hårdvaruservice

Systemadministratör
Läs mer Jul 3
Om tjänsten
Poolia behöver din hjälp som Hårdvaruservicekoordinator för ett roligt uppdrag hos en av våra IT-kunder i centrala Malmö. Som en del av teamet kommer du att felsöka i mängder, lösa kluriga problem och rädda dagen för kunderna. Det här är din chans att visa upp dina IT-skills. Uppdraget är initialt på 6 månader med chans till förlängning och med tiden anställning direkt hos företaget!

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Så vad kommer du att göra?

- Du kommer att vara en reklamationshjälte, ta emot kundernas ärenden och leverera snabba och smidiga lösningar
- Beställa och leverera hårdvara till teknikerna runt om i landet
- Koordinera och samarbeta med andra härliga människor och lösa tekniska problem
- Felsöka och klura ut vad som spökar i hårdvaran
- Skaka hand (digitalt) med interna team, kunder och leverantörer som om det vore din superkraft

Du kommer att arbeta måndag till fredag kl 8-17, möjlighet till arbete hemifrån finns när du är varm i kläderna.

Vem är du?
Nu kanske du undrar vad som krävs för att bli en del av vår kunds grymma team? Kolla här:

- Utbildning inom IT är en bonus, men ännu viktigare är att du brinner för allt som har med IT att göra
- Om du har tidigare erfarenhet av att vara en teknikninja kommer det att få oss att skrika "Wow!"
- Du måste kunna prata flytande svenska och engelska
- Du är en teamplayer som sprider glädje omkring dig!
- Du är driven, tar ansvar och är redo att testa samt lära dig, även om det betyder att göra misstag - vi växer ju av dem!

Så vad väntar du på? Skicka in din ansökan till oss på Poolia! Vi kan knappt vänta med att se dig bli en del av vår kunds team och göra världen till en bättre plats (och lösa teknikproblem på vägen)!

Ansök nu