Lund: Ekonomiadministratör med intresse för utveckling av processer

Hitta ansökningsinfo om jobbet Ekonomiadministratör med intresse för utveckling av processer i Lund. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Lund inom den kategorin.

Publicerad: 2022-09-27 // Varaktighet: Heltid

Här får du plats att växa. Inom Lunds kommun sätter vi kunskapen i centrum och skapar möjligheter att utvecklas i arbetslivet. Vi erbjuder en inkluderande arbetsmiljö, och chans att påverka och göra skillnad. Vill du bli en av oss?


Inom vård- och omsorgsförvaltningen arbetar ungefär 3 100 medarbetare för att äldre människor och personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett aktivt, socialt och meningsfullt liv på sina villkor. Vi ansvarar bland annat för kommunens äldreboenden, hemtjänst, stöd till personer med funktionsnedsättning, hemsjukvård och träffpunkter för seniorer. Hos oss står varje individs behov i centrum, och våra verksamheter kännetecknas av delaktighet, valfrihet, flexibilitet och kvalitet med respekt för den enskildes integritet och självbestämmande.



Om oss
Lund skapar framtiden – med kunskap, innovation och öppenhet! Vi vågar tänka stort, visa handlingskraft och med tillit låta nya idéer växa till hållbara lösningar.

Lund ligger i framkant med den digitala utvecklingen. Lunds kommun fick våren 2021 utmärkelsen årets e-hälsokommun och är en av tio kommuner som SKR utsett som modell för äldreomsorgens digitalisering.

Vill du vara med och skapa framtiden med oss? Vi söker dig som är en driven och pedagogisk administratör inom ekonomi som vill bidra med ytterligare utvecklingsidéer till vår kunniga ekonomienhet på vård-och omsorgsförvaltningen. På vår enhet arbetar idag sex ekonomer, en ekonomiadministratör, tre lokalplanerare.  Enheten leds av en ekonomichef. På förvaltningen har vi ett stort förtroende för våra medarbetare och lägger stor vikt vid att alla trivs och får möjlighet att utvecklas i jobbet. 

Enheten har det samlade ansvaret för att leda och utveckla ekonomistyrningen inom förvaltningen samt att vara en intern servicefunktion inom ekonomiområdet. Ekonomienheten har även ansvar för förvaltningens lokaler och IT. Vi har verksamheter i egen regi, på entreprenad samt inom valfrihetssystem. Förvaltningen har en budget på ca 2,3 mdkr.

Det är ett omväxlande uppdrag som väntar rätt person som både vill utmanas och utvecklas tillsammans med ett kompetent team som även vill ha roligt på jobbet. Vill du också ha kul och bli inspirerad på  jobbet, ha en flexibel arbetsplats med placering mitt i centrala Lund med närhet till kommunikationer, mat och kultur? Då är vi nyfikna på att lära oss mer om dig! 

Arbetsuppgifter
Du kommer att jobba tillsammans med vår ekonomiadministratör bl.a. med  fakturahantering och internredovisning mot hela förvaltningen. Du kommer att ha kontakt med samtliga enhetsadministratörer ute i verksamheten och vara ett stöd till dem att göra rätt. I ditt uppdrag ingår också att utbilda nya administratörer eller användare i ekonomisystemet och de rutiner och processer som gäller avseende fakturor m.m.

Du håller ordning på att attestförteckningar uppdateras löpande och att detta speglas i ekonomisystemet. Du kommer också arbeta med kund- och leverantörreskontran samt övriga förekommande ekonomiadministrativa arbetsuppgifter.

Arbetsuppgifterna kan komma att variera över tid beroende på verksamhetens behov.

Vi söker dig som
som har ekonomisk utbildning, lägst gymnasieexamen inom ekonomi eller annan gymnasieexamen som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Det är meriterande om du har yrkeserfarenhet av arbete inom ekonomiadministration och kommun.

Vi förutsätter att du har goda kunskaper inom Office-paketet, särskilt Excel. I Lunds kommun använder vi ekonomisystemet Raindance och har du erfarenhet av arbete i detta eller i liknande system är det meriterande.

Som person är du ansvarstagande, noggrann och kan organisera och planera ditt arbete självständigt. Dessutom är du flexibel och klarar av att behålla koncentrationen och lösa problem även när det är mycket som händer samtidigt. Du gillar att samarbeta med andra och eftersom du kommer att ha kontakter med personer, både internt men också externt, är det viktigt att du är serviceinriktad och har förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift.

I ditt uppdrag ingår att hela tiden var lyhörd och ta initiativ och föreslå förbättringar av ekonomiprocesser eller förenkla där målet är att avlasta chefer och medarbetare ute i organisationen så att de kan lägga sin tid på dom som är målet med vår verksamhet d.v.s. brukare och medborgare.

Lunds kommun präglas av våra ledord Lyssna, Lära, Leda, detta skall genomsyra allt det vi gör för att skapa Ett Lund.

Övrigt
Välkommen in med din ansökan idag!

Inför anställning till tjänster där vård- och omsorgsarbete ingår behöver du kunna uppvisa ett godtagbart utdrag ur belastningsregistret https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/

Alla platsannonser →

Andra jobb i Lund som Ekonomiassistent

Nedan visas andra jobb i Lund som Ekonomiassistent.

Fitness24seven söker en driven ekonomiassistent till Lund HQ

Läs mer Okt 27
Är du driven och nyfiken med systemvana och erfarenhet av att arbeta med hela flödet av leveranstörsreskontra? Drivs du av utveckling och utmaning där du samtidigt får arbete i en spännande miljö? Då är det helt klart dig vi söker efter!

Dina framtida arbetsuppgifter

- Registrering och kontering av leverantörsfakturor inom koncernen
- Förbereda betalningsförslag
- Avstämningar
- Hantera förfrågningar både från leverantörer och kollegor
- Registrera nya leverantörer
- Allmänt förekommande uppgifter och administration på ekonomiavdelning


Kvalifikationer och erfarenhet:

- Du har en relevant utbildning inom ekonomi med minst 3 års relevant arbetslivserfarenhet
- Goda kunskaper i Excel
- Kostnadsmedveten med god helhetsbild om företagsekonomi
- Erfarenhet och intresse av att arbeta i olika system



Meriterande:

- God kunskap om och erfarenhet av e-fakturahantering
- Goda kunskaper i Navision


Teamet

Du kommer bli en del av ett glatt gäng ekonomer. Vi är 14 personer som jobbar med allt från redovisning, controlling, inköp, betalningsprocesser och lön. I denna roll kommer du att rapportera till CFO.


Vem är du?

Du har förmåga att kommunicera och att samarbeta. Du är ansvarstagande, noggrann, välorganiserad, prestigelös - men framför allt serviceminded. Att hantera många bollar luften och att prioritera är naturligt för dig. Du trivs att arbeta med kollegor och ser dig som en del av gruppen.


Vad kan vi erbjuda dig

- Möjligheten att vara del i ett snabbväxande bolag som vill fortsätta att förändra en hel bransch.
- Arbeta med andra drivna och kompetenta kollegor.
- Riktigt kul på jobbet!




Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen. Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och genomför därför obligatoriskt drogtest och bakgrundskontroll vid nyanställning av personal.

Om Fitness24seven

Fitness24Seven är en av Europas absolut snabbast växande gymkedja och vi riktar oss till den vanliga motionären som tycker att kvalitativ träning inte skall kosta en förmögenhet. På drygt tio år har vi gått från att ha ett enda gym i Malmö till att cirka 270 anläggningar i 5 länder som Sverige, Norge, Finland, Colombia och Thailand. Som medlem på Fitness24Seven har du tillgång till alla anläggningar, i alla länder, dygnet runt. Dessutom ingår gruppträning och det finns även separat avdelning för tjejer. Vi har ett stort fokus kring CSR och arbetar bland annat mot organisationer som SOS-barnbyar.

Ansök nu

Ekonomiadministratör till kommunkontoret i Lund

Läs mer Dec 2
Här får du plats att växa. Inom Lunds kommun sätter vi kunskapen i centrum och skapar möjligheter att utvecklas i arbetslivet. Vi erbjuder en inkluderande arbetsmiljö, och chans att påverka och göra skillnad. Vill du bli en av oss?


På kommunkontoret arbetar cirka 300 medarbetare inom strategiska funktioner. Tillsammans säkerställer vi att kommunen är en effektiv och modern organisation. Just nu befinner vi oss på en spännande utvecklingsresa med målet att fungera som en motor i utvecklingen av hela organisationen. Där vi tar ansvar för helheten, och sätter medborgarnas bästa i fokus.



Om oss
På ekonomiavdelningen arbetar ca 40 medarbetare organiserade inom enheter för ekonomistyrning, budget och finans, inköp- och upphandling samt redovisning.

I enheten för ekonomistyrning ingår bland annat ansvar för det verksamhetsnära ekonomistödet gentemot kommunkontorets ledning och chefer. Det finns ett stort behov av att både utveckla det ekonomiadministrativa arbetet på förvaltningen samt att skapa strukturer och rutiner för att skapa ordning och reda och stötta ledning och chefer på bästa sätt.



Arbetsuppgifter
I din roll ingår att ansvara för ekonomiadministrativa arbetsuppgifter för hela kommunkontoret med syfte att ge samtliga avdelningar ett likvärdigt, välfungerande och effektivt stöd. Du bistår även controllern för kommunkontoret med stöd och avlastning som en förlängd arm. Du har kommunkontorets ekonomichef som chef.

Exempel på arbetsuppgifter

- Proaktivt arbete med fakturahantering
- Kontering av fakturor
- Hantering av betalningspåminnelser och krav
- Hantering av fakturacentralen i ekonomisystemet Raindance
- Utbetalningar och fakturering
- Hantering av cirkulationsmallar och abonnemang
- Korthantering och redovisning
- Attestbehörigheter
- Upprättande av rutiner inom arbetsområdet
- Introduktion av nya chefer
- Hålla utbildning i fakturahantering
- Diverse ekonomiadministrativa arbetsuppgifter

Du kommer att främst arbeta i kommunens ekonomisystem Raindance. Vi arbetar ständigt med att förbättra rutiner och arbetssätt och ett viktigt område är att medverka till den digitala utvecklingen.

Vi söker dig som
Är driven och som trivs i en varierad roll då uppdraget är brett och innebär många parallella arbetsuppgifter. Du har en positiv framtoning, har ett prestigelöst förhållningssätt och har förmågan att skapa goda relationer. Du har hög servicenivå och lösningsfokus, har lätt för att se vad som behöver göras och har en vilja och förmåga att hjälpa andra. Uppdraget kräver att du arbetar proaktivt och effektivt samtidigt som du är noggrann och håller en hög kvalitet på utfört arbete. Som person är du trygg i dig själv, social, flexibel och strukturerad.

Från tidigare arbeten är du van vid att arbeta självständigt inom ditt ansvarsområde och är van vid att hålla i utbildningar och introduktioner vilket du gör på ett pedagogiskt sätt.

Du har erfarenhet från uppdrag med både muntlig såväl som skriftlig kommunikation på svenska. Det är viktigt att kunna förstå och dela med sig av den information som behövs för att nå önskade resultat med organisationen som helhet i fokus.

Uppdraget kräver gymnasial utbildning i kombination med minst 3 års erfarenhet från likvärdigt arbete. Uppdraget kräver också att du har lätt för, och intresse av, digitalisering såväl som att arbeta med och i olika IT-stöd. Har du erfarenhet av ekonomisystemet Raindance ser vi det som meriterande.

Ansök nu

Ekonomiassistent inom leverantörsreskontra sökes till kund i Lund

Läs mer Jul 22
Har du erfarenhet av arbete med leverantörsreskontra samt höga flöden? Välkommen med din ansökan!

Om uppdraget

Vi söker en ekonomiassistent inom leverantörsreskontra för vår kund i Lund. Uppdraget börjar 2022-09-01 eller enligt överenskommelse, och löper tills 2022-01-31 med möjlighet till förlängning. Möjlighet finns till flextid samt arbete hemifrån.

Dina arbetsuppgifter

Kunden utökar sin leverantörsreskontraavdelning för att stötta införandet av ett nytt arbetssätt.

- Registrering av leverantörsfakturor och hantering av avvikelser i flödet
- EDI rättningar
- Betalningar
- Avstämningar
- Bevakning av ”flaskhalsar” i organisationen


Dina kvalifikationer

Krav för tjänsten:

- Minst 3 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter på ett större/medelstort företag
- Du är självständig och självgående - du har förmågan att självständigt lösa uppgifter eller problem som uppkommer
- Du är kommunikativ och vågar ta kontakt med attestanter samt fakturagranskare i organisationen
- Du har erfarenhet av höga flöden och ett högt tempo- Kunden hanterar idag ca. 65 000 fakturor per år via en automatiserad process




Meriterande för tjänsten:

- Erfarenhet från Unit 4/Agresso ekonomisystem

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Nadine Ayari, nadine.ayari@bemannia.se.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 08-84 53 00.

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

Ekonomiadministratör

Läs mer Nov 30
Statens institutionsstyrelse, SiS, är en myndighet som ansvarar för individuellt anpassad tvångsvård för ungdomar och för vuxna med missbruk. Det gör vi på ungdomshem och hem för vuxna med missbruk, över hela landet. Hos oss på SiS blir ditt arbetsliv en spännande utmaning. Oavsett var i vår organisation du arbetar, eller vilken tjänst du har, hjälper du till att skapa livsviktig förändring.

SiS ungdomshem Råby tar emot både pojkar och flickor, vi har akut- utrednings och behandlingsplatser samt platser för sluten ungdomsvård. Vi har i uppdrag att bedriva vård för pojkar med särskilda vårdbehov. Arbetsbeskrivning
Som ekonomiassistent på SiS ungdomshem Råby arbetar du främst med budget- och prognosarbete, bokföring, inventering, inköp och månatliga avstämningar av balanskonton samt diverse kontanthantering. Uppdraget ger dig en god inblick i institutionens spännande verksamhet. Du kommer även att vara delaktig i att utveckla, effektivisera och kvalitetssäkra ekonomiarbetet på institutionen. En viktig roll är att stödja verksamheten i ekonomiska frågor samt vara en operativ resurs i ekonomiska analyser och utredningar. Du ingår även i en liten grupp som hanterar systemadministrationen i verksamheten. Dina närmaste kollegor arbetar som IT-administratör och HR-administratör med inriktning mot lön och personal samt IT och registratur, du förväntas hantera delar av detta uppdrag under t.ex. semestrar och annan frånvaro. Utöver det hanterar du löpande uppgifter på institutionens administrativa enhet.

Kvalifikationer

• 3-årig gymnasial utbildning mot ekonomi eller motsvarande
• Erfarenhet från kvalificerat ekonomiarbete med månadsbokslut, redovisning, avstämningar, kund- och leverantörskontra
• Mycket goda kunskaper i Officepaketet och IT-kompetens
• Mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift
• B-körkort är ett krav

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. För att trivas som ekonomiassistent på Råby ska du vara självgående, noggrann och ansvarsfull. Du är en positiv och flexibel person med hög servicenivå och har lätt att samarbeta med olika personalkategorier. Du kommunicerar på ett tydligt sätt, förstår din roll, och ser till hela verksamhetens bästa i ageranden och beslut. Du är trygg, stabil och har god självinsikt. Du har en god förmåga att i ditt uppdrag bygga, utveckla och bibehålla ett gott samarbete och professionella relationer med kollegor. Du förstår och ställer dig bakom den statliga värdegrunden och vikten av att agera i enlighet med statstjänstemannarollen.

 

Meriterande är;


• Högskoleutbildning inom ekonomi
• Erfarenhet av ekonomiarbete från statlig eller annan offentlig verksamhet
• Erfarenhet från ekonomi- och budgeteringsprocesser inom statlig verksamhet, planering, utfallsanalys, uppföljning, avvikelserapportering, prognos, mm
• Erfarenhet från arbete i system som Besched, Primula, Visma proceedo, Agresso, Hypergene och Diabas.

Anställning: 
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och inleds med sex månaders provanställning.

Tillträde 2023-03-13 eller enligt överenskommelse. 

Ansökan: 
Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 2022-12-31

Tester och arbetsprover kan komma att ingå i rekryteringsprocessen. 

Fackliga företrädare:

Dieter Pohland
OFR/ST
010-453 74 40


Filippa Engellau
Saco-S
010-453 74 64


Martin Rapp
Seko
010-453 27 98

 

SiS arbetar aktivt mot all form av diskriminering och välkomnar alla sökande.

För arbete på våra institutioner gör SiS registerkontroll innan anställning.

Inför rekryteringsarbetet har Statens institutionsstyrelse tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Läs gärna mer om oss på https://www.stat-inst.se/jobba-hos-oss/

Ansök nu

Ekonomi- / Kontorsassistent

Läs mer Nov 22
Vi söker dig som är service-minded, social och som älskar att vara spindeln i nätet.

Du tycker om att jobba administrativt och du tycker det är kul med varierande arbetsuppgifter inom ekonomi, administration och inköp. Du tar gärna ett stort ansvar för vårt lunch- och fikarum.

Dina arbetsuppgifter

Rollen som ekonomi-/kontorsassistent är central hos oss och den är bred och blandad. Dina arbetsuppgifter är varierande med betoning på ekonomi och administration, men det blir även ditt ansvar att se till att kontor och kök har allt som behövs i form av kontorsmaterial, kaffe, fika, frukt och annat som ökar arbetstrivseln hos oss. Inom ekonomi kommer du att arbeta med kund- och leverantörsreskontra, fakturering, löpande bokföring, avstämningar, fraktbokningar, och projektekonomi.

Vi erbjuder dig det här

Vi tycker det är viktigt att du trivs med oss på lång sikt och vi erbjuder en stabil tillsvidareanställning med bra förmåner och med omgående anställning. Vi har Friskvårdsbidrag, kollektivavtal genom Teknikföretagen och vinstdelning. Vi ser till att hitta på saker tillsammans, oavsett om det handlar om gemensamma aktiviteter på arbetstid eller på fritiden och vårt företag genomsyras av generositet, hjälpsamhet och lojalitet.

Vem är du?

Vi tror att du är i början av din karriär och att du har någon form av ekonomisk gymnasieutbildning. Du tycker det är roligt med siffror, du tycker om att vara social, du har inga svårigheter att svara i telefon eller ha kontakt med både med kollegor och kunder. Det är lätt för dig att kommunicera både i tal och skrift. Du är noggrann och ansvarsfull och du kommer ingå i vårt ekonomiteam på fyra personer.

Vem är vi?

Från vårt huvudkontor i Lund utvecklar vi intelligenta, klimatsmarta lösningar för energieffektiva byggnader, och det gör vi med hjälp av den senaste tekniken. Vårt produktsortiment sträcker sig från hårdvara och mjukvara för inneklimat, belysning, och solskydd, till användargränssnitt i form av webb och appar. Allt detta för att skapa energieffektiva innemiljöer i kommersiella fastigheter så som kontor, skolor, sjukhus och labb. Vi har över 2000 referensobjekt som vi är väldigt stolta över, till exempel huvudkontoren för SEB, Telia och Swedbank. Dessutom har vi belönats med Stora inneklimatpriset, Stora energipriset och Årets företagare i Lund.

Låter detta som ett spännande jobb för dig?

Då ska du skicka in din ansökan omgående eftersom löpande urval sker. Har du fler frågor om rollen? Kontakta Jenny Wall så svarar hon gärna på dina frågor.

Körkort

B körkort fordras.

Ansök nu

Andra jobb i Lund från Lunds kommun

Nedan visas andra jobb i Lund från Lunds kommun .

Driftingenjör, gatudrift

Vägingenjör
Läs mer Nov 29
Här får du plats att växa. Inom Lunds kommun sätter vi kunskapen i centrum och skapar möjligheter att utvecklas i arbetslivet. Vi erbjuder en inkluderande arbetsmiljö, och chans att påverka och göra skillnad. Vill du bli en av oss?


På tekniska förvaltningen blir du en del av samhällsbyggnadsprocessen. Vi hanterar kommunens markinnehav och arbetar strategiskt med exploatering och fastighetsutveckling. Våra medarbetare utvecklar, bygger och sköter stadens gator, torg, parker och naturområden. Vi skapar förutsättningar för hållbart resande och plats för möten, lek och fritid, och vi ansvarar även för kommunens färdtjänstverksamhet.



Om oss
Gatu- och trafikavdelningen söker ny driftsingenjör.

Lunds kommun är inne i ett expansivt utbyggnadsskede och står för stora utmaningar med bland annat, Brunnshögsområdet med de två stora forskningsanläggningarna MAX IV och ESS, Västerbro som är ett 66 ha stort stadsutvecklingsprojekt där ett befintligt verksamhetsområde ska omvandlas till en levande blandstad innehållande bostäder, kontor, verksamheter och service samt utbyggnation av bostadsområden och utvecklingen av Lunds Centrum.

Vi är en beställarorganisation som i huvudsak arbetar med entreprenörer och konsulter. Våra ansvarsområden omfattar flera breda verksamhetsområden inom väghållningsområdet, drift och underhåll av gator och gång- och cykelbanor, hantering av grävningstillstånd, renhållning och vinterväghållning, gatubelysning, brokonstruktioner samt felanmälan och synpunktshantering. Lunds kommun har också fått ett helt nytt trafikslag, spårväg mellan Lund- ESS som vi ska sköta drift och underhåll på.

Vi är totalt sex personer på enheten för väg- och drift. Enheten består av fem driftingenjörer och en enhetschef som jobbar tillsammans för att utveckla verksamheten och Lunds kommun. Enheten genomsyras av bred kompetens och en teamkänsla som bygger på tillit och glädje. Utvecklingsfrågor är viktiga för oss med mål om att ytterligare förstärka Lund som en attraktiv kommun att bo och verka i. Vi jobbar kontinuerligt med förbättringar i arbetsprocesser och i samarbete med interna och externa aktörer. Du kommer att ingå i ett team som arbetar med att se till att vår kommun hålls i ett bra och säkert skick. Som medarbetare hos oss blir du en del av detta utvecklingsarbete. Vi är måna om att du ska trivas tillsammans med oss. Du kommer att ha möjlighet att påverka dina arbetsuppgifter inom teamet.

Arbetsuppgifter
I rollen som driftingenjör kommer du ansvara för bland annat beläggningsprogrammet och gatuunderhållet på allmän platsmark inom Lunds kommun.

Du är personen som har kontakten med entreprenörerna som utför beläggningsarbetena och som har hand om gatuunderhållet på allmän platsmark. Du ska bidra med dina kunskaper tillsammans med entreprenörer för att uppnå ett välskött och inbjudande Lunds kommun. Arbetsuppgifterna innebär planering, genomförande och uppföljning av olika åtgärder tillsammans med våra entreprenörer, du kommer även hantera felanmälningar.

Du kommer dessutom vara behjälplig i de andra verksamheter som enheten ansvarar för om än i mindre omfattning. För att kunna strategiskt planera verksamheten på ett systematiskt sätt arbetar vi med att förbättra och utveckla GIS.

Du kommer att vara organisatoriskt placerad i Väg-och driftsenheten.

Vi söker dig som
Vi söker dig som har högskoleutbildning eller likvärdig kompetens med inriktning på gatudrift och är intresserad av att utveckla drift och underhåll på allmän platsmark i Lunds kommun.

Som person är du ansvarstagande och strukturerad och förstår vikten av att dokumentera ditt arbete noggrant. Du är samverkansinriktad och har god förmåga att självständigt planera och prioritera ditt dagliga arbete, även i pressade situationer. Du ser förbättringspotential i verksamheten och bidrar gärna med idéer och till att vidareutveckla ditt eget arbetssätt. Du har goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift. B-körkort är ett krav.

Det är även meriterande att ha erfarenhet av beställarrollen och offentlig upphandling, erfarenhet av GIS och/eller CAD, samt kunskap inom entreprenadjuridik.

Vi ser gärna att du har jobbat några år inom yrket och att du har haft motsvarande arbetsuppgifter och erfarenhet av kundkontakter och service. Det är meriterande om du har yrkeserfarenhet från entreprenadsidan eller om du har arbetat med något av våra verksamhetsområden tidigare som beställare eller entreprenör.

Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet.

Välkommen med din ansökan, kanske blir just du en av våra nya kollegor!

Ansök nu

Kan du TAKK eller teckenspråk? Sök extrajobb som kontaktperson och avlösare

Ledsagare
Läs mer Nov 23
Här får du plats att växa. Inom Lunds kommun sätter vi kunskapen i centrum och skapar möjligheter att utvecklas i arbetslivet. Vi erbjuder en inkluderande arbetsmiljö, och chans att påverka och göra skillnad. Vill du bli en av oss?


Inom vård- och omsorgsförvaltningen arbetar ungefär 3 100 medarbetare för att äldre människor och personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett aktivt, socialt och meningsfullt liv på sina villkor. Vi ansvarar bland annat för kommunens äldreboenden, hemtjänst, stöd till personer med funktionsnedsättning, hemsjukvård och träffpunkter för seniorer. Hos oss står varje individs behov i centrum, och våra verksamheter kännetecknas av delaktighet, valfrihet, flexibilitet och kvalitet med respekt för den enskildes integritet och självbestämmande.



Arbetsuppgifter

Avlösning (timanställning) Som avlösare kommer hem till familjen och tar tillfälligt hand om den enskilde för att på så sätt avlasta de anhöriga.

Insatsen utförs framförallt i brukarens hem eller i dess närhet.

Kontaktperson (arvoderat uppdrag) Uppdraget som kontaktperson innebär att du ska vara en medmänniska som kan underlätta och ge stöd till den enskilde att leva ett självständigt liv. Detta genom att minska social isoleringen, att stimulera till en aktiv fritid samt ge råd i vardagssituationer.

Våra verksamheter kännetecknas bland annat av delaktighet och du arbetar utifrån den enskildes behov. Vi söker därför dig som är lyhörd och uppmärksam i kontakten med andra människor samtidigt som du har förmågan att förhålla dig professionellt utifrån ditt uppdrag. I uppdraget arbetar du ensam med brukaren, därför är det viktigt att du är trygg i din roll.

Våra uppdrag är lämpliga för dig som söker en mindre timanställning som fungerar bra som extrajobb bredvid studier eller annat deltidsarbete.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Ingen erfarenhet krävs. Du måste ha fyllt 18 år.

OBS! Då det är flera brukare som är i behov av avlösare och kontaktpersoner, sker rekrytering löpande.

För att vara aktuell behöver du uppvisa följande två utdrag (i oöppnade kuvert) från belastningsregistret:

1. Arbete med barn med funktionsnedsättning
2. Kontroll av egna uppgifter i belastningsregistret


Du kan begära utdrag från belastningsregistret här:

https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/

 

Inför anställning till tjänster där vård- och omsorgsarbete ingår behöver du kunna uppvisa ett godtagbart utdrag ur belastningsregistret https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/

Ansök nu

Ekonomiadministratör till kommunkontoret i Lund

Ekonomiassistent
Läs mer Dec 2
Här får du plats att växa. Inom Lunds kommun sätter vi kunskapen i centrum och skapar möjligheter att utvecklas i arbetslivet. Vi erbjuder en inkluderande arbetsmiljö, och chans att påverka och göra skillnad. Vill du bli en av oss?


På kommunkontoret arbetar cirka 300 medarbetare inom strategiska funktioner. Tillsammans säkerställer vi att kommunen är en effektiv och modern organisation. Just nu befinner vi oss på en spännande utvecklingsresa med målet att fungera som en motor i utvecklingen av hela organisationen. Där vi tar ansvar för helheten, och sätter medborgarnas bästa i fokus.



Om oss
På ekonomiavdelningen arbetar ca 40 medarbetare organiserade inom enheter för ekonomistyrning, budget och finans, inköp- och upphandling samt redovisning.

I enheten för ekonomistyrning ingår bland annat ansvar för det verksamhetsnära ekonomistödet gentemot kommunkontorets ledning och chefer. Det finns ett stort behov av att både utveckla det ekonomiadministrativa arbetet på förvaltningen samt att skapa strukturer och rutiner för att skapa ordning och reda och stötta ledning och chefer på bästa sätt.



Arbetsuppgifter
I din roll ingår att ansvara för ekonomiadministrativa arbetsuppgifter för hela kommunkontoret med syfte att ge samtliga avdelningar ett likvärdigt, välfungerande och effektivt stöd. Du bistår även controllern för kommunkontoret med stöd och avlastning som en förlängd arm. Du har kommunkontorets ekonomichef som chef.

Exempel på arbetsuppgifter

- Proaktivt arbete med fakturahantering
- Kontering av fakturor
- Hantering av betalningspåminnelser och krav
- Hantering av fakturacentralen i ekonomisystemet Raindance
- Utbetalningar och fakturering
- Hantering av cirkulationsmallar och abonnemang
- Korthantering och redovisning
- Attestbehörigheter
- Upprättande av rutiner inom arbetsområdet
- Introduktion av nya chefer
- Hålla utbildning i fakturahantering
- Diverse ekonomiadministrativa arbetsuppgifter

Du kommer att främst arbeta i kommunens ekonomisystem Raindance. Vi arbetar ständigt med att förbättra rutiner och arbetssätt och ett viktigt område är att medverka till den digitala utvecklingen.

Vi söker dig som
Är driven och som trivs i en varierad roll då uppdraget är brett och innebär många parallella arbetsuppgifter. Du har en positiv framtoning, har ett prestigelöst förhållningssätt och har förmågan att skapa goda relationer. Du har hög servicenivå och lösningsfokus, har lätt för att se vad som behöver göras och har en vilja och förmåga att hjälpa andra. Uppdraget kräver att du arbetar proaktivt och effektivt samtidigt som du är noggrann och håller en hög kvalitet på utfört arbete. Som person är du trygg i dig själv, social, flexibel och strukturerad.

Från tidigare arbeten är du van vid att arbeta självständigt inom ditt ansvarsområde och är van vid att hålla i utbildningar och introduktioner vilket du gör på ett pedagogiskt sätt.

Du har erfarenhet från uppdrag med både muntlig såväl som skriftlig kommunikation på svenska. Det är viktigt att kunna förstå och dela med sig av den information som behövs för att nå önskade resultat med organisationen som helhet i fokus.

Uppdraget kräver gymnasial utbildning i kombination med minst 3 års erfarenhet från likvärdigt arbete. Uppdraget kräver också att du har lätt för, och intresse av, digitalisering såväl som att arbeta med och i olika IT-stöd. Har du erfarenhet av ekonomisystemet Raindance ser vi det som meriterande.

Ansök nu

Undersköterska till hemvården i Genarp

Undersköterska, hemtjänst och äldreboende
Läs mer Dec 5
Här får du plats att växa. Inom Lunds kommun sätter vi kunskapen i centrum och skapar möjligheter att utvecklas i arbetslivet. Vi erbjuder en inkluderande arbetsmiljö, och chans att påverka och göra skillnad. Vill du bli en av oss?


Inom vård- och omsorgsförvaltningen arbetar ungefär 3 100 medarbetare för att äldre människor och personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett aktivt, socialt och meningsfullt liv på sina villkor. Vi ansvarar bland annat för kommunens äldreboenden, hemtjänst, stöd till personer med funktionsnedsättning, hemsjukvård och träffpunkter för seniorer. Hos oss står varje individs behov i centrum, och våra verksamheter kännetecknas av delaktighet, valfrihet, flexibilitet och kvalitet med respekt för den enskildes integritet och självbestämmande.



Om oss

Nu söker vi nya medarbetare till Genarp! Kanske bor du redan här i byn eller skulle vilja komma ut hit till våra vackra omgivningar?

Hemvården i Lunds kommun är indelad i geografiska områden.

I varje område arbetar undersköterskor och vårdbiträden i team med hälso- och sjukvårdspersonal under ledning av en enhetschef. Till varje område hör en enhetsadministratör och en, eller flera, samordnare. Vi erbjuder service-, omvårdnads- och hemsjukvårdsinsatser dygnet runt till kommunens brukare. Vissa servicetjänster (städ, tvätt och inköp) utförs vardagar dagtid av en servicegrupp inom varje hemvårdsområde.

Genarps hemvård är ett engagerat och drivande team som har fullt fokus på sina brukare. Vi har en chef som skapar förutsättningar och är mån om personalens arbetsmiljö. Mycket frisk luft, omväxlande arbete, delaktighet och nöjda brukare – kan det bli bättre?

Våra medarbetare är vår styrka och främsta tillgång. Därför erbjuder vi alla som arbetar hos oss ett antal förmåner. Du kan läsa mer om dessa på www.lund.se

 

Arbetsuppgifter

Du arbetar i ordinärt boende och utgår från vår lokal på Lars Kristoffers väg tillsammans med dina kollegor. I arbetsuppgifterna ingår personlig omvårdnad, omsorgsarbete, dokumentation i procapita samt medicinska insatser på delegation från sjuksköterska. I din roll ingår även att utforma genomförandeplaner, göra regelbundna utvärderingar och medverka till att verksamheten utvecklas och håller en god kvalitet.

Vi söker dig som är undersköterska, med intresse för att arbeta med medicinska insatser på delegation av sjuksköterska. Du ska tycka att det är roligt med varierande arbetsuppgifter och att träffa olika människor.

 

 Vi söker dig som

Har godkända betyg från vård- och omsorgsprogrammet eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.

Du delar vår vision och värdegrund och är redo att arbeta utifrån våra förhållningssätt lyssna, lära och leda. Du har fokus på våra brukares önskemål och behov och strävar efter att göra vardagen meningsfull för dem. Det är ett krav att du kan cykla och önskvärt att du har körkort. Körkort och tillgång till bil behövs för att ta sig till jobbet, då kollektivtrafiken är begränsad särskilt kvällar och helger.

Som person är du:
• Kreativ
• Positiv
• Ansvarsfull
• Trygg med att använda datorer och mobiltelefoner

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Erfarenhet krävs.

Övrigt

Heltidsmåttet för en undersköterska i Lunds kommun är 36,33 h/vecka. Du schemaläggs  dag eller kväll med tjänstgöring varannan helg. Vi söker just nu personal för tillsvidareanställning eller längre vikariat. 

Hemvården i Genarp har både yngre och äldre brukare. Vänligen beställ båda följande utdrag ur belastningsregistret inför en eventuell intervju. De ska tas med oöppnade.

https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/

https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/

 

Just nu söker vi också timvikarier. Intresseanmälan för timanställda hittar du här:

https://lund.se/arbete-och-lediga-jobb/timvikarie/timvikarie-inom-vard-och-omsorg

 

Vi arbetar löpande med rekryteringen så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag!

Inför anställning till tjänster där vård- och omsorgsarbete ingår behöver du kunna uppvisa ett godtagbart utdrag ur belastningsregistret https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/

Ansök nu

Vårdbiträden för vikariat

Vårdbiträde
Läs mer Dec 5
Här får du plats att växa. Inom Lunds kommun sätter vi kunskapen i centrum och skapar möjligheter att utvecklas i arbetslivet. Vi erbjuder en inkluderande arbetsmiljö, och chans att påverka och göra skillnad. Vill du bli en av oss?


Inom vård- och omsorgsförvaltningen arbetar ungefär 3 100 medarbetare för att äldre människor och personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett aktivt, socialt och meningsfullt liv på sina villkor. Vi ansvarar bland annat för kommunens äldreboenden, hemtjänst, stöd till personer med funktionsnedsättning, hemsjukvård och träffpunkter för seniorer. Hos oss står varje individs behov i centrum, och våra verksamheter kännetecknas av delaktighet, valfrihet, flexibilitet och kvalitet med respekt för den enskildes integritet och självbestämmande.



Om oss

Vi söker dig som vill vikariera inom hemvården!

Lunds kommuns hemvård är indelad i ett flertal, geografiska områden i centrala Lund samt i de östra kommundelarna; Dalby, Södra sandby, Veberöd och Genarp.

I varje område arbetar undersköterskor och vårdbiträden i team med hälso-och sjukvårdspersonal under ledning av en enhetschef. Till varje område hör en enhetsadministratör och en, eller flera, samordnare. Vi erbjuder service-, omvårdnads- och hemsjukvårdsinsatser dygnet runt till kommunens brukare. Vissa serviceinsatser (städ, tvätt och inköp) utförs vardagar dagtid av en servicegrupp inom varje hemvårdsområde.

Just nu söker vi medarbetare till flera enheter i centrala Lund och de östra kommundelarna. Då verksamheternas behov växlar snabbt kan olika enheter vara aktuella under annonseringstiden. Ange gärna i din ansökan om det är någon eller några enheter som du helst vill jobba på.

Våra medarbetare är vår styrka och främsta tillgång. Därför erbjuder vi alla som arbetar hos oss ett antal förmåner. Du kan läsa mer om dessa på www.lund.se/formaner

Arbetsuppgifter

Du arbetar i ordinärt boende och utgår från hemvårdsområdets lokal tillsammans med dina kollegor. I arbetsuppgifterna ingår personlig omvårdnad, omsorgsarbete, dokumentation samt medicinska insatser på delegation från sjuksköterska. Även serviceinsatser förekommer. Dokumentationen sker i procapita. I din roll ingår även att medverka till att verksamheten utvecklas och håller god kvalité.

Vi söker dig som tycker att det är roligt med varierande arbetsuppgifter och att träffa olika människor. Det är meriterande med erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.

Vi ser gärna att du har körkort, men har krav på att du kan cykla.

 

Övrigt

Vi söker just nu dig som är intresserad av kortare eller längre vikariat inom hemvården. Vi arbetar löpande med rekrytering under ansökningstiden.

Du schemaläggs dag eller kvällstid med tjänstgöring varannan helg. Vi arbetar med heltid som norm och erbjuder därför alla att arbeta heltid. Heltidsmåttet för en undersköterska i Lunds kommun är 36,33 h/vecka.

Söker du timanställning har vi en separat annons där du kan ansöka om detta.

https://lund.se/arbete-och-lediga-jobb/timvikarie/timvikarie-inom-vard-och-omsorg

Varmt välkommen med  din ansökan!





 




Inför anställning till tjänster där vård- och omsorgsarbete ingår behöver du kunna uppvisa ett godtagbart utdrag ur belastningsregistret https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/

Ansök nu

Undersköterska dag till hemvården Laurentii

Undersköterska, hemtjänst och äldreboende
Läs mer Dec 5
Här får du plats att växa. Inom Lunds kommun sätter vi kunskapen i centrum och skapar möjligheter att utvecklas i arbetslivet. Vi erbjuder en inkluderande arbetsmiljö, och chans att påverka och göra skillnad. Vill du bli en av oss?


Inom vård- och omsorgsförvaltningen arbetar ungefär 3 100 medarbetare för att äldre människor och personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett aktivt, socialt och meningsfullt liv på sina villkor. Vi ansvarar bland annat för kommunens äldreboenden, hemtjänst, stöd till personer med funktionsnedsättning, hemsjukvård och träffpunkter för seniorer. Hos oss står varje individs behov i centrum, och våra verksamheter kännetecknas av delaktighet, valfrihet, flexibilitet och kvalitet med respekt för den enskildes integritet och självbestämmande.



Om oss
Lunds kommuns hemvård är indelad i ett flertal, geografiska områden.

I varje område arbetar undersköterskor och vårdbiträden i team med hälso-och sjukvårdspersonal under ledning av en enhetschef. Till varje område hör en enhetsadministratör och en, eller flera, samordnare. Vi erbjuder service-, omvårdnads- och hemsjukvårdsinsatser dygnet runt till kommunens brukare 65+. Vissa serviceinsatser (städ, tvätt och inköp) utförs vardagar dagtid av en servicegrupp inom varje hemvårdsområde.

Våra medarbetare är vår styrka och främsta tillgång. Därför erbjuder vi alla som arbetar hos oss ett antal förmåner. Du kan läsa mer om dessa på www.lund.se

Heltidsmåttet för en undersköterska i Lunds kommun är 36,33 h/vecka.

Arbetsuppgifter
Du arbetar i ordinärt boende och utgår från vår lokal på Karl XII gata 3 tillsammans med dina kollegor. I arbetsuppgifterna ingår personlig omvårdnad, omsorgsarbete, dokumentation samt medicinska insatser på delegation från sjuksköterska. Dokumentationen sker i procapita. I din roll ingår även att medverka till att verksamheten utvecklas och håller god kvalité.

Vi söker dig som är undersköterska, med intresse för att arbeta med medicinska insatser på delegation av sjuksköterska. Du ska tycka att det är roligt med varierande arbetsuppgifter och att träffa olika människor.

Vi ser gärna att du har körkort, men har krav på att du kan cykla.

 

Övrigt
Du schemaläggs dag med tjänstgöring varannan helg. Vi söker nu medarbetare för längre vikariat eller tillsvidareanställning.

Vi arbetar löpande med rekryteringen.

Just nu söker vi också timanställda; intresseanmälan hittar du här:

https://lund.se/arbete-och-lediga-jobb/timvikarie/timvikarie-inom-vard-och-omsorg

Välkommen med  din ansökan!

Inför anställning till tjänster där vård- och omsorgsarbete ingår behöver du kunna uppvisa ett godtagbart utdrag ur belastningsregistret https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/

Ansök nu