Lund: Projektledare inom Telekom på Axians

Hitta ansökningsinfo om jobbet Projektledare inom Telekom på Axians i Lund. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Lund inom den kategorin.

Publicerad: 2023-11-20 // Varaktighet: Heltid

Vi söker en engagerad och driven Projektledare som vill ta nästa steg i sin karriär inom teknikområdet fiber/telekom. I rollen som Projektledare kommer du att ansvara för att leda, planera och genomföra spännande projekt inom telekomsektorn. Du kommer att spela en nyckelroll i att säkerställa att företagets projekt blir framgångsrika från start till avslut.

Dina projekt kommer att vara riktade mot byggnation av 5G-nät samt fiberinstallationer för både privatkunder och företag. Du kommer att ha ett övergripande ansvar för att säkerställa att projekten fortlöper i takt med målbilden. Dina huvudsakliga ansvarsområden som Projektledare kommer inkludera budgetansvar, personalansvar, uppföljning och fastställande av prognos och resultat.

Dina arbetsuppgifter inkluderar:
•Ledning och planering av projekt inom byggnation av 5G-nät
•Kundkontakt och affärsutveckling
•Personalansvar med fokus på sysselsättning och fördelning av resurser på olika projekt
•Ekonomiansvar för dina projekt som innebär prognossättning, anbud och övervakning av ekonomiska faktorer

Om företaget:
Axians är ett internationellt företag med 250 anställda i Sverige. De är specialister inom ICT och arbetar för att implementera, designa och förvalta flexibla IT- lösningar – allt med målet att förenkla och effektivisera IT och kommunikation för företag och operatörer. Som Projektledare hos Axians i Lund blir du en del av en familjär arbetsplats där dina tankar och åsikter är välkomna.

Mer information om företaget kommer på eventuellt intervjutillfälle.

Vi förväntar oss att du har följande egenskaper för att trivas och lyckas i denna roll:
•God social och kommunikativ förmåga för daglig kontakt med kollegor och kunder.
•Drivenhet och hög ansvarskänsla för att leverera resultat.
•Entusiasm för att lära och utveckla dig inom teknikområdet.
•Uppskattning av självständighet och entreprenörskap.

Kvalifikationer:
•Relevant erfarenhet inom fiber/telekom
•Svenska och engelska i tal och skrift
•Datorvana
•Körkort B

Meriterande:
•Mastcertifikat

Om Framtiden:
Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan ha möjlighet att gå över och bli anställd direkt hos Axians ICT.

Villkor:
Startdatum: Omgående eller enligt överenskommelse
Arbetstider: 08:00-17:00
Omfattning: Heltid
Placeringsort: Lund

Om du är redo att ta nästa steg i din karriär och tror att du har de egenskaper som krävs för att vara en framgångsrik projektledare inom teknikområdet, vill vi gärna höra från dig. Ansök idag och bli en del av vårt dedikerade kundföretag inom telekomsektorn!

Rekryteringsprocess:
1. Intervju med Framtiden.
2. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
3. Referenstagning.
4. Intervju med Axians.
5. Intervju med HR.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Lund som Projektledare, IT

Nedan visas andra jobb i Lund som Projektledare, IT.

Product Owner - International Marine Service

Läs mer Maj 10
Product Owner - International Marine Service
At Alfa Laval, we always go that extra mile to overcome the toughest challenges. Our driving force is to accelerate success for our customers, people, and planet. You can only achieve that by having dedicated people with a curious mind. Curiosity is the spark behind great ideas. And great ideas drive progress.
In Sales & Service Value Stream (VS), we work in accordance with the SAFe methodology because we believe it adds extra value to our stakeholders and to the receivers of our efforts. We strive to keep the end users and their daily work in mind. We are looking for someone who can smoothly move between the big business picture and the details of developing.
And this why we are looking for YOU, our next Product Owner - International Marine Service to bring value and support in shaping VS Sales & Service success.
About the job
As a Product Owner, you will be bridging the gap between the product manager, business stakeholders, and the development team.
Key Responsibilities:?
Drive refinement of work items to meet customer requirements.


Maintain and prioritize development backlog and ensure deliveries according to commitments for development, rollouts, or support.


Stakeholder management and collaboration across value streams and Marine business.


PI planning participation: define stories, provide clarification, set team PI objectives together with the team and prepare for system demo.


Responsible on securing training and adoption of solution (together with product manager)


Optimize the team(s) performance, together with Scrum master and Line manager, by sharing best practices. Provide input to line manager on supplier performance/KPIs.

What you know.
You have a solid understanding of complex IT solutions and product management. You bring 2-4 years of experience from a Product Owner role and are aware of Agile development methodologies. Knowledge in MS D365 field service customization and configuration are appreciated but not a requirement. As part of a global organization, speaking and writing English is a prerequisite.
Who you are.
We believe you are a person who enjoy work in the border between IT and business where you can “translate” business language to IT language and vice versa. You stand out with your ability to lead self and others in a challenging environment while maintaining a positive attitude. You possess a strong business acumen, analytical skills and customer centric mindset which provides you with the right skillset to solve complex challenges. We trust you are a true networker that can easily build and maintain fruitful relationships. In addition, you are a team player always ready to support when needed.
What’s in it for you?
We offer a challenging position in global, open, and friendly environment. Your work will have a true impact on Alfa Laval’s future success. The nature of the job also means that you will cooperate closely with many different parts of our organization, building both a broad business knowledge as well as a global network of colleagues. You can expect around 10-20 days of travel annually.

Ansök nu

Director, Deployment Lead

Läs mer Apr 24
As a Director, Deployment Lead, you will play a lead role within the Sweden Consulting programs’ Engagement Management team, collaborating closely with project owners, Oracle Health and Client leadership, and other stakeholders to achieve successful delivery of Millennium applications. You will own and manage the planning and execution of all tasks associated with product deployment, including coordinating all project owners’ planning and preparation deliverables, time plans, and change readiness management. Examples of teams you will work across include Millennium Consulting workstreams, Clinical Consulting, hardware and integrated technologies, learning, managed service, and others. As a leader and member of the Consulting leadership team, the ability to build and maintain relationships at multiple levels, inspiring confidence in the team’s delivery, is critical.

The work requires significant collaboration and facilitation skills, as deployment activities span across all teams and require the involvement and engagement of multiple subject matter experts across both technical and clinical spectrums, internal and external. It is also highly rewarding in this regard, as there are clear measures of success, client satisfaction, and cross-team cooperation.

Examples of these activities include, but are not limited to, project plan management, deliverable and financial status reporting with the client and internal teams, coordinating activities and ownership with client counterparts, advising the client on expectations in a consultative role, establishing and managing to success metrics (KPIs) with various SMEs, and managing communication.
Basic Qualifications:
Bachelor's degree in business management or related field, or equivalent relevant work experience
At least 6 years of experience in project or program management and consulting-type roles
Demonstrated ability to manage relationships, work in matrix-type organizations, and collaborate across lines and levels to deliver against contract requirements and commitments

Preferred Qualifications:
Experience managing projects involving Cerner’s implementation methodologies and policies
Experience managing IT projects in complex environments, such as public sector (government) contracts
Experience working with healthcare delivery organizations
Swedish language skills are a plus

Expectations:
Familiar with the use of Microsoft Project product
Ability to travel 50%, and to work in a hybrid home and office environment as needed
Ability to work overtime and irregular hours as needed
Excellent communication skills verbally and written

Ansök nu

Director, Engagement Executive

Läs mer Apr 24
We are looking for a Director, Engagement Executive to join an exciting project across Region Skåne for an integrated digital healthcare environment, replacing many existing IT systems in hospitals and primary care facilities.
At Oracle Health we are working at the intersection of health and technology. We create software solutions to support clinicians and healthcare professionals in hospitals and healthcare organisations worldwide, and we are looking for a Director, Engagement Executive to join an exciting project across Region Skåne for an integrated digital healthcare environment, replacing many existing IT systems in hospitals and primary care facilities. The new system includes a service to manage the health of their 1.3 million citizens and a modern digital care system that allows for increased patient participation, safer patient experience, and improved work environment for healthcare professionals. As Director, Engagement Executive, you will be accountable for the delivery of Oracle Health client projects and external client relationships. You will be responsible for the development and delivery pillar of the Region Skåne SDV program and its associated integrated solutions, including staffing and contractor management. You will also take part in client roadmapping and project plan development, in collaboration with project managers and other subject matter experts. This will also involve monitoring the key performance indicators as the deployment progresses and intervening as necessary to mitigate risks and ensure on-time delivery of Oracle Health’s commitments.

You will also create and drive action plans for the knowledge leader community, ensure adherence to Oracle’s unified method of implementation, and drive vision, innovation and strategy for internal organisational and team imperatives.This leadership role within the overall program requires directing teams of cross-functional associates to execute on the client’s vision, objectives and strategy as defined and driven by executive leadership. This position reports to Oracle Health regional Consulting leadership and collaborates with regional Program leadership.
Basic Qualifications:

· Bachelor’s degree in General Studies or related field, or equivalent relevant work experience
· At least 7 years of project management work experience
· At least 5 years of health care information technology (HCIT) work experience
· Completed 2 projects within the last 4 years using Cerner Consulting Methodology, and enthusiasm to learn and transition this to Oracle’s unified implementation method and standards

Preferred Qualifications:

· Experience of Oracle Health's Region Skåne SDV program
· C-suite stakeholder management experience
· Managing complexity across a multi work stream program
· Large scale program management experience, involving multiple coordinated projects

Expectations:

· Familiar with the use of Microsoft Project product
· Ability to travel 50%, and to work in a hybrid home and office environment as needed
· Ability to work overtime and irregular hours as needed
· Excellent communication skills verbally and written

Ansök nu

Global Black Belt

Läs mer Apr 26
Global Black Belt
Vi driver våra större projekt med Lean 6S som grund och använder Black belt-certifiering för kvalitetssäkring. Som del av vårt team ingår du i en mångsidig och inkluderande arbetsplats. Du är här för att göra skillnad. Att ständigt bygga broar till framtiden med hållbara lösningar som påverkar vår planets mest akuta problem. Att göra världen till en bättre plats. Varje dag.
Vem är du
Du är en nyfiken, strukturerad och självmotiverad högpresterande med ett agilt mindset och en passion för att möjliggöra och skapa affärsvärde i ett globalt sammanhang. Du motiveras av prestationsförbättringar och nätverkar lätt över affärsfunktioner i en internationell och tvärkulturell miljö. Du är bekväm i att hantera oklarheter och tycker om att ta ledningen och säkerställa goda resultat och värdefullt samarbete.
Om jobbet
Som Black Belt kommer du att arbeta som projektledare och driva strategiska BB-projekt inom en organisation eller över Alfa Laval. Några av de primära uppgifterna du kommer att utföra är:
- Projektledning: Säkerställ projektleverans i rätt tid, enligt specifikation och inom budget.
- Hantering av intressenter: Kommunicera och engagera intressenter på ett effektivt sätt.
- Styrgruppsrapportering: Lämna rapporter till styrgruppen vid behov.
- Leverantörsutveckling: Hjälpa till med utveckling av leverantörer inom olika områden, inklusive 5S, Lean Six Sigma och projektledning.
När du driver BB-projekt kommer du samtidigt att vara en möjliggörare och ambassadör för ständig förbättringskultur genom LSS-tänkesätt och metodik. Detta är en möjlighet att växa och bli utmanad att utvecklas och lära sig nya färdigheter. Som projektledare får du ett brett nätverk och omfattande kunskap om Alfa Lavals verksamhet, med hjälp av LSS-metodik och problemlösningsförmåga för att förbättra prestanda och kundnöjdhet.
Tjänsten är placerade i Lund. Projekten drivs på våra olika siter i världen varför resor ingår och beräknas till 50-70 dagar per år.
Din bakgrund
Du har en akademisk examen i kombination minst 10 års arbetslivserfarenhet och har Black Belt-utbildning. Övrig projektledningskompetens är meriterande.
För mer information, vänligen kontakta
Arianna Garcia, Talent Acquisition Partner, arianna.garcia@alfalaval.com
Om du är intresserad, vänligen ansök genom att skicka in ditt CV och motivationsbrev.

Ansök nu

Produktägare infrastruktur

Läs mer Mar 20
Nu söker vi dig som vill skapa tjänsteleveranser av hög kvalité! Här är din chans att göra verklig skillnad i stort och smått.

Hos oss får du en utvecklande tjänst med många kontaktytor i en verksamhet med höga ambitioner och ett gott arbetsklimat. 

Om rollen och dina arbetsuppgifter
Som produktägare inom Infrastruktur får du en spännande roll. Inom förvaltningsobjektet Infrastruktur ingår identitet- och åtkomsthantering (IAM), serverdrift, serverplattform, IT-säkerhet och datacenter. Vi levererar de grundläggande förutsättningarna för digitalisering i Lunds kommun.

En viktig del i ditt uppdrag är att säkerställa förvaltning och utveckling av tjänster, system och digitala lösningar inom förvaltningsobjektet. I din roll ingår att planera och driva uppsatta leveranser, aktiviteter och projekt. Du medverkar även till att samordna aktiviteter och resurser med interna och externa parter.? 

Du kommer även att ha det samordnande ansvaret för systemlösningar inom en eller flera delområden. Här kommer du, utifrån din bakgrund och kompetens, att kunna påverka vilka områden som du ansvarar för.

Ansvaret i rollen är brett och innefattar:

- Säkerställa att verksamhetens och användarnas behov fångas och omsätts till krav och utvecklingsaktiviteter
- Samordna aktiviteter och resurser
- Delta i koordineringsaktiviteter med arkitekter, systemspecialister och representanter för andra förvaltningsområden
- Löpande dialog med beställare och representanter för verksamheten
- Kommunicera förändring av tjänster, system och digitala lösningar
- Utveckla beställningsprocesser
- Samverkan med externa leverantörer  
- Bidrar till budget- och resursplanering samt uppföljning inom objektet

Du förväntas också omvärldsbevaka och ta till dig nyheter och trender inom relevanta områden och du delar med dig till kollegorna när det kan driva utvecklingen framåt.

Vi söker dig
Det är tjänsten för dig som är genuint intresserad av att utveckla arbetssätt och processer med stöd av ny teknik. Du har erfarenhet av projektledning, systemförvaltning och tjänsteleveranser i en större organisation och kan ha haft roller såsom produktägare, projektledare, systemförvaltare eller leveransansvarig. Har du erfarenhet inom någon av de leveransområden som ingår i Infrastruktur är det ett plus.

Du är trygg i din roll och har förmåga att se till hela verksamhetens bästa i både agerande och beslut. För att trivas i rollen behöver du kunna arbeta självständigt och driva dina egna processer. Då du kommer att ha många olika kontaktytor, såväl inom avdelningen som med andra verksamheter, måste du trivas med att samarbeta med andra och du har lätt för att skapa goda relationer.  Du har förmågan att se möjligheter i förändringar och har en positiv inställning till utmaningar. Tillsammans gör vi varandra bättre och du är alltid beredd att dela med dig av din kunskap och att lära av andra. 

Vi vill att du som söker har universitets- eller högskoleutbildning inom exempelvis systemvetenskap, alternativt har du annan eftergymnasial utbildning i kombination med relevant arbetslivserfarenhet. Du har goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift och du förstår information och facklitteratur inom området på engelska.

Vi erbjuder dig
Vi är stolta över vårt goda arbetsklimat, vi månar om att det ska finnas balans mellan arbetsliv och privatliv och tillsammans har vi dessutom roligt på jobbet. Vi är dedikerade till att skapa en arbetsmiljö där kreativitet och initiativ välkomnas, och där varje medarbetare spelar en viktig roll i vår gemensamma framgång. Vi sitter i moderna lokaler nära Lunds centralstation och när arbetet tillåter det arbetar vi hemifrån. Du som medarbetare formar din arbetsdag på bästa sätt.

Som medarbetare hos oss i Lunds kommun erbjuds du en rad förmåner med fokus på balans, trygghet och hälsa. Lunds kommun är en stor organisation med många spännande verksamheter och möjligheter för medarbetare till utveckling. Som medarbetare får du även tillgång till vår förmånsportal där du enkelt kan se dina förmåner och administrera dessa.
https://lund.se/arbete-och-lediga-jobb/sa-ar-det-att-arbeta-med-oss/det-har-ger-vi-dig-som-medarbetare

Om rekryteringen
Vi planerar att göra löpande urval och kan bjuda in till första urvalsintervjuer, via Teams, under annonseringsperioden. Vi ber dig därför redan nu planera din tillgänglighet de närmsta veckorna.

Om arbetsplatsen
Vi på IT- och digitaliseringsavdelningen är drygt 60 medarbetare som bedriver strategiskt utvecklingsarbete, ansvarar för IT-infrastrukturen, kommungemensamma tjänster och systemutveckling. Våra viktigaste kunder är kommunens elva förvaltningar som med sina vitt skilda verksamheter ställer olika krav på IT-miljön. Hos oss pågår kontinuerlig drift och utveckling av samhällskritiska system. För att leva upp till verksamhetens och kommuninvånarnas förväntningar arbetar vi med modern teknik och några av marknadens bästa produkter. Vi arbetar processorienterat enligt ITIL för att säkerställa en god kvalitet i vår leverans. Hos oss får du möjligheter till både utmaningar och utveckling. Du får vara en del av att ta idéer från ritbord till färdiga tjänster. 

På kommunkontoret arbetar cirka 350 medarbetare inom strategiska funktioner. Tillsammans säkerställer vi att kommunen är en effektiv och modern organisation. Just nu befinner vi oss på en spännande utvecklingsresa med målet att fungera som en motor i utvecklingen av hela organisationen. Där vi tar ansvar för helheten, och sätter medborgarnas bästa i fokus.

Här får du plats att växa. Inom Lunds kommun sätter vi kunskapen i centrum och skapar möjligheter att utvecklas i arbetslivet. Vi erbjuder en inkluderande arbetsmiljö, och chans att påverka och göra skillnad. Vill du bli en av oss?

Ansök nu

Andra jobb i Lund från Framtiden i Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Lund från Framtiden i Sverige AB .

Junior Testingenjör till Axis

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Maj 13
Nytt
Har du intresse inom cloud och backendutveckling? Vi söker en driven och social person som älskar programmering för en junior utvecklarroll till testteam på Axis.

Dina arbetsuppgifter

I rollen som testingenjör är du med i hela testprocessen, från kravställning och utveckling till färdig produkt. Som testingenjör ingår du i ett team med både seniora och juniora testare och kommer att testa nyutvecklade videoprodukter (t.ex. nätverkskameror och video-encoders) i olika stadier av utvecklingsprocessen. Detta team arbetar med cloud och backendutveckling, där programmering är stor del av arbetet.

En mycket bra introduktion och ett hjälpsamt klimat gör att du utvecklas snabbt. Som nyexaminerad utvecklare är detta en riktigt bra start på karriären!

Om kunden

Axis Communications är en global och marknadsledande innovatör med huvudkontor i Lund. Huvudfokus ligger på företagets nätverksbaserade videövervakningssystem och ökad säkerhet för miljoner människor runt om i världen. Axis innovativa lösningar ökar säkerheten bland annat på flygplatser, fängelser, i detaljhandeln, på universitet och banker. Kulturen hos medarbetarna präglas av en hjälpsamhet och ödmjukhet samtidigt som alla vill utvecklas och bli bäst på det de gör. På huvudkontoret i Lund jobbar ca 2000 personer och globalt totalt 3000, det finns med andra ord mycket stora utvecklingsmöjligheter inom företaget!

Vem är du?

Som person är du kommunikativ, lyhörd, kvalitetsmedveten och en sann problemlösare. Du trivs med att styra över och driva ditt eget arbete framåt och du har en kapacitet att hantera flera uppgifter samtidigt. Vi söker dig som har ett brinnande och genuint intresse för teknik och programmering.

Skallkrav:

- Kandidat- eller Civilingenjörsutbildning inom data/elektro, systemvetenskap eller motsvarande
- Grundläggande programmeringskunskaper
- Svenska och engelska i tal och skrift

Meriterande:

- Kunskap i Linux, Github, AWS, CI/CD
- Erfarenhet av cloud och backendutveckling
Om oss

Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan ha god möjlighet att gå över och bli anställd direkt hos Axis.

Rekryteringsprocessen för det här jobbet består för dig som kandidat av följande steg: telefonintervju, intervju med rekryterare, referenstagning, en intervju med avdelningschefer på Axis.

För att söka tjänsten skickar du in CV via länken. Då vi arbetar kompetensbaserat baserar vi ej urvalet på personligt brev, därav inget vi efterfrågar. Vid frågor är du välkommen att kontakta rekryterare Isabell Wirgin via e-post: isabell.w@framtiden.com eller telefonnummer: 0722091950.

Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!

Villkor
Startdatum: Omgående
Placeringsort: Lund
Arbetstider: 08:00 - 17:00, flex
Omfattning: Heltid

Ansök nu

Elektro/ mekanisk tekniker till Axis Communications

Elektronikmontör
Läs mer Maj 3
Har du ett starkt teknikintresse, och vill arbeta med både det elektriska och mekaniska? Här får du arbeta hands on, bygga och hitta fel på stor bredd av utrustning och maskiner. Detta med engagerade kollegor som arbetar nära tillsammans för att lösa varierande problem.

DINA ARBETSUPPGIFTER
I rollen som tekniker hos Axis kommer du att arbeta hands on med deras utrustning. Du får en uttalad mentor samt god stöttning från kunniga kollegor i teamet. Ni har en viktig roll i att ta ett helhetsperspektiv på produkterna, säkerställa att alla funktioner fungerar och lösa eventuella problem som upptäcks.

Dina arbetsuppgifter:
Bygga till färdig maskin, läsa ritningar och elschema
Felsöka och underhålla utrustning
Administrera inköp och leveranser av material och reservdelar
Dokumentera arbetet
Ta ett användarperspektiv i diskussion med utvecklarna för att nå förbättringar

DIN PROFIL
För att trivas i tjänsten som tekniker gillar du att ha en bred roll där du får ta initiativ till att hitta lösningar. Du har ett öga för helheten och en nyfikenhet att lära dig nya saker. Du är bekväm med att kommunicera och samarbeta nära med kollegor. Vi söker dig som älskar att pilla med teknik och förstå dig på hur saker fungerar!

Resor både inom och utanför Europa förekommer i tjänsten.

Krav:
Relevant teknisk utbildning
Erfarenhet inom elektromekaniska system/ maskiner
Svenska i tal och skrift

Meriterande:
Kunskap inom Styr/ Regler, PLC eller industriell automation
Erfarenhet av handlödning
Erfarenhet av elschema

OM FÖRETAGET
Axis Communications är en global och marknadsledande innovatör med huvudkontor i Lund. Huvudfokus ligger på företagets nätverksbaserade videoövervakningssystem och ökad säkerhet för miljoner människor runt om i världen. Företagets innovativa lösningar ökar säkerheten bland annat på flygplatser, fängelser, i detaljhandeln, på universitet och banker. Kulturen hos medarbetarna präglas av en hjälpsamhet och ödmjukhet samtidigt som alla vill utvecklas och bli bäst på vad de gör. På huvudkontoret i Lund jobbar ca 1900 personer och globalt totalt 3000, det finns med andra ord mycket stora utvecklingsmöjligheter inom företaget!

OM FRAMTIDEN
Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan ha god möjlighet att gå över och bli anställd direkt hos Axis.

REKRYTERINGSPROCESSEN
Telefonintervju, Intervju med rekryterare på Framtiden, Referenstagning, slutligen Intervju med chef på Axis och en teamlead.

VILLKOR
Startdatum: Omgående eller enligt överenskommelse
Placeringsort: Lund
Arbetstider: 8-17, flextid
Omfattning: Heltid

Ansök nu

Product specialist passionate about hardware

Produktchef, marknadsföring
Läs mer Maj 13
Nytt
We are looking for an ambitious and dedicated product specialist for our client in Access control. As a product specialist, you will play a key role in supporting our internal support and customers by providing technical expertise, conducting product training, and maintaining strong relationships with both customers and internal colleagues.

Your future team:

You will be part of the New Business team, which has three different product areas: access control, intercom, and network audio. You will belong to the access control area along with a product specialist in the field. The team consists of a total of 14 employees and includes a mix of sales engineers, product specialists, and product managers. They have a diverse cultural background, and English is the language we use.

Responsibilities include:

• Training internal support staff to ensure they have the necessary knowledge to provide quality support to customers.
• Collaborating with the R&D team to identify and resolve product-related issues and improve product performance.
• Monitoring requirements specifications and ensuring that our products meet these requirements.
• Actively participating in product launches by contributing release notes and investigating any weaknesses in the product.
• Developing and maintaining product documentation and training materials.

Qualifications:

• Technical understanding of hardware systems, preferably embedded systems.
• Ability to effectively communicate with both technical and non-technical colleagues and customers.
• Ability to establish and maintain strong relationships with customers and colleagues.
• Enormous technical interest and passion for hardware.
• Fluent in English.

Preferred:

• Experience in sales or customer service.
• Experience in hardware troubleshooting.
• Experience working with requirements specifications and product development is an advantage.
• Swedish proficiency.

Personal qualities:

• Flexibility is key as the workday may be varied and unexpected.
• Strong problem-solving skills and independence are important.
• Strong desire to teach others and share technical knowledge.
• Enjoy communicating and navigating smoothly internally.

Our customer:

Axis is a network technology company and industry leader, that offers solutions in video surveillance, access control, intercom, and audio systems. Axis has 4000 employees in over 50 countries and partners worldwide. Openness might be a buzz word in other companies, but at Axis this is the core of who we are. Our most important asset is our ability to cooperate. We have realized that great ideas can come from anywhere. This is why we encourage everybody to contribute and innovate. If you are a person that likes to get involved and make a difference and nudge the world a little bit in the right direction, you will find a home with us.

We want you to enjoy working with us! Therefore, we offer great benefits, e.g. flexible working hours, classic Swedish fika on Fridays, breakfast every day, corporate bonus, physical training grants, insurances, your very own Axis bicycle and relocation assistance if needed – just to name a few.

About Framtiden Ab

Framtiden is a recruitment company working with both staffing and recruitment, we want to make a difference in people’s lives. We make difference by helping people finding the right job and the right colleague. We are specialized in recruiting the right talents to the right company. Framtiden is located in 7 cities in Sweden and in Oslo.

For this position you will be employed by Framtiden and work as a consultant at Axis for about 6 month with the possibility to be directly hired by Axis.

Terms
?
• Start date: Flexible, as soon as possible
• City: Lund
• Work hours: Full-time, office hours

Ansök nu

Automationsingenjör till Head Energy!

Automationsingenjör, elkraft
Läs mer Apr 26
Vill du vara en del av ett dedikerat företag inom el och automation samt skapa skräddarsydda lösningar för process och energibranschen? Vi söker nu en engagerad Automationsingenjör som trivs med att driva projekt från start till mål, ta eget ansvar och trivs i en teknisk konsultroll!

Arbetsbeskrivning
I rollen som Automationsingenjör kommer du att driva projekt samt processer från den inledande fasen hos kunden till den avslutande driftsättningen och överlämningen. Din uppgift som Automationsingenjör inkludera att genomföra behovsanalyser, beräkningar samt att skapa tekniska beskrivningar och programmera effektiva lösningar utifrån kundens behov.

Som Automationsingenjör hos Head Energy arbetar du ute hos kunden i en konsultroll med att programmera lösningar i bland annat PLC och SCADA men även med att simulera FAT, driftsätta och samt SAT beroende på uppdrag.

Som Automationsingenjör kommer du arbeta i utvecklande och utmanande uppdrag där du får möjlighet till personlig utveckling samtidigt som du är en del av Head Energy's tillväxtresa!

Exempel på arbetsuppgifter:
•Driva projekt och processer från uppstart hos kund till driftsättning
•Programmera PLC och SCADA-system samt simulera projekt med FAT-test
•Arbeta både självständigt och i mindre team

Vi letar efter dig som har:
•Utbildning som Automationsingenjör
•Arbetslivserfarenhet som Automationsingenjör
•Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift

Som Automationsingenjör förväntas du vara ansvarsfull och självgående, där du tar initiativ och driver projekt framåt. Med ditt engagemang och din nyfikenhet strävar du alltid att hitta den bästa lösningen och med hjälp av din kommunikation skapar du bra samarbeten för att få de bästa förutsättningarna i ditt arbete. Vidare ser vi att du är flexibel samt att du är öppen inför förändringar och har lätt för att anpassa dig efter nya situationer.

Om Head Energy
Head Energy är en pålitlig och effektiv länk mellan skickliga ingenjörer och attraktiva kunder inom Processindustri, Förnybar energi och Produktutveckling.

Deras tekniska bakgrund och omfattande nätverk gör att de kan matcha högkvalificerade och motiverade konsulter med utmanande långsiktiga uppdrag och projekt hos deras kunder.

De ser sina professionella och engagerade medarbetare som Head Energys ambassadörer och ansikte utåt och erbjuder konkurrenskraftig lön, generösa förmåner som till exempel kollektivavtal med tillhörande tjänstepension ITP & försäkringar, fjällstugor och ett väl tilltaget friskvårdsbidrag. De värdesätter ett öppet arbetsklimat med goda relationer, stödjer sina anställda och värnar om en varm företagskultur. Som anställd hos Head Energy har man möjlighet att delta i olika teamaktiviteter, både kompetensbyggande och sociala, med målet att utvecklas, ha trevligt tillsammans och bygga en stark och fin sammanhållning i teamet.

Mer om Head Energy på eventuellt intervju.

Om oss
Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan ha möjlighet att gå över och bli anställd direkt hos Head Energy.

Villkor
Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Arbetstider: 08:00-17:00
Placeringsort: I rollen som Automationsingenjör hos Head Energy kommer du bli placerad ute hos kund. I syd sträcker sig deras kunder från Malmö till Halmstad.

Urval sker löpande och uppdraget kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag löpt ut. Välkommen med din ansökan redan idag!

Ansök nu

Elkonstruktör till attraktivt konsultbolag!

Elkonstruktör
Läs mer Feb 28
Är du en erfaren elkonstruktör som söker nästa utmaning? Nu söker vi för kunds räkning dig som vill vara med på en tillväxtresa hos ett attraktivt konsultföretag. Ta chansen och ansök redan idag!

Arbetsuppgifter
I rollen som elkonstruktör så har du varierande arbetsuppgifter som styrs av projekt och uppdrag hos slutkund. Projekten syftar till elkonstruktion kopplat till ny-, om- och tillbyggnationer inom industri och energi. Du ges möjlighet att vara med från förstudie till FAT och SAT.

Exempel på förekommande uppgifter:

•Genomföra förstudier och utredningar
•Elektrisk konstruktionen och ta fram tekniska specifikationer och ritningar
•Säkerställa att konstruktionsarbetet sker enligt kundens rutiner samt följer gällande normer och standarder
•Kvalitetssäkra och tekniskt granska konstruktionsarbetet mot den ursprungliga beställningen
•Delta i FAT och SAT
•Utföra riskbedömningar/riskanalyser
•Bistå med teknisk support

Din profil
Vi ser att du som söker är en driven person som trivs i rollen som konsult och i samarbetet med varierande team. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och är noggrann i utförandet. Vidare besitter du ett tekniskt intresse och är inte rädd för att lära dig nya tillvägagångsätt i ditt arbete.

Skallkrav:

•Relevant utbildning för området.
•Minst 3 års arbetslivserfarenhet inom elkonstruktion
•Erfarenhet inom någon av de vanligast förekommande programvarorna, t.ex. ELMASTER, EPLAN, ELPROCAD eller liknande
•Svenska och engelska i tal och skrift
Meriterande:

•Tidigare erfarenhet inom service-/industrielektriker, vattenkraft, kärnkraft, vindkraft eller solenergi

Om Head Energy
Head Energy är en pålitlig och effektiv länk mellan skickliga ingenjörer och attraktiva kunder inom Processindustri, Förnybar energi och Produktutveckling.

Deras tekniska bakgrund och omfattande nätverk gör att de kan matcha högkvalificerade och motiverade konsulter med utmanande långsiktiga uppdrag och projekt hos deras kunder.

De ser sina professionella och engagerade medarbetare som Head Energys ambassadörer och ansikte utåt och erbjuder konkurrenskraftig lön, generösa förmåner som till exempel kollektivavtal med tillhörande tjänstepension ITP & försäkringar, fjällstugor och ett väl tilltaget friskvårdsbidrag. De värdesätter ett öppet arbetsklimat med goda relationer, stödjer sina anställda och värnar om en varm företagskultur.

Som anställd hos Head Energy har man möjlighet att delta i olika teamaktiviteter, både kompetensbyggande och sociala, med målet att utvecklas, ha trevligt tillsammans och bygga en stark och fin sammanhållning i teamet.

Mer om Head Energy på eventuellt intervju.

Om oss
Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan ha möjlighet att gå över och bli anställd direkt hos Head Energy.

Villkor
Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Arbetstider: 08:00-17:00
Placeringsort: I rollen som Automationsingenjör hos Head Energy kommer du bli placerad ute hos kund. I syd sträcker sig deras kunder från Malmö till Halmstad.

Ansök nu

Junior utvecklare till Axis produktionstest

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Apr 25
Är du en utvecklare som trivs med många kontaktytor, där du får vara med och driva testningen av företagets produkter framåt? Vi söker dig med bakgrund inom programmering som trivs i en social och kommunikativ roll!


OM ROLLEN

Som testingenjör arbetar du med en av avdelningarna inom produktionstest på Axis. Ditt team arbetar med plattformen för testerna. Dina arbetstid fördelas främst på två delar:



Kontinuerlig kontakt och kommunikation med andra team inom test och utveckling, för att ta in behov av utveckling av plattformen. Här har du även en viktig roll som informatör, där du håller möte och utbildar kollegor i plattformen. Centralt är att du som person gillar ta ett helhetsperspektiv och tillsammans med kollegor kan göra prioriteringar av vad som ska utvecklas framåt.



Den andra delen av rollen som testingenjör är programmering, i antingen C# eller Teststand. Här implementerar ni nya funktioner i plattformen.



Arbetsuppgifterna innefattar:



Samla information och definiera testmetoder

Genomför tester med NI TestStand

Support och underhåll av testplattformen

Stödja projekten som använder testplattformen





Du blir här del av ett prestigelöst team som stöttar varandra och gärna delar kunskap. Gruppen består av tolv ingenjörer. Detta är ett relativt ungt team där de flesta jobbat 1-5 år. Ni arbetar agilt i en mindre grupp om fyra kollegor.





OM DIG

För denna roll lägger vi stor vikt vid personlighet. Att vara social och nätverkande känns naturligt för dig, du trivs i nära samarbete med kollegor och ber om hjälp/ delar kunskap på ett prestigelöst sätt! Du har lätt för att skapa struktur i arbetet, och kan ta ett helhetsperspektiv på uppgiften.



Krav:

3- eller 5-årig utbildning inom elektro, data eller liknande

Engelska

Meriterande:

Arbetserfarenhet inom programmering eller testning
Kunskap i TestStand eller C#
Svenska


OM Axis Communications


Axis Communications är en global och marknadsledande innovatör med huvudkontor i Lund. Huvudfokus ligger på företagets nätverksbaserade videoövervakningssystem och ökad säkerhet för miljoner människor runt om i världen. Företagets innovativa lösningar ökar säkerheten bland annat på flygplatser, fängelser, i detaljhandeln, på universitet och banker. Kulturen hos medarbetarna präglas av en hjälpsamhet och ödmjukhet samtidigt som alla vill utvecklas och bli bäst på vad de gör. På huvudkontoret i Lund jobbar drygt 2000 personer och globalt totalt 3000, det finns med andra ord mycket stora utvecklingsmöjligheter inom företaget!



OM FRAMTIDEN

Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv.
Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan ha god möjlighet att gå över och bli anställd direkt hos Axis.



Rekryteringsprocessen för det här jobbet består för dig som kandidat av följande steg: telefonintervju, intervju med rekryterare, referenstagning, en intervju med avdelningschefen och en från teamet på Axis, avslutningsvis programmeringstest i valfritt programmeringsspråk.

För att söka tjänsten skickar du in CV via länken. Då vi arbetar kompetensbaserat baserar vi ej urvalet på personligt brev, därav inget vi efterfrågar. Vid frågor är du välkommen att kontakta rekryterare Isabell Wirgin via e-post: isabell.w@framtiden.com eller telefonnummer: 0722091950.

Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!



VILLKOR

Startdatum: Augusti


Placeringsort: Lund


Arbetstider: 8-17, flextid


Omfattning: Heltid

Ansök nu