Lund: Uthyrare - vikariat

Hitta ansökningsinfo om jobbet Uthyrare - vikariat i Lund. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Lund inom den kategorin.

Publicerad: 2022-09-22 // Varaktighet: Heltid

Vi har bostäder i Lunds stad, Stångby, Dalby, Södra Sandby, Veberöd, Genarp och Revinge. Totalt äger och förvaltar vi drygt 10 000 bostadslägenheter, vilket är cirka 40 procent av alla hyresrätter i kommunen. Detta innebär att nära 20 000 lundabor har sitt hem hos oss. Utöver bostäder äger vi också flertalet av kommunens äldreboenden, stadsdelscentrum som Fäladstorget, Linero Torg och Karhögstorg med handel och service samt attraktiva affärslokaler i Lunds centrum.

Våra fyra värdeord Mänsklig, Pålitlig, Långsiktig och Utvecklande ligger till grund för vårt dagliga arbete och i mötet med vår omvärld. Vi är i dagsläget ca 270 anställda och finns på olika områdeskontor i Lund.

Även i år blev LKF certifierad som ett Great Place To Work, ett synligt bevis för att vår organisation uppfattas som en mycket bra arbetsplats av våra 270 anställda. Detta genomsyras främst genom ett starkt engagemang och stort intresse av att arbeta på företaget, vilket vi självklart är mycket stolta över. Vi arbetar enligt ett aktivitetsbaserat arbetssätt där människa och hållbarhet är i centrum.

 

Nu söker vi dig som tillsammans med oss vill bli en del av LKF. Tjänsten är ett vikariat från nu – juni 2023.

Rollens huvudsakliga uppgifter:
Uthyrning av bostäder, bilplatser samt mindre lokaler, hantera lägenhetsbyten och andrahandsansökningar inom fastighetsområdet samt en nära kommunikation med våra kunder. 

Din profil:
Du trivs i en serviceroll och har lätt för att sätta dig in i nya system. Som person är du kommunikativ, självgående och samtidigt uppskattar du även samarbeten med andra. Andra viktiga egenskaper är noggrannhet, ansvarstagande och flexibilitet. Vi ser även att du har en välutvecklad förmåga att kunna möta och ge service till våra kunder. 

Krav i rollen:
Pågående eller avslutade eftergymnasial utbildning inom service management, facility management, fastighetsföretagande eller motsvarande där du kan dra nytta av dina teoretiska kunskaper i praktiken. Flytande svenska och engelska i tal och skrift. 

Det är meriterande om du:
Har erfarenhet av Vitec och/eller Lime CRM och mycket god IT-systemvana och förmåga att navigera i informationskanaler. Kan du flera språk och har erfarenhet av arbete inom bostadsuthyrning, fastighetsmäklare/assistent eller hyresjuridik, ser vi även detta som meriterande.

Ansökan:
Välkommen med din ansökan senast 20 oktober 2022.

Urval och intervjuer sker löpande. Datum för tillsättning av tjänsten sker efter överenskommelse. Vid frågor gällande tjänsten är du välkommen att kontakta Malin Andersson på malin.andersson2@lkf.se

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Lund som Uthyrare

Nedan visas andra jobb i Lund som Uthyrare.

Uthyrare sökes till HSB Skåne i Lund

Läs mer Nov 17
HSB planerar, finansierar, bygger och förvaltar bostäder över hela Sverige - i dag totalt cirka 25 000 hyresrätter och 340 000 bostadsrättslägenheter. HSB (i samarbete med Danske Bank) erbjuder också Sveriges största bosparande vilket kan ge möjlighet till förtur till HSBs befintliga och nya hyresrätter samt nybyggda bostadsrätter i hela landet.

HSB Skåne satsar framåt och utvecklar hela tiden verksamheten för att på bästa sätt tillgodose kundernas behov. Verksamhetsidén är att utveckla attraktiva boendemiljöer genom nyproduktion av bostäder, genomföra ombyggnationer och reparationer samt tillhandahålla ett brett utbud av förvaltningstjänster för bostadsrättsföreningar. Vi arbetar ständigt med vårt varumärke och i detta ingår att vi har en kompetent och motiverad personal som trivs på sin arbetsplats. Därför satsar vi mycket på internutbildning, trivselaktiviteter och att miljön är så innovativ som möjligt. HSB Skåne har 180 medarbetare som verkar i 17 kommuner i Skåne. Marknadsområdeskontor finns i Lund, Eslöv, Ystad, Hässleholm och Kristianstad. HSB ger dig möjlighet till ett spännande och självständigt arbete i en organisation som utgår från den kooperativa grundidén och samverkan med deras medlemmar. HSBs jämställdhets- och mångfaldsarbete är en prioriterad fråga och vi strävar efter att spegla samhället i vår medarbetarkår.

Nu söker vi på HSB Skåne en uthyrare av våra hyresrätter! Vi söker dig som vill bli en del av vårt härliga team i vår Bobutik i Lund. Vi ser gärna att du som söker gillar att ge service, har intresse för människor och känner ett stort engagemang i dina arbetsuppgifter. Känner du dig träffad? Läs vidare!

Ansvar och arbetsuppgifter

I rollen som uthyrare kommer du att lära dig mycket om HSB Skånes verksamhet och hur fastighetsbranschen fungerar i stort. Huvudsakliga arbetsuppgifter är att arbeta administrativt och ha kontakt med HSB Skånes kunder och bostadssökande genom telefon, e-post och direktmöten. Du kommer att arbeta med hela uthyrningsprocessen av våra bostäder, förråd, p-platser. Andra arbetsuppgifter är kontraktsskrivning, intygsgranskning och bakgrundskontroller, handläggning av andrahandsuthyrning och lägenhetsbyten samt övrig administration. Du tar även emot besök i vår Bobutik och det kan även förekomma visning av lägenheter.

Erfarenhet

Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet från arbete med kundbemötande och administration. Det är förstås ett plus men inget krav om du har erfarenhet från att arbeta på ett fastighets- eller bostadsbolag. Då en stor del av arbetet bedrivs i olika system är det viktigt att du är datorvan och tycker att det är kul att lära dig mer om olika system.

För att lyckas i tjänsten är det är viktigt att du är duktig på svenska och engelska (tal och skrift).

B-Körkort är ett krav för tjänsten.

Personliga egenskaper

Då tjänsten ställer höga krav på ett professionellt kundbemötande behöver du ha intresse och förståelse för kundens behov samtidigt som du drivs av att arbeta mot tydliga mål. Vidare är du strukturerad, van att ta egna initiativ och trivs med att arbeta både självständigt och i team. Liksom dina blivande kollegor är du glad, ärlig och pålitlig. I Bobutiken har vi alltid nära till skratt, arbetar tillsammans för att nå våra mål och det är viktigt att du är en lagspelare som bidrar till ett gott arbetsklimat. Hos oss resonerar vi med varandra, och du uppmuntras att ställa frågor och komma med förslag så att vi kan bygga vidare på varandras idéer och ta gemensamt ansvar.

Vad HSB erbjuder


HSB strävar hela tiden efter att bli bättre, både som organisation och som arbetsplats, och det blir vi när medarbetarna utvecklas. Hos HSB är det du som påverkar din utveckling. Med den rätta ambitionen och stark drivkraft är en anställning inom HSB en bra investering i din karriär. Organisationen präglas av kärnvärderingarna Engagemang, Trygghet, Hållbarhet, Omtanke och Samverkan och beslutsvägarna är korta, vilket innebär att du ges goda möjligheter att påverka. Du får också stor frihet under ansvar i arbetet och HSB försöker alltid - så långt det är möjligt - att hjälpa dig att skapa balans i tillvaron mellan jobb och fritid. Genom att bidra till organisationens framgång kommer dina insatser att värdesättas. Möjligheterna finns hos HSB.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Sista ansökningsdag 2021-12-01, intervjuer sker löpande.
Vill du veta mer, kontakta chef för Marknad och Medlem, "Caroline Sellström" på telefon 046-210 84 97.

Ansök nu

Vikarierande Bostadsuthyrare i Lund

Läs mer Sep 10
Tänk dig att få hjälpa andra människor att hitta sitt nya boende, att få visa olika typer av bostäder för att matcha med kundens behov och se till att kundens nya hem är precis det som de drömmer om. Nu har du chansen! Vi söker nämligen en engagerad och serviceinriktad vikarierande Bostadsuthyrare till vårt härliga kontor på Väster i Lund.
Vi söker dig som är en positiv och självgående Bostadsuthyrare. I arbetet ingår många personliga kontakter med våra hyresgäster där du har ansvar för köhantering, upprättande av hyresavtal, hyresjuridik, nyckelhantering, dokumentation, utredningar och övrig förekommande administration.
I den här rollen arbetar du självständigt men också som en del i ett team där vi skapar en verksamhet och kultur som gör att våra hyresgäster upplever oss som en god hyresvärd. Du har en oerhört viktig roll i kundupplevelsen, då du i många fall är den första personliga kontakten som våra kunder har med oss.
Vem söker vi?
Du har jobbat med bostadsuthyrning sedan några år tillbaka, kan hyresjuridik och har servicen i ryggraden. Men vi tror också att du kan ha några års erfarenhet av ett annat serviceyrke inom mäkleri, hotell/kontorsreception eller som butiksansvarig, gärna i kombination med andra administrativa uppgifter inom exempelvis ekonomi. Du är van vid att arbeta i MS Office eller liknande miljöer. Som person brinner du för service och kundkontakter.
Rollen kräver att du är strukturerad, van att planera din egen tid och gillar frihet under ansvar. Har du tidigare jobbat i system som Capitex och/eller Vitec, blir vi oerhört glada! För att du ska kunna kommunicera med våra hyresgäster, behöver du behärska svenska och engelska både muntligt och skriftligt, men då många av våra hyresgäster kommer från världens alla hörn, är det klart meriterande om du även behärskar andra språk. Körkort med B-behörighet är ett krav.

Du har en mycket god förmåga att komma överens med och hantera människor i olika situationer. Du är tydlig, håller vad du lovar, är trygg i vem du är och håller dig lugn även i stressade situationer. Är du dessutom någon med glimten i ögat och entreprenörsanda så kommer du att trivas riktigt bra hos oss!
Vikariat fr o m 1 december 2021 (eller något tidigare, enligt överenskommelse) t o m 31 oktober 2022, men kan komma att förlängas.
Heimstaden
Våra värderingar är oerhört viktiga för oss; Care, Share och Dare. Här har alla våra medarbetare ansvar för att dessa genomsyras i vardagen, i både smått och stort. Läs gärna mer om vad våra medarbetare tycker om hur det är att jobba hos oss: https://heimstaden.com/jobba-har/
Ansökan
Personligt brev och CV välkomnas senast den 26 september 2021. Vi kan komma att göra löpande urval och intervjuer så vi välkomnar din ansökan redan idag.
Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi en bakgrundskontroll innan anställning kan bli aktuell. Vi använder bakgrundskontroller från SRI. Här kan du läsa mer om hur en bakgrundskontroll går till: Vanliga frågor och svar om bakgrundskontroller https://sri.se/faq-kandidat-bakgrundskontroll/

Ansök nu

Uthyrare till Lund

Läs mer Nov 12
Uthyrare till bostadsbolag

Vi söker nu en engagerad uthyrare omgående till vår kund. Du kommer att bli uthyrd som konsult till vår kund.

Kundinformation

Kunden är ett etablerat bostadsföretag. För rätt person finns fina utvecklingsmöjligheter att växa tillsammans med kompetenta och serviceinriktade kollegor i en spännande organisation.

Arbetsuppgifter

Fokus kommer att ligga på att hyra ut lägenheter, garage och P-platser. Skriva och registrera hyresavtal och sköta avtalshantering. Hantera intresseanmälningar, uppsägningar och lägenhetsbyten. Andrahandsuthyrning. Sköta administration vid lägenhetsvisningar och besiktningar.

Kompetensprofil

Goda kunskaper i Officepaketet. Kunskaper inom hyresjuridik. Strukturerad och noggrann. Ansvarsfull. Serviceinriktad och flexibel. Social och kommunikativ förmåga. Arbetslivserfarenhet som uthyrare är ett krav. Vi ser att du är självgående i din roll som uthyrare.

Ansökan

Välkommen med Din ansökan! Intervjuer kommer att ske löpande, sök tjänsten redan idag! Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Martina Randrup : martina@isakssonrekrytering.se

Isaksson Rekrytering & Bemanning AB arbetar över hela Sverige med rekrytering och uthyrning av kompetent personal främst inom fastighet, teknik, energi, bygg samt ekonomi/administration. Isaksson Rekrytering och Bemanning är ett auktoriserat bemanningsbolag hos Almega-Bemanningsbolagen-Svenskt Näringsliv.

Ansök nu

Administratör

Läs mer Dec 20
Riksbyggen är ett kooperativt företag som utvecklar hållbara boendemiljöer. Vi är samtidigt en av Sveriges största fastighetsförvaltare med såväl bostadsrättsföreningar och företag som offentliga fastighetsägare som kunder. Vår verksamhet finns över hela landet och i dag är vi cirka 2 700 medarbetare. Riksbyggen är en attraktiv arbetsgivare som erbjuder medarbetarna möjlighet till utveckling, delaktighet och inflytande. Välkommen!

Riksbyggen söker kundorienterad administratör till Lund

Som administratör kommer du att få en nyckelroll. Din förmåga att organisera, planera och strukturera kommer att vara väldigt viktig. Du kommer att ha goda möjligheter att utveckla både dina uppdrag och dig själv. Tjänsten kommer att vara placerad hos en av våra kunder i Lund.

Vad ska du göra?
Som administratör kommer du att ansvara för diverse administrativa uppgifter. I arbetsuppgifterna ingår bland annat kontraktskrivning, nyckelhantering, brev/meddelande skrivning, hyresgästkontakt, planering kring större omflyttningar ca två gånger per år samt bemanna expedition hos kunden. Arbetet är omväxlande och socialt. Du arbetar självständigt och får stor frihet att på egen hand lösa de utmaningar du ställs inför i ditt arbete.

Vem är du?
Vi söker dig som har förmåga att bemöta kunder och agera professionellt. Som person är du serviceinriktad, en god kommunikatör samt har lätt för att skapa goda relationer. Vidare värderar vi att du är flexibel, strukturerad och ordningsam, har god samarbetsförmåga och stark initiativförmåga. Viktigt att du är driven, självgående och trivs med att arbeta både själv och tillsammans med andra. Vi ser att du har lämplig utbildning på lägst gymnasienivå, gärna med inriktning mot kvalificerad administration. Har du erfarenhet om hyresrättslagen är det meriterande. Det är även viktigt att du har mycket goda datakunskaper och att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift.

Riksbyggen strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka.

Din ansökan skickar du till oss via www.riksbyggen.se under Jobb & Karriär/Sök jobb senast den 11 januari 2019. Vi behandlar ansökningarna löpande så sök redan idag!

Vid frågor kontakta Malin Ferm på antingen 046-16 57 08 eller malin.ferm@riksbyggen.se


Till rekryteringskonsulter, annonssäljare etc. Vi har redan beslutat vilka vi samarbetar med vid rekryteringar samt var vi vill synas. Vi undanber oss därför kontakt från försäljare i dessa frågor.

Ansök nu

Andra jobb i Lund från Lunds Kommuns Fastighets AB

Nedan visas andra jobb i Lund från Lunds Kommuns Fastighets AB .

Kundförvaltare

Förvaltningschef, kommun
Läs mer Sep 21
Vi har bostäder i Lunds stad, Stångby, Dalby, Södra Sandby, Veberöd, Genarp och Revinge. Totalt äger och förvaltar vi drygt 10 000 bostadslägenheter, vilket är cirka 40 procent av alla hyresrätter i kommunen. Detta innebär att nära 20 000 lundabor har sitt hem hos oss. Utöver bostäder äger vi också flertalet av kommunens äldreboenden, stadsdelscentrum som Fäladstorget, Linero Torg och Karhögstorg med handel och service samt attraktiva affärslokaler i Lunds centrum.

Våra fyra värdeord Mänsklig, Pålitlig, Långsiktig och Utvecklande ligger till grund för vårt dagliga arbete och i mötet med vår omvärld. Vi är i dagsläget ca 270 anställda och finns på olika områdeskontor i Lund.

2021 blev LKF certifierad som ett Great Place To Work, ett synligt bevis för att vår organisation uppfattas som en mycket bra arbetsplats av våra 270 anställda. Detta genomsyras främst genom ett starkt engagemang och stort intresse av att arbeta på företaget, vilket vi självklart är mycket stolta över. Vi arbetar enligt ett aktivitetsbaserat arbetssätt där människa och hållbarhet är i centrum.

 

Rollens huvudsakliga uppgifter:


• Utveckla kundnöjdheten och boinflytandet enligt upprättad avdelningsplan och planera/beställa åtgärder inom beslutad budget för kundnära underhållsåtgärder
• Följa upp driftnetto på fastighetsnivå samt budget- och ekonomiansvar
• Ta fram underlag och vara delaktig i upprättandet av fastighets- och underhållsplaner på fastighetsnivå


• följa upp utförda reparationer och felavhjälpande underhåll, både vad gäller kundnöjdhet och ekonomi/teknik
• hantera förbättringsförslag och störningsärenden
• Hantera kommunikationen mellan LKF och hyresgästerna genom dialog och information och företräda LKF i hyresgästdialogen.


• Arbeta tillsammans med teamet ute på fastighetsområdet samt stödavdelningarna inom bolaget för att nå målen i avdelningsplanen.


• Stämma av skötselnivån för fastighetsskötsel och lokalvård med skötselchefen, samt medverka i
planering och fastställande av servicenivåer.



Krav på rollen:
Tjänsten kräver högskoleutbildning eller 2-3 års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter. Utbildning inom fastighetsförvaltning och/eller service är meriterande. Du skall ha kunskaper och erfarenheter av Office-paketet samt som användare av IT-baserade fastighets- och affärssystem. Det är även meriterande om du har erfarenhet av hyreslagen och/eller ekonomiska kunskaper inom förvaltning. Man ska vara en god kommunikatör och erfarenhet av relationsskapande arbete med mycket kundkontakt. Tjänsten kräver att du innehar körkort B och har tillgång till egen bil.

Din profil:

Du är självgående och strukturerad samt har vana av att arbeta mot deadlines och goda resultat. Din samarbetsförmåga består av att du arbetar för en kreativ och positiv arbetsmiljö som präglas av ömsesidig respekt mellan kollegor såväl inom gruppen som med övriga kollegor inom bolaget.

Du är utåtriktad och socialt aktiv i yrkesmässiga sammanhang och skapar kontakter samt underhåller relationer. Att man förstår och tillämpar affärsmässiga principer, är en prioritering hos dig.

Du har en god analysförmåga, ser sammanhang och prioriterar rätt frågor.

Du är drivande, målfokuserad samt har du en vilja att utvecklas och bli bättre för egen del och även hjälpa andra att utvecklas.

Du kan uttrycka dig väl i svenska och engelska.

Ansökan:

Välkommen med din ansökan senast den 5 oktober 2022.

Urval och intervjuer sker löpande. Datum för tillsättning av tjänsten sker efter överenskommelse.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

 

Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta distriktschef Dennis Belec  på 046–358575 och/eller på dennis.belec@lkf.se

Ansök nu

Informationssäkerhets- och dataskyddssamordnare

Säkerhetsadministratör, IT
Läs mer Aug 30
Vi bygger framtiden TILLSAMMANS!

Vill du jobba med det viktigaste vi har, våra hem? Brinner du för att utveckla kundrelationer, kollegor och erbjuda hållbara bostäder i smarta fastigheter? Då är du rätt person för oss på LKF.

LKF befinner sig i en spännande utveckling. Vi har ett starkt kundfokus och är utsedda till en av Sveriges bästa hyresvärdar för tredje året i rad och vi vill fortsätta den resan med att bli ännu bättre. För att bibehålla och än mer förbättra våra goda kundkontakter och relationer med våra hyresgäster så är vår nya Affärsplan, ”Den hållbara kundresan” helt kundfokuserad, med ett utifrån och in tänk.

Vi utvecklar attraktiva hyresbostäder i Lund där service och personligt inflytande för hyresgästen innebär ett bekymmersfritt och hållbart boende. Vi äger och förvaltar drygt 10 000 hyreslägenheter i hela Lunds kommun och 20 000 lundabor har sitt hem hos oss. Våra fyra värdeord Mänsklig, Pålitlig, Långsiktig och Utvecklande ligger till grund för vårt dagliga arbete och i mötet med vår omvärld.

Även i år blev LKF certifierad som ett Great Place To Work, ett synligt bevis för att vår organisation uppfattas som en mycket bra arbetsplats av våra 270 anställda. Detta genomsyras främst genom ett starkt engagemang och stort intresse av att arbeta på företaget, vilket vi självklart är mycket stolta över. Vi arbetar enligt ett aktivitetsbaserat arbetssätt där människa och hållbarhet är i centrum.

Rollen som Informationssäkerhets- och dataskyddssamordnare

I rollen, som är en ny strategisk roll, ansvarar du för att leda och utveckla LKFs informationshantering inklusive informationssäkerhet, dataskydd och hantering av allmänna handlingar. LKF är i en spännande fas med utveckling av ny organisation kring dessa frågor och du är drivande i att få en effektiv och ändamålsenlig organisation på plats. Du har stor möjlighet att påverka hur arbetet ska bedrivas framöver. Arbete pågår med att tillsätta operativa funktioner på informationshanterings- och dataskyddsområdet inklusive registratur och arkivfrågor. Du kommer att bedriva ditt arbete i tät dialog med bl.a. digitalisering, affärsutveckling och säkerhetssamordnare.

I arbetet ingår bland annat följande:


• Leda, samordna och följa upp det övergripande systematiska arbetet med informationshantering inklusive informationssäkerhet, dataskydd och arkivfrågor.
• Ta fram och utveckla styrande dokument och stödja verksamheten i framtagande av kompletterande rutiner för att säkerställa en korrekt hantering av information.
• Att vara aktiv och synlig, pådrivande och stöttande i förhållande till verksamheten för att säkerställa en korrekt och säker informationshantering.
• Leda arbetet med att säkerställa att verksamheten klassificerar information, bistår i kravställning utifrån informationssäkerhet, dataskydd och arkiv vid inköp och upphandling och bevakar områdena i projekt, verksamhetsutveckling och avtalsskrivning.
• Säkerställa att bolagets register över personuppgiftsbehandlingar är komplett och uppdaterat och agerar systemförvaltare för informationssystem och digitala tjänster gällande informations- och personuppgiftshantering t.ex. LKFs registerförteckning och KLASSA.
• Hantera personuppgiftsincidenter och andra informationssäkerhetsincidenter och rapporterar kontinuerligt till ledningen i sådana ärenden.
• Genomföra utbildningar för organisationens medarbetare, administrera e-utbildningsverktyg och följa upp statistik kring deltagande i digital utbildning.
• Representera LKF i förhållande till dataskyddsombudet, och bidra aktivt i kommunens nätverk inom dataskydd och informationshantering.
• Omvärldsbevakning på områdena informationshantering, dataskydd och informationssäkerhet.

 

I ditt arbete har du stöd av bland annat LKFs externa dataskyddsombud, Lunds kommuns jurister inom dataskydd samt stadsarkivet i Lunds kommun.

Du rapporterar till vår hyresjurist och är dataskyddsombudets huvudsakliga kontaktperson inom LKF.

Heltid, tillträde enligt överenskommelse.

 

Kvalifikationer:


• Du har högskoleexamen inom till exempel systemvetenskap, juridik eller arkiv- och informationsvetenskap eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har även förmågan att uttrycka dig väl i det svenska språket.
• Du har erfarenhet av att arbeta med dessa frågor på både operativ och strategisk nivå och har erfarenhet av att arbeta i offentlig verksamhet.
• Dina kunskaper i det offentlighetsrättsliga regelverket som gäller för hantering av allmänna handlingar inklusive arkivfrågor är goda och du är väl insatt i regelverket kring informationssäkerhet och dataskydd.
• Du har vana av att arbeta i och driva projekt och utvecklingsarbeten. Vi tror att du med framgång har drivit ett eller flera projekt inom området.
• För att trivas i rollen ser vi att du är självständig och trygg i din profession samt har mognaden att fatta underbyggda beslut. Du trivs med att själv planera och styra ditt eget arbete. Du har förmågan att tänka övergripande och strategiskt och en god pedagogisk förmåga. Du trivs med sociala kontakter då rollen förutsätter ett proaktivt förhållningssätt med omfattande kontaktytor både inom och utanför organisationen. Du har sinne för att stödja och förenkla för organisationen och sporras av att vara med och arbeta för utveckling i en dynamisk miljö.

 

Ansökan:
Välkommen med din ansökan senast den 25 september 2022.

Urval och intervjuer sker löpande. Datum för tillsättning av tjänsten sker efter överenskommelse.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta hyresjurist Andreas Persson på 046–358654 och/eller på andreas.persson@lkf.se

Ansök nu

Vitvarureparatör

Underhållsmekaniker
Läs mer Aug 30
Vi har bostäder i Lunds stad, Stångby, Dalby, Södra Sandby, Veberöd, Genarp och Revinge. Totalt äger och förvaltar vi drygt 10 000 bostadslägenheter, vilket är cirka 40 procent av alla hyresrätter i kommunen. Detta innebär att nära 20 000 lundabor har sitt hem hos oss. Utöver bostäder äger vi också flertalet av kommunens äldreboenden, stadsdelscentrum som Fäladstorget, Linero Torg och Karhögstorg med handel och service samt attraktiva affärslokaler i Lunds centrum.

Våra fyra värdeord Mänsklig, Pålitlig, Långsiktig och Utvecklande ligger till grund för vårt dagliga arbete och i mötet med vår omvärld. Vi är i dagsläget ca 270 anställda och finns på olika områdeskontor i Lund.

LKF är certifierad som ett Great Place To Work, ett synligt bevis för att vår organisation uppfattas som en mycket bra arbetsplats av våra 270 anställda. Detta genomsyras främst genom ett starkt engagemang och stort intresse av att arbeta på företaget, vilket vi självklart är mycket stolta över. Vi arbetar enligt ett aktivitetsbaserat arbetssätt där människa och hållbarhet är i centrum.

 

Är du en driven vitvarureparatör som brinner för att leverera bästa kvalitet och service hos våra hyresgäster? Är du dessutom en lagspelare som trivs i ett öppet och gott arbetsklimat där du och dina kollegor bidrar till att utveckla företaget framåt? Vi på LKF erbjuder ett varierat arbete där du kommer att tillhöra vårt engagerade Entreprenadsteam på Teknisk Avdelning.

Arbetsuppgifter                                                                                                                       
Som vitvarureparatör ingår du i en grupp elektriker på LKF som ansvarar du för att planera, samordna och utföra dina serviceuppdrag hos våra hyresgäster. Arbetet innebär felsökning och reparationer samt utredningar och åtgärdsförslag.

Din roll som vitvarureparatör innebär även att du tillsammans med dina kollegor kommer vara aktiv och bidragande i att ständigt utveckla verksamheten och förbättra rutiner och arbetssätt.

Dina personliga egenskaper och kvalifikationer
Vi söker dig som är utbildad vitvarutekniker/elektriker med några års erfarenhet inom yrket. Kunskap och erfarenhet inom området elinstallationer med B behörighet styr och regler är meriterande. 

Som person är du driven, flexibel och ordningsam. Vi ser även att du är social och serviceinriktad då du kommer att ha en daglig kontakt med våra hyresgäster. Vi arbetar med digitala arbetsorder i Vitec Fastighetssystem och det är därmed viktigt att du har god datavana. För tjänsten krävs att du har körkort B.

Ansökan
Du är välkommen med din ansökan via www.lkf.se/jobb. Sista ansökningsdag är den 25 september.

Urval och intervjuer kommer ske löpande.

Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta Teamchef Rebar Ali Salih på telefon 0734408665.

 

LKF tillämpar kollektivavtal med Svenska Elektrikerförbundet.

Ansök nu

Elektriker

Elektronikreparatör
Läs mer Aug 30
Vi har bostäder i Lunds stad, Stångby, Dalby, Södra Sandby, Veberöd, Genarp och Revinge. Totalt äger och förvaltar vi drygt 10 000 bostadslägenheter, vilket är cirka 40 procent av alla hyresrätter i kommunen. Detta innebär att nära 20 000 lundabor har sitt hem hos oss. Utöver bostäder äger vi också flertalet av kommunens äldreboenden, stadsdelscentrum som Fäladstorget, Linero Torg och Karhögstorg med handel och service samt attraktiva affärslokaler i Lunds centrum.

Våra fyra värdeord Mänsklig, Pålitlig, Långsiktig och Utvecklande ligger till grund för vårt dagliga arbete och i mötet med vår omvärld. Vi är i dagsläget ca 270 anställda och finns på olika områdeskontor i Lund.

LKF är certifierad som ett Great Place To Work, ett synligt bevis för att vår organisation uppfattas som en mycket bra arbetsplats av våra 270 anställda. Detta genomsyras främst genom ett starkt engagemang och stort intresse av att arbeta på företaget, vilket vi självklart är mycket stolta över. Vi arbetar enligt ett aktivitetsbaserat arbetssätt där människa och hållbarhet är i centrum.

 

Är du en driven elektriker som brinner för att leverera bästa kvalitet och service hos våra hyresgäster? Är du dessutom en lagspelare som trivs i ett öppet och gott arbetsklimat där du och dina kollegor bidrar till att utveckla företaget framåt? Vi på LKF erbjuder ett varierat arbete där du kommer att tillhöra vårt engagerade hantverksteam på Teknisk Service.

Arbetsuppgifter
Som elektriker på LKF ansvarar du för att planera, samordna och utföra dina serviceuppdrag hos våra hyresgäster. Arbetet innebär felsökning, reparation, underhållsprojekt och nyinstallation samt utredningar/felsökningar och åtgärdsförslag.

Din roll som elektriker innebär även att du tillsammans med dina kollegor kommer vara aktiv och bidragande i att ständigt utveckla verksamheten och förbättra rutiner och arbetssätt.

Dina personliga egenskaper och kvalifikationer
Vi söker dig som är utbildad elektriker med några års erfarenhet inom yrket. Kunskap och erfarenhet inom området UPS, styr och regler, larm, CCTV, värmepumpar och ventilation är meriterande. 

Som person är du driven, flexibel och ordningsam. Vi ser även att du är social och serviceinriktad då du kommer att ha en daglig kontakt med våra hyresgäster. Vi arbetar med digitala arbetsorder i Vitec Fastighetssystem och det är därmed viktigt att du har god datavana. För tjänsten krävs att du har körkort B.

Ansökan
Du är välkommen med din ansökan via www.lkf.se/jobb. Sista ansökningsdag är den 25 september 2022.

Urval och intervjuer sker löpande.

Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta teamchef Rebar Ali Salih på telefon 0734408665.

LKF tillämpar kollektivavtal med Svenska Elektrikerförbundet.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Ansök nu

Fastighetsarbetare - Norra Fäladen

Fastighetsskötare/Fastighetsarbetare
Läs mer Aug 26
LKF utvecklar attraktiva hyresbostäder i Lund där service och personligt inflytande för hyresgästen innebär ett bekymmersfritt och hållbart boende. Vi äger och förvaltar drygt 10 000 hyreslägenheter i hela Lunds kommun och 20 000 lundabor har sitt hem hos oss. Våra fyra värdeord?Mänsklig, Pålitlig, Långsiktig och Utvecklande?ligger till grund för vårt dagliga arbete och i mötet med vår omvärld.

2021 blev LKF certifierad som ett Great Place To Work, ett synligt bevis för att vår organisation uppfattas som en mycket bra arbetsplats av våra 290 anställda. Detta genomsyras främst genom ett starkt engagemang och stort intresse av att arbeta på företaget, vilket vi självklart är mycket stolta över.

Vill du jobba med det viktigaste vi har, våra hem? Brinner du för att utveckla kundrelationer, medarbetare och erbjuda hållbara bostäder i smarta fastigheter? Då är du rätt person för oss på LKF.

LKF befinner sig i en spännande utveckling. Vi har ett starkt kundfokus och är utsedda till en av Sveriges bästa hyresvärdar för tredje året i rad och vi vill fortsätta den resan med att bli ännu bättre. För att bibehålla och än mer förbättra våra goda kundkontakter och relationer med våra hyresgäster så är vår nya Affärsplan, ”Den hållbara kundresan” helt kundfokuserad, med ett utifrån och in tänk.

 

LKF söker 2 fastighetsarbetare – Tillsvidareanställning
Vi söker nu 2 serviceinriktade och erfarna fastighetsarbetare som tillsammans med oss vill skapa trivsamma och trygga bostadsområden för våra hyresgäster. Tjänsterna är tillsvidareanställningar med placering på Norra Fäladen.

Arbetsuppgifter
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som fastighetsarbetare är grönytearbete såsom gräsklippning, skötsel av rabatter och beskärning av buskar. Du kommer även att ansvara för tillsynen av soprum, loft/källargångar, undercentraler och under vintersäsong ingår snöberedskap. Du tar stort ansvar för att det är helt, snyggt och tryggt i våra bostadsområden samt i allmänna utrymmen. I din kontakt med våra kunder tar du ansvar för att synpunkter delges till skötselchef och följs upp.

Dina personliga egenskaper och kvalifikationer
För att passa i rollen har du tidigare erfarenhet av att arbeta som fastighetsarbetare samt erfarenhet av att sköta grönytor och växter. Det är meriterande om du har trädgårdsutbildning. Du ska ha hög ansvars- och servicekänsla och en förmåga att arbeta både självständigt och i grupp. Som person är du social och serviceinriktad då du kommer att ha en daglig kontakt med våra kunder. Du är positiv, intresserad och har en god samarbetsförmåga. Vi lägger stor vikt vid att du är en noggrann och flexibel person som kan ta egna initiativ.

Du kan uttrycka dig väl i svenska, både i tal och skrift, samt har körkort B (manuell). Du har maskinvana från till exempel traktor, åkgräsklippare och/eller snöröjning med maskin.

Ansökan
Du är välkommen med din ansökan. Vi arbetar med ett löpande urval, sista ansökningsdag den 11 september 2022.

Har du frågor angående tjänsterna är du välkommen att kontakta skötselchef Madeleine Lindskog på telefon 046-35 85 00 eller via mail madeleine.lindskog@lkf.se

Ansök nu