Lund: Projektledare Bygg till Adapteo AB, Lund

Hitta ansökningsinfo om jobbet Projektledare Bygg till Adapteo AB, Lund i Lund. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Lund inom den kategorin.

Publicerad: 2022-11-08 // Varaktighet: Heltid

Nu förstärker vi vårt projektteam med en projektledare bygg till region Skåne!

Adapteo är ett nyskapat varumärke som snabbt blivit en ledande aktör inom anpassningsbara byggnader. Vi skapar flexibla byggnader för ett mer modernt, hållbart och tillgängligt samhälle.
Som Projektyledare hos Adapteo blir du en del i denna snabbrörlig värld med intressanta projekt för förskolor, skolor, kontor, vård och boende.
Tillsvidareanställning med tillträde snarast möjligt. Denna position gäller för placeringsort Lund, distrikt Syd, direktrapporterar till Head of Project.

VI ERBJUDER
En utvecklande roll i ett framtidsinriktat företag. Eftersom byggnaderna är flyttbara arbetar du där kundens projekt finns, vilket innebär en del resor inom distriktet. På Adapteo kommer du att tillhöra ett team med stor entusiasm och hög kompetens med målsättningen att växa och utvecklas tillsammans. Du kommer till en varm och generös miljö där det är viktigt att vi har roligt tillsammans.

På Adapteo är medarbetarna företagets viktigaste tillgångar och förvaltas med största omsorg. Hos oss ges medarbetare möjlighet att påverka sin egen arbetssituation och har stor inflytande vid beslut som påverkar. Vidare erbjuder företaget bl. a bonus, friskvårdsbidrag, tjänstepension, företagshälsovård och generösa arbetsverktyg när arbetet så kräver.


OM TJÄNSTEN
Som projektledare ansvarar du i huvudsak för projektets framdrift vad gäller, ekonomi, tidplaner, mål, kommunikation och kvalitet. Dina kontaktytor är många och du blir en viktig nyckelperson som leder samarbetet mellan både kunden, det interna teamet och utvalda underentreprenörer.

KVALIFIKATIONER
För att lyckas inom rollen som projektledare tror vi att du har:

· Byggteknisk utbildning eller motsvarande
· Några års erfarenhet av byggledning
· BAS P/U
· Kommunicerar flytande på svenska och engelska i tal och skrift
· Minst B körkort

Som person är du nyfiken och lyhörd vilket bidrar till dina goda kommunikativa egenskaper och förmågan att engagera och leda samarbeten. Hos oss passar du bäst som är prestigelös och delar med dig av dina erfarenheter och kunskaper. Du arbetar lika bra ensam som i grupp och det faller sig naturligt för dig att arbeta organiserat och strukturerat.

ANSÖKAN
I denna rekrytering samarbetar Adapteo med Isaksson Rekrytering Bemanning. Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. För frågor kring tjänsten hänvisas till ansvarig rekryteringskonsult Peter Zethraeus 073-310 36 08.

Med anledning av GDPR kan vi inte ta emot ansökningar via mail.

OM ADAPTEO
Adapteo är den ledande partnern inom anpassningsbara byggnader i norra Europa. Vi bygger, utvecklar, hyr ut och säljer anpassningsbara lokaler för förskolor, skolor, kontor, vård och boende. Med Adapteos cirkulära byggnadslösningar kan kunderna transformera, skala upp, skala ner och återanvända, allt eftersom behoven förändras. Det är så vi bygger anpassningsbara och hållbara samhällen. Adapteos hyresbestånd omfattar 1,3 miljoner kvadratmeter och verksamheten bedrivs i Sverige, Finland, Norge, Danmark, Tyskland, Belgien, Nederländerna och Litauen. En majoritet av Adapteos intäkter genereras av hyreskontrakt från offentlig sektor. Vi är idag ca 500 anställda, och har vårt huvudkontor i Stockholm och Vanda.

Adapteo AB har försäljningskontor i Stockholm, Göteborg, Västerås, Umeå och Lund samt lager- och underhållsverksamhet i Enköping och Jönköping. Vi är ett 70-tal anställda runt om i Sverige som är engagerade och arbetar tillsammans för att nå våra mål. Vi har en bra sammanhållning och drivs av att göra det lilla extra för Adapteo.

Adapteos kärnvärden ligger till grund för vår verksamhet och vår kultur. Som medarbetare, kund eller annan intressent ska mötet med Adapteo genomsyras av Proaktivitet, Samarbete och Engagemang. www.adapteogroup.com

Alla platsannonser →

Andra jobb i Lund som Byggnadsingenjör

Nedan visas andra jobb i Lund som Byggnadsingenjör.

Senior Project Manager - Lund

Läs mer Mar 27
We are seeking a dynamic and experienced Senior Project Manager on behalf of our client . Do you have a strong background in process management, particularly within the context of large, international, and complex projects? Then continue reading!

About the role: 
In this challenging assignment, the successful candidate will play a pivotal role in ensuring the effectiveness and efficiency of all engineering activities. From defining requirements and interfaces to overseeing manufacturing, installation, testing, and commissioning, you will be responsible for streamlining operations and achieving all licensing, safety, and engineering documentation goals. The Technical Process Management function will be central to this, involving the identification of weaknesses, misalignments, and barriers to effectiveness across all engineering processes.

Our Client will offer you an attractive workplace environment, fast pace work, and an international atmosphere. 
The position is full time, 100% on-site.
Applicants need to have EU citizenship or a valid work permit for Sweden.
 
Key Responsibilities: Review and evaluate engineering processes to identify areas for improvement and propose solutions to streamline and integrate activities.
Identify support and non-engineering processes that hinder engineering delivery work and propose solutions to simplify and streamline these processes.
Ensure adherence to standards, procedures, and rules, with a focus on criticality and safety requirements.
Assess the technical readiness of work packages/systems to progress to the next phase of the engineering process.
Manage configuration and change control of facilities and technical systems.
Identify gaps, overlaps, and interfaces between technical areas and phases, ensuring clear hand-over milestones are defined.
Establish plans and frameworks to address gaps between current standards and procedures.
Implement a lean process management approach to enhance project deliverables and operations.
Promte teamwork and collaboration within the project team. 
About you:  Proven experience as a Project Manager in large, international projects, preferably within the big science industry.
Strong background in process management, with the ability to identify inefficiencies and propose effective solutions.
Excellent understanding of engineering standards, procedures, and rules, with a focus on safety and criticality.
Exceptional communication and leadership skills, with the ability to work effectively in a fast-paced and diverse international environment.
Full proficiency in English is required, as it is the working language of the project.
About Svea Work: 
Svea Work is an authorized staffing and recruitment company that provides companies with qualified staff. We stand for innovation, precision, and personal commitment. 

Application: 
Does this match your profile? Don't hesitate to submit your application as soon as possible, as we are filling the position continuously. If you have any questions or concerns about the position, please feel free to contact abbe@sveawork.se, 0791020728.

Ansök nu

Teknisk informationssamordnare

Läs mer Jun 15
Arbetsbeskrivning
Digital informationsförvaltning på Akademiska Hus genomgår en förändringsresa att möta framtida behov från övriga verksamheter och den digitala utvecklingen. Därför söker vi nu dig som vill tillhöra vårt kontor i Lund och Stockholm och aktivt vara med och bidra till denna förändringsresa!
 
Akademiska Hus har ett stort spann i sitt digitala arkiv, allt från rasterfiler till skannade digitala tvillingar.
Som ett av Sveriges största fastighetsbolag möter vi våra kunder och partners där de är. I förvaltning och utveckling av effektiva och attraktiva kunskapsmiljöer, genom tjänster och produkter som förenklar för studenter och forskare, och i skapandet av hållbara campus som en tillgång för hela samhället. Genom erfarenhet och innovation skapar vi förutsättningar för framgångsrik forskning och utbildning. Tillsammans lyfter vi Sverige som kunskapsnation.
 
Arbetet som Teknisk informationssamordnare är en väldigt blandad roll med flera olika kontaktytor intern och externt. Du jobbar nära förvaltningen där driftpersonal ingår. Du kommer att ansvara för det digitala arkivet med ritningar och tekniska dokument, där du kommer att arbete i olika fastighetsinformationssystem och databas. Du kommer att mäta och hantera areor enligt svensk standard. Vidare kommer du att arbeta med in och utcheckning av digital fastighetsinformation i projektens olika faser. 
 
På Akademiska Hus blir du välkomnad in i en stimulerande miljö med vänlig företagskultur och spännande arbetsuppgifter. Du ges från början ett stort ansvar på vägen mot vårt gemensamma mål – att skapa attraktiva kunskapsmiljöer. Här får du en unik chans att påverka och bidra till framtiden och du får möjlighet att växa i en kunskapsstark organisation. Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald kan tillföra verksamheten och eftersträvar därför en kreativ blandning av medarbetare och en jämn könsfördelning.
 
I den här rekryteringen samarbetar Akademiska Hus med Randstad, men du blir anställd hos Akademiska Hus. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Kristin Svensson på kristin.svensson@randstad.se, +46707932204.
 
Sista ansökningsdag är 2023-07-10, och din ansökan sker direkt via Akademiska Hus hemsida.

Ansvarsområden
Du kommer tillhöra ett team på 12 personer som är placerade i Uppsala, Linköping, Stockholm och Lund. Digital informationsförvaltning arbetar för att vara en central leveransfunktion med ett gemensamt arbetssätt och man samarbetar tätt med projektavdelningen, teknik och service samt fastighet. 
 
Vi jobbar med ständig utveckling av berörda processer för att möta kunder/verksamhetens krav för att kunna effektivisera dem. Omvärldsbevakning med framförallt utvecklingen inom digitalisering är viktiga områden för att föra kunskaper och möjligheter vidare i olika processer.
Du ansvarar för hantering av relationsinformation i olika system. Låna ut, arkivera, kopiera, kravställa och granska cad-, leverans-, och arkivtekniskt. Du ser till att informationen blir tillgänglig för verksamheten.
 
Areahantering ingår i tjänsten där mätning sker enligt svensk standard och du hanterar dokument från raster till BIM och agerar stöd avseende teknisk informationshantering i samtliga processer. 

Kvalifikationer
Vi söker dig som antingen har minst 3 års erfarenhet av en liknande roll och/eller har studerat Byggingenjörs-programmet eller liknande samt har god IT-förståelse med kompetens inom CAD. Du har god kunskap om tekniska system som används för hantering av digital fastighetsinformation. Erfarenhet av BIM och 3D-modelleringär meriterande. Du är insatt i svensk standard för area och volym för husbyggnader. Goda kunskaper i Officepaketet samt i svenska i tal och skrift behövs i rollen.
 
För att trivas i rollen som Teknisk informationssamordnare tror vi att du är driven, noggrann och alltid strävar efter att arbetsuppgifterna ska bli slutförda med hög kvalitet. Som person är du strukturerad och analytisk. Du är självgående, tar initiativ, ser möjligheter och tycker om att utveckla och förbättra. 
 
Då vi arbetar i en digital miljö är det viktigt med ett intresse och nyfikenhet inom digitalisering. Du trivs även med att samverka med andra för att lära av varandra och med gemensamma krafter uppnå bästa möjliga resultat.

Om företaget
Som ett av Sveriges största fastighetsbolag möte vi våra kunder och partners där de är. I förvaltning och utveckling av effektiva och attraktiva kunskapsmiljöer, genom tjänster och produkter som förenklar för studenter och forskare, och i skapandet av hållbara campus som en tillgång för hela samhället. Genom erfarenhet och innovation skapar vi förutsättningar för framgångsrik forskning och utbildning. Tillsammans lyfter vi Sverige som kunskapsnation.

Ansök nu

Development Engineer to Neola Medical

Läs mer Maj 24
We are looking for a new colleague to join us and be part of an exciting journey to bring innovation to patients. You will work with highly skilled team-members and be involved in developing a medical device that can save lives and increase the quality of life. Apply now!

What we do

One of ten infants are born preterm and many of them need intensive care. As their lungs are not fully developed, they risk serious illnesses and complications that can lead to lifelong disabilities. At Neola Medical, we are developing a medical device, Neola® for continuous monitoring of the lungs of preterm born infants. With our product, doctors and nurses can early detect when complications arise, which enables immediate care and greater chances of survival and a better life.

You will

Be part of our team developing a vital medical device based on advanced optical gas measurement technology. Your main task will be to contribute to our work of developing algorithms and implementing these in the product to continue optimizing the performance of our instrument. Increasing the clinical value of our product through further improved algorithms is a task that is central to our development of our medical devices. In your daily work, you will analyze data from both instrument tests and clinical studies.

Initially you will work with verification of the requirements we set for the product and its components, both during design and production, as well as assembly of sub-modules and finished instruments. Among other things, this means to set up test plans and conduct structured testing and report this. You will also work hands-on with assembling mechanics and electronics.

Your work will be performed in accordance with medical device regulations and a quality management system. You will collaborate with doctors, researchers, and technical specialists.

You are

We are looking for a driven colleague that possess general technical understanding and good problem-solving skills. You need one to three years of experience with data evaluation and algorithms, or you could have recently graduated from a master’s level education with a focus in mathematics, statistics, algorithms, signal processing, machine learning or similar. We appreciate your experience and interest in tools for analysis and statistics of data, evaluation of developed algorithms and hands-on work. You can confidently apply a range of technical skills across various disciplines and exhibits a proactive, hands-on approach to your work.

If you have experience in software development at embedded or PC level from your education or working as a developer, that is a plus. You are also fluent in English, written and spoken.

We believe in self-leadership where you take responsibility for achieving great results. We also expect you to be curious, which means that you like to learn new things and find new solutions on complex challenges. Being structured is important, you plan your work from start to finish, communicate, follow up and troubleshoot in a professional manner. We are a smaller and entrepreneurial company, and our environment is therefore without any prestige, you need to be flexible and prepared to engage in pretty much everything.

Want to learn more

We are collaborating with Nexer Recruit regarding this recruitment. Please contact recruitment consultant Johanna Värmfors at johanna.varmfors@nexergroup.com or call +46 730 821 230 or Artan Bitiqi at artan.bitiqi@nexergroup.com or call +46 723 612 844 if you want to learn more about the position. We are looking forward to hearing from you!

Ansök nu

Development Engineer to Neola Medical

Läs mer Dec 28
We are looking for a new colleague to join us and be part of an exciting journey to bring innovation to patients. You will work with highly skilled team-members and be involved in developing a medical device that can save lives and increase the quality of life. Apply now!

What we do
One of ten infants are born preterm and many of them need intensive care. As their lungs are not fully developed, they risk serious illnesses and complications that can lead to lifelong disabilities. At Neola Medical, we are developing a medical device, Neola® for continuous monitoring of the lungs of preterm born infants. With our product, doctors and nurses can early detect when complications arise, which enables immediate care and greater chances of survival and a better life.

You will

Be part of our team developing a vital medical device based on advanced optical gas measurement technology. Your main task will be to contribute to our work of developing algorithms and implementing these in the product to continue optimizing the performance of our instrument. Increasing the clinical value of our product through further improved algorithms is a task that is central to our development of our medical devices. In your daily work, you will analyze data from both instrument tests and clinical studies.

Initially you will work with verification of the requirements we set for the product and its components, both during design and production, as well as assembly of sub-modules and finished instruments. Among other things, this means to set up test plans and conduct structured testing and report this. You will also have possibilities to work hands-on with assembling mechanics and electronics.

Your work will be performed in accordance with medical device regulations and a quality management system. You will collaborate with doctors, researchers, and technical specialists,

You are

We are looking for a passionate colleague that possess general technical understanding and good problem-solving skills. You need one to three years of experience with data evaluation and algorithms, or you could have recently graduated from a master’s level education with a focus in mathematics, statistics, algorithms, signal processing, machine learning or similar. Other appreciated skills are experience with tools for analysis and statistics of data and experience of evaluating developed algorithms. If you have experience in software development at embedded or PC level from your education or working as a developer, that is a plus. You are also fluent in English, written and spoken.

We believe in self-leadership where you take responsibility for achieving great results. We also expect you to be curious, which means that you like to learn new things and find new solutions on complex challenges. Being structured is important, you plan your work from start to finish, communicate, follow up and troubleshoot in a professional manner. We are a smaller and entrepreneurial company, and our environment is therefore without any prestige, you need to be flexible and prepared to engage in pretty much everything.

Want to learn more
We are collaborating with Nexer Recruit regarding this recruitment. Please contact recruitment consultant Johanna Värmfors at johanna.varmfors@nexergroup.com or call +46 730 821 230 or Artan Bitiqi at artan.bitiqi@nexergroup.com or call +46 723 612 844 if you want to learn more about the position. We are looking forward to hearing from you!

Ansök nu

Andra jobb i Lund från Isaksson Rekrytering & Bemanning AB

Nedan visas andra jobb i Lund från Isaksson Rekrytering & Bemanning AB .

Byggprojektledare, Facility Specialist Alfa Laval Technologies Lund

Projektledare, bygg och anläggning
Läs mer Jun 14
På uppdrag av Alfa Laval Technologies AB söker Isaksson Rekrytering en Facility Specialist med inriktning på byggprojektledning.

På Alfa Laval anstränger vi oss alltid lite extra för att klara de allra tuffaste utmaningarna. Vår drivkraft är att skapa framgång för våra kunder, människorna och planeten. Detta kan bara uppnås genom hängivna och nyfikna människor. Nyfikenhet är gnistan bakom goda idéer och goda idéer genererar framsteg.

På uppdrag av Alfa Laval Technologies AB söker Isaksson Rekrytering nu en engagerad och driven Byggprojektledare/ Facility Specialist.
Som en del i vårt team trivs du på en mångsidig arbetsplats där du kan vara med och påverka. Du är här för att göra skillnad. Vi bygger ständigt broar mot framtiden med hållbara lösningar som har en inverkan på vår planets mest brådskande problem. Vi gör världen lite bättre. Varje dag. Facility Management organisationen på Alfa Lavals site i Lund ansvarar för sitens fastigheter, lokaler och uteområden, samt att de kringtjänster som underlättar användandet av dessa fungerar på ett optimalt sätt.

Om tjänsten som Facility Specialist med inriktning byggprojektledning
I den här rollen kommer du att ingå i Facility Management organisationen i Lund. Tillsammans med kollegor ansvarar ni för att utveckla sitens fastigheter, lokaler och uteområden utifrån ett hållbarhetsperspektiv. Du kommer att tillhöra avdelningen som arbetar med fastighets-, brand och säkerhetsfrågor. Du är ansvarig för det dagliga arbetet gällande service och underhåll samt projektledning vid ny- och ombyggnationer
Planering, budget, arbetsledning, allmän dokumentering och framtagning av riskanalyser och arbetsmiljöplan
Löpande driftsmöten med uppföljning och kvalitetskontroller
Ansvar för interna och externa kontakter såsom; medarbetare lokalt och globalt, externa fastighetsägare, entreprenörer och leverantörer, myndigheter och organisationer 
Säkerställer efterlevande av olika myndigheters krav relevanta för ansvarsområdet
Du rapporterar till site Real Estate Manager, samt agerar på delegat från VD.

Vem är du?
För att lyckas i rollen är det viktigt att du har förmåga att självständigt planera ditt arbete och att arbeta med flera olika projekt samtidigt. Du har ett strukturerat sätt att driva arbetet framåt och förmåga att väga samman komplex information. För att trivas i rollen som Facility Specialist är du en duktig problemlösare och har lätt för att samarbeta med andra och anpassa dig till nya förutsättningar och situationer. Du har ett gott omdöme och ekonomisk medvetenhet.

Vi söker dig som ha följande erfarenheter och kvalifikationer: Relevant eftergymnasial teknisk utbildning som till exempel byggingenjör eller annan utbildning som anses relevant för tjänsten
Minst fem års erfarenhet från liknande roll inom byggprojektledning
Erfarenhet av att arbeta enligt projektmodeller/projektmetodik
Erfarenhet av anbudsarbete och kontraktsförhandlingar
Erfarenhet av att arbeta med ekonomi, projektbudgethantering och finansiella mål
Goda kunskaper inom teknikområdena el, VVS, bygg och ventilation
Goda kunskaper inom projektledning, BAS-P, BAS-U, entreprenadjuridik AB04, ABT06, AMA och arbetsmiljösamordning
Vana av att kommunicera med externa fastighetsägare, entreprenörer och leverantörer såväl som myndigheter och organisation
God förmåga i att kommunicera och utrycka sig i skrift på svenska och engelska
B-körkort

Vi ser det som meriterande ifall du har: Erfarenhet av att arbeta med hållbarhets- och energifrågor
Erfarenhet av projektledning avseende installationer inom till exempel el, VVS, ventilation, styr regler eller mark

Varmt välkommen med din ansökan!!
Den här rekryteringsprocessen hanteras av Isaksson Rekrytering, och Alfa Lavals önskan är att alla eventuella frågor går direkt till Isaksson Rekryterings rekryteringskonsult Sophie Åhlander via telefon: 072 300 08 92 eller e-post: sophie@isakssonrekrytering.se. Vi arbetar med löpande urval – välkommen med din ansökan så snart som möjligt!

Ansök nu

Byggprojektledare med elansvar till Alfa Laval Technologies AB i Lund

Projektledare, bygg och anläggning
Läs mer Maj 15
Byggprojektledare med elansvar/ Facility Specialist till Alfa Laval Technologies AB i Lund
På Alfa Laval anstränger vi oss alltid lite extra för att klara de allra tuffaste utmaningarna. Vår drivkraft är att skapa framgång för våra kunder, människorna och planeten. Detta kan bara uppnås genom hängivna och nyfikna människor. Nyfikenhet är gnistan bakom goda idéer och goda idéer genererar framsteg.

På uppdrag av Alfa Laval Technologies AB söker Isaksson Rekrytering nu en engagerad och driven Byggprojektledare med elansvar / Facility Specialist.
Som en del i vårt team trivs du på en mångsidig arbetsplats där du kan vara med och påverka. Du är här för att göra skillnad. Vi bygger ständigt broar mot framtiden med hållbara lösningar som har en inverkan på vår planets mest brådskande problem. Vi gör världen lite bättre. Varje dag. Facility Management organisationen på Alfa Lavals site i Lund ansvarar för sitens fastigheter, lokaler och uteområden, samt att de kringtjänster som underlättar användandet av dessa fungerar på ett optimalt sätt.

Om tjänsten som Byggprojektledare med elansvar / Facility Specialist
I den här rollen kommer du att utgöra avdelningen och Alfa Laval Technologies AB site Lunds formella Facility specialist med inriktning på byggprojektledning inom Lund och Staffanstorp samt elansvar för siter i Lund, Staffanstorp och Eskilstuna. Elansvaret kan komma att utökas till övriga siter inom Sverige.
Tillsammans med kollegor ansvarar ni för att utveckla sitens fastigheter, lokaler och uteområden utifrån ett hållbarhetsperspektiv. Du kommer att tillhöra avdelningen som arbetar med fastighets-, brand och säkerhetsfrågor. Du är ansvarig för det dagliga arbetet gällande service och underhåll samt projektledning vid ny- och ombyggnationer av fastigheter och installationer.
Planering, budget, arbetsledning, allmän dokumentering och framtagning av riskanalyser och arbetsmiljöplan
Löpande driftmöten med uppföljning och kvalitetskontroller
Ansvar för interna och externa kontakter såsom; medarbetare lokalt och globalt, externa fastighetsägare, entreprenörer och leverantörer, myndigheter och organisationer 
Säkerställer efterlevande av olika myndigheters krav relevanta för ansvarsområdet

Du rapporterar till site Real Estate Manager, samt agerar på delegat från VD.

Vem är du?
För att lyckas i rollen är det viktigt att du har förmåga att självständigt planera ditt arbete och att arbeta med flera olika projekt samtidigt. Du har ett strukturerat sätt att driva arbetet framåt och förmåga att väga samman komplex information. Du har förmågan att kunna prioritera, planera och skapa effektivitet i ditt arbete. För att trivas i rollen som Byggprojektledare med elansvar är du en duktig problemlösare och har lätt för att samarbeta med andra och anpassa dig till nya förutsättningar och situationer. Du har ett gott omdöme och ekonomisk medvetenhet.

Vi söker dig som ha följande erfarenheter och kvalifikationer: Relevant eftergymnasial teknisk utbildning som till exempel el ingenjör eller annan utbildning som anses relevant för tjänsten
AL-behörighet (Lågspänning)
Utbildad elektriker
Minst tre års erfarenhet från projektledande roll inom el, men även installationer inom t ex VVS och ventilation (inkl styr o regler) ses som starkt meriterande
Erfarenhet av egenkontrollprogram samt kunskap om tillämpbara lagar och föreskrifter inom el men även inom övriga teknikområden; AFS, AMV, OVK
Kunskaper inom CAD program och fastighetssystem
Erfarenhet av energieffektivisering
Erfarenhet av att arbeta med ekonomi, projektbudgethantering och finansiella mål
Vana av att kommunicera med entreprenörer och leverantörer
God förmåga i att kommunicera och utrycka sig i skrift på svenska och engelska
B-körkort
Vi ser det som meriterande ifall du har: Goda kunskaper inom projektledning, BAS-P, BAS-U, entreprenadjuridik AB04, ABT06, AMA och arbetsmiljösamordning
Erfarenhet av att arbeta med hållbarhets- och energifrågor
Erfarenhet av projektledning avseende installationer inom till exempel el, VVS, ventilation, styr regler

Varmt välkommen med din ansökan!!
Den här rekryteringsprocessen hanteras av Isaksson Rekrytering, och Alfa Lavals önskan är att alla eventuella frågor går direkt till Isaksson Rekryterings rekryteringskonsult Sophie Åhlander via telefon: 072 300 08 92 eller e-post: sophie@isakssonrekrytering.se. Vi arbetar med löpande urval – välkommen med din ansökan så snart som möjligt!

Ansök nu

Byggprojektledare med elansvar till Alfa Laval Technologies AB i Lund

Projektledare, bygg och anläggning
Läs mer Maj 14
Byggprojektledare med elansvar/ Facility Specialist till Alfa Laval Technologies AB i Lund
På Alfa Laval anstränger vi oss alltid lite extra för att klara de allra tuffaste utmaningarna. Vår drivkraft är att skapa framgång för våra kunder, människorna och planeten. Detta kan bara uppnås genom hängivna och nyfikna människor. Nyfikenhet är gnistan bakom goda idéer och goda idéer genererar framsteg.

På uppdrag av Alfa Laval Technologies AB söker Isaksson Rekrytering nu en engagerad och driven Byggprojektledare med elansvar / Facility Specialist.
Som en del i vårt team trivs du på en mångsidig arbetsplats där du kan vara med och påverka. Du är här för att göra skillnad. Vi bygger ständigt broar mot framtiden med hållbara lösningar som har en inverkan på vår planets mest brådskande problem. Vi gör världen lite bättre. Varje dag. Facility Management organisationen på Alfa Lavals site i Lund ansvarar för sitens fastigheter, lokaler och uteområden, samt att de kringtjänster som underlättar användandet av dessa fungerar på ett optimalt sätt.

Om tjänsten som Byggprojektledare med elansvar / Facility Specialist
I den här rollen kommer du att utgöra avdelningen och Alfa Laval Technologies AB site Lunds formella Facility specialist med inriktning på byggprojektledning inom Lund och Staffanstorp samt elansvar för siter i Lund, Staffanstorp och Eskilstuna. Elansvaret kan komma att utökas till övriga siter inom Sverige.
Tillsammans med kollegor ansvarar ni för att utveckla sitens fastigheter, lokaler och uteområden utifrån ett hållbarhetsperspektiv. Du kommer att tillhöra avdelningen som arbetar med fastighets-, brand och säkerhetsfrågor. Du är ansvarig för det dagliga arbetet gällande service och underhåll samt projektledning vid ny- och ombyggnationer av fastigheter och installationer.
Planering, budget, arbetsledning, allmän dokumentering och framtagning av riskanalyser och arbetsmiljöplan
Löpande driftmöten med uppföljning och kvalitetskontroller
Ansvar för interna och externa kontakter såsom; medarbetare lokalt och globalt, externa fastighetsägare, entreprenörer och leverantörer, myndigheter och organisationer 
Säkerställer efterlevande av olika myndigheters krav relevanta för ansvarsområdet

Du rapporterar till site Real Estate Manager, samt agerar på delegat från VD.

Vem är du?
För att lyckas i rollen är det viktigt att du har förmåga att självständigt planera ditt arbete och att arbeta med flera olika projekt samtidigt. Du har ett strukturerat sätt att driva arbetet framåt och förmåga att väga samman komplex information. Du har förmågan att kunna prioritera, planera och skapa effektivitet i ditt arbete. För att trivas i rollen som Byggprojektledare med elansvar är du en duktig problemlösare och har lätt för att samarbeta med andra och anpassa dig till nya förutsättningar och situationer. Du har ett gott omdöme och ekonomisk medvetenhet.

Vi söker dig som ha följande erfarenheter och kvalifikationer: Relevant eftergymnasial teknisk utbildning som till exempel el ingenjör eller annan utbildning som anses relevant för tjänsten
AL-behörighet (Lågspänning)
Utbildad elektriker
Minst tre års erfarenhet från projektledande roll inom el, men även installationer inom t ex VVS och ventilation (inkl styr o regler) ses som starkt meriterande
Erfarenhet av egenkontrollprogram samt kunskap om tillämpbara lagar och föreskrifter inom el men även inom övriga teknikområden; AFS, AMV, OVK
Kunskaper inom CAD program och fastighetssystem
Erfarenhet av energieffektivisering
Erfarenhet av att arbeta med ekonomi, projektbudgethantering och finansiella mål
Vana av att kommunicera med entreprenörer och leverantörer
God förmåga i att kommunicera och utrycka sig i skrift på svenska och engelska
B-körkort

Vi ser det som meriterande ifall du har: Goda kunskaper inom projektledning, BAS-P, BAS-U, entreprenadjuridik AB04, ABT06, AMA och arbetsmiljösamordning
Erfarenhet av att arbeta med hållbarhets- och energifrågor
Erfarenhet av projektledning avseende installationer inom till exempel el, VVS, ventilation, styr regler

Varmt välkommen med din ansökan!!
Den här rekryteringsprocessen hanteras av Isaksson Rekrytering, och Alfa Lavals önskan är att alla eventuella frågor går direkt till Isaksson Rekryterings rekryteringskonsult Sophie Åhlander via telefon: 072 300 08 92 eller e-post: sophie@isakssonrekrytering.se. Vi arbetar med löpande urval – välkommen med din ansökan så snart som möjligt!

Ansök nu

Elansvarig Projektledare till Alfa Laval Technologies AB i Lund

Projektledare, bygg och anläggning
Läs mer Apr 11
På uppdrag av Alfa Laval Technologies AB söker Isaksson Rekrytering en Elansvarig Projektledare/ Facility Specialist.
På Alfa Laval anstränger vi oss alltid lite extra för att klara de allra tuffaste utmaningarna. Vår drivkraft är att skapa framgång för våra kunder, människorna och planeten. Detta kan bara uppnås genom hängivna och nyfikna människor. Nyfikenhet är gnistan bakom goda idéer och goda idéer genererar framsteg. Som en del i vårt team trivs du på en mångsidig arbetsplats där du kan vara med och påverka. Du är här för att göra skillnad. Vi bygger ständigt broar mot framtiden med hållbara lösningar som har en inverkan på vår planets mest brådskande problem. Vi gör världen lite bättre. Varje dag. Facility Management organisationen på Alfa Lavals site i Lund ansvarar för att sitens fastigheter, lokaler och uteområden, samt att de kringtjänster som underlättar användandet av dessa fungerar på ett optimalt sätt.

Om tjänsten som Elansvarig Projektledare/ Facility Specialist
I den här rollen kommer du att ingå i Facility Management organisationen i Lund. Tillsammans med kollegor ansvarar ni för att utveckla sitens fastigheter, lokaler och uteområden utifrån ett hållbarhetsperspektiv. Du kommer att tillhöra avdelningen som arbetar med fastighets-, brand och säkerhetsfrågor. Du är ansvarig för det dagliga arbetet gällande service och underhåll samt projektledning vid ny- och ombyggnationer rörande elinstallationer
Planering, budget, arbetsledning, allmän dokumentering och framtagning av riskanalyser och arbetsmiljöplan
Löpande driftmöten med uppföljning och kvalitetskontroller
Ansvar för interna och externa kontakter såsom; medarbetare lokalt och globalt, externa fastighetsägare, entreprenörer och leverantörer, myndigheter och organisationer 
Säkerställer efterlevande av olika myndigheters krav relevanta för ansvarsområdet
Du rapporterar till site Facility Manager Roberto Giolitti, samt agerar på delegat från VD Arne Hermansson.

Vem är du?
För att lyckas i rollen är det viktigt att du har förmåga att självständigt planera ditt arbete och att arbeta med flera olika projekt samtidigt. Du har ett strukturerat sätt att driva arbetet framåt och förmåga att väga samman komplex information. Du har förmågan att kunna prioritera, planera och skapa effektivitet i ditt arbete. För att trivas i rollen som Facility Specialist är du en duktig problemlösare och har lätt för att samarbeta med andra och anpassa dig till nya förutsättningar och situationer. Du har ett gott omdöme och ekonomisk medvetenhet.

Vi söker dig som ha följande erfarenheter och kvalifikationer: Relevant eftergymnasial teknisk utbildning som till exempel el ingenjör eller annan utbildning som anses relevant för tjänsten
Behörighet för både högspänning och lågspänning
Minst fem års erfarenhet från projektledande roll inom el, men även installationer inom t ex VVS och ventilation (inkl styr o regler) samt mark ses som starkt meriterande
Erfarenhet av egenkontrollprogram samt kunskap om tillämpbara lagar och föreskrifter inom el men även inom övriga teknikområden; AFS, AMV, OVK
Kunskaper inom CAD program och fastighetssystem
Erfarenhet av att arbeta med ekonomi, projektbudgethantering och finansiella mål
Vana av att kommunicera med entreprenörer och leverantörer
God förmåga i att kommunicera och utrycka sig i skrift på svenska och engelska
B-körkort
Vi ser det som meriterande ifall du har: Goda kunskaper inom projektledning, BAS-P, BAS-U, entreprenadjuridik AB04, ABT06, AMA och arbetsmiljösamordning
Erfarenhet av att arbeta med hållbarhets- och energifrågor
Erfarenhet av projektledning avseende installationer inom till exempel el, VVS, ventilation, styr regler eller mark
Utbildad elektriker
Ansök idag!
Den här rekryteringsprocessen hanteras av Isaksson Rekrytering, och Alfa Lavals önskan är att alla eventuella frågor går direkt till Isaksson Rekryterings rekryteringskonsult Sophie Åhlander via telefon: 072 300 08 92 eller e-post: sophie@isakssonrekrytering.se. Vi arbetar med löpande urval – välkommen med din ansökan så snart som möjligt!

Ansök nu

Elansvarig Projektledare till Alfa Laval Technologies AB i Lund

Projektledare, bygg och anläggning
Läs mer Mar 27
På uppdrag av Alfa Laval Technologies AB söker Isaksson Rekrytering en Elansvarig Projektledare/ Facility Specialist.
På Alfa Laval anstränger vi oss alltid lite extra för att klara de allra tuffaste utmaningarna. Vår drivkraft är att skapa framgång för våra kunder, människorna och planeten. Detta kan bara uppnås genom hängivna och nyfikna människor. Nyfikenhet är gnistan bakom goda idéer och goda idéer genererar framsteg. Som en del i vårt team trivs du på en mångsidig arbetsplats där du kan vara med och påverka. Du är här för att göra skillnad. Vi bygger ständigt broar mot framtiden med hållbara lösningar som har en inverkan på vår planets mest brådskande problem. Vi gör världen lite bättre. Varje dag. Facility Management organisationen på Alfa Lavals site i Lund ansvarar för att sitens fastigheter, lokaler och uteområden, samt att de kringtjänster som underlättar användandet av dessa fungerar på ett optimalt sätt.

Om tjänsten som Elansvarig Projektledare/ Facility Specialist
I den här rollen kommer du att ingå i Facility Management organisationen i Lund. Tillsammans med kollegor ansvarar ni för att utveckla sitens fastigheter, lokaler och uteområden utifrån ett hållbarhetsperspektiv. Du kommer att tillhöra avdelningen som arbetar med fastighets-, brand och säkerhetsfrågor. Du är ansvarig för det dagliga arbetet gällande service och underhåll samt projektledning vid ny- och ombyggnationer rörande elinstallationer
Planering, budget, arbetsledning, allmän dokumentering och framtagning av riskanalyser och arbetsmiljöplan
Löpande driftmöten med uppföljning och kvalitetskontroller
Ansvar för interna och externa kontakter såsom; medarbetare lokalt och globalt, externa fastighetsägare, entreprenörer och leverantörer, myndigheter och organisationer 
Säkerställer efterlevande av olika myndigheters krav relevanta för ansvarsområdet
Du rapporterar till site Facility Manager Roberto Giolitti, samt agerar på delegat från VD Arne Hermansson.

Vem är du?
För att lyckas i rollen är det viktigt att du har förmåga att självständigt planera ditt arbete och att arbeta med flera olika projekt samtidigt. Du har ett strukturerat sätt att driva arbetet framåt och förmåga att väga samman komplex information. Du har förmågan att kunna prioritera, planera och skapa effektivitet i ditt arbete. För att trivas i rollen som Facility Specialist är du en duktig problemlösare och har lätt för att samarbeta med andra och anpassa dig till nya förutsättningar och situationer. Du har ett gott omdöme och ekonomisk medvetenhet.

Vi söker dig som ha följande erfarenheter och kvalifikationer: Relevant eftergymnasial teknisk utbildning som till exempel el ingenjör eller annan utbildning som anses relevant för tjänsten
Behörighet för både högspänning och lågspänning
Minst fem års erfarenhet från projektledande roll inom el, men även installationer inom t ex VVS och ventilation (inkl styr o regler) samt mark ses som starkt meriterande
Erfarenhet av egenkontrollprogram samt kunskap om tillämpbara lagar och föreskrifter inom el men även inom övriga teknikområden; AFS, AMV, OVK
Kunskaper inom CAD program och fastighetssystem
Erfarenhet av att arbeta med ekonomi, projektbudgethantering och finansiella mål
Vana av att kommunicera med entreprenörer och leverantörer
God förmåga i att kommunicera och utrycka sig i skrift på svenska och engelska
B-körkort
Vi ser det som meriterande ifall du har: Goda kunskaper inom projektledning, BAS-P, BAS-U, entreprenadjuridik AB04, ABT06, AMA och arbetsmiljösamordning
Erfarenhet av att arbeta med hållbarhets- och energifrågor
Erfarenhet av projektledning avseende installationer inom till exempel el, VVS, ventilation, styr regler eller mark
Utbildad elektriker
Ansök idag!
Den här rekryteringsprocessen hanteras av Isaksson Rekrytering, och Alfa Lavals önskan är att alla eventuella frågor går direkt till Isaksson Rekryterings rekryteringskonsult Sophie Åhlander via telefon: 072 300 08 92 eller e-post: sophie@isakssonrekrytering.se. Vi arbetar med löpande urval – välkommen med din ansökan så snart som möjligt!

Ansök nu

Elansvarig Projektledare till Alfa Laval Technologies AB i Lund

Projektledare, bygg och anläggning
Läs mer Mar 13
På uppdrag av Alfa Laval Technologies AB söker Isaksson Rekrytering en Elansvarig Projektledare/ Facility Specialist.
På Alfa Laval anstränger vi oss alltid lite extra för att klara de allra tuffaste utmaningarna. Vår drivkraft är att skapa framgång för våra kunder, människorna och planeten. Detta kan bara uppnås genom hängivna och nyfikna människor. Nyfikenhet är gnistan bakom goda idéer och goda idéer genererar framsteg. Som en del i vårt team trivs du på en mångsidig arbetsplats där du kan vara med och påverka. Du är här för att göra skillnad. Vi bygger ständigt broar mot framtiden med hållbara lösningar som har en inverkan på vår planets mest brådskande problem. Vi gör världen lite bättre. Varje dag. Facility Management organisationen på Alfa Lavals site i Lund ansvarar för att sitens fastigheter, lokaler och uteområden, samt att de kringtjänster som underlättar användandet av dessa fungerar på ett optimalt sätt.

Om tjänsten som Elansvarig Projektledare/ Facility Specialist
I den här rollen kommer du att ingå i Facility Management organisationen i Lund. Tillsammans med kollegor ansvarar ni för att utveckla sitens fastigheter, lokaler och uteområden utifrån ett hållbarhetsperspektiv. Du kommer att tillhöra avdelningen som arbetar med fastighets-, brand och säkerhetsfrågor. Du är ansvarig för det dagliga arbetet gällande service och underhåll samt projektledning vid ny- och ombyggnationer rörande elinstallationer
Planering, budget, arbetsledning, allmän dokumentering och framtagning av riskanalyser och arbetsmiljöplan
Löpande driftmöten med uppföljning och kvalitetskontroller
Ansvar för interna och externa kontakter såsom; medarbetare lokalt och globalt, externa fastighetsägare, entreprenörer och leverantörer, myndigheter och organisationer 
Säkerställer efterlevande av olika myndigheters krav relevanta för ansvarsområdet
Du rapporterar till site Facility Manager Roberto Giolitti, samt agerar på delegat från VD Arne Hermansson.

Vem är du?
För att lyckas i rollen är det viktigt att du har förmåga att självständigt planera ditt arbete och att arbeta med flera olika projekt samtidigt. Du har ett strukturerat sätt att driva arbetet framåt och förmåga att väga samman komplex information. Du har förmågan att kunna prioritera, planera och skapa effektivitet i ditt arbete. För att trivas i rollen som Facility Specialist är du en duktig problemlösare och har lätt för att samarbeta med andra och anpassa dig till nya förutsättningar och situationer. Du har ett gott omdöme och ekonomisk medvetenhet.

Vi söker dig som ha följande erfarenheter och kvalifikationer: Relevant eftergymnasial teknisk utbildning som till exempel el ingenjör eller annan utbildning som anses relevant för tjänsten
Behörighet för både högspänning och lågspänning
Minst fem års erfarenhet från projektledande roll inom el, men även installationer inom t ex VVS och ventilation (inkl styr o regler) samt mark ses som starkt meriterande
Erfarenhet av egenkontrollprogram samt kunskap om tillämpbara lagar och föreskrifter inom el men även inom övriga teknikområden; AFS, AMV, OVK
Kunskaper inom CAD program och fastighetssystem
Erfarenhet av att arbeta med ekonomi, projektbudgethantering och finansiella mål
Vana av att kommunicera med entreprenörer och leverantörer
God förmåga i att kommunicera och utrycka sig i skrift på svenska och engelska
B-körkort
Vi ser det som meriterande ifall du har: Goda kunskaper inom projektledning, BAS-P, BAS-U, entreprenadjuridik AB04, ABT06, AMA och arbetsmiljösamordning
Erfarenhet av att arbeta med hållbarhets- och energifrågor
Erfarenhet av projektledning avseende installationer inom till exempel el, VVS, ventilation, styr regler eller mark
Utbildad elektriker
Ansök idag!
Den här rekryteringsprocessen hanteras av Isaksson Rekrytering, och Alfa Lavals önskan är att alla eventuella frågor går direkt till Isaksson Rekryterings rekryteringskonsult Sophie Åhlander via telefon: 072 300 08 92 eller e-post: sophie@isakssonrekrytering.se. Vi arbetar med löpande urval – välkommen med din ansökan så snart som möjligt!

Ansök nu