Lund: Utvecklingsinriktad dataskyddspecialist till framgångsrikt privacy team

Hitta ansökningsinfo om jobbet Utvecklingsinriktad dataskyddspecialist till framgångsrikt privacy team i Lund. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Lund inom den kategorin.

Publicerad: 2023-05-25 // Varaktighet: Heltid

Här får du plats att växa. Inom Lunds kommun sätter vi kunskapen i centrum och skapar möjligheter att utvecklas i arbetslivet. Vi erbjuder en inkluderande arbetsmiljö, och chans att påverka och göra skillnad. Vill du bli en av oss?


På kommunkontoret arbetar cirka 350 medarbetare inom strategiska funktioner. Tillsammans säkerställer vi att kommunen är en effektiv och modern organisation. Just nu befinner vi oss på en spännande utvecklingsresa med målet att fungera som en motor i utvecklingen av hela organisationen. Där vi tar ansvar för helheten, och sätter medborgarnas bästa i fokus.



Kommunkontorets juridiska enhet leder och samordnar koncernens juridiska verksamhet.

På enheten finns jurister och dataskyddsspecialister som tillsammans levererar vår vision om att ta ansvar för att skapa framtiden! Vi gör det genom att sträva efter att besitta den bästa kunskapen, vara innovativa och arbeta öppet och inkluderande. Vi är ett framgångsrikt exempel på när dataskydd och juridik lever nära verksamheten, där vi som en in-house resurs verkligen står för vårt motto om att vi styr genom att stödja!   

Vi kan erbjuda dig ett utmanande och utvecklande arbete med stora möjligheter att vara med och påverka en arbetsplats med stark laganda och modet att vara ledande inom dataskydd och kommunal affärsjuridik!

Om oss
Vårt arbete spänner över hela kommunens organisation och alla verksamhetsområden, från regelefterlevnad till verksamhetsutveckling. Vi drivs av att vara expertisen och samtidigt det verksamhetsnära stödet som hittar lösningar och skapar metoder som uppmärksammas långt utanför vår organisation.  

I vår vardag rör vi oss mellan många olika verksamhetsområden och kompetenser. På så sätt kan vi skapa förutsättningar för att lösa de riktigt komplexa utmaningarna, utveckla kommunen och ha en positiv påverkan för kommunens invånare och våra medarbetare.

Vårt uppdrag är att leda och samordna på helheten, skapa tydligare riktning och driva vårt gemensamma dataskyddsarbete utifrån organisationens ambitioner kring digitalisering. Vi tar ansvar för utveckling av gemensamma arbetssätt och en samordnad leverans i relation till alla verksamheter.

Hos oss får du arbeta med erfarna, utvecklingsinriktade och engagerade kollegor. Vi har kul tillsammans och vågar ta för oss! Vi är inte rädda för att kavla upp ärmarna och anstränga oss för att hitta lösningar!

Vi jobbar utifrån ett flexibelt förhållningssätt där vi kan befinna oss i vårt fantastiska kontor bredvid Lunds centralstation, från stadshuset intill domkyrkan eller hemifrån. Vi vill att du utifrån dina förutsättningar ska kunna arbeta där du kan skapa bästa möjliga resultat.

Arbetsuppgifter
Som dataskyddspecialist är du en viktig del av Lunds framtid. Du är den som koordinerar, följer upp, reder ut och leder initiativ till resultat. Du arbetar nära verksamheterna i deras utvecklingsarbete och fokusera på att hitta lösningar genom att identifiera risker och brister, leder och föreslår förändringar och metoder samt i vissa fall driver implementation genom hela koncernen.   

Du arbetar också mer klassiskt med ärendehandläggning, att utreda incidenter, stötta och vägleda verksamheten när de ska genomföra konsekvensbedömningar och utarbeta kommunövergripande och förvaltningsspecifika vägledningar, rutiner och riktlinjer.

Vi söker dig som delar vår vision om att vi kan skapa framtiden.
Vad menar vi med det? Jo, att du trivs med att våga kliva fram och att jobba strukturerat med frågor som inte alltid har ett självklart eller enkelt svar.

För att vara framgångsrik i rollen gillar du att jobba tillsammans i en resultatstyrd miljö, utan att vara styrd i detaljer. Du fungerar bäst när du får skapa resultat utifrån målsättningar och ambitioner. Du kan ta initiativ och gillar att driva saker till avslut. Du är inte den som sitter still, du gillar att följa upp, vara nyfiken och driva på.

Du behöver ha ett stort intresse för juridik, den kommunala ”affären” och processerna kring dataskydd i en myndighetskontext. Vi ser framför oss att du är van att leda och samordna som specialist, även i förändringsarbete i någon form, och att du tidigare har varit involverad i dataskyddsfrågor gärna från en offentlig verksamhet eller större organisation.

Du har akademisk examen med inriktning juridik, samhällsvetenskap eller liknande. Vi tror också att du har annan utbildning eller gått kurser kopplat till dataskydd, projektledning och/eller digitalisering.

Du har en mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska. Du behöver också ha en mycket god förmåga att ta till dig information på engelska.

Om rekryteringsprocessen
För att söka behöver du svara på några urvalsfrågor och bifoga din CV.
Vi önskar inte något personligt brev.

Vi rekryterar kompetensbaserat och i processen ingår intervjuer, tester och referenstagning. Dessa kommer att genomföras under vecka 26 och 27. Du som söker behöver vara tillgänglig under denna period, det gäller även dina referenter. 

Är du nyfiken och vill du veta mer om vad Lunds kommun erbjuder dig som medarbetare läs gärna här: https://lund.se/arbete-och-lediga-jobb/sa-ar-det-att-arbeta-med-oss/det-har-ger-vi-dig-som-medarbetare

Alla platsannonser →

Andra jobb i Lund som Affärsjurist

Nedan visas andra jobb i Lund som Affärsjurist.

Legal Counsel

Läs mer Feb 6
At Axis, our people are crucial to our success - without them, we wouldn't be the global leader in network video surveillance. We are growing in terms of both revenue and employees, and we are offering an excellent opportunity to work in a great company, with a friendly team to support the growth and success of Axis. We are now looking for a Legal Counsel that wants to join our fantastic Legal Team in Lund and contribute to our success journey forward!

WHO IS YOUR FUTURE TEAM?
The Legal Team consists of experienced legal advisors with a deep understanding of Axis' business. We work as an integral part of the daily business - with great impact and in close collaboration with our stakeholders. We support the Axis Group globally in cooperation with external legal advisors. Currently the Team includes legal counsels, senior legal counsels, compliance specialists and one paralegal. Our goal is to support Axis' sustainable and successful growth through tailor-made, smart and strategic advice. Axis' Legal Team currently consists of 12 driven, professional and inclusive team members, all looking forward to meeting you!

WHAT YOU'LL DO HERE
As Legal Counsel you will work both independently and in collaboration with your team members, contract managers and other colleagues within Axis. The job will offer you a global contact net and a variety of challenging work tasks on a cross-functional basis. This position requires a high degree of accountability, drive, and the ability to develop relationships of trust and confidence both within and outside of Axis. You will support the business with legal advice within a wide range of legal matters mainly within Operations (supply chain, sourcing, manufacturing and industrialization) and Information Systems/IT, focusing on license agreements, SaaS, cloud agreements and IT-tools, etc. You will report to Global Legal Director at HQ in Lund. Your work tasks will include:

* working proactively to assess and manage legal risks and provide advice to business stakeholders;
* drafting, reviewing and negotiating various commercial contracts, such as purchase agreements, manufacturing- and tool agreements, license agreements, and various cloud service agreements;
* being part of the creation and communication of legal awareness education and trainings; and
* drafting and implementing improvements of template agreements, policies and other legal documents promoted by Axis Legal.

WHO ARE YOU?
We believe that you are a highly skilled, analytical and business oriented Legal Counsel who wants to work in an international environment with commercial legal questions. You are structured and efficient and can prioritize your work tasks independently. You have the ability to see the big picture and can communicate complex legal assessments and advice in a clear and simple way. As a person you lean forward and are motivated by high-pace work in a rapidly growing organization. You have integrity and respect for others, a sense of humor and you enjoy being a team-player.

WHAT YOU NEED TO HAVE:

* a law degree (LL.M) from a Swedish University or equivalent;
* about 3-5 years' experience from working as in-house legal counsel or at a law firm;
* good knowledge and understanding of various areas of commercial law;
* strong competence and experience in working with commercial contracts, including specifically contracts related to operations (such as sourcing and manufacturing) and IT;
* a service minded and team-oriented approach;
* excellent interpersonal and communication skills, with fluency in Swedish and English; and strong analytical and problem solving skills

WHAT CAN AXIS DO FOR YOU?
In addition to all the exciting things mentioned above, we can offer you an innovative and global organization that takes great pride in delivering world-class, high quality products to our customers at a workplace where we truly care about our employees and their success. We are very proud of our corporate culture that is characterized by openness, curiosity, trust and honesty and that we always walk the talk.

READY TO ACT?
I hope to see your application within soon! If you have any questions about Axis or this job, don't hesitate to contact Linda Hallencreutz, Global Legal Director, tel 046-272 23 05. Please send us your application before March 15, 2023.

Ansök nu

Financial Controller

Läs mer Jan 16
Alfa Laval is looking for a Financial Controller

At Alfa Laval, we always go that extra mile to overcome the toughest challenges. Our driving force is to accelerate success for our customers, people, and planet. You can only achieve that by having dedicated people with a curious mind. Curiosity is the spark behind great ideas. And great ideas drive progress. 

As a member of our team, you thrive in a truly diverse and inclusive workplace based on care and empowerment. You are here to make a difference. Constantly building bridges to the future with sustainable solutions that have an impact on our planet’s most urgent problems. Making the world a better place. Every day.

About the job  

We are searching for a Financial Controller that will develop and grow together with our Engineering and Supply organization in the Food & Water High Speed Separators division.

As Controller you will be responsible for the financial follow up, you will be involved in project order flow execution in Tumba and for the new workshop in Jordbro, you will also follow up assembly of Separator system. As we are introducing an update of our ERP system, Microsoft D365, your change contribution, from a financial perspective, will be important.

The Financial Controller appointment will be a part of the Finance Sweden organization and placed in Tumba outside of Stockholm in the legal entity Alfa Laval Technologies AB.

More specifically your key tasks will be: 
* Monthly closing and reporting including analysis and presentation of the outcome to the organization and the management team.
* Forecast preparation and reporting together with the organization.
* Analyse utilization of engineering resources and cost for projects.
* Continues processes improvement for financial activities.

There is a travel activity in this role as the organization has two locations (Tumba and Jordbro).

Occasionally, you will visit the rest of the Finance Sweden team in Lund.

Who you are 

To succeed in this role, you know how to play in a team but also working independently, you are open to changes, and you embrace them. You master the ability to quickly understand the core of a problem and focus on the most important aspects. You remain confident in situations with unknown elements, and you have the ability to challenge yourself and others in a positive manner.

What you know 

Academic background in Finance or Accounting at university level is required. It’s a pre-requisite to hold more than 7 years of experience working as business or finance controller.
Ideally you have been exposed to the Production and Manufacturing world. You are a super user in Excel, and you are familiarised with Power BI and Qlikview. Presentations skills comes along with the role, so we expect you to excel at PowerPoint and communication. And finally, you’re fluent in both English and Swedish.

What’s in it for you? 

You can expect an open and friendly working environment that is dynamic, collaborative, innovative and offers incredible scope: succeed here and you can go anywhere. We work in the spirit of equality and trust, empowering everyone to make their contribution, proactively and confidently.

We’re all about getting better, every day, so you can expect to be challenged to improve and innovate, optimise, and sustain an effective, efficient controller function, internally and externally, that drives global profitability.

For more information, please contact 
Agneta Bengtsson, Manager for Business Control for Finance Sweden at agneta.bengtsson@alfalaval.com

Manal Mohamed, Talent Acquisition Partner, manal.mohamed@alfalaval.com 

For Union information, please contact:  
Johan Ranhög, Akademikerna, +46 46 2891664 
Stefan Sandell, Ledarna, +46 46 367364 
Bror Garcia Lantz, Unionen, +46 709 366985 

Please send in your application as soon as possible as we are currently reviewing. We will come back after Christmas break.

We don’t accept applications sent directly via email. 

#LI-MM1

Ansök nu

Legal Counsel

Läs mer Okt 4
At Axis, our people are crucial to our success - without them, we wouldn't be the global leader in network video surveillance. We are growing in terms of both revenue and employees, and we are offering an excellent opportunity to work in a great company, with a friendly team to support the growth and success of Axis. We are now looking for a Legal Counsel Sales and Finance that wants to join our fantastic Legal Team in Lund and contribute to our success journey forward!

WHO IS YOUR FUTURE TEAM?
The Legal Team consists of experienced legal advisors with a deep understanding of Axis' business. We work as an integral part of the daily business - with great impact and in close collaboration with our stakeholders. We support the Axis Group globally in cooperation with external legal advisors. Currently the Team includes legal counsels, senior legal counsels, trade compliance specialists and para legal. Our common goal is to support Axis' sustainable and successful growth through tailor-made, smart legal and strategical advice. The Axis Legal Team currently consists of 12 positive, driven, professional and including team members, all looking forward to meeting you!

WHAT YOU'LL DO HERE AS LEGAL COUNSEL
As Legal Counsel you will work both independently and in close collaboration with your team members, contract managers as well as other colleagues within the Axis Group. The job will offer you a wide and global contact net and a variety of challenging work tasks on a cross-functional basis. This position requires a high degree of accountability, professional motivation and drive, and the ability to develop relationships of trust and confidence both within and outside of Axis. Your main responsibility will be to support the business with legal advice within a wide range of legal matters related to international sales, distribution, IT law focusing on license agreements, but also compliance matters such as competition law and corporate governance. You will mainly support the Sales and Finance department, but will also provide legal advice to other departments such as IT. You will report to the Senior Legal Manager - Sales and Finance at HQ in Lund. Your work tasks will include to:

* Work proactively to assess and manage legal risks, and provide advice to business stakeholders on such risks;
* Draft, review, negotiate and provide advice on various legal agreements and documents, such as distribution agreements, NDA's, licensing agreement, intra-group agreements and collaboration agreements;
* Manage, coordinate, and oversee the work of outside counsel, consultants, and other advisors to facilitate the delivery of appropriate and cost efficient local legal advice to the Axis Group;
* Be part of the creation and communication of internal awareness education and trainings;
* Draft, implement and actively engage in the work with continuous improvements of template agreements, policies and other legal documents promoted by Axis Legal.

WHO ARE YOU?
We believe you are a highly skilled, driven, analytical, structured, efficient, and business oriented Legal Counsel that love working in an international environment with corporate commercial law questions. You can prioritize your work tasks and see the big pictures, and are able to communicate complex legal assessment and advice in a clear and simple way. As a person you are a self-starter who is motivated by working in a high-pace international organization where you can provide high-class service to our stakeholders. We value that you have integrity and respect for others, a sense of humor and that you enjoy being a team-player.

WHAT YOU NEED TO HAVE:

* A law degree (LL.M) from a Swedish University or equivalent
* At least 3 years' experience from working as in-house legal counsel or at a law firm.
* Good knowledge of and experience from working with corporate commercial law related matters, including but not limited to sales and distribution;
* Good knowledge of IT-agreement, specifically licensing agreements;
* Strong verbal and analytics skills; exceptional interpersonal skills; highly team-oriented; and
* Great communications skills and fluency in Swedish and English, both verbally and in writing.

WHAT CAN AXIS DO FOR YOU?
In addition to all the exciting things I've described above, we can offer you an innovative and global organization that takes great pride in delivering world-class, high quality products to our customers at a workplace where we truly care about our employees and their success. We are proud of our fantastic culture that is characterized by openness, curiosity, trust and honesty and that we always walk the talk.

READY TO ACT?
I hope this position has gotten you curios and I'm hoping to see your application. If you have any questions about Axis or this job, don't hesitate to contact Kirsten Wikkelsø, Senior Legal Manager - Sales and Finance, 046-272 37 37. We review applications continuously!

Ansök nu

Head of Public Affairs and Government Relations North Europe

Läs mer Jun 30
At Tetra Pak we commit to making food safe and available, everywhere; and we protect what's good – protecting food, protecting people, and protecting the planet. By doing so we touch millions of people's lives every day. And we need people like you to make it happen.
Job Summary
The Global Corporate Affairs team is responsible for the the implementation of a public affairs and government relations strategy and annual work plans for EU Member States priority countries to shape the policy environment; position Tetra Pak as partner and solution provider in areas critical for securing business continuity and growth such as but not limited to food systems, environmental sustainability, circular economy (incl. EPR for packaging, waste, single use plastics), food and consumer health policies; and prevent punitive regulation and government rulings (e.g. bans on packaging or packaging components).
We are now looking for a new colleague to take on the role as Head of Public Affairs and Government Relations for North Europe and drive the implementation of Tetra Pak’s Public Affairs and Government Relations strategy to secure a policy environment that supports, or does not harm, our business objectives and helps identify market opportunities through regulatory and stakeholder engagement. Secure Tetra Pak representation in key industry associations and networks.
To make sure that the market policy priorities agrees with global and market teams and develop a strategy and implementation plan for government relations and public policy engagement in North Europe. This plan will also define the internal and external operating model leveraging partners, agencies, associations and networks available.
This is a permanent position located in Lund, Sweden but you will work in a global arena. You will report to the Director for Public Affairs and Government Relations, Europe and Americas and also work in close partnership with the Managing Director for the market company and other colleagues in Business, Legal, Sustainability and Communication at markets level.
What you will do
Monitor, engage and advocate on a portfolio of priority policies focused on packaging and circular economy, climate, nature and food and seek new innovative and collaborative ways to advocate so the company can be influential in these areas.
Ensure we build and manage relationships with national and state government officials and agencies with key policy stakeholders as well as coalitions with competitors/industry, NGOs and other influencers
Work in close collaboration with the Sustainability function and market leadership team, to secure stakeholder support and build alliances with industry partners and/or NGOs; represent Tetra Pak in trade associations and stakeholder platforms, leveraging existing opportunities or creating new ones, and mobilizing resources
Coordinate EU Green Deal transposition advocacy and influence on Brussels based decisions with our EU Affairs Director and EU Affairs Team
Create content for policy positions, thought leadership and executive communications
Build and nurture relationship with Swedish government as home market to Tetra Pak
Proactively monitor national policy and regulatory developments, emerging trends, and other political or public issues with potential business impacts; propose response strategies; ensure risks are managed and opportunities assessed.
Ensure measurable deliverables and metrics and aligned within the Corporate Affairs function and the country leadership.
Lead advocacy campaigns and external positioning with government bodies and policy stakeholders; identify external opportunities and platforms to strategically deploy thought leadership (on circular economy and other topics as agreed).
Actively participate in corporate Public Affairs meetings and initiatives; ensure proper communication, alignment and coordination with Sustainability, Legal and Communications.

We believe you have
A Bachelor’s degree within public policy, international affairs, political science, law and/or similar.
Up to 10 years of related professional/Public Affairs experience gained in a multinational organisation, government institution or consultancy
Significant experience and network in public affairs, government affairs, sustainability, food and consumer health policy issues
Lead advocacy campaigns and working in cross-functional team and business leaders.
Experience in working in a matrix organization and leadership without a direct mandate both as a team member and individual contributor.
Exceptional command of English language both written and spoken, and native fluency in Swedish

As a person you are well-organised, highly motivated, creative and an analytical problem solver. You are curious and can manage change and navigate ambiguity to drive timely decisions with both urgency and/or responsiveness nature. You are highly skilled at anticipating, identifying, and addressing emerging issues and related risks that could impact Tetra Pak’s business. You possess strong leadership and interpersonal skills, strong team player, culturally sensitive, diplomatic, and tactful. In addition, you like to work with others and build relationships both internally and externally.
Furthermore, you have an exceptional understanding of role of public affairs in driving business goals, and in the food systems policies and EU Green Deal and its impact on Tetra Pak’s business. You like to develop and execute effective, innovative and practical public affairs solutions and comprehensive plans that deliver results.
We Offer You
A variety of exciting challenges with ample opportunities for development and training in a truly global landscape
A culture that pioneers a spirit of innovation where our industry experts drive visible results
An equal opportunity employment experience that values diversity and inclusion
Market competitive compensation and benefits with flexible working arrangements

Apply Now
If you are inspired to be part of our promise to protect what’s good; for food, people, and the planet, apply through our careers page at https://jobs.tetrapak.com/.
This job posting expires on 2022-07-14
Questions about your application contact Sara Johannesson at sara.johannesson@tetrapak.com
For trade union information contact Sveriges Ingenjörer Lars Haraldsson at +46 46 36 2533 and Unionen Lisbeth Larsson at +46 46 36 2320.

Ansök nu

Andra jobb i Lund från Lunds kommun

Nedan visas andra jobb i Lund från Lunds kommun .

Intresseanmälan! För stödassistenter, stödpedagoger och legitimerade yrken

Sjuksköterska, grundutbildad
Läs mer Maj 2
Här får du plats att växa. Inom Lunds kommun sätter vi kunskapen i centrum och skapar möjligheter att utvecklas i arbetslivet. Vi erbjuder en inkluderande arbetsmiljö, och chans att påverka och göra skillnad. Vill du bli en av oss?


Inom vård- och omsorgsförvaltningen arbetar ungefär 3 100 medarbetare för att äldre människor och personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett aktivt, socialt och meningsfullt liv på sina villkor. Vi ansvarar bland annat för kommunens äldreboenden, hemtjänst, stöd till personer med funktionsnedsättning, hemsjukvård och träffpunkter för seniorer. Hos oss står varje individs behov i centrum, och våra verksamheter kännetecknas av delaktighet, valfrihet, flexibilitet och kvalitet med respekt för den enskildes integritet och självbestämmande.



Intresseanmälan för tjänster som stödassistent, stödpedagog, sjuksköterska, arbetsterapeut eller fysioterapeut
Kanske har du planer på att flytta närmare Lund och vill vara ute i god tid med jobbsökandet? Kanske går du en utbildning och vill få in en fot på en framtida arbetsplats? Eller har du tittat på annonser som ligger ute och inte hittat något som matchar din erfarenhet och kunskap?
Oavsett anledning är du varmt välkommen att skicka en intresseanmälan.

Din anmälan hamnar hos den rekryteringskonsult som ansvarar för verksamheten du visat intresse för. När vi får in ett uppdrag som matchar din profil och önskemål kontaktar vid dig. Du får såklart gärna kontakta oss om du ser en specifik tjänst som intresserar dig.

Läs gärna vilka kvalifikationer som krävs för de olika yrkena. Är du under pågående utbildning är även du varmt välkommen med din intresseanmälan. Tjänsterna som gäller för äldreboende samt hemvården är sjuksköterska, arbetsterapeut eller fysioterapeut. Tjänsterna som gäller för våra LSS-verksamheter är stödassistent, stödpedagog, sjuksköterska, arbetsterapeut eller fysioterapeut. 

Yrkestitel och kvalifikationer
- Stödassistent krävs examen i vård- och omsorg eller barn- och fritid.
- Stödpedagog krävs eftergymnasial specialisering inom funktionshinderområdet som omfattar minst 200 YH-poäng, 60 högskolepoäng eller kombination däremellan som motsvarar minst två terminers heltidsstudier.
- Sjuksköterska krävs att du är legitimerad sjuksköterska.
- Arbetsterapeut krävs att du är legitimerad arbetsterapeut.
- Fysioterapeut krävs att du är legitimerad fysioterapeut/sjukgymnast.

Välkommen med din intresseanmälan!
Observera att vi i denna rekrytering tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete. 

Inför anställning till tjänster där vård- och omsorgsarbete ingår behöver du kunna uppvisa ett godtagbart utdrag ur belastningsregistret https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/

Ansök nu

Förskollärare till Mandelblommans förskola

Lärare i förskola/Förskollärare
Läs mer Maj 31
Här får du plats att växa. Inom Lunds kommun sätter vi kunskapen i centrum och skapar möjligheter att utvecklas i arbetslivet. Vi erbjuder en inkluderande arbetsmiljö, och chans att påverka och göra skillnad. Vill du bli en av oss?


På barn- och skolförvaltningen arbetar vi för att skapa likvärdighet och goda förutsättningar för att alla barn och elever inom våra förskolor, grundskolor och grundsärskolor ska nå sina mål. Tillsammans arbetar vi för en enhetlig och tydlig styrning av förskola och skola i en modern och effektiv organisation, med målet att möjliggöra en utbildning i världsklass. Våra ambitioner är höga och vi strävar alltid efter att skapa goda förutsättningar för utveckling och värnar om en hög kvalitet i verksamheten.



Om oss
Förskolan Mandelblomman öppnade år 2015 i helt nya, fräscha, moderna lokaler i det nybyggda området Påskagänget, ett trevligt och familjevänligt bostadsområde i utkanten av Dalby.

Utemiljön består av en stor och två mindre gårdar. Här finns det goda möjligheter för barnen att undersöka, leka och uppleva sin omgivning. Det är lätt att ta sig till Dalby med kollektivtrafik.

Vi arbetar mycket med att skapa och utveckla stimulerande lärmiljöer. Inomhus finns det stora öppna ytor för lek och kreativitet. Förutom barnens hemvister med olika lärmiljöer finns ett gemensamt torg och tre stor ateljéer. Vi har fokus på barns språkutveckling och jobbar med boken "Före Bornholmsmodellen". Som medarbetare har du möjlighet att gå kurser på Naturskolan. Just nu satsar Lunds kommun på att utbilda processledare, ett samarbete med Linnéuniversitet.

Vi har en specialpedagog i vårt rektorsområde som handleder samtliga förskolor. I Lunds kommun har vi också Pedagogiska Resursenheten där vi kan få kontakt med förskolepsykolog och socionom.

Det finns tre skolledare på Dalby och Torna Hällestads fem förskolor. Vi jobbar tillsammans som ett team och hjälps åt. Vi ser samarbete mellan pedagoger som en självklarhet både på avdelning, mellan avdelningar och mellan förskolor. Stor vikt läggs vid att sökande har insikt om att familjer kan ha olika livssituationer och olika behov. En likvärdig förskola och språklig medvetenhet är självklart för oss.

Arbetsuppgifter
Som förskollärare arbetar du pedagogiskt och socialt utifrån verksamhetens mål och riktlinjer samt gällande styrdokument. Du är väl förtrogen med aktuell läroplan. Som förskollärare ansvarar du för det pedagogiska innehållet i undervisningen. Du arbetar främjande för barns utveckling och lärande. Tillsammans med arbetslaget planerar du för, deltar i samt följer upp undervisningen för att möjliggöra god kvalité och utveckling i verksamheten. Det pedagogiska planeringsarbetet görs i nära samarbete med övrig personal på förskolan under den schemalagda arbetslagsplaneringen. 

Vi söker dig som
Vi söker dig som är legitimerad förskollärare och har goda kunskaper om barns utveckling och lärande. Du är väl förtrogen med förskolans läroplan och är trygg i olika metoder för att omsätta läroplanen i praktiken, för varje barns utveckling och lärande. 

Du kommer att arbeta i en miljö som ställer stora krav på pedagogisk skicklighet, samarbetsförmåga och ett strukturerat arbetssätt. Som pedagog strävar du ständigt efter att utvecklas i ditt yrke och väjer inte för de utmaningar som arbetet medför. Det är därför meriterande om du har några års erfarenhet i yrket. 

Vi tillämpar löpande urval och ser därför gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt. Tjänsterna tillsätts under förutsättning att de inte behöver tas i anspråk av redan tillsvidareanställd medarbetare. Varmt välkommen med din ansökan!

För att få arbeta med barn eller elever inom förskola och skola behöver du kunna uppvisa ett godtagbart utdrag ur belastningsregistret https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/

Ansök nu

Stödassistenter till nyöppnat boende i Veberöd inom LSS

Stödassistent
Läs mer Maj 16
Här får du plats att växa. Inom Lunds kommun sätter vi kunskapen i centrum och skapar möjligheter att utvecklas i arbetslivet. Vi erbjuder en inkluderande arbetsmiljö, och chans att påverka och göra skillnad. Vill du bli en av oss?


Inom vård- och omsorgsförvaltningen arbetar ungefär 3 100 medarbetare för att äldre människor och personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett aktivt, socialt och meningsfullt liv på sina villkor. Vi ansvarar bland annat för kommunens äldreboenden, hemtjänst, stöd till personer med funktionsnedsättning, hemsjukvård och träffpunkter för seniorer. Hos oss står varje individs behov i centrum, och våra verksamheter kännetecknas av delaktighet, valfrihet, flexibilitet och kvalitet med respekt för den enskildes integritet och självbestämmande.



Vill du vara med och starta upp ett nytt boende inom LSS i Veberöd?

Vi kommer att starta upp ett nytt boende inom LSS i september och söker nya medarbetare.

Du kommer att tillsammans med dina kolleger få vara med från början i denna nystart. Tjänsterna kommer att vara/kväll/varannan helg samt jour. 

Enheten är en gruppbostad med inriktning autism. Brukarna har stort behov av stöd och det förekommer situationer med utmanade beteende. Personaltätheten är hög och i vissa delar arbetar vi med dubbelbemanning. Enheten kommer även att bedriva daglig verksamhet med arbetstider måndag – fredag.

Personalen arbetar nära den pedagogiska samordnaren och enheten erbjuder utbildning i Studio III (lågaffektivt bemötande)

Arbetsuppgifter

- Ge stöd utifrån brukarens egna resurser i den dagliga livsföringen så som matlagning, städning och läkemedelshantering med mera.
- Ge brukarna goda levnadsvillkor i form av självbestämmande, integritet och delaktighet utifrån brukarens livshistoria.
- Stimulera till fritids- och kulturaktiviteter och delaktighet i samhället efter brukarnas individuellt satta mål.
- Utforma genomförandeplaner, dokumentera samt göra regelbundna utvärderingar.
- Samverka och kommunicera med föräldrar, anhöriga, gode män/förvaltare och kollegor.
- Vara kontaktman till en eller flera brukare enligt uppdragsbeskrivning.

Kvalifikationer

- Godkända betyg från vård- och omsorgsprogrammet, barn- och fritidsprogrammet eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
- Erfarenhet av autism är en merit.
- Erfarenhet av socialpsykiatrin eller liknande område är en merit.
- Körkort är ett krav
- Baskunskaper i digitala arbetsverktyg.
- Goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift.

Välkommen med din ansökan!

I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval.  

Våra medarbetare är vår styrka och främsta tillgång. Därför erbjuder vi alla som arbetar hos oss ett antal förmåner som du kan läsa om https://lund.se/arbete-och-lediga-jobb/sa-ar-det-att-arbeta-med-oss/det-har-ger-vi-dig-som-medarbetare.

Inför anställning till tjänster där vård- och omsorgsarbete ingår behöver du kunna uppvisa ett godtagbart utdrag ur belastningsregistret https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/

Ansök nu

Kock till Genarpskolan

Specialkock
Läs mer Jun 1
Nytt
Här får du plats att växa. Inom Lunds kommun sätter vi kunskapen i centrum och skapar möjligheter att utvecklas i arbetslivet. Vi erbjuder en inkluderande arbetsmiljö, och chans att påverka och göra skillnad. Vill du bli en av oss?


Serviceförvaltningen tillgodoser övriga förvaltningar och kommunala bolags behov av service, exempelvis inom lokaler, skolmåltider, grönyteskötsel eller entreprenadjobb. Vi har drygt 600 anställda fördelade över affärsområdena Lundafastigheter, Markentreprenad och Måltidsservice samt vår stab. Hos oss är du med och gör skillnad för små och stora Lundabor!



Om oss
Måltidsservices verksamhet omfattar tillagning av måltider till förskolor, grundskolor, gymnasieskolor samt äldreomsorg med cirka 22 000 portioner dagligen av ca 200 medarbetare.

Måltidsservice strävar efter att tillhandahålla god mat och främja goda matvanor och genomsyras av samarbete, god service, öppenhet och dialog med våra samarbetspartners.

Affärsområdet består av två avdelningar, åtta enheter, 46 kök och en måltidsstab. Vi söker nu kock med specialkostkunskap till ett av våra tillagningskök i Genarp som dagligen serverar ca 700 portioner till eleverna på Genarpskolan och förskola.

Arbetsuppgifter
Måltidsservice söker dig som vill vara med och skapa och utveckla skolmaten i Lunds kommun. Riktigt god mat, service, arbetsglädje, attraktiva måltider, miljö och hållbarhet som självklara grundingredienser är Måltidsservices framgångsrecept! Du arbetar tillsammans med dina kollegor med stort engagemang, gastronomiskt kunnande och bidrar till att skapa matglädje för skolrestaurangens matgäster.

Som kock kommer du att planera, förbereda, laga mat och strukturera det dagliga arbetet tillsammans med hela arbetsgruppen. Så mycket mat som möjligt lagas från grunden med bra råvaror och med fokus på hälsa, klimat och hållbarhet. Specialkostmatlagning och planering av denna är en viktig del av arbetet. Tillsammans med dina arbetskamrater deltar du även aktivt i utveckling av skolrestaurangens utbud och planering av verksamheten för nöjda matgäster. Arbetet innefattar också att vara delaktig i alla förekommande sysslor i köket. Det är en självklarhet med ett bra bemötande och att du bidrar till att skapa en bra måltidsupplevelse för våra gäster i skolrestaurangen.

Vi söker dig som
Vi söker dig som har en 3-årig hotell- och restaurangutbildning eller en kockutbildning som av arbetsgivaren bedöms vara likvärdig. Du ska ha vana av att jobba med egenkontroll, har flerårig erfarenhet som kock, och har erfarenhet av att arbeta med specialkost. Har du även gått en specialkostutbildning samt har erfarenhet av att arbeta med kostdatasystem ser vi det som meriterande. 

För att du ska trivas i rollen är det viktigt att du är flexibel i ditt arbete och har lätt att anpassa dig till ändrade omständigheter, du har god samarbetsförmåga samt är ödmjuk och tillmötesgående i ditt bemötande, du har även intresse av att hjälpa andra som en del i ett team, dela med dig av dina kunskaper samt hålla dig uppdaterad inom ditt fackområde.

Du ska kunna kommunicera obehindrat på svenska i tal och skrift och ett krav är att du har goda datorkunskaper och kan arbeta självständigt.

Inför anställning inom Måltidsservice där arbete med barn inom skola och förskola ingår behöver du kunna uppvisa ett godtagbart utdrag ur belastningsregistret: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/

I denna rekrytering arbetar vi med löpande urval vilket innebär att vi kan komma att kalla till anställningsintervju innan ansökningstiden har gått ut. Vi ser därför fram emot din ansökan så snart som möjligt.

Ansök nu

Textillärare på Nyvångskolan för åk 4-6

Lärare i grundskolan, årskurs 4-6
Läs mer Maj 25
Här får du plats att växa. Inom Lunds kommun sätter vi kunskapen i centrum och skapar möjligheter att utvecklas i arbetslivet. Vi erbjuder en inkluderande arbetsmiljö, och chans att påverka och göra skillnad. Vill du bli en av oss?


På barn- och skolförvaltningen arbetar vi för att skapa likvärdighet och goda förutsättningar för att alla barn och elever inom våra förskolor, grundskolor och grundsärskolor ska nå sina mål. Tillsammans arbetar vi för en enhetlig och tydlig styrning av förskola och skola i en modern och effektiv organisation, med målet att möjliggöra en utbildning i världsklass. Våra ambitioner är höga och vi strävar alltid efter att skapa goda förutsättningar för utveckling och värnar om en hög kvalitet i verksamheten.



Om arbetsplatsen

Nyvångskolan F-9 tillhör verksamhetsområde 4 i Lunds kommun och ligger centralt i natursköna Dalby.

Skolan har ca 900 elever, 150 anställda, tre fritidshemsavdelningar för elever i åk F-3 och en fritidsklubb för elever i åk 4-6 samt grundsärskola åk 4-9. Skolbyggnaderna är omgivna av grönytor med mycket träd, buskar och gräsmattor där eleverna varje dag har möjlighet att leka och idrotta både på sina raster och på schemalagda rörelsepass. 

För oss på Nyvångskolan är det viktigt att eleverna känner lust att lära och inflytande över sitt eget lärande, under skoltid såväl som i fritidshemmet. Elevdemokrati har länge varit skolans profil och vi arbetar mycket med elevinflytande genom olika elevstyrda råd som driver särskilda frågor och utvecklingsområden. På råden diskuterar elever och lärare tillsammans frågor som rör arbetsmiljö, undervisning, vänskap och hälsa. 

Nyvångskolans övergripande utvecklingsarbete fokuserar på tillgänglig undervisning för att tillgängliggöra lärmiljön för alla våra elever och genom detta skapa bästa möjliga förutsättningar för delaktighet, lärande och trygghet. Som medarbetare på Nyvångskolan är du en självklar del av skolans kollegiala utvecklingsarbete. Nya tankar och perspektiv är alltid välkomna och vi erbjuder alla pedagoger kompetensutveckling. 

Arbetsuppgifter

Vi söker nu en lärare i textilslöjd för årskurs 4-6 med start HT-23. Som textillärare på Nyvångskolan planerar, genomför och utvärderar du undervisningen i linje med läroplanens intentioner. Du delar gärna med dig av din kunskap på ett pedagogiskt sätt och fångar elevernas intresse genom att vara lyhörd och visa förståelse för den enskilde eleven. Du planerar verksamheten på ett målorienterat sätt och följer upp, bedömer och dokumenterar elevernas kunskapsutveckling.

Du kommer ingå i ett arbetslag med andra lärare och du kommer även ha fyra ämneskollegor där ni tillsammans kan ansvara för lösningen i olika frågor under undervisningens gång genom att stärka kvalitén på slöjdundervisningen.

Vi ser gärna att du är intresserad och kunnig inom IT i lärmiljö och att digitala resurser används som en naturlig del i din undervisning. Vi är en 1 till 1 skola där alla elever har en egen enhet och vi arbetar i Google Workspace for Education.
Det är meriterande om du även är behörig och kan undervisa i trä -och metallslöjd.

Det finns möjlighet att arbeta tematiskt och ämnesövergripande med elevinflytandet i fokus. Undervisningen bedrivs i fräscha och ändamålsenliga lokaler.

Vi söker dig som

För att vara aktuell för tjänsten krävs grundskollärarexamen med legitimation i ämnet slöjd. Vi söker dig som har erfarenhet av att undervisa i textilslöjd och har en förmåga att vara lösningsfokuserad och inspirerande, i förhållande till läroplan och kunskapskrav. Du är en tydlig och trygg ledare i klassrummet som tycker att relationer är viktiga och du arbetar aktivt med att hitta olika vägar för att skapa engagemang och delaktighet bland dina elever. Din kommunikativa förmåga är mycket god och du har väl fungerande relationer med både kollegor, elever och vårdnadshavare.

Som person är du driven, positiv, ansvarstagande. Du har lätt för att samarbeta med dina kollegor men trivs även med att arbeta självständigt. 

Då vi tillämpar löpande urval ser vi gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt.

Välkommen med din ansökan!

För att få arbeta med barn eller elever inom förskola och skola behöver du kunna uppvisa ett godtagbart utdrag ur belastningsregistret https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/

Ansök nu

Skolbibliotekarie till Vipan

Skolbibliotekarie
Läs mer Maj 26
Här får du plats att växa. Inom Lunds kommun sätter vi kunskapen i centrum och skapar möjligheter att utvecklas i arbetslivet. Vi erbjuder en inkluderande arbetsmiljö, och chans att påverka och göra skillnad. Vill du bli en av oss?


Utbildningsförvaltningen ansvarar för gymnasieskola, anpassad gymnasieskola, vuxenutbildning, internationell grundskola och modersmålsverksamhet och har drygt 1 200 anställda. Som anställd här är du delaktig i att bedriva utbildning av hög kvalitet, och med ett stort engagemang för våra elever. Vi rustar eleverna för framtiden – med målet att varje elev ska nå sin fulla potential som människa och medborgare.



Om oss
Strax öster om Lunds centrum ligger Gymnasieskolan Vipan, Lunds enda kommunala yrkesskola.

Vipan har c:a 1 200 elever fördelade på åtta olika yrkesprogram, Anpassad
gymnasieskola samt Introduktionsprogram.

Gymnasieskolan Vipan befinner sig i ett dynamiskt utvecklingsskede. Skolan och hela området kring skolan förnyas och det byggs och renoveras inför en spännande framtid. Våra elever på
yrkesprogrammen har utmärkta framtidsutsikter efter genomgången utbildning och en positiv, pedagogisk utvecklingsanda vilar över skolan.

Vänligen besök gymnasieskolan Vipans hemsida för mer information: www.lund.se/vipan/

Arbetsuppgifter
Vi söker dig med ett starkt driv att utveckla vårt nya fina skolbibliotek på Vipan. I tjänsten kommer du att ha ett stort inflytande över verksamheten och goda möjligheter att förverkliga egna idéer. Du blir en del av en skola som drivs av kreativitet, glädje och vilja att erbjuda en levande och inspirerande verksamhet som gynnar våra elevers kunskapsutveckling.

I Lund finns ett väletablerat samarbete mellan samtliga gymnasiebibliotek och man har regelbundna träffar. Under hösten kommer en ny biblioteksplan för Lund som även omfattar skolbiblioteken.

I arbetet ingår allt som har med skolbibliotek att göra - såsom att vara behjälplig med kompensatoriska hjälpmedel, inköp, gallring, sortering, omvärldsbevakning och inte minst att vara en läsfrämjande resurs för alla på skolan.

Du har ett positivt och flexibelt förhållningssätt och en förståelse för att arbete i en skola emellanåt kan innebära ett högt tempo.

Du har en god samarbetsförmåga.

Du ser biblioteket som en viktig del av skolans kompensatoriska uppdrag.

Du är en trygg vuxen i mötet med ungdomarna och du ser en god relation till eleverna som en förutsättning för gott samarbete.

Du har god kännedom i MIK (Medie- och informationskunskap).

Vi söker dig som
Vi söker dig som har bibliotekarieutbildning och tidigare erfarenhet av biblioteksarbete.

Erfarenhet av arbete med elever i alla skolformer är meriterande.

För att få arbeta med barn eller elever inom förskola och skola behöver du kunna uppvisa ett godtagbart utdrag ur belastningsregistret https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/

Ansök nu