Lund: Manager IT Helpdesk - Windows & Linux

Hitta ansökningsinfo om jobbet Manager IT Helpdesk - Windows & Linux i Lund. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Lund inom den kategorin.

Publicerad: 2023-05-25 // Varaktighet: Heltid

Vill du jobba på ett va?xande fo?retag med 4000 ansta?llda runt om i va?rlden? Där va?ra IT-system och tja?nster a?r viktiga verktyg na?r vi supportar va?rt bolag? Trivs du i att leda andra människor och där samarbete ger positiva resultat? då är detta någonting för dig! Vi söker just nu en Manager till IT Helpdesk- Window & Linux till vårt team på huvudkontoret i Lund.

Ditt framtida team

Vår IT Helpdesk avdelning ansvarar först och främst för att supportera alla våra medarbetare i Sverige. Vi är totalt närmare 40 dedikerade och professionella kollegor som supporterar våra två svenska kontor i Lund och Linköping. Utöver det så finns det ett antal Helpdesk kontakter och kontor i våra dotterbolag runtom i världen som vi ansvarar för att agera bollplank mot och till viss mån agerar vi även 2nd line support.

IT Helpdesk är fördelade i 3 olika team som arbetar med:

* Windows och Linux
* Mac, Konferensrumsutrustning och Telefoni
* Interna system

Du kommer att ingå i och leda ett team bestående av 13 personer som ansvarar för support av alla Windows och Linux klientdatorer. Vi arbetar tillsammans för att ge våra användare oslagbar service i såväl handhavande som tekniska frågor. På IT Helpdesk är vårt fokusområde 100 % användarnöjdhet genom att eftersträva korta svarstider för våra användare samt professionellt bemötande.

Rollen:

Som Manager på IT Helpdesk leder du ditt team som ansvarar för Windows och Linux med flera inkommande kanaler. Det är viktigt att du ser helheten och tillsammans med teamet skapar och genomfo?r du fo?ra?ndringar fo?r att vidareutveckla IT Helpdesk utifra?n gemensamma ma?l. I rollen kommer du att samarbeta med flera olika team, ba?de inom IT Helpdesk, alla intressenter inom Axis och pa? va?ra dotterbolag runt om i va?rlden. Du kommer att rapportera till IT Helpdesk manager och tillsammans med IT Helpdesk ledningsgrupp planerar för strategier och förbättringsarbeten.

Vem är du?
Vi so?ker dig med erfarenhet som chef inom IT och helst inom support. Fo?r att lyckas i rollen beho?ver du ha ett genuint intresse fo?r ma?nniskor, teknik (främst både PC hårdvara och operativsystemen Windows och Linux) och support. Du a?r da?rmed bra pa? att bygga fo?rtroende och att fa? dina medarbetare att va?xa och ka?nna entusiasm info?r sitt arbete. Vi ser även att du:

* Med ödmjukhet, engagemang och energi utvecklar du ba?de individer, grupp och verksamhet pa? ett strukturerat sa?tt
* Vidare a?r du prestigelo?s och strävar ständigt efter förbättringar

Hur är det att jobba med oss?
Öppenhet pratas det om i många företag men på Axis är det en del av våra kärnvärden. Vår största tillgång är förmågan att samarbeta. Vi vet att bra idéer kan komma när som helst och var som helst och därför uppmuntrar vi alla att bidra och vara innovativa. Är du en person som gillar att vara med där det händer, göra skillnad och bidra till att putta vår värld en bit i en positiv riktning så kommer du att känna dig hemma hos oss. Vi jobbar hela tiden aktivt med vår kultur där laganda, lika möjligheter för alla och att ha roligt är centrala delar.

Du ska gilla att jobba hos oss och därför erbjuder vi förmåner såsom flexibel arbetstid, morgonfika varje dag, fredagskaka, företagsbonus, friskvårdsbidrag, sjukvårdsförsäkring och din alldeles egna Axis-cykel - för att nämna några.

Redo att agera?
Har du fler frågor är du välkommen att kontakta rekryterande chef Reza Ghorbani på 046 272 2316 eller Helene Löfqvist 046 287 9959. Vi granskar ansökningar kontinuerligt.



#JoinUs

Alla platsannonser →

Andra jobb i Lund som Helpdesktekniker/Supporttekniker

Nedan visas andra jobb i Lund som Helpdesktekniker/Supporttekniker.

Finsk- & svensktalande till 1st linesupport

Läs mer Maj 16
Är du finsk- och svensktalande och älskar problemlösning? Se hit!

Nu utökar vi vårt team och söker en finsk- och svensktalande till vår 1st linesupport baserad i Lund.

Supportfrågorna är mycket varierande vilket är en tjusning med jobbet. Din dag kommer mestadels bestå av kundkontakt via telefon, chatt eller mejl. Du kommer lära dig mycket om allt och med denna kunskap vara ett stöd för båda våra kunder och dina medarbetare.

Vi på Lime är otroligt stolta och gillar att skryta över vår support; 98,6 % av våra kunder svarade att de är mycket nöjda med den service/bemötande de vår från supporten. Av alla ärenden som kommer in hanteras 75% av vår 1st linesupport och skulle mer utredning eller programmeringskunskap krävas skickas detta vidare till vår 2nd line eller 3rd line.

Här på Lime finns ett naturligt samarbete mellan våra olika avdelningar ifrån sälj, utveckling, implementation och support vilket underlättare vårt dagliga arbete inom supporten. Vi ser oss själva som ett stort team där alla ställer upp nära våra kunder behöver hjälp!

Vill du dessutom ha smarta kollegor i ett företag med hög trivselfaktor där entreprenörsanda, teknik och trefika står högt i kurs? Då har du kommit rätt!
Stämmer följande in på dig? Då är det dig vi letar efter!

Du talar svenska och finska flytande, är nyfiken, snabblärd och vetgirig samt gillar problemlösning i alla dess former. Du föredrar att jobba kundnära och är en lagspelare som är trevlig som tusan och har nära till skratt

Vi tror också att du har en bakgrund som passar in på följande:

- Stort teknikintresse
- Du älskar att lösa problem och ser dem som en möjlighet till personlig utveckling.
- Serviceminded och känsla för kundvård
- Du kan göra dig väl förstådd på svenska, finska, och engelska i både tal och skrift. Ytterligare nordiska språkkunskaper är också meriterande.
- Du hittar en struktur som underlättar för dig att hantera många ärenden på kort tid.

Om tjänsten och Lime

Supportavdelningen är placerade på vårt goa huvudkontor i Lund. Tillträde till tjänsten är enligt överenskommelse.

Vi gillar att prata om oss själva och om varför du borde vilja jobba här med oss. Istället för att skriva ner allt här har vi samlat ett gäng användbara länkar för dig, trevlig läsning:

- Om oss (den korta historien om Lime) »
- Våra fantastiska medarbetare, och kanske dina framtida kollegor? »
- Och såklart, vår lista över varför du borde vilja jobba här »

Sök bums!

Sugen på att vara en del av oss? Vi är måna om att få träffa dig så snart som möjligt och håller intervjuer löpande.

support, helpdesk, kundtjänst, kundservice, service, CRM, first line support, 1st linesupport, kundvård, finska, finsktalande, teknisk, teknik, fels ö__kning, kundsupport, jobb i Lund.

Lime är ett börsnoterat techbolag med 9 kontor i 6 länder. Vi växer konstant med ca 20 % per år och öppnade under hösten 2020 vårt första utomnordiska kontor i Nederländerna. Sedan dess har vi äntrat Tyskland och har ständigt ögonen öppna för nya, potentiella marknader. Men det där är bara siffror och fakta. Det riktigt härliga med Lime är vi som jobbar här - ett stort gäng omtänksamma, ambitiösa kollegor som kämpar för en värld där alla kundupplevelser överträffar förväntningarna. Med hjälp av smart teknik och träffsäker expertis förenklar vi kunders vardag och skapar förutsättningar för det där lilla extra. Något som fortfarande är unikt för ett mjukvarubolag som Lime är också att vi sköter hela produktlivscykeln själva - allt från utveckling, till leverans, till support. Vi tar helt enkelt ansvar för att kedjan är hel och välfungerande, med en twist. Vi kallar det #dontbreakthechain.

Ansök nu

2nd line supporttekniker

Läs mer Maj 23
Vill du vara en av hjältarna på Lime - som löser det ingen annan kan lösa, som hjälper kollegor och kunder i knipa? Är du trött på att ena dagen är den andra lik, utan möjlighet till utmaning och utveckling? Bra! Vi på Lime söker nu en mästerlig problemlösare till vår 2nd line support i Lund.

Vad kommer du att jobba med?

Du kommer att ingå i ett supportteam där vi är indelade i 1st line, 2nd line och 3rd line. Supportfrågorna är mycket varierande vilket är en tjusning med jobbet. 1st line tar alla inledande ärenden som kan komma att skickas vidare till 2nd line eller 3rd line beroende på hur teknisk eller tidskrävande frågan är. Du kommer jobba med flertalet av våra mjukvaror med fokus på felsökning av mer avancerade problem, både client och server-side.

Du behöver kunna mycket om mycket och vara ett tekniskt stöd i alla dess former för både våra kunder och dina kollegor. Din roll är helt enkelt att vara hjälten!
Vem är du?

Du är pragmatisk, snabblärd, vetgirig och gillar problemlösning i alla dess former. Du gillar att jobba kundnära och i många olika miljöer och är en lagspelare som är trevlig som tusan och har nära till skratt.

Om följande också passar in på dig kan detta vara en riktig handen-i-handsken-matchning:

- Du har erfarenhet av Windows-miljöer samt teknisk felsökning, alternativt har du ett stort tekniskt intresse
- Du älskar till synes omöjliga utmaningar och ser dem som en möjlighet till personlig utveckling
- Du är service minded och har en känsla för kundvård
- Du kan göra dig väl förstådd på svenska och engelska i både tal och skrift, kan du dessutom något annat nordiskt språk är det ett plus

Vad erbjuder vi?

Helt ödmjukt kan vi berätta att vi har en fantastisk kultur på Lime!

Vi firar framgång och när vi når våra mål bjuder vi med alla kollegor på en företagsresa eller har en stor sommarfest. Vi har utöver det en årlig julfest, frukost varje måndag, gofika på fredagar samt wellness- och aktivitetsgrupper på respektive kontor som anordnar gemensamma aktiviteter. Vi tycker om att umgås med varandra – att ha kul och att prestera går hos oss hand i hand!

Förutom allt detta erbjuder vi kollektivavtal, aktiespararprogram, friskvårdsbidrag, pension samt stora möjligheter till personlig utveckling.

Om tjänsten och Lime

Supportavdelningen är placerad på vårt goa huvudkontor i Lund och tillträde till tjänsten är enligt överenskommelse, men gärna så snart som möjligt om du frågar oss.

Vi gillar att prata om oss själva och om varför du borde vilja jobba här med oss. Istället för att skriva ner allt här har vi samlat ett gäng användbara länkar för dig. Trevlig läsning:

Om oss (den korta historien om Lime) »
Och såklart, vår lista över varför du borde vilja jobba här »

**

Sök bums!

Sugen på att bli en del i gänget? Vi är måna om att få träffa dig så snart som möjligt och håller intervjuer löpande.

Lime är ett börsnoterat techbolag med 9 kontor i 6 länder. Vi växer konstant med ca 20 % per år och öppnade under hösten 2020 vårt första utomnordiska kontor i Nederländerna. Sedan dess har vi äntrat Tyskland och har ständigt ögonen öppna för nya, potentiella marknader. Men det där är bara siffror och fakta. Det riktigt härliga med Lime är vi som jobbar här - ett stort gäng omtänksamma, ambitiösa kollegor som kämpar för en värld där alla kundupplevelser överträffar förväntningarna. Med hjälp av smart teknik och träffsäker expertis förenklar vi kunders vardag och skapar förutsättningar för det där lilla extra. Något som fortfarande är unikt för ett mjukvarubolag som Lime är också att vi sköter hela produktlivscykeln själva - allt från utveckling, till leverans, till support. Vi tar helt enkelt ansvar för att kedjan är hel och välfungerande, med en twist. Vi kallar det #dontbreakthechain.

Ansök nu

First Line Support

Läs mer Maj 23
Tekniskt nyfiken och service minded problemlösare!

Hej! Kärt barn har många namn; supporttekniker, helpdeskagent, kundtjänstmedarbetare, kundservicekollega, 1st Line Support Tekniker, eller varför inte Super Awesome Customer Love Agent? Välj en benämning som du känner mappar in på jobbet där du stöttar kunderna i alla typer av användarfrågor men även en hel del felsökning och utredning kring våra egna mjukvaruprodukter. Du är förstakontakten utåt för våra kunder i behov av en hjälpande hand.

Vad är egentligen jobbet?

Kort och gott så tar du emot ärenden kring kunders problem och hjälper till att hitta en lösning. Du agerar guide för användaren och hjälper denne att få maximal nytta av sin CRM-lösning, samtidigt som du hjälper hen att bli mer effektiv i sitt sätt att jobba i systemet. Kanalerna in till oss är i dagsläget mail, telefon och chat.

Vad mer?

Vissa dagar är det högt tempo och många ärenden att jobba igenom, andra dagar är det längre ärenden som tar mer tid.

Vad överraskar med jobbet hos oss?

Support kan ofta förknippas med frustrerade och negativa kunder. Hos oss jobbar vi med ett samarbete med kunderna vilket gör att kunderna, trots att de kommer till oss i behov av hjälp, ändå är positiva och glada. Vi jobbar tillsammans för att hitta de bästa lösningarna och överträffar gärna deras förväntningar med att bjuda på extra tips och trix.

Hur ser teamet ut?

Supporten är uppdelad i first line, second line och third line. Hos oss på first line tar vi hand om runt 70 % av inkommande ärenden själva, vilket vi så klart är stolta över. Ännu stoltare är vi över att 98,6 % av kunderna är nöjda med den service vi ger dem. Det som avgör om ett ärende stannar hos oss är en kombination av komplexitet och hur tidskrävande det är.

Ja, men vilka är vi? En ganska eklektisk skara individer som kommer samman i all enkelhet och delar erfarenheter och livsöden. Insta-influencer, metal-trummis, livsnjutare, brädspelsspelare och Padel-fantast. Vi har inte en ”type”. Vi tycker att det är spännande att se vad våra olikheter kan bidra med till totalen. Våra gemensamma nämnare är dock en stark teamkänsla, kärlek till kundservice och problemlösning.
Vem är du?

Vi tror att du är nyfiken på både teknik och människor, snabblärd och triggas av problemlösning i alla dess former. Kanske har du erfarenhet av brädspel, sudoku, korsord, eller bara att ha analyserat serien ”The IT Crowd” innan och utan. Inte? Ta en titt på denna lista:

- Erfarenhet av call center eller motsvarande, men söker ett mera utvecklande och utmanande arbete med personligare kundkontakt kryddat med felsökning
- God känsla för kundvård
- Tekniskt allmänbildad och allmänt nyfiken
- Problemlösare i stort och smått och kittlas av tanken att få betalt för att lära dig nya saker och föra det vidare till kunderna
- Du talar och skriver flytande svenska och kan göra dig väl förstådd på engelska i både tal och skrift. Ytterligare nordiska språkkunskaper, främst danska är meriterande

Känner du igen dig? Det är så knivigt att beskriva dig i punktform innan vi haft vår första direktkontakt. Det är egentligen ganska oviktigt vad du gjort hittills. Det viktigaste är vad du vill göra framåt. Tänk så här. Gillar jag IT och teknik? Vill jag lära mig mer? Tycker jag om att ha mycket kontakt med kunder? Ja, men då väntar vi glatt på din ansökan så att vi tillsammans kan utforska om vi ska slå våra påsar ihop.

Lime är ett börsnoterat techbolag med 9 kontor i 6 länder. Vi växer konstant med ca 20 % per år och öppnade under hösten 2020 vårt första utomnordiska kontor i Nederländerna. Sedan dess har vi äntrat Tyskland och har ständigt ögonen öppna för nya, potentiella marknader. Men det där är bara siffror och fakta. Det riktigt härliga med Lime är vi som jobbar här - ett stort gäng omtänksamma, ambitiösa kollegor som kämpar för en värld där alla kundupplevelser överträffar förväntningarna. Med hjälp av smart teknik och träffsäker expertis förenklar vi kunders vardag och skapar förutsättningar för det där lilla extra. Något som fortfarande är unikt för ett mjukvarubolag som Lime är också att vi sköter hela produktlivscykeln själva - allt från utveckling, till leverans, till support. Vi tar helt enkelt ansvar för att kedjan är hel och välfungerande, med en twist. Vi kallar det #dontbreakthechain.

Ansök nu

Vi söker supporttekniker till Revingehed

Läs mer Maj 26
Nu söker vi driftingenjörer för att stärka vårt viktiga och kompetenta team med placering i Revingehed

Om uppdraget

Till vår statliga kund söker vi supporttekniker, uppdraget beräknas starta omgående och pågå till 2023-09-15. Omfattning av uppdraget är heltid med placering i Revingehed.

Denna tjänst är säkerhetsklassad och därav kommer en säkerhetsprövning samt en registerkontroll genomföras.

Dina arbetsuppgifter

Miljön som man kommer arbeta i är präglad av ambition, teknisk kompetens och möjlighet till egen utveckling. Vi söker dig som tycker om att anta nya utmaningar och löser problem med god ansvarskänsla. I tjänsten förekommer mycket direktkontakt med användare så din sociala kompetens kommer att sättas på prov. Du kommer främst att hantera IT-relaterade ärenden från användare på orten.

Exempel på arbetsuppgifter:

Användarsupport på plats

Felsökning av klienter, skrivare och övrig kringutrustning samt installation och utplacering av klienter.

Omsättning av IT-materiel.

Uppföljning och dokumentation

Dina kvalifikationer

3 årig Gymnasial utbildning med inriktning mot IT/Teknik eller motsvarande kompetens

Kunskaper och erfarenheter i Windows operativsystem och mjukvara.

Goda kunskaper i svenska, engelska både i tal och skrift.

B-körkort

Svensk medborgare

Som person ser vi att du är är serviceinriktad och engagerad samt tycker om att ha kontakt med människor. Vi ser att du är strukturerad, noggrann och ansvarsfull samt van vid dokumentation. Du gillar att jobba i team men har också förmågan att arbeta självständigt. Stor vik kommer att läggas vid personlig lämplighet

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Sanna Perjons sanna. perjons@bemannia.se

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 070 884 96 00

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

IT Assistant, part time

Läs mer Maj 8
CellaVision works to advance laboratory workflow and diagnostic certainty through intelligent microscopy. We are a world leader in digital microscopy and offer a full solution including instruments and reagents. Our products are used in healthcare services around the globe.

We work at the forefront of technology and use many of the latest advances in programming, chemistry, digital imaging, and machine learning. Joining our company means you will play an essential role in elevating healthcare through the evolution of microscopy.

Position: IT Assistant
Location: Lund, Sweden
Job type: Part time, Temporary

How will you contribute?

As a part-time IT assistant, you will be part of CellaVision’ s IT/IS department consisting of three employees who work full-time with IT operations, service, support, and planning. This is a great opportunity if you are a student and would like to gain valuable work experience alongside your studies. This role will require approximately 1-2 working days per regular working week during semesters, with an opportunity for more hours during summers and holidays.

Work tasks as an IT Assistant:

- Install computers and creating, managing, and documenting users in our various systems.

- Assist in moving and installing workstations.

- Willingness to develop applications using high level abstraction languages like C#,VB on Windows visual studio code.

What will you bring?

- You are a student with an ongoing academic education in data/IT and have at least two years left on your studies.

- You have a great interest in technology, computers and prior knowledge working in Windows environment.

- You are meticulous and structured with a good ability to prioritize between tasks.

- You enjoy planning, organizing, and running your work on your own, as well as doing this in an efficient and responsible manner.

- Good communication skills in English and Swedish in both verbal and written.

- Finally, you have a good ability to collaborate and solve problems, to eventually be able to take on additional tasks such as user support.

What we offer?

At CellaVision, we believe that Employee Recognition, Communication & Collaboration, Innovation & Continuous Improvement help us develop into the very best version of ourselves. Our culture is one of teamwork, partnerships, and caring relations. We also believe in having fun together!

We offer flexible working hours and depending on the role the possibility of hybrid work.

We believe in having fun together and meet for breakfast on Fridays, different team activities and company festivities. Some of our engaged team members lead running groups, games nights and meet ‘n’ eat lunches. In our office there is a free gym as well as a parking garage for bicycles and access to showers.

Ready to apply?

We work with a continuous selection so please apply sooner than later via our career site.

We do not accept application by email.

Diversity is in our blood

At CellaVision we understand not only the uniqueness of blood cells but also of people. We strongly believe in the power of diversity and recognise it as a driver of innovation. We are committed to building an inclusive culture for all our people.

CellaVision is a non-discriminatory workplace where qualified applicants receive consideration for employment without regard to race, nationality, ethnic or social origin, age, religion, political orientation, sexual orientation, gender identity/expression, family or marital status, pregnancy, disability, or any other basis prohibited by law.

More about us

CellaVision® was established in Sweden in 1994 with a vision to simplify, standardize, and digitize the manual analysis of blood cells in hematology laboratories. The company’s long-term success is a result of our commitment to innovation. Our goal is to provide value to patients, customers, and distributors by incorporating smart solutions into everything we do. Our research and development focus on offering superior analytical and diagnostic certainty by creating an ecosystem that combines reagents with hardware and software. Today CellaVision has 250 employees, with global Headquarters in Lund, Sweden.

The company has market support offices in 16 markets and a presence in over 40 countries with reagent development and manufacturing performed in Martillac, France.

For more information visit www.cellavision.com (http://www.cellavision.com)

Working together with human and artificial intelligence to advance diagnostics. - it’s in our blood.

Ansök nu

Andra jobb i Lund från Axis Communications AB

Nedan visas andra jobb i Lund från Axis Communications AB .

Sales Engineer - Sweden

Elektronikkonstruktör
Läs mer Maj 31
We are now looking for the right PERSON to extend the team of Sales Engineers & Technical Trainers within the Nordic region. This position will be based in Sweden. This is a role within presales focused on supporting our sales teams with technical competence and being the technical "bollplank" (Swedish for sounding board!)



Preferably we would like this person to be office-based in our HQ in Lund. However, for the right candidate - the location is not a showstopper, and we are open to discussing a remote setup within the Swedish region.



WHAT IS AXIS?
Axis is a fast-growing and innovative IT company with a global footprint. Our products and solutions focus on security surveillance and remote monitoring based on innovative, modern, open technology platforms. This is a Swedish-based company with around 4500 employees worldwide. Currently, we have offices in more than 20 countries and cooperate with partners in more than 70 countries. Axis offers a multicultural workplace with an open corporate culture. We allow and spur our employees' independent thinking. Here we bring together talented and creative people working towards the same goal - innovating for a smarter, safer world!



WHAT WILL YOU DO?

As a Sales Engineer, you will be the professional link between sales and technology, always explaining our fantastic portfolio and what it does for our customers. If we are lucky, you will find yourself in the middle of our customer's environment testing, showing, and educating them on how to use Axis solutions in their businesses. You will have the opportunity to visit new and exciting places that you would normally not be able to visit, from offices to industries, oil platforms, governmental sites, and Zoos (Yes, Zoo).


The role is responsible for researching, preparing, and presenting technical product presentations designed to provide the essential skills for our clients to successfully implement network video surveillance systems. You will hold inspiring presentations and demonstrations and create your own content based on audience and topic. You are a person that enjoys the balance of sitting and solving customer problems, designing the best video/audio and access control system in the comfort of your own home. At the same time, you are eager to pack your bags and equipment in order to get down to business, showcasing your theories and designs.



Apart from the above-mentioned tasks, it will be your job to:

* Support our key customers with technical advice and support in new projects. Working in close conjunction with our Key Account Managers and End Customer Team.
* Customize and adapt customer installations regarding Axis solutions together with partner software and/or hardware.
* Making customer visits, conducting product demonstrations and pilot installations as well as hands-on trials with customers and Partners.
* Set up technical installations to investigate new solutions and create material around findings.
* Supporting the sales organization in tender and RFP/RFQ process and answering project-related questions.
* Helping the sales organization to qualify tenders in order to select projects.
* Set up Axis demo area at events/trade shows and demonstrate Axis products to Customers.
* Continuously keep the technical knowledge up to date on the latest products.
* Provide selected pieces of training from the Axis Academy portfolio.
* Work with the central/global pre-sales organization and develop written pre-sales material of technical nature, both in the form of articles and PowerPoint presentations.
* Follow up on set KPIs related to the function and offer a contribution to reach the target set for the region.

As mentioned at the beginning of the advert, the role will preferably be office-based in Lund, but for the right candidate, we might be open to a remote setup. Regardless of location, the most important thing is a strong customer focus where some traveling within Sweden is expected. This will include site visits and customer meetings. Some international travel across the region will also be expected. Travel will also include visits/meetings to the global HQ in Lund Sweden.



WHO ARE WE LOOKING FOR?
We will focus on the personality and who you are, rather than exactly what you know. We would like to see that you are a focused and self-motivated team player with a technical background in IT, Telecom, or Networking/IP. We believe you love collaborating with other functions and people in order to get the job done. Preferably this comes from experience in presales, project-based work within the IT channel, or some kind of knowledge in networking, IP-based technologies, and/or applications. We would also like to see that you have some kind of foundation in network infrastructure (TCP/IP).

Apart from this, we believe you have/are:

* Professional in the Swedish & English language, written and spoken
* Experience in Network Configuration & Troubleshooting
* Knowledge of Audio/Video protocols & technology
* Knowledge of HTTP and MQTT integration
* Excellent organizational and follow-through skills
* Excellent communication skills in order to develop internal and external relationships.



WHAT CAN AXIS DO FOR YOU?
At Axis, you will be working within an international organization surrounded by enthusiastic people in an open-minded and innovative culture. We are growing rapidly, which means new challenges and opportunities to grow personally and professionally occur daily. Welcome to take part in our story of success!

READY TO ACT?
Axis is a company realizing the benefits of a diverse workforce. We know that group diversity creates a better working environment and promotes creativity, which is fundamental for our success. The first step of becoming an Axian is easy - all you have to do is apply!

Ansök nu

Experienced Electronics Engineer

IT-strateg
Läs mer Maj 31
Axis är ett världsledande företag i en bransch som tillhör framtiden. Vi älskar innovation och nya idéer, allra mest när de kommer från våra egna medarbetare. Vi tror att det är just uppmuntran till självständigt tänkande, öppenhet och samarbete som tagit oss till den position vi befinner oss i idag. Nu söker vi inom New Business en kreativ senior elektronikkonstruktör med stor passion för produktutveckling och audio!

Ditt framtida team:
Vi jobbar i crossfunktionella team med elektronik och mekanik i nära samarbete.
Axis utvecklingsteam är små, dynamiska och tar ansvar för sina egna expertområden. Vi jobbar agilt, med mycket frihet att styra över hur vi vill jobba och självklart har teamet mycket kul tillsammans.

På New Business är vi kreativa och innovativa och vi ser fram emot att bidra med detta både i vårt dagliga arbete men även när vi har andra aktiviteter som till exempel Innovation Days några gånger om året. Vi utvecklar flera produkter i teknikens framkant som kompletterar Axis videoerbjudande och erbjuder därmed Axis kunder de bästa produkterna, tjänsterna och lösningarna.

Rollen
Du kommer arbeta som elektronikansvarig i våra audio-projekt. Det innebär att du är med i projektens alla olika faser och ansvarar för koncept, design, verifiering och certifiering av hårdvaran utifrån de tekniska, kostnads- och tidsmässiga krav som ställts av projektledaren. Rollen kräver en stor portion av samarbete och kompromissande med olika discipliner så som mekanik, SW, CAD, projektledning, inköp, produktion, kravställare, leverantörer, etc för att hitta den bästa helhetslösningen.

Du kommer också vara en viktig del i att uppfylla Axis höga ambitioner rörande kvalitet till våra kunder genom ständigt förbättringsarbete och vidareutveckling av de verktyg och arbetssätt som elektronikgrupperna gemensamt använder inom Axis. Tillsammans med produktägare och vårt team kommer du även vara med att driva innovation och vidareutveckling av våra audio-produkter.

Vem är du?
Som elektronikkonstruktör på New Business har du har ett genuint teknikintresse och att du gärna vill lära dig nya saker. Du har en stark drivkraft att komma i mål och du brinner för goda, moderna tekniska lösningar. Du gillar att arbeta strategiskt och ta fram långsiktiga planer för arbetssätt och produkter samtidigt som du ständigt kommer att vara operativt involverad i flertalet projekt.

Som tillägg till ovan ser vi gärna att du:

* Har flerårig relevant erfarenhet och är universitetsutbildad inom elektronik!
* Du har goda kunskaper inom och
* Du är van att utveckla kompletta produkter, från idé till volymproduktion!
* Stort plus om du har erfarenhet från professionell utveckling av audioprodukter

Vad kan Axis erbjuda dig?
Axis erbjuder en mångkulturell arbetsplats med en öppen företagskultur. Vi tillåter och uppmuntrar våra anställda till självständigt tänkande. Redan från dag ett får du möjlighet att bidra med din kompetens i ett företag som tror på innovation och den enskilda individen. På Axis får du möjligheten att bygga ditt nätverk för framtiden. Här samlar vi duktiga och kreativa människor som alla arbetar mot samma mål - att skapa en smartare, säkrare värld. Kom in i gemenskapen och bidra med just din kunskap!

Redo att söka?
Vill du växa med oss? Sök redan idag - vi granskar ansökningar löpande! Om du har några frågor, hör av dig till rekryterande chef Jonathan Toft tel 0706-979627

Ansök nu

Key Account Manager - Digital Transformation

Key account manager
Läs mer Maj 31
Axis is now looking for a Key Account Manager - Digital Transformation. A significant growth opportunity in our long-term strategy within UK & Ireland, and our exciting Sales Region in Northern Europe. Would you like to be a part of an open environment and enable a smarter and safer world? Would you like to grow an already growing business even more? Do you love building relationships based on value and quality? If your answers are yes - you're exactly what we are looking for!

WHAT IS AXIS?
Axis is a fast-growing and innovative IT company with a global footprint. Our products and solutions focus on security surveillance and remote monitoring based on innovative, modern, open technology platforms. This is a Swedish-based company with around 4500 employees worldwide. Currently, we have offices in more than 20 countries and cooperate with partners in more than 70 countries. Axis offers a multicultural workplace with an open corporate culture. We allow and spur our employees' independent thinking. Here we bring together talented and creative people working towards the same goal - innovating for a smarter, safer world!



YOUR FUTURE TEAM?

As of today, the team is formed by 6 open, and driven Account Managers and Key Account Managers. You will report to Daren Lang, Manager of Global Partners & End Customers. Besides your closest teammates, you will also interact with many whole sales roles within Northern Europe, including Sales Engineers & Technical Trainers. In addition to sales, you will also work closely with marketing - always ensuring that partners in our region are getting the right attention and are properly covered.



Here are some faces that you'll get to know within Northern Europe: https://bit.ly/3uFsyVn

WHAT WILL YOU DO?

The Key Account Manager - Digital transformation is responsible for supporting the development of sales through strategic partners across Northern Europe. The role will work closely with strategic partners for cloud services and IT integration. You will also be the regional conduit between our region and the global organization, ensuring we are aligned at all levels.



Education is a cornerstone of the Axis business, and you will be required to create awareness and education of Axis solutions for individuals and business units both internally within Axis and externally across relevant partner networks. You are expected to be the regional brand ambassador.



Key responsibilities include but are not limited to:


* Develop and deliver a regional strategy for positioning Axis as the #1 choice of IoT sensors and data capture.
* Work closely with our global sales organization and across other Axis sales regions to develop best practices and strategic alignment.
* Identifying, nurturing, and developing new relationships with individuals and teams across both existing and new technical and commercial partners.
* Assist in the planning and delivery of Axis event strategy for digital transformation.
* Provide awareness and education through webinars, events, Axis Experience Centre tours and promote the values of the Axis brand.
* Identifying key industry forums and being a prominent thought leader in them.

WHO ARE YOU?
As a person, we believe you are positive and outgoing, and thrive when working with others. Your experience will show that you understand the process of using digital technologies to create new or modify existing, business processes, culture, and customer experiences. You are well-networked and able to clearly evidence success working in and with matrix organizations and dynamic ecosystems.



Cooperation across many diverse teams is easy for you and you easily create new relationships and networks. For you, being thrown into new environments is exciting, and you easily adapt to a change. Your method to cope with change is being flexible and creating structure both for you and your colleagues. In addition to this, we believe you love achieving goals and have an inner drive and motivation to reach them!



We would also love to see that you have/are:

* Some years of experience in sales, preferably within the IT industry
* Fluent language skills in English, written and spoken
* A big technical interest and/or experience in technology
* A natural presenter with excellent interpersonal skills



Bonus points for…

* Experience in the safety & security industry
* Experience in an indirect sales model

WHAT CAN AXIS DO FOR YOU?
At Axis, you will be working within an international organization surrounded by enthusiastic people in an open-minded and innovative culture. We are growing rapidly, which means new challenges and opportunities to grow personally and professionally occur daily. Welcome to take part in our story of success!

READY TO ACT?

Axis is a company realizing the benefits of a diverse workforce. We know that group diversity creates a better working environment and promotes creativity, which is fundamental for our success. The first step of becoming an Axian is easy - all you have to do is apply!



For more information please contact:

Daren Lang
Manager - Global Partners & End Customers

Ansök nu

Data Analyst, Operations & Supply Chain Development

IT-strateg
Läs mer Maj 16
At Axis Communications we are passionate about creating a smarter and safer world! Do you want to work with improvement of our global operations and supply chain through the role of a data analyst? We are now looking for a new member to the Analytics team within Operations Development at our headquarters in Lund. You will make a real impact developing solutions for improved decision making throughout our Operations organization.

Who is your future team?
Operations Development is a team of around 15 individuals with expertise including Supply Chain and Operations Management, Project Management, System Management, Innovation, Contract Management and Analytics. Operations Development Analytics is a team within Operations Development with 5-8 Supply Chain-oriented Data & Analytics professionals.

What you'll do here as a Data Analyst:
Your mission will be to drive improvements within operations and our global supply chain, focusing on analytics and business intelligence. You will work with colleagues in our different functions in Operations, understanding their problem and need, and together with them come to a solution for resolving that problem - mainly utilizing our Qlik Sense tool. You will lead these activities from request to implementation.

Your role also means that you play an important role in, together with other colleagues in the Operations Development team and in our IT department, developing our Analytics capabilities as well as improving our data foundation for exciting use cases in the future.

You will:

* Plan, define, develop, and maintain BI applications, mainly Qlik Sense

This is the core of the job and what you will do daily. But we also expect you to:

* Assess actual need and decide course of action together with colleagues
* Drive improvement activities for our way of working with Analytics
* Be an integral part in the work to reshape our data warehouse and strategy for data management

Who are we looking for/Who are you?
To be successful in the role you need to be an outgoing and driven person who finds it exciting to work in an ever-changing and innovative environment. You are good at building relationships at different levels and across organizational borders and can influence key stakeholders, as we are trying to find and establish the best possible solution for the entire organization. Delivering results is important to you since you know that you are making real impact and the solutions you build are needed in the organization. You enjoy not only analytics and business intelligence but finds it exciting and important to learn about Operations, our global supply chain, and the business. This will be important for you to succeed in collaborating with functions across Operations as well as other departments in Axis.

We expect you to have

* Minimum B.S., preferred M.S., university degree in a relevant field
* Minimum 3 years' experience working with business intelligence, utilizing Qlik Sense or a similar tool
* Proven experience from working in supply chain functions in a global environment
* A business-oriented mindset

Meritorious if you have experience working with

*
* Python
* Data management / Data governance
* Machine Learning

What Axis have to offer
Working with us will give you an excellent opportunity to develop in an organization that promote professional and individual growth and highly value work-life balance. We have a strong company culture based on openness, collaboration, and innovation where your contribution is making real impact. We offer you a career in a fast-growing, global, and constantly developing IT company where you can make a difference and grow together with us.

Ready to Act?
Please find out more from Staffan Olander, Analytics Manager, Operations Development.
+46 46 272 18 00.

Ansök nu

Technical Services Engineer, Dutch-speaking

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Maj 29
Axis now has a job opening for a permanent role in the Technical Services team, and we are eager to find a Dutch-speaking (native-level) Technical Services Engineer.



Take a look at your future team behind the scenes by clicking on/pasting this link:

https://youtu.be/7IhTip6pfMA



At your disposal, you will have senior Technical Services Engineers, a team of Product Specialists, and all your other Technical Services colleagues that are able to provide product-specific assistance and general help in the role. You will be a part of a diverse team of around 50 people.



This position is located in Lund, the southern part of Sweden, in close proximity to both Malmö and Copenhagen.



We offer great benefits, like breakfast every day, classic "Swedish Fika" on Fridays, physical training grants, insurance, and an extensive onboarding program.



What you will do as a Technical Services Engineer:

* Provide profound technical support to our partners and customers in the Dutch-speaking market (Benelux).
* Communicate with customers through a web-based ticketing system, telephone support, and chat system.
* Continuously grow your knowledge within the ever-expanding Axis product portfolio.



You have a lab with our product portfolio and supportive colleagues that allow you to dig deeper into complex scenarios and solutions in the back end.



Your primary responsibilities will be:

* Provide "first-call-resolution" wherever possible and have ownership of customer inquiries through fulfillment.
* Assist with product system navigation, first-time installation guidance, etc.
* Ask customers targeted questions to understand the root cause of the problem quickly.
* Concisely and effectively answer customer service inquiries.
* Diagnose and troubleshoot problems related to both software and hardware.



Who are we looking for?

Working as a Technical Services Engineer requires good communication and problem-solving skills. We believe that being energetic and self-sufficient is important to be successful in this role. Understanding professional communication, adapting to the customer needs, and following up with customers are important requirements.



Since you, as a Technical Services Engineer, will be supporting the Dutch-speaking market, you must be able to both speak and write Dutch on a native level as well as fluent English for this position.



We would love to hear that you have/are:

* An IT education/courses and experience from the IT-industry.
* Experience from customer support where you have had time to develop excellent communication skills.
* The ability to address technical issues with warmth and empathy - not only in verbal communication but also in written form.
* A good technical foundation to stand on, including network concepts and Microsoft Windows OS (bonus points for Linux-knowledge).
* Previous experience with technical troubleshooting.
* Bonus points for previous experience with Salesforce (Service Cloud).



As a member of the Axis team, you will be part of a young, dynamic and multicultural environment. You would be working with highly developed technology and a high-valued brand. Together with your colleagues, you will be considered a key asset in moving Axis towards the goal of being number one in their industry and giving our customers a state-of-the-art service.



Ready to act?

Openness might be a buzz word in other companies, but at Axis, this is the core of who we are. Our most important asset is our ability to cooperate. We have realized that great ideas can come from anywhere. Therefore, we encourage everybody to contribute and innovate.



Do you recognize yourself in this profile? Then we want to hear from you!



Kindly note that the role requires you to be able to both speak and write Dutch on a native level to be considered for the role.

Ansök nu

Test Engineer Safe City Test

Systemtestare
Läs mer Maj 29
Are you an experienced test engineer who has worked with embedded software or cloud? Or are you a newly graduated engineer with an interest in software testing and knowledge in network communication? Perhaps it's time for a new challenge within one of the region's largest Quality Assurance organizations? We are now looking for new colleagues to our Safe City Test team, working with body worn camera solutions.

Who is your future team?
The Safe City Test team is responsible for software testing of Axis' solution for body worn cameras. The solution consists of products with embedded software, applications, and services. You can read more about the solution area here.

The team is composed of skilled test engineers who are deeply committed to contributing to the release of high-quality products and solutions. The team members work closely with the development teams and product management.

What will you do as a test engineer?
You will together with the other test engineers work with software testing of new features and products within the body worn camera solution. The tasks for the team include:

* Implementing functional and non-functional test cases (manual and automatic)
* Creating and executing exploratory tests
* Tool development
* Analyzing logs and test results
* Verifying bug fixes
* Developing and improving test environments and test methods

Who are we looking for?
We expect that you are enthusiastic about quality and contributing to a great customer experience. It is also important that you appreciate problem solving and genuinely enjoy engaging with co-workers to get work done.

We'd love to hear that you have

* A Bachelor's or Master's degree in Computer science or equivalent
* Experience or sincere interest in software testing
* Knowledge or experience in embedded software or cloud.
* Knowledge in network communication
* Programming skills

Bonus points for:

* Knowledge or experience of implementing code in Python
* Knowledge or experience of working in a Linux environment

What Axis have to offer
One of our greatest assets is our focus on collaboration. We also know that good ideas can come anytime and anywhere and therefore we encourage everyone to contribute and be innovative. If you are a person who likes to make a difference, you will feel right at home with us!

The well-being of the employees is essential to us. We work actively with our culture where team spirit, equal opportunities for all and having fun are central parts. We want you to enjoy working with us! Therefore, we offer great benefits, e.g., flexible working hours, breakfast every day, classic Swedish fika on Fridays, corporate bonus, physical training grants, insurances, your very own Axis bicycle - just to name a few.

Ready to Act?
Do you want to join our team? Apply today, we evaluate applications continuously.
If you have any questions, you are welcome to reach out to hiring manager Louise Relkman +46 46 272 19 96.

Ansök nu