Lund: Enhetschef sökes till lösningsfokuserad ledningsgrupp

Hitta ansökningsinfo om jobbet Enhetschef sökes till lösningsfokuserad ledningsgrupp i Lund. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Lund inom den kategorin.

Publicerad: 2023-11-17 // Varaktighet: Heltid

Om oss

Lund ligger i framkant med den digitala utvecklingen.

Lunds kommun fick våren 2021 utmärkelsen årets e-hälsokommun och är en av tio kommuner som SKR utsett som modell för äldreomsorgens digitalisering. Välkommen till en framtidsinriktad förvaltning där individens behov står i centrum. Vid din sida har du medarbetare, kollegor och stödfunktioner som ser det som naturligt att jobba över gränserna för att leverera bästa möjliga resultat.

Verksamheten Stöd- och aktivering för personer med funktionsnedsättning ingår som en del av Vård-och omsorgsnämndens ansvarsområde. Verksamheten vänder sig till personer med funktionsnedsättning och omfattar insatserna daglig verksamhet, korttidstillsyn, korttidsvistelse, ledsagare, avlösare och kontaktperson enligt LSS. Utöver detta finns även en mötesplats för brukare inom LSS. Den utannonserade chefstjänsten innefattar ett uppdrag som enhetschef inom daglig verksamhet i ett samledarskap. Samledarskapet kommer att utformas med befintlig chef som du även kommer att få träffa på intervjun. Du kommer även att ansvara för en enhet inom korttidstillsyn och korttidsvistelse.

Inom dessa verksamhet ser vi en stor nytta av välfärdsteknik och har kommit lång i detta arbete. På enheterna finns teknikcoacher som hjälper till att driva detta arbete.

Arbetsuppgifter

Som enhetschef kommer du att ingå i en ledningsgrupp med kunniga och engagerade kollegor som tillsammans formar och utvecklar verksamheten. Alla enheter arbetar med IBIC (Individens behov i centrum). Alla enhetschefer och flera enheter har de senaste åren utbildats och arbetar med ett lösningsfokuserat arbetssätt. Du har möjlighet att delta i gemensam handledning i ämnet tillsammans med övriga enhetschefer. Om du inte har denna utbildning kommer du att erbjudas denna utbildning som en del i ditt introduktionsprogram. Du kommer löpande att få kompetensutveckling, bland annat inom ramen för det kommungemensamma chefsprogrammet.

Som chef inom vård- och omsorgsförvaltningen har du en avgörande betydelse för verksamhetens kvalitet. Du svarar för att leda, organisera och utveckla verksamheten. Du har stort inflytande på hur medarbetarna presterar och trivs samt hur servicen till brukaren är. Till din hjälp i ditt arbete som enhetschef har du tillgång till olika stödfunktioner, medarbetare och kollegor som gärna hjälper till.

Vi söker dig som

har en universitets- eller högskoleutbildning (180 hp) som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten. Har du även en ledarutbildning så är det en merit.

För att ha de bästa förutsättningarna för att lyckas i denna roll så ser vi gärna att du har erfarenhet av att vara chef inom Vård- och Omsorg eller erfarenhet från liknande bransch/område som arbetsgivare bedömer som relevant för tjänsten. Om du dessutom har erfarenhet av ledarskap inom LSS verksamhetsområde och eller kunskap inom lösningsfokuserat arbetssätt är det meriterande. Du har även god datorvana samt uttrycker dig utan svårigheter i tal och skrift på svenska vid kommunikation och dokumentation.

Vi söker dig som har en stark vilja att utveckla verksamheten, dina medarbetare och dig själv. Du har förmåga att prioritera ditt arbete, se olika lösningar och visa handlingskraft och fatta beslut. Du inspirerar till engagemang, tillför energi och skapar glädje i arbetet. Vi förutsätter att du värnar om goda relationer till brukaren och medarbetare och har lätt för att samarbeta. Du är trygg i dig själv och representerar din verksamhet och vård- och omsorgsförvaltningen på ett tydligt sätt. Du arbetar målinriktad utifrån de övergripande målen, följer upp och utvärderar och synliggör resultaten och du har ett gott omvärldsperspektiv. Du förväntas hålla dig inom uppsatta budgetramar och antagna verksamhetsmål.

Inom vård- och omsorgsförvaltningen arbetar vi med medarbetarskap och vi vill att du har ett positivt förhållningssätt till att leda och utveckla dina medarbetare och att stärka deras kompetens. Vi ser gärna att du har grundläggande kunskaper i arbetsrätt och arbetsmiljöfrågor. Har du dessutom jobbat med tillitsbaserat ledarskap är det en merit.

Övrigt

Första digitala intervjuer planeras till eftermiddag den 5 december . Den andra intervjun är i våra lokaler i centrala Lund och planeras till den 11 december mellan kl. 10-14:30 och eventuellt 14 december kl. 13-15.

I denna rekryteringsprocess tillämpar vi löpande urval.

Välkommen in med din ansökan idag!

Inför anställning till tjänster där vård- och omsorgsarbete ingår behöver du kunna uppvisa ett godtagbart utdrag ur belastningsregistret https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/



Inom vård- och omsorgsförvaltningen arbetar ungefär 3 100 medarbetare för att äldre människor och personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett aktivt, socialt och meningsfullt liv på sina villkor. Vi ansvarar bland annat för kommunens äldreboenden, hemtjänst, stöd till personer med funktionsnedsättning, hemsjukvård och träffpunkter för seniorer. Hos oss står varje individs behov i centrum, och våra verksamheter kännetecknas av delaktighet, valfrihet, flexibilitet och kvalitet med respekt för den enskildes integritet och självbestämmande.

Här får du plats att växa. Inom Lunds kommun sätter vi kunskapen i centrum och skapar möjligheter att utvecklas i arbetslivet. Vi erbjuder en inkluderande arbetsmiljö, och chans att påverka och göra skillnad. Vill du bli en av oss?

Alla platsannonser →

Andra jobb i Lund som Enhetschef inom social omsorg

Nedan visas andra jobb i Lund som Enhetschef inom social omsorg.

Framtida chefsuppdrag Skåne

Läs mer Aug 25
Framtida chefsuppdrag Skåne


Vill du utvecklas som ledare och samtidigt vara med och utveckla våra verksamheter utifrån visionen Alla har rätt till ett bra liv? Vi söker just nu ledare för framtida behov i våra olika vuxenverksamheter i Skåne. 




Att jobba som verksamhetschef på Humana


Humana division vuxen har en rad olika verksamheter: HVB-verksamheter, särskilt boende, LSS-boenden, stödboenden och halvvägshus. 


Som verksamhetschef har du stort inflytande över verksamhetens innehåll och din egen arbetssituation. Att utforma rätt insatser som passar våra klienters behov ställer krav på initiativförmåga, kreativitet och problemlösningsförmåga. Utöver verksamhetens innehåll ansvarar du även för budget, arbetsmiljö/personalfrågor samt övrigt som är kopplat till den dagliga driften. Till din hjälp att uppnå verksamhetens mål har du en biträdande verksamhetschef eller samordnare samt övrig personal. Du har också hjälp av en rad olika stödfunktioner som t ex HR, Kvalitet och Metod, Ekonomi, Fastighet, IT och Hälso & Sjukvård. Du kommer att ingå i områdets ledningsgrupp tillsammans med regionchef, regional verksamhetschef samt övriga verksamhetschefer. För oss är det viktigt att jobba tillsammans och hjälpa och inspirera varandra.  




Vem är du?


Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper, då vi utgår från Humanas ledarskapsprofil vid rekrytering av nya chefer. 

Du ska vara handlingskraftig, resultatorienterad, vara en lagspelare samt ha god självkännedom.

Vi ser gärna att du har en god kommunikativ förmåga där du har lätt för att skapa och vidhålla kontakter. 

Du skall ha lätt för att leda och utveckla verksamhetens grundidé om att alla har rätt till ett bra liv, samt stå för Humanas värdegrund gällande Ansvar, Engagemang och Glädje.

Du har erfarenhet och god kompetens inom behandlingsverksamheter eller inom SoL / LSS för vuxna. 

Du är en lyhörd och tydlig ledare som skapar engagemang genom ett närvarande ledarskap.

Du har goda administrativa färdigheter och har erfarenhet av ekonomisk uppföljning.




Om du erbjuder oss din kunskap och ditt engagemang kommer vi att erbjuda en stimulerande, trivsam och positiv arbetsplats.

Dina möjligheter att utvecklas hos oss är stora och du har goda chanser att växa utifrån dina intressen och kompetensområden. 



För denna tjänst krävs det att du har: 

- Erfarenhet av att leda och utveckla verksamheter.

- Relevant högskole- eller universitetsutbildning som t ex socionom, socialpedagog, beteendevetare eller annan likvärdig utbildning.

- God förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift.

- God samarbetsförmåga och har lätt för att nätverka.

- Viljan att arbeta på/i verksamheten måndag-fredag dagtid.

- Erfarenhet av behandlingarbete (gärna missbruksbehandling) och evidensbaserade metoder.

- B körkort.



Det är även meriterande om du har:  

- Erfarenhet av att ha drivit ett förändringsarbete. 



Du kommer att behöva lämna ett utdrag ur belastingsregistret innan ev. anställning


Vad får du?


-Möjlighet att delta i Ledarprogram  

-Coachande chef och stöttande stabsfunktioner nära dig

-Möjlighet till regelbunden professionell handledning

-Karriär- och utvecklingsmöjligheter 

-Friskvårdsbidrag

-Kollektivavtal 


Om Humana

Humana utvecklar och levererar omsorgstjänster efter människors behov och samhällets önskemål. Vi drivs av viljan att ge våra kunder ökad livskvalitet och en bra vardag. Att alla har rätt till ett bra liv är en naturlig utgångspunkt för oss på Humana. Vi tror på Engagemang, Ansvar och Glädje och kombinerar en nära relation till våra kunder med styrkan i att vara ett stort modernt nordiskt bolag med många utvecklingsmöjligheter. Hos oss deltar, påverkar och beslutar du.


Känner du dig inspirerad av vårt företag och jobbet som verksamhetschef på Humana?


Arbetstid och tjänstgöringsgrad: Tillsvidareanställning, Heltid / Dagtid, vi tillämpar sex månaders provanställning

Lön: Enligt överenskommelse, övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal.

Tillträde: Enligt överenskommelse.


Sista ansökningsdag är 29/9


Vad händer nu?

Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande. Under rekryteringsprocessen kan du komma att få genomgå telefonintervjuer, tester, kompetensbaserade intervjuer samt eventuellt arbetsprov.



Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta regionchef Johannes Torstensson på johannes.torstensson@humana.se



Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Enhetschef enheten för metodutveckling, handledning och utbildning

Läs mer Sep 4
Som ett led i vår satsning på efterlevnad av metoder och förhållningssätt inom affärsområdet Individ och familj söker vi en enhetschef att leda vårt team med metodhandledare och metodgaranter i deras viktiga arbete för metodutveckling, handledning och utbildning. I Humana tillgodoser vi behovet av handledning och utbildning till alla våra verksamheter via denna enhet.



Som enhetschef ansvarar du för att utveckla och förvalta befintliga metoder samt hålla dig ajour med nya.



Huvudsakliga arbetsuppgifter: 

- Arbetsledning av ca 10 personer och ansvarig för coacha, stötta och följa upp enhetens personal i syfte att nå uppsatta mål samt skapa framgång och engagemang hos medarbetarna

- Delvis arbeta kliniskt med handledning/metodutveckling

- Service och stöd utifrån verksamheternas behov

- Förvalta befintliga metoder

- Ansvara för enhetens budget och verksamhetsplan

- Ansvara för arbetsmiljön för enhetens medarbetare



Kvalifikationer

Det är ett krav att du har: 

- lämplig högskoleutbildning så som socionom, psykolog eller beteendevetare

- tidigare erfarenhet av arbete i ledande befattning.

- goda kunskaper i svenska i tal och skrift



Det är meriterande om du har: 

- erfarenheter av arbete med metodutveckling, utbildning och/eller handledning

- goda IT-kunskaper 

- goda kunskaper i engelska i tal och skrift 



Utöver det söker vi en person som är en lojal lagspelare, är tydlig, gillar ordning och reda samt är drivande i utvecklingsarbete. Du är flexibel, då vi är en växande organisation med många olika verksamhetsområden. Du är serviceinriktad och duktig på att prioritera.



Placeringsort kommer att vara Lund, Göteborg eller Stockholm med möjlighet till visst distansarbete. 

I tjänsten ingår resor då teamet är utspritt över Sverige



Att jobba på Humana

Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom individ- och familjeomsorg, personlig assistans, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS. Humana har 20 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Finland och Danmark som utför

omsorgstjänster till 9 000 människor.



Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med goda anställningsvillkor. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du

som medarbetare är en viktig del i detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.



Läs mer om hur det är att jobba hos oss påHumana https://www.humana.se/jobb



Vad händer nu?

Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.



Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss!



Välkommen med din ansökan! 

Eventuella frågor om tjänsten besvaras av tf Metodchef Amelie Gustafsson amelie.gustafsson@humana.se 076-142 13 80

Eller HR-chef Jessica Eriksson jessica.eriksson@humana.se eller 072-532 20 25



Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Uppdragschef inom personlig assistans i Lund

Läs mer Apr 19
Om tjänsten:
 
Monument Assistans bedriver personlig assistans för personer i behov av stöd. Nu söker vi en person som med stort hjärta, servicetänk och driv som vill vara med och föra vår verksamhet framåt som uppdragschef.
Du arbetar i en dynamisk roll där dina arbetsuppgifter varierar från dag till dag med fokus på att dina kunder och din personal är nöjda. Detta innebär bland annat:
 
Kundansvar
Personalansvar
Budgetansvar
Administration och rapportering
 
Du kommer att ha stort stöd från vårt huvudkontor i Lund men förväntas kunna agera och fatta beslut på egen hand. 
 
Du har stora möjligheter att påverka din egen arbetssituation vilket ger dig stora möjligheter för personlig utveckling som anställd på Monument Assistans. 
 
Det förekommer resor, ibland med övernattning, i tjänsten.
 
Om dig:
 
Tjänsten som uppdragschef på Monument Assistans ställer höga krav på dig som person och ger dig samtidigt stora möjligheter till utveckling och frihet. Du tar initiativ och kan fatta beslut på egen hand. Du är öppen och nyfiken och tycker det är roligt att få marknadsföra den verksamhet du jobbar i.
 
Du är van vid ett högt tempo och skräms inte av chefsrollen och att ha ett stort ansvar. Vi vill att du har kunskap och erfarenhet inom personlig assistans. Du är väl förtrogen med såväl lagstiftning (LSS) som operativ verksamhet. Du är strukturerad och noggrann i din administration av dina uppdrag. Du talar och skriver flytande svenska.
 
Vi skräddarsyr alla våra uppdrag för våra kunder. Tillgänglighet, personligt bemötande och lyhördhet är viktiga begrepp i verksamheten. Vi värdesätter personliga egenskaper som lojalitet, ärlighet och ödmjukhet. Du har nära till skratt.
 
Ange i din ansökan vilka egenskaper och erfarenheter som du tar med dig in i företaget och hur de egenskaperna kan få oss att växa och bli ännu bättre än vad vi är idag.
 
Vi tillämpar 6 månaders provanställning. 
 
Ansökan görs endast externt via länken nedan. Vi tillämpar löpande rekrytering så tycker du att det låter spännande så sök tjänsten redan idag.
 



Monument Assistans är alternativet för personer med personlig assistans som söker skräddarsydda lösningar - på riktigt. Vi har hög kompetens och bred erfarenhet av personlig assistans. För att vi ska kunna hjälpa våra kunder på allra bästa sätt så arbetar vi med hög tillgänglighet och ett nära och personligt samarbete.

Vi vet att vår personal är nyckeln till att bedriva en bra och kvalitativ assistans. Därför är det centralt för oss att du som medarbetare känner stolthet och glädje över att arbeta hos oss. Vi på Monument Assistans vill därför ge dig möjligheten att utvecklas i din yrkesroll. Vi uppskattar nyfikna och engagerade medarbetare.

Vi erbjuder dig goda lönevillkor, ett nära ledarskap och såklart en generös friskvårdsersättning. Vi ger dig en arbetsmiljö där det är högt i tak och där du har goda möjligheter att påverka din egen arbetssituation. Hos oss får du möjligheten att växa!

Krav:

Körkort:
* B (Personbil)

Tillgång till:
* Personbil

Ansök nu

Andra jobb i Lund från Lunds kommun

Nedan visas andra jobb i Lund från Lunds kommun .

Vill du jobba extra inom LSS som ledsagare, avlösare eller kontaktperson?

Ledsagare
Läs mer Nov 30
OBS! Våra uppdrag är lämpliga för dig som söker en mindre timanställning bredvid studier, deltidsarbete eller annan sysselsättning.

Vi erbjuder inte halv- eller heltidstjänster.

Arbetsuppgifter:
Ledsagning (timanställning) Som ledsagare möjliggör du att den enskilde deltar i samhällslivet samt bryter den isolering som kan bli följden av ett funktionshinder. Detta minskar genom att den enskilde exempelvis kan få hjälp av ledsagare för att ta sig till och från vänner eller för att delta i kultur och föreningsliv.

Avlösning (timanställning) Som avlösare kommer hem till familjen och tar tillfälligt hand om den enskilde för att på så sätt avlasta de anhöriga. Insatsen utförs framförallt i brukarens hem eller i dess närhet.

Kontaktperson (arvoderat uppdrag) Uppdraget som kontaktperson innebär att du ska vara en medmänniska som kan underlätta och ge stöd till den enskilde att leva ett självständigt liv. Detta genom att minska social isoleringen, att stimulera till en aktiv fritid samt ge råd i vardagssituationer. https://play.mediaflowpro.com/ovp/16/70GEZK4S9U för att se en kort film om uppdraget som kontaktperson.

Våra verksamheter kännetecknas bland annat av delaktighet och du arbetar utifrån den enskildes behov. Vi söker därför dig som är lyhörd och uppmärksam i kontakten med andra människor samtidigt som du har förmågan att förhålla dig professionellt utifrån ditt uppdrag. I uppdraget arbetar du ensam med brukaren, därför är det viktigt att du är trygg i din roll.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Ingen erfarenhet krävs. Du måste ha fyllt 18 år.

För att vara aktuell behöver du uppvisa följande två utdrag (i oöppnade kuvert) från belastningsregistret:

1. Arbete med barn med funktionsnedsättning
2. Kontroll av egna uppgifter i belastningsregistret


Du kan begära utdrag från belastningsregistret här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/

OBS! Då det är flera brukare som är i behov av ledsagare, avlösare och kontaktpersoner, sker rekrytering löpande.

Inför anställning till tjänster där vård- och omsorgsarbete ingår behöver du kunna uppvisa ett godtagbart utdrag ur belastningsregistret https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/



Inom vård- och omsorgsförvaltningen arbetar ungefär 3 100 medarbetare för att äldre människor och personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett aktivt, socialt och meningsfullt liv på sina villkor. Vi ansvarar bland annat för kommunens äldreboenden, hemtjänst, stöd till personer med funktionsnedsättning, hemsjukvård och träffpunkter för seniorer. Hos oss står varje individs behov i centrum, och våra verksamheter kännetecknas av delaktighet, valfrihet, flexibilitet och kvalitet med respekt för den enskildes integritet och självbestämmande.

Här får du plats att växa. Inom Lunds kommun sätter vi kunskapen i centrum och skapar möjligheter att utvecklas i arbetslivet. Vi erbjuder en inkluderande arbetsmiljö, och chans att påverka och göra skillnad. Vill du bli en av oss?

Ansök nu

Vikarierande handledare inom socialpsykiatri - Stöd i boende norr

Behandlingsassistent/Socialpedagog
Läs mer Dec 1
Om rollen och dina arbetsuppgifter
Att arbeta inom Socialpsykiatrin innebär att du på ett respektfullt sätt är ett socialt och pedagogiskt stöd till personer med psykiskt funktionsnedsättning.

Genom att skapa trygghet och struktur stödjer du brukaren i sin återhämtningsprocess.  

I din roll ingår att utforma genomförandeplaner tillsammans med brukaren, göra regelbundna utvärderingar och delta i SIP. Vi samverkar brett med exempelvis anhöriga, godemän/förvaltare och vårdgrannar. Ditt dagliga arbete utgår från var brukares individuella genomförandeplan, vilket innebär t ex städning, matlagning och inköp. Du motiverar till aktivitet och sysselsättning, både i och utanför boendet, för att bryta isolering. 

Regelbunden dokumentation ingår i ditt arbete hos oss.

Till din hjälp i ditt arbete som handledare har du bland annat en pedagogisk samordnare, en enhetsadministratör och ett arbetslag med kollegor som stöttar och stärker varandra.

Vi söker dig
Vi söker dig som har studerat YH med inriktning socialpsykiatri, socialpedagog, socionom eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant. Har du dessutom utbildning i återhämtningsinriktat förhållningssätt eller CAN-skattning är det meriterande.

Du behöver ha kunskaper i social dokumentation och om du tidigare arbetat i systemet Lifecar IFO är det meriterande. 

Vi ser gärna att du har arbetslivserfarenhet inom socialpsykiatri och goda kunskaper om målgruppen. Du behöver ha god förmåga till samverkan, att skapa struktur, planera och ta ansvar. Du är ödmjuk, tydlig och ser alla människors lika värde. Stöd i planeringen använder vi oss av det digitala planeringsverktyg Epsilon. 

Vi erbjuder dig
En utvecklande tjänst med många samarbetsytor där du ges möjlighet att påverka. Under kommande år erbjuds du återhämtningsinriktad handledning. I ditt arbete som handledare i Socialpsykiatrin är ditt heltidsmått 36,33

Som medarbetare hos oss erbjuds du en rad förmåner med fokus på balans, trygghet och hälsa. Lunds kommun är en stor organisation med många spännande verksamheter och möjligheter för medarbetare till utveckling. Som medarbetare får du även tillgång till vår förmånsportal där du enkelt kan se dina förmåner och administrera dessa.
https://lund.se/arbete-och-lediga-jobb/sa-ar-det-att-arbeta-med-oss/det-har-ger-vi-dig-som-medarbetare

Om arbetsplatsen
Verksamhetsområde socialpsykiatri omfattas av flera verksamheter som stöd i boende, sysselsättning och arbetsrehabilitering. Verksamheternas övergripande syfte är att öka förutsättningar för återhämtning. Genom att erbjuda ett elastiskt stöd som är individuellt utformad med insatser med hög tillgänglighet, delaktighet och medbestämmande ska personer med psykisk funktionsnedsättning kunna leva ett så självständigt liv som möjligt.

Stöd i boende Norr består av boendena Häradsvägen och Sakförarevägen, samt boendestöd i närområdet. Detta innebär att vi arbetar dels inne på särskilt boende, men också ute i områdets boendestöd hemma hos individer. Vi är sammanlagt 26 medarbetare på hela området och nu söker vi en ersättare för vår kollega på Häradsvägen som ska prova annan tjänst inom verksamheten. Tjänsten innebär dag och kvällspass, samt varannan helg. 

 

På arbetsmarknads- och socialförvaltningen arbetar cirka 600 medarbetare som ger stöd till de lundabor som behöver socialtjänstens insatser. Tillsammans ser vi till att barn och unga får en så bra uppväxt som möjligt. Vi utgår från hela familjens situation och att ingen ska fara illa. Det handlar om att ge stöd till vuxna med skadligt bruk och beroende eller psykiska funktionsnedsättningar, till dem som behöver ekonomiskt bistånd eller stöd för att kunna studera eller arbeta, samt till flyktingar.

Här får du plats att växa. Inom Lunds kommun sätter vi kunskapen i centrum och skapar möjligheter att utvecklas i arbetslivet. Vi erbjuder en inkluderande arbetsmiljö, och chans att påverka och göra skillnad. Vill du bli en av oss?

Ansök nu

Undersköterska till hemvården Torn

Undersköterska, hemtjänst, äldreboende och habilitering
Läs mer Dec 1
Nu söker vi dig som vill utvecklas och lära nytt!
Är du undersköterska och söker ett varierande, självständigt och viktigt arbete? Nu söker vi nya medarbetare till hemvården Torn.

Om rollen och dina arbetsuppgifter
I ditt dagliga arbete är du en del av äldre människors vardag och arbetar med att stötta dem så att de kan leva ett så meningsfullt, självständigt och aktivt liv som möjligt.

Vi erbjuder dig ett varierat arbete där du gör skillnad för andra varje dag. Vi har inga delade turer och vårt heltidsmått innebär att du får mer ledig tid i din vardag. Hos oss får du möjlighet att växa och bli stimulerad till exempel genom olika roller, ansvarsområden eller utbildningar.

Ditt arbete styrs av individernas behov.  En arbetsdag kan bestå av att ge stöd och hjälp med personlig omvårdnad, omsorgsarbete, medicinska insatser på delegation från sjuksköterska och annat som den du stöttar behöver hjälp med. Dokumentationen sker i Procapita och Lifecare. I din roll ingår även att medverka till att verksamheten utvecklas och håller god kvalité. 

Arbetstiden är mellan ca 7:00 - 15:30 när du jobbar dag och 15:00 -23:00 när du jobbar kväll. Du kommer att arbeta varannan helg. Vi erbjuder alla att arbeta heltid, vilket innebär 36 timmar och 20 minuter i veckan. 

 

Vi söker dig som
- är utbildad undersköterska.
- För att kunna jobba i hemtjänsten krävs cykelvana och i vissa områden även B-körkort.
- God kunskap i svenska språket krävs i både tal och skrift.
- Du behöver också ha god digital kompetens, exempelvis i samband med dokumentation.
- Erfarenhet av liknande arbete till exempel inom äldreomsorg är meriterande.

Du är ansvarsfull, engagerad, flexibel och lyhörd - med brukare, anhöriga och kollegor. Du förstår hur viktigt det är att varje enskild person är delaktig och har inflytande över sin vardag.

För att bli anställd som undersköterska krävs att du har bevis om skyddad yrkestitel från Socialstyrelsen eller intyg från arbetsgivare att du hade en fast anställning som undersköterska 1/7 2023. 

https://legitimation.socialstyrelsen.se/underskoterska-blir-en-skyddad-yrkestitel/

 

Vi erbjuder dig
Vi erbjuder dig ett meningsfullt och utvecklande arbete där du får arbeta med kollegor som säger såhär om sin arbetsvardag:

"Jag upplever att jag har bra möjligheter att utvecklas och lära nytt här"/ Nadia, undersköterska 

Som medarbetare hos oss erbjuds du en rad förmåner med fokus på balans, trygghet och hälsa. Lunds kommun är en stor organisation med många spännande verksamheter och möjligheter för medarbetare till utveckling. Som medarbetare får du även tillgång till vår förmånsportal där du enkelt kan se dina förmåner och administrera dessa.


https://lund.se/arbete-och-lediga-jobb/sa-ar-det-att-arbeta-med-oss/det-har-ger-vi-dig-som-medarbetare

 
Om arbetsplatsen
Lunds kommuns hemvård är indelad i ett flertal, geografiska områden. I varje område arbetar undersköterskor och vårdbiträden i team med hälso-och sjukvårdspersonal under ledning av en enhetschef. Till varje område hör en enhetsadministratör och samordnare. Vi erbjuder service-, omvårdnads- och hemsjukvårdsinsatser dygnet runt till kommunens brukare 65+. Vissa serviceinsatser (städ, tvätt och inköp) utförs vardagar dagtid av en servicegrupp inom varje hemvårdsområde.

Hemvården Torn har sina fina nya lokaler i norra Lund, på Traktorvägen. Hemvårdsområdet är kommunens största, så för att ta sig till brukarna används cyklar, elcyklar och bilar.

Hemvårdens mål är att utföra uppdragen med hög kvalitet utifrån den enskildes behov och önskningar, samt att ge möjlighet till ett kvarboende i sin egen bostad.

Möt en kollega här: https://lund.se/arbete-och-lediga-jobb/sa-ar-det-att-arbeta-med-oss/mot-vara-medarbetare/underskoterskan-nadia-borjade-som-sommarjobbare

 

Övrigt
Just nu söker vi personal både för tillsvidareanställning eller till längre vikariat. Vi söker undersköterskor, men anställer även vårdbiträden.

För snabbare hantering; bifoga dina betyg och beställ "Utdrag ur belastningsregistret för egen kontroll" via www.polisen.se

Om du är intresserad av timanställning; vänligen skicka in intresseanmälan via ;

https://lund.se/arbete-och-lediga-jobb/timvikarie/timvikarie-inom-vard-och-omsorg

 

Välkommen med din ansökan!

Inför anställning till tjänster där vård- och omsorgsarbete ingår behöver du kunna uppvisa ett godtagbart utdrag ur belastningsregistret https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/



Inom vård- och omsorgsförvaltningen arbetar ungefär 3 100 medarbetare för att äldre människor och personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett aktivt, socialt och meningsfullt liv på sina villkor. Vi ansvarar bland annat för kommunens äldreboenden, hemtjänst, stöd till personer med funktionsnedsättning, hemsjukvård och träffpunkter för seniorer. Hos oss står varje individs behov i centrum, och våra verksamheter kännetecknas av delaktighet, valfrihet, flexibilitet och kvalitet med respekt för den enskildes integritet och självbestämmande.

Här får du plats att växa. Inom Lunds kommun sätter vi kunskapen i centrum och skapar möjligheter att utvecklas i arbetslivet. Vi erbjuder en inkluderande arbetsmiljö, och chans att påverka och göra skillnad. Vill du bli en av oss?

Ansök nu

Modersmålslärare i indonesiska, 20%

Modersmålslärare i grundskolan
Läs mer Nov 29
Om rollen och dina arbetsuppgifter
Modersmålscentrum i Lund erbjuder undervisning i modersmål och studiehandledning i grund- och gymnasieskola samt grund- och gymnasiesärskola.

Arbetet innebär undervisning på flera olika skolor under en arbetsvecka och resor mellan skolor inom kommunen. I uppdraget ingår att planera, genomföra och dokumentera undervisningen med elever i olika åldrar. I arbetet ingår också att samarbeta och utveckla sitt arbete tillsammans med kollegor på Modersmålscentrum. Vår vision är att göra flerspråkighet till en tillgång för Lund. 

Vi söker dig
Vi söker dig som har lärarutbildning eller annan pedagogisk eftergymnasial utbildning i det aktuella språket och/eller eventuellt andra ämnen. Utbildning i svenska motsvarande svenska som andraspråk på gymnasienivå är nödvändigt.
Svensk lärarlegitimation eller annan pedagogisk utbildning i Sverige är meriterande. Studier i det aktuella språket på högskole- eller universitetsnivå är också meriterande.

Erfarenhet av modersmålsundervisning eller annat pedagogiskt arbete med barn eller unga i Sverige är meriterande.
Det aktuella språket måste vara den sökandes modersmål. Den sökande måste ha kunskaper om det svenska skolsystemet och lärares uppdrag i Sverige. Vana av att använda digitala verktyg och att arbeta i olika digitala system, t.ex. Googlemiljö och Office.

För att få arbeta med barn eller elever inom förskola och skola behöver du kunna uppvisa ett godtagbart utdrag ur belastningsregistret: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/

Vi erbjuder dig
Som medarbetare hos oss erbjuds du en rad förmåner med fokus på balans, trygghet och hälsa. Lunds kommun är en stor organisation med många spännande verksamheter och möjligheter för medarbetare till utveckling. Som medarbetare får du även tillgång till vår förmånsportal där du enkelt kan se dina förmåner och administrera dessa.
https://lund.se/arbete-och-lediga-jobb/sa-ar-det-att-arbeta-med-oss/det-har-ger-vi-dig-som-medarbetare

Om arbetsplatsen
Modersmålscentrum erbjuder en internationell arbetsplats med kollegor från en stor del av världen. Arbetsplatsen genomsyras av god stämning och stort engagemang hos personalen. På Modersmålscentrum satsar vi på att ge medarbetarna goda möjligheter till utveckling. Vi arbetar till exempel med internationalisering, språkutveckling och IKT i undervisningen.

Utbildningsförvaltningen ansvarar för gymnasieskola, anpassad gymnasieskola, vuxenutbildning, internationell grundskola och modersmålsverksamhet och har drygt 1 200 anställda. Som anställd här är du delaktig i att bedriva utbildning av hög kvalitet, och med ett stort engagemang för våra elever. Vi rustar eleverna för framtiden – med målet att varje elev ska nå sin fulla potential som människa och medborgare.

Här får du plats att växa. Inom Lunds kommun sätter vi kunskapen i centrum och skapar möjligheter att utvecklas i arbetslivet. Vi erbjuder en inkluderande arbetsmiljö, och chans att påverka och göra skillnad. Vill du bli en av oss?

Ansök nu

HR-partner till utbildningsförvaltningen

HR-konsult/PA-konsult
Läs mer Dec 1
Om rollen och dina arbetsuppgifter
Utifrån ett coachande förhållningssätt ger du ett professionellt och kvalificerat stöd i både operativa och strategiska frågor inom samtliga HR-processer.

I tjänsten kommer du även att få arbeta med ett särskilt fokusområde utifrån din kompetens och erfarenhet.

I din roll som HR-partner säkerställer du att det löpande HR-arbetet i organisationen fungerar. Du jobbar nära våra chefer och ingår i ett HR-nätverk.

Som HR-partner kommer du att coacha, stötta och utmana våra chefer i HR-frågor såsom arbetsrätt, arbetsmiljö, lön/lönerevision, rehabilitering och samverkan. Du kommer även att arbeta med förändringsarbete och med att implementera Lunds kommuns HR-rutiner och beslut.

Vårt arbetssätt genomsyras av samarbete och nätverkande, alltid med målbilden att leverera bästa
möjliga stöd till verksamheten. Att ständigt stötta och coacha i syfte att få våra chefer att växa och
utvecklas i sina roller är en naturlig del i vårt arbete.

Som en del av HR-funktionen i Lunds kommun arbetar vi tillsammans med övriga HR-medarbetare för att utveckla och förbättra våra HR- processer.

Vi erbjuder dig ett utvecklingsorienterat och kvalificerat arbete på en engagerad HR-avdelning där vi tar tillvara våra olika kompetenser och lär av varandra.

Vi söker dig
Vi söker dig som har relevant högskole-/universitetsutbildning inom HR, personalvetenskap,
beteendevetenskap eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har erfarenhet av brett operativt HR-arbete, gärna från en politiskt styrd organisation.

Du är kommunikativ med pedagogisk förmåga, är mål- och resultatorienterad och har förmåga att skapa engagemang och delaktighet. Du har en god analytisk förmåga och förstår frågors långsiktiga betydelse för verksamheten. I dig ser vi en positiv kraft som gärna tar initiativ och som kan arbeta självständigt likväl som i team.

Det är meriterande om du har erfarenhet av Personec Förhandling, WinLAS, Adato och rapportverktyget QlikSense.

I den här rekryteringen arbetar vi med löpande urval, så vi ser fram emot att ta del av din ansökan så snart som möjligt.

Vi erbjuder dig
Som medarbetare hos oss erbjuds du en rad förmåner med fokus på balans, trygghet och hälsa. Lunds kommun är en stor organisation med många spännande verksamheter och möjligheter för medarbetare till utveckling. Som medarbetare får du även tillgång till vår förmånsportal där du enkelt kan se dina förmåner och administrera dessa.
https://lund.se/arbete-och-lediga-jobb/sa-ar-det-att-arbeta-med-oss/det-har-ger-vi-dig-som-medarbetare

Om arbetsplatsen
Vår organisation är en samlad avdelning inom utbildningsförvaltningens kansli med specialist-kompetens inom HR och kommunikation. Vi har nära till skratt och alla bidrar till den positiva stämningen i gruppen. 

I HR-teamet på utbildningsförvaltningen är vi fem kollegor som med ett prestigelöst förhållningssätt arbetar nära varandra. När en av oss nu går vidare till andra utmaningar, söker vi en ny kollega till vår erfarna grupp.

Vill du vara med och utveckla HR-stödet till våra chefer inom utbildningsförvaltningen? Vi erbjuder dig ett utvecklande och omväxlande arbete där vi tillsammans formar vårt arbetssätt utifrån våra olika kompetenser och verksamheternas behov. Vi arbetar aktivt med tillitsbaserad styrning som tillsammans med ledorden Lära, Lyssna, Leda genomsyrar det vi gör.

Placering för tjänsten är centrala Lund med närhet till både kommunikation, mat- och kulturinspiration. 

Utbildningsförvaltningen ansvarar för gymnasieskola, anpassad gymnasieskola, vuxenutbildning, internationell grundskola och modersmålsverksamhet och har drygt 1 200 anställda. Som anställd här är du delaktig i att bedriva utbildning av hög kvalitet, och med ett stort engagemang för våra elever. Vi rustar eleverna för framtiden – med målet att varje elev ska nå sin fulla potential som människa och medborgare.

Här får du plats att växa. Inom Lunds kommun sätter vi kunskapen i centrum och skapar möjligheter att utvecklas i arbetslivet. Vi erbjuder en inkluderande arbetsmiljö, och chans att påverka och göra skillnad. Vill du bli en av oss?

Ansök nu

Undersköterska till hemvården väster team 1

Undersköterska, hemtjänst, äldreboende och habilitering
Läs mer Dec 4
Nytt
Nu söker vi dig som vill utvecklas och lära nytt!
Är du undersköterska och söker ett varierande, självständigt och viktigt arbete? Nu söker vi dig som vill jobba på hemvården Väster team 1.

Om rollen och dina arbetsuppgifter
I ditt dagliga arbete är du en del av äldre människors vardag och arbetar med att stötta dem så att de kan leva ett så meningsfullt, självständigt och aktivt liv som möjligt.

Vi erbjuder dig ett varierat arbete där du gör skillnad för andra varje dag. Vi har inga delade turer och vårt heltidsmått innebär att du får mer ledig tid i din vardag. Hos oss får du möjlighet att växa och bli stimulerad till exempel genom olika roller, ansvarsområden eller utbildningar.

Ditt arbete styrs av individernas behov.  En arbetsdag kan bestå av att ge stöd och hjälp med personlig omvårdnad, omsorgsarbete, medicinska insatser på delegation från sjuksköterska och annat som den du stöttar behöver hjälp med. Dokumentationen sker i Procapita och Lifecare. I din roll ingår även att medverka till att verksamheten utvecklas och håller god kvalité. 

Arbetstiden är mellan 7:00 - 15:30 när du jobbar dag och 15:00- 23:00 när du jobbar kväll. Du kommer att arbeta varannan helg. Vi erbjuder alla att arbeta heltid, vilket innebär 36 timmar och 20 minuter i veckan. 

 

Vi söker dig som
- är utbildad undersköterska.
- För att kunna jobba i hemtjänsten krävs cykelvana och i vissa områden även B-körkort.
- God kunskap i svenska språket krävs i både tal och skrift.
- Du behöver också ha god digital kompetens, exempelvis i samband med dokumentation.
- Erfarenhet av liknande arbete till exempel inom äldreomsorg är meriterande.

Du är ansvarsfull, engagerad, flexibel och lyhörd - med brukare, anhöriga och kollegor. Du förstår hur viktigt det är att varje enskild person är delaktig och har inflytande över sin vardag.

För att bli anställd som undersköterska krävs att du har bevis om skyddad yrkestitel från Socialstyrelsen eller intyg från arbetsgivare att du hade en fast anställning som undersköterska 1/7 2023. 

https://legitimation.socialstyrelsen.se/underskoterska-blir-en-skyddad-yrkestitel/

 

Vi erbjuder dig
Vi erbjuder dig ett meningsfullt och utvecklande arbete där du får arbeta med kollegor som säger såhär om sin arbetsvardag:

"Jag upplever att jag har bra möjligheter att utvecklas och lära nytt här"/ Nadia, undersköterska 

Som medarbetare hos oss erbjuds du en rad förmåner med fokus på balans, trygghet och hälsa. Lunds kommun är en stor organisation med många spännande verksamheter och möjligheter för medarbetare till utveckling. Som medarbetare får du även tillgång till vår förmånsportal där du enkelt kan se dina förmåner och administrera dessa.


https://lund.se/arbete-och-lediga-jobb/sa-ar-det-att-arbeta-med-oss/det-har-ger-vi-dig-som-medarbetare

 
Om arbetsplatsen
Lunds kommuns hemvård är indelad i ett flertal, geografiska områden. I varje område arbetar undersköterskor och vårdbiträden i team med hälso-och sjukvårdspersonal under ledning av en enhetschef. Till varje område hör en enhetsadministratör och samordnare. Vi erbjuder service-, omvårdnads- och hemsjukvårdsinsatser dygnet runt till kommunens brukare 65+. Vissa serviceinsatser (städ, tvätt och inköp) utförs vardagar dagtid av en servicegrupp inom varje hemvårdsområde.

Hemvården Väster team 1 utgår från samlingslokalen, som ligger centralt belägen nära Lund C, på Starvägen 19. Hit är det lätt att ta sig till exempel med kollektivtrafiken. Vi samarbetar nära med vårt tvillingområde Väster team 2, som vi delar lokaler med. Tillsammans bedriver vi ett utvecklingsprojekt med hälsoinspiratörer för att tillsammans verka för god hälsa och arbetsglädje. Det tycker vi är viktigt!

Hemvårdens mål är att utföra uppdragen med hög kvalitet utifrån den enskildes behov och önskningar, samt att ge möjlighet till ett kvarboende i sin egen bostad.

Möt en kollega här: https://lund.se/arbete-och-lediga-jobb/sa-ar-det-att-arbeta-med-oss/mot-vara-medarbetare/underskoterskan-nadia-borjade-som-sommarjobbare

 

Övrigt
Just nu söker vi personal både för tillsvidareanställning eller till längre vikariat. Vi söker undersköterskor, men anställer även vårdbiträden.

För snabbare hantering; bifoga dina betyg och beställ "Utdrag ur belastningsregistret för egen kontroll" via www.polisen.se

Om du är intresserad av timanställning; vänligen skicka in intresseanmälan via ;

https://lund.se/arbete-och-lediga-jobb/timvikarie/timvikarie-inom-vard-och-omsorg

 

Välkommen med din ansökan!

Inför anställning till tjänster där vård- och omsorgsarbete ingår behöver du kunna uppvisa ett godtagbart utdrag ur belastningsregistret https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/



Inom vård- och omsorgsförvaltningen arbetar ungefär 3 100 medarbetare för att äldre människor och personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett aktivt, socialt och meningsfullt liv på sina villkor. Vi ansvarar bland annat för kommunens äldreboenden, hemtjänst, stöd till personer med funktionsnedsättning, hemsjukvård och träffpunkter för seniorer. Hos oss står varje individs behov i centrum, och våra verksamheter kännetecknas av delaktighet, valfrihet, flexibilitet och kvalitet med respekt för den enskildes integritet och självbestämmande.

Här får du plats att växa. Inom Lunds kommun sätter vi kunskapen i centrum och skapar möjligheter att utvecklas i arbetslivet. Vi erbjuder en inkluderande arbetsmiljö, och chans att påverka och göra skillnad. Vill du bli en av oss?

Ansök nu