Lund: Affärsmässig Regionchef till Firesafe

Hitta ansökningsinfo om jobbet Affärsmässig Regionchef till Firesafe i Lund. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Lund inom den kategorin.

Publicerad: 2022-09-22 // Varaktighet: Heltid

Firesafekoncernen är marknadsledare i Norden inom brandskydd. Detta omfattar entreprenadtjänster, konsulttjänster, brandservice-tjänster, produkttillverkning samt produktförsäljning. Firesafe har 25 avdelningskontor i Norge, Sverige, Danmark och Finland. Totalt är vi 800 anställda varav 200 i Sverige. Firesafes hela koncern omsätter 1000 MSEK. Med vår värdegrund / Professionell / Kompetent / Engagerad / arbetar vi för ett tryggare och mer brandsäkert samhälle.

Nu söker vi en regionchef till region syd.

Rollen som Regionchef på Firesafe finns inom affärsområde Kontroll & Underhåll brandskydd.
Inom affärsområdet arbetar vi med konsulttjänster och utbildning inom brandskydd samt installation, kontroll och underhåll av brandtekniska installationer. 


Regionchefen för region Syd utgår från kontoret i Lund (Gnejsvägen 15) och reser kontinuerligt, främst inom Skåne och en del i Småland.  


Rollen innebär ett totalansvar för försäljning och leverans av affärsområdets hela tjänsteutbud inom regionen. Företaget satsar på ett brett, enhetligt och attraktivt erbjudande till våra kunder. Ditt ansvar är ha ett övergripande affärsmässigt ansvar för regionens kundrelationer och att skapa lönsam tillväxt. Tillsammans med dina medarbetare skapar du givande kundmöten och en säker leverans i en omväxlande och fartfylld vardag.


Vi söker dig som har utbildning inom ledarskap och sälj/marknadsföring. Du har ledarerfarenhet och har visat din förmåga både inom försäljning och att leda en leveransprocess som överträffar kundens förväntningar. Du är en van användare av MS Office och IT system, gärna Microsoft Dynamics och Mobigo.



För att trivas i rollen bör du vara en kommunikativ och resultatorienterad person som sätter höga mål och jobbar hårt och uthålligt för att uppnå dem. Du har kundfokus och förmåga att utveckla effektiva, förnuftiga och genomförbara lösningar. Genom trovärdighet och goda relationer har du lätt för att skapa samarbete.



Hos oss får du möjlighet att arbeta brett och en möjlighet att utvecklas vidare tillsammans med företaget. Du blir en del av ett företag med mycket kompetens och yrkesskicklighet inom vårt område. Genom att jobba för ett långsiktigt, hållbart tillväxtföretag bidrar du också till ett tryggare och mer brandsäkert samhälle.


Vill du veta mer om tjänsten så hör av dig till affärsområdeschef Ulf Johansson på ulf.johansson@firesafe.se. 


Vänta inte med att sända in din ansökan, vi kommer göra urval löpande och annonsen kan tas bort i förtid om rätt kandidat hittas.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Lund som Försäljningschef

Nedan visas andra jobb i Lund som Försäljningschef.

Platschef Lund

Läs mer Sep 13
Svensk industri går som tåget och vi märker av en stark efterfrågan på vår specialistkompetens inom bemanning och rekrytering. Som marknadsledande i Norra Sverige inom vår nisch rekryterar vi nu en platschef som ett led i att fortsätta tillväxtresan nationellt. Vi arbetar idag med några av Sveriges starkaste industriföretag och du kommer ansvara för vår etablering i Lund med omnejd. Är du rätt person för bygga upp kontoret från grunden?

Uppdrag
Du ansvarar för kunder, affärer och personal samt budget och ekonomiskt resultat. Du säljer in våra bemanningslösningar tillsammans med säljkåren och bygger långsiktiga relationer med nya och befintliga kunder. Du bidrar aktivt till utvecklingen av vår verksamhet; våra affärer och medarbetare. Du kommer även ingå i en ledningsgrupp med övriga Platschefer.

Vår värdegrund

Engagemang: Du bidrar aktivt till kontorens tillväxt och aktiviteter genom att visa engagemang, närvaro, delaktighet och förståelse. Ett starkt engagemang och prioritering av medarbetare och kunder är avgörande för att lyckas.

Ansvar: Du ansvarar för handlingsplaner och konkretiserar dom mot ekonomiska mål och nyckeltal samt för kund- och medarbetarnöjdhet.

Kundfokus: Du driver lokal försäljning tillsammans med dina medarbetare och regional säljare. Med hög aktivitetsnivå och en tydlig målsättning mot tillväxt ökar du marknadsandelar i ditt platschefsområde.

Kul på jobbet: Du ansvarar för en trygg och stimulerande arbetsplats, där medarbetarna får engagemang och förutsättningar att leverera i sina roller. När vi trivs och får göra skillnad har vi kul på jobbet.

Du är:

- Ett föredöme för vår värdegrund och en ambassadör för företaget.
- Handlingskraftig, bygger goda och förtroendefulla relationer och trivs med högt tempo.
- Positiv, engagerad, ansvarsfull och resultatfokuserad.
- Övertygad om att människor växer med ansvar.


Din bakgrund
Vi ser gärna att du har ett par års ledarerfarenhet. Erfarenhet av arbete i tillväxtföretag och från bemanning är ett stort plus. Körkort är ett krav.

Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 18 oktober.

Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Regionchef Andreas Widmark, 072-517 26 12.

FÖR SVENSK INDUSTRI FRAMÅT

En stor del av framgångssagan Sverige möjliggjordes av industriföretagens framfart under 1900-talet. Arbetstillfällen skapades, skatteintäkter genererades och många bolag tog sig ut på en global marknad. Det vill vi ska fortsätta.

Konsultias bemanningslösningar hjälper industrin med kompetensförsörjning och produktion i balans. Med schyssta villkor och en värderingsdriven företagskultur attraherar vi medarbetare som gör skillnad varje dag.

Sedan 2014 har vi vuxit snabbt och 2022 siktar vi på att omsätta 320 MSEK.

Vi värdesätter en god arbetsmiljö och tror att det är en förutsättning för hållbar tillväxt och långsiktiga relationer. Detta uppnår vi bland annat genom en bra balans mellan privatliv och arbetsliv där du har stora möjligheter att styra din egen arbetsdag, men också varifrån du arbetar.

Konsultia har kontor i Bollnäs, Sundsvall, Örnsköldsvik, Umeå, Skellefteå, Piteå och Luleå. Fler är på gång! Läs gärna mer om oss på (http://www.konsultia.se).

Ansök nu

OPERATIV SÄLJCHEF

Läs mer Sep 21
Det går bra för Mikrosdust och vi står inför en stor expansion och tillväxtresa.

Som ett led i vår tillväxtstrategi vill vi nu förstärka vårt team med en operativ säljchef. Uppbyggnaden av vår sälj- och marknadsavdelning kommer att ske successivt vilket ger rätt person möjlighet att utvecklas mot den roll som passar personlighet, situation, potential och resultat bäst. 

Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden

Din huvudsakliga uppgift är ett tillsammans med ledningen i bolaget öka försäljningen samt fortsätta utveckla erbjudande/pris/affärsmodell. Arbetet kommer framför allt att innebära:

- Säljarbete mot såväl nya som befintliga kunder (elektronikproduktbolag) och partners (EMS:er)
- Offertarbete tillsammans med bolagets tekniksida
- Affärs- och säljstrategiutveckling
- Kravställning - marknadsmaterial och marknadsaktiviteter
- Rapportering/prognoser till vd/styrelse

Tjänsten är på heltid med placering på vårt kontor i Lund. Du rapporterar till vår VD och ingår i ledningsgruppen. Arbetet kräver planerat resande såväl i Sverige som internationellt (främst i norra Europa), men huvuddelen av arbetet kommer att utföras från vårt kontor. Vi tror att det är viktigt med hög närvaro på kontoret initialt, men har en flexibel inställning till arbete hemifrån över tid. Körkort är ett krav!

Kvalifikationer och personlighet

Vi tror att rätt sökande har ett starkt affärsdriv, social förmåga, teknisk förståelse samt erfarenhet från elektronik-/ingenjörsverksamhet, helst från EMS-branschen (som säljare, projektledare eller beställare). 

- Vi ser helst en eftergymnasial utbildning i elektronik/mekanik alternativt en förvärvad kompetens kombinerat med ekonomi- och affärskunskap.
- Erfarenhet som säljare/KAM inom lösningsförsäljning alternativt erfarenhet som affärsorienterad projektledare.
- Vana att kommunicera på engelska och svenska, språkkunskaper i tyska och danska är meriterande.
- EMS-erfarenhet och/eller förståelse för kundbehov inom elektronikprodukt-testning.
- Brinner för möjligheten till utveckling/framgång samt att få vara med och utveckla bolaget.

Om du är en extremt affärsintresserad civilingenjör, med kort arbetslivserfarenhet, kan vi tänka oss att göra avkall på viss erfarenhet till förmån för potential och engagemang. Vi har en unik produkt/erbjudande och goda möjligheter att stötta en nyanställd.

Kontakt och ansökan

I det här uppdraget samarbetar vi med rekryteringsföretaget ComCube. Vi tillämpar löpande urval! Vänligen inkludera, i din ansökan, CV och ett motivationsbrev som svarar på:

- Varför vill du arbeta som operativ säljchef hos Mikrodust?
- Vad tror du framför allt att du kan bidra med som operativ säljchef hos Mikrodust?  

Har du några frågor beträffande rekryteringsprocessen eller tjänsten är du mycket välkommen att kontakta Helena Heijmink, helena.heijmink@comcube.se, 070-554 03 42 eller Helena Fransson 070-554 05 04, som hjälper oss i detta uppdrag. Du ansöker om tjänsten genom att följa denna länk: https://comcube.varbi.com/what:job/jobID:547047/?lang=se

Välkommen med din ansökan! Vi tar endast emot ansökningar via ovan länk.

Mikrodust är ett bolag där vi skapar förutsättningar för att testa elektronikprodukter både med och utan radiokomponenter (Bluetooth, WiFi, Lora m.fl.). Mikrodust, som idag är väletablerat, arbetar med flera större elektronikföretag och de produktionsbolag (EMS:er) de anlitar. Nu har vi tagit fram nästa generation av testplattform som ger unika möjligheter att både växa marknadsandel på befintlig marknad samt att expandera ytterligare internationellt. Vi har ett aggressivt tillväxtmål och goda förutsättningar att nå det. Vi är drygt 20 medarbetare på vårt kontor i Lund och 2021 omsatte vi ca 22 MSEK. Välkommen att läsa mer om oss på http://www.mikrodust.com

Ansök nu

Director Sustainable Sales Engagements Global sales

Läs mer Jun 27
We are looking for a Sustainable Sales Engagement Director to support Axis Communications to develop and implement a sustainable sales engagement strategy in Axis' Communication global sales model.

Who is your future team?
We're more than just a team here, we care about each other, grow together, and celebrate successes. We are an international team that engages globally at all levels of the organization.

What you'll do as a Sustainable sales engagement Director?
You will focus on developing and maintaining Axis' global strategy for Sustainable Sales Engagements in Axis' global sales channel.

In this role you also will be responsible for accelerate the transformation in the sales process to engage in and prove profitability in business opportunities arising from sustainable and ethical objectives.

The Sustainable sales engagement Director should be and act as a subject matter expert towards internal and external stakeholders. This involves extensive collaboration with all relevant functions within Axis and external organizations. You set the framework and directions, and place great trust in your team to deliver with your support!

You'll love this position if...

* You thrive in a fast-paced environment in an inspiring workplace.
* You are passionate about contributing to a smarter safer and sustainable world.
* You are an individual contributor and an experienced professional who can work within cross-functional teams to deliver and drive results.

In addition to above you will also be:

* Responsible for outlining and executing the global strategy for Axis' work towards compliance with the UN Guiding Principles in Axis' global sales channel (downstream) activities.
* Responsible for a budget matching the requirements of the strategy.
* Actively participate in relevant associations and lobbying forums.
* Support sales regions in all phases of projects related to sustainable sales engagements.
* Analyzing partnerships with companies/organizations active in sustainable sales engagements.

Who are you?

* You are highly structured with excellent analytical skills.
* You have excellent communication skills in English.
* Prior experience building strong business relationships both internally and externally
* Flexible team player: ability to effectively work independently as well as within a team
* Attention to detail
* You have a strong interest in and the area of sustainability

We believe you have:

* Extensive background from international business environments.
* Several years of experience in either a B2B sales or product management role
* Understanding the dynamics of using a two-tier distribution model and a network of business associates, aka partner network.
* A strategic mindset yet capable of working hands on to move things forward.

What can Axis do for you?
In exchange for your dedication, Axis can offer you a job in a great, friendly and professional team. We work in an innovative and global organization that takes great pride in delivering world-class, high-quality products, services and solutions to our customers. Working with us gives you an excellent opportunity to develop in an organization promoting professional and individual growth. You will have a role where your operational effort really will be of great impact to the overall success of Axis.

Axis promotes and encourages a diverse workplace in a multi-cultural environment.

Ready to act?
Axis is a company realizing the benefits of a diverse workforce. We know that diversity in groups creates a better working environment and promotes creativity, something that is fundamental for our success.

Find out more about the position from our recruiting manager Christina Behle at +46 46 272 3598

Ansök nu

Sales Manager - Digital service

Läs mer Mar 9
Are you looking for a brand-new company where there is lots of room for you to shape your role, to test ideas and develop initiatives? Are you motivated by exploring new paths and creating new business? Is teamworking and helping a colleague wherever needed in you DNA?


We are looking for a Sales Manager to the newly established company Global Load Out Solutions AB, a new entity in the Volvo Group. The new company will focus on accelerating the commercialization of a set of Volvo innovations within material logistics. These digital services will support our customers to improve workflow, transparency of data, boost profitability and reduce environmental impact. We will build this company together and you will be part of the journey from the very start. Your impact will definitely make a difference!


As a Sales Manager you will be part of an international team devoted to expanding our market and solving our customers pains. An increasing number of companies set targets connected to the climate agenda and to reduce carbon emissions, as well as moving into a digital operation to achieve higher transparency and efficiency – but for many the transformation path is not clear and needs guidance and good examples. And this is where you come in! We will work with several channels to meet our customers and you will be a part of developing these channels; direct sales where you are out meeting customers and identifying the best solution for them, but also partner sales where we need to train and support sales partners in different parts of the world – so what’s your ideas on how to do that in an efficient way? You work together with our Business Development manager with content/sales messaging and supporting our marketing management. Another important go-to person for you is the Product owner to discuss best practices @ customers and sometimes go together in discussions with customers. You will be part of co-creating our path with a large degree of freedom in a dynamic and international environment.


Who we think you are
We believe you have a university degree, from Engineering or Business in combination with experience from B2B technical sales. We would love for you to have a background in the heavy construction industry in companies or projects working with mass-excavation or quarries. You are comfortable to work in both Swedish and English with customers and contracts. Winning confidence and building relations comes natural to you. Other experiences you might have in your backpack could be experience of B2B Service solutions, work in a growing and fast-scaling business and/or value stream mapping. You would describe yourself as the person who close the deal. You have a strong self-drive and want to have an impact in the organization you chose to belong to.


Do you want to join our adventure? Don’t hesitate to apply!
Looking forward to reading your application!
Annika Nissen, Managing Director
Tel. +46 730 76 26 07


About us
Global Load Out Solutions AB is a new member in the Volvo Group focusing on digital services in load out solutions. The company was recently launched by Volvo Construction Equipment and will set up office in the Lund-Malmö region. For more info check-out the press release: VOLVO CE LAUNCHES NEW DIGITAL SERVICE BUSINESS FOR LOAD OUT SOLUTIONS

Ansök nu

Andra jobb i Lund från Firesafe Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Lund från Firesafe Sverige AB .

Fogare till Skåne

Fogarbetare, hus och anläggning
Läs mer Apr 26
Firesafekoncernen är marknadsledare i Norden inom brandskydd. Detta omfattar entreprenadtjänster, konsulttjänster, brandservice-tjänster, produkttillverkning samt produktförsäljning. Firesafe har 25 avdelningskontor i Norge, Sverige, Danmark och Finland. Totalt är vi 800 anställda varav 200 i Sverige. Firesafes hela koncern omsätter 1000 MSEK. Med vår värdegrund / Professionell / Kompetent / Engagerad / arbetar vi för ett tryggare och mer brandsäkert samhälle.

Som fogare kommer du att arbeta med fogning inom passivt brandskydd, både vid nyproduktion och i befintliga byggnader. Till arbetsuppgifterna hör både brand- och mjukfogning.

Du kommer att arbeta i ett positivt team som har hög kompetens och bred erfarenhet av de arbetsuppgifter som skall utföras, Firesafe sätter stort värde på förmågan att skapa kontakt och föra en tydlig dialog med våra kunder. Du kommer att jobba med de bästa produkterna på marknaden.

Vi erbjuder spännande, intressanta arbetsuppgifter i en god arbetsmiljö i en väletablerad koncern med duktiga och motiverade medarbetare. På Firesafe råder en familjär stämning och det är högt i tak. Ordning och reda är något som är viktigt för oss och vi är en trygg arbetsgivare med medlemskap i Byggföretagen.
Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta självständigt och även van att rapportera till kund eller uppdragsgivare

Vi söker dig som:
- Har erfarenhet från byggnadsbranschen, helst från ovanstående arbetsuppgifter
- Praktisk lagd och noggrann
- Intresserad av personlig utveckling och utmaningar
- Körkort
- Behärskar svenska i tal och skrift


Personliga egenskaper:
- Skötsam och driven
- Ansvarskänsla och yrkesstolthet
- Gillar teamarbete, men har inget emot ensamarbete
- Lösningsorienterad
- Positiv inställning

Vi erbjuder:
- Fast lön enligt kollektivavtal med Byggföretagen
- Spännande arbetsuppgifter i en god arbetsmiljö
- Internutbildningar i en utvecklande miljö
- Ordning och reda hos en trygg arbetsgivare

Övrigt:
Resor i tjänsten förekommer
Heltidsanställning
Tillträde enligt överenskommelse
Urval sker löpande
Vårt kontor och lager i Skåne ligger i Lund

Låter det intressant?
Vi rekryterar löpande så skicka in din ansökan så fort som möjligt.

Ansök nu

Affärsmässig säljare till Firesafe region Syd

Utesäljare
Läs mer Mar 15
Firesafekoncernen är marknadsledare i Norden inom brandskydd. Detta omfattar entreprenadtjänster, konsulttjänster, brandservice-tjänster, produkttillverkning samt produktförsäljning. Firesafe har 25 avdelningskontor i Norge, Sverige, Danmark och Finland. Totalt är vi 800 anställda varav 200 i Sverige. Firesafes hela koncern omsätter 1000 MSEK. Med vår värdegrund / Professionell / Kompetent / Engagerad / arbetar vi för ett tryggare och mer brandsäkert samhälle.

Som säljare inom affärsområde Kontroll & underhåll brandskydd i region Syd bidrar du till ett tryggare och mer brandsäkert samhälle genom att möta marknadens och våra kunders behov av brandskydd.

Du ansvarar för ny- och merförsäljning av företagets breda tjänsteutbud. Du jobbar både självständigt och i team inom hela säljprocessen, från prospektering, bearbetning, framtagning av anpassade lösningar till genomförd affär. Du utgår från vårt kontor i Lund och arbetar inom vår södra region.

 

Vem är du?

Vi söker dig som är genuint intresserad av våra kunder och deras frågeställningar.

Du har gymnasiekompetens och vi ser gärna att du tidigare jobbat med försäljning i någon form, branscherfarenhet är inget krav.

Eventuell vidareutbildning inom försäljning är meriterande.

Körkort är ett krav.

 

För att trivas i tjänsten som säljare hos oss tycker du att det är roligt att sätta mål och jobba uthålligt för att nå dem. Du är en trovärdig relationsbyggare som skapar samarbete med personer på olika nivåer i organisationer. Du är affärsmässig, och genom att förmedla information tydligt och enkelt samt genom att lyssna effektivt är du en god kommunikatör.

Vi söker en lagspelare som trivs att jobba att jobba tätt tillsammans med övriga medarbetare på ett strukturerat och tydligt sätt och vi sätter stor vikt på personlighet i rekryteringsprocessen.

 

Du erbjuds
Hos oss får du möjlighet att utveckla ditt kunnande inom försäljning. Du blir en del av ett företag med mycket kompetens och yrkesskicklighet inom vårt område. Vi har marknadsmässiga villkor och kollektivavtal.  Vi bygger nu ett nytt företag, något för dig som gillar utveckling och förändring.

Du kommer spela en viktig roll i att skapa ett långsiktigt hållbart och lönsamt företag.

 

Din ansökan

Välkommen att kontakta regionchef Johan Sandqvist på 0730-303357 om du vill veta mer om jobbet. Du är varmt välkommen med din ansökan, gärna så snart som möjligt då vi kommer göra urval löpande.

Ansök nu

Ekonomiassistent till vårt kontor i Lund

Ekonomiassistent
Läs mer Feb 28
Firesafekoncernen är marknadsledare i Norden inom brandskydd. Detta omfattar entreprenadtjänster, konsulttjänster, brandservice-tjänster, produkttillverkning samt produktförsäljning. Firesafe har 25 avdelningskontor i Norge, Sverige, Danmark och Finland. Totalt är vi 800 anställda varav 200 i Sverige. Firesafes hela koncern omsätter 1000 MSEK. Med vår värdegrund / Professionell / Kompetent / Engagerad / arbetar vi för ett tryggare och mer brandsäkert samhälle.

I rollen som Ekonomiassistent kommer du att vara spindeln i nätet och ansvara för att en del av ekonomifunktionerna sköts på ett bra sätt på vår entreprenadavdelning i Lund där vi är ca 35 medarbetare.

Vi söker dig som har gymnasiekompetens, gärna från ekonomiprogrammet alternativt har ca 1-2 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom ekonomi. Du har kunskaper i fakturering, kundreskontra och leverantörskontra. Har du dessutom arbetat i Dynamics ser vi det som meriterande.

Vi erbjuder spännande, intressanta arbetsuppgifter i en god arbetsmiljö i en väletablerad koncern med duktiga och motiverade medarbetare. På Firesafe råder en familjär stämning och det är högt i tak. Ordning och reda är något som är viktigt för oss och vi är en trygg arbetsgivare. Vi är medlemmar i Teknikföretagen.

Arbetsuppgifter
- Fakturering / Kundreskontra / Kreditprövningar
- Leverantörsreskontra
- Diverse övriga kontorsgöromål
- Personal /tidrapportering
- Upplägg kunder och projekt


Kvalifikationer
- Gymnasiekompetens, gärna från ekonomiprogrammet alternativt ca 1-2 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom ekonomi
- Kunskap inom fakturering, kundreskontra, leverantörsreskontra.
- Behärska svenska till fullo i både tal och skrift
- Ha mycket goda kunskaper i MS Officemiljö, främst Excel

Personliga egenskaper
- Du arbetar noggrant och strukturerat
- Är skötsam och lyhörd och gillar att skapa nya relationer
- Stor ansvarskänsla och lösningsorienterad
- Du trivs i teamarbete men har inget emot ensamarbete
- Stor arbetslust med en positiv inställning och ett gott humör

Övrigt
- Du kommer arbeta i team tillsammans med ekonomiansvarig, ekonomiassistent och övrig personal som finns på olika orter i Sverige.
- Du kommer rapportera till regionchefer i Sverige
- Placeringsort är i Lund
- Urval sker löpande, tillträde snarast
- Tillträde: Omgående eller enligt överenskommelse


Om du har frågor är du välkommen att kontakta Jörgen Berggren, jorgen.berggren@firesafe.se

Ansök nu

Tekniker till affärsområde Systems – fasta släckanläggningar och brandlarm

Underhållsmekaniker
Läs mer Sep 28
Firesafekoncernen är marknadsledare i Norden inom brandskydd. Detta omfattar entreprenadtjänster, konsulttjänster, brandservice-tjänster, produkttillverkning samt produktförsäljning. Firesafe har 25 avdelningskontor i Norge, Sverige, Danmark och Finland. Totalt är vi 800 anställda varav 200 i Sverige. Firesafes hela koncern omsätter 1000 MSEK. Med vår värdegrund / Professionell / Kompetent / Engagerad / arbetar vi för ett tryggare och mer brandsäkert samhälle.

Som tekniker på Systems kommer du att arbeta med installation, driftsättning och service av våra brand- & utrymningslarm samt våra gassläckanläggningar.

 

Ditt ansvar

Utföra service och underhåll på gassläckanläggningar och brandlarmanläggningar
Driftsätta gassläckanläggningar och brandlarmanläggningar och kontrollera kraven mot gällande regelverk SBF 500 och SBF 110
Uppgradera anläggningar
Utföra arbetet efter kvalitetsmanual och gällande regelverk
Leverera enligt specifikationer och enligt kundens behov
 

Vem är du?

Vi söker dig som har erfarenhet av service och driftsättning av tekniska installationer. Lämplig bakgrund kan vara inom brandlarm, inbrottslarm, CCTV eller annat tekniskt område. Erfarenhet av brandlarm och fasta släckanläggningar är meriterande men inget krav då vi tillämpar internutbildning. För rätt person finns det goda utvecklingsmöjligheter och vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Du är driven och målmedveten
Du är noggrann
Du har god planeringsförmåga
Du kan arbeta både självständigt och i team
Du har B-körkort
 

För att trivas i rollen är du bra på att planera och följa upp ditt arbete, med fokus på kundernas nuvarande och kommande behov. Du är en initiativtagare som tar fram lösningar som överträffar kunders förväntningar. Du utvecklar din kompetens och drar lärdom av erfarenheter, du söker feedback och använder den för att förbättra kvaliteten på tjänster och interna processer.

Dina kunskaper och förbättringsidéer är värdefulla då vi befinner oss i en förändringsfas - tillsammans  jobbar vi för att vara marknadsledande i Norden inom brandskydd.

 

Du erbjuds

Hos oss får du möjlighet att använda hela ditt tekniska kunnande. Du blir en del av ett företag med mycket kompetens och yrkesskicklighet inom vårt område. Vi har marknadsmässiga villkor och kollektivavtal. Vi bygger nu ett nytt företag – för dig som gillar utveckling och förändring är det en spännande utmaning. Du kommer spela en viktig roll i att skapa ett  företag med hållbar tillväxt.

För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Servicechef Jimmy Ståhlberg på telefonnummer 070-533 43 17.

Skicka gärna din ansökan med en gång - urval kommer göras löpande.

Ansök nu

Brandskyddsmontörer till Skåne

Fogarbetare, hus och anläggning
Läs mer Jul 7
Firesafekoncernen är marknadsledare i Norden inom brandskydd. Detta omfattar entreprenadtjänster, konsulttjänster, brandservice-tjänster, produkttillverkning samt produktförsäljning. Firesafe har 25 avdelningskontor i Norge, Sverige, Danmark och Finland. Totalt är vi 800 anställda varav 200 i Sverige. Firesafes hela koncern omsätter 1000 MSEK. Med vår värdegrund / Professionell / Kompetent / Engagerad / arbetar vi för ett tryggare och mer brandsäkert samhälle.

Som brandskyddsmontör kommer du att arbeta med byggnadstekniskt brandskydd, både vid nyproduktion och i befintliga byggnader. Till arbetsuppgifterna hör brand- och ljudtätning samt brandskydd av bärande konstruktioner.

Du kommer att arbeta i ett positivt team som har hög kompetens och bred erfarenhet av de arbetsuppgifter som skall utföras, Firesafe sätter stort värde på förmågan att skapa kontakt och föra en tydlig dialog med våra kunder. Du kommer att jobba med de bästa produkterna på marknaden.

Vi erbjuder spännande, intressanta arbetsuppgifter i en god arbetsmiljö i en väletablerad koncern med duktiga och motiverade medarbetare. På Firesafe råder en familjär stämning och det är högt i tak. Ordning och reda är något som är viktigt för oss och vi är en trygg arbetsgivare med medlemskap i Byggföretagen. Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta självständigt och även van att rapportera till kund eller uppdragsgivare

Vi söker dig som:
- Har erfarenhet från byggnadsbranschen, helst från ovanstående arbetsuppgifter
- Praktisk lagd och noggrann
- Intresserad av personlig utveckling och utmaningar
- Körkort
- Behärskar svenska i tal och skrift


Personliga egenskaper:
- Skötsam och driven
- Ansvarskänsla och yrkesstolthet
- Gillar teamarbete, men har inget emot ensamarbete
- Lösningsorienterad
- Positiv inställning

Vi erbjuder:
- Fast lön enligt kollektivavtal med Byggföretagen
- Spännande arbetsuppgifter i en god arbetsmiljö
- Internutbildningar i en utvecklande miljö
- Ordning och reda hos en trygg arbetsgivare

Övrigt:
Resor i tjänsten förekommer
Heltidsanställning
Tillträde enligt överenskommelse
Urval sker löpande
Vårt kontor och lager i Skåne ligger i Lund

Låter det intressant?
Vi rekryterar löpande så skicka in din ansökan så fort som möjligt.

Kontaktperson: Peter Sandqvist: peter.sandqvist@firesafe.se

Ansök nu