Lund: Ingenjör som vill jobba med processplanering till Lund

Hitta ansökningsinfo om jobbet Ingenjör som vill jobba med processplanering till Lund i Lund. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Lund inom den kategorin.

Publicerad: 2022-09-21 // Varaktighet: Heltid

Är du ingenjör och har ett intresse för produktutveckling och produktion? Vi söker nu dig som har ett tekniskt intresse men också ett intresse för supply Chain och som kommer agera spindeln i nätet i en roll som industrial Lead på Axis!

Om tjänsten:

Som Industiral Lead på Axis kommer du att ingå i ett team bestående av ca 25 engagerade medarbetare fördelat på två teamchefer. Teamet ansvara för industrialiseringen av nya produkter, produktförändringar och stöd till Operations.

Som Industrial Lead kommer du att ha en nyckelroll tillsammans med övriga teamet och vara en länk från utvecklingsprojekt till volymproduktion. Du kommer att ansvara för ca 4-5 projekt samtidigt och koordinera och driva aktiviteter vid framtagning av nya produkter i utvecklingsprojekt.

Som ny kommer du också bli erbjuden ett tydligt introduktionsprogram och du kommer även få en buddy/senior kollega som kommer att agera som en personlig mentor, vilket gör att du alltid har någon att bolla frågor och idéer med.

Arbetsuppgifter:

I den här rollen kommer du att koordinera, planera och driva aktiviteter för att säkerställa en smidig och effektiv produktion. Du kommer också att krav ställa och delta vid granskning av nya produkter som ska tas fram utifrån ett supply chainperspektiv. Planera, följa upp och besöka företagets kontraktstillverkare runt om i världen men också i ett senare skede ha ett nära samarbete med Axis egna testavdelningar.

Vem är du?

För att passa in i den här rollen krävs det att du har en universitetsutbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Vi ser helst att du har ett tekniskt intresse och har jobbat med produktion och Supply Chain samt erfarenhet av att leda projekt eller förbättringsaktiviteter.

Du är dessutom en driven lagspelare med god samarbetsförmåga. Vidare är du välstrukturerad med ett högkvalitativt fokus och har förmåga att samordna och följa upp flera projekt samtidigt.

Om Axis Communications

Alla platsannonser →

Andra jobb i Lund som Inköpsingenjör

Nedan visas andra jobb i Lund som Inköpsingenjör.

Ingenjör som vill jobba med processplanering till Lund!

Läs mer Sep 21
Är du ingenjör och har ett intresse för produktutveckling och produktion? Vi söker nu dig som har ett tekniskt intresse men också ett intresse för supply Chain och som kommer agera spindeln i nätet i en roll som industrial Lead på Axis!

Om tjänsten:

Som Industiral Lead på Axis kommer du att ingå i ett team bestående av ca 25 engagerade medarbetare fördelat på två teamchefer. Teamet ansvara för industrialiseringen av nya produkter, produktförändringar och stöd till Operations.

Som Industrial Lead kommer du att ha en nyckelroll tillsammans med övriga teamet och vara en länk från utvecklingsprojekt till volymproduktion. Du kommer att ansvara för ca 4-5 projekt samtidigt och koordinera och driva aktiviteter vid framtagning av nya produkter i utvecklingsprojekt.

Som ny kommer du också bli erbjuden ett tydligt introduktionsprogram och du kommer även få en buddy/senior kollega som kommer att agera som en personlig mentor, vilket gör att du alltid har någon att bolla frågor och idéer med.

Arbetsuppgifter:

I den här rollen kommer du att koordinera, planera och driva aktiviteter för att säkerställa en smidig och effektiv produktion. Du kommer också att krav ställa och delta vid granskning av nya produkter som ska tas fram utifrån ett supply chainperspektiv. Planera, följa upp och besöka företagets kontraktstillverkare runt om i världen men också i ett senare skede ha ett nära samarbete med Axis egna testavdelningar.

Vem är du?

För att passa in i den här rollen krävs det att du har en universitetsutbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Vi ser helst att du har ett tekniskt intresse och har jobbat med produktion och Supply Chain samt erfarenhet av att leda projekt eller förbättringsaktiviteter.

Du är dessutom en driven lagspelare med god samarbetsförmåga. Vidare är du välstrukturerad med ett högkvalitativt fokus och har förmåga att samordna och följa upp flera projekt samtidigt.

Om Axis Communications

Ansök nu

Projektingenjör till Element Logic i Lund

Läs mer Maj 17
Element Logics vision är att göra våra kunders lager till de mest effektiva i Europa. Det lyckas vi mycket bra med! Vår kärnkompetens är att spara plats och effektivisera processer på stora och små lager. Vi har 30 år i branschen, varav de senaste åren som marknadsledare inom vårt segment, vilket gett oss en gedigen kompetens och erfarenhet.

Vi fortsätter att växa och är i behov av fler skickliga och engagerade människor på vår resa. I en bransch som drivs av e-handelstrenden och det ständigt ökande behovet av automatisering är vi extremt väl positionerade för framtiden. Vill du arbeta i ett företag med hög kompetens tillsammans med visionen att göra våra kunders lager till de mest effektiva i Europa? Då är det här platsen för dig!

Vi söker
Vi söker nu en Projektingenjör som kommer att vara länken mellan Design & Consulting teamet och Delivery avdelningen. I rollen kommer du att säkerställa leveranser och kvalitet av material till automationsprojekten och att de är i tid och med rätt pris. Rollen är en kombination av att arbeta dels med inköp, dels med att ge support till projektledningen. I rollen är man den inom Delivery teamet som är ansvarig för materialinköp, projektleder mindre eftermarknadsprojekt samt tar hand om övriga administrativa uppgifter i projekten. Du rapporterar till Head of PMO och rollen utgår från kontoret i Lund.



Huvudsakliga arbetsuppgifter

- Involverad i inköpsprocessen genom att säkerställa behovet av materialinköp i automationsprojekten och skapa RFQ dokument, granska offerter, göra prisjämförelser samt vara involverad i förhandlingar med leverantörer.
- I samråd med projektledare besluta om val av leverantörer och skapa inköporders och ansvara för underleverantörsavtal.
- Planera och samordna leverans av material till automationsprojekten och ha regelbunden avstämning med platschefen.
- Dokumentation av inköporders för ekonomisk uppföljning, fakturagodkännande samt hantering av reklamationer och returer.
- Skapa projekt och accesser i SharePoint och säkerställa projektdokumentation samt ekonomisk uppföljning av projekt.
- Projektleda mindre projekt inom eftermarknad.




Kompetens och bakgrund

- Du är högskole-/gymnasieingenjör inom bygg/konstruktion/logistik och har gärna en praktisk erfarenhet från byggbranschen.
- Ca 3-5 års arbetslivserfarenhet från liknande roll.
- Kunskaper från byggbranschen (byggritningar, byggstandards) är önskvärt.
- Erfarenhet från att framgångsrikt ha arbetat med LEAN och ständiga förbättringar.
- God teknisk förståelse och förmåga att läsa tekniska ritningar.
- Kunskap inom CAD/CAM kretsdesign.
- Bra kunskaper i 3D-ritning.
- Van användare av SketchUp, AutoCAD eller andra Autodesk-produkter (t.ex. Inventor).
- Har du erfarenhet av AutoStore och dess monteringsprocess är det meriterande.
- Mycket goda kunskaper inom MS Office.
- God engelska och svenska i tal och skrift.




Du som person
Du har ett kommersiellt intresse och ett strukturerat förhållningssätt samt ett starkt driv att åstadkomma resultat. Du har en öppen och positiv inställning. Vidare är du lyhörd, har lätt för att kommunicera och vinna förtroende och trivs med och har en förmåga att driva flera projekt parallellt. Du har en helhetssyn samt ett öga för detaljer och är lösningsorienterad. Du trivs med att arbeta i grupp, har lätt för att föra en teknisk diskussion med såväl intern personal som med kunder och har lätt för att fatta beslut.



Vi erbjuder
Vi erbjuder dig en möjlighet att växa i en mycket motiverad och kompetent miljö på alla våra marknader. Allt detta i en arbetsmiljö där vi inte fokuserar på begränsningar och där man kan göra skillnad.



Ansökan
I den här rekryteringen samarbetar Element Logic med Inopto. Önskar du ytterligare information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Kajsa Littorin på 0730-84 12 70 alternativt kajsa.littorin@inopto.se. Vi utvärderar och intervjuar kandidater kontinuerligt, vänligen ansök så snart som möjligt.



Om företaget
Sedan 1985 har Element Logic® optimerat lagerprestanda.

Vi har lång erfarenhet av att designa och installera skräddarsydda lösningar som effektiviserar våra kunders arbetsflöde. Våra robotlösningar, materialhanteringssystem, mjukvara och konsulttjänster bidrar till att förbättra våra kunders värdekedja, bli mer lönsamma och möta slutkundens förväntningar på snabb leverans. Vi optimerar lager av alla storlekar i ett brett spektrum av branscher inklusive elektroniska komponenter, reservdelsdistribution, hemelektronik, 3PL, läkemedel, kläder, sportutrustning och mycket mer. Element Logic är världens första och största AutoStore-partner®.

Bolaget ägs av anställda, med det europeiska riskkapitalbolaget Castik Capital som majoritetsägare. Element Logic har sitt huvudkontor i Norge och är verksamt över hela världen med en omsättning på över 200 miljoner euro 2021.

För mer information om våra automatiserade lagerlösningar och tjänster, gå till www.elementlogic.net (http://www.elementlogic.net) och följ oss på Facebook, LinkedIn och YouTube; https://www.youtube.com/watch?v=NpfUC7qHqWc.

Ansök nu

Projektingenjör till Element Logic i Lund

Läs mer Apr 8
Element Logics vision är att göra våra kunders lager till de mest effektiva i Europa. Det lyckas vi mycket bra med! Vår kärnkompetens är att spara plats och effektivisera processer på stora och små lager. Vi har 30 år i branschen, varav de senaste åren som marknadsledare inom vårt segment, vilket gett oss en gedigen kompetens och erfarenhet.

Vi fortsätter att växa och är i behov av fler skickliga och engagerade människor på vår resa. I en bransch som drivs av e-handelstrenden och det ständigt ökande behovet av automatisering är vi extremt väl positionerade för framtiden. Vill du arbeta i ett företag med hög kompetens tillsammans med visionen att göra våra kunders lager till de mest effektiva i Europa? Då är det här platsen för dig!

Vi söker
Vi söker nu en Projektingenjör som kommer att vara länken mellan Design & Consulting teamet och Delivery avdelningen. I rollen kommer du att säkerställa leveranser och kvalitet av material till automationsprojekten och att de är i tid och med rätt pris. Rollen är en kombination av att arbeta dels med inköp, dels med att ge support till projektledningen. I rollen är man den inom Delivery teamet som är ansvarig för materialinköp, projektleder mindre eftermarknadsprojekt samt tar hand om övriga administrativa uppgifter i projekten. Du rapporterar till Head of PMO och rollen utgår från kontoret i Lund.



Huvudsakliga arbetsuppgifter

- Involverad i inköpsprocessen genom att säkerställa behovet av materialinköp i automationsprojekten och skapa RFQ dokument, granska offerter, göra prisjämförelser samt vara involverad i förhandlingar med leverantörer.
- I samråd med projektledare besluta om val av leverantörer och skapa inköporders och ansvara för underleverantörsavtal.
- Planera och samordna leverans av material till automationsprojekten och ha regelbunden avstämning med platschefen.
- Dokumentation av inköporders för ekonomisk uppföljning, fakturagodkännande samt hantering av reklamationer och returer.
- Skapa projekt och accesser i SharePoint och säkerställa projektdokumentation samt ekonomisk uppföljning av projekt.
- Projektleda mindre projekt inom eftermarknad.




Kompetens och bakgrund

- Du är högskole-/gymnasieingenjör inom bygg/konstruktion/logistik och har gärna en praktisk erfarenhet från byggbranschen.
- Ca 3-5 års arbetslivserfarenhet från liknande roll.
- Kunskaper från byggbranschen (byggritningar, byggstandards) är önskvärt.
- Erfarenhet från att framgångsrikt ha arbetat med LEAN och ständiga förbättringar.
- God teknisk förståelse och förmåga att läsa tekniska ritningar.
- Kunskap inom CAD/CAM kretsdesign.
- Bra kunskaper i 3D-ritning.
- Van användare av SketchUp, AutoCAD eller andra Autodesk-produkter (t.ex. Inventor).
- Har du erfarenhet av AutoStore och dess monteringsprocess är det meriterande.
- Mycket goda kunskaper inom MS Office.
- God engelska och svenska i tal och skrift.




Du som person
Du har ett kommersiellt intresse och ett strukturerat förhållningssätt samt ett starkt driv att åstadkomma resultat. Du har en öppen och positiv inställning. Vidare är du lyhörd, har lätt för att kommunicera och vinna förtroende och trivs med och har en förmåga att driva flera projekt parallellt. Du har en helhetssyn samt ett öga för detaljer och är lösningsorienterad. Du trivs med att arbeta i grupp, har lätt för att föra en teknisk diskussion med såväl intern personal som med kunder och har lätt för att fatta beslut.



Vi erbjuder
Vi erbjuder dig en möjlighet att växa i en mycket motiverad och kompetent miljö på alla våra marknader. Allt detta i en arbetsmiljö där vi inte fokuserar på begränsningar och där man kan göra skillnad.



Ansökan
I den här rekryteringen samarbetar Element Logic med Inopto. Önskar du ytterligare information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Kajsa Littorin på 0730-84 12 70 alternativt kajsa.littorin@inopto.se. Vi utvärderar och intervjuar kandidater kontinuerligt, vänligen ansök så snart som möjligt.



Om företaget
Sedan 1985 har Element Logic® optimerat lagerprestanda.

Vi har lång erfarenhet av att designa och installera skräddarsydda lösningar som effektiviserar våra kunders arbetsflöde. Våra robotlösningar, materialhanteringssystem, mjukvara och konsulttjänster bidrar till att förbättra våra kunders värdekedja, bli mer lönsamma och möta slutkundens förväntningar på snabb leverans. Vi optimerar lager av alla storlekar i ett brett spektrum av branscher inklusive elektroniska komponenter, reservdelsdistribution, hemelektronik, 3PL, läkemedel, kläder, sportutrustning och mycket mer. Element Logic är världens första och största AutoStore-partner®.

Bolaget ägs av anställda, med det europeiska riskkapitalbolaget Castik Capital som majoritetsägare. Element Logic har sitt huvudkontor i Norge och är verksamt över hela världen med en omsättning på över 200 miljoner euro 2021.

För mer information om våra automatiserade lagerlösningar och tjänster, gå till www.elementlogic.net (http://www.elementlogic.net) och följ oss på Facebook, LinkedIn och YouTube.

Ansök nu

Project Supply Manager

Läs mer Aug 24
At Tetra Pak we commit to making food safe and available, everywhere; and we protect what's good – protecting food, protecting people and protecting the planet. By doing so we touch millions of people's lives every day. And we need people like you to make it happen.
Within FSM Supplier Management, Equipment & Parts, Industrialisation Team primarily interfaces with the Development & Technology organization to define and achieve its project targets. We are responsible for organizing, managing, and driving technology/development related sourcing, which contributes to the delivery of new equipment’s to our customers at the right quality, time and cost.
What you will do
In this position you will be responsible for execution of the Supplier Management sourcing strategy in the product development projects driven in the Development & Technology organization. This is a cross-functional leadership role which facilitates early supplier technical engagement and collaboration in the development activities. This role brides the engineering community with the supplier management community with the responsibility for project management and accountability for deadlines, results and metrics, sourcing, negotiation, and cost estimation. In addition, you will be part of the governance for development projects at Program level. Reporting to the Industrialisation Manager, you will be expected to lead and drive activities independently.
You will also;
Acts as a liaison with engineering in releasing new products.
Lead early supplier technical engagement in cost improvement activities. Support development teams to meet product cost targets though cost estimations and negotiations.
Actively participate in project team meetings and represents the voice of the Supplier Management and Production.
Reduce product risk through proper sourcing strategy execution. Drive use of ‘Preferred’ suppliers. Provide the project team with supply chain risk assessments which include obsolescence, delivery, currency, logistics and other risks.
Project manages the communication and activities between the development team and the supplier management organization. (i.e. supplier selection, supplier negotiations, sourcing strategy development, non-disclosure agreements, supplier issue resolution, etc.) Facilitates the establishment of supply management parameter guidelines with buyers and planners. (i.e. production authorization agreements, lot size, lead time, logistics, packaging, etc.)
Measure and track sourcing strategy execution impact on the product and the business (i.e. product cost reductions achieved, percent of parts awarded to ‘Preferred’ suppliers, risk mitigation, etc.)
Collaborate with the Sourcing organization to provide market information to the NPI team (i.e. supplier technology roadmaps, price and availability trends, benchmarking results, etc.).
Interface and build strong working relationships within the organization.

This position is located in Lund, Sweden, but you will work in a global arena.
Who you are
Demonstrated ability to manage projects / assignments requiring identification of objectives, resources and/or approaches.
Moderate understanding of sourcing, procurement, inventory, logistics and production principles.
Demonstrated excellent analytical skills in a dynamic new product introduction environment and ability to manage multiple projects at the same time.
Strong project manager comfortable in leading cross functional and multi-cultural teams.
Demonstrated ability to make difficult decisions and drive execution of correct supply chain solutions in the face of opposition.
Well-developed problem solving and project management skills.
Excellent presentation and communication skills (written and verbal) to various levels of the organization.
Advanced understanding and use of data management applications (i.e. MS Office)

You have a Bachelor’s Degree in Engineering or equivalent.
You are fluent in Swedish and English both spoken and written.
You have a minimum of 3 years new product introduction, industrialization engineering, sourcing, supply chain, project management or engineering services experience. Having SAP experience is highly desired. Project Management (PMP) certification is preferred, and you have knowledge of World Class Manufacturing.
You will need a good level of commercial, relational and negotiation skills. As a person you are a driver with strong communication skills, and you feel confident to cooperate with customers, suppliers, and colleagues at executive level to achieve common goals and maintain effective working relationships. You can convince others to see and believe your points, and you are analytical, methodical, and efficient.
We offer you
Variety of exciting challenges with ample opportunities for development and training in a truly global landscape
Culture that pioneers a spirit of innovation where our engineering experts drives visible results
Equal opportunity employment experience that values diversity and inclusion
Market competitive compensation and benefits with flexible working arrangements

Apply now!
If you are inspired to be part of our promise to protect what’s good; for food, people, and the planet, apply through our careers page at https://jobs.tetrapak.com/.
This job posting expires on 7th of September
To know more about the position contact Cristiana Sparvieri at +39 3488617067
Questions about your application contact Valentina Harabagiu at +46 46 36 1234
For trade union information contact Unionen Lisbeth Larsson at +46 46 36 2320 and Akademikerklubben Lars Haraldsson at +46 46 36 2533

Ansök nu

Supplier Manager - Equipment and Parts

Läs mer Maj 4
At Tetra Pak we commit to making food safe and available, everywhere; and we protect what's good – protecting food, protecting people and protecting the planet. By doing so we touch millions of people's lives every day. And we need people like you to make it happen.
Supplier Management leads and manages the sourcing, contracting and supplier base management of Tetra Pak. The team has full accountability for cost, with an underlying objective to provide World Class Quality & Performance at the lowest cost and with a focus on supply chain agility, sustainability and resilience.
We are looking for a Supplier Manager who will have a high level of responsibility in Supplier Management Equipment and Parts, supporting category strategies development and supplier related activities in alignment with business strategies, to secure the achievement of KPI’s related to quality, cost and delivery and strong focus on securing supply.
The position is permanent and based in Lund, Sweden or Modena, Italy. The job will require some travelling.
What you will do
As a Supplier Manager you will be responsible for drive supplier selection and development in accordance with commodity strategy, risk management, global process and quality requirements. You will also drive benchmarks with new potential suppliers with focus on East Europe and Far East. An important part of the job is to secure supply of goods to guarantee Tetra Pak business continuity in challenging periods in the market for material cost and availability.
You will focus on
Support the definition, deployment and successful implementation of categories strategies within the area of responsibility
Drive initiatives to support the Globalisation of the current Supplier base securing that Modules will be available at the most competitive conditions
Coordinate crisis management activities connected to Electrical cabinets category and automation components shortage
Engage fact-based negotiations with suppliers by leveraging on should cost analysis and controlling key drivers of cost model
Implement supplier agreements in alignment with stakeholders (D&T, PSE Operations, Service Supply Network) to support PLC, planning and capacity requirements, stock management.

Who you are
We believe you have a university degree in Economics or Engineering and at least 3 years’ working experience in supplier management, supplier quality management or procurement. You have good knowledge of SAP, BO, Ariba, PowerBI. Knowledge of supply chain will be considered a plus. Know-how of Module & Equipment business will be considered a plus. A very good command of English, both written and oral is required.
You are an open-minded person with a strong drive for results. Your communication skills are excellent and work cross-functionally at all levels with different stakeholders is natural for you. You are comfortable to challenge the current state and you have the ability to get others to see and believe your points. You are a pragmatic and analytical person who can dela with have ambiguity and continuous change.
We offer you
Variety of exciting challenges with ample opportunities for development and training in a truly global landscape
Culture that pioneers spirit of innovation where our engineering genius drives visible result
Equal opportunity employment experience that values diversity and inclusion
Market competitive compensation and benefits with flexible working arrangements

Apply now!
If you are inspired to share our responsibility of protecting food to protecting the planet, please submit your CV and motivational letter in English through our careers page on https://jobs.tetrapak.com/.
This job posting expires on 2022.05.18
To know more about the position contact Francesca Sabatucci +39 0598799072
Questions about your application contact Martin Fosser at +46 46 36 4674
For trade union information contact Unionen/Lisbeth Larsson at +46 46 36 2320 or Sveriges Ingenjörer/Lars Haraldsson at +46 46 36 2533

Ansök nu

Andra jobb i Lund från Gigstep AB

Nedan visas andra jobb i Lund från Gigstep AB .

Junior C# utvecklare till Axis!

Backend-utvecklare
Läs mer Sep 27
Nytt
Job Description
Vill du jobba med varierande uppgifter i alla delar av utvecklingsprocessen? Fortsätt då att läsa. Axis Communications söker nämligen fler utvecklare som vill arbeta med innovativa lösningar i deras marknadsledande verksamhet inom bland annat nätverksvideo.

Arbetsbeskrivning
Axis tror på självgående team där alla individer kommer till tals är grunden i en innovativ arbetskultur. Always open är en av Axisviktigaste värderingar, med det sagt, att man är villig att lyssna på alla idéer i syfte att förbättras och skapa bra lösningar för slutanvändaren. Beslut ska i så stor utsträckning som möjligt tas av den/de som påverkas av beslutet, här struntar dem i byråkratiska hierarkier. Endast på det sättet kan de som en relativt stor utvecklingsorganisation behålla förändringstakten och hålla jämna steg med deras konkurrenter.

Rollen
I den här rollen kommer du att vara delaktig i att ta fram end-to-end lösningen som knyter ihop slutanvändare med Axis växande utbud av kameror och hårdvara. Tillsammans med ditt team kommer du att utveckla Axis eget VMS; AXIS Camera Station, som skrivs i C#.

Vem är du?
Framförallt måste du tycka att systemdesign och applikationsutveckling är bland det bästa som finns (att jobba med såklart). Ditt intresse för att utveckla fantastiska lösningar faktiskt viktigast.

Vidare har du erfarenhet av att jobba med C#/.NET. Självklart tycker du att det är kul med ny teknik och utmanande problemställningar. Du har dessutom en universitet eller högskoleexamen.

Det är meriterande om du även har följande:

- Nätverksprotokoll
- Entity Framework
- Asynkron programmering med Async/Await
- Databashantering
- Testautomation


Om Gigget

Detta är ett konsultuppdrag, eller gig som vi kallar det på Gigstep. Du blir inledningsvis anställd av Gigstep med ambitionen att det ska leda till en anställning hos Axis Communications efter du har visat vad du går för.

Placeringen är på Axis kontor i Lund och startdatum är flexibelt för rätt kandidat.

Om Axis Communications

Axis creates network solutions that provide insights for improving security and new ways of doing business. Through continual innovation since 1984, Axis is the industry leader in network video, and offers products and services for video surveillance and analytics, access control, intercom and audio systems.

Axis celebrate diversity and are committed to creating an inclusive environment for all employees. Axis commitment to inclusion across gender, age, identity and experience drives us forward. Axis has more than 3,500 committed employees in over 50 countries and collaborates with partners worldwide to deliver customer solutions.

Together, we re-imagine tomorrow

Ansök nu

Ingenjör som vill jobba med processplanering till Lund!

Inköpsingenjör
Läs mer Sep 21
Är du ingenjör och har ett intresse för produktutveckling och produktion? Vi söker nu dig som har ett tekniskt intresse men också ett intresse för supply Chain och som kommer agera spindeln i nätet i en roll som industrial Lead på Axis!

Om tjänsten:

Som Industiral Lead på Axis kommer du att ingå i ett team bestående av ca 25 engagerade medarbetare fördelat på två teamchefer. Teamet ansvara för industrialiseringen av nya produkter, produktförändringar och stöd till Operations.

Som Industrial Lead kommer du att ha en nyckelroll tillsammans med övriga teamet och vara en länk från utvecklingsprojekt till volymproduktion. Du kommer att ansvara för ca 4-5 projekt samtidigt och koordinera och driva aktiviteter vid framtagning av nya produkter i utvecklingsprojekt.

Som ny kommer du också bli erbjuden ett tydligt introduktionsprogram och du kommer även få en buddy/senior kollega som kommer att agera som en personlig mentor, vilket gör att du alltid har någon att bolla frågor och idéer med.

Arbetsuppgifter:

I den här rollen kommer du att koordinera, planera och driva aktiviteter för att säkerställa en smidig och effektiv produktion. Du kommer också att krav ställa och delta vid granskning av nya produkter som ska tas fram utifrån ett supply chainperspektiv. Planera, följa upp och besöka företagets kontraktstillverkare runt om i världen men också i ett senare skede ha ett nära samarbete med Axis egna testavdelningar.

Vem är du?

För att passa in i den här rollen krävs det att du har en universitetsutbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Vi ser helst att du har ett tekniskt intresse och har jobbat med produktion och Supply Chain samt erfarenhet av att leda projekt eller förbättringsaktiviteter.

Du är dessutom en driven lagspelare med god samarbetsförmåga. Vidare är du välstrukturerad med ett högkvalitativt fokus och har förmåga att samordna och följa upp flera projekt samtidigt.

Om Axis Communications

Ansök nu

Spanish and Portuguese speaking Sales Administration Office

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Sep 9
We are searching for a Spanish and Portuguese speaking Sales Administration Officer who wants to work at one of Lunds largest companies.

You will be a part of a team supporting a European customer base. You will work with administrative tasks, from initial contact with the customer, to co-ordination and follow-up of transportation to the customer’s destination. You will be a key player in the organisation and for driving customer satisfaction in a direction that aims to increase Service, Performance & Quality.

To be successful in this position you need to be a good communicator and speak and write fluent in English and Portuguese, Spanish is also an advantage for the position. Knowledge within the logistics area and IT is an advantage but not a requirement.

As a person you are service minded, result oriented and can easily on a detailed level understand work instructions, work processes and administrative tools. Communication has to be pro-active, fast and accurate.

You will work independently and together with others towards set goals. You have excellent communication and networking skills, customer service being your leading star. You have the ability to take initiatives and drive for changes. You are a team-player and enjoy co-operating with others to solve the work tasks in the most efficient way.

You will work on site at the company's office in Lund. The assignment is full-time, start date is ASAP.

Contact us and we will talk more!

Ansök nu

German speaking Sales administration officer

Säljassistent
Läs mer Sep 9
We are searching for a German speaking Sales Administration Officer who wants to work at one of Lunds largest companies.

You will be a part of a team supporting a European customer base. You will work with administrative tasks, from initial contact with the customer, to co-ordination and follow-up of transportation to the customer’s destination. You will be a key player in the organisation and for driving customer satisfaction in a direction that aims to increase Service, Performance & Quality.

To be successful in this position you need to be a good communicator and speak and write fluent in English and German. Knowledge within the logistics area and IT is an advantage but not a requirement.

As a person you are service minded, result oriented and can easily on a detailed level understand work instructions, work processes and administrative tools. Communication has to be pro-active, fast and accurate.

You will work independently and together with others towards set goals. You have excellent communication and networking skills, customer service being your leading star. You have the ability to take initiatives and drive for changes. You are a team-player and enjoy co-operating with others to solve the work tasks in the most efficient way.

You will work on site at the company's office in Lund. The assignment is full-time, start date is ASAP.

Contact us and we will talk more!

Ansök nu

Labbtekniker till Axis Communications!

Laboratorietekniker, fysik
Läs mer Sep 5
Nu söker Axis en driven person som gillar variation i sina arbetsdagar och där du får utmana din problemlösningsförmåga! Gillar du dessutom ägna dina dagar åt att lösa mekaniska utmanande problem? Då är det dig vi söker!

Om rollen

I den här rollen kommer du få arbeta självständigt och grotta ner dig i tekniskt krävande utmaningar. Du kommer att få utföra stabilitetstest för att kontrollera kvaliteten på olika produkter och system, administrera inköp av material och reservdelar för produktionssystem och fixtur, felsöka och göra underhåll av utrustning internt samt hos underleverantörer. Du kommer även att få montera, kontrollera och skicka vidare testutrustning till företagets produktionsplatser, samt bygga produktionssystem och fixturer enligt dokumentation och ritning.

Om teamet

Teamet består av 10 drivna personer som jobbar tillsammans i många frågor men som också har olika individuella ansvar. Nu vill Axis utöka med ytterligare en driven, problemlösande och kommunikativ person som vars största ansvarsområde kommer vara beställning, support och montering av produktionsutrustning. Området och därmed teamet är strategiskt viktigt för vår produktion och våra projekt och utvecklingspotentialen är stor.

Vem är du?

Vi söker dig som har en gymnasialutbildning med inriktning på mekanik, el eller teknik. Du bör ha ett genuint intresse och stor kunskap inom elektronik. Dessutom är det krav på att vara flytande i både svenska och engelska i tal och skrift, eftersom detta är språken som kommuniceras både internt och externt på företaget.

Det är meriterande om du även har jobbat i en liknande tjänst sen tidigare och dessutom arbetat med felsökning, lödning och mekaniska komponenter. Har du också erfarenhet av att avläsa mekaniska ritningar, pneumatikschema, elschema och har programmeringskännedom är det toppen.

Om Axis Communications

Axis creates network solutions that provide insights for improving security and new ways of doing business. Through continual innovation since 1984, Axis is the industry leader in network video, and offers products and services for video surveillance and analytics, access control, intercom and audio systems.

Axis celebrate diversity and are committed to creating an inclusive environment for all employees. Axis commitment to inclusion across gender, age, identity and experience drives us forward. Axis has more than 3,500 committed employees in over 50 countries and collaborates with partners worldwide to deliver customer solutions.

Together, we re-imagine tomorrow

För mer information, besök Axis hemsida (https://www.axis.com/sv-se)

Ansök nu

Labbtekniker till Axis Communications!

Laboratorietekniker, fysik
Läs mer Aug 17
Nu söker Axis en driven person som gillar variation i sina arbetsdagar och där du får utmana din problemlösningsförmåga! Gillar du dessutom ägna dina dagar åt att lösa mekaniska utmanande problem? Då är det dig vi söker!

Om rollen

I den här rollen kommer du få arbeta självständigt och grotta ner dig i tekniskt krävande utmaningar. Du kommer att få utföra stabilitetstest för att kontrollera kvaliteten på olika produkter och system, administrera inköp av material och reservdelar för produktionssystem och fixtur, felsöka och göra underhåll av utrustning internt samt hos underleverantörer. Du kommer även att få montera, kontrollera och skicka vidare testutrustning till företagets produktionsplatser, samt bygga produktionssystem och fixturer enligt dokumentation och ritning.

Om teamet

Teamet består av 10 drivna personer som jobbar tillsammans i många frågor men som också har olika individuella ansvar. Nu vill Axis utöka med ytterligare en driven, problemlösande och kommunikativ person som vars största ansvarsområde kommer vara beställning, support och montering av produktionsutrustning. Området och därmed teamet är strategiskt viktigt för vår produktion och våra projekt och utvecklingspotentialen är stor.

Vem är du?

Vi söker dig som har en gymnasialutbildning med inriktning på mekanik, el eller teknik. Du bör ha ett genuint intresse och stor kunskap inom elektronik. Dessutom är det krav på att vara flytande i både svenska och engelska i tal och skrift, eftersom detta är språken som kommuniceras både internt och externt på företaget.

Det är meriterande om du även har jobbat i en liknande tjänst sen tidigare och dessutom arbetat med felsökning, lödning och mekaniska komponenter. Har du också erfarenhet av att avläsa mekaniska ritningar, pneumatikschema, elschema och har programmeringskännedom är det toppen.

Om Axis Communications

Axis creates network solutions that provide insights for improving security and new ways of doing business. Through continual innovation since 1984, Axis is the industry leader in network video, and offers products and services for video surveillance and analytics, access control, intercom and audio systems.

Axis celebrate diversity and are committed to creating an inclusive environment for all employees. Axis commitment to inclusion across gender, age, identity and experience drives us forward. Axis has more than 3,500 committed employees in over 50 countries and collaborates with partners worldwide to deliver customer solutions.

Together, we re-imagine tomorrow

För mer information, besök Axis hemsida (https://www.axis.com/sv-se)

Ansök nu