Lund: CATEGORY MANAGER / INKÖPARE (TRY & HIRE)

Hitta ansökningsinfo om jobbet CATEGORY MANAGER / INKÖPARE (TRY & HIRE) i Lund. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Lund inom den kategorin.

Publicerad: 2023-01-27 // Varaktighet: Heltid

Arbetsuppgifter
Vi söker en erfaren Category Manager / Inköpare till vår kund i Lund för att ansluta sig till det nordeuropeiska inköpsteamet. Du blir en del av ett team på upp till 10 personer utspridda mellan Danmark, Sverige och Storbritannien. Du kommer att ansvara för lokala Supply Management-aktiviteter i linje med strategier, processer och KPI:er, etc. Huvudfokus kommer att ligga på kategorierna avfallshantering, investeringar (CAPEX) och övergripande produktionsunderhåll. Eventuellt även stötta andra kategorier som IT och resor när det finns möjlighet.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden:
- Driva kontrakt- och inköpsaktiviteter från början till slut enligt strategier, med preliminär fokus på deras fabriksutrustning, tjänster och materialkategorier på marknaden, och framgångsrikt möta behov/förfrågningar från interna intressenter, enligt företagets inköpspolicys.
- Identifiera och implementera kostnadsbesparingsinitiativ för dina tilldelade kategorier.
- Förhandla priser och betalningsvillkor på löpande avtal, uppdatera prislistor.
- Bygg och följ upp detaljerade handlingsplaner för att uppnå tilldelade årliga KPI:er för dina kategorier.
- Engagera dig i leverantörsutvecklingsaktiviteter riktade mot kostnad, kvalitet, efterlevnad (OHS, hållbarhet), leverans vid behov
- Proaktivt kontakta intressenter i hela verksamheten på lokal och global nivå, bygga starka relationer och säkerställa en tidig involvering av Supply Management i projekt
- Se till att övergripande policy för Supply Management, processer och verktyg är kända och följs av intressenter. Eliminera bristande efterlevnad genom regelbunden övervakning, utbildningar och coachning med dina respektive intressenter
- Säkerställa att kundens masterdata om tilldelade leverantörer och kontrakt upprätthålls och kontinuerligt uppdateras

Om oss
JobBusters är ett auktoriserat personaluthyrnings- och rekryteringsföretag. Vi är inriktade mot tjänstemän och sätter stort värde i att hitta rätt person till rätt position. Genom att vara flexibla, tillgängliga och närvarande i relation till kund, konsult och kandidat, har vi som målsättning att hitta våra kunders drömkandidat och våra kandidaters drömjobb.

Kvalifikationer
- Du har en akademisk utbildning inom ekonomi/logistik/business eller annat relevant område.
- Du har minst 3 års erfarenhet från en liknande roll i ett internationellt bolag.
- Du har arbetat i SAP och besitter goda kunskaper i Officepaketet.
- Du är flytande i svenska och engelska både i tal och skrift.

Personliga egenskaper
Du har ett starkt affärsmannaskap, är analytisk och har en god förhandlings- och kommunikativ förmåga. Du har förmåga att motivera och påverka tvärfunktionellt på alla nivåer och hög samverkan med brett spektrum av intressenter. Du kan arbeta självständigt och som en del av ett team och tar ägarskap för ditt arbete och en drivkraft för att nå resultat.

Tillträde och ansökan
Heltid, 40h/v. Vår kund önskar start så snart som möjligt och uppdraget förväntas löpa till och med 2023-07-28, och därefter är tanken att bli permanent anställd direkt hos kund. Du kommer under uppdragsperioden vara anställd av JobBusters som konsult hos vår kund i Lund. Skicka in din ansökan redan idag, då intervjuer sker löpande.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Lund som Inköpare

Nedan visas andra jobb i Lund som Inköpare.

Supply Chain Manager - Bertin Exensor (Lund)

Läs mer Dec 25
Bertin Exensor är en världsledande leverantör av taktiska marksensorer (Unattended Ground Sensors -UGS) och vi tillhandahåller kompletta lösningar för klassificering och identifiering av potentiella hot på marken. Våra system innehåller den senaste sensortekniken samt kameror med rörelsedetektering. Kompletta lösningar kan även innehålla mastburna kameror, radarsystem och specialkameror med lång räckvidd. Exensor är ett dynamiskt företag med internationell arbetsmiljö och företagskultur i en spännande fas av tillväxt, med stor möjlighet till individuell utveckling.

Tilltalas du av att bygga från grunden? Till ett bolag i otrolig tillväxt ges här en fantastisk chans att göra skillnad och påverka lönsamheten, och samtidigt ha roligt på vägen!

Bertin Exensor står inför en fantastisk tillväxtresa och inrättar nu en ny tjänst med syfte att utveckla företagets inköps- och logistikarbete, samt ta ett samlat grepp om hur man arbetar med leverantörer. Fokus kommer ligga på att säkerställa rätt pris på ingående komponenter samt optimala ledtider för in- och utleveranser, och ditt arbete syftar till att över tid skapa en stabil, kostnadseffektiv och redundant försörjningskedja.



Huvudsakliga arbetsuppgifter:

- Vårda och utveckla relationer till befintliga leverantörer

- Identifiera och utvärdera alternativa leverantörer

- Avtalsförhandlingar

- Bevakning av prisutveckling för nyckelkomponenter

- Analysarbete avseende kostnadsstruktur för produkter och lager

- Orderadministration i Oracle MRP-system

Som del i ett mindre företag kan du förvänta dig uppgifter av varierad karaktär där du emellanåt måste gå utanför din befattningsbeskrivning. Du kommer ha ett nära samarbete med både teknikavdelningen och produktionen gällande t ex komponenter, alternativa leverantörer och leveranser. Tjänsten är baserad i Lund och visst resande till leverantörer i Europa förekommer.



Din bakgrund
Vi söker dig med minst fem års erfarenhet från en liknande roll. Sannolikt har du en högskoleutbildning och en god teknisk förståelse. Det är en stor merit om du har erfarenhet av att köpa in elektronik och har ett nätverk av leverantörer inom elektronikbranschen. Eftersom du förväntas vara med och bygga upp en inköpsfunktion tror vi att du kan tillföra erfarenheter av och kunskaper om t ex avtal, förhandlingar och logistikupplägg. Du är van att arbeta med engelska som arbetsspråk och kommunicerar obehindrat i både tal och skrift.

Personlighet
På Bertin Exensor väntar man inte på att möjligheterna ska hända, där skapar man dem. Viktiga egenskaper blir därför att aldrig att ge upp, att agera aktivt och ha en stark vilja att ta initiativ. Du trivs med att arbeta hands-on i en självständig roll med stor påverkan - utan att tappa helheten. Du är utpräglat nyfiken och drivs av att jobba agilt och varierat med snäva deadlines. Här blir det du som skapar ditt eget jobb! För att passa in i kulturen tror vi att du uppskattar humor och har en prestigelös personlighet.

Bertin Exensor erbjuder
Bertin Exensor erbjuder dig en intressant möjlighet att vara med och bygga en Supply Chain-funktion från grunden. Det innebär en kritisk funktion där du har får en nyckelroll som kommer ha direkt inverkan på lönsamhet och kundnöjdhet. Bertin Exensor befinner sig i en stark tillväxt och uppvisar goda lönsamhetssiffror och med en stark internationell ägare spås en lysande framtid. Gemenskapen är stark och tillåter oss ha roligt längs vägen. Ett trevligt kontor och gemensamma aktiviteter för personalen är självklarheter.



Information och ansökan

I det här uppdraget samarbetar Bertin Exensor med TOBLOR Consulting. För mer information kring tjänsten kontakta rekryteringskonsult Tobias Lorentzon, telefon 0735-11 10 60. Tjänsten söks via TOBLORs karriärsida: www.toblor.se. Urval sker löpande varför vi gärna ser att du skickar din ansökan omgående.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Operativ inköpare med start omgående till stort bolag!

Läs mer Mar 26
Vi söker en driven och självgående operativ inköpare för att säkerställa tillgängligheten av material i enlighet med kraven från både interna och externa kunder. Som en del av vårt team kommer du att spela en nyckelroll i inköpsprocessen och materialhanteringen för att säkerställa en smidig och effektiv verksamhet.

Arbetsbeskrivning

* Placera och kommunicera materialbehov via inköpsorder till leverantörer och hantera avvikelser för att säkerställa leverans i tid och följa upp försenade order.
* Ta emot och registrera orderbekräftelser från leverantörer, hantera och kommunicera avvikelser.
* Inköp av varor för lager och/eller projektorder inklusive min/max-avveckling.
* Hantera avvikelser i leverantörsfakturor och eventuellt godkänna betalning till leverantörer.
* Säkerställ rätt data om artikelnummer i det lokala ERP-systemet.
* Fokusera och följa upp resultat relaterade till strategiska mål: DOT, QA och kostnader.
* Stödja processen med idégenerering och samarbete.

Kvalifikationer

* Relevant utbildning eller erfarenhet inom inköp eller supply chain management.
* God förståelse för inköpsprocesser och materialhantering.
* Erfarenhet av att arbeta med leverantörer och förhandla avtal.
* Utmärkta kommunikationsförmåga, både skriftligt och muntligt.
* Förmåga att arbeta självständigt och i team.
* Stark problemlösningsförmåga och förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt.

Ansökan

Om du är intresserad av denna spännande möjlighet, skicka in din ansökan redan idag. Start är omgående och du behöver därför vara tillgänglig för start direkt.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Observera att endast kandidater som matchar kraven kommer att kontaktas för vidare process.

Ansök nu

Project Sourcing Lead

Läs mer Mar 25
An exciting opportunity to work together with inspiring colleagues making tomorrow a better world - in a company offering great culture and development opportunities.

We are now looking for project sourcing leads within the organization Operations sourcing and the organization Axis Ex. Axis EX is production company for Axis explosion protected products and the products are globally certified for hazardous areas. The job application is valid for both positions but if you have a desire for one department over the other, please add this in your application.

The project sourcing lead will have a central role in our development projects securing short time to market, optimal supply chain and best possible cost. All with direct connection to Axis continued growth and bottom line, are you the one we are looking for?

Who is your future team?
Project Sourcing is a team of skilled and dedicated professionals that greatly contribute to our company's and each other's success! We work with a high sense of individual responsibility and continuously use our team strength by supporting each other and finding improved common ways of working. Always with an inclusive team spirit and solid believe in our personal potential.

What you'll do here as project sourcing lead?
The project sourcing lead is responsible for supporting new product development projects regarding sourcing related tasks, from concept phase until hand over for volume production. Working as buyer you will have a wide network of contacts internally across Axis and externally with suppliers and manufacturing partners. Even though focusing on sourcing and procurement related tasks, you will grow your knowledge in many other areas when co-operating with other company departments as they have vital input to the decisions you will take together with the projects.

Typical responsibilities include:

*

Evaluate quotes, negotiate, and select suppliers together with the projects and stakeholders.
*

Review and analyze BOM (Bill of Material) in term of costs, lead times and risk to review if best possible components are selected.
*

Order placement and follow up towards suppliers to support the project time plan.
*

Close collaboration with contract manufacturing partners to ensure all components and materials are secured for prototype builds and production ramp up.
*

Cooperation with other departments as R&D, Sourcing, Industrial Lead, Supply and Quality during development phase.
*

Enter and maintain component and supplier information in business system.
*

The position requires approximately 5-10 days of travelling a year.

Who are we looking for/Who are you?
We believe that you are a relationship builder who enjoys working together in teams and like taking initiative. You are analytical, well-structured and result oriented with a keen interest in the business. We also believe that you are a service minded individual with an open mind, like to co-operate with people and have strong drive to make an impact. A positive attitude with focus on finding solutions and how you personally can contribute to them is highly beneficial in the role. It is also important that you strive in a high pace environment, managing both short- and long-term tasks.

We'd love to hear that you have/are:

* A degree in Industrial Economy, Business, Supply Chain Management or similar
* Technical or market knowledge about electronics and mechanical components
* About 2 years of purchasing experience, or other relevant work experience during studies if recently graduated
* Excellent MS Office skills, comfortable working in ERP or other IT-systems.
* Experience and understanding of different cultures through-out the world.
* Excellent skills in English and intermediate, or better, skills in Swedish

What Axis have to offer
In exchange for your dedication Axis can offer you an innovative and global organization with an environment where you can develop both as a professional and as an individual. You will have a great opportunity to make a difference to our business.

Ready to Act?
If this sounds like the right opportunity for you, send in your application or call to find out more about the position from our Manager Global Sourcing, Robert Persson +46 46 272 30 19

Ansök nu

Supplier Development Engineer to Alfdex - Landskrona

Läs mer Mar 14
Alfdex has a rich history of providing reliable solutions for the purification of crankcase gases in heavy-duty vehicles. With over 9 million separators sold to industry giants like Volvo, Scania, Mercedes-Benz, and John Deere, we're already contributing to a greener world. Alfdex is on the edge of a new era, investigating a product that will revolutionize the electric vehicle landscape. A product that, without any emissions, heats up battery packs in heavy electric vehicles and the cabin in heavy vehicles with any driveline. Our 50/50 joint venture between Alfa Laval and Concentric places us at the forefront of the industry, with headquarters and production in Landskrona, and a global presence extending to Kunshan/Shanghai (China), Tumba/Stockholm, and a sales office in Chicago (USA). Read more about us at: www.alfdex.com


Supplier Development Engineer to Alfdex - Landskrona


Do you master the art of Quality? Do you want to develop suppliers to deliver products of the highest quality standards? Then this is your opportunity! Alfdex, with HQ in Landskrona, is an innovative company that has developed a ground-breaking g-Technology that contributes to a more sustainable future. You are offered an opportunity to take on an exciting and central role at a market-leading company that supplies truck manufacturers (e.g. Mercedes-Benz, Volvo, Scania) all over the world with Alfdex green solutions.
As a Supplier Development Engineer (SDE) you will have a challenging role where every day is filled with improvement and development of the quality work connected to suppliers, all to meet the high requirements by the customers.
You have a central role in the quality work and act as the link between R&D, production, purchasing and the subcontractors. These suppliers are globally located, including Sweden, Eastern Europe, China, and North America. In addition, you will participate in peripheral functions and cross-functional groups. Since Alfdex has a flat and simple organization, you will work in close collaboration with the management team in Landskrona.


Your responsibilities:
· Supplier development
· Quality assurance in product development
· Conduct and lead supplier audits and supplier on-boarding
· Perform internal audits on other functions within Alfdex
· Coordinate and lead design/FMEA reviews with Suppliers
· Review and approve/reject PPAP
· Responsible for Alfdex's supplier assessment
· Complaint management for prototypes and pre-series
· Continuous improvements and development of Alfdex quality tools

Your background:
We believe that you have a university education with focus on technology and quality. You have a few years of experience in quality work, e.g. in the manufacturing industry or the automotive industry, with experience of ISO 9001 and IATF 16949. It is also an advantage if you have worked with VDA 6.3 and problem-solving tools such as Six Sigma and 8D. You have good knowledge of technical drawings/measurement techniques. You are fully proficient in English, both written and spoken. It’s an advantage, but not a requirement, if you also communicate in Swedish. You have a driver's license.
You are technically interested, analytical and good with numbers. You have a systematic and structured way of working as well as a good understanding of the big picture and of complex technical systems. As a person, you have a very high ability to collaborate and like to work in teams. You are meticulous and quality-conscious through and through. At the same time, you are driven and goal-oriented, you are not the one who gives up easily.
As the position involves many contacts with both colleagues and suppliers, we also place high demands on professionalism, communication skills and flexibility.
A certain amount of travel (6-10 travels per year) to our suppliers around the world is included in the assignment as well.



This is a fulltime position at Alfdex where you will be located at the head office in Landskrona, which is a completely renovated premises within walking distance to Landskrona station.


In this recruitment, Alfdex collaborates with Standby Workteam. We recruit continuously and you are welcome to submit your application as soon as possible. For more information about the position, please contact Kristian Berglund, Standby Workteam, 0709-605372.

Welcome with your application!

Ansök nu

Purchaser

Läs mer Feb 16
Är du redo att ta nästa steg som inköpare? Hos oss får du möjlighet att vara med och utveckla inköpsverksamheten under en expansiv fas, i en miljö präglad av innovation och högt tempo.

Om tjänsten
Här kommer du ingå i ett team av tre inköpare som jobbar för den konverterande delen av verksamheten och rapporterar till Procurement Manager. I det dagliga arbetet ingår operativa uppgifter såsom orderläggning, avropsplanering och fakturahantering. Du deltar vid inventeringar och följer upp KPIer såsom leveransstatistik. Utöver detta jobbar du kontinuerligt med att odla relationer med strategiska leverantörer. Du initierar och driver igenom upphandlingar för lokala inköpskategorier och jobbar fortlöpande för att säkerställa leveranser till rätt pris, i rätt tid och med rätt kvalitet. Du företräder inköpsavdelningen i tvärfunktionella projekt och samarbetar nära med våra utvecklare för att identifiera nya material och etablera relationer med nya leverantörer.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med start omgående.

Din bakgrund
Vi tror att du minst har en treårig Universitetsutbildning eller motsvarande inom relevant område, samt några års erfarenhet som inköpare, gärna i ett internationellt sammanhang. Erfarenhet från förpackningsindustrin är meriterande. Du behärskar Engelska och Svenska obehindrat i såväl tal som skrift. Du har utmärkta kunskaper i Excel och god vana av arbete i affärssystem.

Du som söker
Vi söker dig som har förmåga att organisera och driva ditt arbete framåt, som är självgående och lösningsfokuserad. Ett genuint intresse för inköpsarbetet liksom ett analytiskt affärssinne är en förutsättning för att bli framgångsrik i rollen. Vidare tror vi att du är en person som är resultatorienterad, med hög kommunikativ förmåga och en hands-on approach. Du gillar att vara en del av ett team, är uppmärksam på detaljer och uppskattar att kontinuerligt förbättra metoder och arbetssätt. Vi tror också att du trivs med att arbeta i en dynamisk och innovativ organisation, med stundtals snabba vändningar och ofta ett högt tempo.

Att jobba på GPI
Graphic Packaging International är ett globalt ledande förpackningsföretag och våra 24,000 medarbetare på 130 platser världen över hjälper kunderna genom att skapa de bästa förpackningslösningarna för olika produkter och marknader. Vi ger mervärde för våra kunder genom ett brett miljöanpassat produktsortiment och specialiserad kunskap inom kartong-baserade och flexibla förpackningar.
Med flera stora projekt i fokus söker vi nu en ny engagerad medarbetare som trivs med att arbeta i en organisation med driv och korta beslutsvägar.
Som inköpare hos oss kommer du att arbeta i en internationell miljö där du verkar i en decentraliserad organisation med hög kompetens och stort engagemang. Öppenhet, trivsel och goda utvecklingsmöjligheter för våra medarbetare är något som vi värderar högt!

För mer information, kontakta
Max Ivarsson, Procurement Manager, tel. 0768 90 59 34, max.ivarsson@graphicpkg.com

Ansök nu

Andra jobb i Lund från Jobbusters AB

Nedan visas andra jobb i Lund från Jobbusters AB .

REDOVISNINGSEKONOM

Redovisningsekonom
Läs mer Mar 15
Arbetsuppgifter
Vi söker en Redovisningsekonom inom Order to Cash (OTC) till vår kunds Finance Operations Hub. Du kommer att ingå i ett team som består av ca 50 kollegor som arbetar i olika roller inom ekonomi för bolagets nordiska enheter. Rollen är att driva, koordinera och säkra hela kundreskontraprocessen.

Exempel på arbetsuppgifter:
- Besvara dagliga frågor relaterade till kundfakturor och kundfordringar.
- Ge stöd till intressenter i olika frågor inom Finans.
- Daglig kontakt med kundens outsourcingpartner.
- Kunduppföljning.
- Kontoavstämning.
- Manuella betalningar.
- Omfakturering och vidarefakturering.
- Skapa och uppdatera kundens masterdata.
- Delta i månadsbokslutsprocessen ur Order to Cash-perspektiv.
- Initiera, anta och driva kontinuerliga förbättringar genom implementering av moderna verktyg eller metoder: automatisering, analys, datamodellering, etc.,
- Andra vanliga arbetsuppgifter i samband med redovisning.
- Tillhandahålla service i världsklass till deras intressenter.

Om oss
JobBusters är ett auktoriserat personaluthyrnings- och rekryteringsföretag som är inriktade mot tjänstemän och har funnits sen 2011. Vi på JobBusters bryr oss om våra konsulter och vårt mål är alltid att bygga långsiktiga relationer med både konsult och kund. Vårt mål är alltid att matcha våra kunders drömkandidat med våra kandidaters drömjobb!

Företagspresentation
Vår kund är ett mutlinationellt förpackningsindustribolag som från början är grundat i Sverige. Här arbetar man aktivt med att utveckla lösningar och tekniker för att hela tiden ligga i framkant i sin bransch.

Kvalifikationer
- Du har erfarenhet från liknande roller och arbetsuppgifter.
- Du har erfarenhet inom kund och leverantörsreskontra.
- Du har kunskap om OTC (Order to Cash) processen.
- Du har mycket goda kunskaper i Excel.
- Du behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift.
- Meriterande: Erfarenhet av Power Automation verktyg och/eller SAP.

Personliga egenskaper
För att trivas i rollen som redovisningsekonom är du analytisk, nyfiken och får saker gjorda.

När du blir en av oss
Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder bland annat en digital lösning som hjälper våra medarbetare att hitta verktyg för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet.

Tillträde och ansökan
Heltid, 40h/v. Vår kund önskar start enligt överenskommelse och uppdraget förväntas pågå till 2024-08-31 med chans till förlängning. Ett drogtest måste genomföras innan du kan påbörja uppdraget. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår spännande kund i Lund. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan.

Ansök nu

FRONT END TOOL ADMINISTRATOR

Databasadministratör
Läs mer Mar 13
Job Description
To our client we are now looking for a Front End Tool Administrator! In this role you will help the Programme Portfolio Management and Project Management Office within Development and Technology. You will be the face towards the clients’ tool users in handling tools and data related to Programme Management within Development and Technology. During 2024 they will transit from excel-based internal tools (ReMa and TPIN) to Planview which will mean that you will be involved in support related to all three tools.

Company Description
Our client is a multinational packaging industry company originally founded in Sweden. Here, people work actively to develop solutions and techniques in order to constantly be at the forefront of their industry.

About JobBusters
JobBusters is an authorized staffing and recruitment company targeting white-collar workers and was started in 2011. We at JobBusters care about our consultants and our goal is always to build long-term relationships with both consultants and clients. Our goal is always to match our clients' dream candidates with our candidates' dream jobs!


Qualifications
- You are used to creating Power BI reports.
- You have good knowledge in MS Office, mainly Excel.
- You are fluent in English in speech and writing. Swedish or Italian is considered a plus.
- Knowledge in MS Access, ReMa, TPIN and Planview is preferred.

When you join JobBusters
As a consultant at JobBusters, you can feel secure with a collective agreement, available consultant managers and committed recruiters. As a consultant, you also get access to our network of exciting companies and clients! For us, it is important that you as a consultant feel comfortable, feel a sense of security and community with us as an employer. We offer an occupational pension, salary change and the option of flexpension. You also get access to our benefits portal, where in addition to wellness allowance you have access to lots of discounts and offers in wellnes, home and leisure, transport, healthcare and much more! Your well-being is of the highest priority for us and we offer, among other things, a digital solution that helps our employees find tools to deal with all the challenges of everyday life, both at work and in private life.

Personal qualities
To thrive in the role of Front End Tool Administrator you are a self-starter who can work well together with others and who is eager to learn.

Salary
Salary as agreed.

Admission and Application
Full time, office hours. Our client wishes to start around 2024-05-02 and the assignment is expected to run until 2025-04-30 with possibility of extension. You will be employed by JobBusters as a consultant with our exciting client. Send in your application in English (preferably in Word format) as soon as possible, as interviews take place continuously.

Ansök nu

SUPPLY CHAIN COMPLIANCE COORDINATOR

Miljösamordnare/Miljökoordinator
Läs mer Mar 1
Job Description
On behalf of our client, we are looking for a Supply Chain Compliance Cooordinator to support and administrate the collection of Supplier Declaration of Compliance (DoCp) for Food contact material legislation.

Suppliers Declaration of Compliance (DoCp) is needed to support compliance to Food contact legislation. Documentation is collected for legislation in different geographical regions, to support sales in different markets. The part or material then might have to comply with US, EU and/or Chinese legislation.

Daily tasks include:
- Contacting the suppliers of parts and/or materials in food contact and drive the work of getting Suppliers Declaration of Compliance (DoCp).
- Internal administration and maintaining various databases and tools/systems.
- Supporting suppliers and answering their questions when they are in the process of sending the necessary information to the client.




Company Description
Our client is a multinational packaging industry company originally founded in Sweden. Here, people work actively to develop solutions and techniques in order to constantly be at the forefront of their industry.

About JobBusters
JobBusters is an authorized staffing and recruitment company targeting white-collar workers and was started in 2011. We at JobBusters care about our consultants and our goal is always to build long-term relationships with both consultants and clients. Our goal is always to match our clients' dream candidates with our candidates' dream jobs!


Qualifications
- You have experience in Supply Chain Management.
- You have knowledge in Legislation on materials in Food contact and Safety.
- You have proficient computer skills, preferably in Excel and SAP.
- You are fluent in English, both written and spoken.
- Swedish knowledge is a huge plus.
- It is considered a merit if you have previous experience from the Packaging, Food, or Medical Industry.


When you join JobBusters
As a consultant at JobBusters, you can feel secure with a collective agreement, available consultant managers and committed recruiters. As a consultant, you also get access to our network of exciting companies and clients! For us, it is important that you as a consultant feel comfortable, feel a sense of security and community with us as an employer. We offer an occupational pension, salary change and the option of flexpension. You also get access to our benefits portal, where in addition to wellness allowance you have access to lots of discounts and offers in wellnes, home and leisure, transport, healthcare and much more! Your well-being is of the highest priority for us and we offer, among other things, a digital solution that helps our employees find tools to deal with all the challenges of everyday life, both at work and in private life.

Personal qualities
To thrive in this role, you have the ability to communicate in a clear and polite way even when confronted with resistance or conflicting information. You are also persistent, have a drive and self-motivation.

Salary
By agreement.

Admission and Application
Full time, office hours. Our client want the consultant to start immediately and the assignment is expected to run until 31-dec-2024, with possibility of extension. You will be employed by JobBusters and work as a consultant for our exciting client in Lund. Remote work is not possible for this assignment. A drug test needs to be performed before assignment starts.

Send in your application in English (preferably in Word format) as soon as possible, as interviews take place continuously.

Ansök nu

CUSTOM CONSULTANT

Tulldeklarant
Läs mer Feb 23
Job Description
On behalf of our client we are searching for a Custom Consultant!
To be suitable for this position, you have a senior background in customs and have extensive knowledge of imports in Sweden (preferably also within the Nordic region).

Your tasks will be to support the import controls with the following:
- Checking the value declarations against the support documentation of an import.
- Checking the correct usage of an origin certificate in the import process and request a correction to the customs broker in case is needed.
- Downloading and analyzing reports from the customs authorities’ web site.
- Creating and uploading reports for CBAM every quarter.




Company Description
Our client is a multinational packaging industry company originally founded in Sweden. Here, people work actively to develop solutions and techniques in order to constantly be at the forefront of their industry.

About JobBusters
JobBusters is an authorized staffing and recruitment company targeting white-collar workers and was started in 2011. We at JobBusters care about our consultants and our goal is always to build long-term relationships with both consultants and clients. Our goal is always to match our clients' dream candidates with our candidates' dream jobs!


Qualifications
- Customs knowledge (process, step by step, legislation etc): Imports in Sweden, preferably also within the Nordic countries.
- Previous experience from working with companies like customs brokers or freight forwarders.
- Microsoft office knowledge.
- Knowledge about CBAM (Carbon Border Adjustment Mechanism).
- Knowledge about Inward processing relief or Authorized Economic Operator (AEO)
- Fluency in English, written and spoken.



When you join JobBusters
As a consultant at JobBusters, you can feel secure with a collective agreement, available consultant managers and committed recruiters. As a consultant, you also get access to our network of exciting companies and clients! For us, it is important that you as a consultant feel comfortable, feel a sense of security and community with us as an employer. We offer an occupational pension, salary change and the option of flexpension. You also get access to our benefits portal, where in addition to wellness allowance you have access to lots of discounts and offers in wellnes, home and leisure, transport, healthcare and much more! Your well-being is of the highest priority for us and we offer, among other things, a digital solution that helps our employees find tools to deal with all the challenges of everyday life, both at work and in private life.

Personal qualities
To thrive in this role, you are an analytical person with great communication skills. You are also working proactive and find it easy to learn new things.

Salary
By agreement.

Admission and Application
Full time, office hours. Our client want the consultant to start immediately and the assignment is expected to run until 31-dec-2024, with possibility of extension. You will be employed by JobBusters and work as a consultant for our exciting client in Lund. You need to be on-site most of the time, but some remote work will be possible.

Send in your application in English (preferably in Word format) as soon as possible, as interviews take place continuously.

Ansök nu

KUNDSERVICEMEDARBETARE

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Feb 1
Arbetsuppgifter
Vi söker nu efter en person för att utöka vår kunds Kundservice. Dina arbetsuppgifter kommer vara att hjälpa kunder med deras frågor via telefon, mail och chatt. Du kommer även hantera lättare administrativa uppgifter såsom listor som ska registreras. Vår kunds värdeord är mod, ansvar och engagemang och dessa är vägledande i deras dagliga arbete. Viktigt i uppdraget är också att bidra till att utveckla vår kundservicefunktion. Branschen är i förändring och de är ett kul gäng som arbetar på Kundservice.


Om oss
JobBusters är ett auktoriserat personaluthyrnings- och rekryteringsföretag som är inriktade mot tjänstemän och har funnits sen 2011. Vi på JobBusters bryr oss om våra konsulter och vårt mål är alltid att bygga långsiktiga relationer med både konsult och kund. Vårt mål är alltid att matcha våra kunders drömkandidat med våra kandidaters drömjobb!

Företagspresentation
Vår kund är ett kommunägt energibolag i södra Sverige. Värderingarna som genomsyrar allt de gör är mod, ansvar och engagemang.


Kvalifikationer
- Du har sen tidigare någon form av erfarenhet från kundservice eller kundbemötande.
- Du har goda systemkunskaper och lätt för att lära dig nya system.
- Du både pratar och skriver svenska flytande.
- Meriterande om du har erfarenhet av energibranschen.

Personliga egenskaper
För att lyckas i uppdraget inom Kundservice så lägger vi stor vikt på din personlighet. Du ska ge en god service till kunder i telefoni, chatt och mail. Du har lätt för att samarbete, är stresstålig samt trivs i en föränderlig arbetsmiljö.

När du blir en av oss
Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder bland annat en digital lösning som hjälper våra medarbetare att hitta verktyg för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet.

Lön
Lön, enligt överenskommelse.

Tillträde och ansökan
Heltid, kontorstider. Vår kund önskar start 2024-02-18 och uppdraget förväntas löpa t.o.m. 2024-08-17 med möjlighet till förlängning alternativt anställning direkt hos kund. Du kommer till en början att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår spännande kund i Lund. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt.

Sökord: Kundservice, Kundtjänst, Kundtjänstmedarbetare, Customer Service Agent

Ansök nu

MASTER DATA

Data Warehouse specialist
Läs mer Jan 12
Arbetsuppgifter
På uppdrag av vår välkända kund i Lund söker vi nu en Master Data Responsible.
I denna roll kommer du att stötta bolagets globala Master Data Team gällande processer för inköpta komponenter.

Från ett globalt förfrågningsverktyg får du förfrågningar om att skapa Master Data i SAP med givna kriterier. Teamets uppdrag är att välja rätt UNSPSC-klass och klassificera material med data som mått, kapacitet, spänning, frekvens, vikt etc.
Detta kräver en hög grad av noggrannhet och en känsla för detaljer och färdigheter i att söka information relaterad till komponenterna. Detta sker främst via datablad, hemsidor och i vissa fall via telefon till leverantörerna.

Här kommer du att vara en viktig del av bolagets arbete med processer för inköpta komponenter.
Du kommer att arbeta på kundens huvudkontor i Lund där visst distansarbete är möjligt.

Om oss
JobBusters är ett auktoriserat personaluthyrnings- och rekryteringsföretag som är inriktade mot tjänstemän och har funnits sen 2011. Vi på JobBusters bryr oss om våra konsulter och vårt mål är alltid att bygga långsiktiga relationer med både konsult och kund. Vårt mål är alltid att matcha våra kunders drömkandidat med våra kandidaters drömjobb!

Företagspresentation
Vår kund är ett mutlinationellt förpackningsindustribolag som från början är grundat i Sverige. Här arbetar man aktivt med att utveckla lösningar och tekniker för att hela tiden ligga i framkant i sin bransch.

Kvalifikationer
- Du har en god teknisk förståelse för livsmedelskomponenter.
- Du har erfarenhet av att arbeta med Master Data.
- Du har erfarenhet av SAP och andra globala IT affärssystem.
- Du har goda kunskaper i Officepaketet.
- Du behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift.

Personliga egenskaper
För att passa för detta uppdrag tror vi att du är en person med stort intresse och kunskap inom olika tekniska komponenter. Du har administrativa och analytiska färdigheter, är en lagspelare och arbetar alltid för ständiga förbättringar.

När du blir en av oss
Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder bland annat en digital lösning som hjälper våra medarbetare att hitta verktyg för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet.

Tillträde och ansökan
Heltid, 40h/v. Vår kund önskar start enligt överenskommelse och uppdraget förväntas löpa i ett år med chans till förlängning. Ett godkänt drogtest kommer att krävas innan uppdragsstart. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår spännande kund i Lund. Skicka in din ansökan snarast, då intervjuer sker löpande.

Ansök nu