Lund: Handläggare logistik

Hitta ansökningsinfo om jobbet Handläggare logistik i Lund. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Lund inom den kategorin.

Publicerad: 2023-05-25 // Varaktighet: Heltid

Välkommen att tjänstgöra i Regional stab vid MR S

Om enheten
Är du intresserad av logistikplanering och uppföljning inom såväl insats som förbandsproduktion på regional nivå?  Vill du vara med att bidra till Sveriges försvarsförmåga? I så fall har vi en plats för dig! Tillsammans skapar vi förutsättningarna för förbanden inom MR S att lösa sina uppgifter.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
I din roll som Handläggare logistik är du placerad vid logistikavdelning (J4) vid MR S stab. I logistikavdelningen ingår avdelningschef, teknisk chef, militärregionläkare, stabsläkare, stabssjuksköterska, transportofficer, försörjningsofficer, försörjningsbefäl,  försörjningshandläggare och materielhandläggare.

Du kommer tillsammans med avdelningskollegorna ansvara för planering, genomförande och uppföljning inom logistikområdet för att stödja MR S fem militärregiongrupper, insatsverksamhet och stab. En stor del av arbetet utförs administrativt i FM-stödsystem PRIO och LIFT.
Du kommer ha tät kontakt med stabens övriga avdelningar, militärregiongrupper, stödjande LogE vid garnisoner inom MR S samt kollegor på övriga militärregioner.

Övriga arbetsuppgifter är bl.a. att handlägga ärenden inom logistikområdet, framtagning av logistiklägesbild, delta i planeringsuppgifter inom staben och biträda chefen J4 inom dennes ansvarsområden.

I din roll som handläggare logistik är du stabsmedlem vilket innebär att du även kommer få bidra till samordning och stöd till andra delar av staben och till funktioner ute i militärregionen. Du kommer att bli krigsplacerad i Regional stab. Resor med övernattning förekommer i tjänsten.


KRAV
Kvalifikationer


• B-körkort
• Genomfört gymnasieutbildning med godkända betyg eller motsvarande som vi bedömer likvärdigt


Personliga egenskaper
Vi söker dig som är noggrann och tar ansvar, har ett gott omdöme samt god samarbetsförmåga. Du behöver kunna tempoväxla, vara stresstålig dessutom ha en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.

Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

 

För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättsvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se).


MERITERANDE


• Genomförd värnplikt
• Praktisk kännedom om Försvarsmaktens materiel såsom fordon och vapen och rutiner kopplade till hantering av dessa
• Tidigare anställning i Försvarsmakten inom logistikområdet.
• Erfarenhet av stabstjänst inom logistik på taktisk nivå eller förbandsnivå
• Erfarenhet av arbete i Försvarsmaktens system för förnödenhetstjänst, LIFT och PRIO
• God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska
• Erfarenhet av att arbeta i ISUS och SWECCIS samt god förmåga att hantera Microsoft Office


Övrigt
Anställningsform:                                    Tillsvidareanställning, anställningen inleds med 6 månaders provanställning
Sysselsättningsgrad (hel-deltid):              Heltid
Arbetsort:                                                 Revingehed
Tillträdesdatum:                                       231001 eller enligt överenskommelse

För upplysningar om befattningen kontakta:
Avdelningschef Ewa Persson 0708478442

Fackliga företrädare:
OF                 Krister Forsberg                  nås via växeln 046-368000
OFR/S           Senadin Sela                       nås via växeln 046-368000
SEKO           Sven-Erik Borg                  nås via växeln 046-368000
SACO           Maria Iglesias                     nås via växeln 046-368000


Sista ansökningsdag

Välkommen med din ansökan senast 2023-06-01. Din ansökan bör innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning.

 

Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats.
--------------------------------------------------------
Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet:

Södra Militärregionen (MR S) är ett krigsförband och en Organisationsenhet där Chef och Stab är lokaliserad till Revingehed. Organisationen består av Chef med stab, fem utbildningsgrupper för utbildning och stöd av hemvärn samt ca 7000 hemvärnssoldater organiserade i elva bataljoner och ett antal fristående enheter. C MR S med regional stab leder underställda förband, samverkar med regionala och lokala aktörer, leder säkerhets- och underrättelsetjänsten samt stödjer operativ- och taktisk chef som löser uppgift inom regionen.

Södra Militärregionens organisation och verksamhetsområde omfattar länen Östergötland, Jönköping, Kalmar, Kronoberg, Blekinge och Skåne. Läs mer om Södra militärregionen här.

I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård och bra balans mellan arbete och privatliv.

En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap.
Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning.

Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas.

Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Lund som Handläggare/Utredare, offentlig förvaltning

Nedan visas andra jobb i Lund som Handläggare/Utredare, offentlig förvaltning.

Programplanerare vid LTH:s kansli

Läs mer Maj 16
Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens främsta lärosäten. Här finns omkring 47 000 studenter och mer än 8 800 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor.


Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Jämställdhet, lika villkor och mångfald är grundläggande principer för alla delar av vår verksamhet.




Beskrivning av arbetsplatsen
Utbildningsavdelningen är en del av LTH:s kansli och du kommer som programplanerare att ingå i en grupp om 21 medarbetare som arbetar med examina, antagning, programplanering respektive schemaläggning.

Vi som arbetar här har många olika kontaktytor och samarbeten. Kommunikation och lösningsfokus är viktiga delar i vårt dagliga arbete. 
På LTH:s kansli har vi bland annat en aktiv trivselgrupp, som arrangerar olika aktiviteter och som bidrar till vårt goda arbetsklimat. 

Vi erbjuder
Lunds universitet är en statlig myndighet vilket innebär att du får särskilda förmåner, generös semester och en förmånlig tjänstepension. 
Vi har även ett flextidsavtal som skapar goda förutsättningar för balans mellan arbete och fritid. Vi tillämpar även Lunds universitets avtal om distansarbete, vilket kan ge möjlighet att till viss del arbeta på distans.
Läs mer på universitetets webbplats om att vara anställd hos oss https://www.lu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss

Arbetsuppgifter och ansvarsområden
Programplanerarens främsta arbetsuppgift är att vara administrativt ansvarig med koordinering av en eller flera programledningar. Arbetet består bland annat av beredning och uppföljning av programmens arbete, utbildningsutbud, handläggning av individärenden, kontakter med institutionerna, övriga program och nämnder inom LTH. Arbetet förutsätter god förmåga att kunna planera, organisera och prioritera samt innebär mycket kontakter med såväl studenter som anställda inom olika delar av verksamheten. 

Som programplanerare ingår du i en eller flera programledningar som har till uppgift att ansvara för utveckling och kvalitet i våra utbildningsprogram. Programplaneraren har ett särskilt ansvar för en rättssäker handläggning och att programledningen följer de lagar, förordningar och administrativa regler som gäller för högskolesektorn och Lunds universitet. 

Vidare kommer du som programplanerare tillsammans med dina kollegor även att arbeta med utveckling av rutiner och administrativa processer. Arbetet är komplext och följer en årscykel som innebär att många till synes avgränsade delar hänger samman och hur de utförs har stor betydelse för helheten. Även andra arbetsuppgifter inom utbildningsadministration kan förekomma.

Kvalifikationer 
Krav för anställningen är:
- Utbildning på högskolenivå eller utbildning och/eller erfarenhet som kan anses motsvarande.
- Väl utvecklad organisatorisk- och administrativ förmåga.
- Erfarenhet av motsvarande arbetsuppgifter vid högskola/universitet eller motsvarande.
- Erfarenhet av arbete med studieadministrativa individärenden, t.ex. tillgodoräknadeärenden.
- God förmåga och erfarenhet av att arbeta i olika studieadministrativa system såsom Ladok, NyA m.fl.
- Goda kunskaper om de regelverk som gäller för högskolesektorn.
- Goda kunskaper i svenska och engelska.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Vi söker dig som har god förmåga att arbeta självständigt, men även kunna samarbeta med många personer i olika roller. Du har ett flexibelt arbetssätt och god förmåga att strukturera och prioritera arbetsuppgifter samt kan hantera en arbetssituation där många olika arbetsuppgifter ska lösas parallellt i en dynamisk verksamhet, med tidvis högt tempo. Vidare är du initiativtagande och serviceinriktad.

Meriterande för anställningen är:
- Erfarenhet av arbete med utbildningar inom teknikområdet.

Hänsyn kommer att tas till hur den sökande genom sin erfarenhet och kompetens bedöms komplettera och stärka det administrativa arbetet inom avdelningen samt bidra till dess framtida utveckling.

Övrigt
Anställningen är tillsvidare med omfattning 100 procent. Önskat startdatum i november 2024 eller enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas. 
Intervjuer kommer att hållas i augusti.

Så här söker du
Ansökan ska innehålla CV och personligt brev med motivering till varför du är intresserad av anställningen och på vilket sätt anställningen matchar dina meriter. Ansökan bör även innehålla examensbevis eller motsvarande samt övrigt som du önskar åberopa (kopior av betyg, uppgifter till referenser, rekommendationsbrev etc)”. Vid ansökan ombeds du att besvara ett antal urvalsfrågor.

Välkommen med din ansökan!

LTH – Lunds Tekniska Högskola – är den tekniska fakulteten vid Lunds universitet. På LTH utbildar vi människor, bygger kunskap för framtiden och arbetar hårt för att utveckla samhället. Vi skapar utrymme för briljant forskning och inspirerar till kreativ utveckling av teknik, arkitektur och design. Här läser närmare 10 000 studenter. Varje år publicerar våra forskare – varav många verkar inom världsledande profilområden – omkring 100 avhandlingar och 2 000 vetenskapliga rön. En rad forskningsresultat och studentarbeten förädlas till innovationer. Tillsammans utforskar och skapar vi – till nytta för världen.

Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler.

Ansök nu

Verksamhetsutvecklare med fokus attraktivt och hållbart campus

Läs mer Jun 14
Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens främsta lärosäten. Här finns omkring 47 000 studenter och mer än 8 800 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor.


Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Jämställdhet, lika villkor och mångfald är grundläggande principer för alla delar av vår verksamhet.




Om arbetsplatsen
På Kansli S vid Samhällsvetenskapliga fakulteten är vi 50 medarbetare, och vi finns i lokaler på Gamla kirurgen i Paradisområdet mitt i centrala Lund.

Vi arbetar med kvalificerat verksamhetsstöd för fakultetsledning och fakultetens institutioner inom utbildning, ledningsstöd, forskning, HR, ekonomi och kommunikation. Vårt arbete präglas av självständighet, högt engagemang och ansvarstagande med ett stort förtroende från ledningen. Vi gillar att utmana oss själva och tänka nytt och har ett ständigt pågående utvecklingsarbete.

Vi erbjuder
Lunds universitet är en statlig myndighet vilket innebär att du får särskilda förmåner, generös semester och en förmånlig tjänstepension. Kansli S är en hybrid arbetsplats där möjlighet att arbeta på distans upp till 2 dagar i veckan finns. Läs mer på universitetets webbplats om att vara anställd vid Lunds universitet https://www.lu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss

Arbetsuppgifter och ansvar

Fakulteten arbetar med stora förändringar gällande lokaler, renovering, byggnation, förändring av arbetsplatser och studiemiljöer, samt organisation. Som verksamhetsutvecklare kommer du att ha en viktig roll i den förändringsresa som Samhällsvetenskapliga fakulteten just nu befinner sig på. Uppdraget som verksamhetsutvecklare hos oss innebär både operativa delar och taktiska/strategiska delar. Huvudsakliga arbetsuppgifter innebär primärt arbete med samordningsuppgifter, mindre utredningsuppdrag, dialogarbete, samt dokumentation och förändringsledning.

Rollen arbetar specifikt mot fakultetens https://www.sam.lu.se/internt/campusutvecklingoch dels med ett kommande pilotprojekt som syftar till samordning och likvärdig samt professionell hantering och utveckling av frågor relaterade till fysiska miljöer och byggnader med särskilt fokus på ändamålsenliga lokaler, en god arbetsmiljö, säkerhet och tillgänglighet. Campusutvecklingsprojektet har som syfte att skapa miljöer som stödjer verksamhetens kärnuppgifter: utbildning, forskning och samverkan. Målet är att utveckla ett attraktivt och hållbart campus som gynnar både medarbetare och studenter.

Du kommer att ingå i ett projektteam med placering på Kansli S. Arbetet innebär ett nära samarbete med projektteamet, fakultetens institutioner och fakultetsledningen.  Dessutom kommer du att samarbeta med olika roller på kansliet och fakulteten, samt med nyckelfunktioner inom olika verksamhetsområden vid Lunds universitet, såsom LU-byggnad, LU-service och motsvarande funktion vid andra fakulteter på universitetet. Rollen som verksamhetsutvecklare är dynamisk, vilket innebär att förändringar i arbetsuppgifter och omfattning kan förekomma, och nya uppdrag kan tillkomma.

Kvalifikationer

Vi söker en person som har ett tydligt verksamhetsfokus och är analytisk med förmåga att förstå problem, kunna föreslå lösningar, se samband och dra slutsatser. Någon som snabbt kan sätta sig in i de olika projektens syften och som kan arbeta målinriktat för att uppnå mål, i kombination med en utmärkt känsla för service. Någon som gillar att arbeta i projektform, som är snabb, produktiv och motiverad samt har ett starkt engagemang och entusiasm för sitt arbete. Vi ser gärna att du tar initiativ och ansvarar för att arbetet går framåt, oavsett om arbetet sker individuellt eller i team. Hänsyn kommer tas till hur du genom din erfarenhet och kompetens bedöms komplettera och stärka arbetet inom Kansli S samt bidra till dess framtida utveckling.

Krav för anställningen är:

- Högskoleutbildning som vi bedömer relevant eller motsvarande längre arbetslivserfarenhet som vi ser som likvärdig. 
- Du har några års erfarenhet av arbete med samordning, förändringsledning och verksamhetsutveckling med fokus på fysiska miljöer.
- Erfarenhet av att självständigt och strukturerat arbeta med projekt med krav på samverkan mellan många olika intressenter. 
- Du har en god kommunikationsförmåga och kan med lätthet uttrycka dig på svenska och engelska.

Meriterande för anställningen är:

- Erfarenhet av arbete inom högre utbildning, forskning eller annan offentlig verksamhet.
- Erfarenhet av frågor kopplat till fysiska miljöer och med fokus på någon eller flera av perspektiven fysisk planering, IT-utveckling, arbetsorganisation, arbetsmiljö eller liknande. 

Övrigt
Anställningen är tillsvidare med omfattningen 100 %, med tillträde snarast 2024. Provanställning kan komma att tillämpas.  

Så här söker du
Anställningen söks via universitetets rekryteringssystem. Ansökan ska innehålla personligt brev med motivering till varför du är intresserad av anställningen och på vilket sätt anställningen matchar dina meriter. Ansökan ska även innehålla CV samt övrigt som du önskar åberopa. 

Samhällsvetenskapliga fakulteten vid Lunds universitet är ett av landets ledande kunskapscentra för forskning och utbildning inom samhälls- och beteendevetenskap. Med verksamhet i både Lund och Helsingborg, över 700 anställda och cirka 5 700 helårsstudenter är fakulteten en av Lunds universitets största. Vi erbjuder en kreativ akademisk miljö med engagerade studenter och medarbetare. Vår huvuduppgift är att utveckla, förmedla och förvalta kunskap om samhälle, människa och organisationer i en miljö som präglas av öppenhet, tolerans och nyfikenhet.

Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler.

Ansök nu

Utredare med ansvar för tillsyn

Läs mer Maj 28
Om rollen och dina arbetsuppgifter
I tjänsten kommer du att ansvara för tillsynen av de fristående förskolorna belägna inom Lunds kommun.

I detta ingår att genomföra regelbunden tillsyn av de fristående förskolorna med tillhörande handläggning. Den regelbundna tillsynen innefattar förberedande arbete, verksamhetsbesök, intervjuer (med medarbetare, rektor, huvudman och, i vissa fall, vårdnadshavare), kommunicering av intervjuprotokoll, fullständig ägar- och ledningsprövning samt beslutsskrivande.
När det gäller ägar- och ledningsprövningen inhämtar du det underlag som behövs, vilket består av flera delar. En del avser exempelvis inhämtande av uppgifter från olika myndigheter för bedömning av lämpligheten av personer som ingår i ägar- och ledningskretsen.

I arbetsuppgifterna ingår också att genomföra uppföljningar av samtliga beslut med föreläggande efter regelbunden tillsyn, fullgöra kommunens skyldigheter avseende råd- och vägledning, handlägga ärenden om ansökningar om tillstånd att bedriva fristående förskola samt ett ansvar för att tillse att kommunens e-tjänster avseende fristående förskolor hålls uppdaterade. Det ingår även att vara drivande i arbetet med att utveckla processerna kopplade till uppdraget.

Arbetsuppgifterna genomförs i nära samarbete med förvaltningens jurister.

Vi söker dig
Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom pedagogik, juridik eller statsvetenskap och erfarenhet av tillsynsarbete på myndighet.
Det är meriterande med arbete som förskollärare, lärare eller rektor.
Du är självgående, strukturerad och analytisk samt har en mycket god språklig förmåga. Du är intresserad av att självständigt driva och utveckla processer samt är noggrann och effektiv. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Det är meriterande med arbete som förskollärare, lärare eller rektor.

Erfarenhet av tillsynsarbete på myndighet

Som medarbetare hos oss erbjuds du en rad förmåner med fokus på balans, trygghet och hälsa. Lunds kommun är en stor organisation med många spännande verksamheter och möjligheter för medarbetare till utveckling. Som medarbetare får du även tillgång till vår förmånsportal där du enkelt kan se dina förmåner och administrera dessa.
https://lund.se/arbete-och-lediga-jobb/sa-ar-det-att-arbeta-med-oss/det-har-ger-vi-dig-som-medarbetare

Om arbetsplatsen
På utbildningskansliet arbetar ca 40 personer med förvaltningsövergripande frågor såsom ekonomi, lokalförsörjning, utvecklings- och kvalitetsfrågor, HR, antagning, IKT och elevhälsa. Vår arbetsmiljö är kreativ och stimulerande med engagerade kollegor inom olika professioner som samarbetar för att bidra till god kvalitet och utveckling av våra verksamheter. Tillit, arbetsglädje och hjälpsamhet är ledord i vårt dagliga arbete. Tillsammans är ett nyckelord för oss och ingen är ensam när utmaningarna känns svåra.

Vår arbetsplats är belägen i centrala Lund.

Utbildningsförvaltningen ansvarar för gymnasieskola, anpassad gymnasieskola, vuxenutbildning, internationell grundskola och modersmålsverksamhet och har drygt 1 200 anställda. Som anställd här är du delaktig i att bedriva utbildning av hög kvalitet, och med ett stort engagemang för våra elever. Vi rustar eleverna för framtiden – med målet att varje elev ska nå sin fulla potential som människa och medborgare.

Här får du plats att växa. Inom Lunds kommun sätter vi kunskapen i centrum och skapar möjligheter att utvecklas i arbetslivet. Vi erbjuder en inkluderande arbetsmiljö, och chans att påverka och göra skillnad. Vill du bli en av oss?

Ansök nu

Planeringssekreterare

Läs mer Jun 7
Om rollen och dina arbetsuppgifter
Som planeringssekreterare kommer du att ha en central roll i beredningen av ärenden inför politiska beslut.

Du kommer att hantera utredningar inför och/eller på uppdrag av vår nämnd i skilda frågor inom förskolans och skolans verksamhetsområde. Du kommer att ta fram yttranden över bland annat remisser, motioner och Lundaförslag. I ditt uppdrag ingår att samordna beredningsarbete som involverar många olika kompetenser inom förvaltningen och ibland också andra förvaltningar och myndigheter.  Arbetsbelastningen kan variera över tid utifrån ärendeflödet. Du kommer att implementera och verkställa politiska beslut samt arbeta med att utveckla vår uppföljning av nämndens beslut. 

Uppdraget som planeringssekreterare är relativt nytt och har gränssnitt mot flera andra funktioner på förvaltningen. Du bidrar till att utveckla innehållet i tjänsten efter verksamhetens behov.

Tjänsten är ett vikariat på ca ett år.

Vi söker dig som
Vi söker dig som har en högskoleexamen som arbetsgivaren bedömer relevant för arbete inom offentlig förvaltning. Du har tidigare erfarenhet av utredningsarbete inom offentlig verksamhet, gärna inom skilda kommunala förvaltningar. God kunskap om lagar och regler som styr förskolans och skolans verksamhet är ett krav. Erfarenhet av att utvecklingsarbete gällande administrativa processer och rutiner samt av att samordna arbete mellan olika kompetenser är meriterande.

För att lyckas i uppdraget som planeringssekreterare krävs att du är strukturerad och drivande med ett analytiskt förhållningssätt. Du har förmåga att göra objektiva och väl underbyggda bedömningar i komplexa frågor. Du ser till helhetens bästa i ditt arbete.

Du är kommunikativ med ett pedagogiskt och lyhört förhållningssätt. Du har en mycket god förmåga att uttrycka dig på enkelt och korrekt skriven svenska. Du skapar och värdesätter goda relationer och samverkar gärna med andra för att nå resultat.

Erfarenhet av våra digitala verksamhetssystem är meriterande.

Välkommen med din ansökan!

Vi erbjuder dig
Som medarbetare hos oss erbjuds du en rad förmåner med fokus på balans, trygghet och hälsa. Lunds kommun är en stor organisation med många spännande verksamheter och möjligheter för medarbetare till utveckling. Som medarbetare får du även tillgång till vår förmånsportal där du enkelt kan se dina förmåner och administrera dessa.
https://lund.se/arbete-och-lediga-jobb/sa-ar-det-att-arbeta-med-oss/det-har-ger-vi-dig-som-medarbetare

Om arbetsplatsen
Tjänsten är organiserad inom verksamhetsgrupp Kansli där även Enheten för placering och förvaltningsadministration och Myndighetsenheten ingår. På kansliet finns totalt ca 20 medarbetare i olika funktioner inom administration, handläggning och juridik t.ex. administratör, chefsstöd, huvudregistrator, barn- och elevadministratör, myndighetshandläggare, nämndsekreterare och processamordnare. Den utannonserade tjänsten är ett vikariat, under planeringssekreterares tjänstledighet. 

Som planeringssekreterare har du ett nära samarbete med din planeringssekreterarkollega och förvaltningens nämndsekreterare.

Inom kansli arbetar vi tillsammans utifrån våra respektive uppdrag och sätter stort värde på att hjälpa varandra när det behövs.

På barn- och skolförvaltningen arbetar vi för att skapa likvärdighet och goda förutsättningar för att alla barn och elever inom våra förskolor, grundskolor och anpassade grundskolor ska nå sina mål. Tillsammans arbetar vi för en enhetlig och tydlig styrning av förskola och skola i en modern och effektiv organisation, med målet att möjliggöra en utbildning i världsklass. Våra ambitioner är höga och vi strävar alltid efter att skapa goda förutsättningar för utveckling och värnar om en hög kvalitet i verksamheten.

Här får du plats att växa. Inom Lunds kommun sätter vi kunskapen i centrum och skapar möjligheter att utvecklas i arbetslivet. Vi erbjuder en inkluderande arbetsmiljö, och chans att påverka och göra skillnad. Vill du bli en av oss?

Ansök nu

Handläggare till Etikprövningsmyndigheten i Lund, vikariat

Läs mer Maj 16
Etikprövningsmyndigheten är en myndighet med ca 25 medarbetare utspridda på 6 orter i landet. Vår uppgift är att pröva ansökningar om etikprövning enligt lagen (2003:460) om etikprövning av forskning som avser människor. Lagen har till syfte att skydda den enskilda människan och respekten för människovärdet vid forskning. Myndigheten har sitt säte i Uppsala och regionala kontor i Umeå, Stockholm, Linköping, Göteborg och Lund. De regionala kontoren är små arbetsplatser med två till fem medarbetare. Chef ansvarig för kontoret i Lund utgår från Uppsala.
Som liten myndighet har vi korta beslutsvägar och alla medarbetare får vara med i utvecklingen av rutiner, arbetssätt och den gemensamma arbetsmiljön. Vi arbetar nära varandra även om vi sitter på olika orter. Arbetsgruppen har en fin sammanhållning och arbetar dagligen tillsammans via digitala verktyg, telefon och e-post. Samtliga medarbetare träffas ett antal gånger under året. Arbetet på den egna orten sker på plats på kontoret minst några dagar i veckan men man kan även arbeta viss tid på distans.
Arbetsuppgifter: Etikprövningsmyndigheten må ha få anställda medarbetare, men vi har en stor verksamhet med ca 500 ledamöter, fördelade på 21 avdelningar. Avdelningarna har beslutssammanträden en gång i månaden och då fattar de beslut i etikprövningsansökningarna. Din uppgift är att ta ansvar för den administrativa handläggningen av ansökningarna. Det består bland annat av att granska dem administrativt och fördela dem till en avdelning. Varje handläggare ansvarar för en eller flera avdelningar och inför beslutssammanträdet skriver du kallelse med dagordning där du fördelar ärendena till en ledamot med vetenskaplig kompetens som är föredragande för ärendet. Handläggaren är således inte föredragande vid beslutssammanträdet. Du ansvarar för att kalla till beslutssammanträdet, protokollföra beslutssammanträdet och ta fram utkast till beslutformuleringar utifrån avdelningens bedömning och direktiv.
Mellan beslutssammanträdena hanterar du ansökningar som gäller ändringar i tidigare godkända ärenden. Din arbetsuppgift är att validera ansökan administrativt för att sedan fördela ärendet till föredragande och beslutsfattare.
I arbetsuppgifterna ingår även att löpande ge råd och stöd till sökanden om ansökningsförfarandet samt de lagar och regler som styr etikprövningen. Det sker huvudsakligen via telefon och e-post. Vanligt förekommande arbetsuppgifter är även att handlägga förfrågningar om utlämnande och sekretessprövning av allmänna handlingar.
Hos oss tar alla anställda ett gemensamt ansvar för helheten. Det gör vi genom att dela på andra administrativa uppgifter som förekommer på myndigheten och vi försöker i möjligaste mån göra det genom att ta vara på varje medarbetares individuella intresse och erfarenhet inom arbetet. Vi arbetar både individuellt och i olika team. Teamen kan bestå både av kollegor på orten och av kollegor på andra orter.
Kvalifikationskrav:
Relevant högskoleutbildning eller motsvarande erfarenhet som av arbetsgivaren bedöms likvärdig. Ämnesområde kan vara samhällsvetenskap, naturvetenskap eller annat som kompletterar myndighetens nuvarande kompetens.
Aktuell, flerårig, erfarenhet av handläggning vid en statlig myndighet eller annan offentlig förvaltning.
Mycket god datorvana och vana av att arbeta i olika datasystem.
Mycket god administrativ skicklighet med ett noggrant arbetssätt och ansvarstagande.
Mycket god kommunikativ förmåga och förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift, internt och externt, såväl på svenska som på engelska.
Erfarenhet av diarieföring och arkivering.
Erfarenhet av sekretessprövning av allmänna handlingar.

Personliga egenskaper: Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet såsom att:
Du är ansvarstagande, noggrann och strukturerad.
Du är van vid att arbeta självständigt och lösningsorienterat samt har en god förmåga att prioritera bland arbetsuppgifterna och att ansvara för att dessa slutförs.
Du har lätt för att skapa goda relationer, är van vid att samverka och har förmåga att kommunicera på ett lyhört och smidigt sätt.
Du trivs med administrativt arbete och du tycker om att ge bra service och stöd.

Etikprövningsmyndigheten värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionsvariationer och livserfarenhet.
Välkommen med din ansökan, via e-post till registrator@etikprovning.se, senast den 10 juni 2024. I e-postens rubrik/ämnesrad anger du ditt namn (för- & efternamn) samt dnr 2024-03326-03.

Ansök nu

Andra jobb i Lund från Försvarsmakten

Nedan visas andra jobb i Lund från Försvarsmakten .

Södra skånska regementet P 7 söker CBRN- officer/ Chef CBRN- banan

Officer
Läs mer Jun 10
Om enheten/ arbetslaget


CBRN- banan är en del av Garnisonsenheten på P 7 och utgör en regional resurs inom funktionen CBRN med huvuduppgift att utbilda instruktörer. Ca 80 instruktörer utbildas årligen på P 7, huvuddelen av dessa består av specialistofficerare. CBRN- banan stödjer även inom funktionen på övningar från enskild soldat upp till bataljons nivå.
CBRN- banan har två befattningar, en chef samt en instruktör.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
• Planera och genomföra kurser som erbjuds inom funktionen CBRN, enligt SkyddC                      utbildningskatalog
• Vara kurschef/ examinator/ lärare för regionala CBRN- kurser
• Vara övningsledare/ instruktör vid funktionsträning inom Militärregion Syd
• Utbilda inom, förvara, hantera och förnya behörigheter gällande utbildningsmateriel samt          CBRN- ämnen
• Ansvara för samt utveckla förbandets förmåga inom området CBRN
• Ansvara för att dokumentation, rutiner och krav kopplat till andra myndigheter (såsom              Arbetsmiljöverket och Strålskyddsmyndigheten) efterlevs
• Tillser att utbildningskrav CBRN uppnås på särskilda befattningar inom förbandet


Kvalifikationer


• Officersexamen eller specialistofficersexamen, företrädelsevis inom CBRN
• B- körkort

Meriterande


• Behörig CBRN- föreståndare
• Behörig CBRN- förrådsman
• Stabsutbildning och erfarenhet av stabsarbete på lägst bataljons nivå
• Specialinstruktör CBRN
• Erfarenhet av tjänstgöring som lägst stf-/plutonchef inom Försvarsmakten
• ADR klass 7

 
För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättsvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se).

Övrigt
Anställningsform: Tillsvidare, 6 månaders provanställning tillämpas
Sysselsättningsgrad: Heltid
Arbetsort: Revingehed 
Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse
 
För upplysningar om befattningen kontakta:
Chef Utbildningsavdelningen Kn Andreas Jönsson 070-2802546

För information om rekryteringsprocessen kontakta:
Rekryteringskoordinator Elvira Stafverfeldt 0738-557180
Rekryteringskoordinator Anna Hansén 0704-739434 

Fackliga företrädare:
Officersförbundet: of-p7@mil.se
OFR/S: senadin.sela@mil.se
SACO: saco-revinge-p7@mil.se
SEKO: seko-revinge-p7@mil.se
Välkommen med din ansökan senast 2024-09-23. Din ansökan bör innehålla CV samt ett personligt brev. 



Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats.
--------------------------------------------------------
Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet:

Södra skånska regementet kallas också för P 7. P står för pansar eftersom regementet främst använder sig av pansarfordon. Vi genomför en militär grundutbildning för värnpliktiga i markstrid, mekaniserad och motoriserad strid med stöd av våra huvudfordon som är: stridsvagn 122, stridsfordon 9040C och pansarterrängbil 360.

P 7 har heltid- och deltidsanställd personal som tjänstgör i sina olika befattningar nationellt och internationellt.

I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv.

En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap.
Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning.

Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas.

Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

Ansök nu

P 7 söker insatssoldater till IBSS

Soldat/Sjöman
Läs mer Jun 11
IBSS på P 7 är en trivsam arbetsplats med varierande arbetsuppgifter. Hos oss ges du möjligheter till kompetensutveckling, liksom att du får ta stort ansvar. Vi värdesätter ömsesidigt förtroende och som medarbetare i denna befattning ingår du i ett hjälpsamt och kompetent arbetslag.


Tjänsten som insatssoldat är placerad vid G2 Und/Säk-avdelning. IBSS upprätthåller den allmänna ordningen och säkerheten inom Revingeheds garnison samt ansvarar för insats mot och bevakning av Försvarsmaktens skyddsvärda objekt och verksamhet. IBSS P 7 bedriver även transportskydd (TPSS) av Försvarsmaktens transporter.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
I din tjänst är du soldat i den grupp du placeras i. Tjänsten som insatssoldat innefattar uppgifter av olika karaktär, bland annat kommer du hantera tekniska larmsystem, sambandssystem, ingå i en insatsberedd skyddsstyrka, hantera administration, genomföra rutinarbete inom skydd och bevakning inom garnisonen samt transportskydd i hela riket. Som insatssoldat arbetar du i passtjänst i ett fast arbetslag av gruppstorlek. Tjänsten ger goda förutsättningar även för dig som inte är bosatt i Lunds kommun.

Kvalifikationer


• Genomförd värnplikt/militär grundutbildning med godkänt resultat
• Körkort lägst klass B (manuell växellåda)
• Godkänd skyddsvaktsutbildning
• 2 års tjänstgöring som GSSK

Meriterande


• Erfarenheter inom säkerhetstjänst
• Godkänd brukare av Pistol 88 Block A
• Godkänd brukare av Pistol 88 Block B
• Godkänd brukare Närkamp Block D samt expanderbatong
• Militära förarbevis
• Tung personterrängbil
• Internationell tjänstgöring
• Tidigare tjänstgöring inom Revingeheds garnison
• Militärpolis
• CLS/Stridssjukvårdarutbildning

 Personliga egenskaper

Vi söker dig som är en förtroendeingivande och flexibel person med kommunikativa färdigheter och hög samarbetsförmåga. Du bör vara stresstålig, kunna tempoväxla samt uppfylla det fysiska krav som tjänsten kräver.

Du trivs med att arbeta självständigt och har en god samarbetsförmåga. Du tycker om att ta ansvar, att kunna planera och driva arbetsuppgifter samtidigt som du jobbar nära dina kollegor. Du är väl medveten hur du agerar under stress och kan prioritera ditt arbete utefter situation.

Du känner dig trygg i att företräda myndigheten i offentliga sammanhang och kommunicera med såväl stora som små grupper med olika kunskapsnivåer inom sakområdet. Du har god social kompetens, är serviceinriktad och flexibel gentemot såväl interna som externa intressenter. Du är noggrann, säkerhetsmedveten och har hög integritet.

Du ska dela Försvarsmaktens värdegrund, försvarsmaktens uppförandekod och representera Försvarsmaktens verksamhet i din yrkesroll.

I din tjänst som insatssoldat så är du i en myndighetsutövande position och det ställer höga krav på social förmåga och professionalism.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Övrigt
Anställningsform: Tidsbegränsad anställning med stöd av "GSS-Lagen". Anställningstid 6 år, med möjlighet till förlängning till upp till 12 års total tjänstgöringstid.

Sysselsättningsgrad: Heltid. Arbetstiden i den rullande passtjänsten innefattar dags-, kvälls- och nattjänst med jour, samt inkluderar även helgarbete. 35 tim arbetsvecka.

Arbetsort: Revingehed, resor i tjänsten förekommer.

Tillträdesdatum: Snarast möjligt eller enligt överenskommelse.

Individuell lönesättning tillämpas.

 

För upplysningar om befattningen: Markus Svärd via växeln 046- 36 80 00

Fackliga företrädare


• OF: of-p7@mil.se
• OFR/S: senadin.sela@mil.se
• SACO:saco-revinge-p7@mil.se
• SEKO: seko-revinge-p7@mil.se 



Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats.
--------------------------------------------------------
Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet:

Södra skånska regementet kallas också för P 7. P står för pansar eftersom regementet främst använder sig av pansarfordon. Vi genomför en militär grundutbildning för värnpliktiga i markstrid, mekaniserad och motoriserad strid med stöd av våra huvudfordon som är: stridsvagn 122, stridsfordon 9040C och pansarterrängbil 360.

P 7 har heltid- och deltidsanställd personal som tjänstgör i sina olika befattningar nationellt och internationellt.

I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv.

En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap.
Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning.

Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas.

Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

Ansök nu

Vikarierande idrottsledare till Revinge garnison

Friskvårdsledare
Läs mer Maj 31
Om enheten
Idrottssektionen är en del av Garnisonsenheten på P 7 (Södra Skånska Regementet) och arbetar med idrott och fysisk prestationsförmåga. I arbetet möter du Försvarsmaktens personal och är en specialist inom området idrott för civilanställda, soldater och officerare samt bidrar med din kompetens i värnpliktsutbildningen.

Inom Försvarsmakten följer vi FM FysS (Försvarsmaktens Fysiska Standard) som innebär att all anställd personal skall träna tre timmar i veckan fördelat på styrka, kondition och rörlighet. En av idrottssektionens uppgifter är att tillgodose möjligheter och förutsättningar för detta. I tjänsten ingår praktiskt arbete och fysisk belastning.

 Huvudsakliga arbetsuppgifter






• Leda och utveckla arbetet inom idrott och fysisk prestationsförmåga.
• Utbilda och instruera inom ämnet idrott och fysisk prestationsförmåga.
• Ansvara för och leda tävlingsverksamhet.
• Leda större arrangemang såsom föreläsningar, tävlingar (lokalt och regionalt) samt personalgemensamma dagar.
• Utföra daglig tillsyn, iordningställande och kontroll av utbildningsanordningar (gym, hinderbanor, fotbollsplan, spår och utegym).
• Administrativt dagligt arbete och hantera inkommande och utgående skrivelser samt        beställningar och inventering i system PRIO.
• Utbilda testledare samt leda och genomföra fysiska tester.
• Vara ett stöd till personalen i hälsorelaterade frågor.


Kvalifikationer


• Universitetsexamen/högskoleexamen inom idrott/hälsa/fysiologi
• B-körkort
• God fysik
• Goda kunskaper i tal och skrift på svenska

Meriterande


• Erfarenhet av att leda träningspass och fysiska aktiviteter
• God datorvana inom Office-paketet
• Militär erfarenhet
• Utbildad testledare FmFysS

Personliga egenskaper
Du har lätt för att bygga goda och förtroendeingivande relationer. Du har lätt för att arbeta med andra människor och trivs med att arbeta i ett aktivt och levande kontor. Vi söker dig som är pedagogisk, initiativrik och flexibel på uppkomna händelser samt ändrade förutsättningar. Du ska kunna leda andra och vara bekväm med att tala inför större samt mindre grupper. 
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet!

För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättsvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se).

Övrigt
Anställningsform: Vikariat till och med 2025-05-30
Sysselsättningsgrad: Heltid
Arbetsort: Revingehed men tjänsteresor förekommer
Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse
 
För upplysningar om befattningen kontakta:
Idrottsledare Sofie Englund 0709-185 816
Idrottsledare Karoline Reneskog Ingemarsson 070-550 12 74


För information om rekryteringsprocessen kontakta:
Rekryteringskoordinator Elvira Stafverfeldt 0738-557180
Rekryteringskoordinator Anna Hansén 0704-739434 

Fackliga företrädare:
Officersförbundet: of-p7@mil.se
OFR/S: senadin.sela@mil.se
SACO: saco-revinge-p7@mil.se
SEKO: seko-revinge-p7@mil.se
Välkommen med din ansökan senast 2024-06-03. Din ansökan bör innehålla CV samt ett personligt brev. I det personliga brevet vill vi att du motiverar varför du är lämpad för denna befattning.









Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats.
--------------------------------------------------------
Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet:

Södra skånska regementet kallas också för P 7. P står för pansar eftersom regementet främst använder sig av pansarfordon. Vi genomför en militär grundutbildning för värnpliktiga i markstrid, mekaniserad och motoriserad strid med stöd av våra huvudfordon som är: stridsvagn 122, stridsfordon 9040C och pansarterrängbil 360.

P 7 har heltid- och deltidsanställd personal som tjänstgör i sina olika befattningar nationellt och internationellt.

I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv.

En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap.
Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning.

Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas.

Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

Ansök nu

Södra skånska regementet söker handläggare till Mobiliseringsavdelningen.

Lagerplanerare
Läs mer Maj 29
Vill du ha ett spännande arbete? Vara med och utveckla och påverka en organisation som arbetar både i fredsorganisation och i krigsorganisation.
Vi söker nämligen en ny kollega på vid Mobiliseringsavdelningen P 7 i Revingehed.

Om enheten
Mobiliseringsavdelningen Revinge tillhör Logistikenheten. Logistikenheten leder planering,
genomförande och uppföljning av logistik- och stödverksamhet till krigsförband, skolor, staber och andra organisationsenheter inom Försvarsmakten.
Syftet med Logistikenheten är att bidra till en starkare Försvarsmakt genom en välfungerande
logistik i fred, kris och krig.

Mobiliseringsavdelningen är länken mellan utbildningsorganisationen och krigsförbanden avseende förnödenhetsförsörjning. Vi krigsplacerar materiel vid krigsförbanden och tillgodoser utbildningsorganisationens behov av materiel. Avdelningen består av ca. 20 medarbetare fördelat på avdelningschef, mobiliseringshandläggare och en mobiliseringssektion. Arbetet vid avdelningen är varierande och utvecklande och vår professionella service och kunskap efterfrågas dagligen. Vi ser till att ha kul på jobbet, håller en professionell och trevlig ton mot varandra och våra kunder, jobbar tillsammans och hjälper varandra. Arbetstempot är stundtals högt och det är därför viktigt att du håller dig i fysisk form. En stor del av arbetet genomförs i grupp vilket bidrar till ett väl utvecklat kamratskap och god gemenskap.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Det övergripande arbetet går ut på att genomföra planering, uppföljning och att utge direktiv till enheter hur materiel ska krigsplaceras och förrådshållas i Försvarsmakten. Detta innebär att du har en hel del kontakt med våra interna och externa kunder.

Det mesta av vår vardag handlar om att se till att vår kärnverksamhet och att krigsplaceringar inom förnödenhetsförsörjning fungerar. För att genomföra detta använder vi oss av systemstöd i SAP miljö (PRIO). Detta medför att god datakunskap inte bara är en fördel utan ett krav hos oss.

Du kan också få leda projekt som avdelningen fått i uppgift att genomföra. 

 
 Kvalifikationer


• 3-årig gymnasieutbildning eller motsvarande kunskaper som av arbetsgivaren bedöms som likvärdigt.
• Goda Datakunskaper


• Mycket god vana av arbete inom MS Officepaketet
• Körkortsbehörighet B.
• Tidigare erfarenheter inom förrådshållning avrop och/eller logistik.
• Goda kunskaper i Försvarsmaktens redovisningssystem LIFT/PRIO
• Goda kunskaper i Försvarsmaktens materielprocesser
• Tidigare arbete inom Försvarsmakten eller annan relevant kunskap om organisationen.

Meriterande


• Erfarenhet av att utbilda
• Erfarenhet av att arbeta i projekt 
• Förarbevis i Försvarsmakten
• Erfarenhet av att arbetsleda
• Erfarenhet/behörighet som avsändare farligt gods väg/flyg/sjö

Personliga egenskaper

Du är strukturerad och resultatorienterad i ditt sätt att arbeta. Du är kreativ och vetgirig inom ditt expertområde.

Du är analytisk och lösningsorienterad och tar till vara på möjligheterna istället för att fokusera på problemen.
Du har egen drivkraft och trivs att arbeta tillsammans med andra yrkeskategorier. Du har hög personlig integritet och kan fatta självständiga beslut. Flexibilitet och samarbetsförmåga är en förutsättning för tjänsten liksom god fysisk kondition.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.


Anställningsform: Tillsvidare
Sysselsättningsgrad: Heltid
Arbetsort: Revingehed
Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse eller snarast möjligt. Vi tillämpar sex månaders
provanställning.
Övrigt: Till ansökan skall bifogas CV och personligt brev.

Fackliga företrädare:

OF: of-p7@mil.se

OFR/S: senadin.sela@mil.se
SACO: saco-revinge-p7@mil.se
SEKO: seko-revinge-p7@mil.se

För upplysningar om befattningen kontakta:
Chef Mobiliseringsavdelningen Fredrik Björkman, fredrik.7.bjorkman@mil.se, 0768-639805

Rekryteringskoordinator Anna Hansén 0704-739434
Rekryteringskoordinator Elvira Stafverfeldt 0738-557180

Välkommen att registrera Din ansökan, innehållande CV samt övriga handlingar, senast 2024-06-12

  

 

 

Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats.
--------------------------------------------------------
Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet:

Södra skånska regementet kallas också för P 7. P står för pansar eftersom regementet främst använder sig av pansarfordon. Vi genomför en militär grundutbildning för värnpliktiga i markstrid, mekaniserad och motoriserad strid med stöd av våra huvudfordon som är: stridsvagn 122, stridsfordon 9040C och pansarterrängbil 360.

P 7 har heltid- och deltidsanställd personal som tjänstgör i sina olika befattningar nationellt och internationellt.

I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv.

En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap.
Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning.

Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas.

Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

Ansök nu

P 7 söker en GSS/K med sambands- och ledningsbakgrund

Soldat/Sjöman
Läs mer Maj 6
P 7 är i en expansiv period med uppgift att utbilda pansarbataljon (Pbat), mekaniserad bataljon (Mekbat) och brigadförband (7.Brig).

Ledningssystemsektionen (Ledsystsekt) ingår i Garnisonsenheten (P 7/GarnE) och vi stödjer utbildningen bland annat genom att ansvara för, vidmakthålla och utveckla utbildningsanordningar avsedda för utbildning inom ledning- och sambandsfunktionen. Vår arbetsplats omfattas i huvudsak av ledningshuset med tillhörande lektionssalar och teknik för samband.

Inom ramen för uppgiften ovan söker P 7 dig som är grundutbildad inom ledning och samband.

Huvudsakliga arbetsuppgifter


• Stöd i drift och underhåll av P 7 sambandsnod avsedd för utbildning, övningar och beredskap. Grundutbildning inom Mobilt Kärnnät (MKN) är meriterande.
• Stöd i drift och underhåll av P 7 utbildningsanordningar samband. Här är det önskvärt om du har IS-assistentutbildning i botten, men det är inget krav. Däremot ser vi att du har genomfört utbildning samband grunder.
• Genomförande av regionala utbildningar inom ramen för Regional Befattningsutbildning (RBU) Ledsyst där P 7 har ett utbildningsansvar för förbanden i syd (P 18, FMTS, Lv6 och Ing 2). Vi utbildar värnpliktiga IS-assistenter till kärnnod och sambandsgrupper till SbE. Här omfattar uppgiften även stöd till P 7 lokala stabslinje.
• Stöd i ledsystsektionens rutintjänster såsom materielutlåning, underhåll och förvaltning av sektionens sambandsmateriel samt övrigt stöd vi ger till P 7 förband.

Kvalifikationer


• Godkänd militär grundutbildning.
• Genomfört utbildning samband
• B-körkort

Meriterande


• Grundläggande IS-assistentutbildning motsvarande den utbildning du får som soldat/gruppchef i Kärnnod.
• Grundläggande utbildning Mobilt Kärnnät (MKN) motsvarande den utbildning du får som sambandssoldat/gruppchef på en Sambandsenhet (SbE)

Personliga egenskaper

Du har lätt för att arbeta tillsammans med andra och har god förmåga att ta initiativ inom ramen för tilldelade uppgifter. Du är nyfiken och vill lära dig mer inom lednings- och sambandsfunktionen. Du är god vän av ordning och reda.

P 7 ger dig goda möjligheter till vidareutbildning inom lednings- och sambandsfunktionen, främst som kurser.

Övrigt

Arbetsort: Revingehed
Anställningsform: Tillsvidare
Sysselsättningsgrad: Heltid
Lön enligt överenskommelse.
Din placering blir på Garnisonsenheten och Ledningssystemsektionen.

Kontaktperson för frågor om befattning samt rekryteringsprocess:
Fj Torbjörn Sjölin, C Ledningssystemsektionen, 070-508 22 93

Fackliga organisationer
OF of-p7@mil.se
OFR/S senadin.sela@mil.se 
SACO saco-revinge-p7@mil.se
SEKO seko-revinge-p7@mil.se

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats.
--------------------------------------------------------
Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet:

Södra skånska regementet kallas också för P 7. P står för pansar eftersom regementet främst använder sig av pansarfordon. Vi genomför en militär grundutbildning för värnpliktiga i markstrid, mekaniserad och motoriserad strid med stöd av våra huvudfordon som är: stridsvagn 122, stridsfordon 9040C och pansarterrängbil 360.

P 7 har heltid- och deltidsanställd personal som tjänstgör i sina olika befattningar nationellt och internationellt.

I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv.

En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap.
Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning.

Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas.

Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

Ansök nu

Mekaniker till Markverkstad Syd, Revingehed

Fordonstekniker/Bilmekaniker/Personbilsmekaniker
Läs mer Apr 22
Vi är i en tillväxtfas och söker nu tekniker! Har du tidigare erfarenhet inom teknik och har ett stort teknikintresse? Tycker du om att jobba varierat? Då kan detta vara ett spännande jobb för dig!

Vad kan vi erbjuda dig?
Hos oss får du möjlighet att arbeta med spännande arbetsuppgifter för att bidra till att göra Sverige och världen lite säkrare. Vi värdesätter ömsesidigt förtroende och hos oss får du både ett eget ansvar och goda möjligheter att kompetensutvecklas. Våra medarbetare är viktiga för oss och du ha möjlighet att förena det professionella och det privata. Vi ger även möjlighet att träna på arbetstid, generösa arbetstidsavtal, föräldralön samt upp till sju veckor semester per år.

Markverkstäderna (MvE) är en enhet inom Försvarsmaktens tekniska skola, FMTS, som utför underhåll på Försvarsmaktens markmateriel, flygbasmateriel och levererar tekniskt systemstöd. Detta innebär underhåll i form av tillsyn, reparationer, tillverkning, demontering/skrotning, modifieringar, driftstöd, teknisk anpassning och materielundersökning. Markverkstadsenheten levererar tjänster enligt kundkrav. Du kommer att tillhöra Markverkstad Syd som bedriver verksamhet i Revingehed, Ronneby, Karlskrona och Tofta, tillsammans är vi ca 140 medarbetare.

Arbetsuppgifter
Som stridsfordonsmekaniker arbetar du huvudsakligen med underhåll, reparation och felsökning på stridsfordon, både band- och hjulgående, och dess system. Främst kommer du hantera stridsfordon 90. Arbetet innebär både förebyggande och avhjälpande underhåll samt modifiering och ombyggnad utifrån fastställda underlag.

Kvalifikationer


• Lägst fullgjord och avslutad två- eller treårigt gymnasium med inriktning mot teknik eller motsvarande, alternativ kompetens förvärvad genom yrkeserfarenhet som av arbetsgivaren bedöms som likvärdig
• Datorvana med kunskaper i MS Officepaketet, främst Word och Excel
• Goda kunskaper inom teknik och felsökning.
• B-körkort

Personliga egenskaper
Du är en lagspelare som arbetar bra självständigt likväl som i grupp. Som tekniker är du strukturerad, beslutsam samt gör korrekta avvägningar och prioriteringar. Du är flexibel och kan med lätthet ställa om ditt fokus och anpassa dig i en föränderlig miljö. Vidare söker vi dig som har en positiv attityd till arbetet och verksamheten samt är villig att lära dig och utveckla dina kompetenser som tekniker.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se).

Meriterande


• Kylcertifikat
• Tidigare erfarenhet av arbete som stridsfordonsmekaniker eller mekaniker inom liknande område
• Försvarsmaktens mekanikerutbildning på något fordonssystem är önskvärt, alternativt systemteknikerutbildning.
• Tidigare erfarenhet och kunskap av verkstadsdrift och materielunderhåll i Försvarsmakten
• Kännedom om Försvarsmakten och dess system

Övrigt
Anställningsform: tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning
Sysselsättningsgrad: heltid, dagtid – varierande arbetstider kan förekomma
Arbetsort: Markverkstad Syd/ Revingehed
Tillträdesdatum: snarast efter överenskommelse

Arbete medför även krav på resor och tjänstgöring, såväl inrikes som utrikes. Tjänsten är en civil befattning.

Arbete med härdplaster kan förekomma på markverkstaden.

Upplysningar om befattningen
Detaljchef Emil Nilsson: 070-975 20 79

Information om rekryteringsprocessen
HR Alexandra Falk: 070-848 17 61

Fackliga företrädare
SACO: Håkan Eliasson
OFR-S: Tony Svensson
SEKO: Irene Ström, Jörgen Jansson
OFR-O: Anders Norén

Samtliga kontaktas via tfn 035-266 20 00

Sista ansökningsdag
Välkommen med din ansökan senast 2024-05-26. Din ansökan bör innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning.

Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats.
---------------------------------
Försvarsmaktens tekniska skola, FMTS, med huvudort i Halmstad är ett logistikförband där tekniken står i centrum. Förbandets verksamhet vilar på fyra ben – utveckling, utbildning, verkstads- och krigsförbandsproduktion. För att Försvarsmaktens förband ska kunna verka behöver de fungerande materiel och för det har FMTS en viktig roll.

FMTS har ett funktionsansvar för den tekniska tjänsten inom Försvarsmakten, vilket bland annat innebär att följa teknikutvecklingen för att kunna förutse kommande behov men även föreslå förändringar och förbättringar.

Här finns spännande utvecklingsmöjligheter för den som är tekniskt intresserad, både på grundläggande och mycket avancerad nivå. FMTS utbildar officerare, specialistofficerare, och civilanställda i teknisk tjänst inom samtliga försvarsgrenar. Utöver det så utbildas soldater inom logistik.

FMTS har verksamhet över hela Sverige, från Revingehed i söder till Boden i norr. Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått såväl på hemmaplan som runt om i världen.
I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård och en god balans mellan arbete och privatliv.

Försvarsmakten tillvaratar de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten. Vi välkomnar därför sökanden med olika bakgrund och erfarenheter i våra rekryteringar. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands men innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning.

Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas.

Ansök nu