Lund: Scrum Master/ Agile Coach for a client in Lund

Hitta ansökningsinfo om jobbet Scrum Master/ Agile Coach for a client in Lund i Lund. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Lund inom den kategorin.

Publicerad: 2023-01-23 // Varaktighet: Heltid

Dina arbetsuppgifter
In this role you will help our client´s cross-functional team with their agile transformation journey.

Job Assignments

As a Scrum Master/ Agile Coach you will have the following tasks:

• You will be a attendant leader, and your role will involve to protect the team from interference as well as helping to remove impediments that could impede the team from reaching their Sprint Goals.
• Responsible of introducing, coaching and teaching the Product Owners and Development team on the organizations’ Agile values.
• You will be the bridge between the Scrum Teams and the Transformation team.
• Within this position you are expected to secure the motivation and well-being of the team members.
• Supporting teams to cooperate and perform at their best, by facilitating an open communication during Sprint Planning, Daily Scrum and Sprint Retrospective.
• Facilitating the use of Jira and metrics to improve the delivery performance.

Requirements

Our client wants you to fulfill the following requirements:

• Ability to adjust to LFS way of working agile.
• As a person you are people-oriented, and you have good listening skills.
• It is important that you are flexible, since the role will develop/change over time.
• You have the ability to see and propose improvements, as well as to feed/discuss proposals into the Transformation project.
• You can serve four new teams, three on Story Level, one at Feature level, and you have the ability to synch those four teams.
• Ability to Participate in some Transformation team events.
• You can master the event/cadence matrix.
• Support backlog owners in how to write Descriptions, Acceptance Criteria and Benefit Hypothesis.
• You have knowledge and experience in: Scrum Engineering, World Class Manufacturing Agile Transformations, Jira and Waterfall Methodology.
• You have a fluent level of Swedish and English.






Tillträde och ansökan
Start: ASAP/ 06-02-2023
End: 29-02-2024, with the possibility of extension
Deadline for the application: 25-01-2023
Equipment: You are expected to bring your own device
Location: Lund
Selections and interviews are ongoing!


Om oss
Sway Sourcing is a modern company that recruits in several industries on the Swedish labor market. We match candidates’ skills and knowledge with the company’s needs. Sway Sourcing has a company management and staff with extensive experience in the recruitment industry, both as owners and employees. We have a large network within the industries we specialize in and can therefore find the candidates who quickly become an asset for the companies.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Lund som Projektledare, IT

Nedan visas andra jobb i Lund som Projektledare, IT.

Produktägare infrastruktur

Läs mer Mar 20
Nu söker vi dig som vill skapa tjänsteleveranser av hög kvalité! Här är din chans att göra verklig skillnad i stort och smått.

Hos oss får du en utvecklande tjänst med många kontaktytor i en verksamhet med höga ambitioner och ett gott arbetsklimat. 

Om rollen och dina arbetsuppgifter
Som produktägare inom Infrastruktur får du en spännande roll. Inom förvaltningsobjektet Infrastruktur ingår identitet- och åtkomsthantering (IAM), serverdrift, serverplattform, IT-säkerhet och datacenter. Vi levererar de grundläggande förutsättningarna för digitalisering i Lunds kommun.

En viktig del i ditt uppdrag är att säkerställa förvaltning och utveckling av tjänster, system och digitala lösningar inom förvaltningsobjektet. I din roll ingår att planera och driva uppsatta leveranser, aktiviteter och projekt. Du medverkar även till att samordna aktiviteter och resurser med interna och externa parter.? 

Du kommer även att ha det samordnande ansvaret för systemlösningar inom en eller flera delområden. Här kommer du, utifrån din bakgrund och kompetens, att kunna påverka vilka områden som du ansvarar för.

Ansvaret i rollen är brett och innefattar:

- Säkerställa att verksamhetens och användarnas behov fångas och omsätts till krav och utvecklingsaktiviteter
- Samordna aktiviteter och resurser
- Delta i koordineringsaktiviteter med arkitekter, systemspecialister och representanter för andra förvaltningsområden
- Löpande dialog med beställare och representanter för verksamheten
- Kommunicera förändring av tjänster, system och digitala lösningar
- Utveckla beställningsprocesser
- Samverkan med externa leverantörer  
- Bidrar till budget- och resursplanering samt uppföljning inom objektet

Du förväntas också omvärldsbevaka och ta till dig nyheter och trender inom relevanta områden och du delar med dig till kollegorna när det kan driva utvecklingen framåt.

Vi söker dig
Det är tjänsten för dig som är genuint intresserad av att utveckla arbetssätt och processer med stöd av ny teknik. Du har erfarenhet av projektledning, systemförvaltning och tjänsteleveranser i en större organisation och kan ha haft roller såsom produktägare, projektledare, systemförvaltare eller leveransansvarig. Har du erfarenhet inom någon av de leveransområden som ingår i Infrastruktur är det ett plus.

Du är trygg i din roll och har förmåga att se till hela verksamhetens bästa i både agerande och beslut. För att trivas i rollen behöver du kunna arbeta självständigt och driva dina egna processer. Då du kommer att ha många olika kontaktytor, såväl inom avdelningen som med andra verksamheter, måste du trivas med att samarbeta med andra och du har lätt för att skapa goda relationer.  Du har förmågan att se möjligheter i förändringar och har en positiv inställning till utmaningar. Tillsammans gör vi varandra bättre och du är alltid beredd att dela med dig av din kunskap och att lära av andra. 

Vi vill att du som söker har universitets- eller högskoleutbildning inom exempelvis systemvetenskap, alternativt har du annan eftergymnasial utbildning i kombination med relevant arbetslivserfarenhet. Du har goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift och du förstår information och facklitteratur inom området på engelska.

Vi erbjuder dig
Vi är stolta över vårt goda arbetsklimat, vi månar om att det ska finnas balans mellan arbetsliv och privatliv och tillsammans har vi dessutom roligt på jobbet. Vi är dedikerade till att skapa en arbetsmiljö där kreativitet och initiativ välkomnas, och där varje medarbetare spelar en viktig roll i vår gemensamma framgång. Vi sitter i moderna lokaler nära Lunds centralstation och när arbetet tillåter det arbetar vi hemifrån. Du som medarbetare formar din arbetsdag på bästa sätt.

Som medarbetare hos oss i Lunds kommun erbjuds du en rad förmåner med fokus på balans, trygghet och hälsa. Lunds kommun är en stor organisation med många spännande verksamheter och möjligheter för medarbetare till utveckling. Som medarbetare får du även tillgång till vår förmånsportal där du enkelt kan se dina förmåner och administrera dessa.
https://lund.se/arbete-och-lediga-jobb/sa-ar-det-att-arbeta-med-oss/det-har-ger-vi-dig-som-medarbetare

Om rekryteringen
Vi planerar att göra löpande urval och kan bjuda in till första urvalsintervjuer, via Teams, under annonseringsperioden. Vi ber dig därför redan nu planera din tillgänglighet de närmsta veckorna.

Om arbetsplatsen
Vi på IT- och digitaliseringsavdelningen är drygt 60 medarbetare som bedriver strategiskt utvecklingsarbete, ansvarar för IT-infrastrukturen, kommungemensamma tjänster och systemutveckling. Våra viktigaste kunder är kommunens elva förvaltningar som med sina vitt skilda verksamheter ställer olika krav på IT-miljön. Hos oss pågår kontinuerlig drift och utveckling av samhällskritiska system. För att leva upp till verksamhetens och kommuninvånarnas förväntningar arbetar vi med modern teknik och några av marknadens bästa produkter. Vi arbetar processorienterat enligt ITIL för att säkerställa en god kvalitet i vår leverans. Hos oss får du möjligheter till både utmaningar och utveckling. Du får vara en del av att ta idéer från ritbord till färdiga tjänster. 

På kommunkontoret arbetar cirka 350 medarbetare inom strategiska funktioner. Tillsammans säkerställer vi att kommunen är en effektiv och modern organisation. Just nu befinner vi oss på en spännande utvecklingsresa med målet att fungera som en motor i utvecklingen av hela organisationen. Där vi tar ansvar för helheten, och sätter medborgarnas bästa i fokus.

Här får du plats att växa. Inom Lunds kommun sätter vi kunskapen i centrum och skapar möjligheter att utvecklas i arbetslivet. Vi erbjuder en inkluderande arbetsmiljö, och chans att påverka och göra skillnad. Vill du bli en av oss?

Ansök nu

Senior Project Manager - Process

Läs mer Mar 27
Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater.
För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:

We are urgently looking for a Senior Project Manager with experience from processes in large, international, and complex projects to one of our customers in Lund.

In this assignment, the daily operation is heavily dependent on effectiveness and streamlining of all engineering activities, starting from defining requirements, interfaces, and design, through manufacturing, installation, well planned and documented testing, and commissioning activities to fulfilling all licensing, safety, and engineering documentation goals.

The Technical Process Management function stems from multiple dependencies between technical requirements, systems, and their integration.

Primary domain:

Review and evaluation across all engineering processes to identify weaknesses, misalignments, barriers to effectiveness and propose solutions to streamline, integrate and accelerate engineering activities (the framework used for stake holders for how to perform engineering work and achieve technical deliverables),

Secondary domain:

Identifying support and non-engineering processes that slow down or obstruct the engineering delivery work or make it sub-optimal; proposing solutions to simplify and streamline the support processes,

The primary role will involve exposure to:

Standards, procedures, and rules (their application graded based on criticality, safety requirements etc)

Technical readiness of work packages / systems (to proceed to the next phase of the engineering process)

Configuration and change control of the facility and technical systems

Identify gaps, overlaps and interfaces between technical areas and phases (for example between “Develop & Maintain Facility” and “Operate Facility”); review if clear hand-over milestones are defined

If gaps exist between current standards and procedures, establish a plan and drive a framework of tasks and data tools for process owners to follow and to feed into

Implement a lean process management approach where it will make a difference for the project deliverable or operations

Promote team work: actively engage teams from various divisions in improvement initiatives, be a strong change driver, mediate between conflicting technical expectations


 

Introduce KPI's presenting

How well the engineering/operational processes are used

How efficient are the engineering/operational processes


 

The work environment is characterized by fast growth, fast pace of work, and an international atmosphere with highly skilled personnel. You must therefore enjoy the diversity of such an environment and have a personality suited for the challenges it presents.

As the working language is English, full proficiency in English is required.

The position may be filled prior to the closing date. Applicants are encouraged to apply as soon as possible for this vacancy.

The position is full time, 100% on-site.

Applicants need to have EU citizenship or a valid work permit for Sweden.

 

Questions about the position?

Fredrik Slätterhed

Phone: +46 (0)723 618 277

Ansök nu

Huvudprojekt- eller programledare till Digitalisering IT och MT i Lund

Läs mer Mar 19
Är du en erfaren projekt- eller programledare, trygg i din roll och har god IT kompetens? Trivs du i en roll med mycket ansvar och vill vara med och göra skillnad? I rollen som projekt- eller programledare kommer du att arbeta både strategiskt, taktiskt och operationellt samt vara en av dem som leder Region Skånes digitaliseringsresa. Är det en roll som lockar dig? Sök nu!

Förvaltningen Digitalisering IT och MT bildades i januari 2020 och ger stöd och service till den skånska hälso- och sjukvården. Förvaltningens uppdrag är att införa en modern och sammanhållen digital vårdmiljö parallellt med drift och effektiv konsolidering av dagens befintliga IT-miljö. I uppdraget ingår förvaltning och support av befintliga och kommande system samt att ansvara för att, genom hela produktlivscykeln, upprätthålla driftsäkerheten av Region Skånes medicintekniska produkter (MTP) och bistå Region Skånes olika verksamheter och samarbetspartners med teknisk kompetens och support i medicintekniskt relaterade ärenden. Förvaltningen ansvarar också för de grundläggande vårdinformationssystemen, och driver utvecklingen av framtidens vårdinformation samt möjliggör arbetet med digitalisering och införande av nya arbetssätt i Region Skånes verksamheter.

Region Skåne genomför för närvarande ett omfattande omställningsarbete - Framtidens hälsosystem, en viktig möjliggörare för framtidens hälsosystem är digitalisering. Som ett led i detta har förvaltningen för Digitalisering, IT och MT etablerat Verksamhetsområde Digital Transformation, för att arbeta målstyrt och strategiskt med digitalisering och omställning tillsammans med våra verksamheter och viktiga partners. Inom verksamhetsområdet finns Projektenheten som du kommer att tillhöra, som idag har ett 50-tal medarbetare bestående av programledare, programkoordinatorer och projektledare, både anställda och konsulter. Tillsammans driver vi ett 60-tal initiativ av olik storlek och komplexitet.

ARBETSUPPGIFTER
I rollen kommer du vara ansvarig för IT och MT projektleveranser inom programområdet nya sjukhusbyggnader i Malmö. I dagsläget finns det sju aktiva delprojekt i Malmö med leveranser i slutfasen inför inflyttning i maj i den första sjukhusbyggnaden. Projekten jobbar även med IT och MT lösningar till nästa sjukhusbyggnad med planerad inflyttning hösten 2025.

Samtidigt pågår planering för nästa sjukhusområde, Södra Sjukhuset Malmö och ett nytt Bröstcenter där ditt ansvar blir att deltaga, göra projektplanering och skapa förutsättningar för kommande IT och MT projekt. I detta arbete samarbetar du med kollegor inom vår förvaltning Digitalisering IT och MT och med ansvariga för byggprogrammen som leds från vårt Koncernkontor.

Arbetsuppgifterna kommer bland annat att innefatta ägandeskap av projektleveranser inom ramen för ditt programområde, ansvara för programplan, säkerställa hantering av risker samt vara kontaktperson mellan Digitalisering IT och MT och verksamhetsrepresentanter. Du kommer också att ansvara för att design uppfyller ställda krav samt utvärdera och följa upp projektens utfall och i samband med det dokumentera lärdomar. Du är den självklara kontakten när det gäller status kring projektleveranserna inom programmet.

Inom regionen genomförs omfattande ombyggnationer samt nybyggnationer utav våra sjukhuslokaler för att skapa moderna vårdmiljöer som möter framtidens behov. I takt med att digitaliseringen fortsätter att utvecklas, blir informationsteknologi och medicinsk teknik alltmer integrerade inom vård och omsorg. Detsamma gäller för våra byggprojekt, där kraven på automatisering och digitalisering ständigt växer och vi strävar mot att skapa Det Smarta Sjukhuset. Över de kommande 15 åren planerar regionen att uppföra nya sjukhus i Malmö, Lund, Helsingborg och Hässleholm för att möta framtidens vårdbehov.

KVALIFIKATIONER
För tjänsten är det ett krav på akademisk utbildning såsom civilingenjörs- eller systemvetarutbildning. Du som söker har dokumenterad arbetslivserfarenhet från stora komplexa organisationer inom IT-program och/eller projektledning då du drivit program eller projekt från en vattenfallsmetod eller med agila metoder. Du har även goda kunskaper i svenska och engelska språket, både i tal och skrift.

Det är meriterade med erfarenhet av arbete med IT-utvidgning inom om- och nybyggnation. Utöver detta är det positivt om du har en bred erfarenhet av tekniska IT-lösningar och kunskap inom ITIL v4. Det är även meriterande om du har erfarenhet kring upphandlingsprojekt samt varit med och planerat och genomfört workshops. Vi ser gärna att du har arbetat i uppdrag eller har erfarenhet från multi-sourcade IT-miljöer och tidigare drivit komplexa projekt. Det är meriterande om du är certifierad inom projektledning, exempel PMP/PMI och erfarenhet av SAFe (Scaled Agile Framework) eller annat agilt ramverk.

För att lyckas i rollen krävs att du är drivande, målfokuserad och arbetar strukturerat. Du har goda ledaregenskaper och är van att röra dig på så väl strategisk, taktisk som operationell nivå samt behärskar att leda dina programmedlemmar mot gemensamma mål. Därtill har du förmågan att självständigt agera utifrån de mandat som programmet omfattar och hitta lösningar samt har förmågan att skapa strukturer och processer. Vidare är du relationsskapande och en god kommunikatör som har förmågan att anpassa din kommunikation och budskap mot olika intressenter och roller. Du samordnar och prioritera krav från olika intressenter.

Vi arbetar med löpande urval, välkommen med din ansökan redan idag!

ÖVRIGT
På http://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.

Ansök nu

Teknisk projektledare datamigrering till Digitalisering IT och MT i Lund

Läs mer Feb 22
Har du ett stort intresse för tekniska lösningar inom datamigrering och är skicklig på att koordinera ett team? Motiveras du av att förstå olika ingående verktyg och script samt att säkerställa genomarbetade dataflödesanalyser? Då kan tjänsten att leda datamigreringen till vårt nya journalsystem vara rätt för dig!

Vi välkomnar dig som vill ansluta dig till ett glatt och engagerat team där alla har olika bakgrund och erfarenheter från branschen. Vi erbjuder dig en heltidstjänst med placering hos vårt team i Lund.

Förvaltningen Digitalisering IT och MT bildades i januari 2020 och ger stöd och service till den skånska hälso- och sjukvården. Förvaltningens uppdrag är att införa en modern och sammanhållen digital vårdmiljö parallellt med drift och effektiv konsolidering av dagens befintliga IT-miljö. I uppdraget ingår förvaltning och support av befintliga och kommande system samt att ansvara för att, genom hela produktlivscykeln, upprätthålla driftsäkerheten av Region Skånes medicintekniska produkter (MTP) och bistå Region Skånes olika verksamheter och samarbetspartners med teknisk kompetens och support i medicintekniskt relaterade ärenden.

Förvaltningen ansvarar också för de grundläggande vårdinformationssystemen, och driver utvecklingen av framtidens vårdinformation samt möjliggör arbetet med digitalisering och införande av nya arbetssätt i Region Skånes verksamheter.

Syftet med förvaltningen är att bättre kunna tillvarata möjligheterna inom den eskalerande utvecklingen på digitaliseringsområdet och för att samla resurserna i samband med införandet av Skånes Digitala Vårdsystem, SDV. På Enhet Integration och Information arbetar för närvarande fem personer med olika delar relaterade till datamigrering.

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som projektledare är du ansvarig för planering av projektets roadmap samt för att genomföra sprintplaneringar. Du genomför samtliga aktiviteter som behöver utföras för att den data som ska migreras, blir migrerad till den nya produktionsmiljön på ett korrekt sätt. Du ansvarar för framtagning av nödvändiga migreringsrutiner och specifikationer samt säkerställer att det finns nödvändigt verktygsstöd. Du säkerställer också att datan migreras korrekt och komplett, det vill säga att avstämningsrutiner blir implementerade enligt specifikation. Vidare ingår i ditt ansvar att behov av registervård identifieras i de fall datakvalitet påverkar möjligheten att migrera data.

Som projektledare har du en koordinerande roll mellan olika arbetsgrupper och med särskilt fokus på hantering av genrep inför kommande dataflytt mellan system men också att sätta upp rutiner för en period med samexistens. Teamet arbetar tillsammans med personal från verksamheten för framtagning av specifikationer och vid test.

I din roll förväntas du även ta fram detaljplanering för dataflytt, tillsammans med data analysts, -utvecklare och testare. Du behöver även ta fram leverabler som migreringsplan, migreringsspecifikation, migreringsscript, integrationskartor, informationsmodellering, sekvensdiagram, tjänstekontrakt med mera.

KVALIFIKATIONER
Vi välkomnar dig som har relevant högskole- eller universitetsutbildning alternativt annan utbildning och/eller arbetslivserfarenhet som bedöms likvärdig. Du har även goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av att arbeta som exempelvis scrum master, projektledare eller teamledare med god förmåga att agera lösningsorienterat, flexibelt samt hanterar olika miljöer med olika intressenter, både med teknisk och verksamhetsmässig bakgrund. Du har även den tekniska kunskapen att bedöma vilka tekniska lösningar som är mest lämpade för komplexa datamigreringsprojekt samt erfarenhet av att implementera migreringsrutiner, inklusive rutiner för felhantering, registervård samt avstämningsrutiner.

Kunskaper inom e-hälsa, ITIL-certifiering, SAFe Scrum Master (SSM) certifiering är meriterande. Erfarenhet av arbete i en internationell miljö med många intressenter och underleverantörer samt tidigare erfarenhet av arbete med vårt nya journalsystem, SDV är även det meriterande för tjänsten.

Som person har du en hög känsla för service samt ser en utmaning i att arbeta i team och med tät samverkan inom programmet. I din yrkesroll är du drivande och ger inte upp förrän uppgiften är löst. Vidare är du van vid att ta stort ansvar, är strukturerad, självgående, prestigelös och kommunikativ. Du har en mycket god samarbetsförmåga samt kan inspirera och skapa vi-känsla.

I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt.

Förvaltningen Digitalisering IT och MT ger stöd och service till den skånska hälso- och sjukvården. Förvaltningens uppdrag är att införa en modern och sammanhållen digital vårdmiljö parallellt med drift och effektiv konsolidering av dagens befintliga IT-miljö. I uppdraget ingår förvaltning och support av befintliga och kommande system. Medicinsk teknik (MT) arbetar även med service, underhåll, inköp och egentillverkning av medicinteknisk utrustning.
Förvaltningen ansvarar också för de grundläggande vårdinformationssystemen och driver utvecklingen av framtidens vårdinformation. Vi är cirka 350 medarbetare i förvaltningen och finns vid samtliga sjukhusområden i Skåne med huvudsäte i Lund.

På http://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.

Tillbemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser

Ansök nu

Se hit alla seniora projektledare!

Läs mer Dec 22
Svep Design Center är ett konsultbolag som skiljer sig från de traditionella konsultbolagen då vi nästan uteslutande jobbar med kundprojekt som drivs inhouse från vårt eget kontor. Hos oss erbjuds du möjlighet att arbeta med en varierande kundbas som sträcker sig från namnkunniga globala företag till Skånes hetaste start ups. I vårt stall har vi regionens skarpaste hjärnor inom elektronikutveckling, inbyggda system, molnlösningar, IoT och app-utveckling.

Vi söker just nu en senior projektledare med erfarenhet inom systemutveckling till vårt kontor i vackra S:t Lars-parken i Lund. Är du vår nästa kollega?



Om rollen

Som projektledare hos oss kommer du att ansvara för ett till flera kundprojekt i olika storlek. Dina arbetsuppgifter kommer att variera beroende på projekt och kund, men innefattar såväl planering, administrering, budgetuppföljning och teknik. Du tar ägandeskap för att projekt drivs i enlighet med kundens förväntningar och levereras enligt överenskommelse. Du planerar och fördelar uppgifter till våra olika kompetens-team, följer upp budget och tidplaner, samt hanterar den huvudsakliga kommunikationen med kunden.



Den vi söker

För att passa i rollen behöver du ha tidigare erfarenhet av att projektledning. Det är dessutom meriterande om du har kunskaper inom elektronikutveckling, mjukvara eller inbyggda system. Svep arbetar enligt en agil projekt-metodik i tätt samarbete med våra kunder. Vi ser det därmed som fördelaktigt att du har erfarenhet av scrum och agil projektledning. För att trivas och bli framgångsrik i denna roll behöver du ha god kommunikativ förmåga och vara lösningsfokuserad, strukturerad och prestigelös. Du har dessutom förmåga att arbeta proaktivt, samtidigt som du kan agera snabbt med god kvalité och service om problem uppstår plötsligt.

Vi förutsätter att du har ett välfungerande självledarskap och ett coachande förhållningssätt. Du har högskoleutbildning inom exempelvis teknik, IT, ledarskap eller likvärdigt, alternativt minst 7 års erfarenhet av yrket.


Om Svep Design Center

Svep Design Center ägs till 100 % av sin personal och vi är idag cirka 65 anställda. Vår företagskultur karaktäriseras av en kärlek till teknik och en prestigelöshet där vi hjälps åt med att realisera våra kunders idéer. Vår största tillgång är våra anställda och vi jobbar under devisen att det är viktigt att ha roligt och trivas tillsammans på jobbet för att kunna prestera.

Bolaget är en flerkulturell arbetsplats med medarbetare i olika åldrar och av olika kön där likabehandling är en självklarhet. Vi värnar om en god arbetsmiljö med fokus på en hälsofrämjande arbetsplats. Gemensamma frukostar och träning på arbetstid är exempel på självklara inslag i vår vardag. Hos oss blir du erbjuden en kultur som präglas av ”frihet under ansvar” och stora möjligheter till balans mellan privatliv och arbetsliv. För oss är det viktigt att du delar våra värderingar.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Lund från Sway Sourcing Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Lund från Sway Sourcing Sweden AB .

Administrator with experience in Power BI reports - Lund

Administrativ utvecklare
Läs mer Mar 12
Dina arbetsuppgifter
In this position, as a Front End Tool Administrator, you will assist the Programme Portfolio Management & Project Management Office within Development & Technology.

Your main responsibility will be interacting with our clients' tool users to manage tools and data associated with Programme Management in Development & Technology. In 2024, there will be a transition from Excel-based internal tools (ReMa and TPIN) to Planview. This transition will require you to provide support for all the three tools.

Requirements

The ideal candidate should have experience in developing Power BI reports and utilizing Excel, including pivot tables and Excel formulas. They should be proactive, team-oriented, and enthusiastic about expanding their skills. You should also be fluent in English, both written and spoken.

Meritorious

- Proficiency in MS Access.
- Knowledge of Swedish or Italian would be an advantage.
- Familiarity with the client's software tools such as Resource Management (ReMa), TPIN, and Planview is preferred.

A drug test will be performed before you can start the assignment.

Tillträde och ansökan
Start of the assignment: 2024-05-02
End of the assignment: 2025-04-30
Deadline: 2024-03-22
Remote work: 25%
Location: Lund
Contact person: +46 790 06 27 11
Selections and interviews are ongoing!

Om oss
Sway Sourcing is a modern company that recruits across multiple industries in the Swedish job market. We match candidates’ skills and knowledge with the needs of the company. Sway Sourcing has a management team and staff with extensive experience in the recruitment industry, both as owners and employees. We have a large network within the industries we specialize in and can therefore find candidates who quickly become an asset to the companies.

Ansök nu

Accountant for our client in Lund

Redovisningsekonom
Läs mer Mar 15
Dina arbetsuppgifter
We are seeking an OTC Accountant to join our client’s Finance Operations Hub. You will become part of a team of 50 experts who offer financial operational support to all Nordic entities within the company. Your responsibility will be to lead, organize, and ensure the complete Accounts Receivables process for the relevant legal entities.

Your daily responsibilities may involve:

- Handling daily customer invoice and accounts receivable matters
- Assisting stakeholders with finance-related issues
- Communicating regularly with the clients' outsourcing partner
- Following up with customers
- Account Reconciliation
- Processing manual payments
- Correcting and re-issuing invoices
- Establishing and maintaining customer information
- Contributing to monthly financial closing activities for Order to Cash operations
- Implement, embrace, and lead ongoing enhancements using contemporary tools and techniques such as automation, analytics, and data modeling, etc
- Perform typical tasks related to overall accounting functions
- Collaborate with the OtC team to deliver top-notch service to the stakeholders

Requirements

- Minimum of 3 years of relevant experience from a similar field (including summer or project assignments in case of recent graduates)
- Handling Accounts Payable and Receivable
- Proficient in OTC (Order To Cash) processes
- Conducting book closure activities
- Advanced Excel skills
- Fluent in English and Swedish, written and spoken

Meritorious

- Utilizing power automation tools like Power Automate, Visual Basic, and scripting
- Using SAP at a user level

Soft skills

- Analytical skills
- Curious and driven
- You constantly seek to improve

Tillträde och ansökan
Start of the assignment: ASAP/ 2024-03-31
End of the assignment: 2024-08-31
Application Deadline: 2024-03-21
Location: Lund
Onboarding info: A drug screening must be conducted prior to the start of the assignment
Contact person: +46 790 06 27 11
Selections and interviews are ongoing!

Om oss
Sway Sourcing is a modern company that recruits across multiple industries in the Swedish job market. We match candidates’ skills and knowledge with the needs of the company. Sway Sourcing has a management team and staff with extensive experience in the recruitment industry, both as owners and employees. We have a large network within the industries we specialize in and can therefore find candidates who quickly become an asset to the companies.

Ansök nu

Junior Accountant for our client in Lund

Redovisningsekonom
Läs mer Mar 18
Dina arbetsuppgifter
We are seeking an OTC Accountant to join our client’s Finance Operations Hub. You will become part of a team of 50 experts who offer financial operational support to all Nordic entities within the company. Your responsibility will be to lead, organize, and ensure the complete Accounts Receivables process for the relevant legal entities.

Your daily responsibilities may involve:

- Handling daily customer invoice and accounts receivable matters
- Assisting stakeholders with finance-related issues
- Communicating regularly with the clients' outsourcing partner
- Following up with customers
- Account Reconciliation
- Processing manual payments
- Correcting and re-issuing invoices
- Establishing and maintaining customer information
- Contributing to monthly financial closing activities for Order to Cash operations
- Implement, embrace, and lead ongoing enhancements using contemporary tools and techniques such as automation, analytics, and data modeling, etc
- Perform typical tasks related to overall accounting functions
- Collaborate with the OtC team to deliver top-notch service to the stakeholders

Requirements

- Minimum of 3 years of relevant experience from a similar field (including summer or project assignments in case of recent graduates)
- Handling Accounts Payable and Receivable
- Proficient in OTC (Order To Cash) processes
- Conducting book closure activities
- Advanced Excel skills
- Fluent in English and Swedish, written and spoken

Meritorious

- Utilizing power automation tools like Power Automate, Visual Basic, and scripting
- Using SAP at a user level

Soft skills

- Analytical skills
- Curious and driven
- You constantly seek to improve

Tillträde och ansökan
Start of the assignment: ASAP/ 2024-03-31
End of the assignment: 2024-08-31
Application Deadline: 2024-03-21
Location: Lund
Onboarding info: A drug screening must be conducted prior to the start of the assignment
Contact person: +46 790 06 27 11
Selections and interviews are ongoing!

Om oss
Sway Sourcing is a modern company that recruits across multiple industries in the Swedish job market. We match candidates’ skills and knowledge with the needs of the company. Sway Sourcing has a management team and staff with extensive experience in the recruitment industry, both as owners and employees. We have a large network within the industries we specialize in and can therefore find candidates who quickly become an asset to the companies.

Ansök nu

Supply Chain Coordinator - Lund

Inköpsledare
Läs mer Mar 1
Dina arbetsuppgifter
We are seeking a Supply Chain Compliance Coordinator to assist with and manage the gathering of Supplier Declaration of Compliance (DoC) for regulations related to food contact materials.

A Suppliers Declaration of Compliance (DoCp) is required to demonstrate adherence to Food contact regulations. Documentation is gathered to meet legal requirements in various locations, enabling sales in different markets. This means that the components or materials may need to meet the regulations of the US, EU, and/or China.

Your daily responsibilities involve:

• Reaching out to suppliers of food contact parts and materials to facilitate the acquisition of Suppliers Declaration of Compliance (DoCp).
• Managing internal administrative tasks and overseeing various databases and tools/systems.
• Providing assistance to suppliers and addressing their inquiries as they submit required information to the client. In-house experts will review and verify DoCp before approval.

Requirements

• Previous experience in regulatory issues and/or laws concerning food safety.
• Ability to communicate effectively in Swedish and English, both in writing and verbally.
• Strong computer skills, including Excel and SAP.
• Attention to detail.
• Ability to work independently.
• Basic knowledge of supply chain management and regulations related to materials used in food contact.

Soft Skills

• Effective communication in challenging situations.
• Determined, motivated, and self-driven.
• Organized and precise in tasks.

Meritorious

• Experience with regulatory documentation is a plus.
• Experience in the packaging, food, or medical industry is an advantage.

New employees must undergo a drug test before beginning their assignment.

Tillträde och ansökan
Start of the assignment: 2024-03-11
End of the assignment: 2024-12-31. With possibility to extend.
Deadline: 2024-03-06
Location: Lund
Contact person: +46 790 06 27 11
Selections and interviews are ongoing!

Om oss
Sway Sourcing is a modern company that recruits across multiple industries in the Swedish job market. We match candidates’ skills and knowledge with the needs of the company. Sway Sourcing has a management team and staff with extensive experience in the recruitment industry, both as owners and employees. We have a large network within the industries we specialize in and can therefore find candidates who quickly become an asset to the companies.

Ansök nu

Junior administratör sökes till vår kund i Lund

Administratör/Administrativ assistent
Läs mer Mar 1
Dina arbetsuppgifter
Vår kund i Lund är i behov av en junior projektadministratör. Kunden använder Oracle Health för att införa ett nytt digitalt vårdsystem som kommer att ersätta flera applikationer som stödjer deras vårdverksamhet. Detta är den mest omfattande förnyelsen som kunden någonsin har genomfört.

Rollen inkluderar olika administrativa uppgifter:

• Ta hand om inkommande ärenden
• Beställa och hantera teknisk utrustning (såsom datorer, programvara med mera)
• Ansvara för leverans av datorer, skärmar och kablar
• Beställa behörigheter och åtkomsträttigheter
• Inköp och administration av kontorsmaterial
• Reservering av lokal för möten
• Ordertjänst för evenemang och fika
• Hantering av fakturor
• Rutinmässig hantering av administrativa uppgifter för att främja projektets framsteg
• Uppdatering av semesterplanen

Du kommer även att hantera följande fastighetsuppgifter:

• Säkerställ att tekniken är i drift och att det råder ordning och reda i lokalerna: mötesrum, skrivarrum, kök, reception och gemensamma utrymmen
• Organisera kontorsplatser. Se till att namnskyltar, utrustning och möbler är på plats i kontorsrummen
• Underhålla kontakt med servicepartners och hantera felanmälningar

Krav

Vi vill gärna att du som söker rollen är engagerad, ödmjuk, kundfokuserad och gillar att arbeta på ett strukturerat sätt. Du kommer att ha många kontaktytor, så det är viktigt att du är bra på att kommunicera och skapa relationer. För att lyckas i rollen är det viktigt att vara noggrann, proaktiv och självgående. Det är ett krav att ha goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.

Tillträde och ansökan
Startdatum: 2024-03-11
Slutdatum: 2024-12-31
Ansök senast: 2024-03-06
Omfattning: 60%
Ort: Lund
Kontaktperson: +46 790 06 27 11
Urval och intervjuer sker löpande!

Om oss
Sway Sourcing är ett modernt företag som rekryterar inom flera branscher på den svenska arbetsmarknaden. Vi matchar kandidaters kompetens och kunskap med företagets behov. Sway Sourcing har en företagsledning och personal med lång erfarenhet i rekryteringsbranschen, både som ägare och anställda. Vi har ett stort nätverk inom de branscher vi specialiserat oss inom och kan därför hitta de kandidater som snabbt blir en tillgång för företagen.

Ansök nu

Customs Consultant for our customer

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Feb 6
Dina arbetsuppgifter


Location Lund, Sweden

Remote Work 25%

Assignment Period March 1, 2024 - April 30, 2024

We are currently seeking two individuals to join our customers team as Customs Consultants.

To be successful in these positions, we are looking for candidates with a senior-level background in customs and extensive knowledge of imports in Sweden, preferably within the Nordic region.

Your responsibilities will include:

Checking value declarations against import support documentation
Ensuring correct usage of origin certificates in the import process and requesting corrections from customs brokers when necessary.

Downloading and analyzing reports from customs authorities' websites
Creating and uploading reports for CBAM (Carbon Border Adjustment Mechanism) on a quarterly basis

Required Skills:

In-depth knowledge of customs processes, legislation, and import procedures in Sweden, preferably within the Nordic countries
Previous experience working with customs brokers or freight forwarders
Proficiency in Microsoft Office

Preferred Skills:

Familiarity with CBAM (Carbon Border Adjustment Mechanism)
Knowledge of Inward Processing Relief or Authorized Economic Operator (AEO) programs

Soft Skills:

Proactive and self-motivated
Ability to adapt and learn quickly
Strong analytical skills

Start Date: ASAP

Duration: 2 months

Workload: 100% during the assignment period

Remote Work: Some remote work is possible, but the consultant must be able to work onsite in Lund, Sweden.

Onboarding Info: A drug test is required prior to starting the assignment.



Om oss
Sway Sourcing is a modern company that recruits in several industries on the Swedish labor market. We match candidates’ skills and knowledge with the company’s needs. Sway Sourcing has a company management and staff with extensive experience in the recruitment industry, both as owners and employees. We have a large network within the industries we specialize in and can therefore find the candidates who quickly become an asset for the companies.

Ansök nu