Lund: Payroll Coordinator till Axis Communications

Hitta ansökningsinfo om jobbet Payroll Coordinator till Axis Communications i Lund. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Lund inom den kategorin.

Publicerad: 2023-05-25 // Varaktighet: Heltid

”Axis erbjuder intelligenta säkerhetslösningar som möjliggör för en smartare och säkrare värld. Som marknadsledare inom nätverksvideo driver Axis branschutvecklingen genom att kontinuerligt lansera innovativa nätverksprodukter, baserade på öppna plattformar, som adderar ökat kundvärde och distribueras i ett globalt partnernätverk. Axis har långsiktiga relationer med partner och erbjuder dem kunskap och banbrytande nätverksprodukter på befintliga och nya marknader. Axis har över 2 700 engagerade anställda i över 50 länder runt om i världen och arbetar med ett globalt nätverk av fler än 90 000 partner. Axis är ett svenskt företag som grundades 1984. Mer information om Axis finns på www.axis.com”

Ditt uppdrag

Detta är ett konsultuppdrag på Axis Communications AB via oss på Wise Professionals på heltid (alternativt ca 80%) med start omgående som initialt kommer pågå under tre månader. I din roll på Axis kommer du jobba inom tre områden, HR, löneadministration och kostnadsadministration. Du kommer att arbeta tillsammans med HR-teamet med att supportera de anställda angående lön och HR frågor. Arbetet innefattar framförallt frågor gällande lön samt utlägg men även ärenden gällande kollektivavtal, försäkringskassan och pensioner. På Axis är löneprocessen outsourcad, detta betyder att ditt ansvarsområde kring lön handlar om att tillse att deras löneleverantör får rätt data i tid. Du kommer att göra löneavstämningar samt tillse att processen mellan Finans och HR flyter smidigt och effektiv i samband med att lön körs.

Exempel på andra arbetsuppgifter är:

·        Ansvarig för utlägg och reseräkningar

·        Anställningsavtal och grundläggande HR dokumentation/administration

·        Administrera pensioner, fakturor och försäkringsärende

Vem är du?

Du kommer att agera som en funktion mellan outsourcingpartnern och personalen på Axis. Du kommer inte att köra lön men det är viktigt att du förstår hela löneprocessen från ax till limpa och gärna har erfarenhet av Axis lönesystem SD Worx (f.d. Aditro). Därför tror vi att du arbetat med hela löneprocessen tidigare då den bakomliggande kunskapen är ytterst viktigt för att lyckas i denna tjänst. Meriterande för rollen är om du har en utbildning inom lön eller ekonomi samt jobbat i deras HR-system Workday tidigare. För att du ska känna dig bekväm i din roll behöver du ha god bokföringsförståelse och vara bra på siffror då detaljerna är viktiga i denna rollen. Du har goda kunskaper i Excel och behärskar svenska och engelska obehindrat i såväl tal som skrift eftersom många anställda är engelsktalande i organisationen.

För att lyckas i rollen är du social, prestigelös, serviceinriktad, analytisk, självgående och har integritet. Du trivs i en föränderlig miljö där du får arbeta lösningsorienterat och ta egna initiativ.

När du blir en av oss

Som konsult hos oss lovar vi den bästa tiden i din karriär. Du kommer från första dagen komma in i ett sammanhang som ger dig en snabb utveckling i karriären samtidigt som du får vara med och påverka framtidens arbetsplatser. Välkommen till en värld full av möjligheter!

Läs mer om livet som konsult vi oss här!

Nyfiken på att veta mer?

Du får gärna kontakta oss om du har frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är kandidatspecialist Emma Gärdebäck (emma.gardeback@wise.se) och konsultchef Anette Hartlin (anette.hartlin@wise.se).

Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering som metod. Det gör vi i vår strävan efter en mer potentialbaserad matchning. Vi ser därför gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter, eftersom vi vet att en bredare mångfald i bakgrund, erfarenhet och synsätt berikar var och en av oss och gör oss bättre och smartare som organisation med ledstjärnorna nyfiken – modig – proffsig.

Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Vi ser fram emot att höra från dig!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Lund som Löneadministratör

Nedan visas andra jobb i Lund som Löneadministratör.

Löneadministratör till Gemensam servicefunktion

Läs mer Maj 29
Gör skillnad. Varje dag.

Gemensam servicefunktion är ett verksamhetsområde inom Regionservice, med uppdrag att leverera tjänster inom områdena ekonomi, HR och kundcenter. Tillsammans är vi ett av Sveriges största Shared Service Center med cirka 300 medarbetare.

Enhet Lön är en av Sveriges största löneenheter och vi ger service och skapar mervärde genom att frigöra tid i kärnverksamheterna. Med vår specialistkompetens skapar vi trygghet för chefer och chefsstöd för att nå rätt lön i rätt tid.

Är du nyfiken på en mångsidig arbetsplats ska du söka dig till oss! Vi har många sidoprojekt där man får möjlighet att vara med och bidra med sin kompetens och utvecklas. Just nu har vi exempelvis projekt inom robotisering, Medvind och skuldhantering samt olika grupper för förbättringsarbete.


ARBETSUPPGIFTER
Trivs du i en administrativ roll och tycker du att arbete med lön är intressant och utmanande? Då är detta rollen för dig!

Vi erbjuder dig en möjlighet att arbeta brett med löner utifrån en tydligt framtagen löneprocess där målet är att säkerställa att alla Region Skånes medarbetare får rätt lön, i rätt tid och på ett korrekt sätt. Du arbetar i vårt löne- och personalsystem med att korrigera, kvalitetssäkra, rätta och administrera lönerna för våra kollegor ute i vården och övriga verksamheter. Vidare guidar och coachar du chefer och medarbetare i såväl löne- och personalsystemet som i lönefrågor.

Är du nyfiken på att höra mer om hur det är att jobba hos oss? Då är du varmt välkommen att kontakta oss!



KVALIFIKATIONER
I denna rekrytering söker vi primärt dig som är senior löneadministratör, men även juniora kandidater är välkomna att ansöka.

Vi ser att har du eftergymnasial utbildning inom lön, ekonomi alternativt motsvarande utbildning och/eller erfarenhet som bedöms lämplig för tjänsten. Du har erfarenhet av löner och olika ersättningar och van att arbeta i en stöttande serviceroll. Arbetet ställer krav på att du har goda kunskaper i Officepaketet samt goda kunskaper i svenska språket i såväl tal som skrift. Vi ser även att du har erfarenhet av löne- och personalsystem, gärna Personec P. Vi ser det som mycket meriterande om du har tidigare erfarenhet av Medvind.

Vi erbjuder dig en roll där du får möjlighet att utvecklas i din yrkesroll, ge uttryck för ditt sinne för noggrannhet, struktur och din goda prioriteringsförmåga. Då rollen innebär många kontakter internt kommer du att trivas utmärkt om du är serviceinriktad, tålmodig och lösningsorienterad.

Vi ser fram emot att träffa dig. Varmt välkommen med din ansökan!



ÖVRIGT
Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt.

Regionservice är Region Skånes serviceförvaltning med ansvar för måltider, lokalvård, inrednings- och textiltjänster samt administrativa tjänster inom ekonomi- och HR. Vi utför även patienttransporter inom sjukhusområdet samt transporterar av olika sorters gods i hela Skåne.
Att arbeta med servicelösningar för sjukvården i Region Skåne är ett stort och utmanande uppdrag. Vi är 2 200 engagerade, kompetenta och stolta kollegor vars verksamheter tillsammans omsätter cirka två miljarder kronor årligen. Vårt viktigaste uppdrag är att ge den skånska hälso- och sjukvården de bästa förutsättningarna för att patienterna ska få en god och säker vård.

På http://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Ansök nu

Payroll Administrator for the summer at Qlik in Lund

Läs mer Apr 18
Academic Work is looking for a meticulous and flexible person for a job as Payroll Administrator at Qlik in Lund. Qlik is the world's leading provider of business intelligence software. Here you are given an opportunity to work at an innovative company where great responsibility will be a part of your everyday work. You will be working in an international environment with lots of opportunities to challenge yourself and grow. Founded in Sweden, Qlik is head quartered in King of Prussia, Pennsylvania and has a network of over 1500 partners across the world. Are your ready for a new challenge in an international environment?

OM TJÄNSTEN
Academic Work is on behalf of our client Qlik looking for a Payroll Administrator who can start as soon as possible and work until 31th of August. As a Payroll Administrator at Qlik you will be working in a team of engaged and driven coworkers. Working at Qlik gives you an opportunity to operate with colleagues from various backgrounds, cultures and nationalities. You will have the opportunity to work mainly remote after your introduction.

This is a consultant assignment. Academic Work will be your employer and you will work as a consultant at Qlik. The assignment will be a temp job starting as soon as possible until 31th of August. As a consultant at Academic Work you are offered a great opportunity to grow as a professional, extend your network and establish valuable contacts for the future. Read more about our offer.

ARBETSUPPGIFTER
As a Payroll Administrator, you will assist in many different tasks:


* Assist in managing Swedish monthly salaries
* Help coordinate all payroll related data and guarantee accurate administration of salary and other payroll related matters
* Assist with any audits from external auditors


VI SÖKER DIG SOM
We are looking for someone who are curious to gain experience and learn more about the payroll process. Other requirements:


* Completed or ongoing education in HR or economics, or equivalent professional experience
* Have experience from administrative tasks
* Have good knowledge of Microsoft Office (emphasis on Excel) and a high level of comfort with different software tools
* Business level in Swedish and English is mandatory
* Meritorious with previous experience within the payroll process


As a person, you are a highly organized team player and have a good ability to prioritize. Furthermore, you are accurate, flexible and have a good eye for details. You have excellent communication skills and the ability to build and maintain strong relationships with both external and internal stakeholders.

#

Övrig information


* LENGT OF THE ASSIGNMENT: As soon as possible - 31th of August
* WORKING HOURS: Office hours, Full time
* LOCATION: Scheelevägen, Lund


This recruitment process is handled by Academic Work and it is our client’s wish that all questions regarding the position is directed to Academic Work.

Our selection process is continuous and the advert may close before the recruitment process is completed if we have moved forward to the screening or interview phase.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Qlik delivers intuitive platform solutions for self-service data visualization, guided analytics applications, embedded analytics and reporting to approximately 48,000 customers worldwide. Companies of all sizes, across all industries and geographies, use Qlik solutions to visualize and explore information, generate insight and make better decisions. At Qlik, they optimize Business Intelligence (BI) by harnessing the collective intelligence of people across an organization. They focus on empowering people—by enabling everyone in an organization to see the whole story that lives within their data.

Ansök nu

Löneadministratör till Gemensam servicefunktion

Läs mer Apr 3
Gör skillnad. Varje dag.

Gemensam servicefunktion är ett verksamhetsområde inom Regionservice, med uppdrag att leverera tjänster inom områdena ekonomi, HR och kundcenter. Tillsammans är vi ett av Sveriges största Shared Service Center med cirka 300 medarbetare.

Enhet Lön är en av Sveriges största löneenheter och vi ger service och skapar mervärde genom att frigöra tid i kärnverksamheterna. Med vår specialistkompetens skapar vi trygghet för chefer och chefsstöd för att nå rätt lön i rätt tid.

- Jobbet hos oss är komplext och ansvarsfullt och jag har lärt mig otroligt mycket under mina sex år här. Vi har en fin teamkänsla och hjälper varandra för att hela tiden bli bättre på det vi gör. Vården är vår största kund och vi gör det enklare för våra läkare, sjuksköterskor och vårdpersonal så att de får mer tid med patienterna! /Adnan, löneadministratör.

ARBETSUPPGIFTER
Trivs du i en administrativ roll och tycker du att arbete med lön är intressant och utmanande? Då är detta rollen för dig!

Vi erbjuder dig en möjlighet att arbeta brett med löner utifrån en tydligt framtagen löneprocess där målet är att säkerställa att alla Region Skånes medarbetare får rätt lön, i rätt tid och på ett korrekt sätt. Du arbetar i vårt löne- och personalsystem med att korrigera, kvalitetssäkra, rätta och administrera lönerna för våra kollegor ute i vården och övriga verksamheter. Vidare guidar och coachar du chefer och medarbetare i såväl löne- och personalsystemet som i lönefrågor.

Är du nyfiken på att höra mer om hur det är att jobba hos oss? Då är du varmt välkommen att kontakta oss!


KVALIFIKATIONER
Vi ser att har du eftergymnasial utbildning inom lön, ekonomi alternativt motsvarande utbildning och/eller erfarenhet som bedöms lämplig för tjänsten. Du har erfarenhet av löner och olika ersättningar och van att arbeta i en stöttande serviceroll. Arbetet ställer krav på att du har goda kunskaper i Officepaketet samt goda kunskaper i svenska språket i såväl tal som skrift. Vi ser även att du har erfarenhet av löne- och personalsystem, gärna Personec P.

Vi erbjuder dig en roll där du får möjlighet att utvecklas i din yrkesroll, ge uttryck för ditt sinne för noggrannhet, struktur och din goda prioriteringsförmåga. Då rollen innebär många kontakter internt kommer du att trivas utmärkt om du är serviceinriktad, tålmodig och lösningsorienterad.

Observera att vi i denna rekrytering använder oss av löpande urval. Varmt välkommen med din ansökan!


ÖVRIGT
Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt.

Regionservice är Region Skånes serviceförvaltning med ansvar för måltider, lokalvård, inrednings- och textiltjänster samt administrativa tjänster inom ekonomi- och HR. Vi utför även patienttransporter inom sjukhusområdet samt transporterar av olika sorters gods i hela Skåne.
Att arbeta med servicelösningar för sjukvården i Region Skåne är ett stort och utmanande uppdrag. Vi är 2 200 engagerade, kompetenta och stolta kollegor vars verksamheter tillsammans omsätter cirka två miljarder kronor årligen. Vårt viktigaste uppdrag är att ge den skånska hälso- och sjukvården de bästa förutsättningarna för att patienterna ska få en god och säker vård.

På http://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Ansök nu

Utvecklingsinriktad lönekonsult

Läs mer Mar 24
Här får du plats att växa. Inom Lunds kommun sätter vi kunskapen i centrum och skapar möjligheter att utvecklas i arbetslivet. Vi erbjuder en inkluderande arbetsmiljö, och chans att påverka och göra skillnad. Vill du bli en av oss?


På kommunkontoret arbetar cirka 350 medarbetare inom strategiska funktioner. Tillsammans säkerställer vi att kommunen är en effektiv och modern organisation. Just nu befinner vi oss på en spännande utvecklingsresa med målet att fungera som en motor i utvecklingen av hela organisationen. Där vi tar ansvar för helheten, och sätter medborgarnas bästa i fokus.



Löneservice söker nu dig som drivs av arbete i förändring, som ser problemlösning som utvecklande och som erbjuder service av hög kvalité.

Arbetsuppgifter
I Lunds kommun har löneyrket gått från en tydligt administrativ roll till en mer konsultativ roll där stöd och vägledning av hög kvalité till ligger oss varmt om hjärtat. Den moderna löneprocessen i form av "self-service", i kombination utveckling och digitalisering ställer ökade krav på löneyrket och tillsammans arbetar vi för att alla som kommer i kontakt med oss ska få den bästa servicen. Med utgångspunkt i lagar och avtal tillhandahåller du stöd och service till kommunens chefer och chefstöd för att säkerställa rätt lön i rätt tid. I din roll som lönekonsult kommer du att arbeta med anställning- och avslutshantering, göra rättningar, hantera löneskulder och handlägga komplexa lönehanteringsärende samt ansvara för kvalitetssäkring av löner genom rapportuttag.

Vår enhet är inne i en spännande utvecklingsfas och du kommer att vara delaktig i samarbeten som rör nya arbetssätt och utveckling av våra digitala system. Som lönkonsult hos oss kan du verkligen göra skillnad i vårt förändringsarbete, där vi tillsammans säkerställer effektiva arbetssätt utifrån gällande målsättningar, strategier och riktlinjer.

I uppdraget ingår också omvärldsbevakning och trendspaning inom området liksom att du tar ansvar för den egna kompetensutvecklingen.

Vi söker dig som
har adekvat YH-utbildning, eftergymnasial utbildning inom lön eller annan utbildning i kombination med relevant arbetslivserfarenhet. Vi ser gärna att du har erfarenhet av central lönehantering i en konsultativroll i minst två år och är trygg och erfaren i att tolka kollektivavtal inom offentlig verksamhet. Om du har kompetens inom vård- och omsorgslöner samt inom redovisningsområdet är detta meriterande.

Tidigare erfarenhet av arbete i vårt personal- och lönesystem (PersonecP) eller likvärdigt lönesystem är ett krav. Erfarenheter i våra sidosystem Multi Access och Time Care Pool är meriterande.

För att du ska trivas hos oss i ditt uppdrag ser vi att du besitter ett gott bemötande och har en hög servicenivå. Du har vilja och förmåga att hjälpa andra genom att vara pedagogisk och tydlig i din kommunikation. Du bidrar till verksamhetens utveckling genom ett lösningsorienterat arbetssätt och en positiv syn på utveckling, digitalisering och effektiva arbetsmetoder. Vardagen är inte alltid förutsägbar och det är därför viktigt att du har förmåga att omprioritera när det behövs. Du är noggrann, tar ansvar för dina uppgifter och strukturerar ditt arbete.

I ditt personliga brev ber jag dig svara på följande:

- Beskriv dina erfarenheter inom lönehantering
- Vad tycker du är mest utmanande i lönehanteringen?
- Varför söker du jobbet som lönekonsult i Lund kommun?
- Vad behöver du utveckla inom lönehanteringen?
- Vad kan du bidra med om du blir anställd på Löneservice i Lunds kommun?
Vi erbjuder dig

ett utmanande och utvecklande arbete med stora möjligheter att vara med och påverka på en arbetsplats med stark laganda med många samarbetsytor! Vi månar om varandra, vår arbetsmiljö och hälsa och vi har friskvårdsbidrag, som vi gärna ser att du nyttjar. Här kan du läsa mer om vad Lunds kommun erbjuder dig som anställd: https://lund.se/arbete-och-lediga-jobb/sa-ar-det-att-arbeta-med-oss/det-har-ger-vi-dig-som-medarbetare

Om oss
Löneservice är kommunens centrala lönefunktion för service och support mot kommunens förvaltningar och verksamheter. Vår lönefunktion ger support i lön och avtalsfrågor till samtliga förvaltningar och vi har ca 12 000 användare i lönesystemet. På Löneservice arbetar ett härligt gäng. Vi krokar arm, arbetar tillsammans och har roligt varje dag på jobbet. Vi är måna om balansen mellan arbetsliv och privatliv. Vi ser så framemot att få en ny kollega till vårt team.

Alla vi som arbetar inom stöd och servicecenter är specialister på vårt uppdrag och ger våra kollegor stöd och service. Vi lever varje dag efter Lunds kommuns vision: Lyssna, lära, leda och delar med oss av vår kompetens, vår goda bemötandekultur och arbetsglädje. Tveka inte att bli en av oss!

Övrigt

I denna rekrytering arbetar vi med löpande urval och planerar att hålla första intervjuomgången den 5 april samt 12 april och 13 april, planera gärna din tillgänglighet. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Lund från Wise Professionals AB

Nedan visas andra jobb i Lund från Wise Professionals AB .

Chief People Culture Officer (CPCO, HR)

HR-specialist/HR-adviser
Läs mer Jun 1
Nytt
Vidare innebär tjänsten:

Övergripande ansvar för HR-frågor inom organisationen (rekrytering, kompetensutveckling, förhandling)
Att säkerhetsställa att HR är en naturlig del i såväl strategiska som operativa frågor och att HR-relaterade processer utvecklas och drivs framåt
Säkerhetsställa att verksamheten följer samtliga arbetsrättsliga lagar och arbetsmiljö dito
Ansvara för rehabiliteringsprocesser
Ansvara för arbetet med företagets kultur och värderingar tillsammans med ledning och chefer


Kravprofil – din kompetens

5-10 års erfarenhet inom HR–området i ledande befattning
Erfarenhet av att arbeta med rekrytering
Erfarenhet av att arbeta i en värderingsstyrd organisation, gärna med entreprenörskap i fokus
Intresserad av att arbeta nära affären och att ha fokus på verksamhetens mål och resultat
Svenska och engelska flytande i tal och skrift


Meriterande:

Akademisk utbildning inom HR- och personalvetenskap eller annan likvärdig utbildning
Tidigare erfarenhet av att arbeta internationellt
Tidigare arbetslivserfarenhet inom IT-konsultbolag
Erfarenhet av att arbeta i bolag med hög expansionstakt


Om 1337

Tretton37 är ett svenskt teknikkonsultbolag med kunskap i vårt DNA. Vi är ca 320 anställda med kontor i Stockholm, Lund, Helsingborg och Borlänge. Tjänsten rapporterar direkt till VD och utgår från Lund. Läs gärna mer om oss på https://tretton37.com/

 

Har vi väckt ditt intresse?

I den här rekryteringen samarbetar vi med Wise Professionals. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail, utan du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil på wise.se där du direkt får svara på tre till fem korta frågor. Om du går vidare i processen kommer du inom några dagar att få genomföra två arbetspsykologiska tester. Som kandidat får du göra testerna tidigt i processen eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete. Vill du veta mer om vårt tillvägagångssätt, läs mer här - https://www.wise.se/fordjupningar/kompetensbaserad-rekrytering/

 

Har du frågor om processen eller rollen?

Kontakta ansvarig rekryteringskonsult Saba Solomon på saba.solomon@wise.se. Vi intervjuar löpande så rollen kan tillsättas före sista ansökningsdatum. 

 

Lycka till och varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Accountant OTC to a world leading company

Redovisningsekonom
Läs mer Apr 26
Date: 26-Apr-2023

Start date: ASAP

Duration: until 2024.02.29

Location: Lund, Sweden







Job Summary

We would like You to start this assignment asap and the contract is full time.

You will be working with a team of 50 professionals who provide finance operation services to all Nordic entities within the company. Your role will be to drive, coordinate, and secure the full accounts receivables process for the legal entities in scope.

You will be based in Lund, Sweden.  

 




What you will do

Daily issues related to customer invoices and Accounts receivables
Provide support to our stakeholders in various issues within Finance
Daily contact with the clients outsourcing partner
Customer follow-up
Account Reconciliation
Create and update customer master data
Participating in monthly book-closing process from OtC perspective
Initiate, adopt and drive continuous improvement through deployment of modern tools or methods: automation, analytics, data modeling, etc.,
Other common duties associated with general accounting








We believe you have

To apply for the role, we want you to have a few years of experience in Accounts receivable and book closing, good skills in Excel. Furthermore, you have experience with Accounts Payable and OTC.

Meritorious skills:

Electrical automation tools

SAP

Language:

Swedish (Expert)

English (Expert)







About the client

A pioneer and world leading food processing and packaging solutions company. Working closely with their customers and suppliers, they provide safe, innovative and environmentally sound products that each day meet the needs of hundreds of millions of people in more than 160 countries.

 

 

Who are Wise Professionals/Eqonomy?

Wise Professionals/Eqonomy works together with some of Sweden’s most attractive employer brands. Working as a consultant means the exciting task of well-known employers and with great opportunity for personal development. In the consultancy role, you meet different company cultures and gain experience from different industries, which means that you develop and build on your resume.

Click here to learn more!




Application and contact

If you have further questions please contact Talent Acquisition Manager Emma Rehn (emma.rehn@wise.se) for more information about this position. We review applications continuously so please submit your application as soon as possible. We welcome applications in both Swedish and English.

Please note that we do not accept email applications.

Looking forward to hearing from you!

Ansök nu

HR-Koordinator till globalt bolag i Lund!

HR-konsult/PA-konsult
Läs mer Maj 2
Detta är ett konsultuppdrag via Wise Professionals på heltid som förväntas pågå i minst 4 månader med goda möjligheter till förlängning och/eller anställning efter med start så snart som möjligt med hänsyn till max en månads uppsägningstid. Vår kund sitter centralt i fina lokaler i Lund där du kommer att få komma nära samtliga medarbetare. Organisationen präglas av en varm företagskultur där man trivs att arbeta tillsammans på plats.

Ditt uppdrag

Du kommer i rollen vara vår kunds expert när det kommer till frågor rörande administration, koordinering i de operativa HR-processerna och stötta de seniora HR-kollegorna i dagliga HR-ärenden. I uppdraget som HR-koordinator hos vår kund rapporterar du till HR-chefen och ingår i ett team med flertalet kollegor. Som HR-koordinator får du ett omväxlande arbete med ett stort mått av eget ansvar. Du kommer dessutom, i dialog med chefer och externa utbildningsföretag, säkerhetsställa och administrera kompetensutvecklingsaktiviteter. Slutligen kommer du i rollen även att ansvara för att utveckla organisationens arbetssätt kopplat till HR gällande arbetsflöden och processer.

Om dig

För att lyckas i rollen ser vi att du har en akademisk utbildning inom HR. Du har tidigare arbetat i en HR-roll och har god administrationsvana. Eftersom vår kund ständigt strävar efter att effektivera och utveckla sina processer är det meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i Workday eller om du har mycket god vana av att sätta dig in i nya system samt har en nyfikenhet för förändring och utveckling. Du drivs av struktur och har lätt för att hitta sätt att effektivisera ditt arbete. Då du i rollen kommer att ha löpande dialog med både interna och externa kontakter är du en god kommunikatör i både tal och skrift.

När du blir en av oss

Som konsult hos oss lovar vi den bästa tiden i din karriär. Du kommer från dag ett att komma in i ett sammanhang som ger dig en snabb utveckling i karriären, samtidigt som du får vara med och påverka framtidens arbetsplatser. Välkommen till en värld full av möjligheter!

Läs mer om livet som konsult vi oss här!

Om du vill veta mer

Vi tar inte emot ansökningar via mejl. Men har du frågor om tjänsten eller processen får du gärna kontakta oss. Vi som arbetar med detta uppdrag är Anton Hovstadius (anton.hovstadius@wise.se) & Abdullah Uzunel (abdullah.uzunel@wise.se)

Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Chief People Culture Officer (CPCO, HR)

HR-specialist/HR-adviser
Läs mer Apr 14
Vidare innebär tjänsten:

Övergripande ansvar för HR-frågor inom organisationen (rekrytering, kompetensutveckling, förhandling)
Att säkerhetsställa att HR är en naturlig del i såväl strategiska som operativa frågor och att HR-relaterade processer utvecklas och drivs framåt
Säkerhetsställa att verksamheten följer samtliga arbetsrättsliga lagar och arbetsmiljö dito
Ansvara för rehabiliteringsprocesser
Ansvara för arbetet med företagets kultur och värderingar tillsammans med ledning och chefer


Kravprofil – din kompetens

5-10 års erfarenhet inom HR–området i ledande befattning
Erfarenhet av att arbeta med rekrytering
Erfarenhet av att arbeta i en värderingsstyrd organisation, gärna med entreprenörskap i fokus
Intresserad av att arbeta nära affären och att ha fokus på verksamhetens mål och resultat
Svenska och engelska flytande i tal och skrift


Meriterande:

Akademisk utbildning inom HR- och personalvetenskap eller annan likvärdig utbildning
Tidigare erfarenhet av att arbeta internationellt
Tidigare arbetslivserfarenhet inom IT-konsultbolag
Erfarenhet av att arbeta i bolag med hög expansionstakt





Om 1337

Tretton37 är ett svenskt teknikkonsultbolag med kunskap i vårt DNA. Vi är ca 320 anställda med kontor i Stockholm, Lund, Helsingborg och Borlänge. Tjänsten rapporterar direkt till VD och utgår från Lund. Läs gärna mer om oss på https://tretton37.com/

 

Har vi väckt ditt intresse?

I den här rekryteringen samarbetar vi med Wise Professionals. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail, utan du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil på wise.se där du direkt får svara på tre till fem korta frågor. Om du går vidare i processen kommer du inom några dagar att få genomföra två arbetspsykologiska tester. Som kandidat får du göra testerna tidigt i processen eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete. Vill du veta mer om vårt tillvägagångssätt, läs mer här - https://www.wise.se/fordjupningar/kompetensbaserad-rekrytering/

 

Har du frågor om processen eller rollen?

Kontakta ansvarig rekryteringskonsult Saba Solomon på saba.solomon@wise.se. Vi intervjuar löpande så rollen kan tillsättas före sista ansökningsdatum. 

 

Lycka till och varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Technical writer and Web Design!

Marknadsförare
Läs mer Apr 26
About the assignment

This is a consultant assignment trough KiMM/Wise Professionals. The assignment will initially go on for six months with a possibility to prolong the contract. The assignment starts as soon as possible and is located in Lund.

Background:

At our client´s Technology Promotion Department, (TPRD) they work with several of their business groups to grow the business at scale through external partner engagement via APIs and dev kits. To drive open innovation with their technologies, a positive developer onboarding experience is essential. Thus, TPRD mission includes to envision and synthesize future technologies. This requires people with strong technical capabilities and a sense of self-driven technical understanding.

You will be part of an energetic team with engineers, tech writers and on-line marketeers which has the full responsibility of our clients developer-facing channels. This inhouse team builds webpages, creates copy and graphics, launches online marketing activities, and publishes technical documentation on the site.

About the position:

This role is part of the Developer Program that involves three areas of responsibility.

1. Technical editing of API conceptual documentation, using GIT process

2. Creating website content, such as blog posts, news, guidelines, technical tutorials targeting developers and technical decision makers

3. Re-arranging the web content to improve overall developer experience. This role will also require knowledge in creating enhanced content (illustrations, schemes, guidelines explaining system architectures).

Main responsibility:

A skilled technical writer, completely fluent in English (in both UK and US English). You should have a deep interest in text creation in different formats.
Edit and transform internal documentation material for external publishing according to brand and writing guidelines.
Create and edit content (texts, images, videos) for pages and sections on the Developer World websites in time for product, tool and service releases and updates.
Create and make sure sustainable information architecture is set up in sync with business needs.
Web-editing experience with basic UX/UI understanding to be able to re-arrange web content to fit the needs of the target audience.


Requirement for this position:

Experienced in working with technical content creation and editing it for an external target group.
Experienced in working with branding and writing guidelines.
Knowledge of managing online technical documentation through its lifecycle.
Familiarity with WordPress or similar content management systems for online publishing
Prior experience of working with Content Management System (WordPress) to test new editorial features and suggest improvements.
Structured, and focused on both details as well as overall goals.
Comply with company branding and guidelines.
Service minded, flexible, self-directed and with a drive to take responsibility.
A team player that easily adapts and drives improvements in a positive way.
Eager to deliver the best quality experiences possible.
Social and positive.


Good to have:

Familiarity with a markup language, which could be Markdown, AsciiDoc, HTML, SGML, XML, or


Interested?

Does this sounds like the perfect next step for you? Great! Please don’t hesitate to apply for the role by clicking the Apply-button below! In connection with this you will have to answer a few short questions.

If you want more information or have questions about the role, contact Sofie Garpered, sg@kimm.se

Selection takes place on an ongoing basis and the position may be filled before the last application date.

Welcome with your application! Wee look forward to hear from you!

Are you curious to know more about what it is like to work as a consultant with us, read more here. We want our employees at KiMM & Wise Professionals to have the most fun time in their careers and this of course also applies to you as a hired consultant. We care that you feel part of the gang and we are happy to tell you more about that during the process.

Ansök nu