Lund: Lund/Systemvetare

Hitta ansökningsinfo om jobbet Lund/Systemvetare i Lund. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Lund inom den kategorin.

Publicerad: 2022-12-08 // Varaktighet: Heltid

Är du systemvetare som förstår både tekniska detaljer och affärs-processer? Då bör du läsa vidare! Vi välkomnar varmt din ansökan!

Om jobbet

I dina arbetsuppgifter ingår att planera, sätta upp och utföra förändringar i kundens system CPQ (Configure Price Quote). Du kommer utreda användarbehov, sätta upp nya IT-miljöer, konfigurera och till viss del programmera. Du kommer flytta förändringarna till produktions-miljön, dvs utföra olika släpp.

Om dig

Vi på Experis söker dig som är utbildad systemvetare. Du behöver inte nödvändigtvis ha tidigare jobberfarenheter inom området, men du behöver förstå affärsprocesser och de tekniska detaljerna kring kundens system CPQ (Configure Price Quote).

För att lyckas i uppdraget är det viktigt att du är strukturerad och självgående, lösningsorienterad och är nyfiken på vägen framåt. Det är också viktigt att du inte är rädd för att tänka utanför boxen utan kommer med idéer om nya sätt att lösa problem på och att du har ett strategiskt tankesätt. Vidare har du ett systematiskt tillvägagångssätt när du löser uppgifter. Sist men inte minst har du en god initiativförmåga.

Om vår kund

Kunden är ett globalt, internationellt och världsledande företag som verkar inom tillverkningsindustrin. Placeringsorten är i Lund.

Vårt erbjudande

Experis är ett ledande konsultbolag inom IT/Tech i Sverige och del av den globala koncernen ManpowerGroup. Som konsult hos Experis får du chansen att avancera snabbt. Vi hjälper dig att ta nästa karriärsteg inom IT utifrån dina unika talanger. Tillsammans lägger du och din konsultchef upp en plan som möter dina karriärmål. Hos oss har du en trygg anställning och kan se fram emot både spännande arbetsuppgifter och ett nätverk av trevliga och kompetenta kollegor.

Som anställd på Experis har du tillgång till kompetensutveckling till exempel via plattformen Experis Career Accelerator där du har möjlighet att utbilda och certifiera dig inom många områden, exempelvis Cloud och Cyber security.

Experis har ett långsiktigt hållbarhetsarbete (Working to change the world - ESG strategy) med målsättningen att bidra till att lösa kompetensbristen av bland annat IT-resurser.

Hur du ansöker

För att söka tjänsten klickar du på knappen "Ansök nu". Vid frågor är du välkommen att kontakta konsultchef Lina Dekan via e-post: lina.dekan@se.experis.com eller telefonnummer: 0722062161.

Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt!

Välkommen med din ansökan!

Övrigt

Placeringsort: Lund
Tillsättning: omgående


Om Experis

Experis är ett ledande, globalt konsultbolag inom IT/Tech med över 600 konsulter på uppdrag i Sverige och 22 000 konsulter runt om i världen. Som konsult hos Experis får du tillgång till en stor variation av spännande uppdrag hos våra intressanta kunder inom både privat och offentlig sektor. Du kan anta uppdrag genom ditt eget bolag eller som tillsvidareanställd konsult. På Experis blir du en i teamet och får tillgång till ett brett nätverk av kollegor inom ditt kompetensområde. Experis är en del av ManpowerGroup, som har ett långsiktigt hållbarhetsarbete och som många år i rad funnits med på listan över världens mest etiska företag.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Lund som Revisorer m.fl.

Nedan visas andra jobb i Lund som Revisorer m.fl..

Systemanalytiker till Enhet support SDV i Lund

Läs mer Feb 13
Gör skillnad. Varje dag.

Har du ett intresse för att utveckla digitaliseringens möjligheter inom vården och är en nyfiken initiativtagare som gillar utmaningar? Då ska du söka tjänsten som systemanalytiker hos oss på Enhet support SDV (Skånes digitala vårdsystem) i Lund!

Förvaltningen Digitalisering IT och MT bildades i januari 2020 och ger stöd och service till den skånska hälso- och sjukvården. Förvaltningens uppdrag är att införa en modern och sammanhållen digital vårdmiljö parallellt med drift och effektiv konsolidering av dagens befintliga IT-miljö. I uppdraget ingår förvaltning och support av befintliga och kommande system samt att ansvara för att, genom hela produktlivscykeln, upprätthålla driftsäkerheten av Region Skånes medicintekniska produkter (MTP) och bistå Region Skånes olika verksamheter och samarbetspartners med teknisk kompetens och support i medicintekniskt relaterade ärenden.

Förvaltningen ansvarar också för de grundläggande vårdinformationssystemen, och driver utvecklingen av framtidens vårdinformation samt möjliggör arbetet med digitalisering och införande av nya arbetssätt i Region Skånes verksamheter.

Enhet support SDV ingår i verksamhetsområdet (VO) service och support. Vi ansvarar för första och andra linjens support och för att ge service till förvaltningens tjänsteutbud. Servicedesk registrerar inkommande ärenden gällande incidenter och serviceförfrågningar. Ärenden som inte kan eller ska lösas av Servicedesk eskaleras till berörd enhet inom verksamhetsområdet för hantering, detta benämns som andralinjen. På detta sätt bistår Service och Support verksamheten och samarbetspartners med teknisk kompetens och stöd inom IT och MT.

Du ansluter till ett engagerat, härligt och kommunikativt team, alla med olika bakgrunder och erfarenheter från branschen. Nu söker vi dig med vilja och lust att vara med och bidra som en viktig del av vårt verksamhetsområde!

ARBETSUPPGIFTER
Vi välkomnar nu dig som vill vara med och skapa något nytt och samtidigt bidra i ett samhällsviktigt uppdrag.

Som systemanalytiker hos oss arbetar du med systemkonfiguration av regler, parametersättning, bygg, tester av genomförd konfiguration och underhåll kopplat till systemet. Du bygger du en kunskap inom SDV projektet som du sedan tar med dig in i förvaltning för att arbeta i andra linjens support vid utfasning av projektet.

I andra linjens support arbetar du med ärendehantering via telefon, chatt och vårt ärendehanteringssystem. Här identifierar och eskalerar vi även risker, problem och brister samt delegerar dessa till tredje linjen. I rollen ansvarar du för att utföra konfigurationsförändringar, rutinförändringar och beslutade förändringar i test- och produktionsmiljö. Därutöver ägnar du dig åt att felsöka och validera konfigurationer för att kvalitetssäkra implementering i produktionsmiljön. Du utför även informationssökning och gör eventuella uppdatering av artiklar i ärendehanteringssystemet vid lösning av ärende.

En central del av ditt ansvar i rollen är att vara SDV:s applikationsspecialist vad gäller funktionalitet och arbetsflöden. Hos oss får du goda möjligheter till kompetenshöjande insatser och du blir insatt i flera intressanta kommande utvecklingsprojekt.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med kunskap, förståelse och intresse för både vård och IT. Du ska kunna förklara och beskriva komplexa lösningar enkelt och tydligt och kommunicera både internt och externt. Därtill har du goda språkkunskaper i både svenska och engelska i såväl tal som skrift. Det är meriterande om du har en bakgrund inom hälso- och sjukvården.

Det är viktigt att du är ansvarstagande och positiv som person samt att du med driv och initiativförmåga löser dina arbetsuppgifter på ett prestigelöst och effektivt sätt. Vidare leder och hjälper du användare på ett pedagogiskt och serviceinriktat sätt samt ser helheten och är lösningsinriktad. Du arbetar noggrant och strukturerat, likaså är du en god kommunikatör med förmåga att skapa och utveckla långsiktiga förtroendefulla relationer. Givetvis arbetar du efter Region Skånes värderingar. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

I denna rekrytering tillämpas löpande urval. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Vi ser fram emot att lära känna dig!

ÖVRIGT
Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt.

Förvaltningen Digitalisering IT och MT ger stöd och service till den skånska hälso- och sjukvården. Förvaltningens uppdrag är att införa en modern och sammanhållen digital vårdmiljö parallellt med drift och effektiv konsolidering av dagens befintliga IT-miljö. I uppdraget ingår förvaltning och support av befintliga och kommande system. Medicinsk teknik (MT) arbetar även med service, underhåll, inköp och egentillverkning av medicinteknisk utrustning.
Förvaltningen ansvarar också för de grundläggande vårdinformationssystemen och driver utvecklingen av framtidens vårdinformation. Vi är cirka 350 medarbetare i förvaltningen och finns vid samtliga sjukhusområden i Skåne med huvudsäte i Lund.

På http://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.

Tillbemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser

Ansök nu

Global projektkoordinator med tekniskt intresse

Läs mer Jan 26
Är du en kommunikativ person som trivs med att driva dina egna ansvarsområden och projekt? Har du även ett öga för detaljer och gillar att förmedla information i text och bild? Då har vi en spännande roll för dig!

Vad rollen innebär

I Aleidos MedTech-team arbetar du med att driva och koordinera projekt i nära samarbete med kundens team. Du följer projekten genom hela processen, från planeringsfas till att projektet stängs. Du ingår i ett team av Aleido-kollegor där ni arbetar tätt ihop och alltid hjälps åt för att ge kunden en bra leverans.

Arbetet består bland annat i att:

- Kommunicera med kunden och genomföra delleveranser.

- Ansvara för Aleidos delar av projekten i samråd med kund.

- Driva projektet framåt enligt befintliga processer.

- Planera och följa upp projekten och kommunicera till alla som är inblandade i dessa.

- Skapa och bearbeta information och instruktioner för olika typer av mottagare i form av text och illustrationer.

Vem du är

Vi söker dig som:

- Har studerat Service Management, UX, Interaktionsdesigner eller har likvärdig erfarenhet inom projektkoordinering.

- Har kunskap och erfarenhet av Illustrator, InDesign, CMS och XML, detta är meriterande.

- Trivs med att arbeta i team.

- Talar och skriver på både svenska och engelska obehindrat.

- Har du även erfarenhet från MedTech eller Pharma är mer meriterande.

För att trivas i rollen ser vi att du är noggrann och strukturerad samt har en mycket god kommunikationsförmåga. Ofta hanterar du flera projekt med olika leveranstider och kontaktpersoner, vilket gör att du behöver kunna koordinera dina leveranser på ett professionellt sätt.

Vad vi erbjuder

På Aleido bidrar du till vårt syfte: att överbrygga klyftan mellan teknik och människorna som använder den. Att arbeta tillsammans med människor med olika bakgrunder och erfarenheter breddar vår förståelse för mänskligt beteende. Vi erbjuder en miljö där medarbetarna är i fokus. Där samarbete, framåtanda och dina unika perspektiv värdesätts. Som medarbetare på Aleido kan du vara trygg med att:


- Du är här av en anledning. Varje individ har mycket att bidra med, och vi vill att du ska lyckas.

- Du kommer få den stöttning du behöver för att lyckas, samtidigt som du kommer bli utmanad i att driva din utveckling framåt.

- Vår lärandekultur hjälper oss att bryta ny mark. Med vårt löfte för lärande lovar vi att generöst dela kunskap, skapa möjligheter för lärande och värdera initiativ att lära.

- Vi är öppensinnade och framtidsinriktade. Det innebär att hållbarhet är kärnan i vårt erbjudande, både direkt och indirekt.

- Vi tror på värdet av flexibilitet. På Aleido har vi en progressiv policy för distansarbete, och de flesta kan arbeta på distans regelbundet.

Vilka vi är

Aleido är ett internationellt företag med lång tradition av att driva utvecklingen av eftermarknadsinformation och utbildningslösningar. Våra kunder utvecklar komplexa produkter eller system, eller söker kunskap och beredskap för att skapa varaktig förändring, inom en mängd branscher såsom fordon, telekom, industri, järnväg och medicinteknik. Vi är närmare tusen kollegor i fem länder. Tillsammans överbryggar vi klyftan mellan teknik och människorna som är beroende av den - genom att göra det avancerade lätt att förstå.

Ansök nu

Global project coordinator

Läs mer Feb 5
Är du en kommunikativ person som trivs med att driva dina egna ansvarsområden och projekt? Har du även ett öga för detaljer och gillar att förmedla information i text och bild? Då har vi en spännande roll för dig!

Vad rollen innebär

I Aleidos MedTech-team arbetar du med att driva och koordinera projekt i nära samarbete med kundens team. Du följer projekten genom hela processen, från planeringsfas till att projektet stängs. Du ingår i ett team av Aleido-kollegor där ni arbetar tätt ihop och alltid hjälps åt för att ge kunden en bra leverans.

Arbetet består bland annat i att:

- Kommunicera med kunden och genomföra delleveranser.

- Ansvara för Aleidos delar av projekten i samråd med kund.

- Driva projektet framåt enligt befintliga processer.

- Planera och följa upp projekten och kommunicera till alla som är inblandade i dessa.

- Skapa och bearbeta information och instruktioner för olika typer av mottagare i form av text och illustrationer.

Vem du är

Vi söker dig som:

- Har studerat Service Management, UX, Interaktionsdesigner eller har likvärdig erfarenhet inom projektkoordinering.

- Har kunskap och erfarenhet av Illustrator, InDesign, CMS och XML, detta är meriterande.

- Trivs med att arbeta i team.

- Talar och skriver på både svenska och engelska obehindrat.

- Har du även erfarenhet från MedTech eller Pharma är mer meriterande.

För att trivas i rollen ser vi att du är noggrann och strukturerad samt har en mycket god kommunikationsförmåga. Ofta hanterar du flera projekt med olika leveranstider och kontaktpersoner, vilket gör att du behöver kunna koordinera dina leveranser på ett professionellt sätt.

Vad vi erbjuder

På Aleido bidrar du till vårt syfte: att överbrygga klyftan mellan teknik och människorna som använder den. Att arbeta tillsammans med människor med olika bakgrunder och erfarenheter breddar vår förståelse för mänskligt beteende. Vi erbjuder en miljö där medarbetarna är i fokus. Där samarbete, framåtanda och dina unika perspektiv värdesätts. Som medarbetare på Aleido kan du vara trygg med att:


- Du är här av en anledning. Varje individ har mycket att bidra med, och vi vill att du ska lyckas.

- Du kommer få den stöttning du behöver för att lyckas, samtidigt som du kommer bli utmanad i att driva din utveckling framåt.

- Vår lärandekultur hjälper oss att bryta ny mark. Med vårt löfte för lärande lovar vi att generöst dela kunskap, skapa möjligheter för lärande och värdera initiativ att lära.

- Vi är öppensinnade och framtidsinriktade. Det innebär att hållbarhet är kärnan i vårt erbjudande, både direkt och indirekt.

- Vi tror på värdet av flexibilitet. På Aleido har vi en progressiv policy för distansarbete, och de flesta kan arbeta på distans regelbundet.

Vilka vi är

Aleido är ett internationellt företag med lång tradition av att driva utvecklingen av eftermarknadsinformation och utbildningslösningar. Våra kunder utvecklar komplexa produkter eller system, eller söker kunskap och beredskap för att skapa varaktig förändring, inom en mängd branscher såsom fordon, telekom, industri, järnväg och medicinteknik. Vi är närmare tusen kollegor i fem länder. Tillsammans överbryggar vi klyftan mellan teknik och människorna som är beroende av den - genom att göra det avancerade lätt att förstå.

Ansök nu

Processledare till Digitalisering IT och MT i Lund

Läs mer Nov 27
Gör skillnad. Varje dag.

Är du en processledare med kraft och driv att vara med och leda den omställning som krävs inom Region Skåne och Digitalisering IT och MT? Brinner du för att utveckla och etablera ändamålsenliga arbetssätt och strukturer för IT tjänsteleverans? Motiveras du av att arbeta i en roll där du stöttar hälso- och sjukvårdens digitala utveckling och att få utgöra en viktig del av vår digitaliseringsresa? Då kan tjänsten som processledare vara helt rätt för dig!

Förvaltningen Digitalisering IT och MT är Region Skånes digitaliseringspartner och vi söker nu en processledare med tydligt fokus på att utveckla och etablera processer och arbetssätt i enlighet med ITIL4 som ramverk. Det är en spännande tid framför oss, med fokus på tillgänglighet, robusthet och verklig nytta för invånare i Skåne transformerar vi och digitalisering, automatisering och nya arbetssätt är en förutsättning för att framtidssäkra Region Skånes uppdrag. Vi bygger upp en ny tjänsteleveransbaserad leveransstruktur inom förvaltningen och som processledare för ett antal dedikerade processer och praxis kommer du tillhöra verksamhetsområdet Infrastruktur och Säkerhet och rapportera till biträdande verksamhetsområdeschef.

Digitalisering IT och MT bildades i januari 2020 och ger stöd och service till den skånska hälso- och sjukvården. Förvaltningens uppdrag är att införa en modern och sammanhållen digital vårdmiljö parallellt med drift och effektiv konsolidering av dagens befintliga IT-miljö. I uppdraget ingår förvaltning och support av befintliga och kommande system samt att ansvara för att, genom hela produktlivscykeln, upprätthålla driftsäkerheten av Region Skånes medicintekniska produkter (MTP) och bistå Region Skånes olika verksamheter och samarbetspartners med teknisk kompetens och support i medicintekniskt relaterade ärenden.

Förvaltningen ansvarar också för de grundläggande vårdinformationssystemen, och driver utvecklingen av framtidens vårdinformation samt möjliggör arbetet med digitalisering och införande av nya arbetssätt i Region Skånes verksamheter.

ARBETSUPPGIFTER
Som processledare inom Digitalisering IT och MT arbetar du på uppdrag av en processägare och ansvarar för en eller flera förvaltningsövergripande processer. Arbetet innebär ett nära samarbete med processägaren och andra processledare, men även verksamhetsområden inom förvaltningen och i vissa fall externa leverantörer och andra förvaltningar inom Region Skåne.
Arbetet som processledare innebär bland annat att:
• utveckla, implementera, underhålla och förbättra processer
• säkerställa beroenden till andra stödprocesser och huvudprocesser
• följa upp tillämpning och utförande av processen samt ge stöd och utbildning i utförande
• delta och bidra i processforum och förvaltningsövergripande processutveckling
• etablera mätetal och mål för processeffektivitet och verkan
• säkerställa regelefterlevnad i processutvecklingen
• vara kontaktperson och eskaleringspunkt i frågor som rör din process.

Du kommer initialt vara processledare för dessa stödprocesser enligt ITIL4:
• Capacity and performance management
• Availability management
• Infrastructure and platform management
• Monitoring and event management
• Information security management.

Du arbetar operativt inom de områden dina processer verkar och du kommer att spela en avgörande roll i att driva våra stödprocesser framåt för att uppnå en effektiv och värdeskapande tjänsteleverans. Vi erbjuder en roll där du tillsammans med engagerade kollegor får vara med och bidra i ett meningsfullt och samhällsviktigt uppdrag varje dag.

KVALIFIKATIONER
Vi välkomnar dig med relevant högskoleutbildning alternativt dig med annan utbildning i kombination med arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Goda språkkunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift är ett krav för tjänsten. Du har tidigare erfarenhet av processutveckling och verksamhetsutveckling och du har en gedigen kunskap inom de områden dina processer verkar. Vidare har du dokumenterad erfarenhet av och är gärna certifierad inom ITIL4 samt har erfarenhet av att agera i rollen processledare.

Som person är du handlingskraftig och har vilja, driv och engagemang för att driva den processutveckling som krävs för att vår verksamhet ska kunna leverera vårt uppdrag. Du har mycket god kommunikativ förmåga och har lätt för att skapa goda relationer. Därtill kan du arbeta i både team och nätverk för att på ett konstruktivt sätt utveckla verksamheten. Du är flexibel, tar egna initiativ, har god förmåga att arbeta självständigt och att slutföra uppgifter. För att lyckas i rollen behöver du kunna arbeta strukturerat och målinriktat och ha en vilja att bidra i helheten.

Vi förutsätter att du, precis som vi, delar Regions Skånes värderingar, välkomnande, drivande, omtanke och respekt och leder därigenom. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Vi arbetar med löpande urval, men med anledning av kommande jul- och nyårsledighet kommer större delen av urvalsarbetet ske först efter årsskiftet.

Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt.

Förvaltningen Digitalisering IT och MT ger stöd och service till den skånska hälso- och sjukvården. Förvaltningens uppdrag är att införa en modern och sammanhållen digital vårdmiljö parallellt med drift och effektiv konsolidering av dagens befintliga IT-miljö. I uppdraget ingår förvaltning och support av befintliga och kommande system. Medicinsk teknik (MT) arbetar även med service, underhåll, inköp och egentillverkning av medicinteknisk utrustning.
Förvaltningen ansvarar också för de grundläggande vårdinformationssystemen och driver utvecklingen av framtidens vårdinformation. Vi är cirka 350 medarbetare i förvaltningen och finns vid samtliga sjukhusområden i Skåne med huvudsäte i Lund.

På http://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.

Tillbemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser

Ansök nu

Future Talent Programme - Global IM IT Analyst Sustainability

Läs mer Nov 28
At Tetra Pak we commit to making food safe and available, everywhere; and we protect what's good – protecting food, protecting people, and protecting the planet. By doing so we touch millions of people's lives every day. And we need people like you to make it happen.
Job Summary
Start your career development and become Tetra Pak’s next Future Talent! We are looking for highly motivated newly graduates to join us in 2024!
Future Talent Programme is a Trainee Program within Tetra Pak Global IM. We offer a permanent position starting in September 2024 at our site in Lund. You will onboard an individually designed development program for 12 months connected to a specific position and the Tetra Pak organization. During the program you will participate in trainings and job rotations throughout various parts of Tetra Pak’s IT organization to explore your potential and grow as a person. As a Trainee here with us, you will get to know our entire business and collaborate with colleagues all over the world. And this is just the beginning of your Tetra Pak career!
Visit https://www.tetrapak.com/about-tetra-pak/careers/future-talent and read more about Tetra Pak Future Talent Program!
Tetra Pak Global Information Management (Global IM) supports the Tetra Pak Group with all aspects of Information Management. We set the Information Management strategy and standards and work together with Tetra Pak’s Global Process Owners to automate our business processes making sure we run projects & services that provide the greatest value for Tetra Pak and our customers. Global IM has approx. 900 employees in four main sites: Chakan in India, Lund in Sweden, Denton in the USA and in Singapore.
You will be based in Lund, Sweden but you will work in a global arena.
What you will do
As our Future Talent GLOBAL IM, IT Analyst Sustainability, you will:
Be part of the Tetra Pak Environmental, Social and Governance (ESG) Reporting Programme team
Explore relevant tools and capabilities in the Sustainability domain; e.g., Carbon footprint management, Life Cycle Assessment, Green IT, Recyclability tracking, DEI Frameworks
Build and support the tools required in the system landscape for Sustainability Reporting at Tetra Pak

We believe you have
A university degree; a Bachelor’s degree in Computer Science, Engineering or similar from 2023 or 2024.
You have good communications skills, written and spoken.
You are fluent in English, written and spoken

We Offer You
A variety of exciting challenges with ample opportunities for development and training in a truly global landscape
A culture that pioneers a spirit of innovation where our industry experts drive visible results
An equal opportunity employment experience that values diversity and inclusion
Market competitive compensation and benefits with flexible working arrangements

Apply Now
If you are inspired to be part of our promise to protect what’s good; for food, people, and the planet, apply with your CV and Cover Letter in English through our careers page at https://jobs.tetrapak.com/.
This job posting expires on 2023-12-27
To know more about the position contact Project Manager Linda Fazekas +46 733 36 40 06
Questions about your application contact Josephine Malalla at +46 46 36 5253
For trade union information contact Sveriges Ingenjörer Lars Haraldsson at +46 46 36 2533 and Unionen Lisbeth Larsson at +46 46 36 2320

Ansök nu

Andra jobb i Lund från Experis AB

Nedan visas andra jobb i Lund från Experis AB .

Ekonomiassistent/ Redovisningsekonom i Lund

Ekonomiassistent
Läs mer Mar 18
Vi söker nu dig som är ekonomiassistent/ redovisningsekonom och har ett par års erfarenhet av att arbeta med OTC, order to cash, processen. Du kommer att arbeta i ett större finance operations team hos en stor internationell kund i Lund som är verksam inom förpackningsindustrin.

Din roll i teamet kommer att vara att ansvara för att säkra och driva processen för kundfordringar för företagets nordiska enheter.

Dina ansvarsområden kommer att inkludera:

* Dagliga problem relaterade till kundfakturor och kundfordringar
* Tillhandahålla support till olika intressenter inom företaget rörande finansiella frågor inom ditt ansvarsområde
* Daglig kontakt med företagets outsourcingpartner
* Kunduppföljning, kontoavstämningar och manuella betalningar
* Omfakturering och återfakturering
* Delta i den månatliga bokstängningsprocessen utifrån OTC-perspektivet
* Initiera, anta och driva kontinuerlig förbättring genom att använda moderna verktyg eller metoder: automatisering, analys, datamodellering, etc.
* Andra vanliga uppgifter förknippade med allmän redovisning

Kvalifikationer:

* Minst 3 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
* God förståelse för kund- och leverantörsreskontra samt OTC-processen
* Erfarenhet av bokstängning och utmärkt kunskap i Excel
* Meriterande om du arbetat i SAP och om du har tidigare erfarenhet av automatiseringsverktyget Power Automate

Personliga egenskaper:

* Analytisk och lösningsorienterad
* Drivs av kontinuerlig förbättring och utveckling
* God teamspelare med förmåga att leverera högklassig service till dina och företagets intressenter

Varmt välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdagen är den 20 mars

Vi arbetar med löpande urval varför tjänsten kan komma att tillsättas före ansökningstidens slut.

Ansök nu

Logistic officer till internationell kund i Lund

Transportledare
Läs mer Dec 12
Är du skicklig inom logistik och har en förmåga att hantera stressiga situationer? Är du redo att ta på dig nästa utmaning och göra verklig påverkan? Då är detta din chans att bli vår kunds nästa Logistic Officer. Vi letar efter en Logistic Officer som ska vara en del av SOS (Special Order Service)-teamet, en 24-timmars akutjour inom området Integrated Network Europe. Låter detta som något för dig? Välkommen med din ansökan!

Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer att vara anställd av Jefferson Wells men arbeta hos vår kund i Lund. Uppdraget startar i januari 2024 och varar initialt i 12 månader, men med möjlighet till förlängning för rätt person.

Om uppdraget:
Som Logistic officer kommer du att leda expressförsändelser för kunder som befinner sig i kritiska situationer på sina anläggningar. Din roll är att säkerställa de bästa logistikpraktikerna på kortast möjliga tid.

Dina arbetsuppgifter inkluderar:

* Koordinera expressförsändelser till våra distributionscentraler, marknadsföretag och slutkunder
* Ansvara för fakturering och utfärdande av relevant exportdokumentation
* Utvärdera alternativ vid brist på material
* Säkerställa att transporten till varje kund sker i rätt tid och till lägsta möjliga kostnad
* Arbeta nära tillsammans med lagret och speditörer för att hitta den bästa lösningen för våra kunder

Den vi söker:
För att lyckas i rollen som Logistic Officer ser vi att du har goda konflikthanteringsförmågor, är en sann lagspelare och har starka analytiska egenskaper. Som person tror vi att du är lugn, flexibel och har en förmåga att se lösningar snarare än problem, även i stessiga situationer.

Du behöver också:

* Ha utbilning inom Supply Chain Management, Ingenjörsvetenskap eller Företagsekonomi
* Minst 5 års operativ erfarenhet inom logistik och supply chain
* Kunskap om SAP R/3, BO och Power BI-verktyg
* Flytande engelska, både i tal och skrift, är ett krav

Vad kan Jefferson Wells erbjuda dig?

Som konsult på Jefferson Wells får du möjlighet att utvecklas på olika uppdrag inom olika branscher. Konsultföretaget Jefferson Wells ingår i den stora koncernen ManpowerGroup och vi får ständigt in nya, spännande uppdrag, vilket skapar möjligheter för din personliga utveckling och karriär. Du blir som konsult en del av vårt härliga team! Vi är måna om att alla ska känna sig delaktiga, och anordnar regelbundet konsult- och nätverksträffar samt AW:s.

Kontaktuppgifter och ansökan

För att söka tjänsten klickar du på knappen "Ansök nu". Vid frågor är du välkommen att kontakta konsultchef Ida Oskarsson via e-post: ida.oskarsson@manpower.se eller telefonnummer: 0722057550.

Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt!

Om Jefferson Wells

Jefferson Wells är ett värderingsstyrt bolag med konsulternas karriärsmål i fokus. Vi har ett långsiktigt engagemang i våra konsulter för att skapa balans mellan privatliv och arbetsliv. Som konsult hos Jefferson Wells utvecklar du tillsammans med din konsultchef en specifik karriärplan utifrån dina önskemål och din kompetens. Genom oss får du möjlighet att arbeta på stora internationella koncerner och mindre bolag inom många olika branscher.

Ansök nu

Interimschef på 75% till Lunds universitet från mars-juni 2024

Kontorschef, utbildningsföretag
Läs mer Dec 20
Vi hjälper nu Lund University Commissioned Education, LUCE (som är Lunds universitets avdelning för uppdragsutbildning och kompetensutveckling av yrkesverksamma) att hitta en interim chef som kan hålla ställningarna hos dem under tiden de tittar på en permanent lösning för rollen.

Med den senaste forskningen som grund utvecklar och säljer LUCE kurser, program och seminarier i nära samarbete med organisationer, företag och myndigheter, regionalt, nationellt och internationellt.

Uppdraget är ett konsultuppdrag där du är konsult (anställd eller underkonsult) hos oss på Jefferson Wells men tillbringar dina arbetsdagar på Lunds Universitet i rollen som avdelningschef för avdelningen Uppdragsutbildning.

Uppdragsstart: 1-15 mars 2024

Uppdragets längd: ca 4 månader, t.o.m. den 30 juni 2024 med möjlighet till förlängning till den 30 oktober 2024.

Uppdragets tjänstgöringsgrad: Deltid/ 75%

Ansvarsområden

Som interimschef för avdelningen har du övergripande ansvar för ekonomi, arbetsmiljö och personalfrågor. Du kommer att leda, fördela och utveckla arbetet inom avdelningen, som för närvarande består av 27 medarbetare, varav två är gruppchefer. Du kommer även att ingå i sektionens ledningsgrupp, vilken består av en sektionschef, fem avdelningschefer och en controller.

Skallkrav:

* Dokumenterad erfarenhet av att vara chef med personalansvar på svenskt universitet, för en grupp om minst 20 personer.
* Mycket goda kunskaper i både engelska och svenska.
* Erfarenhet av att arbeta på en statlig myndighet.
* Erfarenhet av att framgångsrikt leda en grupp med mycket varierande arbetsuppgifter.
* Akademisk examen omfattande minst 3 års heltidsstudier.

Meriterande:

* Erfarenhet av att leda andra chefer.

Ansökan:

Vi arbetar med löpande urval varför tjänsten kan komma att tillsättas före ansökningstidens slut.

Vänligen skicka din ansökan snarat, dock senast den 3 januari.

Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Operativ Inköpare/Inköpsassistent - Konsultuppdrag på 50-60%

Inköpsassistent
Läs mer Nov 13
Jefferson Wells söker nu en engagerad och erfaren operativ inköpare/inköpsassistent för ett spännande konsultuppdrag hos en framstående kund i Lund. Verksamheten går starkt, och uppdraget är initialt på 3 månader med möjlighet till förlängning. Som en del av vårt team kommer du att vara anställd hos Jefferson Wells men spendera dina arbetsdagar ute hos vår kund.

Arbetsuppgifter:

I rollen som operativ inköpare/inköpsassistent kommer du att ha en central roll i inköpsprocessen och arbeta bl. a. med följande:

* Inköpsprocessen: Arbeta med hela inköpsprocessen från anmodan till ordererkännande, säkerställa smidiga och effektiva inköp.
* Avrop: Genomföra avrop och förhandla med leverantörer för att säkerställa optimala villkor och priser.
* Leveranshantering: Bevaka inleveranser och säkerställa att de sker enligt överenskomna villkor och tidsscheman.
* Lageruppföljning: Följa upp lagersaldot och arbeta aktivt med lageroptimering för att säkerställa effektiv lagerhantering.
* Transportkoordinering: Boka och koordinera transporter för att säkerställa smidig logistik.
* Leverantörsreklamationer: Hantera och följa upp leverantörsreklamationer för att säkerställa hög kvalitet och kundnöjdhet.

Krav och kompetenser:

För att trivas och lyckas i denna roll ser vi att du har:

* Minst två års erfasrenhet av liknande arbete inom inköp och logistik.
* God förhandlingsförmåga och goda kommunikationsfärdigheter.
* Förmåga att arbeta självständigt och ta eget ansvar.
* God systemförståelse och erfarenhet av att arbeta med inköpssystem. Har du tidigare arbetat i Jeeves är det meriterande.
* Kunna arbeta obehindrat på såväl svenska som på engelska.

Om du önskar en anställnign på mer än 60% är det här dessvärre inte rätt uppdrag för dig.

Ansökan:

Vi välkomnar din ansökan snarast då vår kund har ett omgående behov. Vi arbetar med löpande urval, vilket innebär att tjänsten kan tillsättas före ansökningstidens slut.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Produktionsansvarig till SiC Systems AB i Lund

Produktionschef, tillverkning
Läs mer Okt 11
SiC Systems verkar inom halvledarindustrin och specialiserar sig på tillverkning av induktiva ugnar för kristalltillväxt av kiselkarbid. Vi söker en engagerad och kompetent produktionsansvarig som kan leda och utveckla verksamheten. SiC befinner sig just nu i ett expansivt skede med utveckling av nästa generations utrustning. Vill ta nästa steg i din karriär? Då är detta din chans att bli en del av SiC·S.

Ansvarsområden:

Som Produktionsansvarig på SiC·S kommer du att spela en avgörande roll i att säkerställa att vår produktion är effektiv, kundanpassad och uppfyller de högsta kvalitetsstandarderna. Dina huvudsakliga ansvarsområden kommer att inkludera:

* Ledning och utveckling av produktionen
* Optimering av arbetssätt, processer och flöden
* Arbeta nära våra kunder för att förstå deras unika behov och säkerställa kundanpassning
* Strukturera inköpsprocessen
* Ansvara för inköp och leveranshantering för att upprätthålla hög leveransprecision



Kvalifikationer:

Vi söker dig som har erfarenhet av produktionsledning inom tillverkningsindustrin. Vi ser att du har djup förståelse för produktionstekniska processer. Vi tror att du är har förmåga att utveckla och implementera effektiva arbetsmetoder. För att bli framgångsrik i rollen krävs att du har en analytisk förmåga och förmåga att hantera komplexa problem samt kunna jobba på ett strukturerat och metodiskt arbetssätt.

Eftersom vi jobbar i både nationell och internationell miljö, är goda kunskaper i både svenska och engelska ett krav.

Erfarenhet av affärssystem, gärna Monitor ERP och akademisk utbildning såsom civilingenjör, högskoleingenjör eller motsvarande är meriterande.



Vi erbjuder:

På SiC·S får du möjligheten att arbeta i en spännande och utmanande miljö där du kan påverka produktionen och kundrelationer. Vi erbjuder en konkurrenskraftiga villkor och förmåner samt möjligheten att utvecklas i din karriär. Du kommer att ha chansen att påverka och forma produktionen av våra processutrustningar för kristalltillväxt av kiselkarbid.



Om SiC Systems AB:

Vi utvecklar och tillverkar processutrustning för halvledartillverkning främst induktiva ugnar för kristalltillväxt och kiselkarbid. Kiselkarbid har ett brett bandgap och är därför väl lämpat för kraftelektroniska tillämpningar. Kraftkomponenter av kiselkarbid möjliggör stora energibesparingar i den pågående elektrifieringen för grön omställning. Efterfrågan på energieffektiva kraftkomponenter ökar kraftigt och drivs framför allt av bilindustrins omställning till eldrift.

Företaget grundades 2020 och bygger på mångårig erfarenhet av processutrustning för halvledare för både forskning och industriell användning. SiC·S är delägt av LPE S.p.A, dotterbolag till ASM International N.V. För mer info, se nedanstående hemsidor.

https://www.lpe-epi.com

https://wwwasm.com



Sök tjänsten redan idag

Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Annika Nessvold på telefon 040-660 63 32 eller annika.nessvold@jeffersonwells.se. Då vi tillämpar löpande urval vill vi gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt via länken i annonsen på www.jeffersonwells.se.

Ansök nu

Inköpsadministratör

Inköpsassistent
Läs mer Sep 5
Vi på Jefferson Wells söker just nu dig som vill jobba som inköpsadministratör hos en av våra kunder i Lund. Har du erfarenhet av arbete inom inköp och av att arbeta i en organisation i en internationell miljö? Vi söker dig som är en ansvarstagande och kommunicerande lagspelare som är redo för en ny utmaning.
Låter detta som en tjänst för dig? Varmt välkommen med din ansökan!

Detta är ett konsultuppdrag som inledningsvis varar 4 månader med möjlighet till förlängning ytterligare 2 månader. Du kommer att vara anställd av Jefferson Wells men arbeta hos vår uppdragsgivare.

Om uppdraget:
Denna tjänst innebär att du kommer att tillbringa dina arbetsdagar ute hos vår kund. Tjänsten är på heltid med start 1 oktober.
I rollen som inköpsadministratör kommer dina huvudsakliga ansvarsområden vara att:

* Förbereda och övervaka inköpsorders
* Svara på interna och externa förfrågningar om information relaterad till upphandling
* Stötta gruppledaren, upphandlingsadministration och upphandlare i upphandlingsfrågor
* Underhålla upphandlingsfiler
* Hålla data och prislistor uppdaterade i ERP-systemets och EAM:s upphandlingsmodul
* Förbereda upphandlingsrelaterade rapporter

Den vi söker:
Till denna här roll söker vi dig som är en kommunikativ lagspelare med en flexibel attityd till förändringar och som har förmågan att planera och organisera ditt arbete. För att lyckas med arbetet krävs det att du är metodisk i ditt sätt att jobba och vi söker dig som:
* Har en relevant utbildning samt minst 2 års erfarenhet av arbete som inköpsadministratör eller liknande
* God datorvana. Kunskaper i MS Office är ett krav. Färdigheter i ERP system, framförallt Agresso är meriterande.
* Har goda kunskaper i engelska i tal och skrift är en förutsättning. Även fördelaktigt om du har kunskaper i andra europiska språk, framförallt svenska.

Vi kommer löpande att presentera kandidater för detta uppdrag, så tveka inte att ansöka redan idag!

Låter detta som ditt nästa jobb? Varmt välkommen att ansöka via "ansök nu" länken här bredvid.

Vad kan Jefferson Wells erbjuda dig?
Som konsult på Jefferson Wells får du möjlighet att utvecklas på olika uppdrag inom olika branscher. Konsultföretaget Jefferson Wells ingår i den stora koncernen ManpowerGroup och vi får ständigt in nya, spännande uppdrag, vilket skapar möjligheter för din personliga utveckling och karriär. Du blir som konsult en del av vårt härliga team! Vi är måna om att alla ska känna sig delaktiga, och anordnar regelbundet konsult- och nätverksträffar samt AW:s.

Kontaktuppgifter och ansökan
Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Ida Oskarsson på ida.oskarsson@manpower.se.
Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt!

Om Jefferson Wells
Jefferson Wells är ett av Sveriges största konsultbolag av chefer och specialister. Vi har den unika förmånen att samarbeta med företag, myndigheter och organisationer inom privat och offentlig sektor i hela Sverige. Våra konsultchefer har gedigen kunskap inom just ditt område och som konsult hos oss är din karriär och utveckling alltid i fokus. Hos oss kan du både gå som tillsvidareanställd konsult på ett specifikt uppdrag eller som samarbetspartner med eget företag.

Ansök nu