Lund: Hårdvaruutvecklare till tech-bolag i Lund

Hitta ansökningsinfo om jobbet Hårdvaruutvecklare till tech-bolag i Lund i Lund. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Lund inom den kategorin.

Publicerad: 2023-11-20 // Varaktighet: Heltid

Om du är redo att utmana dig själv och arbeta med avancerad elektronik i en dynamisk och innovativ miljö? Är du en engagerad och nyfiken person som vill ingå i ett kompetent team där samarbete och kreativitet präglar din vardag? Då kan detta vara rollen för dig.

Om tjänsten
I rollen som hårdvaruutvecklare kommer du att spela en nyckelroll i design, testning och certifiering av elektronikkomponenter i våra projekt. Om du har passion för hårdvara med bakgrund inom elektronik, elektrisk teknik, embedded system och hårdvarudesign, så är du precis den vi letar efter.

About the position



Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Dina arbetsuppgifter kommer att inkludera:
• Systemdesign och schemadesign.
• Val av komponenter, inklusive FETar, power supply-enheter, minnen med mera.
• Granskning av CAD och mekanikdesign i samarbete med ditt team.
• Testning med avancerade verktyg som multimeter, oscilloskop och frekvensräknare.
• Miljötestning med fokus på faktorer som temperatur och fuktighet.
• Lödning och modifiering på PCB-nivå.
• Certifiering och testning relaterat till EMC, ESD, säkerhetsstandarder med mera.
• Producerbarhetsanalyser för att säkerställa en smidig tillverkningsprocess.


Vem är du?
Kvalifikationer vi söker: Vi är intresserade av kandidater med erfarenhet inom följande områden:
• Erfarenhet av power supply-design, inklusive linjär-, buck- och boost-regulatorer.
• Stark kompetens inom systemdesign med förmåga att designa komplexa elektroniska system.
• Produktionskunskap och förståelse för tillverkningsprocessen.
• Djup komponentförståelse och förmåga att välja rätt komponenter för olika applikationer.
• Erfarenhet av certifiering och testning, särskilt inom områden som EMC (elektromagnetisk kompatibilitet).

Vi utför löpande intervjuer, så om du är redo att utmana dig själv och arbeta med avancerad elektronik i en dynamisk och innovativ miljö, ansök till tjänsten redan idag.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Lund som Civilingenjör, systemutveckling

Nedan visas andra jobb i Lund som Civilingenjör, systemutveckling.

Junior QA-testare som älskar att koda!

Läs mer Apr 4
Är du en person som helt kan grotta ner dig i tekniska utmaningar? Älskar du dessutom att koda och kan sitta och programmera i timmar? Då är det dig vi söker för den här rollen som QA-testare!
I rollensom testare innebär det att man arbetar mycket med problemlösning, så du kommer trivas i rollen om du gillar utmaningar och ser lösningar istället för problem.
Din uppgift blir att tillsammans med utvecklare säkerställa kvalitén på vad som levereras. Produkterna är nyutvecklade och kan befinna sig i olika stadier av utvecklingen, där du är med i hela utvecklingsprocessen. Som testare får du vara med och anpassa produkterna efter kundens behov genom att vara med och utveckla och driva testlösningar.
För att passa in i tjänsten tror vi att du precis har tagit examen, du bör minst ha en kandidat men om du har en civilingenjörsexamen hade det varit toppen!
Teamet du kommer tillhöra arbetar bland annat med test- och testverktygsutveckling. Arbetsuppgifterna i den aktuella positionen är kopplade till utveckling och underhåll av ett Test Management-verktyg, som innehåller både back-end och front-end. Därför tror vi att du är intresserad av att jobba med hela stacken.
När det kommer till tekniken har du en stor passion för:
Java
Spring (Java-framework)
Hibernate (Java-framework)
Databas-kunskaper (My)
Javascript
React
Angular (Javascript-framework)

Det är ett stort plus om du dessutom har kunskap av Git och docker.
Eftersom man jobbar tätt med sitt team så är det viktigt att du är en teamplayer. Du gillar samarbetet och lagandan och är kommunikativ. Du tvekar inte till att ta hjälp av dina kollegor eller att vara den som bidrar till att hjälpa.
Om Gigget
Detta är ett konsultuppdrag, eller gig som vi kallar det på Gigstep. Du blir inledningsvis anställd av Gigstep med ambitionen att det ska leda till en anställning hos företaget.
Urval sker löpande, vänta inte med din ansökan!

Ansök nu

Senior embedded-utvecklare - se hit!

Läs mer Mar 15
Är du en embedded utvecklare och har erfarenhet inom C och Linux och vill arbeta nära hårdvaran? Nu söker vi dig som är civilingenjör och vill jobba på ett globalt företag i Lund!

Om tjänsten:

Här kommer du att arbeta i ett team tillsammans med kreativa och engagerade kollegor bestående av 5-6 utvecklare som driver utveckling och underhåll företagets plattform. Genom agila arbetssätt ser ni till att bild, radarbearbetning och energihanteringen levererar bästa möjliga kvalitet på majoriteten av företagets produkter.

Du kommer att arbeta i ett väldigt kompetent och tekniskt starkt team som värdesätter individuell utveckling, laganda, positivitet. Tillsammans ansvarar ni för möjliggöra nya produktfunktioner och lösa komplexa problem som uppstår på vägen. Med det sagt så kommer du vara med och optimera företagets inbyggda system från start till lansering.

Om dig:

Du brinner för att utveckla nya produkter och lösningar, från att det är ett koncept tills det är lanserat. Du har ett stort intresse för nya tekniker och har en stor vilja att ständigt lära dig ännu mer. Du har förtroende i din kompetens men är samtidigt prestigelös och tar till dig allt du kan lära dig.

Utöver ovanstående krävs det även att du har:

- En civilingenjörsexamen inom matematik, fysik, teknisk fysik eller motsvarande.

- Några års arbetslivserfarenhet inom embedded-utveckling

- Du är bekväm i dina programmeringskunskaper inom embedded, så som C och Linux. Har du även erfarenhet av C++ och Python är det såklart meriterande!

Ansök nu

Konsult industriell IT Lund

Läs mer Jan 29
Är du en konsult med erfarenhet av datasystem som styr och övervakar industriella processer t.ex. driftsystem, driftsteknik, driftsteknologi? Tycker du att det är fantastiskt när dina kollegor delar med sig av sin kompetens? Då är du den vi söker!

Det här blir din roll
Plantvisions erbjudande gör livet lättare för våra kunder att effektivisera sin verksamhet. Våra kunder finns inom alla typer av processindustri och energiproduktion. I den här rollen kommer du få:

- Leda, förbättra och utveckla processer inom industriell IT/OT-området och skapar därigenom värde för våra kunder.

- Genomföra förstudier gällande implementering av IT-system på industriella processanläggningar och detta baserat på produktionskritiska parametrar samt IT-säkerhet.

- Utveckla och följa upp strategier och strukturer inom IT samt se till så att de IT-system som våra kunder har stödjer deras verksamhet.

Placeringsort är Lund och vi tillämpar flexibel kontorsmiljö. Även om vi har möjlighet att arbeta på distans mot våra kunder förekommer resor i tjänsten.

Så här kommer du att briljera
Vi söker dig som har bakgrund inom OT-arkitektur och/eller automation samt har lång erfarenhet inom området. Du har koll på hur IT/OT-landskapet är kritiskt för produktionen och är bekväm i att självständigt driva projekt för ökad digitalisering och förbättrad produktionskapacitet. För att trivas i den här rollen:

- Har du erfarenhet av IT inom industri (PLC, Robotar, Informationssystem eller produktionssystem).

- Förstår du både verksamhet, ledning och har en helhetssyn på företags IT-strukturer.

- Är du en person som är självständig och kommer med nya idéer.

- Utvecklar du nya affärsmöjligheter genom starka och produktiva relationer.

- Ser du positivt på att ta en roll som mentor och stöttar dina kollegor i arbetet och delar den kunskap du besitter, samt sprider positiv energi i teamen.

- Kan du kommunicera på svenska i både tal och skrift.

Att vara en del av Team PV
Vi är mycket stolta över att vara ett certifierat Great Place To Work-företag, vilket placerar oss bland de bästa arbetsgivarna i Sverige. Att vi även är med på topplistan för Sveriges Bästa Arbetsplatser är ett kvitto på den fantastiska arbetsplatskultur vi gemensamt skapar varje dag.??

Det är våra medarbetare som är grunden till vår framgång och vi är väldigt stolta över att konsulten själv driver sin egen utveckling i vardagen parallellt med hur vi som företag arbetar med kompetensutveckling och att dela kunskap. Vi är engagerade, inte bara i arbetet vi utför utan även för medarbetarens vardag i sin helhet. Om vi mår bra och har roligt tillsammans så presterar vi bättre tillsammans. Därför lägger vi stor vikt på planering av arbete, ersättning vid föräldraledighet och olika friskvårdsaktiviteter för att nämna några exempel.

Ansökan
Om du tror att vi är rätt arbetsplats för dig och att du är rätt för oss, skicka in din ansökan redan idag! Urval sker löpande. Tillträde sker enligt överenskommelse.

Om du har frågor om denna tjänst, välkommen att kontakta Tufan Göker på 076 105 68 57 eller tufan.goker@plantvision.se.

Vi har för denna rekrytering valt strategi och undanber oss därför samtal från rekryterings-, bemannings- och annonseringsföretag.

Ansök nu

Software Engineer

Läs mer Maj 31
Job Overview:
Arm is seeking a highly motivated and creative Software Engineer to be based in either Lund (Sweden) or Cambridge (UK) to join a software development team working on Machine Learning compilers, predominantly in C++.
The software we develop is what enables neural networks to be deployed on both present and future hardware, making the most out of every cycle and every milliwatt.
Responsibilities:
As a software engineer, contributing to the design and implementation of a machine learning compiler. Taking ownership of your tasks and sharing collective responsibility for the success of the project.
As a member of a self-organising scrum team, applying agile methodologies to plan, implement and deliver on time, quality software.
As a hybrid worker (40% in office) and part of a cross-site team, engaging with your colleagues both virtually and in person.
We expect you to be capable of working independently, or in small groups, with a high degree of initiative. Be collaborative and relatable as well a good communicator, able to discuss your work at an appropriate level of detail for your audience. And you need to be proficient in English language, both written and spoken.
Required Skills and Experience :
The software you create will be dealing in both complex abstractions and fine-grained detail. We therefore expect from you:
Strong problem solving abilities
Constant and compelling desire to improve

We set ourselves high engineering quality standards. You will therefore need an understanding of:
Programming, particularly C++ but also scripting languages such as Python
The software lifecycle, from feasibility through to production and support
How to rigorously test software and design software for test



“Nice To Have” Skills and Experience :
Exposure to any of the following:
Compiler development
Low-level hardware interactions
Neural Network Processing Units (NPU) or Graphics Processing Units (GPU) and how they are used for ML.

Ansök nu

Konsult industriell IT Lund

Läs mer Jan 15
Är du en konsult med erfarenhet av datasystem som styr och övervakar industriella processer t.ex. driftsystem, driftsteknik, driftsteknologi? Tycker du att det är fantastiskt när dina kollegor delar med sig av sin kompetens? Då är du den vi söker!

Det här blir din roll
Plantvisions erbjudande gör livet lättare för våra kunder att effektivisera sin verksamhet. Våra kunder finns inom alla typer av processindustri och energiproduktion. I den här rollen kommer du få:

- Leda, förbättra och utveckla processer inom industriell IT/OT-området och skapar därigenom värde för våra kunder.

- Genomföra förstudier gällande implementering av IT-system på industriella processanläggningar och detta baserat på produktionskritiska parametrar samt IT-säkerhet.

- Utveckla och följa upp strategier och strukturer inom IT samt se till så att de IT-system som våra kunder har stödjer deras verksamhet.

Placeringsort är Lund och vi tillämpar flexibel kontorsmiljö. Även om vi har möjlighet att arbeta på distans mot våra kunder förekommer resor i tjänsten.

Så här kommer du att briljera
Vi söker dig som har bakgrund inom OT-arkitektur och/eller automation samt har lång erfarenhet inom området. Du har koll på hur IT/OT-landskapet är kritiskt för produktionen och är bekväm i att självständigt driva projekt för ökad digitalisering och förbättrad produktionskapacitet. För att trivas i den här rollen:

- Har du erfarenhet av IT inom industri (PLC, Robotar, Informationssystem eller produktionssystem).

- Förstår du både verksamhet, ledning och har en helhetssyn på företags IT-strukturer.

- Är du en person som är självständig och kommer med nya idéer.

- Utvecklar du nya affärsmöjligheter genom starka och produktiva relationer.

- Ser du positivt på att ta en roll som mentor och stöttar dina kollegor i arbetet och delar den kunskap du besitter, samt sprider positiv energi i teamen.

- Kan du kommunicera på svenska i både tal och skrift.

Att vara en del av Team PV
Vi är mycket stolta över att vara ett certifierat Great Place To Work-företag, vilket placerar oss bland de bästa arbetsgivarna i Sverige. Att vi även är med på topplistan för Sveriges Bästa Arbetsplatser är ett kvitto på den fantastiska arbetsplatskultur vi gemensamt skapar varje dag.??

Det är våra medarbetare som är grunden till vår framgång och vi är väldigt stolta över att konsulten själv driver sin egen utveckling i vardagen parallellt med hur vi som företag arbetar med kompetensutveckling och att dela kunskap. Vi är engagerade, inte bara i arbetet vi utför utan även för medarbetarens vardag i sin helhet. Om vi mår bra och har roligt tillsammans så presterar vi bättre tillsammans. Därför lägger vi stor vikt på planering av arbete, ersättning vid föräldraledighet och olika friskvårdsaktiviteter för att nämna några exempel.

Ansökan
Om du tror att vi är rätt arbetsplats för dig och att du är rätt för oss, skicka in din ansökan redan idag! Urval sker löpande. Tillträde sker enligt överenskommelse.

Om du har frågor om denna tjänst, välkommen att kontakta Tufan Göker på 076 105 68 57 eller tufan.goker@plantvision.se.

Vi har för denna rekrytering valt strategi och undanber oss därför samtal från rekryterings-, bemannings- och annonseringsföretag.

Ansök nu

Andra jobb i Lund från Poolia Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Lund från Poolia Sverige AB .

Utvecklingsorienterad Production Manager till Boxon Tech i Dalby

Produktionschef, tillverkning
Läs mer Jun 18
Tillväxten och expansionen för Boxon Tech i Dalby fortsätter varför man söker nu en utvecklingsorienterad Production Manager. Är du en inspirerande och trygg chef/ledare med en gedigen teknisk förståelse som brinner för att utveckla dina medarbetare och skapa nöjda kunder? Vill du arbeta i ett framgångsrikt och långsiktigt bolag som expanderar sin verksamhet?

Tjänsten är tillsvidareanställning på heltid och tillträdesdatum kan anpassas till din nuvarande uppsägningstid.

Välkommen med din ansökan så snart som möjligt då vi löpande gör ett urval för intervjuer.

Om tjänsten
Du erbjuds en kvalificerad och utvecklande tjänst. Boxon Tech kännetecknas av en närhet till sina kunder, korta beslutsvägar, en hög ambitionsnivå och professionalism.

Som Production Manager ansvarar du för tillverkningsverksamheten med ägarskap för kvalitet, leverans och ekonomi. Du leder och utvecklar ett 45-tal medarbetare inom produktion, planering/beredning, inköp och lager/logistik. Till din hjälp har du en Produktionsledare, två Planerare/Beredare, tre Teamledare för produktion och en Teamledare för lager/logistik.

Som Production Manager i Dalby kommer du att ansvara för:

• Produktion, planering/beredning, inköp och lager/logistik
• Ledning, coachning och utveckling av dina medarbetare så att uppsatta mål gällande kvalitet, leveranstider och ekonomi uppnås
• Optimering och effektivisering av fabriken via ständiga förbättringar och utveckling av processer och flöden samt användande av best practise
• Erfarenhetsutbyte med övriga fabriker
• Utökning av produktionskapaciteten
• Investeringar inom produktion
• Kvalitet, miljö och arbetsmiljö
• Stödja Production Director vid projekt inom produktion, omkostnader, effektivitet och lönsamhet

Du medverkar även utveckling av samarbetet med leverantörer och samarbetspartners.

Tjänsten innebär ett budget- och personalansvar.

Boxon Tech har 3-skift och som Production Manager jobbar du dagtid.

Vissa resor ingår i tjänsten (främst inom Europa).

Du rapporterar till Production Director för Boxon Tech.

Vem är du?
Vi söker dig med minst 5 års relevant erfarenhet som Production Manager, Platschef, Verkstadschef eller liknande tjänst. Vi vill att du tidigare har haft ett personal- och budget-ansvar.

Du har en bred och gedigen teknisk kompetens. Tidigare erfarenhet från processindustri eller närliggande bransch är meriterande.

Om du är högskole-/civilingenjör eller om du har annan eftergymnasial utbildning inom produktion och/eller produktionsteknik är det värdefullt.

Vi ser det som en fördel om du har tidigare erfarenhet av projektledning, LEAN, Kaizen, 5S eller andra metodiker för optimering och effektivisering. Då vi är certifierade enligt ISO 9001 och ISO 14001 ser vi det som en fördel om du tidigare har jobbat enligt de två standarderna.

Tjänsten kräver flytande svenska i tal och skrift. Du har också goda kunskaper i engelska och i tal och skrift.

Du har minst normalgoda kunskaper i Office-paketet. För tjänsten krävs erfarenhet av affärssystem. Vi jobbar med Monitor G5.

Som person är du utvecklingsorienterad, inspirerande, analytisk och resultatinriktad. Som chef/ledare har du förmågan att se helheten, motivera och utveckla dina medarbetare. Vidare är du som chef/ledare lyhörd och duktig på att skapa och underhålla goda relationer. Du är också förtroendeingivande, tydlig och kommunikativ.

Du har förmågan och intresset att arbeta både strategiskt och operativt samt att tänka utanför boxen. Du ser möjligheter hos kunderna och dina medarbetare. Du har en tydlig entreprenörs-anda och trivs med utmaningar.

Det är en fördel om du har erfarenhet av förändringsprocesser och viljan att leda, stödja samt utveckla människor i förändring.

Du har också en god planerings- och struktureringsförmåga samt är intresserad av att driva utvecklingsprojekt.

Tjänsten kräver körkort B.

Vid den aktuella rekryteringen använder vi oss av arbetspsykologisk testning för kandidater utvalda till intervju och bakgrundskontroll för slutkandidat.

Om verksamheten
Boxon Tech AB omsatte 2023 ca 255 Mkr och har ca 75 anställda varav ca 45 st finns i Dalby.

Bolaget grundades år 2004 och vi har konsekvent varit i framkant när det gäller innovation inom fordonsförpackningsindustrin. Vi är specialiserade på lösningar som förbättrar effektiviteten i leveranskedjan och betydligt minskar transport-, hanterings- och förpackningskostnader.

Med produktionsanläggningar i Sverige och Slovakien samt återvinningscentraler över hela världen har vi den unika fördelen att vara en verkligt global partner, kapabel att samarbeta effektivt med kunder var de än befinner sig. Vår omfattande internationella närvaro underlättar inte bara lokala interaktioner utan tillför också en rik mångfald av globala insikter och expertis till varje projekt. Läs mer om Boxon Tech på https://www.boxontech.com/sv/

Boxon är en förpackningspartner som tillför värde till våra kunder genom innovativa och hållbara lösningar. Vårt erbjudande är baserat på fyra individuella erbjudanden; Förpackningslösningar, Etiketter & Spårbarhet, Maskiner & Utrustning samt Tjänster. Ni kan välja att använda våra erbjudanden separat eller koppla samman dem till ett totalkoncept.

Med erfarenhet och kompetens sedan 1932 hjälper vi er att öka upplevelsen av ert varumärke, minska klimatavtrycket och stärka era kundrelationer. Vi erbjuder alltifrån lagerförda standardförpackningar till helautomatiska förpackningslinjer. Med hjälp av interna konstruktörer och designers kan vi anpassa förpackningar och utforma etiketter efter era önskemål.

Boxon finns i Norden, Europa och Asien. Huvudkontoret är i Helsingborg, Sverige. Vi är ca 270 anställda och har en omsättning på ca 1,8 miljarder SEK. Läs mer på om Boxon på https://www.boxon.se/

Ansök nu

Exciting Opportunity for Danish Speaking Key Account Manager

Key account manager
Läs mer Jun 25
SBM Life Science is recruiting a proactive and collaborative Danish speaking Key Account Manager for Denmark. Would you like to work both with a strategic and operational focus? Are you looking for a position with several external and internal stakeholders? Then this full-time position could be of great interest to you.

Please apply as soon as possible.

About the position
You are offered a challenging and developing position in an international environment within a successful group. You will work with professional and dedicated teams in Nordics and the rest of Europe.

SBM Life Science gives you the opportunity to join a company with strong corporate values: passion, creativity, and collaborative spirit. It is also a growing business that opens good career perspectives.

In the Nordics, SBM Life Science is a leading company with strong local brands like Trim, Stroller Kvitt and Myrr. Please visit www.seezon.dk for more information.

The overall mission for the position in the Danish market is to develop and implement annual customer groups sales strategy and plans to achieve sales targets (turnover and margin) that are in line with the short and long-term objectives utilizing approved trade and marketing plans and investment. You will also develop business by gaining new customers.

Your main accountabilities will be:

(I) Sales Strategy and Planning
===================
Ensure annual sales and profit targets are reached by analyzing opportunities in both existing customers as well as potential in existing or new channels.
• Setting up short and long terms sales strategies to achieve profitable growth and implementing optimal distribution network.
• Defining commercial policy via terms and conditions and rebate scheme.
• Developing key account strategy (including investment) needed to achieve targets.
• Integrate marketing and trade marketing campaigns in cooperation with Marketing.
• Developing pricing strategy in cooperation with marketing.
• Developing relevant sales strategy to enter new channels, customers and chains.

(II) Sales Execution
============
Ensure annual sales and profit targets are reached by:
• Managing excellent and professional relationship with key accounts
• In cooperation with customer, set the joint executing plan for growth
• Negotiate the elements of listings, promotions, pricing and visibility
• Follow up common objectives and ROI with customers using KPIs.
• Operational Excellence
• Manage Operational budget and customer satisfaction
• Providing accurate forecasts into the S&OP; process
• Providing priorities to supply chain in case of shortage
• Maintain Opex and Sales deduction budgets so that there is flex in terms of volume drop

The position requires traveling in Zealand, Funen and Jutland, i.e. in all regions of Denmark.

You will report to the Nordic Sales Manager.

Your profile
You probably have a Bachelor's or Master's degree but is not a prerequisite for the position.

You have at least 5 years of experience from key account management regarding Do It Yourself (DIY), retail, food chain or other relevant industry. You have a proven track record of achieving profitable growth.

You are fluent in Danish and English.

The position requires that you are an experienced user of Excel, PowerPoint and Word,

To be successful in this role, you need to possess skills in sales excellence management, as well as strong knowledge and attitude towards gaining new customers. Your ability to new business development is critical. Strong sales DNA, entrepreneurial spirit, flexibility, agility will be needed to succeed.

You should have a “can-do-attitude” working in different cross-functional teams and projects. You will work closely with teams across several European countries. It is vital that you have good communication skills and feel comfortable with communicating in different ways.

We also value the ability to work under own initiative and to be innovative. It is important that you have a proven ability to deliver results in a challenging business environment.

The position requires a valid driver’s license for cars.

In the recruitment, we use work psychology testing for candidates selected for interview and background check for the final candidate.

About the organisation
SBM Life Science is a French family-owned company (250 million euros turnover) specialized in garden products for amateurs. Pioneer of organic gardening products with SOLABIOL, leading brand in France, SBM Life Science now operates in Europe and North America with a wide range of products distributed in DIY stores, garden centers and food chains.

In 2016 SBM acquired former consumer part of Bayer Garden, thus incorporated well-known local brands. Thanks to our partnerships on a global scale and our R&D dynamic, we offer our clients a full range of products and services for the care of plants and home protection. Our innovations include natural and synthetic solutions combining advanced technology and traditional know-how acquired through the years.

More info: http://sbm-company.com/


Additional information
=============
We are open to both Danish and Swedish applicants. Depending on where you live, you could have a home office or be based at SBM Life Science’s Swedish office in Lund (25 km from Malmoe). Your employment will be based on a Swedish labor contract. A company car is included in the position.

Ansök nu

Servicespecialist hårdvaruservice

Systemadministratör
Läs mer Jul 3
Om tjänsten
Poolia behöver din hjälp som Hårdvaruservicekoordinator för ett roligt uppdrag hos en av våra IT-kunder i centrala Malmö. Som en del av teamet kommer du att felsöka i mängder, lösa kluriga problem och rädda dagen för kunderna. Det här är din chans att visa upp dina IT-skills. Uppdraget är initialt på 6 månader med chans till förlängning och med tiden anställning direkt hos företaget!

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Så vad kommer du att göra?

- Du kommer att vara en reklamationshjälte, ta emot kundernas ärenden och leverera snabba och smidiga lösningar
- Beställa och leverera hårdvara till teknikerna runt om i landet
- Koordinera och samarbeta med andra härliga människor och lösa tekniska problem
- Felsöka och klura ut vad som spökar i hårdvaran
- Skaka hand (digitalt) med interna team, kunder och leverantörer som om det vore din superkraft

Du kommer att arbeta måndag till fredag kl 8-17, möjlighet till arbete hemifrån finns när du är varm i kläderna.

Vem är du?
Nu kanske du undrar vad som krävs för att bli en del av vår kunds grymma team? Kolla här:

- Utbildning inom IT är en bonus, men ännu viktigare är att du brinner för allt som har med IT att göra
- Om du har tidigare erfarenhet av att vara en teknikninja kommer det att få oss att skrika "Wow!"
- Du måste kunna prata flytande svenska och engelska
- Du är en teamplayer som sprider glädje omkring dig!
- Du är driven, tar ansvar och är redo att testa samt lära dig, även om det betyder att göra misstag - vi växer ju av dem!

Så vad väntar du på? Skicka in din ansökan till oss på Poolia! Vi kan knappt vänta med att se dig bli en del av vår kunds team och göra världen till en bättre plats (och lösa teknikproblem på vägen)!

Ansök nu

Conmodo i Malmö söker nya medarbetare!

Servicetekniker, elektronik
Läs mer Jun 20
Om tjänsten
Conmodo växer & söker ständigt nya medarbetare till sina team i Malmö. Vi söker nu dig som precis tagit studenten eller arbetat några år men vill prova något nytt. På Conmodo arbetar du antigen som tekniker eller med logistik & administration. Du kommer till en början vara provanställd via oss på Poolia för att sedan bli anställd av Conmodo om allt faller rätt ut. Tjänsten är med start omgående och pågår löpande. Låter detta som något för dig? Sök redan idag, urval och intervjuer hålls löpande.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Conmodo är ett företag som reparerar elektronik, där det största inflödet är mobiltelefoner och PC. Bolagets kunder finns i de nordiska länderna, och största inflödet kommer från Sverige och Danmark. Du kommer att ingå i ett härligt team och tillsammans med dina kollegor ser du till att arbetets utförs med stor noggrannhet. Upplärning sker på plats och inga förkunskaper krävs.

Arbetsuppgifter som kan förekomma är följande:
· Hantera inkommande produkter, dagens inkommande flöden - både svenska och danska kunder
· Undersökning av enheten och konstatera felet
· Reparera mobiltelefoner, PC, el skotrar etc.
· Sluttesta produkten, - både manuellt och i ett program
· Lite admin - skriva arbetsrapport samt checka av mot leverantörenssystem såsom uppdateringar etc.

Tjänsten är på heltid och arbetet är förlagt måndag till fredag från 8:30 till 17:00. Tider som 10:30 till 19:00 kan förekomma vid enstaka tillfällen. Placering på Conmodos kontor på Industrigatan 33B i Malmö.



Vem är du?
Vi söker dig som precis tagit studenten eller arbetat några år men vill prova något nytt. För att vara Conmodos nästa stjärna ser vi att du har viljan att lära dig nya saker, är engagerad, vågar fråga och har lätt för att lära sig nytt. Självklart är du nyfiken och fingerfärdig då det är en hel del pillande med enheterna. Det är också viktigt att du har lätt för att följa instruktioner och rutiner, samt förstår värdet av att följa dessa. Du talar och skriver flytande svenska och engelska. Språk som förekommer hos oss är svenska, norska, danska och engelska. Vi har många konsulter som arbetar på Conmodo idag och de ser fram emot att få med dig in i gänget!

OBS! För att vara aktuell för tjänsten får du inte förekomma i belastningsregistret.

Varmt välkommen in med din ansökan!

Ansök nu

1st line supporttekniker till kund i Malmö!

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Jul 1
Om tjänsten
Vår kund växer och behöver nu förstärka med en duktig supportekniker! Som 1st line supporttekniker hos vår kund i Malmö arbetar du tätt tillsammans med 2nd line och andra funktioner i organisationen. Kunden är alltid i fokus och du ger dem alltid bästa möjliga service. Start är snarast möjligt eller enligt överenskommelse. Välkommen med din ansökan redan idag, urval och intervjuer sker löpande.

Observera att tjänsten utgår från Malmö, med viss möjlighet att jobba hemifrån ibland.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Som 1st line supporttekniker kommer du att hantera ärenden från kunder både via samtal och e-post. Ni har generellt sett ett växlande tempo då er vardag styrs av kundunika händelser och allt du gör ska hålla hög kvalitet och servicenivå. Vi tror på att våra medarbetare gör ett bra arbete när de trivs, så det är viktigt för oss att hitta just dig som trivs i vår tempofyllda vardag. Det är viktigt att du är pålitlig, initiativrik och värdesätter goda kundrelationer. Då det är en första linjesupport med ett stort antal kunder med olika avtal och SLA nivåer och det viktigt att du är duktig på att felsöka hungrigt när det krävs. Det är även viktigt att följa satta eskalationsrutiner när de finns. Den administrativa delen är stor och dokumentation av ärenden är ett naturligt inslag i det dagliga arbetet. Det genuina intresset för IT underlättar ditt arbete varje dag. Arbetet kommer vara intensivt och utmanande, men du omges av härliga kollegor som har nära till skratt!

Arbetstiderna är främst dagtid mellan 8-17 måndag till fredag. Du kommer även att jobba kvällpass en vecka (inklusive helgen) ca varannan månad vilket går på rotation i teamet och är baserat på hur många ni är.

Vem är du?
Vi vill helst att du har en eftergymnasial utbildning inom IT, gärna yrkeshögskola. Du kan även söka tjänsten om du har fått motsvarande IT kunskaper på egen hand eller om ditt driv att lära dig nya saker och din arbetsmoral är hög då det är två jätteviktiga saker för oss. Kanske har du läst IT på gymnasiet och sedan arbetat med liknande arbetsuppgifter, det värderas också högt. Ett krav är dock att du är talar och skriver både engelska och svenska flytande. Det är meriterande om du har arbetat och/eller har kännedom om Active Directory, Windows operativsystem, Linux, Basic Nätverk (TCP/IP, DNS, DHCP), Ärendehanteringssystem, felsökning, mobila enheter, skrivarhantering och Office365.

För att trivas och tycka det är kul måste du ha ett inre driv att alltid vilja ge förstklassig service till dina kunder! Du och ditt team är ett lag och tillsammans ska ni se till att hjälpa era fina kunder med tempo och hög klass. Du är personen som alltid ställer upp för ditt lag och dina kunder. För att lyckas i rollen som 1st line supporttekniker måste du vara strukturerad, fokuserad och ha koll på läget



Om verksamheten
Du kommer att vara anställd av Poolia som konsult. Som konsult erbjuds du möjlighet att ta certifikat och premieras om du lyckas. Det finns även möjlighet att delta på aktiviteter hos både kund och Poolia. Vid din sida från Poolia har du din konsultchef, som gärna agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på ditt uppdrag. Du kommer också ha en teamleader och en teamchef vid din sida som stöttar dig i det dagliga. Det får inte heller glömmas att du är en del av ett team där ni hjälps åt för att gemensamt nå framgång! Vi vill att du ska må bra och trivas under tiden du är anställd på Poolia och kunden som du ska arbeta hos. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård. Friskvårdsbidrag är en given förmån!

Ansök nu

1st line supporttekniker till kund i Malmö!

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Jun 12
Om tjänsten
Vår kund växer och behöver nu förstärka med en duktig supportekniker! Som 1st line supporttekniker hos vår kund i Malmö arbetar du tätt tillsammans med 2nd line och andra funktioner i organisationen. Kunden är alltid i fokus och du ger dem alltid bästa möjliga service. Start är snarast möjligt eller enligt överenskommelse. Välkommen med din ansökan redan idag, urval och intervjuer sker löpande.

Observera att tjänsten utgår från Malmö, med viss möjlighet att jobba hemifrån ibland.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Som 1st line supporttekniker kommer du att hantera ärenden från kunder både via samtal och e-post. Ni har generellt sett ett växlande tempo då er vardag styrs av kundunika händelser och allt du gör ska hålla hög kvalitet och servicenivå. Vi tror på att våra medarbetare gör ett bra arbete när de trivs, så det är viktigt för oss att hitta just dig som trivs i vår tempofyllda vardag. Det är viktigt att du är pålitlig, initiativrik och värdesätter goda kundrelationer. Då det är en första linjesupport med ett stort antal kunder med olika avtal och SLA nivåer och det viktigt att du är duktig på att felsöka hungrigt när det krävs. Det är även viktigt att följa satta eskalationsrutiner när de finns. Den administrativa delen är stor och dokumentation av ärenden är ett naturligt inslag i det dagliga arbetet. Det genuina intresset för IT underlättar ditt arbete varje dag. Arbetet kommer vara intensivt och utmanande, men du omges av härliga kollegor som har nära till skratt!

Arbetstiderna är främst dagtid mellan 8-17 måndag till fredag. Du kommer även att jobba kvällpass en vecka (inklusive helgen) ca varannan månad vilket går på rotation i teamet och är baserat på hur många ni är.

Vem är du?
Vi vill helst att du har en eftergymnasial utbildning inom IT, gärna yrkeshögskola. Du kan även söka tjänsten om du har fått motsvarande IT kunskaper på egen hand eller om ditt driv att lära dig nya saker och din arbetsmoral är hög då det är två jätteviktiga saker för oss. Kanske har du läst IT på gymnasiet och sedan arbetat med liknande arbetsuppgifter, det värderas också högt. Ett krav är dock att du är talar och skriver både engelska och svenska flytande. Det är meriterande om du har arbetat och/eller har kännedom om Active Directory, Windows operativsystem, Linux, Basic Nätverk (TCP/IP, DNS, DHCP), Ärendehanteringssystem, felsökning, mobila enheter, skrivarhantering och Office365.

För att trivas och tycka det är kul måste du ha ett inre driv att alltid vilja ge förstklassig service till dina kunder! Du och ditt team är ett lag och tillsammans ska ni se till att hjälpa era fina kunder med tempo och hög klass. Du är personen som alltid ställer upp för ditt lag och dina kunder. För att lyckas i rollen som 1st line supporttekniker måste du vara strukturerad, fokuserad och ha koll på läget



Om verksamheten
Du kommer att vara anställd av Poolia som konsult. Som konsult erbjuds du möjlighet att ta certifikat och premieras om du lyckas. Det finns även möjlighet att delta på aktiviteter hos både kund och Poolia. Vid din sida från Poolia har du din konsultchef, som gärna agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på ditt uppdrag. Du kommer också ha en teamleader och en teamchef vid din sida som stöttar dig i det dagliga. Det får inte heller glömmas att du är en del av ett team där ni hjälps åt för att gemensamt nå framgång! Vi vill att du ska må bra och trivas under tiden du är anställd på Poolia och kunden som du ska arbeta hos. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård. Friskvårdsbidrag är en given förmån!

Ansök nu