Lund: embedded utvecklare

Hitta ansökningsinfo om jobbet embedded utvecklare i Lund. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Lund inom den kategorin.

Publicerad: 2023-11-17 // Varaktighet: Heltid

Arbetsbeskrivning
Randstad Technologies söker nu efter en Embeddedutvecklare som besitter kunskap inom C/C++ och Python till ett väletablerat och växande företag i Lund. I denna roll kommer du att arbeta i ett drivet team som tillsammans arbetar framåt för att uppnå bästa möjliga resultat och kvalitet. Denna roll hos kund erbjuder en stor utvecklingsmöjlighet där man får vara med att påverka och delta i spännande projekt framåt. Brinner du för innovation, engagemang och säkerhet för att förändra dagens teknik är detta helt rätt plats för dig! I denna roll kommer du att sitta i moderna lokaler i Lund tillsammans med ett proaktivt utvecklingsteam. Du kommer att vara anställd av Randstad Technologies och arbeta som konsult i denna roll hos vår kund. Randstad Technologies är specialister inom IT. Som konsult hos oss får du konkurrenskraftig lön, förmåner och kollektivavtalade villkor. Din konsultchef, som alltid finns nära till hands, ser till att du får varierande och utvecklande uppdrag på olika företag, inom olika branscher. Hos Randstad Technologies står din personliga utveckling i fokus, och du erbjuds ett stort nätverk och många sociala aktiviteter. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.


För vidare information vänliga kontakta: Elin.Karstensson@randstad.se

Ansvarsområden
Utveckla inbyggda mjukvarusystem och vara en del av varje steg – från första ide till slutprodukt samt kontinuerlig utveckling efter lansering.
Producera ren och strukturerad kod.
Vara en aktiv deltagare i diskussion om hur man kan vidareutveckla produkten.
Vara en del i att ständigt arbeta mot förbättringar inom dina ansvarsområden


Kvalifikationer
För att lyckas så bra som möjligt i denna roll ser vi gärna att du har:
Kandidat- eller magisterexamen i datavetenskap, elektroteknik eller liknande.
Tidigare erfarenhet och kunskap inom C, C++ och Python.
Goda kunskaper inom Linux
Behärskar engelska flytande, både i tal och skrift.

För att bli framgångsrik i denna roll bör du vara kommunikativ och tycka om att dela din kunskap med andra. Du ska ha en stark vilja att vidareutveckla dig själv och trivs med utmaningar. Vi tror att du är flexibel och att du definitivt är en lagspelare. Om du utöver dessa kvalifikationer är analytisk, har ett strukturerat förhållningssätt och stort intresse för teknik är du kanske vår perfekta match!

Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.
Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Lund som Övriga ekonomer

Nedan visas andra jobb i Lund som Övriga ekonomer.

Control System Integrator

Läs mer Jun 10
Telescope Services AB har sedan 1999 jobbat med att rekrytera de främsta mjukvaruspecialisterna från hela världen. Vårt huvudkontor ligger i Lund, med rekryteringsnoder i mer än tio länder, och vi är idag ca 100 medarbetare på plats här i Sverige.
We are now looking for Control System Integrators with experience in EPICS.
Responsibilities:
Analysis and definition of requirements for different control systems
Architecture and design of control system components
Implementation and test of control system components
Maintenance, support, and improvements of delivered components
Quality control and regulatory compliance of deliverables

Requirements:
BSc in Engineering Physics, Automation, Mechatronics, or Electrical Engineering
Experience in EPICS-based control system integration
4+ years of experience in developing, integrating and commissioning PLC based control systems
Experience in verification and validation of control systems
Excellent oral and written English skills

Good to have:
MSc in Engineering Physics, Automation, Mechatronics, or Electrical Engineering
Experience and knowledge of HMI/OPI development
Experience from working with configuration management tools, source code management tools, and version control systems (preferably git)
Experience from complex, international, technical - and/or scientific projects
Experience from collaborative electronic tools such as Jira and Confluence
Experience from working in an international environment
Knowledge of additional European languages

Please send Your CV to jobs@telescopeservices.se.

Ansök nu

Embedded Utvecklare inom telecom

Läs mer Mar 19
Vill du bli en del av vårt grymma team på Knowit Connectivity och jobba med en industriledande kund inom telecom? Som utvecklare kommer du att ha en viktig roll i att hjälpa vår kund att uppnå sin vision att erbjuda branschledande teknologi inom 5G och IoT.

Om rollen
Vi söker en Embedded utvecklare till Knowit Connectivity för ett pågående projekt hos en av våra kunder inom telecom. Du kommer att ingå i ett Scrum-team på 9 personer som arbetar nära kunden. I teamet finns en härlig mix av bakgrunder, åldrar och senioritet. Vi tillämpar en hybrid arbetsmodell där det finns möjlighet att jobba både hemifrån och på kontoret i Lund.

Denna roll är perfekt för dig som vill ta nästa steg i din utveckling och få använda din problemlösningsförmåga och ständigt utöka din kompetens. I vårt team jobbar vi med att aktivt dela erfarenheter med varandra och därmed bidra till innovation. Med ditt driv och din nyfikenhet kommer du och dina kollegor att ta er an uppgifterna för att säkerställa effektiv leverans i projektet.

Vem är du?
Vi söker dig som har en kandidatexamen eller en magisterexamen i ingenjörsvetenskap, gärna inom telekommunikation, elektroteknik eller datavetenskap. Du har 2-3 års erfarenhet av hårdvarunära programmering. Därmed har du goda kunskaper i C och Python samt en vana av att jobba i Linuxmiljö. Det är en merit om du har varit i kontakt med telecom, 3GPP, minneshantering eller DSP. God kommunikationsförmåga i engelska, både i tal och skrift är ett krav, och har du dessutom kunskaper i svenska och är bosatt i Sverige så är det meriterande.

Om Knowit
Du blir en del av Knowit Connectivity i Malmö/Lund, som består av flera duktiga utvecklare som jobbar med inbyggda system. Vi tror på vikten av att tillhöra en grupp som har fokus på närhet till kollegor, ledning och kund - samtidigt som vi genom vår starka koncern möjliggör en större trygghet, fler spännande kunder och möjligheter.

Knowit är en snabbfotad, rolig och inspirerande arbetsplats med stor laganda. Hos oss jobbar du för att göra skillnad och för att utveckla både vår egen verksamhet och våra kunders. Här finns stora möjligheter att utvecklas, både genom innovativa projekt och genom vår personliga kompetensutvecklingsmodell.

Knowit Connectivity är aktivt verksamma i spännande teknikområden så som självkörande bilar / ADAS, infotainment system, elektriska bilar, och i 5G-utveckling inom telecom. Våra expertisområden på Connectivity är inom embedded, cloud och applikationer.

Ansökan
Vi jobbar med ett löpande urval, så varmt välkommen med din ansökan redan idag! Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Rekryterare Eleonora Cronholm eleonora.cronholm@knowit.se.

Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Software Developer

Läs mer Maj 2
Om jobbet
Imagine a place where you can constantly improve yourself and your skills, all while working on some of the most exciting projects in the tech industry. A place where the contributions of innovative, forward-thinking individuals are crucial to creating truly groundbreaking products.
We are tretton37 and we believe in people, teamwork, and lifelong learning. Could this be where you belong?


What will we do together?
We are looking for a knowledgeable and driven individual with several years of professional software engineering experience to join us on our journey ahead. Aside from years of experience and titles, we are looking for like-minded individuals who share our enthusiasm for technology, knowledge, mentorship, and growth. You’re not just filling a role; you’re a key player in our team, helping us advance our colleagues, our company, our culture and most importantly, yourself.
As Software Developer, you will:
Build custom software that will impact a large number of users in Scandinavia and beyond. ????
Work hand-in-hand with a distributed team with co-located and remote colleagues.
Focus on innovation instead of maintenance, and constantly acquire new skills to grow both personally and professionally by gradually moving from project to project.
Design and build modern and highly available containerized backend solutions.
Help yourself and your colleagues grow and work better through code reviews and pair programming.
Have the opportunity to participate in discussions, facilitate workshops, and share knowledge on topics of your expertise.

We believe you have:
Approximately 5 years of relevant professional experience working with development, probably in Javascript, .Net or Java.
Proficient written and spoken communication skills in Swedish & English
Familiarity with cloud computing platforms such as Azure, AWS, or GCP
Passion for technology, sharing knowledge, and being a collaborative team member



What are we offering?
This:
Full-time employment with a distinct salary range, which reflects your experience and responsibilities.
A healthcare allowance dedicated to yoga, pilates, fitness, massages, or anything that takes care of your wellbeing. ????
Dive deep into one project at a time and really make it shine. ????
An annual knowledge & hardware budget to be spent on conferences, additional tooling, education, or licenses,
A dynamic environment with opportunities to work in various industries and different teams.
Rock the latest and greatest equipment, including a brand new computer ???? and phone of your choice with your personal 1337 number. ????

And that:
Kick back in a comfortable office in central Lund, accessible 24/7.
An office that isn’t just a workplace but a vibrant community space where you will surround yourself with like-minded, friendly, and engaged colleagues who you can learn and have fun with. ????
Monthly chats with your manager with regular check-ins in between, to support and help you unlock your true potential.
The opportunity to bring your ideas to the table, make things happen, and continue to grow - from social & sporting events to inspiring speakers & experts through a variety of knowledge-sharing events!
Transparent monthly company-wide meetings regarding our business decisions and plans, so you know what's going on. ????



Who is tretton37?
We are tretton37 and are a Swedish software consultancy. Since 2010, we have been invested in growing with our clients, our community, and each other. Your potential is what we believe in and it's our mission to help you discover it.
With approximately 300 passionate individuals, we are a mix of over 40 nationalities and cultures spread across five offices and two countries. We celebrate that our colleagues come from a wide variety of backgrounds, and strongly believe that it enriches all of our lives and the software we create.
We live and breathe knowledge. Your potential is what we believe in and it's our mission to help you discover yours. We invest in you, your technical skills, and your development as a software professional and an individual.
If you see yourself at tretton37 and want to get involved, then we’re excited to hear from you!


Go Beyond Ordinary.
For contact or questions: talent@tretton37.com
We look forward to hearing from you
???? ????

Ansök nu

Equipment Acceptance Lead

Läs mer Maj 27
Telescope Services har som konsultbolag sedan början av 2000-talet anställt och flyttat ingenjörer och specialister från hela världen till Sverige. Idag har vi circa 150 stycken utländska ingenjörer på konsultuppdrag hos flertalet av våra olika klienter. Vårt huvudkontor är placerat i Lund, men vi har rekryteringskontor i över 10 olika länder.
Scope: Ensure that equipment and components that are to be integrated fulfil relevant directives and standards.
Responsibilities:
Lead equipment acceptance activities including quality control
Lead and organize acceptance testing of systems
Lead troubleshooting initiatives
Authorize equipment for installation.
Coordinate activities with and between internal actors Quality and technology groups.
Supervise and Witness acceptance tests (FAT, SAT).
Review technical documentation and maintenance procedures.

Requirements:
Engineering degree in relevant engineering discipline (e.g. electrical engineering, mechanical engineering, or mechatronics engineering) or equivalent combination of education and experience.
General understanding of EU standards and directives for equipment and/or installations.
Excellent oral and written English and Swedish skills



Good to have:
Experience in CE marking of equipment.
Experience in compiling technical documentation of machines and/or industrial components or systems.
Experience in testing (FAT & SAT)
Experience in task or project coordination
Experience in doing similar work within EU

Personality:
Open-minded multidisciplinary problem solver capable of seeing the bigger picture
Strong analytical methods and technical skills.
Ability to lead and work effectively in and with team(s).
Progress focused capable of taking the initiative.

Location: Lund
Please send Your CV to jobs@telescopeservices.se.

Ansök nu

Calculation Engineer

Läs mer Maj 23
Job Description:
We are looking for calculation engineers specializing in High Voltage Direct Current and Medium Voltage power systems. Your focused set of responsibilities will emphasize on the technical calculations and analysis required for advanced electrical systems.
As a Calculation Engineer specializing in HVDC and MV power systems you will play a critical role in ensuring the reliability, efficiency, and safety of advanced electrical transmission systems through precise technical calculations and analyses.
Scope:
The work will include calculations of high voltage transmission (both DC and AC), substations (both land-based and offshore), as well as power grids and battery storage. The work also includes system analyisis, design support, quality assurance, documentation, and reporting.
Requirements:
-Maxwell's equations and Kirchhoff's laws
-Technical Expertise: Deep understanding of HVDC and MV power systems, including DC transmission technologies.
-Analytical Skills: Strong analytical abilities to perform detailed and accurate calculations.
-Software Proficiency: Proficiency in using specialized simulation and modeling software (e.g., PSCAD, PSS/E, MATLAB).
-Detail-Oriented: High attention to detail to ensure precision in all technical work.
-Problem-Solving: Effective problem-solving skills to address and resolve technical challenges.
-Communication Skills: Excellent communication skills for documenting and presenting technical information.
Good to have:
-Knowledge of conductors and semiconductors
-Ph.D. in electrical engineering, mechanics, material science, thermodynamics, or related fields.
-Advantageous to understand Physical principles such as Electromagnetism, electric and magnetic fields, and Gauss's, Ampere's, and Faraday's laws.
Location: Gothenburg

Ansök nu

Andra jobb i Lund från Randstad AB

Nedan visas andra jobb i Lund från Randstad AB .

Junior Embeddedutvecklare

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Apr 26
Arbetsbeskrivning
Randstad Digital söker nu efter en junior utvecklare som besitter kunskap inom C, Linux och Python till ett väletablerat och växande företag i Lund. I denna roll kommer du att arbeta i ett drivet team som tillsammans arbetar framåt för att uppnå bästa möjliga resultat och kvalitet. Denna roll hos kund erbjuder en stor utvecklingsmöjlighet där man får vara med att påverka och delta i spännande projekt framåt. Brinner du för innovation, engagemang och säkerhet för att förändra dagens teknik är detta helt rätt plats för dig! I denna roll kommer du att sitta i moderna lokaler i Lund tillsammans med ett proaktivt utvecklingsteam. Du kommer att vara anställd av Randstad Digital och arbeta som konsult i denna roll hos vår kund. Randstad Digital är specialister inom IT. Som konsult hos oss får du konkurrenskraftig lön, förmåner och kollektivavtalade villkor. Din konsultchef, som alltid finns nära till hands, ser till att du får varierande och utvecklande uppdrag på olika företag, inom olika branscher. Hos Randstad Digital står din personliga utveckling i fokus, och du erbjuds ett stort nätverk och många sociala aktiviteter. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansvarsområden
Utveckla inbyggda mjukvarusystem och vara en del av varje steg – från första ide till slutprodukt samt kontinuerlig utveckling efter lansering.
Producera ren och strukturerad kod.
Vara en aktiv deltagare i diskussion om hur man kan vidareutveckla produkten.
Vara en del i att ständigt arbeta mot förbättringar inom dina ansvarsområden

För att bli framgångsrik i denna roll bör du vara kommunikativ och tycka om att dela din kunskap med andra. Du ska ha en stark vilja att vidareutveckla dig själv och trivs med utmaningar. Vi tror att du är flexibel och att du definitivt är en lagspelare. Om du utöver dessa kvalifikationer är analytisk, har ett strukturerat förhållningssätt och stort intresse för teknik är du kanske vår perfekta match!

Kvalifikationer
• Eftergymnasial utbildning inom mjukvaruutveckling eller motsvarande
• Goda kunskaper inom C och python.
• Vana av utveckling i en Linuxmiljö 
• Du behärskar engelska obehindrat i tal och skrift

Erfarenhet
Embedded C

Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.

Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

Testingenjör

Systemtestare/Funktionstestare
Läs mer Maj 30
Arbetsbeskrivning
Randstad Digital söker nu dig med flerårig erfarenhet av utvecklingsnära testning som vill ta nästa steg i karriären - ansök idag och starta ditt uppdrag på ett av södra Sveriges mest välrenommerade bolag!


Du kommer att ingå i ett team som ansvarar för det gällande bolagets egenutvecklade windowsprodukt som utvecklas i C#/.Net. För att effektivt kunna få ut ny och förbättrad funktionalitet till bolagets kunder är deras ambition att upprätta en kontinuerligt hög kvalitet. Rollen som nu är tillgänglig har en mycket viktig funktion i att få detta att fungera, både i form av operativt testarbete och kommunikation med andra team. 


Detta är ett konsultuppdrag via Randstad Digital, som är specialister inom IT. Som konsult hos oss får du konkurrenskraftig lön, förmåner och kollektivavtalade villkor. Din konsultchef, som alltid finns nära till hands, ser till att du får varierande och utvecklande uppdrag på olika företag, inom olika branscher. Hos Randstad Digital står din personliga utveckling i fokus, och du erbjuds ett stort nätverk och många sociala aktiviteter. 


För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansvarsområden
Kontinuerlig dialog med utvecklingsteamen för att hålla koll på ny funktionalitet som är på väg in. 
Kontinuerligt sätta ett riskbaserat scope för regressionstest som komplement till den automatiserade testningen
Delta i exekveringen av denna testning, primärt manuell testning
Samarbete/koordinering med release-ansvarig, backlog owner och produktledning
Bygga och underhålla testmiljöer för manuell och automatiserad testning


Kvalifikationer
Flera års erfarenhet av utvecklingsnära testning av applikationer innehållande både back-end och front-end
Bra förståelse för nätverk i allmänhet
Förmåga att kunna läsa kod och analysera loggar
Erfarenhet av funktionell och icke-funktionell testning, samt utforskande testning
Erfarenhet av test- och utvecklingsarbete i system som omfattar både mjukvara och hårdvara
Kunskap om olika testmetoder och arbetssätt inom det agila området såsom continuous integration
Förmåga att sätta sig in i användarperspektiv
Kunskap och erfarenhet av skriptspråk, gärna Python
Flytande kunskaper på svenska och engelska i tal och skrift

I denna rekrytering så kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker dig som trivs med att arbeta tillsammans i grupp och är en lagspelare. Du är kommunikativ och har god social kompetens. Vidare så är du också ansvarstagande, initiativtagande och självgående. Du kan enkelt ta kontakt med individer utanför teamet och är samarbetsvillig.

Erfarenhet
Testning (programvara)
Funktionell testning
Skriptspråk
Python (programspråk)
Testning (hårdvara)
Kontinuerlig integration


Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

Servicekoordinator

Servicehandläggare
Läs mer Maj 6
Arbetsbeskrivning
Som ett av Sveriges största fastighetsbolag möter vi våra kunder och partners där de är. I förvaltning och utveckling av effektiva och attraktiva kunskapsmiljöer, genom tjänster och produkter som förenklar för studenter och forskare, och i skapandet av hållbara campus som en tillgång för hela samhället. Genom erfarenhet och innovation skapar vi förutsättningar för framgångsrik forskning och utbildning. Tillsammans lyfter vi Sverige som kunskapsnation.


Trivs du i en koordinerande roll där service och hjälpsamhet är ledord i din leverans? I Akademiska Hus kundservicecenter får du möjlighet till just detta.  


Är du intresserad? 
Varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 26:e maj. Du ansöker genom att ladda upp cv och besvara urvalsfrågorna. 
I den här rekryteringen samarbetar vi med Randstad AB. Har du några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Rekryteringskonsult Claudia Baronescu på claudia.baronescu@randstad.se eller 0708296830.

Ansvarsområden
För att trivas och nå framgång hos oss behöver du ha ett genuint intresse för service och förmåga att agera på ett professionellt och inkännande vis, detta även i utmanande situationer. Du trivs i ett uppdrag där du har en variation av uppgifter och där du tillsammans med teamet tar ansvar för verksamhetens gemensamma framgång.  


Nyckeln till vår framgång på kundservicecentret är lärandet och vår vilja att utvecklas tillsammans. Du trivs med att testa på nya sätt att jobba, du kommer gärna med förslag och bidrar till att teamet coachar och uppmuntrar varandra. Din inställning och arbetsinsats är av stor betydelse, inte bara för det individuella mötet med kunden utan även för Akademiska Hus verksamhet i stort där kundservice är en av flera nycklar till att få hela kundupplevelsen att bli ännu bättre. 


Du har fullgjort gymnasiet och har godkända gymnasiebetyg. Vidare har du god datavana, är bekväm med datorn som ditt primära arbetsverktyg och behärskar grundläggande program så som Officepaketet och Teams. Du har förmåga att kommunicera mycket bra så väl muntligt som skriftligt på svenska och engelska. Du har förståelse för fastighetsdrift, förvaltning och uthyrning.
Det är meriterande om du har erfarenhet av Faciliate. Det är även meriterande med erfarenhet av att utveckla internt digitalt stöd som FAQ, utbildningsfilmer och e-learning.

Kvalifikationer
För att trivas och nå framgång hos oss behöver du ha ett genuint intresse för service och förmåga att agera på ett professionellt och inkännande vis, detta även i utmanande situationer. Du trivs i ett uppdrag där du har en variation av uppgifter och där du tillsammans med teamet tar ansvar för verksamhetens gemensamma framgång.  


Nyckeln till vår framgång på kundservicecentret är lärandet och vår vilja att utvecklas tillsammans. Du trivs med att testa på nya sätt att jobba, du kommer gärna med förslag och bidrar till att teamet coachar och uppmuntrar varandra. Din inställning och arbetsinsats är av stor betydelse, inte bara för det individuella mötet med kunden utan även för Akademiska Hus verksamhet i stort där kundservice är en av flera nycklar till att få hela kundupplevelsen att bli ännu bättre. 


Du har fullgjort gymnasiet och har godkända gymnasiebetyg. Vidare har du god datavana, är bekväm med datorn som ditt primära arbetsverktyg och behärskar grundläggande program så som Officepaketet och Teams. Du har förmåga att kommunicera mycket bra så väl muntligt som skriftligt på svenska och engelska. Du har förståelse för fastighetsdrift, förvaltning och uthyrning.
Det är meriterande om du har erfarenhet av Faciliate. Det är även meriterande med erfarenhet av att utveckla internt digitalt stöd som FAQ, utbildningsfilmer och e-learning.

Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

Servicekoordinator i Lund

Servicehandläggare
Läs mer Maj 7
Arbetsbeskrivning
Som ett av Sveriges största fastighetsbolag möter vi våra kunder och partners där de är. I förvaltning och utveckling av effektiva och attraktiva kunskapsmiljöer, genom tjänster och produkter som förenklar för studenter och forskare, och i skapandet av hållbara campus som en tillgång för hela samhället. Genom erfarenhet och innovation skapar vi förutsättningar för framgångsrik forskning och utbildning. Tillsammans lyfter vi Sverige som kunskapsnation.


Trivs du i en koordinerande roll där service och hjälpsamhet är ledord i din leverans? I Akademiska Hus kundservicecenter får du möjlighet till just detta.  
 
Är du intresserad? 
Varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 26:e maj. Du ansöker genom att ladda upp cv och besvara urvalsfrågorna. 
I den här rekryteringen samarbetar vi med Randstad AB. Har du några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Rekryteringskonsult Claudia Baronescu på claudia.baronescu@randstad.se eller 0708296830.

Ansvarsområden
Akademiska Hus kundservicecenter ska göra kundens vardag enklare. Som Servicekoordinator är dina primära arbetsuppgifter att per telefon och mejl möta kunden. Med hjälp av din kompetens och lyhördhet ska du identifiera problem och hitta en lösning som du sedan förmedlar till kunden på ett förtroendefullt vis. Till din hjälp har du förutom databaser och internsupport ett stöttande team som coachar dig till framgång. I kundservicecentret hjälps teamet åt att ge service bolagsövergripande. Vi är i en uppstartande fas så du har möjlighet att påverka framgångsrika arbetssätt tillsammans med projekt-teamet. Placeringsort är Lund.

Kvalifikationer
För att trivas och nå framgång hos oss behöver du ha ett genuint intresse för service och förmåga att agera på ett professionellt och inkännande vis, detta även i utmanande situationer. Du trivs i ett uppdrag där du har en variation av uppgifter och där du tillsammans med teamet tar ansvar för verksamhetens gemensamma framgång.  
Nyckeln till vår framgång på kundservicecentret är lärandet och vår vilja att utvecklas tillsamans. Du trivs med att testa på nya sätt att jobba, du kommer gärna med förslag och bidrar till att teamet coachar och uppmuntrar varandra. Din inställning och arbetsinsats är av stor betydelse, inte bara för det individuella mötet med kunden utan även för Akademiska Hus verksamhet i stort där kundservice är en av flera nycklar till att få hela kundupplevelsen att bli ännu bättre. 


Du har fullgjort gymnasiet och har godkända gymnasiebetyg. Vidare har du god datavana, är bekväm med datorn som ditt primära arbetsverktyg och behärskar grundläggande program så som Officepaketet och Teams. Du har förmåga att kommunicera mycket bra så väl muntligt som skriftligt på svenska och engelska. Du har förståelse för fastighetsdrift, förvaltning och uthyrning.
Det är meriterande om du har erfarenhet av Faciliate. Det är även meriterande med erfarenhet av att utveckla internt digitalt stöd som FAQ, utbildningsfilmer och e-learning.


Vi erbjuder
På Akademiska Hus blir du välkomnad in i en stimulerande miljö med vänlig företagskultur och spännande arbetsuppgifter. Du ges från början ett stort ansvar på vägen mot vårt gemensamma mål – att skapa attraktiva kunskapsmiljöer. Här får du en unik chans att påverka och bidra till framtiden och du får möjlighet att växa i en kunskapsstark organisation. Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald kan tillföra verksamheten och eftersträvar därför en kreativ blandning av medarbetare och en jämn könsfördelning.

Om företaget

Akademiska Hus AB
På Akademiska Hus blir du välkomnad in i en stimulerande miljö med vänlig företagskultur och spännande arbetsuppgifter. Du ges från början ett stort ansvar på vägen mot vårt gemensamma mål – att skapa attraktiva kunskapsmiljöer. Här får du en unik chans att påverka och bidra till framtiden och du får möjlighet att växa i en kunskapsstark organisation. Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald kan tillföra verksamheten och eftersträvar därför en kreativ blandning av medarbetare och en jämn könsfördelning.

Ansök nu

Biträdande Hållbarhetsspecialist

Miljö- och klimatstrateg
Läs mer Mar 28
Arbetsbeskrivning
Som ett av Sveriges största fastighetsbolag möter vi våra kunder och partners där de är. I förvaltning och utveckling av effektiva och attraktiva kunskapsmiljöer, genom tjänster och produkter som förenklar för studenter och forskare, och i skapandet av hållbara campus som en tillgång för hela samhället. Genom erfarenhet och innovation skapar vi förutsättningar för framgångsrik forskning och utbildning. Tillsammans lyfter vi Sverige som kunskapsnation.
Är du nyutexaminerad eller i början av din karriär och vill jobba med hållbarhetsfrågor i ett av landets mest spännande fastighetsbolag? Vill du vara en del i Akademiska Hus spännande utveckling? Vi rekryterar nu en biträdande hållbarhetsspecialist med uppdrag att bistå främst våra hållbarhetsspecialister vid arbete kopplat till utveckling och förvaltning av våra fastigheter för bolagsövergripande uppdrag med placeringsort i Göteborg, Lund eller Uppsala.
Som biträdande Hållbarhetsspecialist ingår du i avdelningen Energi och hållbarhet där avdelningens fokus finns inom hållbarhet och energistrategiskt arbete kopplat till vår verksamhet. I ditt uppdrag som biträdande hållbarhetsspecialist jobbar du i en bred och stöttande roll i nära samarbete med avdelningens Hållbarhetsspecialister.
Exempel på uppdrag och ansvarsområden för tjänsten:
Medverka i och utföra beräkningar av klimatavtryck från energi- och underhållsåtgärder i våra byggnader
Medverka vid sammanställning inför rapportering av klimatavtryck vid drift av fastigheter
Stötta och medverka vid analys och förbättringsarbete avseende hållbarhetsfrågor kopplat till klimatfärdplan och strategier
Bidra till utveckling av effektiva arbetssätt gällande drift av fastigheter med fokus på hållbarhet

Arbetet sker i nära samarbete med dina närmaste kollegor inom avdelningen samtinom andra enheter både lokalt och på olika orter.
Som biträdande hållbarhetsspecialist söker vi dig i början av din karriär med förmåga till struktur, självständighet och engagemang. Du har en problemlösande analysförmåga och tror starkt på bra interna samarbeten. Du fokuserar på att utveckla och bidra med dina erfarenheter, färdigheter och kunskap för att uppnå resultat.

Ansvarsområden
Som biträdande hållbarhetsspecialist är det viktig att:
Bidra till avdelningens arbete för att Akademiska Hus skall nå våra ambitiösa hållbarhets-, klimat- och energimål.
Bistå i utvecklings- och förbättringsarbete avseende hållbarhetsfrågor kopplat till utveckling och förvaltning av campus och byggnader.
Du kommer medverka till att definiera och förmedla Akademiska Hus krav inom våra fyra hållbarhetsområden ekologisk, social, ekonomisk och kulturell hållbarhet.

Välkommen med din ansökan snarast, dock innan 2024-04-25. Urvalet kommer att ske löpande så vänta inte med din ansökan. I denna rekryteringsprocess samarbetar vi med Randstad AB, vid frågor om rekryteringsprocessen hänvisar vi till rekryteringskonsult Adam Bernhoff på adam.bernhoff@randstad.se

Kvalifikationer
För att trivas i rollen som biträdande hållbarhetsspecialist tror vi att du antingen är nyexaminerad eller har ett par års erfarenhet inom teknik eller miljöområdet:
Akademisk examen inom miljöområdet alternativ teknik med inriktning mot miljö eller motsvarande
Goda kunskaper i Officepaketet
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska
Meriterande med utbildning alternativt kompetens inom hållbarhetsfrågor kopplat till fastighetsförvaltning och –utveckling


Om företaget

Akademiska Hus AB
På Akademiska Hus blir du välkomnad in i en stimulerande miljö med en vänlig företagskultur och spännande arbetsuppgifter. Du ges från början ett stort ansvar på vägen mot vårt gemensamma mål – att skapa attraktiva kunskapsmiljöer. Här får du en unik chans att påverka och bidra till framtidens utveckling av campus och du får möjlighet att växa i en kunskapsstark organisation.
Att lära och tänka nytt är en del av vårt DNA. Därför har alla våra kollegor tydliga uppdrag och genom samverkan och erfarenhetsutbyte utvecklas vi ständigt. Vi har ett stort nationellt utbyte och du får tillgång till ett stort kontaktnät med både kollegor och kunskaper från Luleå i norr till Malmö i söder.
Hållbarhet är ledstjärna i allt vi gör. Och hållbara blir vi tillsammans. Vi vet att våra medarbetare är avgörande för vår framgång och erbjuder därför alla olika typer av initiativ inom friskvård och hälsa.
Akademiska Hus är ett statligt ägt bolag som är en betydande aktör. Med uppdrag att äga, utveckla och förvalta fastigheter för universitet och högskolor samt studentbostäder. Vi har en finansiellt stabil grund och arbetar långsiktigt och hållbart och är således inte lika påverkade av marknadens konjunktursvängningar.
Vi är nyfikna på varandras olika perspektiv och vet att våra olika personligheter, kompetenser och erfarenheter gör oss bättre. Vi arbetar gärna i tvärfunktionella team. Tillsammans lyfter vi varandra och stärker Sverige som kunskapsnation.

Ansök nu

Ekonomiassistent

Ekonomiassistent
Läs mer Apr 3
Arbetsbeskrivning
Vi söker för kunds räkning en ekonomiassistent som är tillgänglig för ett fyra veckors konsultuppdrag till sommaren med start v 29. Tjänsten är placerad på kundens huvudkontor i Lund och du rapporterar till kundens Accounting manager.
Önskvärt att du är tillgänglig för överlämning i mitten av juni innan uppdraget startar.


Vi ser att du är:
- Noggrann och strukturerad
- Ansvarstagande
- Självständig
- Detaljorienterad
- Serviceminded
- Prestigelös
- Kommunikativ

Ansvarsområden
- Löpande bokföring
- Leverantörsreskontra
- Bokföring av kundinbetalningar
- Kontroll av reseräkningar
- Hantera bankkonton, betalningar och återrapporteringar

Kvalifikationer
- Minst 2-3 års erfarenhet av nedan nämnda arbetsuppgifter i internationell miljö
- Erfarenhet av Microsoft Dynamics NAV
- Goda kunskaper i svenska och engelska (tal och skrift)
- Goda IT-kunskaper, främst i Office paketet
- Tjänsten ställer höga krav på att du är självgående och tar eget ansvar men också att du är beredd att ge service till andra i organisationen.

Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.
Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu