Lund: Arkivarie till Institutet för mänskliga rättigheter

Hitta ansökningsinfo om jobbet Arkivarie till Institutet för mänskliga rättigheter i Lund. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Lund inom den kategorin.

Publicerad: 2023-01-24 // Varaktighet: Heltid

Har du tidigare erfarenhet av arbete som arkivarie och är sugen på nya utmaningar? Vill du vara med i en spännande uppbyggnad av en ny statlig myndighet? Då har vi jobbet för dig! Passa på att ansöka redan idag då urval sker löpande.

OM TJÄNSTEN
Vi på Academic Work söker nu för vår kunds räkning en arkivarie med erfarenhet från statlig verksamhet som vill vara med i uppbyggnadsfasen av Institutet för mänskliga rättigheter.

Institutet för mänskliga rättigheter inrättades 1 januari 2022 efter ett riksdagsbeslut och myndighetens verksamhet är under uppbyggnad. Institutet ska verka i enlighet med de så kallade Parisprinciperna, vilka utgör internationell standard för nationella institutioner för mänskliga rättigheter. Som medarbetare får du arbeta för viktiga värden i en organisation där dialog och engagemang värderas högt. Institutet leds av en styrelse med en direktör som ansvarar för verksamheten på kontoret som ligger i Lund.

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
I denna roll kommer du genom ett tätt samarbete med myndighetens registrator hjälpa till i arbetet med upprättandet av en effektiv informationsförvaltning på myndigheten. Du kommer driva arbetet med- och stödja registratorn i upprättandet av riktlinjer och styrande dokument enligt Riksarkivets föreskrifter där du bland annat kommer få arbeta med:


* Att skapa en strategi för långsiktigt bevarande
* Planera för en kommande e-arkivslösning
* Skapa en bevarandeplan för respektive system som kopplar mot den långsiktiga strategin för bevarande
* Utarbeta dokumenhanteringsplaner med hanteringsanvisningar
* Arkivbeskrivning och arkivsredovisning
* Systemförteckning
* Gallringsplan
* Filhantering
* Du kommer även i samband med registrator få utföra registratorsarbete, som bland annat bevakning av registratorsfunktionsbrevlådan och inkommande samtal


VI SÖKER DIG SOM

Vi söker dig som:


* Har god datorvana och vana av att arbeta i Office 365, speciellt Excel
* Arbetat minst 1 år som arkivarie inom statlig verksamhet
* Har högskoleutbildning inom arkivvetenskap
* Tidigare har arbetat i något digitalt dokument- och ärendehanteringssystem


Det är meriterande om du:


* Har tidigare erfarenhet av att arbeta som registrator


I denna roll kommer du ingå i ett kompetent team med familjär stämning och nybyggaranda. För att lyckas och trivas i denna roll är det viktigt att du är strukturerad, har en god samarbetsförmåga och har ett intresse för mänskliga rättigheter.

Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Hel- eller deltid
* Placering: Lund
* Arbetstid: Kontorstider


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Institutet för mänskliga rättigheter här.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Lund som Arkivarie

Nedan visas andra jobb i Lund som Arkivarie.

Arkivarie för ordnings- och förteckningsarbete

Läs mer Jan 30
Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens 100 främsta lärosäten. Här finns cirka 46 000 studenter och mer än 8 000 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor.


Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Jämställdhet, lika villkor och mångfald är grundläggande principer för alla delar av vår verksamhet.




Beskrivning av arbetsplatsen

Avdelningen Dokumenthantering är en specialistverksamhet inom universitetets gemensamma administration och arbetar med utveckling, utbildning, rådgivning samt praktiskt arbete inom områdena arkiv och registratur.

Avdelningen Dokumenthantering, som bland annat förvaltar universitetets myndighetsarkiv, finns på Arkivcentrum Syd i sydöstra delen av Lund.

Vi erbjuder

Lunds universitet är en statlig myndighet vilket innebär att du får särskilda förmåner, generös semester och en förmånlig tjänstepension. Vi har även ett flextidsavtal som skapar goda förutsättningar för balans mellan arbete och fritid.

Läs mer på universitetets webbplats om att vara anställd hos oss https://www.lu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss

Arbetsuppgifter och ansvarsområden

Avdelningen Dokumenthantering söker nu en arkivarie för arbete inom en arkivariepool. Som arkivarie inom poolen har du till uppgift att arbeta med ordnande och förtecknande av analogt arkivmaterial. Arbetet kan vara förlagt till andra enheter inom Lunds universitet och kan periodvis innehålla fysiskt krävande moment. Även om du arbetar inom andra delar av universitetet deltar du givetvis i avdelningsmöten och gemensam verksamhetsplanering och kompetensutveckling inom avdelningen.

I ditt arbete kommer du att ansvara för delarkiv som ska ordnas, förtecknas och levereras till universitetsarkivet. I arbetet kommunicerar du med medarbetare inom universitetet som producerat, förvarar och administrerar handlingarna och har i detta ofta en pedagogisk roll. Eftersom arbetet baseras på tidsbegränsade överenskommelser är det viktigt att du kan arbeta med god balans mellan noggrannhet och effektivitet. Handledning sker genom erfarna arkivarier inom avdelningen. Förtecknandearbetet sker i arkivredovisningsprogrammet Klara arkiv.

Kvalifikationer
Krav för anställningen är:

- Akademisk utbildning innehållande kurser i arkivvetenskap motsvarande 40 poäng/60 högskolepoäng samt examen på lägst kandidatnivå inom för tjänsten relevanta ämnen
- God kommunikativ förmåga, både i tal och i skrift
- Goda kunskaper i svenska och engelska
- God datorvana
- God samarbetsförmåga och vara noggrann, effektiv, uthållig och självgående

Meriterande för anställningen är:

- Erfarenhet av att ordna och förteckna myndighetsarkiv
- Erfarenhet av arbete i arkivredovisningsprogram

Övrigt
Anställningen är en visstidsanställning under 11 månader på 100 procent med startdatum  enligt överenskommelse. Vi är öppna även för sökande som kan tillträda först till sommaren under förutsättning att krav för tjänsten då är uppfyllda.
Intervjuer kommer att genomföras i våra lokaler på Arkivcentrum Syd i början av mars.

Stor vikt kommer att läggas vid din personliga lämplighet.

Så här söker du
Anställningen söks via universitetets rekryteringssystem. Ansökan ska innehålla personligt brev med motivering till varför du är intresserad av anställningen och på vilket sätt anställningen matchar dina meriter. Ansökan ska även innehålla CV.

Universitetet tillämpar individuell lönesättning. Ange gärna löneanspråk i din ansökan.

Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler.

Ansök nu

Arkivarier till Enheten för regionarkiv i Lund

Läs mer Nov 25
Gör skillnad. Varje dag.

Är du intresserad av att bevara samt tillgängliggöra material för såväl forskare, privatpersoner eller vårdpersonal? Då kan detta vara en tjänst för dig!

Enheten för regionarkiv och informationsstyrning är en del av området för informationsstyrning och informationsförvaltning. Vårt grunduppdrag regleras i det av fullmäktige beslutade arkivreglementet. Vi är en verkställande arkivmyndighet under Regionstyrelsen och ska vårda samt tillhandahålla överlämnade arkiv och utöva tillsyn. Området har ett samordningsansvar för skanningsverksamheten, är central servicepunkt för utlämnande av journalinformation samt ansvarar för Region Skånes dokumentstyrning och diarium.

ARBETSUPPGIFTER
Vi har nu möjlighet att välkomna två arkivarier till oss!

Som arkivarie hos oss på Enheten för regionarkiv kommer du vara delaktig i hela kedjan från att besvara och administrera frågor inför leverans av arkivmaterial, ordna och förteckna efter leverans till att slutligen ta fram och förbereda för utlämnande av visst material. Din roll består även av att ge råd och stöd i bevarande- och gallringsfrågor till verksamheterna. Arbete med tillgängliggörande och studiebesök där du berättar om vår verksamhet och vad som finns i våra samlingar kan förekomma.

Det finns flera möjligheter till samarbete över institutions- och organisationsgränser. Du kommer att ingå i olika gemensamma arbetsgrupper inom Region Skånes område för informationsstyrning och informationsförvaltning där vi tillsammans med andra enheter arbetar med att utveckla olika processer inom verksamheten.

Regionarkivet utvecklar ständigt uppdraget och vi välkomnar medarbetare som vill vara delaktig i förbättringsprocesserna för att vi ska kunna driva en modern verksamhet.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har godkänd högskole-/universitetsutbildning inom arkiv- och informationsvetenskap om minst 60 högskolepoäng, alternativt annan utbildning eller kunskap förvärvad genom arbetslivserfarenhet som av arbetsgivaren bedöms likvärdig. Vidare har du goda språkkunskaper i svenska och uttrycker dig väl i både tal och skrift. Har du erfarenhet av landstingskommunala arkivfrågor ser vi det som meriterande. Det är extra intressant om du tidigare har arbetat med liknande arbetsuppgifter.

Som person är du flexibel och samarbets- och lösningsinriktad. Vi ser att du har ett professionellt förhållningssätt och är en bra representant för Enheten för regionarkivet såväl mot interna och externa kontakter. Du har gott omdöme vid tillämpning av regelverket och kan tänka övergripande och strategiskt samt se de långsiktiga konsekvenserna av dina beslut. Du ser möjligheter i förändring och har en mycket god pedagogisk förmåga samt förståelse för människors olika förutsättningar att ta till sig kunskaper. Vi tror att du har lätt för att ta dig an nya utmaningar och kan utvecklas i en dynamisk miljö. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

I denna rekrytering tillämpas löpande urval. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

ÖVRIGT
Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt.

Koncernkontorets uppdrag är att stödja regionstyrelsen, som har ansvaret för den samlade förvaltningsorganisationen i Region Skåne. Koncernkontorets drygt 750 medarbetare arbetar bland annat med frågor som rör regional utveckling, folkhälsa och miljö, hälso- och sjukvårdsplanering, kommunikation, ekonomi och HR. Koncernkontorets arbetsplatser finns främst i Rådhuset i Kristianstad och på Dockplatsen i Västra Hamnen i Malmö.

På http://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser

Ansök nu

Riksarkivet söker arkivarie till Lund

Läs mer Okt 27
Om Riksarkivet
Riksarkivet har särskilt ansvar för den statliga arkivverksamheten och för arkivvården i landet. Vi ska kontrollera den offentliga arkivverksamheten och ha nationell överblick över arkivfrågorna. Vi tar emot statliga myndigheters arkiv och arkiv från andra typer av organisationer.

Vi säkrar samhällets långsiktiga informationsförsörjning och garanterar innehåll, sammanhang och äkthet. Vi fokuserar på användarnas behov när vi beskriver och vårdar arkiven, när vi gör dem tillgängliga och när vi reglerar hur de ska hanteras.

Riksarkivets målsättningar sammanfattas i att vi är länken mellan dåtid, nutid och framtid, samhällets information är säkrad och arkiven är tillgängliga för alla.

Riksarkivet har drygt 400 anställda och finns på elva orter. Vi är inne i ett spännande och omfattande förändringsarbete med målet att bli en mer innovativ och omvärldsorienterad organisation som kan leva upp till nya förväntningar och krav.

Om enheten
Tjänsten är placerad i Lund inom Enheten Göteborg-Lund, Avdelningen för arkivverksamhet. På Riksarkivet i Lund förvaras främst arkiv från regionala och lokala myndigheter samt en stor mängd enskilda arkiv. Verksamheten är fördelad inom två sektioner. Tjänsten är placerad på Arkivsektionen som ansvarar för förvaltningen av mottagna arkiv, mottagandet av nya arkiv samt redovisning och registrering av arkiv som förvaras hos Riksarkivet i Lund.

Om tjänsten
I rollen som arkivarie kommer du huvudsakligen att arbeta med:


• Ordnings- och förteckningsarbete i tidigare överlämnade kyrkoarkiv samt vid behov mottagande av andra arkivleveranser
• Läsesalstjänstgöring
• Besvara förfrågningar, i viss mån

Vi erbjuder flexibla arbetstider, friskvårdsersättning och generösa semestervillkor

Om dig
Du ska ha:


• Akademisk examen om minst fil. kand. med humanistisk eller samhällsvetenskaplig inriktning, 180 Hp samt arkivvetenskap minst 60 Hp eller arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig

Det är meriterande om du har:


• Erfarenhet av myndighetsarkiv och arkivbildning.
• Erfarenhet från annan statlig myndighet.
• Erfarenhet av prövning av sekretess inför utlämnande av handlingar.

Personliga egenskaper:


• Som person är du noggrann, strukturerad, resultatinriktad och har god initiativförmåga.
• Du är serviceinriktad, har god samarbetsförmåga samt god kommunikativ förmåga.

Anställningsvillkor
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Tjänstgöringsgrad: Heltid
Arbetsplats: Lund

Tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse

Ansök senast: 2022-11-18 

Du måste vara svensk medborgare eftersom tjänsten är placerad i säkerhetsklass. Vi kommer därför att göra en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585).

Inför rekryteringsarbetet har Riksarkivet tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Ansök nu

Koordinator till Regionarkiv och informationsstyrning i Lund

Läs mer Jun 20
Gör skillnad. Varje dag.

Enheten för regionarkiv och informationsstyrning är en del av området för informationsstyrning och informationsförvaltning. Vårt grunduppdrag regleras i det av fullmäktige beslutade arkivreglementet. Vi är en verkställande arkivmyndighet under Regionstyrelsen och skall vårda och tillhandahålla överlämnade arkiv samt utöva tillsyn. Området har ett samordningsansvar i Region Skåne för informationsstyrning där både dataskydd och informationssäkerhet ingår. Andra centrala funktioner såsom skanning och utlämnande av journalinformation har området också ansvar för. Inom området är vi cirka 140 anställda och i enheten cirka 20.

ARBETSUPPGIFTER
Regionarkivet utvecklar ständigt uppdraget och vi välkomnar nu en ny medarbetare som vill vara delaktig i förbättringsprocesserna för att vi ska kunna driva en modern verksamhet!

I rollen som koordinator hos oss på depån kommer du att arbeta med strategisk planering i depån. Du kommer att ha ansvar och mandat att prioritera arbetsuppgifter och balansera kvalitet och tid i uppdrag för att komma i mål. Vidare arbetar du även med att samordna sakfrågor både internt och externt. Rollen innebär även att vara en del av processledningsarbetet i vårt ledningssystem för verksamhetsinformation. Du kommer att vara processledare för ett antal processer som ingår i ledningssystemet som innebär ständiga förbättring och utvecklingsarbeten. Tjänsten innebär också att förmedla kunskap för effektivare arbetssätt och handledning samt att planera verksamhetens mål och uppföljning av dessa.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en högskoleexamen i arkiv- och informationsvetenskap eller motsvarande, samt erfarenhet av kvalificerat arbete inom arkiv- och informationshantering i offentlig verksamhet. Tjänsten kräver att du har en god förmåga att uttrycka dig på svenska i både tal och skrift samt en mycket god pedagogisk förmåga. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet och god kännedom om depåarbete, förteckningsarbete och utvecklingsarbete. Har du erfarenhet från landstingskommunala arkivfrågor ser vi det som extra intressant.

I din roll som koordinator för depån är det viktigt att du kan leda det dagliga arbetet men också arbeta strategiskt med mål och uppföljning. För att lyckas i uppdraget är du lösningsorienterad, flexibel och brinner för frågorna, samt håller dig uppdaterad inom din profession och ditt expertområde. Vi ser att du har lätt för att prioritera och arbeta gränsöverskridande. Vi tror att du enkelt tar dig an nya utmaningar och kan utvecklas i en dynamisk miljö. Det här är en tjänst för dig som har gott omdöme vid tillämpning av regelverket och ett professionellt förhållningsätt vid både externa och interna kontakter. Vi behöver dig som kan tänka övergripande och strategiskt samt kunna se de långsiktiga konsekvenserna av dina beslut. Vi söker dig som har förståelse för människors olika förutsättningar att ta till sig kunskap och med en god en social förmåga ser vi att du är samarbetsinriktad och kan se möjligheter i förändring.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

I denna rekrytering tillämpas löpande urval. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

ÖVRIGT
Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt.

Koncernkontorets uppdrag är att stödja regionstyrelsen, som har ansvaret för den samlade förvaltningsorganisationen i Region Skåne. Koncernkontorets drygt 750 medarbetare arbetar bland annat med frågor som rör regional utveckling, folkhälsa och miljö, hälso- och sjukvårdsplanering, kommunikation, ekonomi och HR. Koncernkontorets arbetsplatser finns främst i Rådhuset i Kristianstad och på Dockplatsen i Västra Hamnen i Malmö.

På http://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser

Ansök nu

Andra jobb i Lund från Academic Work Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Lund från Academic Work Sweden AB .

Helpdesk Tekniker med fokus på Mac!

IT-tekniker/Datatekniker
Läs mer Feb 2
Drivs du av problemlösning och att leverera service i världsklass? Nu finns en spännande möjlighet för dig att bli en del av världsledande Axis Communications i rollen som Mac Helpdesk Tekniker. Här erbjuds du en arbetsplats med härlig företagskultur, prestigelösa och inkluderande kollegor där du uppmuntras att använda din kreativa och innovativa sida varje dag. Sök tjänsten redan idag eftersom urval sker löpande.

OM TJÄNSTEN
Axis arbetar med utveckling av nätverksbaserad kameraövervakning och erbjuder i dagsläget både kameror och systemlösningar inom området. Företaget är ledande inom sin bransch och har kontor i 20 länder samt samarbetspartners världen över.

I rollen som Helpdesk tekniker får du chansen att applicera dina Mac-kunskaper samtidigt som du gör karriär på ett av Sveriges mest välkända företag!

Du erbjuds


* Vara del av en utvecklande miljö med väldigt varierande arbetsuppgifter, eftersom man sällan stöter på samma problem och utmaningar så kommer du ständigt att utvecklas och lära dig mer
* Att ingå i ett varmt, inkluderande team där man värderar god stämning och att ha kul på jobbet


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som supporttekniker är dina huvudsakliga uppgifter att arbeta med felsökning, dokumentation och administration kopplat till Mac. Exempel på arbetsuppgifter som förekommer:

· Administrera och driva Mac plattformen i Jamf

· Support via ärendehanteringssystem,telefon, remote, onsite & besökare

· Administration i katalogtjänster AD/Azure

· Stötta upp med allmän IT-support

VI SÖKER DIG SOM
Utöver mycket goda Mac-kunskaper ser vi att du har:

· Utbildningsbakgrund inom Mac eller arbetserfarenhet av liknande uppdrag

· Goda tekniska kunskaper

· Erfarenhet av Jamf

· Talar flytande svenska och engelska

Det är även meriterande om du har:


* Erfarenhet av Apple Business Manager samt att ha arbetat i ServiceNow eller annat ärendehanteringssystem


Som person är du:


* Serviceinriktad
* Samarbetsvillig
* Strukturerad


#

Övrig information


* Omgående
* Heltid
* Lund


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Här har du möjlighet att läsa mer om Axis Communications och deras världsledande produkter!

Ansök nu

Arbetsledare till Green Landscaping Skåne i Lund!

Arbetsledare,trädgård/Trädgårdsanläggningsförman
Läs mer Jan 30
Är du en ansvarstagande och driven person som gillar att befinna dig i en miljö där du får möjlighet att ta stort ansvar och leda andra? Green Landscaping Skåne i Lund söker just nu sin nya arbetsledare som kommer arbeta kundfokuserat och kvalitetsmässigt med att samordna och säkerställa en bra leverans mot kunder och interna medarbetare. Vill du arbeta på Sveriges grönaste företag? Sök idag, urval sker löpande!

OM TJÄNSTEN
Green Landscaping Skåne är en del av Green Landscaping Group som är Sveriges ledande aktör inom skötsel och finplanering av utemiljöer. Green Landscaping Skånes affärsidé är att förädla kunders utemiljö genom att erbjuda tjänster med fokus på hög kundnytta, långsiktig hållbarhet och kvalitet. Green Landscaping Skåne hjälper såväl offentliga som privata fastighetsägare med deras utemiljöer och har över 20 års erfarenhet av grönyteskötsel och finplanering och hjälper kunder med allt från planering till genomförande för att skapa utemiljöer i världsklass.

I tjänsten som arbetsledare hos Green Landscaping Skåne kommer du arbeta i en varierande roll med arbetsuppgifter som grundar sig i att leda och planera det dagliga arbetet inom ditt team och gentemot verksamheten. Du kommer arbeta självständigt samtidigt som du kommer ingå i ett nära samarbete med internt anställda.

Du erbjuds


* En arbetsplats med en god sammanhållning
* Stora möjligheter att utvecklas på långsikt inom Green Landscaping Skåne
* Stora möjligheter att påverka och arbeta med förbättringsarbete


ARBETSUPPGIFTER
- Leda medarbetarna i det dagliga arbetet med bland annat resursplanering och samordning
- Vara delaktig och drivande under exempelvis kundmöten och i kontakten med underleverantörer, leverantörer och andra kontaktpersoner
- Arbeta löpande med offerter, fakturering och tidsattestering
- Medverka i arbetet att ständigt utveckla, driva och genomföra förbättringsarbete internt och gentemot kund
- Säkerställa att din arbetsgrupp följer de avtal, riktlinjer och rutiner Green Landscaping Skåne har

VI SÖKER DIG SOM
- Har arbetslivserfarenhet från en liknande roll som arbetsledare förslagsvis inom trädgård/anläggning
- B-körkort
- God datorvana
- Flytande i svenska, både tal och skrift
- God förståelse i Engelska, både tal och skift

Det är meriterande om du har:


* Utbildning inom relevant område förslagsvis inom trädgård, anläggning, skötsel eller underhåll


Som person är du:


* Självgående
* Serviceinriktad
* Kommunikativ
* Samarbetsinriktad


Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid
* Placering: Lund


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Du kan läsa mer om Green Landscaping Skåne här!

Ansök nu

German speaking sales administration officer for global company in Lund

Administrativ assistent
Läs mer Jan 31
Are you a skilled administrator who communicate unhindered in German and English? Then this job can be for you! Our customer, who is a well-known global logistics company in Lund, is now looking for German speaking Sales Administration Officers. Apply already today!

OM TJÄNSTEN
We are searching for German speaking Sales Administration Officers to join a team for initially 6 months supporting an European customer base. The responsibility of the team is to handle all the administrative tasks for the company's spare part orders, from initial contact with the customer, to co-ordination and follow-up of transportation to the customer’s destination.

As a Sales Admin Officer you will be a key player in the organisation and for driving customer satisfaction in a direction that aims to increase Service, Performance & Quality. To be successful in this position you need to be a good communicator and have an excellent command in English both written and verbal. You are also fluent in German and can service and support the German speaking customer base in a professional manner, verbally and in writing. Knowledge within the logistics area and IT is an advantage but not a requirement.

You are offered


* The assignment is initially a 6 month contract trough Academic Work, with a chance of extension.
* To work in an international company that is always at the forefront of the logistics industry.
* As a consultant at Academic Work you are offered a great opportunity to grow as a professional, extend your network and establish valuable contacts for the future. Read more about our offer


ARBETSUPPGIFTER
As a Sales Admin Officer you will mainly be the front-line operator in one or more languages. Some of the tasks can be:


* Be the main point of contact for customers & market companies for parts orders and inquiries.
* Respond to incoming orders and queries per phone and e-mail, utilizing a network of colleagues & external partners for support
* Execute order administration tasks in SAP and other internal tools & systems.
* Follow-up on orders, service level agreements and other key measurements.
* Assure that transport to each customer is done in the right time, and at the lowest cost.


The work may also include to be the second-line operator in one or more of the following areas


* Issue purchase orders and follow up on deliveries from suppliers
* Participate in Daily Management and other activities to constantly improve the operation
* Responsible for driving and maintaining our Quality Management System (QMS)


VI SÖKER DIG SOM
A successful candidate:


* Can communicate unhindered in German and English
* Have experience from working with customer service and administration before
* Have a post-secondary education
* Knowledge within the logistics area and IT is an advantage but not a requirement
* It is an advantage if you also speak Swedish


As a person, you are service-minded, result-oriented and can easily and on a detailed level understand work instructions, work processes and administrative tools. You have excellent communication and networking skills, customer service being your leading star. You can take initiatives and drive for changes. You are a team player and enjoy co-operating with others to solve the work tasks most efficiently.

A language test might be applied by the client before interviews.

Other information:


* Work extent: The assignments extent is full time and the work hours will mainly be during office hours 08:00-16:30 Monday-Friday.
* Location: Lund
* Contact information: This recruitment process is conducted by Academic Work. It is a request from our client that all questions regarding the position will be handled by Academic Work.
* Our selection process is continuous and the advert may close before the recruitment process is completed if we have moved forward to the screening or interview phase.

Ansök nu

Ekonomistudent sökes till det spännande bolaget tretton37 i Lund!

Ekonomiassistent
Läs mer Jan 28
Är du på jakt efter ett meriterande och givande arbete vid sidan av dina studier som dessutom är flexibelt så är det här jobbet för dig! Vi söker dig som har en positiv inställning, ett tydligt lösningsfokus och som inte är rädd för att ifrågasätta och ta egna initiativ. Tjänsten innebär en fot in på ett spännande och modernt bolag som kommer ge dig värdefull erfarenhet inför framtiden. Vi arbetar med löpande urval så sök rollen redan idag om det här låter som något för dig!

OM TJÄNSTEN
tretton37 är ett kunskaps- och kulturdrivet internationellt tech-konsultbolag där personlig utveckling och varje individ står i centrum. Företaget värdesätter balans mellan arbete, privatliv och sociala aktiviteter så som sommarträffar där familjer är inbjudna, månatliga lunch- och middagsevenemang och sportaktiviteter. Våra kollegor (över 300 personer från hela världen) är passionerade personer från olika bakgrunder, med olika erfarenhetsnivåer, men som delar samma intresse för att leverera riktigt bra lösningar. Vi jobbar med kunder inom alla möjliga branscher och vi vill alltid vara en stark teknisk partner genom att leverera teambaserade lösningar, alltid med kvalitetskod och alltid med kundens värde i fokus.

#

Vi söker nu för deras räkning en ambitiös ekonomistudent som ska arbeta deltid hos tretton37 för att stötta upp företagets redovisningschef med diverse ekonomiuppgifter. Ekonomiteamet består av företagets CFO, redovisningschef och controller. Detta innebär att du kommer spela en viktig roll i företagets ekonomifunktion vilket ger dig goda möjligheter och förutsättningar för ett långsiktigt samarbete även efter examen. Tjänstens omfattning är cirka 2 dagar i veckan där arbete på distans är möjligt och tiderna kan läggas flexibelt när det passar dig (en aning mer behov i månadsskiften när bokslut ska göras). Att arbeta på distans vid behov samt möjligheten till att lägga ditt eget schema gör det smidigt för dig att kombinera detta deltidsjobb med dina studier. Start är om möjligt omgående men viktigast för oss är att hitta rätt person. Introduktion får du självklart på plats under din första tid.

Du erbjuds


* Stora möjligheter till att växa inom företaget och i rollen
* Flexibilitet med arbetstider samt distansarbete vid behov
* Att bli del av ett familjärt bolag med härlig stämning i en hjälpsam kultur
* Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.


ARBETSUPPGIFTER
Din arbetsuppgift blir att stötta upp ekonomiavdelningen främst med kund- och leverantörsreskontra. Detta innebär bland annat att:


* Registrera kundfakturor och hantera betalning av dessa
* Registrera leverantörsfakturor och hantera betalning av dessa
* Hantera manuella banktransaktioner
* Kommunicera och ge stöd angående fakturor med internt anställda
* Vara behjälplig vid månadsbokslut
* Övrig administration


VI SÖKER DIG SOM
- Studerar en eftergymnasial utbildning inom ekonomi
- Har ett intresse för ekonomi samt har med sig god kunskap inom ekonomiområdet från studier
- Är obehindrad i det svenska och engelska språket i tal och skrift

Det är meriterande om du har arbetat med ekonomiadministration sedan tidigare, men inget krav. Det viktigaste är den kunskap du tar med dig från dina ekonomistudier samt din inställning till rollen. Som person ser vi gärna att du är:


* Serviceinriktad
* Självgående
* Problemlösande


Övrig information


* Start: Helst omgående men flexibelt
* Omfattning: Cirka 2 dagar i veckan
* Placering: Lund
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och företagets önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om företaget HÄR

Ansök nu

Electrical Design Engineer to a global research centre!

Elektronikkonstruktör
Läs mer Jan 28
Are you looking for a new opportunity in an international environment and established organization who is leading within its field? This is an unique chance to work in a multi-disciplinary research centre, based on the world’s most powerful neutron source. Our client are now looking for an Electrical Design Engineer - if this sounds interesting to you, don't hesitate to keep on reading!

OM TJÄNSTEN

You are offered:


* Introduction to the company, the business and system
* Great opportunities to be a part of a global research centre in the start-up phase!


As a consultant at Academic Work you are offered a unique chance to grow as a professional, extend your network and establish valuable contacts for the future.

ARBETSUPPGIFTER
- Work with EPLAN Electric P8 to do some new designs in the EPLAN for the different cabinets, also keeping some available EPLAN files updated and preparing the as-built/as-installed documents
- Work with AVEVA e3D to model/space-claim the equipment, model new cable raceways, and finally route some cables in AVEVA e3D and prepare the push & pull files for the installation team

Besides these two main tasks, the potential candidate needs to work with some in-house tools to deliver the tasks mentioned earlier. The Cable Database system (CDB) is aimed to register all the cables. Also, the CHESS as main PLM tool for creating new documents, registering parts, etc. So the potential candidate is expected to be open to learning how to work with these in-house tools when arrives at the company.

VI SÖKER DIG SOM
- Have a bachelor degree in electrical engineering
- Are fluent in English, both written and spoken
- Have knowledge/experience of electrical design with the electrical/control panel design
- Have experience in sizing cables and designing cable routes

Being familiar with computer networks will be a plus, as you need to work with the technical network team at ICS, which is responsible for all the communicational networks at ESS.

Finally, as the electrical engineer for the ICS team, you need to be a self-driven person who takes the tasks and will gather the required information by talking/holding meetings with the parties involved.

As a person, it is important that you are:


* Cooperative
* Taking initiative
* Solutions-oriented


Other information


* Start: ASAP
* Work extent: Full time
* Location: Lund
* Application: In english


Contact information: This recruitment process is conducted by Academic Work. It is a request from our client that all questions regarding the position is handled by Academic Work.

Our selection process is continuous and the advert may close before the recruitment process is completed if we have moved forward to the screening or interview phase. If you have a last date for application, keep in mind that you cannot close the advert before all applications has been reviewed.

INFORMATION OM FÖRETAGET
The company is a multi-disciplinary research centre based on the world’s most powerful neutron source. The facility will open for scientists in 2023 and enable scientific breakthrough within materials research.

Ansök nu

DevOps Engineer to Schneider Electric in Lund!

Civilingenjör, systemutveckling
Läs mer Jan 26
Are you dreaming about your next career step as a DevOps Engineer and want to work with software development in a global company? Schneider Electric drive digital transformation by integrating world-leading processes and energy technologies to enable full efficiency and sustainability opportunities for businesses. If you want to dive into the latest, exciting new technology- Schneider Electric is the place for you!

OM TJÄNSTEN
As our new DevOps Engineer, you will join the System Infrastructure team that currently has three people. Your future colleagues have solid experience in the field, are open-minded and eager to assist one another when needed. No day is like the other on the team and every day will bring fresh problems to solve and challenges to overcome. We work daily with our in-house developed system of microservices on a variety of platforms from bare metal to Kubernetes and VMs as well as maintaining a standard DevSecOps suite of tools such as Jenkins, Artifactory and Static Code Analyzers with assistance from monitoring tools such as Zabbix and Grafana.

We offer you


* A chance to pursue your career in a global company, widely known within the field, with the newest technologies
* The possibility to work partly remote a few days a week
* An inclusive work environment that promotes work-life balance
* Trust to set your own agenda with the team
* A close-knit team always striving to learn new things


As a consultant for Academic Work, we offer great opportunities for you to grow professionally, build your network and create valuable contacts for the future. Read more about being a consultant at Academic Work at:Konsult på Academic Work | Academic Work

ARBETSUPPGIFTER
In the role as a DevOps Engineer your work tasks will include both planned and unplanned duties.

Some of the tasks include:


* Planned activities such as developing internal systems that are used by the developers in terms of design discussions, code review, implementation, etc.
* Unplanned activities such as handling occasional server crashes, fixing hardware, troubleshooting, analysis and problem-solving
* Be in contact and collaborate with global departments at Schneider Electric, which is why unimpeded English is a must!


VI SÖKER DIG SOM
We will put a lot of emphasis on the personal qualities for this position, but in terms of technical competences, we believe you:


* Have strong knowledge in both Linux and Python with experience or projects that demonstrate this
* Are comfortable working with code in GIT
* Are unimpeded in the English language


While not essential the following are nice to haves as we also work with these technologies:


* Rust
* Kubernetes
* Azure
* Windows
* VMWare ESXi
* OpenStack


As a person, we believe:


* You are comfortable working in a fast-paced environment, where no day is ever the same.
* You know when to ask for help, and how to best use Google to find solutions
* You are unafraid to say “I don’t know” or ask for help.
* You understand that, while you could do everything in Python, perhaps there is an alternative that would work better
* You are diplomatic and flexible; there are a lot of things we could do or want to do, but there’s only so much time
* You are curious; you keep up with the latest technologies and are always on the lookout for a new solution to an existing problem.




Other information


* Start: As soon as possible
* Extent: Full time
* Location: Lund


Contact information: This recruitment process is conducted by Academic Work. It is a request from our client that all questions regarding the position is handled by Academic Work.

Our selection process is continuous and the advert may close before the recruitment process is completed if we have moved forward to the screening or interview phase.

Ansök nu