Lund: Scrum Master to Bosch in Lund

Hitta ansökningsinfo om jobbet Scrum Master to Bosch in Lund i Lund. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Lund inom den kategorin.

Publicerad: 2023-01-24 // Varaktighet: Heltid

In Lund, we develop products for automotive, e-bike and IoT. Lund is a software center within Bosch, and we are around 270 people developing products for tomorrow´s automotive industry. We are developing several products for the leading brand ESCRYPT, an internationally active and highly growth-oriented brand in the field of automotive security. More about ESCRYPT

We are looking for a Scrum Master that identifies yourself with the below attributes:

* Personality: Outstanding communication, negotiation and facilitation skills with a continuous improvement mindset.
* Working Practice: Structured, self reliant with team work mindset, coaching with goal and customer orientation.
* Experience and Knowledge: Solid professional experience working as a Scrum Master.
* Languages: Proficient in spoken and written English. Swedish language skill is a plus.
* Education: Academic degree in computer science, information technology or comparable field of studies. Scrum Master certificate is a plus.

and wants to:

* Help shape the future: Supporting lead role for the development of cutting-edge, high quality, efficient and maintainable software and innovative solutions for our automotive security CAN IDS, [CycurIDS] and Ethernet Firewall [CycurGate]. Read more about CycurIDS and CycurGate.
* Create something new: Create tomorrows security for the automotive industry.
* Show enthusiasm: High interest in IoT and cutting-edge software and team work.
* Take responsibility: Guide and coach our Scrum Teams on how to use Agile practices, mindset and principles to deliver high quality products to our customers. Facilitate and support in all Program Increment and Scrum events like the PI planning, Sprint Planning, Review, Retrospective and the daily Scrum.
* Experience cooperation: Work closely with Scrum Teams as well as several roles like Release Train Engineer and Product Owners, in an agile framework.
* Observe, and think ahead: Take ownership of assignments and be keen to deliver on-time. Be motivated to continuously learn as well as sharing your knowledge with your colleagues.

Nowadays we operate in a hybrid work location environment. You will be able to work remotely at home or in office, with flexible worktime options. We take your career seriously and offer the possibility to grow with us.

If you want to discover more about ESCRYPT, take another look at our website www.escrypt.com. https://www.youtube.com/watch?v=v0Prq6fzjbs



How to apply

In this recruitment Bosch is collaborating with Experis IT, with long and extensive experience in recruiting IT managers and specialists. If you have any questions regarding the position, please contact Recruitment Consultant Luka Jovovic by phone 072 205 88 87 / via e-mail luka.jovovic@se.experis.com or Recruitment Consultant Jenny Flygare by phone to 0727 - 28 54 30 / via e-mail, at jenny.flygare@se.experis.com


You apply to the position by clicking the "Ansök" link. Please note that selection and interviews are made and held continuously throughout the application period, and that you should therefore send in your application as soon as possible.


We look forward to receiving your application!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Lund som IT-strateg

Nedan visas andra jobb i Lund som IT-strateg.

Projektledare

Läs mer Nov 2
Din vardag:

Du kommer att vara ansvarig projektledare för prestation, planering, schemaläggning, hantering av hot/möjligheter samt samordning av alla omfattningar inom ett delprojekt.

Rollen omfattar ansvar för:

- Se till att projektplanen är realistisk och genomförbar
- Främjande av ett leveranstänk med delprojektet
- Verifiering och kontroll av kostnader som debiterats kontrollkontot, inklusive faktiska kostnader för utfört arbete (ACWP)
- Budgeterad kostnad för utfört arbete (BCWP)
- Uppdatering av uppskattningar att slutföra (ETC) för arbetspaketet inom delprojektet, och validera uppskattningar vid slutförda (EAC)
- Genomföra formell kostnads- och schemaavvikelseanalys
- Utveckla återhämtningsplaner som är lämpligt för at återställa schema- eller kostnadsavvikelser
- Hantera risker i kontrollkontot
- Behandling av CCB-ändringsförfrågningar för ändring av budget, tidsplan eller teknisk omfattning av kontrollkontot


För att trivas i rollen tror vi du har erfarenhet av:

- Leda större projekt under design-, installations- och driftsättningsfaserna
- Leverera förändring i olika miljöer
- Arbete tillsammans med intressenter från alla nivåer i en organisation
- Skapa och underhålla projektledningsprocesser såsom initiering, planering, övervakning, riskhantering och förändringskontroll.
- Yrkeskunskaper inom IPM, APM, XLPM, Microsoft Office och projektledning i P6


Vem är du?

Vi tror du brinner för projektledning och att du har varit på den banan i några år. Vi tror du motiveras av att driva projekt framåt. Vi tror även du gillar att ta ansvar och initiativ med ett analytiskt och strategiskt förhållningssätt.

Om Wise IT

Wise IT arbetar med kompetensförsörjning inom IT. Vår uppgift är att hitta rätt person till rätt IT-jobb, genom rekrytering och konsulter. Vi är ett härligt gäng som tillsammans hjälper människor och företag att nå sina drömmar. På Wise IT tror vi på människans framtida teknikutveckling och en passion för att bygga relationer. Ett mål är att bli fler i IT-branschen och naturligtvis matcha rätt kompetens till rätt uppdrag. Vill du vara med på vår resa?

Ansökan

Har du frågor eller funderingar får du gärna höra av dig till Evelina Andersson på evelina.andersson@wiseit.se eller Hanna Levin på hanna.levin@wiseit.se. Vi tar inte emot ansökningar via mejl utan de sker enbart via den här annonsen.

Du kan läsa mer om hur vi behandlar personuppgifter enligt GDPR i Wise Group-koncernens policy för behandling av personuppgifter (https://www.wisegroup.se/gdpr/).

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Product Specialist - End-to-End Solutions

Läs mer Feb 6
Nytt
Are you interested in working with innovative and user-friendly software as well as cloud services? Are you passionate about empowering colleagues with the technical knowledge they need to promote our offerings or support our customers? Then this might be the job for you!
We are looking for a Product Specialist for the End-to-End (E2E) Solutions team within the Solution Management organization at Axis HQ in Lund.

Who is your future team?
The E2E Solutions team has global product management responsibility for Axis E2E Solutions for Surveillance. Our E2E solutions are built around our video management solutions, AXIS Camera Station and AXIS Companion, however, the functionality extends beyond that. You will be part of a helpful and highly skilled group of product specialists within this team. We believe in building an open and supportive environment for each team member to thrive and contribute together to a smarter and safer world by providing market leading E2E surveillance solutions.

What you'll do here as a Product Specialist?
Together with product managers, product specialists and other stakeholders within the team, you will manage the entire life cycle of our AXIS Camera Station video management system - from strategic planning to tactical activities, go-to the market, and maintenance. Your main responsibility will cover the following areas:

* Secure successful releases by coordinating and facilitating deliverables related to the release of a new product or feature by cooperating with marketing, sales, R&D as well as other supporting functions in the organization. Track and communicate the progress throughout the release process to all the relevant parties.
* Drive competence by creating and managing technical documentation (Release notes, technical notes, How-to guides, etc.) as well as training material in close collaboration with R&D and the other product specialists.
* Act upon feedback from stakeholders outside of the team while sharing technical knowledge of our products with them, with the goal of constantly improving our offerings and release process.
* Support on an ad-hoc basis the other product specialists when it comes to prioritizing and troubleshooting complex support cases escalated from Axis support teams worldwide with help from R&D engineers.

We travel to strengthen relations but focus on digital media to become efficient. Travelling up to 15 days a year.

Who are we looking for / Who are you?
We are looking for a driven and structured individual with a technical interest. We believe you are a quick learner and are practical when it comes to technical matters, as you will do hands-on product testing and present demonstrations now and then.

You have excellent communication skills to thrive in a multicultural environment with international contacts. Like us, you are a service-minded team player but also enjoy working independently. You can see the big picture while paying attention to detail.

We'd love to hear that you have/are:

* Work experience in the IT industry or relevant technical education. Experience in troubleshooting is valuable.
* A pedagogic approach, both spoken and written, when explaining technical matters.
* Interests in, and preferably experience in creating technical documentation and training material in various formats.
* Strong time management skills.
* Excellent English skills, written and verbal.
* Swedish language skills: not essential, but a distinct advantage.

What Axis can offer you
This is a fantastic opportunity to take part in supporting and developing a central part of our product portfolio, together with a professional and focused team with the support of an innovative and global organization. If you are looking for a challenge and want to be part of an exciting entrepreneurial endeavor, this is the chance of a lifetime. We are surrounded by great colleagues, and our culture is characterized by openness, curiosity, trust and honesty. We care about your individual progress and about you as a person. Come join us!

Ready to Act?
Find out more about the position from our recruiting manager Lina He at +46 46 272 1800. We´re looking forward to your application!

Ansök nu

Manager IT Helpdesk - Windows & Linux

Läs mer Jan 30
Axis a?r ett va?xande fo?retag med 4000 ansta?llda runt om i va?rlden och va?ra IT-system och tja?nster a?r viktiga verktyg na?r vi supportar va?rt bolag. Pa? IT Helpdesk levererar vi intern IT support med ho?g kvalitet och kunskap kring va?ra tja?nster och system. Vi är totalt närmare 40 personer som supporterar främst våra 2 svenska kontor i Lund och Linköping och är även till viss mån 2nd line support till våra kontor runt om i världen. Du kommer att ingå i och leda ett team bestående av 13 personer som ansvarar för support av alla Windows och Linux klientdatorer.

Ditt framtida team
Vår IT Helpdesk avdelning ansvarar för att supportera alla våra medarbetare i Sverige. Utöver det så finns det ett antal Helpdesk kontakter i våra dotterbolag runtom i världen som vi ansvarar för att agera bollplank mot.

IT Helpdesk består av nästan 40 dedikerade och professionella kollegor som är fördelade i 3 olika team som arbetar med:

* Windows och Linux
* Mac, Konferensrumsutrustning och Telefoni
* Interna system

Vi arbetar tillsammans för att ge våra användare oslagbar service i såväl handhavande som tekniska frågor. På IT Helpdesk är vårt fokusområde 100% användarnöjdhet genom att eftersträva korta svarstider för våra användare samt professionellt bemötande.

Rollen:
Som chef på IT Helpdesk leder du ditt team som ansvarar för Windows och Linux med flera inkommande kanaler. Det är viktigt att du ser helheten och tillsammans med teamet skapar och genomfo?r du fo?ra?ndringar fo?r att vidareutveckla IT Helpdesk utifra?n gemensamma ma?l. I rollen kommer du att samarbeta med flera olika team, ba?de inom IT Helpdesk, alla intressenter inom Axis och pa? va?ra dotterbolag runt om i va?rlden. Du kommer att rapportera till IT Helpdesk manager och tillsammans med IT Helpdesk ledningsgrupp planerar för strategier och förbättringsarbeten.

Vem är du?
Vi so?ker dig med erfarenhet som chef inom IT och helst inom support. Fo?r att lyckas i rollen beho?ver du ha ett genuint intresse fo?r ma?nniskor, teknik (främst både PC hårdvara och operativsystemen Windows och Linux) och support. Du a?r da?rmed bra pa? att bygga fo?rtroende och att fa? dina medarbetare att va?xa och ka?nna entusiasm info?r sitt arbete. Med ödmjukhet, engagemang och energi utvecklar du ba?de individer, grupp och verksamhet pa? ett strukturerat sa?tt. Vidare a?r du prestigelo?s och strävar ständigt efter förbättringar.

Hur är det att jobba med oss?
Öppenhet pratas det om i många företag men på Axis är det en del av våra kärnvärden. Vår största tillgång är förmågan att samarbeta. Vi vet att bra idéer kan komma när som helst och var som helst och därför uppmuntrar vi alla att bidra och vara innovativa. Är du en person som gillar att vara med där det händer, göra skillnad och bidra till att putta vår värld en bit i en positiv riktning så kommer du att känna dig hemma hos oss. Vi jobbar hela tiden aktivt med vår kultur där laganda, lika möjligheter så vänta inte med att skicka in din ansökan!

Du ska gilla att jobba hos oss och därför erbjuder vi förmåner såsom flexibel arbetstid, morgonfika varje dag, fredagskaka, företagsbonus, friskvårdsbidrag, sjukvårdsförsäkring och din alldeles egna Axis-cykel - för att nämna några.

Redo att agera?
Har du fler frågor är du välkommen att kontakta rekryterande chef Reza Ghorbani på 046 272 2316 eller Helene Löfqvist 046 287 9959. Vi granskar ansökningar kontinuerligt.

Ansök nu

Head Project Manager till BTJ

Läs mer Sep 12
BTJ berikar och levererar media som ger alla lusten och möjligheten att upptäcka mer. Överallt. Vill du vara med?

Då kan tjänsten som huvudprojektledare för vårt stora systembyte vara något för dig!

Om BTJ:

BTJ är specialister på informationstjänster och media för kunskapssektorn. Genom att göra kunskap och media tillgängliga för fler arbetar BTJ för ett klokare och mer inkluderande samhälle, och levererar tjänster och media till bibliotek, företag och skolor.

BTJ:s utbud och tjänster fyller nyfikna liv med meningsfulla upplevelser genom att göra kulturen överskådlig, tillgänglig och föra den närmare människorna.

På huvudkontoret i Lund jobbar ca 50 medarbetare.

Om tjänsten:

Som huvudprojektledare kommer du att ha ansvaret över att leda arbetet med att modernisera och byta ut stora delar av den befintliga systemmiljön. Du kommer att rapportera till BTJ:s VD.

I din roll som huvudprojektledare kommer du ha ett nära samarbete med hela verksamheten men framför allt med vår IT-chef, ekonomichef och produktchef.

På BTJ är det lätt att få gehör för idéer - nyfikenhet och nytänkande värdesätts! Du kommer att ha stora möjligheter att påverka både arbetssätt och vilka lösningar BTJ ska jobba med framåt. Du får gärna komma in och utmana oss i hur vi ska digitalisera våra tjänster och produkter!

Om dig:

Vi söker dig som har dokumenterad erfarenhet av projektledning samt en teknisk bakgrund.

Du är van vid att leda flera parallella projekt, i nära samarbete med verksamheten och användarna. I din roll som huvudprojektledare är det också av vikt att du har förmågan att omsätta användarnas krav till teknik. Du behöver därför trivas i en utåtriktad och kommunikativ roll och stimuleras av att testa och utvärdera olika lösningar och system.

På BTJ hjälps alla åt vilket innebär att du måste vilja arbeta operativt. På samma gång som du föredrar att arbeta operativt brinner du också för att leda och stötta andra. Du är en duktig ledare med tydliga mål samtidigt som du skapar engagemang och ansvarstagande hos de medarbetare som ingår i dina projekt.

Som person har du förmågan att tänka strategiskt och är målfokuserad för att nå resultat. Du är trygg i dig själv och har god självinsikt och samarbetsförmåga. Vi lägger mycket stor vikt vid din kommunikativa förmåga - du är rak och tydlig men också en god lyssnare.

För dig ligger det i din natur att vara strukturerad & organiserad och det är en självklarhet att leverera det som har beslutats.

För att lyckas i rollen tror vi att du har god affärsförståelse och är van vid att jobba mot många kontaktytor samtidigt. Du tar gärna initiativ och vill vara drivande för att kunna skapa en modernare IT-miljö.

Akademisk utbildning är meriterande.

Placering: Lund

Vi ser framemot din ansökan! I denna rekrytering samarbetar vi med Cabeza AB. Välkommen att kontakta rekryteringskonsult Malin Schultz för att söka eller för att ställa frågor kring tjänsten: malin.schultz@cabeza.se.

Sökord: Project Manager, projektledare, teknisk projektledare, digitalization, Head Project Manager, IT Leadership

Ansök nu

Repair Management Operations Engineer

Läs mer Jan 27
Tycker du det är viktigt att kunna förlänga livet på en kamera istället för att skrota den?Vill du bidra till att göra en kund nöjd vid de tillfällen en produkt gått sönder?
Har du en fallenhet för både elektronik och mekanik?
I så fall är detta jobbet för dig då du följer produktens hela livscykel, från idè till att den tas från marknaden, med allt större fokus på hållbar miljö.

Ditt blivande team
Du kommer att jobba i teamet "Repair Management Operations" tillsammans med skickliga ingenjörer som är en del av Reverse Supply Chain organisationen. Tillsammans är vi ett hjälpsamt "miniAxis" med många olika funktioner för att hantera produkter på eftermarknaden. Vårt team har fokus på produkten och tekniken runt denna.

Din roll
Målet i stort är att se till att en reparationslösning finns på plats vid lansering av ny produkt.

Axis produkter är av hög kvalitet och innehåller sofistikerade lösningar. Tyvärr så går dessa produkter sönder då och då (både mekaniskt och elektroniskt) och det är i detta läge vi vill vända det till en positiv erfarenhet för kunden. Detta skall göras till rätt kostnad och givetvis med rätt kvalitet vilket innebär att skapa förutsättningar för att reparera kundens kamera. Vi har globala partners som utför själva reparationerna runt om i världen, men använder även den tillverkande fabriken för de reparationer som kräver komplexa fixturer.

Repair Management ansvarar för att den utbytta enheten har samma specifikation som en ny produkt.

En normal arbetsdag kan börja med möte med ett projekt xx's HW-expert för att skapa en Troubleshooting för nätverksproblem (du undrar om Testgruppen behöver ändra någon testsekvens för att underlätta reparation). Mötet efter detta handlar om att godkänna en Reparationsmanual från Mekanikavdelningen. Efter en näringsrik lunch så sitter du ned med en stor partner i ett Teams-möte och analyserar deras reparationsdata. Du ber dem undersöka varför 4% av produkten y har skrotats trots att det finns delar tillgängliga för att reparera spänningsproblem.
Denna eftermiddag är det gruppmöte och du tar upp om vi skall förbättra vårt externa verktyg för att bättre spåra de komponenter och delar våra partners byter ut.
Du kommer hem i god tid och somnar gott efter en händelserik och produktiv arbetsdag.

Arbetet innebär att:

* Tillsammans med R&D-projektet ta fram lösningar för att kunna reparera produkter.
* Möjliggöra att test- och kalibreringsutrustning finns hos våra partners.
* Ansvara för att det finns en Reparationsstrategi för produkterna under dess livscykel.
* Driva DFR, Design For Repair, inom produktprojekten.
* Avgöra vilka reparationer som är kostnadseffektiva samt vilka delar/komponenter som krävs.
* Ansvara för de tekniska frågor som uppstår ute hos våra partners. Kan innebära resor och utbildning på plats.

Vem är du?
För att lyckas i denna roll bör du ha ett gediget teknikintresse och uppskatta arbete i projektform.
Du har en praktisk ådra och vilja att skapa förutsättningar för att andra skall lyckas.

Du är driven och självgående. Vi tror att du har ett bra öga för detaljer och struktur och gillar att det händer saker.

Arbetet innebär flera gränssnitt till olika avdelningar och leverantörer så du bör uppskatta denna kommunikation. Det känns naturligt att kommunicera med projektmedlemmar, kolleger och leverantörer. Vi tycker även om att stötta varandra i vårt lilla team.

Utöver detta så tror vi du är/har:

* Högskole- eller civilingenjör.
* Några års erfarenhet från tekniskt projektarbete.
* Talar och skriver Svenska och Engelska.
* Erfarenhet från elektronisk konstruktion, produktion eller reparation/test
* Goda datorkunskaper, både hårdvara och mjukvara (MS Office, pivot i Excel.

Vad erbjuder vi dig?
I utbyte för din entusiasm så erbjuder Axis ett jobb i en trevlig, vänlig och professionell miljö. Vi arbetar i en innovativ och global organisation som strävar efter att leverera produkter och service i världsklass.
Du får också en möjlighet att arbeta i en miljö som prioriterar professionell och individuell utveckling.
Arbetet innebär en möjlighet där din insats bidrar till Axis framgång och kunders nöjdhet. Vi ser fram emot att jobba med dig!

Är du redo?
Axis är ett företag som förstår fördelarna med en diversifierad arbetsstyrka då detta ger den kreativitet som är fundamental för vår framgång.
Ta reda på mer genom vår rekryterande chef Patrik Qvarfordh, 046-272 1800

Ansök nu

Andra jobb i Lund från Experis AB

Nedan visas andra jobb i Lund från Experis AB .

We are recruiting a Tech Lead to Modelon, Lund!

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Jan 13
Ready to make an impact with systems simulation? The future of modeling and simulation starts with you. Join our mission of revolutionizing simulation technology at an international, collaborative, and inclusive work environment!

Modelon is forming a new team in Lund for developing a new web app to intuitively set-up simulation and optimization experiments and visualize big data for decision making. Therefore, we need to recruit an experienced Tech Lead to set-up and lead this team.



Modelon has already developed a web app for building models and a backend for performing simulations on the cloud called Modelon Impact: This will be complemented by the experimentation web app that is targeted to a larger user category not involved in creating models but involved in using models to make model-based product design decisions.

The new web app will enable running thousands of simulations in order that our users can find the optimal selection of components and parametrization of their new product offers. Our users typically work with designing sustainable energy, automotive and aerospace solutions, i.e., wind power plants, solar power plants, carbon-capture technology, electric cars, and electric airplanes. They want to perform post processing of simulation results, Monte Carlo simulations, sensitivity analysis, optimizations, machine learning training, etc. The users need a convenient way to define workflows to simplify repetitive work. The vision includes being able to perform such tasks also from tablets and smart phones.

What will you do?

The work of the team involves defining the appropriate architecture and tool chain. Furthermore, feature design and UI design will be performed together with product management and with inputs from Modeldon's service and commercial departments and from customers. The work involves collaboration with modeling web app and backend teams to provide a coherent UX.



The work in the team will involve technologies such as ECMAScript, TypeScript, Python, PWA, RWA, React, data science, statistics, optimization, Plotly, 3D visualization, machine learning and Jenkins.

* Ensure the delivery of our projects: It's a hands-on role so we expect you do development and code reviews. While full-time development is not part of the role, we encourage you to take part in the development activities of your choosing to keep your skills updated.
* Collaborate closely with the Product Manager, Team Leads and Scrum Master, to make sure our projects are delivered efficiently and following our standards and best practices.
* Nurture and assess developers assigned to you: Encourage curiosity and continuous learning in the area you are an expert in.
* Provide insights to and collaborate closely with the CTO to improve the engineering skills of the team. Coordinate activities between all engineering areas.



Required skills and qualifications

* 5 years or more of professional development experience.
* Experience in TypeScript, Python and React.
* Prior experience as Team Lead/Tech Lead/Architect is a plus.
* Enjoy working on challenging solutions and systems.
* Believe that building great applications is not only about delivering code that "works", but involves thinking about reusability, maintainability, security, and performance.
* Curious, structured, with a "Can do attitude" and a product mindset.
* Enjoys collaboration within the team and with other departments.
* Good at communicating in both Swedish and English.

Meritorious skills

* Experience of Agile development and practices.
* Jenkins, ECMAScript, PWA, RWA, data science, statistics, optimization, 3D Visualization and machine learning.



About Modelon

Modelon offers systems modeling and simulation software that accelerates product innovation, development, and operations in a range of industries. We believe that we can only achieve excellence when we work together. Our teams are closely aligned, and we encourage cross-team collaboration at every opportunity. Modelon is revolutionizing the engineering design industry by offering technologies and services that enable customers to leverage system simulation. Modelon's flagship product, Modelon Impact, is a cloud system simulation platform that helps engineers virtually design, analyze, and simulate physical systems. Our team brings deep industry expertise and is dedicated to guiding our customers in creating innovative technologies at their respective organizations. Headquartered in Lund, Sweden, Modelon is a global company with offices in Germany, India, Japan, Prague, and the United States. Read more about us here: https://modelon.com

Contact and Information

In this recruitment, Modelon collaborates with Experis IT, with extensive experience in recruiting specialists and managers within IT. For questions about the position, please contact recruitment consultant Jenny Flygare, jenny.flygare@se.experis.com, 070-2557143 or Luka Jovovic, luka.jovovic@se.experis.com 072-2058887. You apply for the position via the application link at www.experis.se.



Welcome with your application!

Ansök nu

Ekonomiansvarig till Autogruppen i Lund

Financial controller
Läs mer Jan 23
AUTOGRUPPEN

TRYGGT & ENKELT

Autogruppen grundades 1962 och är en av Sveriges äldsta bilåterförsäljare. Vi är agenter och återförsäljare för ett flertal varumärken så som Aiways, Fiat, Fiat Professional, Jeep, Abarth, Alfa Romeo och har även serviceauktorisation för Peugeot, Citroën, Opel, DS, Mitsubishi, Mazda m.f.

Vi är en fullserviceanläggning med försäljning, service, skadereparation för personbilar, transportbilar, hästbilar, husbilar m.m.

BLI EN AV OSS!

Autogruppen söker en erfaren och ansvarsfull Ekonomi/Kontorsansvarig.

Vi söker en driven och fokuserad person med vilja att axla en roll som Ekonomi/Kontorsansvarig under vår tillväxtresa. En spännande möjlighet för dig som vill ta nästa steg i karriären samt vara med och forma din roll i ett bolag med stora planer för expansion. Vi söker dig som har relevant utbildning gärna kombinerat med flerårig erfarenhet av ekonomiarbete. För att lyckas i rollen ser vi att du har förmåga att arbeta självständigt samt kontinuerligt utveckla processer och rutiner. Vi förväntar oss att du är social och prestigelös, noggrann, strukturerad och engagerad i det du gör.

Arbetsuppgifter:

- Löpande bokföring, leverantörsbetalningar, fakturering och rapportering till ledningen
- Redovisning till Skatteverket, kontakt med redovisningskonsult samt behjälplig vid bokslut
- Behjälplig inom kundsupport via mejl, telefon, chatt samt ärendehanteringssystem
- Ansvarig för företagets leverantörskontakter samt utveckling och effektivisering av processer och system gällande administration samt ekonomi
- Ansvar för kontor samt posthantering

Vi ser gärna att du:

- Är driven och motiverad
- Är noggrann och initiativtagande
- Har en positiv inställning och är lösningsorienterad
- Är en lagspelare med hög social kompetens
- Är kreativ, initiativtagande och nyfiken
- Kommunicerar obehindrat i tal o skrift i både svenska och engelska

Erfarenhet från följande system värdesätts och är meriterande:

- Kobra Affärssystem
- Office 365

För rätt person erbjuds goda anställningsvillkor och stor möjlighet till utveckling i företaget. Du välkomnas in i en familjär företagskultur som kännetecknas av en kreativ och positiv entreprenörsanda med högt tempo och engagerade medarbetare som drivs av nya utmaningar.

Ansökan:

Tjänsten är en heltidstjänst och ska tillsättas så snart som möjligt.

Ansökan skickas till: mikael@autogruppensyd.se

Vill du följa med oss på en spännande resa, där vi gör skillnad tillsammans? - Skicka din ansökan redan idag!

#Autogruppen
#BliEnAvOss

Ansök nu

Software Engineer to Bosch in Lund!

Mjukvaruutvecklare
Läs mer Dec 22
About Bosch

At Bosch, we shape the future by inventing high-quality technologies and services that spark enthusiasm and enrich people's lives. Our promise to our associates is rock-solid: we grow together, we enjoy our work, and we inspire each other. Join in and feel the difference.

Bosch R&D Center Lund stands for modern development in cutting edge technology in the areas of connectivity, security, mobility solutions and AI. We are growing rapidly and looking for people to join us on our mission to become the Bosch Group's 1st address for secure connected mobility solutions. We are working on a range of interesting projects, with a particular focus on software development for the automotive industry, electrical bicycles, and Internet of Things.



Job Description

As an embedded engineer you will be part of a team with four developers, a scrum master and a tech lead. This is an international team, developing software for embedded systems, typically for products in the automotive industry such as integrated instrument panels or intelligent camera systems for cars and motorcycles. You will work on exciting new projects with cutting edge technology for a highly successful, profitable company. We expect you to be self-driven, a good team player, able to challenge yourself and gain the experience you need to solve the tasks at hand.



Qualifications

* Master or bachelor's in computer science, Electrical Engineering or similar
* Experience with modern and agile development methods such as Scrum
* Good understanding of Internode communication and Inter-process communication
* Experience from leading software development in RTOS and Linux based embedded systems
* Development expertise in C language, C++ experience is an extra merit
* Experience on SW Configuration management, Continuous Delivery and Continuous integration using tools such as Git, Gerrit and Jenkins or similar
* Excellent verbal and written communication skills in Englis.
* Additional meriting experience:

* Experience within Linux.
* Experience of ethernet stacks and IPC communication
* Experience in Blackberry QNX and its toolchain
* Experience using Autosar and Autosar tools, e.g Davinci Configurator and Developer
* Experience in working in a scaled agile framework (SAFe) setup

Nowadays, we operate a hybrid approach to work location so you will be able to work remotely at home and in the office, with flexible worktime options. We take your career seriously and offer the possibility to grow with us.



Additional Information

Bosch offers you:

* Flexibility in your work- work time and working from home
* An agile development environment that is trust-based
* Room for creativity and initiatives
* Internal and external training opportunities as well as continuous learning
* Internal career opportunities
* Collective agreement
* Benefits and services: health checks, employee discounts, sports and health opportunities, wellness contribution, work-life balance
* Easy access to local public transport, urban infrastructures, rural surroundings, and catering facilities

Why choose Bosch:

In 2022, for the third year in a row, Bosch have received the "World's Best Employer" award from Forbes/Statista, ranking us among the top 3% of the world's most attractive employers.

At Bosch we believe that diversity is our strength. We look at diversity in gender, generation, nationalities, and culture as our advantage. We believe mixed teams to be more successful because they utilize the potential offered by different perspectives and solution strategies. We therefore promote mixed teams at all levels and draw on the entire talent pool.

Contact and application
In this recruitment Bosch is collaborating with Experis IT, with long and extensive experience in recruiting IT managers and specialists. If you have any questions regarding the position, please contact Recruitment Consultant Luka Jovovic by phone to 072 205 88 87 / via e-mail luka.jovovic@se.experis.com or Recruitment Consultant Jenny Flygare by mail jenny.flygare@se.experis.com, or by phone, 0470 - 74 55 95.

You apply to the position by clicking the "Ansök" link. Please note that selection and interviews are made and held continuously throughout the application period, and that you should therefore send in your application as soon as possible.

We look forward to receiving your application!

Ansök nu

Drifttekniker till Akademiska Hus i Lund

Fastighetstekniker/Drifttekniker, fastighet
Läs mer Jan 4
Är du serviceinriktad, har installationsteknisk kompetens och gillar kontakt med människor? Vi söker dig som, tillsammans med kollegor och våra kunder, vill arbeta som drifttekniker i en spännande, varierande och teknikintensiv miljö. Vårt fastighetsbestånd i Alnarp ligger i en vacker, naturskön miljö strax utanför Lund och består av undervisningslokaler och kontor men också laboratorier.

Som ett av Sveriges största fastighetsbolag möter vi våra kunder och partners där de är. I förvaltning och utveckling av effektiva och attraktiva kunskapsmiljöer, genom tjänster och produkter som förenklar för studenter och forskare, och i skapandet av hållbara campus som en tillgång för hela samhället. Genom erfarenhet och innovation skapar vi förutsättningar för framgångsrik forskning och utbildning. Tillsammans lyfter vi Sverige som kunskapsnation.


Ditt uppdrag
Som drifttekniker har du en teknisk generalistroll med ansvar för tilldelade byggnader, det inbegriper allt från föreläsningssalar till laboratorier. Du är kundens första kontakt i driftsfrågor med ansvar för att säkerställa en god kundupplevelse i vardagen. Du har tekniskt ansvar för en eller flera fastigheter, med kunden i fokus.
Du bidrar till Akademiska Hus uppdrag genom ditt fokus på tillsyn och skötsel som säkerställer vår viktiga basleverans samt driftoptimering av bland annat inneklimat, energiförbrukning och drifttider. Du bistår vid upprättande av och genomförande av underhållsplan och ekonomisk prognos. I ditt uppdrag ingår även digital systemhantering, att följa upp energi- och vattenförbrukning. Driftteknikern är en del av förvaltningsteamet, du träffar kund och hyresgäst i vardagen och deltar i kunddialogen.

Vi erbjuder
Att lära och tänka nytt är en del av vårt DNA. Därför har alla våra kollegor tydliga uppdrag och genom mentorskap, coachning, samverkan och erfarenhetsutbyte utvecklas vi ständigt. Hållbarhet är ledstjärna i allt vi gör. Och hållbara blir vi tillsammans. Vi vet att våra medarbetare är avgörande för vår framgång och erbjuder därför alla olika typer av initiativ inom friskvård och hälsa.
Vi är nyfikna på varandras olika perspektiv och vet att våra olika personligheter, kompetenser och erfarenheter gör oss bättre. Vi arbetar gärna i tvärfunktionella team. Tillsammans lyfter vi varandra och stärker Sverige som kunskapsnation.
?
Ditt bidrag
För att bli framgångsrik i ditt uppdrag tror vi att du har några års installations-teknisk erfarenhet eller motsvarande. Du har kunskap inom el och kraft, ventilation, VVS-tekniska anläggningar, styr- och reglerfrågor och samt energi- och klimatfrågor. För att lyckas i rollen har du som grund teknisk eller fastighetsinriktad utbildning från gymnasium och med påbyggnad från yrkeshögskola eller motsvarande. Du har ett stort intresse för fastighetsteknik och håller dig uppdaterad på utvecklingen inom området. Du uttrycker dig tydligt och väl på svenska och förstår vikten av god kommunikation. Du har god dator- och systemvana, till exempel är du trygg i fastighetssystem och program du använder i vardagen så som Office 365. B-körkort är ett krav.
Eftersom du har daglig kontakt med våra hyresgäster är det viktigt att du är serviceinriktad, affärsmässig och har lätt för att etablera goda relationer. Du är van vid att själv planera dina arbetsuppgifter, arbeta självständigt, utföra arbeten digitalt såväl som praktiskt och du är en problemlösare. Det är meriterande om du är extra intresserad av digitala styr- och fastighetssystem. Rollen innebär även ett nära samarbete med flertalet funktioner inom Akademiska Hus - därför är det viktigt att du är gillar att samarbeta. Du ska kunna bidra till vår gemensamma utveckling och vilja ta initiativ!
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Nyfiken?
Kul! Välkommen med din ansökan snarast, dock senast 1 februari. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden löpt ut.
I denna rekryteringsprocess samarbetar vi med Jefferson Wells. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Patrik Nordberg, på 040-6606355 alt patrik.nordberg@jeffersonwells.se

OBS! Ansökan måste göras via Akademiska Hus hemsida. Länk nedan:

https://www.akademiskahus.se/om-oss/jobba-hos-oss/lediga-jobb/

Ansök nu

Operativ inköpare / Projektledare på 50% i Lund

Inköpare
Läs mer Dec 30
Är du en erfaren operativ inköpare, duktig på system och gillar att få vara med och sätta nya processer och rutiner? Tycker du att det vore optimalt att få arbeta operativt men även med projektledning och fungera som ett stöd till verksamheten? Stämmer detta in på dig tycker jag absolut att du ska läsa vidare!

Vi försöker just nu hitta dig som skulle passa för detta långa uppdrag (minst 1 år). Kunden behöver förstärkning då de just nu implementerar ett system (Unit 4 Agresso) för inköpsorder. Införandet av inköpsorder kommer att innebära en stor förändring för alla beställare inom organisationen då attest och förhandling, framöver, i högre grad kommer att ske före avrop görs. Det nya systemet kommer alltså inte bara att innebära att många medarbetare behöver introduceras i ett nytt system utan även till ett nytt arbetssätt. Den absoluta majoriteten av kundens inköp är tjänsteinköp.

Uppdraget är ett konsultuppdrag på deltid (50%) och kommer att vara i minst 12 månader, ev längre än så. Det betyder att du kommer attt vara anställd av oss på Jefferson Wells men tillbringa dina dagar ute på uppdraget hos kund. Plaseringsort för uppdraget är Lund. Visst mått av distansarbete kan vara ok. Önskad start är så snart som möjligt (gärna redan under januari)

Uppdragsbeskrivning

Uppdraget innebär att du kommer vara en del i införandet och den aktiva förvaltningsfas som är central för ett lyckat införande av detta nya system. I rillen kommer du att ansvara för specifika verksamheter (Affärs- och verksamhetsområden) när det gäller införande av arbetsstätt, stöd vid avrop, matchning av fakturor, framtagande av rapporter, hantering av fel i flöden, stängning av avslutade order. Över tid är målet att verksamheterna ska bli allt mer självständiga i arbetet med att lägga och förvalta sina inköpsorder.

Vad önskar kund att du har med dig?

Skallkrav:



* Goda kunskaper i ekonomi (redovisning / inköp)
* Ett par års erfarenhet av operativt inköp
* Erfarenhet av arbete i ett större inköpssystem i en organisation med fler än 100 medarbetare och/eller i en utpräglad matrisorganisation
* Erfarenhet från tjänsteinköp i inköpssystem (1 - 2 år)
* Erfarenhet från registervård och upplägg av ex artiklar, inläsning av prislistor etc
* Hög IT mognad och god vana av vana från affärssystem och officepaket inkl teams

Börkrav:

* Erfarenhet av införande av inköpsorderprojekt eller ERP-system
* Erfarenhet från taktiskt inköpsarbete (upphandling, avtal, konkurrensutsättning)
* Vana att presentera, utbilda och informera i olika sammanhand - 10 - 20 pers
* Erfarenhet från en offentlig verksamhet tex kommun, landsting, offentligt bolag.

Uppdragets genomförande, tider och omfattning:
Startdatum: Snarast möjligt
Slutdatum: 2023-12-31 ev. längre
Omfattning: Deltid (50% / 20 tim per vecka)
Plats för genomförande: Lund
Arbete på distans godkänt?: Ja, i överenskommelse med beställare.

Varmt välkommen med din ansökan via ansökningslänken!

Ansök gärna snarast då vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas före ansökningstidens slut.

Ansök nu