Lund: Inköpare till globalt bolag i Lund

Hitta ansökningsinfo om jobbet Inköpare till globalt bolag i Lund i Lund. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Lund inom den kategorin.

Publicerad: 2022-11-30 // Varaktighet: Heltid

Brinner du för logistik och har tidigare erfarenhet av att arbeta med inköp och utveckling av processer? Då kan detta vara rollen för dig! Vi söker nu för kunds räkning en skicklig inköpare som kan vara med och utveckla ett projekt på en av Lunds största bolag! Låter detta som en spännande roll för dig? Sök rollen redan idag då rollen ska tillsättas omgående!

OM TJÄNSTEN
Som en viktig del av teamet Supplier Management kommer man i denna roll få arbeta med att leta efter och upphandla komponenter, etablera handelsflöden, samordna materialbehov från olika interssenter samt arbeta strategiskt med alternativa lösningar.

I takt med att projektet utvecklas kommer arbetsuppgifterna handla om att identifiera bästa inköpsalternativen, samarbeta med olika levernatöerer och utvärdera offerter. Resultatet av detta projekt kommer påverka företagets effektivitet, därför letar vi efter en person som tidigare arbetat strategiskt med logistikfrågor.

I denna roll kommer man även ha ett nära samarbete med flera kollegor internt.

Du erbjuds


* Ett initialt uppdrag på 6 månader med god chans till förlängning
* En fot in på ett globalt stort bolag med massa möjligheter


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

VI SÖKER DIG SOM
- Har en kandidatexamen inom logistik, ekonomi eller motsvarande
- Har flera års erfarenhet av arbete med inköp
- Kan kommunicera obehindrat på engelska
- Har goda erfarenheter av MS officepaketet, speciellt Excell

Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid
* Placering: Lund


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Lund som Logistiker

Nedan visas andra jobb i Lund som Logistiker.

Supply Chain Compliance Coordinator

Läs mer Mar 1
Om företaget
Emploid söker nu för kunds räkning en Supply Chain Compliance Coordinator med start omgående! Kundföretaget är ett internationells bolag verksamma inom förpackningsindustrin. Mer information om bolaget ges i en telefonintervju.
Tjänsten är ett konsultuppdrag där anställning sker via oss på Emploid.
Om rollen
I rollen som Supply Chain Coordinator kommer du supportera och administrera Supplier Declaration of Compliance (DoCp) och säkerställa att dessa är i enlighet med gällande livsmedelslagstiftning. Dokumentationen samlas in i olika geografiska regioner för att stödja försäljningen på olika marknader, varpå materialet och delarna som används inom livsmedel behöver överensstämma med amerikansk, EU- och/eller kinesisk lagstiftning. Dina arbetsuppgifter innefattar:
- Kontakta leverantörer av delar och/eller material som används i livsmedelsproduktion samt driva arbetet med att få in DoCp
- Administration och underhåll av olika databaser och verktyg/system
- Stödja leverantörer och besvara deras frågor när de skickar nödvändig information till kunden
Om dig
Vi söker dig som har en bakgrund inom Supply Chain Management, gärna där du kommit i kontakt med regulatoriska frågor och/eller lagstiftning inom livsmedel. Utöver detta krävs:
- Flytande i engelska såväl verbalt som skriftligt
- God datorvana samt goda kunskaper i Excel
- Erfarenhet av att arbeta i ERP-system, SAP
Som person är du självgående och tar ett stort ansvar över att ditt arbete genomförs korrekt. Du har öga för detaljer och har därmed lätt för att fånga upp korrekt information. Då du har kontakt med leverantörer där syftet är att driva in krav för att driva arbetet i enlighet med gällande lagstiftning, krävs det att du har god kommunikationsförmåga och vågar stå på dig när situationen kräver det. Utöver detta är du noggrann och mån om att utföra ditt arbete korrekt.
Övrig information
Start: Omgående
Plats: Lund
Omfattning: Heltid, måndag-fredag
Lön: Enligt överenskommelse
Bakgrundskontroll kommer genomföras på de kandidater som går vidare i processen.
Om du har frågor om tjänsten ber vi dig att mejla ansvarig rekryterare Anna Svensson på lina.johansson@emploid.se. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!
Sökord: Supply Chain Coordinator, Supply Chain, Compliance, Food and Safety, Logistics, rekrytering, Malmö, Lund

Ansök nu

Logistikansvarig Interim till världsledande BCC - Landskrona

Läs mer Feb 8
BCC är ett internationellt världsledande företag som levererar all utrustning och know-how inom frö-produktion, täckrots- samt sticklingsproduktion. Företaget grundades 1987 av Hans Björkemar. Både Huvudkontor och verkstad ligger i Landskrona. Det finns agenter och representanter i över 30 olika länder. BCC har 50 Anställda och en omsättning på cirka 200 miljoner.


Logistikansvarig Interim till världsledande BCC - Landskrona


Har du erfarenhet av att arbeta med Logistik- och lagerfrågor? BCC levererar toppmoderna anpassade odlingssystem som säkerställer högkvalitativa grödor och kostnadseffektiv förökning av växter. Här blir du del av ett litet team med stor kunskap, expertis och engagemang, som i kombination med högkvalitativa produkter och lösningar har blivit världsledande inom sitt område. Här ges du möjligheten att vara med och bidra till en grönare värld!
Som Logistikansvarig kommer du arbeta nära dina kollegor, över avdelningsgränserna med kontakt till produktion, sälj, eftermarknad och ekonomi. Tjänsten ligger under produktion och du rapporterar till Operations manager.


Arbetsuppgifter:
· Fraktbokningar (framför allt från Landskrona men även från andra ställen i Sverige, samt Kina)
· Export/Import tulldokument (ibland från udda länder)
· Letter of credit (LC)
· Fraktpriser frakter, transit, offerter
· Fakturering (utleverans och fakturering)
· Instrastat rapportering
· Kundkontakter kring frakter, leveranser, LC, uppföljning
· Attest av fraktfakturor
· Beräkning av fraktvolym





Din bakgrund:
Vi söker dig som har några års erfarenhet av att arbeta med logistik- och lagerfrågor. För att lyckas i rollen har du relevant utbildning inom Logistik och med en förståelse för internationell frakthantering. Då många av företagets order/leveranser är kopplade till Letters of credit (LC) bör du ha erfarenhet av LC, dock är det ej ett krav att du arbetar med det idag. Du bör även ha erfarenhet av att ha upphandlat frakter, dvs. tagit in offerter främst för sjöfrakt, över hela världen. Du har god datorkunskap och behärskar svenska och engelska väl i både tal och skrift.
Som person är du strukturerad, engagerad och lösningsorienterad. Du tycker att det är kul med förhandlingar samt brinner för att effektivisera. Du är en lagspelare men kan likväl arbeta på egen hand.




Om tjänsten:
Tjänsten är ett vikariat och inhyrning på 6 månader med start april/maj. Placering på kontoret i Landskrona.


I denna rekrytering samarbetar BCC med Standby Workteam. Vi tillämpar löpande urval och intervjuer och ber dig därför att skicka in din ansökan snarast via länken nedan. För mer information om tjänsten kontakta gärna Karin Dahlin på 0733 763 988.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Logistik medarbetare till Skåne

Läs mer Feb 16
Om oss
Genom väl beprövade metoder och arbetssätt hjälper vi logistik- och industriföretag att optimera sin verksamhet och därmed minska sina personalkostnader. Vi planerar, levererar och opererar vårt åtagande genom en mycket erfaren och specialiserad organisation inom logistik- och industriområdet. Aditro Logistics Staffing levererar tjänster inom Uthyrning, Entreprenad, Rekrytering och konsulterande tjänster. Läs gärna mer på aditrologistics.se!

Aditro Logistics Staffing AB är ett Auktoriserat Bemanningsföretag vilket innebär bland annat att alla anställda är kollektivavtalsanslutna och att vi som företag följer alla de regler som dikteras av branschens kollektivavtal, leveransvillkor och skrivelser om försäkringsåtaganden.
Du kommer möta utmaningar, bli inspirerad och vara stolt över att gå till jobbet. Hos Aditro Logistics Staffing är alla lika värda. Vi tar väl hand om varandra och våra beteenden är att ständigt engagera, prestera och utveckla oss själva och de uppdrag och samarbeten vi jobbar med. Vi erbjuder stor möjlighet till personlig utveckling genom alla de olika kunduppdrag vi har. Hos oss är det viktigt med ett engagerat ledarskap. Hos oss träffar du din chef flera gånger i månaden!

Vad vi erbjuder dig
Du kommer möta utmaningar, bli inspirerad och vara stolt över att gå till jobbet. Hos Aditro Logistics Staffing är alla lika värda. Vi tar väl hand om varandra och våra beteenden är att ständigt engagera, prestera och utveckla oss själva och de uppdrag och samarbeten vi jobbar med. Vi erbjuder stor möjlighet till personlig utveckling genom alla de olika kunduppdrag vi har. Hos oss är det viktigt med ett engagerat ledarskap. Hos oss träffar du din chef flera gånger i månaden!

Arbetsuppgifter
Letar du efter en spännande och meningsfull karriär inom logistik? Vill du arbeta i en dynamisk miljö där du får möjlighet att växa och utvecklas? Då är det dig vi letar efter!

Vi söker engagerade och pålitliga individer för att förstärka vårt team av logistikproffs. Oavsett om du är en erfaren truckförare, en skicklig lagerarbetare eller en erfaren maskinoperatör, så har vi en plats för dig.

Som en del av vårt team kommer du att:

Utföra säkra och effektiva arbetsuppgifter inom lagerhantering och materialhantering.
Hantera och köra olika typer av truckar och maskiner med noggrannhet och precision.
Bidra till att optimera logistikprocesser och säkerställa smidiga operativa flöden.
Samarbeta med kollegor och ledning för att upprätthålla hög kvalitet och effektivitet i arbetsmiljön.


Din profil
För att bli framgångsrik i denna roll tror vi att du är en lagspelare som vill gärna utvecklas vidare i rollen. Du behöver ha hög kommunikationsförmåga och vara bekväm i att arbeta självständigt såväl som tillsammans med andra kollegor. I denna roll kommer dina arbetsuppgifter och dagar att variera och du behöver vara strukturerad samt flexibel. Som person är du serviceinriktad samt lösningsorienterad.

Låter detta intressant? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Ansök nu

Supply Chain Compliance Coordinator

Läs mer Mar 1
Åt vår kund söker vi en Supply Chain Compliance Coordinator för att stödja och administrera insamlingen av leverantörsdeklaration av överensstämmelse (DoCp) för lagstiftning om livsmedelskontaktmaterial.

Bakgrund:

Leverantörsdeklaration av Överensstämmelse (DoCp) krävs för att säkerställa överensstämmelse med lagstiftning om livsmedelskontakt. Dokumentation samlas in för lagstiftning i olika geografiska regioner för att stödja försäljning på olika marknader. Delen eller materialet kan sedan behöva överensstämma med lagstiftning från USA, EU och/eller Kina.

Dina dagliga uppgifter inkluderar:

Kontakt med leverantörer av delar och/eller material i livsmedelskontakt och driva arbetet med att få leverantörsdeklaration av överensstämmelse (DoCp).
Intern administration och upprätthållande av olika databaser och verktyg/system.
Arbetet handlar också om att stödja leverantörer och svara på deras frågor när de är i processen att skicka nödvändig information till klienten. DoCp kommer att kontrolleras av intern expertis innan acceptans.


Erfarenhetskrav:

Viss erfarenhet av regelverksfrågor och/eller lagstiftning om livsmedel och säkerhet.
Flytande i både skriftlig och talad engelska.
Goda datorkunskaper, Excel, SAP. Noga och självgående.
Allmän förståelse för leverantörsstyrning och lagstiftning om material i livsmedelskontakt är meriterande.


Föredragna färdigheter:

Erfarenhet av regelverksdokumentation.
Erfarenhet från förpacknings-, livsmedels- eller medicinbranschen betraktas som meriterande.


Mjuka färdigheter:

Förmåga att kommunicera på ett tydligt och artigt sätt även när man ställs inför motstånd eller motstridig information.
Uthållig, har drivkraft och självmotivation.
Koordinerande och noggrann.


Din ansökan

Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning.

Om oss

Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.

Ansök nu

Artwork coordinator

Läs mer Feb 14
Arbetsbeskrivning
För ett spännande medtechbolag i Lund söker vi nu en Artwork coordinator som vill delta i deras internationella resa. Du kommer att spela en central roll för att säkerställa att bolagets artwork skapas i rätt tid och med rätt medicinsktekniska föreskrifter. Du kommer ha stort samarbete med kunder, leverantörer och interna intressenter dagligen för att uppfylla dessa krav. Låter detta som en passande roll för dig? Sök redan idag!


Arbetet sker både på bolagets kontor i Lund och remote.
Flexibla arbetstider och arbetsdagar, arbetet kan variera i sysselsättningsgrad löpande.
Därmed behöver du antingen gå in som underkonsult för uppdraget alt. ha en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50% för att kunna anställas för denna roll. 


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.


Du ansöker på www.randstad.se, senast 2024.02.29. Löpande urval tillämpas. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Amelie Lindell, amelie.lindell@randstad.se.


För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansvarsområden
I rollen kommer du att:


Implementera Artwork processen:
Övervaka hela processen och säkerställa att den överensstämmer med regelverk och riktlinjer.


Ha daglig intern och extern kontakt:
Fungera som en nyckelkontaktpunkt mellan kunder, leverantörer och interna team som är involverade i Artwork processen
Främja effektiv kommunikation och samarbete för att uppnå projektmilstolpar.


Arbeta med processhantering:
Hantera interna processer för skapande och uppdateringar av artwork.
Effektivisera arbetsflöden för att förbättra effektivitet och noggrannhet.


Hantera systemdata:
Skapa och upprätthålla stamdata inklusive EAN- och GS1-koder i relevanta system.
Säkerställ noggrannhet och konsistens i data över plattformar.


Arbeta med dokumenthantering:
Administrera designdokumentationen inom kvalitetshanteringssystemet (QMS).
Säkerställ dokumentationsöverensstämmelse med regleringskrav.


Arbeta med kontinuerlig förbättring:
Identifiera områden för processförbättring och föreslå lösningar.
Led initiativ för att förbättra effektivitet och effektivitet inom relevanta processer.

Kvalifikationer
För att vara aktuell för tjänsten behöver du:


·       Tidigare erfarenhet av produkt-dokumentation och administration inom medicinteknisk eller läkemedelsindustri är väsentlig.
·       Kunna behärska Artwork- och stamdataprocesser.
·       Ha minst en gymnasieexamen.
·       Vara flytande i engelska, goda kunskaper i svenska föredras.
·       Ha starka projektledningsfärdigheter med stor uppmärksamhet på detaljer.
·       Vara en medveten lagspelare som kan samarbeta effektivt med olika intressenter.


Du behöver gå in som underkonsult alternativt ha en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50% för att vara aktuell för tjänsten.
För heltidstjänster hänvisar vi dig till våra andra annonser.

Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

Andra jobb i Lund från Academic Work Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Lund från Academic Work Sweden AB .

Technical Administrator to a research facility in Lund!

Teknikinformatör
Läs mer Apr 13
Are you looking for a new opportunity in an international environment and established organization who is leading within its field? This is a unique chance to work in a multi-disciplinary research centre, based on the world’s most powerful neutron source. They are now looking for an administrator with technical interest and strong communication skills in english. Does this sound interesting to you?

OM TJÄNSTEN
As a Technical Administrator you will work with coordinating and consolidating technical information and hosting and administering meetings. Furthermore, you will be responsible to organize technical documentation and support the remote handling systems within target division with structuring and creating information in PLM and EAM systems.

You are offered
- Unique opportunity to be involved in the development and building of a world leading facility for materials research
- As a consultant for Academic Work, we offer significant opportunities for you to grow professionally, build your network, and create valuable contacts for the future. Learn more about our consultant offer at our website.

VI SÖKER DIG SOM
- Experience from working in an administrative role before
- Experience of technical documentation
- Good knowledge in Microsoft office programs like Word and Excel
- Work proficiency in English, since it's the spoken language in the organization

It is meritorious if you have:
- Relevant engineering education or experience
- Experience with document management system
- Knowledge of other European languages

As a person you are serviceminded and not afraid to take initiative to seek the information you need. You have an eye for details and enjoys working in a structured way.

To succeed in the role, your personal skills are:
- Structured
- Self-sufficient
- Networker
- Communicative

Our recruitment process

This recruitment process is handled by Academic Work and it is our client’s wish that all questions regarding the position is directed to Academic Work.

Our selection process is continuous and the advert may close before the recruitment process is completed if we have moved forward to the next phase. The process includes two tests: one personality test and one cognitive test. The tests are tools to find the right talent for the right position, to enable equality, diversity, and a fair process.

Ansök nu

Marknadskoordinator med intresse för data och analys till Axis

Marknadskoordinator
Läs mer Apr 13
Är du intresserad av marknadsdriven data och är en analytisk person? Då ska du se hit! Vi söker nu en talangfull individ för rollen som Marknadskoordinator för ett vikariat på ca. 1 år. Sök rollen redan idag då den ska tillsättas omgående!

OM TJÄNSTEN
I denna dynamiska roll kommer du ingå i Axis End Customer Marketing team där du kommer att spela en central roll i analys av data inom marknadsföring. Tillsammans med ett team av passionerade och innovativa individer kommer du att vara delaktig i att driva deras marknadsinsatser framåt och skapa meningsfulla resultat.

I denna roll kommer du vara en nyckelfigur i att sammanställa och analysera data för att skapa vägledande kvartalsrapporter. Din förmåga att hitta mönster och identifiera trender kommer att vara avgörande när vi strävar efter att förstå våra kunders behov och optimera vår strategi.

Utöver ditt ansvar för rapportering och analys kommer du också att fungera som ett viktigt projekt- och koordineringsstöd, där du hjälper till att hålla trådarna samman och se till att våra initiativ drivs framåt med precision och effektivitet. Genom att använda avancerade verktyg och plattformar som Monday, QlikSense, Google Analytics, Trello, Youtube och Pardot kommer du att vara en drivande kraft bakom våra framgångsrika kampanjer och projekt.

Start för denna roll är omgående för att säkerställa en smidig övergång.

Du erbjuds
- Ett konsultuppdrag via oss på Academic Work på initialt 6 månader, med chans till förlängning inom ramen för föräldravikariatet på ca. 1 år.
- En fot in på ett globalt bolag som ligger i framkant i sin bransch med flera interna möjligheter framåt

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Sammanställ omfattande kvartalsrapporter för teamet
* nalysera data för att identifiera trender och möjligheter till förbättring.
* Samarbeta kring strategier för att förbättra prestanda.
* Stödja med koordinering inom olika projekt
* Samarbeta med regionteam för att utvärdera kampanjernas effektivitet.
* Uppdatering och underhåll av intranätet


VI SÖKER DIG SOM
- Har en eftergymnasial utbildning inom marknadsföring eller liknande
- Har erfarenhet av att arbeta i olika system och har god datavana
- Har ett stort intresse för analys och data
- Kan kommunicera obehindrat på engelska

Det är meriterande om du
- har erfarenhet av salesforce och pardot
Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Strukturerad
- Noggrann
- Serviceinriktad

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET

Ansök nu

Kundservicespecialist till SMP Svensk Maskinprovning i Lund

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Apr 10
Det här är ett uppdrag för dig som är en strukturerad servicestjärna och vill arbeta inom en bred kundserviceroll. I rollen som kundservicespecialist till SMP i Lund kommer du att ge stöd till kunder och kollegor inom SMP, hantera fakturor, stötta upp med marknadsutskick samt arbete i SMPs affärssystem. Har du god erfarenhet av service och önskar att ta en spännande riktning i arbetslivet? Då kan detta vara uppdraget för dig!

OM TJÄNSTEN
Vi söker nu för kunds räkning dig som vill arbeta i en roll där du blir en nyckelspelare samt SMP:s ansikte utåt i relationen med kunderna. Du kommer att ingå i ett självgående team bestående av fyra personer.

Placering för detta uppdrag är i Lund. Detta är ett uppdrag på initialt sex månader med chans till överrekrytering.

Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och din potential i rollen, därför kommer första steget i den här processen personlighets- och logiktester som vi skickar ut till dig.

Du erbjuds
- En dedikerad konsultchef och karriärspartner
- Chansen att kliva in en långsiktig roll på ett spännande bolag

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Löpande kontakt med kunder samt besiktningsingenjörer och övriga kollegor i SMP och Bilprovningen avseende support och administrativa frågor
* Orderhantering
* Hantering och granskning av dokument både internt och externt
* Löpande fakturahantering
* Månatliga marknadsutskick (digitalt & postalt) till SMP:s kunder


VI SÖKER DIG SOM
- Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska då du kommer kommunicera med kunder och kollegor på båda språk dagligen
- Avslutad gymnasieexamen
- Har en vana av att arbeta i affärssystem och CRM-system
- Har tidigare erfarenhet av en liknande roll inom kundtjänst/ administration
- Då du kommer att arbeta med att dagligen upprätta och underhålla goda kundrelationer är det avgörande att du har ett genuint servicetänk och en vana av att hantera kunder via både telefon och mejl

Det är meriterande om du har
- Ett intresse för entreprenadmaskiner och besiktningsfrågor
- Har tidigare erfarenhet av fordonsbraschen
- Har en vana av att arbeta operativt för att driva och utveckla en verksamhet framåt

Vi ser att du är en person som har lätt för att ta dig an information via både manualer och i dialog med kunder. Du gillar förändring och trivs i en miljö där du förväntas ta egna initiativ för att lösa problem som uppstår.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Serviceinriktad
- Strukturerad
- Lagspelare
- Noggrann

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
SMP Svensk Maskinprovning AB erbjuder ackrediterade besiktnings-, certifierings- och provningstjänster, med huvudinriktning mot maskin- och miljösäkerhet. Vi är totalt cirka 90 medarbetare som arbetar inom vår rikstäckande fältorganisation för besiktning eller vid våra provlaboratorier/kontor i Lund, Uppsala och Umeå. SMP Svensk Maskinprovning AB är dotterbolag till AB Svensk Bilprovning som ägs av svenska staten.

Ansök nu

Purchaser till Axis Communications i Lund

Inköpare
Läs mer Apr 4
Vill du vara med och skapa en smartare och säkrare värld? Nu söker vi en inköpare med några års erfarenhet inom supply chain till huvudkontoret i Lund. Sök redan idag då vi går igenom urvalet löpande!

OM TJÄNSTEN
Axis är ett snabbt växande och spännande företag, redan världsledande inom vårt huvudsakliga område - nätverksvideo. Hos Axis arbetar du i en innovativ och global organisation som är mycket stolt över att leverera världsklass, högkvalitativa produkter och tjänster till våra kunder. Vi brinner för att skapa en smartare och säkrare värld! Vår framgång beror till stor del på vår högt kvalificerade personal och vår starka kultur av att våga lyckas och ständigt bryta ny mark.

Vi letar nu efter en Inköpare att ansluta sig till vårt team på vårt huvudkontor i Lund, Sverige. Gå med i vårt team och tillsammans kommer vi fortsätta att leverera utmärkta produkter över hela världen.

Vem är ditt framtida team?

Du kommer att vara en del av ett team bestående av 30 engagerade och talangfulla kollegor inom vårt Inköpsteam. Förutom inköpare för olika varor består vårt team av processutvecklare, analytiker och koordinatorer. Tillsammans är vi ett kreativt och ambitiöst team där vi får saker att hända!

Vårt jobb är att tillgodose Axis kundbehov - säkerställa produkttillgänglighet vid våra 7 platser runt om i världen med rätt produkt på rätt plats, tid och mängd! Internt kommer du att samarbeta med ditt team och andra kollegor över Axis såsom Demand Planning, Sales, Sourcing, Product Management med flera; och externt med våra leverantörer.

Vad kommer du att göra här?

Ditt främsta ansvar är att balansera lager och säkerställa produkt tillgänglighet för en eller flera produktkategorier, din portfölj och/eller leverantörer. För att uppnå detta är du ansvarig för inköp och lagerhantering av din produktportfölj. Du kommer att samarbeta och hantera ditt inköp och planering med olika leverantörer och leverera till 7 lagerplatser.

Tjänsten kan kräva 5-10 resdagar per år.

Du erbjuds

Att arbeta med oss ger dig en utmärkt möjlighet att utvecklas i en organisation som värdesätter kreativitet och främjar professionell och individuell tillväxt. Vi har en stark företagskultur baserad på öppenhet, samarbete och innovation där din personlighet och bidrag är mycket uppskattade. Vi erbjuder dig en karriär i ett snabbväxande, globalt och ständigt utvecklande IT-företag där du kan göra skillnad och växa tillsammans med oss. Du kommer att interagera i en bred tvärfunktionell miljö och naturligt utveckla din kunskap inom många områden inom organisationen. Gå med oss och du kommer att vara en del av ett fantastiskt team med kollegor som vill lyckas tillsammans med dig och där vi inte är rädda för att agera och utvecklas.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Analysera befintlig och förväntad efterfrågan och försörjningsplan samt vidta åtgärder för att bibehålla balansen
* Identifiera och motverka försörjningsavvikelser och/eller luckor
* Delta, ställa krav och agera i projekt relaterade till din produktportfölj såsom lansering av nya produkter eller leverans av stora företagskundprojekt
* Planera, släppa och hantera inköpsordrar
* Synkronisera och prioritera produktions- och leveransplanen med dina leverantörer för att säkerställa att de uppfyller dina försörjningskrav
* Spåra och driva leverantörsprestanda relaterad till försörjning
* Ställa och driva en lagerhanteringsstrategi för att säkerställa och balansera tillgängligheten
* Analysera och övervaka din lagerhanteringsstrategi och relaterade KPI: er


VI SÖKER DIG SOM
- Magister- eller kandidatexamen inom relevant område
- Minst 2 års erfarenhet av arbete med inköp, logistik eller försörjningskedjehantering
- Erfarenhet av att arbeta i ERP-system
- Ett stort intresse för BI-system och dataanalys
- Flytande i svenska och engelska

Det är meriterande om du har


* Erfarenhet av statistisk analys
* Erfarenhet av arbete inom teknikbranschen
* Utökade Excel-färdigheter
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:


Vi tror att du är en analytisk person med en stark personlig drivkraft och en framåtböjd mentalitet. Du är en lagspelare men trivs också med att arbeta självständigt, planera och hantera dina egna aktiviteter. Du stimuleras av utmaningar, är inte rädd att agera och brinner för problemlösning - både självständigt och genom effektivt samarbete i ett team. Att arbeta i en dynamisk, innovativ och högt tempo miljö är din grej och du trivs i en roll där du verkligen kan göra skillnad. Vi tror att du är välstrukturerad, anpassningsbar och naturligt ser både detaljer och helheten - vilket gör rätt prioriteringar och agerar effektivt både på kort och lång sikt.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Axis här!

Ansök nu

C#/.net Developer till Symetri i Lund!

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Mar 27
Ta steget in i en spännande roll som senior utvecklare där din erfarenhet inom C#/.NET kommer att tas till nya höjder. Du kommer att vara en central figur i utvecklingen och anpassningen av desktop-applikationer, där agilitet och direkt samarbete med användare står i fokus. Symetri söker efter någon som är driven och har en stark problemlösningsförmåga samt förmågan att samarbeta och stötta kollegor. Om detta låter som dig, så ser vi fram emot din ansökan!

OM TJÄNSTEN
Symetri hjälper innovativa företag inom bygg- och tillverkningsindustrin att optimera arbetsprocesser, förenkla informationshantering och förbättra projektkvalitén. De utvecklar och säljer deras egna lösningar och är en av världens främsta återförsäljare av Autodesk mjukvara med över 250 000 användare i norra Europa och USA. Symetris uppdrag är att utmana människor att arbeta smartare för en bättre framtid där passion, lagarbete, mod och vilja att driva förändring värdesätts. Symetri är en del av Addnode Group som är börsnoterade hos Nasdaq Stockholm.

I din roll kommer du vara en del av ett sammansvetsat team med erfarna utvecklare som kontinuerligt utmanar sig själva och har ett starkt driv att skapa något bra och långsiktigt hållbart. Tillsammans med ett globalt team kommer du att arbeta med att utveckla och anpassa desktop-applikationer i C#. Utvecklingen är väldigt agil och ofta i direkt samarbete med användarna. Du kommer jobba med många olika kodbaser som utvecklats aktivt under flera år. Symetris kunder arbetar med att designa modeller i 3D, så delar av arbetet involverar att hitta och förstå matematiska lösningar på problem.

Med din erfarenhet, intresse och driv kommer du tillsammans med teamet ta fram innovativa lösningar för att möta nya krav och kontinuerlig förbättring.

Du erbjuds
- Arbetsuppgifter som involverar dig i hela utvecklingsprocessen - från början till slut
- Möjlighet att på sikt ta sig ann ansvaret som tech lead för teamet

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Du kommer arbeta i nära samarbete med användarna och dina kollegor från början till slut i utvecklingsprocessen
* Du tar ansvar för allt från att sätta kravspecifikation till att utveckla och anpassa desktop-applikationen fram till färdig leverans


VI SÖKER DIG SOM
- Har en masterexamen inom ett tekniskt område
- Har goda kunskaper inom C#/.NET eller motsvarande språk
- Har grundläggande kunskap om linjär algebra
- Har arbetat med WPF, Windows och GIT sedan tidigare
- Är obehindrad i både tal och skrift på svenska och engelska

Det är meriterande om du har erfarenhet av:
- Designmönster och objektorienterad utveckling
- MVVM och Caliburn.Micro
- Testdriven utveckling
- AutoCAD eller Inventor
- Java eller C/C++

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Strukturerad
- Samarbetsinriktad
- Problemlösande
- Nätverkande

Som person är du social, lösningsinriktad samt har en förmåga att kunna samverka och stötta andra. Det är även viktigt att du har god förmåga att arbeta strukturerat och kunna driva och säkerställa leverans. Du är en engagerad teamspelare som brinner för ständiga förbättringar och har en förståelse för komplexa flöden.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Här kan du läsa mer om symetri!

Ansök nu

Teknisk dokumentatör till Schneider

Teknikinformatör
Läs mer Mar 28
Schneider söker en engagerad teknisk dokumentatör för att förstärka deras team. Som Teknisk dokumentatör kommer du att spela en nyckelroll i att dokumentera och kommunicera teknisk information för deras produkter och system!

OM TJÄNSTEN

Divisionen är ledande inom utveckling av mjukvara och hårdvara för byggnadsautomationssystem. De har etablerat sig som experter inom området och arbetar med stora komplexa byggnader som sjukhus, flygplatser och köpcentrum.

Du erbjuds
- En stimulerande arbetsmiljö där din kompetens och erfarenhet kommer att uppskattas och utvecklas.
- Personlig coachning från din konsultchef på Academic Work likväl som från din närmsta kontaktperson på Schneider

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Dokumentation av mjukvara och hårdvara för byggnadsautomationssystem
* Översättning av dokumentation från engelska till svenska
* Utveckling av granskningsverktyg för att förbättra processen
* Skapande av webbaserad dokumentation


VI SÖKER DIG SOM
- Erfarenhet av att arbeta med teknisk dokumentation sedan innan
- Teknisk bakgrund eller stort intresse för teknik
- Obehindrad i både svenska och engelska i tal och skrift
- Möjlighet att arbeta minst 2-3 ggr/vecka från kontoret

För att trivas i rollen tror vi du har en stark kommunikationsförmåga och noggrannhet i skriftlig dokumentation. Vidare tror vi du har en förmåga att både arbeta självständigt och i team.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsinriktad
- Strukturerad
- Kvalitetsmedveten
- Anpassningsbar

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu