Lund: Energi- & Ekonomikonsult

Hitta ansökningsinfo om jobbet Energi- & Ekonomikonsult i Lund. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Lund inom den kategorin.

Publicerad: 2022-09-21 // Varaktighet: Heltid

Om tjänsten
Som Energi- & Ekonomikonsult kommer du att arbeta inom avdelningen Nätmarknad med vår kunds el- och gasnät. Du kommer att ingå i ett team på 8 personer som arbetar med att hantera strategiska och affärsmässiga frågeställningar relaterade till el- och gasnät.
Du kommer arbeta nära andra funktioner i teamet, men skall självständigt kunna göra månadsbokslut på energinetto nivå, felsökningar och sammanställningar avseende energimängder och ekonomi.

I din roll som Energi- & Ekonomikonsult kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:

• Hantera bokslut och kalkylering inom området energinetto elnät
• Självständigt göra månadsbokslut på energinetto nivå
• Vara behjälplig i andra ekonomiska kalkyler och sammanställningar som kan behöva göras inom teamet, exempelvis inom elnätsregleringen

Tjänsten som Energi- & Ekonomikonsult är ett konsultuppdrag med start omgående, slutdatum 31 Dec 2023, med chans till förlängning.
Arbetet kan till stor del ske på distans, men introduktion, avstämning och redovisning sker på plats i vår kunds lokaler i Lund.

Om dig
Vi söker dig som har arbetat med ekonomisystem, mätvärdesdatabaser, kunddatabaser inom energibranschen. Du ska självständigt kunna göra månadsbokslut på energinetto nivå, felsökningar och sammanställningar avseende energimängder och ekonomi samt obehindrat behärska PowerPoint och Excel. Har du erfarenhet av affärssystemen Agresso, Qlick, MFU eller BFU är det meriterande.

Viktigt för tjänsten är:

• Arbetslivserfarenhet av ekonomisystem inom energibranschen
• Goda kunskaper i PowerPoint och Excel

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om Adecco
Adecco är en del av det multinationella företaget Adecco Group. Adecco Group är en av världens ledande leverantörer av HR-lösningar och ett av världens största rekryterings- och bemanningsföretag. Som konsult hos oss får du möjligheten att arbeta hos flera av våra spännande kunder kompetenser. Ta chansen att utöka ditt eget professionella nätverk med värdefulla kontakter genom oss på Adecco!
Varje dag gör vi skillnad. För företag, organisationer och individer. Vi ser dagligen våra konsulter och kandidater komma ut i jobb hos våra kunder. Det är anledningen till att vi går till jobbet varje dag.och varje dag utveckla dig själv och dina

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:
Marie Ekvall via marie.ekvall@adecco.se
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Energi- & ekonomikonsult, Energi, Ekonomi, Skåne, Lund, Adecco

Alla platsannonser →

Andra jobb i Lund som Finansekonom

Nedan visas andra jobb i Lund som Finansekonom.

Internal Audit Manager

Läs mer Sep 1
Manager, Internal Audit
At Alfa Laval, we always go that extra mile to overcome the toughest challenges. Our driving force is to accelerate success for our customers, people and the planet. You can only achieve that by having dedicated people with a curious mind. Curiosity is the spark behind great ideas. And great ideas drive progress.
As a member of our team, you thrive in a truly diverse and inclusive workplace based on care and empowerment. You are here to make a difference. Constantly building bridges to the future with sustainable solutions that have an impact on our planet’s most urgent problems. Making the world a better place. Every day.
Are you curious?
Who are you?
You are a team-oriented individual with the ability to work independently when needed. You are also a self-starter who is willing to act to achieve goals and assert influence over events. The Manager, Internal Audit is a key role responsible for managing and executing on the Internal Audit process life cycle under the instruction and guidance of Head of Group Internal Audit. Also, the Manager is responsible for managing the team of Audit Managers within Group Internal Audit.
About the job
The Manager is further responsible for the formulation of appropriate; GIA policies, processes, Standard Operating Procedures (SOPs), and audit work programs as well as assigning and directing Audit Leads to complete the audit plans as scheduled, for internal review.
Other tasks include - define, implement, improve, and maintain GIA tools (systems) used to support GIA processes.
The Manager, Internal Audit also has operational responsibility for planning, scoping, and/or
performing internal audits and risk assessments within established business process controls and:


Manages formal reporting processes to communicate results of audits to management and regulatory compliance agencies.
Manages the testing and documentation of processes and computer system records for integrity and accuracy.
Reports observations and ensure that audit issues are well defined and root causes are identified.
Works with management in all areas to define the audit function as it relates to overall business activities.

What you know and can do:


What you know


You have degree qualifications in Finance, Business, Accounting or equivalent (post graduate qualifications in a related field are also preferable)
Minimum 5 to 8 years’ experience with internal audit
Knowledge of Internal Audit, Compliance, Internal Controls, and Business procedures
Good working knowledge of GRC systems
Good working knowledge of Business Intelligence systems
What you can do


Manage the timely completion of audits in accordance with the annual audit plan
Contribute to the development of and administration of annual audit plan
Plan and conduct Financial, Operational and/or specific focus audits, when assigned as Audit Lead, according to the International Professional Practices Framework (IPPF) and GIA policies & process.


Supervise associated audit team throughout the audit to ensure efficient and effective use of audit resources.
Evaluate, execute testing, and verify of the effectiveness and efficiency of internal controls, business processes and procedures
Analysis and identify potential risk/fraud activities, based on the Data Analytic Reports (KPIs), and assign audit team to follow up
Ensures audit reports clearly communicate identified risks, issues, recommendations, and management corrective actions.
Willingness to be on-site at audit fieldwork locations
Conduct training for new auditors with a focus in: GIA policies, processes, SOPs, templates, guidelines, and supporting GIA tools
Perform quality assurance reviews of audit work papers to ensure compliance with established policies processes and SOPs
Prepare regular and ad hoc reports / dashboards
Define, implement, improve, and maintain GIA; policies, processes, SOPs, Templates, Audit Work Program (Controls & Checks) and Guidelines that comply with all relevant regulations, laws, and standards
Establish, implement, improve, and maintain GIA systems (including Governance, Risk Management and Compliance (GRC) application and Data Analytics tools) to support GIA policies and processes

Skills:


Fluent written and spoken English
Ability to communicate effectively at all levels of the organization
Cross-cultural awareness
Proven leadership and managerial skills – ability to influence and motivate others to quickly achieve results
Ability to multi-task and participate in concurrent audits and/or projects
Able to operate strategically while involved in the day-to-day tasks and activities
Able to analyze complex business and technical situations, make informed decisions about appropriate corrective actions and convince others to act

What’s in it for you?
We offer you a challenging position in an open and friendly environment where we help each other to develop and create value. Your work will have a true impact on Alfa Laval’s future success.


Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Ansök nu

Ekonom 75%

Läs mer Apr 14
Kort om tjänsten
Till Crafoordska stiftelsen i Lund söker vi en driven och ansvarsfull ekonom som trivs med att jobba med allt från transaktioner, bokföring och bokslut till rapporter av värdepappersinnehav samt de arbetsuppgifter som finns i en liten arbetsgrupp där alla hjälps åt. Tjänsten är på 75%.


Sökord: ekonomi, redovisningsekonom, fondredovisning



Om verksamheten
Crafoordska stiftelsen grundades 1980 av Holger Crafoord. Stiftelsens syfte är att: “utan vinstsyfte för en viss enskild person eller organisation främja vetenskaplig undervisning och forskning samt vård, fostran och utbildning av barn och ungdom. Dessutom, men endast i en omfattning som inte står i strid med Stiftelsens ovan angivna huvudsakliga ändamål, må Stiftelsen även främja välgörande, sociala, konstnärliga, idrottsliga eller eljest allmännyttiga ändamål...”

Stiftelsen betalar årligen ut 110-125 miljoner kronor till olika ändamål. Ansökningar kommer främst från forskare men även från föreningar eller organisationer och går igenom en noggrann och specifik process innan de får bifall eller avslag.

Stiftelsens kansli finns i trevliga lokaler i Lund, nära centrum. Här arbetar dagligen tre personer men hit kommer också regelbundet mötesdeltagare, styrelse, nämnder och råd.
Läs mer här: www.crafoord.se



Mer om tjänsten
Crafoordska Stiftelsen har sina lokaler i en trevlig villa där tre personer arbetar dagligen. Hit kommer också styrelsen och besökare för möten. Ditt ansvar är att sköta och ha kontroll på den löpande redovisningen av stiftelsens värdepappersportfölj och redovisning av bidrag.

I dina arbetsuppgifter ingår bl a:
Löpande redovisning, årsbokslut och avstämningar
Löner, arvoden och andra transaktioner
Rapportering och prognosarbete, ta fram underlag till styrelsen
Förvaltningsrapporter och avstämningar månadsvis gällande stiftelsens tillgångar
Kontakt med bank i fråga om värdepapper

Dessutom är du en av tre personer som dagligen finns på kansliet. Det innebär att du deltar i det dagliga arbetet som har med trivsel och funktion att göra. Ni hjälps åt med att svara i telefon, få kontoret och mötesrummen att fungera smidigt, ibland byter man en glödlampa eller beställer kontorsvaror.

Man arbetar i Fortnox, Hogia Lön och Excel, dokumenthanteringen ligger i Office 365. Tjänstens 75% fördelas på hela veckan, arbetstiden är 8:30 – 15:00 måndag – fredag.



Din profil
Du har erfarenhet från liknande ekonomitjänst och har också erfarenhet av värdepapper och placeringar, professionellt eller privat. Du är van att hålla dig uppdaterad i fråga om regelverk.

Du är en mogen person som är van att ta ansvar och lösa problem vartefter de uppstår. Du är IT-mogen och van att jobba i olika system. Du är en van användare av Excel.
Att du talar och skriver mycket god svenska och engelska är absoluta krav.

Tjänsten innebär inte bara rutinuppgifter, detta är en modern arbetsplats där man uppgraderar system och verktyg, man underhåller fastigheten och har olika projekt man jobbar med, här händer saker som du kommer att bli delaktig i på olika sätt.



Ansökan
Du är välkommen att söka tjänsten via Dreamworks hemsida, www.dreamwork.se med bifogat CV och personligt brev. Vi har tyvärr ingen möjlighet att ta emot några ansökningar via mail. Vi arbetar med löpande urval, sök gärna tjänsten redan idag och senast 15 maj. Tillträde enligt överenskommelse.

Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Lena Lilliér på Dreamwork 0708 121 121, alternativt lena.lillier@dreamwork.se

Ansök nu

Student inom Industriell ekonomi eller Systemvetenskap!

Läs mer Nov 9
Studerar du Industriell ekonomi eller Systemvetenskap och vill ha ett utvecklande extrajobb på ett världsledande förpackningsföretag i Lund? Då har vi rollen för dig!

Om tjänsten
Som Studentmedarbetare kommer du få möjligheten att skaffa dig värdefull arbetslivserfarenhet på ett företag som är världsledande inom sin bransch. Vi söker dig som studerar Industriell ekonomi eller Systemvetenskap och som har ett intresse för Business Intelligence. Du kommer att få vara del i olika utvecklingsprojekt och få omvandla din teoretiska kunskap till praktisk arbetslivserfarenhet. Du kommer också att bidra med egna kreativa idéer och påverka vår kunds affär. 

Tjänsten som Studentmedarbetare är ett konsultuppdrag med start omgående/datum. Arbetstiden är förlag till 8 timmar per vecka och du kan själv anpassa timmarna. 

Om dig
Vi söker dig som är resultatorienterad och som trivs med att ta eget initiativ. Vidare är du nyfiken, flexibel, analytisk och har stort intresse för problemlösning. Du trivs i en kreativ och internationell miljö där du får samarbeta med olika parter. Engelska är koncernspråket. 

Viktigt för tjänsten är:
- Studerande inom Industriell ekonomi eller Systemvetenskap
- Möjlighet att jobba 8 timmar per vecka

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:

Matilda Nilsson via Matilda.Nilsson@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Industriell ekonomi, Systemvetenskap, Student, Studerande, BI, Adecco, Lund

Ansök nu

Andra jobb i Lund från Adecco Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Lund från Adecco Sweden AB .

Truckförare till globalt förpackningsföretag i Lund

Truckförare
Läs mer Sep 19
Om tjänsten
Som Truckförare kommer du att arbeta med truckkörning hos vår kund i Lund. Vår kund är ett globalt förpackningsföretag med säte i Lund. Du kommer framförallt att köra motviktstruck men det kommer även att förekomma truckkörning med andra truck typer. Du kommer framför allt att lasta och lossa lastbilar samt arbeta med utlastning. Du jobbar i ett mindre team där alla jobbar tillsammans mot uppsatta mål och du ska kunna hjälpa till på andra stationer utöver din egna.

Tjänsten som Truckförare är ett konsultuppdrag med start omgående. Arbetstiderna är förlagda måndag-fredag klockan 7–15.30.

I din roll som Truckförare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
- Truckkörning med ledstaplare, skjutstativ och plocktruck 
- Truckkörning med andra truck typer
- Vara interna kunder behjälplig när de behöver hjälp med exempelvis lastning och lossning

Om dig
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av att kör motviktstruck, gärna inom industrin. Det är meriterande om du har kört tyngre truckar.Vidare ser vi att du är en teamspelare som inte rädds att ta dig an nya arbetsuppgifter. Du är en förebild för dina kollegor och hjälper gärna till. Vidare är du van med att arbeta mot uppsatta mål. Din tidigare erfarenhet gör att du kan prioritera arbetsuppgifter och arbetar på ett flexibelt sätt. Du är serviceminded och jobbar alltid med kunden i fokus.

Viktigt för tjänsten är:
- A1-4 och B1-4 truckkort
- Tidigare erfarenhet av att köra ledstaplare, skjutstativ och plocktruck

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:

Julia Olander via Julia.Olander@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Truck, Truckförare, Ledstaplare, Skjutstativ, Plockrtruck, Truckkort, Lund, Adecco, Förpackning, Malmö, Heltid

Ansök nu

Mekaniker till Graphic Packaging International i Lund

Verkstadsmekaniker/Verkstadstekniker
Läs mer Maj 16
Är du tekniskt kunnig och letar efter nya spännande utmaningar? Vill du arbeta med mekanisk reparation, problemlösning och utvecklas i din roll? Graphic Packaging International söker nu efter Mekaniker till deras produktion i Lund som vill vara med på deras utvecklingsresa framåt!

Om tjänsten
Som Mekaniker på Graphic Packaging kommer du att arbeta med reparation, justering och felsökning av produktionens maskiner. Dina arbetsuppgifter innefattar även att tillverka komponenter och detaljer till produktionsmaskinerna. Du kommer att ingå i ett team om 4 mekaniker samt arbeta i tät kommunikation och samarbete med produktionens Operatörer. I produktionen pågår idag projekt att utveckla maskinerna och som Mekaniker kommer du att ha en viktig roll i underhållet och den fortsatta utvecklingen av maskinparken.

Då maskinerna hanterar varierande typer av material krävs noggrannhet och förståelse för hur hela processen ser ut från början till färdig produkt. I rollen som Mekaniker kommer du även att ansvara för reservdelar till maskinerna samt reservlagret. Kontakt med externa entreprenörer kommer också att förekomma.

Dina arbetsuppgifter som Mekaniker kommer bland annat att innefatta
- Underhåll, felsökning och problemlösning
- Förebyggande arbete med maskiner
- Tillverkning av komponenter och detaljer
- Hantering av reservlagret
- Nära samarbete med produktionens Operatörer
- Modernisering av maskinerna

Tjänsten är förlagd på heltid under vardagarna och du kommer att arbeta i 2-skift. I rollen som Mekaniker får du en anställning direkt hos Graphic Packaging med start omgående enligt överenskommelse.

Om dig
Vi söker dig med Verkstadsteknisk utbildning eller liknande bakgrund. Det är meriterande om du har arbetat inom förpackningsindustri eller tillverkningsindustri tidigare. Som person är du lösningsorienterad, självgående och flexibel. Du kan arbeta självständigt såväl som i team och du är inte rädd för att be om hjälp när det behövs. Vidare ska du vara nyfiken, tekniskt intresserad och tycka att det är roligt med en arbetsplats i förändring.

Om Graphic Packaging International
Graphic Packaging är ett globalt ledande förpackningsföretag med 25 000 medarbetare på 130 platser världen över. Vi hjälper våra kunder genom att skapa innovativa och hållbara förpackningslösningar för olika produkter och marknader. Vi är lika engagerade för våra kunder och medarbetare som vi är för att skydda miljön och ge tillbaka till de samhällen där vi är verksamma.

Vi vet att vår personal är vår största tillgång. Därför investerar vi i dig som medarbetare och erbjuder utvecklande karriär- och utbildningsmöjligheter. Ditt första steg mot en givande karriär i ett globalt förpackningsföretag börjar här!

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:

Julia.Olander@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Mekaniker, Förpackning, Service, Industri, Förpackningsindustri, Produktion, Verkstad, Graphic Packaging International, AR Packaging Systems, Lund, Malmö, Adecco

Ansök nu

Hållbarhetsstrateg inom energibranschen

Projektledare, bygg och anläggning
Läs mer Sep 13
Om tjänsten
Som hållbarhetsstrateg har du ett brett uppdrag där du kommer att driva och utveckla arbetet med strategiska utredningar, implementeringar samt skapa samarbeten både internt inom beställarens olika verksamheter, samt externt mot våra leverantörer, kunder och partners. En del av ditt uppdrag är koncernövergripande implementering av hållbarhetsstrategin, där du förväntas sätta processer och rutiner samtidigt som du driver det hållbarhetsstrategiska arbetet framåt. Du arbetar tvärfunktionellt med syftet att facilitera strategiarbetet i våra verksamheter och kommer ha nära samarbete med såväl VD som koncernledning.

Vidare leder du arbetet rörande intern och extern hållbarhetskommunikation och är drivande i arbetet med exempelvis den årliga hållbarhetsrapporteringen samt deltar i forskningsrelaterade samarbetsprojekt.

Du kommer att tillhöra verksamhetsområde Strategi, innovation och hållbarhet som består av fyra personer med olika strategiska fokusområden. Du rapporterar till Strategichefen.

Tjänsten som Hållbarhetsstrateg är ett konsultuppdrag med start 15 oktober. Placeringsort Lund.

Om dig
Vi söker dig som med relevant högskoleutbildning, exempelvis civilekonom, civilingenjör eller motsvarande. Vi ser att du har minst 7 års arbetslivserfarenhet, varav minst 3 år inom hållbarhetsområdet.
Som person är du strukturerad och analytisk och har lätt för att bryta ner strategier till operativa planer för att på så sätt driva verksamheten framåt och uppnå resultat.

Vidare är du duktig på att samarbeta med andra och skapar aktivt kontakter och underhåller relationer både internt och externt. Du har ett kundnära perspektiv och fokuserar och förstår behoven hos de olika intressenterna.
Rollen kräver god kommunikationsförmåga och att du kan förmedla information och tankar på ett tydligt och engagerande sätt.

Viktigt för tjänsten är:

• Minst 7 års arbetslivserfarenhet, varav minst 3 år inom hållbarhetsprojekt.
• Vana av att arbeta inom en komplex organisation med många olika intressenter
• Erfarenhet av projektledning och att driva process- och projektutveckling

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om Adecco
Varje dag gör vi skillnad. För företag, organisationer och individer. Vi ser dagligen våra konsulter och kandidater komma ut i jobb hos våra kunder. Det är anledningen till varför vi går till jobbet varje dag. Som en av världens största HR-leverantörer har vi individens utveckling och kundens behov i fokus, för vi vet hur viktigt det är för ett företags konkurrenskraft att ha rätt person med rätt kompetens på rätt plats.

I Sverige erbjuder Adecco skräddarsydda personallösningar, såväl bemannings- och rekryteringsslösningar som interimslösningar och outsourcing fördelat på 31 kontor runtom i hela landet. Vår vision är att vara kundens och medarbetarens självklara val. Naturligtvis är vi ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:

Marie Ekvall via marie.ekvall@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Hållbarhetsstrateg, hållbarhet, energi, Skåne, Lund, Adecco

Ansök nu

Technical Secretary to ESS

Administrativ assistent
Läs mer Sep 14
About the role
As a Technical Secretary at European Sallation Source (ESS) you will have various tasks within documentation.

Here´s what a Technical Secretary can expect in the day-to-day

• Use CHESS (ESS document management tool) to create new document, create new revision of existing document, find/use appropriate template, assign reviewers, describe purpose of review
• Proof-read and edit technical documents in English, fix formatting errors, language errors
• Help document owners fix existing documents with known errors and bring them into alignment with quality requirements for SSM documentation

This recruitment process is a collaboration with Adecco. The role as Technical Secretary is a consultant assignment with starting date as soon as possible and will proceed during a period of 1 year.
The office is located in Lund.

About you
We are looking for someone with a Bachelor in technical field, (engineering, physics, safety, chemistry) or an equivalent combination of education and experience.

Qualities we´re looking for in this role:

• Experience in document management
• Experience in writing, proof-reading and editing of technical documentation, experience with documentation in English is particularly beneficial
• Ability to communicate well with individuals in technical fields including engineering, science, safety
• Good written and oral skills in English

You as a person
We believe that to enjoy and perform in this position, you consider these following competencies as a significant part of your character:

• Communication – ability to establish and maintain good communication with team members, you are comfortable communicating with individuals of varying technical backgrounds, ability to compile information in an organized manner and communicate through written media.
• Demonstrated ability to work independently and as part of a group
• Adaptability, flexible approach, and ability to cope with changing demands and priorities, willing to learn new skills
• Organizational skills – demonstrated ability to plan and organize your work to meet schedule and performance requirements.
• Patience – comfortable with repetitive tasks that require attention to detail

 

We will attribute great importance to personal suitability.

About ESS
The European Spallation Source (ESS) is a European Research Infrastructure Consortium (ERIC), a multi-disciplinary research facility based on the world´s most powerful neutron source. Our vision is to build and operate the world´s most powerful neutron source, enabling scientific breakthroughs in research related to materials, energy, health and the environment, and addressing some of the most important societal challenges of our time.

Contact details
If you have questions about the assignment or the recruitment process, you are welcome to contact responsible recruiter:

Marie Ekvall via marie.ekvall@adecco.se

If you have questions about registration, please contact our support: info@adecco.se

Welcome with your application!
We kindly ask you to write your application in English.

Sökord
Technical Secretary, Administration, Administrator, Office, ESS, Adecco, Skåne, Malmö, Lund

Ansök nu

Master Data Responsible

Systemadministratör
Läs mer Sep 20
About the role
We are now looking for consultants to support our client in their Global Master Data team. The teams assignment is to choose correct UNSPSC-class and classify materials with data such as dimensions, capacity, voltage, frequence, wheight etc. Different data for different materials. The materials are all purchased components that our client is using, valves, pumps, motors, sensors, transmitters, pipes etc.

This demands a high level of accurancy and sense of details. Aslo skills in searching information related to the components. This via datasheets, homepages and in some cases by phone to the suppliers.

Expected start: September, end date 31 December, with extension potential.
Location, Lund.

About you

Skills requirements

• Administrative and analytical skills
• High level of technical understanding of food processing components
• Competence within the Master data management area
• Practical experience from global business IT system
• Excellent knowledge in Microsoft Office
• Advanced skills in English
• Proficient skills in Swedish

Soft skills

• Continuous improvement mindset
• High level of accuracy
• Attention to details
• Service minded

Preferred skills

• SAP on a user level
• Food processing components

A drug test needs to be performed before the assignments starts

About Adecco
Adecco is the world´s largest recruitment and staffing, and our most important asset is our qualified employees. With us and on our customer assignments, you as a consultant to be appreciated for your skills that makes a difference! Your experience will grow as well as your social and professional network. Adecco can offer you the possibility of interesting assignments at attractive companies, for services that may never come out in the open market.

Contact details
If you have questions about the assignment or the recruitment process, you are welcome to contact responsible recruiter:

Marie Ekvall via marie.ekvall@adecco.se

If you have questions about registration, please contact our support: info@adecco.se

Welcome with your application!

Sökord

Master Data Responsible, Master Data, Lund, Skåne, Adecco

Ansök nu