Lund: Entreprenadupphandlare till kund i Lund

Hitta ansökningsinfo om jobbet Entreprenadupphandlare till kund i Lund i Lund. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Lund inom den kategorin.

Publicerad: 2023-01-24 // Varaktighet: Heltid

Just nu söker vi en senior entreprenadupphandlare till vår kund i Lund. Uppdragets omfattning är uppskattat till 30h/vecka och beräknat att börja 06-02-2023 och pågå till och med 30-06-2023, med goda möjligheter till förlängning. Om du är nyfiken på att veta mer, fortsätt läs för att se om detta uppdraget är någonting för just dig!

Om uppdraget
Du kommer främst att arbeta med upphandling av ramavtal och entreprenader inom kategorin bygg och anläggning. Komplexiteten i projekten kommer att variera - allt från strategiska upphandlingar till standardiserade avrop.

Om dig
Som person kännetecknas du av en affärsmässighet, har en helhetssyn och med ett hållbarhetsfokus ser du till organisationens bästa. Du är analytisk och vågar tänka utanför boxen för att främja utveckling. Du arbetar självständigt och strukturerat men värdesätter även samarbete med andra både internt och externt. Din prestigelöshet, kommunikativa förmåga och vilja att samarbeta med andra människor är grundläggande förutsättningar för ditt arbete.

Du har eftergymnasial utbildning inom juridik, ekonomi, teknik eller en YH-utbildning inom upphandling, alternativt annan för tjänsten relevant utbildning kombinerat med arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdigt. Du har mångårig erfarenhet av att genomföra offentliga upphandlingar samt är väl förtrogen med fastighetsrelaterade affärsdokument inom AMA-systemet och standardavtalen AB 04, ABT 06, ABK 09, ABFF15. Du har hanterat både ramavtal och enskilda entreprenader inom bygg och anläggning samt är väl insatt i gällande lagstiftning inom upphandlingsområdet med fokus på LOU men du ska även känna till LUF. Det svenska språket hanterar du obehindrat i tal och skrift. Vi ser gärna att du har erfarenhet av processutveckling samt är van användare av Tendsign eller motsvarande systemstöd för upphandling.

Erfarenhet från arbete inom offentlig sektor är meriterande liksom arbete i projektform.

Förväntad erfarenhet:

- Hög kunskap inom sitt område

- 4-8 års erfarenhet som konsult inom området och är en förebild för andra konsulter på en lägre nivå

- Kan ansvara för delområde och kan leda en mindre grupp

- Kan arbeta självständigt

Övrigt

Start: 06-02-2023

Slut: 30-06-2023 med möjlighet till förlängning

Placering: Lund

Omfattning: 30h/vecka

Ansökan
Låter uppdraget intressant? Skicka in din ansökan snarast då urvalsarbetet och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Du ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV samt svara på några frågor. De kandidater som bäst matchar rollen kommer telefonintervjuas och sedan bli kallade till en intervju hos oss på Devotum. Nästa steg är en intervju hos vår kund. Referenstagning på slutkandidater är en del av processen.

Har du några frågor om uppdraget är du välkommen att höra av dig till Sanna Jurén på 0728978265.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Lund som Projektledare, bygg och anläggning

Nedan visas andra jobb i Lund som Projektledare, bygg och anläggning.

Teknisk och säljande projektledare

Läs mer Dec 12
Arbetsuppgifter:

Vi söker nu en Teknisk och säljande projektledare till vår kund- och projektorganisation på AQ Elautomatik i Lund!

Du leder projekt från order till leverans och har det övergripande ansvaret för att leveranser sker i tid, med rätt kvalitet och kostnad. I arbetsuppgifterna ingår bland annat att granska specifikationer från kund, utifrån dessa ta fram produktionsunderlag och göra beredningar, beställa material samt att hålla löpande kontakt med kunder och leverantörer. Vi utnyttjar även AQ:s globala produktionskapacitet varför du också kan få leda projekt som produceras hos något av våra systerföretag. Det innebär att du kommer samarbeta och kommunicera med många människor runt projektet!

Det förekommer resor, både inrikes och utrikes, i tjänsten.

Din profil/kompetens:

Som person behöver du vara bra på att kommunicera, ha lätt för att samarbeta och skapa förtroende både internt och externt. Du är kundfokuserad, initiativrik och vågar ta ansvar. Du är trygg i dig själv och gillar att utveckla dina tilldelade kunder för att vinna nya marknader och produkter.

Du har en grundutbildning på minst gymnasienivå inom el-/automation. Har du Högskoleutbildning ses detta som meriterande. Vi ser gärna att du har några års arbetslivserfarenhet av liknade arbetsuppgifter inom el/automation/projektledning samt med goda kunskaper inom Microsoft Office produkter.

Du behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift.

Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper!

Vi erbjuder dig:

AQ Elautomatik AB är ett dotterbolag inom koncernen AQ Group som bedriver verksamhet i Västerås, Lund och Örnsköldsvik med sammanlagt 84 anställda och en omsättning på 225 miljoner SEK. Bolaget konstruerar och producerar elektriska kraft- och styrutrustningar samt automationslösningar till industrikunder.

AQ är ett värderingsstyrt och spännande företag med korta beslutsvägar och prestigelös atmosfär. Hos oss får du möjligheten att utvecklas vidare i en dynamisk koncern där initiativrikedom och genomförandeförmåga uppmärksammas och belönas. Vi värdesätter korta beslutsvägar och tror på att arbeta tillsammans för att uppnå goda resultat.

AQ:s värdegrund: Kunden i Fokus, Enkelhet, Entreprenörsanda, Kostnadseffektivitet, Mod & Respekt.

Din ansökan:
Urval sker löpande därför uppskattar vi om du skickar in din ansökan så snart som möjligt. dock senast 20 December. Frågor om tjänsten besvaras av rekryterande Henrik Lindoff via e-post: henrik.lindoff@aqgroup.com

Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Byggprojektledare till AF Bostäder Lund

Läs mer Nov 15
Byggprojektledare till AF Bostäder

Vill du jobba på Sveriges roligaste bostadsföretag? Martin har erbjudits rollen som fastighetsutvecklingschef och nu söker vi hans efterträdare; en kunnig och engagerad byggprojektledare. I rollen som byggprojektledare ansvarar du för planering och genomförande av byggprojekt i nära samarbete med övriga teamet inom AF Bostäder. Byggprojekten kan vara av varierande storlek och komplexitet, framförallt nyproduktion och fastighetsutveckling. Vi är starkt drivna av att vi bygger för egen förvaltning och avgörande för samtliga projekt är att de utformas efter våra kunders och den egna organisationens behov. I de flesta fall är du engagerad från första idé-/utredningsskede och ansvarig för hela projektet fram till överlämnande av färdig produkt till förvaltningsorganisationen.

Som byggprojektledare agerar du beställare för samtliga externa parter i projektet. Internt ansvarar du för att projektets omfattning och innehåll är förankrat hos berörda intressenter, samt att information om projektet når ut till kunder och egen personal.

Huvudsakliga arbetsuppgifter i rollen

- Leda, fördela och samordna byggherrens, entreprenörers och konsulters insatser
- Genomföra upphandling av entreprenörer och konsulter.
- Kvalitetssäkra projektets aktiviteter och slutresultat.
- Ansvara för de myndighetskontakter som krävs för projektet.
- Upprätta projektbudget och svara för ekonomisk uppföljning
- Bidra till att projektgenomförandet kontinuerligt förbättras


Vem är du?

Vi hoppas att du också är en positiv, lösningsorienterad person som gillar att uppnå mål tillsammans med andra. Du har utbildning inom bygg/entreprenad/fastighet, och är väl förtrogen med byggprocessen och projektledning av byggprojekt som konsult, entreprenör eller beställare. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift och har goda kunskaper i ekonomi och ekonomiuppföljning.

Vi erbjuder

AF Bostäder är Sveriges roligaste bostadsföretag! Våra kunder är studenter vid Lunds universitet - nyfikna, ambitiösa och optimistiska ungdomar på väg ut i livet. Vi finns till för studenterna, de är våra uppdragsgivare. För oss är det viktigt att vara en värdeskapande arbetsplats. Därför har vi har ett strategiskt och kvalitetsmedvetet förhållningssätt till vår roll som arbetsgivare. Vi har en klar vision och tydliga mål. Vi bygger verksamheten kring en platt organisation med bra ledarskap och stort kundfokus. Vi utgår från ett helhetsperspektiv och tar ansvar för alltifrån medarbetarnas arbetsmiljö och säkerhet, till kompetensutveckling, delaktighet, värderingar, attityder, hälsa, gemenskap och trivsel.

Här får du en självständig tjänst i ett stabilt bolag med långsiktig förvaltning och snabba beslutsvägar. Du får en nyckelfunktion på Fastighetsutveckling där du rapporterar till Martin Jacobsson som är fastighetsutvecklingschef. AF Bostäder har cirka 65 medarbetare och många olika yrkesroller, för mer informaton gå in på www.afbostader.se (http://www.afbostader.se)

Byggprojektledaren Martin - AF Bostäder (afbostader.se) (https://www.afbostader.se/om-oss/jobba-hos-oss/medarbetarna-berattar/byggprojektledaren-martin/)

Ansökan

Visa intresse via länken senast den 15 december. Om du har frågor kontakta gärna vår samarbetspartner Insikta AB Charlotte Olsson charlotte@insikta.se. Självklart behandlar vi dina handlingar konfidentiellt.

Ansök nu

Projektledare B2B solel

Läs mer Feb 1
EnergiEngagemang har installerat solcellsanläggningar sedan 2012 och har ökat omsättningen för varje år, med genomgående fokus att växa på ett sunt sätt med god kvalitet. Omsättningen 2020 var 172 MSEK.

Företaget installerar solcellsanläggningar i Mälardalen, Väst, Öst och Syd, med kontor på orterna Strängnäs (HK), Göteborg, Linköping och Lund. Företaget är en Certifierad installatör av solel enligt krav från Energimyndigheten och är registrerade hos Elsäkerhetsverket.

Företaget satsar framförallt på solcellsanläggningar hos lantbruk, fastighetsägare, industrier, BRF:er och stora markbaserade solcellsparker. 2020 påbörjas byggandet av Sveriges största solcellspark där 41 600 solpaneler har monterats utanför Strängnäs. I september 2020 kopplades parken in på nätet.

Hos oss möts du av en miljö präglad av entreprenörsanda, där beslutsvägarna är korta. Tillsammans gör vi världen lite ljusare - med solenergi som lönar sig!

Brinner du liksom vi för att vara med och påverka energiomställningen? Arbetar du inom solenergibranschen och är nyfiken på en roll som Projektledare hos oss? Eller är du Projektledare inom en närliggande bransch idag och är nyfiken på nya utmaningar? Kom och ta chansen och gör något viktigt – på riktigt – tillsammans med oss!

Kort om EnergiEngagemang
EnergiEngagemang är ett av Sveriges största och mest etablerade företag inom solenergibranschen. Vi har funnits sedan 2012. Sommaren 2021 valde Axsol att investera i EnergiEngagemang och gick in som majoritetsägare. Vi arbetar nästan uteslutande inom B2B . Vi gör installationer både på tak och på mark, då vi bygger några av Sveriges största solparker. Vi arbetar som ett lag, där varje del av kedjan är lika viktig och där vi är stolta över vad vi åstadkommer tillsammans.

Rollen som Projektledare B2B
EnergiEngagemang växer och vi är nu i ett läge där vi behöver anställa ytterligare en projektledare till region Skåne, till vårt kontor i Lund. I rollen har du fullt stöd av din regionala Projektavdelningschef, COO samt övriga kollegor. Möjlighet till en god introduktion finns genom kompetenta kollegor, i en miljö som präglas av entreprenörsanda och där beslutsvägarna är korta.

Rollen är placerad i Lund.

Dina arbetsuppgifter
Som Projektledare kommer du framför allt att leda större installationer av solcellsanläggningar hos företag, lantbruk och BRF’er. Du har direktkontakt med kund och ansvarar för att driva varje projekt - från överlämning av Projektutvecklare till dess att installationen är klar. Du kommer även att ha möjlighet att bedriva mindre markentreprenader inom B2B, samt på sikt större projekt inom Utility (stora solparker), utifrån företagets behov samt utifrån din kompetens och ditt intresse.

Du ansvarar bl a för:

• slutprojektering av inkomna projekt
• att leda arbetet från avtal till överlämnad anläggning med interna och externa resurser
• att planera och fördela arbete i egna projekt, genom att utföra beställningar av material
• att samordna planer med beställare, sidoentreprenörer och underentreprenörer samt leverantörer
• att projektens ekonomi- och tidplaner hålls
• att delta som företagets representant på byggmöten och besiktningar
• att installations-, arbetsmiljö-, säkerhets- och kvalitetskraven uppfylls

Din profil

Du har (skallkrav):

• minst ett par års erfarenhet av att leda projekt inom entreprenader
• B-körkort
• goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
• utbildning eller arbetslivserfarenhet inom solel

Vi ser gärna att du även har (meriterande):

• Elkompetens
• kunskap om ABT06

Dina personliga egenskaper

För att trivas i rollen bör du:

• ha en inkännande och pedagogisk förmåga, för att kunna lyssna in och bemöta kollegors och kunders behov och drivkrafter.
• vara resultatinriktad och målinriktad, för att vilja uppnå mål avseende tid, ekonomi, arbetsmiljö och kvalitet i projekten.
• vara strukturerad och noggrann, för att skapa god dokumentation i projekten samt för att göra bra överlämningar.
• vara prestigelös och se till ett helhetsperspektiv, då alla är en del av ett gemensamt lag med gemensamma mål.

Vårt erbjudande till dig
Vi erbjuder dig kollektivavtal (Branschavtal Energi), sjukvårdsförsäkring, förmånsbil, individuell kompetensutveckling samt frihet och flexibilitet i din arbetsvardag. Vi arbetar enligt devisen "du är där du behöver vara", om det så är att arbeta från kontoret, hemifrån, i projektet eller någon annanstans. Gemensamt för oss som jobbar på EnergiEngagemang är att vi vill bidra till en bättre miljö och en snabbare övergång till ett hållbart samhälle med förnybara energikällor.

Rekryteringsprocessen

• Tester via Alva Labs (personlighetstest och logiskt test)
• Teams-intervju/avstämning med HR
• Intervju med rekryterande chef
• Referenstagning

Vi intervjuar löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan!

Start omgående, med hänsyn till uppsägningstid.

Kontakta gärna ansvarig rekryterare Helena Sjöberg, HR-chef på telefon 070-330 48 22 (skicka gärna sms om du inte kommer fram direkt) helena.sjoberg@energiengagemang.se

För frågor om tjänsten, kontakta COO Daniel Hansson, daniel.hansson@energiengagemang.se

Ansök nu

Byggprojektledare/Facility Specialist till Alfa Laval Technologies AB

Läs mer Dec 22
På uppdrag av Alfa Laval Technologies AB söker Isaksson Rekrytering en Facility Specialist med inriktning på byggprojektledning.

På Alfa Laval anstränger vi oss alltid lite extra för att klara de allra tuffaste utmaningarna. Vår drivkraft är att skapa framgång för våra kunder, människorna och planeten. Detta kan bara uppnås genom hängivna och nyfikna människor. Nyfikenhet är gnistan bakom goda idéer och goda idéer genererar framsteg. Som en del i vårt team trivs du på en mångsidig arbetsplats där du kan vara med och påverka. Du är här för att göra skillnad. Vi bygger ständigt broar mot framtiden med hållbara lösningar som har en inverkan på vår planets mest brådskande problem. Vi gör världen lite bättre. Varje dag. Facility Management organisationen på Alfa Lavals site i Lund ansvarar för att sitens fastigheter, lokaler och uteområden, samt att de kringtjänster som underlättar användandet av dessa fungerar på ett optimalt sätt.

Om tjänsten som Facility Specialist med inriktning byggprojektledning
I den här rollen kommer du att ingå i Facility Management organisationen i Lund. Tillsammans med kollegor ansvarar ni för att utveckla sitens fastigheter, lokaler och uteområden utifrån ett hållbarhetsperspektiv. Du kommer att tillhöra avdelningen som arbetar med fastighets-, brand och säkerhetsfrågor. Du är ansvarig för det dagliga arbetet gällande service och underhåll samt projektledning vid ny- och ombyggnationer
Planering, budget, arbetsledning, allmän dokumentering och framtagning av riskanalyser och arbetsmiljöplan
Löpande driftsmöten med uppföljning och kvalitetskontroller
Ansvar för interna och externa kontakter såsom; medarbetare lokalt och globalt, externa fastighetsägare, entreprenörer och leverantörer, myndigheter och organisationer 
Säkerställer efterlevande av olika myndigheters krav relevanta för ansvarsområdet
Du rapporterar till site Facility Manager Roberto Giolitti, samt agerar på delegat från VD Arne Hermansson.

Vem är du?
För att lyckas i rollen är det viktigt att du har förmåga att självständigt planera ditt arbete och att arbeta med flera olika projekt samtidigt. Du har ett strukturerat sätt att driva arbetet framåt och förmåga att väga samman komplex information. För att trivas i rollen som Facility Specialist är du en duktig problemlösare och har lätt för att samarbeta med andra och anpassa dig till nya förutsättningar och situationer. Du har ett gott omdöme och ekonomisk medvetenhet.

Vi söker dig som ha följande erfarenheter och kvalifikationer: Relevant eftergymnasial teknisk utbildning som till exempel byggingenjör eller annan utbildning som anses relevant för tjänsten
Minst fem års erfarenhet från liknande roll inom byggprojektledning
Erfarenhet av att arbeta enligt projektmodeller/projektmetodik
Erfarenhet av anbudsarbete och kontraktsförhandlingar
Erfarenhet av att arbeta med ekonomi, projektbudgethantering och finansiella mål
Goda kunskaper inom teknikområdena el, VVS, bygg och ventilation
Goda kunskaper inom projektledning, BAS-P, BAS-U, entreprenadjuridik AB04, ABT06, AMA och arbetsmiljösamordning
Vana av att kommunicera med externa fastighetsägare, entreprenörer och leverantörer såväl som myndigheter och organisation
God förmåga i att kommunicera och utrycka sig i skrift på svenska och engelska
B-körkort

Vi ser det som meriterande ifall du har: Utbildning inom teknikområdena
Erfarenhet av att arbeta med hållbarhets- och energifrågor
Erfarenhet av projektledning avseende installationer inom till exempel el, VVS, ventilation, styr regler eller mark

Ansök idag!
Den här rekryteringsprocessen hanteras av Isaksson Rekrytering, och Alfa Lavals önskan är att alla eventuella frågor går direkt till Isaksson Rekryterings rekryteringskonsult Sophie Åhlander via telefon: 072 300 08 92 eller e-post: sophie@isakssonrekrytering.se. Vi arbetar med löpande urval – välkommen med din ansökan så snart som möjligt!

Ansök nu

Projektledare

Läs mer Jan 20
Om tjänsten
Till projektet Morgondagens arbetsplats, söker vi nu en engagerad och strukturerad delprojektledare – flyttgeneral, som vill vara delaktig i att driva Lunds kommuns utvecklingsresa mot morgondagens arbetsplats. Morgondagens arbetsplats är ett projekt i som ska utveckla kontorsmiljöer och arbetssätt för sju av kommunens förvaltningar. Detta för att skapa attraktiva arbetsplatser med stor variation anpassade efter organisationens och medarbetares behov, där moderna arbetssätt stimulerar samarbete inom och över organisationsgränserna. Projektet har sikte mot aktivitetsbaserade kontor med hög variation. Målet för Lunds kommuns aktivitetsbaserade kontor är att erbjuda en blandning av olika kontorsmiljöer där medarbetarna kan välja plats efter de behov som finns för den arbetsuppgift som ska utföras. Berörda förvaltningar ska samlas utifrån sex processer och utgå ifrån olika hemvister som ska bidra till att samarbeten gynnas inom och över förvaltningsgränserna. Förutsättningar ska skapas för nya effektiva arbetssätt.

Projektet har en agil arbetsprocess. Det innebär att detaljer och steg framåt stakas ut under arbetets gång där både medarbetare och chefer involveras i förändringen. Projektet är organiserat i fyra delprojekt; förundersökning, arbetssätt, lokaler och genomförande.

Delprojektledare för lokaler – Flyttgeneral
Till projektet söker vi nu en delprojektledare som ska fungera som flyttgeneral i projektets genomförandefas. Under denna fas ska projektet gå in i nästa steg av utvecklingsresan då lokaler ska omarbetas, inredas och verksamheter, möbler och medarbetare ska flyttas.

Ditt uppdrag
Som delprojektledare – flyttgeneral arbetar du både med strategisk planering och genomförande av verksamheternas flyttar inom ramen för projektet. Du samordnar flytten av både möbler, inredning och medarbetare, säkerställer att alla praktiska moment genomförs vid rätt tidsskede, såsom montering av möbler och inredning samt samordnar med övriga parter som krävs för att genomföra flytten och projektet i helhet. Du säkerställer att genomtänkt kommunikation går ut via rätt kanaler och enligt projektets plan och framdrift. Du rapporterar till delprojektledaren för lokaler inom ramen för projektet morgondagens arbetsplats.

Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid med start omgående och löper till och med oktober 2023. Din placering är i Lund.

Om dig
Som person är du en god organisatör, du är strukturerad, stabil och trygg i projektledarrollen. Du kan arbeta självständigt och är flexibel. Som person är du förtroendegivande och kommunikativ. Du är bra på att samarbeta med olika parter och van att samverka. Du har ett helhetsperspektiv och kan fatta väl avvägda beslut, även under tidspress utifrån tillgänglig information.

Viktigt för tjänsten är:
• Grundutbildning i logistik, alternativt annan för tjänsten relevant utbildningsbakgrund
• Dokumenterad erfarenhet av att projektleda stora företagsflyttar.
• Vana av att jobba med stora evenemang med större grupper och flöden.

Meriterande för tjänsten är:
• Projektledarutbildning
• Erfarenhet från offentlig sektor
• Erfarenhet från byggbranschen
• Kunskaper i ritverktyg för att planera logistik

I denna rekrytering kommer vi lägga stor vikt vid personlig lämplighet och följande kompetenser:

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:

Liridona Brahimi via 0736 - 84 72 82 eller liridona.brahimi@adecco.se.

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Projektledning, byggbranschen, logistik, evenemang, Adecco, Lund

Ansök nu

Andra jobb i Lund från Devotum AB

Nedan visas andra jobb i Lund från Devotum AB .

Entreprenadupphandlare till kund i Lund!

Projektledare, bygg och anläggning
Läs mer Jan 24
Just nu söker vi en senior entreprenadupphandlare till vår kund i Lund. Uppdragets omfattning är uppskattat till 30h/vecka och beräknat att börja 06-02-2023 och pågå till och med 30-06-2023, med goda möjligheter till förlängning. Om du är nyfiken på att veta mer, fortsätt läs för att se om detta uppdraget är någonting för just dig!

Om uppdraget
Du kommer främst att arbeta med upphandling av ramavtal och entreprenader inom kategorin bygg och anläggning. Komplexiteten i projekten kommer att variera - allt från strategiska upphandlingar till standardiserade avrop.

Om dig
Som person kännetecknas du av en affärsmässighet, har en helhetssyn och med ett hållbarhetsfokus ser du till organisationens bästa. Du är analytisk och vågar tänka utanför boxen för att främja utveckling. Du arbetar självständigt och strukturerat men värdesätter även samarbete med andra både internt och externt. Din prestigelöshet, kommunikativa förmåga och vilja att samarbeta med andra människor är grundläggande förutsättningar för ditt arbete.

Du har eftergymnasial utbildning inom juridik, ekonomi, teknik eller en YH-utbildning inom upphandling, alternativt annan för tjänsten relevant utbildning kombinerat med arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdigt. Du har mångårig erfarenhet av att genomföra offentliga upphandlingar samt är väl förtrogen med fastighetsrelaterade affärsdokument inom AMA-systemet och standardavtalen AB 04, ABT 06, ABK 09, ABFF15. Du har hanterat både ramavtal och enskilda entreprenader inom bygg och anläggning samt är väl insatt i gällande lagstiftning inom upphandlingsområdet med fokus på LOU men du ska även känna till LUF. Det svenska språket hanterar du obehindrat i tal och skrift. Vi ser gärna att du har erfarenhet av processutveckling samt är van användare av Tendsign eller motsvarande systemstöd för upphandling.

Erfarenhet från arbete inom offentlig sektor är meriterande liksom arbete i projektform.

Förväntad erfarenhet:

- Hög kunskap inom sitt område

- 4-8 års erfarenhet som konsult inom området och är en förebild för andra konsulter på en lägre nivå

- Kan ansvara för delområde och kan leda en mindre grupp

- Kan arbeta självständigt

Övrigt

Start: 06-02-2023

Slut: 30-06-2023 med möjlighet till förlängning

Placering: Lund

Omfattning: 30h/vecka

Ansökan
Låter uppdraget intressant? Skicka in din ansökan snarast då urvalsarbetet och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Du ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV samt svara på några frågor. De kandidater som bäst matchar rollen kommer telefonintervjuas och sedan bli kallade till en intervju hos oss på Devotum. Nästa steg är en intervju hos vår kund. Referenstagning på slutkandidater är en del av processen.

Har du några frågor om uppdraget är du välkommen att höra av dig till Sanna Jurén på 0728978265.

Ansök nu

Kundservicemedarbetare för konsultuppdrag på heltid!

Växeltelefonist
Läs mer Jan 2
Vi söker dig som är en effektiv person som brinner för att ge god service och som är specialist på att möta kunden i telefon och i digitala kanaler. Uppdraget är planerat att starta omgående och pågå till och med den 31 Augusti 2023, med möjlighet till förlängning.

Uppdragsbeskrivning
Uppdraget är att svara i telefon, mail och chatt. Även kunna hantera lättare administrationsuppgifter såsom listor som ska registreras. Kundservicemedarbetare ska kunna manövrera en god service till vår kunds kunder i telefoni, chatt och mail, hålla sig uppdaterade kring vårt utbud (produkter och tjänster), god systemkunskap (lätt för att se hur system ska användas), kunna formulera sig i skrift och hög grad av samarbetsförmåga.

Stresståliga och förändringsbenägna personer krävs inom en kundservice i energibranschen. Kundens värdeord är mod, ansvar och engagemang och dessa är vägledande i deras arbete. Viktigt i uppdraget är också att bidra till att utveckla deras kundservicefunktion.

Om dig
Vi söker dig som är ansvarstagande i din yrkesroll och som ser lösningar hellre än problem. Du ska kunna bemöta kunderna med en trevlig attityd och vara serviceinriktad. Utöver detta ser vi gärna att har en god samarbetsförmåga. För att axla rollen som kundservicemedarbetare bör du också ha tidigare erfarenhet av kundservice.

Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av energibranschen eller annan teknisk supporterfarenhet som har krävt komplexa samtal. Det är även meriterande om du har förmågan att kunna hantera komplicerade kundsamtal.

Övrigt

-
Start: Omgående

-
Slut: 31-08-2023 med möjlighet till förlängning

-
Placering: Lund

-
Omfattning: 100%

Ansökan
Låter uppdraget intressant? Skicka in din ansökan snarast då urvalsarbetet och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Du ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV samt svara på några frågor. De kandidater som bäst matchar rollen kommer telefonintervjuas och sedan bli kallade till en intervju hos oss på Devotum. Nästa steg är en intervju hos vår kund. Referenstagning på slutkandidater är en del av processen.

Har du några frågor om uppdraget är du välkommen att höra av dig till Sanna Jurén på 072 897 82 65.

Ansök nu

Interim avdelningschef till fastighetsbolag i Lund

Sektionschef, offentlig förvaltning
Läs mer Dec 22
På uppdrag av vår kund söker vi nu en erfaren konsult till ett chefsuppdrag i Lund. Uppdragets omfattning kommer vara på 100% och förväntas pågå i ca 6 månader med möjlighet till förlängning.

Om uppdraget

Vår kund söker en engagerad och närvarande avdelningschef till Teknik- och Serviceavdelningen. Avdelningen har ca 80 medarbetare och består av fyra enheter som ansvarar för fastighetsservice i Lunds kommun fastighetsbestånd.

Som avdelningschef arbetar du både strategiskt och operativt. I rollen ingår personal-, verksamhet-, arbetsmiljö-, och budgetansvar för din avdelning. Du rapporterar till affärsområdeschefen och du är en del av affärsområdets ledningsgrupp där du aktivt deltar med ett helhetsperspektiv för affärsområdet, förvaltningen och kommunen. Ditt uppdrag är att, tillsammans med dina enhetschefer, leda och utveckla verksamheten. Det innebär att du styr verksamheten mot uppsatta mål och förväntad kvalitet. Att omvärldsbevaka inom området och delta i relevanta nätverk är för dig en självklarhet och en viktig del i utvecklingen för avdelningen.

Under perioden som interim avdelningschef för Teknik och Service kommer du även stötta specialistenheten inom Teknik och Service. Denna enhet består av specialister inom el, bygg, säkerhet samt arkitektur och fungerar som sakkunniga och rådgivare i tekniska frågor för fastighetstekniker och förvaltare.

Om dig

Som avdelningschef är du stabil och trygg i dig själv och även i ledarrollen. Du skapar engagemang och delaktighet och ger dina medarbetare förutsättningar att lyckas i sina uppdrag. Som ledare är du förtroendegivande och motiverande. Du har en ledarstil där du leder genom att coacha och du vill och är bra på att samarbeta såväl internt som externt. Du har ett helhetsperspektiv och ser till hela verksamhetens bästa i agerande och beslut. Det är viktigt att du kan fatta väl avvägda beslut, även under tidspress. Vidare är du bra på att se och uppmuntra nya angreppssätt i olika verksamhetsfrågor. Du är utvecklingsinriktad och har ett nytänkande som kan omsättas i praktiken och som leder till resultat.

Obligatoriska krav:

- För tjänsten relevant högskoleutbildning

- Ledarerfarenhet i större organisation

- Erfarenhet av att leda genom chefer

- Erfarenhet av egen ledningsgrupp och chef över chefer

- Erfarenhet av arbete inom offentlig sektor

Meriterande krav:

- Erfarenhet av arbete inom området/områdena fastighet, förvaltning, drift och skötsel samt facility management



Uppdragsperiod: 9 jan 2023 - 9 jul 2023

Omfattning: 100%, 20% remote i samråd med närmaste chef.

Plats: Lund

Process och ansökan

Låter uppdraget intressant? Skicka in din ansökan snarast då urvalsarbetet och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Du ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV samt svara på några frågor. De kandidater som bäst matchar rollen kommer telefonintervjuas och sedan bli kallade till en digital intervju med oss på Devotum. Nästa steg är en intervju hos vår kund. Vi tar referenser på slutkandidat.

Har du några frågor om uppdraget är du välkommen att höra av dig till Corazon Wiksell på 070-586 93 11.

Ansök nu

Konsulter för framtida uppdrag

Fastighetschef
Läs mer Dec 30
Devotum söker konsulter för både pågående och framtida uppdrag hos våra kunder. Det gäller både korta och långa uppdrag, främst i Stockholm, Göteborg och Malmö men även övriga Sverige. Som konsult hos oss väljer du själv om du vill gå via eget bolag eller bli anställd av oss under uppdragsperioden.

Genom att arbeta som konsult hos någon av våra kunder kommer du ha möjlighet att utmana dig själv samtidigt som du bidrar med din kompetens där den behövs som mest. Vi kommer att matcha dig mot våra många utmanande uppdrag och se till att du hamnar i en roll där du trivs bäst!

Om dig
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av att arbeta i en fastighetsrelaterad roll, har ett prestigelöst förhållningssätt och brinner för att ge hyresgäster och kunder service i världsklass. Du är trygg i din roll, självgående, initiativtagande och har lätt för att samarbeta med andra.

Vi ser gärna att du har arbetat inom något av följande:

- Bostadsförvaltning
- Kommersiell Förvaltning
- Teknisk Förvaltning
- Hyresadministration och ekonomi
- Uthyrning
- Drift och fastighetsteknik
- Bygg- och Projektledning
- Upphandling/Inköp


Ansökan
Låt oss veta redan i din ansökan vilken roll som intresserar dig mest. Då detta är en spontanansökan hör vi av oss när vi har ett uppdrag som passar just din profil.

Varmt välkommen med din spontanansökan redan idag!

Ansök nu

Fastighetsjurist / avtalshandläggare till Fortifikationsverket i Revinge

Fastighetsjurist
Läs mer Dec 27
Beskrivning av verksamhet och arbetsförhållanden:

Fortifikationsverket är en fastighetsförvaltande myndighet med stor variation i verksamheten. Uppdraget är att förvalta delar av statens fastighetsbestånd –mark, byggnader, försvarsanläggningar m.m. Största kund är Försvarsmakten. Förvaltningsavdelningen är organiserad i sex regioner och som Sveriges största fastighetsägare har vi ett stort antal avtal som reglerar olika typer av nyttjande av fastigheter. Avtal tecknas, förlängs, justeras eller sägs upp. Vi har ett antal jurister runt om i landet som verkar som specialiststöd till främst våra förvaltare avseende avtals- och fastighetsfrågor. Inom ramen för detta kan även i sällsynta fall rättsutredningar förekomma. Juristerna har nätverksmöten där man utbyter erfarenhet och kunskap. Tjänsten innebär visst resande.
Arbetsbeskrivning
• Förhandla och upprätta avtal avseende nyttjanderätter, så kallade in- och ut avtal vilket även innefattar bostadsavtal.
• Företräda verket vid domstolar och andra myndigheter
• Utgöra stöd i juridiska frågor inom myndighetens olika verksamhetsområden
• Utarbeta erforderliga styrande och stödjande dokument, mallar m.m. inom ramen för rollen
• Kvalitetssäkra avtal och avtalsinformation i fastighetssystem
• Förhandla med externa fastighetsägare om införhyrningar
• Bistå chefer enligt ovan
• Samordnare i övergripande frågor rörande avtalshantering
• Övriga förekommande arbetsuppgifter för rollen/avdelningen/enheten/staben

Kompetens
• Avslutad juristutbildning eller motsvarande med fastighetsjuridisk inriktning
• Erfarenhet från affärshandlingar/hyresförhandlingar
• Arbetslivserfarenhet från liknande arbetsuppgifter hos annat fastighetsbolag/fastighetsägare. Relevant arbetslivserfarenhet från annat statligt verk
• Skall behärska svenska språket i tal och skrift.

Övrigt
• Kunskap om hyreslagen och jordabalken samt fastighetsmarknaden
• Grundläggande datakunskaper i Outlook och Word
• Körkort B


Personlighet
• Ansvarskänsla
• Flexibilitet
• Kommunikationsförmåga
• Kundorientering
• Samarbetsförmåga


Devotum är ett företag som bistår företag och organisationer i fastighetsbranschen med professionell kompetens. Vi bidrar med såväl personaluthyrning och rekrytering som konsultförmedling.

Ansök nu