Lund: Erfaren revisor sökes till Baker Tilly i Lund

Hitta ansökningsinfo om jobbet Erfaren revisor sökes till Baker Tilly i Lund i Lund. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Lund inom den kategorin.

Publicerad: 2023-10-04 // Varaktighet: Heltid

Arbetar du med revision idag och vill fortsätta att utvecklas på en byrå med stort fokus på din individuella utveckling och utbildning?  
Vi erbjuder dig
På Baker Tilly erbjuds du en anställning i en modern arbetsmiljö, i ett företag med siktet inställt på framtiden. Vi lägger stor vikt vid att upprätthålla en god arbetsmiljö, något som alla våra anställda är engagerade i. För oss är det självklart att ha en inkluderande, prestigelös och platt organisation där varje individ ges möjlighet att bidra och påverka.
Företagskulturen på Baker Tilly genomsyras av en familjär organisation där alla medarbetare är viktiga. Vår kultur präglas av delaktighet för att våra anställda ska kunna växa både professionellt och personligt.
Som Revisorsmedarbetare hos oss erbjuds du generösa anställningsförmåner. Inom ramen för din roll, ges du stor frihet under eget ansvar och du får även en personlig utvecklingsplan baserat på dina mål och önskemål kring din egen karriär.
Arbetsuppgifter

         Utföra revisioner och granskningar av företags finansiella rapporter enligt gällande lagar och standarder.


         Utvärdera och förbättra interna kontroller och processer för kunder.


         Föreslå rekommendationer för förbättringar i kundernas ekonomiska rapportering och verksamhetsprocesser.


         Arbeta med revisionsnära rådgivning i ägarledda företag.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har akademisk examen inom ekonomi med relevant inriktning samt något eller några års erfarenhet av självständigt revisionsarbete på byrå. Som person är du analytisk och lösningsorienterad och brinner för att ge kunderna bästa möjliga service. Våra kunder är både svenska och internationellt ägarledda företag i en rad olika branscher och vi ser gärna att du har goda språkkunskaper, i svenska och engelska, både i tal och skrift.
Omfattning: Heltid, tillsvidareanställning
Arbetsort: Lund
Start: Tjänsten tillsätts så snart vi hittat rätt person
Tycker du att tjänsten låter spännande och vill fortsätta din karriär på ett företag som sätter dig och din personliga utveckling i fokus? Tveka inte att söka till Baker Tilly!    
Vi tillämpar löpande urval och återkommer till dig så snart vi mottagit din ansökan. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på mail: rekrytering.mlt@bakertilly.se.
Varmt välkommen att skicka in din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Lund som Revisor

Nedan visas andra jobb i Lund som Revisor.

Revisionskonsulter till EY, Lund | Augusti 2024

Läs mer Dec 14
Är du intresserad av en unik möjlighet att starta din karriär inom revision? Våra konsulter får möjligheten att snabbt skapa en bred revisionsexpertis inom många olika kund- och branschområden. Vi söker nu revisionskonsulter till vårt kontor i Lund och riktar oss mot dig som är examinerad ekonom eller motsvarande från universitet/högskola och även dig med ett eller ett par års relevant arbetslivserfarenhet.


På EY får du chansen att bygga en karriär som är lika unik som du. Vi stödjer din resa mot att bli ditt bästa professionella jag. Vi erbjuder globala möjligheter, ny teknik och en inkluderande kultur. Och vi räknar med din röst och ditt perspektiv för att hjälpa oss att bli ännu bättre. Bli en del av EY och bygg en unik upplevelse för dig själv och en bättre affärsvärld för alla.


Möjligheten
På vårt kontor i Lund är vi ca 35 medarbetare, varav ca 30 jobbar med revision. Hos oss kommer du jobba i utvecklande team med många spännande uppdrag, stora som små, i en rad olika branscher.


På EY sätter vi medarbetarna i centrum och genom vår tydliga och väl genomarbetade utbildningsplan får du möjlighet till ständig utveckling. Du kommer snabbt få växa in i en ansvarsfull roll med utmanande och utvecklande uppdrag inom olika företag och branscher. Du får en spännande inblick i väletablerade företag med fokus på hur de producerar och hanterar sina finansiella rapporter och verksamheter i stort. Då vi är ett internationellt företag med många globala kunder finns det även möjligheter till arbete utomlands och i internationella projekt.


Dina huvudsakliga arbetsuppgifter
Som revisionskonsult inom Assurance kommer du att tillbringa mycket av din tid på plats ute hos våra kunder vilket innebär mycket praktisk erfarenhet från en mängd olika branscher. Din uppgift består av att identifiera och lösa komplexa revisionsfrågor och du kommer att ges möjlighet att arbeta över olika områden, vilket kommer att ge dig bred och branschspecifik kunskap om risker och nyckelfaktorer för framgång.


Är du vår nya kollega?
Vi är intresserade av personer som är naturligt nyfikna och redo att samarbeta med andra och bygga relationer, såväl med kollegor som med kunder. För att passa hos oss på EY ser vi att du har en stark målorientering med ambition att utvecklas och du gillar att ge professionell service. I gengäld kan du förvänta dig stöd och coachning av erfarna kollegor, samt den professionella utbildning som du behöver för att växa i din karriär.


Kvalifikationer för tjänsten
Universitets-/högskoleexamen som ekonom eller motsvarande
Kritiskt tänkande och analytiska färdigheter för att identifiera och lösa problem
Ett genuint intresse för att skydda de finansiella marknaderna via granskningsåtgärder inom revision


Vi ser även gärna att du har
Goda akademiska meriter
Relevant arbetslivserfarenhet
Engagemang eller aktiviteter utanför studierna, särskilt sådana som kan främja din förmåga att samarbeta som en del av ett mångsidigt team eller har en positiv inverkan på dina ekonomiska kunskaper.



Vad EY erbjuder dig
Som revisionskonsult hos EY får du arbeta med inspirerande och meningsfulla projekt med stort inflytande över din arbetsdag. Du kommer att vara en del av vårt globala nätverk av specialister i ett internationellt serviceområde. Från dag ett kommer du att få utmanande och stimulerande arbetsuppgifter. EY är ett värderingsstyrt företag där laganda, respekt och integritet är viktiga ledord. Vid sidan av våra medarbetares engagemang och kompetens är det våra gemensamma värderingar som skapar vår framgång på marknaden.
Kontinuerligt lärande: Du utvecklar tankesätt och färdigheter som hjälper dig att navigera in i framtiden.
Framgång så som du definierar den: Vi ger dig verktygen och flexibiliteten, så att du kan göra skillnad på ditt sätt.
Transformativt ledarskap: Vi ger dig insikter, coachning och självförtroende för att bli den ledare som världen behöver.
Inkluderande kultur: Du kommer att accepteras för den du är och få möjlighet att använda din röst för att hjälpa andra att hitta sin.


Läs gärna mer om vad EY kan erbjuda dig på Karriär på EY | EY Sverige, i sociala medier och på Karriärbloggen | EY Sverige.


Ansökan
Sök senast den 24 mars 2024. Platserna kan tillsättas innan sista ansökningsdag så sök gärna så snart som möjligt. För frågor kring rekryteringsprocessen vänligen kontakta Julia Frejd på julia.frejd@se.ey.com.


I din ansökan vill vi att du skickar med dessa tre filer:
CV
Betyg från högskola/universitet
Personligt brev; här vill vi att du får med följande:
- Varför vill du jobba inom revision på EY?
- Vilket kontor är du intresserad av att jobba på?



När vi tagit emot din ansökan kommer du inom några dagar att motta en inbjudan till vårt rekryteringstest, att genomföra testet är första delen i processen.


Vi ser fram emot din ansökan!




EY | Building a better working world


På EY arbetar vi varje dag för att uppfylla vårt syfte "Building a better working world" och skapa långsiktigt värde för våra kunder, medarbetare och samhället i stort.


Med stöd av data och teknik bygger vi förtroende på finansmarknader och hjälper våra kunder att växa och utvecklas.


Vi samarbetar inom våra tjänsteområden revision, redovisning, affärsrådgivning, skatt, strategi och transaktioner, så att vi kan ställa bättre frågor för att hitta nya svar på de komplexa utmaningar som världen står inför i dag.




The exceptional EY experience. It’s yours to build.


At EY we celebrate differences and support it. Our employees bring their authentic selves to work every day. We promote diversity of thought, culture and background, and are committed to creating an inclusive EY environment for all employees. EY is an equal opportunity employer for employees and applicants. EY encourages applications from all backgrounds related to gender, age, ethnicity, culture, race, religion and belief, nationality, disability, sexual orientation and gender identity.


If you need assistance or an accommodation due to a disability in your recruitment process, you may contact us through the Talent Attraction and Acquisition specialist in this advert.

Ansök nu

Revisor till bolag i Lund

Läs mer Mar 18
Nu söker vi en revisor/ekonomiassistent till vår kunds Finance Operations Hub. Du kommer att ingå i ett team på 50 personer som tillsammans tillhandahåller ekonomitjänster till alla nordiska enheter inom företaget. Rollen innebär att driva, koordinera och säkra hela kundreskontraprocessen för de juridiska enheterna.

Dagliga arbetsuppgifter:

- Frågor relaterade till kundfakturor och kundfordringar
- Ge stöd till intressenter i olika frågor inom Finans
- Ha daglig kontakt med kundens outsourcingpartner
- Kunduppföljning
- Kontoavstämningar och manuella inbetalningar
- Fakturering
- Skapa och uppdatera kundbasdata
- Delta i månadsbokslutsprocessen
- Initiera, anta och driva kontinuerliga förbättringar genom implementering av moderna verktyg eller metoder så som automatisering, analys, datamodellering, etc.
- Andra vanliga arbetsuppgifter i samband med allmän redovisning

Önskvärda erfarenheter:

Erfarenhet av leverantörsreskontra och kundfordringar.
Bokslut samt erfarenhet av Excel.
Kandidatexamen inom ekonomi eller likvärdig utbildning inom ekonomi.

Start är så snart som möjligt.

Uppdraget löper till 31 augusti.

Urval sker löpande och tillsättning kan ske innan sista dag för annons.

Ansök nu

Revisionskonsulter till EY, Region Syd | Augusti 2024

Läs mer Okt 26
Är du intresserad av en unik möjlighet att starta din karriär inom revision? Våra konsulter får möjligheten att snabbt skapa en bred revisionsexpertis inom många olika kund- och branschområden. Vi söker nu revisionskonsulter till våra kontor i Region Syd och riktar oss mot dig som är examinerad ekonom eller motsvarande från universitet/högskola och även dig med ett eller ett par års relevant arbetslivserfarenhet. Se under Ansökan vilka kontor vi söker till just nu.


På EY får du chansen att bygga en karriär som är lika unik som du. Vi stödjer din resa mot att bli ditt bästa professionella jag. Vi erbjuder globala möjligheter, ny teknik och en inkluderande kultur. Och vi räknar med din röst och ditt perspektiv för att hjälpa oss att bli ännu bättre. Bli en del av EY och bygg en unik upplevelse för dig själv och en bättre affärsvärld för alla.


Möjligheten
På EY sätter vi medarbetarna i centrum och genom vår tydliga och väl genomarbetade utbildningsplan får du möjlighet till ständig utveckling. Du kommer snabbt få växa in i en ansvarsfull roll med utmanande och utvecklande uppdrag inom olika företag och branscher. Du får en spännande inblick i väletablerade företag med fokus på hur de producerar och hanterar sina finansiella rapporter och verksamheter i stort. Då vi är ett internationellt företag med många globala kunder finns det även möjligheter till arbete utomlands och i internationella projekt.


Dina huvudsakliga arbetsuppgifter
Som revisionskonsult inom Assurance kommer du att tillbringa mycket av din tid på plats ute hos våra kunder vilket innebär mycket praktisk erfarenhet från en mängd olika branscher. Din uppgift består av att identifiera och lösa komplexa revisionsfrågor och du kommer att ges möjlighet att arbeta över olika områden, vilket kommer att ge dig bred och branschspecifik kunskap om risker och nyckelfaktorer för framgång.


Är du vår nya kollega?
Vi är intresserade av personer som är naturligt nyfikna och redo att samarbeta med andra och bygga relationer, såväl med kollegor som med kunder. För att passa hos oss på EY ser vi att du har en stark målorientering med ambition att utvecklas och du gillar att ge professionell service. I gengäld kan du förvänta dig stöd och coachning av erfarna kollegor, samt den professionella utbildning som du behöver för att växa i din karriär.


Kvalifikationer för tjänsten
Universitets-/högskoleexamen som ekonom eller motsvarande
Kritiskt tänkande och analytiska färdigheter för att identifiera och lösa problem
Ett genuint intresse för att skydda de finansiella marknaderna via granskningsåtgärder inom revision


Vi ser även gärna att du har
Goda akademiska meriter
Relevant arbetslivserfarenhet
Engagemang eller aktiviteter utanför studierna, särskilt sådana som kan främja din förmåga att samarbeta som en del av ett mångsidigt team eller har en positiv inverkan på dina ekonomiska kunskaper.



Vad EY erbjuder dig
Som revisionskonsult hos EY får du arbeta med inspirerande och meningsfulla projekt med stort inflytande över din arbetsdag. Du kommer att vara en del av vårt globala nätverk av specialister i ett internationellt serviceområde. Från dag ett kommer du att få utmanande och stimulerande arbetsuppgifter. EY är ett värderingsstyrt företag där laganda, respekt och integritet är viktiga ledord. Vid sidan av våra medarbetares engagemang och kompetens är det våra gemensamma värderingar som skapar vår framgång på marknaden.
Kontinuerligt lärande: Du utvecklar tankesätt och färdigheter som hjälper dig att navigera in i framtiden.
Framgång så som du definierar den: Vi ger dig verktygen och flexibiliteten, så att du kan göra skillnad på ditt sätt.
Transformativt ledarskap: Vi ger dig insikter, coachning och självförtroende för att bli den ledare som världen behöver.
Inkluderande kultur: Du kommer att accepteras för den du är och få möjlighet att använda din röst för att hjälpa andra att hitta sin.


Läs gärna mer om vad EY kan erbjuda dig på Karriär på EY | EY Sverige, i sociala medier och på Karriärbloggen | EY Sverige.


Ansökan
Sök senast den 10 december 2023, vi kommer att gå igenom ansökningar och bjuda in till intervjuer löpande. För frågor kring rekryteringsprocessen vänligen kontakta Julia Frejd på julia.frejd@se.ey.com.


I din ansökan vill vi att du skickar med dessa tre filer:
CV
Betyg från högskola/universitet
Motivationsbrev (max 300 ord); här vill vi att du svarar på dessa två frågor:

- Varför vill du jobba inom revision på EY?
- Hur ser framtidens revisor ut?


Du behöver fylla i vilket kontor som du önskar arbeta på i samband med din ansökan. Fyll i det kontoret under ”EY Office Location (City) First Preference” i ansökan och förtydliga gärna detta i ditt motivationsbrev. Just nu anställer vi till följande kontor:


Region Syd:
Halmstad, Helsingborg, Ängelholm, Kristianstad, Karlskrona, Karlshamn och Lund.


Är du intresserad av att jobba i en annan stad? Se våra annonser här: Karriärmöjligheter för nyutexaminerade | EY Sverige


Vi ser fram emot din ansökan!



The exceptional EY experience. It’s yours to build.


At EY we celebrate differences and support it. Our employees bring their authentic selves to work every day. We promote diversity of thought, culture and background, and are committed to creating an inclusive EY environment for all employees. EY is an equal opportunity employer for employees and applicants. EY encourages applications from all backgrounds related to gender, age, ethnicity, culture, race, religion and belief, nationality, disability, sexual orientation and gender identity.


If you need assistance or an accommodation due to a disability in your recruitment process, you may contact us through the Talent Attraction and Acquisition specialist in this advert.



EY | Building a better working world


På EY arbetar vi varje dag för att uppfylla vårt syfte "Building a better working world" och skapa långsiktigt värde för våra kunder, medarbetare och samhället i stort.


Med stöd av data och teknik bygger vi förtroende på finansmarknader och hjälper våra kunder att växa och utvecklas.


Vi samarbetar inom våra tjänsteområden revision, redovisning, affärsrådgivning, skatt, strategi och transaktioner, så att vi kan ställa bättre frågor för att hitta nya svar på de komplexa utmaningar som världen står inför i dag.

Ansök nu

Andra jobb i Lund från Roi Rekrytering Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Lund från Roi Rekrytering Sverige AB .

Community Creator USA

Marknadsassistent
Läs mer Apr 10
Najell designs and sells products for urban parents. Our biggest product categories include baby carriers, baby nests and pregnancy pillows. Here at Najell you get the opportunity to work with a rapidly growing brand. Our turnover has increased by around 100% in the last couple of years and we intend to keep this up. Are you interested in being part of our marketing efforts as we continue growing and expanding into the US market?
The Role
Najell is looking to grow its team by adding Community Creator for the US market. We are taking our first steps in entering the market and we are looking for someone to be a part of creating our community in the US. The position is based in Lund, Sweden.

We highly value applicants with extensive knowledge of the US market from either being a native or having lived there.


You will implement our marketing efforts in the US market, establishing our social media position and making sure that our communication is on point.


Other key tasks include identifying and creating bonds with key local stakeholders such as influencers, opinion leaders and test institutions.


A big component of our marketing is influencer marketing where you will lead the way.


You will learn, develop and master skills within the marketing universe such as online advertising, website analysis and social media.



We Offer
We are a tight-knit team that works hard to reach our goals. We all contribute individually within our roles in marketing, product development and sales but there is a strong will to help each other out across borders and work together. This makes us stronger than most teams and also makes us more successful and have more fun together. Since we are growing we also see that there is a big opportunity for the right person to grow into new roles in the future. We create our own success.
Is it you that we are looking for?
Application
Click "sök tjänst" to apply and upload your CV and a personal letter. We want to learn more about you and what would make you a great fit for us and this position. Applications are handled on an ongoing basis so don't wait with your application.
About Us
Najell was founded in 2012 and develops products for urban parents. We are based in Lund in southern Sweden where our international team strives to improve and to create great products with parents and babies in mind. Read more about us and our brand at www.najell.com.

Ansök nu

Buying and Supply Chain Coordinator

Inköpsassistent
Läs mer Apr 19
Najell is looking for a Buying and Supply Chain Coordinator to join our fast-growing team!
Here at Najell, you have the opportunity to work for a rapidly expanding company with ambitious goals. Our revenue growth has been around 100% in recent years, and we aim to continue growing in the coming years. We are currently strong in the Nordic region, Germany is soon our largest market, and aiming towards the rest of the world. Join us on an exciting growth journey that few have had the opportunity to experience.
Based in central Lund, Najell designs and sells products for urban parents. Our major product categories include baby carriers, baby nests, and footmuffs. Is it you we're looking for?
To succeed in this role, you need to have a strong personal drive, problem-solving skills, and the ability to handle a dynamic environment. Additionally, you should have a positive attitude, be collaborative, and be curious to learn and explore new opportunities.
You are expected to have:

Experience and/or education in Procurement & Supply Chain.


Good understanding of the entire process from production to end customer.


Interest in monitoring key performance indicators (KPIs).


Strong planning skills and attention to detail.


Experience with MS Office / Excel.


Strong business acumen and a desire to take initiative.


Bonus if you have experience in customs handling, as it's the next area we want to optimize.


The Role:

Planning and optimizing purchases


Monitoring deliveries


Price negotiation


Product development


Supporting the team in identifying opportunities and growth


Quality follow-up with suppliers


Further developing our logistics, including customs clearance and last-mile solutions


Our Offer:
We are a close team working hard to achieve our goals. While contributing individually within our roles in marketing, product development, procurement, and sales, we also have a strong desire to help each other and ensure overall improvement. This makes us stronger and more enjoyable to work with than most teams, and we are convinced it's part of our success. As a growing company, there is ample room for personal development along with the company's growth.

Is it you we're looking for? 
Application:
Click on "apply for the position" and upload your CV and cover letter, in English or Swedish. We want to learn more about you and why you would be a great fit for this position with us. Applications are reviewed continuously, so don't hesitate to apply.
About Us:
Najell was founded in 2012 and develops products for urban parents. Based in central Lund, our international team creates and improves strong products for parents and children. Learn more about us and our brand at www.najell.com.

Ansök nu

CFO

Ekonomichef
Läs mer Mar 25
Are you an analytical doer with a deep understanding of Swedish accounting rules and regulations? Are you a dedicated leader who supports the business without seeking personal prestige, all while thriving in an international organizational environment? We invite you to join our dynamic team at Veolia Water Technologies Sweden.

Veolia Water Technologies...
is a global leader in providing water and wastewater solutions to industries and municipalities, where sustainability, work environment, safety, and quality are highly prioritized. With our commitment to sustainable development and innovation, we are at the forefront of delivering clean water and preserving natural resources. Veolia Water Technologies Sweden consists of two business units, AnoxKaldnes (Lund) and Hydrotech (Vellinge), with a total of approximately 115 employees.
You will report to Veolia Water Technologies CFO, located in France and be a confident sparring partner to Jacob Bruus, CEO for Veolia Water Technologies Sweden. As part of the managment team you will also have a close collaboration with the managment teams for AnoxKaldnes and Hydrotech.
As CFO you have a key role...
with overall responsibility for the company's financial statements, annual reports, budgeting and forecasting.
As part of the role you will lead the finance team, based in Lund, which will also be your main location. You and the team support both AnoxKaldnes in Lund and Hydrotech in Vellinge, which involves spending some time at the Vellinge site as well.
Your mission is broad and includes many important tasks such as:

Oversee financial operations, including budgeting, forecasting, and financial reporting


Ensure compliance with Swedish accounting regulations and standards


Develop and implement financial strategies to support business growth and profitability


Analyze financial data, identify trends, and provide insights to support decision-making


Manage cash flow, risk management, and financial controls


Lead the finance team and provide guidance and mentorship to team members


Build strong relationships with external stakeholders, including auditors, banks, and regulatory authorities


You are an analytical doer...
with a keen interest in a company's financial health and development and with extensive and solid experience within management and finance. You are a curious and communicative team player who stays updated on the latest legislation and issues pertaining to your field.
Personally, you enjoy working in a dynamic environment and easily adapt to changes. As a person, you bring a solution-oriented attitude and a genuine interest in people and leadership, hence enabling the team members’ growth.
Additional requirements:

Bachelor's or Master's degree in Finance, Accounting, or a related field


Proven experience as a CFO or in a similar senior finance role


Strong knowledge of Swedish accounting regulations and standards


Excellent analytical and problem-solving skills


Proficient in financial planning, budgeting, and forecasting


Strong leadership and team management abilities


Excellent communication and interpersonal skills


Fluency in Swedish and English




Veolia Water Technologies offers a fantastic opportunity..
to join a Group whose goal is to become the benchmark company for ecological transformation! ????????
We are confident that the right person for this job will have an exciting future ahead! We pride ourselves with our friendly, open and collaborative atmosphere. We can offer you freedom in return for responsibility. We are convinced that the right person for this job will have an exciting future and be an important part of our success, but most importantly, together we will contribute to a more sustainable world.
As a Veolia employee, you are entitled to our Veolia Care Program, wellness benefits, ATF, and the opportunity to engage as a shareholder in Veolia.
Learn more about us at us here!
Welcome to submit your application!
Here at Veolia Water Technologies, we know that some applicants don't apply unless they think they tick all the boxes - but we are saying don't worry! We would much rather see your application than risk missing out on your potential!
Veolia Water Technologies is an equal opportunity employer. We value diversity and welcome applicants from all backgrounds.
Join us in making a difference in the world of water management. Apply now and be a part of our mission to create a sustainable future through innovative water solutions.
We conduct ongoing selection and the advertisement may be removed once we find the right candidate, so don't hesitate to submit your application.
Please note that we do not accept applications via email.
If you have any questions or concerns about the role or the recruitment process, feel free to contact Recruitment Consultant Lisa Alsterberg – lisa.alsterberg@roirekrytering.se

Ansök nu

Community Creator UK

Marknadsassistent
Läs mer Apr 2
Najell designs and sells products for urban parents. Our biggest product categories include baby carriers, baby nests and pregnancy pillows. Here at Najell you get the opportunity to work with a rapidly growing brand. Our turnover has increased with around 100% the last couple of years and we intend to keep this up. Are you interested in being part of our marketing efforts as we continue making an impact in the centre of Europe?
The Role
Najell is looking to grow its team by adding Community Creators, for both the DACH market and the UK market. We already have a lot of traction in these markets and now we want to expand our market position. The position is based in Lund, Sweden.

We highly value applicants with extensive knowledge of the UK or DACH markets from either being a native or having lived there.


You will improve our marketing efforts in the local market strengthening our position on social media and making sure that our communication is on point.


Other key tasks include identifying and creating bonds with key local stakeholders such as influencers, opinion leaders and test institutions.


A big component of our marketing is influencer marketing where you will lead the way.


You will learn, develop and master skills within the marketing universe such as online advertising, website analysis and social media.



We Offer
We are a tight-knit team that works hard to reach our goals. We all contribute individually within our roles in marketing, product development and sales but there is a strong will to help each other out across borders and work together. This makes us stronger than most teams and also makes us more successful and have more fun together. Since we are growing we also see that there is a big opportunity for the right person to grow into new roles in the future. We create our own success.
Is it you that we are looking for?
Application
Click "sök tjänst" to apply and upload your CV and a personal letter. We want to learn more about you and what would make you a great fit for us and this position. Applications are handled on an ongoing basis so don't wait with your application.
About Us
Najell was founded in 2012 and develops products for urban parents. We are based in Lund in southern Sweden where our international team strives to improve and to create great products with parents and babies in mind. Read more about us and our brand at www.najell.com.

Ansök nu

Specialistutbildad undersköterska inom demensvård

Undersköterska, hemtjänst, äldreboende och habilitering
Läs mer Apr 3
Vill du vara med och bygga upp vår verksamhet?
Vi söker dig som är utbildad specialistundersköterska inom demensvård. Vi ser det som ett krav att du har tidigare erfarenhet av arbete inom demensvård, och samtidigt en personlig lämplighet och bra samarbetsförmåga. Du behärskar svenska språket i tal och skrift, har kanske ett eller flera andra språk. Du ska ha fokus på individen, se deras behov och vara flexibel inom deras beslut. Är du engagerad och tycker ditt arbete med andra människor ger dig ett värde? Då är du välkommen med din ansökan till oss!
Om oss
Abello hemtjänst – vi är en pålitlig hemtjänst som ger stöd enligt biståndsbeslut från kommunen. Utöver hemtjänst levererar vi hemsjukvård och hushållsnära tjänster. Behovet av fler medarbetare inom demensvården ökar då vi kontinuerligt får in fler vårdtagare med kognitiv svikt.
Vi samarbetar i team – vi utvecklas tillsammans och arbetar mot gemensamma mål. Din delaktighet och ditt engagemang tas tillvara hos oss. Mångfald är en styrka som genomsyrar bemötande, mat/måltider, socialt sammanhang och språk. Hos oss får du kompetensutveckling och kan bidra med dina kunskaper. Abello arbetar för kontinuerlig kunskapsutveckling och regelbunden handledning för alla medarbetare. Verksamheten bedrivs nära kunden vilket ger stor möjlighet att påverka, så det blir trygg och säker vård utifrån deras behov.
Om dig
Du har ett varmt hjärta och ett stort engagemang, tycker om utmaningar och brinner för att arbeta med människor i behov av stöd. I hemtjänsten jobbar vi hemma hos våra kunder, det är din arbetsplats men först och främst deras hem, där du visar respekt. Du följer individuell genomförandeplan, kan arbeta självständigt men även vara en i gruppen. Såklart är du serviceinriktad och ansvarsfull.
Dina arbetsuppgifter
Just nu söker vi en ny specialistundersköterska inom demensvård till vårt demensteam i Lund. Det huvudsakliga uppdraget som specialistundersköterska hos Abello hemtjänst innebär för dig att:

arbete framför allt hos/ med vårdtagare med kognitiv svikt. Både som fast omsorgskotakt, och/ eller BPSD administratör men även med det praktiska omsorgsbehovet hos vårdtagaren.


ha ett professionellt förhållningssätt, det betyder att du alltid har god kvalitet i vård och bemötande.


vara flexibel och utvecklingsinriktad.


ta eget ansvar och ha förmåga att samarbeta.


du är den viktigaste länken. Vi arbetar utifrån ett kontaktmannaskap där du som arbetar med våra kunder ska göra det enkelt att ha kontakt med oss, såväl för kunden som anhöriga och andra runt kunden.


I dina arbetsuppgifter ingår bland annat personlig omvårdnad, hygien, städning, tvätt, inköp, hjälp med måltider, förflyttningar, medicin delegering och upprätta genomförandeplaner.
Din profil
Gymnasial utbildning: undersköterska
Körkort B, men det är också bra om du kan cykla.
Utbildnning inom demens/ kognitiv vikt, rehabilitering eller vård i livets slut.
Lön
Vi har kollektivavtal och individuell lönesättning.
Övrigt
Du får friskvårdsbidrag.

Ansök nu

Fastighetsvärd

Bovärd/Fastighetsvärd/Husvärd
Läs mer Mar 27
Drivs du av att leverera enastående service och skapa trivsel? Vi söker en engagerad och självgående Fastighetsvärd med goda administrativa färdigheter och en passion för kundservice. Bli en del av vår expanderande organisation där din potential och ditt bidrag är en viktig faktor för vår fortsatta utveckling.
Nu söker vi en Fastighetsvärd - En nyckelroll för vår framtida utveckling och expansion!
Som Fastighetsvärd hos Kudu AB blir du en viktig länk mellan vår förvaltning och våra hyresgäster. Med bas centralt i Lund, kommer du att hantera cirka 350 lägenheter och spela en nyckelroll i att säkerställa hög kvalitet och gemenskap inom våra bostadsmiljöer.


Kudu är en lokal aktör med höga ambitioner..
som brinner för god arkitektur och dess hållbara värden. Lika viktigt för oss är nyskapande och smarta lösningar, vilket blir synligt i förvaltningen av vårt fastighetsbestånd. Vi är en nyfiken, snabbfotad och långsiktig samarbetspartner som hittat vår nisch – att arbeta småskaligt och långsiktigt med att äga, förvalta – och skapa hållbara och kvalitativa bostäder. 
För närvarande äger och förvaltar vi bostadsfastigheter i Lund. Samtliga fastigheter har varsamt renoverats för att deras unika särprägel ska leva vidare. Våra fastigheter har det gemensamt att de är boendemiljöer där arkitektur, design och socialt ansvar är betydelsefulla element.  
Läs mer om Kudu AB på https://kuduab.se/

Dina arbetsuppgifter kommer vara mångfacetterade..
och inkludera att agera som kontaktperson för våra hyresgäster. Hos oss på Kudu AB får du en varierad och stimulerande arbetsmiljö där du har möjlighet att utveckla både dina administrativa och kundorienterade färdigheter samtidigt som du bidrar till att skapa en positiv boendemiljö för våra hyresgäster.
Några av dina arbetsuppgifter:

Planera och arrangera gemenskapsaktiviteter för att främja trivsel bland hyresgäster.


Lösa enklare felanmälningar.


Vara ansvarig för upprättande av hyreskontrakt.


Hantera annonsering av lediga lägenheter och administrera bostadskö.


Uppdatera och dokumentera information i vårt fastighetssystem samt kommunicera med hyresgäster genom vår boendeapp.


Hantera nycklar och säkerställa deras korrekta användning.


Delta i lägenhetsbesiktningar.



Som Fastighetsvärd på Kudu kommer du att ha en verksamhetsnära roll..
För att lyckas i rollen som Fastighetsvärd är hos oss är det viktigt att du känner dig trygg i din kompetens och är självständig. Du har en förmåga att ta egna initiativ och driva ditt eget arbete. Vi uppskattar också förmågan att skapa och upprätthålla relationer samt en god samarbetsförmåga. Hos oss får du möjligheten att vara en del av ett expanderande företag där du kan påverka din arbetsroll och bidra till Kudus utveckling - det är bara du som sätter gränserna! 
För rollen krävs:

Erfarenhet av administrativt arbete och god datorvana.


Tidigare kundserviceerfarenhet, gärna inom fastighetsbranschen.


B-körkort


Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.



Varför Kudu?
Kudu erbjuder en tjänst på ett växande bolag i en spännande bransch. Vi är ett litet team med en stark teamkänsla som sitter i fräscha och nyrenoverade lokaler i centrala Lund. På Kudu har vi en familjär stämning med korta beslutsvägar och vi känner stolthet över bolaget och våra fastigheter.
Tjänsten är placerad på Kudu ABs kontor i centrala Lund. Vi erbjuder fast lön, friskvårdsbidrag och flexibla arbetstider.  

Välkommen med din ansökan!
I den här rekryteringen samarbetar vi med Roi Rekrytering. För frågor gällande rollen och rekryteringen, vänligen ta kontakt med vår Rekryteringskonsult Anna Tunberg, anna.tunberg@roirekrytering.se

Anställning hos: Kudu AB
Omfattning: Heltid
Start: Enligt överenskommelse

Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post.
Vi kommer att utföra en bakgrundskontroll innan anställning.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu