Lund: Koncernredovisningsansvarig till tillväxtbolag

Hitta ansökningsinfo om jobbet Koncernredovisningsansvarig till tillväxtbolag i Lund. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Lund inom den kategorin.

Publicerad: 2022-09-21 // Varaktighet: Heltid

På Accountor befinner vi oss just nu på en spännande utvecklingsresa dels med befintliga kunder samt även med nya större kunder och vi fortsätter växa inom koncernredovisningsområdet.

Vill du få en viktig roll i ett tillväxtbolag inom fastighet genom att ta det övergripande ansvaret för koncernredovisningen hos några av våra kundföretag?

Tjänsten är en tillsvidareanställning och tillträdesdatum kan anpassas till din nuvarande uppsägningstid. Vi är öppna för hybridlösningar. Placeringsort är Lund.

Välkommen med din ansökan så snart som möjligt då vi löpande gör ett urval för intervjuer.

Om tjänsten
Du erbjuds en utvecklande och självständig tjänst i ett bolag som kännetecknas av tillväxt, utveckling och professionalism. Du kommer att få en viktig roll i arbetet med att ytterligare expandera Accountors verksamhet inom koncernredovisningsområdet.

Du blir ansvarig för koncernredovisningen i en eller flera koncerner.

I dina ansvarsområden ingår främst:

• Ansvar för några av Accountors största fastighetskunder inom koncernredovisning
• Rådgivning mot kund inom koncernredovisningsområdet
• Konsolidering och kvalitetssäkring av kunders legala månads-, kvartals- och årsbokslut
• Delårsrapporter och årsredovisning enligt IFRS
• Kundspecifik rapportering
• Utveckla processer och rutiner samt IT-stöd

Hos Accountor får du möjligheten att vidareutveckla rutiner och processer samt IT-stöd inom koncernredovisning. Du får även möjlighet att utveckla och effektivisera rapporteringen i samarbete med kunderna.

Du ges möjlighet att arbeta självständigt, varierat och flexibelt, så att även balansen mellan arbete och privatliv fungerar för dig. Du kommer att ingå i ett starkt och erfaret team inom Accountors enhet inom koncernredovisning. Accountor erbjuder även möjlighet till kontinuerlig fortbildning/kurser etc.

Vem är du?
Vi söker dig som har högskoleexamen eller YH-utbildning inom ekonomi.

Vi tror att du minst har 3-5 års relevant erfarenhet av konsolidering, koncernredovisning och rapportering. Tidigare erfarenhet av arbete som konsult, redovisningsbyrå eller revisionsbyrå är meriterande. Har du jobbat i fastighetsbolag och/eller noterat bolag är det meriterande.

Du har tidigare erfarenhet av minst K3 regelverk och något/några av marknadens system för koncernredovisning, gärna AARO.

Vi ser det som en fördel du har jobbat med IFRS, komponentredovisning och/eller om du har intresse av att medverka vid utvecklings- och IT-projekt inom koncernredovisningsområdet.

Meriterande är även erfarenhet av förvärv och att du är van arbeta i en transaktionsrik verksamhet.

Du behärskar svenska i tal och skrift samt har minst normalgoda kunskaper i engelska.

Som person är du målmedveten, strukturerad, noggrann och kundorienterad. Du är van att arbeta självständigt, är förtroendeingivande och kan prioritera. Sist men inte minst har du lätt för att samarbeta internt och är duktig på att bygga långsiktiga kundrelationer.

Om verksamheten
Accountor ingår i en internationell koncern och är en av norra Europas största fullservicebyråer inom ekonomi, lön och HR. I Sverige är vi ca 300 anställda på åtta orter med det gemensamma målet att hjälpa våra kunder att dra nytta av den moderna, digitala tekniken för sin redovisning, lönehantering och HR. Vi vill hjälpa våra kunder att bli bättre och nå längre än sina konkurrenter. Men Accountor är mer än bara siffror – vi engagerar oss i människor och bryr oss om varandra och arbetar aktivt för att skapa en attraktiv arbetsplats. Vi erbjuder friskvårdsbidrag har självklart kollektivavtal vilket medför tjänstepension.

Läs också mer om https://www.accountor.com/sv/sweden

Alla platsannonser →

Andra jobb i Lund som Redovisningschef

Nedan visas andra jobb i Lund som Redovisningschef.

Chief Accountant till Graphic Packaging International i Lund

Läs mer Jul 15
Graphic Packaging International är ett globalt ledande förpackningsföretag med
25 000 medarbetare på 130 platser världen över. Vi hjälper våra kunder genom att skapa innovativa och hållbara förpackningslösningar för olika produkter och marknader. Vi är lika engagerade för våra kunder och medarbetare som vi är för att skydda miljön och ge tillbaka till de samhällen där vi är verksamma. Vi vet att vår personal är vår största tillgång. Därför investerar vi i dig som medarbetare och erbjuder utvecklande karriär- och utbildningsmöjligheter. Ditt första steg mot en givande karriär i ett globalt förpackningsföretag börjar här!

Är du en nyfiken, engagerad och analytisk person? Klappar ditt hjärta lite extra för hantverket redovisning? Gillar du dessutom att jobba i en dynamisk och utvecklingsorienterad organisation? Då kan du vara Graphic Packaging Internationals nästa Chief Accountant!

Dina arbetsuppgifter
I ditt arbete som Chief Accountant erbjuds du en tjänst med både bredd och variation. Du kommer ansvara för företagets redovisning; månads-, kvartals- och årsbokslut samt årsredovisning samtidigt som du säkerställer att organisationen arbetar i enlighet med de redovisningsregler och lagar som gäller. Vidare ansvarar du för den löpande bokföringen, fakturahantering, avstämningar och andra för rollen vanligt förekommande arbetsuppgifter. Du rapporterar till Finance Director och har personalansvar för en ekonomiassistent.

Din bakgrund
Vi söker dig som har en högskoleutbildning i ekonomi eller motsvarande utbildning, gärna med inriktning mot redovisning. Du har erfarenhet av att arbeta med redovisning, bokslutsarbete och rapportering. Du har gärna arbetat i ett internationellt företag och det är meriterande med kunskaper i Radius eller SAP. Du har också goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift samt goda kunskaper i Officepaketet, framförallt i Excel.

Vem är du?
Vi vill hitta rätt person för jobbet och därför lägger vi stor vikt vid det personliga. Vi söker därför dig som har förmåga att organisera och driva ditt arbete framåt, som är självgående samt lösningsfokuserad. Din prestigelöshet gör att du kan jobba både högt och lågt samt tvekar inte att hjälpa till där det behövs. Du har dessutom en analytisk förmåga som gör att du fångar upp både detaljer och avvikelser. Vidare tror vi att du är en person som trivs med att arbeta i en dynamisk och utvecklingsorienterad organisation.

Ansökan
I denna rekrytering har Graphic Packaging International valt att samarbeta med SJR. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Magnus Mellborg på 0766-471618. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningshandlingar via e-post.

Vi arbetar kompetensbaserat och använder oss av arbetspsykologiska tester som en del av urvalsprocessen. Allt för att säkerställa en fördomsfri och rättvis rekryteringsprocess.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet.

Om tjänsten, utifrån behörighet, mandat och påverkanskraft, motiverar en bakgrundskontroll eller kreditupplysning kan sådan komma att genomföras under rekryteringsprocessen avseende slutkandidat.

Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar dina personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)



Titel: Chief Accountant

Ansök nu

Redovisningschef med kundansvar inom fastigheter

Läs mer Maj 31
Vill du vara med att utveckla våra kunders redovisning samtidigt som du också får möjlighet att vidareutveckla dig själv. Vill du få möjlighet att arbeta med intressanta bolag som är på en tillväxtresa och utöka din kunskap inom fastighetsredovisning?

På Accountor befinner vi oss just nu på en spännande utvecklingsresa och fortsätter vår expansion inom fastighetsområdet. Vi söker dig som vill vara med och utveckla redovisningen och processerna hos Accountors fastighetskunder.

Som Redovisningschef arbetsleder du normalt ett team om 4 - 6 konsulter och du är även kundansvarig för några av Accountors största kunder.

Tjänsten är en tillsvidareanställning och tillträdesdatum kan anpassas till din nuvarande uppsägningstid. Accountor är en modern och framåtriktad arbetsgivare och gällande arbetsplats erbjuder vi möjlighet till hybridlösning.

Välkommen med din ansökan så snart som möjligt då vi löpande gör ett urval för intervjuer.

Om tjänsten
Du erbjuds en utvecklande och kvalificerad tjänst i en verksamhetsnära roll i en professionell organisation.

I dina ansvarsområden ingår främst:

• Kundansvar för några av Accountors största kunder inom fastighetsområdet
• Rådgivning mot kund inom redovisningsområdet
• Kvalitetssäkring av kunders legala månads-, kvartals- och årsbokslut
• Fastighetsredovisning och viss koncernredovisning
• Delaktig i arbetet med delårsrapporter och årsredovisning enligt RFR
• Utveckla processer och rutiner

Förutom utveckling av kunduppdragen och ditt team ges du möjligheten att arbeta självständigt, varierat och flexibelt, så att även balansen mellan arbete och privatliv fungerar för dig. Du kommer att ingå i ett starkt och seniort team och även bli en del av Accountors fastighetsgrupp som tillsammans utvecklar bolaget inom fastighetsområdet.

Vem är du?
Vi söker dig som har högskoleexamen eller YH-utbildning inom ekonomi.

Vi tror att du minst har 3-5 års relevant erfarenhet från fastighetsbolag, revisionsbyrå eller annan fastighetsrelaterad verksamhet. Tidigare erfarenhet av arbete som konsult och med rapportering mot kund är värdefullt.

Vi ser gärna att du har erfarenhet av redovisningsfrågor vid fastighetstransaktioner och vill samverka både med interna och externa intressenter.

Du har ett genuint intresse för redovisning, motivera ditt team och att skapa nöjda kunder. Du har tidigare erfarenhet av K3. Meriterande är om du även har jobbat med komponentredovisning och/eller koncernredovisning. Vi ser det som en fördel att du har intresse av att medverka vid utveckling av processer och systemstöd.

Du behärskar svenska i tal och skrift samt har minst normalgoda kunskaper i engelska.

Som person är du drivande, strukturerad, kommunikativ och relationsskapande. Du är van att arbeta självständigt, är förtroendeingivande, utvecklingsorienterad, kan ta egna initiativ och prioritera. Samtidigt har du lätt för att samarbeta, skapa tillit och ett bra samarbetsklimat.

Om verksamheten
Accountor ingår i en internationell koncern och är en av norra Europas största fullservicebyråer inom ekonomi, lön och HR. I Sverige är vi ca 300 anställda på åtta orter med det gemensamma målet att hjälpa våra kunder att dra nytta av den moderna, digitala tekniken för sin redovisning, lönehantering och HR. Vi vill hjälpa våra kunder att bli bättre och nå längre än sina konkurrenter. Men Accountor är mer än bara siffror – vi engagerar oss i människor och bryr oss om varandra och arbetar aktivt för att skapa en attraktiv arbetsplats. Vi erbjuder friskvårdsbidrag har självklart kollektivavtal vilket medför tjänstepension.

Läs också mer om https://www.accountor.com/sv/sweden

Ansök nu

Redovisningschef till KLS Ugglarps i Lund

Läs mer Maj 4
KLS Ugglarps arbetar tätt med tusentals leverantörer för att skapa en hållbar värdekedja rakt igenom. Företagets koncept utvecklas tillsammans med kunder, från slakteriet till butiken, och innefattar både kvalitetskött och färdiglagade produkter från svensk nötboskap, gris och lamm. Parallellt med detta så arbetar KLS Ugglarps aktivt med hållbart lantbruk, djuromsorg och social hållbarhet. KLS Ugglarps är ett helägt dotterbolag till Danish Crown.

KLS Ugglarps söker en redovisningschef till ekonomiavdelningen med placering på det trevliga huvudkontoret i Lund. Du kommer att leda ett väl sammansvetsat team om 7 medarbetare som har roligt tillsammans och jobbar med ett högt målfokus. Bolaget växer mycket, både organiskt och via förvärv. Att arbeta som redovisningschef på KLS Ugglarps är ett stimulerande jobb med mycket frihet och stor påverkandegrad. Du kommer att arbeta i en snabb och flexibel organisation med korta beslutsvägar och du får möjlighet att aktivt bidra i hela processen. Här får du ett jobb med varierande arbetsuppgifter och stor chans till personlig utveckling.

I rollen rapporterar du till Mette som är CFO. Mette är en engagerad ledare som ser laget före jaget och som har ett stort intresse för verksamheten.

Huvudsakliga ansvarsområden och arbetsuppgifter som Redovisningschef:

• Leda och utveckla personalen
• Ansvara för utveckling av processer, rutiner och automatisering inom ekonomiavdelningen
• Ansvara för och leda hantering av löpande transaktioner, redovisning, bokslut, skatt och moms
• Viss rapportering
• Delaktig i årsbokslutsprocessen
• Delaktig i budgetprocessen
• Diskussionspartner i affärsprocesser såsom transaktioner och förvärv
• Kontakt med revisorer
• Stöd och bollplank till andra avdelningar avseende ekonomiska spörsmål
• Delaktig i projekt inom ekonomiavdelningen

Är det dig vi söker?
Vi söker en erfaren redovisningschef som trivs med att arbeta både övergripande och operativt. I kombination med det har du ett stort intresse för ledarskap. Du är utbildad civilekonom eller motsvarande och är mycket trygg inom redovisning och dess regelverk såsom Swedish GAP och IFRS. Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska. Vi ser även att du har goda kunskaper i affärssystem, rapporteringsverktyg och Excel. Har du erfarenhet av SAP är detta meriterande.

Du är en positiv, prestigelös och serviceinriktad person med stort engagemang i ditt arbete. Du är lösningsorienterad och drivs av ständiga förbättringar och att göra ett bra arbete. Du har en pedagogisk ådra och har lätt för att kommunicera med andra.

Har vi väckt din nyfikenhet och vill du höra mer?
Skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. I den här rekryteringen samarbetar KLS Ugglarps med Mpya Finance. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Kristina Bennet på tel. 070-3755075 kristina.bennet@mpya.se eller Amelie Rijpma på tel. 070-9966176 amelie.rijpma@mpya.se eller Anna Gaetani Nordin på tel. 072-997347 anna.nordin@mpya.se. Ansökan sker via www.mpyafinance.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Redovisningschef till KLS Ugglarps i Lund

Läs mer Apr 4
KLS Ugglarps arbetar tätt med tusentals leverantörer för att skapa en hållbar värdekedja rakt igenom. Företagets koncept utvecklas tillsammans med kunder, från slakteriet till butiken, och innefattar både kvalitetskött och färdiglagade produkter från svensk nötboskap, gris och lamm. Parallellt med detta så arbetar KLS Ugglarps aktivt med hållbart lantbruk, djuromsorg och social hållbarhet. KLS Ugglarps är ett helägt dotterbolag till Danish Crown.

KLS Ugglarps söker en redovisningschef till ekonomiavdelningen med placering på det trevliga huvudkontoret i Lund. Du kommer att leda ett väl sammansvetsat team om 7 medarbetare som har roligt tillsammans och jobbar med ett högt målfokus. Bolaget växer mycket, både organiskt och via förvärv. Att arbeta som redovisningschef på KLS Ugglarps är ett stimulerande jobb med mycket frihet och stor påverkandegrad. Du kommer att arbeta i en snabb och flexibel organisation med korta beslutsvägar och du får möjlighet att aktivt bidra i hela processen. Här får du ett jobb med varierande arbetsuppgifter och stor chans till personlig utveckling.

I rollen rapporterar du till Mette som är CFO. Mette är en engagerad ledare som ser laget före jaget och som har ett stort intresse för verksamheten.

Huvudsakliga ansvarsområden och arbetsuppgifter som Redovisningschef:

• Leda och utveckla personalen
• Ansvara för utveckling av processer, rutiner och automatisering inom ekonomiavdelningen
• Ansvara för och leda hantering av löpande transaktioner, redovisning, bokslut, skatt och moms
• Viss rapportering
• Delaktig i årsbokslutsprocessen
• Delaktig i budgetprocessen
• Diskussionspartner i affärsprocesser såsom transaktioner och förvärv
• Kontakt med revisorer
• Stöd och bollplank till andra avdelningar avseende ekonomiska spörsmål
• Delaktig i projekt inom ekonomiavdelningen

Är det dig vi söker?
Vi söker en erfaren redovisningschef som trivs med att arbeta både övergripande och operativt. I kombination med det har du ett stort intresse för ledarskap. Du är utbildad civilekonom eller motsvarande och är mycket trygg inom redovisning och dess regelverk såsom Swedish GAP och IFRS. Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska. Vi ser även att du har goda kunskaper i affärssystem, rapporteringsverktyg och Excel. Har du erfarenhet av SAP är detta meriterande.

Du är en positiv, prestigelös och serviceinriktad person med stort engagemang i ditt arbete. Du är lösningsorienterad och drivs av ständiga förbättringar och att göra ett bra arbete. Du har en pedagogisk ådra och har lätt för att kommunicera med andra.

Har vi väckt din nyfikenhet och vill du höra mer?
Skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. I den här rekryteringen samarbetar KLS Ugglarps med Mpya Finance. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Kristina Bennet på tel. 070-3755075 kristina.bennet@mpya.se eller Amelie Rijpma på tel. 070-9966176 amelie.rijpma@mpya.se eller Anna Gaetani Nordin på tel. 072-997347 anna.nordin@mpya.se. Ansökan sker via www.mpyafinance.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Lund från Poolia Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Lund från Poolia Sverige AB .

Ekonomiadministratör för uppdrag till Eslövs kommun!

Ekonomiassistent
Läs mer Sep 13
Om tjänsten
Vi söker nu dig som har tidigare erfarenhet av ekonomibranschen samt god systemvana för rollen som ekonomiadministratör. Uppdraget är med start omgående och pågår under 3 månader. Rollen är flexibel och det går bra att jobba mellan 50% till 100% beroende på din situation och överenskommelse med kunden. Låter detta som rollen för dig? Sök redan idag, urval och intervjuer hålls löpande.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
I rollen som ekonomiadministratör arbetar du under kontorstider mellan 50-100% och möjlighet till visst hemarbete finns.

Dina arbetsuppgifter:
• Ekonomiadministrativa frågor av olika slag
• Intern/ externdebiteringar
• Bokföringsordrar
• Daglig kontakt med personer i kommunen via telefon


Vem är du?
Som person är det viktigt att du trivs i en kommunikativ roll eftersom du kommer att ha daglig kontakt med personer i kommunen. Du tycker också att det är roligt att se helheten i ett företag samt är du en lösningsorienterad person med ett stort driv.

För att vara aktuell för tjänsten krävs det att du:
• Har tidigare erfarenhet av en likande roll
• Har goda systemvanor
• Har en avslutad gymnasieexamen
• Talar och skriver svenska samt engelska obehindrat

Varmt välkommen in med din ansökan!

Ansök nu

Junior mjukvarutestare för uppdrag till Axis Communications!

Systemtestare
Läs mer Sep 19
Om tjänsten
Har du ett brinnande intresse för IT och teknik och vill arbeta i projekt med kvalitet? Vi söker juniora profiler som brinner för testning och teknik! Sök tjänsten idag, vi arbetar med ett löpande urval. Tjänsten gäller ett konsultuppdrag, där du inledningsvis blir anställd av Poolia, med stor möjlighet att uppdraget går över i en anställning direkt hos Axis Communications med tiden.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Som testare är du spindeln i nätet och har en avgörande roll för att leverera kvalitet till Axis Communications kunder. Du är med i hela utvecklingsprocessen, från kravspecifikation till slutleverans. Du erbjuds arbete i utvecklingsteam med nära samarbete med utvecklare och jobbar tillsammans med både juniora och seniora testare. Som testare får du vara med och anpassa produkterna efter kundens behov genom att vara med och utveckla och driva testlösningar. Testningen sker manuellt och automatiskt med både scriptade och utforskande metoder. Du kommer att bidra till det innovativa testarbetet på Axis Communications R&D-avdelning som är placerat i Lund.

Vem är du?
Du är troligtvis nyexaminerad högskole- eller civilingenjör med inriktning datateknik, elektroteknik eller jämförbar inriktning. Förutom ditt tekniska intresse har du grundläggande kunskaper inom nätverksteknik. Du har alltså förståelse samt gärna erfarenhet inom; TCP/IP, Routing & Switching, DNS, Proxy & DHCP.

Du har åtminstone grundläggande erfarenhet av testning eller programmering i Linux-miljö. Vi ser gärna att du har erfarenhet inom flera distributioner, samt att du exempelvis har satt upp egna Linux-servrar för hobbyprojekt.

Du uppmuntras att vara nyfiken och kreativ, då innovation är viktigt för Axis Communications. Du har ett genuint intresse för teknik och problemlösning. Du är en kommunikativ person som tycker om att arbeta i team och trivs i en öppen och dynamisk miljö. Egenskaper som krävs för att lyckas i rollen är att du ska vara strukturerad och noggrann.

Du har god kommunikationsförmåga i tal och skrift, både i svenska och engelska.


Om verksamheten
Poolia kan erbjuda flera möjligheter till dig som är ingenjör eller har en teknisk bakgrund. Våra uppdragsgivare finns inom miljö-, energi-, skogs-, fordons-, läkemedels-, livsmedels-, process- och produktionsindustrin. Oavsett om du vill arbeta på ett stort eller litet företag, inom privat eller offentlig sektor, så har vi en tjänst för dig. Vi förenar människor och teknik!

Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på poolia.se.

Ansök nu

Tolkförmedlare/koordinator för uppdrag till Eslövs kommun!

Administrativ assistent
Läs mer Sep 13
Om tjänsten
Vi söker nu en erfaren Tolkförmedlare för uppdrag till Eslövs Kommun. Uppdraget är med start omgående och pågår fram till årsskiftet 2022/2023. Har du erfarenhet av service och ekonomi? Då är detta tjänsten för dig! Sök redan idag, urval och intervjuer hålls löpande.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
I rollen som Tolkförmedlare/koordinator arbetar du likt en kundsupport med att boka tolk till de inom kommunen som har behov och administrera debitering.
Du kommer att ingå i ett team där ni är två personer med samma roll.
Arbetet är enligt överenskommelse mellan 75-100% beroende på vad som passar dig och förlagt under kontorstider måndag till fredag.
Flex och arbete hemifrån är möjligt.


Vem är du?
Du har en avslutad gymnasialutbildning och erfarenhet från kundtjänstliknande arbete. Som person är du social, trevlig, nyfiken och framåt. Självklart älskar du att ge god service!

Vidare har du god erfarenhet av ekonomisystem och hanterar affärssystem i stort utan svårigheter.

Du talar och skriver flytande svenska samt engelska obehindrat.

Varmt välkommen in med din ansökan!

Ansök nu

Teamledare Produktion till Knorr-Bremse Nordic Rail Services i Lund

Produktionsledare, tillverkningsindustri
Läs mer Sep 1
Poolia söker nu en strukturerad och kommunikativ Teamledare Produktion för rekrytering till Knorr-Bremse Nordic Rail Services AB som befinner sig i en tillväxtfas. Tjänsten är tillsvidareanställning på heltid och tillträdesdatum kan anpassas till din nuvarande uppsägningstid.

Är du en ledare som brinner för att leda och utveckla din personal. Som gillar att utveckla de processer som finns, samarbeta med andra avdelningar för att nå de uppsatta målen och föra verksamheten framåt med nya idéer. Då kan detta vara tjänsten för dig.

Välkommen med din ansökan så snart som möjligt då vi löpande gör ett urval för intervjuer.

Om tjänsten
Som Teamledare Produktion fördelar du arbete i ett arbetslag om ca 20 personer inom flera process- och produktflöden inriktad mot service- och eftermarknad.

Tjänsten innebär samarbete med andra Teamledare, kundrepresentanter samt Produktions- och kvalitetstekniker. Du kommer även att ha kontakt med andra delar av Knorr-Bremse koncernen globalt.

Typiska ansvar som kommer med rollen som teamledare är till exempel kompetensförsörjning, kostnadsbudget, arbetsmiljö och att leveransplaner följs. Du är delaktig i lönesättning, personalfrågor och rehabiliteringar och ser till att processer följs och mål uppnås.

Du ingår i ledningsgruppen för produktion och rapporterar till Production Manager.

Vem är du?
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet som chef eller Teamledare inom ett processtyrt producerande bolag. Vi ser det som mycket meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta i en servicemiljö.

Du har troligen en teknisk eftergymnasial utbildning från högskola/universitet eller YH/KY utbildning alternativt att du har motsvarande kunskap genom flerårig erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.

Du är en naturlig ledare som är skicklig på att motivera personalen och säkerställa en effektiv produktion. Du har förmågan att se hela flödet gällande service och eftermarknad för att därigenom kunna utveckla värdekedjan och skapa effektivitet samt nöjda intressenter. Du har också god förmåga att samarbeta över avdelnings- och uppdragsgränser.

Vi vill att du har ett allmänt teknikintresse. Kunskap och erfarenhet av LEAN och ständiga förbättringar ger dig bra förutsättningar för att klara tjänsten. Du ansvarar för att de KPI:er som finns på avdelningen uppnås och följs upp. Vidare hoppas vi att du tycker om att hitta nya tekniska lösningar för att skapa mervärde och konkurrensfördelar och du ser IT som ett stöd i ditt arbete.

Som person är du professionell, kommunikativ, tydlig, strukturerad och har förmågan att skapa goda och långsiktiga relationer både internt och externt. Vi vill att du är stresstålig och flexibel samt lösningsorienterad. Du är också förtroendeingivande och analytisk samt har god förståelse för olika strategiska, taktiska och operativa frågeställningar inom processtyrd produktion (gärna i en servicemiljö).

Du är flytande i svenska i tal och skrift och kommunicerar obehindrat på engelska i tal och skrift.

Vidare behärskar du Office-paketet och har goda kunskaper i Excel. Tidigare erfarenhet av SAP är värdefullt.

Om verksamheten
Knorr-Bremse är den globala marknadsledaren för bromssystem och en ledande leverantör av andra säkerhetskritiska tåg- och kommersiella fordonssystem. Knorr-Bremses produkter bidrar på ett avgörande sätt till ökad säkerhet och energieffektivitet både på järnvägsspår och vägar runt om i världen. Fler än 30.000 anställda på över 100 platser i mer än 30 länder använder sin kompetens och motivation för att tillfredsställa kunder över hela världen med produkter och tjänster. År 2021 genererade Knorr-Bremses två divisioner tillsammans intäkter på 6,7 Miljarder EUR. I 115 år har företaget varit branschinnovatör och drivit innovation inom mobilitet och transportteknik med integrerade systemlösningar. Knorr-Bremse är ett av Tysklands mest framgångsrika industriföretag och verksam inom de viktigaste globala megatrenderna: Urbanisering, hållbarhet, digitalisering och mobilitet.

Läs mer på https://www.knorr-bremse.com/en/

Ansök nu

Redovisningsassistent på 50% till Nordic Concrete!

Redovisningsekonom
Läs mer Sep 16
Om tjänsten
Nu söker vi en Redovisningsassistent till Nordic Concrete i Löddeköpinge. Uppdraget är med start omgående och förväntas pågå i 3 månader med chans till förlägning. Tjänsten är på deltid om 50% med flexibla arbetstider. Är du en nyfiken person som brinner för ekonomi? Då kan detta vara tjänsten för dig!

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Som Redovisningsassistent kommer du att stötta bolagets ekonomifunktion genom att hantera leverantör- och kundreskontra, avstämningar och rapporteringar. Du kommer dessutom vara behjälplig i bolagets månadsrapportering samt hantera övrig administration. Systemen som används är Visma, Bygglet, Fortnox samt Bidcon. Du kommer att ingå i ett mindre team bestående av en redovisningsekonom och två löneassistenter.

Arbetsuppgifter:
• Löpande redovisning
• Kund- och leverantörreskontra
• Behjälplig vid månadsrapportering
• Avstämning av RR och BR
• Fakturahantering
• Rapportering av moms och arbetsgivaravgifter
• Övrig administration

Du kommer att vara placerad hos Nordic Concrete på Kontorsvägen 10 i Löddeköpinge med flexibla arbetstider.



Vem är du?
Vi söker dig som är noggrann, flexibel, positiv och har god samarbetsförmåga. Vi tror att du har något års arbetslivserfarenhet av redovisningsarbete och att du har hanterat majoriteten av ovan nämna arbetsuppgifter. Du har en eftergymnasial utbildning i ekonomi och erfarenhet av att arbeta i ett ekonomisystem samt goda kunskaper i Excel. Till din fördel har du dessutom erfarenhet av Visma, Bygglet, Fortnox eller Bidcon. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet och vi välkomnar både juniora och seniora profiler att söka.

Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska.

Varmt välkommen in med din ansökan!

Ansök nu