Lund: Senior Rekryteringssupport – deltid - tidigare erfarenhet ej krav

Hitta ansökningsinfo om jobbet Senior Rekryteringssupport – deltid - tidigare erfarenhet ej krav i Lund. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Lund inom den kategorin.

Publicerad: 2022-09-22 // Varaktighet: Deltid

Standby Workteam är ett erfaret rekryteringsföretag specialiserat på rekrytering, uthyrning och search med gedigen kunskap inom teknik, logistik, sälj, ekonomi och office. Vi är ett mindre familjeföretag som varit verksamma i Skåne sedan 1992 - detta gör oss till en av regionens mest erfarna aktörer. Vi har en tydlig regional förankring med all verksamhet i Malmö och med stort kunnande i regionens näringsliv och arbetsmarknad. Vi arbetar endast med rekrytering, uthyrning och search och framförallt med tjänstemän. Vi är 5 medarbetare på kontoret vid Gustav Adolfs torg i Malmö.


En av våra trotjänare flyttar utomlands och därför söker vi nu en


Senior Rekryteringssupport / Researcher – deltid 70-90% - Malmö


Vill du bli en i vårt erfarna gäng? Kanske kommer du från en annan bransch och vill använda dina erfarenheter i en ny och intressant roll? Eller är du redan i branschen och tycker vårt erfarna team passar dig? – Oavsett vad, om du är intresserad av rekrytering och älskar nöjda kunder ska du söka dig till oss!
Du blir del i ett starkt litet team med en stabil position på den skånska marknaden. Vi har varit med sedan branschen startades och vi brukar säga att vi förmodligen är det mest erfarna rekryteringsteamet i Skåne. Du får en kul och varierande tjänst i ett litet Malmöbaserat bolag!
Du behöver inte ha erfarenhet av rekrytering. Hos oss är dessutom ålder utan betydelse – vi ser gärna seniora sökande likaväl som yngre personer med bred erfarenhet.


Rollen
Du ingår i rekryteringsteamet där du stödjer rekryteringskonsulterna i uppdragen. Din huvudsakliga och övergripande uppgift är att översätta en kravspec/ett kundbehov till framgångsrika sökinsatser i våra olika kanaler. Du tar emot kravspec från rekryteraren och sedan upprättar du sökinsatser riktade mot olika målgrupper i olika kanaler.


Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:
Skapa annonser med tilltalande/marknadsförande rubriker och texter samt rikta annonserna mot olika målgrupper
Publicera annonser i våra olika kanaler samt administrera/bevaka dessa genom annonseringen. Sprida annonser i sociala medier.
Söka potentiella kandidater i externa och interna databaser, inkl. sociala medier. Detta innefattar en kartläggning över tänkbara målgrupper och en analys över hur man bäst når dessa målgrupper.
Administrera och bevaka sökinsatser i databaser och på sociala media
Administrativt och allmänt stöd genom rekryteringsprocessen



Sekundära uppgifter:
Stödja rekryteraren vid kundbesök och uppstartsmöte med kund
Kontakta kandidater och genomföra ett första urval över telefon
Stödja i marknadsinsatser med bla texter på sociala medier



Vi söker dig som
* tycker att arbetsuppgifterna ovan och vårt team är helt rätt för dig!
* Är generalist när det gäller yrkes-/ arbets- / näringsliv och som har lätt för att sätta dig in i befattningar inom våra områden samt olika verksamheter och deras tjänster/produkter. Du har antingen erfarenhet från rekrytering/HR eller du har flera års arbetslivserfarenhet inom våra yrkesområden. Erfarenhet från rekrytering är inte ett krav.
* Kunden vill ha de bästa tillgängliga kandidaterna och du är klurig och analytisk och gillar tex att arbeta med databaser. Du gillar att lösa problem och är uthållig och ger dig inte innan du har hittat de bästa kandidaterna till kunden. Du har god IT-kunskap.
* Du har lätt för att skriva och formulerar dig väl i skrift där du på ett tilltalande sätt kan förmedla varför en sökande ska söka ett jobb. Du gillar att kommunicera (i skrift) med sökande och kandidater.
* Du kommer ha ett visst administrativt ansvar i våra databaser och vårt affärssystem så ett strukturerat arbetssätt och en administrativ ådra behövs.


Vi erbjuder
* Ett roligt och intressant arbete på ett erfaret litet Malmöbolag
* Arbetstid 70-100%
* Möjlighet att delvis jobba hemifrån.
* Kontor centralt i Malmö med bilparkering


Ansökan
Vi rekryterar löpande och du är välkommen att skicka din ansökan så snart som möjligt. För mer info kontakta gärna Johan Dahlin, tel 0708 77 28 61

Alla platsannonser →

Andra jobb i Lund som HR-assistent

Nedan visas andra jobb i Lund som HR-assistent.

Administratör med chefsstödsuppdrag till Gemensam servicefunktion i Lund

Läs mer Jul 29
Gör skillnad. Varje dag.

Är du skicklig på administration och att leverera en hög service? Är du dessutom en lösningsinriktad lagspelare som vill tillhöra ett engagerat och kommunikativt team? Då kan tjänsten som administratör med chefsstödsuppdrag hos oss vara helt rätt för dig!
Gemensam servicefunktion är ett verksamhetsområde inom Regionservice, med uppdrag att leverera tjänster inom områdena ekonomi, HR och kundcenter. Tillsammans är vi ett av Sveriges största Shared Service Center med cirka 300 medarbetare. Vår målbild är att vi ska göra skillnad och upplevas som en ledande aktör som skapar bästa värde. Våra administrativa processer ska frigöra tid och resurser till Region Skånes kärnverksamhet och därmed nytta för medborgarna i Skåne. Med ett tydligt kundfokus arbetar vi strategiskt med att utveckla vår service och vår organisation. Vi ligger i framkant med digitalisering av arbetssätt och bygger upp kunskap om ny teknik som gör det möjligt att automatisera fler administrativa uppgifter. För oss är det avgörande att kunna attrahera och behålla medarbetare som vill utvecklas i linje med vår vision och våra värderingar.

Serviceteam HR-nära stöd och uppdrag skapades 2020 för att samla kompetens inom HR-administration på samma enhet och därmed nå fördelar som centraliserad kompetensöverföring, minskad sårbarhet samt kvalitetssäkrade och effektivare arbetssätt. Resultatet är en serviceinriktad och driven grupp på 20 medarbetare som idag levererar tjänster till både administrativa och vårdinriktade delar av Region Skånes organisation.

ARBETSUPPGIFTER
Vi välkomnar nu dig som vill vara med på en spännande utvecklingsresa tillsammans med oss! Du ansluter till ett glatt och engagerat team som sitter i trivsamma lokaler på Medicon Village i Lund. Vi arbetar hemifrån två dagar i veckan men i övrigt tillsammans på plats.

Som administratör med chefsstödsuppdrag hos oss består arbetet till största delen av att hantera chefsstödsrollen i HR Fönster som är Region Skånes system för personaladministration. Det innebär bland annat att registrera och godkänna poster, skapa scheman, ta ut rapporter och hantera avstämningar i flexsystemet. I rollen som administratör med chefsstödsuppdrag ingår även att skapa anställningsunderlag inför nyanställning samt underlag vid ändring i pågående anställning. När lön behöver korrigeras är det du som skapar rättelser via Serviceportalen. I nära samarbete med chefer och tillsammans med administratör med chefsstödsuppdrag och HR-administratörer i arbetsgruppen bidrar du till att administrationen kring lön och anställning för anställda i Region Skåne fungerar på ett optimalt sätt.

Eftersom vår enhet växer och vi fått nya uppdrag behöver vi nu en medarbetare som hjälper oss under hösten, med start under september eller snarast möjligt. Låter detta intressant? Tveka inte med att skicka din ansökan!

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med avslutad gymnasial utbildning och som har erfarenhet av att arbeta administrativt med lön eller inom HR-området. Tidigare erfarenhet av att arbeta serviceinriktat med egna kunder samt goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift är förutsättningar för tjänsten. Har du tidigare erfarenhet av arbete som administratör med chefsstödsuppdrag är det meriterande. Likaså ses vana av att arbeta i HR-fönstret eller i Personec P vilket är systemet som HR-Fönster bygger på samt kunskaper i arbetsrätt med en förståelse för löne- och anställningsprocessen som meriterade. Vi ser även att du har lätt för att sätta dig in i nya IT-system.

För att trivas i rollen ser vi att du har en god administrativ förmåga och att du kan organisera, prioritera och strukturera ditt arbete effektivt. Du är självgående samtidigt som du ser värdet av ett gott samarbete och själv bidra till detta genom lyhördhet samt genom att dela med dig av dina kunskaper och erfarenheter. Därutöver är du lösningsfokuserad och har hög kvalitetskänsla i ditt arbete. Eftersom tjänsten innebär många kontaktytor är det viktigt att du är kommunikativ och serviceinriktad samt att du trivs i en social miljö. Därtill har du en hög flexibilitet och förmåga att anpassa dig till nya förutsättningar.

Låter detta som en spännande roll för dig? Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt.

Regionservice är Region Skånes serviceförvaltning med ansvar för måltider, lokalvård, inrednings- och textiltjänster samt administrativa tjänster inom ekonomi- och HR. Vi utför även patienttransporter inom sjukhusområdet samt transporterar av olika sorters gods i hela Skåne.
Att arbeta med servicelösningar för sjukvården i Region Skåne är ett stort och utmanande uppdrag. Vi är 2 200 engagerade, kompetenta och stolta kollegor vars verksamheter tillsammans omsätter cirka två miljarder kronor årligen. Vårt viktigaste uppdrag är att ge den skånska hälso- och sjukvården de bästa förutsättningarna för att patienterna ska få en god och säker vård.

På http://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Ansök nu

HR-generalist

Läs mer Jul 12
Om tjänsten
Som HR-generalist kommer du att arbeta med brett med vår kunds HR-relaterade frågor med fokus på rehabilitering och anpassningar, arbete mot kränkande särbehandling, målprocessser och interna karriärvägar. Du kommer att ingå i ett team om 5 personer, placeringsorten är Lund.

I din roll som HR-generalist kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:

• Rehabilitering och anpassningar
• Arbete mot kränkande särbehandling
• Målprocesser och interna karriärvägar

Tjänsten som HR-generalist är ett konsultuppdrag på 6 månader med chans till förlängning. Uppdraget startar den 1 september.

Om dig
Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom personalvetarprogrammet eller likvärdigt, samt minst tre års arbetserfarenhet inom relevant område.
För att lyckas i rollen ser vi att du har goda kunskaper i MS Office, samt erfarenheter i HR-system, exempelvis Varbi eller Primula.
Du har god kännedom och lagar och förordningar inom området, samt tidigare erfarenheter inom något eller flera av områderna – rehabilitering och anpassningar, arbete mot kränkande särbehandling, målprocesser och interna karriärvägar. Då man kommer att arbeta i en internationell miljö krävs det att man obehindrat kan kommunicera på både svenska och engelska.

Viktigt för tjänsten är:

• Goda kunskaper i MS Office
• God kännedom om lagar och förordningar inom området
• Flytande i svenska och engelska, såväl i tal som skrift

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om Adecco
Varje dag gör vi skillnad. För företag, organisationer och individer. Vi ser dagligen våra konsulter och kandidater komma ut i jobb hos våra kunder. Det är anledningen till varför vi går till jobbet varje dag. Som en av världens största HR-leverantörer har vi individens utveckling och kundens behov i fokus, för vi vet hur viktigt det är för ett företags konkurrenskraft att ha rätt person med rätt kompetens på rätt plats.
I Sverige erbjuder Adecco skräddarsydda personallösningar, såväl bemannings- och rekryteringsslösningar som interimslösningar och outsourcing fördelat på 31 kontor runtom i hela landet. Vår vision är att vara kundens och medarbetarens självklara val. Naturligtvis är vi ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:
Marie Ekvall via marie.ekvall@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Sökord
HR-generalist, personalsamordnare, Varbi, Primula, Lund, Skåne, Adecco

Ansök nu

HR-administratör med intresse för lön

Läs mer Jun 13
Om tjänsten

Som HR-administratör har du ett nära samarbete med företagets HR-chef. Du är delaktig i samtliga HR-processer och tar ett specifikt ansvar för löneprocessen. Ditt arbete är varierande och du kommer ha möjlighet att till viss del forma din egen roll. Du kommer ge internt stöd till medarbetare och chefer gällande frågor som rör lön och HR och det är därför viktigt att du är lyhörd och ser det som en självklarhet att vara tillmötesgående och hjälpsam.

Tjänsten innefattar bland annat följande arbetsuppgifter:


• Löneadministration
• Administration av pension och försäkringar
• Lönerevisionsarbete
• Lönekartläggning
• Rådgivning till medarbetare och chefer
• On- och offboarding
• Rekrytering
• Framtagande av HR-statistik
• Hälsofrämjande arbete
• Utveckla och förbättra policies och processer

Kvalifikationer

Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom HR eller lön och med fördel har viss erfarenhet av att jobba med löneadministration. Det är meriterande om du tidigare har jobbat i lönesystemet Agda. Du har mycket goda kunskaper i Office-paketet och en god förmåga att förstå och lära dig nya system.

Som person är du samarbetsvillig, initiativtagande och har en känsla för struktur. Den här rollen erbjuder en mix av detaljer och övergripande processer i kombination med interaktion och flexibilitet och det är därför viktigt att du själv uppskattar en bred variation i ditt arbete. Vi tror att du som söker rollen är prestigelös, nyfiken och redo för din nästa utmaning!

Ansökan

Vi ser fram emot din ansökan! Sista ansökningsdag är 12/8 2022. Vi arbetar löpande med urval och intervjuer och därför ser vi gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt. 

Varför FordonsData/Imaweb?

På företaget arbetar vi Tillsammans, med visionen att vara den självklara parten för smarta affärslösningar i fordonsbranschen. Vårt arbetssätt genomsyras av Affärsmässighet och Glädje. Vi tror på bra worklife balance och på att skapa ett hållbart arbetsliv och ger dig därför möjlighet att bland annat träna en timme i veckan på betald arbetstid och att arbeta viss tid på distans. Hos oss får du också en förmånlig pensionsavsättning, 6 veckors semester, friskvårdsbidrag och subventionerad lunch. Det finns goda utvecklingsmöjligheter och vi har en årlig utbildningspott som säkerställer din och företagets kompetens och fortsatta utveckling.

Om FordonsData Nordic AB

FordonsData Nordic AB är ett IT-företag med 30 års lång erfarenhet av utveckling och implementering av affärssystem och säljstödsystem samt andra digitaliseringslösningar för fordonsbranschen. Företaget har idag 120 medarbetare och ingår i den internationella koncernen Imaweb med drygt 800 anställda i 12 länder

Ansök nu

Personalsamordnare sökes till forskningsinstitut i Lund!

Läs mer Jul 12
Om tjänsten
Brinner du för HR arbete och drivs av en bred roll där du verkligen får visa vad du går för? Har du dessutom en högskoleutbildning inom personalvetenskap samt minst 3 års erfarenhet inom en liknade tjänst? Passa då på att söka till rollen som personalsamordnare redan idag! Uppdraget pågår under ca 6 månader med chans till förlängning och startar enligt överenskommelse i september.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Du kommer att arbete i ett team tillsammans med 3 andra personer inom HR området där arbetsmiljö och samarbete är otroligt viktigt.

Arbetsuppgifter:
• Allmänt löpande HR generalist arbete med fokus på
- rehabilitering och anpassning
- Arbete mot kränkande särbehandling
- Målprocesser och interna karriärvägar


Vem är du?
För att vara aktuell för tjänsten krävs det att du:
• Har en högskoleutbildning inom personalvetenskap eller liknande
• Minst 3 års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
• Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
• Kunskaper om HR-system (exempelvis Varbi, Primula m.fl.)
• God kännedom om lagar och förordningar på området
• Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift
• Kompetens och erfarenhet inom något eller flera av områdena -rehabilitering och anpassningar, arbete mot kränkande särbehandling, målprocesser och interna karriärvägar

Varmt välkommen in med din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Lund från Standby Workteam AB

Nedan visas andra jobb i Lund från Standby Workteam AB .

Produktionsingenjör med bred kompetens

Produktionsingenjör, maskin
Läs mer Sep 23
Faiveley Transport Nordic AB ingår i Wabtec Corporation, en systemleverantör till den internationella järnvägsindustrin. Företaget grundades för mer än 100 år sedan och är en av de ledande aktörerna på den nordiska järnvägsmarknaden där det genomförs olika typer av service- och förbättringsprojekt på många av de nordiska tågtyperna med fokus på bromssystem, dörrsystem, luftkonditioneringssystem, koppel samt elektronik. Faiveley Transport är dessutom världsledande leverantör av blockbromsar och bromsregulatorer, vilka exporteras till många olika typer av tågprojekt världen över. Företaget har idag ca 220 anställda verksamma inom försäljning, projektledning, konstruktion, utveckling, tillverkning, service och underhåll samt Supply Chain, inköp, ekonomi, HR och kvalitet. Företaget åtnjuter, sedan flera år, en fin tillväxt och omsätter idag ca 600 MSEK. Huvudkontor, med tillverkning, är beläget i Landskrona. Projekt- och försäljningskontor finns i Stockholm samt serviceverksamhet i Norge. Läs mer om koncernen på https://www.wabteccorp.com/

Till produktionstekniska avdelningen i Landskrona letar vi nu efter en
Produktionsingenjör med bred kompetens

Vill du vara med i en spännande bransch och arbeta med delsystem för tåg? Som Produktionsingenjör kommer du att arbeta med upprätthållande och förbättring av vår tillverkningsprocess med vikt mot nymontering, produktunderhåll och test. För att lyckas i rollen som Produktionsingenjör så tror vi att du brinner för produktion, produktionsförbättring, människor och har ett starkt intresse och förståelse för teknik.
Du kommer att ingå i ett team om 4 personer som har ansvar för var sitt eget produktionsavsnitt, men ständigt samarbetar och hjälper varandra att hitta de bästa lösningarna.

Som produktionsingenjör har du varierande arbetsuppgifter:
Produktionsberedning för montering av företagets bromsprodukter, i form av framtagning av verktyg och fixturer, PFMEA, instruktioner, utbildning och överlämning till produktion.
Produktionsteknisk support i avvikelse- och ändringshantering.
Utvecklings- och konstruktionsarbete för ny och befintlig produktions- och testutrustning.
Arbeta med LEAN verktygen för att driva förbättringsarbete i produktion.
Analysera och förbättra produktionsflöde.
Idrifttagning av ny produktionsutrustning.


Dina kvalifikationer
Teknisk utbildningsbakgrund, gymnasie-och gärna högskolenivå eller likvärdig kompetens erhållen genom arbetslivserfarenhet.
Flerårig produktionsteknisk arbetslivserfarenhet från tillverkningsindustrin.
Kunskaper inom tillverknings och monteringsprocesser i modern miljö.
Erfarenhet av produktionsförbättringar och arbete med LEAN verktygen.
Du har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.


Vem är du?
Vi söker en kommunikativ person som motiveras av tekniska utmaningar. Du trivs i en organisation med ett högt tempo med många kontaktytor. Du kommer få chansen att utveckla arbetsmetoder och förmågor inom området samt sätta din prägel på företagets processer.
Du är en självgående och driven person som är van att arbeta självständigt och leverera resultat. Du är inte rädd att kavla upp ärmarna och skapa förändringar i din omgivning. Du trivs i en utåtriktad position där samarbete, initiativtagande, kvalitetsmedvetenhet samt prioriteringsförmåga är nyckelord. Du har god förmåga att sälja in dina idéer i organisationen.

Om tjänsten
Tjänsten är tillsvidareanställning på heltid med placering i Landskrona. Tillträde efter överenskommelse.


I denna rekrytering samarbetar Faiveley Transport med Standby Workteam. Vi tillämpar löpande urval och intervjuer och du är därför välkommen att skicka in din ansökan omgående. För mer information om tjänsten kontakta gärna Kristian Berglund, tel. 0709–605372.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Ekonomichef till spännande Freudenberg Sealing Technologies - Landskrona

Ekonomichef
Läs mer Sep 19
Freudenberg Sealing Technologies är en teknikexpert och marknadsledande för applikationer inom tätningsteknik och elektriska mobilitetslösningar över hela världen. Med sin unika material- och teknikkompetens är företaget en beprövad leverantör för krävande produkter och applikationer, samt en utvecklings- och servicepartner till kunder inom fordonsindustrin och allmänna industrier. I Sverige består bolaget av ett säljbolag med tillhörande lager och serviceenhet med ca 50 anställda. Läs gärna mer på www.freudenberg.com

Ekonomichef till Freudenberg Sealing Technologies AB (FST) i Landskrona

Är du intresserad av ett omväxlande jobb med brett ansvar i ett spännande bolag? Vi söker en ny Ekonomichef som även agerar ”Business Controller” för säljbolaget FST i Sverige. Bolaget ingår i Freudenberg koncernen. Funderar du på nästa kliv i karriären? Trivs du med att ta ansvar och är initiativtagande? Då kan du vara den vi söker för tjänsten som ekonomichef!


Tjänstebeskrivning
Ditt uppdrag som ekonomichef innebär att du säkerställer att företagets ekonomiska rutiner fungerar, framställer rapporter, analyserar och förstår uppkomsten av resultat. I tjänsten ingår även att göra budgetar och prognoser samt föreslå och driva förbättringar inom hela det ekonomiska flödet. Du kommer ha det övergripande ekonomiska ansvaret. Du kommer rapportera till VD samt divisionens CFO. Rollen ingår i företagets ledningsgrupp och som ekonomichef ingår personalansvar.


Dina ansvarsområden
Säkerställa löpande redovisning, bokslutsarbete, lönehantering från ax till limpa.
Resultat- och balansrapportering
Koncernspecifik rapportering
Årsredovisning
Driva strategi-, budget- och prognosarbete
Verksamhetsutveckling genom uppföljningar, kalkylmodeller, controlling och relevanta nyckeltal
Vara ett strategiskt och finansiellt stöd till VD
Kontaktperson mot bank, revisorer och övriga interna som externa intressenter



Din bakgrund
Civilekonom med flerårig erfarenhet av ekonomiarbete varav minst tre år i en liknande roll
Arbetat inom en koncern med matrisorganisation
Erfarenhet som senior redovisningsekonom, ekonomiansvarig eller CFO är meriterande
Goda generella IT-kunskaper och det är meriterande om du har erfarenhet i affärssystemet SAP
Flytande svenska och engelska i tal och skrift


Din personlighet
För att trivas i den här rollen tror vi att du är en person som är organiserad, noggrann, engagerad och som motiveras av att ta eget ansvar men inte räds av att kavla upp armarna och få saker gjorda. Rollen innebär mycket interna och externa kontakter vilket ställer krav på god social och kommunikativ förmåga.

Om tjänsten
Befattningen är en tillsvidareanställning på heltid med placering på kontoret i Landskrona och start efter överenskommelse. På begäran och vid intervju finns det en detaljerad arbetsbeskrivning på engelska.


I denna rekrytering samarbetar Freudenberg med Standby Workteam. Vi arbetar med löpande urval och du är välkommen med din ansökan snarast. För mer information om tjänsten kontakta gärna Lars Olsson på 0721-651809.


Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Ekonomiansvarig till spännande Compleo i Malmö

Ekonomichef
Läs mer Sep 13
Compleo CS Nordic AB är ett hållbarhetsbolag och ett av dem ledande företagen inom eMobilitet i Europa, med sin grund i Tyskland. Företaget erbjuder både hårdvara samt mjukvara och alla produkter är egenutvecklade. År 2020 blev Compleo noterat på Frankfurtbörsen, omsättning 2020 500mkr. Företaget växer hela tiden och finns nu i flera europeiska länder med cirka 650 anställda. Under 2021 stärkte Compleo sin position genom förvärvet av Wallbe och Innogy. Det har gett företaget en större kunskapsbank och erfarenheter som kommer göra oss till ett starkt team som är redo för framtiden. I Sverige har företaget kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö. Läs mer på www.compleocs.se

Ekonomiansvarig till Compleo i Malmö



Vill du jobba på ett ungt, spännande företag som erbjuder god arbetsmiljö i Malmö? Är du en ekonomiklippa som ser möjligheter och kommer med förslag? Är du energisk och drivande och vill växa med företaget? Då kan detta bli din nästa utmaning!


I rollen som ekonomiansvarig jobbar du med hela ekonomiflödet och traditionella uppgifter som bl.a.
Leverantörs- och kundreskontra
In- och utbetalningar
Bokföring
Löner
Budget
Rapportering till controllers gällande ekonomisiffror



Du ingår i ekonomiavdelningen som drivs från Tyskland och ansvarar även för rapportering och avstämning mot tyska moderbolaget.


Dina kvalifikationer
Vi söker dig med någon form av utbildning inom ekonomi/redovisning och minst några års arbetslivserfarenhet inom yrket. Du gillar en roll med bredd och omväxling. Du behärskar svenska i tal och skrift och har även goda kunskaper i engelska.


Vem är du?
Som person är du strukturerad och noggrann med god kommunikationsförmåga. Du är självgående men gillar även att jobba i team. Du är analytisk och kan planera och organisera ditt arbete i god tid. Du är prestigelös och tycker att målet och laget går före individen. Du trivs i en föränderlig växande organisation.


Tjänsten är en tillsvidareanställning på deltid/heltid med tillträde snarast möjligt.


Kontakt och ansökan
I denna rekrytering samarbetar Compleo med Standby Workteam. Vi tillämpar löpande urval och du är välkommen med din ansökan snarast via länken nedan. För mer information om tjänsten kontakta gärna rekryteringskonsult Kristian Berglund på 0709-605372.




Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Servicetekniker till växande företag i Malmö

Servicetekniker, maskin
Läs mer Sep 13
Med snart 30 år i branschen är vi en av Skånes mest erfarna aktörer inom rekrytering och uthyrning. Vi är en etablerad specialist med gedigen kunskap om regionens arbetsmarknad och näringsliv och vi utmanar de stora med vår erfarenhet och vårt engagemang. Vi arbetar med chefer och specialister på alla nivåer inom Teknik, Logistik, Sälj, Ekonomi och Office. Vi är verksamma i Skåne och Köpenhamnsområdet och har kontor på Gustav Adolfs torg i Malmö.


Vår uppdragsgivare är ett bolag som hjälper sina kunder med produktionsförbättringar. Då företaget växer letar de nu efter en


Servicetekniker till Malmö


Vi söker dig som trivs med både teknik och mötet med människor. För att lyckas med jobbet har du en teknisk utbildning och ett intresse för att lösa tekniska problem. Det är meriterande om du har kompetens inom el-och automation. Vi ser gärna att du har erfarenhet från produktionsmaskiner. Du trivs med att arbeta självständigt vilket kräver att du planerar din dag och tar egna initiativ. Som person är du kommunikativ, tycker om att träffa människor och att samarbeta med kollegor och kunder. En del av arbetet innebär felsökning, därför är det viktigt att du är systematisk och noggrann i ditt arbetssätt.
Som servicetekniker blir du en del av ett kompetent team som tillsammans planerar och utför servicesupport på kunders maskiner och anläggningar. Du tar ansvar för hela kedjan från första kundkontakt, felsökning och offert till att genomföra förändringarna.

Kvalifikationer / krav
Goda kunskaper inom mekanik, el och automation
Gärna arbetslivserfarenhet inom maskinservice
Teknisk gymnasieutbildning är ett krav och det är meriterande om du har ytterligare någon utbildning
Goda kunskaper i MS Office
Flytande svenska och goda kunskaper i engelska
Körkort





Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Malmö.

Vi arbetar med löpande urval och du är välkommen att sända in din ansökan snarast via länken. För mer information om tjänsten kontakta gärna Kristian Berglund på 0709-605372.


Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Ekonomiansvarig till trevliga Solbo Invest i Malmö

Ekonomichef
Läs mer Sep 13
Solbo Invest är en Malmöbaserad familjekoncern bestående av 35 bolag inom skilda verksamheter, bl.a. Bertlands Fastigheter, Grenja Fastigheter, Holmgrens & Co, Kabbarps Trädgård, Classicum Växthus och Leklust i Helsingborg. För alla bolagen sammanlagt ligger omsättningen på ca 150 MKR. Företaget har 65 anställda och kontoret finns på Erikslust i Malmö.


Ekonomiansvarig till Solbo Invest i Malmö


Allt från kryddor och leksaker till växthus och fastigheter - vill du axla ekonomiansvaret för en spännande mindre Malmökoncern där du kommer i kontakt med många olika intressanta verksamheter? Är du en erfaren ekonom som ser möjligheter och kommer med förslag? Är du energisk och drivande och vill växa med företaget? Då kan det här vara rollen för dig!


I rollen som ekonomiansvarig jobbar du med följande:
Löpande bokföring
Diverse projekt i dotterbolag
Moms, arbetsgivare, preliminär skatt, månadsdeklarationer
Upprättande av bokslut och årsredovisningar
Lönehantering till 65 personer (önskvärt)



Dina kvalifikationer
Vi söker dig med högskoleutbildning inom ekonomi/redovisning och minst några års arbetslivserfarenhet inom yrket. Har du jobbat med controlling är det en fördel. Du gillar en roll med bredd och omväxling. Du behärskar svenska i tal och skrift och har även goda kunskaper i engelska. Du är van att jobba i Fortnox.


Vem är du?
Du är trygg i dig själv, prestigelös och har hög ansvarskänsla. Du har förmågan att skapa en god struktur och planera ditt arbete självständigt. För oss är det viktigt att du interagerar med verksamheten genom att vara kommunikativ och bygga relationer. Du trivs i en föränderlig växande organisation.


Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde efter överenskommelse.

Kontakt och ansökan
I denna rekrytering samarbetar Solbo Invest med Standby Workteam. Vi tillämpar löpande urval och du är välkommen med din ansökan snarast via länken nedan. För mer information om tjänsten kontakta gärna rekryteringskonsult Kristian Berglund på 0709-605372.


Välkommen med din ansökan!

Ansök nu