Lund: OPERATIV SÄLJCHEF

Hitta ansökningsinfo om jobbet OPERATIV SÄLJCHEF i Lund. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Lund inom den kategorin.

Publicerad: 2022-09-21 // Varaktighet: Heltid

Det går bra för Mikrosdust och vi står inför en stor expansion och tillväxtresa.

Som ett led i vår tillväxtstrategi vill vi nu förstärka vårt team med en operativ säljchef. Uppbyggnaden av vår sälj- och marknadsavdelning kommer att ske successivt vilket ger rätt person möjlighet att utvecklas mot den roll som passar personlighet, situation, potential och resultat bäst. 

Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden

Din huvudsakliga uppgift är ett tillsammans med ledningen i bolaget öka försäljningen samt fortsätta utveckla erbjudande/pris/affärsmodell. Arbetet kommer framför allt att innebära:

- Säljarbete mot såväl nya som befintliga kunder (elektronikproduktbolag) och partners (EMS:er)
- Offertarbete tillsammans med bolagets tekniksida
- Affärs- och säljstrategiutveckling
- Kravställning - marknadsmaterial och marknadsaktiviteter
- Rapportering/prognoser till vd/styrelse

Tjänsten är på heltid med placering på vårt kontor i Lund. Du rapporterar till vår VD och ingår i ledningsgruppen. Arbetet kräver planerat resande såväl i Sverige som internationellt (främst i norra Europa), men huvuddelen av arbetet kommer att utföras från vårt kontor. Vi tror att det är viktigt med hög närvaro på kontoret initialt, men har en flexibel inställning till arbete hemifrån över tid. Körkort är ett krav!

Kvalifikationer och personlighet

Vi tror att rätt sökande har ett starkt affärsdriv, social förmåga, teknisk förståelse samt erfarenhet från elektronik-/ingenjörsverksamhet, helst från EMS-branschen (som säljare, projektledare eller beställare). 

- Vi ser helst en eftergymnasial utbildning i elektronik/mekanik alternativt en förvärvad kompetens kombinerat med ekonomi- och affärskunskap.
- Erfarenhet som säljare/KAM inom lösningsförsäljning alternativt erfarenhet som affärsorienterad projektledare.
- Vana att kommunicera på engelska och svenska, språkkunskaper i tyska och danska är meriterande.
- EMS-erfarenhet och/eller förståelse för kundbehov inom elektronikprodukt-testning.
- Brinner för möjligheten till utveckling/framgång samt att få vara med och utveckla bolaget.

Om du är en extremt affärsintresserad civilingenjör, med kort arbetslivserfarenhet, kan vi tänka oss att göra avkall på viss erfarenhet till förmån för potential och engagemang. Vi har en unik produkt/erbjudande och goda möjligheter att stötta en nyanställd.

Kontakt och ansökan

I det här uppdraget samarbetar vi med rekryteringsföretaget ComCube. Vi tillämpar löpande urval! Vänligen inkludera, i din ansökan, CV och ett motivationsbrev som svarar på:

- Varför vill du arbeta som operativ säljchef hos Mikrodust?
- Vad tror du framför allt att du kan bidra med som operativ säljchef hos Mikrodust?  

Har du några frågor beträffande rekryteringsprocessen eller tjänsten är du mycket välkommen att kontakta Helena Heijmink, helena.heijmink@comcube.se, 070-554 03 42 eller Helena Fransson 070-554 05 04, som hjälper oss i detta uppdrag. Du ansöker om tjänsten genom att följa denna länk: https://comcube.varbi.com/what:job/jobID:547047/?lang=se

Välkommen med din ansökan! Vi tar endast emot ansökningar via ovan länk.

Mikrodust är ett bolag där vi skapar förutsättningar för att testa elektronikprodukter både med och utan radiokomponenter (Bluetooth, WiFi, Lora m.fl.). Mikrodust, som idag är väletablerat, arbetar med flera större elektronikföretag och de produktionsbolag (EMS:er) de anlitar. Nu har vi tagit fram nästa generation av testplattform som ger unika möjligheter att både växa marknadsandel på befintlig marknad samt att expandera ytterligare internationellt. Vi har ett aggressivt tillväxtmål och goda förutsättningar att nå det. Vi är drygt 20 medarbetare på vårt kontor i Lund och 2021 omsatte vi ca 22 MSEK. Välkommen att läsa mer om oss på http://www.mikrodust.com

Alla platsannonser →

Andra jobb i Lund som Försäljningschef

Nedan visas andra jobb i Lund som Försäljningschef.

Platschef Lund

Läs mer Sep 13
Svensk industri går som tåget och vi märker av en stark efterfrågan på vår specialistkompetens inom bemanning och rekrytering. Som marknadsledande i Norra Sverige inom vår nisch rekryterar vi nu en platschef som ett led i att fortsätta tillväxtresan nationellt. Vi arbetar idag med några av Sveriges starkaste industriföretag och du kommer ansvara för vår etablering i Lund med omnejd. Är du rätt person för bygga upp kontoret från grunden?

Uppdrag
Du ansvarar för kunder, affärer och personal samt budget och ekonomiskt resultat. Du säljer in våra bemanningslösningar tillsammans med säljkåren och bygger långsiktiga relationer med nya och befintliga kunder. Du bidrar aktivt till utvecklingen av vår verksamhet; våra affärer och medarbetare. Du kommer även ingå i en ledningsgrupp med övriga Platschefer.

Vår värdegrund

Engagemang: Du bidrar aktivt till kontorens tillväxt och aktiviteter genom att visa engagemang, närvaro, delaktighet och förståelse. Ett starkt engagemang och prioritering av medarbetare och kunder är avgörande för att lyckas.

Ansvar: Du ansvarar för handlingsplaner och konkretiserar dom mot ekonomiska mål och nyckeltal samt för kund- och medarbetarnöjdhet.

Kundfokus: Du driver lokal försäljning tillsammans med dina medarbetare och regional säljare. Med hög aktivitetsnivå och en tydlig målsättning mot tillväxt ökar du marknadsandelar i ditt platschefsområde.

Kul på jobbet: Du ansvarar för en trygg och stimulerande arbetsplats, där medarbetarna får engagemang och förutsättningar att leverera i sina roller. När vi trivs och får göra skillnad har vi kul på jobbet.

Du är:

- Ett föredöme för vår värdegrund och en ambassadör för företaget.
- Handlingskraftig, bygger goda och förtroendefulla relationer och trivs med högt tempo.
- Positiv, engagerad, ansvarsfull och resultatfokuserad.
- Övertygad om att människor växer med ansvar.


Din bakgrund
Vi ser gärna att du har ett par års ledarerfarenhet. Erfarenhet av arbete i tillväxtföretag och från bemanning är ett stort plus. Körkort är ett krav.

Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 18 oktober.

Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Regionchef Andreas Widmark, 072-517 26 12.

FÖR SVENSK INDUSTRI FRAMÅT

En stor del av framgångssagan Sverige möjliggjordes av industriföretagens framfart under 1900-talet. Arbetstillfällen skapades, skatteintäkter genererades och många bolag tog sig ut på en global marknad. Det vill vi ska fortsätta.

Konsultias bemanningslösningar hjälper industrin med kompetensförsörjning och produktion i balans. Med schyssta villkor och en värderingsdriven företagskultur attraherar vi medarbetare som gör skillnad varje dag.

Sedan 2014 har vi vuxit snabbt och 2022 siktar vi på att omsätta 320 MSEK.

Vi värdesätter en god arbetsmiljö och tror att det är en förutsättning för hållbar tillväxt och långsiktiga relationer. Detta uppnår vi bland annat genom en bra balans mellan privatliv och arbetsliv där du har stora möjligheter att styra din egen arbetsdag, men också varifrån du arbetar.

Konsultia har kontor i Bollnäs, Sundsvall, Örnsköldsvik, Umeå, Skellefteå, Piteå och Luleå. Fler är på gång! Läs gärna mer om oss på (http://www.konsultia.se).

Ansök nu

Affärsmässig Regionchef till Firesafe

Läs mer Sep 22
Firesafekoncernen är marknadsledare i Norden inom brandskydd. Detta omfattar entreprenadtjänster, konsulttjänster, brandservice-tjänster, produkttillverkning samt produktförsäljning. Firesafe har 25 avdelningskontor i Norge, Sverige, Danmark och Finland. Totalt är vi 800 anställda varav 200 i Sverige. Firesafes hela koncern omsätter 1000 MSEK. Med vår värdegrund / Professionell / Kompetent / Engagerad / arbetar vi för ett tryggare och mer brandsäkert samhälle.

Nu söker vi en regionchef till region syd.

Rollen som Regionchef på Firesafe finns inom affärsområde Kontroll & Underhåll brandskydd.
Inom affärsområdet arbetar vi med konsulttjänster och utbildning inom brandskydd samt installation, kontroll och underhåll av brandtekniska installationer. 


Regionchefen för region Syd utgår från kontoret i Lund (Gnejsvägen 15) och reser kontinuerligt, främst inom Skåne och en del i Småland.  


Rollen innebär ett totalansvar för försäljning och leverans av affärsområdets hela tjänsteutbud inom regionen. Företaget satsar på ett brett, enhetligt och attraktivt erbjudande till våra kunder. Ditt ansvar är ha ett övergripande affärsmässigt ansvar för regionens kundrelationer och att skapa lönsam tillväxt. Tillsammans med dina medarbetare skapar du givande kundmöten och en säker leverans i en omväxlande och fartfylld vardag.


Vi söker dig som har utbildning inom ledarskap och sälj/marknadsföring. Du har ledarerfarenhet och har visat din förmåga både inom försäljning och att leda en leveransprocess som överträffar kundens förväntningar. Du är en van användare av MS Office och IT system, gärna Microsoft Dynamics och Mobigo.



För att trivas i rollen bör du vara en kommunikativ och resultatorienterad person som sätter höga mål och jobbar hårt och uthålligt för att uppnå dem. Du har kundfokus och förmåga att utveckla effektiva, förnuftiga och genomförbara lösningar. Genom trovärdighet och goda relationer har du lätt för att skapa samarbete.



Hos oss får du möjlighet att arbeta brett och en möjlighet att utvecklas vidare tillsammans med företaget. Du blir en del av ett företag med mycket kompetens och yrkesskicklighet inom vårt område. Genom att jobba för ett långsiktigt, hållbart tillväxtföretag bidrar du också till ett tryggare och mer brandsäkert samhälle.


Vill du veta mer om tjänsten så hör av dig till affärsområdeschef Ulf Johansson på ulf.johansson@firesafe.se. 


Vänta inte med att sända in din ansökan, vi kommer göra urval löpande och annonsen kan tas bort i förtid om rätt kandidat hittas.

Ansök nu

Director Sustainable Sales Engagements Global sales

Läs mer Jun 27
We are looking for a Sustainable Sales Engagement Director to support Axis Communications to develop and implement a sustainable sales engagement strategy in Axis' Communication global sales model.

Who is your future team?
We're more than just a team here, we care about each other, grow together, and celebrate successes. We are an international team that engages globally at all levels of the organization.

What you'll do as a Sustainable sales engagement Director?
You will focus on developing and maintaining Axis' global strategy for Sustainable Sales Engagements in Axis' global sales channel.

In this role you also will be responsible for accelerate the transformation in the sales process to engage in and prove profitability in business opportunities arising from sustainable and ethical objectives.

The Sustainable sales engagement Director should be and act as a subject matter expert towards internal and external stakeholders. This involves extensive collaboration with all relevant functions within Axis and external organizations. You set the framework and directions, and place great trust in your team to deliver with your support!

You'll love this position if...

* You thrive in a fast-paced environment in an inspiring workplace.
* You are passionate about contributing to a smarter safer and sustainable world.
* You are an individual contributor and an experienced professional who can work within cross-functional teams to deliver and drive results.

In addition to above you will also be:

* Responsible for outlining and executing the global strategy for Axis' work towards compliance with the UN Guiding Principles in Axis' global sales channel (downstream) activities.
* Responsible for a budget matching the requirements of the strategy.
* Actively participate in relevant associations and lobbying forums.
* Support sales regions in all phases of projects related to sustainable sales engagements.
* Analyzing partnerships with companies/organizations active in sustainable sales engagements.

Who are you?

* You are highly structured with excellent analytical skills.
* You have excellent communication skills in English.
* Prior experience building strong business relationships both internally and externally
* Flexible team player: ability to effectively work independently as well as within a team
* Attention to detail
* You have a strong interest in and the area of sustainability

We believe you have:

* Extensive background from international business environments.
* Several years of experience in either a B2B sales or product management role
* Understanding the dynamics of using a two-tier distribution model and a network of business associates, aka partner network.
* A strategic mindset yet capable of working hands on to move things forward.

What can Axis do for you?
In exchange for your dedication, Axis can offer you a job in a great, friendly and professional team. We work in an innovative and global organization that takes great pride in delivering world-class, high-quality products, services and solutions to our customers. Working with us gives you an excellent opportunity to develop in an organization promoting professional and individual growth. You will have a role where your operational effort really will be of great impact to the overall success of Axis.

Axis promotes and encourages a diverse workplace in a multi-cultural environment.

Ready to act?
Axis is a company realizing the benefits of a diverse workforce. We know that diversity in groups creates a better working environment and promotes creativity, something that is fundamental for our success.

Find out more about the position from our recruiting manager Christina Behle at +46 46 272 3598

Ansök nu

Sales Manager - Digital service

Läs mer Mar 9
Are you looking for a brand-new company where there is lots of room for you to shape your role, to test ideas and develop initiatives? Are you motivated by exploring new paths and creating new business? Is teamworking and helping a colleague wherever needed in you DNA?


We are looking for a Sales Manager to the newly established company Global Load Out Solutions AB, a new entity in the Volvo Group. The new company will focus on accelerating the commercialization of a set of Volvo innovations within material logistics. These digital services will support our customers to improve workflow, transparency of data, boost profitability and reduce environmental impact. We will build this company together and you will be part of the journey from the very start. Your impact will definitely make a difference!


As a Sales Manager you will be part of an international team devoted to expanding our market and solving our customers pains. An increasing number of companies set targets connected to the climate agenda and to reduce carbon emissions, as well as moving into a digital operation to achieve higher transparency and efficiency – but for many the transformation path is not clear and needs guidance and good examples. And this is where you come in! We will work with several channels to meet our customers and you will be a part of developing these channels; direct sales where you are out meeting customers and identifying the best solution for them, but also partner sales where we need to train and support sales partners in different parts of the world – so what’s your ideas on how to do that in an efficient way? You work together with our Business Development manager with content/sales messaging and supporting our marketing management. Another important go-to person for you is the Product owner to discuss best practices @ customers and sometimes go together in discussions with customers. You will be part of co-creating our path with a large degree of freedom in a dynamic and international environment.


Who we think you are
We believe you have a university degree, from Engineering or Business in combination with experience from B2B technical sales. We would love for you to have a background in the heavy construction industry in companies or projects working with mass-excavation or quarries. You are comfortable to work in both Swedish and English with customers and contracts. Winning confidence and building relations comes natural to you. Other experiences you might have in your backpack could be experience of B2B Service solutions, work in a growing and fast-scaling business and/or value stream mapping. You would describe yourself as the person who close the deal. You have a strong self-drive and want to have an impact in the organization you chose to belong to.


Do you want to join our adventure? Don’t hesitate to apply!
Looking forward to reading your application!
Annika Nissen, Managing Director
Tel. +46 730 76 26 07


About us
Global Load Out Solutions AB is a new member in the Volvo Group focusing on digital services in load out solutions. The company was recently launched by Volvo Construction Equipment and will set up office in the Lund-Malmö region. For more info check-out the press release: VOLVO CE LAUNCHES NEW DIGITAL SERVICE BUSINESS FOR LOAD OUT SOLUTIONS

Ansök nu

Andra jobb i Lund från Comcube AB

Nedan visas andra jobb i Lund från Comcube AB .

CRM KONSULTER / TEKNISKA PROJEKTLEDARE

Verksamhetskonsult, IT
Läs mer Feb 1
Ser du kombinationen av att driva kundprojekt och att själv få vara med och bygga lösningarna som det bästa av två världar? Tycker du om att arbeta i ett välmående tillväxtbolag med en stark företagskultur? Då kan detta vara nästa stora steg i din karriär! Just nu söker vi flera CRM konsulter/tekniska projektledare.

Varmt välkommen till Lime – vi längtar efter dig!

Vad kommer du att göra?

Som CRM konsult/teknisk projektledare ansvarar du för att driva kundprojekt som tar våra kunder till nya höjder. Du ansvarar för hela implementationsprocessen. Detta innefattar att hålla projektmöten och workshops för att identifiera kundens behov, planera och sköta dialog med eventuella tredjeparter. Därtill säkrar du projektleveransen och utbildar i systemet, samtidigt som du även är med och bygger och utvecklar lösningen. Din roll handlar till stor del om att vägleda kunden under processens gång så att de får ut det mesta av sin CRM-investering.

För att lyckas med detta krävs det att du arbetar strukturerat, målfokuserat och att du är van vid att leda projekt med kunden i fokus. Projektens storlek kan variera mellan 2–18 månader (ofta driver man flera projekt parallellt) och du kommer att arbeta med såväl nya projekt som långsiktiga kundutvecklingsprojekt. Att bygga relation med kunderna är på så vis en central del av rollen. Din styrka ligger i förståelse för behov och utmaningar i kombination med den tekniska förståelsen. Du tar kommandot när du vägleder dem på deras digitaliserings- och kundvårdsresa.

Tjänsten är på heltid med placering på vårt största kontor i Lund som är beläget på S:t Lars, söder om stadskärnan och mitt i den grönskande parken. Det är mycket pendlingskompatibelt med cykel, bil eller buss. På kontoret i Lund är vi ca 25-30 konsulter, och du kommer arbeta i något av projektledarteamen, med nära samarbete till såväl säljare och applikationskonsulter. Projekten utförs mestadels hos oss i Lund men vi försöker träffa kunder så ofta vi kan, varför körkort är ett måste.

Vad ska du jobba med?

Konsultavdelningen består av är projektledare/konsulter och applikationskonsulter som jobbar tätt tillsammans med grymma säljare för att driva expansionen på den europeiska marknaden.

Limes CRM-lösningar ligger nära kundernas kärnprocesser och har stor påverkan på hela verksamheten. Vi stöttar, med hjälp av vår fantastiska mjukvara, kundernas processer genom digitalisering inom många områden, såsom ärendehantering, marknadsföring, försäljning och teknisk förvaltning.

På Lime i stort får du totalt över 300 goa kollegor på våra kontor runt om i Europa, varav ca 130 ingår i konsultteamet. Vi hjälps alla åt och det är allas ansvar att driva företaget. Det är en av anledningarna till att det går så bra för oss och varför vi älskar våra jobb!

Vem är du?

- Du har några års erfarenhet av projektledning/konsulting inom någon form av IT. För oss är det viktigt att du har verksamhets- och branschförståelse.
- Du tar ägandeskap i dialog med kund och driver implementationen från start till mål.
- Du är van vid projektgrupper och att hantera olika stakeholders.
- Du kan omvandla problem, processer och behov till kreativa lösningar och konkreta förslag.
- Du tycker om att vara med i kundens utveckling framåt genom att identifiera behov och föreslå en lösning.
- Du brinner för IT, och har du erfarenhet av att implementera IT-system är ett det plus.
- Utbildning? Yes. Vi tror att du har en Bachelor eller Master som systemvetare, ingenjör eller motsvarande.
- Du talar och skriver såväl svenska som engelska utan hinder.

Lite mer om Lime?

Lime är ett techbolag i sina bästa år. Eller, alla år är de bästa åren på Lime. Vi växer och frodas! Under 2018 börsnoterades vi på Nasdaq och vi flyttades nyligen upp från Smallcap till Midcap. 2020 var ett stort år. Vi integrerade två uppköpta bolag och öppnade vårt första kontor utanför Norden, i Utrecht (Nederländerna). Det slutar inte där. Under våren 2021 har vi köpt upp ett bolag i Tyskland och startar därmed upp ytterligare ett Limekontor på denna marknad, närmare bestämt i Köln. Nu fortsätter tillväxtplanerna både på hemmaplan och internationellt.

Givetvis är även våra mjukvaruprodukter under ständig utveckling. Som helhetsleverantör sköter vi hela produktlivscykeln internt med både produktutveckling, försäljning, leverans och support. På Lime får vi energi av varandra och sammanhållningen är på topp. Samverkan över avdelningar är inte bara en del av våra kärnvärderingar, utan även helt affärskritiskt och avgörande för att vi ska vara vi. Du hör, på Lime är det full rulle.

Kontakt och ansökan

I det här uppdraget samarbetar vi med rekryteringsföretaget ComCube. Vi tillämpar löpande urval, vilket innebär att vi driver rekryteringsprocessen kontinuerligt tills vi hittat den där handen-i-handsken-matchningen. I första steget screenar vi på CV och motivationsbrev*. Därefter följer intervjuer, ett praktiskt case samt referenstagning. Vår process avslutas alltid med slutintervju med vår VD Nils.

* Vänligen inkludera ett motivationsbrev som svarar på:

- Varför vill du jobba på Lime?
- Vilken erfarenhet har du av projektledning/konsulting?

Har du några frågor beträffande rekryteringsprocessen eller tjänsten är du mycket välkommen att kontakta Helena Heijmink, helena.heijmink@comcube.se, 070-554 03 42 eller Helena Fransson 070-554 05 04, som hjälper oss i detta uppdrag. Du ansöker om tjänsten genom att följa denna länk: https://comcube.varbi.com/what:job/jobID:472589/?lang=se

Vi tar endast emot ansökningar via denna länk!

Lime har en heltäckande organisation för utveckling, försäljning, implementation och support vilket skapar ett helhetserbjudande som möjliggör effektiva och värdeskapande CRM-lösningar för kunden. Huvudkontoret ligger i Lund och utöver detta har vi åtta kontor i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Nederländerna och Tyskland. Lime grundades 1990 och har sedan år 2000 haft en genomsnittlig tillväxttakt om 19 procent. Vi har över 70 000 användare, mer än 5000 företagskunder och mer än 300 anställda. Välkommen och läs mer om oss på https://www.lime-technologies.se/

Ansök nu

SENIORA KONSULTER INOM MJUKVARUUTVECKLING

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Feb 1
Har du arbetat med utveckling och kundrelationer i många år? Bra! Vi söker flera seniora konsulter med koll på läget som vill sprida visdom och positiv energi till både kollegor och kunder av alla de slag.

Redo för ett nästa steg? Kom! Vi har längtat efter dig!

Välkommen till Lime!

Hos Lime hittar du ett börsnoterat bolag med 9 kontor i 6 länder. Vi växer konsekvent med ca 20 % per år och öppnade under hösten 2020 vårt första utomnordiska kontor i Nederländerna. Vi gick också upp i Midcap på Nasdaq, och har under det senaste halvåret välkomnat ca 60 nya kollegor till Lime. Men det där är bara siffror, det riktigt härliga med Lime är vi som jobbar här, och hur kul vi har tillsammans. Vi är löjligt engagerade i att hjälpa våra kunder bli kundmagneter, och vi är envist ambitiösa i att sträva mot vår vision att bli CRM marknadens ledande leverantör från Norden. Dessutom vill vi ha jäkligt kul på resans gång. Inga låga krav, vi vet, men vi tror vi uppfyller dem. Vi sköter hela produktlivscykeln under samma tak, vilket innebär en stor fördel för både kunder och kollegor i att kunna kroka arm med kollegor på olika håll för att kunna förbättra och förändra. Vi har heller ingen annan att skylla på, vi måste helt enkelt ta ansvar för att kedjan är hel, och välfungerande. Vi kallar det kärnvärdet #dontbreakthechain.

Vad har du för bakgrund?

Du har 10-20 års erfarenhet av programmering, projektleverans och konsultation. Du brinner för att jobba med kunden i fokus och älskar mixen av människor och teknik. Troligtvis har du en teknisk examen som exempelvis ingenjör eller systemvetare. Du kan blixtsnabbt omvandla problem, processer, och behov till konkreta och användarvänliga tekniska lösningar. Ett plus är om du jobbat med större organisationer och har bra verksamhetsförståelse.

Vi brukar kalla en sådan som dig för en schweizisk armékniv! En riktig doer som gillar variation i vardagen. Du är dessutom väldigt skön att hänga med, viktigt eftersom trefika är ett snudd på obligatoriskt möte om dagarna. För dig är det självklart att dela med dig av din kunskap och kompetens till både kunder och kollegor.

Tjänsten är på heltid med placering på vårt största kontor i Lund som är beläget på S:t Lars, söder om stadskärnan och mitt i den grönskande parken. Det är mycket pendlingskompatibelt med cykel, bil eller buss. På kontoret i Lund är vi ca 35 konsulter, och du kommer arbeta i något av leveransteamen, med nära samarbete till såväl tekniska konsulter som säljare. Projekten utförs mestadels hos oss i Lund men vi försöker träffa kunder så ofta vi kan, varför körkort är ett måste.

Vad ska du jobba med?

Som senior konsult jobbar du primärt in-house nära både dina kollegor och våra kunder. Dina uppgifter varierar en hel del och ingen dag är den andra lik. Du kommer att få möjlighet att sätta dig in i många olika branscher som använder våra CRM-system på varierande sätt. Ena dagen jobbar du med projektledning och integrationer med hjälp av REST API. Nästa dag gör du en skräddarsydd kundanpassning med Python, som är vårt primära språk, HTML eller JavaScript.

Ditt jobb innebär både nyutveckling och förvaltning av befintliga lösningar. Det krävs att du är lösningsorienterad, serviceinriktad, har lätt för att förstå olika flöden och processer, samt har ett öga för användarvänlighet och UX. Vill du ändå dela in dina arbetsuppgifter så är det i huvudsak programmering i olika former genom att skapa logik och processtöd för att förenkla användarnas vardag samt bygga och förvalta integrationer mellan våra CRM-system och andra system hos kunderna.

Erfarenheter

–         Integration
–         Testning
–         
–         Python

Vi är idag ca 130 konsulter och totalt ca 300 passionerade och engagerade medarbetare med kontor i Lund (HK), Stockholm, Gävle, Göteborg, Oslo, Helsingfors, Utrecht, Köln och Köpenhamn. Vi hjälps alla åt och det är allas ansvar att driva det här företaget. Det är en av anledningarna till att det går så bra för oss och varför vi älskar våra jobb!

Kontakt och ansökan

I det här uppdraget samarbetar vi med rekryteringsföretaget ComCube. Vi tillämpar löpande urval, vilket innebär att vi driver rekryteringsprocessen kontinuerligt tills vi hittat den där handen-i-handsken-matchningen. Vänligen inkludera ett motivationsbrev som svarar på:

- Varför vill du jobba på Lime?
- Vad tror du framför allt att du kan bidra med? 

Har du några frågor beträffande rekryteringsprocessen eller tjänsten är du mycket välkommen att kontakta Helena Heijmink, helena.heijmink@comcube.se, 070-554 03 42 eller Helena Fransson 070-554 05 04, som hjälper oss i detta uppdrag. Du ansöker om tjänsten genom att följa denna länk: https://comcube.varbi.com/what:job/jobID:472600/?lang=se

Vi tar endast emot ansökningar via denna länk!

Lime har en heltäckande organisation för utveckling, försäljning, implementation och support vilket skapar ett helhetserbjudande som möjliggör effektiva och värdeskapande CRM-lösningar för kunden. Huvudkontoret ligger i Lund och utöver detta har vi åtta kontor i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Nederländerna och Tyskland. Lime grundades 1990 och har sedan år 2000 haft en genomsnittlig tillväxttakt om 19 procent. Vi har över 70 000 användare, mer än 5000 företagskunder och mer än 300 anställda. Välkommen och läs mer om oss på https://www.lime-technologies.se/

Ansök nu

SENIOR SOFTWARE ENGINEERING CONSULTANTS

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Okt 26
Har du arbetat med utveckling och kundrelationer i många år? Bra! Vi söker flera seniora applikationskonsulter med koll på läget som vill sprida visdom och positiv energi till både kollegor och kunder av alla de slag.

Redo för ett nästa steg? Kom! Vi har längtat efter dig!

Välkommen till Lime!

Hos Lime hittar du ett börsnoterat bolag med 9 kontor i 6 länder. Vi växer konsekvent med ca 20 % per år och öppnade under hösten 2020 vårt första utomnordiska kontor i Nederländerna. Vi gick också upp i Midcap på Nasdaq, och har under det senaste halvåret välkomnat ca 60 nya kollegor till Lime. Men det där är bara siffror, det riktigt härliga med Lime är vi som jobbar här, och hur kul vi har tillsammans. Vi är löjligt engagerade i att hjälpa våra kunder bli kundmagneter, och vi är envist ambitiösa i att sträva mot vår vision att bli CRM marknadens ledande leverantör från Norden. Dessutom vill vi ha jäkligt kul på resans gång. Inga låga krav, vi vet, men vi tror vi uppfyller dem. Vi sköter hela produktlivscykeln under samma tak, vilket innebär en stor fördel för både kunder och kollegor i att kunna kroka arm med kollegor på olika håll för att kunna förbättra och förändra. Vi har heller ingen annan att skylla på, vi måste helt enkelt ta ansvar för att kedjan är hel, och välfungerande. Vi kallar det kärnvärdet #dontbreakthechain.

Vad har du för bakgrund?

Du har 10-20 års erfarenhet av programmering, projektleverans och konsultation. Du brinner för att jobba med kunden i fokus och älskar mixen av människor och teknik. Troligtvis har du en teknisk examen som exempelvis ingenjör eller systemvetare. Du kan blixtsnabbt omvandla problem, processer, och behov till konkreta och användarvänliga tekniska lösningar. Ett plus är om du jobbat med större organisationer och har bra verksamhetsförståelse.

Vi brukar kalla en sådan som dig för en schweizisk armékniv! En riktig doer som gillar variation i vardagen. Du är dessutom väldigt skön att hänga med, viktigt eftersom trefika är ett snudd på obligatoriskt möte om dagarna. För dig är det självklart att dela med dig av din kunskap och kompetens till både kunder och kollegor.

Tjänsten är på heltid med placering på vårt största kontor i Lund som är beläget på S:t Lars, söder om stadskärnan och mitt i den grönskande parken. Det är mycket pendlingskompatibelt med cykel, bil eller buss. På kontoret i Lund är vi ca 35 konsulter, och du kommer arbeta i något av leveransteamen, med nära samarbete till såväl tekniska konsulter som säljare. Projekten utförs mestadels hos oss i Lund men vi försöker träffa kunder så ofta vi kan, varför körkort är ett måste.

Vad ska du jobba med?

Som senior applikationskonsult jobbar du primärt in-house nära både dina kollegor och våra kunder. Dina uppgifter varierar en hel del och ingen dag är den andra lik. Du kommer att få möjlighet att sätta dig in i många olika branscher som använder våra CRM-system på varierande sätt. Ena dagen jobbar du med projektledning och integrationer med hjälp av REST API. Nästa dag gör du en skräddarsydd kundanpassning med Python, som är vårt primära språk, HTML eller JavaScript.

Ditt jobb innebär både nyutveckling och förvaltning av befintliga lösningar. Det krävs att du är lösningsorienterad, serviceinriktad, har lätt för att förstå olika flöden och processer, samt har ett öga för användarvänlighet och UX. Vill du ändå dela in dina arbetsuppgifter så är det i huvudsak programmering i olika former genom att skapa logik och processtöd för att förenkla användarnas vardag samt bygga och förvalta integrationer mellan våra CRM-system och andra system hos kunderna.

Erfarenheter

–         Integration
–        
–         Testning
–         Python
–         HTML
–         JavaScript
–         UX
–         Projektledning 

Vi är idag ca 130 konsulter och totalt ca 300 passionerade och engagerade medarbetare med kontor i Lund (HK), Stockholm, Gävle, Göteborg, Oslo, Helsingfors, Utrecht, Köln och Köpenhamn. Vi hjälps alla åt och det är allas ansvar att driva det här företaget. Det är en av anledningarna till att det går så bra för oss och varför vi älskar våra jobb!

Kontakt och ansökan

I det här uppdraget samarbetar vi med rekryteringsföretaget ComCube. Vi tillämpar löpande urval, vilket innebär att vi driver rekryteringsprocessen kontinuerligt tills vi hittat den där handen-i-handsken-matchningen. Vänligen inkludera ett motivationsbrev som svarar på:

- Varför vill du jobba på Lime?
- Vad tror du framför allt att du kan bidra med? 

Har du några frågor beträffande rekryteringsprocessen eller tjänsten är du mycket välkommen att kontakta Helena Heijmink, helena.heijmink@comcube.se, 070-554 03 42 eller Helena Fransson 070-554 05 04, som hjälper oss i detta uppdrag. Du ansöker om tjänsten genom att följa denna länk: https://comcube.varbi.com/what:job/jobID:442858/?lang=se

Vi tar endast emot ansökningar via denna länk!

Lime har en heltäckande organisation för utveckling, försäljning, implementation och support vilket skapar ett helhetserbjudande som möjliggör effektiva och värdeskapande CRM-lösningar för kunden. Huvudkontoret ligger i Lund och utöver detta har vi åtta kontor i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Nederländerna och Tyskland. Lime grundades 1990 och har sedan år 2000 haft en genomsnittlig tillväxttakt om 19 procent. Vi har över 70 000 användare, mer än 5000 företagskunder och mer än 300 anställda. Välkommen och läs mer om oss på https://www.lime-technologies.se/

Ansök nu

LEAD FRONT END-UTVECKLARE

Frontend-utvecklare
Läs mer Aug 17
Till vårt utvecklingsteam i Lund söker vi just nu en lead front end-utvecklare som vill vara med och ta PipeChain till nästa nivå.

Inom PipeChain utvecklar och säljer vi en molnbaserad tjänst som ger våra kunder en digitaliserad helhetsbild över sin försörjningskedja – Supply Chain. I vår plattform finns stöd för automatisering av order- och leveransprocesserna via såväl EDI som webb. Vår produkt – tillsammans med de tjänster vi erbjuder genom våra supply chain specialister – skapar effektiva samarbets- och visualiseringsverktyg som förbättrar processerna mellan våra kunder och deras kunder och leverantörer. PipeChain är ett lönsamt, expanderande, privatägt bolag med en omsättning på ca 75 MSEK. Hos oss gör varje medarbetare skillnad.

Vem vi söker

Vi söker en driven lead front end-utvecklare med tonvikt på Angular och REST API till vår utvecklingsavdelning i Lund. Som utvecklare kommer du att arbeta med PipeChain’s egna produkter inom området Supply Chain Management. Vi är i inne i en spännande fas där vi lägger stort fokus på utveckling av nästa generation av vår produkt. Då vi sedan många år har en gedigen back end satsar vi nu framför allt på en modern och snabb front end uppbackad av ett modernt REST API. Det sistnämnda såväl för vår front end som för M2M-kopplingar. Vi är idag väl rustade kring vår back end – där majoriteten av vår affärslogik ligger och som bygger på Java – med duktiga seniora utvecklare. Vi behöver stärka upp med precis lika duktiga kollegor kring nästa generations front end.

Din profil

- Minst 3 års relevant högskoleutbildning
- Minst 5 års arbetslivserfarenhet
- Kompetens med tonvikt och erfarenhet inom Angular
- Självklart är även goda kunskaper inom TypeScript, JavaScript, HTML och CSS nödvändiga
- Att du hanterar svenska och engelska i tal och skrift är ett krav

Arbetet

Du kommer att arbeta med Angular som är basen för nästa generation av vår front end och vår kodbas har vi på Github. Typescript, Javascript, HTML och CSS är såklart även det något du kan på dina fem. Vi jobbar i treveckorssprintar och en dag på jobbet handlar om utveckling av allt från vårt UI till teknisk implementation och införande av nya funktioner. Vi arbetar i IntelliJ IDEA. Du kommer att spela en central, långsiktig och viktig roll inom utvecklingen av nästa generations front end. Arbetet bedrivs både självständigt och i grupp. 

Våra kunder

Våra kunder är stora internationella företag med höga krav på driftsäkerhet, funktionalitet och effektivitet. Hög kvalitet och noggrannhet är därför mycket viktigt för oss. Vi har sedan två decennier vår egen platform samtidigt som vi arbetar tätt tillsammans med våra kunder för att utveckla och komplettera med just det som specifika kunder behöver. Så arbetet bjuder alltid på nya spännande projekt och vår produkt är under ständig utveckling. Vi erbjuder ett självständigt och spännande arbete i ett positivt och expanderande företag med en stark position på marknaden.

Kontakt och ansökan

I det här uppdraget samarbetar vi med rekryteringsföretaget ComCube. Är du intresserad och stämmer in på profilen vill vi gärna att du skickar in ett personligt brev och CV på svenska där du beskriver dina erfarenheter och kompetenser inom ovanstående områden och varför du är intresserad av tjänsten. Vi vill också gärna att du specificerar erfarenhet som kan vara extra relevant för den här tjänsten. Har du några frågor beträffande rekryteringsprocessen eller tjänsten är du mycket välkommen att kontakta Helena Heijmink, helena.heijmink@comcube.se, 070-554 03 42 eller Helena Fransson 070-554 05 04, som hjälper oss i detta uppdrag. Du ansöker om tjänsten genom att följa denna länk: https://comcube.varbi.com/what:job/jobID:422895/?lang=se

Vi tar endast emot ansökningar via denna länk!

PipeChain is a privately owned, Swedish headquartered company with more than 300 active customers in over 20 countries with more than 10,000 system users. The company was founded in 1999. Our product is a cloud-based service that provides maximum connectivity and visibility of the supply chain, alerting the right parties to any possible delivery problems with assuring that supply meets demand. The service supports efficient collaboration processes like forecasting, order fulfillment and delivery. PipeChain enables both customers and suppliers to work towards the same KPIs, making it easier to measure and improve the processes in the supply chain. For more information please visit www.pipechain.com

Ansök nu

APPLIKATIONSKONSULTER / SOFTWARE ENGINEERING CONSULTANTS

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Sep 1
Knacka kod har du koll på.

Prata med kunder och driva projekt lika så. Bra! Vi söker flera applikationskonsulter med koll på läget som vill sprida visdom och positiv energi till både kollegor och kunder av alla de slag. Redo för ett nästa steg? Kom! Vi har längtat efter dig!

Välkommen till Lime!

Hos Lime hittar du ett börsnoterat bolag med 8 kontor i 5 länder. Vi växer konsekvent med ca 20 % per år och öppnade under hösten 2020 vårt första utomnordiska kontor i Nederländerna. Vi gick också upp i midcap på Nasdaq, och har under det senaste halvåret välkomnat ca 60 nya kollegor till Lime. Men det där är bara siffror, det riktigt härliga med Lime är vi som jobbar här, och hur kul vi har tillsammans. Vi är löjligt engagerade i att hjälpa våra kunder bli kundmagneter, och vi är envist ambitiösa i att sträva mot vår vision att bli CRM marknadens ledande leverantör från Norden. Dessutom vill vi ha jäkligt kul på resans gång. Inga låga krav, vi vet, men vi tror vi uppfyller dem. Vi sköter hela produktlivscykeln under samma tak, vilket innebär en stor fördel för både kunder och kollegor i att kunna kroka arm med kollegor på olika håll för att kunna förbättra och förändra. Vi har heller ingen annan att skylla på, vi måste helt enkelt ta ansvar för att kedjan är hel, och välfungerande. Vi kallar det kärnvärdet #dontbreakthechain.

Vad har du för bakgrund?

Du har några års erfarenhet av programmering och gärna också projektleverans. Du brinner för att jobba med kunden i fokus och älskar mixen av människor och teknik. Troligtvis har du en teknisk examen som exempelvis ingenjör eller systemvetare. Du kan blixtsnabbt omvandla problem, processer, och behov till konkreta och användarvänliga tekniska lösningar. Ett plus är om du jobbat med större organisationer och har bra verksamhetsförståelse.

Vi brukar kalla en sådan som dig för en schweizisk armékniv! En riktig doer som gillar variation i vardagen. Du är dessutom väldigt skön att hänga med, viktigt eftersom trefika är ett snudd på obligatoriskt möte om dagarna.

Tjänsten är på heltid med placering på vårt största kontor i Lund som är beläget på S:t Lars, söder om stadskärnan och mitt i den grönskande parken. Det är mycket pendlingskompatibelt med cykel, bil eller buss. På kontoret i Lund är vi ca 25-30 konsulter, och du kommer arbeta i något av projektledarteamen, med nära samarbete till såväl tekniska projektledare som säljare. Projekten utförs mestadels hos oss i Lund men vi försöker träffa kunder så ofta vi kan, varför körkort är ett måste.

Vad ska du jobba med?

Som applikationskonsult jobbar du primärt in-house nära både dina kollegor och våra kunder. Dina uppgifter varierar en hel del och ingen dag är den andra lik. Du kommer att få möjlighet att sätta dig in i många olika branscher som använder våra CRM-system på varierande sätt. Ena dagen jobbar du i integrationer med hjälp av SSIS och webservice. Nästa dag gör du en skräddarsydd kundanpassning med Python, som är vårt primära språk, HTML eller JavaScript.

Ditt jobb innebär både nyutveckling och förvaltning av befintliga lösningar. Det krävs att du är lösningsorienterad, serviceinriktad, har lätt för att förstå olika flöden och processer, samt har ett öga för användarvänlighet och UX. Vill du ändå dela in dina arbetsuppgifter så är det i huvudsak programmering i olika former genom att skapa logik och processtöd för att förenkla användarnas vardag samt bygga och förvalta integrationer mellan våra CRM-system och andra system hos kunderna.

Meriterande erfarenheter

– Integration

– SSIS
– Python
– HTML
– JavaScript
– UX
– Projektledning

Hur är Lime som arbetsplats?

Vi är många som har Lime som vårt andra hem och som har många riktigt goda vänner här. Spana in dessa länkar som kan hjälpa dig förstå vad som är så magiskt:

·       https://www.lime-technologies.se/om-oss/

·       https://www.lime-technologies.se/historien-om-lime/

Vi är idag ca 130 konsulter och totalt ca 300 passionerade och engagerade medarbetare med kontor i Lund (HK), Stockholm, Gävle, Göteborg, Oslo, Helsingfors, Utrecht, Köln och Köpenhamn. Vi hjälps alla åt och det är allas ansvar att driva det här företaget. Det är en av anledningarna till att det går så bra för oss och varför vi älskar våra jobb!

Kontakt och ansökan

I det här uppdraget samarbetar vi med rekryteringsföretaget ComCube. Vi tillämpar löpande urval, vilket innebär att vi driver rekryteringsprocessen kontinuerligt tills vi hittat den där handen-i-handsken-matchningen. I första steget screenar vi på CV och motivationsbrev*. Därefter följer intervjuer, ett praktiskt case samt referenstagning. Vår process avslutas alltid med slutintervju med vår VD Nils.

* Vänligen inkludera ett motivationsbrev som svarar på:

- Varför vill du jobba på Lime?
- Vilken erfarenhet har du av applikationskonsulting?

Har du några frågor beträffande rekryteringsprocessen eller tjänsten är du mycket välkommen att kontakta Helena Heijmink, helena.heijmink@comcube.se, 070-554 03 42 eller Helena Fransson 070-554 05 04, som hjälper oss i detta uppdrag. Du ansöker om tjänsten genom att följa denna länk: https://comcube.varbi.com/what:job/jobID:426446/?lang=se

Vi tar endast emot ansökningar via denna länk!

Lime har en heltäckande organisation för utveckling, försäljning, implementation och support vilket skapar ett helhetserbjudande som möjliggör effektiva och värdeskapande CRM-lösningar för kunden. Huvudkontoret ligger i Lund och utöver detta har vi åtta kontor i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Nederländerna och Tyskland. Lime grundades 1990 och har sedan år 2000 haft en genomsnittlig tillväxttakt om 19 procent. Vi har över 70 000 användare, mer än 5000 företagskunder och mer än 300 anställda. Välkommen och läs mer om oss på https://www.lime-technologies.se/

Ansök nu