Lund: Projektingenjör till internationellt bolag

Hitta ansökningsinfo om jobbet Projektingenjör till internationellt bolag i Lund. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Lund inom den kategorin.

Publicerad: 2022-09-21 // Varaktighet: Heltid

Om företaget
Vill du bli en del av ett minde entreprenadbolag som arbetar internationellt mot den marina branschen? Vår kund behöver nu förstärka sin projektorganisation med en projektingenjör med projektledarambitioner och erbjuder en bred roll med goda utvecklingsmöjligheter. Du kommer få möjligheten att arbeta med mindre såväl som större projekt gällande renoverings-, och nybyggnationsprojekt av interiör till passagerar-, och kryssningsfartyg.
Tjänsten är inledningsvis ett konsultuppdrag där du kommer bli anställd som konsult hos EMPLOID, med mycket goda möjligheter att bli överrekryterad därefter. Mer information om företaget ges vid en telefonintervju.
Om rollen
Som en del av vår kunds projektorganisation blir du en del av ett team som värderar dina kompetenser och satsar på din utveckling. På vägen mot att ta dig an en projektledarroll kommer du börja arbeta som projektingenjör där du kommer vara involverad i och stötta projektledare i kundprojekt världen över. Syftet är att du ska få möjligheten att följa med ut och lära dig hur projekten ser ut och fungerar, stötta vid upphandling av material och inredning, assistera vid offerter och kalkyler, samt närvara vid möten och vara delaktig i projektförberedelser. I takt med att du blivit varm i kläderna och lärt dig arbetet kommer du ta dig an mindre projekt självständigt, för att med tiden få fullständigt ansvar för hela projektprocessen från början till slut med hänsyn till kvalité och leveranstid. Mer ingående innebär tjänsten:
- Att stötta projektledare genom hela projektprocessen
- Med tiden ansvara för-, och leda små som stora projekt
- Kontakt med kunder, leverantörer och hantverkare
Då tjänsten kommer i perioder innebära mycket resor, behöver du vara redo att med relativt kort varsel bege dig i väg efter behov.
Om dig
Vi söker dig som är i början av din karriär och har ambitioner om att ta dig an en projektledarroll med tiden. Du trivs att arbeta i en flexibel organisation där du kan anpassa dig efter rådande och förändrade förutsättningar, och har en förståelse för att det viktigaste är att arbetet blir slutfört i tid. Du tar ett stort eget ansvar för ditt arbete, och kan arbeta självständigt efter bestämda tidsramar. Ett gott samarbete med dina kollegor är för dig viktigt, och du ställer därför gärna upp när så behövs. Du förstår att för att sätta dig in i arbetet behöver du vara hungrig efter ny kunskap, och du är inte heller rädd för att ta egna initiativ.
För tjänsten är det viktigt med:
- Högskole-, eller civilingenjörsutbildning inom industriell ekonomi, el, design, mekanik eller motsvarande
- Flytande i engelska, svenska är meriterande
- Kunskaper i AutoCAD
- Körkort B
- Intresse av den marina branschen är meriterande
Övrig information
Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid, konsultuppdrag
Plats: Lund
Arbetstider: 08.00-17-00, resor kan förekomma
Lön: Enligt överenskommelse
Om du har frågor om tjänsten ber vi dig att maila info@emploid.se så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!
Sökord: Ingenjör, civilingenjör, projektingenjör, projektledare, nyutexaminerad, marinbransch, rekrytering, konsultuppdrag, Malmö, Lund, Eslöv

Alla platsannonser →

Andra jobb i Lund som Civilingenjör, bygg

Nedan visas andra jobb i Lund som Civilingenjör, bygg.

Project engineer

Läs mer Jun 14
About the company
ScanMarine is a contracting company within the marine industry. Their projects vary from smaller restoration and repair projects of the interior design on ships, to complete interior decor packages for newly produced passenger-, and cruise ships. Their clients are shipping companies and shipyards all around the world.
EMPLOID is assisting ScanMarine in their recruitment process in helping them find a project engineer with ambitions to take on a project management position over time to strengthen the project organization. You will be stationed in ScanMarine’s new headquarters in Eslöv, Sweden. ScanMarine offers an attractive and broad position in a company with opportunities for development. You will initially be employed as a consultant through EMPLOID, with great possibilities to get hired by ScanMarine thereafter.
EMPLOID is a member of Kompetensföretagen, an employer organization within Almega. Almega is included in Svenskt Näringsliv. For more information, visit www.kompetensforetagen.se and www.almega.se.
Job duties
You will, as project engineer, initially be involved-, and support project managers in projects all over the world. You will follow the project managers into the field so as to gain a better understanding of how the work is done, support in material and decor tendering, become acquainted with the suppliers, assist with bids and calculations, attend meetings, and gain a closer understanding of the preparations of the projects. As you gradually learn the work you will take on responsibility for smaller projects and step into the role as project manager where you have full responsibility for the whole process in relation to quality and deadlines.
Example of tasks and responsibilities:
- Support the project managers through the process
- In time take on responsibility and lead small as well as major projects
- Contact with clients, suppliers, and workers
At times the position will entail a significant number of travels, and you will be required to be able to leave at a short notice when needed.
Qualifications
You have a degree in civil engineering within electrical engineering, design, industrial economy, mechanical engineering, or an equivalent engineering degree. If you lack a degree in engineering, but can through work life experience demonstrate comparable competences it will be regarded as a degree in engineering. You are fluent in English, both in written and spoken word. Furthermore, it is important with:
- Knowledge in Auto CAD
- Driver’s license B
- An interest in the marine industry is meritorious
- Experience of similar roles is meritorious
- Skills in Swedish is meritorious
Personal profile
We believe that you are in the beginning of your career, and have ambitions to take on a project management position in time. You are flexible, and understand that it is of utmost importance that your work and projects get done on time. Therefore, you can easily adapt to existing as well as altered conditions. You take responsibility for your work, and can independently move your projects ahead according to deadlines. You value teamwork with your colleagues, and support them whenever you can. In order to learn and acquire necessary skills, you understand that you will need to take initiative and be hungry for new knowledge.
Additional information
Start: According to agreement
Duration: Full time, consulting position
Location: Eslöv, Sweden
Hours: 08.00-17.00
Pay: According to agreement


You are welcome to email the recruiter responsible for this recruitment process, Anna Svensson, at anna.svensson@emploid.se if you have any questions. Please specify the advert title in the subject line.
We highly recommend you apply for this position as soon as possible. Our selection process is continuous, and the recruitment process might be completed before the advert closes.
Welcome with your application!
Search words: Engineer, project engineer, project manager, civil engineer, marine industry, recruitment, Malmö, Lund, Eslöv, Sweden

Ansök nu

Strategisk fastighetsutvecklare till Lund

Läs mer Apr 22
Som ett av Sveriges största fastighetsbolag möter vi våra kunder och partners där de är. I förvaltning och utveckling av effektiva och attraktiva kunskapsmiljöer, genom tjänster och produkter som förenklar för studenter och forskare, och i skapandet av hållbara campus som en tillgång för hela samhället. Genom erfarenhet och innovation skapar vi förutsättningar för framgångsrik forskning och utbildning. Tillsammans lyfter vi Sverige som kunskapsnation.

?Strategisk fastighetsutvecklare till Lund
Som ett av Sveriges största fastighetsbolag möter vi våra kunder och partners där de är. I förvaltning och utveckling av effektiva och attraktiva kunskapsmiljöer, genom tjänster och produkter som förenklar för studenter och forskare, och i skapandet av hållbara campus som en tillgång för hela samhället. Genom erfarenhet och innovation skapar vi förutsättningar för framgångsrik forskning och utbildning. Tillsammans lyfter vi Sverige som kunskapsnation.

Vill du bidra med din kompetens och med initiativ till värdeskapande, långsiktig och hållbar utveckling i ett av landets mest spännande fastighetsbolag - och samtidigt själv få möjlighet att utvecklas? Är du en drivande relationsskapare med stort kundfokus och erfarenhet av affärsansvar? Då kanske du är den vi söker!

Ditt uppdrag
Akademiska Hus är ett av landets mest spännande fastighetsbolag. Genom kundfokus, erfarenhet och innovation skapar vi förutsättningar för framgångsrik forskning och utbildning. Lund och Malmö Campus har en sammanlagd yta av ca 380 000 kvm - huvudsakligen undervisningslokaler, kontor och laboratorier. Som vår nya strategiska fastighetsutvecklare har du det viktiga uppdraget att utveckla våra campus och fastighetsbestånd i dialog med våra hyresgäster. Det är viktigt att du är lyhörd för hyresgästerna och engagerad i deras verksamhet samtidigt som du har fokus på affären.

Ditt ansvar är bland annat att:

* Ta fram långsiktiga och hållbara campus- och utvecklingsplaner i nära samarbete med våra hyresgäster och kollegor.
* Identifiera, bereda och efter beslut driva utredningsarbete och utvecklingsidéer.
* Driva långsiktiga utvecklingsprojekt i tidiga skeden, ta fram detaljplaner, stötta med myndighetskontakter och medverka som sakkunnig i byggprojekt avseende gestaltningsfrågor.
* Ansvara för vissa större fastighetsutvecklingsprojekt med ansvar för att ta fram investeringsunderlag, säkra hyresaffär och övergripande leda affären i mål.
* Utgöra bollplank avseende gestaltningsfrågor.
* Upparbeta och underhålla relationer med Lunds universitet, Malmö universitet och övriga relevanta intressenter.
* Upparbeta och bibehålla kontakt och relation med kommun och näringsliv när det gäller fastighetsutvecklingsfrågor.
* Upphandla experter och underkonsulter, koordinera och leda dessa samt vara en god beställare i kravställning och uppföljning.


Som strategisk fastighetsutvecklare tillhör du Fastighetsenheten där du samarbetar med kollegor inom bland annat förvaltning och projektledning. Du rapporterar till vår fastighetschef, Anna Rosling Wendt, som du också kommer ha ett nära samarbete med.

Ditt bidrag
För att vara framgångsrik i rollen ska du vara van att leda arbete där många olika aktörer är involverade. Du är socialt kompetent och har lätt för att ta initiativ och trivs med att samverka och skapa nätverk. Som person har du starka sociala samt kommunikativa färdigheter och en god förmåga att navigera i en akademisk organisationsstruktur. Din förmåga att kommunicera information i kombination med din utvecklade strategiska analys och din goda förhandlingsförmåga gör att du når resultat med hög kvalité för berörda parter. Du har akademisk utbildningsbakgrund, gärna arkitekt MSA SAR i kombination med erfarenhet från fastighetsbranschen.

Vi erbjuder dig
En unik chans att påverka och bidra till framtidens utveckling av campus och du får möjlighet att växa i en kunskapsstark organisation. Vi har ett stort nationellt utbyte och du får tillgång till ett stort kontaktnät med både kollegor och kunskaper från Luleå i norr till Malmö i söder. Att lära och tänka nytt är en del av vårt DNA. Därför arbetar vi gärna i tvärfunktionella team och genom mentorskap, coachning, samverkan och erfarenhetsutbyte utvecklas vi ständigt. Hållbarhet är ledstjärna i allt vi gör och hållbara blir vi tillsammans. Så förutom goda anställningsförmåner erbjuder vi därför alla olika typer av initiativ inom friskvård och hälsa.

Kontaktinformation
Vill du ha mer information om tjänsten är du välkommen att höra av dig till Fastighetschef Anna Rosling Wendt, tel. 070-6293217 anna.roslingwendt@akademiskahus.se
Har du frågor angående rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Rekryteringskonsult Patrik Nordberg, tel. 0703-774607 patrik.nordberg@jeffersonwells.se alt. Rikard Karlsson på 0709-316318 rikard.karlsson@jeffersonwells.se

Vi arbetar med löpande urval så välkommen med din ansökan så snart som möjligt, dock senast 16 maj.

OBS! Ansökan ska göras på www.akademiskahus.se

Ansök nu

Fastighetsförvaltare med erfarenhet för fastighetsutveckling.

Läs mer Apr 19
Som en av Sveriges största fastighetsbolag mötet vi våra kunder och partners där de är. I Förvaltning och utveckling av effektiva och attraktiva kunskapsmiljöer, genom tjänster och produkter som förenklar för studenter och forskare, i skapandet av hållbara campus som en tillgång för hela samhället. Genom erfarenhet och innovation skapar vi förutsättningar för framgångsrik forskning och utbildning. Tillsammans lyfter vi Sverige som kunskapsnation.

Är du en driven och engagerad person med stort kundfokus som vill jobba med fastighetsförvaltning och affärsutveckling i ett av landets mest spännande fastighetsbolag? Vi söker nu en erfaren fastighetsförvaltare som brinner för utveckling och som attraheras av dynamiska samarbeten och moderna forsknings- och undervisningsmiljöer till vårt förvaltningsområde i Alnarp, inom Fastighetsavdelning Ultuna/Alnarp/Gävle.

Ditt uppdrag
I din roll bidrar du till Akademiska Hus uppdrag genom att medverka proaktivt i utvecklingen av våra campusområden med särskilt fokus på intäktssidan och säkerställande av långsiktigt god värdeutveckling av fastighetsbeståndet som även innefattar studentbostäder. Tillsammans med ditt team och dina kunder ansvarar du för idéskapande, planering och utveckling av campusområdets fastigheter för långsiktiga lönsamma affärer och nöjda kunder. Som fastighetsförvaltare har du ett fullt affärs- och resultatansvar för ditt förvaltningsområde. I det dagliga arbetet har du stort fokus på kundens upplevelse av våra lokaler och leveranser.
Du har ett övergripande ansvar för våra kundkontakter och du arbetar löpande med att omförhandla hyreskontrakt, skriva avtal samt hålla ihop affären runt anpassningar i lokalerna och vissa fastighetsutvecklingsprojekt med ansvar för att ta fram investeringsunderlag, säkra hyresaffär och övergripande leda affären i mål. Fastighetsförvaltaren har ett nära samarbete med tekniska förvaltare, strategiska fastighetsutvecklare och kollegorna inom projektenheten. På orten finns också drifttekniker och driftingenjörer. Fastighetsförvaltaren rapporterar till fastighetschefen.

Vi erbjuder
På Akademiska Hus blir du välkomnad in i en stimulerande miljö med en vänlig företagskultur och spännande arbetsuppgifter. Du ges från början ett stort ansvar på vägen mot vårt gemensamma mål - att skapa attraktiva kunskapsmiljöer. Här får du en unik chans att påverka och bidra till framtidens utveckling av campus och du får möjlighet att växa i en kunskapsstark organisation.
Att lära och tänka nytt är en del av vårt DNA. Därför har alla våra kollegor tydliga uppdrag och genom mentorskap, coachning, samverkan och erfarenhetsutbyte utvecklas vi ständigt. Vi har ett stort nationellt utbyte och du får tillgång till ett stort kontaktnät med både kollegor och kunskaper från Luleå i norr till Malmö i söder. Hållbarhet är ledstjärna i allt vi gör. Och hållbara blir vi tillsammans. Vi vet att våra medarbetare är avgörande för vår framgång och erbjuder därför alla olika typer av initiativ inom friskvård och hälsa.
Vi är nyfikna på varandras olika perspektiv och vet att våra olika personligheter, kompetenser och erfarenheter gör oss bättre. Vi arbetar gärna i tvärfunktionella team. Tillsammans lyfter vi varandra och stärker Sverige som kunskapsnation.
?
Ditt bidrag
Har du läst så här långt, så inser du nog rollens tjusning och utmaningar. Vi söker dig som, utöver relevant eftergymnasial utbildning, har minst ett par års erfarenhet av fastighetsbranschen med inriktning på förvaltning, utveckling och affär - och att du därmed har erfarenhet av kundansvar, hyresförhandling, avtalsskrivning, budgetering samt beredning av beslutsunderlag för investeringsprojekt. Tjänsten kräver vidare att du uttrycker dig väl i svenska i tal och skrift samt att du behärskar engelska då vi verkar i en internationell miljö på våra campusområden. B-körkort är nödvändigt.
Genom ditt sätt att vara bidrar du med nya initiativ, samverkan och stort engagemang. Du trivs i ett uppdrag där du tillsammans med andra strävar aktivt mot gemensamma mål och där det finns förväntningar på affärsmässighet i allt vi gör. Du bidrar till goda relationer med kund och inom teamen genom god kommunikation med fokus på upplevelse, service och samarbete. I en nyckelroll som denna får du möjlighet att bidra med utveckling samtidigt som du sitter nära det praktiska genomförandet.
Som person är du drivande och engagerad, har ett strukturerat arbetssätt och är van vid att arbeta självständigt. Eftersom rollen innebär mycket samverkan är det avgörande att du har lätt för och trivs med att etablera goda relationer, att du är lyhörd, och kommunikativ - att du har servicekänsla och kundfokus men samtidigt är affärsmässig. Vi värdesätter prestigelöshet, samarbetsförmåga, men också goda ledaregenskaper även om detta inte är en chefsroll. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Placeringsort
Alnarp

Är du nyfiken?
Varmt välkommen med din ansökan, ladda gärna upp ditt CV och ditt personliga brev redan idag! Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag som är den 15 maj 2022. I den här rekryteringen samarbetar vi med Jefferson Wells. För mer information, välkommen att kontakta Patrik Nordberg på patrik.nordberg@jeffersonwells.se

OBS! Ansökan görs på akademiskahus.se

Ansök nu

P 7 söker Handläggare Infrastruktur till Revinge garnison

Läs mer Apr 23
Du är placerad i regementsstaben på Södra skånska regementet P 7 som också har garnisonsansvaret för Revinge garnison där enheter ur flera olika förband i Försvarsmakten (FM) ingår.  Din huvuduppgift som handläggare Infrastruktur är att arbeta med utvecklingsfrågor och vidmakthållande av Revinge garnisons infrastruktur byggnader, mark, skog, skjut- och övningsfält.

Arbetsuppgifter:

Du ingår i en grupp som sammanhåller behovet av ny-, om- och tillbyggnation på P 7 samtliga verksamhetsplatser i Skåne. Ni samordnar och utreder nyttjandet av lokaler inom Revinge garnison. Du stödjer med uppgiften att genomföra analysarbete inom infrastruktur, beställningar, budgetering och överenskommelser med Fortifikationsverket (FortV) avseende verksamhetsanpassning på P 7  byggnader och lokaler. Du deltar i möten inom infrastruktur inom garnisonen, och projekt med Högkvarteret (HKV), Arméstaben, Lokalplaneringsenheten (LplE), Anläggningsenheten (AnlE), Fortifikationsverket (FortV) och civila entreprenörer. Kontakter förekommer också med Länsstyrelser, kommuner och övriga fastighetsägare. Resor förekommer inom tjänsten.

Du är en av P 7:s  kontaktpersoner inom infrastruktur gentemot alla aktörer verkande inom Revinge garnison, och samverkar med HKV, Arméstaben, LplE, AnlE och FortV.

Du deltar i FM årligen återkommande fastighetsberedningar och möten

Du utreder och stödjer förbandets behov av anläggningar, lokaler och utrymmen på samtliga verksamhetsplatser

Du stödjer vid samordning av infrastrukturella behov till övriga förband verkande inom garnisonen med behov av anläggningar, lokaler och utrymmen på samtliga verksamhetsplatser.

Du Stödjer ekonomisk uppföljning avseende lokalanpassningar avseende vidmakthållande åtgärder på byggnader och utbildningsanordningar.

Du deltar i samverkan med samtliga förband inom Revinge Garnison

Kvalifikationer:


• Svensk medborgare
• B-körkort
• Eftergymnasial utbildning inom fastighetsförvaltning, lokalplanering, byggnadsingenjör, stadsplanering eller utbildning som bedöms likvärdig
• God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift

Meriterande:


• Kännedom om försvarsmaktens verksamhet
• Erfarenhet av projektarbete
• Förmåga och erfarenhet av att planera, samordna och beställa tjänster inom fastighetsdrift

Personliga egenskaper:

Som person är du positiv, engagerad och serviceinriktad.

Du är säkerhetsmedveten, ansvarsfull och målmedveten i ditt arbete och uppskattar att arbeta i team i nära samarbete med kollegor.

Du är anpassningsbar och lösningsorienterad för att kunna ställa om, utifrån förändrade behov eller verksamhetens planering.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Upplysningar om tjänsten: Chef infrastruktur vid Revinge garnison Mj Patrik Rönqvist nås via vxl 0505-451000

Övrigt:

Civil arbetstagare i FM. Tillsvidare anställning, 6 månaders provanställning, med arbetsort Revingehed.

Beräknat startdatum/tillträde 2022-08-08 eller enligt ök.

Välkommen med din ansökan senast 2022-05-15

Fackliga representanter

Nås via FM vxl. 0505-451000, eller företrädesvis via mailadresser nedan.

OFR-O: of-P 7@mil.se

OFR-S: senadin.sela@mil.se

SEKO: seko-P 7@mil.se

SACO: saco-revinge-P7@mil.se


Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats.
--------------------------------------------------------
Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet:

Södra skånska regementet kallas också för P 7. P står för pansar eftersom regementet främst använder sig av pansarfordon. Vi genomför en militär grundutbildning för värnpliktiga i markstrid, mekaniserad och motoriserad strid med stöd av våra huvudfordon som är: stridsvagn 122, stridsfordon 9040C och pansarterrängbil 360.

P 7 har heltid- och deltidsanställd personal som tjänstgör i sina olika befattningar nationellt och internationellt.

I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv.

En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap.
Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning.

Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas.

Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

Ansök nu

Andra jobb i Lund från Emploid AB

Nedan visas andra jobb i Lund från Emploid AB .

Innesäljare

Innesäljare
Läs mer Aug 8
Om företaget
Vill du ingå i ett företag under stark tillväxt? Har du ett tekniskt intresse och trivs i roller som innebär en hög grad av service, rådgivning och administration? EMPLOID hjälper just nu JAFO AB att rekrytera en innesäljare!
JAFO AB ingår som ett självständigt bolag i koncernen BLS Industries AB. JAFO utvecklar och säljer VVS-produkter, främst inom området för golvavlopp. De har flera nya produktnyheter under introduktion och det är därför en mycket spännande period för en medarbetare att komma in i företaget. Det är framför allt varumärket Unidrain som är under expansion och som kräver utökade resurser där det behövs stor kapacitet på deras avdelning i Lund för kundservice och teknisk support.
För mer information om företaget besök:
www.jafo.eu
www.unidrain.se
www.blsindustries.se
Om tjänsten
I rollen som innesäljare kommer du tillhöra ett mindre team som tillsammans arbetar för att ge JAFO:s kunder bästa möjliga service. Du och dina kollegor ansvarar för två ansvarsområden: orderhantering och infomailen. Mer konkret innebär dessa två ansvarsområden:
- Hantera olika in kommande orderförfrågningar, och registrera dessa i affärssystemet Microsoft AS Dynamics enligt deadlines
- Ansvara för inkommande samtal kopplade till säljlinjen och teknisk support
- Kontakt med kunder över e-post där du fungerar som informatör och rådgivare rörande JAFO:s produkter samt priser, leveranstider och leveransvillkor
- Stötta företagets utesäljare
- Hantera reklamationer och returer
- Utarbeta offerter
- Övrig administration
Om dig
För att trivas och vara framgångsrik i rollen som innesäljare på JAFO behöver du ha ett intresse av bygg-, och VVS-branschen och en vilja att lära dig produkterna varför vi gärna ser att du har erfarenhet av dessa områden. Du kan ha arbetat i detaljhandeln, som ordermottagare, innesäljare, kundservicemedarbetare eller liknande roll som bedöms relevant för tjänsten. Därutöver är det för rollen viktigt med:
- 2-3 års erfarenhet av serviceorienterade roller
- God datorvana är ett krav. Erfarenhet av att arbeta i ett affärssystem och Excel är meriterande
- Goda kunskaper i svenska och engelska i tal såväl som skrift
- Körkort B. Truckkort är meriterande
Som person har du en positiv inställning till ditt arbete, och hugger tag i dina uppgifter med ett gott humör. Du har ett proaktivt förhållningssätt, och besitter en förmåga att prioritera i ditt arbete även under stressiga situationer. Du drivs av att hålla flera bollar i luften samtidigt, och du förstår vikten av ett gott samarbete med dina kollegor.
Övrig information
Start: Enligt överenskommelse
Plats: Lund
Omfattning: Heltid
Arbetstider: mån-fre 8.00-16.30
Lön: Enligt överenskommelse
Om du har frågor om tjänsten ber vi dig att maila info@emploid.se så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!
Sökord: Innesälj, kundservice, säljsupport, VVS, orderadministration, logistik, lager, bygg, rekrytering, Lund, Malmö

Ansök nu

Hårdvaruspecialist / Hårdvarutekniker

IT-tekniker/Datatekniker
Läs mer Jul 14
Om företaget
Consafe Logistics är Europas ledande leverantör av lagerhanteringssystem. Vi levererar tillförlitliga, flexibla och smarta lösningar som skapar konkurrensfördelar för våra kunder över hela världen.
Med hjälp av vår expertis inom lagerhantering och ett starkt kundfokus levererar vi hållbara lösningar som passar alla lager, oavsett volym och komplexitet. Vi fokuserar på att optimera kundernas verksamhet och i kombination med mjukvaruutveckling i världsklass, ger det våra kunder en konkurrenskraftig fördel. Det har vi gjort sedan 1978.
Consafe Logistics-koncernen har 400 anställda och huvudkontoret är placerat i Lund. Vi arbetar med våra globala kunder via våra lokala kontor i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Nederländerna, Polen och Storbritannien. www.consafelogistics.com
Om tjänsten
Som tekniker inom hårdvara hos Consafe Logistics arbetar du nära både kunder och den interna organisationen. Detta då hårdvara supporterar hela verksamheten avseende hårdvaruleveranser. Consafe Logistics mission är att optimera sina kunders logistikflöden med hjälp av vårt egenutvecklade lagerhanteringssystem Astro WMS® och rätt hårdvara för kundernas lagerprocesser såsom truckdatorer, handdatorer, röstterminaler, skanners och etikettskrivare. Du kommer att ha ansvar för installation, konfiguration, leverans, implementering, support och service i samarbete med övriga i hårdvaruteamet. Vi räknar även med att din erfarenhet och personliga egenskaper kommer att bli ett viktigt bidrag till att stärka teamet och ytterligare förbättra våra processer.
Du agerar spindeln i nätet till våra kunder och fyller en viktig representerande och kontaktintensiv roll såväl internt som externt. Det är en mycket omväxlande roll där stor vikt läggs vid eget ansvar och god förmåga att samarbeta och samspela med övriga medarbetare i teamet. Du kommer framförallt arbeta med våra produkter från större tillverkare som exempelvis hårdvara från Honeywell & Zebra uppkopplade i trådlösa nätverk och ibland med MDM system från SOTI.
Tjänsten är en rekrytering där anställningen ingås med Consafe Logistics men EMPLOID driver urvalsprocessen.
Om dig
För att vara aktuell för tjänsten krävs följande:
- Erfarenhet av hårdvara och support från roller som It-tekniker, teknisk support, drifttekniker eller roller med motsvarande arbetsuppgifter
- Kunskap inom hårdvara, nätverk och IT-miljöer
- Konfiguration av OS såsom Embedded Windows (IoT) eller Android är meriterande
- Det är meriterande om du har kunskaper inom C++ och Python
- God förståelse för kundkontakt och ärendehantering
- Flytande i svenska och engelska
Som person är du serviceminded, har ett stort tekniskt intresse och brinner för att lösa tekniska problem. Du har ambitionen att alltid leverera goda resultat och ser till att hjälpa kunderna till varje pris. Du har en arbetsmetodik som genomsyras av struktur, vilket hjälper dig att självständigt driva ditt arbete framåt men som även möjliggör samarbete med dina kollegor.
Övrig information
Start: Enligt överenskommelse
Plats: Lund
Arbetstid: Kontorstider vardag
Lön: Enligt överenskommelse


Om du har frågor om tjänsten ber vi dig att maila info@emploid.se så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!


Sökord: It-Support, It-tekniker, Supporttekniker, support specialist, support, teknisk support, hårdvara, nätverk, server, heltid, Lund, Malmö, Helsingborg, rekrytering

Ansök nu

Project engineer

Civilingenjör, bygg
Läs mer Jun 14
About the company
ScanMarine is a contracting company within the marine industry. Their projects vary from smaller restoration and repair projects of the interior design on ships, to complete interior decor packages for newly produced passenger-, and cruise ships. Their clients are shipping companies and shipyards all around the world.
EMPLOID is assisting ScanMarine in their recruitment process in helping them find a project engineer with ambitions to take on a project management position over time to strengthen the project organization. You will be stationed in ScanMarine’s new headquarters in Eslöv, Sweden. ScanMarine offers an attractive and broad position in a company with opportunities for development. You will initially be employed as a consultant through EMPLOID, with great possibilities to get hired by ScanMarine thereafter.
EMPLOID is a member of Kompetensföretagen, an employer organization within Almega. Almega is included in Svenskt Näringsliv. For more information, visit www.kompetensforetagen.se and www.almega.se.
Job duties
You will, as project engineer, initially be involved-, and support project managers in projects all over the world. You will follow the project managers into the field so as to gain a better understanding of how the work is done, support in material and decor tendering, become acquainted with the suppliers, assist with bids and calculations, attend meetings, and gain a closer understanding of the preparations of the projects. As you gradually learn the work you will take on responsibility for smaller projects and step into the role as project manager where you have full responsibility for the whole process in relation to quality and deadlines.
Example of tasks and responsibilities:
- Support the project managers through the process
- In time take on responsibility and lead small as well as major projects
- Contact with clients, suppliers, and workers
At times the position will entail a significant number of travels, and you will be required to be able to leave at a short notice when needed.
Qualifications
You have a degree in civil engineering within electrical engineering, design, industrial economy, mechanical engineering, or an equivalent engineering degree. If you lack a degree in engineering, but can through work life experience demonstrate comparable competences it will be regarded as a degree in engineering. You are fluent in English, both in written and spoken word. Furthermore, it is important with:
- Knowledge in Auto CAD
- Driver’s license B
- An interest in the marine industry is meritorious
- Experience of similar roles is meritorious
- Skills in Swedish is meritorious
Personal profile
We believe that you are in the beginning of your career, and have ambitions to take on a project management position in time. You are flexible, and understand that it is of utmost importance that your work and projects get done on time. Therefore, you can easily adapt to existing as well as altered conditions. You take responsibility for your work, and can independently move your projects ahead according to deadlines. You value teamwork with your colleagues, and support them whenever you can. In order to learn and acquire necessary skills, you understand that you will need to take initiative and be hungry for new knowledge.
Additional information
Start: According to agreement
Duration: Full time, consulting position
Location: Eslöv, Sweden
Hours: 08.00-17.00
Pay: According to agreement


You are welcome to email the recruiter responsible for this recruitment process, Anna Svensson, at anna.svensson@emploid.se if you have any questions. Please specify the advert title in the subject line.
We highly recommend you apply for this position as soon as possible. Our selection process is continuous, and the recruitment process might be completed before the advert closes.
Welcome with your application!
Search words: Engineer, project engineer, project manager, civil engineer, marine industry, recruitment, Malmö, Lund, Eslöv, Sweden

Ansök nu

Account Manager till Lund/Hässleholm

Account manager
Läs mer Maj 17
Om företaget
Vi har fått förnyat förtroende att hjälpa vår kund att hitta en account manager till deras kontor i Lund. Företaget är ett av Nordens största konsultföretag inom IT och kommunikation. Dom arbetar med spännande kunder inom olika branscher där det utvecklas högteknologiska lösningar med hjälp av ny innovation. Deras vision är att vara ett bolag med landets främsta experter inom IT och kommunikation. Mer information om bolaget kommer senare i processen.
Om rollen
Vår kund utökar sin verksamhet, och söker därför en Account Manager som dels kommer proaktivt skapa och utveckla nya affärsmöjligheter, dels vidareutveckla affärsrelationer och samarbeten med en befintlig kundbas. Du kommer vara med och starta upp verksamheten i Hässleholm, där vår kund idag har flera starka samarbeten, men du kommer även stötta upp på kontoret i Lund någon gång i veckan. Du ansvarar för hela försäljningsprocessen från början till slut men arbetar tätt tillsammans med övrig säljkår, regionsansvariga samt rekryteringsansvariga. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat ansvar för kundavtal, kundrelationer och kundutveckling baserat på en egen säljbudget. Dina uppgifter innebär bland annat att aktivt söka nya kundrelationer, formulera och utforma modernt offert- och marknadsmaterial.
Ditt engagemang, din affärsmässighet och en hög aktivitetsnivå kommer bidra till din framgång som Account Manager. Du kommer därför ha en hög närvaro ute hos kund där du ser till att skapa rätt förutsättningar för ett lyckat samarbete. Utöver detta kommer du även arbeta med prospektering och traditionell säljadministration där du kommer få stöttning av din säljchef.
Om dig
För att vara aktuell för denna tjänst har du:
Avslutad gymnasieutbildning
Erfarenhet av tjänsteförsäljning
Obehindrad i svenska och engelska i såväl tal som skrift
Kunskap i Office-paketet
B-körkort

För att lyckas i denna tjänst satsar du på långsiktiga relationer med kunderna och därför är din förmåga att skapa förtroende av största vikt. Genom att vara förtroendeingivande tror vi att du på ett framgångsrikt sätt kan etablera och förvalta relationer på ett prestigelöst sätt som gynnar samtliga parter.
Du motiveras av utmaningar och högt uppsatta mål som driver dig till att göra ditt bästa i alla lägen. Du är lyhörd gentemot kunder och kollegor och har tydligt affärsfokus i dina dagliga prioriteringar. Du anser att ett ”NO” betyder ”New Opportunity” snarare än nej och ser motgångar som ett gyllene tillfälle att dra lärdom av för att hitta nya vägar för att uppnå dina mål.
Övrig information
Start: Enligt överenskommelse
Plats: Lund/Hässleholm
Lön: Fast + provision
Om du har frågor om tjänsten ber vi dig att maila info@emploid.se så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!


Sökord: Tjänsteförsäljning, Account Manager, kundansvarig, sales representative, säljare, rekrytering, bemanning, personal, ekonomi, Malmö, Lund, Hässleholm

Ansök nu

Kontorskoordinator till deltidsposition

Personaladministratör/Personalassistent
Läs mer Apr 26
Om företaget
EXINI Diagnostics AB grundades 1999 och är ett högteknologiskt företag som tillverkar och distribuerar avancerad programvara för automatiserad bedömning och kvantifiering av medicinska bilder. EXINIs produkter bygger på avancerad bildbehandling som med hjälp av Machine Learning känner igen olika organ och sjukliga förändringar. Bland annat så har EXINIs mest spridda plattform används för att beräkna det automatiserade Bone Scan Index, som kvantifierar bentumörspåverkan hos patienter med prostatacancer, installerats på cirka 1 000 sjukhus världen över. Exini AB har sitt kontor på Ideon i Lund och är 14 anställda. De är ett dotterbolag i det amerikanska holdingbolaget Lantheus Holdings koncern som har verksamhet över hela världen.
För mer information besök gärna EXINIs hemsida https://exini.com/
Om tjänsten
I rollen som administratör har du en central position i bolaget och arbetar gentemot ett flertal team inom organisationen. Arbetsuppgifterna berör ett flertal områden som personaladministration, kvalitetsdokumentation, kunddokument samt generell kontorsadministration som post- och möteshantering. Du arbetar nära dina kollegor och hanterar administrativa arbetsuppgifter såsom:
– Skapa, kontrollera och kvalitetssäkra administrationen inom personal, kvalitet, kund och kontor
– Registrera dokument och annan information i företagets digitala system
– Uppdatera masterdata
– Hantera företagets administration/inköp inom post, representation och sociala event
Du fungerar som spindeln i nätet på företaget och ser till att det administrativa arbetet hanteras enligt praxis. Tjänsten är en position som kommer att börja med en deltidsanställning på 50% men under 2023 kommer den öka upp till heltid pga en pensionsavgång.
Om dig
För att vara aktuell för tjänsten som administratör krävs:
– Dokumenterad erfarenhet av att arbeta med administrativa arbetsuppgifter
– Goda kunskaper i Officepaketet, särskilt Word och Excel, samt affärssystemvana
– Flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift
– Eftergymnasial utbildning är meriterande
Som person har du förmågan att arbeta strukturerat och med en hög grad av noggrannhet. Du har fallenhet för administration och tycker om ordning och reda. Du är även självständig i ditt arbete och känner stort ansvar över att ditt arbete utförs på korrekt sätt.
Övrig information
Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Arbetstider: kontorstider
Plats: Ideon, Lund
Lön: Enligt överenskommelse
Om du har frågor om tjänsten ber vi dig att maila info@emploid.se så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!
Sökord: Administratör, Administration, Koordinator, personaladministration, deltid, Lund, Malmö

Ansök nu