Lund: Payroll Coordinator till Axis Communications

Hitta ansökningsinfo om jobbet Payroll Coordinator till Axis Communications i Lund. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Lund inom den kategorin.

Publicerad: 2023-05-25 // Varaktighet: Heltid

”Axis erbjuder intelligenta säkerhetslösningar som möjliggör för en smartare och säkrare värld. Som marknadsledare inom nätverksvideo driver Axis branschutvecklingen genom att kontinuerligt lansera innovativa nätverksprodukter, baserade på öppna plattformar, som adderar ökat kundvärde och distribueras i ett globalt partnernätverk. Axis har långsiktiga relationer med partner och erbjuder dem kunskap och banbrytande nätverksprodukter på befintliga och nya marknader. Axis har över 2 700 engagerade anställda i över 50 länder runt om i världen och arbetar med ett globalt nätverk av fler än 90 000 partner. Axis är ett svenskt företag som grundades 1984. Mer information om Axis finns på www.axis.com”

Ditt uppdrag

Detta är ett konsultuppdrag på Axis Communications AB via oss på Wise Professionals på heltid (alternativt ca 80%) med start omgående som initialt kommer pågå under tre månader. I din roll på Axis kommer du jobba inom tre områden, HR, löneadministration och kostnadsadministration. Du kommer att arbeta tillsammans med HR-teamet med att supportera de anställda angående lön och HR frågor. Arbetet innefattar framförallt frågor gällande lön samt utlägg men även ärenden gällande kollektivavtal, försäkringskassan och pensioner. På Axis är löneprocessen outsourcad, detta betyder att ditt ansvarsområde kring lön handlar om att tillse att deras löneleverantör får rätt data i tid. Du kommer att göra löneavstämningar samt tillse att processen mellan Finans och HR flyter smidigt och effektiv i samband med att lön körs.

Exempel på andra arbetsuppgifter är:

·        Ansvarig för utlägg och reseräkningar

·        Anställningsavtal och grundläggande HR dokumentation/administration

·        Administrera pensioner, fakturor och försäkringsärende

Vem är du?

Du kommer att agera som en funktion mellan outsourcingpartnern och personalen på Axis. Du kommer inte att köra lön men det är viktigt att du förstår hela löneprocessen från ax till limpa och gärna har erfarenhet av Axis lönesystem SD Worx (f.d. Aditro). Därför tror vi att du arbetat med hela löneprocessen tidigare då den bakomliggande kunskapen är ytterst viktigt för att lyckas i denna tjänst. Meriterande för rollen är om du har en utbildning inom lön eller ekonomi samt jobbat i deras HR-system Workday tidigare. För att du ska känna dig bekväm i din roll behöver du ha god bokföringsförståelse och vara bra på siffror då detaljerna är viktiga i denna rollen. Du har goda kunskaper i Excel och behärskar svenska och engelska obehindrat i såväl tal som skrift eftersom många anställda är engelsktalande i organisationen.

För att lyckas i rollen är du social, prestigelös, serviceinriktad, analytisk, självgående och har integritet. Du trivs i en föränderlig miljö där du får arbeta lösningsorienterat och ta egna initiativ.

När du blir en av oss

Som konsult hos oss lovar vi den bästa tiden i din karriär. Du kommer från första dagen komma in i ett sammanhang som ger dig en snabb utveckling i karriären samtidigt som du får vara med och påverka framtidens arbetsplatser. Välkommen till en värld full av möjligheter!

Läs mer om livet som konsult vi oss här!

Nyfiken på att veta mer?

Du får gärna kontakta oss om du har frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är kandidatspecialist Emma Gärdebäck (emma.gardeback@wise.se) och konsultchef Anette Hartlin (anette.hartlin@wise.se).

Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering som metod. Det gör vi i vår strävan efter en mer potentialbaserad matchning. Vi ser därför gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter, eftersom vi vet att en bredare mångfald i bakgrund, erfarenhet och synsätt berikar var och en av oss och gör oss bättre och smartare som organisation med ledstjärnorna nyfiken – modig – proffsig.

Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Vi ser fram emot att höra från dig!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Lund som Löneadministratör

Nedan visas andra jobb i Lund som Löneadministratör.

Ekonom och verksamhetsstöd

Läs mer Jun 12
Om arbetsplatsen:
Lunds Waldorfskola ligger sedan 1978 i byn Hardeberga strax utanför Lund. Skolan består av ett flertal byggnader intill ett vackert jordbrukslandskap. Vi är en idéburen, icke vinstdrivande skola som drivs av en stiftelse. På skolan går cirka 190 elever i klasserna F–9. Här arbetar cirka 40 medarbetare. Lunds Waldorfskola söker nu en ekonom. Du blir anställd av styrelsen och kommer att arbeta vid sidan av rektorn.
Om tjänsten:
Som ekonom kommer du ha ansvar för det ekonomiska arbetet och ska löpande presentera likviditetsprognoser till styrelsen och rektorn. Du blir det ekonomiska bollplanket på skolan.
Tjänsten är mellan 70 – 100 %, enligt överenskommelse. Start 5 augusti 2024.
I tjänsten ingår att göra lönekörning, bokföring, likviditetsprognoser, budget, bokslut och årsredovisning. Utöver det ekonomiska uppdraget, ingår det i tjänsten även verksamhetsstöd. Detta innebär bland annat löpande administrativt arbete på skolan, ansvar för kök- och städpersonal och vissa myndighetskontakter.
På skolan finns sedan innan en HR-ansvarig och en administratör som gör löpande betalningar och enklare faktureringar, som du kommer att arbeta nära med.
Om den vi söker:
För att söka tjänsten behöver du någon form av ekonomiutbildning och det är meriterande om du har erfarenhet av ekonomi på en skola. Du ska tycka om att arbeta med människor. Utbildning inom ledarskap är meriterande, likaså erfarenhet av HR-arbete. Det är viktigt att du har erfarenhet av lönekörning.
Tjänsten kommer att innehålla många varierande arbetsuppgifter, det är därför en fördel om du är bra på att prioritera och tycker om att ha många bollar i luften samt ta mycket ansvar.
Ansök om jobbet: Vi tar emot ansökningar löpande, ansök senast 25 juni för att ha en god chans.
Ansök genom att maila ditt CV och personligt brev till: styrelsen@lundswaldorfskola.se Har du frågor gällande tjänsten, går det bra att maila oss och lämna ditt telefonnummer, så ringer vi upp dig. Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Löneadministratör till vår kund i Arlöv!

Läs mer Maj 29
Om tjänsten
Är du en person med stort engagemang och viljan att alltid leverera på topp? Trivs du i en miljö med högt i tak, där arbetsglädje och välbefinnande står i fokus? Då är det kanske dig vi letar efter! För vår kund i Arlöv letar vi efter en engagerad och erfaren Löneadministratör att ansluta sig till deras team. Du kommer att bli anställd som konsult via oss på Poolia under 6 månader med chans till direktanställning hos kunden efter uppdraget.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Du kommer att sitta tillsammans med dina kollegor i fräscha lokaler i Arlöv där tillgång till parkering samt goda pendlingsmöjligheter finns. Du rapporterar till lönechefen och kommer att vara en del av en dynamisk och välfungerande grupp om 4 personer där en positiv och inkluderande stämning råder. Du kommer att jobba kontorstider måndag till fredag med möjlighet till hemarbete 2 dagar i veckan efter upplärningsperioden.

I rollen som Löneadministratör kommer du främst att arbeta med löneadministrativa uppgifter inklusive:
• Löneberäkning
• Lönekörning
• Registrering av anställningar och kontrakt
• Hantering av löneunderlag
• Frånvaro och reseräkningar
• Svara på frågor från chefer och medarbetare gällande ex: lön, anställningskontrakt, schemaläggning och intyg i lönesupportsystemet
• Utföra kvalitetskontroller
• Rätta tidrapportering
• Hantera arkivering och skriva intyg
• Kontinuerlig kommunikation med relevanta myndigheter som Försäkringskassan och Skatteverket


Vem är du?
Vi söker dig som är positiv, flexibel och hjälpsam. Du tycker om när det händer saker och är inte rädd för förändringar. Som person är du självklart serviceminded samt rak och tydlig. Du är även pedagogisk i ditt sätt att förklara på, vilket är viktigt i rollen då du behöver kunna förklara frågor gällande löneprocessen för dina kollegor.

För att vara aktuell för tjänsten ser vi gärna att du har:
• Relevant utbildning inom lön/personaladministration
• Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och förståelse för löneprocessen
• Minst 3 års erfarenhet av arbete med samtliga delar inom löneområdet
• Erfarenhet av arbete i Agda PS, SAP HR och Timeplan är meriterande
• Förmåga att tolka olika kollektivavtal och kunskap om arbetsrätt och lagar som styr lönearbetet
• God kommunikativ förmåga på svenska och engelska i både tal och skrift
• Goda kunskaper i Office-paketet

Varmt välkommen in med din ansökan!

Ansök nu

Löneadministratör

Läs mer Maj 14
Har du arbetat med hela löneprocessen?
Trivs du i en supporterande löneroll?
Vill du arbeta i ett team av härliga kollegor?

Svarar du ja på frågorna, då är det dig vi söker!
Arbetsuppgifter
Som löneadministratör kommer du att arbeta självständigt med lönehantering för både tjänstemän och kollektivanställlda. Jobbet innebär många kontakter både internt och externt och det är därmed viktigt att du är kommunikativ och trivs med att hålla en hög servicenivå. Du har en god social kompetens och mycket energi, noggrann, är prestigelös och har stor ansvarskänsla.


Kvalifikationer
Jobbet ställer krav på att du har utbildning inom lön, HR eller ekonomi samt erfarenhet av löneadministration för både tjänstemän och kollektivanställda.
Du är bra på att planera, strukturera och prioritera. Du är van att ta ansvar och att få med andra kollegor vid gemensamma arbetsuppgifter, likväl som du också kan arbeta självständigt. Du har ett professionellt förhållningssätt och har erfarenhet av att ge support i lönerelaterade frågor till medarbetare och chefer.
För att lyckas i rollen krävs det att du håller dig uppdaterad på nyheter och vill lära dig mer. Du har en analytisk förmåga som hjälper dig att förstå och se detaljer. Du har ett pedagogiskt förhållningssätt som hjälper dig att besvara och hantera frågor och supportsituationer.

Ansök nu

Löneadministratör till Lund

Läs mer Okt 26
Är du en driven löneadministratör som vill kunna arbeta självständigt såväl som i team och vara med att förstärka, utveckla och bidra till en proffsig, hållbar och kontinuerlig löneprocess? Räds du inte för förändringar och har du en stark ambition och vilja för personlig utveckling och att vara delaktig i en föränderlig miljö? Då är detta vara tjänsten för dig!

Du kommer att välkomnas till ett engagerat team som sitter på vårt huvudkontor i Lund. Teamet består av totalt 13 personer. Hos oss kommer du ansvara arbeta med löneadministration, pension och utlägg till våra anställda, samtidigt som du ser till att våra system är uppdaterade.

Vem är du?

Vi tror att du är i början av din karriär och har arbetat något/några år efter din examen inom lön. Du är en person som kan snabbt kan hantera problem och incidenter, och samarbeta med andra för att få de resurser och den hjälp som krävs. Du har förmåga att bygga öppna och tillitsfulla arbetsrelationer genom att behandla alla rättvist och med respekt, men har förmåga att skapa ett klimat där individer engagerar sig i att dela information. Vi ser även att du kan ta hänsyn till alla aspekter av arbetsprocesser och produkter för att säkerställa kvalitet, precision och slutförande.

Arbetsuppgifter

- Vara ett stöd till chefer vid lönefrågor
- Beräkning och utbetalning av löner, utlägg och pension
- Pensions- och försäkringsrapportering
- Ta fram arbetsgivarintyg och intyg till myndigheter
- Ha kontakt med och lämna information till bland annat SCB, SKAT och andra myndigheter.


Kvalifikationer

Vi söker dig som…

- har en gymnasial utbildning
- har en examen relevant utbildning inom löneområdet
- har ett eller ett par års erfarenhet av arbete att ha arbetat inom området
- är flytande i svenska i tal och skrift, och kan behärska engelska


Anställning

Anställning: tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: heltid

Arbetsplats: huvudkontoret i Lund

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen. Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och genomför därför obligatoriskt drogtest samt bakgrundskontroll vid nyanställning av personal.

Vi är Fitness24Seven

För oss är det enkelt. Det ska vara kul att träna. Därför är vi måna om att träning och välmående ska vara tillgängligt för alla. Vårt koncept är unikt - våra gym är öppna för alla våra medlemmar dygnet runt. Dessutom ingår gruppträning och tjejgym alltid i medlemskapet utan extra kostnad. Alltid till marknadens bästa pris.

Sedan 2003 har vi gått från att ha 1 gym i Malmö till att idag ha fler än 260 anläggningar i 5 länder - Sverige, Norge, Finland, Colombia och Thailand. Vi har ett stort fokus kring CSR och arbetar både med egna välgörenhetsprojekt och mot organisationer så som SOS-barnbyar. Välkommen till Fitness24Seven.

Ansök nu

Löneadministratör till Lund

Läs mer Okt 26
Är du en driven löneadministratör som vill kunna arbeta självständigt såväl som i team och vara med att förstärka, utveckla och bidra till en proffsig, hållbar och kontinuerlig löneprocess? Räds du inte för förändringar och har du en stark ambition och vilja för personlig utveckling och att vara delaktig i en föränderlig miljö? Då är detta tjänsten för dig!

Du kommer att välkomnas till ett engagerat team som sitter på vårt huvudkontor i Lund. Teamet består av totalt 13 personer. Hos oss kommer du arbeta med löneadministration till våra anställda, samtidigt som du ser till att våra system är uppdaterade.

Vem är du?

Vi tror att du är i början av din karriär och har arbetat något/några år efter din examen inom lön. Du är en person som snabbt kan hantera problem och incidenter, och samarbeta med andra för att få de resurser och den hjälp som krävs. Du har förmåga att bygga öppna och tillitsfulla arbetsrelationer genom att behandla alla rättvist och med respekt, men har förmåga att skapa ett klimat där individer engagerar sig i att dela information. Vi ser även att du kan ta hänsyn till alla aspekter av arbetsprocesser och produkter för att säkerställa kvalitet, precision och slutförande.

Arbetsuppgifter

- Vara ett stöd till chefer vid lönefrågor
- Beräkning och utbetalning av löner och utlägg
- Pensions- och försäkringsrapportering
- Ta fram arbetsgivarintyg och intyg till myndigheter
- Ha kontakt med och lämna information till bland annat SCB och andra myndigheter.


Kvalifikationer

Vi söker dig som…

- har en gymnasial utbildning
- har en relevant utbildning inom löneområdet
- har ett eller ett par års erfarenhet av arbete inom området
- är flytande i svenska i tal och skrift, och kan behärska engelska


Anställning

Anställning: tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: heltid

Arbetsplats: huvudkontoret i Lund

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen. Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och genomför därför obligatoriskt drogtest samt bakgrundskontroll vid nyanställning av personal.

Vi är Fitness24Seven

För oss är det enkelt. Det ska vara kul att träna. Därför är vi måna om att träning och välmående ska vara tillgängligt för alla. Vårt koncept är unikt - våra gym är öppna för alla våra medlemmar dygnet runt. Dessutom ingår gruppträning och tjejgym alltid i medlemskapet utan extra kostnad. Alltid till marknadens bästa pris.

Sedan 2003 har vi gått från att ha 1 gym i Malmö till att idag ha fler än 260 anläggningar i 5 länder - Sverige, Norge, Finland, Colombia och Thailand. Vi har ett stort fokus kring CSR och arbetar både med egna välgörenhetsprojekt och mot organisationer så som SOS-barnbyar. Välkommen till Fitness24Seven.

Ansök nu

Andra jobb i Lund från Wise Professionals AB

Nedan visas andra jobb i Lund från Wise Professionals AB .

CFO to Zaplox

Produktionsekonom
Läs mer Okt 31
Today, we’re proud to say we're the leading provider. And our growth journey is more exciting than ever! This is your chance to be part of something big! Are you our hungry, business-savvy and driven Chief Financial Officer to-be? This position is based in Lund in Skåne.

 About the role

This is an exciting opportunity to join a leading SaaS-company with a strong momentum and even greater ambitions. The CFO will play a critical role in the company's continued growth and success.

The CFO will be responsible for overseeing the financial and administrative operations of the organization, across all markets. This role requires a detail-oriented and analytical individual with strong financial acumen and leadership skills to ensure the financial health and success of the company. The position is part of the Executive Leadership team and reports to the CEO, to whom the position will act as a support function for other general administrative and corporate tasks.

 Responsibilities

Develop and execute financial strategies and plans to support the organization's goals and objectives.
Manage and oversee financial operations, including invoicing, accounting, budgeting, forecasting, financial reporting, and financial and operational analysis.
Monitor and analyze financial and operational performance, identify trends, and provide insights and recommendations to senior management.
Prepare financial statements, reports, and presentations for stakeholders, including the executive team and board of directors.
Collaborate with cross-functional teams to support and ensure financially focused decision-making and provide financial insights for business initiatives.
Manage cash flow, liquidity, and working capital to optimize financial resources, including vendor management.
Oversee the preparation of annual budgets and monitor budget variances.
Manage and oversee the ongoing relationship with the 3rd party accounting firm handling all outsourced activities including accounting.
Manage the operational and contractual aspect of employee administration.
Proactively manage the operational and contractual aspects of all company related insurance policies.
Uphold the company values and mission statement: We create a culture, products and value proposition that make partners, customers and employees love what we do.


 Qualifications

Bachelor's degree in accounting, finance, or a related field.
Strong analytical and problem-solving skills and knowledge of financial principles, practices, regulations, and accounting standards.
Excellent analytical and problem-solving skills, with the ability to interpret financial data and derive insights.
Experience in financial reporting and preparation of financial statements.    
Proven ability to lead and motivate teams.
Excellent communication and presentation skills.
Ability to work independently and as part of a team.


 About Zaplox

Zaplox is a rapidly growing company with a strong focus on innovation. We are committed to providing our customers with the best possible digital solutions that support their business success. We are a team of passionate and dedicated individuals always looking for new ways to improve our products and services. We develop what is needed today and demanded tomorrow. For an industry that we genuinely love.

 Interested?

In this recruitment Zaplox cooperates with Wise Professionals. For further information about the role please contact Recruitment Consultant Karin Steenstrup at karin.steenstrup@eqonomy.se.

We look forward to receiving your application via www.eqonomy.se. You apply with your CV or LinkedIn profile and will be asked to kindly answer a few questions. If you go further in the process, you will within two days be invited to carry out two tests (aptitude and personality). We include these tests in all our recruitment processes in order to ensure an objective, open-minded and fair selection work.

All applications and contacts remain confidential. Selection is ongoing so do not wait to submit your application.

Ansök nu

CCO to Zaplox

Säljledare
Läs mer Okt 27
Today, we’re proud to say we're the leading provider. And our growth journey is more exciting than ever! That's why we need you. The dynamic and focused Chief Commercial Officer (CCO) that can develop and implement the company's commercial strategy to further drive revenue growth, profitability and maximize market opportunities!

About the role

This is an exciting opportunity to join a leading company in the digital solutions industry. The CCO will play a critical role in the company's continued growth and success.

The CCO will lead the sales, marketing, and customer success teams to achieve business objectives and deliver exceptional customer experience. This role requires both operational and strategic and operational sales with strong leadership skills and a deep understanding of B2B dynamics. The position is part of the Executive Leadership team and reports to the CEO.

Responsibilities

Develop and execute the company's commercial strategy, ensuring alignment with business objectives and goals.
Drive revenue growth by identifying new business opportunities, expanding the customer base, and maximizing sales potential.
Lead and manage the commercial team (sales, marketing, and customer success) to achieve targets and deliver exceptional customer experience.
Collaborate with cross-functional teams to develop pricing strategies, product positioning, and go-to-market plans.
Monitor market trends, competitor activities, and industry developments to identify opportunities for innovation and growth.
Build and maintain strong relationships with key customers, partners, and other stakeholders.
Provide strategic guidance and advice to the executive leadership team on commercial initiatives and market dynamics.
Manage all aspects of the customer lifecycle to acquire, onboard and retain customers.
Structure and manage customer data & CRM systems.
Foster a high-performance culture, promote teamwork, and develop talent within the commercial organization.
Follow up and report on team and overall company performance.
Manage all aspects of the departmental cost budget and revenue forecasts.


 Qualifications

Experience as a CCO or in a similar executive leadership role within a SaaS organization and/or other relevant industries.
Strong business acumen and strategic thinking abilities.
Excellent leadership and people management skills on an international level.
Track record of driving revenue growth and achieving commercial targets.
Deep understanding of sales, marketing, and customer success principles and practices.
Extensive experience with CRM software and sales analytics tools.
Ability to thrive in a fast-paced, dynamic environment.


About Zaplox

Zaplox is a rapidly growing company with a strong focus on innovation. We are committed to providing our customers with the best possible digital solutions that support their business success. We are a team of passionate and dedicated individuals always looking for new ways to improve our products and services. We develop what is needed today and demanded tomorrow. For an industry that we genuinely love.

Interested?

In this recruitment we cooperate with Wise Professionals/ KIMM. For further information about the role please contact Recruitment Consultant Maggie Klingenstierna at maggie.klingenstierna@kimm.se.

We look forward to receiving your application via www.kimm.se. You apply with your CV or LinkedIn profile and will be asked to kindly answer a few questions. If you go further in the process, you will within two days be invited to carry out two tests (aptitude and personality). We include these tests in all our recruitment processes in order to ensure an objective, open-minded and fair selection work.

All applications and contacts remain confidential. Selection is ongoing so do not wait to submit your application.

Ansök nu

Rekryteringskoordintor sökes till vår kund i Lund!

Rekryterare/Rekryteringskonsult
Läs mer Nov 8
Till vår kund i Lund söker vi nu en rekryteringskoordinator. Detta är ett konsultuppdrag via Wise Professionals på heltid med start i december fram till april 2024. Tjänsten är placerad på kontoret i Lund.

Din roll

Som rekryteringskoordinator kommer du att inneha en central roll i företagets rekryteringsarbete. Ditt ansvarsområde kommer att inkludera att driva och samordna rekryteringsprocesser. Du kommer även att fungera som rådgivare gentemot affärsområdet och företagets chefer när det kommer till rekrytering. Du kommer att bli en del av ett professionellt och engagerat team.

Dina ansvarsområden

Driva rekryteringsprocesser inklusive annonsskrivande, search och intervjuer
Administrera i rekryteringssystemet
Vara kontaktperson för både chefer och kandidater.
Fungera som bollplank och stöd för chefer och resten av teamet


Din bakgrund

Vi söker dig som har något års erfarenhet av rekrytering som vill fortsätta din resa med inhouserekrytering på ett stort och expansivt bolag. Du har tidigare erfarenhet av att hålla i kompetensbaserade intervjuer. Vidare är du en van användare av digitala kanaler såsom LinkedIn och har även erfarenhet av search. Som person så tar för dig och är mycket driven i allt du företar dig. Du är en trygg och relationsbyggande person som gör det enkelt för andra att känna förtroende för dig. Du är även en person som lätt tar till sig ny information och är öppen för att lära dig nya saker.

När du blir en av oss

Som konsult hos oss lovar vi den bästa tiden i din karriär. Du kommer från dag ett att komma in i ett sammanhang som ger dig en snabb utveckling i karriären, samtidigt som du får vara med och påverka framtidens arbetsplatser. Välkommen till en värld full av möjligheter!

Läs mer om livet som konsult vi oss här!

Nyfiken på att veta mer?

Du får gärna kontakta oss om du har frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med det här uppdraget är Hanna Linde (hanna.linde@wise.se) och Anders Holtenius (anders.holtenius@wise.se) Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering som metod. Det gör vi i vår strävan efter en mer potentialbaserad matchning. Vi ser därför gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter, eftersom vi vet att en bredare mångfald i bakgrund, erfarenhet och synsätt berikar var och en av oss och gör oss bättre och smartare som organisation. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Project Lead with Content Editing Expertise

Marknadskonsult
Läs mer Okt 6
The assignment:

This is a consultant assignment trough KiMM/Wise Professionals. The assignment will initially go on for six months with a possibility to prolong the contract. The assignment starts as soon as possible.

The Role:

As a Project Lead with Content Editing Expertise within the Technology Promotion Department, you will be a key driver in facilitating the growth of our client's business units through APIs and hardware development kits. In addition, you will contribute to envisioning and bringing future technologies to life. We are seeking individuals with strong technical acumen, self-driven leadership skills, and an external perspective on problem-solving. This role demands strategic thinking, flexibility to adapt to evolving requirements, and a profound focus on external customers, market dynamics, and business trends.

Responsibilities:

Lead and manage complex, cross-functional projects for our client, guiding teams of engineers, writers, and marketing professionals.
Collaborate with internal teams from project conception to execution, including requirement gathering, planning, scheduling, risk assessment, and stakeholder communication.
Provide strategic direction, conducting analyses to align project activities with our client's tech and business goals.
Manage web-portal operations, ensuring compliance with brand and legal requirements, conducting audits, and liaising with the software team.
Demonstrate strong individual and team performance, effective problem-solving, and reporting to the Technology Promotion Department director.


Qualifications:

Deep technical expertise to make meaningful contributions to projects.
Stakeholder collaboration to define project vision and requirements.
Prioritization in a dynamic, fast-paced environment.
Alignment of project activities with our client's tech and business objectives.
Cross-functional collaboration for integrated solutions.
Experience with software and content editing.
Website management, compliance, and stakeholder communication.
Influencing top management to prioritize developer engagement.
Continuous monitoring, analytics, and strategy refinement.


Interested?

Does this sound like the perfect next step for you? Great! Don’t hesitate to apply for the role by clicking the “Apply”-button below! In connection with this you will have to answer a few short questions.

If you want more information or have questions about the role, contact Talent Acquisition Specialist Sofie Garpered – sg@kimm.se. 

Selection takes place on an ongoing basis and the position may be filled before the last application date.

Welcome with your application! We look forward to hear from you!

Are you curious to know more about what it is like to work as a consultant with us, read more here. We want our employees at KiMM & Wise Professionals to have the most fun time in their careers and this of course also applies to you as a hired consultant. We care that you feel part of the gang and we are happy to tell you more about that during the process

Ansök nu

Chief People Culture Officer (CPCO, HR)

HR-specialist/HR-adviser
Läs mer Jun 1
Vidare innebär tjänsten:

Övergripande ansvar för HR-frågor inom organisationen (rekrytering, kompetensutveckling, förhandling)
Att säkerhetsställa att HR är en naturlig del i såväl strategiska som operativa frågor och att HR-relaterade processer utvecklas och drivs framåt
Säkerhetsställa att verksamheten följer samtliga arbetsrättsliga lagar och arbetsmiljö dito
Ansvara för rehabiliteringsprocesser
Ansvara för arbetet med företagets kultur och värderingar tillsammans med ledning och chefer


Kravprofil – din kompetens

5-10 års erfarenhet inom HR–området i ledande befattning
Erfarenhet av att arbeta med rekrytering
Erfarenhet av att arbeta i en värderingsstyrd organisation, gärna med entreprenörskap i fokus
Intresserad av att arbeta nära affären och att ha fokus på verksamhetens mål och resultat
Svenska och engelska flytande i tal och skrift


Meriterande:

Akademisk utbildning inom HR- och personalvetenskap eller annan likvärdig utbildning
Tidigare erfarenhet av att arbeta internationellt
Tidigare arbetslivserfarenhet inom IT-konsultbolag
Erfarenhet av att arbeta i bolag med hög expansionstakt


Om 1337

Tretton37 är ett svenskt teknikkonsultbolag med kunskap i vårt DNA. Vi är ca 320 anställda med kontor i Stockholm, Lund, Helsingborg och Borlänge. Tjänsten rapporterar direkt till VD och utgår från Lund. Läs gärna mer om oss på https://tretton37.com/

 

Har vi väckt ditt intresse?

I den här rekryteringen samarbetar vi med Wise Professionals. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail, utan du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil på wise.se där du direkt får svara på tre till fem korta frågor. Om du går vidare i processen kommer du inom några dagar att få genomföra två arbetspsykologiska tester. Som kandidat får du göra testerna tidigt i processen eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete. Vill du veta mer om vårt tillvägagångssätt, läs mer här - https://www.wise.se/fordjupningar/kompetensbaserad-rekrytering/

 

Har du frågor om processen eller rollen?

Kontakta ansvarig rekryteringskonsult Saba Solomon på saba.solomon@wise.se. Vi intervjuar löpande så rollen kan tillsättas före sista ansökningsdatum. 

 

Lycka till och varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu