Lund: Solution Knowledge Specialist till Axis Communications i Lund

Hitta ansökningsinfo om jobbet Solution Knowledge Specialist till Axis Communications i Lund i Lund. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Lund inom den kategorin.

Publicerad: 2023-10-10 // Varaktighet: Heltid

Har du enkelt för att sätta dig in i system och är en fena på att nätverka? Denna roll är perfekt för personen som inte räds för att träffa nya människor samtidigt som man har ett intresse för tekniska lösningar! Låter det som du? Sök rollen redan idag då den ska tillsättas omgående.

OM TJÄNSTEN
På Axis erbjuds du att bli del av ett företag vars framgång i stor utsträckning beror på högkvalificerad personal och deras starka, öppna och tillåtande företagskultur. På Axis finner du innovativa och engagerade medarbetare som är kärnan i verksamheten och den framgång som Axis taktar mot. Som världsledande företag inom nätverksvideo erbjuder Axis olika övervakningssystem och andra pålitliga säkerhetslösningar.

I rollen som Solution Knowledge Specialist kommer du arbeta med att bygga upp en kommunikationskanal och plattform som ska användas för att dela kunskap och skapa värde mellan produktorganisationerna och regionerna ute i världen. Här kommer man utveckla och underhålla plattformen som kommer vara baserad på verktyg som Sharepoint Online, MS Teams och Office 365.

Man kommer här vara spindeln i nätet och skapa rätt förutsättningar för att kunskap ska kunna delas. Utöver detta kommer du även praktiskt använda videobevakningsteknologi för att skapa ditt eget innehåll, som kommer att delas på plattformen.

Du erbjuds
- 6 månader provanställning via oss på Academic Work. Om alla är nöjda kommer det bli en förlängning.
- En fot in på ett innovativt bolag i framkant inom sin bransch

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Utveckla organisationens kommunikationskanaler genom Sharepoint Online, Teams och Office 365
* Bygga nätverk och samarbeten med regionerna för att skaffa förståelse kring vad som behövs i kommunikationskanalen framåt
* Arbeta för att få ett likartat arbetssätt mellan regionerna och produktorganisationerna
* Agera "spindeln i nätet" för att bidra till en effektiv informationsdelning
* Skapa videomaterial för delning


VI SÖKER DIG SOM
- Tidigare erfarenhet av koordinering och administrativt arbete
- Har en eftergymnasial utbildning inom relevant område
- Kan kommunicera obehindrat på engelska
- Har ett stort intresse för tekniska system och har lätt för att lära sig nya

Det är meriterande om du
- kan kommunicera på svenska
- har tidigare erfarenhet av att jobba i teams, Sharepoint online och MS 365

Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.

I denna process kommer vi lägga mycket vikt vid rätt personlighet. För att lyckas i denna roll är det därför viktigt att man är social och strukturerad. Man behöver ha lätt för att komma in i nya system och ha ett stort intresse för produkten.

De beteenden vi kommer lägga stor vikt vid i denna process är:
- Strukturerad
- Nätverkande
- Kommunikativ

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Axis här!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Lund som Projektledare, IT

Nedan visas andra jobb i Lund som Projektledare, IT.

Director, Deployment Lead

Läs mer Apr 24
As a Director, Deployment Lead, you will play a lead role within the Sweden Consulting programs’ Engagement Management team, collaborating closely with project owners, Oracle Health and Client leadership, and other stakeholders to achieve successful delivery of Millennium applications. You will own and manage the planning and execution of all tasks associated with product deployment, including coordinating all project owners’ planning and preparation deliverables, time plans, and change readiness management. Examples of teams you will work across include Millennium Consulting workstreams, Clinical Consulting, hardware and integrated technologies, learning, managed service, and others. As a leader and member of the Consulting leadership team, the ability to build and maintain relationships at multiple levels, inspiring confidence in the team’s delivery, is critical.

The work requires significant collaboration and facilitation skills, as deployment activities span across all teams and require the involvement and engagement of multiple subject matter experts across both technical and clinical spectrums, internal and external. It is also highly rewarding in this regard, as there are clear measures of success, client satisfaction, and cross-team cooperation.

Examples of these activities include, but are not limited to, project plan management, deliverable and financial status reporting with the client and internal teams, coordinating activities and ownership with client counterparts, advising the client on expectations in a consultative role, establishing and managing to success metrics (KPIs) with various SMEs, and managing communication.
Basic Qualifications:
Bachelor's degree in business management or related field, or equivalent relevant work experience
At least 6 years of experience in project or program management and consulting-type roles
Demonstrated ability to manage relationships, work in matrix-type organizations, and collaborate across lines and levels to deliver against contract requirements and commitments

Preferred Qualifications:
Experience managing projects involving Cerner’s implementation methodologies and policies
Experience managing IT projects in complex environments, such as public sector (government) contracts
Experience working with healthcare delivery organizations
Swedish language skills are a plus

Expectations:
Familiar with the use of Microsoft Project product
Ability to travel 50%, and to work in a hybrid home and office environment as needed
Ability to work overtime and irregular hours as needed
Excellent communication skills verbally and written

Ansök nu

Director, Engagement Executive

Läs mer Apr 24
We are looking for a Director, Engagement Executive to join an exciting project across Region Skåne for an integrated digital healthcare environment, replacing many existing IT systems in hospitals and primary care facilities.
At Oracle Health we are working at the intersection of health and technology. We create software solutions to support clinicians and healthcare professionals in hospitals and healthcare organisations worldwide, and we are looking for a Director, Engagement Executive to join an exciting project across Region Skåne for an integrated digital healthcare environment, replacing many existing IT systems in hospitals and primary care facilities. The new system includes a service to manage the health of their 1.3 million citizens and a modern digital care system that allows for increased patient participation, safer patient experience, and improved work environment for healthcare professionals. As Director, Engagement Executive, you will be accountable for the delivery of Oracle Health client projects and external client relationships. You will be responsible for the development and delivery pillar of the Region Skåne SDV program and its associated integrated solutions, including staffing and contractor management. You will also take part in client roadmapping and project plan development, in collaboration with project managers and other subject matter experts. This will also involve monitoring the key performance indicators as the deployment progresses and intervening as necessary to mitigate risks and ensure on-time delivery of Oracle Health’s commitments.

You will also create and drive action plans for the knowledge leader community, ensure adherence to Oracle’s unified method of implementation, and drive vision, innovation and strategy for internal organisational and team imperatives.This leadership role within the overall program requires directing teams of cross-functional associates to execute on the client’s vision, objectives and strategy as defined and driven by executive leadership. This position reports to Oracle Health regional Consulting leadership and collaborates with regional Program leadership.
Basic Qualifications:

· Bachelor’s degree in General Studies or related field, or equivalent relevant work experience
· At least 7 years of project management work experience
· At least 5 years of health care information technology (HCIT) work experience
· Completed 2 projects within the last 4 years using Cerner Consulting Methodology, and enthusiasm to learn and transition this to Oracle’s unified implementation method and standards

Preferred Qualifications:

· Experience of Oracle Health's Region Skåne SDV program
· C-suite stakeholder management experience
· Managing complexity across a multi work stream program
· Large scale program management experience, involving multiple coordinated projects

Expectations:

· Familiar with the use of Microsoft Project product
· Ability to travel 50%, and to work in a hybrid home and office environment as needed
· Ability to work overtime and irregular hours as needed
· Excellent communication skills verbally and written

Ansök nu

Global Black Belt

Läs mer Apr 26
Global Black Belt
Vi driver våra större projekt med Lean 6S som grund och använder Black belt-certifiering för kvalitetssäkring. Som del av vårt team ingår du i en mångsidig och inkluderande arbetsplats. Du är här för att göra skillnad. Att ständigt bygga broar till framtiden med hållbara lösningar som påverkar vår planets mest akuta problem. Att göra världen till en bättre plats. Varje dag.
Vem är du
Du är en nyfiken, strukturerad och självmotiverad högpresterande med ett agilt mindset och en passion för att möjliggöra och skapa affärsvärde i ett globalt sammanhang. Du motiveras av prestationsförbättringar och nätverkar lätt över affärsfunktioner i en internationell och tvärkulturell miljö. Du är bekväm i att hantera oklarheter och tycker om att ta ledningen och säkerställa goda resultat och värdefullt samarbete.
Om jobbet
Som Black Belt kommer du att arbeta som projektledare och driva strategiska BB-projekt inom en organisation eller över Alfa Laval. Några av de primära uppgifterna du kommer att utföra är:
- Projektledning: Säkerställ projektleverans i rätt tid, enligt specifikation och inom budget.
- Hantering av intressenter: Kommunicera och engagera intressenter på ett effektivt sätt.
- Styrgruppsrapportering: Lämna rapporter till styrgruppen vid behov.
- Leverantörsutveckling: Hjälpa till med utveckling av leverantörer inom olika områden, inklusive 5S, Lean Six Sigma och projektledning.
När du driver BB-projekt kommer du samtidigt att vara en möjliggörare och ambassadör för ständig förbättringskultur genom LSS-tänkesätt och metodik. Detta är en möjlighet att växa och bli utmanad att utvecklas och lära sig nya färdigheter. Som projektledare får du ett brett nätverk och omfattande kunskap om Alfa Lavals verksamhet, med hjälp av LSS-metodik och problemlösningsförmåga för att förbättra prestanda och kundnöjdhet.
Tjänsten är placerade i Lund. Projekten drivs på våra olika siter i världen varför resor ingår och beräknas till 50-70 dagar per år.
Din bakgrund
Du har en akademisk examen i kombination minst 10 års arbetslivserfarenhet och har Black Belt-utbildning. Övrig projektledningskompetens är meriterande.
För mer information, vänligen kontakta
Arianna Garcia, Talent Acquisition Partner, arianna.garcia@alfalaval.com
Om du är intresserad, vänligen ansök genom att skicka in ditt CV och motivationsbrev.

Ansök nu

Produktägare infrastruktur

Läs mer Mar 20
Nu söker vi dig som vill skapa tjänsteleveranser av hög kvalité! Här är din chans att göra verklig skillnad i stort och smått.

Hos oss får du en utvecklande tjänst med många kontaktytor i en verksamhet med höga ambitioner och ett gott arbetsklimat. 

Om rollen och dina arbetsuppgifter
Som produktägare inom Infrastruktur får du en spännande roll. Inom förvaltningsobjektet Infrastruktur ingår identitet- och åtkomsthantering (IAM), serverdrift, serverplattform, IT-säkerhet och datacenter. Vi levererar de grundläggande förutsättningarna för digitalisering i Lunds kommun.

En viktig del i ditt uppdrag är att säkerställa förvaltning och utveckling av tjänster, system och digitala lösningar inom förvaltningsobjektet. I din roll ingår att planera och driva uppsatta leveranser, aktiviteter och projekt. Du medverkar även till att samordna aktiviteter och resurser med interna och externa parter.? 

Du kommer även att ha det samordnande ansvaret för systemlösningar inom en eller flera delområden. Här kommer du, utifrån din bakgrund och kompetens, att kunna påverka vilka områden som du ansvarar för.

Ansvaret i rollen är brett och innefattar:

- Säkerställa att verksamhetens och användarnas behov fångas och omsätts till krav och utvecklingsaktiviteter
- Samordna aktiviteter och resurser
- Delta i koordineringsaktiviteter med arkitekter, systemspecialister och representanter för andra förvaltningsområden
- Löpande dialog med beställare och representanter för verksamheten
- Kommunicera förändring av tjänster, system och digitala lösningar
- Utveckla beställningsprocesser
- Samverkan med externa leverantörer  
- Bidrar till budget- och resursplanering samt uppföljning inom objektet

Du förväntas också omvärldsbevaka och ta till dig nyheter och trender inom relevanta områden och du delar med dig till kollegorna när det kan driva utvecklingen framåt.

Vi söker dig
Det är tjänsten för dig som är genuint intresserad av att utveckla arbetssätt och processer med stöd av ny teknik. Du har erfarenhet av projektledning, systemförvaltning och tjänsteleveranser i en större organisation och kan ha haft roller såsom produktägare, projektledare, systemförvaltare eller leveransansvarig. Har du erfarenhet inom någon av de leveransområden som ingår i Infrastruktur är det ett plus.

Du är trygg i din roll och har förmåga att se till hela verksamhetens bästa i både agerande och beslut. För att trivas i rollen behöver du kunna arbeta självständigt och driva dina egna processer. Då du kommer att ha många olika kontaktytor, såväl inom avdelningen som med andra verksamheter, måste du trivas med att samarbeta med andra och du har lätt för att skapa goda relationer.  Du har förmågan att se möjligheter i förändringar och har en positiv inställning till utmaningar. Tillsammans gör vi varandra bättre och du är alltid beredd att dela med dig av din kunskap och att lära av andra. 

Vi vill att du som söker har universitets- eller högskoleutbildning inom exempelvis systemvetenskap, alternativt har du annan eftergymnasial utbildning i kombination med relevant arbetslivserfarenhet. Du har goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift och du förstår information och facklitteratur inom området på engelska.

Vi erbjuder dig
Vi är stolta över vårt goda arbetsklimat, vi månar om att det ska finnas balans mellan arbetsliv och privatliv och tillsammans har vi dessutom roligt på jobbet. Vi är dedikerade till att skapa en arbetsmiljö där kreativitet och initiativ välkomnas, och där varje medarbetare spelar en viktig roll i vår gemensamma framgång. Vi sitter i moderna lokaler nära Lunds centralstation och när arbetet tillåter det arbetar vi hemifrån. Du som medarbetare formar din arbetsdag på bästa sätt.

Som medarbetare hos oss i Lunds kommun erbjuds du en rad förmåner med fokus på balans, trygghet och hälsa. Lunds kommun är en stor organisation med många spännande verksamheter och möjligheter för medarbetare till utveckling. Som medarbetare får du även tillgång till vår förmånsportal där du enkelt kan se dina förmåner och administrera dessa.
https://lund.se/arbete-och-lediga-jobb/sa-ar-det-att-arbeta-med-oss/det-har-ger-vi-dig-som-medarbetare

Om rekryteringen
Vi planerar att göra löpande urval och kan bjuda in till första urvalsintervjuer, via Teams, under annonseringsperioden. Vi ber dig därför redan nu planera din tillgänglighet de närmsta veckorna.

Om arbetsplatsen
Vi på IT- och digitaliseringsavdelningen är drygt 60 medarbetare som bedriver strategiskt utvecklingsarbete, ansvarar för IT-infrastrukturen, kommungemensamma tjänster och systemutveckling. Våra viktigaste kunder är kommunens elva förvaltningar som med sina vitt skilda verksamheter ställer olika krav på IT-miljön. Hos oss pågår kontinuerlig drift och utveckling av samhällskritiska system. För att leva upp till verksamhetens och kommuninvånarnas förväntningar arbetar vi med modern teknik och några av marknadens bästa produkter. Vi arbetar processorienterat enligt ITIL för att säkerställa en god kvalitet i vår leverans. Hos oss får du möjligheter till både utmaningar och utveckling. Du får vara en del av att ta idéer från ritbord till färdiga tjänster. 

På kommunkontoret arbetar cirka 350 medarbetare inom strategiska funktioner. Tillsammans säkerställer vi att kommunen är en effektiv och modern organisation. Just nu befinner vi oss på en spännande utvecklingsresa med målet att fungera som en motor i utvecklingen av hela organisationen. Där vi tar ansvar för helheten, och sätter medborgarnas bästa i fokus.

Här får du plats att växa. Inom Lunds kommun sätter vi kunskapen i centrum och skapar möjligheter att utvecklas i arbetslivet. Vi erbjuder en inkluderande arbetsmiljö, och chans att påverka och göra skillnad. Vill du bli en av oss?

Ansök nu

Senior Project Manager - Process

Läs mer Mar 27
Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater.
För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:

We are urgently looking for a Senior Project Manager with experience from processes in large, international, and complex projects to one of our customers in Lund.

In this assignment, the daily operation is heavily dependent on effectiveness and streamlining of all engineering activities, starting from defining requirements, interfaces, and design, through manufacturing, installation, well planned and documented testing, and commissioning activities to fulfilling all licensing, safety, and engineering documentation goals.

The Technical Process Management function stems from multiple dependencies between technical requirements, systems, and their integration.

Primary domain:

Review and evaluation across all engineering processes to identify weaknesses, misalignments, barriers to effectiveness and propose solutions to streamline, integrate and accelerate engineering activities (the framework used for stake holders for how to perform engineering work and achieve technical deliverables),

Secondary domain:

Identifying support and non-engineering processes that slow down or obstruct the engineering delivery work or make it sub-optimal; proposing solutions to simplify and streamline the support processes,

The primary role will involve exposure to:

Standards, procedures, and rules (their application graded based on criticality, safety requirements etc)

Technical readiness of work packages / systems (to proceed to the next phase of the engineering process)

Configuration and change control of the facility and technical systems

Identify gaps, overlaps and interfaces between technical areas and phases (for example between “Develop & Maintain Facility” and “Operate Facility”); review if clear hand-over milestones are defined

If gaps exist between current standards and procedures, establish a plan and drive a framework of tasks and data tools for process owners to follow and to feed into

Implement a lean process management approach where it will make a difference for the project deliverable or operations

Promote team work: actively engage teams from various divisions in improvement initiatives, be a strong change driver, mediate between conflicting technical expectations


 

Introduce KPI's presenting

How well the engineering/operational processes are used

How efficient are the engineering/operational processes


 

The work environment is characterized by fast growth, fast pace of work, and an international atmosphere with highly skilled personnel. You must therefore enjoy the diversity of such an environment and have a personality suited for the challenges it presents.

As the working language is English, full proficiency in English is required.

The position may be filled prior to the closing date. Applicants are encouraged to apply as soon as possible for this vacancy.

The position is full time, 100% on-site.

Applicants need to have EU citizenship or a valid work permit for Sweden.

 

Questions about the position?

Fredrik Slätterhed

Phone: +46 (0)723 618 277

Ansök nu

Andra jobb i Lund från Academic Work Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Lund från Academic Work Sweden AB .

Upphandlare till Institutet för mänskliga rättigheter

Upphandlare
Läs mer Apr 27
Har du tidigare erfarenhet av arbete som upphandlare och är sugen på nya utmaningar? Vill du få chansen att vara en del av en myndighet som arbetar med att främja mänskliga rättigheter? Urval sker löpande, så passa på att ansöka redan idag.

OM TJÄNSTEN
Vi på Academic Work söker nu en upphandlare som vill vara en del av en växande statlig myndighet, med placering i Lund. Detta är en unik möjlighet att lägga en grund för en myndighet under uppbyggnad och vara stöttande i processen. Som medarbetare på institutet får du möjlighet att arbeta för dessa viktiga värden i en organisation där dialog och engagemang är av högsta vikt.

Institutet för mänskliga rättigheter i Sverige har som uppdrag att bevaka och främja de mänskliga rättigheterna i Sverige. Instituet verkar i enlighet med de så kallade Parisprinciperna, vilka utgör en global standard för nationella institutioner för mänskilga rättigheter.

Du erbjuds
- En arbetsplats i nya och tillgängliga lokaler med goda kommunikationsmöjligheter
- Ett konsultuppdrag på ca fem månader

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Formulera underlag i upphandlingar av olika art
* Utvärderingar av inkomna anbud
* Gransking av avtal
* Rådgivning/info inom egna verksamheten
* Granskning och utvecklingsarbete samt framtagande av interna mallar och rutiner för inköp och upphandling


VI SÖKER DIG SOM


* Har en högskoleutbildning inom juridik, ekonomi eller liknande och har erfarenhet från liknande roll
* Har goda kunskaper inom LOU
* Har erfarenhet av att självständigt ha genomfört avrop, direktupphandlingar och upphandlingar av ramavtal
* Har erfarenhet av arbete inom offentlig sektor
* Har god datorvana och vana av Office-paketet
* God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på både svenska och engelska, då det krävs i det dagliga arbetet


Det är meriterande om du har
- Erfarenhet av olika typer av upphandlingar (med egna ramavtal)
- Erfarenhet från TendSign

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsinriktad
- Kvalitetsmedveten
- Självgående

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Institutet för mänskliga rättigheter här.

Ansök nu

Mechanical Engineer to innovative OptiCept Technologies AB!

Civilingenjör, konstruktion, maskin
Läs mer Apr 26
Do you have a strong interest in technology and want to work at a company with a clear focus on sustainability? At OptiCept Technologies AB, you also get the opportunity to grow and be part of an exciting journey in an international environment. Does this sound like something for you? Then keep reading!

OM TJÄNSTEN
OptiCept provide the food and plant industry with high-tech solutions that contribute to a more sustainable world and enable climate-smart economic growth through patented technology within Pulsed Electric Field and Vacuum Infusion.

In this role, you will be part of the mechanics department at OptiCept where your main focus will be on mechanical development of new and existing machines.

You are offered
- A varied role at a growing company where you are given a responsibilities right from the start and where you are encouraged to come up with suggestions for improvement.
- The opportunity to be part of a company that is at the forefront of its industry and work with the latest and our unique technology.

ARBETSUPPGIFTER

Work tasks


* As a mechanical engineer, you will have a focus on developing and improving existing machines for production and making sure that it is producible.


VI SÖKER DIG SOM
- Has a Bachelor’s Degree or higher in Mechanical Engineering. Experience of electrical engineering is preferred, but not required.
- Has experience with CAD design. Experience with Autodesk products is preferred, but not required.
- Isn't reluctant to take initiatives.

It is meritorious if you have previous experience of PLM processes, simulation or mechanical development. It is also advantageous if you have worked with technical documentation or with similar tasks from an industrial product development environment.

Knowledge can be gained through education, experience or self-taught.

To succeed in the role, your personal skills are:
- Structured
- Self-sufficient
- Results-oriented

Our recruitment process

This recruitment process is handled by Academic Work and it is our client’s wish that all questions regarding the position is directed to Academic Work.

Our selection process is continuous and the advert may close before the recruitment process is completed if we have moved forward to the next phase. The process includes two tests: one personality test and one cognitive test. The tests are tools to find the right talent for the right position, to enable equality, diversity, and a fair process.

INFORMATION OM FÖRETAGET
You can read more about OptiCept Technologies AB here.

Ansök nu

Kundservicespecialist till SMP Svensk Maskinprovning i Lund

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Apr 26
Det här är ett uppdrag för dig som är en strukturerad servicestjärna och vill arbeta inom en bred kundserviceroll. I rollen som kundservicespecialist till SMP i Lund kommer du att ge stöd till kunder och kollegor inom SMP, hantera fakturor, stötta upp med marknadsutskick samt arbete i SMPs affärssystem. Har du god erfarenhet av service och önskar att ta en spännande riktning i arbetslivet? Då kan detta vara uppdraget för dig!

OM TJÄNSTEN
Vi söker nu för kunds räkning dig som vill arbeta i en roll där du blir en nyckelspelare samt SMP:s ansikte utåt i relationen med kunderna. Du kommer att ingå i ett självgående team bestående av fyra personer.

Placering för detta uppdrag är i Lund. Detta är ett uppdrag på initialt sex månader med chans till överrekrytering.

Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och din potential i rollen, därför kommer första steget i den här processen personlighets- och logiktester som vi skickar ut till dig.

Du erbjuds
- En dedikerad konsultchef och karriärspartner
- Chansen att kliva in en långsiktig roll på ett spännande bolag

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Löpande kontakt med kunder samt besiktningsingenjörer och övriga kollegor i SMP och Bilprovningen avseende support och administrativa frågor
* Orderhantering
* Hantering och granskning av dokument både internt och externt
* Löpande fakturahantering
* Månatliga marknadsutskick (digitalt & postalt) till SMP:s kunder


VI SÖKER DIG SOM
- Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska då du kommer kommunicera med kunder och kollegor på båda språk dagligen
- Avslutad gymnasieexamen
- Har en vana av att arbeta i affärssystem och CRM-system
- Har tidigare erfarenhet av en liknande roll inom kundtjänst/ administration
- Då du kommer att arbeta med att dagligen upprätta och underhålla goda kundrelationer är det avgörande att du har ett genuint servicetänk och en vana av att hantera kunder via både telefon och mejl

Det är meriterande om du har
- Ett intresse för entreprenadmaskiner och besiktningsfrågor
- Har tidigare erfarenhet av fordonsbraschen
- Har en vana av att arbeta operativt för att driva och utveckla en verksamhet framåt

Vi ser att du är en person som har lätt för att ta dig an information via både manualer och i dialog med kunder. Du gillar förändring och trivs i en miljö där du förväntas ta egna initiativ för att lösa problem som uppstår.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Serviceinriktad
- Strukturerad
- Lagspelare
- Noggrann

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
SMP Svensk Maskinprovning AB erbjuder ackrediterade besiktnings-, certifierings- och provningstjänster, med huvudinriktning mot maskin- och miljösäkerhet. Vi är totalt cirka 90 medarbetare som arbetar inom vår rikstäckande fältorganisation för besiktning eller vid våra provlaboratorier/kontor i Lund, Uppsala och Umeå. SMP Svensk Maskinprovning AB är dotterbolag till AB Svensk Bilprovning som ägs av svenska staten.

Ansök nu

Technical Administrator to a research facility in Lund!

Teknikinformatör
Läs mer Apr 13
Are you looking for a new opportunity in an international environment and established organization who is leading within its field? This is a unique chance to work in a multi-disciplinary research centre, based on the world’s most powerful neutron source. They are now looking for an administrator with technical interest and strong communication skills in english. Does this sound interesting to you?

OM TJÄNSTEN
As a Technical Administrator you will work with coordinating and consolidating technical information and hosting and administering meetings. Furthermore, you will be responsible to organize technical documentation and support the remote handling systems within target division with structuring and creating information in PLM and EAM systems.

You are offered
- Unique opportunity to be involved in the development and building of a world leading facility for materials research
- As a consultant for Academic Work, we offer significant opportunities for you to grow professionally, build your network, and create valuable contacts for the future. Learn more about our consultant offer at our website.

VI SÖKER DIG SOM
- Experience from working in an administrative role before
- Experience of technical documentation
- Good knowledge in Microsoft office programs like Word and Excel
- Work proficiency in English, since it's the spoken language in the organization

It is meritorious if you have:
- Relevant engineering education or experience
- Experience with document management system
- Knowledge of other European languages

As a person you are serviceminded and not afraid to take initiative to seek the information you need. You have an eye for details and enjoys working in a structured way.

To succeed in the role, your personal skills are:
- Structured
- Self-sufficient
- Networker
- Communicative

Our recruitment process

This recruitment process is handled by Academic Work and it is our client’s wish that all questions regarding the position is directed to Academic Work.

Our selection process is continuous and the advert may close before the recruitment process is completed if we have moved forward to the next phase. The process includes two tests: one personality test and one cognitive test. The tests are tools to find the right talent for the right position, to enable equality, diversity, and a fair process.

Ansök nu

Marknadskoordinator med intresse för data och analys till Axis

Marknadskoordinator
Läs mer Apr 13
Är du intresserad av marknadsdriven data och är en analytisk person? Då ska du se hit! Vi söker nu en talangfull individ för rollen som Marknadskoordinator för ett vikariat på ca. 1 år. Sök rollen redan idag då den ska tillsättas omgående!

OM TJÄNSTEN
I denna dynamiska roll kommer du ingå i Axis End Customer Marketing team där du kommer att spela en central roll i analys av data inom marknadsföring. Tillsammans med ett team av passionerade och innovativa individer kommer du att vara delaktig i att driva deras marknadsinsatser framåt och skapa meningsfulla resultat.

I denna roll kommer du vara en nyckelfigur i att sammanställa och analysera data för att skapa vägledande kvartalsrapporter. Din förmåga att hitta mönster och identifiera trender kommer att vara avgörande när vi strävar efter att förstå våra kunders behov och optimera vår strategi.

Utöver ditt ansvar för rapportering och analys kommer du också att fungera som ett viktigt projekt- och koordineringsstöd, där du hjälper till att hålla trådarna samman och se till att våra initiativ drivs framåt med precision och effektivitet. Genom att använda avancerade verktyg och plattformar som Monday, QlikSense, Google Analytics, Trello, Youtube och Pardot kommer du att vara en drivande kraft bakom våra framgångsrika kampanjer och projekt.

Start för denna roll är omgående för att säkerställa en smidig övergång.

Du erbjuds
- Ett konsultuppdrag via oss på Academic Work på initialt 6 månader, med chans till förlängning inom ramen för föräldravikariatet på ca. 1 år.
- En fot in på ett globalt bolag som ligger i framkant i sin bransch med flera interna möjligheter framåt

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Sammanställ omfattande kvartalsrapporter för teamet
* nalysera data för att identifiera trender och möjligheter till förbättring.
* Samarbeta kring strategier för att förbättra prestanda.
* Stödja med koordinering inom olika projekt
* Samarbeta med regionteam för att utvärdera kampanjernas effektivitet.
* Uppdatering och underhåll av intranätet


VI SÖKER DIG SOM
- Har en eftergymnasial utbildning inom marknadsföring eller liknande
- Har erfarenhet av att arbeta i olika system och har god datavana
- Har ett stort intresse för analys och data
- Kan kommunicera obehindrat på engelska

Det är meriterande om du
- har erfarenhet av salesforce och pardot
Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Strukturerad
- Noggrann
- Serviceinriktad

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET

Ansök nu

Kundservicespecialist till SMP Svensk Maskinprovning i Lund

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Apr 10
Det här är ett uppdrag för dig som är en strukturerad servicestjärna och vill arbeta inom en bred kundserviceroll. I rollen som kundservicespecialist till SMP i Lund kommer du att ge stöd till kunder och kollegor inom SMP, hantera fakturor, stötta upp med marknadsutskick samt arbete i SMPs affärssystem. Har du god erfarenhet av service och önskar att ta en spännande riktning i arbetslivet? Då kan detta vara uppdraget för dig!

OM TJÄNSTEN
Vi söker nu för kunds räkning dig som vill arbeta i en roll där du blir en nyckelspelare samt SMP:s ansikte utåt i relationen med kunderna. Du kommer att ingå i ett självgående team bestående av fyra personer.

Placering för detta uppdrag är i Lund. Detta är ett uppdrag på initialt sex månader med chans till överrekrytering.

Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och din potential i rollen, därför kommer första steget i den här processen personlighets- och logiktester som vi skickar ut till dig.

Du erbjuds
- En dedikerad konsultchef och karriärspartner
- Chansen att kliva in en långsiktig roll på ett spännande bolag

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Löpande kontakt med kunder samt besiktningsingenjörer och övriga kollegor i SMP och Bilprovningen avseende support och administrativa frågor
* Orderhantering
* Hantering och granskning av dokument både internt och externt
* Löpande fakturahantering
* Månatliga marknadsutskick (digitalt & postalt) till SMP:s kunder


VI SÖKER DIG SOM
- Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska då du kommer kommunicera med kunder och kollegor på båda språk dagligen
- Avslutad gymnasieexamen
- Har en vana av att arbeta i affärssystem och CRM-system
- Har tidigare erfarenhet av en liknande roll inom kundtjänst/ administration
- Då du kommer att arbeta med att dagligen upprätta och underhålla goda kundrelationer är det avgörande att du har ett genuint servicetänk och en vana av att hantera kunder via både telefon och mejl

Det är meriterande om du har
- Ett intresse för entreprenadmaskiner och besiktningsfrågor
- Har tidigare erfarenhet av fordonsbraschen
- Har en vana av att arbeta operativt för att driva och utveckla en verksamhet framåt

Vi ser att du är en person som har lätt för att ta dig an information via både manualer och i dialog med kunder. Du gillar förändring och trivs i en miljö där du förväntas ta egna initiativ för att lösa problem som uppstår.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Serviceinriktad
- Strukturerad
- Lagspelare
- Noggrann

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
SMP Svensk Maskinprovning AB erbjuder ackrediterade besiktnings-, certifierings- och provningstjänster, med huvudinriktning mot maskin- och miljösäkerhet. Vi är totalt cirka 90 medarbetare som arbetar inom vår rikstäckande fältorganisation för besiktning eller vid våra provlaboratorier/kontor i Lund, Uppsala och Umeå. SMP Svensk Maskinprovning AB är dotterbolag till AB Svensk Bilprovning som ägs av svenska staten.

Ansök nu