Lund: Kundförvaltare

Hitta ansökningsinfo om jobbet Kundförvaltare i Lund. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Lund inom den kategorin.

Publicerad: 2022-09-21 // Varaktighet: Heltid

Vi har bostäder i Lunds stad, Stångby, Dalby, Södra Sandby, Veberöd, Genarp och Revinge. Totalt äger och förvaltar vi drygt 10 000 bostadslägenheter, vilket är cirka 40 procent av alla hyresrätter i kommunen. Detta innebär att nära 20 000 lundabor har sitt hem hos oss. Utöver bostäder äger vi också flertalet av kommunens äldreboenden, stadsdelscentrum som Fäladstorget, Linero Torg och Karhögstorg med handel och service samt attraktiva affärslokaler i Lunds centrum.

Våra fyra värdeord Mänsklig, Pålitlig, Långsiktig och Utvecklande ligger till grund för vårt dagliga arbete och i mötet med vår omvärld. Vi är i dagsläget ca 270 anställda och finns på olika områdeskontor i Lund.

2021 blev LKF certifierad som ett Great Place To Work, ett synligt bevis för att vår organisation uppfattas som en mycket bra arbetsplats av våra 270 anställda. Detta genomsyras främst genom ett starkt engagemang och stort intresse av att arbeta på företaget, vilket vi självklart är mycket stolta över. Vi arbetar enligt ett aktivitetsbaserat arbetssätt där människa och hållbarhet är i centrum.

 

Rollens huvudsakliga uppgifter:


• Utveckla kundnöjdheten och boinflytandet enligt upprättad avdelningsplan och planera/beställa åtgärder inom beslutad budget för kundnära underhållsåtgärder
• Följa upp driftnetto på fastighetsnivå samt budget- och ekonomiansvar
• Ta fram underlag och vara delaktig i upprättandet av fastighets- och underhållsplaner på fastighetsnivå


• följa upp utförda reparationer och felavhjälpande underhåll, både vad gäller kundnöjdhet och ekonomi/teknik
• hantera förbättringsförslag och störningsärenden
• Hantera kommunikationen mellan LKF och hyresgästerna genom dialog och information och företräda LKF i hyresgästdialogen.


• Arbeta tillsammans med teamet ute på fastighetsområdet samt stödavdelningarna inom bolaget för att nå målen i avdelningsplanen.


• Stämma av skötselnivån för fastighetsskötsel och lokalvård med skötselchefen, samt medverka i
planering och fastställande av servicenivåer.



Krav på rollen:
Tjänsten kräver högskoleutbildning eller 2-3 års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter. Utbildning inom fastighetsförvaltning och/eller service är meriterande. Du skall ha kunskaper och erfarenheter av Office-paketet samt som användare av IT-baserade fastighets- och affärssystem. Det är även meriterande om du har erfarenhet av hyreslagen och/eller ekonomiska kunskaper inom förvaltning. Man ska vara en god kommunikatör och erfarenhet av relationsskapande arbete med mycket kundkontakt. Tjänsten kräver att du innehar körkort B och har tillgång till egen bil.

Din profil:

Du är självgående och strukturerad samt har vana av att arbeta mot deadlines och goda resultat. Din samarbetsförmåga består av att du arbetar för en kreativ och positiv arbetsmiljö som präglas av ömsesidig respekt mellan kollegor såväl inom gruppen som med övriga kollegor inom bolaget.

Du är utåtriktad och socialt aktiv i yrkesmässiga sammanhang och skapar kontakter samt underhåller relationer. Att man förstår och tillämpar affärsmässiga principer, är en prioritering hos dig.

Du har en god analysförmåga, ser sammanhang och prioriterar rätt frågor.

Du är drivande, målfokuserad samt har du en vilja att utvecklas och bli bättre för egen del och även hjälpa andra att utvecklas.

Du kan uttrycka dig väl i svenska och engelska.

Ansökan:

Välkommen med din ansökan senast den 5 oktober 2022.

Urval och intervjuer sker löpande. Datum för tillsättning av tjänsten sker efter överenskommelse.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

 

Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta distriktschef Dennis Belec  på 046–358575 och/eller på dennis.belec@lkf.se

Alla platsannonser →

Andra jobb i Lund som Förvaltningschef, kommun

Hittar inga andra jobb som Förvaltningschef, kommun i Lund.

Andra jobb i Lund från Lunds Kommuns Fastighets AB

Nedan visas andra jobb i Lund från Lunds Kommuns Fastighets AB .

Uthyrare - vikariat

Uthyrare
Läs mer Sep 22
Vi har bostäder i Lunds stad, Stångby, Dalby, Södra Sandby, Veberöd, Genarp och Revinge. Totalt äger och förvaltar vi drygt 10 000 bostadslägenheter, vilket är cirka 40 procent av alla hyresrätter i kommunen. Detta innebär att nära 20 000 lundabor har sitt hem hos oss. Utöver bostäder äger vi också flertalet av kommunens äldreboenden, stadsdelscentrum som Fäladstorget, Linero Torg och Karhögstorg med handel och service samt attraktiva affärslokaler i Lunds centrum.

Våra fyra värdeord Mänsklig, Pålitlig, Långsiktig och Utvecklande ligger till grund för vårt dagliga arbete och i mötet med vår omvärld. Vi är i dagsläget ca 270 anställda och finns på olika områdeskontor i Lund.

Även i år blev LKF certifierad som ett Great Place To Work, ett synligt bevis för att vår organisation uppfattas som en mycket bra arbetsplats av våra 270 anställda. Detta genomsyras främst genom ett starkt engagemang och stort intresse av att arbeta på företaget, vilket vi självklart är mycket stolta över. Vi arbetar enligt ett aktivitetsbaserat arbetssätt där människa och hållbarhet är i centrum.

 

Nu söker vi dig som tillsammans med oss vill bli en del av LKF. Tjänsten är ett vikariat från nu – juni 2023.

Rollens huvudsakliga uppgifter:
Uthyrning av bostäder, bilplatser samt mindre lokaler, hantera lägenhetsbyten och andrahandsansökningar inom fastighetsområdet samt en nära kommunikation med våra kunder. 

Din profil:
Du trivs i en serviceroll och har lätt för att sätta dig in i nya system. Som person är du kommunikativ, självgående och samtidigt uppskattar du även samarbeten med andra. Andra viktiga egenskaper är noggrannhet, ansvarstagande och flexibilitet. Vi ser även att du har en välutvecklad förmåga att kunna möta och ge service till våra kunder. 

Krav i rollen:
Pågående eller avslutade eftergymnasial utbildning inom service management, facility management, fastighetsföretagande eller motsvarande där du kan dra nytta av dina teoretiska kunskaper i praktiken. Flytande svenska och engelska i tal och skrift. 

Det är meriterande om du:
Har erfarenhet av Vitec och/eller Lime CRM och mycket god IT-systemvana och förmåga att navigera i informationskanaler. Kan du flera språk och har erfarenhet av arbete inom bostadsuthyrning, fastighetsmäklare/assistent eller hyresjuridik, ser vi även detta som meriterande.

Ansökan:
Välkommen med din ansökan senast 20 oktober 2022.

Urval och intervjuer sker löpande. Datum för tillsättning av tjänsten sker efter överenskommelse. Vid frågor gällande tjänsten är du välkommen att kontakta Malin Andersson på malin.andersson2@lkf.se

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Ansök nu

Informationssäkerhets- och dataskyddssamordnare

Säkerhetsadministratör, IT
Läs mer Aug 30
Vi bygger framtiden TILLSAMMANS!

Vill du jobba med det viktigaste vi har, våra hem? Brinner du för att utveckla kundrelationer, kollegor och erbjuda hållbara bostäder i smarta fastigheter? Då är du rätt person för oss på LKF.

LKF befinner sig i en spännande utveckling. Vi har ett starkt kundfokus och är utsedda till en av Sveriges bästa hyresvärdar för tredje året i rad och vi vill fortsätta den resan med att bli ännu bättre. För att bibehålla och än mer förbättra våra goda kundkontakter och relationer med våra hyresgäster så är vår nya Affärsplan, ”Den hållbara kundresan” helt kundfokuserad, med ett utifrån och in tänk.

Vi utvecklar attraktiva hyresbostäder i Lund där service och personligt inflytande för hyresgästen innebär ett bekymmersfritt och hållbart boende. Vi äger och förvaltar drygt 10 000 hyreslägenheter i hela Lunds kommun och 20 000 lundabor har sitt hem hos oss. Våra fyra värdeord Mänsklig, Pålitlig, Långsiktig och Utvecklande ligger till grund för vårt dagliga arbete och i mötet med vår omvärld.

Även i år blev LKF certifierad som ett Great Place To Work, ett synligt bevis för att vår organisation uppfattas som en mycket bra arbetsplats av våra 270 anställda. Detta genomsyras främst genom ett starkt engagemang och stort intresse av att arbeta på företaget, vilket vi självklart är mycket stolta över. Vi arbetar enligt ett aktivitetsbaserat arbetssätt där människa och hållbarhet är i centrum.

Rollen som Informationssäkerhets- och dataskyddssamordnare

I rollen, som är en ny strategisk roll, ansvarar du för att leda och utveckla LKFs informationshantering inklusive informationssäkerhet, dataskydd och hantering av allmänna handlingar. LKF är i en spännande fas med utveckling av ny organisation kring dessa frågor och du är drivande i att få en effektiv och ändamålsenlig organisation på plats. Du har stor möjlighet att påverka hur arbetet ska bedrivas framöver. Arbete pågår med att tillsätta operativa funktioner på informationshanterings- och dataskyddsområdet inklusive registratur och arkivfrågor. Du kommer att bedriva ditt arbete i tät dialog med bl.a. digitalisering, affärsutveckling och säkerhetssamordnare.

I arbetet ingår bland annat följande:


• Leda, samordna och följa upp det övergripande systematiska arbetet med informationshantering inklusive informationssäkerhet, dataskydd och arkivfrågor.
• Ta fram och utveckla styrande dokument och stödja verksamheten i framtagande av kompletterande rutiner för att säkerställa en korrekt hantering av information.
• Att vara aktiv och synlig, pådrivande och stöttande i förhållande till verksamheten för att säkerställa en korrekt och säker informationshantering.
• Leda arbetet med att säkerställa att verksamheten klassificerar information, bistår i kravställning utifrån informationssäkerhet, dataskydd och arkiv vid inköp och upphandling och bevakar områdena i projekt, verksamhetsutveckling och avtalsskrivning.
• Säkerställa att bolagets register över personuppgiftsbehandlingar är komplett och uppdaterat och agerar systemförvaltare för informationssystem och digitala tjänster gällande informations- och personuppgiftshantering t.ex. LKFs registerförteckning och KLASSA.
• Hantera personuppgiftsincidenter och andra informationssäkerhetsincidenter och rapporterar kontinuerligt till ledningen i sådana ärenden.
• Genomföra utbildningar för organisationens medarbetare, administrera e-utbildningsverktyg och följa upp statistik kring deltagande i digital utbildning.
• Representera LKF i förhållande till dataskyddsombudet, och bidra aktivt i kommunens nätverk inom dataskydd och informationshantering.
• Omvärldsbevakning på områdena informationshantering, dataskydd och informationssäkerhet.

 

I ditt arbete har du stöd av bland annat LKFs externa dataskyddsombud, Lunds kommuns jurister inom dataskydd samt stadsarkivet i Lunds kommun.

Du rapporterar till vår hyresjurist och är dataskyddsombudets huvudsakliga kontaktperson inom LKF.

Heltid, tillträde enligt överenskommelse.

 

Kvalifikationer:


• Du har högskoleexamen inom till exempel systemvetenskap, juridik eller arkiv- och informationsvetenskap eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har även förmågan att uttrycka dig väl i det svenska språket.
• Du har erfarenhet av att arbeta med dessa frågor på både operativ och strategisk nivå och har erfarenhet av att arbeta i offentlig verksamhet.
• Dina kunskaper i det offentlighetsrättsliga regelverket som gäller för hantering av allmänna handlingar inklusive arkivfrågor är goda och du är väl insatt i regelverket kring informationssäkerhet och dataskydd.
• Du har vana av att arbeta i och driva projekt och utvecklingsarbeten. Vi tror att du med framgång har drivit ett eller flera projekt inom området.
• För att trivas i rollen ser vi att du är självständig och trygg i din profession samt har mognaden att fatta underbyggda beslut. Du trivs med att själv planera och styra ditt eget arbete. Du har förmågan att tänka övergripande och strategiskt och en god pedagogisk förmåga. Du trivs med sociala kontakter då rollen förutsätter ett proaktivt förhållningssätt med omfattande kontaktytor både inom och utanför organisationen. Du har sinne för att stödja och förenkla för organisationen och sporras av att vara med och arbeta för utveckling i en dynamisk miljö.

 

Ansökan:
Välkommen med din ansökan senast den 25 september 2022.

Urval och intervjuer sker löpande. Datum för tillsättning av tjänsten sker efter överenskommelse.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta hyresjurist Andreas Persson på 046–358654 och/eller på andreas.persson@lkf.se

Ansök nu

Vitvarureparatör

Underhållsmekaniker
Läs mer Aug 30
Vi har bostäder i Lunds stad, Stångby, Dalby, Södra Sandby, Veberöd, Genarp och Revinge. Totalt äger och förvaltar vi drygt 10 000 bostadslägenheter, vilket är cirka 40 procent av alla hyresrätter i kommunen. Detta innebär att nära 20 000 lundabor har sitt hem hos oss. Utöver bostäder äger vi också flertalet av kommunens äldreboenden, stadsdelscentrum som Fäladstorget, Linero Torg och Karhögstorg med handel och service samt attraktiva affärslokaler i Lunds centrum.

Våra fyra värdeord Mänsklig, Pålitlig, Långsiktig och Utvecklande ligger till grund för vårt dagliga arbete och i mötet med vår omvärld. Vi är i dagsläget ca 270 anställda och finns på olika områdeskontor i Lund.

LKF är certifierad som ett Great Place To Work, ett synligt bevis för att vår organisation uppfattas som en mycket bra arbetsplats av våra 270 anställda. Detta genomsyras främst genom ett starkt engagemang och stort intresse av att arbeta på företaget, vilket vi självklart är mycket stolta över. Vi arbetar enligt ett aktivitetsbaserat arbetssätt där människa och hållbarhet är i centrum.

 

Är du en driven vitvarureparatör som brinner för att leverera bästa kvalitet och service hos våra hyresgäster? Är du dessutom en lagspelare som trivs i ett öppet och gott arbetsklimat där du och dina kollegor bidrar till att utveckla företaget framåt? Vi på LKF erbjuder ett varierat arbete där du kommer att tillhöra vårt engagerade Entreprenadsteam på Teknisk Avdelning.

Arbetsuppgifter                                                                                                                       
Som vitvarureparatör ingår du i en grupp elektriker på LKF som ansvarar du för att planera, samordna och utföra dina serviceuppdrag hos våra hyresgäster. Arbetet innebär felsökning och reparationer samt utredningar och åtgärdsförslag.

Din roll som vitvarureparatör innebär även att du tillsammans med dina kollegor kommer vara aktiv och bidragande i att ständigt utveckla verksamheten och förbättra rutiner och arbetssätt.

Dina personliga egenskaper och kvalifikationer
Vi söker dig som är utbildad vitvarutekniker/elektriker med några års erfarenhet inom yrket. Kunskap och erfarenhet inom området elinstallationer med B behörighet styr och regler är meriterande. 

Som person är du driven, flexibel och ordningsam. Vi ser även att du är social och serviceinriktad då du kommer att ha en daglig kontakt med våra hyresgäster. Vi arbetar med digitala arbetsorder i Vitec Fastighetssystem och det är därmed viktigt att du har god datavana. För tjänsten krävs att du har körkort B.

Ansökan
Du är välkommen med din ansökan via www.lkf.se/jobb. Sista ansökningsdag är den 25 september.

Urval och intervjuer kommer ske löpande.

Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta Teamchef Rebar Ali Salih på telefon 0734408665.

 

LKF tillämpar kollektivavtal med Svenska Elektrikerförbundet.

Ansök nu

Elektriker

Elektronikreparatör
Läs mer Aug 30
Vi har bostäder i Lunds stad, Stångby, Dalby, Södra Sandby, Veberöd, Genarp och Revinge. Totalt äger och förvaltar vi drygt 10 000 bostadslägenheter, vilket är cirka 40 procent av alla hyresrätter i kommunen. Detta innebär att nära 20 000 lundabor har sitt hem hos oss. Utöver bostäder äger vi också flertalet av kommunens äldreboenden, stadsdelscentrum som Fäladstorget, Linero Torg och Karhögstorg med handel och service samt attraktiva affärslokaler i Lunds centrum.

Våra fyra värdeord Mänsklig, Pålitlig, Långsiktig och Utvecklande ligger till grund för vårt dagliga arbete och i mötet med vår omvärld. Vi är i dagsläget ca 270 anställda och finns på olika områdeskontor i Lund.

LKF är certifierad som ett Great Place To Work, ett synligt bevis för att vår organisation uppfattas som en mycket bra arbetsplats av våra 270 anställda. Detta genomsyras främst genom ett starkt engagemang och stort intresse av att arbeta på företaget, vilket vi självklart är mycket stolta över. Vi arbetar enligt ett aktivitetsbaserat arbetssätt där människa och hållbarhet är i centrum.

 

Är du en driven elektriker som brinner för att leverera bästa kvalitet och service hos våra hyresgäster? Är du dessutom en lagspelare som trivs i ett öppet och gott arbetsklimat där du och dina kollegor bidrar till att utveckla företaget framåt? Vi på LKF erbjuder ett varierat arbete där du kommer att tillhöra vårt engagerade hantverksteam på Teknisk Service.

Arbetsuppgifter
Som elektriker på LKF ansvarar du för att planera, samordna och utföra dina serviceuppdrag hos våra hyresgäster. Arbetet innebär felsökning, reparation, underhållsprojekt och nyinstallation samt utredningar/felsökningar och åtgärdsförslag.

Din roll som elektriker innebär även att du tillsammans med dina kollegor kommer vara aktiv och bidragande i att ständigt utveckla verksamheten och förbättra rutiner och arbetssätt.

Dina personliga egenskaper och kvalifikationer
Vi söker dig som är utbildad elektriker med några års erfarenhet inom yrket. Kunskap och erfarenhet inom området UPS, styr och regler, larm, CCTV, värmepumpar och ventilation är meriterande. 

Som person är du driven, flexibel och ordningsam. Vi ser även att du är social och serviceinriktad då du kommer att ha en daglig kontakt med våra hyresgäster. Vi arbetar med digitala arbetsorder i Vitec Fastighetssystem och det är därmed viktigt att du har god datavana. För tjänsten krävs att du har körkort B.

Ansökan
Du är välkommen med din ansökan via www.lkf.se/jobb. Sista ansökningsdag är den 25 september 2022.

Urval och intervjuer sker löpande.

Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta teamchef Rebar Ali Salih på telefon 0734408665.

LKF tillämpar kollektivavtal med Svenska Elektrikerförbundet.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Ansök nu

Fastighetsarbetare - Norra Fäladen

Fastighetsskötare/Fastighetsarbetare
Läs mer Aug 26
LKF utvecklar attraktiva hyresbostäder i Lund där service och personligt inflytande för hyresgästen innebär ett bekymmersfritt och hållbart boende. Vi äger och förvaltar drygt 10 000 hyreslägenheter i hela Lunds kommun och 20 000 lundabor har sitt hem hos oss. Våra fyra värdeord?Mänsklig, Pålitlig, Långsiktig och Utvecklande?ligger till grund för vårt dagliga arbete och i mötet med vår omvärld.

2021 blev LKF certifierad som ett Great Place To Work, ett synligt bevis för att vår organisation uppfattas som en mycket bra arbetsplats av våra 290 anställda. Detta genomsyras främst genom ett starkt engagemang och stort intresse av att arbeta på företaget, vilket vi självklart är mycket stolta över.

Vill du jobba med det viktigaste vi har, våra hem? Brinner du för att utveckla kundrelationer, medarbetare och erbjuda hållbara bostäder i smarta fastigheter? Då är du rätt person för oss på LKF.

LKF befinner sig i en spännande utveckling. Vi har ett starkt kundfokus och är utsedda till en av Sveriges bästa hyresvärdar för tredje året i rad och vi vill fortsätta den resan med att bli ännu bättre. För att bibehålla och än mer förbättra våra goda kundkontakter och relationer med våra hyresgäster så är vår nya Affärsplan, ”Den hållbara kundresan” helt kundfokuserad, med ett utifrån och in tänk.

 

LKF söker 2 fastighetsarbetare – Tillsvidareanställning
Vi söker nu 2 serviceinriktade och erfarna fastighetsarbetare som tillsammans med oss vill skapa trivsamma och trygga bostadsområden för våra hyresgäster. Tjänsterna är tillsvidareanställningar med placering på Norra Fäladen.

Arbetsuppgifter
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som fastighetsarbetare är grönytearbete såsom gräsklippning, skötsel av rabatter och beskärning av buskar. Du kommer även att ansvara för tillsynen av soprum, loft/källargångar, undercentraler och under vintersäsong ingår snöberedskap. Du tar stort ansvar för att det är helt, snyggt och tryggt i våra bostadsområden samt i allmänna utrymmen. I din kontakt med våra kunder tar du ansvar för att synpunkter delges till skötselchef och följs upp.

Dina personliga egenskaper och kvalifikationer
För att passa i rollen har du tidigare erfarenhet av att arbeta som fastighetsarbetare samt erfarenhet av att sköta grönytor och växter. Det är meriterande om du har trädgårdsutbildning. Du ska ha hög ansvars- och servicekänsla och en förmåga att arbeta både självständigt och i grupp. Som person är du social och serviceinriktad då du kommer att ha en daglig kontakt med våra kunder. Du är positiv, intresserad och har en god samarbetsförmåga. Vi lägger stor vikt vid att du är en noggrann och flexibel person som kan ta egna initiativ.

Du kan uttrycka dig väl i svenska, både i tal och skrift, samt har körkort B (manuell). Du har maskinvana från till exempel traktor, åkgräsklippare och/eller snöröjning med maskin.

Ansökan
Du är välkommen med din ansökan. Vi arbetar med ett löpande urval, sista ansökningsdag den 11 september 2022.

Har du frågor angående tjänsterna är du välkommen att kontakta skötselchef Madeleine Lindskog på telefon 046-35 85 00 eller via mail madeleine.lindskog@lkf.se

Ansök nu